Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zuaro schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 17:14:
[...]

[Afbeelding]

Voor m'n gevoel kunnen ze dat niet? Maar geen idee waar ik dat zou moeten zien.
In uw geval is er waarschijnlijk iets fout gegaan tijdens de installatie.

Graag contact met onze helpdesk.

Vraag waarom uw radiatorknoppen geen warmtevragen aan uw slimme thermostaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
m3gA schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 08:41:
[...]

Reset werkte ook niet maar opeens deed hij het :) dus alles werkt nu prima.
Waarschijnlijk een firmware update die de kalibratie voor uw knop mogelijk maakte.
Firmware kwam direct na het pairen maar dat kan wel een uurtje duren in sommige gevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zuaro schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 18:26:
[...]

Ik heb momenteel ook probleem met het pairen van 1 knop. Weet je zeker dat de error nog E0 is? Ik dacht ook eerst 03 maar had de knop verkeerdom liggen
Het is E0

Als het morgen nog niet lukt, haal de knop uit uw account.
Voeg hem na 10 minuten weer toe.

Kijk of de bridge in paring modus staat en pair de knoppen op verschillende afstanden van de bridge meerdere malen.

Het moet na een tijdje lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingsCrown
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 17:59
KingsCrown schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 20:35:
Ik gebruik nu 2jaar de tado thermostaat. Daarbij heb ik ook direct een knop thermostaat van TADO gekocht. Deze heb ik ook geprobeerd, maar uiteindelijk is hij in de kast beland.

Vandaag zijn er 4 thermostaatkranen geplaatst, zodat ik de TADO knoppen erop kan zetten.

Helaas krijg ik foutmelding E4, de batterijen zijn al vervangen voor nieuwe AA-L6.
Hierbij een foto van de thermostaatkranen. Ik gebruik het Danfoss verloopstukje.

[Afbeelding]
[Afbeelding]

Ik heb ook al even contact gezocht met de TADO helpdesk, echter nog geen reactie.
Iemand nog tips?
Probleem opgelost.
Ik heb een 2e besteld. Toen kwam ik erachter dat het zwarte dopje in het midden weg was. Deze teruggevonden en hij lijkt het weer te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slaapje
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 16:00
Sinds een week of twee merk ik dat Tado niet op tijd de temperatuur op de gewenste hoogte heeft in de ochtend. Het gaat hier om vloerverwarming van de benedenverdieping. Ik laat deze temperatuur zakken naar 18.5 in de nacht. Vorig jaar werkte dit altijd prima.

Het slimme schema stond altijd op 20 graden om 7 uur 's ochtends met slim voorverwarmen aan. Ik heb dat nu vervroegd naar 06:30, maar dit brengt geen soelaas. Het is standaard 19 graden als we beneden komen. Ook nu om half 8 is het nog steeds 19 graden en heeft Tado aan dat hij aan het verwarmen is.

Iemand een idee waar dit aan kan liggen? Ik heb de temperatuur van de ketel niet aangepast en ook niet van de vloerverwarming beneden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/P37vorqpynz-zXuGX6GPMzVwMVI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ur7tazS4hgxMhG4LWQTIgd3r.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 19% gewijzigd door Slaapje op 23-01-2021 07:31 ]

To dare is to do

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hackint0sh
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 15-06-2024
Ik heb sinds een week Tado draaien, werkt goed en ben bezig met het uitbreiden van het systeem. Ik heb van een mede tweaker een aantal nieuwe knoppen overgenomen. Echter mis ik hier de juiste adapters, kan ik deze ergens makkelijk nabestellen dat iemand weet? Mag eventueel ook buiten Tado om zijn.

Mocht iemand toevallig de adapters met de losse pinnen niet gebruiken en ze kwijt wil dan hoor ik het graag (gaat om deze https://support.tado.com/...-slimme-radiatorknop-past)

[ Voor 30% gewijzigd door hackint0sh op 23-01-2021 09:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ckriek
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14-05 17:59
hackint0sh schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 09:14:
Ik heb sinds een week Tado draaien, werkt goed en ben bezig met het uitbreiden van het systeem. Ik heb van een mede tweaker een aantal nieuwe knoppen overgenomen. Echter mis ik hier de juiste adapters, kan ik deze ergens makkelijk nabestellen dat iemand weet? Mag eventueel ook buiten Tado om zijn.

Mocht iemand toevallig de adapters met de losse pinnen niet gebruiken en ze kwijt wil dan hoor ik het graag (gaat om deze https://support.tado.com/...-slimme-radiatorknop-past)
Hier adapotors genoeg, mag je gratis ophalen stuur een pb bericht, is in Lopik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g00gle
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 16:46
Slaapje schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 07:27:
Sinds een week of twee merk ik dat Tado niet op tijd de temperatuur op de gewenste hoogte heeft in de ochtend. Het gaat hier om vloerverwarming van de benedenverdieping. Ik laat deze temperatuur zakken naar 18.5 in de nacht. Vorig jaar werkte dit altijd prima.

Het slimme schema stond altijd op 20 graden om 7 uur 's ochtends met slim voorverwarmen aan. Ik heb dat nu vervroegd naar 06:30, maar dit brengt geen soelaas. Het is standaard 19 graden als we beneden komen. Ook nu om half 8 is het nog steeds 19 graden en heeft Tado aan dat hij aan het verwarmen is.

Iemand een idee waar dit aan kan liggen? Ik heb de temperatuur van de ketel niet aangepast en ook niet van de vloerverwarming beneden.

[Afbeelding]
Vroege start is al tijden stuk bij Tado. Je kan het beste zelf schatten hoeveel tijd er nodig is om je huis op te warmen. En dan zelf die tijd instellen. Dus wil je het half 8 20 graden hebben. En dat duurt 1uur zet je om half 7 de kachel naar 20 graden.

Maar even wat anders, die nachtverlaging naar 18 graden met vloerverwarming is echt helemaal niet efficiënt. Als je een nachtverlaging wil doen, kan je het beste ongeveer 0,5 of hooguit 1 graden doen. Je zou voor de grap je gasverbruik is in de gaten moeten houden als je dit aanpast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Slaapje schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 07:27:

[Afbeelding]
Misschien stond voorheen vroege start aan voor de benedenverdieping, en nu niet meer? Of heeft Tado zitten sleutelen aan de werking van vroege start? Daar waren nogal wat aanmerkingen op.

Edit: oeps zie dat g00gle dit al geopperd heeft. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slaapje
Dank beiden. Ik zal de vroege start eens uitzetten en wat eerder beginnen met instellen. Eens kijken wat hier het resultaat van is.

Handig ook wel dat vroege start kapot is... 8)7

To dare is to do

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Het is een crap functie omdat de thermostaat niet kan wat de bedoeling ervan is: inschatten hoe lang het duurt voordat je kamer op temperatuur is, afhankelijk van kamertemperatuur en buitenluchttemperatuur. Ze kunnen het m.i. beter gewoon verwijderen en mensen zelf laten kiezen wanneer ze de verwarming aan willen zetten mbv het schema. Voorkomt veel onduidelijkheid, teleurstelling en verspilling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reveal!
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 14-05 14:47
Slaapje schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 14:09:
Dank beiden. Ik zal de vroege start eens uitzetten en wat eerder beginnen met instellen. Eens kijken wat hier het resultaat van is.

Handig ook wel dat vroege start kapot is... 8)7
Heeft je ketel nog genoeg druk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slaapje
@Reveal! Ja dat had ik al gecontroleerd. Staat prima in het groene stuk.

To dare is to do

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackLion
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20-03 19:51
Zijn er hier toevallig meer mensen die deze week al minstens 2 keer de bedrade bridge heeft moeten herstarten omdat er geen connectie meer is met Tado? Geen problemen met internet of whatsoever. Alleen dus de bridge die geen extern toegang meer heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Even voor de duidelijkheid, knippert het ROUTER lampje of het CLOUD lampje?

Je zegt geen externe toegang dus dat klinkt als het laatste, maar als de verbinding met de router eruit ligt dan heb je net zo goed geen externe toegang, en dat komt dus ook voor afh. van router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackLion
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20-03 19:51
Thermostaat heeft verbinding met bridge. En lokaal via HA kan ik de temperatuur ook in zien. Alleen de communicatie met cloud werkt dus niet.

