Het grote cloud gaming topic

Pagina: 1 ... 6 ... 15 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 16:27

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

Phasmid schreef op maandag 16 december 2019 @ 21:08:
Zit inmiddels erin.. maar heeft iemand de optie voor usb over ip? ik zie die optie nergens staan.
Eerst aanzetten in je client (dus de software die lokaal op je PC draait) en daarna in de server (de software die op je Shadow draait).

Kan zijn dat je moet herstarten.

Momenteel wordt nog lang niet alles ondersteund, maar gamepads (waaronder Xbox-controllers) en stuurtjes zijn geen probleem. Verwacht echter geen storageondersteuning.

Such Heroic Nonsense - Proud admin of https://www.bartonsontheweb.nl and owner of https://netstek.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07:21

MeNTaL_TO

The future is not set

Webgnome schreef op maandag 16 december 2019 @ 14:09:
Ik heb nu een lopend abbonnement van 11,90. Kreeg van de week de mail over de nieuwe diensten maar wat ik mij nu afvraag. Als ik dan een nieuw abonnement kies vervangt dat het oude? Ik zit niet graag met twee subscriptions opgescheept ;)
Op Discord werd een aantal keer door modjes aangegeven dat als je een boost bestelde op je huidige account, dit het oude abbo zou vervangen.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 13:56
tom.cx schreef op maandag 16 december 2019 @ 12:38:
Ik zie dit voorbij komen. Dit geeft toch het idee dat er vandaag nog iets gaat gebeuren.

[Afbeelding]
Helaas gaat ze niet lukken :(

EDIT: krijg net melding dat ik geactiveerd ben :)

[ Voor 7% gewijzigd door schumi1986 op 17-12-2019 00:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• adjep07
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 09-07 17:08
Mijn Shadow is sinds gisteravond actief, en dus gelijk Steam met wat spellen, Fortnite, Minecraft etc voor zoonlief van tien geïnstalleerd. Verrassing voor hem als hij vanmiddag uit school komt. Benieuwd hoe we het gaan ervaren... Locatie lijkt default op Duitsland te staan overigens...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tom.cx
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 03-07 12:01
Inmiddels bezig met mijn shadow. Hij doet het erg goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenophoben
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 09-07 15:38
Ik zie dat de mijne overigens klaar staat zonder dat ik een mail heb gehad... lekker dan :P
Iemand al gespeeld gisteren? Hoe bevalt het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adjep07
Xenophoben schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 08:12:
Ik zie dat de mijne overigens klaar staat zonder dat ik een mail heb gehad... lekker dan :P
Ik kreeg gisteravond een bevestigingsmail van activatie. Na inloggen in de Windows client kreeg ik per mail een code waarmee ik verder kon in het inlogproces. Zelfde gebeuren ook bij het inloggen in de Android app.

Ik kon probleemloos diverse games installeren. Vanuit de Android app kan ik ze ook benaderen, dit nog niet getest. Ik ben ook benieuwd of mijn zoon zijn game headset werkt.

[ Voor 15% gewijzigd door adjep07 op 17-12-2019 09:48 . Reden: beperkte user experience toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tom.cx
Xenophoben schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 08:12:
Ik heb zojuist op het werk even snel vijf minuten Planet Coaster gespeeld en dat liep als een trein. Echt wauw. Soepel, snel en geen gestotter in beeld. Ben er tot nu toe wel over te spreken. Ga vanavond weer online om even een paar uur te gamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Klopt het dat Shadow op Android TV zo'n interface heeft?

Dat zou wel erg mooi zijn, omdat op Android TV je waarschijnlijk vooral gaat gamen en niet in windows hoeft te zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• m0nk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:22

m0nk

16-09-2003 15.15

Vanmorgen een order gedaan, zonet geactiveerd.. 5 uurtjes was ie actief. Ben benieuwd.

13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sn0x0r
  • Registratie: December 2003
Ook mijne is inmiddels geactiveerd (gisterenavond een order gedaan). Mijn bevindingen tot nu toe:

- De rechter shift knop werkt nog niet (wat ertoe leidt dat je heel vaak denkt dat je een wachtwoord niet goed hebt ingevoerd).
- Tevens zit je (vermoedelijk) nog in een datacentrum ergens in Duitsland, want verschillende websites trekken die conclusie als je ergens naartoe browset.
- Ik heb een 'manual' config gekozen. (Meer ter info)
- De CPU is een Intel Xeon E5-2678 v3 (@ 2,50Ghz)
- De GPU is een nVidia Quadro P5000. (Ik heb overigens de laatste versie Quadro New Feature (QNF) Drivers geïnstalleerd)
- Er is inderdaad 12GB RAM aanwezig.
- De internet verbinding is rap (speedtest komt op een snelheid van 1gbit up/down uit, soms zelfs hoger)
- Latency is 11ms (ik heb kabel internet, 250/25, Ziggo, Tilburg)

Ik las ergens (hier of elders weet ik niet meer) dat dit nog niet de definitieve setup is, want ik ben het niet eens met de geadverteerde snelheid van de CPU vs. wat er nu in zit. (Dit is niet equivalent, want de meeste gaming geeft meer om Mhz'en bij mijn weten). Tevens hoopte ik dat het in een Nederlands datacenter zou komen, maar misschien gebeurt dat ook nog?

[ Voor 3% gewijzigd door sn0x0r op 17-12-2019 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenophoben
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 09-07 15:38
Dat van die websites is inderdaad behoorlijk irritant... je wordt overal doorgesluisd naar duitse websites.... Hier is niet echt een workarround voor lijkt me of wel ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 160587

Xenophoben schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 15:57:
Dat van die websites is inderdaad behoorlijk irritant... je wordt overal doorgesluisd naar duitse websites.... Hier is niet echt een workarround voor lijkt me of wel ?
heb je geen admin rights om dingen te installeren? zowel; vpn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:19

Sagat

Is pappa x2!

Vanuit mijn beta periode kan ik bevestigen dat je usb joypads kan gebruiken. Volgens mij zowel via pc als via mac lukte me dat, alleen via bluetooth wilde het niet bij mij.
En ja ik herinner me ook nog dat je naar duitse pagina's geredirect werd, maar direct volledige adres invoeren werkte wel, omslachtig maar niet onoverkomelijk, ook omdat je ook weer niet heel veel browsed op zo'n pc.
(nou ja, ik niet iig :) )

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bard1982
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09-07 21:59
Mijn Shadow werkt sinds vanochtend (vorige week besteld). Vanavond even uitproberen. Heb een Xbox One S bluetooth controller besteld om te gamen op mijn HTPC.
Sagat schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 16:07:
Vanuit mijn beta periode kan ik bevestigen dat je usb joypads kan gebruiken. Volgens mij zowel via pc als via mac lukte me dat, alleen via bluetooth wilde het niet bij mij.
En ja ik herinner me ook nog dat je naar duitse pagina's geredirect werd, maar direct volledige adres invoeren werkte wel, omslachtig maar niet onoverkomelijk, ook omdat je ook weer niet heel veel browsed op zo'n pc.
(nou ja, ik niet iig :) )
Volgens Shadow zou bluetooth moeten werken. Dit staat in hun FAQ:

Native Bluetooth : using the built-in Bluetooth of your Windows desktop or portable computer following the Microsoft guide . Once connected to your computer, launch the 'Shadow for Windows' application.

Note : If your controller is registered on your PC but does not connect anymore, u nlink the controller from your PC and redo the above procedure to connect the controller again. If the controller seems to have a significant delay, try lowering the quality of your bandwidth and resolution.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12:48
@Bard1982 heb vergelijkbare problemen gehad. Meestal is het een probleem dat je het apparaat inplugged/connect nadat je de shadow client hebt gestart. Als je het omdraaid gaat het meestal wel goed.

voor andere die verbaasd zijn over dat men duitse sites krijgt voorgeschoteld. Lees je eerst even in waar en hoe deze dienst werkt? Het is toch al heel erg lang bekend dat men een datacentrum in Duitsland gebruikt. Dus dat mag geen verrassing zijn eigenlijk.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

Dat je Duitse versies van sites krijgt, komt omdat het IP-adres van je ShadowPC in de Duitse range valt. Het datacenter staat wel in Amsterdam.

@Anoniem: 160587 en @Xenophoben Ga vooral niet aan de slag met een VPN om dat aan te passen; voor je het weet krijg je geen verbinding meer met je ShadowPC en moet je een factory reset aanvragen (met verlies van al je data en installs... erg irritant).

Bluetooth zou moeten werken; gebruik zelf een DualShock 3 voor Drift, Sonic Mania en Castle of Illusion (2013) en dat gaat prima.

Such Heroic Nonsense - Proud admin of https://www.bartonsontheweb.nl and owner of https://netstek.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 160587

Heroic_Nonsense schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 16:22:
Dat je Duitse versies van sites krijgt, komt omdat het IP-adres van je ShadowPC in de Duitse range valt. Het datacenter staat wel in Amsterdam.

@Anoniem: 160587 en @Xenophoben Ga vooral niet aan de slag met een VPN om dat aan te passen; voor je het weet krijg je geen verbinding meer met je ShadowPC en moet je een factory reset aanvragen (met verlies van al je data en installs... erg irritant).

