Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGFG
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 23:04
Batavia schreef op zaterdag 6 april 2024 @ 09:45:
[...]

Energyiq heeft ook iedere dag input nodig. Anders kunnen ze natuurlijk nooit goede output even
Dat klopt. Je kunt met de data van je slimme meter of vanuit Homewizard Energy IQ vullen, maar er klopt niet heel veel van. En in Homewizard en de app van de energieleverancier klopt het wel. En daar hoef je niks voor te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob987
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 21:49
Tado thermostaat blijft langer doorverwarmen, boven ingestelde temperatuur, maar sluit wel de radiatorknoppen. Gevolg, badkamer (zonder Tado) is enige open radiator en wordt heel heet. Logisch want verwarming blijft aan terwijl in de ruimte waar de thermostaat hangt, alle radiatoren door Tado zelf zijn dichtgedraaid.

Dat Tado iets verder doorgaat met verwarmen dan de ingestelde temperatuur is prima. Op de app zie ik in de woonkamer nog maar 1 golfje, er is dus weinig warmtevraag.

Weet iemand hoe dit werkt? Als er maar 1 golfje zichtbaar is, blijft de radiatorknop in die ruimte dan volledig open of wordt deze alvast iets gesloten/geknepen?

Ik vind het zo vreemd dat de thermostaat de knoppen bedient en deze dan sluit terwijl de thermostaat nog warmte vraagt. Misschien moet ik toch een korter pennetje in de knop proberen. Als de knoppen deels gaan sluiten zou deze met een te lang pennetje de radiator al volledig kunnen afsluiten. Nadeel is wellicht dat de radiator niet meer volledig open gaat.

Heeft iemand iets dergelijks ervaren en wellicht een oplossing.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PoCsxt-PwhwF4-90nybBG2poMXE=/x800/filters:strip_exif()/f/image/dnfv9bcT8egnOlhJvW4e6kgj.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackouts
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 16:10
Ik ben voornemens een Tado thermostaat te kopen met radiatorknoppen, maar nu twijfel ik of er wel thermostatische radiatorknoppen passen op mijn verwarming?
Kan iemand dit bevestigen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1ku5u9_0z3Rf7_nq7gONgx7kCvY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZQfXrYNctEPwp6YNZMYRg4NH.jpg?f=fotoalbum_large

Maar goed, ik zeg ook maar wat....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Blackouts schreef op donderdag 11 april 2024 @ 19:26:
Ik ben voornemens een Tado thermostaat te kopen met radiatorknoppen, maar nu twijfel ik of er wel thermostatische radiatorknoppen passen op mijn verwarming?
Kan iemand dit bevestigen?

[Afbeelding]
Nee, die knoppen passen hier niet op. Je zult eerst ook de kranen moeten vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErnstvV
  • Registratie: Februari 2023
  • Niet online
rob987 schreef op donderdag 11 april 2024 @ 14:39:
Tado thermostaat blijft langer doorverwarmen, boven ingestelde temperatuur, maar sluit wel de radiatorknoppen. Gevolg, badkamer (zonder Tado) is enige open radiator en wordt heel heet. Logisch want verwarming blijft aan terwijl in de ruimte waar de thermostaat hangt, alle radiatoren door Tado zelf zijn dichtgedraaid.

Dat Tado iets verder doorgaat met verwarmen dan de ingestelde temperatuur is prima. Op de app zie ik in de woonkamer nog maar 1 golfje, er is dus weinig warmtevraag.

Weet iemand hoe dit werkt? Als er maar 1 golfje zichtbaar is, blijft de radiatorknop in die ruimte dan volledig open of wordt deze alvast iets gesloten/geknepen?

Ik vind het zo vreemd dat de thermostaat de knoppen bedient en deze dan sluit terwijl de thermostaat nog warmte vraagt. Misschien moet ik toch een korter pennetje in de knop proberen. Als de knoppen deels gaan sluiten zou deze met een te lang pennetje de radiator al volledig kunnen afsluiten. Nadeel is wellicht dat de radiator niet meer volledig open gaat.

Heeft iemand iets dergelijks ervaren en wellicht een oplossing.
[Afbeelding]
De kranen worden inderdaad in stapjes open en dicht gedaan, waardoor het ook mogelijk is om verschillende warmtevraag in verschillende kamers te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGFG
MrAcid schreef op donderdag 11 april 2024 @ 19:53:
[...]

Nee, die knoppen passen hier niet op. Je zult eerst ook de kranen moeten vervangen.
Of alleen het ventiel…..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A-Waxxx
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16:50
Kom je na een weekend thuis, blijkt dat een Tado knop besloten heeft de radiator volledig open te gooien.

Op zich een prima systeem, maar dit soort dingen zijn toch grote nadelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• el polini
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09-09 22:02
ikmattie schreef op woensdag 20 maart 2024 @ 10:02:
WIj hebben net een verbouwing achter de rug en zijn op de begane grond van radiatoren naar vloerverwarming geswitched.
Hierbij zijn dus alle radiatorknoppen weggehaald, en regelt alleen de thermostaat nog de temperatuur in de woonkamer. So far so good. het werkt (misschien dat ik in de toekomst nog een klep of slimme knop op de CV watertoevoer zet, maar dat is (nog) niet nodig).
In hoeverre is TADO echt smart? Merkt TADO nu dat de situatie anders is en dat hij anders moet omgaan met toeleveren en stoppen van toeleveren van warm CV water?
Als het bv afkoelt in de nacht merk ik dat TADO eigenlijk te laat begint met verwarmen.
Zelfde geldt ook andersom, TADO verwarmt tot bv 20 graden (bij thermostaat op 20 graden), maar daarna (doordat vloerverwaming een stuk trager is) krijg ik een soort overshoot.
Ik heb deze setup nog steeds en bevalt uitstekend. Ik kan nu per kamer incl de vvw woonkamer de temperatuur regelen en mooi constant houden en het geheel gaat automatisch aan en uit zodra ik van huis vertrek en arriveer (met early start). Tado ondersteunt dit ook goed door zowel de thermostaat als de radiatorknop in een 1 virtuele kamer te plaatsen en als measuring device de thermostaat aan te wijzen.

https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/63599340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• el polini
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09-09 22:02
Srvv93 schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 10:48:
Ik wil een thermostaatknop op de verdeler van mijn vloerverwarming laten bevestigen, zodat ik daar vervolgens een Tado radiatorknop op kan zetten.

Maakt het nog uit op welke van deze twee plekken de knop komt?

[Afbeelding]
Voor de temperatuur begrenzer op de aanvoer.

Zie:

https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/63599340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revo37
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 10-09 08:16
Goedenavond tweakers.

In mijn nieuwe huis ga ik Tado knoppen plaatsen. 2x woonkamer (+thermostaat), 1x keuken, 1x werkkamer en 2x in de slaapkamer. In de keuken is nog 1 kleine radiator waar ik een oude aan / uit knop op laat om als bypass te fungeren.

Nu is het zo dat ik overal al thermostaat kranen heb, behalve die 2 in de woonkamer. Ik vraag me af of het echt meer waarde heeft om alle kranen te vervangen, voor bijvoorbeeld Heimeier Eclips of Danfoss Dynamic Valve, zodat alles ook 'gemakkelijk' waterzijdig in te regelen is. Gaat dit nog echt extra besparing op leveren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsbroer
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 09-09 20:55
revo37 schreef op zondag 21 april 2024 @ 22:16:
Goedenavond tweakers.

In mijn nieuwe huis ga ik Tado knoppen plaatsen. 2x woonkamer (+thermostaat), 1x keuken, 1x werkkamer en 2x in de slaapkamer. In de keuken is nog 1 kleine radiator waar ik een oude aan / uit knop op laat om als bypass te fungeren.

Nu is het zo dat ik overal al thermostaat kranen heb, behalve die 2 in de woonkamer. Ik vraag me af of het echt meer waarde heeft om alle kranen te vervangen, voor bijvoorbeeld Heimeier Eclips of Danfoss Dynamic Valve, zodat alles ook 'gemakkelijk' waterzijdig in te regelen is. Gaat dit nog echt extra besparing op leveren?
Je zal die 2 in ventielen in de woonkamer wel moeten vervangen door thermostatische, wil je uberhaupt met Tado aan de gang. Zo niet, dan zijn die 2 in je woonkamer ook alleen maar bypass als je deze kranen zelf opendraait.

8x 370 Wp Zuid, Growatt 2500-S, 2x 370Wp Oost-West, APS 600Y, 2x Marstek Venus 5.12 kW, CT-003, HW P1, Daikin PERFERA FTXM35N, Mitsubishi Heavy SRK 35ZS-W, Jaga DIY DBE 12x 14cm, 6x 14cm, Tado V3, bridge, thermostaat, 6x radiatorknop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcovp
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 10-09 15:14
Je moet alle radiatoren die je open hebt staan voorzien van thermostatische kranen. Anders worden die radiatoren ook warm op het moment dat er ergens anders in huis warmtevraag is. Ben er zelf ook op de harde manier achter gekomen, was het in de woonkamer ineens 22 graden omdat de (minder goed geïsoleerde) badkamer warmte vroeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• com2,1ghz
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16:52
revo37 schreef op zondag 21 april 2024 @ 22:16:
Goedenavond tweakers.

