Acties:
  • +2 Henk 'm!

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 09:37:
Ik heb die trailer lang niet gezien maar wow wat ziet dat er goed uit. De hele presentatie doet mij veel meer dan alles wat er de laatste tijd naar buiten is gebracht van Halo. Deze trailer brengt dat magische halo gevoel wel naar boven.
Het ziet er inderdaad retestrak uit in de trailer en jammer dat ze hier niet bij in de buurt komen..

De belangrijkste reden (volgens mij dan, verder geen technische know how) is dat ze ook op de vorige generatie uit willen komen. Als ze volledig op Series en PC hadden gefocust hadden we veel dichter in de buurt gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krimglas
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 14-03-2023
We wisten al van multiplayer beta wat te verwachten qua graphics, maar wat er in de campaign trailer wel veel meer naar voor kwam is hoe dicht ze bij de stijl van Halo 3 willen blijven, bijna tot het cartoonesque af.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• D-Ed
  • Niet online
Krimglas schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 09:56:
We wisten al van multiplayer beta wat te verwachten qua graphics, maar wat er in de campaign trailer wel veel meer naar voor kwam is hoe dicht ze bij de stijl van Halo 3 willen blijven, bijna tot het cartoonesque af.
Ondanks dat de 2018 trailer schitterend is ben ik wel erg blij met hoe de game eruit gaat zien. Maar vooral, hoe de gameplay aanvoelt! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie271
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 05-10 11:43
Yonix schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 09:51:
[...]

Jawel, maar ik heb de ervaring dat Bluetooth nog wel eens voor stutters of andere problemen kan zorgen.
+ Bluetooth heeft hogere latency. Niet dat het per se invloed hoeft te hebben, maar kan wel :P

Hoe het met updaten zit weet ik niet eigenlijk, kan dat ook via de laptop/pc?

En nogmaals iedereen over die halo trailer: is dat wel ingame footage???? Halo 2 video's zien er ook geweldig uit en dan valt het speelbeeld ineens 'tegen'.

Gamertag: timmie271

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Krimglas
  • Laatst online: 14-03-2023
timmie271 schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 10:08:
[...]
En nogmaals iedereen over die halo trailer: is dat wel ingame footage???? Halo 2 video's zien er ook geweldig uit en dan valt het speelbeeld ineens 'tegen'.
Als je echt een 18 jaar oude halo moet uitkiezen die specifiek gekend staat om het terugschroeven van graphics (vanwege de limieten van de originele xbox) om scepticisme te introduceren, zal het allemaal nogal meevallen :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• timmie271
Krimglas schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 10:11:
[...]

Als je echt een 18 jaar oude halo moet uitkiezen die specifiek gekend staat om het terugschroeven van graphics (vanwege de limieten van de originele xbox) om scepticisme te introduceren, zal het allemaal nogal meevallen :p
Ik kijk ook alleen maar even naar de remaster als voorbeeld. Meer games hebben dit of passen dit principe toe. Hele mooi video's tussendoor en relatief simpele ingame footage qua beeld. Evengoed mooi, maar er zit daadwerkelijk verschil tussen :)

Daarom ook dat ik denk dat dit videobeeld is omdat het ook niet op gameplay lijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpaVast
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 05-06 13:02
Nu ik zelf een series x heb wil ik mijn oude one x gaan geven aan mijn neefje en nichtje.
Uiteraard in overleg met hun ouders.

Zelf beschik ik over gamepass ultimate en zou dit graag met hun willen delen zodat zij gratis games kunnen spelen, echter wil ik het ouderlijk toezicht aan zetten en zorgen dat ze niet met mijn betaalgegevens geld kunnen gaan uitgeven.

Nu weet ik dat het delen van gamepass en het instellen van ouderlijk toezicht beide mogelijk is maar hoe werkt dit in de combinatie? Kan ik het ouderlijk toezicht zo instellen dat mijn zus via haar telefoon toestemming kan geven zodat m'n neefje en nichtje een game kunnen downloaden via mijn gamepass abbo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ectra
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 08-10 16:52
SpaVast schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 10:21:
Nu ik zelf een series x heb wil ik mijn oude one x gaan geven aan mijn neefje en nichtje.

Zelf beschik ik over gamepass ultimate en zou dit graag met hun willen delen zodat zij gratis games kunnen spelen, echter wil ik het ouderlijk toezicht aan zetten en zorgen dat ze niet met mijn betaalgegevens geld kunnen gaan uitgeven.

Nu weet ik dat het delen van gamepass en het instellen van ouderlijk toezicht beide mogelijk is maar hoe werkt dit in de combinatie? Kan ik het ouderlijk toezicht zo instellen dat mijn zus via haar telefoon toestemming kan geven zodat m'n neefje en nichtje een game kunnen downloaden via mijn gamepass abbo?
Het ouderlijk toezicht gedeelte weet ik niet. Maar als je niet wilt dat ze bij jouw betaalgegevens kunnen, dan kan je die Xbox One jouw "home xbox" maken en dan je account van de console verwijderen. Het blijft dan jouw Home Xbox, maar ze kunnen verder niks met jouw account doen. Ze kunnen wel gewoon jouw games spelen en installeren via de "My Games and Apps" sectie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie271

Ik weet dat je dat heel makkelijk met een code kon aanzetten. Of dat ook werkt via toestemming via een telefoon weet ik niet. Dan moet je zus dus een code invoeren op de xbox om deze te activeren of jij/zij download deze op afstand via de game pass/xbox app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Ed
  • Niet online

Dan ben je met drie accounts bezig.. De eerste van jou waar je Gamepass op hebt staan (volgens mij is dat dan meteen het 'ouderlijk toezicht account'.. De tweede van je nichtje. Op haar Xbox stel je in dat het je home xbox is voor gamesharing.

Dan het derde account van je zus. Volgens mij werkt het wel maar dan moet je dus instellen dat ze in jou gezin 'de moeder/voogd' is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie271
Ectra schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 10:24:
[...]

Het ouderlijk toezicht gedeelte weet ik niet. Maar als je niet wilt dat ze bij jouw betaalgegevens kunnen, dan kan je die Xbox One jouw "home xbox" maken en dan je account van de console verwijderen. Het blijft dan jouw Home Xbox, maar ze kunnen verder niks met jouw account doen. Ze kunnen wel gewoon jouw games spelen en installeren via de "My Games and Apps" sectie.
Moet het account er niet voor op blijven staan? Dan zou je evengoed je eigen account achter je wachtwoord kunnen gooien o.i.d. en dan hun account openzetten met toestemming tot downloaden. Begrijp namelijk dat ze ook niet alles even mogen downloaden :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-Ed
  • Niet online
Krimglas schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 09:56:
Oja, Digital Foundry noemt de multiplayer van Halo Infinite de mooiste van alle free to play multiplayer games (en dit was de Flight/beta) dus volgens mij gaan we straks echt wel een hele mooie game zien waar de multiplayer een mooie balans vormt met de singleplayer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Exactor it
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 15:59
D-Ed schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 10:33:
[...]

