Ik heb mijn vraag ook op het Tado forum gepost maar probeer hier toch ook eventjes

Heel kort samengevat: Ik probeer de Draadloze Thermostaat V3+ te installeren. De kit met wireless bridge, wireless receiver, en wireless sensor, op een Vaillant boiler met 2 kringen.
De ene kringt dient voor de vloerverwarming, de andere voor de radiatoren boven. Maar deze wordt eigenlijk niet gebruikt aangezien we boven met airco verwarmen.
Ik doorloop de installatiestappen via de app, alles is verbonden en correct aangesloten (zijn tenslotte maar 2 draadjes, dat lukt nog net) maar de boiler aansturen lijkt niet te lukken. Ofwel zet ik de Config Menu ID op D07 zodat ik het warm water kan aansturen (exact wat ik wil) maar dan gaat de verwarming niet aan als ik het hier op 25 graden zet als test.
Ofwel zet ik de Config Menu ID op D05 (zoals voorgeschreven in de installatiehandleiding), maar dan heb ik geen warm water sturing meer (hoe kan ik dan een tijdschema instellen?) en dan springt de verwarming ook niet aan
Lig het aan de twee kringen, zit de oude draadloze thermostaat er nog voor iets tussen (staat uit hoor), of heb ik toch ergens iets fout gedaan?
Update: Als ik de Tado Pro app erbij haal beveelt die ook aan om D07 te gebruiken ipv D05. Dat geeft me warm water controls. Maar dus geen verwarming.
Ik heb precies het gevoel dat de oude draadloze Calormatic er nog voor iets tussen zit... Net even terug batterijen ingestoken en het oude tijdschema en bijhorende temperaturen staan daar uiteraard gewoon nog in. Aangezien er nu in principe 2 toestellen op de EBUS aangesloten, wie "wint" er dan? En waar staat de configuratie van het tijdschema, op de draadloze thermostaten of ergens in het geheugen van de boiler?
[
Voor 19% gewijzigd door
iqcgubon op 22-02-2024 16:29
]