Nog even gezocht en zie op internationale forums ook veel soortgelijke berichten van de laatste tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja dat begreep ik al maar is het dus de verbinding met de ROUTER die niet goed is of met de CLOUD, dus welk lampje van de 2 op de bridge knippert? Want de verbinding met de router valt bij een aantal mensen ook met regelmaat weg, dat heeft een hele andere oorzaak dan de cloud. Het resultaat is in beide gevallen dat de communicatie met de cloud niet werkt, de oorzaak totaal anders en de oplossing ook. ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Cap op 24-01-2021 19:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dizzzz_
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 12-01 11:55
itsalwaysme schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 07:56:
[...]
Ik heb bijna dezelfde opstelling, behalve dan de extra thermostaat in de study. Maar ik heb en mijn badkamer en mijn vloerverwarming van de beneden verdieping met OpenTherm aangesloten.
Is er een andere reden dan dat aan/uit voorrang heeft op OpenTherm? Want de Xtreme36 kan 2 OpenTherm thermostaten aan.
ik weet de reden niet, ik las t in de manual.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Queros
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12-03 16:32
tado schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 15:02:
[...]

Knoppen zijn volledig optioneel en alleen belangrijk als u per kamer de temperatuur wil gaan regelen.
Hm, refurbished Thermostaat met 8 knoppen.. is nieuw zelfs 120 euro goedkoper dan refurbished via Tado. Da's nou jammer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acidfever
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-01-2024

acidfever

I am allready working!

Queros schreef op maandag 25 januari 2021 @ 09:00:
[...]

Hm, refurbished Thermostaat met 8 knoppen.. is nieuw zelfs 120 euro goedkoper dan refurbished via Tado. Da's nou jammer!
Dus je hebt ergens een starterskit (thermostaat + bridge) + 8 knoppen gevonden voor 380 euro? Dat zou dan echt een prima aankoop zijn, zelfs met black friday waren zulke deals niet te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Queros En wij willen dan natuurlijk een linkje naar de plek waar je dat kan kopen. :Y

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• acidfever

acidfever

I am allready working!

Zou kunnen, alleen missen daar dan nog 2 knoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Queros
Bij Tink.nl kom ik voor deze set op € 499,90. Bij Tado.nl op de website kwam ik met refurbished materiaal op 100 euro voor de thermostaat en 2 quattropacks a 279.99 € per stuk op 660 euro uit. Kortom, scheelt 160 euro...

[ Voor 6% gewijzigd door Queros op 25-01-2021 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acidfever

acidfever

I am allready working!

Queros schreef op maandag 25 januari 2021 @ 12:27:
Bij Tink.nl kom ik voor deze set op € 499,90. Bij Tado.nl op de website kwam ik met refurbished materiaal op 100 euro voor de thermostaat en 2 quattropacks a 279.99 € per stuk op 660 euro uit. Kortom, scheelt 160 euro...
Bij Tado kom ik (refurbished) op 500 euro uit. Starterskit (Thermostaat + hub) 100 euro en 8 knoppen 400 euro (elke knop 50eu per stuk).

Een fabrikant zal vrijwel nooit tegen stunt acties van websites als tink op kunnen, of dat dat nu Tado of een andere fabrikant is.

Overigens kom je bij tink.nl ook wel echt alleen op die scherpe prijs uit met die deal met 6 knoppen. Een 8-pack losse knoppen moet om de 1 of andere reden namelijk 509,95 kosten.

[ Voor 17% gewijzigd door acidfever op 25-01-2021 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Queros
[quote]acidfever schreef op maandag 25 januari 2021 @ 12:46:
[...]

Bij Tado kom ik (refurbished) op 500 euro uit. Starterskit (Thermostaat + hub) 100 euro en 8 knoppen 400 euro (elke knop 50eu per stuk).

Ben benieuwd waar jij kijkt dan. Nieuw of refurbished?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• acidfever

acidfever

I am allready working!

Queros schreef op maandag 25 januari 2021 @ 12:55:
[quote]acidfever schreef op maandag 25 januari 2021 @ 12:46:
[...]

Ben benieuwd waar jij kijkt dan. Nieuw of refurbished?
Ik reageerde op dit bericht:
Queros schreef op maandag 25 januari 2021 @ 09:00:
[...]
Waar je aangeeft dat nieuw elders 120euro goedkoper zou zijn dan bij Tado refurbished dus uiteraard heb ik het over refurbished bij Tado.

Websites van prijsstunters als tink.nl zijn altijd veel goedkoper geweest dan Tado zelf (en andere fabrikanten) dat is nu eenmaal hoe dat werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Queros
Anyway. Besteld! Ben benieuwd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Russel88
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 05:55
Sinds kort heb ik ook een Tado set. Ik merk dat de knop af en toe geluid maakt. Een mechanische geluid. Is dat normaal? Is niet hard of lang, maar ik hoor het snachts wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
@Russel88 Dat klopt, wat je hoort is het motortje dat het kraantje open- of dichtdraait.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marientjuh
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-05 17:02

Marientjuh

Fullstack developer

Ik ben op dit moment aan het verbouwen in mijn nieuwe woning en daar wil ik graag (weer) Tado in. Waar ik alleen niet uitkom is hoe ik de vloerverwarming beneden en de vloerverwarming in mijn badkamer goed ga aansturen. Alle opties liggen nog open omdat de hele CV installatie nog aangelegd moet worden.

Ik zag dat je een (Honeywell) zoneklep nodig hebt voor beide vloerverwarmingen en deze dan moet aansturen met een eigen thermostaat. Welk type thermostaat moet ik dan hebben? Of is er een andere (goedkopere) route?

Ik heb nu een starterskit als basis (en al een airco unit maar dat is voor een losse ruimte). Iemand tips?

Respect begint waar eigen kunnen ophoudt! - Kinderkleding webshop van vrouwlief: coz-adore.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrenzyFreak
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14-05 15:51
@Marientjuh Zonekleppen moet je aansturen met de bedrade slimme thermostaat (zoals die in je starterskit) en niet de (goedkopere) draadloze temperatuursensor.

Wanneer je beide circuits sluit heb je overigens ook een bypass nodig in het circuit.

Ikzelf laat de vloerverwarming in de badkamer gewoon altijd meelopen met alle verwarming in het huis. Ik wil niet dat er apart wordt gestookt voor die kleine ruimte en omdat een vloer langzaam opwarmt, kan hij maar beter altijd meedoen als dat ook nodig is voor de vloerverwarming in de woonkamer.

De badkamerradiator apart aansturen met een slimme radiatorknop is dan een betere optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marientjuh
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-05 17:02

Marientjuh

Fullstack developer

@FrenzyFreak Dank voor je antwoord.

Ik heb ook een openhaard, dus dan gaat de beneden verdieping uitvallen zodra ik ga stoken. Heb alleen vloerverwarming in de badkamer en elektrische radiator (zonder tado). En dan zou ik graag willen dat deze toch op temperatuur blijft. Is er ook nog een andere oplossing voor een zoneklep?

Respect begint waar eigen kunnen ophoudt! - Kinderkleding webshop van vrouwlief: coz-adore.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrenzyFreak
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14-05 15:51
@Marientjuh Ja, als je verbouwt en tegelijkertijd ook domotica gaat gebruiken zou je daarmee uit de voeten kunnen.

Bijvoorbeeld de Tado API uitlezen in Home Assistant:
Indien de draadloze Tado thermostaat op de badkamer warmtevraag heeft, schakel een draadloos stopcontact in waar de zoneklep / vloerverwarmingspomp op zit.

Het grootste nadeel is dan dat je meer afhankelijkheden creëert. Indien HA of je internet uitvalt schakelt de zone niet meer correct. Hetzelfde kan gebeuren indien Tado de API verandert en HA de gegevens niet meer correct uitleest...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinFoot
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 14-05 22:18
Een hele tijd al meegelezen en wil graag wat zaken met jullie doornemen.

Ook wij zijn bezig met vloerverwarming, in combinatie met Tado. Ik heb de bedrade Tado-thermostaat en 9 radiatorknoppen. Een monteur gaat over 3 weken bezig met infrezen, aanleggen en de CV weer op druk brengen.

Situatie:
- Boven hebben we 4 kamers + 1 badkamer, de bestaande radiatorknoppen dienen vervangen te worden voor thermostatische knoppen.