Oja, Digital Foundry noemt de multiplayer van Halo Infinite de mooiste van alle free to play multiplayer games (en dit was de Flight/beta) dus volgens mij gaan we straks echt wel een hele mooie game zien waar de multiplayer een mooie balans vormt met de singleplayer.
Qua concurrentie nemen ze het op tegen last gen spellen als Fortnite en budgettitels als Enlisted en Splitgate (heeft nog geen next-gen update gehad). Ik mag hopen dat Halo er beter uit gaat zien dan deze spellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sipio
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Blijft toch lekker hoor, zat me net te bedenken, binnenkort de mooie gfx van FH5 bekijken en lekker rond cruisen, nog even de San Andreas remaster bekijken of ik me er nog toe kan zetten om die game te spelen.

En allebei 'gewoon' op Gamepass 8)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• D-Ed
  • Niet online
Exactor it schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 10:51:
[...]

Qua concurrentie nemen ze het op tegen last gen spellen als Fortnite en budgettitels als Enlisted en Splitgate (heeft nog geen next-gen update gehad). Ik mag hopen dat Halo er beter uit gaat zien dan deze spellen.
Klopt, Halo Infinite ziet er dan ook al beter uit dan die games ;)

De interactie die mogelijk is in de sandbox met de multiplayer is al waanzinnig. In de singleplayer zal dit alleen nog maar uitgebreider zijn. Volgens mij zijn mensen vaak meer bezig met de graphics dan met het totaalpakket van wat een game te bieden heeft.

Maar goed, zo kijkt iedereen anders tegen dit soort dingen aan en dat is prima. Vanaf 8 december kunnen we het allemaal 'vrijwel gratis' gaan meemaken :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edgarf28
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Vraagje: ik heb gisteravond de Forza horizon 5 premium add-on bundle aangeschaft (voor €28 in Brazilië), dus de losse premium uitbreiding, aangezien ik gamepass heb.
Kan ik de game nu ook 5 dagen eerder spelen? Net zoals wanneer je de volledige premium game had voorbesteld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joneboon
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 09-06 16:29
timmie271 schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 10:26:
[...]

Moet het account er niet voor op blijven staan? Dan zou je evengoed je eigen account achter je wachtwoord kunnen gooien o.i.d. en dan hun account openzetten met toestemming tot downloaden. Begrijp namelijk dat ze ook niet alles even mogen downloaden :+
Zo werkt het inderdaad (naar mijn weten in ieder geval). Heb ook nog een oude Xbox One, mijn account staat daar nog op maar wel achter 'controller-code' slot. Dit moet prima te doen zijn @SpaVast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpaVast
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 05-06 13:02
joneboon schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 11:44:
[...]

Zo werkt het inderdaad (naar mijn weten in ieder geval). Heb ook nog een oude Xbox One, mijn account staat daar nog op maar wel achter 'controller-code' slot. Dit moet prima te doen zijn @SpaVast
Top, dankjewel. Zal vanavond eens proberen met beide xboxen naast elkaar om te zien of het lukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ectra
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 08-10 16:52
timmie271 schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 10:26:
[...]

Als de Xbox als Home Xbox is ingesteld, hoeft het account er niet op te blijven staan. Hoe het zit met restricties en niet mogen downloaden, dat weet ik niet.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• rogierba
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 10-10 15:11
Over die 2018 trailer, 2 dingen:
1. Het is een announcement trailer, dus daarmee geven ze aan dat ze aan de game werken en dat die dus komt.
2. Wat ook gewoon te zien is in het begin van die trailer zijn deze beelden gemaakt met de engine en het is een engine demonstration video. Dus daarmee laten ze zien wat er in principe mogelijk is met die engine.

Conslusies die ik uit die trailer haal (en ook heb gehaald in 2018) is dat er een nieuwe Halo komt die Infinite heet en dat ze een nieuwe game engine gemaakt hebben waarmee ze weer heel wat jaren mee vooruit kunnen gaan en misschien wel hetzelfde willen gaan doen als wat DICE met hun Frostbite engine heeft gedaan. Gemaakt voor Battlefield maar met als gedachte veel aanpasbaar om ook voor andere games te gebruiken (FIFA, Need For Speed, Mirrors Edge).

Dit hadden gewoon 2 trailers moeten zijn, 1 voor de game, 1 voor de engine ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:49

BM

Moderator Spielerij
edgarf28 schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 11:33:
Vraagje: ik heb gisteravond de Forza horizon 5 premium add-on bundle aangeschaft (voor €28 in Brazilië), dus de losse premium uitbreiding, aangezien ik gamepass heb.
Kan ik de game nu ook 5 dagen eerder spelen? Net zoals wanneer je de volledige premium game had voorbesteld
GAME PASS MEMBERS, get EARLY ACCESS and all the EXTRA CONTENT included with the Premium Edition at one low price! The Forza Horizon 5 Premium Add-Ons Bundle allows you to play four days early beginning November 5, 2021. It also includes the Welcome Pack, Car Pass, VIP Membership and two game expansions when they become available. This add-on requires Forza Horizon 5 (game sold separately).
Van de MS store pagina. Ik denk het dus wel ;-)

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie271
Yips. Je koopt het Ultimate deel erbij namelijk. Het enige verschil is dat je nu de game zelf niet koopt omdat deze via de gamepass speelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mymac
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 06-10 19:32
Yep, dat is de juiste route met Gamepass. Ik kreeg toevallig vanochtend een mailtje van de Store (ik heb hem gewoon voor €45 in de NL store gekocht) met de tekst: "Any downloads you bought, except preorders, are available now." en "Available: Thursday, November 4, 2021". Zal zo eens kijken of ik e.e.a. al kan downloaden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ik zie dat sommige shops al beginnen met early black Friday, maar is die shizzle niet pas eind november? Ik hoop op een leuke deal voor de Audeze Penrose X.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10-10 10:27
devilsnight schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 12:13:
Ik zie dat sommige shops al beginnen met early black Friday, maar is die shizzle niet pas eind november? Ik hoop op een leuke deal voor de Audeze Penrose X.
Dat hele BF is sowieso vertroebeld tegenwoordig. Door op de troepen vooruit te lopen (met meestal niet heel schokkende aanbiedingen) hopen ze voortijdig klantentjes af te vangen.

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Iemand hier die ook nog steeds gift cards of game codes koopt om te redeemen voor Brazilië, kun je me even een PM sturen? Ik heb mijn preferred adress op MS account op Brazilië staan, ik heb Tunnelbear app op de foon aan met Brazil en via de Xbox site in Brazil locatie probeer ik de code te redeemen, krijg ik georestricted error. Nog nooit gehad dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
devilsnight schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 12:44:
Iemand hier die ook nog steeds gift cards of game codes koopt om te redeemen voor Brazilië, kun je me even een PM sturen? Ik heb mijn preferred adress op MS account op Brazilië staan, ik heb Tunnelbear app op de foon aan met Brazil en via de Xbox site in Brazil locatie probeer ik de code te redeemen, krijg ik georestricted error. Nog nooit gehad dit.
Ik doe dit al 3 jaar zonder een vpn, wist geen eens dat zoiets moest lol :P
Zover ik weet moet je hem inleveren bij het kopen van de game zelf,

[ Voor 5% gewijzigd door G_Dragon op 26-10-2021 13:00 ]

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +1 Henk 'm!
G_Dragon schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 12:59:
[...]

