Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgertje
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 03-08 14:35
baggerwerkert schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 18:46:
Vraagje, heeft iemand al een goede oplossing gevonden voor het aansturen van de pomp van de vloerverwarming? Ik gebruik momenteel een pompschakelaar die voelt of de 35 graden bereikt is. Maar ik vind het niet de meest elegante oplossing.

Is het mogelijk om zowel de klep als de pomp van de vloerverwarming te schakelen met een (bedrade) tado thermostaat?
Ik heb thuis beneden nog vloerverwarming als bijverwarming, hierbij heb ik i.c.m. homey een slimstopcontact. Die schakelt in wanneer de thermostaat warmte vraagt en weer uitgaat wanneer de kamer op temperatuur is.

Niet de ideaalste oplossing, dus misschien maak ik er nog tijdschema's van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maubaan
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 13-08 14:44
Bla65 schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 09:57:
[...]

Als het nu niet past heb je toch iets nodig, en die adapter lijkt te doen wat je nodig hebt. De Tado is M30 dus dan zou het moeten werken. Heb je de huidige adapter er wel goed op zitten? Ik had de adapter voor mijn Danfoss RA ventielen eerst ook niet ver genoeg naar achteren zitten waardoor het ook niet goed pakte.
Gister avond mijn tado thermostaat los gehaald, rondom de thermostaat goed schoongemaakt ring goed schoongemaakt en de pin van de thermostaat kraan een paar tikken gegeven met de hamer.

de kachel heeft al wel 30 jaar op de zelfde stand gestaan verwacht ik. nadat ik dit gedaan heb werkt ie als een zonnetje.

tempratuur schiet soms omhoog maar dat kan ik verklaren met het verwarmen van de ruimte. met een uur is het netjes 18 graden als de thermostaat knop naar 21 schiet.

Misschien een goede aanvulling op de handleiding dat oude thermostaat kranen vast kunnen zitten en hoe je die vooraf al vast kan "schoonmaken"

I9-9900K | Asro Z390 PHANTOM GAMING 9 Z390 | GiBy8GB D6 RTX 2070 Windforce 8G | Corsair RM550X (2018) 550W ATX24 | Cooler Master ML120L RGB | Corsair Vengeance LPX 32 GB | NZXT H500

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kr7Br
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13-08 06:46
FrenzyFreak schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 22:12:
@Kr7Br Als je er hard langsloopt en de windvlaag zorgt voor een temperatuurschommeling, krijg je soms al een open raam detectie.

Deze thermostaatkranen horen niet in de buurt van tocht, afzuiging, deuropeningen of wandelpaden te zitten indien je gebruik wilt maken van open raam detectie. Dezelfde regels gelden natuurlijk ook voor de normale thermostaten.
Owkay, ik ga even m'n huis verbouwen zodat de kranen hangen waar ze 'horen' :p

Ik kan wel leven met het feit dat de verwarming soms 5 min uitvalt. Die notificaties op m'n gsm schakel ik wel uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08:00

Haan

dotnetter

Je kunt die detectie ook per ruimte aan/uit zetten. Ik heb het voor de woonkamer ook uitgeschakeld maar voor slaapkamers staat het wel aan.

Kater? Eerst water, de rest komt later

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Los_Moros
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 08-07 23:15
@WishmasterNL Denk toch dat je een communicatieprobleempje hebt met jouw EvoHome.
Mijn ervaring is dat EvoHome juist heel vlot reageert.
Misschien eerst even wat communicatietestjes doen?

Mijn ervaring met de Alkaline batterijen is dat ze twee stookseizoenen meegaan.

TADO is Cloud based. EvoHome niet, want het werkt ook zonder Internet.
Heb je een dagje geen Internet dan zit je met EvoHome niet in de kou.
En zijn de batterijen van de HR92 radiatorregelaars leeg, dan kun je de radiator ook nog met de hand open/dicht draaien door aan het zwarte wieltje te draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrenzyFreak
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11-08 23:07
@Kr7Br Gha, ja, dat mag ;) . Ik wil alleen maar benadrukken dat de Open Raam detectie alleen werkt met een juiste plaatsing en die is zoals @Haan zegt per kamer in of uit te schakelen.

Redelijke richtlijnen (bijv. van Essent) voor plaatsing van een thermostaat zijn ook relevant voor thermostaatkranen.
  • Hang de thermostaat niet in de volle zon
  • Hang de thermostaat niet op een buitenmuur, want deze muur is altijd kouder
  • Is de buitenmuur de enige plek voor de thermostaat, plaats dan een houten plankje achter de thermostaat om zo de juiste binnentemperatuur te kunnen meten
  • Hang de thermostaat niet in warme of koude luchtstromen
  • Plaats de thermostaat op anderhalve meter boven de vloer in het midden van een binnenmuur in de woonkamer voor de meest nauwkeurige metingen
Kun je hier niet aan voldoen, dan kan eventueel;
  • bij tocht een functie zoals open raam detectie niet bruikbaar zijn.
  • bij een hoge/lage plaatsing een thermostaatkraan temperatuur correctie nodig zijn.
  • bij zon op een thermostaatkraan in een zone, beter een andere thermostaatkraan in deze zone als leidend worden ingesteld.
TLDR van Tado;
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/N3QIMTaPsg8-kfb8Q16I9y9qwQQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/0QYZW1QkdwfoZ2kiHFRjsLpR.png?f=fotoalbum_large
https://support.tado.com/...hermostaat-te-installeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kr7Br
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13-08 06:46
Dat die detectie triggert als ik de spaghetti afgiet vind ik zo erg niet. Een kwartiertje later tikt de verwarming dan toch weer aan. Ik vroeg me gewoon af of dit normaal is en blijkbaar is dat zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Torrentus
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23:13
Ik had de handleiding voor de thermostaat zelf wel doorgelezen, en daar stond R01 niet in gespecificeerd, hierin wel; dank; daarmee heb ik hem weer aan de praat gekregen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• medu80
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23:48
Tijgertje schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 06:45:
[...]

Ik heb thuis beneden nog vloerverwarming als bijverwarming, hierbij heb ik i.c.m. homey een slimstopcontact. Die schakelt in wanneer de thermostaat warmte vraagt en weer uitgaat wanneer de kamer op temperatuur is.

Niet de ideaalste oplossing, dus misschien maak ik er nog tijdschema's van.
Dan stroomt er toch nog steeds warm water in de vloer. Een pomp zorgt alleen voor snellere verspreiding en menging van retourwater. Maar als je pomp uitstaat gaat er, denk ik, toch heet water in de vloer. Hoe doe je dit precies dan. Lees je Tado uit? Want mijn tado is niet erg actueel in Home Assistant. Soms schakelt de ketel uit en zie ik 5 a 10 minuten later in Grafana dat de temperatuur daadwerkelijk bereikt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgertje
medu80 schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 15:20:
[...]

Dan stroomt er toch nog steeds warm water in de vloer. Een pomp zorgt alleen voor snellere verspreiding en menging van retourwater. Maar als je pomp uitstaat gaat er, denk ik, toch heet water in de vloer. Hoe doe je dit precies dan. Lees je Tado uit? Want mijn tado is niet erg actueel in Home Assistant. Soms schakelt de ketel uit en zie ik 5 a 10 minuten later in Grafana dat de temperatuur daadwerkelijk bereikt is.
Het is inderdaad niet 100%, maar er gaat maar een minimale hoeveelheid warm water de buizen in, dus lijkt grotendeels te doen wat het moet doen.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/T90fqbU.png

Thermostaat toegevoegd aan Homey geeft onder andere bovenstaande weer. Hier heb ik een flow gemaakt dat zodra de thermostaat een x percentage capaciteit 'vraagt' aan de ketel de vloerverwarming aan gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bla65
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 13-08 17:16
Tijgertje schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 16:49:
[...]

Het is inderdaad niet 100%, maar er gaat maar een minimale hoeveelheid warm water de buizen in, dus lijkt grotendeels te doen wat het moet doen.

