Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tom_aagten
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 24-06 13:10
GVR schreef op maandag 28 december 2020 @ 19:20:
@tado is al bekend wanneer de kinderslot functie wordt uitgerold? Zou hier erg welkom zijn met 2 grijpgrage handjes 😉

[...]

Als je deze toon blijft aanhouden komt dat wel goed ja 🤔
Wil jij zeggen dat zij op enige manier voortvarend zijn geweest afgelopen tijd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me1299
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:16

me1299

$ondertitel

Ik wil graag een Tado aanschaffen en vervolgens via Home Assistant het e.e.a uitlezen/aansturen. Ik heb een jaren 70 huurhuis en een oude (verder prima werkende) Nefit ketel.

Het betreft een Nefit Economy HRC24 ketel.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Q-XVlYfBN6mZVjt2950a9SvgvJM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qUMbS3HkHHAdHdOjNirgBZCU.jpg?f=fotoalbum_large

Deze ketel doet hoe dan ook geen OpenTherm maar is wel modulerend. Hij is momenteel ook modulerend aangesloten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RbfPnFZZSFiYjhX3iJWzkcI9rys=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/l05C45ZzvqCiqsukhcPuqAka.jpg?f=fotoalbum_large

Ik lees nogal veel verschillende verhalen. Allereerst als ik op de website van Tado kijk welke ketels ondersteund worden:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/N-i9ujyt-0dlygp4yRkCAzcs5jQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/CPIKlz6aAbA0OuVetb2Fs9KI.png?f=fotoalbum_large

Dan lijkt het te gaan werken. Maar Economy is waarschijnlijk gewoon een model wat later ook gemaakt werd dus dat zegt niets over mijn specifieke ketel. Ik heb een beetje zitten Googlen en het volgende gevonden:

https://community.tado.co...an-nefit-hr-uit-1996-1997
Als ik de strekking goed begrijp zou het met de laatste Tado V3+ moeten werken, maar verderop zijn er weer mensen waarbij zaken niet goed werken. Weer andere mensen maken gebruik van een Nefit OpenTherm Converter. De meeste resultaten zijn van mensen die een Nefit ketel hebben maar weer specifiek een ander type dan ik heb.

Het is voor mij nieuwe materie en ik wordt overspoeld met termen als:
OpenTherm / irt-protocol / ebus / EMS-bus / Nefit iRT

Ik zie door de spreekwoordelijke bomen het bos niet meer. Ik zie dat je bij Tado bij de installatiepagina als je een account hebt een stappenplan te zien krijgt voor jouw ketel. Maar ik zou graag willen weten of het gaat werken alvorens in de thermostaat aanschaf.

Kan iemand mij in de juiste richting duwen?

Het maakt eigenlijk niet uit wat je bewuste geest doet, omdat je onderbewuste automatisch precies dat doet wat het moet doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Megalomania De golfjes duiden m.i. op de warmtevraag voor de betreffende kamer door de Tado thermostaat aan de ketel, dus hoe hard de ketel stookt voor de betreffende kamer, via een protocol als Opentherm is dat afhankelijk van het verschil in huidige en doel temperatuur, het gaat in kleine stapjes en is dus niet 100% aan of uit. Dit is dus niet per se direct gerelateerd aan een fysieke stand van de radiatorknoppen.

[ Voor 23% gewijzigd door Cap op 29-12-2020 18:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Motorfret
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-08 19:18
me1299 schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 16:35:
Ik wil graag een Tado aanschaffen en vervolgens via Home Assistant het e.e.a uitlezen/aansturen. Ik heb een jaren 70 huurhuis en een oude (verder prima werkende) Nefit ketel.

Je ketel heeft het Uba protocol en dat wordt met de V3 gewoon ondersteund door Tado

24,75kW solar, Hyundai Ioniq 5., Panasonic 12kw J-monobloc WP met 400L SWW en 300L buffer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vintage88
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 14-05 21:17
vintage88 schreef op maandag 28 december 2020 @ 09:36:
[...]

Hi,

Ik heb de extensiekit niet meer aanstaan. Nu werkt alles wel op aan/uit, maar het modulerende werkt nog altijd niet. Blijf nog altijd de "fail" krijgen als ik D01 wil instellen.

Ik heb contact met tado en hou jullie op d ehoogte als ik iets meer weet.
Zou het te maken kunnen hebben dat het een V2 is?
Eindelijk is het in orde. Ik moet wel eerlijk zijn dat tado niet zo behulpzaam is. Antwoorden maar na bijna 1 week, en geven dan een generiek antwoord zoals " ja kan het vinden in de handleiding". Het grappigste is dat de medewerker van de klantendienst mij onder "mijn voeten" gaf omdat ik in het installatiemenu zat ("je mag het nooit meer doen"). Nog al een geluk dat ik het wel gedaan heb, want als ik moet wachten op hun antwoord, zat ik nog een week zonder verwarming... Maar eind goed, al goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pasqui
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 09-02-2021
Ik krijg mijn radiatorknoppen niet gemonteerd en ik de handleiding geeft mij niet de antwoorden.

Heeft iemand een idee welke adapter ik moet gebruiken of moet aanschaffen? Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rc0yET5W8bNndIxegx2hP98c9fw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/N917y0yvSTHluhCmVKsi1b1X.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/28chEU8XA7j7sM-MGyIXHkPvkFY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vV4j16T3D5DbNt1IDpiLFppv.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZsR96T7dlgOUjArLOHcyye4PcEE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ulPqDb1FrtuGOq1FXfcrONrg.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ibzvhosicDxzTF43PUu5ddX89gI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cHpSrDo9kaD57Enq2uLZQ0Fv.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlackLion
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20-03 19:51
Dit is een kraan, geen thermostaatkraan.
Maw. Het is geen thermostatische kraan maar een handmatige draaiknop dus idd niet zomaar te vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackLion
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20-03 19:51
yannickie111 schreef op zaterdag 26 december 2020 @ 18:04:
Sinds gisteravond geeft de app hier 'geen externe toegang' aan.
Overige domotica (kaku) werkt wel, dus geen stroom of internetstoring.
Helaas ben ik niet thuis komende dagen. Zou ik deze vanaf een afstand alsnog kunnen resetten om dit op te lossen?
Toevallig had ik hetzelfde sinds 00:00 uur vandaag. Bij mij hielp het om de tado uit en in te schakelen. Enig idee waarom dit is gebeurt? Firmware update misschien?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GVR
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 09:42

GVR

tom_aagten schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 15:20:
[...]

Wil jij zeggen dat zij op enige manier voortvarend zijn geweest afgelopen tijd?
Ik heb genoeg posts van Tado gezien waarmee ze mensen helpen, dus ja.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjansen
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 12-08 18:51
BlackLion schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 22:11:
[...]

Toevallig had ik hetzelfde sinds 00:00 uur vandaag. Bij mij hielp het om de tado uit en in te schakelen. Enig idee waarom dit is gebeurt? Firmware update misschien?
Ik had dit niet spontaan, maar het is me wel opgevallen dat als je internet er even uitgelegen heeft, dat de TADO dan zo reageert. Helaas komt hij dan niet meer terug met een internet verbinding op de TADO.
Lijkt wel of de TADO dan geen ip meer kan krijgen of zo ?
Als je de TADO dan reboot (3sec knop of was het nu 10sec 8)7 ) dan krijgt hij weer verbinding.

Mooie zou zijn, als TADO geen verbinding meer heeft, dat hij automatisch na X tijd een reboot doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hij komt uiteindelijk wel terug, maar het kan heel lang duren.

Waarom het gebeurt is omdat a) je devices even geen verbinding kunnen maken met de bridge (lokale ontvangstproblemen) b) de bridge even geen verbinding heeft met het internet (lokaal netwerkprobleem of geen internetverbinding) c) er een storing is op de Tado server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Pasqui schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 21:28:
Ik krijg mijn radiatorknoppen niet gemonteerd en ik de handleiding geeft mij niet de antwoorden.

Heeft iemand een idee welke adapter ik moet gebruiken of moet aanschaffen? [Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
De Tado knoppen werken alleen met een thermostaatkraan, wat jij hebt is een eenvoudige radiatorkraan en dat gaat niet werken.

Radiatorkraan vervangen

Mocht je er zelf niet uitkomen dan kan een loodgieter dit heel snel voor je oplossen :)

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me1299
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:16

me1299

$ondertitel

Motorfret schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 19:25:
[...]

Je ketel heeft het Uba protocol en dat wordt met de V3 gewoon ondersteund door Tado
Bedankt ik weet genoeg!

Het maakt eigenlijk niet uit wat je bewuste geest doet, omdat je onderbewuste automatisch precies dat doet wat het moet doen

• AnX
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 19-07 17:25

AnX

Kan iemand mij vertellen of het mogelijk is om via de thermostaat zelf, dus niet via de app, de gehele cv uit te zetten. Eigenlijk ben ik op zoek naar een manier om een vakantiemodus/away aan te zetten op een fysieke manier en niet via de app.