Heimeier is leuk als je alles vervangt of nieuw aanlegt. Heb je al een radiatorventiel die je waterzijdig kan inregelen dan maakt het niet zoveel uit. Levert niet heel veel extra voordeel op. Maar kan geen kwaad als je het voor die ene twee radiatoren wel doet.

Onlangs heb ik door mijn glasvezelkabel heen geboord dus ik zit al een paar dagen zonder internet thuis. Ook meteen een goede test om te zien hoe afhankelijk mijn smart home is thuis van het internet. Nou heb ik Home Assistant draaien met Zigbee. Vrijwel alle smart apparaten werken behalve Tado. Daarvan werkt gelukkig nog het ingestelde schema maar voor de rest zitten alle radiatorknoppen achter een kinderslot.

De app werkt ook niet zonder internet. Vind dit wel minder van Tado dat je zonder internet lokaal op wifi niets kan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Church of Noise
  • Laatst online: 23:54

Church of Noise

Drive it like you stole it

com2,1ghz schreef op maandag 22 april 2024 @ 10:13:
[...]

Heimeier is leuk als je alles vervangt of nieuw aanlegt. Heb je al een radiatorventiel die je waterzijdig kan inregelen dan maakt het niet zoveel uit. Levert niet heel veel extra voordeel op. Maar kan geen kwaad als je het voor die ene twee radiatoren wel doet.

Onlangs heb ik door mijn glasvezelkabel heen geboord dus ik zit al een paar dagen zonder internet thuis. Ook meteen een goede test om te zien hoe afhankelijk mijn smart home is thuis van het internet. Nou heb ik Home Assistant draaien met Zigbee. Vrijwel alle smart apparaten werken behalve Tado. Daarvan werkt gelukkig nog het ingestelde schema maar voor de rest zitten alle radiatorknoppen achter een kinderslot.

De app werkt ook niet zonder internet. Vind dit wel minder van Tado dat je zonder internet lokaal op wifi niets kan.
Met de homekit integratie kan je tado 'lokaal' besturen (geen Apple devices voor nodig) . Ik ben dit nu ook aan het opzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• com2,1ghz
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16:52
Church of Noise schreef op maandag 22 april 2024 @ 10:14:
[...]

Met de homekit integratie kan je tado 'lokaal' besturen (geen Apple devices voor nodig) . Ik ben dit nu ook aan het opzetten.
Oh ja dat kon ook he. Ga ik meteen even regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revo37
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 10-09 08:16
com2,1ghz schreef op maandag 22 april 2024 @ 10:13:
[...]

Ik denk dat ik dan het best de 2 nieuwe kranen voor de woonkamer maar gewoon Heimeier Eclipse kan nemen toch? De rest van de kranen zijn Danfoss Thermostaat kranen, maar geen dynamic valve. Geeft het problemen als ik dan de radiatoren in de woonkamer goed waterzijdig inregel en de rest dat niet heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrScratch
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10-09 15:10

MrScratch

I am rubber, you are glue

revo37 schreef op maandag 22 april 2024 @ 12:02:
[...]

Ik denk dat ik dan het best de 2 nieuwe kranen voor de woonkamer maar gewoon Heimeier Eclipse kan nemen toch? De rest van de kranen zijn Danfoss Thermostaat kranen, maar geen dynamic valve. Geeft het problemen als ik dan de radiatoren in de woonkamer goed waterzijdig inregel en de rest dat niet heeft?
Nee, dat is geen probleem. Ik zou het ook altijd doen, als je toch gaat vervangen. Die kun je dan heel makkelijk waterzijdig inregelen met een sleuteltje. Dan hebben die radiatoren altijd de goede doorstroomsnelheid onafhankelijk van wat er open of dicht staat in de rest van je huis.Lijkt mij een no-brainer.

Look behind you! A three headed monkey!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Wat een tenenkrommende enquete weer van Tado vandaag. Kreeg een mail met vetgedrukt: "Onze gebruikers staan centraal in wat we doen en daarom is uw mening erg belangrijk voor ons."

Dus open de enquete en geen enkele ruimte voor feedback of daadwerkelijk het geven van je mening... Zelfs geen optie om op bepaalde vragen "Anders" aan te geven. De enquete lijkt meer het zoeken naar bevestiging te zijn dan het vragen om feedback... Of zie ik dit te zwart?

Ik wilde weer eens vragen om hun local API die ooit op roadmap stond...

[ Voor 7% gewijzigd door Sander op 25-04-2024 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H. Lal
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 20:29
De vragenlijst heeft een hoog HBO-afstudeeropdracht vibe inderdaad

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ardvark99
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 21:35
Zo, aan deze enquete gaan ze veel hebben ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eHqgNhxpjLODk1_b5YxsEgu52Tw=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/RrLtMi7lhbrbqizx6TJdBLNA.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
ardvark99 schreef op donderdag 25 april 2024 @ 20:53:
Zo, aan deze enquete gaan ze veel hebben ;)

[Afbeelding]
Naar wie luister jij dan voor je energieprijzen? Je leverancier, het nieuws, de overheid of vrienden?

Niemand was geen optie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ardvark99
  • Registratie: Mei 2014
Sander schreef op donderdag 25 april 2024 @ 21:12:
[...]

Naar wie luister jij dan voor je energieprijzen? Je leverancier, het nieuws, de overheid of vrienden?

Niemand was geen optie
Dit was idd een stage opdracht, weinig nuttige vragen. Jammer maar helaas. Maar de energieprijzen worden aangeleverd door de leverancier, in mijn geval dagelijks. Wat de rest blaat is niet interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb een 2de-hands Tado Smart AC Control V3+ op de kop getikt om mijn Haier airco aan te sturen. De specs geven aan de de unit "in het zicht" moet hangen, logisch, maar is het IR-zendbereik inderdaad zo belabberd dat er al na 4-5 meter geen signaal kan worden ontvangen door de airco? De originele remote van de Haier kan namelijk met gemak een 8 meter afstand overbruggen, op de plek waar ik de Tado had voorzien. Heeft iemand hier ervaring mee en/of is het te tweaken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BGFG
Verwijderd schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 21:14:
Heb een 2de-hands Tado Smart AC Control V3+ op de kop getikt om mijn Haier airco aan te sturen. De specs geven aan de de unit "in het zicht" moet hangen, logisch, maar is het IR-zendbereik inderdaad zo belabberd dat er al na 4-5 meter geen signaal kan worden ontvangen door de airco? De originele remote van de Haier kan namelijk met gemak een 8 meter afstand overbruggen, op de plek waar ik de Tado had voorzien. Heeft iemand hier ervaring mee en/of is het te tweaken?
Ik heb nooit geprobeerd waar de grens ligt, maar ik heb er 2 die beiden zo’n 5 meter overbruggen met mijn Panasonic units. Nooit problemen gehad. Ze moeten inderdaad wel “zicht” hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@BGFG Bedankt! Ik zag op de Tado Community ook een afstand van max 5 meter staan. Dan lijkt het mij geen defect van mijn unit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n8n
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 02-09 15:07

n8n

Ik gebruik tado met HomeKit en ik heb een redelijk basic tijds/aanwezigheidsdetectie schema’s om de temperatuur te schakelen. Nu wil ik de verwarming uitschakelen in een ruimte wanneer een open raam wordt gedetecteerd, en dat deze weer het bestaande programma voortzet wanneer het raam weer dicht gaat.

Heeft iemand een idee hoe je dit ‘stateless’ in kan regelen? Ik wil eigenlijk een pauze-functie, ik ben bang dat het heel complex gaat worden op het punt dat het programma hervat moet worden.

Ik heb ook alle radiatorkranen tot beschikking in home assistant, maar ik wil bij voorkeur alleen HomeKit als user client blijven gebruiken.

[ Voor 13% gewijzigd door n8n op 04-05-2024 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Church of Noise

Church of Noise

Kan je de window opend detectie niet uitlezen en dan een timer laten ingaan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• n8n
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 02-09 15:07

n8n

De radiator uitschakelen op basis van een event is makkelijk, het lastige is om deze weer te hervatten omdat je dan niet weet wat de voorgaande temperatuur was; zat ik in een programma en zo ja welke, of was de radiator handmatig aangezet en op welke temperatuur dan?

Deze functie lijkt wel door tado zelf te worden aangeboden, maar die app is heel onhandig om met de rest van de automations te integreren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GVR
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23:31

GVR

Hebben meer mensen last van time outs op de Tado api? Bij https://status.tado.com/ is alles online maar krijg in Domoticz geregeld errors dus twijfel waar ik de oorzaak moet zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sieben580
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 07-09 12:49
Hallo

Iemand die mijn kan helpen. Wij zijn net verhuisd naar ons eigen huis. Ik zou graag tado aanschaffen, maar ik ben niet helemaal mee of dit wel gaat werken. Ik heb contact gehad met hun. Volgens hen zou het moeten werken, maar lees precies wat tegenstrijdige topics erover.

De thermostaat hangt in de living, kan ik deze gewoon vervangen met de tado? Want ik las dat ik de RC35 moet behouden?

