Volgens mij alleen betalingen met VISApgaberndt schreef op zaterdag 26 maart 2022 @ 17:25:
Krijg je ook cashback over automatische incasso's?
Als dat zo is laat ik mijn hypotheek afschrijven van vivid rekening.
Als je daar 1% van terug krijg dan kan prime wel uit. 😁
Net geprobeerd bij Lidl te betalen voor 160 euro. Kaart geweigerd, ook middels google pay. Meerdere keren geprobeerd bij zelfscan.
Helaas dus geen cashback.
Kaart werkt elders wel, dit is wel een reden waarom ik nooit volledig naar bijvoorbeeld vivid of revolut zou overstappen.
Kaart werkt elders wel, dit is wel een reden waarom ik nooit volledig naar bijvoorbeeld vivid of revolut zou overstappen.
Komt omdat in Nederland nog niet overal Visa of Mastercard geaccepteerd wordt. Vanaf dit jaar moet daar verandering inkomenpgaberndt schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 20:27:
Net geprobeerd bij Lidl te betalen voor 160 euro. Kaart geweigerd, ook middels google pay. Meerdere keren geprobeerd bij zelfscan.
Dat is bekend maar Lidl geeft wel aan dat Visa geaccepteerd wordt. Saldo voldoende en eerder zijn betalingen wel gelukt.dutchnltweaker schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 20:29:
[...]
Komt omdat in Nederland nog niet overal Visa of Mastercard geaccepteerd wordt. Vanaf dit jaar moet daar verandering inkomen
De Vivid Visa kaart zou inderdaad gewoon moeten werken bij Lidl, is inmiddels al wel een tijdje geleden dat ik dat heb gedaan, maar toen werkte het wel.
En ja qua overstappen niet doen inderdaad! Maar als backup/alternatief naast je Nederlandse bank prima, want die willen heel soms ook nog wel eens '' niet werken ''.
+ Iets van contant geld
En ja qua overstappen niet doen inderdaad! Maar als backup/alternatief naast je Nederlandse bank prima, want die willen heel soms ook nog wel eens '' niet werken ''.
+ Iets van contant geld

Wij betalen ook al tijden met vivid bij Lidl, maar de kaart wordt nu al wekenlang geweigerd...
Probeer anders eens Curve, waaraan je de Vivid kaart zou moeten kunnen koppelen.prijsstunt schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 13:04:
Wij betalen ook al tijden met vivid bij Lidl, maar de kaart wordt nu al wekenlang geweigerd...
Dan betaal je met de Curve Card maar wordt het afgeschreven van je Vivid rekening.
Voor cashbacks e.d. zou dat ook niet moeten uitmaken.
Vivid vertoont de laatste tijd inderdaad wat kuren, ook ik merkte op dat de card soms weigerde terwijl hij voorheen wel werkte in dezelfde winkel.
Ook wordt ik steenvast minstens een keer per week uit de app gegooid, dan weigert face ID, en moet ik inloggen met e-mail en wachtwoord en dan alles weer opnieuw instellen. Ik heb de app al meerdere malen verwijderd en opnieuw geïnstalleerd maar dat helpt niet. De app is overigens up-to-date.
Ook wordt ik steenvast minstens een keer per week uit de app gegooid, dan weigert face ID, en moet ik inloggen met e-mail en wachtwoord en dan alles weer opnieuw instellen. Ik heb de app al meerdere malen verwijderd en opnieuw geïnstalleerd maar dat helpt niet. De app is overigens up-to-date.
*knip* dit is een linkdump. Graag relevante onderdelen quoten en beter en meer toelichten waarom dit ontopic zou zijn (dat lijkt het nu niet)
[Voor 79% gewijzigd door ZieMaar! op 04-05-2022 14:02]
*knip*
[Voor 95% gewijzigd door ZieMaar! op 04-05-2022 14:02. Reden: Oorspronkelijke reactie verwijderd.]
Bij mij gaan lidl betalingen weer goed. Je moet echter niet een bedrag pinnen dicht tegen je saldo aan want dan lijkt die te weigeren.
Meer mensen die dit hebben ontvangen?
We regret to inform you that our partner Solarisbank AG is terminating the entire business relationship between you and them, pursuant to Section 19 paragraph 1 of the General Terms and Conditions (GTC) agreed with you with effect from September, 25, 2022 (2 months of the date of this letter). Because of this, we will be terminating your access to the Vivid Money app, in accordance with Section 4.4 of the GTC of Vivid Money, with effect from the above date.
We regret to inform you that our partner Solarisbank AG is terminating the entire business relationship between you and them, pursuant to Section 19 paragraph 1 of the General Terms and Conditions (GTC) agreed with you with effect from September, 25, 2022 (2 months of the date of this letter). Because of this, we will be terminating your access to the Vivid Money app, in accordance with Section 4.4 of the GTC of Vivid Money, with effect from the above date.
No One Can Predict the Market!
Oei, nee hier niet gehad.Traguardo schreef op maandag 25 juli 2022 @ 20:09:
Maar dat lijkt mij wel iets serieus, een bank beëindigd namelijk niet zomaar de relatie met je, hiervoor moeten ze ook goede gronden hebben.
Ik heb Vivid in het begin wat gebruikt voor Cashback. Daarna eigenlijk niets meer mee gedaan. Af en toe een betaling, maar ik had andere alternatieven die beter waren. Daarna nog een keer wat geld opgezet om de rekening actief te houden. Dat is denk ik alweer meer dan een half jaar geleden.JohanNL schreef op maandag 25 juli 2022 @ 20:40:
[...]
Oei, nee hier niet gehad.
Maar dat lijkt mij wel iets serieus, een bank beëindigd namelijk niet zomaar de relatie met je, hiervoor moeten ze ook goede gronden hebben.
Verder niets mee gedaan. Ik kan dan ook weinig verkeerd gedaan hebben.
Ik kan de TC's niet terugvinden. Wel via een website:
https://thefuzzstone.medi...-solarisbank-27bdfe00c8dfTermination for reasonable cause without notice
Termination of the business relationship as a whole or of particular business relations without notice is permitted if there is reasonable cause which makes it unacceptable to the Bank to continue the business relations, also after having given consideration to the legitimate concerns of the customer. Reasonable cause is given in particular
[Voor 29% gewijzigd door Traguardo op 25-07-2022 21:14]
Zie Legal documentsTraguardo schreef op maandag 25 juli 2022 @ 21:09:
[...]
Ik kan de TC's niet terugvinden. Wel via een website:
[...]
GTC vindt je onder 'Vivid Money' en onder 'Solarisbank'
Ben wel benieuwd waarom ze het opzeggen, als je er verder geen gekke dingen mee doet.
Heb je al navraag gedaan bij Vivid zelf?
Ja, heb ik ook ontvangen vandaag!Traguardo schreef op maandag 25 juli 2022 @ 20:09:
Ik dacht eerder dat het phishing was, maar het lijkt toch wel echt te zijn. Maar als ik de Vivid-app open op mijn telefoon, dan zie ik vreemdgenoeg niet zo'n bericht staan.
Ik deed er toch al niets mee, dus ik ga het zelf wel opzeggen.
In de mail wordt verwezen naar sectie 19, paragraaf 1 van de algemene voorwaarden. In de algemene voorwaarden van Solaris Bank staat dit:Dacuuu schreef op maandag 25 juli 2022 @ 21:57:
Solaris doet soms rare dingen, ik verwacht ook niet dat je ooit een rede te horen gaat krijgen..
19. Termination rights of the Bank
(1) Termination upon notice
Upon observing a reasonable period of notice, the Bank may at any time terminate the business relationship as a whole or particular business relations for which neither a term nor a diverging termination provision has been agreed (e.g. the chequing agreement authorizing the use of cheque forms). In determining the period of notice, the Bank shall take into account the legitimate concerns of the customer. The minimum termination notice for a payment services framework contract (e.g. current account or card contract) and a securities account shall be two months.
[Voor 7% gewijzigd door Koos Werkloos op 25-07-2022 23:03]
Klant niet winstgevend zou een reden kunnen zijn. Nu doe ik ook niet heel veel met Vivid maar wel doe ik wat overschrijvingen per maand. Kennelijk mag ik nog wel blijven want ik heb zo'n mail (nog) niet gehad.Koos Werkloos schreef op maandag 25 juli 2022 @ 23:01:
[...]
In de mail wordt verwezen naar sectie 19, paragraaf 1 van de algemene voorwaarden. In de algemene voorwaarden van Solaris Bank staat dit:
[...]
Als ze zo een bank opzeggen ben ik blij dat het account automatisch voor me wordt afgeslotenWally2002 schreef op maandag 25 juli 2022 @ 21:47:
[...]
Zie Legal documents
GTC vindt je onder 'Vivid Money' en onder 'Solarisbank'
Ben wel benieuwd waarom ze het opzeggen, als je er verder geen gekke dingen mee doet.
Heb je al navraag gedaan bij Vivid zelf?