Ik doe dit al 3 jaar zonder een vpn, wist geen eens dat zoiets moest lol :P
Zover ik weet moet je hem inleveren bij het kopen van de game zelf,
Het betreft een game code die ik op Eneba gekocht heb. Bedoeld voor Latijns Amerika, maar die zou gewoon moeten redeemen als ik adres op Brazil heb staan en een VPN gebruik. Blijf helaas de georestricted error krijgen.

[ Voor 20% gewijzigd door devilsnight op 26-10-2021 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hebben ze trouwens de Xbox Store een nieuwe look gegeven?
Valt me opeens op dat er een hele andere look is,

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0u7Esjjzx9aF4U0m9cvvhJfq138=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/1Tq40Gv7EZJG5WZCWc16W3GE.png?f=fotoalbum_tile

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exactor it
devilsnight schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 13:03:
[...]

Het betreft een game code die ik op Eneba gekocht heb. Bedoeld voor Latijns Amerika, maar die zou gewoon moeten redeemen als ik adres op Brazil heb staan en een VPN gebruik. Blijf helaas de georestricted error krijgen.
Normaalgesproken komen klachten en problemen voort uit niet-goedwerkende systemen van Microsoft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Exactor it schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 13:50:
[...]

Normaalgesproken komen klachten en problemen voort uit niet-goedwerkende systemen van Microsoft...
Of ik doe mogelijk iets verkeerd. Het gaat volgens de site Eneba om een game code voor Argentinië. Mogelijk voer ik iets verkeerd in bij het adres. Voorheen haalde ik soms game codes via MTC en daar had ik gewoon een standaard adres in Sao Paolo voor.

Volgens mij moet het sowieso werken want zo'n code is niet stadsgebonden maar land.

[ Voor 8% gewijzigd door devilsnight op 26-10-2021 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie007
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 05-10 16:46
Ik kreeg net een mail dat mijj aankoop gereed was. Betrof de nieuwe COD maar als ik dan ga kijken is ie maar 280MB?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vagax
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 10-10 15:20

Vagax

Hehe

G_Dragon schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 13:16:

[Afbeelding]
Viel me ook op, de web versie lijkt nu veel meer op de Xbox versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!
G_Dragon schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 13:16:

[Afbeelding]
Viel mij vanmorgen ook al op.
Komt nu veel meer overeen met de app :)
@Vagax hoe dan ouwe ninja ? :P

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vagax schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 13:59:
[...]

Viel me ook op, de web versie lijkt nu veel meer op de Xbox versie
Ondanks dat dit er goed uitziet, vind ik het wel jammer dat ze dit hebben gedaan, want je kan nu geen giftcards meer inruilen bij de aankoop van een game waardoor je bijvoorbeeld niet meer goedkoop games uit Brazilië kan halen.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08-10 16:10
Mooie vergelijkingsvideo tussen de Halo trailer van vorig jaar met nu.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Exactor it
devilsnight schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 13:55:
[...]

Of ik doe mogelijk iets verkeerd. Het gaat volgens de site Eneba om een game code voor Argentinië. Mogelijk voer ik iets verkeerd in bij het adres. Voorheen haalde ik soms game codes via MTC en daar had ik gewoon een standaard adres in Sao Paolo voor.

Volgens mij moet het sowieso werken want zo'n code is niet stadsgebonden maar land.
Ik zou even investeren in een atlas zodat je een stad in Argentinië kan vinden.

[ Voor 4% gewijzigd door Exactor it op 26-10-2021 14:33 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16:28
Guardians is zéér nice, tot nu toe! (y) 8)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3zOTaIQtfnQa3dUnT5XujhunI-s=/234x176/filters:strip_exif()/f/image/P9o4befczEBxekYJRvjnER37.png?f=fotoalbum_medium

Wel een tip: speel het spel zonder HDR, want dat lijkt slecht geïmplementeerd te zijn. Met HDR ingeschakeld zijn de kleuren flets en 'grijzig'. Daarnaast lijkt de helderheidinstelling niets te doen. Zonder HDR wordt het beeld weergegeven zoals het moet op mijn LG C9.

Oh, en het spel heeft twee modi op de Series X: 4K/30fps ('Quality') en 1440p/60fps ('Performance').

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xgar
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15:40
devilsnight schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 13:55:
[...]

Volgens Xboxstore checker zijn er op de argentijnse store extra checks:

On the Turkish and Argentinean store
On these two stores there are 2 security features:

When adding a gift card code to your account: I invite you to read this article
During the attempted purchase:
Indeed, if this is the first time you buy on one of these two stores, it is very likely that when you validate the purchase you have an error.

Don’t panic, just wait 4 to 14 days (on average 4), trying once a day. After a while, it’ll come to pass! Good luck!

Once the first purchase is made, you will no longer have this problem 😉

https://xbox-store-checker.com/en/how-buy/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
Als je zo naast elkaar ziet word wel duidelijk dat er echt heel veel gedaan is een krap jaar tijd :)

Was me nieteens zo bewust opgevallen dat er wel heel veel dezelfde stukken in beide trailers zaten, zo goed was ie me dus bijgebleven :+

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Exactor it schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 14:32:
[...]

Ik zou even investeren in een atlas zodat je een stad in Argentinië kan vinden.
Was even niet mijn meest heldere moment inderdaad.

Ik heb een adres in Argentinië in Buenos Aires, alles staat goed ingevuld. Op de Xbox site ga ik naar redeem code en wil dan Argentinië zoeken, maar die is er niet. Dus ik zoek op Google naar Xbox redeem code Argentina en krijg dan de pagina in
Valencià (Espanya).

Maar ik blijf de georestricted error krijgen. Ik weet het niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Xgar schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 14:35:
[...]

Volgens Xboxstore checker zijn er op de argentijnse store extra checks:

On the Turkish and Argentinean store
On these two stores there are 2 security features:

When adding a gift card code to your account: I invite you to read this article
During the attempted purchase:
Indeed, if this is the first time you buy on one of these two stores, it is very likely that when you validate the purchase you have an error.

Don’t panic, just wait 4 to 14 days (on average 4), trying once a day. After a while, it’ll come to pass! Good luck!

Once the first purchase is made, you will no longer have this problem 😉

https://xbox-store-checker.com/en/how-buy/
Dat geldt ook voor game codes? Want het gaat niet om een gift card ,maar een code is een code zou je denken.

