jimmy87 schreef op maandag 4 mei 2026 @ 09:45:
[...]

Mag ik hieruit opmaken, niet voor de v3+? Ik heb een betaald account dus daar geld het zoiezo voor denk ik.
Voor V3+ en X klanten is de feature natuurlijk ook aanwezig. En het mooie is: Je deelt je subscription status met de andere accounts (dus je hoeft niet meerdere keren een abonnement te nemen).

• just4testing
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 15:07
Ik merk sinds enkele weken dat mijn OpenHAB tado add-on rond 23:00 uur offline gaat.

Om 01::00 is hij weer online. Het lijkt of de API limit actief wordt.

Ik heb echter een volledig Auto-assist abonnement, dus de limiet zou niet van toepassing moeten zijn.

Zijn er meer tweakers die dit gemerkt hebben?

• rsbroer
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 16:19
Ik kan niet meer inloggen op https://app.tado.com/ in de browser
Ook de App op Android lijkt niet te kunnen verbinden

Iemand anders ook deze problemen, or just for :+

8x 370 Wp (Z), Growatt 2500-S, 2x 370Wp (O-W), APS 600Y, 2x Marstek Venus E v2 (v157.3), CT-003 (v122), HW P1, Daikin PERFERA FTXM35N, Mitsubishi Heavy SRK 35ZS-W, Jaga DIY DBE 12x 14cm, 6x 14cm, Tado V3, bridge, thermostaat, 6x radiatorknop

• Sabbi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:40

Sabbi

je denkt aan mij.

@rsbroer Ja er is een storing, zie ook https://status.tado.com/

• Soner13
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 26-09 23:12
Dag, ik hoop dat iemand mij kan informeren en een aantal zaken kan verhelderend!
Thuis wil ik graag over op het tado systeem met mijn radiatoren. In de badkamer heb ik al een thermostatische kraan welke verticaal is. In de 3 slaapkamers en woonkamer heb ik ouderwetse draaiknoppen. In de keuken hebben we vloerverwarming, met daarnaast in de bijkeuken de verdeler hiervoor en een radiator welke als bypass dient.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/b43vaHyuYi1d0oeJXKBz4r2rIZU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3CaGXnU6kRC7cyD699S8bTox.jpg?f=fotoalbum_large
Wanneer ik in de woonkamer de thermostaat nu aan zet gaat de vloerverwarming ook aan, kan dit met aanpassingen verandert worden zodat beide ruimtes individueel te bedienen zijn?
De installateur heeft mij verteld dat er in de badkamer geen tado knop op kan, omdat deze verticaal gaat staan en hij geen mogelijkheid ziet om dit anders te installeren. (Zie foto)Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8UKMA2W_eIbOYuGvR4yVcoI-oJI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eTAeZr9ZckLuMnEzJvX6ahfH.jpg?f=fotoalbum_large
Deze installateur heeft hij mijn broertje thuis ook de radiatoren voorbereid op het tado systeem, echter moest hij om later de knoppen erop te krijgen tussenstukken gebruiken waardoor de knoppen nu verder uitsteken, ik vroeg me af of dit niet anders kan.

• just4testing
@Soner13

Ik heb alleen maar ervaring met het v3+ systeem, dus daarop is mijn advies gebaseerd.

Je kan in de leiding naar de vloerverwarming verdeler een Tado knop plaatsen, en deze sturen met een tado draadloze temperatuursensor, die je in de keuken zet.

Op de radiator van de badkamer kan wel een Tado knop, maar die zal last hebben van de opstijgende warme lucht van de radiator. Dan is de temperatuur regeling minder nauwkeurig. Je kan er wel een offset in zetten om dat te compenseren, maar dat zal dan een overshoot geven. Dat is echter voor de badkamer wel fijn. Je moet de radiator in de badkamer namelijk even vantevoren aanzetten, want als je staat te douchen dan werkt je verwarming niet (combi-ketel)

Je zou de knop van de badkamer radiator misschien nog aan de onderkant van de radiator kunnen laten plaatsen, of de knop afschermen met een stuk plastic dat de warme lucht van de knop weg duwt. Zelf gebruik ik de badkamer radiator als bypass, die loopt dan vanzelf met het schema van je huis mee.

