Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolien jimmink
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 08-11-2021
Mijn vraag

Ik heb TADO laten installeren. Nu wil ik graag een hybride warmtepomp (Remeha Elga 4 of 6KW).

Relevante software en hardware die ik gebruik
...Geen Ik ben digibeet wat dit betreft

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Volgens de mensen van TADO zelf, is er géén pomp compatibel met TADO.
Dat zou betekenen dat ik op bijv,. Honeywell moet overstappen.
Zijn er mensen die Tado wel hebben kunnen koppelen aan een hybride warmtepomp?
Zo ja dan hoor ik dat heel graag.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YvoV
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 31-01-2022
Ik heb enkele jaren Tado in combinatie met vloerverwarming door het gehele huis. In elke ruimte zit een thermostaat die de servo’s van LTV verdelers aansturen. De ketel was verbonden met de extentiekit. Na meerdere keren iemand van Tado gesproken te hebben en aangegeven dat ik de Tado alleen wilde gebruiken voor verwarmen en niet voor koelen kreeg ik vorige week een document met uitleg voor de installatie.

Na het installeren van de Elga ace 6kw heb ik de extentiekit verbonden met de Elga. Alles leek even te werken, echter kwam ik er snel achter dat de stooklijn zeer ongunstig is en bij het minste verschil de ketel ingeschakeld wordt.

Ik zie zelf twee mogelijke opties. Of Tado past de stooklijn aan of Tado geeft alleen aan/uit signaal door en laat verder het denkwerk over aan de Elga. Ik verwacht dat het de laatste optie gaat worden. Zeker i.c.m. een buffervat. Zodra ik een oplossing heb zal ik het doorgeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solarfreak
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 26-04 08:16
Ook ik heb begin dit jaar de Remeha Elga Ace 6kw laten installeren en ook ik had met de installateur afgesproken dat ik de Tado zou behouden. Het Tado systeem was en is een mooie oplossing echter kwam ik er al snel achter dat deze combinatie niet goed samenwerkte. De Tado was door installateur wel omgezet van modulerend naar aan/uit, maar als snel zag een in mijn domoticz omgeving dat de warmtepomp wel 6 an 7 keer aan/uit (soort pendel gedrag) voordat hij wat ging doen. Dit gedrag is niet wenselijk voor een warmtepomp. Ik heb na 2 maanden besloten de Tado toch maar te vervangen door een Remeha E-Twist en dan zie je direct heeft ander gedraag. De warmtepomp draait nu mooie lange runs en vertoont geen pendelgedrag. De E-Twist moet je dan ook zien als een soort afstandsbediening voor de Remeha. Mijn advies is om bij een Elga Ace altijd een E-Twist te nemen. Dit werkt gewoon goed.

Als je kijkt op de website van MKLEINMAN (google maar even) kan je ook een geel relaas lezen over de thermostaat bij de Elga Ace. Succes ermee