Acties:
  • 0 Henk 'm!

• f.h
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10-05 12:41

f.h

tado schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 14:12:
[...]

Dit is een ander probleem.

Kan het zijn dat iemand in het installateursmenu op de thermostaat heeft lopen spelen? Ik zou aanraden om contact op te nemen met onze support. Sluit ook tijdelijk de oude thermostaat weer aan, en volg de installatie stappen via de instellingen van uw app opnieuw.
Tot en met gister(avond) werkte het het zoals het al 2 jaar vlekkeloos werkt. Er heeft niemand aan de fysieke thermostaat gezeten.
Ik zal de oude thermostaat weer aansluiten en de installatie weer doorlopen.

Met contact met support opnemen bedoel je neem ik aan de voicemail inspreken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fguchelaar
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 13-03 18:51
Wij zijn recent verhuisd en in ons oude huis had ik een Honeywell Lyric T6. Die beviel prima, maar voor onze nieuwe locatie is m’n oog gevallen op de Tado. Die ziet er wat moderner en stijlvoller uit en voldoet aan één van m’n belangrijkste ‘eisen’: koppelbaar met Apple HomeKit.

So far so good dus. Ik heb in de weken voor de verhuizing alvast de Thermostaat + in totaal zes slimme radiatorknoppen gekocht. Wat me normaal nooit gebeurt, maar me nu toch door heb laten verleiden, is dat ik vooral op basis van de looks en de, over het algemeen, positieve reviews tot aankoop ben over gegaan. Niet dat ik vooralsnog echt ontevreden ben, maar nu ik wat vragen begin te krijgen en me meer ben gaan verdiepen, verbaas ik me erover dat je een aantal zaken blijkbaar niet zelf ik kan stellen en ik schrok nogal van het feit dat de spullen niet werken zonder internet.

Zo las ik de post van @acidfever van 6 november 2020:

Wanneer de Tado cloud (back-end) of jouw internet verbinding niet beschikbaar is doet het hele Tado systeem niets meer.
Als het één keer niet werkt om deze reden, kom ik er nog mee weg. Maar bij een tweede keer zal ik het bindende advies van m’n partner krijgen om de hele boel weer te vervangen door een normale thermostaat. Het is niet acceptabel dat het niet gewoon ‘offline’ werkt…
Tado staat hier overigens al op 1-0 achterstand, omdat je de temperatuur niet met halve graden kan instellen op de thermostaat. Het had weinig gescheeld, of hij kon na 10 minuten alweer van de muur ;w

Maar goed… wat ik zeg: vooralsnog niet ontevreden. Maar ik heb nog niet de mogelijkheid om de radiatorknoppen overal te installeren, want ik heb bijna geen radiatoren met thermostatische kranen. Dat komt wel als straks de bouwmarkten weer open zijn.

Voor nu heb ik eigenlijk twee vragen
  1. Ik heb een kantoortje aan huis, waar wel een radiator met thermostaatkraan zit. Daar zou ik graag een Tado-knop op zetten. In de woonkamer heb ik de thermostaat, maar er zitten daar gewone knoppen op de radiatoren. De woonkamer is goed geïsoleerd; het koelt ’s nachts maar ca. 1-1,5 graden af. Het kantoor koelt veel sneller af (grote raampartijen). Als ik daar nu een Tado-knop op zet en de temperatuur instel op 20 graden, dan zal de ketel vaker aanslaan, maar dan verwarmt hij de kamer ook op en die komt dan ver boven de ingestelde temperatuur uit.

Wat is hiervoor de beste aanpak? Tado-knoppen in de woonkamer/keuken? Dan moeten er er daar 5(!) op worden gezet. Of gewone thermostatische knoppen en die dan inregelen op een max. van ~20/21 graden?

Voor nu zou ik de Tado-knop op kantoor graag in een soort ‘offline’ modus willen instellen: dus wel temperatuur instellen, maar niet de ketel aansturen. Kan dat?
  2. De temperatuur zo staat ingesteld dat het om 7:30 21 graden moet zijn (ik moet ‘m nog configureren, want ik geloof dat het in het echt dan rond de 20 is). Maar wat schets mijn verbazing: de Tado blijft doorstoken tot 21,3. Hier een screenshot waarin je ziet dat de gevraagde temp. behaald is, maar dat er nog steeds warmte wordt gevraagd…

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/h9oJjhr7RTY7IJ2qhT4pwXwqx3k=/x800/filters:strip_exif()/f/image/V8bvuFu8KxrfdraSwq3yyUa7.png?f=fotoalbum_large

waarom is dit?

.Box | Zet de Klok

Acties:
  • +1 Henk 'm!
fguchelaar schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 15:00:
verbaas ik me erover dat je een aantal zaken blijkbaar niet zelf ik kan stellen en ik schrok nogal van het feit dat de spullen niet werken zonder internet.

[...]

Als het één keer niet werkt om deze reden, kom ik er nog mee weg. Maar bij een tweede keer zal ik het bindende advies van m’n partner krijgen om de hele boel weer te vervangen door een normale thermostaat. Het is niet acceptabel dat het niet gewoon ‘offline’ werkt…
Het is niet helemaal niet werken maar "deels werken". :) Je kan de knoppen en thermostaten zelf prima bedienen en de ketel reageert er ook op. Wat niet werkt is instellen via de Tado app en de schema's zijn helaas niet offline beschikbaar. Dit is natuurlijk niet zonder nadelen. Het is bijv erg jammer als internet er langdurig uitknalt wanneer je op vakantie bent en de thermostaat onverhoopt volgas door blijft stoken. Ter voorkoming van dat soort dingen is het voor de gemoedsrust misschien handig om bij het op vakantie gaan de ketel maar uit te zetten.
Verder werkt de aansturing nog wel via Homekit omdat deze sturing niet via de Tado server loopt maar via het lokale LAN. Maar dat is eigenlijk geen geldig argument maar een uitvlucht, want lang niet iedereen heeft natuurlijk Homekit.
Tado staat hier overigens al op 1-0 achterstand, omdat je de temperatuur niet met halve graden kan instellen op de thermostaat. Het had weinig gescheeld, of hij kon na 10 minuten alweer van de muur ;w
Eens. Het is moeilijk te bevatten dat zo'n basale functie die op elke basale thermostaat zit niet op deze zit. In de app kun je het dan weer overdreven precies instellen per tiende graad, onnodig en niet snel/handig. Althans bij de thermostaten dan. Bij de knoppen is het weer per hele graad in de app. Per kwartgraad of halve graad zou prima zijn, maar dan ook overal. Nu is het een rommelig geheel en een hele graad is in ieder geval te grof...

Dit soort zaken kan je aankaarten in de suggestie afdeling van de Tado Community. Meestal is er al een suggestie geplaatst van wat je wil, die kan je dan upvoten. Ik heb hier een paar voorzetten gegeven waaronder de halve graad instelling en het slimme schema behouden tijdens een internetstoring.
Ik heb een kantoortje aan huis, waar wel een radiator met thermostaatkraan zit. Daar zou ik graag een Tado-knop op zetten. In de woonkamer heb ik de thermostaat, maar er zitten daar gewone knoppen op de radiatoren. De woonkamer is goed geïsoleerd; het koelt ’s nachts maar ca. 1-1,5 graden af. Het kantoor koelt veel sneller af (grote raampartijen). Als ik daar nu een Tado-knop op zet en de temperatuur instel op 20 graden, dan zal de ketel vaker aanslaan, maar dan verwarmt hij de kamer ook op en die komt dan ver boven de ingestelde temperatuur uit.

Wat is hiervoor de beste aanpak? Tado-knoppen in de woonkamer/keuken?
Dat wordt dan inderdaad overal knoppen of zonekleppen voor de verschillende zones. Je hebt (minimaal) 2 zones, woonkamer en kantoor. Wil je de en kunnen verwarmen zonder de andere heet te stoken dan is het óf handmatig knoppen dichtdraaien (de huidige of thermostaatknoppen) of automatisch, dmv een klep en/of Tado knoppen.
Dan moeten er er daar 5(!) op worden gezet.
Dat is vrij normaal hoor, genoeg mensen die het dubbele of meer hebben. Het mag blijkbaar wat kosten allemaal. ;) Als je al erg onzuinig stookte verdien je het mogelijk terug met de besparing, mits je alles wel effectief en zuinig in schema's vat natuurlijk. Bereid je bij het gebruik van thermnostaatknoppen wel alvast voor op een jaarlijks rondje batterijen vervangen.
Of gewone thermostatische knoppen en die dan inregelen op een max. van ~20/21 graden?
Dat kan maar het lost feitelijk weinig op behalve dat de temperatuur wat constanter zal zijn. Het blijft zo dat als je de knoppen niet elke keer handmatig verdraait je zowel kantoor als woonkamer warm aan het stoken bent.

