En als je een knop eraf haalt? Hoor je dan niets?dimmak schreef op vrijdag 6 februari 2026 @ 09:55:
[...]
Nee, het is echt het water wat door de radiator loopt. Alsof Tado knop de klep niet volledig openzet en door de weerstand extra lawaai gemaakt wordt. Ik heb het met alle 3 knoppen overigens.
Een ouderwetse domme thermostaatknop doet exact het zelfde. Die zal ook de kraan een stukje open zetten, en dan langzaam dicht drukken als de ingestelde temperatuur bereikt wordt. Dat maakt geen verschil met een tado knop.dimmak schreef op vrijdag 6 februari 2026 @ 09:55:
[...]
Nee, het is echt het water wat door de radiator loopt. Alsof Tado knop de klep niet volledig openzet en door de weerstand extra lawaai gemaakt wordt. Ik heb het met alle 3 knoppen overigens.
Je zou kunnen proberen om de pompsnelheid van de ketel een beetje lager te zetten. Dat zal ruis in de leidingen verminderen.
Wat namelijk zou kunnen: met domme thermostaatknoppen staan alle knoppen een beetje open als het koud is in huis. Daardoor kan het water meer kanten op, en neemt de doorstroom snelheid af.
Tado is meer kamer-specifiek, zodat vaak maar 1 radiatorknop open staat, en de rest dicht is.
Dan neemt de doorstroom snelheid toe, en dat geeft geluid.
Ja maar ze hebben de v3+ gebruikers wel echt laten zitten, al jaren vragen om een betere bridge en de enige oplossing is gewoon een heel nieuw systeem aanschaffen.
amphora schreef op vrijdag 6 februari 2026 @ 14:39:
[...]
Vanuit Tado snap ik dit wel, het is een heel ander draadloos protocol, om die met het oude systeem samen te laten werken zou het (nog) duurder maken en/of foutgevoeliger. Ik zie mezelf overigens ook niet upgraden
Erger zelfs: er is - heel kort - de mogelijkheid geweest om je schema lokaal te laten opzetten, maar dat werd snel terug gestopt. (ik heb het pas achteraf ontdekt)
Dus nu zijn we nog steeds afhankelijk van de Tado cloud. Onbegrijpelijk... (wel, zeer begrijpelijk als je ons aan het lijntje wil houden).
Dus nu zijn we nog steeds afhankelijk van de Tado cloud. Onbegrijpelijk... (wel, zeer begrijpelijk als je ons aan het lijntje wil houden).
ik heb onlangs een Tado V3+ set van een mede tweaker overgenomen.
(4 knoppen, 1 wireless thermostaat, Bridge & extensie kit.
nou wil ik deze gaan gebruiken in huis.
wij hebben op de boven verdieping 4 radiatoren, op de beneden verdieping ligt vloer verwarming.
ik heb een zone klep(Honeywell Y-VC8615AJ1100) aangeschaft en was bezig met inlezen hoe alles aangesloten mag worden.
heeft iemand ervaring met een v3+ en een zone klep. ik blijf een beetje hangen in waar ik de draden van de zone klep op mag aansluiten. ik kan nog niet vinden waar ik de aansluiting 2 draads op mag aansluiten.
foto van gebruiks aanwijzing zoneklep
als ik de instalatie guide van tado volg kom ik nergens tegen waar ik de evt bzwarte en bruine draad van de zone klep mag aansluiten? of hoef ik deze niet te gebruiken?
(4 knoppen, 1 wireless thermostaat, Bridge & extensie kit.
nou wil ik deze gaan gebruiken in huis.
wij hebben op de boven verdieping 4 radiatoren, op de beneden verdieping ligt vloer verwarming.
ik heb een zone klep(Honeywell Y-VC8615AJ1100) aangeschaft en was bezig met inlezen hoe alles aangesloten mag worden.
heeft iemand ervaring met een v3+ en een zone klep. ik blijf een beetje hangen in waar ik de draden van de zone klep op mag aansluiten. ik kan nog niet vinden waar ik de aansluiting 2 draads op mag aansluiten.
foto van gebruiks aanwijzing zoneklep
als ik de instalatie guide van tado volg kom ik nergens tegen waar ik de evt bzwarte en bruine draad van de zone klep mag aansluiten? of hoef ik deze niet te gebruiken?