Ik heb echt dubbel check gedaan om te zien dat het adres juist is ingevoerd en dat bij de redeem page ook de juiste taal staat. Gelukkig is het maar 6 euro, maar zou het toch graag werkend krijgen .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phantone
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-09 11:57
devilsnight schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 14:41:
[...]

Was even niet mijn meest heldere moment inderdaad.

Ik heb een adres in Argentinië in Buenos Aires, alles staat goed ingevuld. Op de Xbox site ga ik naar redeem code en wil dan Argentinië zoeken, maar die is er niet. Dus ik zoek op Google naar Xbox redeem code Argentina en krijg dan de pagina in
Valencià (Espanya).

Maar ik blijf de georestricted error krijgen. Ik weet het niet meer.
Ik las ergens dat Tunnelbear VPN server in ARG blocked was voor de Store en dat men met een andere VPN dienst wel codes uit ARG kon claimen.

Greetings, Phantone :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
B)

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08-10 16:10
BM schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 14:36:
[...]

Als je zo naast elkaar ziet word wel duidelijk dat er echt heel veel gedaan is een krap jaar tijd :)

Was me nieteens zo bewust opgevallen dat er wel heel veel dezelfde stukken in beide trailers zaten, zo goed was ie me dus bijgebleven :+
Viel me wel op dat er veel dezelfde stukken inzaten, maar had niet in de gaten dat het nu veel mooier was. Ik vond die trailer de vorige keer al erg mooi. Die gameplay video was toen het probleem. Als je dit zo ziet zien vooral de textures er een stuk beter uit. Belichting en volumetrics vind ik er artistieker uit zien. Of dat grafisch perse veel mooier is weet ik niet.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Patrock
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 16:29

Patrock

Eat - ride - sleep - repeat

Gisteren via ProtonVPN > Brazilië nog 3 jaar gold aan een nieuw xbox account toegevoegd.
Kreeg wel een melding dat de account gelocked was, en ik het via een telefoon code moest unlocken. Hierna kon ik de codes redeemen, en vervolgens weer via NL ingelogd en omgezet naar gamepass ultimate. Verder geen adres of betaalmiddel uit het buitenland toegevoegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Phantone schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 14:45:
[...]

Ik las ergens dat Tunnelbear VPN server in ARG blocked was voor de Store en dat men met een andere VPN dienst wel codes uit ARG kon claimen.
Goed om te weten! Dan ga ik op zoek naar een andere free VPN waar ik Argentinië kan kiezen, lang niet allemaal bieden dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Patrock schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 15:37:
Gisteren via ProtonVPN > Brazilië nog 3 jaar gold aan een nieuw xbox account toegevoegd.
Kreeg wel een melding dat de account gelocked was, en ik het via een telefoon code moest unlocken. Hierna kon ik de codes redeemen, en vervolgens weer via NL ingelogd en omgezet naar gamepass ultimate. Verder geen adres of betaalmiddel uit het buitenland toegevoegd.
Dat blijf ik zo apart vinden dat ik wel echt een adres moet invoeren en kiezen ervoor. Het is dan weliswaar altijd voor game codes geweest want gift cards heb ik al een tijdje niet meer gehaald, maar dat zou toch niet uit moeten maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PepieNL
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 09:49
Daaaaaamn wat een verschil zeg!

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Het redeemen van de game code is gelukt! Het was inderdaad gewoon de verkeerde VPN app, heb een andere gebruikt en de code werkte meteen.

Maar vandaag is niet mijn beste dag, want lul dat ik ben redeem ik de code terwijl ik nog ingelogd was met mijn MS account die ik puur voor email gebruik en niet voor Xbox. Gelukkig kan ik de game gewoon spelen, zelfs met dat account uitgelogd.

Death's Door voor 6 euro, crazy. Via Eneba. Zag het verschijnen via een ad vandaag en dat kon ik niet negeren. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
gebruikt hier iemand een ethernet switcher voor zijn xbox? hoe werkt dat met de nat-type enz? gaat het dicht hiermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exactor it
Farabi schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 17:40:
gebruikt hier iemand een ethernet switcher voor zijn xbox? hoe werkt dat met de nat-type enz? gaat het dicht hiermee?
Bedoel je een switch tussen modem en xbox? Dat heb ik (2 switches tussen modem en Xbox zelfs) en dat gaat met port forwarding helemaal soepel.

In elk geval zul je open nat kunnen krijgen. Soms lukt zonder ook maar iets te doen, soms door upnp te activeren in je modem/router en als het even tegen zit zul je poorten moeten forwarden. Dat laatste kan irritant zijn maar er zijn zat guides re vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
Exactor it schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 17:51:
[...]

Bedoel je een switch tussen modem en xbox? Dat heb ik (2 switches tussen modem en Xbox zelfs) en dat gaat met port forwarding helemaal soepel.

In elk geval zul je open nat kunnen krijgen. Soms lukt zonder ook maar iets te doen, soms door upnp te activeren in je modem/router en als het even tegen zit zul je poorten moeten forwarden. Dat laatste kan irritant zijn maar er zijn zat guides re vinden.
Ja, ik zit op nat-2 rechtstreeks tussen mijn modem en xbox. Ik krijg morgen mijn switch binnen en hoop dat het op zn minst zo blijft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Weet het niet met Halo Infinite , de campain ziet er onzettend goed uit! Maar de keus om zoveel open world te maken ten koste van een missie gerichte campain met een beetje vrijheid? Hoop dat het niet teveel weghaalt van de epic Halo campains :)

Ga hem sowieso spelen!!!! :)
Want gamepass bij release toch? :P

[ Voor 6% gewijzigd door G_Dragon op 26-10-2021 18:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
G_Dragon schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 17:59:
Weet het niet met Halo Infinite , de campain ziet er onzettend goed uit! Maar de keus om zoveel open world te maken ten koste van een missie gerichte campain met een beetje vrijheid? Hoop dat het niet teveel weghaalt van de epic Halo campains :)

Voor mij hoeft het bijna open world gebeuren ook echt niet, sommige gebieden in 5 waren al best groot en 4 helemaal. Die campaigns hadden echter wel een nice variatie aan gebieden, qua looks ook. Hopelijk hier ook.

De studio heeft gezegd dat het een tien jaren plan is (ben ik zelf geen fan van, hoeveel echt goede voorbeelden hebben we hier nu van?) Dus ik verwacht absoluut nieuwe gebieden en dat soort zaken. Wellicht krijgen we dan een sneeuw of zand gebied erbij bijvoorbeeld.

In een blogpost eerder dit jaar op de site van 343 zeiden ze dat de map semi open world is, maar dat je voor missies naar meer gesloten gebieden gaat. Dat klonk als Borderlands vond ik en dat maakt mij blij, maar dat zien we niet echt terug in de video.