Dat zal het wel zijn als Traguardo en ik allebei niets doen met Vivid en zo'n mail krijgen, maar jij niet.glatuin schreef op maandag 25 juli 2022 @ 23:05:
[...]
Klant niet winstgevend zou een reden kunnen zijn. Nu doe ik ook niet heel veel met Vivid maar wel doe ik wat overschrijvingen per maand. Kennelijk mag ik nog wel blijven want ik heb zo'n mail (nog) niet gehad.
Anyway, ik heb net Vivid lekker opgezegd.

Ik ben eerlijk gezegd wel blij met Vivid. Mooie metalen kaart en Prime makkelijk opzegbaar, zodat ik alleen Prime hoef te nemen zodra ik weet dat ik een grote creditcard aankoop ga doen (om de cashback te boosten)
App werkt ook dikke prima verder dus ik zie geen reden om op te zeggen. Zou alleen nog wensen dat ze instant SEPA zouden accepteren zoals N26 dat wel doet (en dat je op reguliere overboekingen ook cashback kan krijgen
)
App werkt ook dikke prima verder dus ik zie geen reden om op te zeggen. Zou alleen nog wensen dat ze instant SEPA zouden accepteren zoals N26 dat wel doet (en dat je op reguliere overboekingen ook cashback kan krijgen

Ik heb dezelfde mail gehad.
Heb me aangemeld eind vorig jaar maar nooit gebruikt omdat ik (voor mij betere) alternatieven vond. Waarschijnlijk te lang inactief of te weinig gebruikt waardoor je inderdaad meer geld kost ofzoiets...
Wel een rigoureuze manier zo, zonder eerst een waarschuwing vooraf...
Heb me aangemeld eind vorig jaar maar nooit gebruikt omdat ik (voor mij betere) alternatieven vond. Waarschijnlijk te lang inactief of te weinig gebruikt waardoor je inderdaad meer geld kost ofzoiets...
Wel een rigoureuze manier zo, zonder eerst een waarschuwing vooraf...
Hier nog iemand. Vroeg me inderdaad af of er iets persoonlijks was of dat het een generieke scrub van inactive accounts was. Blijkbaar het tweede. Blije Revolut gebruiker hier 

Nadat Vivid het Prime programma in mei 2022 had verbeterd, met 1,5% cashback op euro-betalingen en 2% travel cashback op alle niet-euro betalingen, wordt er nu alweer een nieuw cashbackprogramma aangekodigd.
Zojuist een mail ontvangen dat per 10 oktober:
Prime cashback : wordt 1% (was 1,5%). Per transactie maximaal 10 euro
Travel cashback: wordt 1,5% (was 2%). Per transactie maximaal 10 euro
er was geen maximum per transactie.
Per vandaag 26 september is de 10% cashback terug op Netflix en Spotify subscriptions.
De maximum cashback per maand blijft 100 euro.
Gemengde gevoelens bij deze update, enerzijds jammer dat er vrij snel alweer wijzigingen worden doorgevoerd, anderzijds verbaasd het me niet dat men probeert meer betalende klanten te krijgen, maar ook een keer winst wil gaan maken.
Voor het standaard plan is het overigens 0,5% (niet-euro 1%) met max 5 euro cashback per transactie en max 20 euro cashback per maand.
Per vandaag 26 september is de 10% cashback terug op Netflix en Spotify subscriptions.
Gemengde gevoelens bij deze update, enerzijds jammer dat er vrij snel alweer wijzigingen worden doorgevoerd, anderzijds verbaasd het me niet dat men probeert meer betalende klanten te krijgen, maar ook een keer winst wil gaan maken.
Voor het standaard plan is het overigens 0,5% (niet-euro 1%) met max 5 euro cashback per transactie en max 20 euro cashback per maand.
Ja typisch, had net Prime genomen. Met 1% moet je dus 2000€ in een maand betalen om je Prime eruit te halen (tenzij je Netflix of Spotify hebt wat ik niet heb), 1000€ was al lastig. Ik ga weer terug naar standaard dus volgende maand…Wally2002 schreef op maandag 26 september 2022 @ 17:55:
Nadat Vivid het Prime programma in mei 2022 had verbeterd, met 1,5% cashback op euro-betalingen en 2% travel cashback op alle niet-euro betalingen, wordt er nu alweer een nieuw cashbackprogramma aangekodigd.
Laatste update qua cashback is inderdaad niet prettig.
Ook de prime voordelen zoals extra cashback bij winkels is de laatste paar maanden al nihil.
Eerder hadden ze 10% cashback bij lidl, dan heb ik prime er vrij snel uit.
Voor de rest werkt het prima.
Ook de prime voordelen zoals extra cashback bij winkels is de laatste paar maanden al nihil.
Eerder hadden ze 10% cashback bij lidl, dan heb ik prime er vrij snel uit.
Voor de rest werkt het prima.
Gebruikers van Vivid die shared pockets werkend hebben?
Wil met vrienden die ook een Vivid rekening hebben maandelijks wat geld inleggen voor een jaarlijks uitje.
Hier geeft de app al twee maanden aan dat shared pockets unavailable is omdat ze het aan het verbeteren zijn. Dacht een goedkope oplossing gevonden te hebben voor een en/of rekening maar helaas.
Wil met vrienden die ook een Vivid rekening hebben maandelijks wat geld inleggen voor een jaarlijks uitje.
Hier geeft de app al twee maanden aan dat shared pockets unavailable is omdat ze het aan het verbeteren zijn. Dacht een goedkope oplossing gevonden te hebben voor een en/of rekening maar helaas.
Is inderdaad al maanden stukJRR schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 15:04:
Gebruikers van Vivid die shared pockets werkend hebben?

Net weer een update bericht gekregen over de cashbacks.
Het wordt steeds minder interessant. De normale cashback gaat naar 0,2 die van Prime blijft 1%.
De prime deals zijn de laatste weken ook al minimaal.
Verder komt er extra voorwaarde dat je of 1000 euro op de rekening moet hebben staan of minimaal 100 euro aan crypto.
Kortom het wordt steeds minder. De cashback voorwaarden zijn de laatste maanden wel 4 keer aangepast.
Het wordt steeds minder interessant. De normale cashback gaat naar 0,2 die van Prime blijft 1%.
Verder komt er extra voorwaarde dat je of 1000 euro op de rekening moet hebben staan of minimaal 100 euro aan crypto.
Kortom het wordt steeds minder. De cashback voorwaarden zijn de laatste maanden wel 4 keer aangepast.
Yep, hier ook.pgaberndt schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 16:05:
Net weer een update bericht gekregen over de cashbacks.
Dit is dus 1 maand na de vorige verslechtering.
Dit geeft toch wel te denken, het geeft nu niet bepaald het beeld van een stabiele bank.
Die 100 euro in assets is overigens niet alleen crypto maar bv ook aandelen/ETF's:
“Holding assets”: Fractional Shares & ETFs, Crypto (Fractional Coins), Crypto 2.0 (Real Crypto), Crypto Rewards, Precious metals (availability differs per market)
Ik gebruik Vivid nog maar voor 1 ding en daar wil ik ook vanaf, ik verwacht dat ik het account sluit binnen een paar maanden.
Christ…
Ah ik ben spuit elf zie ik… toch maar eens verder gaan kijken dan…Starting from 09/11/22, you’ll see some amendments to the conditions of our Vivid cashback program.
Cashback rates
Standard plan changes to 0.2% cashback per card purchase made directly with any of your personal Vivid cards.
Prime plan will stay at 1% per card purchase made directly with any of your Vivid cards.
Travel cashback will be discontinued and card purchases in other currencies will receive the same % as those in euros.
[Voor 18% gewijzigd door Tomba op 26-10-2022 17:56]
Uiteindelijk werkt het hele cashback systeem dus niet en breken ze dit zo langzamerhand helemaal af, iemand moet dit betalen en dat lijkt uiteindelijk weer de klant te zijn.
Maar juist nu met de hogere rente van centrale banken zou er toch weer meer ruimte moeten zijn hiervoor zou je denken, aangezien ze zelf geen rente geven.
Desalniettemin moet wat mij betreft uiteindelijk het aanbod qua bankproducten zelf interessant zijn, dus ongeacht de cashbacks.
En dat is nou lastig te zeggen.
Behalve dat ik nog wel wat zit te spelen met die vreemde valuta mogelijkheden, merk ik ook dat ik uiteindelijk weer ( vrijwel ) volledig terugval op mijn Nederlandse huisbank.
Maar juist nu met de hogere rente van centrale banken zou er toch weer meer ruimte moeten zijn hiervoor zou je denken, aangezien ze zelf geen rente geven.
Desalniettemin moet wat mij betreft uiteindelijk het aanbod qua bankproducten zelf interessant zijn, dus ongeacht de cashbacks.
Behalve dat ik nog wel wat zit te spelen met die vreemde valuta mogelijkheden, merk ik ook dat ik uiteindelijk weer ( vrijwel ) volledig terugval op mijn Nederlandse huisbank.
Voor mij was Vivid puur een prepaid creditcard, die wat cashback gaf. Als ik grote uitgaven had nam ik weer een maandje premium (zodat de cashback de kosten dektenJohanNL schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 19:09:
Uiteindelijk werkt het hele cashback systeem dus niet en breken ze dit zo langzamerhand helemaal af, iemand moet dit betalen en dat lijkt uiteindelijk weer de klant te zijn.