If water polo was easy, it would be called football
@wâldpyk ik heb thuis precies dat wat jij wil bereiken. In mijn geval, zoneklep op de wk thermostaat. En de extensie kit op de cv ketel. Bij warmte vraag wk gaat de zoneklep voor de vv beneden open.
Ben recentelijk verhuisd, hier hangt een nefit ketel. Ik krijg alleen echt met geen mogelijkheid mijn tado aan de praat. Heb hem al op hc01 en dw31 idem voor dw01 ingesteld maar werken ho maar, heeft iemand ideeën?
[ Voor 4% gewijzigd door geldermalsen op 15-02-2026 10:37 ]
Hallo, ik heb iets vreemd voor: Ik heb een Tado wired thermostat als zone controller, die zowel signalen krijgt van de woonkamer als de werkkamer. De woonkamer heeft typisch een instelling van 20,5 of 20,6 graden Celsius (manuele verfijning via Home Assistant). De werkkamer staat typisch op frost protection, zodat de thermostaat daar voornamelijk als sensor dient.
Ik heb tussen de zone controller en de ketel een OpenThermGateWay die de signalen monitort en als monitor is ingesteld, dus die komt niet tussen. Heb dit al jaren zo.
Nu merk ik in de laatste weken/maanden dat plots het setpoint dat naar de ketel doorkomt plots van 20,5 (ingesteld in Tado, voor de woonkamer) naar 5 graden C verandert. Zelfs wanneer de woonkamer onder het setpoint komt, waardoor de ketel dan dus niet reageert en de temperatuur verder zakt.
Op dat moment zie ik ook dat de room temperature die doorkomt naar OTGW de temperatuur van de werkkamer is, en niet die van de woonkamer.
Kan ik hier iets aan doen? is dit een bug/fout? ...
Ik heb tussen de zone controller en de ketel een OpenThermGateWay die de signalen monitort en als monitor is ingesteld, dus die komt niet tussen. Heb dit al jaren zo.
Nu merk ik in de laatste weken/maanden dat plots het setpoint dat naar de ketel doorkomt plots van 20,5 (ingesteld in Tado, voor de woonkamer) naar 5 graden C verandert. Zelfs wanneer de woonkamer onder het setpoint komt, waardoor de ketel dan dus niet reageert en de temperatuur verder zakt.
Op dat moment zie ik ook dat de room temperature die doorkomt naar OTGW de temperatuur van de werkkamer is, en niet die van de woonkamer.
Kan ik hier iets aan doen? is dit een bug/fout? ...
@Church of Noise
Heb je niet per ongeluk de geolocatie geactiveerd, waardoor alles op 'afwezig' gaat.
Ik dacht dat dan standaard de vorstbeveiliging stand aan gaat voor alle ruimtes.
Mogelijk denk je de temperatuur van de werkkamer te zien op OpenTherm, maar is het de afwezigheid voor de woonkamer.....
Heb je niet per ongeluk de geolocatie geactiveerd, waardoor alles op 'afwezig' gaat.
Ik dacht dat dan standaard de vorstbeveiliging stand aan gaat voor alle ruimtes.
Mogelijk denk je de temperatuur van de werkkamer te zien op OpenTherm, maar is het de afwezigheid voor de woonkamer.....