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 19:53
De stekker uit de CV ketel? Of de temperatuur op de thermostaat dusdanig laag zetten zodat deze niet aanspringt.

• AnX
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 19-07 17:25

AnX

dutchgio schreef op donderdag 31 december 2020 @ 09:02:
De stekker uit de CV ketel? Of de temperatuur op de thermostaat dusdanig laag zetten zodat deze niet aanspringt.
Temperatuur laag zetten geldt dan dus alleen voor de knoppen die gekoppeld zijn aan die zone lijkt mij. De knoppenop de bovenverdieping kunnen dan nog steeds warmte vragen.

• water_escape
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-08 14:19
Ik ben ook een tado aan het overwegen.

Situatie:
- bosch hrc 42 ketel
- volledig vloerverwarming (dus geen thermostaat knoppen nodig)

Heb nu een Honeywell thermostaat. Nu zie ik dat er een bedrade en draadloze thermostaat is. Welke moet ik nu hebben? Of maakt dat niks uit?

Er zitten twee kabeltjes in de Honeywell die naar de opentherm van de ketel gaan.

Water-Escape

• 4tune
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 04-08 16:53
Ik ben mij aan het verdiepen in Home Assistant en vanzelfsprekend moet Tado daar ook onderdeel van uit gaan maken.

Is het mogelijk c.q. praktisch een offline Home Assistant setup parallel te gebruiken naast de Tado online app?

• Seafarer
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 16:17

Seafarer

XXX

me1299 schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 16:35:

Het betreft een Nefit Economy HRC24 ketel.
[Afbeelding]

Deze ketel doet hoe dan ook geen OpenTherm maar is wel modulerend. Hij is momenteel ook modulerend aangesloten.

[Afbeelding]

Ik lees nogal veel verschillende verhalen. Allereerst als ik op de website van Tado kijk welke ketels ondersteund worden:
[Afbeelding]

Dan lijkt het te gaan werken. Maar Economy is waarschijnlijk gewoon een model wat later ook gemaakt werd dus dat zegt niets over mijn specifieke ketel. Ik heb een beetje zitten Googlen en het volgende gevonden:

https://community.tado.co...an-nefit-hr-uit-1996-1997
Als ik de strekking goed begrijp zou het met de laatste Tado V3+ moeten werken, maar verderop zijn er weer mensen waarbij zaken niet goed werken. Weer andere mensen maken gebruik van een Nefit OpenTherm Converter. De meeste resultaten zijn van mensen die een Nefit ketel hebben maar weer specifiek een ander type dan ik heb.

Het is voor mij nieuwe materie en ik wordt overspoeld met termen als:
OpenTherm / irt-protocol / ebus / EMS-bus / Nefit iRT

Ik zie door de spreekwoordelijke bomen het bos niet meer. Ik zie dat je bij Tado bij de installatiepagina als je een account hebt een stappenplan te zien krijgt voor jouw ketel. Maar ik zou graag willen weten of het gaat werken alvorens in de thermostaat aanschaf.

Tsja wat is de juiste richting?

Ik heb zelf een 23 jaar oude Nefit ecomline. Bijna hetzelfde als jouw ketel. Al 2 jaar is het vermogen van deze ketel beperkt tot minimaal. Dat is ongeveer 7,7 kW. Mijn thermostaat is de bijbehorende moduline die ook met vorst de ketel alleen maar aan uit stuurt. (wel met veel rekenwerk) maar moduleren gebeurt niet omdat de onderwaarde van de ketel te groot is. Dus wat zou een Tado hier nog aan kunnen verbeteren?
Ik ben benieuwd. Ik ben eigenlijk ook benieuwd hoeveel geld de gemiddelde Tado gebruiker heeft uitgegeven.

Lezen jullie wel eens op:Gas besparen door middel van CV tuning deel III, ook op tweakers.
En is iedereen bekend met de term : waterzijdig inregelen.

Een CV-Ketel is een vlamkoeler en een radiator is een waterkoeler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seafarer

Seafarer

XXX

SnoopThaDoctor schreef op donderdag 17 december 2020 @ 16:19:
Wij zijn ook van plan Tado te installeren, maar vragen ons af wat het meest slimme is qua installatie.

Eerst onze situatieschets:

Benedenverdieping:
- gerenoveerd en goed geisoleerd
- vloerverwarming, open mengsysteem met Robot pomp
- houthaard voor incidenteel gebruik
- thermostaat (momenteel Honeywell aan/uit)

Badkamer eerste verdieping:
- Goed geïsoleerd
- Vloerverwarming, thermostaatknop op zolder, staat open en verwarmt bij elke warmtevraag
- Extra radiator met thermostaatknop
- Geen thermostaat

Slaapkamers eerste verdieping en zolder:
- Matig tot slecht geïsoleerd
- Oude radiatoren met thermostaatknoppen
- Op zolder een Nefit Trendline HR ketel

Situatie nu is onwenselijk omdat het beneden gemoedelijk warm is, maar op de slaapkamers meestal koud als deze in gebruik zijn.

Gevonden oplossingen (Tado):

- Tado thermostaat bedraad aan 1) afsluitklep vloerverwarming verbinden of 2) pomp vloerverwarming verbinden en wireless laten communiceren met extensiekit welke direct met de CV is verbonden
- Tado slimme radiatorknoppen op de slaapkamers en eventueel badkamer radiator plaatsen

Vragen die blijven liggen:

A) klopt bovenstaand systeem met mijn situatie?
b) zou het mogelijk zijn de vloerverwarming van de badkamer met tado te regelen?
C) als de haard wordt gebruikt, wordt de vloerverwarming denk ik koud en deze zal als de haard uit gaat maar langzaam weer opwarmen? Zo ja, is hier een oplossing voor?
Welke water aanvoer temperatuur komt veel voor?

Wat hier fout gaat in mijn ogen is het volgende:
Er is nu een gerenoveerde woonlaag en een niet.

Als het beneden te snel opwarmt dan gaat hier eigenlijk teveel vermogen naar toe. Dus de hoeveelheid water naar de vloerverwarming moet iets geknepen worden. Het is voor de ketel dan moeilijker om het beneden warm te krijgen en stookt wat langer en gaat dan ook vaak de hogere temperaturen bereiken. En hierdoor krijg je het boven ook warm.
Beter is het om alles waterzijdig in te regelen. https://gathering.tweaker...message/65474594#65474594

Lees zeer zeker eerst de openingspost. Dit verduidelijkt heel veel over de werking van je cv systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Civic09
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 15:47
Heb hier sinds dinsdag een nieuwe Intergas Xtreme30 hangen met in eerste instantie de modulerende Intergas thermostaat bedraad aangesloten op de OpenTherm aansluiting op de ketel. Kan ik een Tado thermostaat simpel omwisselen voor de huidige thermostaat of moet ik daarvoor toch de bedrading op de ketel nog aanpassen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Seafarer

Seafarer

XXX

tom_aagten schreef op maandag 28 december 2020 @ 10:56:
De illusie dat tado hier zinnige antwoorden geeft heb ik allang laten varen maar wellicht kunnen jullie mij helpen. Of is tado nog zo vriendelijk om alsnog te reageren.

Ik zit met het volgende:

Vorig jaar veel gezeur gehad met de instellingen en installeren van tado. Uiteindelijk kreeg ik de woning warm maar energie zuinig NEE. Daarnaast werkte mijn vroege start niet, de woning was pas 2 uur later op temperatuur.

3 weken gelden een expert erbij gehad die verstand heeft van ketel instellingen en waterzijdig inregelen.

In mijn geval zei hij dat ik simpelweg mijn woning kon verwarmen met een aanvoertemperatuur van 60 graden. Maar voor deze maand wilde ik eerst even proberen met 70 graden en kijken of de vroege start zou gaan werken. Verder heeft hij de Max cv vermogen op 40 gezet en de pomp op Max 55 en min 25. Pompinstelling heeft hij iets verlaagd omdat ik last had van stromingsgeluiden en ik hoorde in de woonkamer de cv op zolder aangaan, zo hard was hij aan het werken. Geen idee waarom. Het is nu beter maar mijn vroege start is nog steeds niet secuur genoeg.

Nu wordt mij doodleuk verteld door tado dat de vroege start alleen is ontwikkeld voor trage verwarmingssystemen zoals vloerverwarming. Dit is toch pure onzin. Daarnaast wilde ik weten wat de Max cv temperatuur is die tado vraagt omdat ik het idee had dat hij nog boven de 70 uit kwam. Hier wilde tado geen overzicht van geven, waar ik deze vorig jaar wel kon krijgen. Toen ik vervolgens de vraag stelde of zij mij konden vertellen welke Max cv temperatuur lijdend is wisten zij dit ook niet, ofwel of de tado thermostaat de cvinstelling kon overrulen konden zij mij niet vertellen, heel handig dat zij dit weten 🤬.