[Afbeelding]

Thermostaat toegevoegd aan Homey geeft onder andere bovenstaande weer. Hier heb ik een flow gemaakt dat zodra de thermostaat een x percentage capaciteit 'vraagt' aan de ketel de vloerverwarming aan gaat.
Werkt hier ook prima met vloerverwarming als hoofdverwarming op de begane grond. Het komt imho niet zo nauw omdat vloerverwarming toch een traag systeem is en de ruimte op een vrijwel constante temperatuur gehouden wordt. Ik zie in ieder geval nauwelijks meer dan 0,2 graden schommelingen dus voor mij helemaal prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcmiles
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 13-08 19:47
Misschien moet ik deze vraag in "Homekit" posten? Ik wil opnieuw mijn Tado thermostaat toevoegen in Homekit. Echter via scannen(camera) van de code achterop de thermostaat pakt Homekit niet. Dan handmatig de code invoeren maar dat moeten 8 karakters zijn. De configuratiecode achter op de thermostaat bestaat uit 9 cijfers en 2 letters. Iemand een oplossing? Ik heb al de 8 laatste getallen geprobeerd maar dat werkt niet.

Apple M1 MacMini, Studio display, macOS Sonoma, iPhone 13 Pro, iPad Pro 11 inch, VW ID.3+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvanommen
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 07-08 16:42
mcmiles schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 18:12:
Misschien moet ik deze vraag in "Homekit" posten? Ik wil opnieuw mijn Tado thermostaat toevoegen in Homekit. Echter via scannen(camera) van de code achterop de thermostaat pakt Homekit niet. Dan handmatig de code invoeren maar dat moeten 8 karakters zijn. De configuratiecode achter op de thermostaat bestaat uit 9 cijfers en 2 letters. Iemand een oplossing? Ik heb al de 8 laatste getallen geprobeerd maar dat werkt niet.
Je hebt een versie 3 of hoger bridge neem ik aan? En je scant de bridge om het in homekit toe te voegen hoop ik? Versie 2 kan alleen via homebridge in Home.

De bridge bepaald of je wel of niet in homekit komt namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgertje
wvanommen schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 18:49:
[...]

Je hebt een versie 3 of hoger bridge neem ik aan? En je scant de bridge om het in homekit toe te voegen hoop ik? Versie 2 kan alleen via homebridge in Home.

[ Voor 25% gewijzigd door Tijgertje op 07-01-2021 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcmiles
[...]

Dank voor je reactie. Klopt, versie 3 heb ik, destijds kon ik tegen aantrekkelijk bedrag upgraden. De bridge heb ik kunnen connecten door invoeren 8 cijfers die op de bridge staan. Vervolgens krijg ik de vraag om de 2e accessoire toe te voegen en dat is de thermostaat. Toegevoegd en een naam gegeven. Ik zie deze in HomeKit staan alleen met opmerking “geen reactie”. Had ik deze niet moeten toevoegen?

Apple M1 MacMini, Studio display, macOS Sonoma, iPhone 13 Pro, iPad Pro 11 inch, VW ID.3+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcmiles
mcmiles schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 19:52:
[...]

Dank voor je reactie. Klopt, versie 3 heb ik, destijds kon ik tegen aantrekkelijk bedrag upgraden. De bridge heb ik kunnen connecten door invoeren 8 cijfers die op de bridge staan. Vervolgens krijg ik de vraag om de 2e accessoire toe te voegen en dat is de thermostaat. Toegevoegd en een naam gegeven. Ik zie deze in HomeKit staan alleen met opmerking “geen reactie”. Had ik deze niet moeten toevoegen?
Ik zie nu in de Tado app de smart sensor staan die gisteren door Tado is verwijderd. Dit zou wel eens de bottleneck kunnen zijn, zie afbeelding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcmiles
[quote]mcmiles schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 20:31:
[...]

Ik zie nu in de Tado app de smart sensor staan die gisteren door Tado is verwijderd. Dit zou wel eens de bottleneck kunnen zijn.

[ Voor 45% gewijzigd door mcmiles op 07-01-2021 22:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcmiles
mcmiles schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 20:31:
[...]

Ik zie nu in de Tado app onder “HomeKit” de smart sensor staan die gisteren door Tado is verwijderd. Dit zou wel eens de bottleneck kunnen zijn, zie afbeelding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• medu80
Misschien serienummers zwart maken ipv je adres?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvanommen
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 07-08 16:42
mcmiles schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 19:52:
[...]

Ik zou even de bridge uit en aan doen, als er no response is, is dat bij mij meestal de fix.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcmiles
medu80 schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 21:44:
Misschien serienummers zwart maken ipv je adres?
Dank je hebt helemaal gelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.DJ95
  • Registratie: Februari 2010
  • Nu online
Wellicht heeft iemand in het topic dezelfde manier van werken) uitdaging.

Ik heb een badkamer met 1 radiator met daarop een tado radiator knop. Nu wil ik graag in de ochtend de ruimte warm hebben om condensvorming op de muren te beperken. Na het douchen zet ik graag een raam open om van de overtollige luchtvochtigheid af te komen.

Als ik het raam open doe zet ik handmatig de Tado thermostaat knop op 16 graden. Echter moet ik dan elke keer in de app weer zeggen dat de badkamer om 6:45, 21 graden (volgens schema) moeten zijn. Graag zou ik willen dat ik de radiator knop een modus zet dat die uitgaat en automatisch het volgende schema weer oppakt.

Zie ik iets over het hoofd? Doe ik iets geks wat afwijkt of is hier wat moois voor gemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcmiles
wvanommen schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 21:48:
[...]

Ik zou even de bridge uit en aan doen, als er no response is, is dat bij mij meestal de fix.
Dank! Ik heb zowel de netkabel als de routerkabel 1 minuut verwijderd en daarna weer aangesloten. Tado doet het weer maar de sensor blijft zichtbaar in de Tado app > instellingen > HomeKit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• medu80
Inloggen op de website my.tado.com
Instellingen -> Kamers en Apparaten
Klik apparaat aan en daarna rechtsboven op de drie puntjes.
Apparaat uit woning verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcmiles
medu80 schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 22:53:
Inloggen op de website my.tado.com
Instellingen -> Kamers en Apparaten
Klik apparaat aan en daarna rechtsboven op de drie puntjes.
Apparaat uit woning verwijderen.
Dank voor je reactie maar daar is de sensor niet te zien, is verwijderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan

Haan

dotnetter

@mr.DJ95 je kunt in de instellingen per kamer instellen wat het gedrag moet zijn bij handmatig instellen van de temperatuur : timer, tot je het zelf beëindigd, of tot volgende automatische aanpassing obv het schema. Met die laatste optie doet het precies wat jij wil.
Als je een redelijk vast dagritme hebt kan je ook gewoon een schema maken, bij mij is de badkamer doordeweeks een uurtje 's ochtends verwarmd en in het weekend twee uurtjes 's ochtends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgertje
Haan schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 07:54:
@mr.DJ95 je kunt in de instellingen per kamer instellen wat het gedrag moet zijn bij handmatig instellen van de temperatuur : timer, tot je het zelf beëindigd, of tot volgende automatische aanpassing obv het schema. Met die laatste optie doet het precies wat jij wil.
Als je een redelijk vast dagritme hebt kan je ook gewoon een schema maken, bij mij is de badkamer doordeweeks een uurtje 's ochtends verwarmd en in het weekend twee uurtjes 's ochtends.
Precies dit, elke ochtend een uurtje draaien als de bazin en ik in de badkamer zijn, vervolgens 's avonds om 21;30 - 22;00 een half uurtje.

Kunt hierin per dag of gewoon voor de hele week een schema maken. Zal in eerste instantie wat spelen en tweaken worden om dit allemaal zoals gewenst krijgen. Ben nu zelf 2 weken verder en heb het aardig op de rit allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.DJ95
  • Nu online
Haan schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 07:54:
Ah Nice, is gelukt. Geen idee waarom ik dit heb gevonden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AuW3pUAapWXxF6mGCxKeDPtjAXU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vfKPQdMhcEkGYTXse9eBNfaj.jpg?f=fotoalbum_large
Tijgertje schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 08:22:
[...]

Precies dit, elke ochtend een uurtje draaien als de bazin en ik in de badkamer zijn, vervolgens 's avonds om 21;30 - 22;00 een half uurtje.