Voor nu zou ik de Tado-knop op kantoor graag in een soort ‘offline’ modus willen instellen: dus wel temperatuur instellen, maar niet de ketel aansturen. Kan dat?
Dat is 2 pagina's terug al ter sprake gekomen.
De temperatuur zo staat ingesteld dat het om 7:30 21 graden moet zijn (ik moet ‘m nog configureren, want ik geloof dat het in het echt dan rond de 20 is). Maar wat schets mijn verbazing: de Tado blijft doorstoken tot 21,3. Hier een screenshot waarin je ziet dat de gevraagde temp. behaald is, maar dat er nog steeds warmte wordt gevraagd…

[Afbeelding]

waarom is dit?
Op de screenshot zie ik niet zoveel geks, ingestelde temperatuur is 21 graden, gemeten temperatuur 21,1 graden. Dat is slechts 1/10e graad maar jij hebt het over 1,3 graden verschil. Dat is inderdaad veel en komt helaas vaker voor. Ook onlangs aan de orde geweest, lees bijvoorbeeld de posts een door vanaf hier en vanaf hier. Zoek in dit topic op overshoot, dan vind je er allerlei bevindingen / meningen over sinds 2016. :)

Sowieso is de topic zoekfunctie erg handig. ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Cap op 12-01-2021 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• medu80
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11-05 09:19
Ik snap ook niet dat er zoveel mensen klagen over dat je het per hele graad instelt. En Tado doet alsof het een enkeling is. In het Engels, Duits en Nederlands zijn er meerdere fora die volstaan met deze wens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@medu80 Heb je hem dan zelf al ge-upvote? ;) Zie quote hieronder.

En als je er echt werk van wilt maken doe je dat niet alleen op de NL Tado community maar ook op de Engelse, Duitse, Franse, Spaanse en Italiaanse. Als je het topic weet te vinden in de betreffende taal. :P
Cap schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 18:08:
In verband met de steeds terugkerende vragen / verzoeken dacht ik, laat ik eens een setje voorstellen tot verandering in het Tado suggestie topic van het Tado support forum hier linken waarvan ik denk:

- dat hoort tot de basisfunctionaliteit die eigenlijk elke klokthermostaat al heeft of;
- dat is heel wenselijk voor een slimme thermostaat.

Denk je ook, "dit is nou wat ik mis", upvoten dan die handel. :)

Hoe meer een suggestie ge-upvote wordt hoe groter de kans dat Tado ermee aan de slag gaat. Upvoten kan simpelweg door op het vakje met het aantal votes te klikken, het driehoekje eronder wordt dan zwart en het tellertje gaat 1 up.

[Afbeelding]

Schema gerelateerd:Handmatige aanpassing gerelateerd:Overig:Dus als er iets voor je bij zit: vooral upvoten! d:)b
toon volledige bericht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• medu80
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11-05 09:19
Haha, is in Maart 2019 voor het eerst aangegeven. Denk je echt dat het helpt?

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Als je het niet doet gebeurt er in ieder geval niets he? 8)7

Dan zaten we wsch nog met een app zonder verplaatsbare tegels, zonder home/away mode, zonder independent / slave instelling voor knoppen, zonder warmtegolfjes en was er geen temperatuursensor.

Allemaal wensen uit geupvote topic. ;)

Niks doen is net ziets als niet stemmen "want de politiek doet toch niks voor je". En daarna weer klagen over de politiek... ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Cap op 12-01-2021 16:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fguchelaar
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 13-03 18:51
Bedankt voor de uitgebreide antwoorden! Ik heb ondertussen de knop weer op m'n radiator op kantoor gedraaid en de zoneregelaar op 'niet toegewezen' ingesteld. Dat lijkt inderdaad functioneel te doen, wat ik verwacht.

Ook heb ik een rondje up-voten gedaan, dus wellicht is het net het duwtje dat ze nodig hebben :)

.Box | Zet de Klok

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkeGerrit83
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 10-05 09:25
Bij mij werkt het nu op zich wel, maar heb nog wel wensen omtrent wat instellingen. Al een paar keer email gestuurd, in de chat wat neergezet, enz.
Tot op heden nog geen enkele reactie van tado. In de app Wacht ik ook nog steeds op installatie instructies. Na een week nog geen enkele reactie. Voor een systeem waar ik tot nu toe een slordige 400 euro voor heb betaald, vind ik dit toch wel droevig. Telefonisch zijn ze al helemaal niet bereikbaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dizzzz_
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 12-01 11:55
@Haribo112 Tot zover ik heb kunnen zien werken de intergas ketels ongeveer t zelfde; je hebt dus 2 'control' lijnen? Wij hebben er wel voor gekozen om de vloerverwarmings thermostaat te vervangen, we laten de temperaturen gedurende de dag een beetje fluctueren.

Als je een aan-uit thermostaat hebt en een OpenTherm, dan heeft volgens de manual (ff nakijken!) de aan-uit prioriteit op opentherm. Wij hebben ook die VC4013, dit is een 3 weg klep, die zorgt er voor dat warm water of de vloerverwarming ingaat, dan wel de radiatoren, met resp. lage of hoge temperatuur.

oude situatie:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mBC3ASIEdsU6p-2lhq0KeFih_vw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/dgBjA1ApEUCvdN1gHE24D4Qu.png?f=fotoalbum_large

finaal ontwerp: (oranje + 1:1 control)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EykkjFeVSWJjgIMqyETCFZqXn-I=/800x/filters:strip_exif()/f/image/M5k0GcSZEKMOdeUWaPQnvoSK.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalwaysme
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09-05 14:16

itsalwaysme

Graast voor DB

Dizzzz_ schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 22:22:
@Haribo112 Tot zover ik heb kunnen zien werken de intergas ketels ongeveer t zelfde; je hebt dus 2 'control' lijnen? Wij hebben er wel voor gekozen om de vloerverwarmings thermostaat te vervangen, we laten de temperaturen gedurende de dag een beetje fluctueren.

Als je een aan-uit thermostaat hebt en een OpenTherm, dan heeft volgens de manual (ff nakijken!) de aan-uit prioriteit op opentherm. Wij hebben ook die VC4013, dit is een 3 weg klep, die zorgt er voor dat warm water of de vloerverwarming ingaat, dan wel de radiatoren, met resp. lage of hoge temperatuur.

oude situatie:

[Afbeelding]

finaal ontwerp: (oranje + 1:1 control)

[Afbeelding]
Ik heb bijna dezelfde opstelling, behalve dan de extra thermostaat in de study. Maar ik heb en mijn badkamer en mijn vloerverwarming van de beneden verdieping met OpenTherm aangesloten.
Is er een andere reden dan dat aan/uit voorrang heeft op OpenTherm? Want de Xtreme36 kan 2 OpenTherm thermostaten aan.

Graast voor Division Brabant
It's hardware that makes a machine. It's software that makes it work (most of the time).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reveal!
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 10-05 10:23
Sinds 2 dagen slaat mijn ketel in storing.
CV water te warm, druk is goed.

Het lijkt erop dat omdat Tado de meeste CV's dichtzet, te warm water terug komt bij mijn kachel.
Nu had ik al het idee dat als de kranen dichtstaan en er één opengaat dat het water er doorheen suist zo snel.
Mijn kachel is net 3 jaar oud, een Daalderop Comfort Classic 80/24, zou de pomp zijn snelheid niet zelf moeten aanpassen?
Moet er wel bij zeggen dat de radiatoren niet lijken te zijn ingeregeld.

De pomp op mijn CV lijkt deze te zijn,

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eVzCBI4ydCZIs1b4iy8zAv2F2Ts=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/HMzHKIfnULgB5eUHNMtn0jnC.jpg?f=user_large

Wat kan ik hier aan doen behalve meer CV's openzetten?
Kan ik deze pomp minder hard zetten?
Heeft dat ook invloed op mijn warm water druk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acidfever
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-01-2024

acidfever

I am allready working!

medu80 schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 16:10:
Haha, is in Maart 2019 voor het eerst aangegeven. Denk je echt dat het helpt?
Er zijn recent features geïntroduceerd die eerder waren voorgesteld dan maart 2019. Het kan zeker bijdragen!

[ Voor 3% gewijzigd door acidfever op 13-01-2021 10:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:23

Haan

dotnetter

Reveal! schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 08:47:
Sinds 2 dagen slaat mijn ketel in storing.
CV water te warm, druk is goed.

Het lijkt erop dat omdat Tado de meeste CV's dichtzet, te warm water terug komt bij mijn kachel.
Nu had ik al het idee dat als de kranen dichtstaan en er één opengaat dat het water er doorheen suist zo snel.
Mijn kachel is net 3 jaar oud, een Daalderop Comfort Classic 80/24, zou de pomp zijn snelheid niet zelf moeten aanpassen?
Moet er wel bij zeggen dat de radiatoren niet lijken te zijn ingeregeld.

