Verwijderd

tado schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 17:03:
[...]

Dat kan tado voorkomen als u Slimme Radiatorknoppen toevoegt aan uw woonkamer en het kantoortje. Dan kunt u die 2 kamers volledig onafhankelijk van elkaar aansturen.
Hoe voeg je een radiatorknop toe aan vloerverwarming?

• tumtum100
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 30-12 18:44
Onze tado bredrade thermostaat hangt op een ongelukkige plek boven de televisie, je raad het al deze meet dus ook de warmte van de tv mee. Is het mogelijk om voor deze ruimte een externe temperatuur sensor te kopen en die te gebruiken voor de meting zodat die de bredrade thermostaat aanstuurt?

• cs-tweak
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 20-12 21:16
tumtum100 schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 10:43:
Onze tado bredrade thermostaat hangt op een ongelukkige plek boven de televisie, je raad het al deze meet dus ook de warmte van de tv mee. Is het mogelijk om voor deze ruimte een externe temperatuur sensor te kopen en die te gebruiken voor de meting zodat die de bredrade thermostaat aanstuurt?
Als je de warmte van je tv enigszins in kaart hebt en deze is stabiel - dan kun je in de Tado-app een offset instellen. Als hij nu dus bijv. 20 aangeeft maar feitelijk is het 18 dan kan je dus -2 aangeven.

• tumtum100
cs-tweak schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 10:49:
[...]

Als je de warmte van je tv enigszins in kaart hebt en deze is stabiel - dan kun je in de Tado-app een offset instellen. Als hij nu dus bijv. 20 aangeeft maar feitelijk is het 18 dan kan je dus -2 aangeven.
Daar zat ik ook aan te denken alleen is het zo dat de tv niet heel de dag aanstaat dus als de tv uit staat meet de thermostaat het bijvoorbeeld weer te koud

• Breaker
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09:50
tumtum100 schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 10:43:
Ja, je kan een draadloze temperatuursensor van Tado ergens anders in de kamer neerhangen en toevoegen aan de kamer. Daarna kan je in de app aangeven bij de kamer welk “MEETTOESTEL” de temperatuur van de kamer moet bepalen en daarmee dus ook de knoppen aanstuurt.

[ Voor 3% gewijzigd door Breaker op 03-10-2021 11:31 ]

• tumtum100
Breaker schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 11:30:
[...]

Ja, je kan een draadloze temperatuursensor van Tado ergens anders in de kamer neerhangen en toevoegen aan de kamer. Daarna kan je in de app aangeven bij de kamer welk “MEETTOESTEL” de temperatuur van de kamer moet bepalen en daarmee dus ook de knoppen aanstuurt.
Okee top dankjewel voor je antwoord. Ik wilde even zeker weten of de externe temperatuur meter te koppelen was met de thermostaat, ik dacht namelijk dat deze alleen te koppelen was met een radiator thermostaatkraan.

• Greetoz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 29-12 17:14
Ik heb hier sinds een aantal dagen het probleem dat mijn Bridge een verbinding meer maakt met de "router" het Router lampje blijft maar knipperen. Dit heeft 3 jaar zonder problemen gefunctioneerd en er is niks veranderd in mijn netwerk. Heb al andere port op de switch geprobeert, kabel vervangen, dhcp server opnieuw opgestart. Maar niks werkt. Iemand hier nog een idee?

https://printcraft3d.nl Protect your BMW! https://BimmerNotify.app

• 12345j
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 03-01-2022
Ik gebruik al een tijd de Tado thermostaat kranen. Ze gaan niet heel goed om met stadsverwarming. Behoorlijk slecht zelfs, ze lijken echt gemaakt voor werking met een CV ofzo, altijd veel overschoot op de temperatuur. Ik betwijfel ook of ze echt heel traploos regelbaar zijn. Maar een beter alternatief heb ik nog niet gevonden.

Nu moest ik destijds een losse temperatuurmeter kopen om überhaupt de mogelijkheid te hebben om de temperatuur in stappen van 0,1 graden te regelen.

Is dat nu nog steeds het geval? Ik wil mogelijk 1 kraan erbij kopen voor een slaapkamer, maar uiteraard moet die wel goed regelbaar zijn. Of moet ik dan op elke slaapkamer zo'n enorm dure temperatuur sensor hebben?

• Greetoz
  • Laatst online: 29-12 17:14
12345j schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 12:47:
Ik gebruik al een tijd de Tado thermostaat kranen. Ze gaan niet heel goed om met stadsverwarming. Behoorlijk slecht zelfs, ze lijken echt gemaakt voor werking met een CV ofzo, altijd veel overschoot op de temperatuur. Ik betwijfel ook of ze echt heel traploos regelbaar zijn. Maar een beter alternatief heb ik nog niet gevonden.

Nu moest ik destijds een losse temperatuurmeter kopen om überhaupt de mogelijkheid te hebben om de temperatuur in stappen van 0,1 graden te regelen.

Is dat nu nog steeds het geval? Ik wil mogelijk 1 kraan erbij kopen voor een slaapkamer, maar uiteraard moet die wel goed regelbaar zijn. Of moet ik dan op elke slaapkamer zo'n enorm dure temperatuur sensor hebben?
Ja de temperatuur meting op een knop die rechtstreeks naast een warme radiator gaat nooit ideaal zijn, daarom hebben ze denk ik ook geen 0.1 graad instel mogelijkheid. Bij mij werken ze wel goed in combinatie met een externe thermostaat in de kamer.

https://printcraft3d.nl Protect your BMW! https://BimmerNotify.app

• 12345j
  • Laatst online: 03-01-2022
Greetoz schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 12:53:
[...]

Ja de temperatuur meting op een knop die rechtstreeks naast een warme radiator gaat nooit ideaal zijn, daarom hebben ze denk ik ook geen 0.1 graad instel mogelijkheid. Bij mij werken ze wel goed in combinatie met een externe thermostaat in de kamer.
Niet ideaal nee, maar de EQ3 kranen die ik heb doen dit toch vrij goed. Sterker nog, elke ouderwetse thermostaatkraan kan het prima. Is zeg maar de functie van het ding.

Ik heb het net nog even geprobeerd, en inderdaad instelbaar in 0,5 graden via de app, en 1 graden(!!) op de knop zelf. Dat is gewoon waardeloos. Dus dan moet ik een losse sensor van 80 euro(!!) in elke kamer leggen? Oef.
Edit: oh, met temperatuur sensor doet hij ook slechts stappen van 0,5 graden zo te zien.

Weet iemand misschien een goed alternatief voor Tado dat wel met stadsverwarming werkt? (Zigbee zou mooi zijn). Het is belangrijk dat de kranen traploos regelen.

[ Voor 4% gewijzigd door 12345j op 03-10-2021 17:09 ]

• Seafarer
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 10:35

Seafarer

XXX

12345j schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 13:02:
[...]

Niet ideaal nee, maar de EQ3 kranen die ik heb doen dit toch vrij goed. Sterker nog, elke ouderwetse thermostaatkraan kan het prima. Is zeg maar de functie van het ding.

Ik heb het net nog even geprobeerd, en inderdaad instelbaar in 0,5 graden via de app, en 1 graden(!!) op de knop zelf. Dat is gewoon waardeloos. Dus dan moet ik een losse sensor van 80 euro(!!) in elke kamer leggen? Oef.
Edit: oh, met temperatuur sensor doet hij ook slechts stappen van 0,5 graden zo te zien.

Weet iemand misschien een goed alternatief voor Tado dat wel met stadsverwarming werkt? (Zigbee zou mooi zijn). Het is belangrijk dat de kranen traploos regelen.
Is de flow door de radiator niet te groot? Dat wordt altijd moeilijk regelen. Kun je de doorstroming beperken met een voetventiel misschien?

Een CV-Ketel is een vlamkoeler en een radiator is een waterkoeler. :) Debiet is vermogen en niet de temperatuur.

• GVR
  • Registratie: November 2004
  • Nu online

GVR

sjansen schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 20:11:
Thermostaat hangt in de huiskamer met de 2 radiator kranen "zonder zoneregelaar".
Radiatorkraan slaapkamer1, heeft de instelling "zoneregelaar thermostaat beneden in de huiskamer".
Dus als de slaapkamer warmte vraagt dan sprint de cv aan.
Dat is dus goed. Maar als ik in de huiskamer zit en het dan te koud heb, dan ben ik gewend om de themostaat omhoog te gooien. Maar omdat de radiatorkranen in de huiskamer ook op temperatuur regelt. Kan het dus zijn dat alles dicht staat en de thermostaat, warmte vraagt. Dat kan de cv dus niet aan.

Jou oplossing zou betekenen, dat mijn dochter, als ze het koud heeft in de slaapkamer1, eerst naar beneden moet om de thermostaat hoger te zetten. Das niet logisch.

