Iemand die me hier kan helpen?
Situatie. Verwarming dmv radiatoren aangesloten in een serie en één apart.
Vaillant Ecotec Plus VCW boiler.
Pompsnelheid auto.
Vorige bewoner heeft nog extra radiator bijgezet in de keuken die via apart kanaal loopt.
Probleem is de aparte radiator van de keuken gaat super hoog in temperatuur zelf als die geen warme vraagt via Tado (of toch maar enorm overshoot).
Normaal bij geen warmtevraag zou deze niet zo hoog in temperatuur mogen gaan.
Deze radiator loopt via een apart kanaal dus ik snap wel dat deze wel meer warm water krijgt dan de rest en wss ook sneller want ligt vrij dicht bij de boiler maar dit zou toch niet mogen.
Ik hoor het water ook echt suizen door de buizen als ik het voetventiel helemaal openzet (in tegenstelling tot de andere radiatoren).
Ik heb al getracht de wateraanvoer via het voetventiel wat meer te sluiten maar geen succes. De pin aan de radiatorknop kan ik met lichte kracht ook induwen.
De originele radiatorknop terug erop blijft hetzelfde probleem zich ook voordoen.
Ik heb al geprobeerd waterzijdig in te regelen via de radiatorknop zelf ( cijfers gaan van 1 tot 9) maar ik snap niet hoe ik dit kan inregelen. Ik zie geen bolletje of inkeping waarop ik zie op welke stand hij nu staat en weet ook niet wat de meest geknepen stand (1?) is en wat de meest open stand is (9)?
Iemand die met dit kan verduidelijken aub?
Moet ik mss iets instellen in de boiler settings?
Zie foto’s