Dit is volgens mij onze opstelling.
CV-ketel: buderus logamax plus GB132-24/24k
Voorraadboiler: Logalux HC110
Thermostaat: buderus logamatic ems RC35

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ErnstvV
  • Registratie: Februari 2023
  • Niet online
Dit werkt gewoon, de Tado kan de ketel gewoon aansturen, inclusief warmwater bereiding. De RC35 mag juist niet blijven zitten, het gebruikte bussysteem om de ketel te besturen staat maar één ruimteregelaar toe en dat is je Tado.

Heel slim doet die het niet, je moet wel de maximale watertemperatuur op de ketel begrenzen anders vraagt hij ieder keer gewoon 60 graden watertemperatuur ook al kan het met minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sieben580
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 07-09 12:49
ErnstvV schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 16:00:
Dit werkt gewoon, de Tado kan de ketel gewoon aansturen, inclusief warmwater bereiding. De RC35 mag juist niet blijven zitten, het gebruikte bussysteem om de ketel te besturen staat maar één ruimteregelaar toe en dat is je Tado.

Heel slim doet die het niet, je moet wel de maximale watertemperatuur op de ketel begrenzen anders vraagt hij ieder keer gewoon 60 graden watertemperatuur ook al kan het met minder.
Ik heb de tado besteld. Ik heb mijn oude thermostaat al eens van de muur gehaald om naar de bekabeling te kijken. Kan iemand mij zeggen op welke slots ik ze moet aansluiten op mijn tado binnenkort? Want de kabels hebben geen echte kleuren codering precies.
Alvast bedankt!Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VUfKp7jsI6hbdPzvqLznfcJ8WEE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aGtTFxoNueiwXDMd4JxvyOL7.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:13
Dat ligt aan je ketel. De Tado app gaat je daarbij helpen.

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• edgarf28
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Is bij jullie ook recentelijk de firmware geupdate van de thermostaat naar 204.3?
Ben benieuwd wat er verbeterd is, is grote sprong in het versienummer en heb ruim 1,5 jaar geen updates gehad.
Kan nergens een changelog er van vinden op internet

[ Voor 12% gewijzigd door edgarf28 op 14-05-2024 23:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JBS

nieuws: Tado brengt thermostaat en radiatorknop met Thread-support in nieuwe ...
review: Tado X-serie - Slim verwarmen en besparen, maar dan wel mét abonnement

Opvallend dat deze nieuwe versie van de thermostaat niet draadloos gebruikt kan worden.

[ Voor 8% gewijzigd door JBS op 15-05-2024 09:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webarcher
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 22:17
edgarf28 schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 23:12:
Is bij jullie ook recentelijk de firmware geupdate van de thermostaat naar 204.3?
Ben benieuwd wat er verbeterd is, is grote sprong in het versienummer en heb ruim 1,5 jaar geen updates gehad.
Kan nergens een changelog er van vinden op internet
Ik zit hier op firmware 97.1. Heb een v3+ thermostaat. De rest van de spullen zit op 204.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edgarf28
  • Niet online
Webarcher schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 12:22:
[...]

Ik zit hier op firmware 97.1. Heb een v3+ thermostaat. De rest van de spullen zit op 204.1
Ik heb ook een v3+, zat ook altijd op 97.1, maar gisteren viel me ineens op dat de firmware 204.3 is

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erik1805
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 21:39
edgarf28 schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 12:54:
[...]

Ik heb ook een v3+, zat ook altijd op 97.1, maar gisteren viel me ineens op dat de firmware 204.3 is
Ja ik ook ineens op firmware 204.3 zie ik

Woning:Hoekwoning uit 1972, HR++ glas, HR++ EPS parels, 109m2 woonoppervlak, radiatoren + HeatBooster(SDI) + eigenbouw ventilatoren, Quatt Mono + Intergas HRE, Tado V3, 5 zonnepanelen. Marstek Venus E 5.12 kWh

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Webarcher
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 22:17
Hier nu ook (ineens) op 204.3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H. Lal
Sprong in firmwarenummer wellicht te maken met ook de nieuwe Tado X?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Church of Noise

Church of Noise

Hier overal ook 200+ qua firmware, behalve een draadloze thermostaat die nog op 54.20 sit (heeft wel een laag nummer RU02xxxxxxxxxx)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:13
Net een email ontvangen met bijzonder duidelijke communicatie over de compatibiliteit van Tado X (of niet dus) met mijn huidige setup. Dat doen ze dan weer netjes.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3nnuwiXMSHMoIdBbwPr-ao1q9vQ=/x800/filters:strip_exif()/f/image/bojbNH2Eg3ZN9DGYm7YF0qg7.png?f=fotoalbum_large

Linkje naar die veelgestelde vragen uit de email: https://support.tado.com/...andere-tado-productlijnen

[ Voor 12% gewijzigd door Hmmbob op 16-05-2024 12:23 ]

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• apNia
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08-09 17:37

apNia

Schreeuwen en Nibbits eten!

Ja ik ook net de mail binnen. Zie echt nul meerwaarde om te upgraden voor mijzelf. Of jullie wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Niet online

JBS

apNia schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 12:24:
Ja ik ook net de mail binnen. Zie echt nul meerwaarde om te upgraden voor mijzelf. Of jullie wel?
Het feit dat de verbinding tussen de bridge en de radiatorknoppen op wat grotere afstand onvoldoende was door het gebruik van de 868 MHz band, heeft me doen moeten besluiten de radiatorknoppen te retourneren. Mogelijk werkt dit met de X serie beter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• H. Lal
JBS schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 13:01:
[...]
Het feit dat de verbinding tussen de bridge en de radiatorknoppen op wat grotere afstand onvoldoende was door het gebruik van de 868 MHz band, heeft me doen moeten besluiten de radiatorknoppen te retourneren. Mogelijk werkt dit met de X serie beter.
Lees even de review van Tweakers;

Uit zichzelf heeft de Thread communicatie minder ver bereik; kan wel weer beter worden als je andere (bedrade) Thread gebaseerde apparatuur in huis hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renegrunn
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 00:32
JBS schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 13:01:
[...]
Ik kijk hier met precies dezelfde ogen naar: ik was destijds in staat om de hele set het raam uit te gooien. Maar qua software en integratie met de cv ketel was ik wel blij, dus hou ik dit product wel in de gaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Niet online

JBS

H. Lal schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 13:31:
[...]

Lees even de review van Tweakers;

Uit zichzelf heeft de Thread communicatie minder ver bereik; kan wel weer beter worden als je andere (bedrade) Thread gebaseerde apparatuur in huis hebt.
Duidelijk!

Voor mij is het ontbreken van een draadloze thermostaat overigens een nieuwe deal-breaker aangezien ik geen bedrading van CV ketel naar de ruimte waar de thermostaat hangt meer heb.
Het is een raadsel waarom tado er niet voor heeft gekozen om de thermostaat draadloos te maken. Natuurlijk moet er een koppeling zijn met de verwarmingsketel, maar dat kan bijvoorbeeld gedaan worden door de bridge, zoals het geval is bij de Nest-thermostaat. Dat bevrijdt de thermostaat van de OpenTherm-bedrading en omdat de thermostaat al een Thread-radio en batterijen bevat, kan deze vrij in de ruimte worden geplaatst.
Wie weet volgt een draadloze variant op een later moment nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rainier15
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22:08
Is het koppelstuk van een tado thermostaat knop naar de radiator ook los verkrijgbaar?
Er is een kitspuit op de knop gevallen en het deel wat je op de radiator bevestigd is aan gruzelementen. De rest is nog prima.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• amphora
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 00:06

amphora

Websites & Fotografie

rainier15 schreef op zondag 19 mei 2024 @ 07:30:
Is het koppelstuk van een tado thermostaat knop naar de radiator ook los verkrijgbaar?
Er is een kitspuit op de knop gevallen en het deel wat je op de radiator bevestigd is aan gruzelementen. De rest is nog prima.
Contact opnemen met tado en de kans is groot dat ze die kosteloos toesturen. Ik had onlangs een afgebroken knop en ze stuurden me ook een vervangend onderdeel.

nickdekruijk.nl Websites & Fotografie, Sony A7CII, 20-70, 85/1.8, 45/1.8, Fuji X-T3, 10-24, 18-55/2.8-4, 35/1.4, 50-230, DJI Mini 3 pro, 16" MacBook Pro M1 Max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edgarf28
  • Niet online
Inmiddels is er weer een nieuwe firmware uit voor m'n Tado V3+ thermostaat zie ik: 215.2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eXisTa
  • Niet online
JBS schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 14:34:
[...]
Duidelijk!

Voor mij is het ontbreken van een draadloze thermostaat overigens een nieuwe deal-breaker aangezien ik geen bedrading van CV ketel naar de ruimte waar de thermostaat hangt meer heb.

[...]

Wie weet volgt een draadloze variant op een later moment nog.
Ik zoek me suf maar ik zou zweren dat ik ergens had gelezen dat de draadloze variant later dit jaar komt.

Het alternatief is om de draadloze temperatuursensor er bij te nemen. Je kunt de thermostaat dan naast je meterkast hangen en in de app de draadloze temperatuursensor kiezen als primaire temperatuurbron.