Bluetooth zou moeten werken; gebruik zelf een DualShock 3 voor Drift, Sonic Mania en Castle of Illusion (2013) en dat gaat prima.
Meeste vpns hebben ook een socket proxy die je kan instellen beschikbaar.
Als je die in je browser instelt zou dat geen effect mogen hebben op de RDP / remote bereikbaarheid van je bak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sn0x0r
Heroic_Nonsense schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 16:22:
Het duitse boeit me op dit moment ook niet super veel overigens. Vind het wel opmerkelijk dat de CPU dus nog afwijkt van wat geadverteerd wordt.

(Het browsen is voor mij van ondergeschikt belang voor een game machine haha)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat

Sagat

Is pappa x2!

Voor de duidelijkheid, ik kreeg bluetooth niet werkend, maar heb er ook niet bepaald heel veel tijd aan gespendeerd om het wel werken te krijgen. Ik gebruik shadow op mijn desktop plek waardoor ik prima bekabeld kan spelen, op de tv/bank combo ben ik wel groot voorstander van draadloze controllers (behalve dan fighters, de controllers die ik daarvoor gebruik hebben doorgaans gelukkig vrij lange kabels , en anders stoel van eettafel voor pc tv :P )

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

Anoniem: 160587 schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 16:23:
[...]

Meeste vpns hebben ook een socket proxy die je kan instellen beschikbaar.
Als je die in je browser instelt zou dat geen effect mogen hebben op de RDP / remote bereikbaarheid van je bak.
Dat is prima natuurlijk; ik bedoelde het meer in z'n algemeenheid voor het geval je een out-of-the-box VPN als PIA zou willen gebruiken. Je hebt alle rechten om zaken als een VPN op je machine te regelen (je bent local admin).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apie!
  • Laatst online: 07-05 21:15

Apie!

Newer, better & confusinger

@sn0x0r @Webgnome Ik kan het zo 1-2-3 niet terugvinden, maar dacht juist dat de Duitse klanten in een Amsterdams datacenter zaten :?

@Anoniem: 160587 Het opzetten van een VPN is helaas niet toegestaan.

Ook ik heb een Boost met Xeon E5-2678 @2.50Ghz met 12GB RAM toegewezen gekregen. Ik heb een XS4ALL 500/500 glasvezel verbinding, ben verbonden met Fritz!Repeater 3000 via 5Ghz en de latency is (volgens de overlay) 6-7ms.

De speedtest vanaf de Shadow zelf:
Afbeeldingslocatie: https://www.speedtest.net/result/8862925406.png

Ik heb even geprobeerd The Outer Worlds te spelen en werd in het begin helemaal gek van die wel-niet gelockte cursor in de dialoog schermen 8)7 Ok, nu weet ik ondertussen wel dat er een shortcut voor is, maar ik ben benieuwd hoe dat in Fortnite, Minecraft en Roblox gaat, want ik vraag me af of ik mijn zoontje van 9 dit uit ga kunnen leggen.

My lungs taste the air of Time
Blown past falling sands

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

sn0x0r schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 15:55:
Ook mijne is inmiddels geactiveerd (gisterenavond een order gedaan). Mijn bevindingen tot nu toe:

- De rechter shift knop werkt nog niet (wat ertoe leidt dat je heel vaak denkt dat je een wachtwoord niet goed hebt ingevoerd).
- Tevens zit je (vermoedelijk) nog in een datacentrum ergens in Duitsland, want verschillende websites trekken die conclusie als je ergens naartoe browset.
- Ik heb een 'manual' config gekozen. (Meer ter info)
- De GPU is een nVidia Quadro P5000. (Ik heb overigens de laatste versie Quadro New Feature (QNF) Drivers geïnstalleerd)
- Er is inderdaad 12GB RAM aanwezig.
- De internet verbinding is rap (speedtest komt op een snelheid van 1gbit up/down uit, soms zelfs hoger)
- Latency is 11ms (ik heb kabel internet, 250/25, Ziggo, Tilburg)

Ik las ergens (hier of elders weet ik niet meer) dat dit nog niet de definitieve setup is, want ik ben het niet eens met de geadverteerde snelheid van de CPU vs. wat er nu in zit. (Dit is niet equivalent, want de meeste gaming geeft meer om Mhz'en bij mijn weten). Tevens hoopte ik dat het in een Nederlands datacenter zou komen, maar misschien gebeurt dat ook nog?
Interxion ams5 in Amsterdam, alleen heeft iedereen nog een Duits IP.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sn0x0r
MeNTaL_TO schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 16:54:
[...]

Interxion ams5 in Amsterdam, alleen heeft iedereen nog een Duits IP.
Ik heb geen verstand van IP's op een dergelijk niveau, maar wordt zoiets nog aangepast denk je/weet je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
Ik heb nog niet genoeg getest maar ik kom van een i5 6600k en een GTX 1080 af en heb het gevoel dat die processor van shadow behoorlijk ondermaats is. De games die ik wil spelen draaien nog verre van soepel.

Heb net de p5000 drivers geïnstalleerd en zal vannacht ook nog de processor updaten kijken of dat wat verschil maakt. Maar vooralsnog werkt stadia een stuk soepeler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sn0x0r
schumi1986 schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 17:16:
Heb net de p5000 drivers geïnstalleerd en zal vannacht ook nog de processor updaten kijken of dat wat verschil maakt. Maar vooralsnog werkt stadia een stuk soepeler.
Is er iets te updaten aan de processor drivers? Enige dat ik kan vinden is het volgende:

https://downloadcenter.in...on-Processor-E5-v3-Family

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

sn0x0r schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 17:07:
[...]

Ik heb geen verstand van IP's op een dergelijk niveau, maar wordt zoiets nog aangepast denk je/weet je?
Zou al een tijdje aan de gang zijn volgens modjes op Discord, maar blijkbaar niet echt een prio voor Shadow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DGP84
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 16:52
Heb sinds vandaag ook toegang tot shadow, alleen krijg ik geen beeld op mijn chromebook. Het beeld blijft zwart.
Via mijn telefoon krijg ik wel gewoon beeld, alleen is het lastig instellen zo.

Toevallig hier iemand die het via een chromebook heeft getest?

Mobile: Xiaomi Redmi Note 10 Pro - Gamestuff: Xbox Series X + PC: Intel Core i5-11400F / AMD 6650 + Thrustmaster TMX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sn0x0r
DGP84 schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 19:03:
Heb sinds vandaag ook toegang tot shadow, alleen krijg ik geen beeld op mijn chromebook. Het beeld blijft zwart.

Ik heb hetzelfde als ik gebruik maak van de beta versie van de Windows app. Op telefoon kan ik wel verbinden. Heel vreemd. Ik ga weer terug naar de niet beta versie in ieder geval. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bard1982
Ik kan bevestigen dat de Xbox One S controller via bluetooth gewoon prima werkt. Al vind ik de speelbaarheid nog best slecht. Heb een Ziggo 500 mbit verbinding bekabeld aangesloten en ondervind toch best wat lag. Getest met F1 2017 en Wolfenstein Old Blood (2015). Die spellen had ik nog in mijn Steam account. Game dus eigenlijk nooit, maar dit smaakt nog niet naar meer. Jullie al wat ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HEY_DUDE
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17:20
Ik heb vorige week het shadow instap abbonnement aangevraagd met een beloofde levertijd van 2 dagen. Helaas nog geen toegang, ik hoop dat het nog lukt voor komend weekend. Wil graag Red Dead Redemption 2 gaan spelen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sn0x0r
Ik heb er nu een half uurtje RDR2 op zitten, maar so far nog niet echt impressed. FPS wise trekt het Shadow het wel (heb de settings op Balanced staan en wat meer naar beneden dan naar boven). Komt het meeste op Medium te staan. Het is alleen zo dat het beeld als het ware om de paar sec. even een haper heeft. Ik heb nog niet kunnen achterhalen wat er fout gaat in ieder geval. Aangesloten op kabel in ieder geval, dus dat zal het niet zijn.

Hoe zou ik makkelijk een opname kunnen maken om te laten zien wat ik bedoel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apie!

Apie!

Ik heb af en toe last van audio distortion tijdens het spelen, bij Fortnite, GoW5 en Roblox. Morgen maar even testen of dat anders is als ik via ethernet verbonden ben ipv WiFi 5Ghz.

Wat ik me nu ook afvraag is: Krijg je met dat Duitse IP nu geen Duitse content als je inlogt op Netflix?

Blown past falling sands

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bard1982
Apie! schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 20:31:
Ik heb af en toe last van audio distortion tijdens het spelen, bij Fortnite, GoW5 en Roblox. Morgen maar even testen of dat anders is als ik via ethernet verbonden ben ipv WiFi 5Ghz.

Wat ik me nu ook afvraag is: Krijg je met dat Duitse IP nu geen Duitse content als je inlogt op Netflix?
Drm beveiligde content zoals Ziggo W10 app en Netflix W10 app geven geen beeld. Via browser niet geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0nk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:22

m0nk

16-09-2003 15.15

HEY_DUDE schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 19:44:
Ik heb vorige week het shadow instap abbonnement aangevraagd met een beloofde levertijd van 2 dagen. Helaas nog geen toegang, ik hoop dat het nog lukt voor komend weekend. Wil graag Red Dead Redemption 2 gaan spelen :).
Zou ff een support ticket inschieten. Ik heb vanmorgen besteld en nog geen 5 uur later stond mijn shadow omgeving klaar.

