Toon posts:

Plutus.it - Crypto Visa kaart

Pagina: 1 2 3 4
Acties:

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:32

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

Top up op dinsdag ook niet echt direct ;) vanochtend 20€ en 100€ doorgezet naar kaart maar nog niks van te zien…
Bijzonder dat dat zo moeilijk is, sowieso raar die knip tussen je rekening en je Creditcard.

Geld van ABN naar GB rekening is instant maar ja ik heb er pas wat aan als t op de CC staat :p

[Voor 46% gewijzigd door Tomba op 01-11-2022 14:43]

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

• Tomba

Tomba

Emin3m schreef op dinsdag 1 november 2022 @ 16:36:
[...]

proberne tussen 16:17 en 16:19 en 16:47 en 16:49, ik ga het over 10 minuten dus weer proberen om instant te topuppen
Wat is er met die tijden dan? (En zouden mijn overboekingen van vanochtend dan nu ook niet doorgezet moeten zijn, want die zijn er nog altijd niet. Irritant want heb een betaling klaarstaan…)

• Tomba

Tomba

Emin3m schreef op dinsdag 1 november 2022 @ 16:41:
[...]

dat is hocus pocus, staat ergens in discord dat het dan wel kan werken tussen die tijden
dus elk uur tussen 17-19e minuut en 47-49e minuut topuppen en zelfs dan maar kleine kans dat die direct doorgaat hoor

Update: mijn topup nu ook niet instant erop
Komt allemaal super betrouwbaar over dit hahaha. Overigens was de creditcard wel binnen hier binnen 5 dagen op de mat. Wel beetje suf dat ze geen ApplePay doen.

• Tomba

Tomba

Tomba schreef op dinsdag 1 november 2022 @ 14:41:
Top up op dinsdag ook niet echt direct ;) vanochtend 20€ en 100€ doorgezet naar kaart maar nog niks van te zien…
Bijzonder dat dat zo moeilijk is, sowieso raar die knip tussen je rekening en je Creditcard.

Geld van ABN naar GB rekening is instant maar ja ik heb er pas wat aan als t op de CC staat :p
Die van 11.30u is nu binnen:

Die van 12.30u nog niet ;)

• Tomba

Tomba

Rouwette schreef op woensdag 2 november 2022 @ 07:09:
Ik ben nieuw in Plutus, kaart ontvangen.
Gister heb ik de 20 euro van balance naar kaart gezet maar balance is verlaagd, saldo kaart is nog steeds 0… hoelang duurt dat normaal? Storten op balance was zo gepiept
Kijk eens letterlijk naar 1 post boven de jouwe ;)

Zie ook de help site van Plutus zelf:
https://support.plutus.it...ping-up-your-Plutus-Card-
Top-ups with EUR currency can take up to 1 business day to be processed. As weekends are not business days, top-ups initiated on Friday may arrive on Monday.
That being said, mijn top up van gisteren 12.30 is nog altijd niet aangekomen.

• Tomba

Tomba

Tomba schreef op woensdag 2 november 2022 @ 07:45:
[...]

That being said, mijn top up van gisteren 12.30 is nog altijd niet aangekomen.
En daar is ie :)

• Tomba

Tomba

Emin3m schreef op dinsdag 1 november 2022 @ 16:36:
[...]

proberne tussen 16:17 en 16:19 en 16:47 en 16:49, ik ga het over 10 minuten dus weer proberen om instant te topuppen
Geprobeerd om 8.48 en nu er al op, je had dus toch gelijk :)

• Tomba

Tomba

Emin3m schreef op woensdag 2 november 2022 @ 09:24:
[...]

ja dat doe ik dus met de gratis curve card, heb namelijk apple pay echt wel nodig
Great minds ;)
Vandaag eerste betaling gedaan (bij de bakker) met Plutus via Curve

• Tomba

Tomba

Vis schreef op woensdag 2 november 2022 @ 11:37:
Ik probeerde zojuist een betaling te doen bij de appie met m'n horloge (plutus kaart toegevoegd via Google Pay NFC)

Niet gelukt. Werd niet geaccepteerd.

Herkenbaar? En why?

Heb uiteraard tegoed op de kaart.
Albert Heijn (buiten wat uitzonderingen) accepteert alleen Maestro dus geen creditcards.

• Tomba

Tomba

Vis schreef op woensdag 2 november 2022 @ 11:47:
Oke thanks, dus de Jumbo of Aldi/Lidl dan maar?
Lidl werkt in ieder geval perfect kan ik bevestigen.

• Tomba

Tomba

Zazabez1 schreef op vrijdag 4 november 2022 @ 08:58:
Gisteren voor het eerst met Plutus bezig geweest.
Ik heb de €20 op de kaart gezet en vervolgens de perk ‘Curve’ geselecteerd.
Daarna heb ik bij Curve mijn kaart geupgrade naar Black en de betaling met de Plutus kaart gedaan.

So far so good, de betaling via Plutus was gelukt.
Vanochtend check ik de Plutus app en zie ik geen cashback voor deze betaling, nog vreemder is dat mijn Curve perk ineens niet meer geselecteerd staat….

Ik heb de vraag bij support neergelegd, maar mijn eerste ervaringen zijn niet zo best.

Iemand anders dit al eens meegemaakt?
Ik heb het andersom, ook Curve perk maar mijn Curve betaling is van een andere CC afgeschreven dan Plutus. Nu blijk je de Curve kosten niet te kunnen ''back in timen' via de app. Wacht al 3 dagen op reply vanuit Curve :-/

Ook een leuke trouwens, gisteren 3x (vruchteloos :P) proberen te laden met mijn EV waarbij een reservering (via Curve) van 5eu per keer geplaatst is. Reservering is allang weer weg maar het totaalbedrag op mijn Plutus kaart is nog steeds -15eu

[Voor 12% gewijzigd door Tomba op 04-11-2022 10:58]

• Tomba

Tomba

Tomba schreef op vrijdag 4 november 2022 @ 10:57:
[...]

Ook een leuke trouwens, gisteren 3x (vruchteloos :P) proberen te laden met mijn EV waarbij een reservering (via Curve) van 5eu per keer geplaatst is. Reservering is allang weer weg maar het totaalbedrag op mijn Plutus kaart is nog steeds -15eu
Inmiddels 24 uur later de 3x5 euro retour (compleet onzichtbaar in het overzicht ;) )

• Tomba

Tomba

Ik denk dat het voornaamste ding dat Plutus moet veranderen de top up is. Dat duurt gewoonweg echt te lang (helemaal als er een weekend tussendoor komt :/)

• Tomba

Tomba

enermax schreef op vrijdag 4 november 2022 @ 18:29:
@Tomba Je moet er iets voor over hebben om geld te verdienen. Ik heb al in 7 maanden 540 euro omgezet, dus ik ben niet (meer) bang om er meer dan 400 euro op te zetten op maandag.