Tot slot wilde ik weten wanneer de warmwatertemp 24/7 op 65 graden staat hij de boiler van de ketel dus ook op die temp houdt? Of betekend dit alleen dat hij 65 graden kan leveren. De instelling uitzetten zorgt voor koud water helaas. Maar ik moet ook niet hebben dat hij 24/7 het water warm houdt. De instelling op de ketel staat op uit. Dus niet op comfort of eco.

Resume:

- Is vroege start überhaupt werkend te krijgen, iemand tips;
- Max cv temperatuur bij tado aan laten passen of je eigen ketel;
- Overrulen ketel, als tado een instelling heeft van 80 of misschien wel meer aan Max cv temperatuur kan hij dan de instelling van de ketel overrulen want tado kon hier geen zinnig antwoord op geven. Zie ik dit nu verkeerd? Ik wil dit toch zelf in de hand houden met de instelling op de ketel;
- Verwarmt Tado met de warmwaterinstelling ook het water van de boiler?

Ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen.

Greets Tom

EDIT: ik voeg even 2 e-mails bij waarom ik zo droevig wordt van Tado. Ik kan hier echt helemaal niets mee.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Helaas klopt het antwoord van Tado. Sommige ketels houden zich niet aan gemaakte opentherm afspraken.
Maar met aan/uit sturing kun je wel alles instellen op je ketel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgertje
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 03-08 14:35
Seafarer schreef op donderdag 31 december 2020 @ 22:43:
[...]

Tsja wat is de juiste richting?

Ik heb zelf een 23 jaar oude Nefit ecomline. Bijna hetzelfde als jouw ketel. Al 2 jaar is het vermogen van deze ketel beperkt tot minimaal. Dat is ongeveer 7,7 kW. Mijn thermostaat is de bijbehorende moduline die ook met vorst de ketel alleen maar aan uit stuurt. (wel met veel rekenwerk) maar moduleren gebeurt niet omdat de onderwaarde van de ketel te groot is. Dus wat zou een Tado hier nog aan kunnen verbeteren?
Ik ben benieuwd. Ik ben eigenlijk ook benieuwd hoeveel geld de gemiddelde Tado gebruiker heeft uitgegeven.

Lezen jullie wel eens op:Gas besparen door middel van CV tuning deel III, ook op tweakers.
En is iedereen bekend met de term : waterzijdig inregelen.
Ik heb iets minder dan €500 uitgegeven. 8 thermostaatkranen, bedrade thermostaat en uiteraard de bridge en kan hiermee alle ruimtes regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seafarer

Seafarer

XXX

Tijgertje schreef op vrijdag 1 januari 2021 @ 23:49:
[...]

Ik heb iets minder dan €500 uitgegeven. 8 thermostaatkranen, bedrade thermostaat en uiteraard de bridge en kan hiermee alle ruimtes regelen.
Wat ik vergeet te vragen, het doel was meer comfort of gas besparen?

En is er uberhaupt bewijs voor besparing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgertje
Seafarer schreef op vrijdag 1 januari 2021 @ 23:51:
[...]

Eigenlijk alleen maar voor comfort. Ouder huis hier met centrale verwarming wat ontzettend begon te irriteren, wellicht een klein deel besparing, omdat ik nu niet de thermostaat beneden ophoog om vervolgens pc kamer op te warmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Seafarer schreef op vrijdag 1 januari 2021 @ 23:51:
[...]

Het idee van besparing is een leuke eerste aandachtstrekker, maar in praktijk is komt het voor de meesten op comfort neer. Dus dat het huis al warm is als ze thuis komen. En dat ze de thermostaat voor het naar bed gaan niet zelf omlaag hoeven te draaien. Maar er zijn er ook wel wat die de moeite nemen om het zuinig in te stellen (en niet nodeloos oncomfortabel). ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hammy87
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 22:05
Sinds enkele weken ook een irritant probleem. Vandaag weer, bij pre heaten van een kamer. Andere radiatoren heb ik geen probleem mee. Maar de knop trilt, waardoor het door het hele CV systeem te horen is. Zo hard dat het lijkt alsof er een motor voor de deur staat.. ligt dit aan de knop of ergens anders aan?
https://photos.app.goo.gl/X6UZc3cASPbj8qLF6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bla65
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 13-08 17:16
hammy87 schreef op zondag 3 januari 2021 @ 12:21:
Sinds enkele weken ook een irritant probleem. Vandaag weer, bij pre heaten van een kamer. Andere radiatoren heb ik geen probleem mee. Maar de knop trilt, waardoor het door het hele CV systeem te horen is. Zo hard dat het lijkt alsof er een motor voor de deur staat.. ligt dit aan de knop of ergens anders aan?
Dat klinkt alsof de klep van je thermostaatkraan kleppert, dat ligt dan niet aan de knop. Probeer maar eens door de knop er af te halen en het pennetje met bv een lijmklem op een constante druk vast te zetten. Ik had dit ook, met nieuwe kranen was het opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seafarer

Seafarer

XXX

hammy87 schreef op zondag 3 januari 2021 @ 12:21:
Zit je radiator wel goed aangesloten?

Het hete water moet er eerst aan de bovenzijde ingaan. Anders stroomt het ook verkeerd door de klep en gaat deze trillen.

Deze radiator zit vlak naaste ketel? Pomp langzamer laten lopen?

[ Voor 3% gewijzigd door Seafarer op 03-01-2021 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hammy87
  • Registratie: Februari 2006
Bedankt. Het zijn nieuwe radiatoren, met onderaansluiting. Andere drie radiatoren zijn hetzelfde, wel weer iets nieuwer.. Kraan zit er dus in, DeLonghi radel is de radiator. Ik zal het eens aan installateur voorleggen, die komt toch binnenkort weer. Is inderdaad wel degene dichtst bij de CV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LemonC200
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-08 23:11
@tado

Af en toe heb ik een klein probleem met de modulerende werking van de thermostaat mijn Nefit Trendline HRC25 ketel heeft een relatief hoog startvermogen van 14 kw. Na een kleine minuut kan hij verder terug moduleren tot 6,9 KW.

Als de installatie al warm is levert dit problemen op.
Tado vraagt bijvoorbeeld een water temperatuur van 55 graden. Echter door het hoge start vermogen komt de ketel snel boven de 55 graden en schakelt zichzelf uit omdat de aanvoer temperatuur hoger is dan ingesteld. Vervolgens koelt de installatie weer af, waarna het zelfde proces zich herhaald, de ketel wordt dus eigenlijk een aan/uit variant.

Het is helaas bij Nefit niet mogelijk om een minimale aanvoer temperatuur in te stellen via de ketel dit dient via de thermosstaat gedaan te worden. Idealiter zou tado dus of een een minimum aanvoer tempratuur vragen of de burningpower via de EMS bus uit lezen, als het goed is deze parameter beschikbaar.

Het brandervermogen zou het meest ideaal zijn dan kan namelijk gewoon gestuurd worden op het minimale brander vermogen en dan kan deze worden verhoogt indien blijkt dat de aanvoer temperatuur daalt in plaats van stijgt.

Ben benieuwd of jullie wat kunnen met de bovengenoemde feedback.
Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dxta
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

dxta

Moo!

@LemonC200 Weet je zeker dat je dit niet via de ketel in kan stellen? Ik heb dit net zelf gedaan bij mijn Nefit Trendline HRC30.

Hier een linkje naar de handleiding voor jouw model (als ik het goed heb gelezen): https://www.libble.eu/nef...cw4/online-manual-457028/

Omelette du fromage!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• diederikd
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 14-06-2024
Aanhakend op de 'comfort vs besparing' discussie, een vraagje: ik heb een aantal kamers waar ik overdag niet kom en die ik dus op 15 graden heb ingesteld. Zelfde voor grootste deel van het huis 's nachts. Met de kou buiten komt het voor dat de temperatuur daaronder komt en de kamer dus een warmtevraag stuurt en de kranen opendraait. Op zich geen probleem. Alleen gaat hij dan net verwarmen tot 15 graden, met vaak aan/uit (of 0/1 golfje via modulerende ketel). En datzelfde voor alle kamers afzonderlijk. Met als gevolg dat de ketel alsnog heel vaak aanslaat.
Veel handiger zou het zijn als ik een soort 'range' zou kunnen instellen van acceptabele temperaturen. Zoiets als: als het kouder is dan 15 graden, sla dan aan, maar voor een kwartier, totdat het 18 graden is. En zet tegelijk de knoppen open bij de kamers waar het nu 16 graden is, zodat die ook mee verwarmen tot 18 graden.
Dat laatste heeft ook nog als voordeel dat er meerdere kranen tegelijk open gaan en het 'suizen' dus beperkt wordt.