[ Voor 12% gewijzigd door devilsnight op 26-10-2021 18:10 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kadardar
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 02-10 20:09
G_Dragon schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 17:59:

Ik vind hem er ook heel vet uitzien maar open-world ben ik ook niet per direct een fan van. Halo campaign imo is gewoon zoals we Halo gewend zijn. Missie, doe dit, doe dat en next!

Ik hoop dat onderaan de streep ze niet al teveel inspiratie uit Destiny hebben gehaald en dat het een looter shooter is geworden of een rare hybrid ervan.

Ik ga hem iig een eerlijke kans geven. Want het is en blijf Halo. :)

En ja Day 1 gamepass! Of er moet een soort van early acces voor pre-orders zijn maar dat was volgens mij niet van sprake.

[WoW - Kadardh/Daísÿ/Kadarlock @ Draenor]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JDL15
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 08:59
devilsnight schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 18:06:
[...]

Voor mij hoeft het bijna open world gebeuren ook echt niet, sommige gebieden in 5 waren al best groot en 4 helemaal. Die campaigns hadden echter wel een nice variatie aan gebieden, qua looks ook. Hopelijk hier ook.

De studio heeft gezegd dat het een tien jaren plan is (ben ik zelf geen fan van, hoeveel echt goede voorbeelden hebben we hier nu van?) Dus ik verwacht absoluut nieuwe gebieden en dat soort zaken. Wellicht krijgen we dan een sneeuw of zand gebied erbij bijvoorbeeld.
Ik zie er wel wat van Far Cry 6 en Just Cause 4 in terug, wel gelukkig met de chief. Vooral als je zo'n stronghold/outpost moet veroveren. Denk dat ze wel gelukkig genoeg van een eigen smoel van Halo erin verwerken. Ben toevallig Halo 2 aan het spelen en daarin zie je toch ook wel dat er op sommige stukken een semi open wereld lijkt gemaakt te zijn met dan een wat meer gesloten binnenruimte als einde van het level.

Ga er sowieso veel plezier uithalen, dat weet ik zeker! Man dit wordt een prima winter hoor met bf 2042, Forza 5, Halo Infinite en dan als nakomertje nog Dying Light 2.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yonix
Heel dat Twitch-gebeuren interesseert me dan weer helemaal niets. Weet je wat ik wil zien? Een functie om HDR / Dolby Vision per spel in- of uit te schakelen.

Ik zit namelijk niet altijd op HDR / Dolby Vision te wachten, want het is niet altijd goed geïmplementeerd. Dan is het fijn om dit in het betreffende spel uit te zetten, maar bij de spellen die het wel goed toepassen ingeschakeld te houden.

Nu is het aan of uit, voor alle content.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• D-Ed
  • Niet online
JDL15 schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 18:17:
[...]

Ga er sowieso veel plezier uithalen, dat weet ik zeker! Man dit wordt een prima winter hoor met bf 2042 V, Forza 5, Halo Infinite en dan als nakomertje nog Dying Light 2.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JDL15
Februari toch? Is toch ook nog een beetje winter ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-Ed
  • Niet online
JDL15 schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 18:26:
[...]

Februari toch? Is toch ook nog een beetje winter ;)
Afgelopen jaar wel ja! Toen begon het dacht ik pas te sneeuwen in februari 8)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ikdedinges
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10-06 21:29

Ik heb hier echt gigantisch veel zin in!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Yonix schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 18:18:
Heel dat Twitch-gebeuren interesseert me dan weer helemaal niets. Weet je wat ik wil zien? Een functie om HDR / Dolby Vision per spel in- of uit te schakelen.

Ik zit namelijk niet altijd op HDR / Dolby Vision te wachten, want het is niet altijd goed geïmplementeerd. Dan is het fijn om dit in het betreffende spel uit te zetten, maar bij de spellen die het wel goed toepassen ingeschakeld te houden.

Nu is het aan of uit, voor alle content.
Dit 100%!!!!!!!!

Er zijn inderdaad nog genoeg games waar de HDR geen toevoeging is. Back 4 Blood vind ik persoonlijk eentje daarvan. Zowel HDR als DV is het gewoon niet in de game. Speelde de game eergisteren een paar uurtjes en ik merkte echt hoeveel beter de gebieden eruit zagen in SDR, een nacht was echt goed donker ook en dit is niet het geval met de HDR opties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
B)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JDL15
Me 2! Wat een (eind) baas!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ja de slowdown is goed te merken tijdens het navigeren door het dashboard en menu's. Ik zit te scrollen tussen de achievements en net checkte ik een game in de store en dat gaat echt gepaard met stotteringen, bijna slowdown te noemen.

Normaal als je de guide knop in drukte verscheen het echt meteen en soepel ook, nu met die soort slowdown. Maar MS zit er bovenop toch?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Amos_x
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 11-06-2024
Opeens begin ik me, als verknochte playstation gamer, toch weer te oriënteren naar een xbox oplossing. Door een combinatie van het gegeven "playstation 5 is te lelijk en te groot", en iets 'modern en fris' aanvoelend om de brug te slaan naar de onvermijdelijke ps5 slim.

Ik ben op zich geen veeleisende gamer, maar 'next gen' features als quick resume, de SSD, dit soort dingen, trekken me wel aan. Op console gebied zit ik nog op ps4 met alle nadelen van de hard disk (vermaak me nog prima, dat wel). Dit soort SSD 'snappyness' heb ik nog niet kunnen proeven op tv/console. Resolutie op zich vind ik totaal niet boeiend.

De vraag is dan, nu we een jaar en vele games verder zijn, klopt het dat het verschil in games weergave tussen een series S en series X ENKEL de resolutie is? 1080p of 1440p versus native 4K?

4K vind ik de meest overroepen, gehypte en nutteloze feature voor games in deze generatie. Overpowerde consoles die maar 'stampen' en zwoegen om 8MP te renderen, ipv 2MP of 4MP (1440p), terwijl waarschijnlijk driekwart van de gamers in een dubbelblind test nauwelijks een verschil zullen merken indien je de twee naast elkaar zet. (met een goede AA en scaler op de lagere res en zelfde fps in vooral dan snellere games bijvoorbeeld).

Dus.... Series S is meer dan genoeg, maar wat ik wel belangrijk vind in next gen, is visual fidelity. Dus als het scalen verder gaat dan enkel resolutie (wat prima is) of raytracing resolutie (ook prima), maar bvb ook object density of veel pop-in (beetje 360/ps3 generatie pop-in :P ), dan liever niet.

Als ik zo de video van Forza Horizon 5 bekijk op DF lijkt de belofte van visual parity op Series S en X wel redelijk waargemaakt te worden (muv resolutie dan).

Dwingt MS dit strikt af? Hangt het af van de kunde en discipline van de ontwikkelaar? Zijn er games die beduidend verschillen? De verschillen in forza horizon 5 waren vooral te vinden tussen de One X en S/X, wat betreft aankleding van de wereld, pop-in en AA (logisch ook).

Ziet het er naar uit dat in de toekomst de Series S het onderschoven kindje wordt en zwaar gedowngrade series X games krijgt? Een beetje het One X versus One S verhaal op het eind van vorige generatie?