13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polopolo150
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 07-06 19:30
Weet iemand of je voor de Windows app van Shadow Tech admin rechten nodig hebt?

Ik wil dit namelijk gebruiken op een computer gebruiken waar ik geen admin rechten op heb. Apps waar ik dit niet nodig heb zoals Spotify werken wel om te installeren erop.

Edit: Net gecheckt. Werkt zonder admin rechten. :)

[ Voor 9% gewijzigd door polopolo150 op 17-12-2019 20:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark777
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 14:34
sn0x0r schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 19:53:
Ik heb er nu een half uurtje RDR2 op zitten, maar so far nog niet echt impressed. FPS wise trekt het Shadow het wel (heb de settings op Balanced staan en wat meer naar beneden dan naar boven). Komt het meeste op Medium te staan. Het is alleen zo dat het beeld als het ware om de paar sec. even een haper heeft. Ik heb nog niet kunnen achterhalen wat er fout gaat in ieder geval. Aangesloten op kabel in ieder geval, dus dat zal het niet zijn.

Hoe zou ik makkelijk een opname kunnen maken om te laten zien wat ik bedoel?
vroeger had je fraps om gamebeelden op te nemen. Weet niet of dat nog steeds werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apie!

Apie!

Bard1982 schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 20:33:
[...]

Drm beveiligde content zoals Ziggo W10 app en Netflix W10 app geven geen beeld. Via browser niet geprobeerd.
Ik heb het net even geprobeerd. Ze geven zelf via hun support aan dat je Netflix niet via de app, maar via je favo browser moet openen wegens DRM beperkingen, maar als je in je browser dan daadwerkelijk een film afspeelt, krijg je dan alsnog de melding dat het streamen van DRM protected content niet mogelijk is op Shadow.

Blown past falling sands

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

sn0x0r schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 15:55:

Er zijn wel meer quirks als het gaat om toetsenbordhandling. Bijvoorbeeld de numerieke enter: die wordt als een gewone enter (return) gezien (erg irritant in sommige games). Dit kun je aanpassen door de toets in de registry te remappen (er zijn ook tooltjes voor zoals KeyTweak).
[…]

Er is nogal wat variatie in barebones in omloop. Ik zat ook op die barebone, maar sinds de laatste onderhoudsronde heeft mijn barebone een 3,2GHz Xeon E5-2667 v3.
Je krijgt een P5000 of een GTX1080 op Boost. Ze zijn overigens nagenoeg gelijk in performance…. de GTX ondersteunt GRD en de P5000 ondersteunt in plaats daarvan de Quadro-featureset (waar je in games niks aan hebt maar soit). De P5000 heeft ook meer VRAM (16 vs 12GB)
[…]

Klopt: dit is nog niet de definitieve setup. Je hebt nog de hardware uit de betatest. In de komende tijd krijgt iedereen de nieuwe Xeon-barebone (met een CPU uit de W32xx-reeks; ik weet nog niet welk model).

Het datacenter is al Nederlands (Amsterdam); je ziet enkel Duitse versies van sites omdat ze naar buiten toe adressen uit de Duitse IP-range uitgeven.

[ Voor 8% gewijzigd door Heroic_Nonsense op 18-12-2019 08:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat

Sagat

Is pappa x2!

Nou ik heb dus echt een jurassic pc, uit mijn hoofd nog een i7-2600 non k.......en doom2016 kan ik niet eens starten, op shadow speelde het heerlijk. (wel met de mac van mijn vrouw als client, zelfs shadow streamen is teveel gevraagd voor mijn oude beestje :P ). Had je wat gespeeld met de bandbreedte settings?

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sn0x0r
Sagat schreef op woensdag 18 december 2019 @ 12:51:
Nou ik heb dus echt een jurassic pc, uit mijn hoofd nog een i7-2600 non k.......en doom2016 kan ik niet eens starten, op shadow speelde het heerlijk. (wel met de mac van mijn vrouw als client, zelfs shadow streamen is teveel gevraagd voor mijn oude beestje :P ). Had je wat gespeeld met de bandbreedte settings?
Welke videokaart en drivers gebruik je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat

Sagat

Is pappa x2!

ha, reden dat ik zo'n oude pc heb is dat ik hem dus ook amper voor pc gaming gebruik, heel af en toe een indie game. De videokaart is ook van 2011 ofzo, het is een ati, maar type hd7600 oid? drivers weet ik niet uit mijn hoofd.

Ik heb een maandje shadow gehad en het daarna opgezegd, wederom omdat ik te weinig op pc game om het er uit te halen.
offtopic:
Ik ga wel als het goed is deze maand flink upgraden, maar nog steeds vermoedelijk maar een 3600 ryzen 5 en een gtx1660(super) dus zelfs dan mogelijk nog is af en toe shadow nemen......lijkt me super tof om quake2 met raytracing te spelen, maar dan vind ik een keer paar tientjes leuker dan een videokaart van wat 500-700 euro?

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sn0x0r
Sagat schreef op woensdag 18 december 2019 @ 13:02:
ha, reden dat ik zo'n oude pc heb is dat ik hem dus ook amper voor pc gaming gebruik, heel af en toe een indie game. De videokaart is ook van 2011 ofzo, het is een ati, maar type hd7600 oid? drivers weet ik niet uit mijn hoofd.

Ik heb een maandje shadow gehad en het daarna opgezegd, wederom omdat ik te weinig op pc game om het er uit te halen.
offtopic:
Ik ga wel als het goed is deze maand flink upgraden, maar nog steeds vermoedelijk maar een 3600 ryzen 5 en een gtx1660(super) dus zelfs dan mogelijk nog is af en toe shadow nemen......lijkt me super tof om quake2 met raytracing te spelen, maar dan vind ik een keer paar tientjes leuker dan een videokaart van wat 500-700 euro?
Ik bedoelde natuurlijk van je Shadow :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat

Sagat

Is pappa x2!

sn0x0r schreef op woensdag 18 december 2019 @ 13:03:
[...]

Ik bedoelde natuurlijk van je Shadow :+
ooooooooh, kon natuurlijk dat je je afvroeg waarom mijn oude pc shadow niet goed weergaf 8)7

Maar ik had zo'n instap abbo, zal is kijken of ik de mailtjes nog heb met de specs

edit:
Helaas alleen bevestiging van mijn bestelling en dat hij klaar was, allen overigens op dezelfde dag. Zal is terugzoeken in het topic of dat klopte verder, en of er toen al specs bekend waren......

edit 2:
Bij teruglezen kwam ik deze post tegen:
Mijn Shadow heeft ook een E5-2678 v3 @ 2.50 GHz i.c.m. een GTX1080.

De CPU is helaas nauwelijks sneller dan m'n i7 2600. Vanavond maar eens even wat proberen qua gaming. Downloadsnelheid gaat met een cap van ongeveer 1 GBs, erg nice. Performance via de client op OSX is verder prima!

Niet van mij, maar als mijn geheugen me niet in de steek laat had ik idd ook een 1080, cpu minder goed onthouden, want bij de videokaart leek me zo'n quaddro wat vervelender gezien dat geen echte gaming kaart is maar meer bedoeld voor prosumers.
Qua drivers niet heel veel spannends gedaan, volgends mij gewoon naar nvideo gesurft en daar gezocht, of mogelijk zelfs windows update, gezien het resultaat me beviel dat een keer ingesteld en er niet meer naar omgekeken.

[ Voor 65% gewijzigd door Sagat op 18-12-2019 13:53 ]

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tom.cx
Tot nu toe vallen mij wel een paar dingen tegen van de boost. De CPU is niet sterk genoeg (2,5ghz i.p.v. 3,4ghz), gister avond een paar keer grote haperingen gehad. Daarnaast heb ik het idee dat de gpu niet zo sterk is en niet vergelijkbaar is met een GTX 1080.

Ik speel Planet Coaster. Die vraag best wel wat. Maar Roller Coaster Tycoon 1 doet het perfect :-).

P.s. heb support een mail verstuurd wanneer ik de juiste cpu's krijg.

[ Voor 9% gewijzigd door tom.cx op 18-12-2019 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sn0x0r
En welke GPU heb je? Want ik heb zelf dus de Quadro P5000 en krijg daarmee dus dat ik elke 2 á 3 seconden een hapering heb. Geluid enzo niet, maar alleen het beeld. Ben benieuwd hoe dat bij jou gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bard1982
Wat een slechte ervaring zeg. Vandaag weer veel lag. Daarna dezelfde spellen via dezelfde verbinding gespeeld op Nvidia GeForce Now. Die heeft het een stuk beter voor elkaar. Veel vloeiender en minder lag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
Ik ben ook niet tevreden over Shadow. De cpu is gewoon erg ondermaats en het is raar dat ze (nog) niet de geadverteerde Cpu leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apie!

Apie!