Vraag
- Ik lees dat de heimeier e-clipse een goede combinatie zijn met Tado, dus is het aan te raden om deze aan te schaffen hiervoor? Ook in combinatie met waterzijdig inregelen? Of zijn er andere kranen aan te raden?

- Beneden gaat de gehele vloer eruit. Nou zijn er 4 ruimtes waar we vloerverwarming willen: WC, Hal, Woonkamer + Keuken/Serre en Studio. Op zich kunnen WC, Hal en Woonkamer gelijk lopen, maar ik wil Studio apart laten lopen, omdat dit kantoorruimte gaat worden en die mag overdag warmer zijn dan de woonkamer en vice versa.
Het zullen dus (?) 2 zones worden: (1) Hal, WC, Woonkamer en (2) Studio (zie afbeelding hieronder). De pijl geeft aan waar de huidige thermostaat geplaatst is.
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/hHkh7wZ/vloerverwarming-klein.jpg

Vragen

- Is mijn aanname juist dat er slechts 2 zones zijn?
- Kijkend naar Tado-uitleg vloerverwarming Zou ik een draadloze thermostaat in Studio moeten plaatsen, gekoppeld aan een draadloze ontvanger die de pomp van zone 2 aanstuurt. Klopt dit?
- Ik heb 4 tado-knoppen over, kan ik die ook gebruiken voor de zonepomp(en)?
- Mis ik iets, waar moet ik nog rekening mee houden en wat heb ik nodig voor de ideale situatie (boven- en benedenverdieping)?

[ninja-edit] Ik ga gebruik maken van Home Assistent, dus kan ook met sensoren aan de slag gaan, maar wil het foolproof/WAF-proof regelen :9

[ Voor 3% gewijzigd door RobinFoot op 27-01-2021 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• f.h
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 14:52

f.h

f.h schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 13:10:
Ik heb sinds vanmorgen ook issues met mijn thermostaat, de ketel gaat steeds een paar minuten aan en weer een paar minuten uit. In de praktijk betekent dat het huis langzaam afkoelt. Daarnaast is er staat opeens de warm water functie aan in de app, terwijl die hiervoor ook niet aan stond. Gebruik de Tado icm een Atag E325C ketel.

In de app zie ik dat ik ook firmware 76.1 draai. @tado: zijn er ook problemen bekend met de 76.1 firmware en Atag ketels?
Hier even op terug komend. Heb de afgelopen 2 weken regelmatig contact gehad met de support van Tado. De voicemail om contact te krijgen is mijns inziens niet de meest handige, maar het moet gezegd worden dat ik in no time (~15 min ofzo) na inspreken van de voicemail een eerste mail terug kreeg.

Uiteindelijk na testen en proberen bleef het voor mij toch ook in de firmware te zitten. Die is nu ook terug gezet naar 67.2.
Het heeft even geduurd, maar Rob van support heeft zich echt vastgebeten in mijn probleem en het dus uiteindelijk met de developers kunnen oplossen. Erg blij mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 16:28
Ik zit te twijfelen over de aanschaf van een Tado, maar wat mij nou niet duidelijk wordt of de afwezigheid functie nou gratis is of niet. Op een website kom ik deze review tegen maar ik kan nergens bevestiging hiervan vinden
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Nx87BBebcf-i0zpZop1Q3WCdL2w=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/VbMQQTPGiljhe1hAZgsjVogW.png?f=user_large

Wat ik lees bij Tado is dat je met de niet-abo-versie alleen een push bericht krijgt.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dxta
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

dxta

Moo!

LordSinclair schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 10:40:
Ik zit te twijfelen over de aanschaf van een Tado, maar wat mij nou niet duidelijk wordt of de afwezigheid functie nou gratis is of niet. Op een website kom ik deze review tegen maar ik kan nergens bevestiging hiervan vinden
[Afbeelding]

Wat ik lees bij Tado is dat je met de niet-abo-versie alleen een push bericht krijgt.
Dat klopt, bij de gratis versie krijg je enkel een push bericht. Overigens kun je deze functie (met bijvoorbeeld Home Assistant op een Raspberry Pi) zelf ook prima programmeren

Omelette du fromage!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
dxta schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 12:20:
[...]

Dat klopt, bij de gratis versie krijg je enkel een push bericht. Overigens kun je deze functie (met bijvoorbeeld Home Assistant op een Raspberry Pi) zelf ook prima programmeren
Rare review dan, maar via de een Pi klinkt ook goed. Dat gaat dan met het IFTTT protocol denk ik?

En kan je met een Tado ook een fatsoenlijk week schema instellen (of dan via Home Assistant) zonder dat de Tado deze "slim" de hele tijd aanpast?

[ Voor 15% gewijzigd door LordSinclair op 28-01-2021 12:24 ]

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dxta
  • Niet online

dxta

Moo!

LordSinclair schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 12:23:
[...]
Rare review dan, maar via de een Pi klinkt ook goed. Dat gaat dan met het IFTTT protocol denk ik?
Home Assistant heeft een directe add-on / integratie voor Tado. Lees bijvoorbeeld maar eens:
Home Assistant: Open source Python3 home automation - deel 3
https://www.home-assistant.io/getting-started/
https://www.home-assistant.io/integrations/tado/
En kan je met een Tado ook een fatsoenlijk week schema instellen (of dan via Home Assistant) zonder dat de Tado deze "slim" de hele tijd aanpast?
Het dag- of weekschema kun je gewoon in de Tado app zelf instellen: https://support.tado.com/...ijn-tado-slimme-schema-in

Omelette du fromage!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Ik kom ook nog even om advies bedelen. :)

Hier draait sinds een tijdje Tado naar volle tevredenheid. Slaapkamers en kantoren zijn en blijven goed op temperatuur, met een bypass via de badkamer. Nu hebben we in de woonkamer vloerverwarming, met Tado, en één radiator met een simpele open/dichtknop, om de koudebrug in de erker op te vangen. En die draait dus continu wanneer de andere kamers warmte vragen, met als gevolg een woonkamer die structureel 2-3 graden warmer is dan ingesteld.

Iemand tips hoe ik dat beter kan inregelen? De opties die ik zie:

- Tado-knop op die ene radiator, en samen met de vvw onder Woonkamer zetten;
- Tado-knop maar er een aparte ruimte van maken;
- "domme" thermostaatknop erop en 'm daarmee te knijpen

Wat is hier nu de beste oplossing?

Nomen nescio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rorie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14-05 22:46
Ook ik kom even wat advies inwinnen hier.

Hier hebben wij twee thermostaten in huis. Een Thermosmart bedraad op de begaande vlroer met alleen vloerverwarming. Op de eerste verdieping in de badkamer een draadloze thermostaat voor alle radiatoren aan te sturen op de eerste verdieping en zolder.

Graag zou ik beiden thermostaten vervangen door een Tado versie. Voor de begaande grond zou dit gewoon de bedrade versie zijn, daar zie ik geen probleem. Maar hoe koppel ik nou de draadloze Tado versie aan mijn ketel (Intergas Extreme). Op een of andere manier moet ik van oude draadloze thermostaat verwijderen uit het geheugen van de ketel. Daarna moet voor deze tweede thermostaat dan een adapter worden aangesloten op mijn ketel. De vraag is dan of een ketel twee bedrade ingangen heeft.

Kan de draadloze Tado versie niet gewoon direct gekoppeld worden met zijn ketel zonder adapter, net zoals de gene van honeywell die er nu hangt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12:45

Haan

dotnetter

Bra-Jo schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 11:32:

Hier draait sinds een tijdje Tado naar volle tevredenheid. Slaapkamers en kantoren zijn en blijven goed op temperatuur, met een bypass via de badkamer. Nu hebben we in de woonkamer vloerverwarming, met Tado, en één radiator met een simpele open/dichtknop, om de koudebrug in de erker op te vangen. En die draait dus continu wanneer de andere kamers warmte vragen, met als gevolg een woonkamer die structureel 2-3 graden warmer is dan ingesteld.

Ik zie nog twee andere opties:
- gewenste temperatuur 2 graden lager zetten
- de huidige radiatorknop niet helemaal open zetten

En anders zou ik er een standaard thermostaatknop op zetten, een Tado knop lijkt me in deze situatie niet nodig

Kater? Eerst water, de rest komt later

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan

Haan

dotnetter

rorie schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 11:50:

Hier hebben wij twee thermostaten in huis. Een Thermosmart bedraad op de begaande vlroer met alleen vloerverwarming. Op de eerste verdieping in de badkamer een draadloze thermostaat voor alle radiatoren aan te sturen op de eerste verdieping en zolder.