Er bestaan thermostaat kranen waar de Tado knop zonder tussenstuk op past. Als je toch nog je draaiknoppen moet vervangen, kan je die er op laten zetten. Vaak is een tussenstuk een voordeel, want je wil de Tado knop zo ver mogelijk bij de radiator weg houden, i.v.m. de warme luchtstroom.

[ Voor 10% gewijzigd door just4testing op 29-07-2026 22:34 ]

• kjiratsiekoedel
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 28-09 08:26
just4testing schreef op woensdag 29 juli 2026 @ 22:15:
@Soner13

Ik heb alleen maar ervaring met het v3+ systeem, dus daarop is mijn advies gebaseerd.

Je kan in de leiding naar de vloerverwarming verdeler een Tado knop plaatsen, en deze sturen met een tado draadloze temperatuursensor, die je in de keuken zet.

Op de radiator van de badkamer kan wel een Tado knop, maar die zal last hebben van de opstijgende warme lucht van de radiator. Dan is de temperatuur regeling minder nauwkeurig. Je kan er wel een offset in zetten om dat te compenseren, maar dat zal dan een overshoot geven. Dat is echter voor de badkamer wel fijn. Je moet de radiator in de badkamer namelijk even vantevoren aanzetten, want als je staat te douchen dan werkt je verwarming niet (combi-ketel)

Je zou de knop van de badkamer radiator misschien nog aan de onderkant van de radiator kunnen laten plaatsen, of de knop afschermen met een stuk plastic dat de warme lucht van de knop weg duwt. Zelf gebruik ik de badkamer radiator als bypass, die loopt dan vanzelf met het schema van je huis mee.

Er bestaan thermostaat kranen waar de Tado knop zonder tussenstuk op past. Als je toch nog je draaiknoppen moet vervangen, kan je die er op laten zetten. Vaak is een tussenstuk een voordeel, want je wil de Tado knop zo ver mogelijk bij de radiator weg houden, i.v.m. de warme luchtstroom.
je kan om dit probleem op te lossen ook een losse temperatuur sensor elders in de ruimte plaatsen.

• EVfan
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 16:47
Ik heb een vraag over de Tado slimme airco bediening. Hopelijk kan dat hier, of graag een verwijzing naar juiste topic.

Sinds enkele weken schakelt de Tado slimme airco bediening op schijnbaar willekeurige momenten mijn airco aan, soms ‘s morgens vroeg of midden in de nacht. Ik kan er nog geen peil op trekken, en er is aan de instellingen van het apparaat niets verandert.

Iemand advies?

Mitsubishi Electric PUZ-WM 112YAA; ERPT20X-VM2E; PV 3900 Wp ZW, 3900 Wp NW

• Soner13
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 26-09 23:12
just4testing schreef op woensdag 29 juli 2026 @ 22:15:
@Soner13

Ontzettend bedankt voor je duidelijke verheldering!

• bigfloor
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-09 09:55
Het is officieel weer herfst nu, dus de verwarming zal ergens deze/volgende maand weer aan moeten.
Nu heb ik een Remeha Calenta Ace 28C en Tado V3 met de SmartThermostat (bedraad), aangesloten via OpenTherm, met een OpenTherm Gateway (OTGW) ertussen.
Die OTGW lees ik uit via Home Assistent (MQTT) en dan valt op dat de Remeha alleen moduleert (waarde dus bijna altijd lager dan 100%) bij warmwater vraag (douchen dus), maar bij CV bedrijf altijd 100% is.
Lijkt me niet correct, iemand enig idee wat hier mis gaat ?

• just4testing
@bigfloor : Heb je misschien het maximale CV vermogen op 6 kW gezet in de parameters van je Remeha ketel?

Opentherm vraagt alleen maar aan de ketel om een bepaalde watertemperatuur te leveren. De ketel regelt zelf hoe dat hij dat gaat doen, en zal besluiten om te gaan moduleren als de watertemperatuur bijna bereikt is.

Ik heb gezien dat Tado bij een lage warmtevraag met pulsen stuurt, en pas bij hogere warmtevraag de ketel de kans geeft om te gaan moduleren.

Aangezien jij een 28C hebt, moet het buiten bijna vriezen voordat en ketel met 28kW vermogen zijn onderste modulatie gebied kan handhaven zonder te veel warmte te produceren.

[ Voor 73% gewijzigd door just4testing op 02-09-2026 09:22 ]

• bigfloor
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-09 09:55
just4testing schreef op dinsdag 1 september 2026 @ 23:56:
@bigfloor : Heb je misschien het maximale CV vermogen op 6 kW gezet in de parameters van je Remeha ketel?