Mijn ervaring is tot nu toe overwegend positief. Ik heb mijn MBP nu niet met Wifi verbonden, maar bedraad met een Allocated Bandwidth van 70Mb/s (via 500/500 glasvezel).

De opzet is als volgt: MBP > Switch > Fritz!Box 7581> Internet
De switch word gedeeld met o.a. de XOX en de settopbox van de TV, en er werd tijdens het spelen Netflix op de XOX gekeken. Mijn zoontje zat boven op zijn eigen pc Fortnite te spelen. Dat verkeer komt via een andere switch op dezelfde Fritz!Box 758 uit.

Vandaag heb ik de Shadow geprobeerd met:
• Fortnite
• Roblox
• Dishonored 2

En zulke stats heb ik eigenlijk de hele tijd als ik even kijk:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/WWH8vTSvEH6RKJ0UBO7UdDek/medium.png

Geen glitches en geen gestotter vandaag d:)b

Mijn MBP wordt wel ~30-35C warmer als ik Shadow heb draaien met een AB van 70Mb/s. Als ik met Macs Fan Control de fans op Full blast zet komt ie op ~68C uit. Op Automatic heb ik 'm 95C zien worden :/
Ik moet dus niet vergeten om de Shadow uit te zetten als ik 'm niet gebruik.

Een ander ding is dat ik het bewegen van de cursor/crosshair in spellen een soort van 'weeig' aan vind voelen. If that makes sense? Het went op zich wel, en wat ook iets helpt is de cursor-gevoeligheid in het spel te verhogen, maar ik denk dat dat door de latency komt.

Het enige echte vervelende tot nu toe is de keyboard handling. Soms als ik met Command+Tab uit de Shadow terug naar macOS ga, en weer terug, denkt Shadow soms dat ik de Command toets nog ingedrukt heb. Dat heeft als gevolg dat elke toets die ik dan intoets, wordt uitgevoerd als Windows+<toets>. Het woord "Welkom" Wordt dus : Windows+W Windows+E Windows+L etc. etc. Om dat te counteren moet ik de Command toets een paar indrukken totdat het Startmenu weer verschijnt en verdwijnt zoals het hoort.
Dit ervaar ik als 'echt vervelend', omdat er met die Windows-toets combinaties opeens allemaal vensters openen en sluiten :/
Ik moet mezelf dus even aanleren om een paar keer die Command toets te gebruiken als ik met Command-Tab naar de Shadow toe ga.

[ Voor 3% gewijzigd door Apie! op 18-12-2019 21:50 ]

Blown past falling sands

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DGP84
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 16:52
DGP84 schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 19:03:

Heb inmiddels beeld kunnen krijgen door de h265 instelling aan te zetten. Probleem wat ik daar weer bij heb, is dat mijn muis niet goed werkt. Kan de muis aanwijzer wel bewegen, maar ergens op klikken registreert hij niet. Zowel op het touchpad van de chromebook niet, als bij een bluetooth muis niet.

Heb hier verder nog niets over kunnen vinden via google.

Mobile: Xiaomi Redmi Note 10 Pro - Gamestuff: Xbox Series X + PC: Intel Core i5-11400F / AMD 6650 + Thrustmaster TMX

• grand admiral Mause
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09-07 13:27
Hier nu een paar dagen kunnen testen. Wifi verbinging op 50mbps gezet.client draait op een hp840g4. 1080p 60 frames max. Draait eigenlijk vlekkenloos met af en toe om de paar minuten even een judder in beeld. Lag valt in games mee, merkt het eigenlijk amper. Let wel geen twitchy fps games. So far tevreden.

• tom.cx
tom.cx schreef op woensdag 18 december 2019 @ 15:28:
Tot nu toe vallen mij wel een paar dingen tegen van de boost. De CPU is niet sterk genoeg (2,5ghz i.p.v. 3,4ghz), gister avond een paar keer grote haperingen gehad. Daarnaast heb ik het idee dat de gpu niet zo sterk is en niet vergelijkbaar is met een GTX 1080.

Ik speel Planet Coaster. Die vraag best wel wat. Maar Roller Coaster Tycoon 1 doet het perfect :-).

P.s. heb support een mail verstuurd wanneer ik de juiste cpu's krijg.
Zojuist deze mail ontvangen. Beetje vaag maar hoop dat het snel beter wordt met de cpu's.
Hello Tom,

Thank you for sharing your concern with us!

The early activated offers do not have the fully upgraded hardware yet. It will be automatically replaced as soon as possible.

We do not have an ETA on when exactly it will be replaced, but we confirm that we are doing our best to do it as quickly as we can.

Thank you for your understanding. We remain at your disposal for any further enquiries.

Best regards, Ging Freecss.

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

Zover ik begreep is die 2,5 Ghz wel een octacore, en die 3,4 een quadcore.

• tom.cx
MeNTaL_TO schreef op donderdag 19 december 2019 @ 15:27:
Zover ik begreep is die 2,5 Ghz wel een octacore, en die 3,4 een quadcore.
Ah dat heb ik niet gecontroleerd. Maar alsnog. Deze CPu mist gewoon bijna 1 ghz gewerkt.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Sagat

Sagat

Is pappa x2!

Is het niet gewoon een stukje verwachtings patroon? Netflix is niet de kwaliteit van BR, maar voor wat ik per maand aan netflix betaal, koop ik wat....1/3 br film ofzo?

Shadow kan nooit niet op heel korte termijn concureren met echte hardware puur op performance. Misschien wat relevanter voorbeeld, maar laptop cpu vs desktop cpu? kunnen beide i7 zijn maar real world zal vrijwel altijd (er zullen vast uitzonderingen te verzinnen zijn) de desktop cpu betere resultaten neer zetten.

Voor mij persoonlijk, zal ik dan ook niet snel kiezen voor een 30 of 40 euro per maand abbo. Ja misschien een keer een maandje om te testen, maar 30 pm is 360 per jaar, dan zou ik persoonlijk (ok ook hier weer een appel en peren vergelijking) voor dat geld een console halen, voor 11 euro pm of minder als je dan een jaar afneemt, dan kan het 'in bepaalde scenario's' een goede optie zijn.

Je krijgt voor een relatief bedrag een hele hoop terug, maar met wat nadelen. Paar post geleden zei iemand al dat hij (zij?) geen twitch games gespeeld had. Zoals vaker gezegd, doom (2016) en sf4 speelden goed genoeg. Maar iets als guitar hero of cuphead (nou ja nog niet gespeeld) maar super meat boy of bit trip runner, of super hexagon, nee dat is niet aan te raden.

En sf4.....ik speelde mp, maar echt voor de lol, als je dat serieus speelt en elke frame telt, nee dan is fysieke hw momenteel wsl de betere keuze. Maar gewoon voor de lol, met voordeel de prijs en nadeel toch accepteren dat je wat power mist, wat lag kan hebben en wat compressie......ja dan vind ik het nog steeds een mooi product.

disclaimer: vergeleken met fysieke hardware dus, lag en compressie waren beiden volkomen acceptabel voor mij. En cpu power, zolang de games lekker spelen boeit het mij niets of een cpu of 1 of 5 ghz draait, wel lekker dat je geen opstijgende cooler hebt ;)

disclaimer 2:
volgende keer dat ik shadow neem ga ik zeker WEL twitch games testen, even die limiet opzoeken, tzt horen jullie dan weer van me :*)

[ Voor 11% gewijzigd door Sagat op 19-12-2019 17:29 ]

10 second ninja DONE

• fevo-1190
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 08-07 21:03
Sagat schreef op donderdag 19 december 2019 @ 17:25:
Is het niet gewoon een stukje verwachtings patroon? Netflix is niet de kwaliteit van BR, maar voor wat ik per maand aan netflix betaal, koop ik wat....1/3 br film ofzo?

Shadow kan nooit niet op heel korte termijn concureren met echte hardware puur op performance. Misschien wat relevanter voorbeeld, maar laptop cpu vs desktop cpu? kunnen beide i7 zijn maar real world zal vrijwel altijd (er zullen vast uitzonderingen te verzinnen zijn) de desktop cpu betere resultaten neer zetten.

Voor mij persoonlijk, zal ik dan ook niet snel kiezen voor een 30 of 40 euro per maand abbo. Ja misschien een keer een maandje om te testen, maar 30 pm is 360 per jaar, dan zou ik persoonlijk (ok ook hier weer een appel en peren vergelijking) voor dat geld een console halen, voor 11 euro pm of minder als je dan een jaar afneemt, dan kan het 'in bepaalde scenario's' een goede optie zijn.

Je krijgt voor een relatief bedrag een hele hoop terug, maar met wat nadelen. Paar post geleden zei iemand al dat hij (zij?) geen twitch games gespeeld had. Zoals vaker gezegd, doom (2016) en sf4 speelden goed genoeg. Maar iets als guitar hero of cuphead (nou ja nog niet gespeeld) maar super meat boy of bit trip runner, of super hexagon, nee dat is niet aan te raden.