Kunt hierin per dag of gewoon voor de hele week een schema maken. Zal in eerste instantie wat spelen en tweaken worden om dit allemaal zoals gewenst krijgen. Ben nu zelf 2 weken verder en heb het aardig op de rit allemaal.
Als je momenten vast zijn kan je hier een schema aanhangen. Bij mij is de ruimte om 6:45 21 graden tot half 8 even uit mijn hoofd maar aangezien we nadat we beide hebben gedoucht het raam open zetten doen wij direct met de hand de radiator op off of koud. Met de door @Tijgertje getipte setting zal hij dan automatisch het volgende schema. in jouw geval dus de 21:30 - 22:00 oppakken om vervolgens weer de ochtend routine te volgen.

[ Voor 31% gewijzigd door mr.DJ95 op 08-01-2021 08:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas20
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 31-07 06:57
Weet iemand waarom Tado mijn woning verwarmt, ook al is er niemand thuis? Gisterochtend zijn wij allebei om 8:15 vertrokken, en om 9:30 springt de cv aan om te gaan verwarmen naar ±19c. Normaal gesproken (als we thuis zijn) zou het om 10:00 uur 20c moeten zijn. Iets later op de dag gaat hij zelfs nog iets door met verwarmen richting de 19,7c. (niet thuis temp. staat op 18c)

Zijn we dan alsnog te dichtbij? We waren beide ± 15-20km van huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11-08 10:53

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Thomas20 schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 12:28:
Weet iemand waarom Tado mijn woning verwarmt, ook al is er niemand thuis? Gisterochtend zijn wij allebei om 8:15 vertrokken, en om 9:30 springt de cv aan om te gaan verwarmen naar ±19c. Normaal gesproken (als we thuis zijn) zou het om 10:00 uur 20c moeten zijn. Iets later op de dag gaat hij zelfs nog iets door met verwarmen richting de 19,7c. (niet thuis temp. staat op 18c)

Staat geofencing aan? (of heb je de skill gekocht) en wat is de radius waarop je hem hebt ingesteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas20
Edmin schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 12:42:
[...]

Staat geofencing aan? (of heb je de skill gekocht) en wat is de radius waarop je hem hebt ingesteld?
Ja, dat staat aan. Mijn woongebied staat op 300m ingesteld, en ik kan me herinneren dat ik ergens "Comfort" heb ingesteld, maar dat kan ik niet meer terugvinden in de app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dxta
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

dxta

Moo!

Thomas20 schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 13:44:
[...]

Ja, dat staat aan. Mijn woongebied staat op 300m ingesteld, en ik kan me herinneren dat ik ergens "Comfort" heb ingesteld, maar dat kan ik niet meer terugvinden in de app.
Welke versie heb je? En heb je een abonnement? Want alleen als je Auto-Assist aan hebt staan (dat is een betaalde functie) schakelt hij zelf uit. Anders moet je alsnog zelf handmatig een confirmation geven in de app

Omelette du fromage!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas20
dxta schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 14:21:
[...]

Welke versie heb je? En heb je een abonnement? Want alleen als je Auto-Assist aan hebt staan (dat is een betaalde functie) schakelt hij zelf uit. Anders moet je alsnog zelf handmatig een confirmation geven in de app
Ja ik heb Auto-Assist, en Tado App versie 6.3.1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Thomas20
Je hebt bij elke kamer apart onder het slimme schema de opties "Verwarmen Voor Aankomst" en "Vroege Start".

Verwarmen voor aankomst heeft 4 standen: uit, eco, balans en comfort. Uiteraard staat je verwarming bij de stand comfort al tijden voordat je thuis bent te stampen dus ik zou dat niet aanzetten. Hoe erg is het dat het nog een graadje kouder is in huis bij aankomst? Meestal moet je toch nog een beetje afkoelen van de activiteit buiten. Dus zet die op stand eco of liefst uit.

Dan Vroege Start. Die functie werkt al tijden niet goed en moet je dus uit laten staan. Zie het Tado forum en ook dit topic (zoekbalk bovenin).

Kortom, maak gewoon een goed schema zodat het warm genoeg is als je thuis bent en ie niet onnodig staat te stoken als je er (nog) niet bent. Verwarmen ver voor aankomst is verwarmen voor niets en Vroege start is buggy plus het kost onnodig veel energie en dus geld. Je minimale temperatuur kan wellicht ook wat lager, 18 graden is best flink aan de hoge kant. Uitgezonderd misschien als je een AA+ woning met warmtepomp hebt die het huis maar zeer langzaam verwarmt.

Dus bij elke kamer: Slim schema > Afwezig > Verwarmen voor Aankomst UIT of ECO.
Dus bij elke kamer: Slim schema > Tandwieltje > Vroege Start UIT.

(y) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragunov
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-06 16:45
Thomas20 schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 12:28:

Heb ik ook gehad, er bleek toch nog een apparaat in huis te staan (vaste PC), die heb ik uitgesloten van detectie bij Geolocatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas20
Cap schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 17:08:
@Thomas20
Je hebt bij elke kamer apart onder het slimme schema de opties "Verwarmen Voor Aankomst" en "Vroege Start".

Verwarmen voor aankomst heeft 4 standen: uit, eco, balans en comfort. Uiteraard staat je verwarming bij de stand comfort al tijden voordat je thuis bent te stampen dus ik zou dat niet aanzetten. Hoe erg is het dat het nog een graadje kouder is in huis bij aankomst? Meestal moet je toch nog een beetje afkoelen van de activiteit buiten. Dus zet die op stand eco of liefst uit.

Dan Vroege Start. Die functie werkt al tijden niet goed en moet je dus uit laten staan. Zie het Tado forum en ook dit topic (zoekbalk bovenin).

Kortom, maak gewoon een goed schema zodat het warm genoeg is als je thuis bent en ie niet onnodig staat te stoken als je er (nog) niet bent. Verwarmen ver voor aankomst is verwarmen voor niets en Vroege start is buggy plus het kost onnodig veel energie en dus geld. Je minimale temperatuur kan wellicht ook wat lager, 18 graden is best flink aan de hoge kant. Uitgezonderd misschien als je een AA+ woning hebt warmtepomp hebt die het huis maar zeer langzaam verwarmt.

Dus bij elke kamer: Slim schema > Afwezig > Verwarmen voor Aankomst UIT of ECO.
Dus bij elke kamer: Slim schema > Tandwieltje > Vroege Start UIT.

(y) ;)
Thanks! Dit heb ik gedaan. Was me er niet van bewust dat dit zoveel invloed zou hebben. Gaan het zien!

@Dragunov Dat heb ik niet, enkel de telefoons van mij en mijn vrouw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nMad
  • Laatst online: 13-08 08:07
Ik wil graag wat met jullie delen. Het viel me de laatste tijd op dat ik vrijwel elke ochtend bij verwarmen van circa 18 naar 20 graden een flinke overshoot had van 0,7-0,8 graden. Dus woonkamer werd bijna 21 graden.

We hebben in de woonkamer een Tado thermostaat hangen en alle radiatoren voorzien van Tado knoppen. In de rest van de woning overigens ook. Ketel CV aanvoertemperatuur staat ingesteld op 60 graden en deellast is afgestemd op vermogen van radiatoren.

Dat ziet er in een grafiekje zo uit:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tC_rhMLcoYrNVrG-2-NZHCM3xlc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/E697nmqT9TlFfzefRtZ1xtkc.jpg?f=fotoalbum_large

Bijzonder gedrag voor een slimme thermostaat. Heb contact opgenomen met Tado support via website. Zij hebben vervolgens wat gewijzigd in de parameters van de thermostaat. Dit heeft flink geholpen!

Situatie vandaag:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZYg20EOqE7bOHQ8r5uGcSUitUAw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HlwT93RE88fmQOc94zRECF2l.jpg?f=fotoalbum_large

Wellicht hebben anderen ook wat aan deze info :) fijn weekend!

[ Voor 15% gewijzigd door nMad op 08-01-2021 19:27 ]

PV: 10,4 kWp | EV: Tesla M3 LR ‘19 | L/W WP: Panasonic WH-MDC07J3E5 + PAW-TD20C1E5 | L/L WP: Daikin FVXM35A/RXM35R + Daikin FTXM25R/RXM25R + MHI 2x SRK25ZS-WF/SCM40ZS-W

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Mooi, ze hebben de PID instellingen gewijzigd. Wel even afwachten hoe het nu gaat met wat hogere buitentemperaturen en dus kleinere temperatuurverschillen binnen. Er hoeft dan minder graden opgewarmd te worden en het kan zijn dat ie dan te langzaam op temperatuur komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nMad
@Cap Ja, PID parameters gewijzigd inderdaad. Ik lees wel wat je zegt maar begrijp niet goed wat je bedoelt. Dit kan dus potentieel nadelig zijn in situaties waarbij het buiten warmer is?