De pomp op mijn CV lijkt deze te zijn,

[Afbeelding]

Wat kan ik hier aan doen behalve meer CV's openzetten?
Kan ik deze pomp minder hard zetten?
Heeft dat ook invloed op mijn warm water druk?
toon volledige bericht
Kijk even in het CV tuning topic, begin eens met de startpost daar, als je eenmaal klaar bent met de tips die daarin staan is de kans groot dat je probleem al is opgelost ;)

Kater? Eerst water, de rest komt later

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10-05 19:47

apNia

Schreeuwen en Nibbits eten!

Vraag die misschien iets algemener is, maar hoe genereert een Tado knop -- technisch gezien -- op een thermostatische radiatorknop zo veel druk dat die pin ingedrukt kan worden? Als je daar met je duim op drukt moet je best stevig drukken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Haribo112
  • Registratie: Augustus 2010
  • Niet online
Dizzzz_ schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 22:22:

Ik heb uiteindelijk gewoon de bedrade Tado thermostaat + 2 slimme radiatorknoppen besteld. De thermostaat komt op de 1e verdieping, in aan/uit modus, ter vervanging van de Honeywell Round On/Off. De Honeywell Round Modulation op de begane grond laat ik lekker hangen; die kan z'n vloerverwarming magic blijven uitvoeren. De temp daarvan veranderen wij alleen als we minstens een weekend weg gaan aangezien elke verandering ongeveer een dag duurt voor hij merkbaar is.
De twee slimme knoppen komen op kantoor op zolder en badkamer op 1e verdieping, zodat ik die fatsoenlijk kan opwarmen en ook kan instellen dat ze 's ochtends lekker toasty zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• g00gle
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 06:50
@Reveal! Heb je wel een bypass er tussen zitten? Als Tado alles dicht zet en je CV is nog aan het na draaien klapt je systeem ook in storing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acidfever

acidfever

I am allready working!

apNia schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 12:26:
Vraag die misschien iets algemener is, maar hoe genereert een Tado knop -- technisch gezien -- op een thermostatische radiatorknop zo veel druk dat die pin ingedrukt kan worden? Als je daar met je duim op drukt moet je best stevig drukken.
Een motortje dat een stelschroef verdraait neem ik aan. Dan vangt de schroefdraad de constante kracht op en de motor hoeft alleen de stelschroef te verdraaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reveal!
g00gle schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 13:12:
@Reveal! Heb je wel een bypass er tussen zitten? Als Tado alles dicht zet en je CV is nog aan het na draaien klapt je systeem ook in storing.
Ik heb 1 radiator in de gang die permanent open staat, daar zou hij overheen moeten kunnen en zo zit het onder de kachel.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5yTVmZIPp9QfC-oKlHMeeVJXSQ4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/o59w7a3rLnEY3A1csrlv8p1B.jpg?f=fotoalbum_large

Mijn CV pomp staat nu als verschildrukregeling constant, moet deze met al die knoppen die open en dicht gaan niet naar variabel?
Of zeg ik nu iets heel geks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Reveal! Als er 1 radiator in de gang echt open staat (gewone knop of of gewone thermostatische die echt helemaal open staat, dwz geen thermostatische regeling) dan heb je inderdaad een nette bypass gecreëerd en kan het niet komen omdat Tado de rest dichtdraait. Maar er zijn 3 dingen waar je toch op moet letten:

- knop staat toch niet open / thermostatisch geregeld dus stiekem soms toch dicht indien warm genoeg
- voetventiel radiator of evt ingebouwde drukregelaar vd radiatorkraan staat (bijna) dicht
- radiator gang zit niet direct op de CV ketel (parallel) aangesloten maar doorgelust via een andere radiator die dicht staat (serie, vreemd maar het komt voor dat iemand het zo bedenkt). Dan krijgt ie natuurlijk nog geen toevoer.

Dus de test moet zijn: wordt de radiator in de gang warm als de ketel aan staat en de rest van de radiatoren dicht staat? Dit kan je desnoods even handmatig forceren door de thermostaat af te koppelen of alle kamers met knoppen even los te koppelen vd zoneregelaar en op "geen zoneregelaar (onafhankelijk)" te zetten. Dan de Tado knoppen even allemaal dicht draaien en de temperatuur op de thermostaat omhoog zetten.

Wordt de radiator netjes goed warm als de ketel staat te loeien dan moet je het probleem bij de ketel zelf zoeken en niet bij Tado / de radiatoren.

[ Voor 21% gewijzigd door Cap op 13-01-2021 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reveal!
Cap schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 16:08:
@Reveal! Als er 1 radiator in de gang echt open staat (gewone knop of of gewone thermostatische die echt helemaal open staat, dwz geen thermostatische regeling) dan heb je inderdaad een nette bypass gecreëerd en kan het niet komen omdat Tado de rest dichtdraait. Maar er zijn 3 dingen waar je toch op moet letten:

- knop staat toch niet open / thermostatisch geregeld dus stiekem soms toch dicht indien warm genoeg
- voetventiel radiator of evt ingebouwde drukregelaar vd radiatorkraan staat (bijna) dicht
- radiator gang zit niet direct op de CV ketel (parallel) aangesloten maar doorgelust via een andere radiator die dicht staat (serie, vreemd maar het komt voor dat iemand het zo bedenkt). Dan krijgt ie natuurlijk nog geen toevoer.

Dus de test moet zijn: wordt de radiator in de gang warm als de ketel aan staat en de rest van de radiatoren dicht staat? Dit kan je desnoods even handmatig forceren door de thermostaat af te koppelen of alle kamers met knoppen even los te koppelen vd zoneregelaar en op "geen zoneregelaar (onafhankelijk)" te zetten. Dan de Tado knoppen even allemaal dicht draaien en de temperatuur op de thermostaat omhoog zetten.

Wordt de radiator netjes goed warm als de ketel staat te loeien dan moet je het probleem bij de ketel zelf zoeken en niet bij Tado / de radiatoren.
De verwarming in de gang heeft inderdaad wel een "normale" thermostaat kraan erop (staat niet helemaal open)
Heb overigens de ketel omlaag gezet van 80 -> 60 graden van 32kw naar 21kw max en de pomp van constant naar variabel. (alles stond blijkbaar nog op standaard)
Hiermee is in iedergeval al het probleem verholpen van het suizen in de leidingen.
De pomp lijkt zich nu aan te passen, inplaats van alles met hogere snelheid door de leiding te jagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDFS
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Snel vraagje aan de knappe koppen hier in verband met kijken naar smart thermostaten.

Situatie
Nieuwbouw met stadsverwarming (geen cv ketel) en 3 zones (woon-, slaap- en badkamer) voor de vloerverwarming. In mijn technische ruimte gaat de vloerverwarming als volgt de vloer in:
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/_-dr3pLpxQ7tkKpGz2ZPkTra2FnbD1xos5DJ6IP7FQ8Gf5fTcbCyAIk6V_JmdILfcrgKYIPQHfcCZ1e2pxh4ohombv8lVVzIwyWyOFKecp8xD6iUXp2_G-kr6JuGCDYMPYUoH0vN1cUsa0wE4P5aw4u2yOp50E05_iokkRob61UZRol_7NpfMBJ54g0m2ukMwM44t3vssEwdUKOJ59Ia41NYmwc9aw88b8AQI8ySLm5cQqceQP1S68H2CmxppTjGDgvBP9tfs0nbo_XSYw3IBRzLA171MFimqJRrdxV9DU6qJaE9Egefya9lgRtPFP_kI3G6voPNCPgLT4S57qUcoJVTx6Q57brgCPNCNMzaPQZhNzLn7H9lHjqw1ODbLi03S0xRKyYVgLGX5ttBgakr27lHoDfl4xuXlhCO25v89Ch7-XCtHXbYAbA51J7A4igN03hcqIxOx1-sE60k2UHWKkE-mUJdj1NFR1oNBoD5q1j0EaabldtwtYa9vMhd3sDkdMCp1BB1VyfB65FxfF6Kb2QOdhy1MF6p2DE_f2OmmbemMlRtnD_lmnpGq2KDVMpcmkKVvd8RazsEudLenGih_3KyO7wmUFCsUqMv1DXCWCEZs304iTRmtpygwX8t4IoMHUYtMn25PQ7YpUFMM6P7c1Fw6qM1dQ7tgh_QoyDLe7o0dcGWIGSROQ8Ow2gbFQ=w1750-h1313-no?authuser=0