Hmm, meer mensen bij wie stortingen naar Vivid terugkomen met de volgende melding?
Krijg inmiddels ook op allerlei plekken in de app deze melding:
[update]SEPA Terugboeking
IBAN: DExxxxxxxxx
BIC: SOBKDEB2
Naam: xxxxxx
Reden: Storing bij ontvangende bank
[Voor 48% gewijzigd door Tomba op 01-11-2022 19:16]
Niet exact deze meldingen, maar wel afgelopen maand problemen met online betaling in vreemde valuta daar waar ik eerder geen enkel probleem had. Meerdere pogingen mislukken (algemene foutmelding van de betreffende merchant). Alle invoer gegevens dubbelcheck. Na paar pogingen andere kaart gebruikt.Tomba schreef op dinsdag 1 november 2022 @ 17:53:
Hmm, meer mensen bij wie stortingen naar Vivid terugkomen met de volgende melding?
[...]
[update]
[Afbeelding]
Chat support reageerde na ruim 3 uur pas dat zij geen issues zien. Geeft geen heel positief gevoel dit, ben qua chat een vrijwel directe reactie gewend.Wally2002 schreef op woensdag 2 november 2022 @ 02:43:
[...]
Niet exact deze meldingen, maar wel afgelopen maand problemen met online betaling in vreemde valuta daar waar ik eerder geen enkel probleem had. Meerdere pogingen mislukken (algemene foutmelding van de betreffende merchant). Alle invoer gegevens dubbelcheck. Na paar pogingen andere kaart gebruikt.
[Voor 4% gewijzigd door Tomba op 02-11-2022 07:30]
Ik heb ze in juni ook per chat gesproken voor een andere vraag en dat was deels wel redelijk vlot reactie (15 min ofzo) maar deels duurde dat ook langer tot ruim 2 uur. Dat is op zich niet erg, maar wat mij bij staat is dat ze toen reactie binnen x minuten claimden (10 dacht ik) en dat maakten ze dus niet waar.Tomba schreef op woensdag 2 november 2022 @ 07:23:
[...]
Chat support reageerde na ruim 3 uur pas dat zij geen issues zien. Geeft geen heel positief gevoel dit, ben qua chat een vrijwel directe reactie gewend.
Ik heb ze eerder paar keer nodig gehad maar altijd heel snel reactie en nu dus echt niet. Afgelopen zondag problemen met kaartbetalingen, maandag dus problemen met top ups gecombineerd met tragere support geven gewoon een vreemd gevoel.Wally2002 schreef op donderdag 3 november 2022 @ 02:08:
[...]
Ik heb ze in juni ook per chat gesproken voor een andere vraag en dat was deels wel redelijk vlot reactie (15 min ofzo) maar deels duurde dat ook langer tot ruim 2 uur. Dat is op zich niet erg, maar wat mij bij staat is dat ze toen reactie binnen x minuten claimden (10 dacht ik) en dat maakten ze dus niet waar.
Overigens lood om oud ijzer omdat ze voor mij eigenlijk niet echt interessant meer zijn. Heb dankzij de voorheen ruimhartige cashback (vooral in buitenlandse valuta toen ik dankzij een referral 4% op alle aankopen terug kreeg) goed gebruik van ze gemaakt maar ik geef te weinig via creditcard uit om de 10€ kosten eruit te halen en buiten de cashback bieden ze weinig behalve ‘een VISA debetcard’ die je referrals zijn niet toegestaan. ook ‘gratis’ krijgt met betere voorwaarden. Ik laat er wel een paar euro nu staan als backup (dankzij Curve natuurlijk handig

