Help!
Ik heb een woning gekocht waar de vorige eigenaar een prachtige ATAG cv ketel heeft achtergelaten. Hier wil ik graag een Tado op aansluiten, maar ik kom er niet uit...
Ik heb een nieuwe Tado thermostaat, en een ATAG E325EC.
De montage in de app/website is volgens mij normaal super duidelijk, maar ik kom er met mijn situatie niet uit.
De vorige eigenaar heeft namelijk een
'V2' thermostaat van de Hornbach achtergelaten, en deze is in de montage site niet te vinden. Deze thermostaat werkte volgens vorige eigenaar niet zo goed, dus ik wil ook helemaal niet uit gaan van de oude situatie, waar de interactieve handleiding wel vanuit gaat.
Volgens mij zat er voor deze V2 weer iets anders, wellicht een ATAG One (want er zit een BCU in, waarover later meer). Maar als ik die ATAG One in de installatie app selecteer, krijg ik de melding dat ik contact op moet nemen met de klantenservice.
En gezien @
tado hier ook zit, wellicht goed om het hier te vragen.
Anyhow... De ketel heeft verschillende aansluitingen: een Opentherm (blauwe stekker, BUS) en een aan/uit (zwarte stekker). Zie foto:
Momenteel zit hier een zwarte stekker op aangesloten. Deze loopt naar een ATAG BCU. Wtf is dat nou weer
Op deze 'BCU' zit de blauwe stekker aangesloten welke met 2 draadjes naar beneden, naar de woonkamer loopt. En nog veel meer andere stekkers.
Nu denk ik heel simpel: volgens mij moet die hele BCU er tussen uit, en moet de blauwe kabel achterin het blauwe slot van de ketel.
Klopt dit? En naar welke aansluitingen achterin de Tado moet dit dan? COM en NC?
Weet iemand toevallig waar de rest van de kabels uit de BCU heen moet, of kan dat dan blijven zoals het is?
Of mag een Tado niet rechtstreeks op de 2 Opentherm draadjes uit de ketel? Ik vind het erg onduidelijk hoe het nou eigenlijk echt werkt, ipv dat er telkens wordt uitgegaan van de bestaande situatie...