Opentherm vraagt alleen maar aan de ketel om een bepaalde watertemperatuur te leveren. De ketel regelt zelf hoe dat hij dat gaat doen, en zal besluiten om te gaan moduleren als de watertemperatuur bijna bereikt is.

Ik heb gezien dat Tado bij een lage warmtevraag met pulsen stuurt, en pas bij hogere warmtevraag de ketel de kans geeft om te gaan moduleren.

Aangezien jij een 28C hebt, moet het buiten bijna vriezen voordat en ketel met 28kW vermogen zijn onderste modulatie gebied kan handhaven zonder te veel warmte te produceren.
Ik zal eens nakijken in de ketel wat de ingestelde maximale waarde is op dit moment

• BoNeZ99
  • Laatst online: 25-09 22:24
Ik heb een tado x starter kit. De receiver vindt mijn netwerk en werkt en staat verbonden in de app. Maar de temperatuur sensor krijg ik gewoon totaal niet verbonden. Ik heb alle factory resets geprobeerd, app opnieuw geïnstalleerd, wifi op enkel 2.4ghz gezet, ik krijg dat ding onmogelijk gekoppeld.

Iemand ideeen? Met de klantenservice van tado krijg ik een niet gevonden pagina…

• Jeffoz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 01:36
BoNeZ99 schreef op woensdag 2 september 2026 @ 11:30:
Ik heb een tado x starter kit. De receiver vindt mijn netwerk en werkt en staat verbonden in de app. Maar de temperatuur sensor krijg ik gewoon totaal niet verbonden. Ik heb alle factory resets geprobeerd, app opnieuw geïnstalleerd, wifi op enkel 2.4ghz gezet, ik krijg dat ding onmogelijk gekoppeld.

Iemand ideeen? Met de klantenservice van tado krijg ik een niet gevonden pagina…
Dat is een heel bekend issue, maar uiteindelijk lukt het. Probeer dat pairen ook te doen dicht bij je router en je thermostaat. En soms ook ff een half uurtje wachten en router een keer aan/uit voor je het weer probeert. Ik heb dit ook heel vaak gehad, altijd onduidelijk wat nou precies het issue is, maar ook altijd ineens werkt het na een tijdje zomaar.

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:10
tado schreef op woensdag 2 september 2026 @ 08:53:
Vanmiddag om 16:15 een announcement vanuit tado's kant, hier live te zien.
Een open, volledig lokale, volledige API? Zodat ik mijn aangeschafte producten helemaal zelf kan bedienen?

[ Voor 12% gewijzigd door Hmmbob op 02-09-2026 13:48 ]

Sometimes you need to plan for coincidence

• StecaGrid
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 28-09 07:01
redah schreef op maandag 29 september 2025 @ 08:46:
Ik heb afgelopen weekend (eindelijk) mijn systeem geupgrade naar Tado X, wat ik al enige tijd in huis had liggen. In combinatie met een Warmtepomp Optimizer X en Panasonic warmtepomp ben ik heel erg benieuwd wat mijn verbruik deze winter gaat zijn als ik Tado de boel laat beheren.

Heeft er iemand hier een Warmtepomp Optimizer X, en welke firmware heeft die? Al mijn X apparaten zijn automatisch naar 273.1 bijgewerkt maar mijn Warmtepomp Optimizer X zit op 254.4. Misschien is dat ook wel de laatste, maar er staat een 'download' icoontje in het display dat maar niet weggaat.

Daarnaast zou je volgens dit artikel de Warmtepomp Optimizer X aan een eigen zone moeten kunnen toewijzen, maar hij staat niet in de opties als ik een kamer open in de app, daar staat alleen maar de Draadloze Thermostaat X.
Enorme bump maar hoe bevalt de optimizer x met de Panasonic? Werkt de sturing op dynamische tarieven icm tado balance goed of heb je inmiddels andere ervaringen?

• Hmmbob

• Pieterve
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 26-09 07:49
tado schreef op woensdag 2 september 2026 @ 16:58:

Feature Release: Multi-Home

Vanaf vandaag is ook de veelgevraagde multi-home functionaliteit beschikbaar in iOS, webapp (app.tado.com) en binnen enkele uren ook in de Android app.

Meer informatie hier.
Enkel met het abonnement werkt het goed, anders is het uitloggen en terug inloggen.

