Vraagje: Wij gaan nu ons derde stookseizoen in met Tado. We hebben op de BG vloerverwarming (met zoneklep) en boven zijn alle radiatoren voorzien van een Tado knop. Mijn vraag gaat over de efficiëntie van de huidige instellingen / schema.
Om 06:00 uur gaat beneden de vloerverwarming van 19 naar 20 graden. Om 07:00 uur zal de badkamer verwarmen naar 21 graden zodat deze om 08:00 uur lekker warm is. Nu is het zo dat de thermostaat natuurlijk moduleert naar de warmtevraag. De badkamer staat snachts uit waardoor deze dus wel een paar graad op max moet verwarmen om 21 te halen. Beneden is dan de vloerverwarming nog bezig. Betekent dit niet dat het warme water van de badkamer uiteindelijk gemengd wordt met het kouder water bij de vloerverwarming verdeler? En de ketel dit dus weer naar max zal verwarmen voor de badkamer? Ik weet niet of de werking zo klopt maar lijkt me niet bepaald efficiënt.
Om 06:00 uur gaat beneden de vloerverwarming van 19 naar 20 graden. Om 07:00 uur zal de badkamer verwarmen naar 21 graden zodat deze om 08:00 uur lekker warm is. Nu is het zo dat de thermostaat natuurlijk moduleert naar de warmtevraag. De badkamer staat snachts uit waardoor deze dus wel een paar graad op max moet verwarmen om 21 te halen. Beneden is dan de vloerverwarming nog bezig. Betekent dit niet dat het warme water van de badkamer uiteindelijk gemengd wordt met het kouder water bij de vloerverwarming verdeler? En de ketel dit dus weer naar max zal verwarmen voor de badkamer? Ik weet niet of de werking zo klopt maar lijkt me niet bepaald efficiënt.
:strip_exif()/f/image/vsuIRiZeRM9Fg6vl43qiTHNf.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/bQY9jqG3pUVv6F9F5sg5tkWL.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/052zCGeiJNbURZElqSGZtJ85.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Nta8k6tF5FgYtmV6sq9Oqxnc.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/NJGyPfArmBYh9t8j31oEBS22.png?f=user_large)
:strip_exif()/f/image/xFWai836miVpKu7HO2onwLIY.png?f=user_large)
:strip_exif()/f/image/XmfzlGK4J5HPpF0e23htsgTu.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/6hpbFhR6WXDHRflIVa7gIIoc.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/20wqekcOyiOErteUkkXlOuWB.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/c7cjZjQAs85pJcrekojBbEe9.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/M2YPdOKBob4SuFR97EcYK68s.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/nwm6iYXOu3g5nU41wsbAkOsh.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/qdZ5YCM5LjWIaBuJFGzKbLcn.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/m5gROshHkH0x0oIgObHg2lAa.jpg?f=fotoalbum_large)