Klopt, had dat handmatig ingesteld blijkt (was dat al vergeten, excuses).just4testing schreef op dinsdag 17 februari 2026 @ 18:26:
@Church of Noise
Nu, de woonkamer heeft hetzelfde programma in away modus als bij home. De werkkamer ging idd naar 5 gr ofte Frost protection, beiden sturen dezelfde zone controller aan. Toch vreemd dat dan de Frost control de overhand nam terwijl de andere zone nog warmte vroeg niet?
Sinds gisteravond wil mijn Tado v3 niet meer communiceren met Home Assistant. Ik krijg in HA een melding dat Authentication expired. Dat komt vaker voor en is dan met een paar keer klikken opgelost. Ik kan wel een verzoek sturen maar Tado en die website komt ook terug met een code, maar dat komt niet aan in HA.
Is dit een bekend probleem of zit het fout aan mijn kant van HA?
Quatt - Tado - Nefit Trendline - 50 W/m2(@-10C)
Bekend probleem, heeft te maken met de API limit die Tado voor niet betalende klanten heeft ingesteld. Ik had het zelfde probleem en ben overgestapt naar de HomeKit manier van koppelen van Tado en sindsdien geen last meer.Marelli7 schreef op vrijdag 20 februari 2026 @ 10:08:
Sinds gisteravond wil mijn Tado v3 niet meer communiceren met Home Assistant. Ik krijg in HA een melding dat Authentication expired. Dat komt vaker voor en is dan met een paar keer klikken opgelost. Ik kan wel een verzoek sturen maar Tado en die website komt ook terug met een code, maar dat komt niet aan in HA.
Tja...AWEF schreef op vrijdag 20 februari 2026 @ 10:21:
[...]
Bekend probleem, heeft te maken met de API limit die Tado voor niet betalende klanten heeft ingesteld. Ik had het zelfde probleem en ben overgestapt naar de HomeKit manier van koppelen van Tado en sindsdien geen last meer.
wat is die limiet en hoe komt er een reset van die limit-teller?
HomeKit icm HA ken ik niet, maar eens in verdiepen.
Hier precies hetzelfde sinds gisteravond. Het viel me vanochtend op dat er de hele nacht is gestooktMarelli7 schreef op vrijdag 20 februari 2026 @ 10:08:
Ik ga ook maar de Homekit koppeling weer optuigen, al had ik die juist opgeruimd omdat het me efficiënter leek om juist direct tegen de tado API te babbelen..
100 API verzoeken per dag (nieuws: Tado stelt limiet van 100 apiverzoeken per dag in voor gebruikers zon...)Marelli7 schreef op vrijdag 20 februari 2026 @ 10:49:
[...]
Tja...
wat is die limiet en hoe komt er een reset van die limit-teller?
HomeKit icm HA ken ik niet, maar eens in verdiepen.
Volgens mij is de reset rond het middag uur.
Het "voordeel" van de HomeKit manier is dat deze volledig lokaal werkt, dus niets meer met de cloud doet. Je Tado app blijft gewoon werken.
[ Voor 10% gewijzigd door AWEF op 20-02-2026 10:53 ]
Bij mij zie ik in home assistent is de reset elke dag om 17:50, ik heb dan wel de Tado X
Catch-22: Ik heb de Tado bridge kunnen toevoegen aan HomeKit, maar... de 'gebridgede accesoire' (thermostaat en warmwater) willen niet communiceren met deze bridge.
Als er vandaag geen autorisatie met Tado lukt vrees ik dat ik toch het abo moet* afsluiten om weer met mijn Quatt in HA te kunnen communiceren.
Soort van gijzelsoftware? Betalen of geen data
Als er vandaag geen autorisatie met Tado lukt vrees ik dat ik toch het abo moet* afsluiten om weer met mijn Quatt in HA te kunnen communiceren.
Soort van gijzelsoftware? Betalen of geen data
Ik had ook 1 radiatorknop die heel lang duurde voordat die beschibaar werd in de homekit integratie
Staat wel alles in de Tado App?