In dat geval is de Series S namelijk het ideale gamepass toestel. 299 euro is impuls buy money, gewoon meenemen (overal op voorraad ook!) en gaan. Ziet er nog eens leuk uit ook. Misschien wel de 'mooiste' console van de 3 (ps5, S en X). Gemakkelijk te skinnen ook met allerlei coole skins.

Extra controller kan ik altijd gebruiken voor de pc. Dan is een Series S ongeveer 240 euro voor een next gen SSD console met nette HDMI kabel. ;)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Yonix
Oké, 'Marvel's Guardians of The Galaxy' is awe-some! _/-\o_

Geen 'Marvel's Avengers-kloon', waar ik wel even bang voor was, maar een volwaardige single player game, met toffe gameplay mechanics. 8) Daarnaast grafisch dik in orde en het speelt super op de Series X (afgezien van een aantal audio bugs). (y)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WV-TzS_9n-zciO1edCtRKfnihSg=/234x176/filters:strip_exif()/f/image/3Krc37fqVZoQeQIXBqLCBwGZ.png?f=fotoalbum_medium

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/K5CXNOdZiwRzVV0Gl1FjjkRVOLk=/234x176/filters:strip_exif()/f/image/CvldN5EdHiyVP68zNJ3csMaU.png?f=fotoalbum_medium

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_4-v48K8usUTRtSGaEoYPLUMKTY=/234x176/filters:strip_exif()/f/image/zg2iQ5QOv2m52E6k9DViRgCU.png?f=fotoalbum_medium

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4di0OVmaW6map-zMjYOzeamakp8=/234x176/filters:strip_exif()/f/image/IvNIN8eUfoQTG6HSAC8djWFj.png?f=fotoalbum_medium

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4dPuZgI2eCdSokaFP7X_JuNeVmo=/234x176/filters:strip_exif()/f/image/qqSaMiasaVbgPsp630BuMATE.png?f=fotoalbum_medium

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Yonix schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 21:57:
Oké, 'Marvel's Guardians of The Galaxy' is awe-some! _/-\o_

Geen 'Marvel's Avengers-kloon', waar ik wel even bang voor was, maar een volwaardige single player game, met toffe gameplay mechanics. 8) Daarnaast grafisch dik in orde en het speelt super op de Series X (afgezien van een aantal audio bugs). (y)

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Maat van me stuurde me een paar screenshots op ook, waaronder deze. Dit soort kleine dingetjes vind ik tonen echt aan dat de makers het met liefde gemaakt hebben, de extra kleine detailtjes.

Maar sowieso zit die game vol toffe details hoorde ik, echt verassend.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BajWUI7hIejGGJWqcIqZKSuO-_o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/j2XuC67XF5MfsrQpUU6HpgEW.jpg?f=fotoalbum_large

Check het uiteinde van de sik ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yonix
devilsnight schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 22:08:
[...]

Maat van me stuurde me een paar screenshots op ook, waaronder deze. Dit soort kleine dingetjes vind ik tonen echt aan dat de makers het met liefde gemaakt hebben, de extra kleine detailtjes.

[Afbeelding]

Character models zijn erg tof, idd. Humor is ook dik in orde. (y)

Ik ben morgen en donderdag home alone, dus dat wordt knallen. 8)

Acties:
  • +2 Henk 'm!
B)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Wat een toffe kleine details in Death's Door.

Ik ging na een boss fight terug naar de main hub en sprak oa opnieuw met die dude bij de ingang van het gebied en hij begon te praten over dat ie oude cartoons aan het kijken was, een vogel en een coyote. Oftewel Roadrunner, leuk man.

En hak maar eens zo'n houten naambordje doormidden in een level en probeer het dan te lezen. Zo tof bedacht.

Acties:
  • +7 Henk 'm!
Lang verhaal kort, je gaat een Series S kopen en wil van ons even een bevestiging. Althans, dat is wat ik tussen de regels door lees. ;) :+

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
devilsnight schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 22:08:
[...]

Maar sowieso zit die game vol toffe details hoorde ik, echt verassend.

[Afbeelding]

Haha heeft hij nou een foto van het scherm genomen :P

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Donstil schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 00:08:
[...]

Haha heeft hij nou een foto van het scherm genomen :P
Yes, maar begrijp het wel. Hij zit er heel dichtbij en voor Whatsapp is dat veel makkelijker dan eerst een screenshot ervan maken en dan delen via de Xbox app bijvoorbeeld. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R0dsk0ll
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 06:33
Ik ben erg benieuwd naar de ervaringen van deze game. Komende tijd nog geen tijd om deze zelf uit te proberen. Ziet er leuk uit!

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Amos_x schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 21:55:
In dat geval is de Series S namelijk het ideale gamepass toestel. 299 euro is impuls buy money, gewoon meenemen (overal op voorraad ook!) en gaan.
Als 299 euro impuls buy money is voor jou, zou ik er lekker een aantal impuls euros bij leggen en voor de Series X gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
justifire schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 07:00:
[...]

Als 299 euro impuls buy money is voor jou, zou ik er lekker een aantal impuls euros bij leggen en voor de Series X gaan.
Moet dat ding wel te krijgen zijn ;-)

Iets waar je paar weken (?) op moet wachten voor je 'm daadwerkelijk kunt kopen/hebt is geen impulsaankoop meer :P

En daarbij, als 4K inderdaad niet heel belangrijk is heb je volgens mij aan de Series S een meer dan prima console :)

Xbox

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gr1542
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-01-2024
Als je geen directe vergelijking maakt (dus 2 dezelfde 4K gaming tv's naast elkaar bijvoorbeeld) is de Series S inderdaad gewoon een prima keuze. Ik speel op een HD monitor en dat bevalt prima. Alles gaat lekker snel ook en hij is muisstil. De Gamepass erbij is perfect. Daarnaast kun je er ook leuk oudere games op emuleren.
Er komen regelmatig mooie aanbiedingen voorbij. Zo is ie al diverse malen voor ongeveer EUR 260,= langs gekomen en zelfs een keer voor EUR 220,=. Dan is het met jouw verhaal inzake de controller sowieso een no brainer.
Nadelen? Misschien de 500 GB schijfruimte, mocht je er veel spellen op willen zetten. Daarnaast uiteraard geen schijflezer voor fysieke games. Verder kan ik even voor mezelf niets bedenken.
Ik heb zelf nog een Series X op de 4K tv beneden draaien. Naast de genoemde nadelen merk ik inderdaad geen verschil in de zin van dat ik iets mis qua beeld of snelheid. Ze staan ook niet naast elkaar natuurlijk en het ene scherm is ook heel anders dan het andere scherm, maar als ik boven BF V heb gespeeld en ik ga beneden na een paar minuten daarmee aan de slag heb ik nergens last van. Of dat zo blijft als alles uit de Series X geperst gaat worden weet ik natuurlijk niet., maar ook bij FIFA 22 of BF 2042 demo had ik dat gevoel niet.
Mijn zoon wil overigens een PS5, want hij speelt graag met vrienden en die zitten ook aan de PS5. Volgens mij ook gewoon een prima console met prima games, maar qua formaat en looks toch niet helemaal mijn ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Amos_x schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 21:55:
De vraag is dan, nu we een jaar en vele games verder zijn, klopt het dat het verschil in games weergave tussen een series S en series X ENKEL de resolutie is? 1080p of 1440p versus native 4K?
Nee, dat is niet het enige verschil in graphics tussen de twee consoles.
Ik ben er niet heel erg mee bezig en kan geen details geven, maar bv in de digitalfoundry video voor de update van hellblade stipten ze wel meer verschillen aan.

