Voor V3+ en X klanten is de feature natuurlijk ook aanwezig. En het mooie is: Je deelt je subscription status met de andere accounts (dus je hoeft niet meerdere keren een abonnement te nemen).jimmy87 schreef op maandag 4 mei 2026 @ 09:45:
[...]
Mag ik hieruit opmaken, niet voor de v3+? Ik heb een betaald account dus daar geld het zoiezo voor denk ik.
- tado
- Registratie: Februari 2016
- Niet online
Bedrijfsaccount tado
- Slimme thermostaat
- Duracell
- Tado
- Bediening
- Tado Slimme Radiatorknop
- Tado Slimme Radiatorknop V3+ (Starterskit)
- Tado Slimme Thermostaat V3+
- Tado Extension Box
- Duracell Plus Power Alkaline AA-batterijen - 12 stuks
- Tado Smart Thermostat Multi-zone (uitbreiding)
- Tado Smart Thermostat
- Tado Airco Controller
- Tado Slimme Thermostaat V3
- Thermostaten
- Smarthome-accessoires
- Camera-accessoires
Ik merk sinds enkele weken dat mijn OpenHAB tado add-on rond 23:00 uur offline gaat.
Om 01::00 is hij weer online. Het lijkt of de API limit actief wordt.
Ik heb echter een volledig Auto-assist abonnement, dus de limiet zou niet van toepassing moeten zijn.
Zijn er meer tweakers die dit gemerkt hebben?
Om 01::00 is hij weer online. Het lijkt of de API limit actief wordt.
Ik heb echter een volledig Auto-assist abonnement, dus de limiet zou niet van toepassing moeten zijn.
Zijn er meer tweakers die dit gemerkt hebben?
Ik kan niet meer inloggen op https://app.tado.com/ in de browser
Ook de App op Android lijkt niet te kunnen verbinden
Iemand anders ook deze problemen, or just for
Ook de App op Android lijkt niet te kunnen verbinden
Iemand anders ook deze problemen, or just for
8x 370 Wp (Z), Growatt 2500-S, 2x 370Wp (O-W), APS 600Y, 2x Marstek Venus E v2 (v157.3), CT-003 (v122), HW P1, Daikin PERFERA FTXM35N, Mitsubishi Heavy SRK 35ZS-W, Jaga DIY DBE 12x 14cm, 6x 14cm, Tado V3, bridge, thermostaat, 6x radiatorknop
@rsbroer Ja er is een storing, zie ook https://status.tado.com/
Dag, ik hoop dat iemand mij kan informeren en een aantal zaken kan verhelderend!
Thuis wil ik graag over op het tado systeem met mijn radiatoren. In de badkamer heb ik al een thermostatische kraan welke verticaal is. In de 3 slaapkamers en woonkamer heb ik ouderwetse draaiknoppen. In de keuken hebben we vloerverwarming, met daarnaast in de bijkeuken de verdeler hiervoor en een radiator welke als bypass dient.:strip_exif()/f/image/3CaGXnU6kRC7cyD699S8bTox.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/3CaGXnU6kRC7cyD699S8bTox.jpg?f=fotoalbum_large)
Wanneer ik in de woonkamer de thermostaat nu aan zet gaat de vloerverwarming ook aan, kan dit met aanpassingen verandert worden zodat beide ruimtes individueel te bedienen zijn?
De installateur heeft mij verteld dat er in de badkamer geen tado knop op kan, omdat deze verticaal gaat staan en hij geen mogelijkheid ziet om dit anders te installeren. (Zie foto):strip_exif()/f/image/eTAeZr9ZckLuMnEzJvX6ahfH.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/eTAeZr9ZckLuMnEzJvX6ahfH.jpg?f=fotoalbum_large)
Deze installateur heeft hij mijn broertje thuis ook de radiatoren voorbereid op het tado systeem, echter moest hij om later de knoppen erop te krijgen tussenstukken gebruiken waardoor de knoppen nu verder uitsteken, ik vroeg me af of dit niet anders kan.
@Soner13
Ik heb alleen maar ervaring met het v3+ systeem, dus daarop is mijn advies gebaseerd.