Kortweg denk ik dus dat alles op "geen zone" moet staan en dat de thermostaat dus ook ingesteld moet worden door Tado, dat deze niet meespeelt ? Alleen was mijn vraag dan: kan ik dan nog wel wat met de thermostaat regelen ?
Ik had je update even gemist omdat er geen quote was gebruikt.
Vwb het niet kwijt kunnen van warmte moet je altijd zorgen voor
1) een radiator die altijd open staat, bijvoorbeeld de hal
2) Of een bypass (ovedrukregelaar) die open gaat als de druk te hoog wordt.

Misschien leg ik het verkeerd uit, maar volgens mij komt mijn situatie overeen met de jouwe, en wil je gewoon beide ruimtes apart kunnen regelen toch? En wil je dat je de woonkamer regelt via de themostaat en de andere kamer(s) apart kan regelen.

Ik heb hier dezelfde situatie. Ik heb de kamer "Woonkamer" waarin de slimme thermostaat hangt. De slimme thermostaat is als zoneregelaar ingesteld voor de Woonkamer. Aan de ruimte Woonkamer zijn bij mij 4 thermostaatknoppen toegewezen. Bij deze knoppen zelf kies je overigens geen zoneregelaar, dit loopt via de instellingen van de kamer.

Daarnaast heb ik meerdere aparte kamers waarbij OOK de slimme thermostaat als zoneregalaar is ingericht. Ik heb immers maar 1 zone, de ketel wordt aangestuurd via de thermostaat.

Omdat je aparte kamers inricht zorgt Tado ervoor dat ze ook apart van elkaar verwarmd kunnen worden.

• mr.DJ95
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 12:11
Ik heb een woonkamer en keuken op dezelfde verdieping zonder deur, nu heb ik 2 aparte radiatoren met een Tado thermostaat erop. Is het beter om hiervan 1 ruimte te maken of die gesplitst te houden in 2 losse ruimtes?

Overigens zijn de Tado temperatuur sensoren nu in de aanbieding bij Amazon: pricewatch: Tado Draadloze Temperatuursensor

• DarkAllMan
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11:58
@tado Bedankt voor alle adviezen. Ik heb inmiddels een wireless receiver besteld in de Tado Shop. Wat is de gemiddelde levertijd?

• nMad
  • Registratie: Augustus 2004
  • Nu online
Ik heb op zolder twee radiatoren hangen met elk een Tado thermostaatknop. In de nabije toekomst wil ik een airco laten installeren.

Kan een Tado Airco module zowel een airco als de Tado thermostaatknoppen "aansturen"?

PV: 10,4 kWp | EV: Tesla M3 LR ‘19 | L/W WP: Panasonic WH-MDC07J3E5 + PAW-TD20C1E5 | L/L WP: Daikin FVXM35A/RXM35R + Daikin FTXM25R/RXM25R + MHI 2x SRK25ZS-WF/SCM40ZS-W

• MacbookProx
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 02-12 18:37
DarkAllMan schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 09:25:
@tado Bedankt voor alle adviezen. Ik heb inmiddels een wireless receiver besteld in de Tado Shop. Wat is de gemiddelde levertijd?
Vorige week had ik ‘m in een dag :)
Met UPS.

• DarkAllMan
Ik heb alleen een order bevestiging, maar meer ook niet. Krijg je netjes een Track n Trace?

• MacbookProx
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 02-12 18:37
Jup, enkele uren later. Als je ermee aan de gang moet: donderdag mag je er zeker op rekenen, gezien mijn ervaring dan.

• Tomskii5
  • Laatst online: 30-12 21:55
Was bij mij in volle promosale niet meer dan 3 dagen levertermijn als ik me niet vergis en daar zat een weekend tussen :)

https://valid.x86.fr/s6z3z0

• ferbke
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 10-05-2023
Het lijkt alsof ik met de app de temperatuur van het warm water niet meer kan instellen. Ik zet dat meestal tijdelijk op 40 graden als de kindjes in bad gaan zodat ze zich zeker niet kunnen verbranden. Lukt dus plots niet meer. Is nu toch al enkele maanden zo. De ketel reageert niet op de gekozen app-instelling. Misschien een foutieve update? Aan de ketel werd alleszins niets gewijzigd.

ketel: Vaillant Ecotec Pro 286 met EBUS.

Ik opende ook al een ticket bij Tado en daar wisten ze mij doodleuk te vertellen dat niet alle combi-ketels warm wateraansturing ondersteunen terwijl ik deze functie wel al enkele jaren gebruik.
@tado waar kan ik ergens het ticketnummer vinden zodat je evt. eens kan bekijken?

Alvast bedankt.
Ferb.

[ Voor 12% gewijzigd door ferbke op 05-10-2021 20:03 ]

• patrickbcd12
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07-01-2023
Goedenavond, korte vraag. Ik heb een tijd geleden heel enthousiast een aantal knoppen gekocht en een bedrade thermostaat. Nu kwam ik er pas veeeel te laat achter dat ik geen thermostaatventielen heb, dus alles moet gaan vervangen. Dit is opzich geen probleem, maar de maat die zij aanraden (m30 x 1,5) kan ik nergens vinden.

Zijn er anderen die dit vervangen hebben? Welke hebben jullie gebruikt? Uiteraard wil ik het liefst zo goedkoop mogelijk, aangezien de knoppen ook al aardig duur waren haha..

Alvast bedankt!

• hessel
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-11-2024
Kijk goed naar je kraan.. bij sommige modelen. Hoef je aleen het hart van de kraan maar te vervangen. Scheelt een boel sleutel werk.

Grutte Pier fansels

• Seafarer

Seafarer

XXX

ferbke schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 20:00:
Het lijkt alsof ik met de app de temperatuur van het warm water niet meer kan instellen. Ik zet dat meestal tijdelijk op 40 graden als de kindjes in bad gaan zodat ze zich zeker niet kunnen verbranden. Lukt dus plots niet meer. Is nu toch al enkele maanden zo. De ketel reageert niet op de gekozen app-instelling. Misschien een foutieve update? Aan de ketel werd alleszins niets gewijzigd.

Ik opende ook al een ticket bij Tado en daar wisten ze mij doodleuk te vertellen dat niet alle combi-ketels warm wateraansturing ondersteunen terwijl ik deze functie wel al enkele jaren gebruik.
@tado waar kan ik ergens het ticketnummer vinden zodat je evt. eens kan bekijken?

Alvast bedankt.
Ferb.
Je hebt toch een thermostaat kraan bij dat bad , hoop ik?

Een CV-Ketel is een vlamkoeler en een radiator is een waterkoeler. :) Debiet is vermogen en niet de temperatuur.

• nirgilis
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 26-11 13:01
patrickbcd12 schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 20:16:
Goedenavond, korte vraag. Ik heb een tijd geleden heel enthousiast een aantal knoppen gekocht en een bedrade thermostaat. Nu kwam ik er pas veeeel te laat achter dat ik geen thermostaatventielen heb, dus alles moet gaan vervangen. Dit is opzich geen probleem, maar de maat die zij aanraden (m30 x 1,5) kan ik nergens vinden.

Zijn er anderen die dit vervangen hebben? Welke hebben jullie gebruikt? Uiteraard wil ik het liefst zo goedkoop mogelijk, aangezien de knoppen ook al aardig duur waren haha..

Alvast bedankt!
Ik heb zelf alles vervangen door de verschillende oriëntaties van deze kranen:

https://www.warmteservice...raan-recht-1-2/p/44852205

De knelsetjes die hierbij horen werken ook heel fijn.

Afhankelijk van welke kranen je nu hebt zou je ook kunnen kijken of je alleen het binnenwerk kan vervangen. Bij de Warmteservice kunnen ze je hier vast over informeren als je achterhaalt welke kranen je nu hebt.

Houdt er rekening mee dat je wel altijd doorstroom moet houden in het circuit. Dit kan je doen door in de woonkamer of badkamer een radiator altijd open te houden, of door het plaatsen van een bypass met drukverschil ventiel. Hier had ik zelf geen rekening mee gehouden en afhankelijk van je leidingen kan het plaatsen van een bypass best complex zijn.

• Roadrunnertoao
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 26-04-2024
Is het al weer mogelijk om de temperatuur per 0,1 graad in te stellen? Dit was in het verleden mogelijk, en de reden waarom ik Tado heb gekocht, en na een software update was dit niet meer mogelijk. Toen werd er vanuit Tado gezegd dat dit weer terug zou komen, maar ik zie het nog niet terug.
Roadrunnertoao schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 09:16:
Is het al weer mogelijk om de temperatuur per 0,1 graad in te stellen? Dit was in het verleden mogelijk, en de reden waarom ik Tado heb gekocht, en na een software update was dit niet meer mogelijk. Toen werd er vanuit Tado gezegd dat dit weer terug zou komen, maar ik zie het nog niet terug.
Deze verandering was onderdeel van een alignment tussen de verschillende tado apparaten. Uit tests met actuele gebruikers, en uit data vanuit de app bleek dat veruit de meeste mensen 0.5 graden aanhielden, ook al was het mogelijk om met 0.1 graad aan te passen.