Heeft iemand een idee of/hoe dit bereikt zou kunnen worden?

Ik heb een setup met home assistant en heb ook wat ESP-gebaseerde thermometers, dus als er ideeën zijn over automatisering buiten Tado om kan dat ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LemonC200
dxta schreef op maandag 4 januari 2021 @ 11:13:
@LemonC200 Weet je zeker dat je dit niet via de ketel in kan stellen? Ik heb dit net zelf gedaan bij mijn Nefit Trendline HRC30.

Hier een linkje naar de handleiding voor jouw model (als ik het goed heb gelezen): https://www.libble.eu/nef...cw4/online-manual-457028/
Dat is inderdaad het model, maar het gaat om de minimale watertemperatuur, niet de maximale.
Die kan je volgens mij nergens instellen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• amphora
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 15-08 22:28

amphora

Websites & Fotografie

diederikd schreef op maandag 4 januari 2021 @ 11:43:
Aanhakend op de 'comfort vs besparing' discussie, een vraagje: ik heb een aantal kamers waar ik overdag niet kom en die ik dus op 15 graden heb ingesteld. Zelfde voor grootste deel van het huis 's nachts. Met de kou buiten komt het voor dat de temperatuur daaronder komt en de kamer dus een warmtevraag stuurt en de kranen opendraait. Op zich geen probleem. Alleen gaat hij dan net verwarmen tot 15 graden, met vaak aan/uit (of 0/1 golfje via modulerende ketel). En datzelfde voor alle kamers afzonderlijk. Met als gevolg dat de ketel alsnog heel vaak aanslaat.
Veel handiger zou het zijn als ik een soort 'range' zou kunnen instellen van acceptabele temperaturen. Zoiets als: als het kouder is dan 15 graden, sla dan aan, maar voor een kwartier, totdat het 18 graden is. En zet tegelijk de knoppen open bij de kamers waar het nu 16 graden is, zodat die ook mee verwarmen tot 18 graden.
Dat laatste heeft ook nog als voordeel dat er meerdere kranen tegelijk open gaan en het 'suizen' dus beperkt wordt.

Heeft iemand een idee of/hoe dit bereikt zou kunnen worden?

Ik heb een setup met home assistant en heb ook wat ESP-gebaseerde thermometers, dus als er ideeën zijn over automatisering buiten Tado om kan dat ook.
Wat ik zelf heb gedaan is om minder belangrijke ruimtes zoals de gang en bijkeuken uit te sluiten van warmte aanvraag. Kranen gaan netjes open en dicht maar alleen als slaapkamer of woonkamer warmtevraag doet worden die andere ruimtes mee verwarmd.

Zelf zou ik wel graag wat meer intelligente software oplossing zien om wat flexibeler te zijn. Wat de app ook wel weer extra complex maakt waarschijnlijk dus past misschien niet helemaal in de strategie van Tado.

Ik hoop bijvoorbeeld op een functie dat als er maar één kamer warmte nodig heeft (in deze koude maanden mijn slaapkamer in slecht geïsoleerd huis) dat niet de kraan constant open/dicht gaat (ik kan daar wakker van worden) maar de CV gewoon aan/uit gaat. Dus als geen enkele kamer warmtevraag doet de laatste kranen gewoon open blijven. Op deze manier is een bypass ook niet meer nodig omdat er altijd wel een kraan open is. Bespaart ook batterijen in de knoppen omdat ze minder vaak open en/of dicht hoeven.

[ Voor 17% gewijzigd door amphora op 04-01-2021 12:31 ]

nickdekruijk.nl Websites & Fotografie, Sony A7CII, 20-70, 85/1.8, 45/1.8, Fuji X-T3, 10-24, 18-55/2.8-4, 35/1.4, 50-230, DJI Mini 3 pro, 16" MacBook Pro M1 Max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wvanommen schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 17:12:
[...]

Je moet naar M30, die bijgeleverd adapter voor Danfoss RA zijn inderdaad bagger, ik heb uiteindelijke mijn kranen overal laten vervangen omdat dat het beste werkt. Maar deze: https://www.wildkamp.nl/p...u6nsODJecBXoaAp4eEALw_wcB
zien er in ieder geval veel degelijker uit.
ik heb inmiddels deze adapters ook binnen, alleen ik krijg ze best moeilijk opelkaar geschroefd. Soms moet er geweld aan te pas komen. Heb je hier nog een truukje voor? of is het gewoon netzolang " prutsen / tweaken" ?

Of een andere adapter? want die plastic dingen zijn bagger ben ik achter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megalomania
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 10-08 19:48
amphora schreef op maandag 4 januari 2021 @ 12:26:
[...]

Wat ik zelf heb gedaan is om minder belangrijke ruimtes zoals de gang en bijkeuken uit te sluiten van warmte aanvraag. Kranen gaan netjes open en dicht maar alleen als slaapkamer of woonkamer warmtevraag doet worden die andere ruimtes mee verwarmd.

Zelf zou ik wel graag wat meer intelligente software oplossing zien om wat flexibeler te zijn. Wat de app ook wel weer extra complex maakt waarschijnlijk dus past misschien niet helemaal in de strategie van Tado.

Ik hoop bijvoorbeeld op een functie dat als er maar één kamer warmte nodig heeft (in deze koude maanden mijn slaapkamer in slecht geïsoleerd huis) dat niet de kraan constant open/dicht gaat (ik kan daar wakker van worden) maar de CV gewoon aan/uit gaat. Dus als geen enkele kamer warmtevraag doet de laatste kranen gewoon open blijven. Op deze manier is een bypass ook niet meer nodig omdat er altijd wel een kraan open is. Bespaart ook batterijen in de knoppen omdat ze minder vaak open en/of dicht hoeven.
Doe je dat door ze vd zonecontroller af te halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amphora
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 15-08 22:28

amphora

Websites & Fotografie

Megalomania schreef op maandag 4 januari 2021 @ 13:38:
[...]

Doe je dat door ze vd zonecontroller af te halen?
Zoneregelaar aanpassen inderdaad. Wat gek genoeg niet meer in de iOS app kan (kon eerst wel in de beta) maar nog wel via de webapp.

nickdekruijk.nl Websites & Fotografie, Sony A7CII, 20-70, 85/1.8, 45/1.8, Fuji X-T3, 10-24, 18-55/2.8-4, 35/1.4, 50-230, DJI Mini 3 pro, 16" MacBook Pro M1 Max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Civic09
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 15:47
Heb hier de Tado binnen. Jammer genoeg geen handleiding om van te voren te kijken wat ik in de ketel moet aanpassen qua bedrading. Ben benieuwd of ik de huidige op Opentherm ingestelde en bedrade thermostaat simpelweg kan omwisselen. Dat zou wel het meest logisch zijn. Iemand die daar wat zinnigs over kan zeggen? Heb een nieuwe Intergas Xtreme30 ketel en daaraan de Intergas Comfort Touch thermostaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvanommen
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 20:49
Verwijderd schreef op maandag 4 januari 2021 @ 13:08:
[...]

ik heb inmiddels deze adapters ook binnen, alleen ik krijg ze best moeilijk opelkaar geschroefd. Soms moet er geweld aan te pas komen. Heb je hier nog een truukje voor? of is het gewoon netzolang " prutsen / tweaken" ?

Nee geen idee, ik heb deze zelf nooit gebruikt, misschien dat iemand die ze wel gebruikt heeft er iets zinnigs over kan zeggen.

<captain obvious mode>
Je hebt wel het schroefje losgehaald voordat je hem erop deed neem ik aan?
</captain obvious mode>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvanommen
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 20:49
Civic09 schreef op maandag 4 januari 2021 @ 16:58:
Heb hier de Tado binnen. Jammer genoeg geen handleiding om van te voren te kijken wat ik in de ketel moet aanpassen qua bedrading. Ben benieuwd of ik de huidige op Opentherm ingestelde en bedrade thermostaat simpelweg kan omwisselen. Dat zou wel het meest logisch zijn. Iemand die daar wat zinnigs over kan zeggen? Heb een nieuwe Intergas Xtreme30 ketel en daaraan de Intergas Comfort Touch thermostaat.
Als het goed is kun je de installatie wizard van Tado doorlopen ( in de app dus), daarin zou precies uitgelegd moeten worden hoe of wat. Als je ketel niet zomaar ondersteund wordt zou je ook de installateurs handleiding kunnen gebruiken maar daar zou ik niet beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgertje
Verwijderd schreef op maandag 4 januari 2021 @ 13:08:
[...]