[…]
Daar ben ik ook niet bang voor, tis meer dat als je direct geld erop moet hebben om iets te kopen dat dat niet kan. Gaat de top up ‘mis’ op vrijdag kan je tot maandag wachten das best knudde.

• Tomba

Tomba

lubbertkramer schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 19:40:
[...]

Klopt, op de 89 krijg ik 10 euro in PLU en over de overige 79 euro dan 3% cashback. Best wel balen tbh, nu overwegen om toch maandelijks te gaan en alles in PLU terug te krijgen (betaal je 107 euro per jaar en krijg je dus 107 euro in PLU) maar bij jaarlijks abo minus 10 euro plu en cashback betaal je 77 voor een jaar disney+
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Wat je even vergeet is dat je na je jaarbetaling je perk 11 maanden op een andere kan zetten, want je betaalt immers maar 1x per jaar Disney+
Dan krijg je dus tot 120 euro PLU plus 3% over de 79 euro van Disney+ is 122,37 in PLU :)

[Voor 8% gewijzigd door Tomba op 05-11-2022 13:52]

• Tomba

Tomba

lucatoni schreef op zaterdag 5 november 2022 @ 17:54:
[...]

Volgens mij niet hoor. Je krijgt maandelijks maximaal 10 euro PLU per perk. Het is niet dat je bij een jaar betaling opeens 120 euro PLU krijgt.
En hoeveel maanden zitten er in 1 jaar? Precies 12 :)
Lees mijn post nog eens goed door en dan vooral het stukje
11 maanden op een andere

[Voor 14% gewijzigd door Tomba op 05-11-2022 19:05]

• Tomba

Tomba

Gisteren via Curve (want Plutus heeft geen Apple Pay :/ ) bij Lidl betaald maar nu zie ik de naam ‘LIDL’ helemaal niet op het afschrift. Benieuwd of de cashback (heb de Lidl perk) wel goed gaat…

• Tomba

Tomba

lucatoni schreef op zondag 6 november 2022 @ 06:58:
[...]

Je zin is dan wat verwarrend, omdat je spreekt van je krijgt 120 PLU. Dacht dus dat je bedoelde puur voor de Disney perk. Maar je hebt gelijk, als je resterende 11 maanden gebruikt maakt van een andere Perk, kan je uitkomen op totaal 120 euro aan PLU.
Ik zei tot 120 PLU.

Ik denk dat dit de essentie van je reactie is:
Dacht dus dat je bedoelde
;)
Anyway blij dat het nu voor je duidelijk is.

• Tomba

Tomba

iSchel schreef op zondag 6 november 2022 @ 09:33:
[...]

Ik betaal ook via de Plutus / Curve combi en mijn ervaring is dat als de betaling definitief is, de vendor naam er wel bij staat. Ff geduld dus!
Ook bij Curve? Daar kan ik inmiddels GBIT gebruiken maar mijn 1% cashback (heb black) is niet getriggerd en nergens staat Lidl genoemd. Wel een nummer (wellicht het filiaalnummer?) en de plaatsnaam. Is wel herkend overigens als Groceries zie ik nu.

Btw ligt het aan mij of is support bij Curve non existent? Krijg helemaal geen enkele reactie op chats.

[Voor 9% gewijzigd door Tomba op 06-11-2022 11:00]

• Tomba

Tomba

iSchel schreef op zondag 6 november 2022 @ 11:32:
[...]

Ja, ook bij Curve en gbit komt uiteindelijk de vendor naam bij Plutus te staan en krijg je je perk.

Klantenservice bij Curve is vreselijk. Bij een transactie hebben ze een handmatige gbit toegezegd, maar daar wacht ik al ruim twee weken op. Ik stuur bijna dagelijks een reminder.
Oke. Dan wachten we nog even af :)

Ik moet zeggen dat ik bij Vivid als niet betalende klant een betere service en response kreeg dan bij Curve als betalende klant. Bijzondere ervaring, lees er op Reddit ook behoorlijk wat klachten over.

• Tomba

Tomba

iSchel schreef op zondag 6 november 2022 @ 11:32:
[...]

Ja, ook bij Curve en gbit komt uiteindelijk de vendor naam bij Plutus te staan en krijg je je perk.

[…]
Inmiddels is ie 1 op 1 doorgezet naar Plutus zonder vermelding van Lidl. (CRV * [getal] [plaatsnaam] dus)
Heb het toch maar even gemeld bij curve.

• Tomba

Tomba

DvE schreef op maandag 7 november 2022 @ 14:00:
@Timmy Misschien wordt het tijd om dit soort informatie (stortingen / overschrijvingen naar kaart doorlooptijd) ook op te nemen in de startpost.
Nu er een nieuwe aanwas van gebruikers is, gaat iedereen deze vragen weer stellen.
Of zo'n mooi rood kader onderin :)

• Tomba

Tomba

Menno1 schreef op maandag 7 november 2022 @ 14:31:
Vraagje: Als je getrouwd bent kun dan allebei apart een plutus account hebben/maken? Beide accounts hebben dan hun eigen Perks.
Ja

• Tomba

Tomba

Tis compleet random, de ene keer is t instant de andere keer duurt t bijna een dag. Zou fijn zijn als daar wat op gewonnen kon worden...

• Tomba

Tomba

Omdat een aankoop geannuleerd is vanwege ‘prijsfout’ heb ik geld terug geboekt naar mijn SEPA rekening bij ABN. Daar waar heen boeken nagenoeg instant is is het terug boeken al even snel als geld door boeken naar de kaart. Inmiddels 16 uur aan het wachten op mijn geld :/ Wijze les dus, eerst via curve op gewone CC zetten en dan via GBIT pas naar Plutus nadat de aankoop 100% zeker doorgaat…

• Tomba

Tomba

Tomba schreef op woensdag 9 november 2022 @ 08:27:
Omdat een aankoop geannuleerd is vanwege ‘prijsfout’ heb ik geld terug geboekt naar mijn SEPA rekening bij ABN. Daar waar heen boeken nagenoeg instant is is het terug boeken al even snel als geld door boeken naar de kaart. Inmiddels 16 uur aan het wachten op mijn geld :/ Wijze les dus, eerst via curve op gewone CC zetten en dan via GBIT pas naar Plutus nadat de aankoop 100% zeker doorgaat…
Rond 11u stond t op mijn rekening, 18,5 uur dus. Overigens staat 12€ die ik gisteren richting kaart gestuurd heb er nog altijd niet op, zou toch wel fijn zijn als Plutus er werk in steekt dat dat geld gewoon direct over is.

• Tomba

Tomba

etreur76 schreef op woensdag 9 november 2022 @ 15:14:
[...]

ik krijg zowel in Curve als in Paypal ook een foutmelding als ik de plutus kaart wil koppelen... lijkt een doodlopende route zo. Of heeft iemand nog tips?
Mijn Plutus kaart werkt prima in Curve in ieder geval.