Graag zou ik beiden thermostaten vervangen door een Tado versie. Voor de begaande grond zou dit gewoon de bedrade versie zijn, daar zie ik geen probleem. Maar hoe koppel ik nou de draadloze Tado versie aan mijn ketel (Intergas Extreme). Op een of andere manier moet ik van oude draadloze thermostaat verwijderen uit het geheugen van de ketel. Daarna moet voor deze tweede thermostaat dan een adapter worden aangesloten op mijn ketel. De vraag is dan of een ketel twee bedrade ingangen heeft.

Kan de draadloze Tado versie niet gewoon direct gekoppeld worden met zijn ketel zonder adapter, net zoals de gene van honeywell die er nu hangt?
Volgens mij kun je uit de voeten met beneden de bedrade Tado thermostaat en boven een draadloze temperatuur sensor. Wel een beetje bijzondere situatie heb je, maar dan gaat het volgens mij gewoon werken zoals nu. Je kunt dan altijd nog kijken of je andere ruimtes niet misschien via een Tado radiatorknop wilt gaan regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rorie
Het gaat hier echt om twee verschillende zones, dus alleen een sensor lijkt mij niet te gaan werken.
Haan schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 11:56:
[...]

Volgens mij kun je uit de voeten met beneden de bedrade Tado thermostaat en boven een draadloze temperatuur sensor. Wel een beetje bijzondere situatie heb je, maar dan gaat het volgens mij gewoon werken zoals nu. Je kunt dan altijd nog kijken of je andere ruimtes niet misschien via een Tado radiatorknop wilt gaan regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
rorie schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 11:50:

Is dit de Intergas die een draadloze Honeywell thermostaat + Bedrade Honeywell thermostaat heeft ? (meestal die simpele Honeywell Round thermostaten)

Die heeft volgens mij 2 bedrade ingangen voor de 2 zones. Dan moet wel de interne draadloze ontvanger losgekoppeld worden.

Dan 1 draadloze starterskit + bedrade tado thermostaat kopen om de 2 zones aan te sturen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rorie
Klopt, Intergas ketel met een draadloze Honeywell Round thermostaten en een bedrade slimme thermostaat in de woonnkamer.

Hopelijk kom ik hier zelf uit wat betreft het loskoppelen van de draadloze ontvanger en twee verschillende zones bedraad aansluiten.

Bedankt voor informatie!
tado schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 12:50:
[...]

Is dit de Intergas die een draadloze Honeywell thermostaat + Bedrade Honeywell thermostaat heeft ? (meestal die simpele Honeywell Round thermostaten)

Die heeft volgens mij 2 bedrade ingangen voor de 2 zones. Dan moet wel de interne draadloze ontvanger losgekoppeld worden.

Dan 1 draadloze starterskit + bedrade tado thermostaat kopen om de 2 zones aan te sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Haan schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 11:53:
[...]

Ik zie nog twee andere opties:
- gewenste temperatuur 2 graden lager zetten
- de huidige radiatorknop niet helemaal open zetten

En anders zou ik er een standaard thermostaatknop op zetten, een Tado knop lijkt me in deze situatie niet nodig
Tnx voor je reactie. Eerste is niet echt een optie, is me te variabel en vrijblijvend. Tweede heb ik geprobeerd, dat werkt redelijk als het buiten niet te koud is, maar anders blijft ie de andere kamers verwarmen en komt deze radiator vanzelf ook op temperatuur.

Denk dat ik inderdaad maar eens ga kijken naar een simpele thermostaatknop; Tado is waarschijnlijk overkill omdat het geen hoofdverwarming is.

Nomen nescio

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Exact. Ik heb op 1 vd badkamerradiatoren een thermostaatknop laten zitten en die staat precies zo ingesteld (standje 2,5) dat ie altijd wat warmte doorlaat als er in een andere ruimte gestookt wordt, maar niet zoveel dat het onnodig warm wordt (zo'n 17,5 graden). De andere radiator in de badkamer wordt wel door Tado gestuurd, die schroeft de temperatuur dus op indien gewenst. Ik heb geen bypass maar met deze setup nog nooit een ketel error gehad. Voorheen wel, toen er nog een Tado knop op zat. ;)

Het mooiste zou zijn als het relais van de Tado thermostaat de zonklep pas X minuten later zou sluiten (of igv alleen knoppen de knoppen pas X min later). En dan de X minuten per user instelbaar, dus als de nadraaitijd van de pomp ruim voorbij is. Want voor zover ik weet draait de pomp van elke gasgestookte CV ketel een tijdje na om de warmte in de ketel kwijt te raken.

Ik heb hier een verzoek voor ingediend maar Tado wil (/ kan) het helaas niet aanpassen. Terwijl dat natuurlijk precies is wat iedereen met een doorsnee cv installatie die van standaard knoppen / thermostaatknoppen naar Tado gaat nodig heeft, zonder dat er loodgieterswerk aan te pas komt om een bypass te plaatsen. Wat vaak achteraf niet goed mogelijk is omdat de leidingen ingebouwd zitten, zoals bij mij. Een bypass direct naast de cv ketel is namelijk niet de bedoeling (officieel minimaal 6m afstand aan te raden).

[ Voor 29% gewijzigd door Cap op 29-01-2021 16:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
f.h schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 16:36:
[...]

Hier even op terug komend. Heb de afgelopen 2 weken regelmatig contact gehad met de support van Tado. De voicemail om contact te krijgen is mijns inziens niet de meest handige, maar het moet gezegd worden dat ik in no time (~15 min ofzo) na inspreken van de voicemail een eerste mail terug kreeg.

Uiteindelijk na testen en proberen bleef het voor mij toch ook in de firmware te zitten. Die is nu ook terug gezet naar 67.2.
Het heeft even geduurd, maar Rob van support heeft zich echt vastgebeten in mijn probleem en het dus uiteindelijk met de developers kunnen oplossen. Erg blij mee.
Mooi dat de support medewerker zich "vastgebeten" heeft in het probleem, maar wat houdt de door jou aangehaalde oplossing van de developers in praktijk in, ik neem aan meer dan terugzetten van de firmware?

Firmware terugzetten naar een oudere versie is namelijk een tijdelijke workaround maar geen oplossing. Dus is er een korte termijn planning voor een nieuwe firmware release die dit probleem oplost?

Het is natuurlijk geen doen als klanten één voor één moeten gaan debuggen met de helpdesk om vervolgens de firmware terug te laten zetten.

Ik merk hier ook duidelijk zenuwachtiger stookgedrag.

[ Voor 10% gewijzigd door Cap op 30-01-2021 11:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muthas
  • Registratie: December 2005
  • Niet online

Muthas

O+

Ik woon in een appartement met stadsverwarming en in totaal 7 radiatoren. In de gang hebben we onderstaande unit hangen.

Als ik overstap naar tado, moet ik dan alleen de knop van de radiotoren vervangen? Of is er ook iets om deze centrale unit te vervangen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xXAM7moFhJk4QCR3JQUV4-U8bKE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dsE2FH5YNc707eMWxYDXvNcW.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• captainkent
  • Laatst online: 09-05 12:53
Heeft iemand ervaring met Tado slimme thermostaatkranen en een niet-Tado slimme thermostaat (in mijn geval een Remeha eTwist in de woonkamer)?

Ik maak mij namelijk zorgen wanneer ik de temperatuur setpoint opstuur naar de thermostaat, hij zichzelf dan natuurlijk gaat regelen op zijn eigen interne temperatuursensor, niet op die in de kantoor. Ik kan wel de thermostaat uitzetten wanneer mijn kantoor de temperatuur heeft bereikt, ik ben alleen bang dat ik dan de efficientie van mijn boiler helemaal om zeep help.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@captainkent ik snap niet waar je het over hebt, je kan een iSense / eTwist in ieder geval niet combineren met Tado knoppen in hetzelfde verwarmingssysteem, in die zin dat de knoppen nooit warmtevraag kunnen uitzetten bij de iSense en andersom de iSense / eTwist bij warmtevraag ook nooit de knoppen kan aansturen.

(Ik heb zowel de iSense als de eTwist gehad en ben over op Tado)

[ Voor 12% gewijzigd door Cap op 30-01-2021 19:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Muthas schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 17:29:
Ik woon in een appartement met stadsverwarming en in totaal 7 radiatoren. In de gang hebben we onderstaande unit hangen.

