Ik heb zowel honeywell evohome voor twee vvw verdelers, want daar heeft Tado geen echte oplossing voor (wel workarounds), als Tado voor ketelaansturing en radiatoren. Voor VVW zonering vind ik Evohome wel aardig al moet je van de app niets verwachten, die is archaisch. Voor radiator knoppen is zowel build kwaliteit als bediening van Tado een aantal klasses beter dan Evohome. Dat is helaas dus dilemma voor gemengde systemen. Als je VVW niet gezoneerd is dan kan Tado prima voor alles.thisisjazz schreef op maandag 15 december 2025 @ 23:56:
[...]
De app meer voor de kamers die ik apart van elkaar wil kunnen verwarmen. Maar kan idd ook vooraf ingesteld worden. Ik zoek gewoon een oplossing voor mijn situatie. Vloerverwarming beneden en als de thermostaat de gewenste warmte bereikt, wat al snel is met vloerverwarming gezien het je nauwelijks wat wijzigt, gebeurt er boven niks en blijft het koud. Ik wil sommige kamers dus los kunnen verwarmen ipv de thermostaat beneden hoger te moeten zetten. Of dat Tado of Honeywell of wat dan ook is, maakt mij niet uit als het maar goed werkt. Zoveel opties zijn er volgens mij niet
NB ook tado/evohome kunnen niet één losse radiator verwarmen als de afgifte minder is dan de min kw van je ketel. Je zou je VVW wellicht qua temp naar beneden kunnen doen zodat ie langer en vaker draait. Dan gaat het beter samen met je radiatoren.
[ Voor 9% gewijzigd door Eisbar op 16-12-2025 08:27 ]
/f/image/qdZ5YCM5LjWIaBuJFGzKbLcn.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/m5gROshHkH0x0oIgObHg2lAa.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/GUheWvQdk9T6nm84ZysiE7pv.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/CRjigLJYKapGqYCWwfFp2jgY.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/AmMlvXFiHnfPf2nxDQJkRaww.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/OTlxPXj1Y4rqK8BlaxM1HBOS.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/PvzyejDpcHaZkPxJ5OHOh49u.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/SwOW78hsAf2HtGrT06M5QenF.png?f=fotoalbum_large)