PV: 10,4 kWp | EV: Tesla M3 LR ‘19 | L/W WP: Panasonic WH-MDC07J3E5 + PAW-TD20C1E5 | L/L WP: Daikin FVXM35A/RXM35R + Daikin FTXM25R/RXM25R + MHI 2x SRK25ZS-WF/SCM40ZS-W

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Je ziet bij de standaardinstelling dat er bij veel mensen overshoots zijn, dit gebeurt met name als het kouder weer wordt en er flink opgewarmd moet worden. Bij warmer weer niet of nauwelijks. Dus mogelijk heeft het aanpassen van de PID parameters ook gevolgen voor die omstandigheden. Ik zeg niet dat het zo is he. Maar als er geen potentiële nadelen aan zitten, waarom zou Tado dit niet standaard doen, in ieder geval voor de typische Nederlandse woning met een gasgestookte CV ketel?

PS Een aantal mensen maakt om dit te voorkomen zelfs schema's waarbij eerst wordt opgewarmd naar 17, 18 en 19 graden voordat de 20 graden doeltemperatuur in beeld komt, in plaats van in 1x 20 graden. Puur om de overshoot te voorkomen. Niet ideaal, het aanpassen van de PID parameters lijkt een betere oplossing.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jeanpaulh
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 08:42
Wat zou het toch mooi zijn als het systeem zelflerend zou zijn en rekening zou houden met de weersverwachting/buitentemperatuur zoals ze altijd hebben beweerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g00gle
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 08:03
Ik zit weer is naar mijn grafiek te kijken:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UJLJa8y71DNHRLjO_rdXPcOmvpA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/jBbZbfjjmnPnuvoie7Hs5vqv.png?f=fotoalbum_large

Wat ik niet begrijp is dat er de hele dag warmte vraag is. Ook als de temperatuur behaald is. Ookal is dit met 1 golfje:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UG8MaFJ-AyzKND9LsG8FFH3RIHQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/HFc9CtxZKaF1FCFeCM3LdcWH.png?f=fotoalbum_large

Het gaat over de woonkamer, heb daar vloerverwarming met een zoneklep.

Over het algemeen lijkt hij vrij stabiel, maar vraag me echt af of dit normaal is..??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeyJey
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 13-08 20:44
Ik overweeg een tado thermostaat. We hebben vv beneden en boven radiatoren met simpele draaiknoppen.

Er is maar 1 zone, de radiatoren worden nu dus warm wanneer er beneden warmte vraag is.

Mijne vraag: Als ik een tado installeer incl enkele tado radiator knoppen boven, verwarmen deze radiatoren dan alleen bij een warmte vraag beneden icm een te lage temperatuur op de kamers?

Of laat de hoofd thermostaat ook de CV draaien tbv deze radiatoren, terwijl het beneden wel op temperatuur is?

Dat laatste is ongewenst, ik wil dus alleen dat de radiatoren warm water krijgen wanneer er beneden ook wordt verwarmd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tonkey
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 23:22
Waarom dan tado installeren, dat is de huidige situatie toch al? Tado neem je normaal omdat je juist warmte vraag hebt uit een ruimte waar de thermostaat niet hangt en hier een oplossing voor zoekt.

Kan overigens wel, je kunt tado vragen de kamers op slave te zetten. Dan leveren ze alleen als elders warmte vraag is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeyJey
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 13-08 20:44
@Tonkey
Ik heb nu een aan/uit thermostaat van Honeywell (chronotherm touch) Zou graag een modulerende variant willen, waardoor Tado een interessante optie is, ook gezien de extra mogelijkheden.

Hebben de thermostaten op de knoppen nog wel een functie bij de slave instelling? Dat is wel de wens namelijk. Dus dat radiatorknoppen zichzelf open/dicht zetten o.b.v. de temperatuur, en dus wel pas aanvoer krijgen bij een warmtevraag op de hoofdthermostaat beneden.

[ Voor 35% gewijzigd door JeyJey op 09-01-2021 08:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assasinbats
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 13-08 21:09
g00gle schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 01:12:
[Afbeelding]

Wat ik niet begrijp is dat er de hele dag warmte vraag is. Ook als de temperatuur behaald is. Ookal is dit met 1 golfje:
[Afbeelding]

Over het algemeen lijkt hij vrij stabiel, maar vraag me echt af of dit normaal is..??
Anticipeert tado niet op het koude weer?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Haan

Haan

dotnetter

@JeyJey dat is precies hoe een normale thermostaatknop werkt ;) jij hebt zo te lezen geen Tado nodig, als je toch iets 'fancier' wil zou ik eerder naar een Nest thermostaat oid kijken

Acties:
  • +1 Henk 'm!
JeyJey schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 08:30:
@Tonkey
Ik heb nu een aan/uit thermostaat van Honeywell (chronotherm touch) Zou graag een modulerende variant willen, waardoor Tado een interessante optie is, ook gezien de extra mogelijkheden.

Hebben de thermostaten op de knoppen nog wel een functie bij de slave instelling? Dat is wel de wens namelijk. Dus dat radiatorknoppen zichzelf open/dicht zetten o.b.v. de temperatuur, en dus wel pas aanvoer krijgen bij een warmtevraag op de hoofdthermostaat beneden.
Volgens mij wil je geen slave instelling maar een onafhankelijke. Zie Zoneregelaar, voorbeeld C. De Thermostaatknoppen waaraan geen zoneregelaaris toegewezen regelen zelfstandig en communiceren niet met de thermostaat. Kortom ze openen/sluiten op basis van de lokale temperatuur maar zetten geen warmtevraag uit richting de ketel. Kom je daarmee uit? Wordt dus gebruikt voor verwarmingssystemen waar altijd warm water in het circuit beschikbaar is (bijv stadsverwarming), of puur om "mee te liften" op warmtevraag elders, waardoor het dus eigenlijk een klassieke thermostaatknop is.

Dit vat het denk ik redelijk samen:
I have conducted my experiment and I have found out that an " INDEPENDENT" SRT is definitely a ' Dumb TRV with benefits '

The ' benefits ' part is the fact that you can still programme the SRT through the normal ' scheduling ' available in the App.

In other words a standard 'dumb' TRV will heat the radiator whenever the boiler is supplying heat to the Central Heating system.....this means that a 'dumb' TRV is operation almost all the time.

An " INDEPENDENT" Tado SRT will only operate when the boiler is operational & the "INDEPENDENT" SRT is 'scheduled ON' the "INDEPENDENT" SRT will also only heat to the temperature that has been set in the schedule.

I currently have 2 SRT's switched to "INDEPENDENT"..... and I may revise my current setup again....if I can figure out what is more effective/efficient for my household.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qVSm8l3S0kWPHsb6jWOsrZMd8IU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ynCn5RouHTK97sGauev2jE1P.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 48% gewijzigd door Cap op 09-01-2021 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
assasinbats schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 08:55:
[...]
Anticipeert tado niet op het koude weer?
Dat beweren ze wel maar het zou leuk zijn als @tado eens uit de doeken doet hoe dit dan precies werkt. Bijvoorbeeld, als de zon schijnt en er verwacht wordt dat deze nog blijft schijnen, schakelt de verwarming dan niet in ondanks dat de temperatuur nog niet bereikt is? En bij bewolking met neerslag en een koude noordoostenwind het tegenovergestelde? Of werkt dat anders, wordt er bijv tijdelijk ingegrepen op de PID parameters van de regeling?

https://support.tado.com/...giebesparingsrapport-zien
Aanpassing aan Weersvoorspellingen (alleen voor verwarmingstoestellen): Het aantal uren zonneschijn en de kenmerken van je huis of gebouw waarmee tado° rekening heeft gehouden om onnodige verwarming te vermijden.
Afbeeldingslocatie: https://downloads.intercomcdn.com/i/o/161571520/fb56d692f196b7d786dd5d2d/Weather+adaptation_2.png

[ Voor 19% gewijzigd door Cap op 09-01-2021 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
g00gle schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 01:12:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Bij mij een andere situatie omdat de woonkamer door radiatoren wordt aangestuurd, wel met een klep + Tado thermostaat (geen Tado knoppen dus).