[Voor 3% gewijzigd door Ardana op 03-11-2022 15:54]
Rare voorwaarden op een prepaid creditcard…Cashback conditions – get ready for your cashback before Black Friday
Hello Tomba,
We informed you with our last email that as of November 9th, 2022 our new cashback terms and conditions have come into effect.
To make it easier for you to unlock your cashback for Black Friday offers, we added some extra flexibility for you: For this month only, it will be sufficient if your account satisfies the conditions of a minimum balance or assets on November 21st.
In order to get 0.2% on every card purchase as a free Vivid customer or even 1% with the Prime subscription for the rest of November, including Black Friday, make sure that on November 21st:
Your overall account balance is at least 1,000 euros. This includes all Money Pockets as well as Shared Pockets you created.
OR
You hold assets which are equal to 100 EUR (or more). This includes all types of investments like Stocks, ETFs, Precious Metals, Savings Plan as well as Crypto.
To unlock your cashback for December, you will need to meet the same requirements on November 30th, as described in the new cashback terms and conditions communicated already. Don’t forget to activate push notifications for the following months so we can remind you on time.
Anoniem: 981489
Ik zou ermee oppassen dit kan een hint zijn op een faillissement want zo komt er heel veel geld bij de bank en dan vervolgens valt ie om.Tomba schreef op woensdag 16 november 2022 @ 15:17:
[...]
Rare voorwaarden op een prepaid creditcard…
Ik wou het niet zeggen maar dat was wel het gevoel dat ik ervan kreeg jaAnoniem: 981489 schreef op woensdag 16 november 2022 @ 16:16:
[...]
Ik zou ermee oppassen dit kan een hint zijn op een faillissement want zo komt er heel veel geld bij de bank en dan vervolgens valt ie om.
Anoniem: 981489
Aan de andere kant wat een minder negatief scenario is, momenteel krijgen banken rente als ze hun geld bij ECB stallen, het kan ook zo zijn dat Vivid gewoon meer inkomen wil genereren en klanten daartoe aanstuurt met deze actie, las ooit dat bij Revolut het gemiddelde bedrag 350£ was op de betaalrekening.Tomba schreef op woensdag 16 november 2022 @ 16:37:
[...]
Ik wou het niet zeggen maar dat was wel het gevoel dat ik ervan kreeg ja
Gezien het feit dat ze me niets meer te bieden hebben behalve een prepaid Visa (en die heb ik ook al 1 via N26 en Plutus) ga ik mijn account evengoed opzeggen nu.Anoniem: 981489 schreef op woensdag 16 november 2022 @ 16:44:
[...]
Aan de andere kant wat een minder negatief scenario is, momenteel krijgen banken rente als ze hun geld bij ECB stallen, het kan ook zo zijn dat Vivid gewoon meer inkomen wil genereren en klanten daartoe aanstuurt met deze actie, las ooit dat bij Revolut het gemiddelde bedrag 350£ was op de betaalrekening.
De ECB depositorente is 1,5% op dit moment, dus die €1000 levert ze een dikke euro op per maand door het geld te stallen bij de ECB.
Wellicht weten ze er nog iets beters mee te doen.
Maar uiteindelijk betalen zodoende alle klanten van Vivid het cashback programma via deze weg.
Wellicht weten ze er nog iets beters mee te doen.
Maar uiteindelijk betalen zodoende alle klanten van Vivid het cashback programma via deze weg.
Hier ondervind ik momenteel problemen met overmaken naar vivid. Vanaf Rabo komt de betaal opdracht gelijk terug, en wordt een tweede overboeking gestart via ‘diverse overboekingen’.
Zojuist ook vanaf Revolut mislukt, daar wordt de transactie teruggedraaid.
Opvallend is wel dat zowel Rabo en revolut claimen dat het een instant payment zou zijn. Ik heb dus het idee dat vivid nu ook is overgestapt naar instant payments maar de implementatie niet op orde is.
Zijn hier vergelijkbare ervaringen ?
Opvallend is wel dat zowel Rabo en revolut claimen dat het een instant payment zou zijn. Ik heb dus het idee dat vivid nu ook is overgestapt naar instant payments maar de implementatie niet op orde is.
Had ik een tijdje terug ook:Wally2002 schreef op donderdag 17 november 2022 @ 07:45:
Hier ondervind ik momenteel problemen met overmaken naar vivid. Vanaf Rabo komt de betaal opdracht gelijk terug, en wordt een tweede overboeking gestart via ‘diverse overboekingen’.
Tomba in "Discussie over & Ervaringen met Vivid"
Vivid heeft zojuist mijn rekeningen zonder enige uitleg per direct gesloten en geblokkeerd. Ik kan mijn betaalkaart nu dus niet meer gebruiken en automatische incasso's zullen vanaf nu mislukken. Waardeloos dit, wat een onbetrouwbare kutpartij zeg. Ik was al jaren klant en gebruikte mijn rekeningen als gezamenlijke betaalrekening en betaal er ook mijn vaste lasten van. Dit heeft dus flink wat impact. Ik ben benieuwd of ik mijn stock rewards (€100+) nu nog wel uitbetaald krijg.
Nog even een aanvulling, de afgelopen weken zijn er meerdere (online) betaalpogingen gedaan met mijn betaalkaart gegevens. Omdat ik regelmatig nieuwe kaartnummers liet genereren in Vivid zijn deze betalingen wel geweigerd door Vivid (de nummers waren immers niet meer geldig). Deze frauduleuze pogingen heb ik trouwens ook gerapporteerd via de klantenservice maar die leken er niks mee te doen. De gebruikte kaartnummers heb ik vaak maar bij 1 retailer gebruikt dus of daar zit een datalek of er zit een datalek bij Vivid zelf.
Nog even een aanvulling, de afgelopen weken zijn er meerdere (online) betaalpogingen gedaan met mijn betaalkaart gegevens. Omdat ik regelmatig nieuwe kaartnummers liet genereren in Vivid zijn deze betalingen wel geweigerd door Vivid (de nummers waren immers niet meer geldig). Deze frauduleuze pogingen heb ik trouwens ook gerapporteerd via de klantenservice maar die leken er niks mee te doen. De gebruikte kaartnummers heb ik vaak maar bij 1 retailer gebruikt dus of daar zit een datalek of er zit een datalek bij Vivid zelf.
[Voor 35% gewijzigd door XhaiKhaL op 21-11-2022 13:17]
Jezus man, das kl.ten! Sterke.XhaiKhaL schreef op maandag 21 november 2022 @ 13:11:
Vivid heeft zojuist mijn rekeningen zonder enige uitleg per direct gesloten en geblokkeerd. Ik kan mijn betaalkaart nu dus niet meer gebruiken en automatische incasso's zullen vanaf nu mislukken. Waardeloos dit, wat een onbetrouwbare kutpartij zeg. Ik was al jaren klant en gebruikte mijn rekeningen als gezamenlijke betaalrekening en betaal er ook mijn vaste lasten van. Dit heeft dus flink wat impact. Ik ben benieuwd of ik mijn stock rewards (€100+) nu nog wel uitbetaald krijg.
Wel opvallend; ik heb meerdere creditcards in gebruik en toevallig alleen de Vivid versie die ooit misbruikt is (en ook het geld nooit terug gezien overigens, Vivid verwees me doodleuk door naar de incasserende pasrtij... Ging gelukkig maar over een euro of 5 maar toch)
Maar je gebruikte de diensten van Vivid dus wel actief zoals ik het begrijp? Dat is wel verontrustend inderdaad, dat ze dan '' zomaar '' even je rekening blokkeren en dan nog wel zonder verdere uitleg.XhaiKhaL schreef op maandag 21 november 2022 @ 13:11:
Doei Vivid!
Mail met nieuwe voorwaarden. Vanaf januari €3,90 per maand betalen met een ‘gratis’ account als je niet minimaal één keer per maand met de kaart betaalt.
Mail met nieuwe voorwaarden. Vanaf januari €3,90 per maand betalen met een ‘gratis’ account als je niet minimaal één keer per maand met de kaart betaalt.
Heb je een screenshot van die mail? Hier niks ontvangen.JRR schreef op maandag 28 november 2022 @ 15:44:
Doei Vivid!
Mail was in het Duits met een Engelse vertaling onderaan de mail.
Hier de link met de wijziging van de voorwaarden: http://help.vivid.money/e...-new-terms-and-conditions
Hier de link met de wijziging van de voorwaarden: http://help.vivid.money/e...-new-terms-and-conditions
JRR schreef op maandag 28 november 2022 @ 15:49:
Mail was in het Duits met een Engelse vertaling onderaan de mail.
Card purchases in non-Euro currencies using a Euro currency account (Money Pocket) will incur a mark-up fee of 1% on top of the applicable Visa exchange rate.