Ja, daar zichtbaarAWEF schreef op vrijdag 20 februari 2026 @ 14:50:
Ik had ook 1 radiatorknop die heel lang duurde voordat die beschibaar werd in de homekit integratie
Ik heb homekit al een poos in gebruik, en het werkt.
Daar is dan ook alles mee gezegd: je mist een aantal parameters, zoals de heating power.
De luchtvochtigheid update heel traag en alleen met stappen van 5%.
Dat is te weinig voor een goede ventilatie sturing.
Wat mogelijk wel een voordeel is: het draait lokaal, als je www uitvalt blijft het werken.
Als Tado omvalt blijft het ook werken, je hebt de server van Tado niet meer nodig.
Ik kreeg in december een mail van Tado (waarschijnlijk alle V3+ gebruikers) dat ik 5 jaar HomeAssist kon afkopen voor 100 €. Dat heb ik gedaan.
Nu kan ik 10000 api calls per dag doen, voor 1.66 € per maand, 5 jaar lang.
Wat ik dan wel flauw vind van Tado, is dat ze ruimte wilde maken op hun server om AI te gaan gebruiken, en dat de klanten die zelf al een veel beter systeem hebben draaien, daarvoor moeten betalen.
Daar is dan ook alles mee gezegd: je mist een aantal parameters, zoals de heating power.
De luchtvochtigheid update heel traag en alleen met stappen van 5%.
Dat is te weinig voor een goede ventilatie sturing.
Wat mogelijk wel een voordeel is: het draait lokaal, als je www uitvalt blijft het werken.
Als Tado omvalt blijft het ook werken, je hebt de server van Tado niet meer nodig.
Ik kreeg in december een mail van Tado (waarschijnlijk alle V3+ gebruikers) dat ik 5 jaar HomeAssist kon afkopen voor 100 €. Dat heb ik gedaan.
Nu kan ik 10000 api calls per dag doen, voor 1.66 € per maand, 5 jaar lang.
Wat ik dan wel flauw vind van Tado, is dat ze ruimte wilde maken op hun server om AI te gaan gebruiken, en dat de klanten die zelf al een veel beter systeem hebben draaien, daarvoor moeten betalen.
Het duurt idd even, alles is nu te zien in de Woning AppAWEF schreef op vrijdag 20 februari 2026 @ 14:50:
Bij jullie Tado nog werkend?
Op de bridge knippert mijn internet lampje sinds vanochtend. Heb geen andere connectiviteitsproblemen..
Tado app kan niet verbinden, alles is verbroken.
Op de bridge knippert mijn internet lampje sinds vanochtend. Heb geen andere connectiviteitsproblemen..
Tado app kan niet verbinden, alles is verbroken.
https://wren.co/join/Devian
Heb je de bridge al opnieuw opgestart? Dat heeft mij in het verleden vaak geholpen.
Ik ben erg tevreden over de Tado Hijack custom_component in HA. Combineert de entities die lokaal via Homekit beschikbaar zijn met de cloud entities, en goed in te stellen om binnen je API-limiet te blijven.
De naam klinkt 'heftig', maar echt een prima component.
Te vinden in HACS of https://github.com/banter240/tado_hijack
Sometimes you need to plan for coincidence
Router reboot was de oplossing. Vaag probleem! Had gewoon internet maar Tado en, kwam ik later achter, HEOS werkten niet.tagican schreef op zaterdag 21 februari 2026 @ 14:02:
Heb je de bridge al opnieuw opgestart? Dat heeft mij in het verleden vaak geholpen.
https://wren.co/join/Devian
Ik gebruik ook al enkele weken Tado Hijack. Problemen met de originele Tado-integratie begonnen toen Tado de limiet op 5000 calls per 24 uur zette en inmiddels is dit verder verlaagd naar 1000 calls, maar dit gaat dus verder omlaag naar 100.Hmmbob schreef op zaterdag 21 februari 2026 @ 14:33:
Ik ben erg tevreden over de Tado Hijack custom_component in HA. Combineert de entities die lokaal via Homekit beschikbaar zijn met de cloud entities, en goed in te stellen om binnen je API-limiet te blijven.