Of dat echt veel verschil zal maken kan ik niet zeggen, maar op de vraag of het alléén om de resolutie gaat is het antwoord duidelijk nee.
Ik zou anders wat meer df video's kijken waarom ze Xbox games analyseren als je het in meer detail wil weten.

Enige wat ik verder zo nog weet is dat als je backward compatible games gaat spelen, dus zonder series update, je met de xss de one s versie krijgt terwijl de xsx de one x versie draait. Dit komt doordat de xss iets minder geheugen heeft dan een one x waardoor ze niet kunnen garanderen dat de one x versie er altijd goed op kan draaien. Of dit nog veel uitmaakt hangt af van hoeveel oude games je nog wil gaan spelen en wat het verschil is tussen de one s en x versies (aangezien je zegt resolutie niet belangrijk te vinden zal het wellicht weinig uitmaken).

Gamertag: FinrazielNL

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Timothy3000
  • Laatst online: 13:43
gr1542 schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 08:38:
[...]
Nadelen? Misschien de 500 GB schijfruimte, mocht je er veel spellen op willen zetten
Waarvan 136GB is gereserveerd voor het systeem zelf. Je kunt dus 364GB voor games gebruiken. Voor mij één van de redenen dat ik uiteindelijk de Series S voor een Series X heb geruild. :)

[ Voor 13% gewijzigd door Timothy3000 op 27-10-2021 09:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SecondGuess
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 16:32
Kuist dat fe switch zo populair is bewijst dat de meeste geen reet geven om grafisch geweld. Ze willen die nitendo games en het gemak van de switch.
Juist daarom is de series s er. Goedkoop en klein, had ms er een wiu achtig model met extern beeldscherm van gemaakt was het nog meer een alternatief voor de switch.
Ik geloof dat ms en PlayStation hier intwrn vast ocer nagedacht hebben.

Ms heeft voor cloud gaming (en streaming vanaf consile) gekozen.
Een goede zet, lastige ervan is het mensen duidelijk maken dat het nu beschikbaar is en werkt.

Zou iemand die voor hun kids geïnteresseerd is in een goedkope manier om games te spelen zich verleid voelen tot het aangaan van een gamepass abbo?
Om hieemee games te streamen naar zijn tablet of telefoon?
Of kopen ze toch een switch? Die switch games zijn echt bijna de kosten van een jaar gamepass. Met switch erbij een paar jaar gamepass.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exactor it
Ik denk dat als resolutie, kleinere opslag en gebrek aan diskdrive je niet uitmaakt je weinig buil kan vangen aan de S voor de komende 1 a 2 jaren. Het zou me niks verbazen als je daarna wel 'last' gaat krijgen van verschil in power. Hoeveel last je dan hebt is ook maar relatief. Als je niet ziet dat de X het beter doet kun je je prima vermaken. Het zou ook prima kunnen dat ik het volledig mis heb en MS developer's dwingt om de X en S versies redelijk gelijk te houden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wvkreg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09-10 13:43
Timothy3000 schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 09:21:
[...]

Waarvan 136GB is gereserveerd voor het systeem zelf. Je kunt dus 364GB voor games gebruiken. Voor mij één van de redenen dat ik uiteindelijk de Series S voor een Series X heb geruild. :)
En dan nog heb je op de X 850 GB wat veel te weinig is, dus moet je wel aan de Seagate met games als CoD and Marvel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timothy3000
  • Laatst online: 13:43
SecondGuess schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 09:28:
Zou iemand die voor hun kids geïnteresseerd is in een goedkope manier om games te spelen zich verleid voelen tot het aangaan van een gamepass abbo?
Om hieemee games te streamen naar zijn tablet of telefoon?
Denk het niet. Mensen kopen Nintendo consoles volgens mij met name voor de Nintendo games. Zolang je die niet op andere consoles kan spelen (en dat zal voor altijd wel zo blijven) haal ik er iig altijd een Nintendo console bij.

En op een handheld spelen zou (voor mij iig) altijd anders zijn dan streamen op tablet of mobiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
Wanneer kunnen we cloud gamen op de Seriex X? Zoals op mobiles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XboxFreak36
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 08-10 23:37
wvkreg schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 09:48:
Wanneer kunnen we cloud gamen op de Seriex X? Zoals op mobiles.
Dat kan al, althans voor Alpha-Skip-Ahead insiders. Ik heb op deze manier The Procession to Calvary gespeeld. Werkt verbazingwekkend goed.

Edit: hier is een recent artikel, geen datum wanneer dit beschikbaar is voor de non-insiders: nieuws: Microsoft start test Xbox Cloud Gaming voor Xbox-consoles met beperkt...

[ Voor 38% gewijzigd door XboxFreak36 op 27-10-2021 09:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
XboxFreak36 schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 09:50:
[...]

Dat kan al, althans voor Alpha-Skip-Ahead insiders. Ik heb op deze manier The Procession to Calvary gespeeld. Werkt verbazingwekkend goed.

Edit: hier is een recent artikel, geen datum wanneer dit beschikbaar is voor de non-insiders: nieuws: Microsoft start test Xbox Cloud Gaming voor Xbox-consoles met beperkt...
Voor de wattes? Insiders?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• m0h4life
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 14:02
De Insiders. Je kan meedoen met het insider programma, waarbij je features en/of spellen kan testen voordat deze uitkomen. Daarin heb je dan weer verschillende gradaties, waarbij je features eerder of later in het proces kan testen, met eventueel de daarbij horende bugs.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SunnieNL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01:29
m0h4life schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 09:59:
[...]

De Insiders. Je kan meedoen met het insider programma, waarbij je features en/of spellen kan testen voordat deze uitkomen. Daarin heb je dan weer verschillende gradaties, waarbij je features eerder of later in het proces kan testen, met eventueel de daarbij horende bugs.
De alpha insiders kom je niet zo maar in volgens mij. Daar moet je wel wat voor doen (en regelmatig ook iets voor lief nemen.. zo heb ik al eens een week niet kunnen gamen op mijn xbox one x).

Maar cloud gaming op de xbox staat volgens mij als release voor december dit jaar voor de consumenten ring. moet zeggen dat ik er uitermate tevreden over ben. Start snel. Resolutie is wel lager (dat zie je wel). Bij starten ook direct de mogelijk om een installatie te starten naar je eigen xbox terwijl je nog aan het gamen bent in de cloud en daarna gewoon op je eigen xbox verder gaan.