En sf4.....ik speelde mp, maar echt voor de lol, als je dat serieus speelt en elke frame telt, nee dan is fysieke hw momenteel wsl de betere keuze. Maar gewoon voor de lol, met voordeel de prijs en nadeel toch accepteren dat je wat power mist, wat lag kan hebben en wat compressie......ja dan vind ik het nog steeds een mooi product.

disclaimer: vergeleken met fysieke hardware dus, lag en compressie waren beiden volkomen acceptabel voor mij. En cpu power, zolang de games lekker spelen boeit het mij niets of een cpu of 1 of 5 ghz draait, wel lekker dat je geen opstijgende cooler hebt ;)

disclaimer 2:
volgende keer dat ik shadow neem ga ik zeker WEL twitch games testen, even die limiet opzoeken, tzt horen jullie dan weer van me :*)
Duidelijke uitleg.
Merk je de input lag in mp games? En dat je serieus in het nadeell bent of niet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HEY_DUDE
  • Laatst online: 17:20
m0nk schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 20:34:
[...]

Zou ff een support ticket inschieten. Ik heb vanmorgen besteld en nog geen 5 uur later stond mijn shadow omgeving klaar.
Begin van de week ticket ingeschoten. Antwoord was dat het slightly longer duurt ivm populariteit. Inmiddels al 10 dagen gepasseerd. Morgen schiet ik een nieuw ticket in. Ze adverteren nog steeds met 2 dagen. Dat mogen ze wat mij betreft wel rechtzetten.

• Sagat

Sagat

Is pappa x2!

fevo-1190 schreef op donderdag 19 december 2019 @ 17:52:
[...]

Duidelijke uitleg.
Merk je de input lag in mp games? En dat je serieus in het nadeell bent of niet?
In sf4 heb ik shadow gespeeld en daarna even direct op mijn pc, dat voelt iets soepeler aan, maar ik heb gewoon wat simpele combotjes gedaan (ben echt maar een simpele casual) en dat ging gewoon, dus zoals in mijn vorige post, wil jij beelding edge competitief gamen in cs go ofzo, dan zou ik het je niet adviseren, en als ik 36 hits combo kon doen met diverse 1 frame links, dan zou ik het mezelf ook niet adviseren, maar de dingen die ik normaal kon doen lukte me ook via shadow. Geen moment gehad dat ik me beperkt voelde.

Ik heb verder geen andere mp games gespeeld dus daar kan ik je helaas niet over adviseren, maar meen me te herinneren dat sommigen hier rocket league goed konden spelen. Maar waarom niet gewoon maandje zelf proberen? Mocht het bevallen dan kan je daarna eventueel een jaar abbo afsluiten en dan is het imho echt niet duur.

10 second ninja DONE

• fevo-1190
Sagat schreef op donderdag 19 december 2019 @ 20:38:
[...]

In sf4 heb ik shadow gespeeld en daarna even direct op mijn pc, dat voelt iets soepeler aan, maar ik heb gewoon wat simpele combotjes gedaan (ben echt maar een simpele casual) en dat ging gewoon, dus zoals in mijn vorige post, wil jij beelding edge competitief gamen in cs go ofzo, dan zou ik het je niet adviseren, en als ik 36 hits combo kon doen met diverse 1 frame links, dan zou ik het mezelf ook niet adviseren, maar de dingen die ik normaal kon doen lukte me ook via shadow. Geen moment gehad dat ik me beperkt voelde.

Ik heb verder geen andere mp games gespeeld dus daar kan ik je helaas niet over adviseren, maar meen me te herinneren dat sommigen hier rocket league goed konden spelen. Maar waarom niet gewoon maandje zelf proberen? Mocht het bevallen dan kan je daarna eventueel een jaar abbo afsluiten en dan is het imho echt niet duur.
Zal het inderdaad eens gaan proberen volgende maand.
Spee voornamelijk cs:go en rainbowsix siege , maar gewoon casual en natuurlijk speel je om te winnen dus teveel vertraging is niet gewenst.
Maar wil in toekomst weleens spellen zoals rdr2 willen spelen.
Geen zin om weer vermogen te investeren in een nieuwe laptop.

• Webgnome
Ik denk zelf dat je voor singleplayer games als RDR , Wicher 3 etc etc met Shadow wel uit gaat komen. Speel zelf al weer een aantal maanden via Shadow en in ieder geval voor wat betreft Witcher 3 kan ik zeggen dat het erg lekker werkt. Speel voor de rest alleen nog maar wat kleine games ( diablo 3 , tale of two brothers en dat soort dingetjes) en dat gaat aardig goed.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NathanJ
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 04-06 20:32
Ik speel nu Hellblade: Senua's Sacrifice en het loopt best goed. FPS is rond de 60, maar bij Borderlands 3 gaat dat hoger. Heb nog wel de oude CPU, dus hoop dat ze die snel upgraden. Voor de rest ben ik er tevreden mee, het loopt beter dan mijn eigen Radeon 480. Wil de upgrade versie in 2020 wel een maandje testen of dat ook goed werkt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
Ben nu bezig met The Witcher 3 op volle settings en het werkt als een tierelier. Ook geen problemen met streaming of framedrops hierdoor. Shadow blijft mooi spul ;)

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adjep07
Andere bijwerking van het vooralsnog (?) Duitse IP adres is dat ik niet in de Steam store aankopen kan doen met PayPal. Dus de aankoop maar vanaf de eigen internet verbinding gedaan...

Ik krijg Quake II RTX (gratis) met de standaardinstellingen na installatie niet goed draaiend. Althans gisteren niet, vandaag herkansing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
Die heb ik gisteren ook geprobeerd maar die werkt inderdaad niet goed. Ik vraag mij af of dat niet gewoon ligt aan dat deze versie ontzettend zwaar is voor welke kaart dan ook.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grand admiral Mause
Update. Had gister een 101 error. Shadow gaf een stream issue aan, de remote desktop deed het wel maar op lage resolutie en traag. Advies van shadow was shutdown en paar min wachten. Geen resultaat. Uiteindelijk in device mgr op de Microsoft display adapter een geforceerde driver update gedraaid, die pikte de p5000 driver op en alles werkte weer. Anders dan dat nog steeds tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AZT3K
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11-11-2020
Tot nu toe Overwatch en Destiny 2 gespeeld via Shadow Boost. Werkt gewoon goed en ben best gevoelig voor input lag issues. Dus voor de twijfelaars... gewoon doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
grand admiral Mause schreef op zondag 22 december 2019 @ 10:37:
Update. Had gister een 101 error. Shadow gaf een stream issue aan, de remote desktop deed het wel maar op lage resolutie en traag. Advies van shadow was shutdown en paar min wachten. Geen resultaat. Uiteindelijk in device mgr op de Microsoft display adapter een geforceerde driver update gedraaid, die pikte de p5000 driver op en alles werkte weer. Anders dan dat nog steeds tevreden.
dit heb ik om de zoveel weken ook wel eens. De beste oplossing is toch echt om gewoon de pc af te sluiten , wcahten en dan weer opnieuw te starten. Kost misschien wat meer tijd maar werkt altijd wel.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:37

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Ook hier Boost besteld, eens kijken of ik hiermee nog een oude iMac (24 inch) nuttig kan maken.

Orderdate: 19 december

We wachten hier rustig af :)

[ Voor 3% gewijzigd door Falcon op 22-12-2019 12:53 ]

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• grand admiral Mause
Webgnome schreef op zondag 22 december 2019 @ 11:02:
[...]

dit heb ik om de zoveel weken ook wel eens. De beste oplossing is toch echt om gewoon de pc af te sluiten , wcahten en dan weer opnieuw te starten. Kost misschien wat meer tijd maar werkt altijd wel.
Shutdown en wachten had ik over een periode van 4 uur een aantal keer gedaan zonder resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AZT3K
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11-11-2020
Ik had ook 101 errors, maar de client opstarten in Administrator modus was voor mij de oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

grand admiral Mause schreef op zondag 22 december 2019 @ 14:07:
[...]

Shutdown en wachten had ik over een periode van 4 uur een aantal keer gedaan zonder resultaat.
Je kan ook resetten, dan houdt je wel je data, maar wordt je Shadow herstart, alleen kan ik de optie in de client nu niet vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• polopolo150
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 07-06 19:30
Falcon schreef op zondag 22 december 2019 @ 12:53:
Ook hier Boost besteld, eens kijken of ik hiermee nog een oude iMac (24 inch) nuttig kan maken.

Ik lees net op de Shadow Discord dat de verwachte leveringstijd nu 5-7 werkdagen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sn0x0r
Even een update van mijn kant. Ik had op mijn oude gaming pc het probleem dat het beeld elke 3/4 sec. even een frame haperde. Dit lijkt iets met de (zeer) verouderde hardware te zijn, al kan ik het niet 100% uitsluiten. Het is in ieder geval zo dat wanneer ik met mijn (zeer nieuwe) werk laptop verbind er niets aan de hand is en ik zonder enige problemen RDR2 of GTA:V op hoge kwaliteit kan spelen. Dus het was sowieso iets met mijn oude computer.