Dus nu wordt het al totaal niet interessant om vivid in het buitenland te gebruiken. Jammer zeg.
Dus als je het niet gebruikt verdienen ze niks, dus gaan ze je belasten om zo wel je rekening te gebruiken om te betalen. Ze zeggen dat maandelijks een betaling moet doen. Maar nergens staat of dit fysiek moet met je kaart of online. Al met al zijn dus de voordelen om de kaart in het buitenland überhaupt te gebruiken straks weg.Account Management Fee for inactive Standard customers
A €3.90 monthly account management fee will apply to Standard customers, who do not satisfy either of the following conditions:
- Have at least 1 active physical and/or virtual card and make at least 1 card payment during the respective month (cash withdrawals via ATM or ViaCash do not count as card transactions),
[Voor 3% gewijzigd door dutchnltweaker op 28-11-2022 15:57]
Crikey, dat gaat rap dan… Tijd om op te zeggen dus…JRR schreef op maandag 28 november 2022 @ 15:44:
Doei Vivid!
[Voor 36% gewijzigd door Tomba op 28-11-2022 15:59]
Zo jammer, hou toch erg van de metal card. Echt net de mail gekregen..Tomba schreef op maandag 28 november 2022 @ 15:57:
[...]
Crikey, dat gaat rap dan… Tijd om op te zeggen dus…
[Afbeelding]
Had ik maar de Revolut aanbieding voor 80 Euro gepakt voor 1 jaar metal. Maarja ook zijn geld niet echt waard.
Maar wat ik niet snap, de rekening blijft dus gewoon gratis. Alleen moet je 1 betaling per maand doen. Waarom zegt iedereen op?
Ik gok dat niemand er meer mee betaald dan, zeker met die zo goed als volledige afschaffing van de cashbacks is de verleiding natuurlijk ook groot met een andere kaart te betalen.dutchnltweaker schreef op maandag 28 november 2022 @ 16:08:
[...]
Zo jammer, hou toch erg van de metal card. Echt net de mail gekregen..
Had ik maar de Revolut aanbieding voor 80 Euro gepakt voor 1 jaar metal. Maarja ook zijn geld niet echt waard.
Maar wat ik niet snap, de rekening blijft dus gewoon gratis. Alleen moet je 1 betaling per maand doen. Waarom zegt iedereen op?
Doe er zelf ook niets meer mee eigenlijk, alleen wat vreemde valuta en aandelen-meuk staat er nog op.
Maar mooi moment om nu dan de hele zooi op te ruimen, aangezien ze overduidelijk Vivid aan het afbreken zijn.
Je ziet ook dat Vivid steeds een stap verder gaat met de uitkleding van hun product. Ofwel meer gebruiken, ofwel meer betalen. Die negatieve trend belooft niet heel veel goeds. En er zijn nog steeds gratis alternatieven beschikbaar die eigenlijk gewoon betrouwbaarder en beter zijn.dutchnltweaker schreef op maandag 28 november 2022 @ 16:08:
[...]
Door de nieuwe voorwaarden was t gebruik totaal niet meer interessant. N26 kan ik dan net zo goed gebruiken en daar is top up instant (al ben ik ivm de 3% cashback eigenlijk volledig over op Plutus)dutchnltweaker schreef op maandag 28 november 2022 @ 16:08:
[...]
Nu ik moet gaan betalen voor een kaart die ik niet meer gebruik zeg ik dus op.
[Voor 41% gewijzigd door Tomba op 28-11-2022 16:36]
Welke banken zijn betrouwbaarder?NY_Giant schreef op maandag 28 november 2022 @ 16:24:
[...]
Je ziet ook dat Vivid steeds een stap verder gaat met de uitkleding van hun product. Ofwel meer gebruiken, ofwel meer betalen. Die negatieve trend belooft niet heel veel goeds. En er zijn nog steeds gratis alternatieven beschikbaar die eigenlijk gewoon betrouwbaarder en beter zijn.
Je kan toch ook niet akkoord gaan met de algemene voorwaardes? Dan moeten zij alles opzeggen, toch?
Waarschijnlijk worden de rekeningen dan geblokkeerd en wordt het een nog groter gedoe om dat weer ongedaan te maken en de rekeningen te sluiten.dirk_mec schreef op maandag 28 november 2022 @ 18:32:
Je kan toch ook niet akkoord gaan met de algemene voorwaardes? Dan moeten zij alles opzeggen, toch?
Thanks @Tomba ik ben ook maar over gegaan naar Plutus
Wat doet plutus? is dat ook een gratis bank?VincentAbee schreef op maandag 28 november 2022 @ 20:38:
Thanks @Tomba ik ben ook maar over gegaan naar Pluto
Zie Plutus.it - Crypto Visa kaartdutchnltweaker schreef op maandag 28 november 2022 @ 21:03:
[...]
Wat doet plutus? is dat ook een gratis bank?
Credit Visa debit card met 3% cashback op alle aankopen en de mogelijkheid tot perks waar je bv Netflix volledig vergoed krijgt.
[Voor 21% gewijzigd door Tomba op 28-11-2022 21:21]
Het is (nog) geen bank, al proberen ze wel een licentie te krijgen. Je krijgt er een Britse IBANdutchnltweaker schreef op maandag 28 november 2022 @ 21:03:
[...]
Wat doet plutus? is dat ook een gratis bank?
Ledn is a scam, don't use it
Ook gisteren de mail ontvangen, ruikt een beetje als de bunq actie destijds! Dat wordt dus opzeggen ook al gebruik ik momenteel één van mijn pockets voor Netflix. Weinig vertrouwen in deze tent dat het goed blijft gaan. 👋 Vivid….
Ook hier Vivid opgezegd. Gebruikte de card toch al bijna niet meer sinds de flink lagere cashbacks. Genoeg betere alternatieven. Zeker als ze 3,90 per maand gaan rekenen bij geen gebruik.
Ik kreeg gisteren die popup toen ik net even snel iets moest regelen, dus geen tijd om alles uit te zoeken. Was ook vrijwel allemaal in het Duits en ging er zelf vanuit dat ik wel akkoord moest geven om door te kunnen gaan, dus maar op akkoord geklikt. Nu even die eerder geplaatste link doorgenomen en dat ziet er niet goed uit.
Het meest vervelende vind ik wel het verlies van die pockets én de buitelandse fee van 1%.
Dit kun je volgens mij nog opvangen door Curve te gebruiken en het pas daarna in EURO af te laten schrijven van je Vivid account? Rechtstreekse betalingen, zoals abonnementen, moet je dus allemaal om gaan zetten.Card purchases in non-Euro currencies using a Euro currency account (Money Pocket) will incur a mark-up fee of 1% on top of the applicable Visa exchange rate.
Niet dat ik Vivid hiervoor gebruik, maar het viel mij wel op. Wat is er zo speciaal aan dit soort transacties dat ze 3% moeten rekenen?Lottery, horse race betting, sports and casino betting, and any other gambling activities will incur a 3% fee of the transaction amount, for both incoming and outgoing payments, made both online and offline.
Ik heb 15 pockets... Dus ik moet ze of allemaal verwijderen, overstappen op prime, of gaan betalen PER 3 EXTRA pockets. Echt wtf Vivid?! Ga dit echt even navragen of dit klopt...for Standard customers up to 3 Money Pockets will be included with their plan.
Die eenmalige betaling per maand met welke kaart dan ook is prima te doen. En ik denk dat veel er al snel aan voldoen doordat ze meer dan 1000 op hun Vivid rekening hebben staan? Dus op zich nog niet zo'n punt dit.A €3.90 monthly account management fee will apply to Standard customers, who do not satisfy either of the following conditions:
- Have at least 1 active physical and/or virtual card and make at least 1 card payment during the respective month (cash withdrawals via ATM or ViaCash do not count as card transactions),
Or
- The (cumulative) balance on all money pockets is at least €1000 across your various Money Pockets, including accounts in foreign currency, on the last day of the month (Shared pockets for which you’re the owner will be also counted, Investment and Crypto Pockets will not),
Het meest vervelende vind ik wel het verlies van die pockets én de buitelandse fee van 1%.
Aan de andere kant was de markup boven op de Visa-koers toch al 0,5% bij Vivid. Dus ook dit is niet eens wereldschokkende verhoging. Maar echt aantrekkelijk is het inderdaad niet meer.Freakster86 schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 19:50:
Curve kan inderdaad een alternatief zijn. Al heb je daar ook met limieten en een weekend-markup te maken.
Volgens mij is online gokken een aardig bekende witwasmethode. En aangezien de boetes voor banken bij falende controle hierop niet mals zijn, zal dat extra kosten met zich meebrengen voor onderzoek.Freakster86 schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 19:50:
Niet dat ik Vivid hiervoor gebruik, maar het viel mij wel op. Wat is er zo speciaal aan dit soort transacties dat ze 3% moeten rekenen?
Zo de Vivid gaat er hier ook uit, betaal er nooit mee en ik ga daarvoor niet 3,90 pm neerleggen.
Dat klopt opzich aan de ene kant, alleen gaat het toch enkel om betalingen met de kaartgegevens van Vivid, niet om directe overboekingen om mee te betalen en ook niet om het ontvangen van geld.ZXRY schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 22:13:
[...]
Volgens mij is online gokken een aardig bekende witwasmethode. En aangezien de boetes voor banken bij falende controle hierop niet mals zijn, zal dat extra kosten met zich meebrengen voor onderzoek.
Juist aan de ontvangende kant zit het grote werk van het onderzoeken en tegengaan van witwassen.
Wat ik zelf denk is dat 1. Vivid niet wil dat ze een ' geheim ' / alternatief betaalpotje worden voor gokkers en 2. Die dat dan toch wel doen het mogelijk niet erg vinden om extra te betalen en zodoende extra inkomsten opleveren.
Maar het zou ook kunnen dat ze zelf geen geld kunnen verdienen aan transacties die binnen deze categorie vallen, alleen is 3% vragen dan wel fors.
JohanNL schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 22:36:
[...]
Dat klopt opzich aan de ene kant, alleen gaat het toch enkel om betalingen met de kaartgegevens van Vivid, niet om directe overboekingen om mee te betalen en ook niet om het ontvangen van geld.
Juist aan de ontvangende kant zit het grote werk van het onderzoeken en tegengaan van witwassen.
Wat ik zelf denk is dat 1. Vivid niet wil dat ze een ' geheim ' / alternatief betaalpotje worden voor gokkers en 2. Die dat dan toch wel doen het mogelijk niet erg vinden om extra te betalen en zodoende extra inkomsten opleveren.
Maar het zou ook kunnen dat ze zelf geen geld kunnen verdienen aan transacties die binnen deze categorie vallen, alleen is 3% vragen dan wel fors.
Die incoming payments zullen de kosten geven.Lottery, horse race betting, sports and casino betting, and any other gambling activities will incur a 3% fee of the transaction amount, for both incoming and outgoing payments, made both online and offline
Inmiddels dik een week verder en ik heb de documenten ("transfer order") om mijn geld terug te krijgen al meerdere keren moeten indienen. Elke keer opnieuw met de datum van die dag want anders kunnen ze het echt niet verwerken (en dan laten zij vervolgens 2 dagen niks van ze horen).XhaiKhaL schreef op maandag 21 november 2022 @ 13:11:
Zojuist heb ik te horen gekregen dat het wéér opnieuw moet en nu moet ik ze printen en ondertekenen (ik diende ze tot nu toe digitaal in want ik heb geen printer). Waarom konden ze dat niet eerder zeggen? En bovendien: ze hebben nog nooit een handtekening van mij gehad dus wat in hemelsnaam de meerwaarde van mijn handtekening is, is mij een raadsel. Ik dien de documenten in via de app waarin ik geauthenticeerd ben, dat lijkt me veel meer waarde hebben dan een krabbel die werkelijk door iedereen gezet kan zijn.
Echt zo'n verschrikkelijk amateuristische teringbende daar, haal a.u.b. z.s.m. je geld daar weg en zeg die hele bende op.
Geld er al afgehaaldXhaiKhaL schreef op donderdag 1 december 2022 @ 11:34:
[...]
Echt zo'n verschrikkelijk amateuristische teringbende daar, haal a.u.b. z.s.m. je geld daar weg en zeg die hele bende op.