Ik heb na een paar dagen de originele Tado-integratie verwijderd en alles omgezet naar Homekit en Tado Hijack (Tado Hijack vult de Homekit-devices aan met entities die lopen via de API, werkt heel makkelijk).
Voornamelijk de geofencing en schedule resume loopt nu via Tado Hijack. Voordeel is dat je ook realtime inzicht heb in je API quota limit en het resterende aantal AP calls. Tado Hijack past de polling frequentie automatisch aan zodat je uit komt met de limiet.
Een ander populair alternatief is Tado CE (https://github.com/hiall-fyi/tado_ce, ook via HACS), deze werkt zonder Homekit en geheel via de Tado API.
Meh. Vannacht weer 'n issue. Dit keer was de Tado Draadloze Ontvanger offline, en werd er dus niet verwarmd. Pas na een powercycle van de Draadloze Ontvanger triggerde deze de CV om warmte te leveren.JBS schreef op dinsdag 6 januari 2026 @ 15:42:
Ik merk de laatste 3 weken al 2x op dat ondanks warmtevraag zichtbaar in de Tado app (en in HA) de Tado Draadloze Ontvanger geen signaal naar de ketel stuurt om warmte te gaan leveren. Tado blijft het warmtevraag percentage steeds 'n stapje verhogen, totdat deze op 100% komt en blijft (waar ie normaal überhaupt nooit komt door 24/7 dezelfde ingestelde doeltemperatuur).
Zie hieronder de grafiek van warmtevraag waar je ziet dat vanaf gisteravond pakweg 23:00 de warmtevraag in stapjes oploopt tot 100%, maar Tado de ketel niet daadwerkelijk aan 't werk zet. Geef ik de Tado Draadloze Ontvanger een powercycle, dan springt de ketel meteen aan.
[Afbeelding]
Herkent iemand dit issue?
Interessant! Ik heb Tado nu gekoppeld via HomeKit maar mis eigenlijk een individuele entiteit voor m'n Tado Draadloze Ontvanger. Aangezien deze om onverklaarbare redenen soms een powercycle nodig heeft om weer te functioneren, zou ik deze willen monitoren in HA, net zoals ik deed toen er nog geen API limiet was. Als ik me niet vergis geven beide custom components geen aparte eigen entiteit voor de Draadloze Ontvanger?Cadezo schreef op zaterdag 21 februari 2026 @ 18:22:
[...]
Ik gebruik ook al enkele weken Tado Hijack. Problemen met de originele Tado-integratie begonnen toen Tado de limiet op 5000 calls per 24 uur zette en inmiddels is dit verder verlaagd naar 1000 calls, maar dit gaat dus verder omlaag naar 100.
Ik heb na een paar dagen de originele Tado-integratie verwijderd en alles omgezet naar Homekit en Tado Hijack (Tado Hijack vult de Homekit-devices aan met entities die lopen via de API, werkt heel makkelijk).
Voornamelijk de geofencing en schedule resume loopt nu via Tado Hijack. Voordeel is dat je ook realtime inzicht heb in je API quota limit en het resterende aantal AP calls. Tado Hijack past de polling frequentie automatisch aan zodat je uit komt met de limiet.
Een ander populair alternatief is Tado CE (https://github.com/hiall-fyi/tado_ce, ook via HACS).
//Edit: De entiteit voor de Draadloze Ontvanger is nu toch verschenen.
Hi Goedemiddag,
Ik hoop dat jullie mij een beetje kunnen helpen
. Ik gebruik sinds 2018 mijn Tado v2 thermostaat zonder problemen. Echter sinds een week of 2 gaan de AAA batterijen nog naar anderhalve dag mee. We hebben niks aangepast. De bridge hangt al sinds 2018 op dezelfde plek en gaf nooit problemen. Kan het zijn dat hij gewoon op is/toe aan vervanging of kan er nog iets anders zijn?