Weet je welk merk radiatorkraan je hebt? In de beschrijving van Tado staat precies welke adapter bij welk merk hoort. Uiteraard geen geweld voor nodig, maar moet vrij eenvoudig zijn en in een keer passen.

https://support.tado.com/...diatorknoppen-te-monteren

[ Voor 12% gewijzigd door Tijgertje op 04-01-2021 17:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frituurvetpet
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 03-04 10:44
Ik heb net een Tado systeem met slimme radiatorknoppen. Gister werkte het goed, beetje met de temperatuur gespeeld en de radiatorknoppen per kamer werkten goed en ook de ketel werd goed aangestuurd. Sinds vanmiddag blijft de ketel warmte geven. Het gekke is dat de radiatorknoppen dicht staan omdat de temperatuur in de kamers is bereikt, maar de ketel blijft vol draaien.

Hoe kan het dat de Tado thermostaat nog warmte vraagt en waarom? Hoe kan ik dit oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17:40

Haan

dotnetter

Kan je zien welke kamer de warmte vraagt? Het wil wel gebeuren dat Tado nog door blijft stoken bij een halve graad boven de ingestelde temperatuur. Als er nergens warmtevraag is, zou het wel vreemd zijn als de CV blijft branden.

Kater? Eerst water, de rest komt later

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frituurvetpet
Haan schreef op maandag 4 januari 2021 @ 19:38:
Kan je zien welke kamer de warmte vraagt? Het wil wel gebeuren dat Tado nog door blijft stoken bij een halve graad boven de ingestelde temperatuur. Als er nergens warmtevraag is, zou het wel vreemd zijn als de CV blijft branden.
Ik heb de app dus pas net maar een 'gele kamer' zou warmte warmte vragen toch? Dat was er al geen een meer en ik had zelfs even de doeltemperatuur per kamer op ver er onder gezet. Daarna ook away mode geprobeerd maar toen bleef hij ook door gaan.

Heb nu de stroom er af gehaald, als alle radiatoren straks koud zijn zet ik hem aan, maar laat ik de doeltemperaturen op ver onder de feitelijke temperatuur staan, eens kijken wat er dan gebeurt.

Ik vind het ook vreemd maar alle Tado radiatorknoppen waren dus ook wel dichtgedraaid. Alleen heb ik in de gang een 'domme' knop en die radiator was loeiheet. Toen even bij de ketel gaan kijken en die stond doodleuk vol heet water door te pompen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan

Haan

dotnetter

frituurvetpet schreef op maandag 4 januari 2021 @ 19:51:
[...]

Ik heb de app dus pas net maar een 'gele kamer' zou warmte warmte vragen toch? Dat was er al geen een meer en ik had zelfs even de doeltemperatuur per kamer op ver er onder gezet. Daarna ook away mode geprobeerd maar toen bleef hij ook door gaan.
Nee, geel betekent dat je een temperaatur van minstens 20 graden hebt ingesteld, daar onder is het groen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Sh3IRvjaYBBvNebYSrxoA8PoL0I=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/KYkryab9W22tdyYcYBhNnAcx.png?f=user_large
In bovenstaande afbeelding zie je al meteen dat de woonkamer warmte vraagt en de andere kamer niet.
Als je op de woonkamer klikt zie je ook nog hoeveel warmte gevraagd wordt (in het geval van opentherm)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/k_HcYpk9Xlr3mrhLDuyFgU5ngJs=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/feV92LrRJZB7ZqyhNbqfr1CJ.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frituurvetpet
Haan schreef op maandag 4 januari 2021 @ 19:57:
[...]

Nee, geel betekent dat je een temperaatur van minstens 20 graden hebt ingesteld, daar onder is het groen:
[Afbeelding]
In bovenstaande afbeelding zie je al meteen dat de woonkamer warmte vraagt en de andere kamer niet.
Als je op de woonkamer klikt zie je ook nog hoeveel warmte gevraagd wordt (in het geval van opentherm)
[Afbeelding]
Ah helder. Dan nog steeds wordt er geen warmte gevraagd. Officieel dan, want na het aanzetten van de stroom is de ketel weer aan het verwarmen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgertje
frituurvetpet schreef op maandag 4 januari 2021 @ 20:14:
[...]

Ah helder. Dan nog steeds wordt er geen warmte gevraagd. Officieel dan, want na het aanzetten van de stroom is de ketel weer aan het verwarmen...
Welke ketel heb je? Hoe heb je deze aangesloten op zowel de ketel als de thermostaat. En heb je daarnaast nog instellingen aangepast in de thermostaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frituurvetpet
Tijgertje schreef op maandag 4 januari 2021 @ 20:18:
[...]

Welke ketel heb je? Hoe heb je deze aangesloten op zowel de ketel als de thermostaat. En heb je daarnaast nog instellingen aangepast in de thermostaat?
Ik heb een Remeha Tzerra Ace. Volgens de instructies is de +- op de Tado aangesloten op R-bus in het controle paneel van de Remeha. Afgezien van smart scheduling heb ik niets aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wvanommen schreef op maandag 4 januari 2021 @ 17:25:
[...]

Nee geen idee, ik heb deze zelf nooit gebruikt, misschien dat iemand die ze wel gebruikt heeft er iets zinnigs over kan zeggen.

<captain obvious mode>
Je hebt wel het schroefje losgehaald voordat je hem erop deed neem ik aan?
</captain obvious mode>
ahh ik dacht dat jij ze wel gebruikt had :) zo las ik het.

En ja de schroefjes heb ik los, het gaat meer om de adapter in de achterkant van de radiatorknop te draaien. daar zit het issue.

Inmiddels ben ik redelijk getraind, maar had gehoopt dat er een makkelijkere manier was/is waarbij je minder kracht hoeft te zetten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• medu80
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11:53
Waarom past TADO de vraagtemperatuur van de ene seconde op de andere enorm aan. Omdat de aanvoer meer als 5 graden warmer is als vraag stopt de ketel er mee.

Van vraag 57 graden binnen een seconde naar vraag 47. Aanvoer is op dat moment ook 57 dus valt de ketel uit. Aanvoer hoger als gewenst. Dus wacht ik weer 10 minuten. Begint de ketel weer eerst een paar minuten op maximale KW te stoken. Ding had toch beter langzaam kunnen verlagen naar de juiste vraagtemperatuur. 8)7

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/n3Sg9h7nutzMC9FYT951Jr1mUjg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/u4Y9xAkoSm86oPpOTNjz27r1.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LemonC200
medu80 schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 10:16:
Waarom past TADO de vraagtemperatuur van de ene seconde op de andere enorm aan. Omdat de aanvoer meer als 5 graden warmer is als vraag stopt de ketel er mee.

Van vraag 57 graden binnen een seconde naar vraag 47. Aanvoer is op dat moment ook 57 dus valt de ketel uit. Aanvoer hoger als gewenst. Dus wacht ik weer 10 minuten. Begint de ketel weer eerst een paar minuten op maximale KW te stoken. Ding had toch beter langzaam kunnen verlagen naar de juiste vraagtemperatuur. 8)7
Dit zelfde had ik dus ook geconstateerd. Het lijkt er op dat tado helemaal geen rekening houd met het start vermogen van de ketel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• medu80
LemonC200 schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 10:27:
[...]

Dit zelfde had ik dus ook geconstateerd. Het lijkt er op dat tado helemaal geen rekening houd met het start vermogen van de ketel.
Is er überhaupt iets waar TADO wel rekening mee houd? Valt me ook op dat ie spontaan paar keer achterelkaar gewoon voor niets begint te starten voor maximaal 1 minuut. Dat voegt toch totaal niks toe, alsof je een glas warmwater in een koud zwembad gooit 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haribo112
  • Registratie: Augustus 2010
  • Niet online
Is dit het juiste topic voor vragen over hoe Tado in mijn situatie aangesloten moet worden, of kan ik daar beter een eigen topic voor aanmaken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g00gle
  • Registratie: September 2016
  • Nu online
@Haribo112 begin eerst even met zoeken in dit topic of je situatie al eerder voorkomt.
Zo niet kun je de vraag hier best stellen, het gebeurd vaker en er lezen hier veel ogen mee die wel wat ervaring hebben met hoe Tado het beste ingezet kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LemonC200
medu80 schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 10:38:
[...]

Is er überhaupt iets waar TADO wel rekening mee houd? Valt me ook op dat ie spontaan paar keer achterelkaar gewoon voor niets begint te starten voor maximaal 1 minuut. Dat voegt toch totaal niks toe, alsof je een glas warmwater in een koud zwembad gooit 8)7
Het lijkt er op dat Tado gewoon met een zo laag mogelijke aanvoer tempratuur de kamer probeert te verwarmen dat is natuurlijk ook het meest efficiënt. Echter houden ze helemaal geen rekening met het modulerend vermogen/startvermogen van de ketel. Maar ben het met je eens je zou verwachten dat ze dat allemaal uitlezen en wat met die data doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haribo112
  • Registratie: Augustus 2010
  • Niet online
Oké. Mijn situatie lijkt een beetje op die van @Dizzzz_ : ik heb twee thermostaten, een Honeywell Round Modulation voor de vloerverwarming op de begane grond en een Honeywell Round aan/uit voor de radiatoren op de eerste en tweede verdieping. Beide thermostaten zitten aangesloten op mijn Intergas Kombi Kompakt HRE ketel. Mijn vloerverwarming is voorzien van een Honeywell VC4013 (al heb ik geen idee hoe deze aangestuurd wordt.).