Opzeggen doe ik later wel, heeft niet zo'n haast meer en héél misschien draaien ze nog wat zaken terug en laten ze zodoende zien wel een serieuze innovatieve fintech te zijn.
Mocht ik het vergeten op te zeggen gok ik dat ze de rekening wel voor mij moeten opzeggen, omdat er geen geld op staat voor die inactivity fee.
Amateuristische bende voor de rest daar inderdaad, jammer.
Die 0,5% was mij ontschotenNY_Giant schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 20:31:
[...]
Aan de andere kant was de markup boven op de Visa-koers toch al 0,5% bij Vivid. Dus ook dit is niet eens wereldschokkende verhoging. Maar echt aantrekkelijk is het inderdaad niet meer.
Curve kan inderdaad een alternatief zijn. Al heb je daar ook met limieten en een weekend-markup te maken.

30 euro kosten per 1000 euro transactie is wel behoorlijk hoog, niet? Daarnaast lijkt het mij dat er nog genoeg andere vormen van witwassen mogelijk zijn, dus waarom deze specifieke groep zo onevenredig hard wordt belast vind ik maar vreemd. Maar goed, zelf geen last van. Het viel me alleen op.ZXRY schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 22:13:
[...]
Volgens mij is online gokken een aardig bekende witwasmethode. En aangezien de boetes voor banken bij falende controle hierop niet mals zijn, zal dat extra kosten met zich meebrengen voor onderzoek.
In ander nieuws; na 3 dagen eindelijk eens reactie op de chat.
Vraag:
Wat gebeurt er met mijn pockets? Ik heb er 15, maar volgens de nieuwe voorwaarden heeft een standaard account nog maar recht op 3 pockets. Worden ze verwijderd? Ga ik automatisch extra betalen?
Antwoord:
For now this won't affect existing Standard customers.
En na nogmaals vragen of dit wel klopt:
Antwoord:
I checked again and we will let you know in near future about the additional existing pockets. At the moment is that this won't affect existing Standard customers.
Juist. Dus wel de hele mikmak omgooien, maar geen antwoord hebben op zo'n simpele vraag. Dat is lekker nog een verrassing! Kijken hoeveel slechter ze hun product nog kunnen maken.
En waarom ze voor deze route kiezen? Denken ze nou echt dat ze Vivid Prime aantrekkelijker maken door Standaard helemaal uit te kleden en op te zadelen met mogelijke 'boete kosten' bij inactiviteit. Ze schaden hun eigen reputatie en het vertrouwen dat mensen in Vivid hebben. Dan kies je toch eerder voor weggaan dan 9,90 per maand betalen voor Prime. Sowieso, de stap tussen niks en 9,90 euro is zo groot dat het volgens mij niet eens dezelfde doelgroep is. Misschien meer een kwestie van snijden in de (transactie)kosten en dan dus, net als Bunq destijds, de gratis gebruikers liever kwijt dan rijk? Hoe maakt niet zo zeer uit, want het zijn toch niet de mensen die ze zoeken of passen bij Prime.
Betalen voor Vivid had ik nog best willen overwegen als ik daar echt alles in onder had kunnen brengen (was ook een beetje aan het wachten op visa/mastercard betalingen bij AH etc.), maar dit is gewoonweg te duur. En daarnaast ook nog eens die 1% fee op buitenlandse betalingen, zelfs als je 9,90 per maand betaalt! Nee, Vivid is klaar. Terug naar de tekentafel als het gaat om potjes en daarna alles daar weghalen.
@Freakster86 Ik denk vooral dat de inkomsten en uitgaven van het platform enorm tegenvallen en dat ze op alle mogelijke manieren proberen te bezuinigen, maar toch het initiële product zoveel mogelijk in stand houden ( gratis rekening, cashbacks, pockets etc. )
Het geld is gewoon op gok ik zo en wellicht zijn er ook wel wat problemen omdat een van de oprichters toch banden heeft met Rusland, wie weet.
Eerst begonnen ze de cashbacks te versoberen, maar nu zijn ze overduidelijk bezig met hele groepen gebruikers die inactief zijn, enkel voor de cashbacks gebruikten, casino spelers e.d. via directe en indirecte wijze te weren.
Ze willen alleen nog '' serieuze '' gebruikers hebben die Vivid als hun primaire bank gebruiken voor alle dagelijkse bankzaken ( en daarnaast het liefst ook nog andere diensten van ze afnemen )
Fintech en vernieuwend aan de buitenkant, maar aan de binnenkant gewoon een ordinaire bank uiteindelijk.
Tijd om dit schip te verlaten dus
Het geld is gewoon op gok ik zo en wellicht zijn er ook wel wat problemen omdat een van de oprichters toch banden heeft met Rusland, wie weet.
Eerst begonnen ze de cashbacks te versoberen, maar nu zijn ze overduidelijk bezig met hele groepen gebruikers die inactief zijn, enkel voor de cashbacks gebruikten, casino spelers e.d. via directe en indirecte wijze te weren.
Ze willen alleen nog '' serieuze '' gebruikers hebben die Vivid als hun primaire bank gebruiken voor alle dagelijkse bankzaken ( en daarnaast het liefst ook nog andere diensten van ze afnemen )
Fintech en vernieuwend aan de buitenkant, maar aan de binnenkant gewoon een ordinaire bank uiteindelijk.
Tijd om dit schip te verlaten dus

[Voor 7% gewijzigd door JohanNL op 02-12-2022 16:43]
Ik vind Vivid nu ook minder interessant. Voor al die veranderingen was ik een tevreden gebruiker.
Wat kiezen jullie als alternatief?
Plutus en Openbank tezamen is denk ik het meest vergelijkbare alternatief, waarbij je dan ook nog een redelijke variabele rente kunt krijgen op je spaargeld.Mr.C4 schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 18:25:
Ik vind Vivid nu ook minder interessant. Voor al die veranderingen was ik een tevreden gebruiker.
Plutus, ik ben volledig over. Hiervoor lange tijd bij Vivid gezeten inclusief Premium in de maanden dat ik echt veel uitgafMr.C4 schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 18:25:

Hier vind je de ervaringen (o.a. die van mij)
Plutus.it - Crypto Visa kaart
[Voor 31% gewijzigd door Tomba op 02-12-2022 19:00]
En plutus is dus een goede vervanger voor cashback of crypto handelen/betalen?JohanNL schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 18:37:
[...]
Plutus en Openbank tezamen is denk ik het meest vergelijkbare alternatief, waarbij je dan ook nog een redelijke variabele rente kunt krijgen op je spaargeld.
Wel jammer, maar gebruik vivid te weinig. Sluit het volgende maand af. De Metalkaart was wel nice eerlijk gezegd. Kon deze gratis krijgen met 200 euro op de rekening.
Zijn er andere banken waarbij je deze kaart gemakkelijk zonder abonnement kan krijgen?
Helaas jouw review niet gevondenTomba schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 18:56:
[...]
Plutus, ik ben volledig over. Hiervoor lange tijd bij Vivid gezeten inclusief Premium in de maanden dat ik echt veel uitgaf
Hier vind je de ervaringen (o.a. die van mij)
Plutus.it - Crypto Visa kaart

