Een hele tijd al meegelezen en wil graag wat zaken met jullie doornemen.
Ook wij zijn bezig met vloerverwarming, in combinatie met Tado. Ik heb de bedrade Tado-thermostaat en 9 radiatorknoppen. Een monteur gaat over 3 weken bezig met infrezen, aanleggen en de CV weer op druk brengen.
Situatie:
-
Boven hebben we 4 kamers + 1 badkamer, de bestaande radiatorknoppen dienen vervangen te worden voor thermostatische knoppen.
Vraag
- Ik lees dat de heimeier e-clipse een goede combinatie zijn met Tado, dus is het aan te raden om deze aan te schaffen hiervoor? Ook in combinatie met waterzijdig inregelen? Of zijn er andere kranen aan te raden?
-
Beneden gaat de gehele vloer eruit. Nou zijn er 4 ruimtes waar we vloerverwarming willen:
WC,
Hal,
Woonkamer + Keuken/Serre en
Studio. Op zich kunnen WC, Hal en Woonkamer gelijk lopen, maar ik wil Studio apart laten lopen, omdat dit kantoorruimte gaat worden en die mag overdag warmer zijn dan de woonkamer en vice versa.
Het zullen dus (?) 2 zones worden: (1) Hal, WC, Woonkamer en (2) Studio (zie afbeelding hieronder). De pijl geeft aan waar de huidige thermostaat geplaatst is.
Vragen
- Is mijn aanname juist dat er slechts 2 zones zijn?
- Kijkend naar
Tado-uitleg vloerverwarming Zou ik een draadloze thermostaat in Studio moeten plaatsen, gekoppeld aan een draadloze ontvanger die de pomp van zone 2 aanstuurt. Klopt dit?
- Ik heb 4 tado-knoppen over, kan ik die ook gebruiken voor de zonepomp(en)?
- Mis ik iets, waar moet ik nog rekening mee houden en wat heb ik nodig voor de ideale situatie (boven- en benedenverdieping)?
[ninja-edit] Ik ga gebruik maken van Home Assistent, dus kan ook met sensoren aan de slag gaan, maar wil het foolproof/WAF-proof regelen
[
Voor 3% gewijzigd door
RobinFoot op 27-01-2021 14:59
]