Vervolgens heeft iedere kamer zijn eigen geëlektrificeerde domme thermostaat:
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/FzLnevRlJzxgVeWF2BtgwZRPkuRS8s9xqrKRFIBUA_zsZgSg6lCQALkbFJbGiItASHaVNq7nDk64AkhIsXmDTRUBo06mICAlBl6601nNH_dDSW65qURH0Oc9iQ8c_Wiz7m0xwgxuNu7rQiZGtpcojGVcYtkBvKZTaXYv3nZc01IcVjNLyJ2W3PlMFd1YoQGYddk92MoypkzbrUJTLVgrow3Im-oAExM84lAOBM9VQ4r0Q897itpc5iiWx2KVIAMzRq_iE1Z6fBeD5wvojaDgWeGkGXU7KZEpZYj8x9eSlaT2qMJ8McnFZaqB7R7C6YOOHEerYqJN3WMrSQKdmr6YK_z_68wKGjpal3etpBGGtLEK_QVcVqJQETw2zXTjqo9rHlBiXx2A8OgHQruxYUk95x_nj703WtehMIy0XpuEqEcH9JmPb58dDlUBOGk_kvLK_YGwW_U45wiYcXThq-Mzl0WQ9djXevYNMVCE8KV1BDWrx7t0wdsbgp3ft6y8NHj7X9ImhV7rTjVJ1JI6xlCgp3LqJNo7NbliWSMN6Wp7w1P3gpYVVmigBuJMfduhVnzUNRmDZgD6g5MEe3eKacOT_hDUtxdGIELrBISVfG_UxNCP9X7QopuptFPto75u1_7KDUUjep3ZGNRulnwwCXbC9Pw24hrsUdK1BV-IDBSnRsHGCVN61irDR0skY6nNPw=w985-h1313-no?authuser=0

Nu is mijn vraag waarschijnlijk voor de hand liggend maar kan ik niet zo 123 het antwoord vinden: kan ik 'gewoon' de thermostaten in drie ruimtes vervangen door een bedrade Tado en that's it?

Ik hoop dat het antwoord gewoon ja is en dat ik 10 tabbladen kan sluiten _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seafarer
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 21:32

Seafarer

XXX

JDFS schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 18:44:
Snel vraagje aan de knappe koppen hier in verband met kijken naar smart thermostaten.

Situatie
Nieuwbouw met stadsverwarming (geen cv ketel) en 3 zones (woon-, slaap- en badkamer) voor de vloerverwarming. In mijn technische ruimte gaat de vloerverwarming als volgt de vloer in:
[Afbeelding]

Vervolgens heeft iedere kamer zijn eigen geëlektrificeerde domme thermostaat:
[Afbeelding]

Nu is mijn vraag waarschijnlijk voor de hand liggend maar kan ik niet zo 123 het antwoord vinden: kan ik 'gewoon' de thermostaten in drie ruimtes vervangen door een bedrade Tado en that's it?

Ik hoop dat het antwoord gewoon ja is en dat ik 10 tabbladen kan sluiten _/-\o_
Waarom een Tado?
Waarom een aanpassing?
Of anders, wat is het doel van deze aanpassing?

Een CV-Ketel is een vlamkoeler en een radiator is een waterkoeler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDFS
  • Niet online
@Seafarer, ik trek eind deze maand in deze woning en wil graag zo veel mogelijk via HA kunnen bedienen / automatiseren. Maar ik kan zelf niet echt iets vinden (of niet goed genoeg gezocht) over zoneverwarming in combinatie met vloer- en stadsverwarming. Vandaar mijn vraag :).

Heb ook naar Nest en Honeywell gekeken of DIY-oplossingen, maar ik neig het meest naar Tado.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@JDFS Hoe werkt je huidige stadsverwarming precies?

Bedrade (?) thermostaten die elk een eigen zone aansturen begrijp ik?
En een thermostaat warmtevraag heeft opent ie de thermische motor van de betreffende zone?

Als je nu al zones hebt die op zich naar tevredenheid verwarmen (geen grote, ongewenste temperatuurverschillen binnen 1 zone), waarom dan overal thermostaatknoppen gaan plaatsen (op batterijen die je periodiek moet vervangen? Waarom niet die zones niet slim aansturen bij de bron (thermische motor)? M.a.w. de domme thermostaten vervangen door slimme?

Of wil je meer zones creëren?

[ Voor 12% gewijzigd door Cap op 13-01-2021 19:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Seafarer

Seafarer

XXX

JDFS schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 19:24:
@Seafarer, ik trek eind deze maand in deze woning en wil graag zo veel mogelijk via HA kunnen bedienen / automatiseren. Maar ik kan zelf niet echt iets vinden (of niet goed genoeg gezocht) over zoneverwarming in combinatie met vloer- en stadsverwarming. Vandaar mijn vraag :).

Heb ook naar Nest en Honeywell gekeken of DIY-oplossingen, maar ik neig het meest naar Tado.
Automatisering is de gedachte.
Ik dacht even dat je wilde besparen. ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!
De meeste mensen willen het vooral overal vanzelf warm hebben, "besparen" is de verkooptruuk om de uitgave van honderden euro's te verantwoorden. ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Cap op 13-01-2021 19:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDFS
  • Niet online
Edit: de WTH UMR hangt er boven om volgens mij alles aan te sturen.

@Cap ik woon er nog niet, maar van wat ik van de brochures van de bouwer zie is als volgt: drie thermostaten zijn aangesloten, de WTH D9373 - op drie punten dus.

Qua bedraad: ja bedraad via het stroomnetwerk (dus niet draadloos) met 2 draden (de neutrale draad ontbreekt als ik mij niet vergis). Ze sturen ieder apart hun eigen zone aan (dus de badkamer, slaapkamer en woonkamer). Het gaat om een klein appartement, 50m2 ongeveer.

Ik wil mijn woning automatiseren; ik wil waar ik ook ben kunnen zien wat de temperatuur binnen is en ik wil dat dit slim aangepast gaat worden zodra ik besluit om richting huis te gaan (geofencing?).

Vergeef me als ik niet duidelijk ben, ik ben pas sinds een paar dagen in de rabbit hole van thermostaten, verwarmingen en opentherm gesprongen.

Het gaat mij dus niet om besparing, het gaat om automatisering. Mijn vraag blijft staan: weten jullie of het mogelijk is om mijn thermostaten door Tado's te vervangen of moet ik nog door meer hoepels springen? Overigens komt de stadsverwarming binnen (Vattenfall) in de meterkast waar zo'n flinke AquaHeat unit ziet met een WarmteLink apparaat en een warmtemeter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LemonC200
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 11-05 13:12
Zit even op de site van Nuon te kijken en op die van WTH dat kan via het aanuit principe dus inderdaad ook met tado.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDFS
  • Niet online
@Cap @LemonC200 @Seafarer inmiddels maar even contact gehad met WTH en die konden mij vertellen dat de thermostaat en regelaar volgens het aan/uit principe werken. Dus Tado is een optie :)

Dank voor het geduld, ik ben inmiddels een stuk wijzer in de wereld van verwarming geworden. Straks kan ik nog een presentatie gaan geven :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g00gle
@JDFS Tado is wel een optie, die kan ook gewoon Aan/Uit.

Dus ik zou nog even wachten met een presentatie :+

[ Voor 32% gewijzigd door g00gle op 14-01-2021 10:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JDFS
  • Niet online
@g00gle ja dat was ook mijn conclusie in de post boven jou :w

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Kortom, onder het motto waarom moeilijk doen als het gemakkelijk (en goedkoper) kan zou ik 3 slimme thermostaten aanschaffen naar keuze en al die radiatorknoppen lekker laten zitten. Mocht daar nog iets wenselijk zijn ivm temperatuurverschillen per zone dan kan dat altijd nog.

[ Voor 3% gewijzigd door Cap op 14-01-2021 10:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• g00gle
JDFS schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 10:45:
@g00gle ja dat was ook mijn conclusie in de post boven jou :w
Ik las "geen optie" 8)7 het is nog vroeg :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sabbi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:00

Sabbi

je denkt aan mij.

Cap schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 10:48:
Kortom, onder het motto waarom moeilijk doen als het gemakkelijk (en goedkoper) kan zou ik 3 slimme thermostaten aanschaffen naar keuze en al die radiatorknoppen lekker laten zitten. Mocht daar nog iets wenselijk zijn ivm temperatuurverschillen per zone dan kan dat altijd nog.
1 thermostaat starterkit en 2 extra slimme thermostaten. Met alleen thermostaten kan je geen verbinding maken met het internet/de tado app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Uiteraard heb je in de Tado ecosysteem altijd een bridge nodig, het ging om de vraag of er radiatorknoppen geïnstalleerd moeten worden. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.DJ95
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 20:15
Ik blijf toch wel een raar probleem houden met 1 van mijn @tado radiator knoppen. Deze wilt de kraan niet sluiten/reguleren als hij opengaat.