Weeral een gemiste kans

https://support.tado.com/nl/articles/16412804-hoe-kan-ik-meerdere-woningen-beheren-met-tado

[ Voor 3% gewijzigd door Pieterve op 03-09-2026 13:38 ]

• DON PAPA
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21:43

DON PAPA

Tweaker-fan

tado schreef op woensdag 2 september 2026 @ 16:58:

Feature Release: Multi-Home

Vanaf vandaag is ook de veelgevraagde multi-home functionaliteit beschikbaar in iOS, webapp (app.tado.com) en binnen enkele uren ook in de Android app.
En wanneer gaan ze nu eindelijk is maken dat de meterstanden automatisch opgehaald kunnen worden in de app?
DON PAPA schreef op donderdag 3 september 2026 @ 14:16:
[...]

En wanneer gaan ze nu eindelijk is maken dat de meterstanden automatisch opgehaald kunnen worden in de app?
Dit is een feature die niet opkomt, vooral ook omdat de slimme meter penetratie in Duitsland nog maar rond de 5.5% zit.
Ik denk eerst dat er dingen komen zoals Multi-Schedule, Vroege Start (tado X), Koeling support, Geofencing per user/room etc.. Dat zijn dingen die vaker gevraagd lijken te worden.

• DON PAPA
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21:43

DON PAPA

Tweaker-fan

tado schreef op vrijdag 4 september 2026 @ 07:20:
[...]
Dit is een feature die niet opkomt, vooral ook omdat de slimme meter penetratie in Duitsland nog maar rond de 5.5% zit.
Hum, meer dan een jaar geleden gaf de klantenservice nog aan dat ze bezig waren met een optie om de meterstanden automatisch in de app te krijgen. Misschien toch maar is rond gaan kijken naar een ander merk thermostaat

• Crxtreem
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
Sinds gisteren een Tado X gen2 aan de muur hangen als vervanger van mijn V3.

Is er nu nog een manier om de radiatorknoppen van mijn V3 set aan te sturen?
Moet ik dan een extra huis aanmaken en daar de oude knoppen in zetten?

Ik heb ook een Homey en wil hier ook mijn vloerverwarmingsverdeler in gaan aansturen.
Dus zou mooi zijn dat ik de knoppen daar dan ook in kan lezen en kan sturen.

• Sabbi
  • Laatst online: 14:40

Sabbi

je denkt aan mij.

DON PAPA schreef op donderdag 3 september 2026 @ 14:16:
[...]

Dit kan met Home Assistant :)

• Hmmbob
tado schreef op vrijdag 4 september 2026 @ 07:23:
[...]

Op V3+ kan via HomeKit (volgens mij ook voor niet Apple users), volgens mij bestaat daar een Home Assistant integratie voor?
En die biedt niet dezelfde functionaliteit als de cloud oplossing - bijvoorbeeld de batterijgegevens.

Ik snap dat je graag een "klantenservice-antwoord" wil geven, maar het is simpelweg een feit dat "volledige, volledig lokale API" er niet is. Zou tof zijn als dat alsnog toegevoegd wordt, scheelt een hoop API calls naar jullie cloud!

• rk74
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23-09 23:24
Afgelopen zomervakantie toch een niet zo heel fijne ervaring met Tado gehad. Tijdens mijn afwezigheid is de stroom naar mijn internetbridge verbroken en zijn daarna de batterijen in de thermostaat leeggeraakt (of die zijn op een of andere manier leeg getrokken tijdens dit voorval). Deze combinatie van factoren had de fijne bijwerking dat mijn ketel vol opgestookt werd en het anderhalve week lang binnen 38 graden is geweest.

Hoe kan dit gebeuren? Ik mag toch hopen dat er iets van een beveiliging in werking treedt bij zo'n scenario. Voor nu maar bij de volgende vakantie de stroom van de ketel halen maar dat zou natuurlijk niet moeten gebeuren.

[ Voor 20% gewijzigd door rk74 op 15-09-2026 13:09 ]

• just4testing
rk74 schreef op dinsdag 15 september 2026 @ 13:00:
Afgelopen zomervakantie toch een niet zo heel fijne ervaring met Tado gehad. Tijdens mijn afwezigheid is de stroom naar mijn internetbridge verbroken en zijn daarna de batterijen in de thermostaat leeggeraakt (of die zijn op een of andere manier leeg getrokken tijdens dit voorval). Deze combinatie van factoren had de fijne bijwerking dat mijn ketel vol opgestookt werd en het anderhalve week lang binnen 38 graden is geweest.