• Tomba

Tomba

Tijdlijntje geld op creditcard krijgen
8.01 geld overboeken via SEPA
8.04 aangekomen op Plutus rekening
8.18 naar kaart doorgezet (@Emin3m ;) )

Tot op heden nog niet op kaart. Vorige keer duurde t 5 dagen (vrijdagmiddag gestort, maandag bevestiging, s ochtends doorgezet naar kaart en dat kwam woensdag aan), blijf t bizar vinden waarom het ‘laden’ zo lang moet duren.

• Tomba

Tomba

itguy013 schreef op maandag 14 november 2022 @ 11:06:
Vanochtend +€1k overgemaakt, was instant binnen. En vervolgens topup naar de kaart duurde 2 minuten.

Bij Reciever moet dus ook je eigen naam + achternaam in staan als het meer dan €20,- is. Hiervoor was bij mij de reciever Plutus welke continu geweigerd werd :(
Topup naar kaart duurt voor mij dus inmiddels sinds 8:18 (en dat was lang geen 1000€ ;) ) Overmaken via SEPA is inderdaad instant (mits het geen weekend is)

[Voor 6% gewijzigd door Tomba op 14-11-2022 11:11]

• Tomba

Tomba

itguy013 schreef op maandag 14 november 2022 @ 11:13:
[...]

Toch bijzonder dat bij de één het bijna instant is en bij de ander lang duurt.

Ik heb wel het everyday abonnement, misschien dat ze hier nog in prioriteren?
Ik heb ook het everyday abo en het is compleet random. Heb het van direct tot 5 (!) dagen zien duren voor het erop stond. Thank god for Curve zodat ik geen 1000€ op de kaart hoef te laten staan :p

• Tomba

Tomba

swbr schreef op maandag 14 november 2022 @ 11:50:
Ik las ergens op reddit dat ze elk half uur een batch van de Engelse bank (waar je je geld op stort) naar de Litouwse bank (waar het geld op je saldo komt) sturen, maar dat er een maximum zit op die batch.

[...]

Dat zou betekenen dat als er veel mensen tegelijk hun saldo willen ophogen dat het langer gaat duren. Misschien dat ze met kleine bedragen de 'gaten opvullen', dat zou verklaren waarom kleinere bedragen vaak eerder op je saldo staan dan grote bedragen.
Hopelijk wordt t inderdaad beter want dit is echt niet heel handig en voelt bovendien wat shady aan. Inmiddels bijna 4 uur sinds topup and nothing yet :/

• Tomba

Tomba

Timmy schreef op maandag 14 november 2022 @ 14:44:
[...]

Plutus heeft keurig omschreven dat dit kan gebeuren; het staat op het bewuste scherm. Het zou maximaal 1 werkdag mogen duren en indien het langer duurt dan is er de servicedesk.
[…]
Daar ben ik me terdege van bewust:

Tomba in "Plutus.it - Crypto Visa kaart"

Neemt niet weg dat t uiterst irritant is hoe random de topups werken (soms direct, soms 3 werkdagen)
Timmy schreef op maandag 14 november 2022 @ 14:44:
[...]

Plutus werkt aan een oplossing maar dat is onderdeel van een groter project waarbij een nieuwe payment provider wordt gebruikt. Vanaf begin volgend jaar zouden ze gebruikers gaan migreren. Tot die tijd heb je helaas wat geduld nodig.
Das goed om te horen, kan me niet snel genoeg zijn :)

[aanvulling]
Over die Servicedesk gesproken, die reageren zelf al met
Due to the increased amount of requests in the last few days, our current response times for high-priority cases is up to 3 days, and for lesser-priority cases is up to 2 weeks.
(Mijn Lidl perk werkt niet vandaar contact gezocht)

[Voor 17% gewijzigd door Tomba op 14-11-2022 17:01]

• Tomba

Tomba

Tomba schreef op maandag 14 november 2022 @ 08:29:
Tijdlijntje geld op creditcard krijgen
8.01 geld overboeken via SEPA
8.04 aangekomen op Plutus rekening
8.18 naar kaart doorgezet (@Emin3m ;) )

Tot op heden nog niet op kaart. Vorige keer duurde t 5 dagen (vrijdagmiddag gestort, maandag bevestiging, s ochtends doorgezet naar kaart en dat kwam woensdag aan), blijf t bizar vinden waarom het ‘laden’ zo lang moet duren.
21.12 top up binnen

• Tomba

Tomba

swbr schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 10:02:
Hoe krijgen jullie uberhaupt antwoord op een support ticket? Ik heb er nu eentje die 9 dagen open staat, geen enkele reactie gehad tot nu toe.
Heb 2x ticket geopend, die van 26-10 kreeg ik dezelfde dag nog reactie, die van afgelopen zondag staat nog open ;)

• Tomba

Tomba

Jelmer93 schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 19:34:
Dus als ik het goed begrijp kan ik bij bol ook betalen met mijn Plutus kaart? Ik bestel zeer regelmatig daar
Ja hoor, dat kan. Bij Bol kan je gewoon met MasterCard en Visa betalen.

• Tomba

Tomba

Niann-Tsyr schreef op woensdag 16 november 2022 @ 01:31:
[...]

Ok, maar ik zie dat niet staan op die perks pagina van Plutus over cashback standaard op alle uitgaven. Die FAQ vragen eronder zijn ook niet duidelijk. Waar kan ik dit dan wel zien?
Je krijgt gewoon op alles 3% Plutus cashback dus ook op Bol. Daarnaast heb je perks die je verhoogde cashback geven. Neem je bv Lidl krijg je de eerste 10€ in Pluton en dan nog 3% over de rest.

• Tomba

Tomba

En vandaag
9.44 SEPA overboeking
9.46 binnen
9.48 top up gedaan
9.48 top up direct binnen

• Tomba

Tomba

Tomba schreef op woensdag 16 november 2022 @ 09:56:
[...]

En vandaag
9.44 SEPA overboeking
9.46 binnen
9.48 top up gedaan
9.48 top up direct binnen
Nu net nog een poging
10.41 SEPA overboeking
10.44 binnen
10.48 top up gedaan
10.48u top up direct binnen

Weekdagen 9.48 en 10.48 lijken dus vooralsnog goede momenten voor de top up ;)

• Tomba

Tomba

MevrouwDeKat schreef op woensdag 16 november 2022 @ 10:28:
Mijn kaart viel gister op de deurmat! Heb voor nu de Lidl perk aangezet. Even uitvinden hoe dit allemaal weer werkt. Maar volgens mij hoef ik niet perse een Metamask account te koppelen, maar kan ik ook gewoon direct als de PLU vrij komt deze naar Euro schuiven?
Correct.

• Tomba

Tomba

Dacuuu schreef op woensdag 16 november 2022 @ 23:01:
[...]

Vandaag de jumbo betaling gedaan? Even wachten tot morgen of overmorgen, dan staat alles correct.
Tis echt hit and miss wat dan aan gaat. ‘Mijn’ Lidl gaat niet goed dus mijn Perk voor deze maand is niet afgegaan. Support reageert helemaal niet (t lijkt wel Curve :p) dus ik vrees dat ik beter een andere Perk aan kan gaan zetten.