[ Voor 17% gewijzigd door eXisTa op 27-08-2024 12:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badkuip
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10-09 11:30
Kortgeleden verhuisd naar een nieuwe woning en mij bedrade Tado meegenomen.
Helaas is de nieuwe woning de thermostaat-bekabeling doorgeknipt en werd er gebruik gemaakt van een draadloze Honeywell thermostaat.

Kan ik mijn bedrade Tado (pre V3) draadloos gebruiken? Is het kopen van een extensiekit voldoende en kan die dan draadloos praten met de thermostaat die ik eerder bedraad gebruikte?
Op Google-afbeeldingen zie ik zo geen verschil tussen een bedrade en draadloze-versie…

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wvanommen
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 16:15
badkuip schreef op zondag 1 september 2024 @ 21:33:
Kortgeleden verhuisd naar een nieuwe woning en mij bedrade Tado meegenomen.
Helaas is de nieuwe woning de thermostaat-bekabeling doorgeknipt en werd er gebruik gemaakt van een draadloze Honeywell thermostaat.

Kan ik mijn bedrade Tado (pre V3) draadloos gebruiken? Is het kopen van een extensiekit voldoende en kan die dan draadloos praten met de thermostaat die ik eerder bedraad gebruikte?
Op Google-afbeeldingen zie ik zo geen verschil tussen een bedrade en draadloze-versie…
Ik heb een V2 hier in gebruik met de extentiekit, dus dat werkt. Anders zou je natuurlijk de thermostaat bij de ketel kunnen hangen en de draadloze temperatuursensor op de plek van de thermostaat hangen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eXisTa
  • Niet online
Volgens mij is deze pagina nieuw: https://shop.tado.com/nl-...-thermostat-x-starter-kit

De draadloze Tado X komt er aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwin_VH
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 17:21
Wat is eigenlijk, behalve de matter en thread-compatibiliteit, het nieuwe aan de Tado X?

Ik heb sinds 2 jaar een Tado V3+, tot volle tevredenheid overigens, en hoop dat ze dat nog vele jaren blijven ondersteunen.

Kortrijk | 5250 Wp Sunpower - 9x375 WZW 45° + 5x375 ONO 45° | Solis 3,6 kW | Batterij: Pylontech 9,6 kWh

• OneTimer
  • Registratie: September 2012
Voor de Tado X kan ik niet echt duidelijk vinden of het alleen op batterijen werkt of ook met netspanning. Ik heb 2 draadjes in de woonkamer hangen die de huidige Toon thermostaat van stroom voorzien. Boven bij de ketel zit een soort voeding die de stroom aan de thermostaat geeft en ook de draadjes naar de cv heeft lopen.

Gaat dit bij de Tado X ook zo? Zit daar ook een soort voeding bij of alleen de opentherm draadjes die alleen het signaal naar de ketel sturen?

En ik las ergens dat je de temperatuur per 0,1 °C kan instellen. Ook dit kan ik nergens terugvinden op de officiële Tado site. Klopt dit?

Quatt | Tado X | Vloerverwarming | 9x 435 Wp Enphase IQ8+ | Marstek Venus E 5,12 kWh v151 | HW P1

• JeyJey
  • Laatst online: 22:43
Ik wil op korte termijn een thermostaatkraan en tado knop op mijn vv verdeler zetten, beneden (naast de vaste aanvoer temp knop). Dit icm een thermostaat bedraad aangesloten aan CV.

Nu heb ik nog 2 vragen:
- is een bepaald type thermostaatkraan aan te bevelen, zoals een eclipse?

- de thermostaat zal de knop op de vv verdeler vast modulerend aansturen. Kan dit geen problemen geven, dwz dat de knop teveel wordt geknepen?

Edit, mogelijk al een antwoord gevonden op vraag 2 met onderstaande reactie. Tado kan dus eea aanpassen.
Wouter! schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 17:51:
[...]

Ik kreeg letterlijk dit antwoord:

We hebben zojuist de parameters voor de Slimme Thermostaat bijgewerkt, waardoor deze nu de klep zou moeten openen onafhankelijk van de hoeveelheid warmtevraag. Hierbij zal deze dus ook reageren bij de geringste hoeveelheid warmtevraag.

En sindsdien werkt het probleemloos!

(bypass moet ik ook nog toevoegen op de verdeler van de bovenverdieping maar dan moet al het water er eerst weer een keer af)

[ Voor 44% gewijzigd door JeyJey op 12-09-2024 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• themeparktommy
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 26-08 19:44

themeparktommy

Pretparkgek!

Auto-Assist prijs wordt even met 5,- euro verhoogd per jaar, naar 29,99. Iedereen moet natuurlijk meedoen met de prijsverhogingen, maar of je dan ook wat extra's krijgt, ho maar.

[ Voor 3% gewijzigd door themeparktommy op 13-09-2024 13:43 ]

Grafisch Ontwerper, 999 Games

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minneyar
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-09 14:37
Over auto-Assist gesproken: Kan je zonder een abonnement wel een schema instellen? Na zoeken op internet en in dit topic is mij dat nog niet helemaal helder, al vermoed ik van wel. Maar voordat ik > €100 ga uitgeven wil ik het wel graag zeker weten.

Achtergrond:
Onze oude Chronetherm IV is overleden, en we zoeken dus een nieuwe thermostaat die schema's aankan. Wij doen, nep tweaker als ik ben, helemaal niets met home automation oid. Waarom dan een TADO, heel kort: WAF. Mevrouw Minneyar loopt al tijden te klagen dat de thermostaat zo'n lelijke puist pontificaal in het zicht in de woonkamer is, en elke suggestie die ik laat zien vindt ze ook lelijk. Een Honeywell T6 wordt nog geaccepteerd, maar daar lees ik wisselende reviews over.
Waarom dan niet iets draadloos en dan de thermostaat uit het zicht? Omdat een van de vorige bewoners de muur heeft laten stuccen zonder eerst de thermostaat van de muur te halen |:( . Als het nu glad stucwerk was, zou ik het nog wel dichtsmeren, echter is het ook nog eens Spachtelputz, en elk schroefgaatje wat ik ooit geprobeerd heb dicht te smeren blijf je zien omdat de structuur net anders is dan de omliggende muur, laat staan een vlak van 7,5 bij 7,5 cm.
Vandaar dat we nu naar een TADO kijken, maar ik heb weinig zin om te gaan betalen voor allerlei smart functies die we toch niet gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• amphora

amphora

Websites & Fotografie

Minneyar schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 14:54:
Over auto-Assist gesproken: Kan je zonder een abonnement wel een schema instellen? Na zoeken op internet en in dit topic is mij dat nog niet helemaal helder, al vermoed ik van wel. Maar voordat ik > €100 ga uitgeven wil ik het wel graag zeker weten.
Kan zeker. Autoassist is vooral voor geolocatie, als er niemand thuis is automatisch uit en zo.
Al kan je dat ook met homekit of andere apps waarschijnlijk.

nickdekruijk.nl Websites & Fotografie, Sony A7CII, 20-70, 85/1.8, 45/1.8, Fuji X-T3, 10-24, 18-55/2.8-4, 35/1.4, 50-230, DJI Mini 3 pro, 16" MacBook Pro M1 Max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minneyar
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-09 14:37
Top, dank je wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• amphora

amphora

Websites & Fotografie

Hou er wel rekening mee dat je ook de bridge nodig hebt, alles gaat via een app, de thermostaat zelf is best dom. Dus dit setje bijvoorbeeld: uitvoering: Tado Slimme Thermostaat V3+ starterkit, bedraad, met 2 slimme rad...
Wat ook gelijk een nadeel is van Tado, geen internet = geen aanpassingen aan verwarming. Ingestelde schema blijft wel gewoon draaien geloof ik als internet weg valt maar weet ik niet 100% zeker.

Edit: zonder knoppen: uitvoering: Tado Slimme Thermostaat V3+ starterkit, bedraad, Wit

[ Voor 66% gewijzigd door amphora op 13-09-2024 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Zohan
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 09-09 13:42
Ik heb even bevestiging nodig :)
Ik heb een huis gekocht met 'ouderwetse' radiatorkranen.
Nu wil ik graag een Tado systeem installeren, maar een bevriende loodgieter gaf aan dat dit gauw 40-50 euro per radiatorkraan kost, exclusief het Tado systeem.

Ik zie in de ondersteunde radiatorkranen bij Tado bijvoorbeeld de Siemens RTN51 staan. Deze kosten maar iets voorbij een tientje, en ik zie veel opties voorbijkomen voor onder de 20€ per kraan. https://www.bolasystems.c...s-rtn-51-rtn51?country=NL
Mis ik iets?
Ik was de set welke ik eerder al heb aangeschaft (V3+ met 6 knoppen) al bijna aan het verkopen omdat de installatiekosten zo hoog zouden liggen, wat niet echt paste na de recente aanschaf van het huis.

Daarnaast zie ik het vervangen voor me als de volgende klus, mis ik hier iets?:
- Verwarmingssysteem leeg laten lopen
- De betreffende radiatorkranen losmaken
- Nieuwe radiatorkranen plaatsen, incl teflontape op de draad
- Systeem vullen en checken op lekkages
- Tado systeem erop klikken en instellen.

