En als je een knop eraf haalt? Hoor je dan niets?dimmak schreef op vrijdag 6 februari 2026 @ 09:55:
[...]
Nee, het is echt het water wat door de radiator loopt. Alsof Tado knop de klep niet volledig openzet en door de weerstand extra lawaai gemaakt wordt. Ik heb het met alle 3 knoppen overigens.
Een ouderwetse domme thermostaatknop doet exact het zelfde. Die zal ook de kraan een stukje open zetten, en dan langzaam dicht drukken als de ingestelde temperatuur bereikt wordt. Dat maakt geen verschil met een tado knop.dimmak schreef op vrijdag 6 februari 2026 @ 09:55:
[...]
Nee, het is echt het water wat door de radiator loopt. Alsof Tado knop de klep niet volledig openzet en door de weerstand extra lawaai gemaakt wordt. Ik heb het met alle 3 knoppen overigens.
Je zou kunnen proberen om de pompsnelheid van de ketel een beetje lager te zetten. Dat zal ruis in de leidingen verminderen.
Wat namelijk zou kunnen: met domme thermostaatknoppen staan alle knoppen een beetje open als het koud is in huis. Daardoor kan het water meer kanten op, en neemt de doorstroom snelheid af.
Tado is meer kamer-specifiek, zodat vaak maar 1 radiatorknop open staat, en de rest dicht is.
Dan neemt de doorstroom snelheid toe, en dat geeft geluid.
Ja maar ze hebben de v3+ gebruikers wel echt laten zitten, al jaren vragen om een betere bridge en de enige oplossing is gewoon een heel nieuw systeem aanschaffen.
amphora schreef op vrijdag 6 februari 2026 @ 14:39:
[...]
Vanuit Tado snap ik dit wel, het is een heel ander draadloos protocol, om die met het oude systeem samen te laten werken zou het (nog) duurder maken en/of foutgevoeliger. Ik zie mezelf overigens ook niet upgraden
Erger zelfs: er is - heel kort - de mogelijkheid geweest om je schema lokaal te laten opzetten, maar dat werd snel terug gestopt. (ik heb het pas achteraf ontdekt)
Dus nu zijn we nog steeds afhankelijk van de Tado cloud. Onbegrijpelijk... (wel, zeer begrijpelijk als je ons aan het lijntje wil houden).
Dus nu zijn we nog steeds afhankelijk van de Tado cloud. Onbegrijpelijk... (wel, zeer begrijpelijk als je ons aan het lijntje wil houden).