De Round Modulation op de begane grond hoef ik eigenlijk niet per se te vervangen, aangezien wij de temp van de vloerverwarming vrijwel nooit veranderen. Echter, de thermostaat die ik wél zou willen vervangen is dus alleen maar aan/uit schakelbaar.

Wat is de beste oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baggerwerkert
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 21-03-2023
Ik heb een korte vraag, heeft iemand al een goede oplossing gevonden voor het aansturen van de pomp van de vloerverwarming? Ik gebruik momenteel een pompschakelaar die voelt of de 35 graden bereikt is. Maar ik vind het niet de meest elegante oplossing.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Seafarer

Seafarer

XXX

LemonC200 schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 11:40:
[...]

Het lijkt er op dat Tado gewoon met een zo laag mogelijke aanvoer tempratuur de kamer probeert te verwarmen dat is natuurlijk ook het meest efficiënt. Echter houden ze helemaal geen rekening met het modulerend vermogen/startvermogen van de ketel. Maar ben het met je eens je zou verwachten dat ze dat allemaal uitlezen en wat met die data doen.
Hebben jullie er wel eens aan gedacht om je ketel keihard op vermogen te begrenzen?
Vaak kunnen regelingen hier beter mee omgaan omdat er een grens gesteld is.

Bij mij staat de ketel al 1 jaar geblokkeerd op laagste waarde is helaas erg veel 7,0 kW ongeveer. In het gas besparings topic wordt dit gelukkig ook steeds vaker gedaan.

En ja dat lees je goed mijn modulerende ketel doet dus alleen maar aan/uit (op speciale manier) want die 7 kW is al teveel om het huis te verwarmen.

Is het te weinig/te lang opwarmen ga je gewoon een stapje hoger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LemonC200
Seafarer schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 13:12:
[...]

Hebben jullie er wel eens aan gedacht om je ketel keihard op vermogen te begrenzen?

Bij mij staat de ketel al 1 jaar geblokkeerd op laagste waarde is helaas erg veel 7,0 kW ongeveer. In het gas besparings topic wordt dit gelukkig ook steeds vaker gedaan.

En ja dat lees je goed mijn modulerende ketel doet dus alleen maar aan/uit (op speciale manier) want die 7 kW is al teveel om het huis te verwarmen.

Goede suggestie! :)

Mijn ketel is inderdaad begrenst op 9kw het minimum vermogen is ook ongeveer 7kw. Overigens zie ik wel dat er netjes het minimum brandervermogen wordt gebruikt vooral bij het opwarmen vanuit een lage kamer tempratuur. Het probleem zit hem er meer in dat de tado de standaard ingestelde max tempratuur van 75 graden niet altijd gebruikt en deze bijvoorbeeld op 55 zet.

De nefit ketel die ik heb en vermoedelijk ook de ATAG van medu hebben een hoog startvermogen ze beginnen dus met branden op bijvoorbeeld 14 kW hierdoor wordt de temperatuur binnen een minuut hoger dan de ingestelde 55 graden van Tado. Waarna de ketel afslaat. In het service menu van de ketel staat ook echt een storings/fout code "In wachtstand aanvoer temperatuur hoger dan ingesteld"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seafarer

Seafarer

XXX

LemonC200 schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 13:18:
[...]

Goede suggestie! :)

Mijn ketel is inderdaad begrenst op 9kw het minimum vermogen is ook ongeveer 7kw. Overigens zie ik wel dat er netjes het minimum brandervermogen wordt gebruikt vooral bij het opwarmen vanuit een lage kamer tempratuur. Het probleem zit hem er meer in dat de tado de standaard ingestelde max tempratuur van 75 graden niet altijd gebruikt en deze bijvoorbeeld op 55 zet.

De nefit ketel die ik heb en vermoedelijk ook de ATAG van medu hebben een hoog startvermogen ze beginnen dus met branden op bijvoorbeeld 14 kW hierdoor wordt de temperatuur binnen een minuut hoger dan de ingestelde 55 graden van Tado. Waarna de ketel afslaat. In het service menu van de ketel staat ook echt een storings/fout code "In wachtstand aanvoer temperatuur hoger dan ingesteld"
Al ik het goed heb kun je bij sommige ketels dat hoge startvermogen ook hard blokkeren. Dat zal helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gruijters
  • Laatst online: 15-08 21:27
Hallo mede tweakers!

Ik wil mijn Remeha ETwist vervangen met een Tado. Deze wordt vervolgens gekoppeld met Homey.

Één prangende vraag; moet ik iets wijzigen qua bedrading in de CV ketel (Calenta 40c)?

Ik heb de ketel geopend om te controleren hoe alles zit. De thermostaat kabel gaat naar een aparte OT print, aangesloten via R-Bus. OT van die print is vervolgens weer aangesloten aan OT van de ketel. Dit zou dan toch moeten werken?

M.a.w. De eTwist van de muur demonteren en de Tado terugplaatsen zou afdoende moeten zijn?

Ik wil het zeker weten aangezien we in deze tijd wel een verwarming nodig hebben en ik een kleine op de komst heb :)
De WAF ligt momenteel gevoelig bij introductie van nieuwe domotica haha.
Natuurlijk kan ik altijd de Remeha terugplaatsen mocht het fout gaan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/j5nI4Q7Zdk6bMOba9BmmFEwtWEM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/durMUEjsxm6jnR9BCmFAfDRy.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• medu80
Seafarer schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 13:12:
[...]

Dat werkt niet bij mij. De 7Kw is bij mij te weinig om de 40 graden te bereiken. Dan staat ie uren en uren aan om maar op die 40 graden te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Gruijters schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 14:38:
Hallo mede tweakers!

Ik wil mijn Remeha ETwist vervangen met een Tado. Deze wordt vervolgens gekoppeld met Homey.

Één prangende vraag; moet ik iets wijzigen qua bedrading in de CV ketel (Calenta 40c)?

Ik heb de ketel geopend om te controleren hoe alles zit. De thermostaat kabel gaat naar een aparte OT print, aangesloten via R-Bus. OT van die print is vervolgens weer aangesloten aan OT van de ketel. Dit zou dan toch moeten werken?

M.a.w. De eTwist van de muur demonteren en de Tado terugplaatsen zou afdoende moeten zijn?

Ik wil het zeker weten aangezien we in deze tijd wel een verwarming nodig hebben en ik een kleine op de komst heb :)
De WAF ligt momenteel gevoelig bij introductie van nieuwe domotica haha.
Natuurlijk kan ik altijd de Remeha terugplaatsen mocht het fout gaan.

[Afbeelding]
Ja, dat gaat werken.

Vraag me wel af wat je aan voordelen hoopt te krijgen met de Tado.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgertje
frituurvetpet schreef op maandag 4 januari 2021 @ 20:29:
[...]

Ik heb een Remeha Tzerra Ace. Volgens de instructies is de +- op de Tado aangesloten op R-bus in het controle paneel van de Remeha. Afgezien van smart scheduling heb ik niets aangepast.
Afgaand op de handleiding van jouw ketel en de tado thermostaat moet het werken, zou even contact opnemen met de Tado support.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gruijters
MrAcid schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 15:39:
[...]

Ja, dat gaat werken.

Vraag me wel af wat je aan voordelen hoopt te krijgen met de Tado.
Top thanks!

ETwist werkt niet samen met Homey, alleen via IFTTT. En dat laatste werkt helaas niet meer en ik wil niet afhankelijk zijn van een externe internet dienst.

Daarnaast ook ideaal om meerdere kamers te verwarmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimwu801
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 25-07-2024
frituurvetpet schreef op maandag 4 januari 2021 @ 19:20:
Ik heb net een Tado systeem met slimme radiatorknoppen. Gister werkte het goed, beetje met de temperatuur gespeeld en de radiatorknoppen per kamer werkten goed en ook de ketel werd goed aangestuurd. Sinds vanmiddag blijft de ketel warmte geven. Het gekke is dat de radiatorknoppen dicht staan omdat de temperatuur in de kamers is bereikt, maar de ketel blijft vol draaien.