Er is bij mij niet de hele dag warmtevraag maar wat jij beschrijft gebeurt wel tot op bepaalde hoogte: de ketel moduleert en slaat regelmatig helemaal af terwijl er in de app nog een tijd 1 golfje staat. Dit betekent dat de thermostaat nog een beetje warmtevraag heeft en zijn relais voor de klep nog niet schakelt. Wat mij betreft handig, want zo wordt de klep niet onnodig snel afgesloten waarna ie heel snel weer open moet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nMad
Hier zelfde gedrag inderdaad. Één golfje betekent radiatorknoppen open en ketel ofwel heel rustig aan verwarmen of ketel uit.

Hebben jullie enig idee hoeveel niveaus het moduleren tussen Tado en OpenTherm CV-ketel kent? Ik neem aan meer dan de 4 die je in de app kunt zien (uit, 1-3 golfjes).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja, kijk onder de Care & Protect tile (vraag me niet waarom daar, dat hoort dus juist op het hoofdscherm ;)) dan zie je daar de warmtevraag van alle kamers, per kamer, in procenten staan. Of dat ook daadwerkelijk het percentage is dat door Tado naar de ketel gestuurd wordt is natuurlijk een ander verhaal, is inderdaad interessant om te weten. Ook dat weet @tado waarschijnlijk wel. :)

[ Voor 5% gewijzigd door Cap op 09-01-2021 12:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Seafarer
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 07:42

Seafarer

XXX

Cap schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 11:27:
[...]

Dat beweren ze wel maar het zou leuk zijn als @tado eens uit de doeken doet hoe dit dan precies werkt. Bijvoorbeeld, als de zon schijnt en er verwacht wordt dat deze nog blijft schijnen, schakelt de verwarming dan niet in ondanks dat de temperatuur nog niet bereikt is? En bij bewolking met neerslag en een koude noordoostenwind het tegenovergestelde? Of werkt dat anders, wordt er bijv tijdelijk ingegrepen op de PID parameters van de regeling?

https://support.tado.com/...giebesparingsrapport-zien

[...]

[Afbeelding]
Goed dat je die link liet zien.
Met mindergas gaat het soms al mank om dezelfde periodes gasverbruik te vergelijken terwijl dit een zeer goed hulpmiddel is. En Tado kan dit zomaar uit de lucht berekenen lijkt het wel. Want je zult echt hetzelfde huis met hetzelfde huis moeten vergelijken. En een beetje hetzelfde bewoners gedrag.

Mijn moduline 30 blijft nog even hangen. (Hangt pas 23 jaar aan de ketel :) )
Waterzijdig inregelen en isoleren is hier het toverwoord. :)

Een CV-Ketel is een vlamkoeler en een radiator is een waterkoeler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gasemans
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13-08 12:55
Iemand ervaring met tado en een plint verwarming?

Ik heb een woonkamer met een uitgebouwde keuken. In de keuken zit een plint verwarming welke in winterstand bij een bepaalde temp gaat blazen.

Dit werkt niet heel goed vind ik aangezien nu via de lyrics t6 de temp in de woonkamer al bereikt is.
Maar de keuken nog lang niet.

Zou mooi zijn dat als ik een slimme radiator knop daar kan plaatsen dat hij dan daar nog even door stookt om de plint verwarming te triggeren.

Heb het vermoeden dat het niet gaat werken omdat het onder het keukenkastje de warmte zal blijven hangen en dus alsnog de knop dicht zal gaan draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@gasemans daarvoor zijn dus de Tado draadloze temperatuursensors bedacht, die meet op de gewenste plek de temperatuur en stuurt daarmee de gekoppelde Tado thermostaatknop(pen) aan. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eXisTa
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Cap schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 12:20:
@gasemans daarvoor zijn dus de Tado draadloze temperatuursensors bedacht, die meet op de gewenste plek de temperatuur en stuurt daarmee de gekoppelde Tado thermostaatknop(pen) aan. ;)
Jammer alleen dat ze zo prijzig zijn. Ik vind 79,- voor een temperatuursensor te duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seafarer

Seafarer

XXX

gasemans schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 12:15:
Iemand ervaring met tado en een plint verwarming?

Ik heb een woonkamer met een uitgebouwde keuken. In de keuken zit een plint verwarming welke in winterstand bij een bepaalde temp gaat blazen.

Dit werkt niet heel goed vind ik aangezien nu via de lyrics t6 de temp in de woonkamer al bereikt is.
Maar de keuken nog lang niet.

Zou mooi zijn dat als ik een slimme radiator knop daar kan plaatsen dat hij dan daar nog even door stookt om de plint verwarming te triggeren.

Heb het vermoeden dat het niet gaat werken omdat het onder het keukenkastje de warmte zal blijven hangen en dus alsnog de knop dicht zal gaan draaien.
Dit is de hele dag, een te koude keuken?
Want misschien gaat er wel te weinig water door. Je kunt de andere radiatoren in de woonkamer iets knijpen en dan stroomt er meer water door de plintverwarmer. De ketel brand nu ook vanzelf iets langer omdat je het vermogen van de woonkamer iets verkleind hebt. En dat gaat hij compenseren.

Ik weet niet hoelang die plintverwarmer daar zit maar soms verstoppen ze door stof en gaan dan veel minder warmte afgeven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
eXisTa schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 12:25:
[...]

Jammer alleen dat ze zo prijzig zijn. Ik vind 79,- voor een temperatuursensor te duur.
Het is even wachten op de aanbiedingen (pricewatch pricealert), voor € 52,68 per stuk vond ik het net te doen. En ze worden vast nog wel een keertje ergens goedkoper dan dat. En anders, marktplaats. :)

Ze bieden voor mij ook nog wel toegevoegde waarde. Ik vind het prettig dat je een hele kamer bij binnenkomst met een apparaatje aan de muur op comfortabele hoogte kan bedienen. Bovendien kan ik zien hoe warm het is en evt bijstellen. Dan hoef ik niet de telefoon uit mijn zak te halen (of erger zoeken waar die in huis ligt), unlocken en de app te starten om hetzelfde te zien. Helaas kan dat om onduidelijke redenen niet op de Tado thermostaatknop, de huidige temperatuur zien.

[ Voor 36% gewijzigd door Cap op 13-02-2023 18:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frituurvetpet
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 03-04 10:44
jimwu801 schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 15:52:
[...]

Hoi deze situatie heb ik ook gehad. Ik had toen de knoppen gereset vervolgens werkte de cv ketel weer naar behoren. Ik hoop dat ik u hiermee kan helpen.
Wel geprobeerd, werkte ook niet. Uiteindelijk Tado request gestuurd. Kreeg binnen een dag terug dat er iets verkeerd geconfigureerd stond en dat ze het veranderd hebben. Geen idee wat dan, maar het werkt nu..!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gasemans
Seafarer schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 12:25:
[...]

Dit is de hele dag, een te koude keuken?
Want misschien gaat er wel te weinig water door. Je kunt de andere radiatoren in de woonkamer iets knijpen en dan stroomt er meer water door de plintverwarmer. De ketel brand nu ook vanzelf iets langer omdat je het vermogen van de woonkamer iets verkleind hebt. En dat gaat hij compenseren.

Ik weet niet hoelang die plintverwarmer daar zit maar soms verstoppen ze door stof en gaan dan veel minder warmte afgeven.
Geen idee exact. Heb hem vorige week er uit gehaald en schoon gemaakt.
Stof opzich viel mee.
Voorheen had ik hem werkelijk nog nooit horen aan gaan.
Maar na schoonmaken 2 keer kort stondig.

Maar daarna was hij weer stil.

Het is over het algemeen net te koud daar.
Mede oorzaak door de niet geïsoleerde berging er naast met een simpele binnendeur er tussen.

Zit te twijfelen om over te stappen naar tado.
In principe heb ik de neiging om dit jaar de berging bij de keuken te betrekken. En dan de keuken te voorzien van vloer verwarming.
Het deel wat nu berging is moet dan ook opnieuw opgebouwd worden.
Enkelsteense muren, niet geïsoleerd dak en ik vermoed een 10cm betonvloer direct op de grond (ijskoud en het midden lijkt wat verzakt te zijn.)