[ Voor 3% gewijzigd door The_Zohan op 13-09-2024 16:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Je moet niet de thermostaatische knop hebben, maar een thermostatisch ventiel

[ Voor 26% gewijzigd door EWK op 13-09-2024 16:14 ]

Hoi!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JBS
  • Niet online

JBS

@The_Zohan Wanneer nu al thermostatische ventielen op je radiatoren zitten is de kans groot dat je Tado radiatorknoppen kunt plaatsen met één van de meegeleverde adapters. Heb je nog geen thermostatische ventielen, dan moet je die eerst plaatsen.

Heb je zoiets? Dan moet het ventiel zelf ook vervangen worden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FWNjvGJ6p4UmeEdSAEl-4OwLnME=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NGJaNltEurFkSPyxkThRyeOO.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 49% gewijzigd door JBS op 13-09-2024 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Zohan
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 09-09 13:42
EWK schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 16:14:
Je moet niet de thermostaatische knop hebben, maar een thermostatisch ventiel
JBS schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 16:14:
@The_Zohan Wanneer nu al thermostatische ventielen op je radiatoren zitten is de kans groot dat je Tado radiatorknoppen kunt plaatsen met één van de meegeleverde adapters. Heb je nog geen thermostatische ventielen, dan moet je die eerst plaatsen.

Heb je zoiets? Dan moet het ventiel zelf ook vervangen worden.

[Afbeelding]
Dat heb ik nu idd.
Ik wist dat ik iets moest vervangen, had blijkbaar niet de volledige term goed.

Kunnen jullie een dergelijk onderdeel aanraden?

-edit- ik zie bij de Hornbach dit product: https://www.hornbach.nl/p...-haaks-1-2-x-1-2/6072001/
Volgens de reviews geschikt voor Tado.
Is dit een aanrader of afrader? :P

[ Voor 19% gewijzigd door The_Zohan op 13-09-2024 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kjiratsiekoedel
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 00:14
The_Zohan schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 16:17:
[...]

[...]

Dat heb ik nu idd.
Ik wist dat ik iets moest vervangen, had blijkbaar niet de volledige term goed.

Kunnen jullie een dergelijk onderdeel aanraden?

-edit- ik zie bij de Hornbach dit product: https://www.hornbach.nl/p...-haaks-1-2-x-1-2/6072001/
Volgens de reviews geschikt voor Tado.
Is dit een aanrader of afrader? :P
Als je kranen gaat vervangen, doe t dan goed. Vervang ze voor kranen met instelbaar debiet. Dan kom je wel op duurdere kranen uit. Kijk naar heimeier of Danfoss. En t cv tuning topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badkuip
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10-09 11:30
wvanommen schreef op zondag 1 september 2024 @ 21:59:
[...]

Ik heb een V2 hier in gebruik met de extentiekit, dus dat werkt. Anders zou je natuurlijk de thermostaat bij de ketel kunnen hangen en de draadloze temperatuursensor op de plek van de thermostaat hangen.
Bedankt. Ik heb een extensiekit gekocht.
In de handleiding op pagina 5, staat dit:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HJA33LCj9FdmUdgDHxpwe43RRIc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QwBtDo6unTpGzn0WDBp9fhIK.jpg?f=fotoalbum_large

Dus als ik de ketel Opentherm wil aansturen, moet er 230V op? Zo dus?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yHbNp0AYdHyeWBaufZTUJdnP7tU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IWBCGQbNsZPGrKANGCkwQZMg.jpg?f=fotoalbum_large
Want ik neem dat ze bedoelen dat de extensiekit 230V moet hebben, niet de ketel in dit geval...

Lijkt me een beetje vreemd om er zelf een snoer aan te zetten, heb ik toch gedaan omdat er niet een werd bijgeleverd.
Ennn. zou het ding ook opentherm-kunnen aansturen zonder 230V maar dan met een 9V of 12V gelijkstroom adapter? Iemand wel eens geprobeerd?
Liever doe ik dat in plaats van dat ik er 230V doorheen jaag..

Is al opgelost. Gewoon op 230V aangesloten en gaan met de banaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soru
  • Laatst online: 15-08 13:52
Ik ben op zoek naar slimme radiatorknoppen met een goede integratie met Apple HomeKit. Het betreft een zeer eenvoudige setup van twee vlakke paneelradiatoren (verdieping 1 en 3) met een blokverwarming + warmtewisselaar toelevering met flexibele CV leidingen. De verwarming wordt 1 maand per jaar gebruikt, verder uit. Geen centrale thermostaat nodig.

Momenteel zie ik erg weinig voordeel in de Tado X kranen tegenover de V3 kranen voor zo'n simpele setup. De V3 zijn goed tweedehands te krijgen voor schappelijke prijzen. Misschien dat de Thread/Matter support van de X nog iets kan toevoegen? Is het bijvoorbeeld mogelijk om een bestaande hub te gebruiken ipv weer een gateway toe te moeten voegen? Mijn Apple TV zou als Thread border router moeten kunnen werken?

Van verwarmingsinstallaties heb ik weinig kennis. Ik kijk momenteel naar de volgende dingen en hoop dat ik aan alles heb gedacht.

Nieuwe radiator
Danfoss "inregel" ventiel (waar zie ik aan de kenmerken dat dit een inregelventiel is? Of is dat het verschil tussen een radiatorkraan en een thermostaatkraan?)
2x knelkoppelingen
Misschien een nieuw onderblok? Geen idee of dit handig of nodig is.

Bij de Danfoss thermostaatkraan staat de volgende review. Ik heb geen idee wat ik zou kunnen doen om zoals deze commenter lekkage te voorkomen.
Eenvoudige montage, alleen een ander staartstuk gemonteerd, met 2 rubber ringen. Dit om lekkage te voorkomen. Deze thermostaat kraan gebruik ik in combinatie met een Tado knop, werkt perfect. Wel de langere Danfoss knelset erbij kopen !!!
Vervolgens staat er bij de knelkoppelingen ook een zeer negatieve review. Dat maakt het voor een leek wel lastig besluiten.
De knelset-15mm kan niet een (voorgeschreven!) hele slag worden aangedraaid omdat deze al eerder vastloopt in de inwendige draad van het Danfoss deel - laat staan dat nog wat na-draaien bij evt. lekkage mogelijk is ...! Geprobeerd bij twee Danfoss voetventielen RLV-S 15 1/2″ (haaks en recht), en bij Danfoss thermostatische radiatorafsluiter RA-N 1/2″ (dubbelhaaks rechts).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bart.koppers
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 00:50
Soru schreef op maandag 16 september 2024 @ 19:45:
Ik ben op zoek naar slimme radiatorknoppen met een goede integratie met Apple HomeKit. Het betreft een zeer eenvoudige setup van twee vlakke paneelradiatoren (verdieping 1 en 3) met een blokverwarming + warmtewisselaar toelevering met flexibele CV leidingen. De verwarming wordt 1 maand per jaar gebruikt, verder uit. Geen centrale thermostaat nodig.

Momenteel zie ik erg weinig voordeel in de Tado X kranen tegenover de V3 kranen voor zo'n simpele setup. De V3 zijn goed tweedehands te krijgen voor schappelijke prijzen. Misschien dat de Thread/Matter support van de X nog iets kan toevoegen? Is het bijvoorbeeld mogelijk om een bestaande hub te gebruiken ipv weer een gateway toe te moeten voegen? Mijn Apple TV zou als Thread border router moeten kunnen werken?

Van verwarmingsinstallaties heb ik weinig kennis. Ik kijk momenteel naar de volgende dingen en hoop dat ik aan alles heb gedacht.

Nieuwe radiator
Danfoss "inregel" ventiel (waar zie ik aan de kenmerken dat dit een inregelventiel is? Of is dat het verschil tussen een radiatorkraan en een thermostaatkraan?)
2x knelkoppelingen
Misschien een nieuw onderblok? Geen idee of dit handig of nodig is.

Bij de Danfoss thermostaatkraan staat de volgende review. Ik heb geen idee wat ik zou kunnen doen om zoals deze commenter lekkage te voorkomen.

[...]

Vervolgens staat er bij de knelkoppelingen ook een zeer negatieve review. Dat maakt het voor een leek wel lastig besluiten.

[...]
Heb zelf Danfoss inzetkranen/ventielen.
Al lang voordat ik Tado in gebruik nam.

Nadeel is er voor Danfoss adapters nodig zijn. Werkt, maar blijft “plastic hulpmiddel”, komen soms wat losjes

Bij Heimeier is dacht ik inzet adapter niet nodig (weet het niet zeker!)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MrScratch

MrScratch

bart.koppers schreef op maandag 16 september 2024 @ 23:56:
[...]

Heb zelf Danfoss inzetkranen/ventielen.
Al lang voordat ik Tado in gebruik nam.

Nadeel is er voor Danfoss adapters nodig zijn. Werkt, maar blijft “plastic hulpmiddel”, komen soms wat losjes

Bij Heimeier is dacht ik inzet adapter niet nodig (weet het niet zeker!)
Klopt. Heimeier Eclipse zijn te gebruiken zonder adapter. Tado schroef je er zo op. En met een stelknop kun je de debiet instellen en zal de kraan automatisch altijd de juiste flow toepassen. Prima dingen zijn het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eXisTa
  • Niet online
eXisTa schreef op maandag 9 september 2024 @ 14:45:
Volgens mij is deze pagina nieuw: https://shop.tado.com/nl-...-thermostat-x-starter-kit

De draadloze Tado X komt er aan.
Zo te zien is hij inmiddels te bestellen:
https://shop.tado.com/nl-...-thermostat-x-starter-kit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soru
MrScratch schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 10:14:
[...]