Voorbeeld: temperatuur moet om 08:00 19 graden zijn op kantoor. Als ik dan 8:20 binnenkom is het mega benauwd en geeft de app 23 graden aan. Als ik vervolgens de knop naar UIT/OFF zet hoor ik het motertje niet lopen waardoor de kraan open blijft staan.

De oplossing om te voorkomen dat ik een sauna creeer is om de knop van de radiator op uit/offi te zetten, de knop er af te halen, het batterijk klepje iets liften en vervolgens weer monteren waardoor de kraan dichtblijft.

Dingen die ik al heb gecheckt
- Batterij is status goed (half jaar oud spul)
- Kraan op de radiator is makkelijk in te duwen.

Het lijkt er echt op alsof de Tado niet weet wat die moet doen om de kraan te sluiten.

Dit gedrag heb ik niet in mijn overige kamers en werkt op deze manier niet prettig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mr.DJ95 schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 08:43:
Ik blijf toch wel een raar probleem houden met 1 van mijn @tado radiator knoppen. Deze wilt de kraan niet sluiten/reguleren als hij opengaat.

Voorbeeld: temperatuur moet om 08:00 19 graden zijn op kantoor. Als ik dan 8:20 binnenkom is het mega benauwd en geeft de app 23 graden aan. Als ik vervolgens de knop naar UIT/OFF zet hoor ik het motertje niet lopen waardoor de kraan open blijft staan.

De oplossing om te voorkomen dat ik een sauna creeer is om de knop van de radiator op uit/offi te zetten, de knop er af te halen, het batterijk klepje iets liften en vervolgens weer monteren waardoor de kraan dichtblijft.

Het lijkt er echt op alsof de Tado niet weet wat die moet doen om de kraan te sluiten.

Dit gedrag heb ik niet in mijn overige kamers en werkt op deze manier niet prettig.
toon volledige bericht
Wissel deze tado slimme knop eens met een andere kamer.
Op die manier kan je erachter komen of het aan de kraan ligt, of aan de tado slimme knop.

Altijd opnieuw kalibreren door kort batterijen eruit te halen als u de tado knop op een nieuwe radiator plaatst.

Bij herhaalde problemen op meerdere radiatoren van 1 tado knop, graag contact met onze klantenservice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seafarer

Seafarer

XXX

toon volledige bericht
Om het helemaal zeker te weten, de tado knop al omgewisseld met een andere kamer?

Hij lijkt stuk te zijn zoals je het beschrijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan

Haan

dotnetter

Ik zou toch eerst eens even proberen met een setje nieuwe batterijen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pizzaboertje
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 01-05 09:28
Wij hebben sinds kort een nieuwbouw woning met een warmtepomp (Buva Ecoclimate L/W) en beide verdiepingen vloerverwarming. Deze kan ik per kamer regelen met een thermostaat (Magnum).

Nu zijn dit vrij simpele thermostaten en programmeren hiervan is een drama. Wij zijn aan het bekijken of we deze kunnen vervangen met een set van Tado smart thermostaten v3+. Ik heb in eerste instantie de installateur gebeld met de vraag of dit mogelijk was maar zij gaven aan dat ze nog niets met slimme thermostaten doen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CSlQx2J3HCW875jttxkS4oTamUg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uvi4WhcgPtLtMHZ8dSZq3PNx.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ysUwdemWWIoioa0EFTao9t_BgP4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YhoW0kUY22NQG4HGgEv72OTd.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9hUNglAqaAdoPuWquWq1HdIG13c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ly4PF2ig1aUgzESi4z2Wf8qY.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rvd0ARV_3KMEmqkyaTMNwkw5faI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Zh5cC08UTFRsxKGppBF1IePA.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pfqm1RPC5YGZU1T2xqr7SZHvpHU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mL1EAUXgfLIePsidr91JiRYS.jpg?f=fotoalbum_large

Weten jullie of dit mogelijk is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Forceworks
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 03-06-2024

...

Ik had exact dit probleem ook met 1 van de knoppen thuis.
Bij mij was de oplossing zoals @tado ook al aangaf om de batterijen er uit te halen en opnieuw te plaatsen zodat de knop zichzelf opnieuw kan kalibreren.

Sindsdien geen problemen meer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
En het kán natuurlijk ook gewoon een vastzittend pinnetje van de radiatorkraan zijn (even een aantal keren goed in en uit duwen met bijv de achterkant v.e. schroevendraaier), of dat het gekozen pinnetje voor de Tado adapter (indien van toepassing) nét te kort is. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klik
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 21:26
In eens ook bij de thermostaat geen vroege start meer.
Sinds dat ik Tado heb is het alleen maar dommer geworden.
Ook het door warmen word steeds erger.
Waardeloos product wat zijn belofte niet na komt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reveal!
Klik schreef op zondag 17 januari 2021 @ 07:53:
In eens ook bij de thermostaat geen vroege start meer.
Sinds dat ik Tado heb is het alleen maar dommer geworden.
Waardeloos product wat zijn belofte niet na komt.
Klinkt meer alsof je het niet goed heb ingeregeld.
Hier een tevreden gebruiker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Klik schreef op zondag 17 januari 2021 @ 07:53:
Je bedoelt dat de temperatuur duidelijk hoger wordt dan de ingestelde temperatuur (overshoot)?

Als de kamer kouder is en dus meer moet worden opgewarmd (bijv bij kouder weer zoals nu) dan schiet de temperatuur sneller over zijn doel heen. Dit is deels op te lossen door het schema in stapjes te maken. Dus niet in 1x naar 20 graden maar eerst een tijdblok naar 19 graden (bijv tussen 6 en 8) en dan pas een tijdblok van 20 graden. Niet ideaal misschien uit het oogpunt van gebruiksgemak maar er zijn mensen voor wie dit werkt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• talkatoo
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:19
Ik ben momenteel bezig met een Tado ‘quickapp’ voor Fibaro Home Center 3 met de Tado api (ik vond de IFTTT oplossing omslachtig). Bij interesse hoor ik het graag (ook als mensen evt kunnen helpen). Nu is de app nog redelijk basic maar wel fijn dat de basis dingen nu vanuit de Fibaro home center app kunnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GekkeGerrit83
Dat doorschieten in temperatuur is niet het grootste probleem hier. Wat mij opvalt, ook bij gebruik van de tado thermostaat knoppen, dat na warmtevraag de ketel nog bijna een half uur op hoog vermogen door blijft stoken. De radiator knop is dan al lang dicht, en blijft warmte via de bypass afvoeren. Snap niet zo goed waarom de ketel zo lang door blijft stoken. Laat dan de radiator knop langer open, zodat de warmte in ieder geval nog benut wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g00gle
@GekkeGerrit83 ik denk dat je ketel misschien ook te zwaar staat afgesteld voor je huis.
Kijk is in het cv tuning topic op dit forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkeGerrit83
g00gle schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 08:11:
@GekkeGerrit83 ik denk dat je ketel misschien ook te zwaar staat afgesteld voor je huis.
Kijk is in het cv tuning topic op dit forum.
Qua vermogen bedoel je? Hij staat standaard op 18Kw , zal dat eens omlaag brengen!

Beneden vloerverwarming als hoofd verwarming, boven 3 radiatoren die overdag een paar uur aanstaan. Gaat om een tussen woning, goed geïsoleerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
GekkeGerrit83 schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 08:50:
[...]

Qua vermogen bedoel je? Hij staat standaard op 18Kw , zal dat eens omlaag brengen!
Maak daar maar eens 12 kW van.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megalomania
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 04-05 13:45
XWB schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 09:18:
[...]

Maak daar maar eens 12 kW van.
Kan je uitleggen waarom dat helpt? De ketel wordt toch modulerend aangestuurd of zet ie z'n branders standaard op max vermogen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g00gle
@Megalomania @GekkeGerrit83 ik zou beginnen met hier te lezen:
Gas besparen door middel van CV tuning deel III

De meeste vragen zijn al beantwoord, of uitgelegd. Als je alles goed gaat instellen kan het je serieus geld besparen op jaar basis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan

Haan

dotnetter

@tado Ik heb een vervelend probleem met 1 kamer wat nu twee keer is opgetreden in de laatste drie dagen. 's avond valt de verbinding weg en daarna gaat de knop warmte vragen, ook al staat de kamer 'UIT' (volgens schema). Hier kom ik achter omdat ik 's avond opeens de CV zie branden terwijl alles uit zou moeten zijn.
Wat lijkt te helpen om de warmtevraag weer weg te krijgen is handmatig geo location op Afwezig te zetten en daarna weer terug naar Thuis.