Hoe kan dit gebeuren? Ik mag toch hopen dat er iets van een beveiliging in werking treedt bij zo'n scenario. Voor nu maar bij de volgende vakantie de stroom van de ketel halen maar dat zou natuurlijk niet moeten gebeuren.
Dit is wel eens vaker opgemerkt. Als de thermostaat geen verbinding kan maken met de bridge blijft hij heel fanatiek proberen om de verbinding te herstellen. Dit kost wat batterij.

Als de opentherm verbinding met de ketel weg valt, gaan sommige merken/type ketels in een soort nood-stand staan, waarbij ze continu op 'halve' kracht draaien. Ik denk dat deze functie er in zit om niet in de kou te komen zitten, als de thermostaat niet functioneert.

Normaal gesproken zullen echter alle Tado knoppen dicht staan, dus de ketel slaat dan heel snel weer af. Alleen een bypass radiator of vloerverwarming kunnen dan wel heet worden.

Ik heb dit bij mijn Remeha ook een keer zien gebeuren, toen het batterij vak van mijn V3 thermostaat spontaan kapot ging.

Dus wat jij gezien hebt is inderdaad een beveiligings scenario, voor in de winter, als de thermostaat er mee stopt bij -15 graden Celsius buitentemperatuur. In de zomer zit je dan al snel op 35 graden binnen...

[ Voor 6% gewijzigd door just4testing op 15-09-2026 14:06 ]

• Eisbar
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 07:56
just4testing schreef op dinsdag 15 september 2026 @ 13:37:
[...]

Dit is wel eens vaker opgemerkt. Als de thermostaat geen verbinding kan maken met de bridge blijft hij heel fanatiek proberen om de verbinding te herstellen. Dit kost wat batterij.

Als de opentherm verbinding met de ketel weg valt, gaan sommige merken/type ketels in een soort nood-stand staan, waarbij ze continu op 'halve' kracht draaien. Ik denk dat deze functie er in zit om niet in de kou te komen zitten, als de thermostaat niet functioneert.

Normaal gesproken zullen echter alle Tado knoppen dicht staan, dus de ketel slaat dan heel snel weer af. Alleen een bypass radiator of vloerverwarming kunnen dan wel heet worden.

Ik heb dit bij mijn Remeha ook een keer zien gebeuren, toen het batterij vak van mijn V3 thermostaat spontaan kapot ging.

Dus wat jij gezien hebt is inderdaad een beveiligings scenario, voor in de winter, als de thermostaat er mee stopt bij -15 graden Celsius buitentemperatuur. In de zomer zit je dan al snel op 35 graden binnen...
Blijft een kwetsbaar systeem bij lange afwezigheid bijv vakantiehuisjes etc zou ik geen Tado gebruiken als hoofdthermostaat alhoewel het juist daar ideaal is dat je op afstand kan bedienen zeker nu Tado meerdere 'homes' kan bedienen op een account

• Mickel moen
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 16:32

Mickel moen

mickelmoen.nl

Het is net als met rookmelders. Ben je voor langere tijd afwezig, vervang dan vooraf de batterijen.

Súdwest-Fryslân, Tussenwoning 1939, 143m2, Energielabel B, Quatt-Hybrid/Silent/6kW/-10°C/16°C/SCOP4,3, Chill, Nefit-Ecomline/9,8kW, WT40-57°C, Tado-V3+/T̄ 20,3°C, 10 radiatoren, HeatFan, Morsø, Tonzon, IsoWool, HR++/HR/dubbel, dak divers, PV 3880Wp, HW

• just4testing
@tado : Naar aanleiding van bovenstaande berichten: Het zou wel heel fijn zijn als er een betere batterij indicator in de app zou zitten. Het is nu : Goed of Niet Goed, en niks daar tussen. Er is geen mogelijkheid om te anticiperen op een batterij wissel.

Nu moet ik ook zeggen dat bij een V3+ systeem de batterijen echt lang meegaan. Ik heb een paar thermostaatknoppen waar na 4 jaar de originele bijgeleverde batterijen nog in zitten. Het hangt natuurlijk wel af van wat de knop moet doen in de winter.
Pagina: 1 ... 70 71 Laatste