Als ik overstap naar tado, moet ik dan alleen de knop van de radiotoren vervangen? Of is er ook iets om deze centrale unit te vervangen?

[Afbeelding]
Ik dénk dat je alleen de radiatorknoppen hoeft te vervangen en deze regelaar kunt laten zitten (maximaal openzetten zodat die nooit knijpt). Maar ik heb geen stadsverwarming en ken deze knoppen niet dus zit puur te redeneren op basis van wat me logisch lijkt. 😅

Ter verduidelijking: mijn aanname is dat deze knop een thermostaat is die een centrale klep aanstuurt. Onder een bepaalde temperatuur gooit hij de klep open. Vervolgens gaat het warme water naar radiatoren. Eventuele thermostatische knoppen sluiten daar de radiator af als deze hun temperatuur bereikt hebben.

Als je deze centrale knop met een Tado dus altijd (vol) open zet dan is er altijd maximale toevoer. Met de Tado knoppen op de individuele radiotoren knijpt Tado vervolgens de toevoer af waar die niet nodig is. Als alle Tado knoppen dicht staan dan is er geen warmteflow meer en komt de centrale aanvoer ook vanzelf tot stilstand.

[ Voor 26% gewijzigd door MrAcid op 30-01-2021 19:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• f.h
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 14:52

f.h

Cap schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 11:00:
[...]

Mooi dat de support medewerker zich "vastgebeten" heeft in het probleem, maar wat houdt de door jou aangehaalde oplossing van de developers in praktijk in, ik neem aan meer dan terugzetten van de firmware?

Firmware terugzetten naar een oudere versie is namelijk een tijdelijke workaround maar geen oplossing. Dus is er een korte termijn planning voor een nieuwe firmware release die dit probleem oplost?

Het is natuurlijk geen doen als klanten één voor één moeten gaan debuggen met de helpdesk om vervolgens de firmware terug te laten zetten.

Ik merk hier ook duidelijk zenuwachtiger stookgedrag.
Ik ben nu terug gezet naar de vorige firmware. En mijn tado wordt pas weer geupdate op het moment dat ze het definitief gefixt hebben. Dmv het testen hebben ze vast kunnen stellen dat het kennelijk (voor mij) in die nieuwste 7x.x firmware zat. Als ze die bug daarmee oplossen bij een volgende release vind ik het prima :)

Ik volg je redenering wel hoor, maar ik ben blij dat het weer werkt. Heb helaas door mijn type ketel geen andere keus dan de tado (door de implementatie van OpenTherm door Atag op mijn ketel). Vandaar dat ik wat vergevingsgezinder ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plofkip
  • Registratie: Oktober 2002
Quick question ❓

We hebben beneden vloerverwarming icm de tado thermostaat.
Boven hebben we in de hal een thermostaat voor de radiatoren op 1e en 2e verdieping.
Als ik daar met tado radiator knoppen wil gaan werken, heb ik dan nog een reguliere tado thermostaat nodig of die multi zone unit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrScratch
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:41

MrScratch

I am rubber, you are glue

RobinFoot schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 14:58:

Vraag
- Ik lees dat de heimeier e-clipse een goede combinatie zijn met Tado, dus is het aan te raden om deze aan te schaffen hiervoor? Ook in combinatie met waterzijdig inregelen? Of zijn er andere kranen aan te raden?
Heimeier eclipse met Tado heb ik ook. Werkt perfect. Daarmee kun je dus meteen waterzijdig inregelen. Let op dat je de goede oriëntatie kiest, dus opzij wijzend. Dan gaat de warmte uit de leiding de temperatuur sensor niet storen.

Look behind you! A three headed monkey!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Seafarer
  • Laatst online: 17:23

Seafarer

XXX

Bra-Jo schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 11:32:

Die open dicht knop knijpen totdat je tevreden bent. Er gaat nu blijkbaar teveel water door.

Bedenkt het volgende., sommige open dicht knoppen zijn al bij een 1/2 slag 100 % open. Dus het is even pielen. Als het is afgesteld. Gewoon afblijven.

Eventueel de afsluiter vervangen door een met voor instelling?

Of heeft deze kraan toevallig een voor instelling? Dat regelt een stuk makkelijker.

Een CV-Ketel is een vlamkoeler en een radiator is een waterkoeler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seafarer

Seafarer

XXX

Muthas schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 17:29:

[Afbeelding]
Wat is dat voor een knop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Seafarer schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 22:03:
[...]

Die open dicht knop knijpen totdat je tevreden bent. Er gaat nu blijkbaar teveel water door.

Bedenkt het volgende., sommige open dicht knoppen zijn al bij een 1/2 slag 100 % open. Dus het is even pielen. Als het is afgesteld. Gewoon afblijven.

Eventueel de afsluiter vervangen door een met voor instelling?

Of heeft deze kraan toevallig een voor instelling? Dat regelt een stuk makkelijker.
Ding hebben we met de verbouwing laten zitten, denk dat ie zo'n 40 jaar oud is. Dus meer basic dan deze is er niet volgens mij. ;)
Ff spelen met de draaicirkel is nog wel een idee. Als het niet te doen is, dan wordt het na de winter alsnog een gewone thermostaatknop.

Nomen nescio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seafarer

Seafarer

XXX

Bra-Jo schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 22:44:
[...]

Ding hebben we met de verbouwing laten zitten, denk dat ie zo'n 40 jaar oud is. Dus meer basic dan deze is er niet volgens mij. ;)
Ff spelen met de draaicirkel is nog wel een idee. Als het niet te doen is, dan wordt het na de winter alsnog een gewone thermostaatknop.
Mag ik dat afraden?

Verdiep je even in waterzijdig inregelen. Mensen denken met een thermostaat knop alles te kunnen maar zo werkt het niet. Je stelt de benodigde flow in voor de desbetreffende radiator en dan een thermostaat knop er nog op werkt prima.( dit is eigenlijk de enigste manier)

Edit: vaak hoeft een knop erop niet meer.

[ Voor 3% gewijzigd door Seafarer op 30-01-2021 23:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• captainkent
  • Laatst online: 09-05 12:53
Cap schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 19:06:
@captainkent ik snap niet waar je het over hebt, je kan een iSense / eTwist in ieder geval niet combineren met Tado knoppen in hetzelfde verwarmingssysteem, in die zin dat de knoppen nooit warmtevraag kunnen uitzetten bij de iSense en andersom de iSense / eTwist bij warmtevraag ook nooit de knoppen kan aansturen.

(Ik heb zowel de iSense als de eTwist gehad en ben over op Tado)
Hier was ik al bang voor, ik had gehoopt dat iemand dit wellicht via Home Assistant ofzo werkend had gekregen, maar het lijkt er niet op. Ik zal gewoon ook een Tado thermostaat halen, maakt het wat makkelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Seafarer schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 23:06:
[...]

Mag ik dat afraden?

Verdiep je even in waterzijdig inregelen. Mensen denken met een thermostaat knop alles te kunnen maar zo werkt het niet. Je stelt de benodigde flow in voor de desbetreffende radiator en dan een thermostaat knop er nog op werkt prima.( dit is eigenlijk de enigste manier)

Edit: vaak hoeft een knop erop niet meer.
De term heb ik wel eens gezien, maar kreeg ergens de indruk dat dat niet echt samen gaat / hoeft met Tado. Klopt niet dus? Dan misschien toch maar eens in verdiepen inderdaad.

Nomen nescio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel.
  • Laatst online: 15:01
m.robers schreef op maandag 7 december 2020 @ 16:00:
[...]

Oh dat had ik niet verwacht. Dus je kunt niet 1 kamer hebben en op basis van temperatuur aangeven of je wilt koelen of verwarmen? Dat is wel onhandig. Je kunt hem dus ook niet gebruiken als bron voor de temperatuur meting omdat ie in een andere kamer zit.
@tado is het ook nu niet zo dat je niet kan voorkomen dat die zowel staat te verwarmen als te koelen. Je verwarming van de slaapkamer wil 22 hebben maar je airco 18. Want als ze dat beide tegelijk willen kom je er natuurlijk niet.

Neemt niet weg dat ik nu al 2 airco controllers heb gekocht. Al met al ben ik er wel tevreden over. Alleen een maand lang geen gebruik kunnen maken van het tado abonnement. Ging iets mis met het registreren na mijn aanschaf.

