Ik weet niet precies welke gegevens je uit Tado binnenkrijgt in IFTTT, maar hier heb ik recent ook een soortgelijke oplossing bedacht. Gehele benedenverdieping vloerverwarming, thermostaat in de woonkamer waarmee ik de temperatuur regel. Verder op elke slaapkamer een slimme radiatorknop.mrnn schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 17:32:
@Bla65 ah dan begreep ik je verkeerd. Dacht dat je met Domoticz via IFTTT de Tado aan het uitlezen was maar dat kan dus ook direct blijkbaar. Goed om achter de hand te houden, zou eindelijk een goed excuus kunnen zijn om een domotica pc-tje neer te zetten.
Ik experimenteer nog wel even verder. Nadeel is dat het lastig testen is vanwege de trage vloerverwarming en als hij het signaal mist om de pomp aan te zetten dan moet ik 's morgens eerst 10 minuten op mijn ketel reset wachten voor ik kan douchen...
Ik gebruik hier Domoticz en een klik-aan klik-uit stekker om de pomp van de vloerverwarming wel/niet te laten draaien. In plaats van op basis temperatuur in de woonkamer doe ik het echter op basis van de "heating power" die uit Tado komt. Dit is een waarde tussen 0 en 100 die aangeeft hoeveel vraag er bij de ketel is. Je ziet dit in de app ook terug in de drie "vlammetjes" in je ruimte. Ik kan hiermee dus gewoon zelf op de thermostaat of de app de temperatuur instellen. Zodra Tado bepaald dat de temperatuur te laag is, gaat de heating power omhoog en dus de pomp van de vloerverwarming aan. Het warme water uit de ketel stroomt dan de vloer in. Zodra alles op temperatuur is en de warmtevraag beneden stopt, gaat ook de pomp van de vloerwerwarming weer uit.