Om een betere "slider experience" te kunnen geven, is ervoor gekozen om alle verwarmingsapparaten om te zetten naar 0.5 graden voor manuele aanpassingen via de app.

Dit betekent ook dat voor de Slimme Radiatorknop kamers, dit nu van volledige graden naar 0.5 graden is aangepast.

Sinds de aanpassing is de feedback overwegend positief. Dat betekent natuurlijk niet dat er bepaalde klanten zijn die de vorige app versie prefereren, die feedback houden onze product managers in de gaten. Ik zou vooral ook aanraden om een comment achter te laten op het tado forum.
https://community.tado.co...e%C3%ABn-en-verbeteringen
ferbke schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 20:00:

Alvast bedankt.
Ferb.
Ik weet over welk ticket u spreekt omdat ik diegene was die daarop geantwoord heeft. Ik heb u ook een follow up gestuurd, helaas is het onmogelijk voor ons om dit soort zaken dieper te onderzoeken als het om een enkel geval gaat. Ik zou u aanraden om de tado nogmaals helemaal opnieuw te installeren nadat u tijdelijk de oude thermostaat weer aangesloten heeft.

Uw aanvraag staat genoteerd, en mochten er meerdere mensen zich melden met een soortgelijk probleem is er een grote kans dat het dieper onderzocht zal worden.

[ Voor 34% gewijzigd door tado op 06-10-2021 10:54 ]

• -Muncky-
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 27-12 10:12
@tado, 5 jaar geleden de Tado aangeschaft. Toen weer teruggestuurd vanwege het niet werkend krijgen icm OpenTherm (icm ATAG A244EC CV-ketel) en vloerverwarming.

Kunnen jullie inmiddels garanderen dat het nu wel werkend te krijgen is met de V3+ en de diverse software-updates?
-Muncky- schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 10:53:
@tado, 5 jaar geleden de Tado aangeschaft. Toen weer teruggestuurd vanwege het niet werkend krijgen icm OpenTherm (icm ATAG A244EC CV-ketel) en vloerverwarming.

Kunnen jullie inmiddels garanderen dat het nu wel werkend te krijgen is met de V3+ en de diverse software-updates?
Dat is niet te beantwoorden. Wat was precies het probleem? Overshoots? Ketelsturing zelf?
Wat is het merk en typenummer van uw huidige thermostaat? (als het een "Brainsmart" is dan is tado niet geschikt voor uw ketel).

• -Muncky-
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 27-12 10:12
tado schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 10:55:
[...]

Dat is niet te beantwoorden. Wat was precies het probleem? Overshoots? Ketelsturing zelf?
Wat is het merk en typenummer van uw huidige thermostaat? (als het een "Brainsmart" is dan is tado niet geschikt voor uw ketel).
OpenTherm werkte toen niet. Er hangt nu nog een Honeywell Chronotherm CMT907.
Nog een vraag: moet ik een draadloze of bedrade versie nemen? Vanuit de huidige Honeywell thermostaat is lopen er enkel 2 draadjes naar de ketel. Dan neem ik aan dat ik een bedrade versie van de Tado moet nemen?

[ Voor 20% gewijzigd door -Muncky- op 06-10-2021 11:23 ]

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 09:09
@tado Mijn vrouw zegt net dat ze in de woonkamer de temperatuur niet meer per 0.1 graad kan instellen, terwijl er wel een wandthermostaat in die ruimte hangt. Is dat een nieuwe tekortkoming van de app of doe ik iets niet goed?
lolgast schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 10:59:
@tado Mijn vrouw zegt net dat ze in de woonkamer de temperatuur niet meer per 0.1 graad kan instellen, terwijl er wel een wandthermostaat in die ruimte hangt. Is dat een nieuwe tekortkoming van de app of doe ik iets niet goed?
Zoals ik een paar posts naar boven aangaf is dit onderdeel van een alignment tussen kamers met thermostaat/temperatuursensor en kamers met alleen slimme radiatorknoppen.
-Muncky- schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 10:56:
[...]

OpenTherm werkte toen niet. Er hangt nu nog een Honeywell Chronotherm CMT907.
Nog een vraag: moet ik een draadloze of bedrade versie nemen? Vanuit de huidige Honeywell thermostaat is lopen er enkel 2 draadjes naar de ketel. Dan neem ik aan dat ik een bedrade versie van de Tado moet nemen?
Als het een paar jaar terug niet werkte, is de kans groot dat het nog altijd niet werkt.

De CMT907 zou altijd al geschikt moeten zijn geweest om vervangen te worden, maar helaas is er de 0.1% van ketels waar om wat voor reden dan ook de sturing niet werkt.

Ik zou afraden om tado nogmaals te kopen als het een paar jaar geleden niet opgelost kon worden met behulp van onze support.

• MrScratch
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-12 10:52

MrScratch

I am rubber, you are glue

nirgilis schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 23:04:
[...]

Ik heb zelf alles vervangen door de verschillende oriëntaties van deze kranen:

https://www.warmteservice...raan-recht-1-2/p/44852205
Oei, jammer dat je niet de Dynamic Flow variant (Eclipse) van Heimeier hebt genomen. Als je toch de radiatorkranen gaat vervangen, neem dan meteen die variant. Daarmee kun je direct alle radiatoren waterzijdig inregelen. Ze zijn te herkennen aan de oranje kapjes ipv de witte die hierboven staan.

Deze bedoel ik dan:

https://www.warmteservice...005?origin=-tl001-11-170-

Look behind you! A three headed monkey!

• lolgast
tado schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 10:51:
[...]

Deze verandering was onderdeel van een alignment tussen de verschillende tado apparaten. Uit tests met actuele gebruikers, en uit data vanuit de app bleek dat veruit de meeste mensen 0.5 graden aanhielden, ook al was het mogelijk om met 0.1 graad aan te passen.

Om een betere "slider experience" te kunnen geven, is ervoor gekozen om alle verwarmingsapparaten om te zetten naar 0.5 graden voor manuele aanpassingen via de app.

Dit betekent ook dat voor de Slimme Radiatorknop kamers, dit nu van volledige graden naar 0.5 graden is aangepast.

Sinds de aanpassing is de feedback overwegend positief. Dat betekent natuurlijk niet dat er bepaalde klanten zijn die de vorige app versie prefereren, die feedback houden onze product managers in de gaten. Ik zou vooral ook aanraden om een comment achter te laten op het tado forum.
https://community.tado.co...e%C3%ABn-en-verbeteringen
[...]
Ow wauw, wat een belabberde keuze. Ik heb in het verleden nog op het punt gestaan om voor andere ruimtes ook een wand thermostaat te kopen om dit te kunnen realiseren, maar die constructie is dus de nek omgedraaid.

Ik moet ook gewoon stoppen met spullen van cloud fabrikanten te kopen als er opties zijn om het zelf te doen....

• acidfever
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-01-2024

acidfever

I am allready working!

lolgast schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 11:51:
[...]

Ow wauw, wat een belabberde keuze. Ik heb in het verleden nog op het punt gestaan om voor andere ruimtes ook een wand thermostaat te kopen om dit te kunnen realiseren, maar die constructie is dus de nek omgedraaid.

Ik moet ook gewoon stoppen met spullen van cloud fabrikanten te kopen als er opties zijn om het zelf te doen....
Ik denk dat deze keuze vrij logisch is wanneer de meeste gebruiker 0,5 graad prefereren. Ik vind persoonlijk instelling per 0.1 graad voor instellen van temperatuur overbodig en zelfs irritant.

Indien je wilt zorgen dat de temperatuur in een ruimte exact klopt kun je de ruimte/thermostaat kalibreren met de temperatuurcompensatie van elke ruimte in de Tado app die wel per 0,1 graad in te stellen is.

In welk scenario zou een 0.1 graad nauwkeurigheid nuttig zijn als ik vragen mag?

• Tonkey
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 07:55
Ik ben ook blij met die aanpassing. Ik wil de temperatuur precies op hele of halve graden zetten. Ik het verleden zat ik dus wel eens te stoeien omdat ik wil dat het precies op 20 staat en niet 19.9 of 20.1. Nu is de schuif gewoon veel sneller te bedienen.

• lolgast
acidfever schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 12:45:
[...]

Ik denk dat deze keuze vrij logisch is wanneer de meeste gebruiker 0,5 graad prefereren. Ik vind persoonlijk instelling per 0.1 graad voor instellen van temperatuur overbodig en zelfs irritant.

Indien je wilt zorgen dat de temperatuur in een ruimte exact klopt kun je de ruimte/thermostaat kalibreren met de temperatuurcompensatie van elke ruimte in de Tado app die wel per 0,1 graad in te stellen is.