• Tomba

Tomba

Froenker schreef op donderdag 17 november 2022 @ 08:39:
[...]

Heb jij rechtstreeks betaald, via curve of naderhand via GBIT?
Zowel via 2x Curve (zonder GBIT, puur omdat ik dan wel Apple Pay heb) als met de Plutus kaart betaald. Alle 3 de keren niet geregistreerd als Lidl…

• Tomba

Tomba

Timmy schreef op donderdag 17 november 2022 @ 08:48:
[...]

Of de perk wordt geactiveerd ligt geheel aan de omschrijving van de betaling, die omschrijving is afhankelijk van de betaalterminal en dus winkelier. Als Plutus in de omschrijving niet "Lidl" kan herkennen dan wordt de perk niet automatisch toegekend. Daar is ook weinig aan te doen anders dan de servicedesk vragen de perk alsnog toe te kennen maar ook dan moet er in de omschrijving in ieder geval een verwijzing naar Lidl zijn...

Support heeft het erg druk. Er is een flinke achterstand dus je zal wat geduld moeten opbrengen ;)
Er komt inderdaad geen Lidl terug in het overzicht, met mijn Vivid card werkt het wel gewoon bij deze vestiging. (Daar zie ik gewoon Lidl in het overzicht staan)
Ik wacht rustig af ;)

[Voor 3% gewijzigd door Tomba op 17-11-2022 13:57]

• Tomba

Tomba

CHRlS schreef op donderdag 17 november 2022 @ 23:25:
Begin van de avond geld overgezet van current account naar kaart (dus binnen Plutus) maar het staat er nog niet op. Gebeurt dit vaker dat het zo lang duurt. Ik zou verwachten dat binnen het platform dit instant is.
Ja, dit topic staat er vol mee :)

Ik heb zelf wat tests gedeeld:

[Voor 19% gewijzigd door Tomba op 18-11-2022 06:45]

• Tomba

Tomba

@enermax is that you? ;)

[Voor 17% gewijzigd door Tomba op 18-11-2022 12:01]

• Tomba

Tomba

enermax schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 13:50:
@Tomba Dat plaatje heb ik van discord gehaald ;) Ik werk niet voor Plutus. Heb geen staked Plu, Wel sinds kort 2 kaarten+abo en verkoop alle Plu. Tikken de 70 aan, gestart in mei. O-)

Deze maand start hi.com met de kaarten. Dan heb ik samen 9 perks |:(
Hehehe snapte ik al ;)

Dat hi ben ik wel benieuwd naar je ervaringen. Jammer dat dat topic dicht moest.

• Tomba

Tomba

Skrunsies schreef op zaterdag 19 november 2022 @ 10:53:
HAHAHA, hallo Roellie :w

Ik betaal dus ' alles' met mijn ING card.

In de week tank ik voor een €150 per week ( €650 p/m)
Boodschappen met Jumbo thuisbezorgd €150 per week ( €650 p/m)
Bij de Vattenfall heb ik mijn maandbedrag aan de hoge kant gezet ( €550 p/m )

Mijn dochter heeft een rekening bij de Rabobank en heb voor het gemak om die reden een extra rekening daar geopend omdat wij haar geld beheren. Bijkomend voordeel van de Rabobank is dat geld overmaken naar Plutus instant is. Wanneer je dan in de ochtend het geld top upt bij Plutus en je doet dit zo rond 10hr dan staat het veelal direct op de card of meestal in de avond.

Heb er een beetje een sport van gemaakt om zoveel mogelijk met de ING cc te betalen en dan 1x in de week GBIT te doen, denk hierbij dus aan de vaste lasten en voorschieten op dingen.

Ik wil niet meer zo als bij CDC 'extra' eigen geld in een card steken voor staking ( vreemde zin :) ), dan wil ik in de volgende bull run kijken wat ik bij elkaar verzameld heb en dan met mijn dochters 'gratis' op vakantie, of om zetten naar BTC.

Er kunnen duizenden euros weglekken en dat boeit me niks.. Maar als ik een paar euro cashback misloop baal ik als een stekker. _O-
Maar hoe betaal je Vattenval dan met je creditcard? Buiten de Jumbo, Aldi en Lidl (en Curve ;) ) heb ik niets ‘vaste lasten’ wat ik met creditcard kan betalen helaas… (en dan denk ik aan Verzekeringen, hypotheek, energie, telefoon)

• Tomba

Tomba

Gelukszoekr schreef op zaterdag 19 november 2022 @ 11:36:
[...]

Oke, top. Dat was m'n vraag :P. Je krijgt via de site een link en de mogelijkheid voor betalen met cc.

Mijn leveranciers geven die mogelijkheid helaas niet. Dus gebruik ik Billhop. Zo betaal ik eerst 3% extra, en daarna gaat er 8% vanaf. Dus netto alsnog 5% cashback.
Heb jij voor 20.000€ aan Plutus in staking staan dan?

• Tomba

Tomba

Gelukszoekr schreef op zaterdag 19 november 2022 @ 13:04:
[...]

Het is niet helemaal €20k nu. Maar ja, 2000 PLU
Kanonnen, dan snap ik dat je zoveel PLU binnen trekt :p Voor mij gaat de prijs van 250 PLU al veel te ver hahaha. Zie dat Pluton nu op €8,50 staat dus met 8% moet je dus 212.500€ uitgeven via je Plutus kaart voor je het er uit haalt, pfoe.
Dan is Hi toch wel stukkie goedkoper ;)

[Voor 23% gewijzigd door Tomba op 19-11-2022 13:14]

• Tomba

Tomba

Gelukszoekr schreef op zaterdag 19 november 2022 @ 13:20:
[...]

Wat je kan doen, is voor Premium gaan zonder staking. Wat Skrunk ook doet.

Dan gebruik je bijvoorbeeld je 3 perks voor Netflix, Spotify en Prime. Dan betaal je per maand €15 meer dan wat je nu kwijt bent. En daar krijg je voor €30 aan PLU terug.

En dan ga je alles met die kaart betalen. €1000 per maand gemiddeld moet lukken als je een beetje je best doet. Dat geeft je dan nog €30 per maand aan PLU.

Bij elkaar dus €60 aan PLU. Stel dat PLU op €9 blijft staan dan heb je na 37 maanden 250 PU gespaard en ga je naar 4%.