Ik hoop dat jullie mij een beetje kunnen helpen
Heb je gemeten of de lege batterijen ook echt leeg zijn?Xavierv2 schreef op maandag 23 februari 2026 @ 12:19:
Hi Goedemiddag,
Ik hoop dat jullie mij een beetje kunnen helpen. Ik gebruik sinds 2018 mijn Tado v2 thermostaat zonder problemen. Echter sinds een week of 2 gaan de AAA batterijen nog naar anderhalve dag mee. We hebben niks aangepast. De bridge hangt al sinds 2018 op dezelfde plek en gaf nooit problemen. Kan het zijn dat hij gewoon op is/toe aan vervanging of kan er nog iets anders zijn?
Ik heb met mijn V3+ gehad dat het batterij vak vanbinnen gebroken was. Daardoor maakten de batterijen slecht contact, en zie je ook dit effect.
Zie in een van mijn eerdere posts hoe je het gebroken batterijvak kan verhelpen.
just4testing in "Tado Smart Thermostat Topic - Deel 2"
[ Voor 5% gewijzigd door just4testing op 23-02-2026 14:30 ]
Ik lees hier net over Tado Hijack for Home Assistant...
Maar hoe werkt dit? Draai ik dit naast de Tado integratie of vervang ik hem hiermee?
Ik dacht het laatste, maar nu mis ik mijn climate entities?
Maar hoe werkt dit? Draai ik dit naast de Tado integratie of vervang ik hem hiermee?
In plaats van de Tado integratie, maar wel naast de Homekit integratie. Die laatste zorgt voor de meeste climate entities.DarkAllMan schreef op maandag 23 februari 2026 @ 15:12:
Ik lees hier net over Tado Hijack for Home Assistant...
[ Voor 6% gewijzigd door Hmmbob op 23-02-2026 15:15 ]
Is er ergens een tutorial van te vinden?Hmmbob schreef op maandag 23 februari 2026 @ 15:15:
[...]
In plaats van de Tado integratie, maar wel naast de Homekit integratie. Die laatste zorgt voor de meeste climate entities.
https://github.com/banter...adme-ov-file#installationDarkAllMan schreef op maandag 23 februari 2026 @ 15:35:
[...]
Is er ergens een tutorial van te vinden?
Dat heb ik uiteraard wel gevonden... maar ik doen verder niets met homekit..... dus wat moet ik dan nog doen?
Als aanvulling op het bericht van @Hmmbob: het is het makkelijkste om eerst de Tado devices via Homekit toe te voegen aan Home Assistant (via Devices & services > Add integration > Apple > Homekit device > Tado bridge) en daarna Tado Hijack te installeren. Op die manier injecteert Tado Hijack automatisch zijn entities in de bestaande Homekit-devices. Ik weet niet helemaal zeker wat er gebeurt als je eerst Tado Hijack installeert.DarkAllMan schreef op maandag 23 februari 2026 @ 16:24:
[...]
Dat heb ik uiteraard wel gevonden... maar ik doen verder niets met homekit..... dus wat moet ik dan nog doen?
Tado CE werkt overigens zonder Homekit en dus volledig via de Tado API (ook voor de climate entities) en lijkt in die zin het meeste op de originele Tado integratie.
Ik vind zelf Tado Hijack wat intuïtiever werken op de een of andere manier (bijv. handige buttons om schedules te resumen en handmatig te pollen). Daarnaast lijkt het mij ook 'zuiniger' met de API calls, zeker als straks de limiet naar 100 calls per 24 uur gaat (ik gebruik eigenlijk alleen Tado Hijack voor home/away mode en schedule resume, de rest loopt via Homekit).
Je kunt overigens beide tegelijkertijd gebruiken om te vergelijken (nu lukt dat nog wel met 1000 calls), enige is dat je dubbele climate entities krijgt (dus met een '_2' achter de naam).
