Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• Jeffoz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 01:46
Brammoker schreef op zondag 16 november 2025 @ 09:04:
Goedemorgen,

Ik heb sinds 3 november 2025 de sleutel van het nieuwe huis, en we hebben van de vorige bewoners de Tado thermostaat V3+ overgenomen met internet bridge. Tot aan afgelopen vrijdag (14 november) had ik nog geen internet hier, en kon ik prima de temperatuur instellen met alleen de thermostaat. Ketel (Intergas Kombi Kompakt HRE) reageerde prima en verwarmen ging goed. Nadat ik het internet heb aangesloten, heb ik de bridge aan m’n router gehangen en gepaird met de thermostaat. Hij geeft nu aan dat het schema wordt gevolgd, maar in huis is het 16 graden en het schema houdt 20 aan. Dat toont de app en de thermostaat prima, maar er wordt niet verwarmd. Heeft iemand misschien een idee waar dit aan zou kunnen liggen? [Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Die 3 streepjes zijn wit, dus je verwarming staat aan, maar als het dan niet warm word heb je natuurlijk een issue. Kan je wat meer vertellen over je setup? Zijn je aanvoer/retour wel warm? Heb je vloerverwarming en/of radiatoren? Ik heb overigens dezelfde ketel als jou, hoe is die ingesteld qua temperatuur? Heb je een nieuw huis aangemaakt in de tado app toen je er kwam wonen?

• Brammoker
  • Registratie: November 2025
  • Laatst online: 21:35
Jeffoz schreef op zondag 16 november 2025 @ 16:49:
[...]

Die 3 streepjes zijn wit, dus je verwarming staat aan, maar als het dan niet warm word heb je natuurlijk een issue. Kan je wat meer vertellen over je setup? Zijn je aanvoer/retour wel warm? Heb je vloerverwarming en/of radiatoren? Ik heb overigens dezelfde ketel als jou, hoe is die ingesteld qua temperatuur? Heb je een nieuw huis aangemaakt in de tado app toen je er kwam wonen?
Thanks voor je reactie, ik had voor mijn gevoel een nieuw huis aangemaakt, maar voor de zekerheid toch maar even alles verwijderd en opnieuw begonnen. Normaal ben ik er niet zo van, maar omdat ik een beetje ten einde raad was en het flink afkoelde hier, op goed geluk ChapGPT een keer geprobeerd. Probleem was dat ik bij het instellen niet wist welke thermostaat er eerst hing, en bij installatie vraagt hij om de juiste vorige thermostaat om te vervangen. Erachter gekomen dat het op basis van OpenTherm was door de bedrading erachter, een willekeurige Honeywell (T87M-serie, geloof ik) gekozen, en opeens was er weer verbinding. Blijkbaar reset de Tado zich soms als je als nieuwe bewoner opnieuw verbindt, en dan weet hij niet welke thermostaat voorafging aan je serienummer (ergens wel logisch natuurlijk). Dan moet je dit dus opnieuw uitkienen, want in de app kan je (voor zover ik kon vinden) verder geen handmatige settings invoeren. Het is in ieder geval gelukt.

• piotr123
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 20:57
Ik heb nog een v3 radiator knop liggen en een kamerthermostaat voor een ruimte dus niet die je cv aanstuur maar bv een radiator knop ook. Nu heeft dochter een apartement met blokverwarming gekocht en dan moet ze dus met de al aanwezige thermostaatknop de verwarming aanzetten, maar dat doet ze natuurlijk liever eerder zodat het warm is als ze thuis komt. Dan heeft ze nog een v3 internet bridge nodig, maar gaat het dan werken ? het komt er dus op neer dat ze via internet de radiatorknop aan wil sturen, terwijl ze geen cv heeft maar blokverwarming.

• chippie777
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:21
@piotr123 met een bridge en radiator knop zou dat moeten werken. Ik heb stadsverwarming en daar werkt dat ook zo.
Pagina: 1 ... 67 68 Laatste