Zelf heb ik die 2000 PLU goedkoop vanwege een dikke trade. Mijn gemiddelde inkoopprijs per PLU zit rond de €2.70
Als Premium een hogere cashback zou geven zou t wellicht de moeite zijn maar 10€ extra uitgeven voor 1 extra perk zodat je 10€ extra aan PLU kan scoren klinkt mij onlogisch in de oren. Tot nog toe in 3 weken 2.75 PLU gesprokkeld (zou meer moeten zijn maar Curve heeft geïncasseerd van de verkeerde creditcard dus die PLU gaan al aan me voorbij en de Lidl perk lijkt voor mij niet te werken, 4x bij Lidl geshopt, alleen de 3% cashback) dus met die snelheid zit ik na zo’n 250 weken (4.8 jaar) ook op 250 PLU

BTW waar kopen jullie überhaupt PLU? Coinbase staat me kopen niet toe:

[Voor 14% gewijzigd door Tomba op 19-11-2022 13:30]

• Tomba

Tomba

Gelukszoekr schreef op zaterdag 19 november 2022 @ 13:30:
[...]

Je kan met je Curve kaart "Go back in time" gebruiken om die transacties alsnog via Plutus te laten gaan.
[…]
Dat kan niet met de Curve kosten zelf helaas. Heb daarvoor ticket ook geopend bij Curve maar ja die helpdesk daar reageert gewoon helemaal niet ;)
Gelukszoekr schreef op zaterdag 19 november 2022 @ 13:30:
[...]

Als een perk niet afgaat, even een ticket aanmaken, dan krijg je deze alsnog
Even een ticket aanmaken done, reactie tot op heden niets :p
Maar goed ze zijn de achterstand aan t weg werken dus dat zal wel goed komen. Alleen wel kl.ten dat t er op lijkt dat ik voor de Lidl perk dan maandelijks een ticket aan moet maken want geen van de 4 bezoeken geeft de Perk. Niet raar op zich overigens want de afschrijving bevat nergens het woord Lidl…

• Tomba

Tomba

Tomba schreef op woensdag 16 november 2022 @ 10:48:
[...]

Nu net nog een poging
10.41 SEPA overboeking
10.44 binnen
10.48 top up gedaan
10.48u top up direct binnen

Weekdagen 9.48 en 10.48 lijken dus vooralsnog goede momenten voor de top up ;)
Vandaag stipt 9.48 weer top up gedaan en helaas deze keer niet instant. Het blijft dus toch random (3x goed gegaan hiervoor)

Correctie, near instant, duurde iets meer dan een kwartier dus snel zat :)

[Voor 8% gewijzigd door Tomba op 22-11-2022 10:07]

• Tomba

Tomba

igi0n schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 10:13:
[...]

Blijft toch bijzonder. Ik heb gisteravond (rond 20:00) een top-up gedaan maar nog niet verwerkt.
Mijn advies: doe t 9.48 of 10.48 dan gaat t bij mij tot op heden (near :P) instant. Geen idee waarom overigens...

• Tomba

Tomba

Jelmer93 schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 13:51:
[...]

Dat van verlies begrijp ik niet helemaal de black kaart is immers gratis bij een curve perk. dus dat kost feitelijk niks. Ik zit er wel aan te denken als ik meer curve/plutus ga gebruiken om bij curve een subscription van 3Eu te nemen zodat ik over meer betalingen een cashback krijg. Top ups gaan inmiddels door de week instant icm Rabobank.
Welke subscription van 3€ bedoel je?
https://www.curve.com/plans/
Ik denk dat het er vooral in zit dat er als je onder de 2000€ per maand blijft je net zo goed Curve X kan nemen wat 'maar' 5€ per maand is. Als je 500€ uit geef bij de locaties waar je 1% cashback krijgt heb je die 5€ er dus uit. Anders is het interessanter om een andere perk te nemen die meer oplevert en de 5€ Curve X variant te nemen.

[Voor 6% gewijzigd door Tomba op 22-11-2022 14:32]

• Tomba

Tomba

Jelmer93 schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 15:04:
[...]

Ik heb al Curve black met een cashback Perk bij Plutus van 10.
Echter moet je dacht ik 3eu betalen om boven de 300 euro nog cashback te krijgen bij plutus.
Bij het ophogen bij Plutus naar 2500 dacht ik krijg je 2 extra perks. Daar zou ik inderdaad Shell/Lidl kunnen gebruiken.

Edit: die perk is inderdaad 5, maar aan de andere kant die verdien je terug door 1 extra perk
De grens is 250€ en niet 300€ en ook Plutus heeft geen abo van 3€ per maand. Er is tevens geen Plutus abo waarmee je naar 2500 gaat, wel Everyday a 4,99 voor 2 perks en 2000€ per maand en Premium a 14,99 voor 3 perks en 22500 per maand:
https://plutus.it/accounts

@enermax heb jij 2 Plutus cards aan je Curve hangen?

[Voor 9% gewijzigd door Tomba op 22-11-2022 16:16]

• Tomba

Tomba

Als je je perks niet wilt wisselen voor de volgende maand hoef je dan niets te doen? Bij next month staat nu niets ingevuld vandaar de twijfel:

Wanneer is trouwens de rollover? Is dat gewoon per de eerste?

• Tomba

Tomba

iSchel schreef op woensdag 23 november 2022 @ 16:26:
[...]

Je moet iedere maand opnieuw je perks kiezen, anders heb je niks!
Heb inmiddels de help pagina gevonden;

https://support.plutus.it...029-How-Plutus-Perks-work
If you have not selected anything in your "Next month" section, it will automatically lock in the "Current month" again and the perks selected there.
Dus je reactie klopt niet :)

• Tomba

Tomba

MadMess schreef op woensdag 23 november 2022 @ 22:09:
In die zin wachten we het wel af, ga het gewoon 1 keer in de maand doen en dan maar via Curve alles via gbit omzetten
Als je t een beetje uitmikt (prijs laag, PLU schommelt tussen de 7.50 en 10€) pak je dan ook wat extra Pluton mee.

• Tomba

Tomba

Emin3m schreef op donderdag 24 november 2022 @ 09:02:
[...]

Ja hier zijn ze wel mee bezig om het instant te krijgen, moet nog eea ontwikkeld worden. Waar ik ook van baal is dat je niet goed kan inzien in de app, van welke transactie je al rewards heb gekregen
Dat laatste is wel gewoon zichtbaar via de website:

(Pending in deze context is dat de 45 dagen dat ie 'vast' staat nog niet voorbij is)

• Tomba

Tomba

CHRlS schreef op donderdag 24 november 2022 @ 08:57:
Hier ook geregeld +24 uur. Vind dit toch wel een groot nadeel van deze kaart. Het is te belachelijk voor woorden dat een interne transfer op hun platform zo lang moet duren.
Mijn tip zou zijn, doe het om 9.48:

Credits voor deze ontdekking zijn overigens voor @Emin3m ;) (Emin3m in "Plutus.it - Crypto Visa kaart")

[Voor 7% gewijzigd door Tomba op 24-11-2022 09:16]

• Tomba

Tomba

Now I am tempted :) Leuke actie. Hoe makkelijk is het om weer terug te schakelen naar Everyday?

• Tomba

Tomba

enermax schreef op donderdag 24 november 2022 @ 13:11:
[...]