Ik ga het verder niet uitgebreid onderzoeken overigens, want ik ga mijn oude pc sowieso afschrijven. Tijd om een groter bureau te kopen met een laptop stand zodat ik makkelijk mijn laptop neer kan zetten naast het scherm. Heb nog niet de kans gehad om te testen wat een draadloze controller doet overigens, want die heb ik niet. Maar ik ben wel benieuwd of er anderen zijn die daarmee gamen op een Shadow PC? Dit wil ik namelijk voor bij de TV beneden gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

sn0x0r schreef op maandag 23 december 2019 @ 14:00:
Heb nog niet de kans gehad om te testen wat een draadloze controller doet overigens, want die heb ik niet. Maar ik ben wel benieuwd of er anderen zijn die daarmee gamen op een Shadow PC? Dit wil ik namelijk voor bij de TV beneden gebruiken.
Je kunt (als je lokale hardware een Windows-machine is) een Xbox One-controller pairen (standaard Windows-functionaliteit) of via een tussenweg een MFI of Dualshock-controller. Als je in de client de USB Peripherals-functie aanzet, zijn die devices (na een herstart) ook beschikbaar in je ShadowPC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tom.cx
Gisteren had ik er wel een paar keer last van dat de stream erg haperde. Had niet het idee dat het lag aan mijn WiFi verbinding. Ik speel niet op full HD maar lager. Zodat het scherm op mijn laptop past.

Maar over het algemeen doen Planet Coaster en Roller Coaster het erg goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• msnguy
  • Laatst online: 16-01 11:25
Heroic_Nonsense schreef op maandag 23 december 2019 @ 14:09:
[...]

Als je in de client de USB Peripherals-functie aanzet, zijn die devices (na een herstart) ook beschikbaar in je ShadowPC.
Hoe doe je dat precies? Ik kan er niks over vinden bij de settings en via Google?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

msnguy schreef op maandag 23 december 2019 @ 15:43:
[...]

Hoe doe je dat precies? Ik kan er niks over vinden bij de settings en via Google?
Allereerst, zorg dat je bent uitglogd op je ShadowPC en dat hij uit staat. Dan:

Op je lokale machine:

1] Start de launcher, maar start (nog) niet je ShadowPC
2] Klik op het tandwieltje om de Settings te openen
3] Scroll naar beneden tot je "USB peripherals" ziet
4] Plaats een vinkje voor "USB peripherals"
5] Klik op het kruisje om de Settings te sluiten
6] Start nu je ShadowPC

Daarna op je ShadowPC:

7] Log in in Windows
8] Open het ShadowQuickMenu (WIN+ALT+O)
9] Klik op tabblad "USB peripherals"

Als het aangesloten USB-apparaat compatible is, dan verschijnt het hier (nb: muizen en toetsenborden verschijnen hier nooit, ook al zijn ze compatible. Ze werken wel gewoon natuurlijk. Dit overzicht toont dus USB-apparaten behalve muizen en toetsenborden).

Als je een gamepad hebt aangesloten, wordt die gedetecteerd en wordt de "Virtual Xbox Controller"-driver geinstalleerd (ook als het geen echte Xbox-controller is wat je aansluit).

--------------------------------------------
EDIT: ik bedenk me net dat je vraag ook betrekking kan hebben op mijn stelling dat je met een omweg ook Dualshock- en MFI-controllers kunt aansluiten. In dat geval:

(NB: alle acties hieronder vinden plaats op je lokale machine. Na het voltooien van onderstaande stappen, begin je met mijn uitleg over het activeren van USB Peripherals hierboven)

MFI (Made for iOS) controllers
1] Download MFIGamePadFeeder van GitHub en installeer deze tool
2] Start de tool en map je MFI-controller volgens de uitleg bij de tool
3] Voer nu de stappen uit om USB-peripherals te activeren in je Shadow-client

DualShock3-controllers
1] Sluit je DualShock3 aan met een USB-to-MiniUSB-kabeltje
2] Downloadt ScpToolkit van GitHub en start de applicatie
3] Laat alle opties op default, behalve "Bluetooth Pair Utility": zet die optie ook aan
4] Installeer de driver met deze opties en, zodra de installatie is afgerond, klik op de grote groene knop
5] In het overweldigende scherm dat volgt, klik je op de pijl naast "Choose Dualshock 3 controllers to install" en kies je de controller die wordt gevonden op USB
6] Zodra de controller is geinstalleerd (je ziet de voortgang duidelijk...) kun je de USB-kabel loskoppelen. De controller is nu gepaired via Bluetooth en wordt door ScpToolkit intern als USB-controller aan DirectX gepresenteerd.
7] De controller wordt overigens op je lokale machine gezien als XInput-controller
8] Voer nu de stappen uit mijn uitleg over Shadow hierboven uit

[ Voor 42% gewijzigd door Heroic_Nonsense op 24-12-2019 08:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat

Sagat

Is pappa x2!

sn0x0r schreef op maandag 23 december 2019 @ 14:00:
Even een update van mijn kant. Ik had op mijn oude gaming pc het probleem dat het beeld elke 3/4 sec. even een frame haperde. Dit lijkt iets met de (zeer) verouderde hardware te zijn, al kan ik het niet 100% uitsluiten. Het is in ieder geval zo dat wanneer ik met mijn (zeer nieuwe) werk laptop verbind er niets aan de hand is en ik zonder enige problemen RDR2 of GTA:V op hoge kwaliteit kan spelen. Dus het was sowieso iets met mijn oude computer.

Ik ga het verder niet uitgebreid onderzoeken overigens, want ik ga mijn oude pc sowieso afschrijven. Tijd om een groter bureau te kopen met een laptop stand zodat ik makkelijk mijn laptop neer kan zetten naast het scherm. Heb nog niet de kans gehad om te testen wat een draadloze controller doet overigens, want die heb ik niet. Maar ik ben wel benieuwd of er anderen zijn die daarmee gamen op een Shadow PC? Dit wil ik namelijk voor bij de TV beneden gebruiken.
Ja hier exact zelfde, primaire verdachte is videokaart, en secundair misschien zelfs netwerkkaart.....maar /care

De pc word na lang trouwe dienst idd lekker vervangen door een fris exemplaar, en omdat ik nog maar weinig pc game wordt dat gewoon een budget moddelletje. Zal tzt nog wel is een topic maken voor advies en componenten bespreken, maar das hier off topic.

Wel on topic is dat ik mede door shadow het ook niet erg vind om een relatief simpel pctje te bouwen, mocht het nodig zijn heb je zo een veel sterkere pc op afroep beschikbaar.
Lokaal gebruik ik mijn pc alleen maar voor wat mail en surfen en wat tv streamen af en toe, en wat oudere systemen emuleren,
Vind het wel leuk dat ik met mijn upgrade ook ps2/3 en wii verwacht te kunnen emuleren waar mijn huidige dt met ps2 games al moeite heeft.
Dat zou wellicht ook op shadow kunnen, maar ik vraag me toch af of dat grijs gebied is waardoor je wellicht in problemen zou kunnen raken, dus ik speel op shadow daarom alleen maar legale games.

En ja, voor de toekomst, sluit ik stadia ook niet uit, en mochten er andere alternatieven komen, helemaal mooi. Ik vind bij stadia op dit moment de game selectie niet interessant genoeg, maar het schijnt dat er een samenwerking met uplay aan te komen zit, dan wordt het wellicht anders.

Vind het wel jammer om te horen dat quake 2 rtx bij mensen problemen oplevert, maar goed, dan nog maar iets langer geduld met die game, het is niet alsof er niets anders te spelen is in dat genre :)

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

Sagat schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 09:21:
[...]

Vind het wel leuk dat ik met mijn upgrade ook ps2/3 en wii verwacht te kunnen emuleren waar mijn huidige dt met ps2 games al moeite heeft.
Dat zou wellicht ook op shadow kunnen, maar ik vraag me toch af of dat grijs gebied is waardoor je wellicht in problemen zou kunnen raken, dus ik speel op shadow daarom alleen maar legale games.
Neuh... ik verwacht van niet. Ze hebben wel wat beters te doen dan je te bespioneren. Het wordt wat anders als je gaat DDOS-en, malware gaat verspreiden of een botnet gaat aansturen met je ShadowPC, maar een paar geemuleerde games... ach...
Vind het wel jammer om te horen dat quake 2 rtx bij mensen problemen oplevert, maar goed, dan nog maar iets langer geduld met die game, het is niet alsof er niets anders te spelen is in dat genre :)
Op je ShadowPC? Om die game goed te kunnen spelen, heb je echt een RTX-kaart nodig. Die zit er niet in (of je moet in de betakring zitten voor de nieuwe configs) dus zal de game beroerd draaien.

Op 720p krijg ik ongeveer 24fps op mijn Boost (met P5000, dus "RTX off" en puur softwarebased path tracing). Dat komt aardig overeen met de metingen die WCCFTech heeft gedaan met een GTX1080 (link). Op de default 1080p kom ik niet hoger dan 10fps (en dat terwijl er nauwelijks iets op het scherm gebeurd).

[ Voor 0% gewijzigd door Heroic_Nonsense op 24-12-2019 09:34 . Reden: Typos ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat

Sagat

Is pappa x2!

Heroic_Nonsense schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 09:32:
[...]

Neuh... ik verwacht van niet. Ze hebben wel wat beters te doen dan je te bespioneren. Het wordt wat anders als je gaat DDOS-en, malware gaat verspreiden of een botnet gaat aansturen met je ShadowPC, maar een paar geemuleerde games... ach...
mjah..rationeel heb je wsl gelijk, maar ik wil geen risico lopen, tevens speel ik vaker games waar je echt zo min mogelijk lag wil hebben, dus ja als het dan niet hoeft waarom dan via cloud spelen?
[...]