Heb toch best wat reacties geplaatst

De korte samenvatting, vergeleken met Vivid:
Plus
- Hogere cashback; 3% op 200€ zonder verdere kosten en 1 perk waar je tot 15€ cashback op krijgt, 3% op 2000€ en 2 perks waar je tot 15€ cashback per stuk op krijgt voor 4,95 per maand en 3% op 22500€ en 3 perks per stuk waar je tot 15€ cashback op krijgt voor 14,95 per maand
- De perks die het 'terugverdienen' versnellen, als je bereid bent meer te investeren (door 250, 500, 1000 of 2000 PLU te kopen) schiet het aantal Perks en de cashback ook nog eens omhoog (tot wel 8%)
- Cashback staat 45 dagen vast
- Cashback is in PLU uitbetaald, dus geen 'vaste' fiat waarde. (Gezien de groei en uitbreiding richting de VS die Q1/Q2 2023 gaat komen en het feit dat er een beperkte hoeveelheid PLU is is de kans het grootst dat de waarde gaat stijgen (is sinds mei al vervierdubbeld) dus als je het vast houdt is het met enige waarschijnlijkheid meer waard geworden in de tussentijd maar het is en blijft een risico vs Vivid waar je minimaal de Euro's kreeg waar je 'recht' op had)
- Topup van kaart is over het algemeen niet direct dus een Curve kaart is eigenlijk wel noodzakelijk (maar dat is ook 1 van de mogelijk Perks dus die kosten krijg je weer terug in PLU) of het moet zijn dat je een hoog bedrag op de kaart wil laten staan. Het schijnt volgend jaar beter te worden als men rond is met de nieuwe bankpartner maar goed op dit moment duurt t soms 24 uur (of langer want in het weekend wordt niets verwerkt)
- De kaart is niet van metaal (vond ik toch wel luxe aanvullen op mijn Vivid Card)

[Voor 17% gewijzigd door Tomba op 04-12-2022 14:32]
Ik heb mijn geld eraf gehaald. Ik ga er geen moeite insteken als ze die 4 euro niet eraf kunnen halen zullen ze het vast voor mij opzeggen 

Waarschijnlijk zal het zo gebeuren (ze gooien je ook direct van het Prime plan als de bijdrage niet afgeschreven kan worden) maar strikt genomen zou men kunnen stellen dat er een overeenkomt ligt waarbij er een bijdrage verschuldigd is voor het aanhouden van de gratis rekening, en die verschuldigde betaling blijft uiteraard bestaan zolang zij de dienst leveren.VincentAbee schreef op zondag 4 december 2022 @ 22:22:
Ik heb mijn geld eraf gehaald. Ik ga er geen moeite insteken als ze die 4 euro niet eraf kunnen halen zullen ze het vast voor mij opzeggen
Officieel heb je gelijk, maar in praktijk ben je meer kwijt als je achter iedereen aan gaatWally2002 schreef op maandag 5 december 2022 @ 03:10:
[...]
Waarschijnlijk zal het zo gebeuren (ze gooien je ook direct van het Prime plan als de bijdrage niet afgeschreven kan worden) maar strikt genomen zou men kunnen stellen dat er een overeenkomt ligt waarbij er een bijdrage verschuldigd is voor het aanhouden van de gratis rekening, en die verschuldigde betaling blijft uiteraard bestaan zolang zij de dienst leveren.
Beter sluit je het alsnog op een ' nette ' manier af, om verder gedoe te voorkomen.VincentAbee schreef op maandag 5 december 2022 @ 07:03:
[...]
Officieel heb je gelijk, maar in praktijk ben je meer kwijt als je achter iedereen aan gaat
Kans is ook aanwezig dat ze de rekening niet direct blokkeren, maar eerst een negatief saldo laten ontstaan.
En dan is het maar net hoe principieel ze zijn of ze nog achter je aankomen.
Ik verwacht daar zelf ook niet zoveel van, maar wat ik wel weet is dat banken registers bijhouden, met als doel potentiële gevaarlijke klanten te weren.
Geen idee hoe dat in Duitsland precies werkt, maar ik zou het niet riskeren.
In eerste instantie had ik ook hetzelfde idee als jij, maar bij nader inzien doe je dat dus maar beter niet

[Voor 7% gewijzigd door JohanNL op 05-12-2022 14:42]
Heb ook een rekening bij Vivid. Net zoals jullie eigenlijk alleen van de cashback acties gebruikgemaakt. Verder was Vivid niet interessant. Geen iDeal, geen Maestro, lage limieten voor gratis geld storten/geld pinnen/kosten voor FX. Die inactiviteitsfee is het begin van het einde. Ik vind het nogal bijzonder, vooral nu banken weer langzaam rente geven aan spaarders zou je denken dat geld verzamelen van klanten (weer) de moeite waard is.
Aan de andere kant is Nuri (ook een whitelabel van Solaris bank) tijdje terug dichtgegaan. Dus wat iemand al zei kan kloppen, het geld voor dit soort projecten lijkt bij Solaris op te zijn.
Heb net in de T&C gelezen dat je ook geen inactiviteitsfee betaalt als je over je gehele rekening minimaal 1000 euro heb staan. Had er een paar honderd euro staan en die net naar Revolut overgemaakt. En ga om gezeik te voorkomen mijn rekening maar opheffen. Staat ook in de T&C dat je je rekening niet kan opheffen als er een negatief bedrag staat. Dus durf te wedden dat ze die €3.90 per maand gewoon in rekening brengen en na een paar jaar gaan ze gewoon incassobureau inhuren om die €46,8 of €93,6 of €140,4 + dikke administratiekosten + incassokosten te innen.
Aan de andere kant is Nuri (ook een whitelabel van Solaris bank) tijdje terug dichtgegaan. Dus wat iemand al zei kan kloppen, het geld voor dit soort projecten lijkt bij Solaris op te zijn.
Heb net in de T&C gelezen dat je ook geen inactiviteitsfee betaalt als je over je gehele rekening minimaal 1000 euro heb staan. Had er een paar honderd euro staan en die net naar Revolut overgemaakt. En ga om gezeik te voorkomen mijn rekening maar opheffen. Staat ook in de T&C dat je je rekening niet kan opheffen als er een negatief bedrag staat. Dus durf te wedden dat ze die €3.90 per maand gewoon in rekening brengen en na een paar jaar gaan ze gewoon incassobureau inhuren om die €46,8 of €93,6 of €140,4 + dikke administratiekosten + incassokosten te innen.
tnx voor je uitgebreide antwoord!Tomba schreef op zaterdag 3 december 2022 @ 15:51:
[...]
Heb toch best wat reacties geplaatst
De korte samenvatting, vergeleken met Vivid:
PlusMin
- Hogere cashback; 3% op 200€ zonder verdere kosten en 1 perk waar je tot 15€ cashback op krijgt, 3% op 2000€ en 2 perks waar je tot 15€ cashback per stuk op krijgt voor 4,95 per maand en 3% op 22500€ en 3 perks per stuk waar je tot 15€ cashback op krijgt voor 14,95 per maand
- De perks die het 'terugverdienen' versnellen, als je bereid bent meer te investeren (door 250, 500, 1000 of 2000 PLU te kopen) schiet het aantal Perks en de cashback ook nog eens omhoog (tot wel 8%)
Ik ben al met al zeer tevreden en zonder mijn uitgaven aan te passen heb ik toch op een haar na 10 PLU binnen een maand binnen gehaald. Das ongeveer 80€ aan PLU op iets minder dan 1300€ uitgaven (Ik heb het 4,95 abo dus 2 Perks) dus dat is ruim 6% cashback en ik heb daarvoor mijn uitgave patroon niet aangepast behalve dat ik een Curve abo heb genomen
- Cashback staat 45 dagen vast
- Cashback is in PLU uitbetaald, dus geen 'vaste' fiat waarde. (Gezien de groei en uitbreiding richting de VS die Q1/Q2 2023 gaat komen en het feit dat er een beperkte hoeveelheid PLU is is de kans het grootst dat de waarde gaat stijgen (is sinds mei al vervierdubbeld) dus als je het vast houdt is het met enige waarschijnlijkheid meer waard geworden in de tussentijd maar het is en blijft een risico vs Vivid waar je minimaal de Euro's kreeg waar je 'recht' op had)
- Topup van kaart is over het algemeen niet direct dus een Curve kaart is eigenlijk wel noodzakelijk (maar dat is ook 1 van de mogelijk Perks dus die kosten krijg je weer terug in PLU) of het moet zijn dat je een hoog bedrag op de kaart wil laten staan. Het schijnt volgend jaar beter te worden als men rond is met de nieuwe bankpartner maar goed op dit moment duurt t soms 24 uur (of langer want in het weekend wordt niets verwerkt)
- De kaart is niet van metaal (vond ik toch wel luxe aanvullen op mijn Vivid Card)
(De normale Boodschappen bij Lidl, Albert Heijn en bakker betalen met Plutus tikt al enorm aan) Ik heb Curve nu als standaard kaart in mijn ApplePay staan en mijn ABN Amro ziet weinig action meer
Deze snap ik niet helemaal, wat heeft de curve kaart hier mee te maken?Topup van kaart is over het algemeen niet direct dus een Curve kaart is eigenlijk wel noodzakelijk (maar dat is ook 1 van de mogelijk Perks dus die kosten krijg je weer terug in PLU) of het moet zijn dat je een hoog bedrag op de kaart wil laten staan. Het schijnt volgend jaar beter te worden als men rond is met de nieuwe bankpartner maar goed op dit moment duurt t soms 24 uur (of langer want in het weekend wordt niets verwerkt)
Ja en dat mis ik dus, alle andere kaarten moet je een premium betalen voor metal terwijl ik die abbo's mij niet echt voordeel bieden. Voor de rest geen andere aanbieder die een metal kaart aanbiedt zonder ''meerkosten'' van een abbo.De kaart is niet van metaal (vond ik toch wel luxe aanvullen op mijn Vivid Card)
Graag gedaandutchnltweaker schreef op maandag 5 december 2022 @ 19:27:
[...]
tnx voor je uitgebreide antwoord!
[...]

