Ik heb jullie (en waarschijnlijk voornamelijk @
tado 's) hulp nodig.
De afgelopen 2 dagen valt me op dat s ochtends als het schema aangaat, er niets gebeurt, totdat ik de app open om te kijken wat er aan de hand is, dan slaat de ketel meteen aan.
Wat extra gegevens, mogelijk related (grrrrr) of niet.
Een week geleden toen ik de app opende, kreeg ik 5 dagen auto assist op proef. Ik weet niet of ik het weg kon klikken of dat het er gewoon was, maar 5 dagen auto assist gehad, niets van gemerkt, anders dan iedere dag popups of ik alsjeblieft een abonnement wilde afsluiten. Niet gedaan. Inmiddels is het verlopen en staan er nog reclame banners in de app om me op een abonnement te wijzen.
3 dagen geleden batterijen leeg aan het raken volgens de draadloze thermostaat, dus vervangen.
Gisteren, was het koud beneden, terwijl het schema toch al 1-2 uur aan had moeten staan. Gas verbruik bekeken, niets. Tado app geopent, het schema staat al een tijd aan en geeft ook aan dat ie 3 golfjes warmte vraag heeft.
Mijn eerste reactie was dat het de ketel misschien was, dus naar boven gelopen, maar nog voordat ik daar kwam hoor ik hem aanslaan. Merkwaardig, zou er iets mis zijn met de tado app/thermostaat/servers/schema?
Vandaag, same thing, 2.5 uur na aanslaan schema kom ik weer beneden, koud. Gasverbruik in de ochtend 0. Ketel niet aangeslagen. Ik open de tado app, al 2.5 uur 3 golfjes warmte vraag. En binnen een minuut nadat ik de app open, slaat de ketel aan en begint hij netjes te verwarmen. WTF?!
Hierbij nog wat screenshots:
Ik kan me niet voorstellen dat het aan de batterijen ligt.
Ik kan me niet voorstellen dat de ketel het probleem is, en dat het toeval is dat het X tijd niets doet totdat ik de Tado app open.
Dan blijft Tado over als mogelijke rede, wat is er aan de hand?