Je kan in de leiding naar de vloerverwarming verdeler een Tado knop plaatsen, en deze sturen met een tado draadloze temperatuursensor, die je in de keuken zet.
Op de radiator van de badkamer kan wel een Tado knop, maar die zal last hebben van de opstijgende warme lucht van de radiator. Dan is de temperatuur regeling minder nauwkeurig. Je kan er wel een offset in zetten om dat te compenseren, maar dat zal dan een overshoot geven. Dat is echter voor de badkamer wel fijn. Je moet de radiator in de badkamer namelijk even vantevoren aanzetten, want als je staat te douchen dan werkt je verwarming niet (combi-ketel)
Je zou de knop van de badkamer radiator misschien nog aan de onderkant van de radiator kunnen laten plaatsen, of de knop afschermen met een stuk plastic dat de warme lucht van de knop weg duwt. Zelf gebruik ik de badkamer radiator als bypass, die loopt dan vanzelf met het schema van je huis mee.
Er bestaan thermostaat kranen waar de Tado knop zonder tussenstuk op past. Als je toch nog je draaiknoppen moet vervangen, kan je die er op laten zetten. Vaak is een tussenstuk een voordeel, want je wil de Tado knop zo ver mogelijk bij de radiator weg houden, i.v.m. de warme luchtstroom.
Ik heb alleen maar ervaring met het v3+ systeem, dus daarop is mijn advies gebaseerd.
Je kan in de leiding naar de vloerverwarming verdeler een Tado knop plaatsen, en deze sturen met een tado draadloze temperatuursensor, die je in de keuken zet.
Op de radiator van de badkamer kan wel een Tado knop, maar die zal last hebben van de opstijgende warme lucht van de radiator. Dan is de temperatuur regeling minder nauwkeurig. Je kan er wel een offset in zetten om dat te compenseren, maar dat zal dan een overshoot geven. Dat is echter voor de badkamer wel fijn. Je moet de radiator in de badkamer namelijk even vantevoren aanzetten, want als je staat te douchen dan werkt je verwarming niet (combi-ketel)
Je zou de knop van de badkamer radiator misschien nog aan de onderkant van de radiator kunnen laten plaatsen, of de knop afschermen met een stuk plastic dat de warme lucht van de knop weg duwt. Zelf gebruik ik de badkamer radiator als bypass, die loopt dan vanzelf met het schema van je huis mee.
Er bestaan thermostaat kranen waar de Tado knop zonder tussenstuk op past. Als je toch nog je draaiknoppen moet vervangen, kan je die er op laten zetten. Vaak is een tussenstuk een voordeel, want je wil de Tado knop zo ver mogelijk bij de radiator weg houden, i.v.m. de warme luchtstroom.
[ Voor 10% gewijzigd door just4testing op 29-07-2026 22:34 ]
je kan om dit probleem op te lossen ook een losse temperatuur sensor elders in de ruimte plaatsen.just4testing schreef op woensdag 29 juli 2026 @ 22:15:
@Soner13
Ik heb een vraag over de Tado slimme airco bediening. Hopelijk kan dat hier, of graag een verwijzing naar juiste topic.
Sinds enkele weken schakelt de Tado slimme airco bediening op schijnbaar willekeurige momenten mijn airco aan, soms ‘s morgens vroeg of midden in de nacht. Ik kan er nog geen peil op trekken, en er is aan de instellingen van het apparaat niets verandert.
Iemand advies?
Sinds enkele weken schakelt de Tado slimme airco bediening op schijnbaar willekeurige momenten mijn airco aan, soms ‘s morgens vroeg of midden in de nacht. Ik kan er nog geen peil op trekken, en er is aan de instellingen van het apparaat niets verandert.
Iemand advies?
Mitsubishi Electric PUZ-WM 112YAA; ERPT20X-VM2E; PV 3900 Wp ZW, 3900 Wp NW
Ontzettend bedankt voor je duidelijke verheldering!just4testing schreef op woensdag 29 juli 2026 @ 22:15:
@Soner13