Verbinding valt weg, kamer begint daarna te verwarmen, terwijl schema op UIT staat. Ik heb op twee verschillende dagen precies hetzelfde gat in verbinding (zelfde tijd en duur)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xqGOtDoEr9je7GYnwfU23WiOjEI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/SFqpWduTQOx3phHd9luOK2pE.png?f=fotoalbum_large

100% warmtevraag, terwijl UIT is ingesteld 8)7
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GTjxVOEzPMvvlUL1_0e1YJhKY5M=/x800/filters:strip_exif()/f/image/GlahiiRz2eVG0ArNbrtQ89g8.png?f=fotoalbum_large

Dit lijkt me een bug in de app of bug in firmware van de knop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgertje
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 30-04 21:53
Haan schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 11:50:
@tado
Dit lijkt me een bug in de app of bug in firmware van de knop?
Mijn zolder valt de laatste paar dagen de verbinding regelmatig weg, maar bij mij gaat deze niet stoken, dus lijkt mij geen firmware probleem. Misschien de knop eens resetten door de batterijen eruit te halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De enige oplossing is het verplaatsen van de tado bridge.

Omdat de bridge 1 antenne heeft straalt de antenne niet met gelijke kracht alle kanten op. Het kan dus ook al helpen om de tado bridge eens van oriëntatie te veranderen. (horzontaal, schuin, rechtopstaand, op zijn kop etc..)

Beetje trial en error helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan

Haan

dotnetter

Het wegvallen van de verbinding is het probleem niet zo zeer, wél dat de knop daarna op hol slaat.. Wegvallen gebeurt van verbinding gebeurt regelmatig in alle kamers, maar dat zorgt meestal niet voor problemen, behalve in deze specifieke situatie dan.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Megalomania
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 04-05 13:45
g00gle schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 09:30:
@Megalomania @GekkeGerrit83 ik zou beginnen met hier te lezen:
Gas besparen door middel van CV tuning deel III

De meeste vragen zijn al beantwoord, of uitgelegd. Als je alles goed gaat instellen kan het je serieus geld besparen op jaar basis.
Ik volg dat topic op de voet, alleen is niet alles van toepassing aangezien de meeste een andere setup hebben, aangezien ze daar als doel hebben heel gelijkmatig het hele huis warm te maken, terwijl ik met tado juist dan we de ene kamer, en dan weer de andere verwarm. Dat maakt nogal wat uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@Megalomania Herkenbaar. Als je zuinig wilt zijn is die "heel gelijkmatig het hele huis warm" strategie alleen mogelijk als alles zeer goed geïsoleerd is (A met plusjes). Is dat niet zo dan is gericht stoken natuurlijk zuiniger en daar is een systeem als Tado goed in, mits je investeert in meerdere zones / thermostaten / sensoren / knoppen.

Mijn huis is voor een 100+ jaar oud huis uitstekend geïsoleerd maar het is echt duidelijk goedkoper om gericht kamers niet te verwarmen als je er niet bent en deuren dicht te houden. Dat is het natuurlijk ook bij een goed geïsoleerde woning, maar daar kom je ermee weg, onder het motto "vloerverwarming is heel langzaam dus het hele huis moet op 1 temperatuur blijven." ;)

Wij zitten nu in een oud huis van 140m2 op 500m3 gas per jaar, best netjes, zeker in tijden van thuiszitten / lockdowns. Maar het gaat niet vanzelf, is niet overal in huis tegelijk warm, en we lopen niet standaard in t-shirt.

[ Voor 13% gewijzigd door Cap op 19-01-2021 17:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Voor wie ook een uitnodiging per mail krijgt voor Tado onderzoek: het is puur marketing (bullshit) over merkpositionering wat wordt uitgevraagd, ondanks dat de titel anders doet vermoeden. Graag gedaan.

Nog steeds een tevreden gebruiker trouwens!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seafarer

Seafarer

XXX

GekkeGerrit83 schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 06:44:
Dat doorschieten in temperatuur is niet het grootste probleem hier. Wat mij opvalt, ook bij gebruik van de tado thermostaat knoppen, dat na warmtevraag de ketel nog bijna een half uur op hoog vermogen door blijft stoken. De radiator knop is dan al lang dicht, en blijft warmte via de bypass afvoeren. Snap niet zo goed waarom de ketel zo lang door blijft stoken. Laat dan de radiator knop langer open, zodat de warmte in ieder geval nog benut wordt.
Dus al je warmte vragers staan uit/dicht? En de ketel blijft 30 min. doorstoken?

Lijkt me totaal niet in orde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkeGerrit83
Seafarer schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 19:20:
[...]

Dus al je warmte vragers staan uit/dicht? En de ketel blijft 30 min. doorstoken?

Lijkt me totaal niet in orde.
Is het ook niet.....

Nadeel is dat de communicatie met tado uiterst moeizaam is. Krijg eerst vierenveertig mails met vragen, die totaal niet relevant zijn.

Heb het al eerder aangegeven hier, Voor een vrij kostbaar systeem vind ik de support bedroevend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
En heb je de ketelinstellingen al nagelopen? Die van mij staat ingesteld dat die één minuut na warmtevraag mag doorstoken en voor zover ik kan zien wordt dit niet door Tado overschreven.

[ Voor 4% gewijzigd door XWB op 19-01-2021 22:39 ]

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkeGerrit83
XWB schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 22:39:
En heb je de ketelinstellingen al nagelopen? Die van mij staat ingesteld dat die één minuut na warmtevraag mag doorstoken en voor zover ik kan zien wordt dit niet door Tado overschreven.
Is op mijn ketel niet in te stellen.

Betreft een Nefit Proline NxT uit 2019

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KingKoning
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11-05 08:25
MrAcid schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 19:09:
Voor wie ook een uitnodiging per mail krijgt voor Tado onderzoek: het is puur marketing (bullshit) over merkpositionering wat wordt uitgevraagd, ondanks dat de titel anders doet vermoeden. Graag gedaan.

Nog steeds een tevreden gebruiker trouwens!
ik heb hem ook ingevuld. Gemiste kans, ik dacht nu gaat tado eens feedback ophalen uit de userbase. Maar alle vragen gaan over je "gevoel bij het merk", etc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• acidfever

acidfever

I am allready working!

KingKoning schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 15:15:
[...]

ik heb hem ook ingevuld. Gemiste kans, ik dacht nu gaat tado eens feedback ophalen uit de userbase. Maar alle vragen gaan over je "gevoel bij het merk", etc.
Ik heb me bij de vrije tekst velden anders niet ingehouden met het geven van mijn mening hoor. :9

Acties:
  • +6 Henk 'm!
Nieuwe feature: Support voor oplaadbare batterijen in de VA02 hardware revisie van de Slimme Radiatorknoppen.

Goed nieuws voor de meeste mensen die een slimme radiatorknop in/na 2019 gekocht hebben.
Als u de VA02 hardware revisie van de Slimme Radiatorknop heeft (firmware is dan op versie 70 of hoger), kunt u vanaf nu gebruik maken van Panasonic Eneloop AA 1900 mAh NiMH oplaadbare batterijen (we raden af om een ander type oplaadbare batterijen te gebruiken).

Dit is ook na te lezen in dit artikel:
https://support.tado.com/...paraten-hoe-vervang-ik-ze

Technische achtergrondinformatie: Voor deze hardware revisie is het mogelijk om te kijken naar het batterijvoltage terwijl de motor beweegt. (Voltage under load). Door de nieuwe firmware kijken we helemaal niet meer naar het batterijvoltage in standbygebruik, waardoor het verschil tussen NiMh (1.2V standby) en Alkaline (1.5 standby) niet meer uit maakt.
Het was helaas niet mogelijk om deze manier van meting ook naar de VA01 hardware revisie te brengen vanwege compleet verschillende componenten in de knop, VA01 heeft daarnaast een hoger voltage nodig om juist te werken waardoor NiMh met 1.2V niet altijd juist zou werken.

Als het goed is kan de tado knop langer/even lang werken op de Eneloop 1900 NiMh oplaadbare batterijen ten opzichte van alkaline.

Waarom alleen Eneloop 1900? Andere oplaadbare batterijen zijn dikker, en passen niet fysiek in het batterijvakje van de slimme radiatorknop.

[ Voor 8% gewijzigd door tado op 20-01-2021 16:53 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• acidfever

acidfever

I am allready working!

tado schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 16:49:
Nieuwe feature: Support voor oplaadbare batterijen in de VA02 hardware revisie van de Slimme Radiatorknoppen.

Goed nieuws voor de meeste mensen die een slimme radiatorknop in/na 2019 gekocht hebben.
Als u de VA02 hardware revisie van de Slimme Radiatorknop heeft (firmware is dan op versie 70 of hoger), kunt u vanaf nu gebruik maken van Panasonic Eneloop AA 1900 mAh NiMH oplaadbare batterijen (we raden af om een ander type oplaadbare batterijen te gebruiken).