[ Voor 18% gewijzigd door Cadezo op 23-02-2026 17:34 ]
Ah check. Maar de uitleg hierboven is perfectDarkAllMan schreef op maandag 23 februari 2026 @ 16:24:
[...]
Ik denk zelf dat Tado CE het straks ook moeilijk krijgt als je van 1000 naar 100 API calls gaat. Dan is Tado Hijack met de gecombineerde Homekit integratie toekomstbestendigerCadezo schreef op maandag 23 februari 2026 @ 16:34:
Tado CE werkt overigens zonder Homekit en dus volledig via de Tado API (ook voor de climate entities) en lijkt in die zin het meeste op de originele Tado integratie.
Thanks ik zal dit eens dubbelchecken, maar gezien hij ook helemaal uit staat en niet meer verwarmt deed mij vermoeden van wel.just4testing schreef op maandag 23 februari 2026 @ 14:22:
[...]
Heb je gemeten of de lege batterijen ook echt leeg zijn?
Ik heb met mijn V3+ gehad dat het batterij vak vanbinnen gebroken was. Daardoor maakten de batterijen slecht contact, en zie je ook dit effect.
Zie in een van mijn eerdere posts hoe je het gebroken batterijvak kan verhelpen.
just4testing in "Tado Smart Thermostat Topic - Deel 2"
Als de batterijen helemaal leeg zijn, en ze waren goed toen ze er in gingen (sommige merken batterijen zijn van dubieuze kwaliteit) dan zit er mogelijk in de electronica een kortsluiting. Dit gebeurt wel vaker in electronica, en dan is het meestal een Elco. Die kunnen in de loop der jaren intern stroom gaan lekken.Xavierv2 schreef op maandag 23 februari 2026 @ 21:21:
[...]
Thanks ik zal dit eens dubbelchecken, maar gezien hij ook helemaal uit staat en niet meer verwarmt deed mij vermoeden van wel.
Het lijkt mij verstandig om dat te proberen te repareren, want anders moet je ALLES vervangen door TadoX.
Dus, check:
Zijn de nieuwe batterijen van goede kwaliteit,
Zijn de lege batterijen ook echt leeg,
Hoeveel stroom loopt er als er nieuwe batterijen in zitten. Dat zou bij normaal gebruik maar ongeveer 0.25 mA mogen zijn. Als je een setje goede batterijen in 1.5 dagen leeg trekt, zit je op 50 mA.
Tado Hijack gaat climate entities nu wel toevoegen. In ieder geval voor mensen met een V2 bridge.
Het staat op zijn to-do lijst.
Het staat op zijn to-do lijst.
Hey lijkt erop dat de bridge defect was, hij koppelde maar niet en doordat hij bleef zoeken trok hij de batterij leeg. Ik heb gisteren maar de tado x aangeschaft (heb geen thermostaat knoppen, dus alles vervangen was enkel de thermostaat en de bridgejust4testing schreef op dinsdag 24 februari 2026 @ 15:44:
[...]
Als de batterijen helemaal leeg zijn, en ze waren goed toen ze er in gingen (sommige merken batterijen zijn van dubieuze kwaliteit) dan zit er mogelijk in de electronica een kortsluiting. Dit gebeurt wel vaker in electronica, en dan is het meestal een Elco. Die kunnen in de loop der jaren intern stroom gaan lekken.
Het lijkt mij verstandig om dat te proberen te repareren, want anders moet je ALLES vervangen door TadoX.
Dus, check:
Zijn de nieuwe batterijen van goede kwaliteit,
Zijn de lege batterijen ook echt leeg,
Hoeveel stroom loopt er als er nieuwe batterijen in zitten. Dat zou bij normaal gebruik maar ongeveer 0.25 mA mogen zijn. Als je een setje goede batterijen in 1.5 dagen leeg trekt, zit je op 50 mA.