Maar de tado met in ieder geval radiator knoppen boven zal een best goede oplossing kunnen zijn voor nu al.

Denk dat ik deze week de plint radiator eens helemaal verwijder en doorspoel.

De retour lijn is amper warm.
Terwijl hij bij de ontluchter nog echt heet is.

Krijg het vermoeden dat hij verstopt is in de leidingen binnen in waardoor ik issues heb.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Seafarer

Seafarer

XXX

gasemans schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 12:43:
[...]

Geen idee exact. Heb hem vorige week er uit gehaald en schoon gemaakt.
Stof opzich viel mee.
Voorheen had ik hem werkelijk nog nooit horen aan gaan.
Maar na schoonmaken 2 keer kort stondig.

Maar daarna was hij weer stil.

Het is over het algemeen net te koud daar.
Mede oorzaak door de niet geïsoleerde berging er naast met een simpele binnendeur er tussen.

Zit te twijfelen om over te stappen naar tado.
In principe heb ik de neiging om dit jaar de berging bij de keuken te betrekken. En dan de keuken te voorzien van vloer verwarming.
Het deel wat nu berging is moet dan ook opnieuw opgebouwd worden.
Enkelsteense muren, niet geïsoleerd dak en ik vermoed een 10cm betonvloer direct op de grond (ijskoud en het midden lijkt wat verzakt te zijn.)

Maar de tado met in ieder geval radiator knoppen boven zal een best goede oplossing kunnen zijn voor nu al.

Denk dat ik deze week de plint radiator eens helemaal verwijder en doorspoel.

De retour lijn is amper warm.
Terwijl hij bij de ontluchter nog echt heet is.

Krijg het vermoeden dat hij verstopt is in de leidingen binnen in waardoor ik issues heb.
Ooit gedacht over water zijdig inregelen? Tado of andere spullen werken dan ook beter.

Als je een vermoeden hebt dat hij vertopt zit kun je ook alle radiatoren eens dicht draaien en dan de kamerthermostaat een graadje hoger zetten, de cv pomp moet dan proberen alles door de plintverwarmer de douwen en spoelt het er misschien uit. Je retour van de plintverwarmer moet dan zeker heet worden

Er zit niet ergens een stiekem afsluitertje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gasemans
Seafarer schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 12:50:
[...]

Ooit gedacht over water zijdig inregelen? Tado of andere spullen werken dan ook beter.

Als je een vermoeden hebt dat hij vertopt zit kun je ook alle radiatoren eens dicht draaien en dan de kamerthermostaat een graadje hoger zetten, de cv pomp moet dan proberen alles door de plintverwarmer de douwen en spoelt het er misschien uit. Je retour van de plintverwarmer moet dan zeker heet worden

Er zit niet ergens een stiekem afsluitertje?
Opzich een goed idee.

Er zit achteraan op de aansluitingen een afsluiter.
Maar deze staan open.
Dacht eerst dat die dicht stond. Maar ik denk dat daar eerst rotzooi zat.
Deze heb ik beiden een paar keer open en dicht gedaan.

Na 3 keer werd de leiding in eens warm.
Daarvoor was hij koud.

Zal zo eens even alles dicht draaien en kijken of hij dan warm wordt en blijft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.DJ95
  • Nu online
Kan iemand dit wellicht verklaren.
Tado radiator knop op 21 graden ingesteld en vervolgens maakt die de kamer 27 graden. Is dit een setting die verkeerd staat of heb ik iets kapot gemaakt?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7dqNP-B0h49ddjV_hVqbukkpkvY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dijMDzWulpy0elJXFE5pGxpx.jpg?f=fotoalbum_large

Knop zit ook niet weggestopt in een hoekje of iets. Heb geen andere Tado's die vergelijkbaar gedrag hebben hierin huis.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3YlpjyFSCeJqBK2Ogdj9f1DRq0w=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wtKV8CknI1oMoaTGBeDSfd8T.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ardvark99
  • Registratie: Mei 2014
  • Nu online
mr.DJ95 schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 17:30:
Kan iemand dit wellicht verklaren.
Tado radiator knop op 21 graden ingesteld en vervolgens maakt die de kamer 27 graden. Is dit een setting die verkeerd staat of heb ik iets kapot gemaakt?

[Afbeelding]

Knop zit ook niet weggestopt in een hoekje of iets. Heb geen andere Tado's die vergelijkbaar gedrag hebben hierin huis.

[Afbeelding]
Batterijen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.DJ95
  • Nu online
Spul is nog geen half jaar oud. Batterij is goed volgens de web-app van Tado. Lijkt wel alsof de Tado denkt dat de radiator kraan dichtgedrukt is maar die dat op 1 of andere manier niet goed kan of doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Knop niet goed gekalibreerd? Even eraf halen, batterijen eruit en opnieuw erin doen, laten initialiseren, wachten tot motortje stopt, zwarte cilindertje achterop de knop gaat dan zo ver mogelijk in. Erop zetten en laten kalibreren?

Werkt dat niet, is dan wellicht het (adapter)pinnetje niet lang genoeg zodat de kraan nooit afgesloten wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.DJ95
  • Nu online
Cap schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 17:51:
Knop niet goed gekalibreerd? Even eraf halen, batterijen eruit en opnieuw erin doen, laten initialiseren, wachten tot motortje stopt, zwarte cilindertje achterop de knop gaat dan zo ver mogelijk in. Erop zetten en laten kalibreren?
Yes heb ik nu gedaan, begin van de middag ook al een keertje en het leek beter te gaan echter werd de ruimt langzaam mega heet. Nu staat de temperatuur op uit en lijkt het alsof hij niet meer stookt.
Cap schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 17:51:
Werkt dat niet, is dan wellicht het (adapter)pinnetje niet lang genoeg zodat de kraan nooit afgesloten wordt?
Heb 4 van deze radiatoren allemaal met dezelfde pinnetjes en verloopjes. gaan allemaal goed, net als de afgelopen 2 maanden dat ik stook in de ruimte. Lijkt dus sinds eind deze week te zijn ontstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Check ook even of de pinnen van je radiatorkranen soepel in en uitgaan. Druk ze een paar keer flink in en uit met de achterkant van een schroevendraaier o.i.d. Evt een spuitje WD40 en nogmaals een aantal keer indrukken om de boel goed soepel te maken. Een soepel werkende kraan is fijner voor de Tado motortjes, die gaan dan langer mee en je batterijen ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• medu80
Kan ik een extensiekit kopen en mijn huidige Tado thermostaat ergens anders in de kamer hangen waar nu geen thermostaat hangt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gasemans
Ik heb 2 vragen.

Onder tussen bij schoonpa een tado geplaatst.
Alles lijkt goed.
Hij is aangesloten op een intergas hre 24/18.

Wou eerst niks doen maar blijkbaar moet je in de app de stappen doorlopen in die handleiding voordat hij begint te werken.

Nu zit er een optie tapwater in de app.
Die ik wat vreemd vind.
Ik zou die bij een boiler verwachten.

Heb ik dan een foutje gemaakt?
Hij geeft aan 55 graden. En ik heb een schedule daar ook.

En als 2de. Kun je de tado ook altijd aan zetten met de huidige temperatuur?
Heb de app doorzocht maar nog niks kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• medu80
Tapwater omdat de HRE ook sanitair warmwater kan maken. Schema is om boilers of warmtewisselaars op een bepaalde temperatuur te houden. Als je een doorstromer hebt is dit niet nodig.
Altijd aanzetten kan Tado niet, omdat anders de batterijen nog sneller leeg gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reveal!
  • Registratie: November 1999
  • Nu online
Ik heb het idee dat, nu een hoop radiatoren afgesloten worden, de pomp te hard draait.
Mijn vrij nieuwe CV(3 jaar) heeft een Wilo pomp welke op zijn hoogste stand staat.
Deze zou toch zijn snelheid zelf moeten aanpassen?

De CV man zij dat hij daar op moest staan omdat hij ook het douche water zou regelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gasemans
medu80 schreef op zondag 10 januari 2021 @ 19:23:
Tapwater omdat de HRE ook sanitair warmwater kan maken. Schema is om boilers of warmtewisselaars op een bepaalde temperatuur te houden. Als je een doorstromer hebt is dit niet nodig.
Altijd aanzetten kan Tado niet, omdat anders de batterijen nog sneller leeg gaan.
Check.
Dank.