Dit is ook na te lezen in dit artikel:
https://support.tado.com/...paraten-hoe-vervang-ik-ze

Technische achtergrondinformatie: Voor deze hardware revisie is het mogelijk om te kijken naar het batterijvoltage terwijl de motor beweegt. (Voltage under load). Door de nieuwe firmware kijken we helemaal niet meer naar het batterijvoltage in standbygebruik, waardoor het verschil tussen NiMh (1.2V standby) en Alkaline (1.5 standby) niet meer uit maakt.
Het was helaas niet mogelijk om deze manier van meting ook naar de VA01 hardware revisie te brengen vanwege compleet verschillende componenten in de knop, VA01 heeft daarnaast een hoger voltage nodig om juist te werken waardoor NiMh met 1.2V niet altijd juist zou werken.

Als het goed is kan de tado knop langer/even lang werken op de Eneloop 1900 NiMh oplaadbare batterijen ten opzichte van alkaline.

Waarom alleen Eneloop 1900? Andere oplaadbare batterijen zijn dikker, en passen niet fysiek in het batterijvakje van de slimme radiatorknop.
toon volledige bericht
Mooie ontwikkeling en zeker een veelgevraagde feature.

Overigens doe ik tot nu toe ongeveer een jaar met normale alkaline batterijen dus hier vooralsnog niet nodig maar goed om de optie te hebben. d:)b

[ Voor 3% gewijzigd door acidfever op 20-01-2021 17:18 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
acidfever schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 17:17:
[...]

Mooie ontwikkeling en zeker een veelgevraagde feature.

Overigens doe ik tot nu toe ongeveer een jaar met normale alkaline batterijen dus hier vooralsnog niet nodig maar goed om de optie te hebben. d:)b
Goed om te horen dat de batterijtijd nu op acceptabel niveau is!

De nieuwe manier van voltage meten heeft ook een positieve invloed op de batterijtijd van normale alkaline batterijen dus die gaan vanaf nu ook langer mee in de VA02 hardware revisie.

[ Voor 12% gewijzigd door tado op 20-01-2021 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08-05 14:47
@tado ik wil slimme thermostaatknoppen installeren bij mijn tado. Mijn logica zegt dat ik op iedere verwarming een knop moet zetten, maar de monteur die ze voor me gaat installeren (incl thermostaat kranen) zegt dat ik de woonkamer, waar de centrale thermostaat hangt, niet mag voorzien van kranen omdat slimme thermostaten daar niet goed mee omgaan?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jonky
  • Laatst online: 21-08-2023
@m3gA Het is zelfs zeer aan te raden om de woonkamer te voorzien van slimme radiatorknoppen. Je koppelt ze heel eenvoudig met de thermostaat en deze regelt wanneer ze open en dicht gedraaid worden. Zie ook de uitleg op de site van Tado: https://support.tado.com/nl/articles/3387257

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
m3gA schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 11:43:
@tado ik wil slimme thermostaatknoppen installeren bij mijn tado. Mijn logica zegt dat ik op iedere verwarming een knop moet zetten, maar de monteur die ze voor me gaat installeren (incl thermostaat kranen) zegt dat ik de woonkamer, waar de centrale thermostaat hangt, niet mag voorzien van kranen omdat slimme thermostaten daar niet goed mee omgaan?
Het mag wel, maar zorg dat je ketel dan een bypass heeft.

March of the Eagles

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@m3gA Okee, dus Tado slimme thermostaten gaan niet goed om met Tado slimme thermostaatknoppen. :P

Monteur bedoelt waarschijnlijk de situatie dat ze onafhankelijk van elkaar gaan regelen, waardoor alles dicht kan komen te staan terwijl de ketel nog brandt of de pomp nog aan staat, en dat is niet de bedoeling. Daarvoor zijn er bypasses. De klassiek methode is geen bypass maar om de woonkamer te voorzien van normale knoppen die nooit dicht gaan, en de thermostaat de temperatuur te laten regelen. Dat heb je nu denk ik.

Om te voorkomen dat je ketel nog brandt of pompt heb je bij een compleet "slim" systeem dat alle radiatoren kan afsluiten dus een bypass nodig, of je houdt 1 (kleine) radiator altijd open (standaard knop of standaard thermostaatknop die open staat) die dan als bypass fungeert, bijv in de badkamer.

PS je kan ook kiezen voor een zoneklep voor de woonkamer, dan houd je de standaard knoppen en de zoneklep zorgt dat de woonkamer afgesloten wordt indien er daar geen warmtevraag is. Zo kan je andere ruimtes nog wel verwarmen zonder dat de woonkamer heet wordt. Die optie kan je ook nog navragen bij je cv monteur.

[ Voor 24% gewijzigd door Cap op 21-01-2021 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
jonk_jeroen schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 11:53:
@m3gA Het is zelfs zeer aan te raden om de woonkamer te voorzien van slimme radiatorknoppen. Je koppelt ze heel eenvoudig met de thermostaat en deze regelt wanneer ze open en dicht gedraaid worden. Zie ook de uitleg op de site van Tado: https://support.tado.com/nl/articles/3387257
Dankjewel. Dan laat ik dat ook doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Queros
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12-03 16:32
tado schreef op maandag 7 december 2020 @ 15:12:
[...]

Er staat M30x1,5

Dus vrij zeker dat die gaat werken.
XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

Sinds vandaag zijn er speciale "Factory Refurbished Deals" via https://www.tado.com/nl-nl/gecertificeerd-refurbished

Zowel starter kits als add-ons sterk afgeprijsd (Factory Refurbished, met de normale 2 jaar garantie)
Hoe 'goed als nieuw' zijn bijv. de thermostaten? Optisch wel verder schadevrij, zonder krassen enzo? Kan de definitie van zo goed als nieuw niet terugvinden voor ik de starterkit bestel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Queros schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 12:05:
[...]

Hoe 'goed als nieuw' zijn bijv. de thermostaten? Optisch wel verder schadevrij, zonder krassen enzo? Kan de definitie van zo goed als nieuw niet terugvinden voor ik de starterkit bestel.
Je kan denk ik beter vragen of er nieuwe behuizingen omheen zijn gezet. ;)

De definitie van "krassen" verschilt namelijk nogal, de ene noemt krassen wat je ziet als je er een mes in zet, de ander noemt het al krassen als je op 10cm afstand onder strijklicht met een loep ergens het minimaalste spoortje kan ontdekken. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Queros
True. Maar je begrijpt vast wat ik bedoel. Merk ik verschil op 1 centimeter afstand als ik hem nieuw koop of refurbished ;).. what's the catch..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
1 centimeter afstand lijkt me niet zo relevant, ik denk niet dat je ooit zo dichtbij komt. Vanaf pakweg 50 cm lijkt me relevanter. :P Maar ik begrijp waar je vraag vandaan komt, is terecht.

[ Voor 17% gewijzigd door Cap op 21-01-2021 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Queros
haha nou ja, voor mij als pietlut wel belangrijk. Maar we wachten het antwoord af van mister Tado

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tja als pietlut koop je dan gewoon 100% nieuw toch. Want het idee dat een ander hem gebruikt heeft en ie "gerefurbed" is alleen al... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 22:55
m3gA schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 11:43:
Wat een nonsense :/

Je moet wel zorgen voor genoeg bypass in de vorm van openstaande verwarming zodat het systeem niet onder te veel druk komt te staan. Hier heb ik in bijna alle kamers Tado knoppen. Alleen de hal en de badkamer niet. Die mogen altijd meeverwarmen en zo heb ik automatisch een omgeving waarin de druk niet te hoog wordt :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Queros schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 12:05:
[...]

Geen optische schade, want nieuwe plastic behuizing. Volledige revisie vanuit ons.
Het zal zelfs altijd de laatste hardware revisie zijn.

No-brainer in mijn optiek.

[ Voor 3% gewijzigd door tado op 21-01-2021 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Queros
tado schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 13:47:
[...]

Geen optische schade, want nieuwe plastic behuizing. Volledige revisie vanuit ons.
Het zal zelfs altijd de laatste hardware revisie zijn.

No-brainer in mijn optiek.
Yep, dacht ik ook! ;-) Ik ga 'm bestellen. Radiatorknoppen komen later wel.

Neem aan dat het als vervanger van mijn Honeywell Round Connect ook gewoon werkt als ik nog geen Tado thermostaatknoppen heb?

[ Voor 14% gewijzigd door Queros op 21-01-2021 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Queros schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 13:49:
[...]

Yep, dacht ik ook! ;-) Ik ga 'm bestellen. Radiatorknoppen komen later wel.