<GoTHC>Daniel#23781 | Mijn PC

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Seafarer

Seafarer

XXX

Bra-Jo schreef op zondag 31 januari 2021 @ 01:01:
[...]

De term heb ik wel eens gezien, maar kreeg ergens de indruk dat dat niet echt samen gaat / hoeft met Tado. Klopt niet dus? Dan misschien toch maar eens in verdiepen inderdaad.
Klopt zo wordt vaak gedacht.
Met waterzijdig inregelen stuur je de waterstroom en dus ook je vermogen. En daar boven op kun je temperatuur regelen. Met gewone thermostaten of moderne digitale.

In Duitsland is het dacht ik al een verplichting bij nieuwe installaties.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BadEendTerror
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 13-05 14:24
@tado
Ik heb een nieuwbouwhuis met overal vloerverwarming. Hij word aangestuurd door een Alpha Direct Comfort Basis met zoneregeling.
Hier zitten de thermostaten op aangesloten, de basis is vervolgens aangesloten op de CV ketel.
Het probleem is nu dat de bedrade tado thermostaat in de woonkamer te lang bllijft doorstoken (ketel blijft aan tot ruim boven de ingestelde temperatuur) en bij een kleine temperatuurverhoging gaat de ketel pas heel erg laat aan. Dit terwijl je de thermostaat al wel meteen hoort klikken, maar vervolgens geeft deze geen signaal naar de vv basis.

Kunnen jullie dit oplossen? (bijv instelling welke soort vv je gebruikt of aantal schakelingen per uur instelbaar maken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frantic
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17:35
*Knip*, nee. V&A houden we graag in [V&A

[ Voor 84% gewijzigd door Zeehond op 31-01-2021 20:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plofkip
Heb er net 3 refurbished besteld bij tado 😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baggerwerkert
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 21-03-2023
Ik heb momenteel een tado thermostaat op de zoneklep van de vloerverwarming aangesloten en een extentiekit op de ketel.

Weet iemand of ik tegelijkertijd ook de vloerverwarmingspomp kan schakelen met de thermostaat? Ik ben namelijk niet helemaal tevreden over de robot pompschwkelaar (schakelt enkel als aanvoerstemperatuur hoger is dan 35 graden). Hoor graag alternatieven voor een pompschakelaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingDurk
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 16-04 10:07
Ik heb een vraag. Ik ben recentelijk verhuist. In mijn oude huis werkte de thermostaat perfect als ik hem aan zette hoorde ik de ketel opstarten en als ik savonds de verwarming uit deed via tado sloeg de ketel niet aan.

Nu ben ik verhuisd en heb ik een hrSOLIDE VHR ketel. Het aansluiten ging makkelijk ook weer een plus en min. Enige verschil met de oude is dat er nu ook een water regelaar bij staat. Overdag ging het goed verwarming ging aan en uit wanneer gevraagd. Savonds ging de verwarming netjes uit(water ook uit gezet) en werden de radiatoren langzaam kouder.

Tot ik op bed ging en ik de ketel steeds aan hoorde slaan. Ik ging kijken en zag dat hij elke 5 minuten even aan slaat soms alleen het verwarmings icoontje die knipperde of aan stond soms het icoontje van de pomp aan en soms beide. Als het eens per uur is dan zal het wel iets te maken hebben met het warm houden van het water maar het is elke 5 min.

Toch staat de verwarming netjes uit en zijn de leidingen koud in de woonkamer maar toch slaat de ketel steeds aan. Heeft iemand een idee? Is er een logische verklaring? Wellicht opnieuw installeren en alleen de ketel selecteren? Ik weet niet waar ik het moet zoeken en in de handleiding staan vele opties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seafarer

Seafarer

XXX

KingDurk schreef op maandag 1 februari 2021 @ 00:08:
Ik heb een vraag. Ik ben recentelijk verhuist. In mijn oude huis werkte de thermostaat perfect als ik hem aan zette hoorde ik de ketel opstarten en als ik savonds de verwarming uit deed via tado sloeg de ketel niet aan.

Nu ben ik verhuisd en heb ik een hrSOLIDE VHR ketel. Het aansluiten ging makkelijk ook weer een plus en min. Enige verschil met de oude is dat er nu ook een water regelaar bij staat. Overdag ging het goed verwarming ging aan en uit wanneer gevraagd. Savonds ging de verwarming netjes uit(water ook uit gezet) en werden de radiatoren langzaam kouder.

Tot ik op bed ging en ik de ketel steeds aan hoorde slaan. Ik ging kijken en zag dat hij elke 5 minuten even aan slaat soms alleen het verwarmings icoontje die knipperde of aan stond soms het icoontje van de pomp aan en soms beide. Als het eens per uur is dan zal het wel iets te maken hebben met het warm houden van het water maar het is elke 5 min.

Toch staat de verwarming netjes uit en zijn de leidingen koud in de woonkamer maar toch slaat de ketel steeds aan. Heeft iemand een idee? Is er een logische verklaring? Wellicht opnieuw installeren en alleen de ketel selecteren? Ik weet niet waar ik het moet zoeken en in de handleiding staan vele opties.
Dit klinkt als "water warm houden" kun je dit uit zetten op de ketel zelf?

VHR, tijd voor een nieuwe ketel. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dizzzz_
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 12-01 11:55
plofkip schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 19:50:
Quick question ❓

We hebben beneden vloerverwarming icm de tado thermostaat.
Boven hebben we in de hal een thermostaat voor de radiatoren op 1e en 2e verdieping.
Als ik daar met tado radiator knoppen wil gaan werken, heb ik dan nog een reguliere tado thermostaat nodig of die multi zone unit?
Ja ik zou die hal thermostaat ook vervangen: als de knoppen aangeven dat er warm water moet komen, moet t signaal juist via deze thermostaat geregeld worden zodat de juiste deel vd cv ketel gaat werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Queros
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/W-fdvwBaNJf14y9Ih7VVJmo9Brw=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7yp5MkP6UdSmIgrINKPSXrxx.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/snifEGb9IgXuqBkRcQN4e5bN_L4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jfbrsawgcUAwfM3r3u1K0PB0.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Fnt8nAJqRJHt1mcffWQqzHHByxo=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/waqbbPjixqRvrq5PVvtPePT2.jpg?f=fotoalbum_tile

Zou iemand mij kunnen adviseren? Ik krijg de Thermostaatknop er zo niet op. Volgens de plaatjes zou ik een RA adapter moeten gebruiken. Hoe ver moet die erop? Helemaal over het gouden gedeelte heen?
Net dacht ik dat ie zat, toen ging hij 'instellen' en drukte hij het hele zwikkie er zo vanaf inclusief adapter.

Hopelijk kunnen jullie mij adviseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plofkip
Dizzzz_ schreef op maandag 1 februari 2021 @ 09:25:
[...]

Ja ik zou die hal thermostaat ook vervangen: als de knoppen aangeven dat er warm water moet komen, moet t signaal juist via deze thermostaat geregeld worden zodat de juiste deel vd cv ketel gaat werken.
Ik heb gisteren een extra normale Tado thermostaat besteld samen met de radiatorknoppen. Volgens mij moet het dan goed komen (de thermostaat in de gang op de 1e verdieping is namelijk zelf ook bedraad).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
BadEendTerror schreef op zondag 31 januari 2021 @ 12:48:
@tado
Ik heb een nieuwbouwhuis met overal vloerverwarming. Hij word aangestuurd door een Alpha Direct Comfort Basis met zoneregeling.
Hier zitten de thermostaten op aangesloten, de basis is vervolgens aangesloten op de CV ketel.
Het probleem is nu dat de bedrade tado thermostaat in de woonkamer te lang bllijft doorstoken (ketel blijft aan tot ruim boven de ingestelde temperatuur) en bij een kleine temperatuurverhoging gaat de ketel pas heel erg laat aan. Dit terwijl je de thermostaat al wel meteen hoort klikken, maar vervolgens geeft deze geen signaal naar de vv basis.

Kunnen jullie dit oplossen? (bijv instelling welke soort vv je gebruikt of aantal schakelingen per uur instelbaar maken)
Dit lijkt me iets dat u met "Alpha DIrect Basis" moet oplossen?