Jammer dat hij niet constant aan kan.
Maar inderdaad wel een goed punt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Civic09
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08:58
Hier ook een vraag over de warmwaterfunctie. Wat doet deze precies bij mijn Intergas Xtreme 30. Ik heb de temperatuur op 65 gezet en een schema gemaakt. Overdag aan en ‘s nachts uit. Had instelling in ketel zelf op eco stand gezet, daar na installatie van Tado niks aan veranderd.

Kan ik warmwater in Tado beter uitschakelen? Blijft de ketel het dan nog zelf regelen wordt deze overruled door Tado. En warmwater uit betekent alleen de warmhoudfunctie uitzetten en niet de complete warmwatervoorziening uitschakelen toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcmiles
[...]

Het probleem is opgelost, dankzij snelle reactie van Tado. Ik heb de bridge 10 sec een reset gegeven, knop aan de achterzijde. Daarna wachten op het opnieuw opstarten en vervolgens op de bekende manier de bridge weer kunnen toevoegen in HomeKit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkeGerrit83
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 11-08 13:49
Heb de tado nu een week hangen. Sinds gisteren heb ik de temperatuur woonkamer op 20,5 constant staan. Dit ivm vloerverwarming. Nu zie ik dat de ketel niet meer uitgaat, maar continu door blijft stoken. Hij houd de kamertemperatuur wel precies op 20.5 dus dat is goed. Zie foto van gasverbruik. Het verbruik vind ik niet schokkend, het "pendelen" wel. Al Oss dit volgens mij niet echt pendelen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Gj5VOvcyJpin9t4KUAxPcse5AIA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/bpfF9nK8gfUPzjLjjQljbOcS.png?f=fotoalbum_large

Met nachtverlaging toegepast krijg ik een heel ander beeld, hij stookt dan op naar bijna 21 graden, en daarna blijft de ketel uren uit, aangezien het zeer langzaam afkoelt.

Onderstaand een screenshot met nachtverlaging, en in de middag ook een halve graad er bij.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Zxeup1jzuEiUIKFhu65n40pZzXw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/vQQjA1W6s4jbBOl9wY8pwe5Y.png?f=fotoalbum_large

Wat is jullie mening over dit stook gedrag?

[ Voor 36% gewijzigd door GekkeGerrit83 op 11-01-2021 06:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LemonC200
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 10-08 23:30
GekkeGerrit83 schreef op maandag 11 januari 2021 @ 06:39:
Heb de tado nu een week hangen. Sinds gisteren heb ik de temperatuur woonkamer op 20,5 constant staan. Dit ivm vloerverwarming. Nu zie ik dat de ketel niet meer uitgaat, maar continu door blijft stoken. Hij houd de kamertemperatuur wel precies op 20.5 dus dat is goed. Zie foto van gasverbruik. Het verbruik vind ik niet schokkend, het "pendelen" wel. Al Oss dit volgens mij niet echt pendelen.

Met nachtverlaging toegepast krijg ik een heel ander beeld, hij stookt dan op naar bijna 21 graden, en daarna blijft de ketel uren uit, aangezien het zeer langzaam afkoelt.

Onderstaand een screenshot met nachtverlaging, en in de middag ook een halve graad er bij.

Wat is jullie mening over dit stook gedrag?
Het is niet direct een heel groot probleem, maar toch is het pendelen niet wat je wilt.
Wellicht kan je het maximum vermogen van je CV verder beperken dat kan zeker zorgen voor langere stooksessies. Tot dusver is het Tado algoritme niet perfect er zijn meer mensen die dergelijk gedrag zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkeGerrit83
Vermogen van de CV ketel zelf verlagen? Of de aanvoer temperatuur? Hij houd zelf de aanvoer temperatuur op dit moment zo rond de 40 graden, retour 30. Dus dat regelt hij zelf wel. Vermogen van ketel staat op 18Kw. Regelt hij dit zelf ook niet bij?

Bedankt alvast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• medu80
In principe kun je het moeilijk uit je grafiek halen. Dat is je gasverbruik daar zie we niet hoevaak de ketel aan en uit is gegaan. Zoals ik het zie heeft ie 10 a 12 keer in die 5 uur gedraaid. Dit valt reuze mee. Tenzij elke piek 3 starts zijn.

Je kunt inderdaad het vermogen verlagen maar ook maximale temperatuur van de ketel zelf. Ik heb zelf beide verlaagt op een Atag ketel. Maximaal 30% en maximum temperatuur van 55 (deze laatste kan zelfs nog lager)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g00gle
Civic09 schreef op zondag 10 januari 2021 @ 22:20:
Hier ook een vraag over de warmwaterfunctie. Wat doet deze precies bij mijn Intergas Xtreme 30. Ik heb de temperatuur op 65 gezet en een schema gemaakt. Overdag aan en ‘s nachts uit. Had instelling in ketel zelf op eco stand gezet, daar na installatie van Tado niks aan veranderd.

Kan ik warmwater in Tado beter uitschakelen? Blijft de ketel het dan nog zelf regelen wordt deze overruled door Tado. En warmwater uit betekent alleen de warmhoudfunctie uitzetten en niet de complete warmwatervoorziening uitschakelen toch?
Ik vroeg mij hetzelfde af, ik heb een xtreme 36 van Intergas. Tado stond tot zojuist altijd op 65 graden (tapwater). Ik zie hierin alleen geen enkele verandering. Niet kwa gas verbruik maar ook niet kwa hoe snel het warme water in de badkamer is. Ik heb op de ketel zelf "tapcomfort" uit staan. Dit is mij inziens onnodig. Hij levert binnen 10sec warm water in de badkamer.

Zojuist heb ik de instelling van het tapwater in tado helemaal uitgezet. Ik ben benieuwd of er nu iets duidelijk gaat veranderen. Ik heb zo'n vermoeden dat dit namelijk helemaal niets veranderd aan hoe de ketel met warmwater omgaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• amphora
  • Registratie: December 1999
  • Nu online

amphora

Websites & Fotografie

Civic09 schreef op zondag 10 januari 2021 @ 22:20:

Het bepaalt de temperatuur van het warme water. Dus zet je die uit heb je een erg koude douche. Heeft dus niets met warmhoudfunctie te maken. Gewoon altijd op 65 laten staan. 55 is in theorie een kleine besparing maar las ooit dat dat vanwege mogelijke legionella bacterie niet verstandig is. Zie ook deze reactie van Tado zelf:
tado schreef op woensdag 11 november 2020 @ 15:39:
[...]

De warm water functie helpt bij besparen van gas voor ketels met een externe watertank.
Je warmteverlies vanuit die tank gaat natuurlijk omlaag als de tank op een lagere temperatuur gehouden kan worden.

Voor combi-ketels is deze functie niet heel relevant. Ik zou hem gewoon op de gewenste temperatuur laten staan.

Groet,
Jurian

[ Voor 21% gewijzigd door amphora op 11-01-2021 11:20 ]

nickdekruijk.nl Websites & Fotografie, Sony A7CII, 20-70, 85/1.8, 45/1.8, Fuji X-T3, 10-24, 18-55/2.8-4, 35/1.4, 50-230, DJI Mini 3 pro, 16" MacBook Pro M1 Max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Civic09
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08:58
Dus ‘s nachts uit betekent ook echt geen warm water meer? Dat zou toch wel raar zijn. Als ik het op aan zet moet ik het wel met een slim schema regelen ipv standaard aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GekkeGerrit83
Civic09 schreef op maandag 11 januari 2021 @ 11:37:
Dus ‘s nachts uit betekent ook echt geen warm water meer? Dat zou toch wel raar zijn. Als ik het op aan zet moet ik het wel met een slim schema regelen ipv standaard aan.
Ligt ook aan type CV ketel, mijn Nefit veranderd via tado wel de temperatuur, maar kan het warm water niet geheel uitzetten. Bij het uitzetten van warm water, springt mijn Nefit automatisch op 55 graden tap water, wel iets om rekening mee te houden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Haan

Haan

dotnetter

Mijn Remeha ketel trekt zich ook niks aan van de aan/uit settings van Tado, die blijft gewoon altijd lekker z'n eigen ding doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-King
  • Laatst online: 07:05
Ik heb net de batterijen vervangen van de tado en nu lijkt de ketel niet meer te reageren op een warmtevraag. Ik zie in de App wel de drie streepjes, maar de ketel reageert niet.

