De batterijen kunnen het niet zijn, want daar krijg je een melding van.Hans1990 schreef op woensdag 14 januari 2026 @ 13:12:
Ja, ik heb er nog 2. Ik zal ze eens omwisselen, kijken wat dat doet.
Deze knop die storing geeft zit het dichtste bij de bridge. Het is een appartement en betreft horizontaal maar een meter of 4 met 1 gipsen muurtje..
Batterijen zijn nog niet zo lang vervangen, wel met ander type. Ik zal ook eens kijken of ik wat betere erin kan stoppen. Misschien dat de motor niet sterk genoeg is om de pin weer terug in te duwen ofzo.
Als de batterijen slecht contact maken, zou de knop off-line raken, en dat kan je zien in de app.
Wat wel zou kunnen:
Een ruimte verwarmen is een samenspel tussen ketel en radiatorknop. Als er geen ketel is, maar stadsverwarming met een vaste temperatuur, dan moet de knop al het werk doen.
Ik zou me kunnen voorstellen dat het aandrijf motortje na een aantal jaren gaat verslijten.
Als de koolborstels wat slechter contact beginnen te maken, zou het kunnen dat de motor niet op gang kan komen, zeker bij het dicht draaien van de kraan, als die zwaar gaat.
Wat je nog kan doen: voel of de bewuste kraan zwaarder gaat dan de andere, als je het pinnetje met een schroevendraaier indrukt. Eventueel kun je het pinnetje van de kraan insmeren met siliconen vet, en dan een aantal keren indrukken en loslaten.
Ik heb zelf na 4 jaar al eens de meestgebruikte knoppen gewisseld met de minder gebruikte, juist om het slijtage effect te voorkomen. Je kan zeggen wat je wil, over Tado, maar de knoppen zitten technisch gezien best knap in elkaar.
[ Voor 7% gewijzigd door just4testing op 14-01-2026 16:58 ]
:strip_exif()/f/image/AmMlvXFiHnfPf2nxDQJkRaww.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/OTlxPXj1Y4rqK8BlaxM1HBOS.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/PvzyejDpcHaZkPxJ5OHOh49u.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/SwOW78hsAf2HtGrT06M5QenF.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Ux2ZaKptBqnWrMTNu6DVQtji.png?f=user_large)