In welk scenario zou een 0.1 graad nauwkeurigheid nuttig zijn als ik vragen mag?
Het gaat mij er niet om dat de temperatuur exact klopt met welk ander device ook, we hebben het hier over comfort. Dat is het doel van de verwarming, niet om mensen gelukkig te maken omdat er mooi afgeronde cijfers staan. Als wij de verwarming het prettigst vinden op 19,8 dan gaat dat dus niet vanuit de app.

Daarmee gaat Tado in mijn ogen voorbij aan de volgende punten:
- Je verbruikt onnodig meer gas dan nodig omdat de verwarming hoger staat dan gewenst
- Je ervaart minder comfort omdat de verwarming hoger staat dan gewenst

Maar ik heb al een omweg, Home Assistant ondersteund wel aanpassing per 0,1 graad via de Tado integratie

• GVR
  • Registratie: November 2004
  • Nu online

GVR

lolgast schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 13:06:
[...]

Het gaat mij er niet om dat de temperatuur exact klopt met welk ander device ook, we hebben het hier over comfort. Dat is het doel van de verwarming, niet om mensen gelukkig te maken omdat er mooi afgeronde cijfers staan. Als wij de verwarming het prettigst vinden op 19,8 dan gaat dat dus niet vanuit de app.

Daarmee gaat Tado in mijn ogen voorbij aan de volgende punten:
- Je verbruikt onnodig meer gas dan nodig omdat de verwarming hoger staat dan gewenst
- Je ervaart minder comfort omdat de verwarming hoger staat dan gewenst

Maar ik heb al een omweg, Home Assistant ondersteund wel aanpassing per 0,1 graad via de Tado integratie
Tja, onder comfort valt ook het eenvoudig kunnen bedienen van de app. Ik zat ook telkens te klooien met die slider, en wilde de temperatuur altijd alleen maar instellen op hele of halve graden, dus ben ook erg blij met de aanpassing die doorgevoerd is.

De integratie met (oa) HA is dan weer pluspunt, er is altijd een weg naar Rome! ;)

• nirgilis
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 26-11 13:01
MrScratch schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 11:34:
[...]

Oei, jammer dat je niet de Dynamic Flow variant (Eclipse) van Heimeier hebt genomen. Als je toch de radiatorkranen gaat vervangen, neem dan meteen die variant. Daarmee kun je direct alle radiatoren waterzijdig inregelen. Ze zijn te herkennen aan de oranje kapjes ipv de witte die hierboven staan.

Deze bedoel ik dan:

Achteraf gezien had dat inderdaad nog beter geweest, maar met een beetje sleutelen aan de voetventielen kom je een heel eind.

Heeft overigens iemand hier enig idee of er nog plannen zijn om het Smart schema te verbeteren? Zelfs mijn oude thermostaat uit de jaren 90 had een "volgende dag als zondag" knop. Nu met de Tado zou ik mijn hele schema moeten omgooien als ik een dag vrij heb.

• Seafarer

Seafarer

XXX

MrScratch schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 11:34:
[...]

Deze bedoel ik dan:

Of het groene kapje met 300l/uur.

• MrScratch

MrScratch

Seafarer schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 14:37:
[...]

Of het groene kapje met 300l/uur.
Wat bedoel je hier mee? Dat zegt mij zo niets.

• Seafarer

Seafarer

XXX

MrScratch schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 14:40:
[...]

Wat bedoel je hier mee? Dat zegt mij zo niets.
https://www.imi-hydronic....d2-4d57-93d1-b4aa0387858a

Eclipse 300.

Oranje gaat tot 150 ltr/uur.

[ Voor 3% gewijzigd door Seafarer op 06-10-2021 14:42 ]

• ardana123
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 02-10 21:12
Vraagje, wij hebben een huis met 9 radiatoren met een Tado TRV geïnstalleerd. De 10de radiator in de badkamer (een handdoekradiator met een gewone manuele knop, geen thermostatische) laten we altijd volledig open. De boiler is een Bulex Thermomaster 3HR.

Is er enig gevaar bij het overhitten/beschadigen van de boiler bij deze setup? De handdoekradiator is niet supergroot. Als bv. alle kamers die openstaan met TRV's op temperatuur zijn, en de handdoekradiator de enigste is die nog openstaat. Ik heb dit eventjes in de gaten gehouden en de ketel blijft gewoon draaien, de temperatuur verlaagt weliswaar een klein beetje (van 60 naar 54).

Ik had onlangs iemand laten langskomen om de boiler te laten repareren (de printplaat was stuk), en die zei dat ze geen fan zijn van Tado omwille van het aan/af systeem van Tado (boilers houden daar niet van). Maar als ik nu die handdoekradiator laat lopen, en de boiler blijft gewoon rustig verder lopen op een lage temperatuur is er toch niets aan de hand? Wat moet ik juist in de gaten houden zodat ik weet dat het allemaal goed verloopt?

• MrScratch

MrScratch

Krijg nou wat. Die heb ik zelf nodig. Ik heb LTV verwarming in veel kamers en liep hier tegen de max van 150 ltr/uur aan. Dus die staan op de max bij mij, maar moet eigenlijk dus die groene hebben. Sta ik even voor aap. :-)

• Villager
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 30-12 17:07
Hallo,

We hebben een bedrade TADO starterkit V3+ aangeschaft en we zijn bezig om 'm aan de praat te krijgen, maar het wil nog niet goed lukken.
De ketel is een Bosch 30 HRC.
De 'oude' thermostaat is ook van Bosch en is modulerend.
Zo zijn de draadjes op de ketel aangesloten:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wrbm8NOSjT6mBiI9lp7Hj39WU4w=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fgKoUjLypJCBKhCEVV3J87c2.jpg?f=fotoalbum_large
en zo op de backplate:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zvxcjfZ7kBEbVVCvl6Oe71H5SnU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hI9aCMTv1KOwn8ydXCrIDM4J.jpg?f=fotoalbum_large
Maar de ketel wil niet reageren op de thermostaat. De oude teruggeplaatst en die doet het meteen.
Kunnen we nog iets proberen of is het een kwestie van contact zoeken met Tado?

• Tomskii5
  • Laatst online: 30-12 21:55
Villager schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 20:22:
Hallo,

We hebben een bedrade TADO starterkit V3+ aangeschaft en we zijn bezig om 'm aan de praat te krijgen, maar het wil nog niet goed lukken.
De ketel is een Bosch 30 HRC.
De 'oude' thermostaat is ook van Bosch en is modulerend.
Zo zijn de draadjes op de ketel aangesloten:
[Afbeelding]
en zo op de backplate:
[Afbeelding]
Maar de ketel wil niet reageren op de thermostaat. De oude teruggeplaatst en die doet het meteen.
Heb je via de app/web wizard de juiste ketel aangegeven en al die stappen gevolgd? :).

Mogelijks moet je nog in het dev menu een aanpassing doen voor modulerend sturen:

Zie https://www.tado.com/star...nsiekit%20Handleiding.pdf

https://valid.x86.fr/s6z3z0

• Villager
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 30-12 17:07
Tomskii5 schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 20:24:
[...]

Heb je via de app/web wizard de juiste ketel aangegeven en al die stappen gevolgd? :).

Mogelijks moet je nog in het dev menu een aanpassing doen voor modulerend sturen:

Zie https://www.tado.com/star...nsiekit%20Handleiding.pdf
Misschien moeten we het activatieproces nog maar een keer opnieuw doen, ja. Dank.

• ardana123
Mijn oude thermostaat was een oude Siemens Rev 11 aan/uit. Dus nu springt mijn boiler constant aan/uit als de kamer op temperatuur is.

Kan ik gewoon die draden in de + en - poorten steken van de thermostaat om zo de setup om te zetten naar modulerend? Of moet ik nog iets aan de boiler veranderen ook? (een Thermomaster 3HR)

• Vullisbak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 30-12 11:52
Villager schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 20:22:
In de Tado 'handleiding voor installateurs' staat de procedure om de thermostaat in het ondersteunde protocol voor jouw CV ketel te zetten. Volgens mij moet OpenTherm voor jouw ketel werken.

• ardana123
@tado

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5k9ZQcHsqLRVSykOFz57D8Ych6w=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Du6UCbne9r4B7z97Rbz0kzzz.jpg?f=fotoalbum_large

Ik wil dus mijn ketel (Thermomaster 3HR) op opentherm krijgen en modulerend laten werken. De Tado thermostaat weet ik al dat ik de 2 draden op + en - moet aansluiten. Maar hoe moet ik zo nu aansluiten op de foto?