Als het goed is 2 klikken, kun je al doen 1 dag na de activatie. Als je niet weet welke je moet pakken. Zet 200 euro op je kaart. Pak Shell onbemand tank via Curve voor een twintig euro. Dan schrijft Curve 150 af. Krijg je 10 euro van de perk en 4.50 van de tankbeurt in PLU. Je krijgt wel je 150 euro - tankbedrag terug na 1 week.
Ik heb een EV dus die Shell perk gaat m niet worden vrees ik :P (wel een enorm goede tip)

• Tomba

Tomba

Rouwette schreef op donderdag 24 november 2022 @ 13:21:
[...]

Hmm ik heb de black actie gepakt maar heb de extra perk per direct, dacht pas vanaf januari?
Je PLU reward komt in januari, je upgrade begint per direct.

• Tomba

Tomba

Tomba schreef op donderdag 24 november 2022 @ 13:05:
[Afbeelding]
Now I am tempted :) Leuke actie. Hoe makkelijk is het om weer terug te schakelen naar Everyday?
Ik zit door de Perks te kijken en voor mij persoonlijk zit er toch wel erg weinig bij ;) Lidl en Curve zijn eigenlijk de enige die ik actief gebruik (ow ja heb ook nog Amazon Prime maar das maar 2.99€ per maand :P)
Denk dat ik desondanks ga upgraden, 5€ besparen op 'Everyday' voor een maand is toch niet vervelend. Neem ik wel 10€ Apple tegoed, kan dan mooi naar betalen van iCloud gaan :P

• Tomba

Tomba

Rouwette schreef op donderdag 24 november 2022 @ 13:21:
[...]

Hmm ik heb de black actie gepakt maar heb de extra perk per direct, dacht pas vanaf januari?
Wel vreemd trouwens, ik lees hier het volgende;
Updating an ongoing subscription

At the moment, moving Everyday>Premium or Premium>Everyday during an active subscription period is not an available option. Any upgrade/downgrade needs to wait for the current subscription period to end.

You can use the subscription management options to queue up your next intended plan.
Hebben ze je creditcard al geincasseerd en wat staat hier bij jou?

[Voor 18% gewijzigd door Tomba op 24-11-2022 13:38]

• Tomba

Tomba

enermax schreef op donderdag 24 november 2022 @ 13:39:
[...]

Vriendin heeft dezelfde kaart aan de NFC van de telefoon hangen. Als ik niet een perk kies dan activeert zij wel Starbucks O+.

Ik betaal trouwens Amazon Prime via Curve: Heb namelijk Amazon als 1 van de 3 shops. Toch weer 3 cent. :F
Hoe krijg je dat voor elkaar? (Curve kaart bij je vriendin op de telefoon)

Bij Curve heb ik Amazon idd ook als 1 van de 1% cashbackers hahaha, zo met de Sint/Kerst tijd toch al best wat opgeleverd.

• Tomba

Tomba

Rouwette schreef op donderdag 24 november 2022 @ 14:03:
[...]

code:
1
2
3
4
Current Plan
Everyday
Upgrade to unlock more rewards and perks.
Your new Starter plan will automatically take effect at the start of the next billing cycle 24 December 2022.
de 4.99 is vandaag afgeschreven ja.
Ah je bent van Free naar Everyday gegaan. Ik heb al Everyday en kan naar Premium. Dan denk ik dat de Help pagina klopt en mijn Premium pas per 5-12 in gaat :)

• Tomba

Tomba

Tomba schreef op donderdag 24 november 2022 @ 14:05:
[...]

Ah je bent van Free naar Everyday gegaan. Ik heb al Everyday en kan naar Premium. Dan denk ik dat de Help pagina klopt en mijn Premium pas per 5-12 in gaat :)
Ja dus:

FYI ik kan voor volgende maand nog niet 3 perks kiezen.

[Voor 5% gewijzigd door Tomba op 24-11-2022 14:20]

• Tomba

Tomba

Ypho schreef op donderdag 24 november 2022 @ 15:12:
Overgaan van Everyday > Premium is een beetje onduidelijk. De melding zegt dat het gelukt is, maar een refresh laat bijna niets zien (focus is nog steeds op "everyday"). Het enige waar ik iets uit kan opmaken is:

[...]

Ik ga er dan vanuit dat ik eind december overga naar Premium (helaas, want ik zit nu al op de 2000 voor de 3%), in december dan de perks kies voor januari, en ik dan in januari weer kan "terug" kan naar Everyday?
Klopt zie mijn post:
Op 23-12 kan je je extra perk kiezen (omdat je dan pas Premium hebt)

• Tomba

Tomba

igi0n schreef op donderdag 24 november 2022 @ 15:08:
Zijn er users die de Spotify perk gebruiken voor Spotify Family? Als ik het goed lees krijg je 100% terug, dus €14,99 in PLU. Klopt dat?
Zie de tip van @enermax , omzetten naar Litouwen (kan want je Plutus kaart komt uit Litouwen ;) ) en dan goedkoper uit zijn:

Je betaalt dan 10.99-10-0,03=96 cent voor Family

[Voor 3% gewijzigd door Tomba op 24-11-2022 15:36]

• Tomba

Tomba

Vis schreef op donderdag 24 november 2022 @ 19:30:
[...]

Handige tip 👍🏼

Maar hoe doe je dat met leden toevoegen als je moet aangeven op hetzelfde adres te wonen? Wat vul je in dan?
Ik heb zelf Apple Music dus eerlijk gezegd geen idee ;)

• Tomba

Tomba

Vis schreef op donderdag 24 november 2022 @ 21:53:
[...]

Ik kan met een ander account dus niet de Country of region aanpassen.. zie alleen de optie Netherlands.

Dus helaas zegt Spotify dan zodra ik op die link klik dat ik niet in hetzelfde land zit.
Heb je daaraan een betaal optie gekoppeld?
Zie https://support.spotify.c.../country-region-settings/
Als je toch je land of regio wilt wijzigen, dan moet je je betaalmethode bijwerken naar een methode die daar is goedgekeurd:

Log in op je accountpagina.
Klik onder Je abonnement naast je betaalmethode op BIJWERKEN.
Voer een nieuwe betalingsmethode in die is uitgegeven in je nieuwe land.

• Tomba

Tomba

Tomba schreef op donderdag 24 november 2022 @ 09:15:
[...]

Mijn tip zou zijn, doe het om 9.48:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]

Credits voor deze ontdekking zijn overigens voor @Emin3m ;) (Emin3m in "Plutus.it - Crypto Visa kaart")
En ook vandaag weer direct :)

9:48 is the magic number (althans voor mij ;) )

• Tomba

Tomba

maxiz schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 13:11:
[...]

En is het niet zo dat je 2 maanden lid bent/moet zijn als je over 1 maand volledige cashback wil ontvangen? één dag na een volledige maand en je 2e maand is in principe al ingegaan. Kosten over die 2e maand worden niet vergoed.
Ik denk dat dit inderdaad het geval is

• Tomba

Tomba

Tomba schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 13:31:
[...]