Klopt. Heimeier Eclipse zijn te gebruiken zonder adapter. Tado schroef je er zo op. En met een stelknop kun je de debiet instellen en zal de kraan automatisch altijd de juiste flow toepassen. Prima dingen zijn het.
De Heimeier Eclipse is wel flink aan de prijs. Klopt 35 euro zo ongeveer? Er zal ook iets van een knelset x2 bij moeten.

Heb ik dan zo ongeveer alles of vergeet ik dan nog dingen? Misschien een nieuw onderblok?

Ook vraag ik me af wat jullie ervaring is met het bereik van de V3 knoppen. Wat betreft de Tado X ben ik heel benieuwd of de knoppen zonder bridge kunnen worden aangesproken met iOS 18 en een iPhone 15 pro of nieuwer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrScratch

MrScratch

Soru schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 20:58:
[...]

De Heimeier Eclipse is wel flink aan de prijs. Klopt 35 euro zo ongeveer? Er zal ook iets van een knelset x2 bij moeten.

Heb ik dan zo ongeveer alles of vergeet ik dan nog dingen? Misschien een nieuw onderblok?

Ook vraag ik me af wat jullie ervaring is met het bereik van de V3 knoppen. Wat betreft de Tado X ben ik heel benieuwd of de knoppen zonder bridge kunnen worden aangesproken met iOS 18 en een iPhone 15 pro of nieuwer.
Ze zijn zeker niet goedkoop, maar kijk vooral goed rond op internet. Bij cvkoopjes.nl bijvoorbeeld zeker 10 euro goedkoper en er zijn waarschijnlijk nog betere deals te behalen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hansie_P
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22:21
Soru schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 20:58:
[...]

Ik heb er zelf gisteren 4 hier besteld. Goedkoper kon ik ze op dat moment niet vinden.

• Soru
Hansie_P schreef op woensdag 18 september 2024 @ 11:43:
[...]

Ik heb er zelf gisteren 4 hier besteld. Goedkoper kon ik ze op dat moment niet vinden.
Beter heb ik zelf ook nog niet gezien, helaas gaan de verzendkosten voor mij roet in het eten gooien denk ik. Welke knelringen heb je hierbij gehaald?

• Hansie_P
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22:21
Soru schreef op woensdag 18 september 2024 @ 12:45:
[...]

Beter heb ik zelf ook nog niet gezien, helaas gaan de verzendkosten voor mij roet in het eten gooien denk ik. Welke knelringen heb je hierbij gehaald?
Ik had er 4 nodig dus kwam precies goed uit qua verzendkosten. Knelringen heb ik er niet bijbesteld. Ik wil de huidige (niet thermostaat) aflsuiters vervangen door thermostatische en de aansluitingen hiervoor zitten al op de leideing/radiator.
Ik crosspost hier ook even mijn eigen topic, ik dacht dat vanwege de uitgebreide post een eigen topic beter zou zijn, maar heb alleen nog geen reacties. :)

Kort gezegd: ik zoek een oplossing voor zoneregeling, met warmtepomp, alleen vloerverwarming (2 verdelers) en ben benieuwd of de Tado X reeks hieraan kan voldoen.

Tado thermostaat + warmtepomp optimizer + vloerverwarming

• MrScratch

MrScratch

MooDyBLueS schreef op donderdag 19 september 2024 @ 13:45:
Ik crosspost hier ook even mijn eigen topic, ik dacht dat vanwege de uitgebreide post een eigen topic beter zou zijn, maar heb alleen nog geen reacties. :)

Kort gezegd: ik zoek een oplossing voor zoneregeling, met warmtepomp, alleen vloerverwarming (2 verdelers) en ben benieuwd of de Tado X reeks hieraan kan voldoen.

Tado thermostaat + warmtepomp optimizer + vloerverwarming
Met een warmtepomp en alleen vloerverwarming zou ik nooit een zoneregeling doen. Gewoon een thermostaat met een lage hysterese en op lage aanvoertemperatuur stoken met alle circuits zoveel mogelijk open.

• TomGear
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 11-07 23:27
pas op met je oude woning te verwijderen, je moet namelijk 2 dagen wachten voor je de handleiding krijgt :/
gelukkig is het warm :)

werkt de bridge x bij jou?

• eXisTa
  • Niet online
TomGear schreef op donderdag 19 september 2024 @ 17:33:
[...]

pas op met je oude woning te verwijderen, je moet namelijk 2 dagen wachten voor je de handleiding krijgt :/
gelukkig is het warm :)

werkt de bridge x bij jou?
Ik heb hem nog niet besteld. Maar ik ga hem zeker testen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 21:17
tado schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 11:54:
[...]

Helaas nog altijd niet naar boven gedreven in 2023.
Maar ik heb meer hoop voor 2024! Ik ben in ieder geval in constant in contact met onze Apps product managers.
En, hoe staan we er voor in 2024? Kunnen we na al die jaren eindelijk de vroege start gaan gebruiken?

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JBS
  • Niet online

JBS

Ter introductie heeft Tado wat aanbiedingen op de X serie, met name de bundels.

https://shop.tado.com/nl-bx

[ Voor 6% gewijzigd door JBS op 19-09-2024 18:16 ]

• TomGear
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 11-07 23:27
LordSinclair schreef op donderdag 19 september 2024 @ 17:58:
[...]

En, hoe staan we er voor in 2024? Kunnen we na al die jaren eindelijk de vroege start gaan gebruiken?
Na een hele dag prutsen met alles, en niets die werkt
Stuur ik alles van de X serie terug
Bridge werkt niet, thermostaat gaat niet...

(Was nochtans tevreden met men V3 enkel dat die niet het hele huis kon bereiken.)
MrScratch schreef op donderdag 19 september 2024 @ 17:06:
[...]

Met een warmtepomp en alleen vloerverwarming zou ik nooit een zoneregeling doen. Gewoon een thermostaat met een lage hysterese en op lage aanvoertemperatuur stoken met alle circuits zoveel mogelijk open.
En waarom dan? Ik heb nu al zoneregeling namelijk, dat ga ik er niet uitslopen. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrScratch

MrScratch

MooDyBLueS schreef op donderdag 19 september 2024 @ 23:01:
[...]

En waarom dan? Ik heb nu al zoneregeling namelijk, dat ga ik er niet uitslopen. ;)
Omdat het grootste gedeelte van het tussenseizoen je met je warmtepomp op minimum vermogen draait en als je zones gaat dichtzetten, dan kan de warmtepomp zijn minimum vermogen niet kwijt en gaat deze pendelen. Ook met koelen in de zomer moet je zoveel mogelijk capaciteit hebben en is het dichtzetten van zones contraproductief.

Ik heb ook eerst een zone-regeling op mijn vloerverwarming gehad. Met een zone-regeling moet je vaak een parallel buffervat hebben, dat had ik ook. Dat betekent nog een extra pomp in je circuit en dus extra stroomverbruik. De CoP was echt heel matig.

Dit heb ik er allemaal afgekieperd en buffervat serieel in de retour gedaan en nu draait het systeem veel comfortabeler en stabiel. En de CoP is echt veel hoger.

Maar dit is misschien te veel off-topic. Voor meer info kijk vooral in het topic Lucht/Water warmtepomp om mee te verwarmen en te koelen #11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VindiGoosh
  • Registratie: Augustus 2024
  • Laatst online: 10-09 12:29
Hallo Tweakers,

Vraagje over de Tado’s.

Vrienden van ons wonen nog in een oude huurwoning zonder CV en thermostaat, maar met een moederhaard (gaskachel met handmatige bediening).

Nu beredeneerde ik dat ze gewoon gebruik kunnen maken van Tado knoppen (verbonden met een bridge) in combinatie met die moederhaard. Het enige risico imo is een hypothetische situatie waarbij de temperatuur overal is bereikt, de tado knoppen alle radiatoren sluiten en de moederhaard de warmte niet kwijt kan, en tegelijkertijd niet uit gaat. Immers moet dit met handmatige bediening.

Hoe zou dit op de lossen zijn? Of zit er gewoon een beveiliging voor zoiets ingebouwd in de moederhaard?

Alvast dank voor het meedenken :)

PS: ze verhuizen binnen een aantal maanden naar een nieuwe huurwoning met CV. Dus het zou fijn zijn als ze de koude maanden iets efficiënter kunnen doorkomen middels de Tado’s

Twee-onder-één-kap bj. 1937, 11x Radiator, Quatt hybrid Duo, houtkachel, Remeha Tzerra 39c, Fabrieksarbeider, Beunhaas, Platbodem It Houten Hynder, Amateur astronoom, Sky-Watcher 350P GoTo, Spectroscopie, Chasing Naked Singularities RS{4} < (2GM)/c2

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@VindiGoosh Los van de handmatige kachel kan het prima. Let alleen op de verloopstukken, iets zegt me namelijk dat dit bar oude radiatoren zullen zijn. Die loskrijgen is niet altijd zonder problemen mogelijk.