Omdat topups niet instant zijn en soms wel 24 uur duren kun je mbv Curve de aankoop doen op een andere kaart (bv creditcard van je bank) en dan zodra de topup binnen is via 'Go Back In Time' de aankoop overzetten naar Plutus tbc de cashback. Ook biedt Plutus nog geen ApplePay, Curve biedt dit wel dus dat is ook daarvoor een workaround.dutchnltweaker schreef op maandag 5 december 2022 @ 19:27:
[...]
Deze snap ik niet helemaal, wat heeft de curve kaart hier mee te maken?
[...]
Yup. Moet wel zeggen dat ik eigenlijk tegenwoordig altijd via ApplePay betaal dus een echte meerwaarde is Metal niet meer voor medutchnltweaker schreef op maandag 5 december 2022 @ 19:27:
[...]
Ja en dat mis ik dus, alle andere kaarten moet je een premium betalen voor metal terwijl ik die abbo's mij niet echt voordeel bieden. Voor de rest geen andere aanbieder die een metal kaart aanbiedt zonder ''meerkosten'' van een abbo.

Iemand ervaring met verdachte transacties op je Vivid credit card? Afgelopen week is er bij mij geprobeerd voor honderden dollars te betalen. Ik heb de kaart maar 'bevroren'. Ik heb niet op verdachte websites betaald. Contact met Vivid loopt moeizaam via de chat. Ik overweeg mijn rekening te sluiten en over te stappen.
Yup exact dat meegemaakt. Uber ritjes in India, toen (virtual) card gefreezed en ondanks toezeggingen geld nooit retour gehad.Dutch.io schreef op woensdag 7 december 2022 @ 10:00:
Iemand ervaring met verdachte transacties op je Vivid credit card? Afgelopen week is er bij mij geprobeerd voor honderden dollars te betalen. Ik heb de kaart maar 'bevroren'. Ik heb niet op verdachte websites betaald. Contact met Vivid loopt moeizaam via de chat. Ik overweeg mijn rekening te sluiten en over te stappen.
Maar je hebt er wel eens mee betaald neem ik aan? Kan zijn dat je bij een legitieme webwinkel hebt geshopt die een lek had, gebeurd zo vaak helaas en is een groot nadeel van het credit/debit systeem.Dutch.io schreef op woensdag 7 december 2022 @ 10:00:
Het is dan ook handig om een kaartverstrekker te hebben die de schade vergoed in dergelijke gevallen.
Maar zelfs dat doen ze niet goed bij Vivid begrijp ik uit het verhaal hierboven...
Ah oké, maar dan moet je wel betaald curve hebben. Ik heb nog de gratis Tier met een aantal kaarten. Ik weet niet of ik plutus kan toevoegen zonder Problem? Volgende de voorwaarde mag ik er maar 2 hebben..Tomba schreef op maandag 5 december 2022 @ 22:08:
[...]
Graag gedaan
[...]
Omdat topups niet instant zijn en soms wel 24 uur duren kun je mbv Curve de aankoop doen op een andere kaart (bv creditcard van je bank) en dan zodra de topup binnen is via 'Go Back In Time' de aankoop overzetten naar Plutus tbc de cashback. Ook biedt Plutus nog geen ApplePay, Curve biedt dit wel dus dat is ook daarvoor een workaround.
[...]
Yup. Moet wel zeggen dat ik eigenlijk tegenwoordig altijd via ApplePay betaal dus een echte meerwaarde is Metal niet meer voor me
Correct, ik heb zelf Black (en de Plutus perk zodat ik die vergoed krijg in PLU)dutchnltweaker schreef op donderdag 8 december 2022 @ 09:11:
[...]
Ah oké, maar dan moet je wel betaald curve hebben. Ik heb nog de gratis Tier met een aantal kaarten. Ik weet niet of ik plutus kan toevoegen zonder Problem? Volgende de voorwaarde mag ik er maar 2 hebben..
Ik denk dat je Plutus niet kan toevoegen tenzij je verder maar 1 kaart hebt nog? Je zou het even na kunnen vragen via de chat functie inde Curve app.
Ik heb gewoon de voorwaarden afgewezen is veel makkelijker dan opzeggen.JohanNL schreef op maandag 5 december 2022 @ 14:41:
[...]
Beter sluit je het alsnog op een ' nette ' manier af, om verder gedoe te voorkomen.
Kans is ook aanwezig dat ze de rekening niet direct blokkeren, maar eerst een negatief saldo laten ontstaan.
En dan is het maar net hoe principieel ze zijn of ze nog achter je aankomen.
Ik verwacht daar zelf ook niet zoveel van, maar wat ik wel weet is dat banken registers bijhouden, met als doel potentiële gevaarlijke klanten te weren.
Geen idee hoe dat in Duitsland precies werkt, maar ik zou het niet riskeren.
In eerste instantie had ik ook hetzelfde idee als jij, maar bij nader inzien doe je dat dus maar beter niet
https://linksharing.samsungcloud.com/vps6E8Mc5ROk
Maar wordt je dan niet "eruit gegooid" binnenkort? (+ formeel is het nu nog bestaand dus en binnenkort misschien nog steeds na ingaan nieuwe vwd, want nog niks beëindigd etc).VincentAbee schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 10:28:
[...]
Ik heb gewoon de voorwaarden afgewezen is veel makkelijker dan opzeggen.
https://linksharing.samsungcloud.com/vps6E8Mc5ROk
En dan voortaan de vraag is uw (bank)relatie ooit door enige bank/verzekeraar opgezegd/beëindigd ja/nee, maar gewoon negeren bij het aangaan van een nieuwe verzekering, financieel produkt oid?
Beter gewoon opzeggen maar denk ik, in mijn geval. Zal wel niet zo'n vaart lopen en is in Duitsland, maar toch, voordat ze weer iets ergens (halfslachtig of verkeerd) registreren in een onderling waarschuwings- of creditsysteem ofzo.