Op je ShadowPC? Om die game goed te kunnen spelen, heb je echt een RTX-kaart nodig. Die zit er niet in (of je moet in de betakring zitten voor de nieuwe configs) dus zal de game beroerd draaien.

Op 720p krijg ik ongeveer 24fps op mijn Boost (met P5000, dus "RTX off" en puur softwarebased path tracing). Dat komt aardig overeen met de metingen die WCCFTech heeft gedaan met een GTX1080 (link). Op de default 1080p kom ik niet hoger dan 10fps (en dat terwijl er nauwelijks iets op het scherm gebeurd).
Ik dacht gezien te hebben dat er een 2080 in nieuwe shadow config zat maar mogelijk vergis ik me of was dat met de duurste variant ofzo,
ok even snel gespiekt, idd vanaf ultra, die 30pm gaat kosten en april beschikbaar is
het is niet iets wat ik echt heel graag wil maar wel een nice to have zou zijn. Ik zie mezelf zo nu en dan is een maandje shadow nemen, of als ik iets heb wat ik heel leuk vind en verwacht langer te willen spelen dan misschien zelfs een jaar abbo......Op die wijze hoop ik dan makkelijker ook de top end configs is te kunnen gebruiken......en ben ook benieuwd hoe vaak de config geupdate wordt, dat is natuurlijk ook wel een top plus punt van cloud gaming, lekker elk jaar een refresh ofzo, maar geen idee hoe ze daar in de praktijk mee omgaan.

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
Heb gisteren RDR 2 via steamsale gekocht en ik moet zeggen op mijn huidige shadow werkt het heerlijk soepel. Heb eigenlijk niet door dat ik zit te streamen. Het enige dat ik nu naar op zoek ben is een zo energiezuinig mogelijke pc zodat ik daar nog wat kan besparen als ik aan het gamen ben via shadow ;)

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

Sagat schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 10:15:
[...]
Ik zie mezelf zo nu en dan is een maandje shadow nemen, of als ik iets heb wat ik heel leuk vind en verwacht langer te willen spelen dan misschien zelfs een jaar abbo......Op die wijze hoop ik dan makkelijker ook de top end configs is te kunnen gebruiken......
Als er ooit een buddypass-achtig iets komt, dan denk ik aan je :)
en ben ook benieuwd hoe vaak de config geupdate wordt, dat is natuurlijk ook wel een top plus punt van cloud gaming, lekker elk jaar een refresh ofzo, maar geen idee hoe ze daar in de praktijk mee omgaan.
Dat is inderdaad wel interessant. De huidige ("Boost") config gaat nu bijna drie jaar mee en was lange tijd voldoende voor de meeste gamers (maar dat kwam ook omdat de GPU-markt lang stil stond voordat GeForce 20 kwam natuurlijk).

Als ze de configs om de drie jaar verversen, dan duurt het dus nog wel even voor we iets nieuws zien.

Aan de andere kant kan ik me ook voorstellen dat ze een doorschuifsysteem gaan maken: ieder jaar/iedere twee jaar een nieuwe config met de nieuwste hardware bovenaan plaatsen en de boel doorschuiven op hetzelfde prijspunt+index. Tzt heb je dan een Titan RTX als instap :9~
Webgnome schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 10:39:
Heb gisteren RDR 2 via steamsale gekocht en ik moet zeggen op mijn huidige shadow werkt het heerlijk soepel. Heb eigenlijk niet door dat ik zit te streamen. Het enige dat ik nu naar op zoek ben is een zo energiezuinig mogelijke pc zodat ik daar nog wat kan besparen als ik aan het gamen ben via shadow ;)
Shadow Ghost?

[ Voor 16% gewijzigd door Heroic_Nonsense op 24-12-2019 10:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sagat

Sagat

Is pappa x2!

Heroic_Nonsense schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 10:54:
[...]

Als er ooit een buddypass-achtig iets komt, dan denk ik aan je :)
Appreciated :>
Sowieso was je al doorslag gevend in mijn maandje trial, denk dat ik nu nog aan het wikken en wegen was geweest :)
[...]

Dat is inderdaad wel interessant. De huidige ("Boost") config gaat nu bijna drie jaar mee en was lange tijd voldoende voor de meeste gamers (maar dat kwam ook omdat de GPU-markt lang stil stond voordat GeForce 20 kwam natuurlijk).

Als ze de configs om de drie jaar verversen, dan duurt het dus nog wel even voor we iets nieuws zien.

Aan de andere kant kan ik me ook voorstellen dat ze een doorschuifsysteem gaan maken: ieder jaar/iedere twee jaar een nieuwe config met de nieuwste hardware bovenaan plaatsen en de boel doorschuiven op hetzelfde prijspunt+index. Tzt heb je dan een Titan RTX als instap :9~
3 jaar is best veel, maar de dienst is natuurlijk nog relatief jong en ook klein, het is natuurlijk wel een mooi lokkertje, als je ieder jaar of 1,5 betere specs zou krijgen.

Andersom geredeneerd, met stadia hebben ze een hele serieuze concurrent, en ook straks met de next gen consoles en helemaal x cloud.....stilstand is dan zeker achteruitgang, maar we gaan het meemaken.

voor mij iig beetje tijdlijn en shadwo plannen
deze maand (waarschijnlijker deze vakantie) pc-tje samenstellen, bestellen en bouwen

ergens rond maart 4k oledje (hoop dat de c9 dan binnen mijn budget valt)

daarna dan is kijken hoe mijn current gen consoles bevallen op 4k, aangezien ik nu al tevreden ben (kinderhand is gauw gevuld, zoals gezegd is mijn pc monitor ook nog maar full hd) maar als ik daarna moeite heb om maar op full hd pc te gamen, dan ook is op zoek naar een andere pc monitor. En ja.....dan word shadow weer interessanter voor mij.

En wellicht zelfs een shadow ghost, ik heb ook nog een steam link, in theorie zou je daarmee ook nog shadow kunnen starten. Vraag me alleen af of de latency en lag dan nog lastig word, shadow ghost kan ook nog, maar weg van minste weerstand is wsl macbookie van mijn vrouw aan tv hangen :)

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• john milton
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 01-06 22:31
Ik heb sinds vanmorgen mijn Shadow (Boost) bekabeld op mijn pc en het draait op zich prima.

Wat me wel verbaasde is dat ik tijdens het spelen van The Witcher 3 niet heel veel verschil merkte met mijn eigen PC ( Core I5 4690k, GTX970 en 16 GB Ram) op 1440p, terwijl die P5000 toch echt een stuk rapper zou moeten zijn. Ook met FPS counter in beeld was er geen enorm verschil op Hierarchy Square: fps gemiddeld tussen de 52 en de 58. settings op high, ultra was ook te doen met hairworks uit, maar dan zakte hij in zo'n druk gebied wel verder in. Maar: ik merkte niet veel verschil.

Ik heb toen even de FFXIV Shadowbringers benchmark gedraaid, en tot mijn verbazing scoort mijn oude beestje hoger dan de Shadow boost cloud PC: 10386 vs 9636 DX11 score. Zou dit kunnen komen door de lager geklokte CPU? Ik had een Intel Xeon E5-2678 V3 @2,50 GHz toegewezen terwijl ik dit allemaal aan het testen was.

Ik begrijp dat die 'soon' vervangen gaan worden voor snellere 3,4 GHz exemplaren (waar ze nu al mee adverteren), maar dit viel me toch wel wat tegen.

Het is leuk om te testen hoe cloud gaming werkt, maar dat ik lager scoor in benchmarks dan met mijn 2015 pc is toch wel wat jammer voor een betaalde dienst.

Vraag: gaat die 3,4 GHz CPU die eraan gaat komen voor boost óók geen bottleneck zijn voor bepaalde games?

[ Voor 4% gewijzigd door john milton op 24-12-2019 15:23 ]

No(ob) one lives forever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
john milton schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 15:18:

Vraag: gaat die 3,4 GHz CPU die eraan gaat komen voor boost óók geen bottleneck zijn voor bepaalde games?
Het zou mij verbazen als het geen bottleneck zou zijn.

Het is ook heel bijzonder dat bij het nieuwe ultra abonnement die pas in april start ook daar waarschijnlijk de cpu flink parten gaat spelen. Vooral gezien de nieuwe generatie consoles een 6 core CPU hebben en dus steeds meer games dit gaan ondersteunen.

Mijn oude i5 6600k op 4.5 GHz begon ook bij steeds meer games te bottlenecken. Waarna ik de overstap heb gemaakt naar een Ryzen 3700x.

Hoe gaat shadow dan weg komen met een 4 core Cpu? Of zie ik iets over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• john milton
Eén benchmark zegt natuurlijk niet alles, maar als ik kijk naar GPU benchmark dan zou de GTX1080 (equivalent van P5000 in de shadow) véél sneller moeten zijn dan mijn GTX970. Niet gek natuurlijk.

Maar blijft daar door die 2,50GHz cpu dan niets van over in die final fantasy benchmark?