Ik denk dat dit inderdaad het geval is

Je hoeft dus inderdaad maar 1 maand te betalen.

• Tomba

Tomba

Th1x4nG schreef op maandag 28 november 2022 @ 12:40:
[...]

Ik heb gisteren 600 EUR van current account naar kaart gezet en die is nog pending.
Vandaag had ik 640 EUR van current account naar kaart gezet en die was meteen beschikbaar.

Zero sense made. ;w
En gisteren was t weekend ;)

Mijn ervaring is dat 9.48 het ideale moment is om geld door te zetten. Komt dan (tot nog toe) altijd direct aan op de kaart.

• Tomba

Tomba

Th1x4nG schreef op maandag 28 november 2022 @ 13:10:
[...]

Daar kan ik in volgen, maar zou je dan niet verwachten dat die van het weekend aan de start van maandag gedaan worden?
Ervaring leert dat dat helaas niet zo is nee :/
(Das ja je zou t verwachten maar het is dus zelden zo)

• Tomba

Tomba

MadMess schreef op maandag 28 november 2022 @ 13:26:
Inmiddels nog steeds aan het wachten op een top up van 22 november. Ticket bij support ingeschoten, schijnbaar is er vorige week iets mis gegaan en ze hopen dat het deze week weer opgelost word, ben benieuwd.

De instant top up gaat bij mij alleen goed op de 21ste minuut in de ochtenduren.
Das geen lekker gevoel zeg als je geld zolang ‘vast zit’.

Voor mij is en blijft 9.48 the magic number (vanochtend ook weer ruim 200€ instant over)

• Tomba

Tomba

Gelukszoekr schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 15:22:
[...]

Schilder. Ik heb m wel verteld dat ik z'n factuur in 2 delen zou betalen, vanwege de limieten dus :P
Is echt wel alleen interessant als je zoals jij een dikke bult PLU hebt 'gestaked'. Met 3% cashback kan dat de moeite niet zijn. (BIllhop vraagt immers 2.95% van het bedrag dus krijg je effectief maar 0,05%)

• Tomba

Tomba

lubbertkramer schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 20:50:
[...]

Ik ga het even bekijken want nu net een factuur van 25k van de bouwer binnengekregen vanwege gereed komen van het stuc- en spackwerk (betaling begin dec) en komen nog 2 facturen aan naast die van de keuken, twee badkamers, gietvloeren en meer. Ik denk dat ik die 3% er dan wel uithaal, en anders even beetje bij staken om 250 PLU aan te tikken. Om deze reden heb ik ook Plutus Premium om tot 22k te kunnen gaan, jammer dat daarboven dan geen PLU meer geeft :P
Billhopp kost je 2,95% dus dan wordt de prijs 25737,50€
0,05% van 22000,00 is 11,00€, heb je de 14,95 die je voor Premium uit moet geven er bijna uit.
Vwb staken
250 PLU kosten je zo’n 2000€, dan krijg je 1,05% over die 22k dus 231,00€ in PLU.
500 PLU kosten je zo’n 4000€, dan krijg je 2,05% dus 451,00€ in PLU.
1000 PLU kosten je zo’n 8000€, dan krijg je 3,05% dus 671,00€ in PLU.
2000 PLU kosten je zo’n 16500€, dan krijg je 5,05% das 1111,00€ in PLU.

Aan jou de keuze of t de moeite is ;)

• Tomba

Tomba

lubbertkramer schreef op woensdag 30 november 2022 @ 15:53:
[...]

op die ene factuur van de bouwer van 22000 niet maar als ik kijk dat ik nog een 250000 euro moet betalen aan de bouwer, keuken, vloeren, badkamers e.d. tot en met eind maart/april dan tikt zelfs 0,05%/1,05% aan op een max uitgave van 22500 per maand bij Plutus. Dat maakt Billhop toch wel zeer interessant om te gebruiken voor deze facturen. Bij reward level van 250PLU steek ik dan een krappe 1000 euro in de zak :) Maand november zit ik al hoog door black friday aankopen voor de woning maar de bouwfactuur hoeft pas december betaald te worden _/-\o_

Vraag is durf ik het aan om ineens 22000 naar Plutus te sturen, ondanks dat ik afgelopen maand ook een 12000 erheen gestuurd heb maar dan steeds in deel overboekingen verschillend van 500-2000 euro

[Afbeelding]

Kijkend naar de max over de komende 4 maanden:
0,05% over max van 90000 (4 x 22.500 i.p.v. 250.000) = 45 euro = +- 5PLU
1,05% over max van 90000 (4 x 22.500 i.p.v. 250.000) = 945 euro = +- 105PLU
2,05% over max van 90000 (4 x 22.500 i.p.v. 250.000) = 1845 euro = +- 205 PLU
3,05% over max van 90000 (4 x 22.500 i.p.v. 250.000) = 2745 euro = +- 305PLU
5,05% over max van 90000 (4 x 22.500 i.p.v. 250.000) = 4545 euro = +- 505PLU

Vraag:
Wederhelft heeft nu ook een Plutus kaart, weet iemand of we hier dezelfde metamask wallet aan kunnen koppelen voor stakingslevel dan zouden we een limiet hebben van 45000 met gedeelde staking (haar PLU kaart is nieuw die van mij nu een maand oud met +- 50 PLU onderweg) ? :9
Hou er wel rekening mee dat je die 2.95% van billhop wel gewoon af moet rekenen hè! Op 250.000€ heb je het dan over 6250€ die je aan Billhop moet betalen en je krijgt er PLU voor terug die én 45 dagen vaststaat en zomaar helemaal kan imploderen qua waarde in de tussentijd. Op 90000€ is het nog altijd een niet misse 2655€ dus je moet al minimaal 1000 PLU (ook nog eens 8000€ out of pocket) staken om billhop terug te verdienen.
Overigens bizar die bedragen die jij uitgeeft, das een budget waar de meeste mensen alleen van kunnen dromen ;) 12000€ aan creditcard in 1 maand…mind blown… daar kom ik in een jaar net aan.

• Tomba

Tomba

lubbertkramer schreef op woensdag 30 november 2022 @ 19:03:
[...]

Wat ik aan Billhop moet betalen is 2655 over 90000 want meer via Billhop doen is niet logisch aangezien ik daar geen PLU over krijg. Je mag max 22500 uitgeven waar je PLU over krijgt per maand met Plutus Premium. Gelukkig kun je gewoon rekeningen splitten en heb ik dat ook al eerder moeten doen met de rekening van de bouwer van 55K die het limiet van de Rabobank raakte per overboeking voor consumenten.