Los daarvan: waarom zou je nu nog de tijd en moeite steken in de huidige woningen als ze over een paar maanden verhuizen? Ik zou zeggen: wacht lekker op een Black Friday deal volgende maand, koop ze dan alvast in de aantallen die nodig zijn voor de nieuwe woning en ga er daar gelijk mee beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batavia
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21:44
VindiGoosh schreef op maandag 23 september 2024 @ 10:54:
Hallo Tweakers,

Hoe zou dit op de lossen zijn? Of zit er gewoon een beveiliging voor zoiets ingebouwd in de moederhaard?
Bij een c.v. moet je zorgen dat je op zijn minst een bypass hebt als alle radiatoren thermostaat knoppen hebben. Ook heeft een c.v. een overloop.

C.v. haarden zijn nog een slag complexer in de zin dat ze overkook beveiliging moeten hebben. (Het water achter de cv haard mag niet te warm worden of moet daar tegen kunnen)

Hoe het precies met de moeder haard zit weet ik niet. Handmatige bediening vervangen door een electronisch gestuurde schakeling klinkt doenbaar. En daarmee zou je het op de.aan/uit schakeling van je tado systeem kunnen aansluiten. Maar ik zou vooral even goed kijken wat voor beveiliging er op zit en hoe snel het afkoelt.

Moeder haard aansluiten op de tado aan/uit systeem en daarmee woonkamer radiator altijd open laten ligt misschien meer voor de hand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VindiGoosh
MooDyBLueS schreef op maandag 23 september 2024 @ 16:55:
@VindiGoosh Los van de handmatige kachel kan het prima. Let alleen op de verloopstukken, iets zegt me namelijk dat dit bar oude radiatoren zullen zijn. Die loskrijgen is niet altijd zonder problemen mogelijk.

Los daarvan: waarom zou je nu nog de tijd en moeite steken in de huidige woningen als ze over een paar maanden verhuizen? Ik zou zeggen: wacht lekker op een Black Friday deal volgende maand, koop ze dan alvast in de aantallen die nodig zijn voor de nieuwe woning en ga er daar gelijk mee beginnen.
De radiatoren komt wel goed, daar voorzie ik geen problemen. Het gaat me puur en alleen om het feit dat de moederhaard alleen handmatig aan of uit kan, en het systeem in theorie te heet kan worden als de warmte niet weg kan.

Dat laatste begrijp ik niet.. waarom zou je omdat je in de toekomst verhuist nu geen Tado’s aanschaffen?
Batavia schreef op maandag 23 september 2024 @ 17:42:
[...]

Bij een c.v. moet je zorgen dat je op zijn minst een bypass hebt als alle radiatoren thermostaat knoppen hebben. Ook heeft een c.v. een overloop.

C.v. haarden zijn nog een slag complexer in de zin dat ze overkook beveiliging moeten hebben. (Het water achter de cv haard mag niet te warm worden of moet daar tegen kunnen)
Precies dat bedoel ik inderdaad. Het kan niet zo zijn dat die haard alsmaar door blijft stoken, zonder dat er mogelijkheid is tot warmteafgifte.
Hoe het precies met de moeder haard zit weet ik niet. Handmatige bediening vervangen door een electronisch gestuurde schakeling klinkt doenbaar. En daarmee zou je het op de.aan/uit schakeling van je tado systeem kunnen aansluiten. Maar ik zou vooral even goed kijken wat voor beveiliging er op zit en hoe snel het afkoelt.

Moeder haard aansluiten op de tado aan/uit systeem en daarmee woonkamer radiator altijd open laten ligt misschien meer voor de hand
Misschien is dat laatste een goed idee dan inderdaad, als een elektronische schakelaar niet kan. Dat zou opzich voldoende moeten zijn lijkt me.

Twee-onder-één-kap bj. 1937, 11x Radiator, Quatt hybrid Duo, houtkachel, Remeha Tzerra 39c, Fabrieksarbeider, Beunhaas, Platbodem It Houten Hynder, Amateur astronoom, Sky-Watcher 350P GoTo, Spectroscopie, Chasing Naked Singularities RS{4} < (2GM)/c2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VindiGoosh
Bedankt voor het meedenken! :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
VindiGoosh schreef op maandag 23 september 2024 @ 21:04:
[...]

De radiatoren komt wel goed, daar voorzie ik geen problemen. Het gaat me puur en alleen om het feit dat de moederhaard alleen handmatig aan of uit kan, en het systeem in theorie te heet kan worden als de warmte niet weg kan.
Heb je het al gecheckt dan, die radiatoren? Zo ben ik bij een vriend een keer deze tegengekomen en omdat dit geen thermostatische kranen zijn, moesten deze volledig vervangen worden. Dat zijn los van de extra kosten ook nog eens klusjes waarbij je je hele cv leeg moet laten lopen en dus behoorlijk wat voeten in de aarde heeft. Je hebt het over een oude handmatige cv, dus de kans dat er dergelijke niet-thermostatische kranen op zitten is vrij groot.

Dus zonder het gecheckt te hebben roepen dat je geen problemen voorziet is nogal... enthousiast. ;)
Dat laatste begrijp ik niet.. waarom zou je omdat je in de toekomst verhuist nu geen Tado’s aanschaffen?
Omdat het afhankelijk van de aantallen waar we over praten toch wel een klusje is. Niet alleen de fysieke installatie, maar ook de installatie in Tado: alles koppelen, benoemen, juiste ruimte toewijzen/aanmaken, evt koppelen met een smart home systeem, etc. Niet dat het dagen werk is, maar als je zoals je zelf aangaf binnen enkele maanden verhuist, dan moet je dus tegen die tijd alles weer ongedaan maken. Daarna zal je in het nieuwe huis alles ook moeten nalopen, zelfs qua type/model radiatorkranen kunnen ze identiek lijken, maar ze moeten wel opnieuw ingesteld worden per stuk, nogmaals: geen enorme moeite, maar je bent dus wel in enkele maanden 3x bezig, ook omdat je het oude huis achter moet laten met de oorspronkelijke radiatorknoppen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VindiGoosh
MooDyBLueS schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 13:25:
[...]

Heb je het al gecheckt dan, die radiatoren? Zo ben ik bij een vriend een keer deze tegengekomen en omdat dit geen thermostatische kranen zijn, moesten deze volledig vervangen worden. Dat zijn los van de extra kosten ook nog eens klusjes waarbij je je hele cv leeg moet laten lopen en dus behoorlijk wat voeten in de aarde heeft. Je hebt het over een oude handmatige cv, dus de kans dat er dergelijke niet-thermostatische kranen op zitten is vrij groot.

Dus zonder het gecheckt te hebben roepen dat je geen problemen voorziet is nogal... enthousiast. ;)
Ik denk dat jij en ik een beetje een verschillend kijken naar “problemen”.

In het ergste geval moet je er een koppeling op zetten / vervangen en dan moet inderdaad het systeem leeg. Zo spannend is dat allemaal niet naar mijn mening.

Maar in dit geval kunnen de knoppen op 1 radiator na zonder koppelstuk vervangen worden.
Omdat het afhankelijk van de aantallen waar we over praten toch wel een klusje is. Niet alleen de fysieke installatie, maar ook de installatie in Tado: alles koppelen, benoemen, juiste ruimte toewijzen/aanmaken, evt koppelen met een smart home systeem, etc. Niet dat het dagen werk is, maar als je zoals je zelf aangaf binnen enkele maanden verhuist, dan moet je dus tegen die tijd alles weer ongedaan maken. Daarna zal je in het nieuwe huis alles ook moeten nalopen, zelfs qua type/model radiatorkranen kunnen ze identiek lijken, maar ze moeten wel opnieuw ingesteld worden per stuk, nogmaals: geen enorme moeite, maar je bent dus wel in enkele maanden 3x bezig, ook omdat je het oude huis achter moet laten met de oorspronkelijke radiatorknoppen.
Ook hierbij denk ik dat we allebei iets anders kijken naar het klusje. M.i. is het een kleine moeite om efficiënter de koude maanden door te komen. En omdat je ze dus meeneemt kan het financieel ook goed uit.

Bedankt voor het meedenken in ieder geval! :)

Ik denk we van het weekend even kijken of er een elektronische knop voor de moederhaard is te krijgen voor niet al teveel geld. En anders dan moeten de radiatoren in de woonkamer gewoon open blijven just in case.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Laatst online: 21:06

13art

Moderator Mobile
Ok, ik zie door de bomen even het bos niet meer.
De situatie is als volgt. Beneden hebben we een Tado V2 slimme thermostaat (dus met geolocatie ed, zonder extra kosten) hangen met verder overal in huis (dus ook in de woonkamer) thermische radiatorknoppen van Danfoss.

Nu is er een kleine op komst en die moet blijkbaar in het begin in een slaapkamer liggen van ongeveer 18 graden (de horror, doe mij maar een lekkere koude slaapkamer). Nu is het plan dus om in de baby en onze slaapkamer het systeem uit te breiden met twee slimme radiator knoppen zodat de slaapkamers los op temperatuur gebracht kunnen worden.