Ik zie er de voordelen wel van in:
a) spellen die ik af en toe speel snel starten en niet op de SSD installeren van de xbox zelf
b) op mijn oude xbox one x gewoon de spellen starten van de de Series X met alle voordelen
c) spellen uitproberen voor je ze download.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10-10 10:27
SunnieNL schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 10:09:
[...]

De alpha insiders kom je niet zo maar in volgens mij. Daar moet je wel wat voor doen (en regelmatig ook iets voor lief nemen.. zo heb ik al eens een week niet kunnen gamen op mijn xbox one x).

Maar cloud gaming op de xbox staat volgens mij als release voor december dit jaar voor de consumenten ring. moet zeggen dat ik er uitermate tevreden over ben. Start snel. Resolutie is wel lager (dat zie je wel). Bij starten ook direct de mogelijk om een installatie te starten naar je eigen xbox terwijl je nog aan het gamen bent in de cloud en daarna gewoon op je eigen xbox verder gaan.

a) spellen die ik af en toe speel snel starten en niet op de SSD installeren van de xbox zelf
b) op mijn oude xbox one x gewoon de spellen starten van de de Series X met alle voordelen
Wat betreft de resolutie, waar moet ik dan aan denken? 1080p? Of lager?

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Rossi46 schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 10:12:
[...]

Wat betreft de resolutie, waar moet ik dan aan denken? 1080p? Of lager?
1080p.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Als je een game via cloud streamed en je gaat dan die game ook downloaden, verlaagt dit de download snelheid gelijk of blijft het juist goed? Of in elk geval beter dan wanneer je een game download en je speelt een andere tegelijkertijd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d.bakker84
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 29-08 10:55

d.bakker84

XBL: BloodyB2121

devilsnight schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 10:33:
[...]

Als je een game via cloud streamed en je gaat dan die game ook downloaden, verlaagt dit de download snelheid gelijk of blijft het juist goed? Of in elk geval beter dan wanneer je een game download en je speelt een andere tegelijkertijd?
Het maakt niks uit welke game je streamend speelt, het zal altijd de download vertragen en altijd even veel. Streaming is alleen de video en input signalen die heen en weer gaan, dus welke game je speelt maakt niets uit.

XBox Series X: BloodyB2121

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FrankoNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 10-10 21:21
Er is op de xbox echt 1 ding wat mij nog altijd ontzettend irriteert en dat is dat wanneer ik een headset inplug, hij de tv niet mute.

I mean, really? Waarom is dit niet allang een ding?

:/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrock
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 16:29

Patrock

Eat - ride - sleep - repeat

FrankoNL schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 11:14:
Er is op de xbox echt 1 ding wat mij nog altijd ontzettend irriteert en dat is dat wanneer ik een headset inplug, hij de tv niet mute.

I mean, really? Waarom is dit niet allang een ding?

:/
Volgens mij is hier een update voor in de maak of onlangs gereleased. Kan zijn dat hij nog in Alpha zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XboxFreak36
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 08-10 23:37
[...]

Dit valt wel mee. Je moet simpel weg quests te doen: Apps en closed beta's spelen en daar weer een vragenlijst over invullen. Als je een hoog genoeg level hebt kan je door naar de volgende ring. Mits er ruimte is in de volgende ring.

Aantal fouten of bugs valt bij mij echt reuze mee, ik ben sinds 2015 insider en sinds 2016/7 zit ik in de laatste ring. Ik kan niet eens 5 glitches opnoemen. Het enige nadeel is dat je (bijna) dagelijks console updates hebt. In de Xbox One tijdperk duurde het downloaden gruwelijk lang, ondanks dat het maar 500mb was. Het enige wat mij nog bijstaat is dat het lettertype soms veranderd naar rare tekens, ter voorbeeld: hømę ipv home.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Timothy3000 schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 09:21:
[...]

Het is niet helemaal 136 GB die het systeem inneemt, een aanzienlijk deel zit ook in het verschil van rekenen tussen gigabytes en gibibytes. Als mensen gigabyte zeggen dan bedoelen ze meestal eigenlijk gibibyte, maar HDD en SSD leveranciers gebruiken de voor hun gunstigere echte gigabyte.

Het verschil zit in dat een echte gigabyte de letterlijke betekenis van giga gebruikt, namelijk 10⁹, of een miljard bytes. Een gibibyte is 2³⁰ bytes, gebaseerd op het binaire systeem waar computers mee rekenen. Een kibibyte is 1024, of 2¹⁰ bytes. Bij een kilobyte vs een kibibyte is dat verschil nog maar 2,4% maar hoe groter de getallen hoe groter ook de afwijking.

500 gigabyte is dus 500 miljard bytes. Om daar gibibytes van te maken (wat de Xbox gewoon als GB toont en wij dus eigenlijk foutief gigabytes noemen) moet je dat delen door 2³⁰. Dat is 465,7 gibibyte. Het systeem (inclusief quick resume) neemt dus nog zo'n 100 gibibyte in beslag.

Maakt uiteindelijk natuurlijk weinig uit voor hoeveel opslag je overhoudt, maar soit :+

Edit: de weergave van de Xbox is trouwens eigenlijk officieel ook fout, zou GiB moeten zijn. Maar dat snapt dan weer niemand natuurlijk...

[ Voor 4% gewijzigd door Finraziel op 27-10-2021 11:28 ]

Gamertag: FinrazielNL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16:24
Finraziel schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 11:24:
[...]Als mensen gigabyte zeggen dan bedoelen ze meestal eigenlijk gibibyte, maar HDD en SSD leveranciers gebruiken de voor hun gunstigere echte gigabyte.[....]
offtopic:
Het helpt ook niet dat tot 1998 (en een heel stuk daarna eigenlijk ook) giga in IT landschap wel degelijk base 2 was ipv base 10. Pas daarna is de eerste standaard in werking getreden in IT landschap die het als giga en gibi definieerde, maar toen was het "kwaad" al geschiet natuurlijk.
Pagina: 1 ... 258 ... 347 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Op naar gamende Tweakers? Zie deze lijst en voel je vrij om jezelf toe te voegen :)

Aanverwante topics:
• Alles over pre-orders en levertijden: ~[XSX / XSS] Pre-order, levering en prijzen topic
• Gamepass: [XBOX Game Pass] Ervaringen en Discussie

Om een goede sfeer te behouden:
Geen PS5 vs Xbox fanboy-discussies
Voor uitgebreide vragen over TV's en/of bijbehorende instellingen, gebruik de zoek functie, of open een topic Televisies & Beamers
• Discussieer op argumenten, NIET op de persoon
• Maak gebruik van de Topic-Report om slechte reacties te melden
• Geen vragen over het kopen van games in andere stores (buitenland/grijze key stores)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten?
Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord