Acties:
  • 0 Henk 'm!
Toppe schreef op zaterdag 23 april 2022 @ 19:52:
Goedenavond,

Ik heb van de week een Tado AC unit aangekocht en in eerste instantie werkte hij prima.
Nu heb ik sinds vanochtend het probleem dat hij in zowel HomeKit als de originele Tado app als "Niet beschikbaar" staat.

Uiteraard al geprobeerd te resetten en dat helpt wel voor een minuut of 20 en dan stopt hij weer met werken. Direct ná het resetten kan ik wel op de knop "Firmware upgrade" gebruiken maar er gebeurt dan verder niets een blijf ik hangen op versie 59.5.

Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen? Hij zit op een 2.4GHz netwerk die geen 5GHz ondersteund.

@tado wellicht?
Als dit nog niet opgelost is, graag contact zoeken met onze support:
https://support.tado.com/...-contact-opnemen-met-tado

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silver7
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-07 18:44
Silver7 schreef op woensdag 13 april 2022 @ 16:21:
Hallo,

Ik ben zelf bezig met Tado.

CV-ketel = Intergas Kombi Kompakt HReco 36

Woonkamer heeft een vloerverwarming. In de woonkamer hangt een thermostaat.
Elke slaapkamer heeft zijn eigen Tado-knop.

Tot nu toe heb ik het volgende ingeregeld:

Woonkamer
- HoneyWell T87M 2018 vervangen door Slimme Bedrade Thermostaat
(A en B kabels dus...)

Tevens zijn de Tado-knoppen aangebracht aan de verdelers. Zie foto.

[Afbeelding][Afbeelding]

Thermostaat is leidend en tevens is ook de zoneregelaar.
Dus hij meet temperatuur in woonkamer.

Elke slaapkamer heeft eigen radiatorknop.
Tevens is het ingesteld dat het geen zoneregelaar heeft (dus onafhankelijk).

Ik heb idee dat het niet werkt. Wanneer ik warmte aanvraag voor een van de slaapkamers of alle slaapkamers, ze worden niet warm.

Edit:

Voorlopig opgelost door wel zoneregelaar toe te kennen aan alle kamers.
Hoe kan ik het beste testen dat de vloerverwaming goed werkt i.v.m. bedrade thermostaat en 2 radiatorknoppen aan de verdelers?

(ik heb alvast ingesteld dat het moet gaan verwarmen naar 23 graden, dus over uurtje maar gaan voelen)

Edit: Vloer voelt warm aan, deze hele opstelling werkt. (wel zonde van gasverbruik....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klmtrf
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 04-06 08:58
Hallo allemaal, ik heb na het vervangen van de batterijen een issue met mijn slimme thermostaat en cv. Misschien heeft een van jullie dit ook wel eens meegemaakt.

De batterijen van mijn Tado thermostaat waren onlangs leeg en deze heb ik netjes vervangen. Echter zorgt de thermostaat er nu voor dat de cv continu aanstaat en maximaal verwarmt in de ruimtes waar ik geen Tado radiatorknop heb geïnstalleerd.

Het display van de thermostaat werkt ook niet meer naar behoren. Alle LED'jes branden volop als ik de knop indruk.
Ook krijg ik via de app geen toegang meer tot de thermostaat en de radiatorknoppen.

Ik heb alles al gereset, alles incl cv ook al een aantal uur uit laten staan maar niets lijkt te helpen.

Iemand anders nog een tip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hpmkruit
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 19:32
klmtrf schreef op maandag 25 april 2022 @ 14:27:
Hallo allemaal, ik heb na het vervangen van de batterijen een issue met mijn slimme thermostaat en cv. Misschien heeft een van jullie dit ook wel eens meegemaakt.

De batterijen van mijn Tado thermostaat waren onlangs leeg en deze heb ik netjes vervangen. Echter zorgt de thermostaat er nu voor dat de cv continu aanstaat en maximaal verwarmt in de ruimtes waar ik geen Tado radiatorknop heb geïnstalleerd.

Het display van de thermostaat werkt ook niet meer naar behoren. Alle LED'jes branden volop als ik de knop indruk.
Ook krijg ik via de app geen toegang meer tot de thermostaat en de radiatorknoppen.

Ik heb alles al gereset, alles incl cv ook al een aantal uur uit laten staan maar niets lijkt te helpen.

Om de Slimme Thermostaat of de Draadloze Temperatuursensor opnieuw te starten houd je de knop rechtsonder ongeveer 10 seconden ingedrukt, totdat het scherm uit gaat. Laat dan de knop los en de Slimme Thermostaat start automatisch opnieuw op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stoner1978
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22:52

stoner1978

Sessy | Megane e-tech

Goedenavond,

Ook hier gisteren de batterijen vervangen van de bedrade thermostaat in de woonkamer. Sindsdien communiceert de taco niet meer met de ketel. Alles werkt in de app.

Doordat de ketel geen aansturing meer heeft gaat hij automatisch verwarmen, zo merkte ik het. De radiator in de badkamer was warm.

Vandaag is de installateur van de ketel geweest en hij heeft alles nagelopen. Ketel is in orde maar hij geeft aan dat de ebus niet herkend wordt. Volgens hem is de thermostaat kapot.

Ik heb meerdere dingen geprobeerd:
- ketel resetten
- tado resetten (10sec indrukken)
- tado helemaal opnieuw ingesteld (3sec,3sec,etc)
- 24v draden aangesloten, dan contact maken. Dan werkt de ketel wel maar ja....

Ik weet het even niet meer, is er iemand met nog een idee?

Alvast bedankt!
Groet Remco

3440wp oost | 4320wp west | SE5K-RWB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klmtrf
  • Laatst online: 04-06 08:58
klmtrf schreef op maandag 25 april 2022 @ 14:27:

Inmiddels contact met Tado gehad. Het probleem is niet op te lossen en ze sturen een nieuwe thermostaat op. Gelukkig zit er nog twee maanden garantie op (y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stoner1978

stoner1978

Sessy | Megane e-tech

klmtrf schreef op maandag 25 april 2022 @ 19:27:
[...]

Inmiddels contact met Tado gehad. Het probleem is niet op te lossen en ze sturen een nieuwe thermostaat op. Gelukkig zit er nog twee maanden garantie op (y)
Goed te horen, ga morgen ook contact opnemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stoner1978

stoner1978

Sessy | Megane e-tech

Vandaag ook contact gehad met de support van Tado.
Ook hier was het probleem niet op te lossen. Helaas zat ik 4 maanden na de garantie en krijg dus geen nieuwe.
Wel is er 50% korting aangeboden in de webshop om een nieuwe te kopen.

Ik kan er op zich mee leven maar vraag me wel serieus af of dit wel een goed product is. Ik was meer uit gegaan van een levensduur die minimaal gelijk is aan de ketel. Ik bedoel wat doet zo'n thermostaat nou eigenlijk. Zou eerder verwachten dat de radiator knoppen het begeven.
En dat het dan komt door een batterij wissel maakt me niet geruster, voor dat de garantie weer voorbij is maar inplannen dat ik ze in het voren vervang.
Terwijl ik wacht op de nieuwe heb ik de oude "domme" weer terug gehangen en die doet het gelijk weer, is al minstens 10jaar oud.

Heb ik te hoge verwachtingen qua levensduur of valt het inderdaad tegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hpmkruit
  • Laatst online: 19:32
stoner1978 schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 19:32:
Vandaag ook contact gehad met de support van Tado.
Ook hier was het probleem niet op te lossen. Helaas zat ik 4 maanden na de garantie en krijg dus geen nieuwe.
Wel is er 50% korting aangeboden in de webshop om een nieuwe te kopen.

Ik kan er op zich mee leven maar vraag me wel serieus af of dit wel een goed product is. Ik was meer uit gegaan van een levensduur die minimaal gelijk is aan de ketel. Ik bedoel wat doet zo'n thermostaat nou eigenlijk. Zou eerder verwachten dat de radiator knoppen het begeven.
En dat het dan komt door een batterij wissel maakt me niet geruster, voor dat de garantie weer voorbij is maar inplannen dat ik ze in het voren vervang.
Terwijl ik wacht op de nieuwe heb ik de oude "domme" weer terug gehangen en die doet het gelijk weer, is al minstens 10jaar oud.

Heb ik te hoge verwachtingen qua levensduur of valt het inderdaad tegen?
Kapot product door batterij wissel? Het moet niet gekker worden. Nu wordt ik ook ongerust over mijn thermostaat...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

hpmkruit schreef op donderdag 28 april 2022 @ 08:19:
[...]

Kapot product door batterij wissel? Het moet niet gekker worden. Nu wordt ik ook ongerust over mijn thermostaat...
Ik heb al jaren een Tado en meerdere malen de batterij gewisseld. Nooit problemen. Een vriendin van me heeft er ook een en verleden maand gewisseld. Geen probleem.
De tienduizend mensen die geen probleem hebben komen dat hier echt niet melden.
De twee die wel problemen hebben melden dat wel. Soms bij herhaling

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMick
  • Laatst online: 00:49
(gelukt, n.v.m.)

[ Voor 99% gewijzigd door iMick op 03-05-2022 18:58 . Reden: onnodig ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megalomania
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 27-07 14:43
Vorige week verdween de bedrade thermostaat opeens uit de woonkamer groep en kwam in een nieuwe groep terecht. Flink onhandig want je kan hem niet terugplaatsen, dat kan niet met een zone controller kennelijk. Zat niets anders op dan alle dag schema’s weer opnieuw instellen ben ik maar vanuit gegaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustMyOpinion
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 12-06 09:45
Hoi allemaal,

Toch even een laatste check voor ik op "kopen" druk!

Ik krijg komende periode een (volledig elektrische) warmtepomp. Nu gebruik ik in mijn huis Home Assistant waarmee ik alles regel. De huidige CV ketel wordt aangestuurd door een Nest thermostaat die weer wordt bestuurd door Home Assistant. M.a.w. Home Assistant bepaald de set temperatuur en wanneer alles uit/aan moet i.v.m. aanwezigheid.

Echter is de Nest aan vervanging toe.

Nu wil ik de "Tado Slimme Draadloze Thermostaat Starter Kit V3+" kopen en straks de warmtepomp hiermee laten schakelen.

Ik begrijp dat ik contact moet zoeken met de helpdesk en dat zij dan de minimale "uit-tijd" kunnen instellen (dat de WP niet te vaak schakelt). Is dit correct?

En eigenlijk belangrijkste vraag, is het abonnement verplicht/noodzakelijk als ik de Tado wil aansturen via Home Assistant?

Heel flauw gezegd heb ik de Tado dus echt alleen nodig als temperatuur sensor en aan/uit schakelaar voor de warmtepomp (ik heb wel draadloos nodig i.v.m. bouw huis). De rest regel ik zelf in Home Assistant.

Hoop dat iemand de vragen kan beantwoorden zodat ik op de koop knop kan drukken :)

Gasloos sinds 12-2022 || Hoekhuis 1968 || WP: SUZ SWM80 VA || 300 l boiler || SOLAR: 2,1 kWp OZO / 2,4 kWp WNW (SolarEdge) + 3,6 kWp S (Solis)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BGFG
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 22:35
JustMyOpinion schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 19:28:
Hoi allemaal,

Toch even een laatste check voor ik op "kopen" druk!

Ik krijg komende periode een (volledig elektrische) warmtepomp. Nu gebruik ik in mijn huis Home Assistant waarmee ik alles regel. De huidige CV ketel wordt aangestuurd door een Nest thermostaat die weer wordt bestuurd door Home Assistant. M.a.w. Home Assistant bepaald de set temperatuur en wanneer alles uit/aan moet i.v.m. aanwezigheid.

Echter is de Nest aan vervanging toe.

Nu wil ik de "Tado Slimme Draadloze Thermostaat Starter Kit V3+" kopen en straks de warmtepomp hiermee laten schakelen.

Ik begrijp dat ik contact moet zoeken met de helpdesk en dat zij dan de minimale "uit-tijd" kunnen instellen (dat de WP niet te vaak schakelt). Is dit correct?

En eigenlijk belangrijkste vraag, is het abonnement verplicht/noodzakelijk als ik de Tado wil aansturen via Home Assistant?

Heel flauw gezegd heb ik de Tado dus echt alleen nodig als temperatuur sensor en aan/uit schakelaar voor de warmtepomp (ik heb wel draadloos nodig i.v.m. bouw huis). De rest regel ik zelf in Home Assistant.

Hoop dat iemand de vragen kan beantwoorden zodat ik op de koop knop kan drukken :)
Het abonnement heb je alleen nodig voor open raam detectie en geofencing. Ik heb het wel gedaan, maar de open raam detectie is niet heel bijzonder. Geofencing wel. We zijn nogal eens weg en dan schakelt Tado volledig automatisch de verwarming uit, of naar een lagere temperatuur, dat kun je zelf instellen. Hij houdt er zelfs rekening mee hoe ver je van huis bent. Verder weg=lagere temp. Voor HA heb je het niet nodig zover ik weet. De helpdesk kan op afstand idd wat settings aanpassen, maar daar heb ik zelf geen ervaring mee. Wij hebben inmiddels 9 knoppen, 2 thermostaten en 2 airco bedieningen, erg tevreden mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustMyOpinion
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 12-06 09:45
Thanx, ben nu ff aan het twijfelen. Amazon.de verkoopt de Honeywell 6TR voor 150 euro...

Gasloos sinds 12-2022 || Hoekhuis 1968 || WP: SUZ SWM80 VA || 300 l boiler || SOLAR: 2,1 kWp OZO / 2,4 kWp WNW (SolarEdge) + 3,6 kWp S (Solis)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bl@ckbird
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
@tado
Kan je ook de Tado Draadloze Temperatuursensor combineren met de Tado AC V3+ voor airco's?
Of is de Temperatuursensor alleen compatible met slimme radiatorknoppen.

~ Voordelig Zelf Vliegen? ~ Sent using RFC 1149. Note: No animals were harmed during this data transfer. ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renect
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 01:00
Goedenavond Tweakers,

Ik zie meerdere mensen die de Remeha Calenta 40c hebben en geen succes met de aansluiting.
Ik heb nu zelf de Calenta 40L en op het moment dat ik de Tado aansluit schiet meteen de Boiler aan, (terwijl het 24 graden binnen is en de Tado op 20 staat).

Draadjes omdraaien werkt ook niet.
Staat ingericht als D01 OpenTherm.

Iemand al succes?

[CiP] Thermaltake Xaser III RoG Edition

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterdewilde
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 22-04 14:44
Hallo,

Ik zit na te denken over een bedraade Tado wandthermostaat met 6 slimme knoppen en ik wil via dit forum even controleren of ik geen logische denkfout gemaakt hebt. Mijn setup is al in het bijgevoegde overzicht. Ik wil op alle radiatoren slimme kranen plaatsen behalve op de badkamer en de gang. Deze twee radiatoren moeten kunnen werken als bypass.

Mijn vraag is of twee radiatoren genoeg is voor de bypass of moet ik in beide loops van mijn systeem een bypass hebben?

De wandthermostaat komt in de woonkamer te hangen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7MTAPj75IFldQNTsTgHvscL26g8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CfF41GKlLLSPy668At3XDVOW.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 10% gewijzigd door peterdewilde op 23-05-2022 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HGBMason
  • Registratie: Januari 2017
  • Niet online
peterdewilde schreef op maandag 23 mei 2022 @ 15:27:
..... Ik wil op alle radiatoren slimme kranen plaatsen behalve op de badkamer en de gang. Deze twee radiatoren moeten kunnen werken als bypass.

Mijn vraag is of twee radiatoren genoeg is voor de bypass of moet ik in beide loops van mijn systeem een bypass hebben? .....

Lijkt op mijn situatie. Ik zou in de badkamer ook een 'slimme?' knop plaatsen. Anders verwarm je die ruimte de hele dag. Bij mij volstaat 1 open radiator (op > 6 meter van de ketel) als bypass.

[Afbeelding]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterdewilde
HGBMason schreef op maandag 23 mei 2022 @ 18:05:
Lijkt op mijn situatie. Ik zou in de badkamer ook een 'slimme?' knop plaatsen. Anders verwarm je die ruimte de hele dag. Bij mij volstaat 1 open radiator (op > 6 meter van de ketel) als bypass.
Bedankt voor de info. Net een test gedaan met de badkamer ook dicht en alleen de gang open. Geen gekke geluiden of storing, dus dat lijkt goed te gaan.

Ik ga ervanuit dat als ik slechts 1 kamer wil verwarmen en bij het op temperatuur komen van de kamer de knop dicht gaat dat dan de wandthermostaat in de kamer er voor zorgt dat de ketel stopt met verwarmen/pompen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osxy
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20:16

Osxy

Holy crap on a cracker

peterdewilde schreef op maandag 23 mei 2022 @ 20:48:
[...]

Bedankt voor de info. Net een test gedaan met de badkamer ook dicht en alleen de gang open. Geen gekke geluiden of storing, dus dat lijkt goed te gaan.

Ik ga ervanuit dat als ik slechts 1 kamer wil verwarmen en bij het op temperatuur komen van de kamer de knop dicht gaat dat dan de wandthermostaat in de kamer er voor zorgt dat de ketel stopt met verwarmen/pompen.
Dat klopt helemaal. Zodra er ruimte(s) zijn met warmte vraag gaat ie stoken en stopt zodra dit niet meer geval is.

"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Bl@ckbird schreef op maandag 16 mei 2022 @ 15:55:
@tado
Kan je ook de Tado Draadloze Temperatuursensor combineren met de Tado AC V3+ voor airco's?
Of is de Temperatuursensor alleen compatible met slimme radiatorknoppen.
Sorry voor het late antwoord, onze Draadloze Temperatuursensor kan alleen gebruikt worden met de Slimme Radiatorknoppen, Slimme Thermostaat en Draadloze ontvanger.

Helaas dus niet met de Slimme Aircobediening.

De Aircobediening stuurt commando's via infrarood, u kunt deze dus overal plaatsen zolang er een directe zichtlijn is tussen de aircobediening en uw airco.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chippie777
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:22
In de huidige periode zet ik altijd mijn tadothermostaatkranen op "uit". Echter twee kamers springen steeds terug naar het schema. Ik kan maar niet vinden wat het verschil is met de andere kamers waar dit niet gebeurt. Op zich is het niet heel vervelend want de thermostaatkranen gaan echt niet open met de huidige temperaturen maar ik wil gewoon weten waarom het bij twee kamers niet werkt zoals ik verwacht. Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JBS

tado schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 16:03:
[...]

Een tado account heeft 2 niveaus waar een email adres aan verbonden moet zijn:
1. Account niveau
2. Login niveau

Beide niveaus moeten in uw oude account niet meer verbonden zijn aan uw email.

Zorg er eerst voor dat de oude woning op een ander email adres staat. Anders kunt u die niet meer gebruiken voor uw nieuwe woning.
Dan de nieuwe bewoner uitnodigen en dan uw eigen login uit het oude account verwijderen.

Helaas redelijk omslachtig op dit moment. Als u er niet uit komt, even contact met onze support vanaf het juiste email en dan verwacht ik dat het wel goed komt.
Dat stappenplan inmiddels gevolgd, en succesvol een nieuwe woning in gebruik genomen.
Ik merk echter wel op ik zojuist e-mails kreeg over bijna lege batterijen in mijn voormalige woning op het e-mailadres waarmee ik nu enkel toegang heb tot mijn nieuwe woning. Dat lijkt nog niet helemaal goed te gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JBS schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 14:27:
[...]
Dat stappenplan inmiddels gevolgd, en succesvol een nieuwe woning in gebruik genomen.
Ik merk echter wel op ik zojuist e-mails kreeg over bijna lege batterijen in mijn voormalige woning op het e-mailadres waarmee ik nu enkel toegang heb tot mijn nieuwe woning. Dat lijkt nog niet helemaal goed te gaan?
Dan staat uw oude account waarschijnlijk nog op uw huidige email.

Dus uw nieuwe account heeft waarschijnlijk een ander "account email" maar wel het login email waar u uw vorige account mee heeft gemaakt.

Blijft een lastige kwestie, waar tado ook nog niet de beste oplossing voor heeft gevonden.

Ideaal gezien kunt u het oplossen door de nieuwe eigenaar van het oude account te vragen het "account email" te updaten.

Alternatief contact opnemen vanaf het email waar het om gaat met onze klantendienst.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
chippie777 schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 14:17:
In de huidige periode zet ik altijd mijn tadothermostaatkranen op "uit". Echter twee kamers springen steeds terug naar het schema. Ik kan maar niet vinden wat het verschil is met de andere kamers waar dit niet gebeurt. Op zich is het niet heel vervelend want de thermostaatkranen gaan echt niet open met de huidige temperaturen maar ik wil gewoon weten waarom het bij twee kamers niet werkt zoals ik verwacht. Iemand een idee?
Meestal zijn dit externe integraties: IFTTT homekit google home alexa etc..
Misschien daar even nagaan waarom die kamers steeds op de auto modus schieten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Niet online

JBS

tado schreef op maandag 30 mei 2022 @ 15:24:
[...]

Dan staat uw oude account waarschijnlijk nog op uw huidige email.

Dus uw nieuwe account heeft waarschijnlijk een ander "account email" maar wel het login email waar u uw vorige account mee heeft gemaakt.

Blijft een lastige kwestie, waar tado ook nog niet de beste oplossing voor heeft gevonden.

Ideaal gezien kunt u het oplossen door de nieuwe eigenaar van het oude account te vragen het "account email" te updaten.

Alternatief contact opnemen vanaf het email waar het om gaat met onze klantendienst.
Tot beide accounts heb ikzelf toegang. Ingelogd met het 'oude' account zie ik eigenlijk geen instellingen pagina of iets dergelijks meer, enkel de mogelijkheid me aan te sluiten bij een bestaande woning of deze te creëren. Hoe kan ik van dat oude account het e-mail aanpassen (wat nu dus gelijk zou zijn aan het login e-mailadres van m'n nieuwe account)?

\\Edit: Heb onder m'n oude account even een nieuwe woning aangemaakt. Waar kan ik het 'Correspondentie' e-mailadres aanpassen? Onder 'Mensen' zie ik enkel hetzelfde e-mailadres als waarmee ik inlog op m'n oude account. Ook onder 'Contactgegevens' zie ik hetzelfde e-mailadres, maar die velden werden tijdens de wizard van de nieuwe woning wel (reeds ingevuld) getoond, dus mogelijk stond daar voorheen nog het andere e-mailadres en is dat nu gecorrigeerd?

[ Voor 28% gewijzigd door JBS op 30-05-2022 15:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chippie777
tado schreef op maandag 30 mei 2022 @ 15:26:
[...]

Meestal zijn dit externe integraties: IFTTT homekit google home alexa etc..
Misschien daar even nagaan waarom die kamers steeds op de auto modus schieten?
Dat is het! ik heb in homekit een regel staan voor die twee kamers dat als de "bewoners" van die kamers het huis verlaten de thermostaat naar een bepaalde temperatuur moet tot de volgende temperatuur instelling in het schema.

thx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterdewilde
Vraagje, neemt een Tado thermostaat alle functies over van je oude thermostaat? Ik heb nu een remeha iSense en op de thermostaat unit kan ik best wel veel settings van de ketel aanpassen. Naast simpele zaken als water temperatuur ook zaken als aanlooptijd enz. Die settings kan ik volgens ook op de ketel aanpassen maar dat is niet zo gebruiksvriendelijk.

Kun je deze settings via de Tado app / webpagina aanpassen? Of past Tado deze settings slim aan voor optimaal verbruik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:04

Haan

dotnetter

peterdewilde schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 11:27:
..
Of past Tado deze settings slim aan voor optimaal verbruik?
Dat is wat je zou verwachten, maar ga er maar vanuit dat het in de praktijk een beetje tegenvalt :')
Via Tado kan je eigenlijk alleen de temperatuur instellen, voor de rest zal je alles op de ketel zelf moeten doen. Maar instellen van de ketel is iets dat je in principe eenmalig doet, dus dat lijkt me geen groot gemis.

Kater? Eerst water, de rest komt later

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Weet iemand of er een manier is om een CSV in te laden onder Energy IQ?

Ik vind het wel een interessante feature en zou deze graag op de lange termijn goed willen testen, maar om nou iedere dag de waarde van 3 dagen geleden uit mijn dashboard van Greenchoice te halen en handmatig 1 voor 1 in de app in te vullen waar je zo'n onhandige date picker moet gebruiken is niet te doen.

Greenchoice heeft de mogelijkheid om gewoon een CSV uit te poepen met in de ene kolom de datum en in de andere kolom de waarde, zou heel mooi zijn als ik die CSV (na evt. bewerking) kon inlezen, maar die optie lijkt te missen.

Dus voor ik zelf ga rommelen met de interne API die de app gebruikt: is hier al een bestaande mogelijkheid voor? Ben een aantal tools als IFTTT en n8n.io langsgegaan, maar die kunnen het allemaal niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGFG
Oon schreef op zaterdag 4 juni 2022 @ 06:40:
Weet iemand of er een manier is om een CSV in te laden onder Energy IQ?

Ik vind het wel een interessante feature en zou deze graag op de lange termijn goed willen testen, maar om nou iedere dag de waarde van 3 dagen geleden uit mijn dashboard van Greenchoice te halen en handmatig 1 voor 1 in de app in te vullen waar je zo'n onhandige date picker moet gebruiken is niet te doen.

Greenchoice heeft de mogelijkheid om gewoon een CSV uit te poepen met in de ene kolom de datum en in de andere kolom de waarde, zou heel mooi zijn als ik die CSV (na evt. bewerking) kon inlezen, maar die optie lijkt te missen.

Dus voor ik zelf ga rommelen met de interne API die de app gebruikt: is hier al een bestaande mogelijkheid voor? Ben een aantal tools als IFTTT en n8n.io langsgegaan, maar die kunnen het allemaal niet
Geen idee maar waarom zou je dat zo vaak willen doen? Resultaat wordt er mi niet anders van. Ik vul 1 keer in de maand of zo de actuele stand vanuit homewizard, dat gaat prima. Kun je uiteraard ook een andere bron voor gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

BGFG schreef op zaterdag 4 juni 2022 @ 08:38:
[...]

Geen idee maar waarom zou je dat zo vaak willen doen? Resultaat wordt er mi niet anders van. Ik vul 1 keer in de maand of zo de actuele stand vanuit homewizard, dat gaat prima. Kun je uiteraard ook een andere bron voor gebruiken.
Het hele idee is dat Tado zou moeten kunnen leren wat z'n eigen impact is, toch? Lijkt me dat dat lastig is op maandbasis, want juist de dagelijkse acties zijn relevant in dat geval. Ze zeggen zelfs zelf dat vaak invoeren beter is.

Helemaal mooi zou zijn als ik vanuit mijn Homewizard P1 meter (of Home Assistant, waar die aan gekoppeld is) die dagelijkse waarde automatisch door kan zetten, maar met een CSV importeren zou ik al veel meer data over kunnen pompen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGFG
Oon schreef op zaterdag 4 juni 2022 @ 08:56:
[...]

Het hele idee is dat Tado zou moeten kunnen leren wat z'n eigen impact is, toch? Lijkt me dat dat lastig is op maandbasis, want juist de dagelijkse acties zijn relevant in dat geval. Ze zeggen zelfs zelf dat vaak invoeren beter is.

Helemaal mooi zou zijn als ik vanuit mijn Homewizard P1 meter (of Home Assistant, waar die aan gekoppeld is) die dagelijkse waarde automatisch door kan zetten, maar met een CSV importeren zou ik al veel meer data over kunnen pompen
Moet je teleurstellen: de leer capaciteiten van tado zijn zeer beperkt ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wnwiigrtz
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 28-07 20:22
BGFG schreef op zaterdag 4 juni 2022 @ 17:07:
[...]

Moet je teleurstellen: de leer capaciteiten van tado zijn zeer beperkt ;)
Ja, Tado valt inderdaad tegen. De energyIQ vul ik al bijna 4 maanden wekelijks in, maar het weet weinig goed te voorspellen/schatten.

Moet wel elke keer lachen om de maandrapporten die ik krijg. Ik weet niet waar die op gebaseerd zijn, maar dat voelt bijna als random data. Ik heb zelf een scriptje draaien die dagelijks controleert wat voor weer het is/wordt (op basis van BuienRadar-XML) en als het 's nachts +12'C of overdag +16'C is, dan zet ik zelf via de API alle zones uit. Tado zou zich moeten aanpassen aan de weersvoorspelling, maar had geregeld dat 's ochtends de verwarming aansloeg (omdat het dan was afgekoeld tot 18'5C en het 19.5'C moest zijn), terwijl het dan uiteindelijk overdag uit zichzelf opwarmde tot boven de 20'C, gewoon puur omdat het zonnetje dan buiten lekker schijnt. Dus tegenwoordig check ik 's ochtends en 's avonds wat voor weer het wordt en als de voorspellingen er goed uit zien, dan gaat Tado gewoon helemaal uit in alle kamers.

In de maand mei heb ik behalve op 6, 27, 28 en 29 mei alle dagen de verwarming uit gehad. Sowieso tussen 07:00 uur en 22:00 uur en ik schat ongeveer de helft van de nachten ook. Dat is dus (op 4 dagen na) elke dag 60% van de tijd dat de verwarming UIT stond.

Volgens Tado heb ik in de maand mei 34,5% handmatig bediend (heeft 27 dagen handmatig uit gestaan), is er 95 uur gestuurd volgens de weersvoorspelling (wanneer dan? 's nachts?), was Tado 2,5 uur per dag ingesteld op een energiebesparende temperatuur (want uit bespaard geen energie?) en heb ik met Tado 20% bespaard (ik heb in heel de maand mei nog geen 50m3 gas verbruikt, dat is inclusief douchen en koken).

Lang verhaal kort: De capaciteiten van Tado zijn inderdaad zeer beperkt. Ik vind het een super fijn product om heel het huis de temperatuur/vochtigheid te kunnen uitlezen en super dat ik per kamer verwarming kan vragen aan de ketel, maar alle statistieken en grafieken heb je echt niks/weinig aan en vallen mij erg tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acidfever
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-01-2024

acidfever

I am allready working!

Renect schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 18:46:
Goedenavond Tweakers,

Ik zie meerdere mensen die de Remeha Calenta 40c hebben en geen succes met de aansluiting.
Ik heb nu zelf de Calenta 40L en op het moment dat ik de Tado aansluit schiet meteen de Boiler aan, (terwijl het 24 graden binnen is en de Tado op 20 staat).

Draadjes omdraaien werkt ook niet.
Staat ingericht als D01 OpenTherm.

Iemand al succes?
Misschien een beetje een late reactie maar wellicht heb je er nog iets aan. Ik heb onze Calenta 40c nu een jaar of 2 probleemloos aangestuurd door Tado. Ook via OpenTherm protocol.

[ Voor 3% gewijzigd door acidfever op 09-06-2022 08:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• page404
  • Laatst online: 18:43

page404

Website says no

Goed om te horen dat ik niet extra hoef te gaan betalen voor al die fancy extra features in hun abonnement. Wel moet ik zeggen dat mijn energiegebruik drastisch gedaald is na installatie van de knoppen. Ik durf bijna te stellen dat ik de aanschaf in een jaar, of maximaal 2 jaar terugverdien.In de wintermaanden heb ik echt tientallen kuubs per maand bespaard.

ZIPper: Zelfstandig Interim Professional

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Torac
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 28-07 16:55
Aan het oriënteren op een tado systeem.
Enigste waar ik nog niet helemaal uit kom is of ik een half tado half “dumb” systeem kan.

Bijvoorbeeld; woonkamer en slaapkamers tado. Maar in de werkkamer dan gewoon een normale thermostatische. Gaat dit werken? Angst is dat tado dan de boiler niet aan zet omdat alle voelers op de tado knoppen al boven de gewenste temperatuur zitten. Kun je dan in de app bijvoorbeeld de boiler geforceerd voor een uurtje aan zetten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Torac schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 14:44:
Aan het oriënteren op een tado systeem.
Enigste waar ik nog niet helemaal uit kom is of ik een half tado half “dumb” systeem kan.

Bijvoorbeeld; woonkamer en slaapkamers tado. Maar in de werkkamer dan gewoon een normale thermostatische. Gaat dit werken? Angst is dat tado dan de boiler niet aan zet omdat alle voelers op de tado knoppen al boven de gewenste temperatuur zitten. Kun je dan in de app bijvoorbeeld de boiler geforceerd voor een uurtje aan zetten?
Ik heb alleen een Tado thermostaat in de huiskamer en gewone kranen die open staan.
De rest van het huis heeft 'domme' radiator thermostaten.
Dat werkt uitstekend voor mijn situatie. Ik heb eigenlijk nooit dat ik bv een slaapkamer zou willen verwarmen en de woonkamer niet.
Ik gebruik de domme thermostaat kranen us om te verhinderen dat een kamer te warm wordt. Niet om hem op te warmen.
Ik gebruik het warme water van mijn ketel alleen als ik wil douchen. de keuken is anders geregeld. Als ik wil douchen zet ik het WW gewoon even aan. Dat is bij mij default een uurtje.
Het hele systeem hangt ook aan Home Assistant. Ik roep dan gewoon He...douche aan en voor ik in de badkamer ben is het water warm. Hij slaat dan vanzelf weer af na een uur.

[ Voor 4% gewijzigd door Ortep op 10-06-2022 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ETH0.1
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 04-10-2023
Hebben jullie het ook dat de Tado app de laatste dagen met vlagen erg traag is?

bv:

app openen: 3 seconde tot ik de temperaturen in mijn 5 zones zie
open ik een zone om hem aan te passen ( of eigenlijk om de temperatuur grafiek te zien) ben ik 5 seconde aan het wachten tot ik in het scherm voor aanpassen kom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Softmore
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-07 14:33
ETH0.1 schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 20:14:
Hebben jullie het ook dat de Tado app de laatste dagen met vlagen erg traag is?

bv:

app openen: 3 seconde tot ik de temperaturen in mijn 5 zones zie
open ik een zone om hem aan te passen ( of eigenlijk om de temperatuur grafiek te zien) ben ik 5 seconde aan het wachten tot ik in het scherm voor aanpassen kom
Eerste keer wel bij het openen van een zone scherm. Nadien onmiddellijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ETH0.1
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 04-10-2023
Softmore schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 12:58:
[...]

Eerste keer wel bij het openen van een zone scherm. Nadien onmiddellijk.
hmmm, je hebt gelijk, alsof hij alles moet cachen en dat het dan wel snel is, wel een klein beetje hinderlijk die wachttijd, dat was nooit zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Burnd
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 17-03 12:18
Vraagje, ik heb een heel systeem thuis met Tado. Werkt allemaal prima. Nu ga ik verhuizen en heb ik alles incl Tado systeem verkocht. Kan ik op een eenvoudige manier het hele Tado syteem 'overdragen' aan een ander email adres? Van de koper van ons huis dus?

Ik kan het nergens vinden, maar zou toch moeten kunnen?

Enige andere optie is alles helemaal resetten, maar dan moeten de nieuwe bewoners alles helemaal opnieuw instellen, en volgens mij zijn ze daar niet zo handig in....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Niet online

JBS

Burnd schreef op zondag 19 juni 2022 @ 07:33:
Vraagje, ik heb een heel systeem thuis met Tado. Werkt allemaal prima. Nu ga ik verhuizen en heb ik alles incl Tado systeem verkocht. Kan ik op een eenvoudige manier het hele Tado syteem 'overdragen' aan een ander email adres? Van de koper van ons huis dus?

Ik kan het nergens vinden, maar zou toch moeten kunnen?

Enige andere optie is alles helemaal resetten, maar dan moeten de nieuwe bewoners alles helemaal opnieuw instellen, en volgens mij zijn ze daar niet zo handig in....
tado in "Tado Smart Thermostat Topic - Deel 2"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Burnd
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 17-03 12:18
Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrScratch
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:28

MrScratch

I am rubber, you are glue

Is het mogelijk om handmatig de Tado knoppen op maximaal open te zetten? Ik heb Tado nu in combinatie met een warmtepomp draaien. In de wintersituatie werkt dat gewoon prima, Tado bedient alleen de knoppen en heeft verder geen verbinding met de warmtepomp, die heeft zijn eigen stooklijn en pompt warm water door het systeem. Als er warmtevraag is in een ruimte zal Tado die open zetten en stroomt het warme water door de VV of radiator.

Nu wil ik gaan testen met koelen en hiervoor wil ik eigenlijk dat gewoon alle zones maximaal opengezet worden. Tado kan voor zover ik weet niet overweg met koelen, dus zou een manier om gewoon zones open te kunnen zetten erg handig zijn.

Look behind you! A three headed monkey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGFG
MrScratch schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 12:13:
Is het mogelijk om handmatig de Tado knoppen op maximaal open te zetten? Ik heb Tado nu in combinatie met een warmtepomp draaien. In de wintersituatie werkt dat gewoon prima, Tado bedient alleen de knoppen en heeft verder geen verbinding met de warmtepomp, die heeft zijn eigen stooklijn en pompt warm water door het systeem. Als er warmtevraag is in een ruimte zal Tado die open zetten en stroomt het warme water door de VV of radiator.

Nu wil ik gaan testen met koelen en hiervoor wil ik eigenlijk dat gewoon alle zones maximaal opengezet worden. Tado kan voor zover ik weet niet overweg met koelen, dus zou een manier om gewoon zones open te kunnen zetten erg handig zijn.
Dat kan toch gewoon met de knop “maximaal verwarmen alle kamers” op het homescreen van de app of begrijp ik je vraag niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrScratch

MrScratch

BGFG schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 20:59:
[...]

Dat kan toch gewoon met de knop “maximaal verwarmen alle kamers” op het homescreen van de app of begrijp ik je vraag niet?
Dat was inderdaad het idee wat ik ook had. Alleen in 1 kamer is het nu 24.5 graden en maximaal verwarmen betekent volgens mij 25 graden. Dus 24.5 is al bijna 25 graden en dus lijkt de knop al de boel te knijpen, want het is vlak bij de 25 gekomen al.

Als het in een kamer 25.5 graden zou zijn, dan zou de knop zelfs dichtgaan, want dat is boven de doeltemperatuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGFG
MrScratch schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 15:34:
[...]

Dat was inderdaad het idee wat ik ook had. Alleen in 1 kamer is het nu 24.5 graden en maximaal verwarmen betekent volgens mij 25 graden. Dus 24.5 is al bijna 25 graden en dus lijkt de knop al de boel te knijpen, want het is vlak bij de 25 gekomen al.

Als het in een kamer 25.5 graden zou zijn, dan zou de knop zelfs dichtgaan, want dat is boven de doeltemperatuur.
Ah, ik volg je.. Max is idd 25 graden geloof ik. Dan rest alleen het tijdelijk verwijderen van de knoppen. Gaat simpel maar zorgt wel voor een error in de app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrScratch

MrScratch

BGFG schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 16:31:
[...]

Ah, ik volg je.. Max is idd 25 graden geloof ik. Dan rest alleen het tijdelijk verwijderen van de knoppen. Gaat simpel maar zorgt wel voor een error in de app.
Dat kan inderdaad ook nog. Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 19:34

Mavamaarten

Omdat het kan!

Nog mensen waarbij de Tado app het niet meer doet? Gisteren werkte alles nog prima. Vanochtend was ik plots uitgelogd in de app. Na opnieuw in te loggen geeft de app me steeds de melding "Connecting to the server has failed. Please check your Internet connection". Inloggen via my.tado.com werkt wel gewoon, daar kan ik netjes nog de temperatuur instellen dus het ligt alvast niet aan mijn internetconnectie of de bridge.

[ Voor 7% gewijzigd door Mavamaarten op 01-07-2022 10:28 ]

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lars-maasdijk
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 25-07 09:40
Mavamaarten schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 10:27:
Nog mensen waarbij de Tado app het niet meer doet? Gisteren werkte alles nog prima. Vanochtend was ik plots uitgelogd in de app. Na opnieuw in te loggen geeft de app me steeds de melding "Connecting to the server has failed. Please check your Internet connection". Inloggen via my.tado.com werkt wel gewoon, daar kan ik netjes nog de temperatuur instellen dus het ligt alvast niet aan mijn internetconnectie of de bridge.
Ik heb hetzelfde probleem op mijn android toestel. Ik merkte op dat die op iPhone nog wel draait

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GVR
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23:03

GVR

Mavamaarten schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 10:27:
Had ik ook op android. App data verwijderd en weer opnieuw ingelogd, toen werkte het weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Dat wipen werkte hier ook....ongeveer een uur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Urbanuss
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 19-05 04:11
Iemand ervaring met Tado aansturen van lucht-lucht warmtepompen (airco) en normale verwarming? Ik heb een verduurzamingsidee om bovenste verdiepingen te laten verwarmen via airco en onderste verdieping normale gas verwarming. Dus de tado multi zone setup. Ik hoor graag ervaringen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGFG
Urbanuss schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 19:13:
Iemand ervaring met Tado aansturen van lucht-lucht warmtepompen (airco) en normale verwarming? Ik heb een verduurzamingsidee om bovenste verdiepingen te laten verwarmen via airco en onderste verdieping normale gas verwarming. Dus de tado multi zone setup. Ik hoor graag ervaringen :)
Yup. Sinds kort 1 l/l pomp in de woonkamer en 1 in de werkkamer boven. Beiden tado gestuurd. Daarnaast vloerverwarming in de eetkeuken, ook tado gestuurd mbv een zoneklep. In de rest van de woning radiatoren, alles met tadoknoppen. Nog geen ervaring met verwarmen met de airco’s en ook nog niet met de vloerverwarming. Net klaar met de verbouwing, dus kan de ervaringen nog niet delen helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Urbanuss
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 19-05 04:11
BGFG schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 20:25:
[...]

Yup. Sinds kort 1 l/l pomp in de woonkamer en 1 in de werkkamer boven. Beiden tado gestuurd. Daarnaast vloerverwarming in de eetkeuken, ook tado gestuurd mbv een zoneklep. In de rest van de woning radiatoren, alles met tadoknoppen. Nog geen ervaring met verwarmen met de airco’s en ook nog niet met de vloerverwarming. Net klaar met de verbouwing, dus kan de ervaringen nog niet delen helaas.
Oké, ik ben benieuwd hoe het bevalt over een aantal maanden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
tl;dr: een Tado met OpenTherm of Aan/Uit aan een Remeha Elga Ace?
Instant update: tijden het typen van onderstaand epistel kom ik de volgende post tegen: tado in "Tado Smart Thermostat Topic - Deel 2" Dan zou ik dus voor Aan/Uit moeten gaan.

Vanuit Remeha wordt dat hier eigenlijk ook bevestigd - vanaf 32:44: YouTube: Webinar Verdieping technische training Elga Ace - Remeha

Sinds vandaag heb ik een Remeha Elga Ace 4kW hybride warmtepomp met daarachter een Remeha Tzerra Ace 28C. Hiervoor had ik een Valliant ketel die ik vanuit de Tado bedraad aanstuurde via OpenTherm. Alle radiatoren/ruimtes in huis (ook de woonkamer) hebben Tado radiatorknoppen, elke ruimte is dus altijd individueel te verwarmen en te regelen. Er is een buffervat van 40L geïnstalleerd op de retourleiding zodat de Elga Ace altijd zijn druk/warmte kwijt kan - ook als álle radiatoren dicht staan/gaan.

De Tado is nu door de installateur NIET gekoppeld aan de Elga Ace (ook niet aan de CV, kabel hangt gewoon los). In plaats daarvan is, volgens mij, een klokschema ingesteld op de Elga Ace en gaat deze dus tijdsafhankelijk (en weersafhankelijk denk ik, moet ik nog checken) stoken. Op zich bereik je dan het doel “temperatuur regelen per kamer”. Maar het is natuurlijk een vrij dom systeem: het houdt geen rekening met de te overbruggen temperaturen, het houdt geen rekening met aanwezigheid/afwezigheid en je bent mogelijk een deel van de tijd vooral je leidingen en buffervat aan het verwarmen (toch?) wat niet erg nuttig/efficient is.

Kortom, die Tado moet gewoon aan de Elga Ace gehangen worden. Maar hoe sluit ik ‘m nu aan? Er is nogal wat wisselende berichtgeving.

@tado geeft hier denk ik het meest complete antwoord - schakelen met Aan/Uit dus? tado in "Tado Smart Thermostat Topic - Deel 2"
Tado zegt (volgens gebruikers) dat de Elga Ace überhaupt niet ondersteund wordt: https://community.tado.co...de-warmtepomp-hoe-werking
@tado zegt hier dat de Elga Ace ondersteunt wordt: tado in "Tado Smart Thermostat Topic - Deel 2"
Tweakers geven aan dat het niet lekker werkt: Ik heb TADO een hybride warmtepomp met TADO?
Hier een bericht dat het werkt, maar beste met Aan/Uit: MitchellHearth in "Tado Smart Thermostat Topic - Deel 2"

Iemand nog andere/betere inzichten?

[ Voor 3% gewijzigd door MrAcid op 22-07-2022 22:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bla65
  • Laatst online: 15-07 22:03
MrAcid schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 22:27:
Instant update: tijden het typen van onderstaand epistel kom ik de volgende post tegen: tado in "Tado Smart Thermostat Topic - Deel 2" Dan zou ik dus voor Aan/Uit moeten gaan.

Vanuit Remeha wordt dat hier eigenlijk ook bevestigd - vanaf 32:44: YouTube: Webinar Verdieping technische training Elga Ace - Remeha

Sinds vandaag heb ik een Remeha Elga Ace 4kW hybride warmtepomp met daarachter een Remeha Tzerra Ace 28C. Hiervoor had ik een Valliant ketel die ik vanuit de Tado bedraad aanstuurde via OpenTherm. Alle radiatoren/ruimtes in huis (ook de woonkamer) hebben Tado radiatorknoppen, elke ruimte is dus altijd individueel te verwarmen en te regelen. Er is een buffervat van 40L geïnstalleerd op de retourleiding zodat de Elga Ace altijd zijn druk/warmte kwijt kan - ook als álle radiatoren dicht staan/gaan.

De Tado is nu door de installateur NIET gekoppeld aan de Elga Ace (ook niet aan de CV, kabel hangt gewoon los). In plaats daarvan is, volgens mij, een klokschema ingesteld op de Elga Ace en gaat deze dus tijdsafhankelijk (en weersafhankelijk denk ik, moet ik nog checken) stoken. Op zich bereik je dan het doel “temperatuur regelen per kamer”. Maar het is natuurlijk een vrij dom systeem: het houdt geen rekening met de te overbruggen temperaturen, het houdt geen rekening met aanwezigheid/afwezigheid en je bent mogelijk een deel van de tijd vooral je leidingen en buffervat aan het verwarmen (toch?) wat niet erg nuttig/efficient is.

Kortom, die Tado moet gewoon aan de Elga Ace gehangen worden. Maar hoe sluit ik ‘m nu aan? Er is nogal wat wisselende berichtgeving.

@tado geeft hier denk ik het meest complete antwoord - schakelen met Aan/Uit dus? tado in "Tado Smart Thermostat Topic - Deel 2"
Tado zegt (volgens gebruikers) dat de Elga Ace überhaupt niet ondersteund wordt: https://community.tado.co...de-warmtepomp-hoe-werking
@tado zegt hier dat de Elga Ace ondersteunt wordt: tado in "Tado Smart Thermostat Topic - Deel 2"
Tweakers geven aan dat het niet lekker werkt: Ik heb TADO een hybride warmtepomp met TADO?
Hier een bericht dat het werkt, maar beste met Aan/Uit: MitchellHearth in "Tado Smart Thermostat Topic - Deel 2"

Ik wacht nog op mijn Elga maar heb me ook al wat ingelezen. Die van mij gaat op aan/uit omdat de Elga zo werkt. Je loopt anders het risico dat hij gaat pendelen (steeds kort aan/uit) en dat wil je echt voorkomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrScratch

MrScratch

De Tado lijkt nog niet echt op de moderne tijd voorbereid. Ik heb een Mitsubishi warmtepomp en daar is de Tado ook niet op aangesloten. Kan ook niet volgens mij, behalve misschien op aan/uit stand. De warmtepomp volgt gewoon zijn eigen stooklijn en de Tado zet alleen de zones open en dicht. Werkt op zich wel, maar inderdaad de vraag of het efficiënt/optimaal is.

Over koelen met Tado hebben het maar helemaal niet. :-(

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Het is een lastig verhaal. Daarom ook veel tegenstrijdige berichten.

In principe zit je met aan/uit sturing het veiligst. Waarom niet OpenTherm?

tado werkt met een PID principe en stuurt zo via OpenTherm een warmtevraag aan de ketel/warmtepomp.

Het probleem: De Elga (en misschien de Elga ACE) kijkt niet naar deze warmtevraag (PID) maar leest alleen de ingestelde en gemeten temperatuur.
Voor tado is dat geen probleem zolang er alleen een tado thermostaat aan de Elga (ACE) hangt.
Het probleem doet zich voor als er ook tado slimme radiatorknoppen worden toegevoegd. Die tado Slimme Radiatorknoppen sturen een PID warmtevraag naar de tado thermostaat die het dan doorstuurt naar de ketel/warmtempomp.
Helaas doet de Elga (ACE) hier dus helemaal niets mee.

Dit is lastig te snappen voor de gemiddelde consument. Daarom is er besloten om hem volledig als "incompatibel" in te stellen.
Als u toch wilt aansluiten kunt u dat op eigen risico doen (het liefst dus via aan/uit, zeker bij gebruik van de Slimme Radiatorknoppen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
tado schreef op maandag 25 juli 2022 @ 14:39:
[...]

tado werkt met een PID principe en stuurt zo via OpenTherm een warmtevraag aan de ketel/warmtepomp.

Het probleem: De Elga (en misschien de Elga ACE) kijkt niet naar deze warmtevraag (PID) maar leest alleen de ingestelde en gemeten temperatuur.
Voor tado is dat geen probleem zolang er alleen een tado thermostaat aan de Elga (ACE) hangt.
Het probleem doet zich voor als er ook tado slimme radiatorknoppen worden toegevoegd. Die tado Slimme Radiatorknoppen sturen een PID warmtevraag naar de tado thermostaat die het dan doorstuurt naar de ketel/warmtempomp.

Dit is lastig te snappen voor de gemiddelde consument. Daarom is er besloten om hem volledig als "incompatibel" in te stellen.
Als u toch wilt aansluiten kunt u dat op eigen risico doen (het liefst dus via aan/uit, zeker bij gebruik van de Slimme Radiatorknoppen)
Dank voor de uitleg. Hij zit er inmiddels aan op Aan/Uit. Voorlopig gaat de verwarming nog niet aan dus hoe goed en zuinig het allemaal werkt weet ik pas over een paar maanden. :)

Met de opkomst van warmtepompen zou het wel mooi zijn als Tado deze (slimmer) aan zou kunnen sturen. Staat dit op de roadmap? Wat kunnen we daarvan verwachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online

woekele

woekele

Tot de conclusie gekomen dat ik in mijn nieuwe woning zo weinig hoef te stoken dat ik echt Tado niet meer nodig ga hebben... heb dus een Tado-kastje incl. bridge over, volgens mij V2 (in elk geval een versie waar je nog geen maandbedrag had) en 2 extra Tado-kastjes om als kamertempsensor te gebruiken en stuk of 8 radiatorknoppen. Kan ik deze gewoon zo verkopen? Of moet ik eerst nog iets ontkoppelen/resetten? (de hardware bedoel ik dan, maar eventueel ook het account op de Tado-site en de registratie van het kastje omdat hij anders blokkeert voor de nieuwe eigenaar of zo) En dan nog bedenken wat ik ervoor moet gaan vragen... :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 31-01-2023
Gisteren heb ik 2 nieuwe Tado Airco geïnstalleerd.
Maar van de 4 functies Heat/Dry/Cool/Fan kan ik alleen maar Cool en Heat gebruiken. De andere functies zijn er gewoon niet!?
Hoe kan ik deze toch krijgen; ik zie namelijk nergens iets waar ik het type-nr van de afstandsbediening kan invoeren?

Op internet lees ik meer van dit soort problemen en dan zeggen ze dat het invoeren van het typen van de afstandsbediening de oplossing was.
Maar ik zie nergens iets waar ik dit kan doen. Het enige dat ik kan doen is de AB op de tado richten en dan krijg ik de melding 'apparaat gevonden', maar die werkt dus maar voor de helft

Ik hoop dat iemand (bijv. @tado) me hier kan helpen, anders gaan ze terug ben ik bang.

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max-Imus
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 28-07 11:35
Ik lees hier het een en ander over Energy IQ, maar ik heb heel die functie niet? mijn tado geeft aan versie 7.28.14.53 te draaien, met de internetbridge op FW 92.1. enig idee hoe ik aan de nieuwe functie kom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankyy
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Max-Imus schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 22:08:
Ik lees hier het een en ander over Energy IQ, maar ik heb heel die functie niet? mijn tado geeft aan versie 7.28.14.53 te draaien, met de internetbridge op FW 92.1. enig idee hoe ik aan de nieuwe functie kom?
Ik heb op het hoofdscherm met alle tegels een "Energy IQ" tegel. Qua firmware zit ik op het zelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max-Imus
Frankyy schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 22:41:
[...]

Ik heb op het hoofdscherm met alle tegels een "Energy IQ" tegel. Qua firmware zit ik op het zelfde.
Ik heb alleen deze tegels
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/J85qXwbJ7GsNs93t4TZjZWoV-q0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fpux7nTNv1IlmV2fHqnk9HET.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoStiglitz
  • Laatst online: 21:05
Zojuist de installatie gedaan van de Tado, gaat best makkelijk. Een thermostaat en 2 radiator knoppen. Of eigenlijk 1 is gelukt bij de andere heb ik de adapter het schroefdraad verdraaid (plastic he)
Ik heb de ravl-02 adapter nodig. Zijn deze los te koop? Of is er wellicht een mede tweakers die er 1 over heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amphora
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19:43

amphora

Websites & Fotografie

Max-Imus schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 22:08:
Moet je het abonnement voor afsluiten geloof ik.

nickdekruijk.nl Websites & Fotografie, Sony A7CII, 20-70, 85/1.8, 45/1.8, Fuji X-T3, 10-24, 18-55/2.8-4, 35/1.4, 50-230, DJI Mini 3 pro, 16" MacBook Pro M1 Max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max-Imus
amphora schreef op zondag 31 juli 2022 @ 11:41:
[...]

Moet je het abonnement voor afsluiten geloof ik.
Dat heb ik dus ook 😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
funske schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 11:08:
Maar van de 4 functies Heat/Dry/Cool/Fan kan ik alleen maar Cool en Heat gebruiken. De andere functies zijn er gewoon niet!?
Hoe kan ik deze toch krijgen; ik zie namelijk nergens iets waar ik het type-nr van de afstandsbediening kan invoeren?

Op internet lees ik meer van dit soort problemen en dan zeggen ze dat het invoeren van het typen van de afstandsbediening de oplossing was.
Maar ik zie nergens iets waar ik dit kan doen. Het enige dat ik kan doen is de AB op de tado richten en dan krijg ik de melding 'apparaat gevonden', maar die werkt dus maar voor de helft

Ik hoop dat iemand (bijv. @tado) me hier kan helpen, anders gaan ze terug ben ik bang.
Deze Tado Airco met HomeKit heb ik gekocht voor €69,- bij Tado zelf. Is echt een koopje Pricewatch geeft €79,- aan.

[ Voor 3% gewijzigd door funske op 31-07-2022 16:57 ]

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!
funske schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 11:08:

Neem even contact op met onze support. Stuur ook meerdere fotos van uw afstandsbediening mee. Ook van binnenkant van batterijvak, daar staat vaak het typenummer.

Misschien is er meer mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
tado schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 16:29:
[...]

Neem even contact op met onze support. Stuur ook meerdere fotos van uw afstandsbediening mee. Ook van binnenkant van batterijvak, daar staat vaak het typenummer.

Misschien is er meer mogelijk.
Dat heb ik inmiddels gedaan en dit is het antwoord dat ik kreeg:
Momenteel ondersteunt HomeKit alleen de functies Koeling, Verwarming en Temperatrur.
Zelfs als er meer opties beschikbaar zijn in de tado° app, zal HomeKit alleen de bovengenoemde functies tonen.
U kunt fan en swing selecteren in de tado°-app, die dan als wijziging in HomeKit wordt opgeslagen, maar vanaf daar niet meer gewijzigd kunnen worden.
Op dit moment is er helaas geen andere optie.
Dus schijnbaar is die HomeKit voorziening nog niet echt kompleet!
Wel raar dat ze dan toch het HomeKit logo mogen gebruiken, ook al heeft HK maar de helft van de functies die Tado heeft?!?!? 8)7 :?

Toch nog eens even goed nadenken of ik ze wel hou……..

Have Fun Funske

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RulazZ
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 23-04 20:09
[...]

@tado Ik heb vorig jaar veel geexperimenteerd met het afstellen van de Elga Ace na installatie en de aansturing lijkt wel echt anders dan de oude Elga, die inderdaad alleen naar setpoint en kamertemperatuur kijkt. Bij OpenTherm lijkt hij gewoon altijd de aanvoertemperatuur (of warmtevraagpercentage) van de thermostaat te gehoorzamen, maar als de Tado een lage warmtevraag doorstuurt komt de gevraagde aanvoertemperatuur uit op gekke waardes (<20C) en slaat hij af. Daarom heb ik de Tado inmiddels ook op aan/uit staan zoals ook hier aangegeven, en bepaalt de Elga Ace zelf de aanvoertemperatuur aan de hand van de buitentemperatuur (WAR).

Echter is dit ook geen pure aan/uit besturing heb ik het idee: alleen als de warmtevraag van de Tado 100% is, is het relais in de thermostaat altijd gesloten, en bij 0% is het relais altijd open. Bij waardes ertussenin heb ik het idee dat de Tado een soort van procentuele aan/uit tijdsverdeling maakt waardoor het relais niet continu gesloten is en de Elga Ace regelmatig start/stopt. Ik kan me voorstellen dat dit een prima aansturing is met CV-ketels, maar met een warmtepomp is dit niet zo ideaal, i.v.m. compressorslijtage. Kunnen jullie dit bevestigen?

Liever zou ik zien dat de aan/uit functie wat "dommer" is, of via een setting dom gemaakt kan worden. Bijvoorbeeld door altijd 100% of 0% warmte te vragen, of de relais altijd te sluiten bij warmtevraag >10% of >50% bijvoorbeeld, en daaronder te openen.

[ Voor 5% gewijzigd door RulazZ op 03-08-2022 09:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
funske schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 20:00:
[...]

Dat heb ik inmiddels gedaan en dit is het antwoord dat ik kreeg:
[...]

Dus schijnbaar is die HomeKit voorziening nog niet echt kompleet!
Wel raar dat ze dan toch het HomeKit logo mogen gebruiken, ook al heeft HK maar de helft van de functies die Tado heeft?!?!? 8)7 :?

Toch nog eens even goed nadenken of ik ze wel hou……..
Dit is niet een limitatie van tado, maar van HomeKit.
Ik denk omdat HomeKit geen airco's ondersteunt en wij de tado als een "thermostaat" classificeren om het uberhaupt in HomeKit te krijgen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
RulazZ schreef op woensdag 3 augustus 2022 @ 09:43:
[...]

@tado Ik heb vorig jaar veel geexperimenteerd met het afstellen van de Elga Ace na installatie en de aansturing lijkt wel echt anders dan de oude Elga, die inderdaad alleen naar setpoint en kamertemperatuur kijkt. Bij OpenTherm lijkt hij gewoon altijd de aanvoertemperatuur (of warmtevraagpercentage) van de thermostaat te gehoorzamen, maar als de Tado een lage warmtevraag doorstuurt komt de gevraagde aanvoertemperatuur uit op gekke waardes (<20C) en slaat hij af. Daarom heb ik de Tado inmiddels ook op aan/uit staan zoals ook hier aangegeven, en bepaalt de Elga Ace zelf de aanvoertemperatuur aan de hand van de buitentemperatuur (WAR).

Echter is dit ook geen pure aan/uit besturing heb ik het idee: alleen als de warmtevraag van de Tado 100% is, is het relais in de thermostaat altijd gesloten, en bij 0% is het relais altijd open. Bij waardes ertussenin heb ik het idee dat de Tado een soort van procentuele aan/uit tijdsverdeling maakt waardoor het relais niet continu gesloten is en de Elga Ace regelmatig start/stopt. Ik kan me voorstellen dat dit een prima aansturing is met CV-ketels, maar met een warmtepomp is dit niet zo ideaal, i.v.m. compressorslijtage. Kunnen jullie dit bevestigen?

Liever zou ik zien dat de aan/uit functie wat "dommer" is, of via een setting dom gemaakt kan worden. Bijvoorbeeld door altijd 100% of 0% warmte te vragen, of de relais altijd te sluiten bij warmtevraag >10% of >50% bijvoorbeeld, en daaronder te openen.
Ja, voor relais sturing (aan/uit) zetten we het PID % om in een PWM signaal.
Stuur anders even mail naar de support met de vraag of de minimale aan/uit tijd aangepast kan worden omdat u een warmtepomp stuurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
tado schreef op woensdag 3 augustus 2022 @ 17:41:
[...]

Dit is niet een limitatie van tado, maar van HomeKit.
Ik denk omdat HomeKit geen airco's ondersteunt en wij de tado als een "thermostaat" classificeren om het uberhaupt in HomeKit te krijgen.
Okè, dan weet ik nu hoe het zit. Dank @tado d:)b

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
tado schreef op woensdag 3 augustus 2022 @ 17:42:
[...]

Ja, voor relais sturing (aan/uit) zetten we het PID % om in een PWM signaal.
Stuur anders even mail naar de support met de vraag of de minimale aan/uit tijd aangepast kan worden omdat u een warmtepomp stuurt.
Ben benieuwd @RulazZ, kun je informatie delen als je die gekregen hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 15:03

Edmin

Crew Council

get on my horse!

[...]

Hebben meer modellen hier last van? Net als veel consumenten wil ik nu graag de stap naar hybride maken, maar rommelige info over compatibiliteit maakt het kiezen van een warmtepomp lastig. Is die compatibiliteitslijst opgesteld met gebruik van meerdere radiatorknoppen in het achterhoofd? Het is namelijk niet te doen dit per model bij support op te vragen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrScratch

MrScratch

MrScratch schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 15:34:
[...]

@tado Is het mogelijk om een feature request in te dienen om een thermostaatknop/kamer op maximaal open te zetten? Dit is een belangrijke functie zolang Tado niet het koelen met een warmtepomp ondersteunt.

Ik ben aan het koelen met mijn warmtepomp en ik kwam er maar niet achter waarom in 1 kamer de Jaga DBH ventilatoren niet aan sprongen. Deze zijn ingesteld om te gaan draaien als de temperatuur onder de 22 graden aanvoer zit, maar kennelijk werd die temperatuur niet gehaald.

Uiteindelijk logisch, want ik heb de kamer op maximaal verwarmen met 25 graden gezet, maar de temperatuur in de kamer was 25.1! Dus Tado zet de thermostaat dicht en er komt geen aanvoer. Nu de knop er maar even afgehaald en deze staat nu open. Maar dat moet toch slimmer kunnen.

• JBS
  • Niet online

JBS

MrScratch schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 17:23:
[...]

@tado Is het mogelijk om een feature request in te dienen om een thermostaatknop/kamer op maximaal open te zetten? Dit is een belangrijke functie zolang Tado niet het koelen met een warmtepomp ondersteunt.

Ik ben aan het koelen met mijn warmtepomp en ik kwam er maar niet achter waarom in 1 kamer de Jaga DBH ventilatoren niet aan sprongen. Deze zijn ingesteld om te gaan draaien als de temperatuur onder de 22 graden aanvoer zit, maar kennelijk werd die temperatuur niet gehaald.

Uiteindelijk logisch, want ik heb de kamer op maximaal verwarmen met 25 graden gezet, maar de temperatuur in de kamer was 25.1! Dus Tado zet de thermostaat dicht en er komt geen aanvoer. Nu de knop er maar even afgehaald en deze staat nu open. Maar dat moet toch slimmer kunnen.
Feature requests verlopen via het Tado forum: https://community.tado.co...e%C3%ABn-en-verbeteringen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chippie777
Wat ik eigenlijk mis is een Max temperatuur instelling. Zo kan je er voor zorgen dat medebewoners geen hogere temperaturen kunnen instellen dan wat jij per ruimte/thermostaat instelt. Lijkt mij niet heel lastig om te implementeren. Zeker in de huidige energie crisis lijkt mij zo’n instelling prima. Ik heb al gezien op het tado forum dat dit eerder gevraagd is maar tot op heden geen reactie vanuit tado.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

chippie777 schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 10:32:
Wat ik eigenlijk mis is een Max temperatuur instelling. Zo kan je er voor zorgen dat medebewoners geen hogere temperaturen kunnen instellen dan wat jij per ruimte/thermostaat instelt. Lijkt mij niet heel lastig om te implementeren. Zeker in de huidige energie crisis lijkt mij zo’n instelling prima. Ik heb al gezien op het tado forum dat dit eerder gevraagd is maar tot op heden geen reactie vanuit tado.
Misschien moet je dan toch gewon maar even een goed gesprek met je gezin hebben. ;)
Ik zie de use case iig niet zo direct voor me...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RulazZ
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 23-04 20:09
Edmin schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 10:47:
[...]

Misschien moet je dan toch gewon maar even een goed gesprek met je gezin hebben. ;)
Ik zie de use case iig niet zo direct voor me...
Peuters die het leuk vinden om aan de knoppen te draaien :9 ?

Ow wacht, daarvoor is er al de "Child Lock" functie, ideaal!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chippie777
@Ed_L en @RulazZ Uiteraard helpt een goed gesprek altijd (tijdelijk :-) ) De Child lock functie vind ik weer wat anders. Wij hebben hier een onregelmatig leven. Uiteraard heb ik een zo goed en zo kwaad als dat gaat een programma in de winter maanden draaien. Dit zorgt er voor dat de kamers van de jong volwassenen in dit huis op gezette tijden naar voor in gestelde temperaturen gaan. Tevens heb ik via homekit in gesteld dat als de jong volwassenen niet thuis is de betreffende kamer het ingestelde programma volgt, dus vergeet de jong volwassenen de temperatuur omlaag te zetten dan gaat dit automatisch. Allemaal prima maar in mijn ogen zou een max temp instelling hierbij ook nog helpen. Men heeft het koud en voor je het weet wordt de temperatuur omhoog gezet zonder er bij na te denken hoe hoog. (voorbeeld: het is 16 graden, dan wordt het al erg lekker als je de temperatuur op 19 graden zet, maar een kouwelijk persoon denkt dat 23 graden ook prima is :-) ) Zal vast niet voor iedereen werken maar mij lijkt dit wel handig. Wij hebben hier stadsverwarming dus kunnen elke kamer prima apart regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Nou ja, je bent blijkbaar niet helemaal alleen: https://community.tado.co...-room-temperature-control

Al gaat mijn persoonlijke voorkeur uit naar een opvoedend gesprek (en ja, ik heb ook van die opgeschoten lui rondlopen hier ;) ).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bla65
  • Laatst online: 15-07 22:03
chippie777 schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 11:17:
@Ed_L en @RulazZ Uiteraard helpt een goed gesprek altijd (tijdelijk :-) ) De Child lock functie vind ik weer wat anders. Wij hebben hier een onregelmatig leven. Uiteraard heb ik een zo goed en zo kwaad als dat gaat een programma in de winter maanden draaien. Dit zorgt er voor dat de kamers van de jong volwassenen in dit huis op gezette tijden naar voor in gestelde temperaturen gaan. Tevens heb ik via homekit in gesteld dat als de jong volwassenen niet thuis is de betreffende kamer het ingestelde programma volgt, dus vergeet de jong volwassenen de temperatuur omlaag te zetten dan gaat dit automatisch. Allemaal prima maar in mijn ogen zou een max temp instelling hierbij ook nog helpen. Men heeft het koud en voor je het weet wordt de temperatuur omhoog gezet zonder er bij na te denken hoe hoog. (voorbeeld: het is 16 graden, dan wordt het al erg lekker als je de temperatuur op 19 graden zet, maar een kouwelijk persoon denkt dat 23 graden ook prima is :-) ) Zal vast niet voor iedereen werken maar mij lijkt dit wel handig. Wij hebben hier stadsverwarming dus kunnen elke kamer prima apart regelen.
Bekende situatie, er zijn ook huisgenoten die denken dat het sneller warm wordt als je de temperatuur hoog zet 8)7 Of je gooit er wat home automation tegenaan: ik kan in Home Assistant prima regelen dat de temperatuur naar een door mij ingestelde temperatuur gaat als iemand het idee heeft om hem op 25 graden te zetten. Je maakt je niet altijd populair, maar het werkt wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chippie777
@Bla65 ben ooit eens bezig geweest met Home Assistant, uiteindelijk mee gestopt. Ik had het gevoel dat ik er meer mee bezig was dan wat het deed wat ik wilde. Zal ongetwijfeld aan mijn skills gelegen hebben. Wie weet pak ik het ooit nog eens op.
@Edmin Dat gesprek hebben we zeker met enige regelmaat en het werkt ook wel (moet wel af en toe het gesprek herhalen :-) ), maar aan de andere kant lijkt mij zo’n optie niet heel ingewikkeld te implementeren.

[ Voor 30% gewijzigd door chippie777 op 12-08-2022 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online

woekele

woekele

woekele schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 15:05:
heb dus een Tado-kastje incl. bridge over, volgens mij V2 (in elk geval een versie waar je nog geen maandbedrag had) en 2 extra Tado-kastjes om als kamertempsensor te gebruiken en stuk of 8 radiatorknoppen. Kan ik deze gewoon zo verkopen? Of moet ik eerst nog iets ontkoppelen/resetten? (de hardware bedoel ik dan, maar eventueel ook het account op de Tado-site en de registratie van het kastje omdat hij anders blokkeert voor de nieuwe eigenaar of zo)
@tado heeft u hier nog advies over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin2k
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:49
Ik ben al jaar en dag verknocht aan Toon. De verwevenheid met Toon abonnement (liefst niet Dooren), traagheid en het touchscreen reageert steeds slechter... Doet mij willen overstappen Nest of Tado.

Ik wil in huis meer zone gestuurd gaan regelen. Het Tado systeem met de radiator knoppen lijken mij daar heel fijn voor.

Maar Opentherm-wise en qua gasverbruik. Zijn er Tweakers die van Toon naar Tado zijn overgestapt en kunnen vertellen of de Tado qua comfort en gasverbruik ok is?

Zonnepanelen 3950Wp - DMEGC 6x395Wp (ZW 2°) + DMEGC 4x395Wp (ZW 28°) - Solis 3.6 ; Easee Charge Lite 11kW + Easee Equalizer (Load Balancing) ; BMW iX1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graaf Edzard
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 18-06 16:51
Ik heb zojuist het Tado systeem aangeschaft, samen met 4 thermostatische radiatorknoppen (om de ouderwetse + - draaiknop op de radiatoren te vervangen).

Nu kom ik thuis, en tot mijn verbazing zijn de thermostatische radiatorknoppen niet zoals omschreven (artikelnr 6072001 van Hornbach voor de geïnteresseerden).

De cijfers op deze nieuwe radiatorknoppen staan op de kop, in tegenstelling tot wat op de foto's van Hornbach wordt aangegeven.
Bij de handleiding bij deze knoppen staat dat ik de radiatorknop niet in mijn benodigde positie mag plaatsen (met de cijfers dan op de kop dus).

Nu vraag ik mij af of ik weer 50km moet rijden om de radiatorknoppen in te wisselen bij de Hornbach, aangezien de kop toch van deze thermostatische aansluiting wordt vervangen voor de Tado variant. Zou de Tado knop er geen probleem mee hebben om verticaal erop gezet te worden??

Hopelijk weet iemand of dit in mijn geval niets uit maakt.

Foto ter illustratie:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uaohViBXE5_nwQwbgDu61Kz_DY0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VWsxe8l8W6UB8V1MAgS6YRu8.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
Graaf Edzard schreef op dinsdag 16 augustus 2022 @ 14:00:
Bij de handleiding bij deze knoppen staat dat ik de radiatorknop niet in mijn benodigde positie mag plaatsen (met de cijfers dan op de kop dus).
Als het al in de beschrijving staat dat je ze niet in die positie mag plaatsen, zou ik het dus ook niet doen. Dat is dan zeker al een keer geprobeerd, dus ik zou het niet doen.

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m.robers
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 13-09-2024
Je wilt ook eigenlijk niet dat de radiatorknop omhoog wijst zoals in jouw foto; dat beïnvloedt de temperatuurmeting (ook van de TADO knop) negatief vanwege de opstijgende warmte van de radiator. Idealiter moet ie in jouw foto naar rechts wijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Én je moet ook de kranen vervangen? (Voordat je straks weer 50km moet rijden)

Als je die kranen nog moet vervangen dan kun je ze direct vervangen voor een exemplaar waarbij hij wél horizontaal staat. Wel even goed meten of je dan de knoppen er nog op krijgt, soms kom je ruimte te kort met muren e.d.

[ Voor 59% gewijzigd door MrAcid op 16-08-2022 16:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
woekele schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 15:05:
Tot de conclusie gekomen dat ik in mijn nieuwe woning zo weinig hoef te stoken dat ik echt Tado niet meer nodig ga hebben... heb dus een Tado-kastje incl. bridge over, volgens mij V2 (in elk geval een versie waar je nog geen maandbedrag had) en 2 extra Tado-kastjes om als kamertempsensor te gebruiken en stuk of 8 radiatorknoppen. Kan ik deze gewoon zo verkopen? Of moet ik eerst nog iets ontkoppelen/resetten? (de hardware bedoel ik dan, maar eventueel ook het account op de Tado-site en de registratie van het kastje omdat hij anders blokkeert voor de nieuwe eigenaar of zo) En dan nog bedenken wat ik ervoor moet gaan vragen... :D
Het beste is om ze uit uw account te halen voor u ze verkoopt. Maar ook al doet u dat niet, voorzie ik geen permanente problemen bij 2e hands verkoop voor de nieuwe eigenaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MrScratch schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 17:23:
[...]

U kunt feature requests indienen via het tado forum. https://community.tado.com/nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Edmin schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 22:06:
[...]

Hebben meer modellen hier last van? Net als veel consumenten wil ik nu graag de stap naar hybride maken, maar rommelige info over compatibiliteit maakt het kiezen van een warmtepomp lastig. Is die compatibiliteitslijst opgesteld met gebruik van meerdere radiatorknoppen in het achterhoofd? Het is namelijk niet te doen dit per model bij support op te vragen.
Als ze compatibel staan in de PDF dan kunt u uitgaan dat dat ook inclusief de tado Slimme Radiatorknoppen is.

Helaas dekt de PDF niet veel warmtepompen af, staat die van u er niet tussen, bent u op dit moment helaas aangewezen op onze support.

• BGFG
Ik heb zojuist het Tado systeem aangeschaft, samen met 4 thermostatische radiatorknoppen (om de ouderwetse + - draaiknop op de radiatoren te vervangen).

Nu kom ik thuis, en tot mijn verbazing zijn de thermostatische radiatorknoppen niet zoals omschreven (artikelnr 6072001 van Hornbach voor de geïnteresseerden).

De cijfers op deze nieuwe radiatorknoppen staan op de kop, in tegenstelling tot wat op de foto's van Hornbach wordt aangegeven.

Nu vraag ik mij af of ik weer 50km moet rijden om de radiatorknoppen in te wisselen bij de Hornbach, aangezien de kop toch van deze thermostatische aansluiting wordt vervangen voor de Tado variant. Zou de Tado knop er geen probleem mee hebben om verticaal erop gezet te worden??

Foto ter illustratie:

[Afbeelding]
Als je nu de tado knop monteert (omhoog dus) meet ie zeer waarschijnlijk een te hoge temperatuur. Ik heb in mijn woonkamer de thermoknoppen uitgezet voor de meting; hiervoor gebruik ik een losse tado thermostaat die centraal hangt. Alternatief is het vervangen van je radiatorventiel door een horizontale https://www.warmteservice...405?origin=-tl001-11-170-

Snap eigenlijk niet goed waarom je thermostaat kranen hebt gekocht, die ga je namelijk niet gebruiken als je tado knoppen hebt.

[ Voor 3% gewijzigd door BGFG op 18-08-2022 19:42 ]

• Ankh
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 22:11

Ankh

|true

Foto ter illustratie:

[Afbeelding]
Volgens mij heb je het verkeerde gekocht.
Om de Tado aan te sluiten heb je een geschikte radiatorkraan nodig en geen radiatorknop (wat je nu hebt). Je huidige radiatorkraan is niet thermisch en is dus niet geschikt voor Tado.
Deze heb je nu: https://www.praxis.nl/ger...s-15mm-klemx1/2bu/5352566
(aan/uit) en zou je deze moeten halen: https://www.praxis.nl/ger...an-ra-n-1/2-haaks/5463668.
Betekent dat je alles moet vervangen (incl. leeglopen van je radiator systeem etc).

Uiteraard kan ik het ook compleet verkeerd hebben :+

[ Voor 15% gewijzigd door Ankh op 18-08-2022 19:51 ]

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

• amiaima
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 29-07 10:26
Van de week mijn radiatorkranen vervangen voor Danfoss Thermostaatkraan RA-N 15. Dit ging zonder moeite echter wel een Danfoss knelset extra lang nodig gehad voor iedere kraan.

Nu nog de Tado knoppen er op maar aangezien de kamer temperaturen boven de 25 staan valt er mijn inziens niet veel te testen.

@Graaf Edzard denk dat jij de Danfoss Thermostaatkraan RA-N 15 verkeerd haaks 1/2 nodig heb.
Pagina: 1 ... 38 ... 65 Laatste