Hoe kan het dat de Tado thermostaat nog warmte vraagt en waarom? Hoe kan ik dit oplossen?
Hoi deze situatie heb ik ook gehad. Ik had toen de knoppen gereset vervolgens werkte de cv ketel weer naar behoren. Ik hoop dat ik u hiermee kan helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dxta
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

dxta

Moo!

medu80 schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 15:02:
[...]
Dat werkt niet bij mij. De 7Kw is bij mij te weinig om de 40 graden te bereiken. Dan staat ie uren en uren aan om maar op die 40 graden te komen.
Interesting, ik heb naar aanleiding van wat lezen in het CV tuning topic mijn ketel als volgt aangepast voor een tussenwoning met 7 radiatoren en 1 klein stukje vloerverwarming in de keuken:
  • Aanlevertemperatuur: 80 -> 65 graden
  • Max vermogen: 30 kW -> 22.5 kW
  • Pomptijd: 1 -> 3 min
  • Energieschema: hot -> intelligent
Jouw inzicht is dus dat het max vermogen nog veel lager kan?

Omelette du fromage!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• medu80
Gruijters schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 15:49:
[...]

Top thanks!

ETwist werkt niet samen met Homey, alleen via IFTTT. En dat laatste werkt helaas niet meer en ik wil niet afhankelijk zijn van een externe internet dienst.

Daarnaast ook ideaal om meerdere kamers te verwarmen.
Niet afhankelijk zijn van een externe internet dienst en overstappen naar Tado? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• medu80
dxta schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 16:05:
[...]

Interesting, ik heb naar aanleiding van wat lezen in het CV tuning topic mijn ketel als volgt aangepast voor een tussenwoning met 7 radiatoren en 1 klein stukje vloerverwarming in de keuken:
Mijn inzicht is dat een Atag op laaglast de temperatuur van het water niet snel kan laten oplopen. Dus bij mij staat deze op 50%. Als volgens de specs de ketel 4,8-24KW is, ga ik ervan uit dat 50% 12KW is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
medu80 schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 16:16:
[...]

Niet afhankelijk zijn van een externe internet dienst en overstappen naar Tado? 8)7
Kan, als je Apple Homekit (en wellicht Google/Alexa ook) gebruikt. Dat kan dan weer via Homey als ik het goed heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gruijters
medu80 schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 16:16:
[...]

Stel, de servers van Tado liggen eruit. Dan blijft de communicatie tussen de thermostaat, bridge en CV gewoon staan. Dus de koppeling met Homey ook, daar heb ik sec gezien geen internet voor nodig.
Het smart gedeelte laat ik ook volledig door Homey reguleren.

Anders dan bv de diensten van Ring, IFTTT etc volledig via internet / clouddiensten verlopen.

[ Voor 9% gewijzigd door Gruijters op 05-01-2021 16:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• medu80
Gruijters schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 16:25:
[...]

Stel, de servers van Tado liggen eruit. Dan blijft de communicatie tussen de thermostaat, bridge en CV gewoon staan. Dus de koppeling met Homey ook, daar heb ik sec gezien geen internet voor nodig.
Het smart gedeelte laat ik ook volledig door Homey reguleren.

Anders dan bv de diensten van Ring, IFTTT etc volledig via internet / clouddiensten verlopen.
Als het je puur gaat om koppeling dan zou ik een andere thermostaat kiezen. Als je zone's en thermostaatknoppen nodig hebt per kamer dan zou ik voor Tado kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seafarer

Seafarer

XXX

medu80 schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 15:02:
[...]

Zoals ik al schreef dan zet je hem een stapje hoger.
Let er wel op dat je ketel zelf de ruimte geeft op temperatuur. Dus niet ook nog de temperatuur beperken tot 50 graden gewoon de max op 65 zetten of 75 bij een oud huis.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Seafarer

Seafarer

XXX

dxta schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 16:05:
[...]

Stel dat jouw 7 radiatoren 2 kW per stuk zijn. Dat is 14kW.(dat zijn dus T22 radiatoren van 2 mtr. lang en 60 cm hoog)
Ik gok dat ze wel wat kleiner zijn. Dus lager kan je zeker.

Weet je waarom Nederlandse cv combi ketels minimaal 22 kW zijn?
Anders kan je er niet mee douchen. :) Edit: of je vind lauw water lekker.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BT3NWXHQ-FdzAHQ0t6S-f4Lx_no=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qJlRR2IMsrBo0IybOP4KJG1t.jpg?f=fotoalbum_medium

Geblokkeerde ketel op 7kW. gaat 3 tot 4 keer per uur aan uit. Er valt gewoon niets te moduleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcmiles
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 21:04
HGBMason schreef op zaterdag 26 december 2020 @ 13:15:
[...]

Dit lukte mij ook niet goed. Pas na twee keer helpdesk was het geregeld. Vraag gelijk hem helemaal uit app te verwijderen, niet alleen uit zone of ruimte waar hij staat.
TADO helpdesk reageert niet, call aangemaakt. Via de chat ook nul reactie. Gaat fijn zo.

Apple M1 MacMini, Studio display, macOS Sonoma, iPhone 13 Pro, iPad Pro 11 inch, VW ID.3+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maubaan
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 15-08 16:21
Ik heb een beste uitdaging. Sinds dinsdag draait Tado bij mij thuis. Alleen blijft een verwarming ver boven de wenselijke temperatuur, laat dit nou ook direct de slaapkamer zijn. Ik wil het er 18 graden hebben maar Tado blijft stoken tot 24 mega vervelend als je het mij vraagt. Ook heel warm en onnodig. Heeft iemand hier een oplossing voor? Is mijn Tado thermostaat mogelijk stuk of is er iets anders aan de hand? Heel af en toe weet de temperatuur te zakken naar 20 a 21 maar gaat daarna vaak weer omhoog naar 24...

I9-9900K | Asro Z390 PHANTOM GAMING 9 Z390 | GiBy8GB D6 RTX 2070 Windforce 8G | Corsair RM550X (2018) 550W ATX24 | Cooler Master ML120L RGB | Corsair Vengeance LPX 32 GB | NZXT H500

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thieske1
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 15-08 19:05
maubaan schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 22:03:
Ik heb een beste uitdaging. Sinds dinsdag draait Tado bij mij thuis. Alleen blijft een verwarming ver boven de wenselijke temperatuur, laat dit nou ook direct de slaapkamer zijn. Ik wil het er 18 graden hebben maar Tado blijft stoken tot 24 mega vervelend als je het mij vraagt. Ook heel warm en onnodig. Heeft iemand hier een oplossing voor? Is mijn Tado thermostaat mogelijk stuk of is er iets anders aan de hand? Heel af en toe weet de temperatuur te zakken naar 20 a 21 maar gaat daarna vaak weer omhoog naar 24...
Heb je de radiator knop met de adapter aan moeten sluiten?
Ik had bij 2 van mij radiators te korte pinnen gebruikt waardoor deze kamers ook te warm werden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maubaan
thieske1 schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 22:25:
[...]

Heb je de radiator knop met de adapter aan moeten sluiten?
Ik had bij 2 van mij radiators te korte pinnen gebruikt waardoor deze kamers ook te warm werden.
Dat zou goed mogelijk zijn hier dacht ik zelf ook al aan. Alleen is het probleem dat bij deze radiator geen schroefdraad aanwezig is. Ik moet iets hebben wat ik er tussen kan zetten wat ik niet heb.

Wat ik heb gebruikt is de ring die meegeleverd is van tado waar de thermostaat op geschroefd kan worden. Alleen weet ik niet hoe ik de pin het beste kan verlengen... kan ik hier nog iets tussen zetten?

Mogelijk dat een foto duidelijker kan zijn die kan ik morgen avond maken

I9-9900K | Asro Z390 PHANTOM GAMING 9 Z390 | GiBy8GB D6 RTX 2070 Windforce 8G | Corsair RM550X (2018) 550W ATX24 | Cooler Master ML120L RGB | Corsair Vengeance LPX 32 GB | NZXT H500

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgertje
maubaan schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 23:42:
[...]

Dat zou goed mogelijk zijn hier dacht ik zelf ook al aan. Alleen is het probleem dat bij deze radiator geen schroefdraad aanwezig is. Ik moet iets hebben wat ik er tussen kan zetten wat ik niet heb.

Wat ik heb gebruikt is de ring die meegeleverd is van tado waar de thermostaat op geschroefd kan worden. Alleen weet ik niet hoe ik de pin het beste kan verlengen... kan ik hier nog iets tussen zetten?