Ketel al herstart, maar nog altijd niks. Iemand tips?

Ik heb een Nefit Ecomline HRC30, volgens nefit protocol aangesloten.

Kan ik nog ergens checken of de communicatie wel goed is ingesteld of dat er iets gereset is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motorfret
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-08 19:18
Heb hetzelfde probleem momenteel, met precies dezelfde ketel.
Ketel werkt prima (even overbrugt), dus denk dat het een @tado dingetje is

24,75kW solar, Hyundai Ioniq 5., Panasonic 12kw J-monobloc WP met 400L SWW en 300L buffer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• immie
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 21:25
Er lijkt een issue bij Tado i.c.m. UBA sturing. https://status.tado.com/incidents/wn72ybxsrs81
Dit komt voor bij een nieuwe firmware. Ik ga kijken hoe ik de firmware upgrade kan blokkeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• immie
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 21:25
Oké bedankt, wat is de release note van de firmware? Kan ik deze blokkeren?
tado schreef op maandag 11 januari 2021 @ 20:27:
Dank voor de melding.
Ik verwacht vanavond nog een rollback van de firmware.
https://status.tado.com/

Sorry voor het ongemak

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• I-King
Dank voor de melding.

Sorry voor het ongemak
Bedankt voor de vlotte actie! Hoop dat het opgelost is voordat we met 3 truien aan onder 2 dekens moeten kruipen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
I-King schreef op maandag 11 januari 2021 @ 20:40:
[...]

Bedankt voor de vlotte actie! Hoop dat het opgelost is voordat we met 3 truien aan onder 2 dekens moeten kruipen.
Gasbesparen met tado :+ (of is dat te vroeg ?)

Het lijkt erop dat de meeste apparaten alweer op firmware 67.2 zitten waarna de communicatie met de ketel vanzelf weer op gang komt.

Dus verwarming kan weer aan, en truien weer uit!

Voor alle meldingen over relais gestuurde ketels die niet reageren op tado denk ik dat het een ongerelateerd probleem is. Probeer eens de NO en COM draden samen te voegen om manueel de ketel te starten (natuurlijk eerst de stroom van de ketel halen voor u de draden aanraakt).

Mocht u verdere problemen hebben kunt u onze noodvoicemaildienst bellen:
https://support.tado.com/...-contact-opnemen-met-tado

[ Voor 31% gewijzigd door tado op 11-01-2021 21:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-King
@tado het is hier idd weer aan het opwarmen.

Wat was verder de wijziging in de firmware? Is dat inzichtelijk?

[ Voor 42% gewijzigd door I-King op 11-01-2021 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g00gle
amphora schreef op maandag 11 januari 2021 @ 11:12:
[...]

Het bepaalt de temperatuur van het warme water. Dus zet je die uit heb je een erg koude douche. Heeft dus niets met warmhoudfunctie te maken. Gewoon altijd op 65 laten staan. 55 is in theorie een kleine besparing maar las ooit dat dat vanwege mogelijke legionella bacterie niet verstandig is. Zie ook deze reactie van Tado zelf:

[...]
Blijkbaar niet, vanmorgen tapwater temp uitgezet. Zojuist lekker warm gedoucht. Ketel maakte 65C water aan. (Zoals ingesteld op de ketel zelf). Negeert de tado instelling dus compleet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mno
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:59

mno

Dank voor de melding.

Sorry voor het ongemak
Mijn Tado is vanavond juist geupgrade naar 76.1. Eerder op de avond deed het warme water op mijn Nefit ketel het niet maar het uit en aanzetten van de ketel hielp gelukkig. Ben benieuwd of mijn Tado ook nog de rollback krijgt.

Gewoon rösti

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@tado hoe wordt bij het tijdens installatie activeren van de warm water functie bepaald welke thermostaat of temperatuursensor de warmwaterbesturing toebedeeld krijgt?

Ik heb hier een geval met 2 thermostaten en 2 temperatuursensoren. Warm watersturing stond uit. Na activeren van de warm watersturing (via het installatiemenu van thermostaat 1) is deze toegewezen aan een van de temperatuursensoren. Op de andere temperatuursensor en de 2 thermostaten is het warm water niet in te stellen.

In de app staat onder Instellingen, Warmwateraansturing de draadloze temperatuursensor vermeld en uiteraard de extensiekit, maar op die plek kan je de toegewezen regelaar niet wijzigen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/O7UBm4RU0MH-jrZxtPJYY2P5ZD4=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/xwzeK3xAhK9Q11cseLohk9Lo.jpg?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Cap schreef op maandag 11 januari 2021 @ 23:20:
@tado hoe wordt bij het tijdens installatie activeren van de warm water functie bepaald welke thermostaat of temperatuursensor de warmwaterbesturing toebedeeld krijgt?

Ik heb hier een geval met 2 thermostaten en 2 temperatuursensoren. Warm watersturing stond uit. Na activeren van de warm watersturing (via het installatiemenu van thermostaat 1) is deze toegewezen aan een van de temperatuursensoren. Op de andere temperatuursensor en de 2 thermostaten is het warm water niet in te stellen.

In de app staat onder Instellingen, Warmwateraansturing de draadloze temperatuursensor vermeld en uiteraard de extensiekit, maar op die plek kan je de toegewezen regelaar niet wijzigen:

[Afbeelding]
Dit kunt u op dit moment niet zelf instellen.

Eventueel kunt u contact opnemen met onze klantenservice.

Of u wisselt gewoon de 2 sensoren van kamer (fysiek) en geeft ze de omgewisselde kamernaam.

[ Voor 6% gewijzigd door tado op 12-01-2021 08:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Tr
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23:19
tado schreef op maandag 11 januari 2021 @ 20:53:
[...]

Gasbesparen met tado :+ (of is dat te vroeg ?)

Het lijkt erop dat de meeste apparaten alweer op firmware 67.2 zitten waarna de communicatie met de ketel vanzelf weer op gang komt.

Dus verwarming kan weer aan, en truien weer uit!

Voor alle meldingen over relais gestuurde ketels die niet reageren op tado denk ik dat het een ongerelateerd probleem is. Probeer eens de NO en COM draden samen te voegen om manueel de ketel te starten (natuurlijk eerst de stroom van de ketel halen voor u de draden aanraakt).

Mocht u verdere problemen hebben kunt u onze noodvoicemaildienst bellen:
https://support.tado.com/...-contact-opnemen-met-tado
Even wat anders ik hang nog op 54.19. Loop ik dan achter of is dat de laatste versie voor mijn model?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• f.h
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 13-08 20:39

f.h

Ik heb sinds vanmorgen ook issues met mijn thermostaat, de ketel gaat steeds een paar minuten aan en weer een paar minuten uit. In de praktijk betekent dat het huis langzaam afkoelt. Daarnaast is er staat opeens de warm water functie aan in de app, terwijl die hiervoor ook niet aan stond. Gebruik de Tado icm een Atag E325C ketel.

In de app zie ik dat ik ook firmware 76.1 draai. @tado: zijn er ook problemen bekend met de 76.1 firmware en Atag ketels?

[ Voor 23% gewijzigd door f.h op 12-01-2021 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
f.h schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 13:10:
Ik heb sinds vanmorgen ook issues met mijn thermostaat, de ketel gaat steeds een paar minuten aan en weer een paar minuten uit. In de praktijk betekent dat het huis langzaam afkoelt. Daarnaast is er staat opeens de warm water functie aan in de app, terwijl die hiervoor ook niet aan stond. Gebruik de Tado icm een Atag E325C ketel.

In de app zie ik dat ik ook firmware 76.1 draai. @tado: zijn er ook problemen bekend met de 76.1 firmware en Atag ketels?
Dit is een ander probleem.

Kan het zijn dat iemand in het installateursmenu op de thermostaat heeft lopen spelen? Ik zou aanraden om contact op te nemen met onze support. Sluit ook tijdelijk de oude thermostaat weer aan, en volg de installatie stappen via de instellingen van uw app opnieuw.
Pagina: 1 ... 11 ... 66 Laatste