• DarkAllMan
@tado Ik heb mijn wireless receiver ontvangen.
  1. Zoals ik het begreep, moet ik mijn huidige Tado thermostaat loskoppelen van de CV en aansluiten op de 2-weg klep van mijn vloerverwarming.
  2. De wireless receiver sluit ik nu aan op mijn CV
Als ik de receiver nu aanmeld op mijn systeem, krijg ik dan de mogelijkheid om alles goed te zetten of moet ik nog rekening houden met andere zaken?

• SkyFlyer
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11:55
Ik lees dat er maar 1 extensie kit per account aangesloten kan worden. Ook kan er maar 1 draadloze receiver aangesloten worden. Kan de combinatie van 1 extensiekit en 1 draadloze receiver wel op 1 account?

• ExtraBB
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 26-10 10:31
Als mijn huidig ketel nu op aan/uit werkt, is het dan de moeite waard om dat eerst naar opentherm te veranderen voordat ik tado installeer? De ketel ondersteunt het wel, maar ik vraag me af of ik er in de praktijk wat aan heb.
SkyFlyer schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 22:28:
Ik lees dat er maar 1 extensie kit per account aangesloten kan worden. Ook kan er maar 1 draadloze receiver aangesloten worden. Kan de combinatie van 1 extensiekit en 1 draadloze receiver wel op 1 account?
Max 1 Extensiekit OF 1 Wireless receiver.

Niet beide in een account.
DarkAllMan schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 16:51:
@tado Ik heb mijn wireless receiver ontvangen.
  1. Zoals ik het begreep, moet ik mijn huidige Tado thermostaat loskoppelen van de CV en aansluiten op de 2-weg klep van mijn vloerverwarming.
  2. De wireless receiver sluit ik nu aan op mijn CV
Als ik de receiver nu aanmeld op mijn systeem, krijg ik dan de mogelijkheid om alles goed te zetten of moet ik nog rekening houden met andere zaken?
Volg de handleiding voor combinatie van radiatoren en vloerverwarming:
https://www.tado.com/professional-manuals
ardana123 schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 14:41:
@tado

[Afbeelding]

Ik wil dus mijn ketel (Thermomaster 3HR) op opentherm krijgen en modulerend laten werken. De Tado thermostaat weet ik al dat ik de 2 draden op + en - moet aansluiten. Maar hoe moet ik zo nu aansluiten op de foto?
Dat is een vraag voor de fabrikant van de Thermomaster.
Of vaak te vinden in de handleiding.

Wij bieden instructies aan om van een oude werkende situatie naar een nieuwe werkende situatie te gaan.
Bij ombedraden naar een andere sturing komt vaak veel extra kijken, dus dan raden wij aan om een installateur te laten komen. (soms moet de aan/uit sturing op de ketel voorzien worden van een permanent bruggetje, soms niet)

Vergeet niet uw tado ook om te zetten naar OpenTherm:
www.tado.com/professional-manuals

• Seafarer

Seafarer

XXX

ExtraBB schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 08:01:
Als mijn huidig ketel nu op aan/uit werkt, is het dan de moeite waard om dat eerst naar opentherm te veranderen voordat ik tado installeer? De ketel ondersteunt het wel, maar ik vraag me af of ik er in de praktijk wat aan heb.
Nee. Dit loont niet. Blokkeer het vermogen op het punt wat je afgifte (Radiatoren) kan hebben meer warmte kun je toch niet kwijt.

Beter, blokkeer de ketel op het laagste vermogen.(En laat de temperatuur zeker op 65 staan) Want dat wil je ook met Tado, 1 radiator open en misschien 2.
Mocht je het huis niet meer warm krijgen (onwaarschijnlijk vaak) dan doe je er wat vermogen bij.

En waarom zeg ik dit, de meest peperdure modulerende thermostaten vervallen in een aan/uit modus omdat de meeste ketels te sterk zijn. Ook op de laagste modulatie stand leveren ze veel te veel vermogen.
Voorbeeld: mijn ketel onderste modulatie grens 7,7 kW gaat 4 keer per uur aan/uit. Nu is dat 4 x krap 4 minuten. En dat loopt op tot 4 x 8 min. als het vriest. Anders gezegd met 4kW krijg ik het ook warm.
Een forum vol leesvoer: Gas besparen door middel van CV tuning deel III :)

• ardana123
Heeft waterzijdig inregelen nut als alle radiatoren uitgerust zijn met een TRV?

• Seafarer

Seafarer

XXX

ardana123 schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 11:00:
Heeft waterzijdig inregelen nut als alle radiatoren uitgerust zijn met een TRV?
Zekers. Want een TRV kan ook overdebiet veroorzaken en je systeem in onbalans brengen bij opwarmen.

Heb je lange stooksessies dan gaan de TRV's natuurlijk knijpen en ontstaat er ook weer een evenwicht. Maar dan heb je bij het opstoken minder comfort en kan het gasverbruik hoog zijn. Een koude luchtstroom kan een TRV helemaal open trekken en heb je weer overdebiet en onbalans.

Hoe alles reageert is zeer systeem afhankelijk. Wil daar niet afhankelijk van zijn dan kun je met waterzijdig inregelen de installatie naar je hand zetten.

• ardana123
Seafarer schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 11:40:
[...]

Zekers. Want een TRV kan ook overdebiet veroorzaken en je systeem in onbalans brengen bij opwarmen.

Heb je lange stooksessies dan gaan de TRV's natuurlijk knijpen en ontstaat er ook weer een evenwicht. Maar dan heb je bij het opstoken minder comfort en kan het gasverbruik hoog zijn. Een koude luchtstroom kan een TRV helemaal open trekken en heb je weer overdebiet en onbalans.

Hoe alles reageert is zeer systeem afhankelijk. Wil daar niet afhankelijk van zijn dan kun je met waterzijdig inregelen de installatie naar je hand zetten.
Is dat moeilijk om dat helemaal zelf te doen zonder kennis van zaken?

• Seafarer

Seafarer

XXX

ardana123 schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 11:45:
[...]

Is dat moeilijk om dat helemaal zelf te doen zonder kennis van zaken?
Ligt aan je eigen handigheid. Dat is voor mij moeilijk om te beoordelen.

Ik zou me eerst eens goed inlezen: Gas besparen door middel van CV tuning deel III
Het is al eens voorgekomen dat iemand zijn ventielen wilde vervangen en deze bleken al uitgerust te zijn met voorinstellings mogelijkheden. Maar die stonden vol open.

Grootte merknamen hebben ook filmpjes op youtube: YouTube: Waterzijdig inregelen radiatoren - Dutch
(ik heb geen aandelen bij dit bedrijf)

En jij zet je eigen Tado knop er natuurlijk op. :)

• Voggy
  • Laatst online: 12:19
Om een Tado knop op de radiator te zetten heb ik eerst een thermostaatkraan nodig. Ik heb in de woonkamer 2 radiatoren. Bij 1 wil ik de bestaande handkraan vervangen voor een thermostaatkraan. Op de tweede radiator zit GEEN kraan.

Wat is slim? De huidige kraan wil ik sowieso vervangen voor een thermostaatkraan. Heeft het nut om deze in te regelen als de andere radiator geen kraan heeft? (En dus niet is geregeld)

De radiator zonder kraan zo laten of toch een kraan plaatsen? Er moet immers altijd 1 radiator open staan dus hoe veel nut zou dit hebben?

• Titus
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 09:21
Seafarer schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 10:04:
[...]

Nee. Dit loont niet. Blokkeer het vermogen op het punt wat je afgifte (Radiatoren) kan hebben meer warmte kun je toch niet kwijt.

Beter, blokkeer de ketel op het laagste vermogen.(En laat de temperatuur zeker op 65 staan) Want dat wil je ook met Tado, 1 radiator open en misschien 2.
Mocht je het huis niet meer warm krijgen (onwaarschijnlijk vaak) dan doe je er wat vermogen bij.

En waarom zeg ik dit, de meest peperdure modulerende thermostaten vervallen in een aan/uit modus omdat de meeste ketels te sterk zijn. Ook op de laagste modulatie stand leveren ze veel te veel vermogen.
Voorbeeld: mijn ketel onderste modulatie grens 7,7 kW gaat 4 keer per uur aan/uit. Nu is dat 4 x krap 4 minuten. En dat loopt op tot 4 x 8 min. als het vriest. Anders gezegd met 4kW krijg ik het ook warm.
Een forum vol leesvoer: Gas besparen door middel van CV tuning deel III :)
Als je OpenTherm op de CV icm Tado, wordt dan de blokkade op de ketel genegeerd?

Als de laagste modulatie stand te veel vermogen levert, en de ketel aan uit gaat pendelen, doet ie dat dan niet met het laatste vermogen anyway? Waarom dan knijpen en aanuit gebruiken ipv OT?

• Seafarer

Seafarer

XXX

Voggy schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 12:22:
Om een Tado knop op de radiator te zetten heb ik eerst een thermostaatkraan nodig. Ik heb in de woonkamer 2 radiatoren. Bij 1 wil ik de bestaande handkraan vervangen voor een thermostaatkraan. Op de tweede radiator zit GEEN kraan.