Mogelijk dat een foto duidelijker kan zijn die kan ik morgen avond maken
https://support.tado.com/...diatorknoppen-te-monteren

Heb je hier wat aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megalomania
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 10-08 19:48
Wat is eigenlijk het advies van Tado wat betreft het instellen van je ketel? De omschakeling naar Tado betekend in de meeste gevallen dat je kamers onafhankelijk van elkaar gaat verwarmen: alleen als je ze nodig hebt. Dat betekent eigenlijk per definitie dat je ketel vermogen en maximale pompsnelheid veel te hoog staan afgesteld of vergis ik mij? (in het geval van een niet modulerende pomp).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• g00gle
  • Registratie: September 2016
  • Nu online
Megalomania schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 08:25:
Wat is eigenlijk het advies van Tado wat betreft het instellen van je ketel? De omschakeling naar Tado betekend in de meeste gevallen dat je kamers onafhankelijk van elkaar gaat verwarmen: alleen als je ze nodig hebt. Dat betekent eigenlijk per definitie dat je ketel vermogen en maximale pompsnelheid veel te hoog staan afgesteld of vergis ik mij? (in het geval van een niet modulerende pomp).
Klopt, over het algemeen is dat zo ja. Pomp snelheid kan sowieso vaak naar beneden, maar ook het maximaal vermogen van de CV ketel. Kijk hiervoor in het CV Tuning deel III topic. Daar vind je heel veel informatie.

Overigens is Tado wel goed modulerende thermostaat. Maar vaak staat de pompsnelheid inderdaad te hoog.

[ Voor 6% gewijzigd door g00gle op 06-01-2021 08:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maubaan
ja deze heb ik eerder ook gevonden, het lijkt er op dat mijn thermostaat de Danfoss RAVL radiatorventielen is
alleen de pin is te kort, hoe kan ik deze het beste verlengen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan

Haan

dotnetter

@maubaan Je hebt als het goed is drie pinnetjes met verschillende lengtes, heb je de langste gebruikt nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maubaan
die pinnetjes zijn voor de volgende merken Comap, Herz, Terrier, Siemens, Olymp niet voor de Danfoss jammer genoeg, anders had ik die er wel tussen gedaan. misschien dat ik een ander pinnetje kan aanpassen om er tussen te passen. het zit namelijk zo dat ik geen optie heb om een pin ergens in te doen die hem vast houdt. wanneer de tado "los" zou gaan zou deze pin ook los komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bla65
maubaan schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 08:51:
[...]

ja deze heb ik eerder ook gevonden, het lijkt er op dat mijn thermostaat de Danfoss RAVL radiatorventielen is
alleen de pin is te kort, hoe kan ik deze het beste verlengen?
Ik kwam met Google al heel snel op dit soort adapters: https://www.verwarmenperk...ter-adapters/danfoss-ravl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maubaan
maar dat is een "adapter" naar een ander maat als ik dat zo zie, de thermostaat is ook wel goed en de maat ook dat past allemaal, alleen de pin die er in zit is niet lang genoeg lijkt het of waardoor mijn kachel te warm blijft.

Wat jij opstuurt lijkt een adapter voor maat X naar maat Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bla65
maubaan schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 09:47:
[...]

maar dat is een "adapter" naar een ander maat als ik dat zo zie, de thermostaat is ook wel goed en de maat ook dat past allemaal, alleen de pin die er in zit is niet lang genoeg lijkt het of waardoor mijn kachel te warm blijft.

Wat jij opstuurt lijkt een adapter voor maat X naar maat Y
Als het nu niet past heb je toch iets nodig, en die adapter lijkt te doen wat je nodig hebt. De Tado is M30 dus dan zou het moeten werken. Heb je de huidige adapter er wel goed op zitten? Ik had de adapter voor mijn Danfoss RA ventielen eerst ook niet ver genoeg naar achteren zitten waardoor het ook niet goed pakte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maubaan
Bla65 schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 09:57:
[...]

Als het nu niet past heb je toch iets nodig, en die adapter lijkt te doen wat je nodig hebt. De Tado is M30 dus dan zou het moeten werken. Heb je de huidige adapter er wel goed op zitten? Ik had de adapter voor mijn Danfoss RA ventielen eerst ook niet ver genoeg naar achteren zitten waardoor het ook niet goed pakte.
dat zal hem zijn, ik hem hem vrij ver naar voren zitten dat leek goed te zitten.
als dat niet werkt bestel ik die adapter bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• medu80
mcmiles schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 18:13:
[...]

TADO helpdesk reageert niet, call aangemaakt. Via de chat ook nul reactie. Gaat fijn zo.
Heb ik ook, meerdere keren verzoek gestuurd. Nog steeds geen bericht. Inmiddels een maand verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalwaysme
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15-08 20:50

itsalwaysme

Graast voor DB

medu80 schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 12:45:
[...]

Heb ik ook, meerdere keren verzoek gestuurd. Nog steeds geen bericht. Inmiddels een maand verder.
Dat is niet mijn ervaring met de Tado Helpdesk.
Of ik dacht op 1 keer wel, maar dat was toen mijn over-ijverige SPAM filter.

Weet je zeker dat je geen mail in de spam hebt?

Graast voor Division Brabant
It's hardware that makes a machine. It's software that makes it work (most of the time).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcmiles
itsalwaysme schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 12:54:
[...]

Dat is niet mijn ervaring met de Tado Helpdesk.
Of ik dacht op 1 keer wel, maar dat was toen mijn over-ijverige SPAM filter.

Weet je zeker dat je geen mail in de spam hebt?
Ik heb het contactformulier op de Tado website gebruikt. Verder 1x eergisteren contact te krijgen via chat maar daar wordt niet op gereageerd

Apple M1 MacMini, Studio display, macOS Sonoma, iPhone 13 Pro, iPad Pro 11 inch, VW ID.3+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcmiles
medu80 schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 12:45:
[...]

Ik had nog niet hier gepost of er komt een mail van Tado binnen. De sensor is verwijderd _/-\o_ Door de feestdagen en de vele aanvragen is er vertraging ontstaan. Nou ja, blij dat de sensor verwijderd is. Nu nog eens nadenken op welke manier ik de sensor kan inzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Torrentus
  • Registratie: April 2009
Vreemd, Tado lijkt plots van de aardbodem verdwenen. De telefoonnummers voor installateurs worden niet beantwoord (bel om 16:00, kriig te horen dat ik buiten kantoortijden bel (9-18h)...).

Op achtergelaten 'Nood'-voicemail wordt niet teruggebeld. De chat is offline. En ik zit met een huis van 10 graden omdat m'n ketel vervangen is en de nieuwe geen opentherm meer ondersteund. Tado moet dus terug naar aan/uit, maar dat kan blijkbaar niet zonder dat iemand bij Tado op een 'OK'-knop drukt..

Eerdere ervaringen met Tado (support) waren altijd positief, maar dit is wel erg vervelend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Seafarer

Seafarer

XXX

Torrentus schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 16:05:
Vreemd, Tado lijkt plots van de aardbodem verdwenen. De telefoonnummers voor installateurs worden niet beantwoord (bel om 16:00, kriig te horen dat ik buiten kantoortijden bel (9-18h)...).

Op achtergelaten 'Nood'-voicemail wordt niet teruggebeld. De chat is offline. En ik zit met een huis van 10 graden omdat m'n ketel vervangen is en de nieuwe geen opentherm meer ondersteund. Tado moet dus terug naar aan/uit, maar dat kan blijkbaar niet zonder dat iemand bij Tado op een 'OK'-knop drukt..

Eerdere ervaringen met Tado (support) waren altijd positief, maar dit is wel erg vervelend.
Aan/uit.
Dan houd je de draadjes toch even tegen elkaar en als het te warm wordt laat je ze weer los?

Is het tenminste een beetje warm. 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• medu80
Torrentus schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 16:05:

Je kun'm zelf toch op R01 zetten in installateursmenu.

https://www.tado.com/star...nsiekit%20Handleiding.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baggerwerkert
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 21-03-2023
Vraagje, heeft iemand al een goede oplossing gevonden voor het aansturen van de pomp van de vloerverwarming? Ik gebruik momenteel een pompschakelaar die voelt of de 35 graden bereikt is. Maar ik vind het niet de meest elegante oplossing.

Is het mogelijk om zowel de klep als de pomp van de vloerverwarming te schakelen met een (bedrade) tado thermostaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan

Haan

dotnetter

Als je nu tooch al een pompschakelaar hebt zou ik me verder niet druk maken. Geen idee of zoiets met de Tado thermostaat zou kunnen (ik denk het niet), maar iedereen die een beetje bewust nadenkt heeft een pompschakelaar op de pomp van z'n vloerverwarming zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kr7Br
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:09
Laatst de open venster detectie ingeschakeld en ik krijg vals positieven als ik aan het koken ben. Nog iemand dit meegemaakt? Is dit doordat de vochtigheid stijgt in de ruimte?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrenzyFreak
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22:11
@Kr7Br Als je er hard langsloopt en de windvlaag zorgt voor een temperatuurschommeling, krijg je soms al een open raam detectie.

Deze thermostaatkranen horen niet in de buurt van tocht, afzuiging, deuropeningen of wandelpaden te zitten indien je gebruik wilt maken van open raam detectie. Dezelfde regels gelden natuurlijk ook voor de normale thermostaten.
Pagina: 1 ... 10 ... 66 Laatste