Ik ben mij er van bewust dat dit niet de ideale situatie is aangezien zonder beneden de 3 radiatoren ook van slimme knoppen te voorzien zal het beneden mee opwarmen wanneer boven warmte door de slimme radiatorknop gevraagd wordt. Maar goed het is dan ook een soort van tijdelijke oplossing en ik denk niet dat de meerprijs van extra knoppen beneden het gaat opwegen tegen de kosten van het tijdelijk extra stoken. Daarbij is er benenden een haard die vaak aan staat, dus de thermische knoppen kunnen we sowieso al knijpen.

Het eerste waar ik mee zit is welke knoppen ik er op zal gaan zetten. Op bol.com zie ik bijvoorbeeld start sets met twee knoppen die een stuk goedkoper zijn, dan bijvoorbeeld twee losse knoppen. De bridge heb ik niet nodig lijkt me aangezien er als een bridge in huis geïnstalleerd is. Doen deze twee knoppen echter wel mee in het op geolocatie gebaseerde aan- en afwezig zijn aangezien de knoppen geadverteerd worden als V3+ knoppen? Of hangt dit puur en alleen af van de bridge?

Het tweede wat ik me afvraag is de compatibiliteit van de radiatorkraan. Dit is een Danfoss RA-FN maar dit is uiteraard niet terug te vinden in de compatibiliteitsgids van Tado. Gaat het dus wel passen/werken?

Het derde en laatste gaat over dat ik ergens op de Tado community had gelezen dat de slimme knoppen allemaal aan dezelfde ruimte moesten worden toegevoegd. Maar ik wil juist de twee slaapkamers apart van elkaar en apart van de woonkamer kunnen bedienen. Is dit mogelijk? Want in reacties op bijv bol.com las ik een aantal maal dat de knoppen helemaal niet slim zijn, apart bedienen (bijvoorbeeld wanneer je van huis weg bent maar wel vast wil opwarmen) zou niet kunnen, etc.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VindiGoosh
@13art Wat betreft het kopen van 2 losse knoppen: Tink is momenteel het goedkoopst. De goedkoopste deal is 4 voor €214,- daar. Maar ze hebben meerdere acties.

Maar persoonlijk zou ik die gewoon via marktplaats kopen. Ik heb 3 sets met in totaal 24 knoppen gekocht (voor mijzelf en 2 familieleden) en het werkt allemaal super. Fractie van de nieuwprijs.

Tweedehands is (imo) 25-35 per knop de marktprijs.

Just my 2 cents :)

[ Voor 3% gewijzigd door VindiGoosh op 27-09-2024 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
VindiGoosh schreef op vrijdag 27 september 2024 @ 13:19:
@13art Wat betreft het kopen van 2 losse knoppen: Tink is momenteel het goedkoopst. De goedkoopste deal is 4 voor €214,- daar. Maar ze hebben meerdere acties.

Maar persoonlijk zou ik die gewoon via marktplaats kopen. Ik heb 3 sets met in totaal 24 knoppen gekocht (voor mijzelf en 2 familieleden) en het werkt allemaal super. Fractie van de nieuwprijs.

Tweedehands is (imo) 25-35 per knop de marktprijs.

Just my 2 cents :)
Goede inderdaad. Had ik nog niet aan gedacht. Al is het dan de vraag (als de boel al past op onze kranen) of de juiste adapter er dan bij zit.

Is elke kamer afzonderlijk van elkaar de reguleren? Ook wanneer je van huis weg bent?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VindiGoosh
13art schreef op vrijdag 27 september 2024 @ 14:21:
[...]

Goede inderdaad. Had ik nog niet aan gedacht. Al is het dan de vraag (als de boel al past op onze kranen) of de juiste adapter er dan bij zit.

Is elke kamer afzonderlijk van elkaar de reguleren? Ook wanneer je van huis weg bent?
De meeste mensen verkopen de standaard verloopstukken die Tado meelevert erbij voor die prijs. Het is dan wel verstandig om er even specifiek naar te vragen.

Het enige waar ik persoonlijk tegenaan liep, is dat ik de ring niet ver genoeg op de aansluiting kon draaien, waardoor de tado los zat. Dit had te maken met een soort van ombouw van de radiator die net te ver uit stak. Dit heb ik ,,opgelost" door de ring met een stevige waterpomptang met iets wat gepast geweld die laatste paar millimeter door te draaien, en dat zit prima nu.

Je kan inderdaad elke kamer apart reguleren, ook wanneer je van huis bent. Je kunt zelfs schema's maken, dan gaat het automatisch. Ik moet hierbij wel zeggen dat ik ook de Tado thermostaat heb. Als je alleen de knoppen hebt dan kun je nog steeds je radiatoren bedienen, maar als er geen warmtevraag vanuit je eigen thermostaat is, dan zal je CV niet aanslaan op het openzetten van de radiatoren met de Tado's.

Ik heb er helaas geen ervaring mee hoe je daaromheen kunt werken. Misschien dat een mede-tweaker hiervoor kan inspringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
VindiGoosh schreef op vrijdag 27 september 2024 @ 14:53:
[...]

De meeste mensen verkopen de standaard verloopstukken die Tado meelevert erbij voor die prijs. Het is dan wel verstandig om er even specifiek naar te vragen.

Het enige waar ik persoonlijk tegenaan liep, is dat ik de ring niet ver genoeg op de aansluiting kon draaien, waardoor de tado los zat. Dit had te maken met een soort van ombouw van de radiator die net te ver uit stak. Dit heb ik ,,opgelost" door de ring met een stevige waterpomptang met iets wat gepast geweld die laatste paar millimeter door te draaien, en dat zit prima nu.

Je kan inderdaad elke kamer apart reguleren, ook wanneer je van huis bent. Je kunt zelfs schema's maken, dan gaat het automatisch. Ik moet hierbij wel zeggen dat ik ook de Tado thermostaat heb. Als je alleen de knoppen hebt dan kun je nog steeds je radiatoren bedienen, maar als er geen warmtevraag vanuit je eigen thermostaat is, dan zal je CV niet aanslaan op het openzetten van de radiatoren met de Tado's.

Ik heb er helaas geen ervaring mee hoe je daaromheen kunt werken. Misschien dat een mede-tweaker hiervoor kan inspringen.
Ik heb al een tado V2 thermostaat dus dat zal het probleem niet zijn. Las wel wat korte berichten over dat de warmtevraag niet te regelen was als je van huis was. Maar goed het verhaal vertelt er niet bij of die mensen zelf als een Tado thermostaat hadden of niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VindiGoosh
13art schreef op vrijdag 27 september 2024 @ 14:58:
[...]

Ik heb al een tado V2 thermostaat dus dat zal het probleem niet zijn. Las wel wat korte berichten over dat de warmtevraag niet te regelen was als je van huis was. Maar goed het verhaal vertelt er niet bij of die mensen zelf als een Tado thermostaat hadden of niet.
Jaa dat hangt er volgens mij ook vanaf hoe je de app instelt. Het kan bijvoorbeeld wellicht te maken met iets dat heet "Geolocatie". Dat probeert de app er steeds heel sneaky in te brengen als je een schema instelt. Ik heb dat altijd uit staan. De app weet dus niet of ik thuis ben, of niet.

Van een afstand alles instellen is voor mij dus geen probleem.

De "niet thuis"-functie gebruik ik overigens ook niet.

Dat "sneaky" instellen van Geolocatie doet de Tado app als je een nieuw tijdsblok toevoegt in je schema. In dat nieuwe tijdsblok staat Geolocatie standaard aan. Ook bij het opslaan van een tijdsblok, voegt Tado zelf een nieuw "aansluitend" tijdsblok toe, waar Geolocatie dus ook standaard aan staat. Houd er dus rekening mee dat je alle tijdsblokken 1-voor-1 naloopt om dit uit te zetten, als je dat niet wilt.

Dit laatste klinkt nu misschien een beetje vaag, maar zodra je er tegenaan loopt begrijp je precies wat ik hiermee bedoel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hetisookwat
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 09-09 12:55
Nieuwe kou, nieuwe kansen. Slaap nu ivm een verbouwing boven even op zolder waar ook de ketel hangt.

Ik word gek van die TADO inmiddels. De thermostaat geeft GEEN warmtevraag aan maar toch pendelt de ketel elke 5 minuten aan/uit als beneden de temperatuur nabij de “gewenste” temepratuur komt. Om te testen heb ik de temperatuur naar 14 gezet en inderdaad: hij schakelt niet meer aan.

Hoe komt het dat de tado geen warmtevraag registreert maar de ketel wel aanschakelt? Ook in Home Assistant zie ik een constante 0% vraag maar wel mijn gasverbruik oplopen.

Ik heb de confortstand van de kachel uitstaan, en het is daadwerkelijk een verwarmingsvraag (Intergas Kompakt HRE 28/24, stand “5” met een warmtevraag van 40 graden als hij aanschiet).

Iemand tips?

EDIT Ter controle heb ik alle andere verwarmingen ook nagekeken: nergens vraag.

[ Voor 5% gewijzigd door Hetisookwat op 29-09-2024 08:46 ]

Pagina: 1 ... 57 ... 66 Laatste