Wat is slim? De huidige kraan wil ik sowieso vervangen voor een thermostaatkraan.
Heb je al eens naar het prijs verschil van een gewone kraan en kraan met voorinstelling gekeken? Wil je er geen gebruik van maken dan zetje hem vol open. Andersom zou je de kraan moeten vervangen.
Heeft het nut om deze in te regelen als de andere radiator geen kraan heeft? (En dus niet is geregeld)
Ligt aan je hele systeem, maar een goede balans wordt moeilijker.
De radiator zonder kraan zo laten of toch een kraan plaatsen?
ligt eraan wat je met Tado wilt bereiken.
Er moet immers altijd 1 radiator open staan dus hoe veel nut zou dit hebben?
Tado adviseert ook een bypass klep. (eigenlijk altijd met zone systemen)

• Seafarer

Seafarer

XXX

Titus schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 12:32:
[...]

Als je OpenTherm op de CV icm Tado, wordt dan de blokkade op de ketel genegeerd?
Vermogens begrenzing meestal niet.
Als de laagste modulatie stand te veel vermogen levert, en de ketel aan uit gaat pendelen,
aan/uit is een regeling van de thermostaat. Dat is 4 tot 6 keer per uur aan/uit. Pendelen is: cv water wordt zeer snel heet, ketel gaat uit op max.water temperatuur. Ketel koelt af en gaat weer aan en dit gaat zo maar door. En dat kan wel 8 tot 20 keer per uur worden.
doet ie dat dan niet met het laatste vermogen anyway?
Klopt je kunt niet lager dan het laagste wat mogelijk is op jouw ketel.
Waarom dan knijpen en aanuit gebruiken ipv OT?
OT is eigenwijs. Maar meestal wordt bij de start direct een hoge temperatuur gevraagd wat vaak helemaal niet nodig is. En zeker als je zoneregeling toepast. Een radiator van 1,5 kW hoef je niet vol te blazen met 10kW dat is wat overdreven.
Veel nieuwe thermostaten vragen niet veel meer bij opstarten, maar dan moet de ketel hier wel naar luisteren. Vandaar dat beperken op vermogen vaak een goede oplossing is. En niet beperken op aanvoer temperatuur want dan krijg je inderdaad pendelen.

• SkyFlyer
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11:55
tado schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 09:24:
[...]

Max 1 Extensiekit OF 1 Wireless receiver.

Niet beide in een account.
Duidelijk, dank.

Aangezien ik nu een tweede ruimte vloerverwarming heb, zit er niets anders op dan deze bedraad op een klep aan te sluiten.

Nu heb ik een systeem heb met 2 circuits (of eigenlijk 2 temperaturen; bij warmtevraag op de 1ste verdieping schakelt de extensiekit via een relais het 45 graden "circuit" in t.b.v. de radiatoren, bij warmtevraag op de begane grond, schakelt een thermostaat via een relais het 30 graden "circuit" in, t.b.v. de vloerverwarming).

Daarom had ik in my.tado.com heating zones verwacht (voor elk circuit 1), maar die kan ik niet vinden?

Om het nu beneden te laten werken, moet ik waarschijnlijk een en/of relais schakering maken, waarbij 2 bedraden thermostaten een zonneklep bedienen en via de en/of relais de warmtepomp aansturen?

• DarkAllMan
Bij de installatie van mijn extensie kit moest ik een support verzoek indienen omdat ik een remeha tzerra heb. Ga ik dan das antwoord na het weekend krijgen voordat ik een warm huis heb?

• Titus
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 09:21
DarkAllMan schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 23:56:
Bij de installatie van mijn extensie kit moest ik een support verzoek indienen omdat ik een remeha tzerra heb. Ga ik dan das antwoord na het weekend krijgen voordat ik een warm huis heb?
Was dat niet om een ketel specifieke instructie te krijgen?
Ik kreeg die vrij rap mee ik me te herinneren, maar echt veel dat ik niet al zelf uitgezocht had stond er niet in.

• M@rijn
  • Laatst online: 12:01
Ik heb het idee de laatste tijd dat het soms vrij lang duurt voordat een wijziging in de App doorkomt bij mijn CV. Het kans oms echt minuten duren voordat de CV aanslaat terwijl die duidelijk bijv 2.5 graad moet bij verwarmen.

Hebben jullie hier ook last van?

• DarkAllMan
M@rijn schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 09:31:
Ik heb het idee de laatste tijd dat het soms vrij lang duurt voordat een wijziging in de App doorkomt bij mijn CV. Het kans oms echt minuten duren voordat de CV aanslaat terwijl die duidelijk bijv 2.5 graad moet bij verwarmen.

Hebben jullie hier ook last van?
Ik ben dus net over naar een wireless extensie kit en dacht dat het daaraan lag... maar idd, ik merkte dat het vrij lang duurde voordat hij iets ging doen, nadat ik een thermostaat open zette.

• Tales
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 11:40
Ik heb een beetje een vervelend probleem.

Sinds juni heb ik een TADO hangen, maar nu het kouder begint te worden merk ik dat onze stadsverwarming klep altijd open staat.

Het gaat om een 24v Honeywell M100-AG valve (zit op de retour van de stadsverwarming).

Kan het zijn dat de M100-AG uberhaupt niet compatible is met de Tado? of moet ik het probleem elders zoeken?

Tot nu toe geen problemen ondervonden omdat al onze radiatoren uberhaupt dicht stonden.

Update
Kleine aanvulling zodat onze setup iets duidelijker is.

In de meterkast zit onze stadsverwarming unit. Op de retour leiding zit een Honeywell M100-AG klep. Van de buren heb ik begrepen dat deze op de retour zit omdat dan de klep langer meegaat vanwege minder warmte verschil.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0DX3pz3SQjOTVJKSvjzMlaphjTQ=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/ixMZs8cQwNZ5OuH8TsQOQWx5.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RW6ZjRE-1GsEp6dT9zlQvr6WADs=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/c0ZqNLppf4X8pc1vxRGhr0gJ.png?f=fotoalbum_tile

Vanuit de Honeywell M100, gaat er 1 kabel met twee aders naar een adapter. Vanuit deze adapter gaat er 1 kabel met twee aangesloten aders naar de tado in de woonkamer.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/x2i1uA4mn_tzmObBqHxlsMUE4Zc=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/gNGDzgj9a7UDVIWm8Xy951yc.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YWGKeMNyLGnE264F84hE1NrUsW0=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/qHXn82AzJWuedno7s6U3J3dQ.png?f=fotoalbum_tile

Blauw en Rood links gaan naar de woonkamer

Bruin en Blauw gaan naar de Honeywell M100-AG klep.

[ Voor 69% gewijzigd door Tales op 11-10-2021 11:43 ]

SkyFlyer schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 23:08:
[...]

Duidelijk, dank.

Aangezien ik nu een tweede ruimte vloerverwarming heb, zit er niets anders op dan deze bedraad op een klep aan te sluiten.

Nu heb ik een systeem heb met 2 circuits (of eigenlijk 2 temperaturen; bij warmtevraag op de 1ste verdieping schakelt de extensiekit via een relais het 45 graden "circuit" in t.b.v. de radiatoren, bij warmtevraag op de begane grond, schakelt een thermostaat via een relais het 30 graden "circuit" in, t.b.v. de vloerverwarming).

Daarom had ik in my.tado.com heating zones verwacht (voor elk circuit 1), maar die kan ik niet vinden?

Om het nu beneden te laten werken, moet ik waarschijnlijk een en/of relais schakering maken, waarbij 2 bedraden thermostaten een zonneklep bedienen en via de en/of relais de warmtepomp aansturen?
Hoeveel "heat source controllers" heeft u in uw tado account?

Elke kamer kunt u dan toewijzen aan een heat source controller.

Eventueel contact nodig met onze support om een tado thermostaat te upgraden naar heat source controller.

Let op: Elke kamer kan alleen warmtevraag sturen naar 1 tado apparaat. Dus u moet zorgen dat uw systeem zo in elkaar zit dat dat geen probleem zal zijn.
Tales schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 10:59:
Ik heb een beetje een vervelend probleem.

Sinds juni heb ik een TADO hangen, maar nu het kouder begint te worden merk ik dat onze stadsverwarming klep altijd open staat.

Het gaat om een 24v Honeywell M100-AG valve (zit op de retour van de stadsverwarming).

Kan het zijn dat de M100-AG uberhaupt niet compatible is met de Tado? of moet ik het probleem elders zoeken?

Tot nu toe geen problemen ondervonden omdat al onze radiatoren uberhaupt dicht stonden.

Update
Kleine aanvulling zodat onze setup iets duidelijker is.