[ Voor 6% gewijzigd door john milton op 24-12-2019 16:09 ]

No(ob) one lives forever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:37

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Falcon schreef op zondag 22 december 2019 @ 12:53:

Gistermiddag geactiveerd, dus uit eindelijk maar 5 dagen geduurd. Ik vind het netjes.

In eerste instanties even gestart op mijn iPhone 8 (was onderweg) en was gelijk al onder de indruk van de snelheid.

In de avond ben ik begonnen om het te proberen op de oude iMacs, zijn bijna gelijk.. 1 heeft een SSD en de ander niet, draaien beide MacOS 10.11.xen ze hebben een vaste verbinding naar een 100/100mbit glasverbinding, hier bleef ik met 2 verschillende situaties Per iMac hangen in het opstart proces:

iMac1. Na het drukken op “Start Shadow” in de Launcher krijg ik een L:100 foutmelding.

iMac2. Bij het opstarten van de Launcher zelf blijft hij op “controleren” wat betreft rechten om dat een programma is buiten de appstore (terwijl ik dit in mijn beveiliging instelling op “elke aanbieder heb staan”

Deze ochtend ga ik weer even verder.. keep you posted ;)

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

• NathanJ
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 04-06 20:32
john milton schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 16:08:
Eén benchmark zegt natuurlijk niet alles, maar als ik kijk naar GPU benchmark dan zou de GTX1080 (equivalent van P5000 in de shadow) véél sneller moeten zijn dan mijn GTX970. Niet gek natuurlijk.

Maar blijft daar door die 2,50GHz cpu dan niets van over in die final fantasy benchmark?
Ik denk dat door de oude cpu inderdaad er een stuk minder overblijft. Ik ben geen geweldige Tweaker, maar met een gpu equivalent aan de p5000 en mijn eigen cpu kreeg ik veel betere resultaten. Ik heb de customer support hierover gecontracteerd en die kunnen niet aangegeven wanneer een nieuwe cpu komt voor mij, maar wel dat deze komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

john milton schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 15:18:
[...]

Ik heb toen even de FFXIV Shadowbringers benchmark gedraaid, en tot mijn verbazing scoort mijn oude beestje hoger dan de Shadow boost cloud PC: 10386 vs 9636 DX11 score. Zou dit kunnen komen door de lager geklokte CPU? Ik had een Intel Xeon E5-2678 V3 @2,50 GHz toegewezen terwijl ik dit allemaal aan het testen was.
Dat is inderdaad vreemd. Met welke settings heb je de Shadowbringers-benchmark gedraaid?

Ik kom op de volgende scores uit als ik hem draai op mijn ShadowPC:

1080p, detail "high desktop": 10766 (verdict: "extremely high")
1440p, detail "maximum" : 10019 (verdict: "extremely high")

Dat is dus om en nabij de score die jij haalt met je 970, maar wel hoger dan de score die jij haalt met jouw ShadowPC.

Mijn ShadowPC draait op een Xeon E5-2667 v3 op 3,2GHz, met 12GB RAM en een P5000.
Ik begrijp dat die 'soon' vervangen gaan worden voor snellere 3,4 GHz exemplaren (waar ze nu al mee adverteren), maar dit viel me toch wel wat tegen.
Ja, die komen er aan. Tussen nu en februari moet iedere bestaande ShadowPC geupgrade zijn.
Dat is koffiedik kijken helaas... Niet alle games maken even goed gebruik van multicore CPU's, dus in die gevallen is het aantal cores om het even. Maar de games die er wel gebruik van maken (en dat goed doen) kunnen zeker gebaat zijn bij meer dan vier cores.

De toekomst zal het leren!

[ Voor 3% gewijzigd door Heroic_Nonsense op 27-12-2019 08:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• john milton
Ik had een 2,5 GHz core idd, en benchmark gedraaid op de standaard setting, 1080p desktop zal dat dan zijn.

Maar het kan dus zomaar zijn dat als jij volgende keer opstart, dat je dan ook die 2,5 GHz cpu krijgt.

Voor nu heb ik mijn shadow alvast preventief opgezegd.

No(ob) one lives forever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apie!

Apie!

Ik moest deze week een dag doorbrengen in een ziekenhuis met een gat van twee uur om te overbruggen. Dat vond ik eigenlijk wel een mooie gelegenheid om Shadow eens 'in het wild' te testen.

Eerst maar eens een speedtest:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/t8l9b4EIoTO9WisGZBiZ7DXV/medium.png

De snelheid daar is dus redelijk en het was niet echt druk op eerste Kerstdag, maar aangezien ik waarschijnlijk niet de enige ben die gebruik wil maken van de de internetverbinding, heb ik de bandwidth ingesteld op 15Mb/s. Ik had dit keer geen 15" MBPr, maar een 13.3" MBA bij me met een XOX controller. Die MBA werd overigens beduidend minder warm dan de MPBr.

Ik heb Super Hot, Wolfenstein II en een stukje van de tutorial van The Witcher 3 gedaan en afgezien van wat audio distortion ging het eigenlijk prima. Ja, het beeld ziet er wel iets minder uit dan met 70Mb/s, maar het was echt prima te spelen.

Ik had veel meer willen testen, maar ben daar door omstandigheden niet aan toegekomen. Al met al ben ik nog steeds zeer tevreden met Shadow.

Blown past falling sands

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fevo-1190
Volgende week ga ik het een Maand proberen en dan vooral met shooters (cs:go/r6siege) waar input lag redelijk belangrijk is.

Zal mijn bevindingen hier melden uiteraard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bard1982
Ik merk dat op mijn HTPC ( Intel Celeron N4000 en Intel UHD Graphics 600) dat het beeld stottert. Niet alleen met spellen, maar ook met video (bekabeld aangesloten 500 mbit). Daardoor is het systeem onbruikbaar.

Het vreemde is dat wanneer ik Shadow op mijn Macbook Pro via wifi gebruik, ik er geen last van heb. Iemand enig idee wat ik zou kunnen doen om het op mijn HTPC te verhelpen? Want daar wil ik Shadow op gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
@Bard1982 lijkt mij vrij logisch. De videochip in jou htpc is niet krachtig genoeg dit in tegenstelling tot de macbook.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bard1982
Webgnome schreef op zondag 29 december 2019 @ 11:26:
@Bard1982 lijkt mij vrij logisch. De videochip in jou htpc is niet krachtig genoeg dit in tegenstelling tot de macbook.
Ah, ik dacht dat dit voor Shadow niet uitmaakte. Dat is toch erg jammer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
Tuurlijk maakt dat wel uit. Het is in feite een remote desktop waar je naar zit te kijken hier staan de minimum requirements: https://help.shadow.tech/hc/en-gb/articles/360016487473

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bard1982
Webgnome schreef op zondag 29 december 2019 @ 11:33:
Tuurlijk maakt dat wel uit. Het is in feite een remote desktop waar je naar zit te kijken hier staan de minimum requirements: https://help.shadow.tech/hc/en-gb/articles/360016487473
Daar staat toch niets over de GPU? Ik zie alleen dat de chipset eisen erg laag zijn (waar mijn N4000 Celeron ruim aan voldoet).

Processor
Intel
AMD
Sandy Bridge range (2011)

Core™ i7
Core™ i5
Core™ i3
Pentium™
Celeron™
Xeon 1.60GHz

Dit is aanbevolen:

Processor
Intel
AMD
Skylake range (2015)

Core™ i7
Core™ i5
Core™ i3
Pentium™
Celeron™
Xeon 2.6GHz

[ Voor 11% gewijzigd door Bard1982 op 29-12-2019 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
Het is jammer dat er inderdaad niet bij staat wat de minimum gpu is die nodig is. Wat je zou kunnen kijken is of er misschien bepaalde performance profielen aan staan op je htpc die er voor zorgen dat het een en ander niet op volle kracht draait.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bard1982
Webgnome schreef op zondag 29 december 2019 @ 11:38:
Het is jammer dat er inderdaad niet bij staat wat de minimum gpu is die nodig is. Wat je zou kunnen kijken is of er misschien bepaalde performance profielen aan staan op je htpc die er voor zorgen dat het een en ander niet op volle kracht draait.
Ik heb alle andere zaken uit staan. Het vreemde is dat Geforce Now van Nvidia wel prima werkt. Zou die dan minder zwaar zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlitheryImp
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 11-04 14:50
Bard1982 schreef op zondag 29 december 2019 @ 10:29:
Ik merk dat op mijn HTPC ( Intel Celeron N4000 en Intel UHD Graphics 600) dat het beeld stottert. Niet alleen met spellen, maar ook met video (bekabeld aangesloten 500 mbit). Daardoor is het systeem onbruikbaar.

Het vreemde is dat wanneer ik Shadow op mijn Macbook Pro via wifi gebruik, ik er geen last van heb. Iemand enig idee wat ik zou kunnen doen om het op mijn HTPC te verhelpen? Want daar wil ik Shadow op gebruiken.
Mijn zoon gebruikt Shadow op een Primebook P14 (Celeron N3350, HD Graphics 500) en dat gaat prima. (zelfs over 5Ghz want er is geen ethernet in zijn kamer)

Wat voor instellingen gebruik je?
Pagina: 1 ... 6 ... 15 Laatste