Kunt u niet deze basis weghalen en dan de ketel door tado laten aansturen met de tado "Draadloze Ontvanger" die u via www.tado.com kunt bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bla65
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 18-04 21:44
Queros schreef op maandag 1 februari 2021 @ 09:45:

Zou iemand mij kunnen adviseren? Ik krijg de Thermostaatknop er zo niet op. Volgens de plaatjes zou ik een RA adapter moeten gebruiken. Hoe ver moet die erop? Helemaal over het gouden gedeelte heen?
Net dacht ik dat ie zat, toen ging hij 'instellen' en drukte hij het hele zwikkie er zo vanaf inclusief adapter.

Hopelijk kunnen jullie mij adviseren.
Ja, ze moeten helemaal over het messing gedeelte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Queros
Hm ik kom er niet helemaal uit. Ik krijg de RA adapter vrijwel niet over die messing ring heen.
Kan ook niet vinden of dit een RA moet zijn eigenlijk.

Volgens mij heb ik deze unit. Ik kan het niet vinden verder.
https://www.warmteservice...9672?origin=-tl001-11-79-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Queros
Ik heb 1 knop gemonteerd. Is het normaal dat je om de zoveel tijd gezoem hoort?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• page404
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15:12

page404

Website says no

Queros schreef op maandag 1 februari 2021 @ 10:57:
Ik heb 1 knop gemonteerd. Is het normaal dat je om de zoveel tijd gezoem hoort?
Wat denk je dat die knop doet ;) er zit een motortje in die de flow automatisch regelt :P

ZIPper: Zelfstandig Interim Professional

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Queros
haha ja dat begrijp ik.. maar zit op mn kantoor praktisch naast die knop.. Ben benieuwd hoe goed je dat hoort als je gaat slapen.. Iemand daar ervaringen mee? Heb overigens de pomp in mn CV ook even van 80 naar 70% max. gezet.. stond ook nogal hoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dxta
  • Niet online

dxta

Moo!

Queros schreef op maandag 1 februari 2021 @ 11:16:
haha ja dat begrijp ik.. maar zit op mn kantoor praktisch naast die knop.. Ben benieuwd hoe goed je dat hoort als je gaat slapen.. Iemand daar ervaringen mee? Heb overigens de pomp in mn CV ook even van 80 naar 70% max. gezet.. stond ook nogal hoog.
Dat ligt eraan hoe diep je slaapt ;) Ik werd er niet wakker van, mijn vriendin wel. Dus nu verwarmen we de slaapkamer kort voor het slapen (naar 18 graden) en zetten hem daarna uit tot 7:30 (8:30 in het weekend). Zelfs met deze kou komt de temperatuur uiteindelijk nooit <16 graden. Volledig afhankelijk van hoe goed je slaapkamer is geisoleerd natuurlijk

Omelette du fromage!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toos87
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 03-04 16:16
Allright ik heb even jullie advies nodig.

Ik heb net een huis gekocht met een kantoor ruimte eraan. De kantoorruimte heeft ook een aparte thermostaat (2 kleppen systeem op 1 cv).

Nu wil ik graag tado thermostaten gaat kopen maar ik ben even aan het twijfelen wat ik dan moet bestellen. Hoef ik bijv maar 1 x de starterset te kopen en dan een losse thermostaat extra voor het kantoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BadEendTerror
tado schreef op maandag 1 februari 2021 @ 09:48:
[...]

Dit lijkt me iets dat u met "Alpha DIrect Basis" moet oplossen?

Kunt u niet deze basis weghalen en dan de ketel door tado laten aansturen met de tado "Draadloze Ontvanger" die u via www.tado.com kunt bestellen.
Dat is helaas niet mogelijk omdat er zoneregeling is. De manier van regelen van de thermostaat ligt niet aan de sturing van de vloerverwarming maar zit in de thermostaat zelf. Bij een honeywell thermostaat is het mogelijk om het aantal schakelingen per uur in te stellen. Zoiets zou ik ook graag zien in de Tado thermostaat, of een instelling in het menu dat je kan kiezen uit verschillende soorten vloerverwarmingen waar de thermostaat dan rekening mee houd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan

Haan

dotnetter

@BadEendTerror dat kan volgens mij via Tado support geregeld worden, dat kan je (helaas) niet zelf. Ze gaan dan de PID instellingen van de thermostaat voor je aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BadEendTerror
Ik heb een bericht gestuurd naar de helpdesk, ben benieuwd wat daar uit gaat komen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanderrr
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-02 08:49
Ik begrijp hier echt helemaal niks van...help!

In mijn @tado schema gaat de verwarming om middernacht en 4.00u een half uur aan om de kamers op te warmen, en daarna weer terug naar een lage basis temperatuur van 14 graden.

Nu heb ik al een paar nachten achter elkaar dat de verwarming echter na dat halve uur niet meer uit gaat en door blijft lopen. Eergisteren stond een van de kamers nog warmte te vragen ondanks dat de temperatuur 25 graden was en de ingestelde temperatuur 14 graden, en vannacht was geen enkele kamer warmte aan het vragen maar toch bleef de ketel lopen... Ik heb niet alle radiatoren slim dus die blijven dan wel gewoon verwarmen, inclusief de vloerverwarming op een van de kamers die dus heel warm geworden is hierdoor. Uiteindelijk heb ik de stekker maar uit de CV ketel getrokken die dus de hele nacht uit laten staan. Ook niet ideaal...

Hoe kan ik erachter komen wat dit veroorzaakt heeft?

Ich liebe es wenn ein plan funktioniert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BadEendTerror
ZIjn er hier nog meer mensen die vinden dat het regelgedrag van de Tado thermostaat niet past bij (lage temperatuur) vloerverwarming? (te kort en te vaak aan/uit schakelen van de verwarming)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sanderrr schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 11:04:
Ik begrijp hier echt helemaal niks van...help!

In mijn @tado schema gaat de verwarming om middernacht en 4.00u een half uur aan om de kamers op te warmen, en daarna weer terug naar een lage basis temperatuur van 14 graden.

Nu heb ik al een paar nachten achter elkaar dat de verwarming echter na dat halve uur niet meer uit gaat en door blijft lopen. Eergisteren stond een van de kamers nog warmte te vragen ondanks dat de temperatuur 25 graden was en de ingestelde temperatuur 14 graden, en vannacht was geen enkele kamer warmte aan het vragen maar toch bleef de ketel lopen... Ik heb niet alle radiatoren slim dus die blijven dan wel gewoon verwarmen, inclusief de vloerverwarming op een van de kamers die dus heel warm geworden is hierdoor. Uiteindelijk heb ik de stekker maar uit de CV ketel getrokken die dus de hele nacht uit laten staan. Ook niet ideaal...

Hoe kan ik erachter komen wat dit veroorzaakt heeft?
Hier wat mogelijke opties:

- Staat de vroege start aan ? Zet dit uit!
- Ga naar tado instellingen, naar alle kamers, en stel in dat uw kamers met slimme knoppen geen warmtevraag kunnen sturen naar uw slimme thermostaat (om bepaalde dingen uit te sluiten)
- Zit de bedrading wel goed ? (tussen thermostaat en ketel)
- Probleem met de 3-weg klep, warmte die bedoeld is voor uw douche, komt op een manier in uw radiatoren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanderrr
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-02 08:49
tado schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 13:13:
[...]
- Staat de vroege start aan ? Zet dit uit!
- Ga naar tado instellingen, naar alle kamers, en stel in dat uw kamers met slimme knoppen geen warmtevraag kunnen sturen naar uw slimme thermostaat (om bepaalde dingen uit te sluiten)
- Zit de bedrading wel goed ? (tussen thermostaat en ketel)
- Probleem met de 3-weg klep, warmte die bedoeld is voor uw douche, komt op een manier in uw radiatoren?
- Vroege start staat uit
- Alle kamers heb ik op vorstbeveiliging gezet, ketel bleef lopen. Thermostaat ook op vorstbeveiliging gezet, ketel bleef lopen
- Yes
- Nope, er was ook vanuit de kraan geen water vraag (was 2u snachts)

Is er een logging die ik kan inzien ofzo?

Ich liebe es wenn ein plan funktioniert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan

Haan

dotnetter

@Sanderrr Dit was dus wat ik laatst ook een paar keer had, maar dan alleen in 1 ruimte. Bij mij hielp het toen om handmatig geolocatie op 'afwezig' te zetten, daarna stopte de warmtevraag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Motorfret
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16:03
toos87 schreef op maandag 1 februari 2021 @ 12:03:
Allright ik heb even jullie advies nodig.