In de meterkast zit onze stadsverwarming unit. Op de retour leiding zit een Honeywell M100-AG klep. Van de buren heb ik begrepen dat deze op de retour zit omdat dan de klep langer meegaat vanwege minder warmte verschil.
[Afbeelding][Afbeelding]

Vanuit de Honeywell M100, gaat er 1 kabel met twee aders naar een adapter. Vanuit deze adapter gaat er 1 kabel met twee aangesloten aders naar de tado in de woonkamer.

[Afbeelding][Afbeelding]

Blauw en Rood links gaan naar de woonkamer

Bruin en Blauw gaan naar de Honeywell M100-AG klep.
Op de foto's is een duidelijke relais schakeling te zien.

Die 2 poorten dus direct op de NO en COM aansluiten van tado.

Zorg daarnaast dat uw tado wel op de relais sturing ingesteld staat:
DarkAllMan schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 23:56:
Wij bieden geen "Bedrade thermostaat naar Ketel" instructies aan.
Dit hebben we moeten uitzetten omdat vooral NL klanten vergeten te vermelden dat zij ook gewoon een bedrade thermostaat hebben.

Voor tado is de ketel vaak helemaal niet belangrijk, tijdens de installatie is het van belang om de oude thermostaat in te vullen.
Op basis van die oude thermostaat kan tado dan weten welke sturing er over de 2 draden gaat, en dan krijgt u stap voor stap handleiding via de app.

De ketel dus gewoon achterwege laten en in plaats daarvan de oude thermostaat invullen als de app daarom vraagt tijdens de installatie.

• Tales
tado schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 12:41:
[...]

Op de foto's is een duidelijke relais schakeling te zien.

Die 2 poorten dus direct op de NO en COM aansluiten van tado.

Zorg daarnaast dat uw tado wel op de relais sturing ingesteld staat:
Standaard staat de TADO op relais naar wat ik begreep. Als ik de temperatuur hoger zet dat er warmte vraag moet zijn hoor ik de tado ook luid klikken.

Verwachting is dan dat mijn 'klep' kapot is?

Is er een advies van TADO welke het beste hier mee werkt? De klep zit nu op een M30 aansluiting.

• -LA-
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 30-12 23:25
Hebben hier meer mensen last van problemen met geolocatie sinds begin oktober ongeveer? Voor oktober werden wij vrij snel als afwezig gezien op basis van GPS als we buiten de ingestelde zone vielen. Sinds een paar dagen / week duurt het minimaal een uur en soms wel meer dan een uur.

Er is niets aan instellingen veranderd, zijn er recent updates geweest in de Android app?

MTB Trail Traffic

Tales schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 13:36:
[...]

Standaard staat de TADO op relais naar wat ik begreep. Als ik de temperatuur hoger zet dat er warmte vraag moet zijn hoor ik de tado ook luid klikken.

Verwachting is dan dat mijn 'klep' kapot is?

Is er een advies van TADO welke het beste hier mee werkt? De klep zit nu op een M30 aansluiting.
Klep is kapot, of tado kapot, of de bedrading tussen de klep en tado kapot.

Om er achter te komen, manueel eens de NO en COM draden samenvoegen (natuurlijk niet als er stroom op staat).

Open en samengesloten moeten een ander effect hebben op de klep, als dat niet zo is, dan ligt het probleem niet bij tado.

Tado is geschikt met elke klep. Wij hebben geen voorkeur.

• DarkAllMan
@tado Ik heb inmiddels alles werkend
Thermostaat bedraad op de Vloerverwarmingsklep => klep gaat netjes open en CV gaat verwarmen.
EK bedraad op de CV.
4 thermostaat kranen boven. CV gaat netjes aan, bij vraag naar warmte in elke ruimte.

Volgens de instructie netjes HW en EK allebei aan gezet. EK begrijp ik, zodat hij gebruik maakt van de Extensie Kit. Waarom moet HW aanstaan? Wat is de functie hiervan?
-LA- schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 14:08:
Hebben hier meer mensen last van problemen met geolocatie sinds begin oktober ongeveer? Voor oktober werden wij vrij snel als afwezig gezien op basis van GPS als we buiten de ingestelde zone vielen. Sinds een paar dagen / week duurt het minimaal een uur en soms wel meer dan een uur.

Er is niets aan instellingen veranderd, zijn er recent updates geweest in de Android app?
Vanuit onze kant geen updates die dit kunnen veroorzaken. (in ieder geval niet bekend).
Dit is vaak een probleem met de telefoon die tado niet toelaat op de achtergrond te blijven tracken.

Lees hier meer:
https://dontkillmyapp.com/
DarkAllMan schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 16:49:
@tado Ik heb inmiddels alles werkend
Thermostaat bedraad op de Vloerverwarmingsklep => klep gaat netjes open en CV gaat verwarmen.
EK bedraad op de CV.
4 thermostaat kranen boven. CV gaat netjes aan, bij vraag naar warmte in elke ruimte.

Volgens de instructie netjes HW en EK allebei aan gezet. EK begrijp ik, zodat hij gebruik maakt van de Extensie Kit. Waarom moet HW aanstaan? Wat is de functie hiervan?
HW (Hot Water, warmwatersturing) is niet heel interessant voor combi-ketels.

Voor OpenTherm mag u HW ook uitzetten om geen warmwatersturing te hebben.
Voor alle andere BUS aansluitingen moet u de guide volgen (www.tado.com/professional-manuals)

• DarkAllMan
tado schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 16:51:
[...]

HW (Hot Water, warmwatersturing) is niet heel interessant voor combi-ketels.

Voor OpenTherm mag u HW ook uitzetten om geen warmwatersturing te hebben.
Voor alle andere BUS aansluitingen moet u de guide volgen (www.tado.com/professional-manuals)
Ja, precies, ik gebruik OpenTherm en de knop warm water doet verder niets in de app, dan nutteloos aanwezig te zijn.

• Lalalampje
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 18-11-2024
Hoi, ik wil heel graag boven waar het koud is verwarmen en de radiatoren beneden dan dichtdraaien.
Maar hoe doe je dat met Tado als je een convectorput hebt zonder thermostaatknop ?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/n6MXTxgyVEYfe3RpqzVZ--S52HE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/brqXy8Q53OhBoYTF7ulpgRnw.jpg?f=fotoalbum_large

De openterm thermostaat hangt in de woonkamer. Hier is ook een radiator met knop in de keuken en die put aan de andere kant. Die laatste is op geen enkele manier te bedienen en die ruimte is nogal krap om er een knop in te maken. Zie foto (ja ik moet daar schoonmaken). Moeilijk te zien maar er lopen 2 leidingen recht boven elkaar. 15mm dik en ca 14cm breed en nogal diep weggewerkt.

In de dichte kast onder de trap loopt de leiding waar misschien een klep in zou kunnen als Tado dat heeft.
Die buis daar is 22mm dik en als het bestaan zou er een klep in kunnen.

We hebben een wat oudere Remeha Quinta 28c.
Nu ben ik bang dat de ketel defect raakt als ik beneden de kachels dicht zet zonder bypass.
Is Tado zo slim om de ketel alleen te stoken als er minimaal 1 knop open staat ?

Als je de ketel opstart/aanzet lijkt het me dat hij al kort gaat stoken en pompen.

[ Voor 30% gewijzigd door Lalalampje op 11-10-2021 22:16 ]

• Striker2k2
  • Laatst online: 22-09 20:14
DarkAllMan schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 16:53:
[...]

Ja, precies, ik gebruik OpenTherm en de knop warm water doet verder niets in de app, dan nutteloos aanwezig te zijn.
Zelfde hier. Mijn Intergas Kombi Kompact heeft de warmwater instelling op de uit. In Eco stand zou hij wel op afstand bedienbaar zijn, maar dit verbruikt onnodig. Kan je die warm water knop niet verbergen ofzo?

• m3gA
  • Laatst online: 09:57
Gezien de gestegen gasprijzen en mensen in huis die heel goed zijn in het aanzetten van dingen maar niet uitzetten, vroeg ik me af of iemand ervaring heeft met bewegingssensors met een Tado? Ik weet dat ze niet standaard ondersteund worden maar bv met home assistant oid? (ik zou ze wel meteen kopen mochten ze uitkomen @tado)
m3gA schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 09:51:
Gezien de gestegen gasprijzen en mensen in huis die heel goed zijn in het aanzetten van dingen maar niet uitzetten, vroeg ik me af of iemand ervaring heeft met bewegingssensors met een Tado? Ik weet dat ze niet standaard ondersteund worden maar bv met home assistant oid? (ik zou ze wel meteen kopen mochten ze uitkomen @tado)
Sommige concurrenten hebben geprobeerd om thermostaten met bewegingssensors te bouwen. Uit de reviews van die producten bleek het dan toch lastig om die te tunen.

Als de sensitiviteit te laag is, dan zal de verwarming bijvoorbeeld uit gaan als je op de bank een film kijkt.
Is de sensitiviteit te hoog, zorgt een kat die langs het raam loopt ervoor dat de verwarming aanspringt.