Neem aan dat het als vervanger van mijn Honeywell Round Connect ook gewoon werkt als ik nog geen Tado thermostaatknoppen heb?
Knoppen zijn volledig optioneel en alleen belangrijk als u per kamer de temperatuur wil gaan regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuaro
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 28-04 15:26
@tado Ik heb de volgende setup:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uHKzIVOnwp8kR9OZmYqX449JBEo=/x800/filters:strip_exif()/f/image/hSU35Lj2rUvpwfDf2gwcOdLU.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/v3XPqRVWNUsRGOHSHJSGPz33v24=/800x/filters:strip_exif()/f/image/uMWvlMRCpZRROXdIGPt2ypA7.png?f=fotoalbum_large

Volgens het screenshot zou nu de 'Studeerkamer' moeten opwarmen naar 20 graden en de 'Badkamer' naar 17, echter zet mijn thermosstaat in de woonkamer de CV nooit aan omdat in die kamer de temperatuur al bereikt is. Hoe kan ik nu voor zorgen dat de kamers toch los van elkaar verwarmd worden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Seafarer

Seafarer

XXX

lolgast schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 12:40:
[...]

Wat een nonsense :/

Je moet wel zorgen voor genoeg bypass in de vorm van openstaande verwarming zodat het systeem niet onder te veel druk komt te staan. Hier heb ik in bijna alle kamers Tado knoppen. Alleen de hal en de badkamer niet. Die mogen altijd meeverwarmen en zo heb ik automatisch een omgeving waarin de druk niet te hoog wordt :)
Het gaat om flow en niet om druk.

Dat de klep op druk werkt om de flow te waarborgen is weer wat anders.

Overigens een stevige cv pomp kan 0,6 bar maken en niet meer. (Ook niet als de pers afgesloten is) Dus leidingen opblazen is echt onmogelijk zelfs een bolle radiator gaat niet lukken. :)

Een te hoog drukverschil (0,2 bar extra) over radiator kranen kan wel lijden tot herrie maar er gaat niets kapot.

[ Voor 7% gewijzigd door Seafarer op 21-01-2021 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zuaro schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 16:21:
@tado Ik heb de volgende setup:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Volgens het screenshot zou nu de 'Studeerkamer' moeten opwarmen naar 20 graden en de 'Badkamer' naar 17, echter zet mijn thermosstaat in de woonkamer de CV nooit aan omdat in die kamer de temperatuur al bereikt is. Hoe kan ik nu voor zorgen dat de kamers toch los van elkaar verwarmd worden?
In die instellingen, druk eens op de kamernamen.

Kunnen deze kamers wel warmte vragen van uw thermostaat? (Dat kunt u daar instellen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuaro
tado schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 17:04:
[...]

In die instellingen, druk eens op de kamernamen.

Kunnen deze kamers wel warmte vragen van uw thermostaat? (Dat kunt u daar instellen)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/M9FCvVlf6ks-IwdyZeb0rj9AQYg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/9131FemqmymI1QlY6G3cjBTM.png?f=fotoalbum_large

Voor m'n gevoel kunnen ze dat niet? Maar geen idee waar ik dat zou moeten zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
@tado de loodgieter is net geweest en het is me gelukt om 6 van de 8 knoppen te pairen. 2 knoppen krijg ik met geen mogelijkheid gepaird en ik krijg een Error 03. Heb de knoppen naast de internet bridge gelegd maar zelfs dat werkt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuaro
m3gA schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 18:19:
@tado de loodgieter is net geweest en het is me gelukt om 6 van de 8 knoppen te pairen. 2 knoppen krijg ik met geen mogelijkheid gepaird en ik krijg een Error 03. Heb de knoppen naast de internet bridge gelegd maar zelfs dat werkt niet.
Ik heb momenteel ook probleem met het pairen van 1 knop. Weet je zeker dat de error nog E0 is? Ik dacht ook eerst 03 maar had de knop verkeerdom liggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
Zuaro schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 18:26:
[...]

Ik heb momenteel ook probleem met het pairen van 1 knop. Weet je zeker dat de error nog E0 is? Ik dacht ook eerst 03 maar had de knop verkeerdom liggen
Misschien morgen nog eens proberen. Zie ze ook verschijnen in de app maar staat bij dat ze geen verbinding krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuaro
m3gA schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 18:30:
[...]

Misschien morgen nog eens proberen. Zie ze ook verschijnen in de app maar staat bij dat ze geen verbinding krijgen
Mijne was verbonden en daarna verbrak de verbinding, uit de app verwijderd opnieuw proberen aan te sluiten en sindsdien enkel maar E0 error...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
Zuaro schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 18:31:
[...]

Mijne was verbonden en daarna verbrak de verbinding, uit de app verwijderd opnieuw proberen aan te sluiten en sindsdien enkel maar E0 error...
Het is inderdaad een error E0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingsCrown
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 09-05 13:29
Ik gebruik nu 2jaar de tado thermostaat. Daarbij heb ik ook direct een knop thermostaat van TADO gekocht. Deze heb ik ook geprobeerd, maar uiteindelijk is hij in de kast beland.

Vandaag zijn er 4 thermostaatkranen geplaatst, zodat ik de TADO knoppen erop kan zetten.

Helaas krijg ik foutmelding E4, de batterijen zijn al vervangen voor nieuwe AA-L6.
Hierbij een foto van de thermostaatkranen. Ik gebruik het Danfoss verloopstukje.

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/VtTJy7H/20210121-194151.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/ws977tQ/20210121-194208.jpg

Ik heb ook al even contact gezocht met de TADO helpdesk, echter nog geen reactie.
Iemand nog tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seafarer

Seafarer

XXX

KingsCrown schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 20:35:
Ik gebruik nu 2jaar de tado thermostaat. Daarbij heb ik ook direct een knop thermostaat van TADO gekocht. Deze heb ik ook geprobeerd, maar uiteindelijk is hij in de kast beland.

Vandaag zijn er 4 thermostaatkranen geplaatst, zodat ik de TADO knoppen erop kan zetten.

Helaas krijg ik foutmelding E4, de batterijen zijn al vervangen voor nieuwe AA-L6.
Hierbij een foto van de thermostaatkranen. Ik gebruik het Danfoss verloopstukje.

[Afbeelding]
[Afbeelding]

Ik heb ook al even contact gezocht met de TADO helpdesk, echter nog geen reactie.
Iemand nog tips?
Afsluiter met voorinstelling. d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingsCrown
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 09-05 13:29
Seafarer schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 21:06:
[...]

Afsluiter met voorinstelling. d:)b
Noob hier. Wat bedoel je?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Seafarer

Seafarer

XXX

Oei, en ik maar denken dat je dat doelbewust had gedaan. :)

Met de voorinstelling van je afsluiter kun je je CV waterzijdig inregelen. Dus de waterstromen door je cv installatie ga je sturen. Zie wat filmpjes op youtube over waterzijdig inregelen.

Of lees de openings post op "gasbesparing dmv cv tuning"

Acties:
  • +1 Henk 'm!
m3gA schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 18:19:
RESET button indrukken met paperclip oid en opnieuw proberen. :Y

En verder natuurlijk controleren of je bridge nog in pairing mode staat.

https://support.tado.com/...n-hoe-kan-ik-dit-oplossen

@KingsCrown knoppen niet goed gekalibreerd (batterijen eruit, 10 sec later er weer in, dan half minuutje laten initialiseren en opnieuw erop zetten). Of de pinnen zijn te lang (pin lijkt op de foto wel erg ver naar voren te komen op de foto tov de adapter?) / je hebt een ander verloopje nodig. Of de pinnen zitten vast.

https://support.tado.com/...4-hoe-kan-ik-dit-oplossen

[ Voor 48% gewijzigd door Cap op 21-01-2021 21:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• m3gA
Cap schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 21:44:
[...]

RESET button indrukken met paperclip oid en opnieuw proberen. :Y

En verder natuurlijk controleren of je bridge nog in pairing mode staat.

https://support.tado.com/...n-hoe-kan-ik-dit-oplossen

@KingsCrown knoppen niet goed gekalibreerd (batterijen eruit, 10 sec later er weer in, dan half minuutje laten initialiseren en opnieuw erop zetten). Of de pinnen zijn te lang (pin lijkt op de foto wel erg ver naar voren te komen op de foto tov de adapter?) / je hebt een ander verloopje nodig. Of de pinnen zitten vast.

https://support.tado.com/...4-hoe-kan-ik-dit-oplossen
Reset werkte ook niet maar opeens deed hij het :) dus alles werkt nu prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb bij installatie van mijn systeem destijds ook gemerkt dat het even vastliep na meerdere reset / installatiepogingen. Opeens was de verbinding van de bridge verbroken en niet meer te herstellen met resets, aan/uit etc etc. En dat bleef de hele nacht zo. (Needless to say dat internet gewoon werkte ;)). De volgende dag was "opeens" alles in orde. Er was dus duidelijk iets van slag aan de Tado server kant, een omgevallen bitje, een vastgelopen installatieproces, wie zal het zeggen. Heb in dit topic al vaker zulke verhalen gelezen dus het zal wel met enige regelmaat gebeuren. ;)
Pagina: 1 ... 12 ... 65 Laatste