Ik heb net een huis gekocht met een kantoor ruimte eraan. De kantoorruimte heeft ook een aparte thermostaat (2 kleppen systeem op 1 cv).

Nu wil ik graag tado thermostaten gaat kopen maar ik ben even aan het twijfelen wat ik dan moet bestellen. Hoef ik bijv maar 1 x de starterset te kopen en dan een losse thermostaat extra voor het kantoor?
ja, klopt helemaal.

[ Voor 11% gewijzigd door Motorfret op 02-02-2021 13:59 ]

24,75kW solar, Hyundai Ioniq 5., Panasonic 12kw J-monobloc WP met 400L SWW en 300L buffer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baggerwerkert
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 21-03-2023
Tijgertje schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 06:45:
[...]

Ik heb thuis beneden nog vloerverwarming als bijverwarming, hierbij heb ik i.c.m. homey een slimstopcontact. Die schakelt in wanneer de thermostaat warmte vraagt en weer uitgaat wanneer de kamer op temperatuur is.

Niet de ideaalste oplossing, dus misschien maak ik er nog tijdschema's van.
Wat zijn de eventuele nadelen aan deze oplossing (ten opzichte van een pompschakelaar)? En is het niet handiger om de pomp uit te schakelen als er geen warmtevraag meer is (met een bepaalde nadraaitijd van bijv. een half uur).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinFoot
  • Laatst online: 14-05 22:18
RobinFoot schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 14:58:
Een hele tijd al meegelezen en wil graag wat zaken met jullie doornemen.

Ook wij zijn bezig met vloerverwarming, in combinatie met Tado. Ik heb de bedrade Tado-thermostaat en 9 radiatorknoppen. Een monteur gaat over 3 weken bezig met infrezen, aanleggen en de CV weer op druk brengen.

Situatie:
- Boven hebben we 4 kamers + 1 badkamer, de bestaande radiatorknoppen dienen vervangen te worden voor thermostatische knoppen.

Vraag

- Beneden gaat de gehele vloer eruit. Nou zijn er 4 ruimtes waar we vloerverwarming willen: WC, Hal, Woonkamer + Keuken/Serre en Studio. Op zich kunnen WC, Hal en Woonkamer gelijk lopen, maar ik wil Studio apart laten lopen, omdat dit kantoorruimte gaat worden en die mag overdag warmer zijn dan de woonkamer en vice versa.
Het zullen dus (?) 2 zones worden: (1) Hal, WC, Woonkamer en (2) Studio (zie afbeelding hieronder). De pijl geeft aan waar de huidige thermostaat geplaatst is.
[Afbeelding]

Vragen

- Is mijn aanname juist dat er slechts 2 zones zijn?
- Kijkend naar Tado-uitleg vloerverwarming Zou ik een draadloze thermostaat in Studio moeten plaatsen, gekoppeld aan een draadloze ontvanger die de pomp van zone 2 aanstuurt. Klopt dit?
- Ik heb 4 tado-knoppen over, kan ik die ook gebruiken voor de zonepomp(en)?
- Mis ik iets, waar moet ik nog rekening mee houden en wat heb ik nodig voor de ideale situatie (boven- en benedenverdieping)?

[ninja-edit] Ik ga gebruik maken van Home Assistent, dus kan ook met sensoren aan de slag gaan, maar wil het foolproof/WAF-proof regelen :9
@tado Ik zal 3 (Bovenverdieping = 1, Hal/Woonkamer =2 en Studio/Speelkamer =3) zones hebben, hoe kan dit het beste ingeregeld worden met de bestaande Tado-producten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seafarer

Seafarer

XXX

BadEendTerror schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 12:17:
ZIjn er hier nog meer mensen die vinden dat het regelgedrag van de Tado thermostaat niet past bij (lage temperatuur) vloerverwarming? (te kort en te vaak aan/uit schakelen van de verwarming)
Wat is te kort en wat is te vaak? Dus probeer uit te vinden hoeveel minuten aan en hoeveel uit. Dan krijgt iedereen een beter beeld.

Bedenk wel het volgende:
Stel dat het warmteverlies in je huis 2 kW is en de kleinste brander stand van je ketel is 6kW (het kan erger met oudere ketels 10 kW minimaal) bekijken we dit in een uur dan zou de ketel dus maar 2/6 per uur mogen branden.
Dat lukt met 10 min branden en 10 min. uit. Een stooksessie van 20 min. maal 3 is weer een uur. Zo werkt dat.
Je hebt dan 2kWh warmte gemaakt. Helaas voor de mensen die helemaal wild zijn van moduleren, dat gebeurt vaak niet eens. De ketel moet gewoon in aan/uit gestuurd worden omdat de ketel vaak te sterk is in de laagste brander stand.
Maar 10 min.aan en 10min. uit kan net een beetje oncomfortabel zijn, dan wordt er wel eens 5 aan en 5 uit van gemaakt om een iets vlakkere temperatuur te krijgen. (er zijn nog meer variaties mogelijk. 2 aan en 3 uit.) Voor de uitleg heb ik het even versimpeld maar er wordt door een thermostaat serieus reken werk verricht.

Tot slot zijn er ketels die niet helemaal meewerken met de thermostaat als er opentherm geregeld wordt.

Edit: jij hebt dus een pomploze verdeler?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebayzo
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-10-2022

Ebayzo

hij/hem

Hoe zit het met het bereik van de bridge t.o.v. knoppen? Is een verbinding tussen begane grond en zolder een issue of werkt dit normaal met gemak?

Default blanke hetero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BadEendTerror
@Seafarer
De Tado word al gebruikt als aan/uit thermostaat en het betreft een lagetemperatuur vloerverwarming met pomploze verdeler. (42 graden aanvoer)
Bovenop de vloerverwarming zit nog een dikke dekvloer, dus die is niet in 5 of 10 minuten warm, ook al is het verschil bijvoorbeeld maar 0.2 graden..En als de ingestelde temperatuur bereikt is blijft de thermostaat nog ongeveer 0.4 graden doorstoken. Dat lijkt me niet de bedoeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaitman
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:45

Gaitman

The Real One

Ebayzo schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 20:25:
Hoe zit het met het bereik van de bridge t.o.v. knoppen? Is een verbinding tussen begane grond en zolder een issue of werkt dit normaal met gemak?
Zorgde hier voor problemen. Heb de bridge nu centraal op de 1e verdieping en dat gaat goed. Maar elk huis is natuurlijk anders.

[ Voor 4% gewijzigd door Gaitman op 03-02-2021 06:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ebayzo
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-10-2022

Ebayzo

hij/hem

Gaitman schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 06:53:
[...]

Zorgde hier voor problemen. Heb de bridge nu centraal op de 1e verdieping en dat gaat goed. Maar elk huis is natuurlijk anders.
Ja, die optie had ik ook in gedachte als alternatief. Thanks.

Default blanke hetero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seafarer

Seafarer

XXX

BadEendTerror schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 00:30:
@Seafarer
De Tado word al gebruikt als aan/uit thermostaat en het betreft een lagetemperatuur vloerverwarming met pomploze verdeler. (42 graden aanvoer)
Bovenop de vloerverwarming zit nog een dikke dekvloer, dus die is niet in 5 of 10 minuten warm, ook al is het verschil bijvoorbeeld maar 0.2 graden..En als de ingestelde temperatuur bereikt is blijft de thermostaat nog ongeveer 0.4 graden doorstoken. Dat lijkt me niet de bedoeling.
Over de ingestelde waarde heengaan is inderdaad niet de bedoeling.
De thermostaat moet nu toch ook zichzelf wel ingesteld hebben op de omstandigheden.

Ik ben benieuwd wat de oplossing gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RobinFoot schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 17:38:
[...]

@tado Ik zal 3 (Bovenverdieping = 1, Hal/Woonkamer =2 en Studio/Speelkamer =3) zones hebben, hoe kan dit het beste ingeregeld worden met de bestaande Tado-producten?
Heeft u ook al 3 zonekleppen die bedraad kunnen worden aan tado muurthermostaten?

Of als u geen echte zones heeft, gewoon slimme radiatorknoppen toevoegen en dan kunt u per kamer regelen.
Pagina: 1 ... 13 ... 65 Laatste