Op dit moment plannen wij dus geen bewegingssensoren.

Maar er zijn vast mogelijkheden door tado te integreren in een smart home platform.

• m3gA
  • Laatst online: 09:57
tado schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 10:44:
[...]

Sommige concurrenten hebben geprobeerd om thermostaten met bewegingssensors te bouwen. Uit de reviews van die producten bleek het dan toch lastig om die te tunen.

Als de sensitiviteit te laag is, dan zal de verwarming bijvoorbeeld uit gaan als je op de bank een film kijkt.
Is de sensitiviteit te hoog, zorgt een kat die langs het raam loopt ervoor dat de verwarming aanspringt.

Op dit moment plannen wij dus geen bewegingssensoren.

Maar er zijn vast mogelijkheden door tado te integreren in een smart home platform.
Bedankt voor de verduidelijking. Zal hier wel rekening mee houden als ik een oplossing vind.
Vandaag begint de rollout van de nieuwe firmware voor de Internet Bridge (V3 en V3+), die verbeteringen moet brengen in de stabiliteit tussen de bridge en de cloud (dus heeft niets met de draadloze kant te maken).

Dit is de nieuwe firmware versie:
FW 92.1

Schrik niet als de bridge nog niet deze nieuwe firmware heeft gedownload, normaal duurt het een paar dagen voordat alle bridges de nieuwe firmware hebben.

[ Voor 23% gewijzigd door tado op 12-10-2021 12:15 ]

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
m3gA schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 09:51:
Geen ervaring maar ik weet dat Tado met Homey werkt en je dan wel het één en ander met bewegingssensoren zou kunnen doen. Maar ik betwijfel of het goed zou werken vanwege redenen die onder andere @tado hierboven noemt.

[ Voor 16% gewijzigd door XWB op 12-10-2021 12:41 ]

March of the Eagles

• DarkAllMan
Striker2k2 schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 09:44:
[...]

Zelfde hier. Mijn Intergas Kombi Kompact heeft de warmwater instelling op de uit. In Eco stand zou hij wel op afstand bedienbaar zijn, maar dit verbruikt onnodig. Kan je die warm water knop niet verbergen ofzo?
Dat kan, gaat via het installateurs menu.
Dan zet je HW gewoon uit.

• Striker2k2
Gelukt! bedankt voor de tip

• Tales
tado schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 16:48:
[...]

Klep is kapot, of tado kapot, of de bedrading tussen de klep en tado kapot.

Om er achter te komen, manueel eens de NO en COM draden samenvoegen (natuurlijk niet als er stroom op staat).

Open en samengesloten moeten een ander effect hebben op de klep, als dat niet zo is, dan ligt het probleem niet bij tado.

Tado is geschikt met elke klep. Wij hebben geen voorkeur.
Duidelijk! Bedankt.

Gisteravond nog even beter gekeken, en gezien dat de Stadsverwarming unit ook een flow meter heeft. Er was wel een verschil tussen warmte vraag en geen warmte vraag (200l/h ipv 7l/h), Maar duidelijk dus dat de klep niet helemaal dicht ging. Met wat hameren en schoonmaken lijkt dit nu goed te werken en doet de Tado wat ik verwacht.

Top!

• Karchief
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 30-12 18:32
Hallo allemaal,

Iemand ervaring met Tado problemen....

Eindelijk na een paar dagen kregen we netjes de instructie opgestuurd hoe we de draden moesten aansluiten van ons bestaand systeem in de Tado thermostaat.

Gaat allemaal prima, hebben de verwarming aangezet en deze doet het. Eindelijk warmte in ons nieuwe huis.

Vervolgens zet ik om 6u de verwarming lager, ofwel naar 18 graden want het was warm zat.

2 uur later, wordt het net een sauna en hij blijft verwarmen. Iemand mee bekend want ik wordt hier droevig van...

Alvast dank !

• Striker2k2
Is het nodig om alle Tado radiatorknoppen eraf te halen om te ontluchten of is er een makkelijkere manier?

• DarkAllMan
Striker2k2 schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 07:58:
Is het nodig om alle Tado radiatorknoppen eraf te halen om te ontluchten of is er een makkelijkere manier?
Ik heb gewoon ontluchtingskraantje naast mijn radiator knop....
Karchief schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 23:28:
Hallo allemaal,

Iemand ervaring met Tado problemen....

Eindelijk na een paar dagen kregen we netjes de instructie opgestuurd hoe we de draden moesten aansluiten van ons bestaand systeem in de Tado thermostaat.

Gaat allemaal prima, hebben de verwarming aangezet en deze doet het. Eindelijk warmte in ons nieuwe huis.

Vervolgens zet ik om 6u de verwarming lager, ofwel naar 18 graden want het was warm zat.

2 uur later, wordt het net een sauna en hij blijft verwarmen. Iemand mee bekend want ik wordt hier droevig van...

Alvast dank !
Dit klinkt als een bedradingsprobleem of een configuratieprobleem.
Misschien even foto's opsturen van de bedrading in de tado, in de ketel, en in de oude thermostaat?

Alternatief: Laat een installateur komen, en geef hem/haar toegang tot: www.tado.com/professional-manuals

• Blastpe
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11:44
Ik heb een Tado kamerthermostaat, bridge en een aantal radiator thermostaat knoppen. De bedoeling is om een aantal verschillende ruimtes onafhankelijk van elkaar te kunnen verwarmen. In de woonkamer hangt de kamerthermostaat en ga ik de radiatoren van tado thermostaat knoppen voorzien. Als ik de kamerthermostaat in de app toevoeg aan dezelfde ruimte als de radiator thermostaten, worden deze dan als 1 gezien en alleen aangestuurd door de kamer thermostaat? of worden de radiatoren nog steeds onafhankelijk gestuurd totdat deze de gewenste tempertuur bereikt hebben en wordt alleen het doel temperatuur bepaald door de kamerthermostaat?.

[ Voor 21% gewijzigd door Blastpe op 13-10-2021 10:29 ]

Blastpe schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 10:22:
Ik heb een Tado kamerthermostaat, bridge en een aantal radiator thermostaat knoppen. De bedoeling is om een aantal verschillende ruimtes onafhankelijk van elkaar te kunnen verwarmen. In de woonkamer hangt de kamerthermostaat en ga ik de radiatoren van tado thermostaat knoppen voorzien. Als ik de kamerthermostaat in de app toevoeg aan dezelfde ruimte als de radiator thermostaten, worden deze dan als 1 gezien en alleen aangestuurd door de kamer thermostaat? of worden de radiatoren nog steeds onafhankelijk gestuurd totdat deze de gewenste tempertuur bereikt hebben en wordt alleen het doel temperatuur bepaald door de kamerthermostaat?.
Als ik de kamerthermostaat in de app toevoeg aan dezelfde ruimte als de radiator thermostaten, worden deze dan als 1 gezien en alleen aangestuurd door de kamer thermostaat?
Dat dus.

Tenzij u 2 kamers aanmaakt in de app (1 met de thermostaat, 1 met de radiatoren).

Wij adviseren om radiatoren die in dezelfde kamer hangen als de thermostaat, ook samen te voegen in de app.

• Quickdust
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 01-12 07:03
Ik heb een tado thermostaat en een abonnement voor Auto-Assist sinds deze week. Echter wordt de locatie van de telefoon van m'n vrouw niet goed geüpdatet achter de schermen. Pas als de app geopend wordt.

Heb uiteraard alle tips gelezen op jullie pagina en weet ook van de goede instellingen (Batterij optimalisatie uit, locatie altijd, rechten niet verwijderen bij stuiten app, geen apps geforceerd sluiten etc.) Maar toch wordt de locatie pas geüpdatet als de app wordt geopend, bij mijn Galaxy S21 werkt alles (met dezelfde instellingen) wel zoals het hoort.

Mijn vrouw heeft een OnePlus Nord

• wvanommen
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 11:45
m3gA schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 11:32:
[...]

Bedankt voor de verduidelijking. Zal hier wel rekening mee houden als ik een oplossing vind.
Dit is volgens mij het juiste idee: https://www.hiome.com/ als je HomeKit hebt,
Het is alleen wat mij betreft teveel gedoe met kabels en tape en dergelijke.
Met alleen bewegingssensors kom je er naar mijn idee in ieder geval sowieso niet.

• Freakstar50
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 15-10-2021
Hallo,

Ik heb recent een tado bedrade starters kit geplaats! Nu werkt helaas alleen mijn warmte vraag niet, ik kan de verwarming aan en uit zetten zonder probleem alleen de warm water niet,

Het gaat hier om een nefit proline nxt hrc 24/cw3
Bedraad via OT rood op de plus van tado en blauw op de min van tado,

Iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn?
Pagina: 1 ... 22 ... 69 Laatste