Hierdoor past mijn beeld van wat ik in mijn eerdere post deed waar ik uitga van geen staking en door 0,05% (3.00-2.95) een 45 euro winst pak (2700 Plutus - 2655 kosten billhop over 90000 uitgaven). Even naar 250PLU stakingslevel en dat levert al 945 euro op als winst (3600 Plutus - 2655 kosten billhop over 90000 uitgaven). Uiteraard kan de waarde schommelen maar dat is met alle Crypto munten, dan gewoon HODL en hopen op betere tijden en altijd met geld doen wat je dus kan missen. 2655 extra uitgeven om net geen 1000 winst te maken is prima te doen.
[…]
Ah zo je had zelf de kosten van Billhop er al af gehaald, dan klinkt het al wat beter :) Zelf niet goed nagerekend excuses.

Neemt niet weg dat je 2655€ extra uitgeven prima te doen noemt voor mij betekent dat je niet slecht boert :)
lubbertkramer schreef op woensdag 30 november 2022 @ 19:03:
[...]

[
Als je het bekijkt valt het wel mee. In die 12K zitten ook normale uitgaven naar streamingdiensten of zaken die we gewoon maandelijks kopen bijvoorbeeld de jus bij de Aldi. Helaas is onze grootste kostenpost AH nog niet om naar Mastercard/Visa anders was die nog leuker via Curve -> Plutus op een bedrag van +-1000 per maand.

Verder toevallig kaarten gekocht voor de familie(waarvan maar 2 voor onszelf voor Aida. Daarnaast sparen we maandelijks voor Black Friday, dit jaar stond onder andere een nieuwe warmtepompdroger op de aankopenlijst naast kerstcadeautjes zoals Airpods Pro 2 of een iPhone voor onze dochter die na de zomer naar de middelbare school gaat. Tel daar aankopen voor de woning bij op zoals alle buiten- binnenlampen en spotjes van Hue, (foto)behang, verf, ikea en andere zaken voor de nieuwe woning dan valt het onder de streep wel mee die 12K in een maand.
12.000€ vind ik toch echt extreem veel :p Jij en ik leven duidelijk een ander leven ;)

• Tomba

Tomba

Cognitief schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 09:48:
Hoi allen,

Sinds kort maak ik ook met veel plezier gebruik van Plutus. Dit bevalt erg goed en het is ook leuk om het er met familie en vrienden over te hebben; soms kijken ze je aan alsof ze water zien branden...

Net als jullie zou ik graag zien dat Sepa overschrijvingen + top-ups sneller verlopen om gebrek aan kreditie én fomo bij het afrekenen te voorkomen.

Nu ben ik voornemens om een creditcard van mijn bank te gaan gebruiken in combinatie met curve + plutus om bovenstaande te voorkomen. Als ik dan vervolgens mijn fysieke kaart (curve) aan mijn vrouw geef en zelf gebruik maak van de digitale, kan zij dan gewoon altijd afrekenen omdat de creditcard van onze bank hier achter hangt?

De berichten over het afrekenen bij de AH zijn ook fijn en gaan we dit weekend zeker proberen :9~
Deze vraag zou je inderdaad beter in het Curve topic kunnen stellen ja :p

Het antwoord is in ieder geval ja dat gaat goed want Curve heeft Anti Embarrasment Mode:

• Tomba

Tomba

Jozias schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 14:24:
[...]

Is het je gelukt om de 2 verschillende Plutus kaarten te koppelen aan 1 Curve account? Ik ben nog een beetje huiverig, omdat ze aangeven dat de kaart op je eigen naam moet staan. Bovenstaande zou voor mij ook perfect zijn namelijk.
De backup creditcard die ik en mijn vrouw gebruiken staat ook op haar naam en werkt prima in mijn Curve. Tweede Plutus kaart is nog onderweg (klinkt bekend hè ;) ) dus daar heb ik verder geen ervaring mee.

• Tomba

Tomba

Kan de Curve discussie wellicht verder in het correcte topic?

Curve (prepaid creditcard)

• Tomba

Tomba

Gelukszoekr schreef op zaterdag 3 december 2022 @ 13:23:
[…]
Er gaan aanpassingen komen op de kaart tiers. Hou dit in de gaten, mogelijk dat je van tevoren nog snel van tier wilt wisselen. Als de prijs omhoog gaat, dan worden de huidige users "grandfathered". Dit houd in dat je je level behoud onder de huidige voorwaarden
[Twitter]
[…]
Ik hoop niet dat dit tot een verschraling leidt van de betaalde abo’s. Die Stakes zijn met de huidige prijzen (voor mij :p) onbetaalbaar, de eerste TIER met 4% kost je al >2000€. Tegen 1% extra (en 2 perks a 10€ ;) ) ben je dan bij 1500€ per maand uitgave al 57 maanden bezig om break even te komen (want die PLU kan je niet verkopen zonder je stake level te verliezen…) bij gelijkblijvende prijs van PLU :/

• Tomba

Tomba

glv0601 schreef op maandag 5 december 2022 @ 22:59:
Heeft er iemand ervaring met Plutus en Bill hop?
Ondertussen 2-tal maand met Plutus bezig. Via Bill hop kan je betaling uitvoeren, er wel een Bill hop kost van 2,95%. Dus vanaf Hero of hoger…
Psst...

• Tomba

Tomba

Gelukszoekr schreef op woensdag 7 december 2022 @ 12:56:
[Twitter]
Ik heb toch maar wat PLU bijgekocht. Ik vind het maar bullish allemaal _/-\o_
Misschien een domme vraag maar hoe koop ik precies PLU? (En zorg ik dat ze zichtbaar zijn voor Plutus)

• Tomba

Tomba

Gelukszoekr schreef op woensdag 7 december 2022 @ 13:10:
[...]

Je kan ze kopen op bijvoorbeeld KuCoin, of Coinbase. Als je ze zichtbaar wilt maken voor Plutus, dan moet je ze verplaatsen naar een wallet van jezelf, en deze koppelen aan je Plutus account
Coinbase geeft bij mij aan dat het een ‘Markt waar alleen weergeven mogelijk is’ betreft;

KuCoin ben ik nog niet mee bekend, ga ik eens naar kijken dan…

KuCoin app geïnstalleerd, ik zie geen PLU?

[Voor 20% gewijzigd door Tomba op 07-12-2022 13:20]

• Tomba

Tomba

A-Waxxx schreef op donderdag 8 december 2022 @ 12:06:
Ik ben aan het kijken om Plutus te gaan gebruiken i.c.m. Curve.
Het gros van de boodschappen doe ik nl. bij de Lidl.

Is dan de volgende manier om te beginnen het handigst?

Curve (black) aanvragen
Plutus Everyday aanvragen
Perks selecteren
Saldo op Plutus zetten via Curve
Betalen in de winkel met Curve kaart (telefoon zonder NFC)

Heb het topic gelezen maar het was mij nog niet geheel duidelijk, vandaar de vraag,
Ik zou wachten met Curve Black tot de Plutus creditcard binnen is dan kun je direct de Curve perk scoren ;) (Ik deed dat niet en heb de eerste 9,99 niet in PLU gekregen)

NB betalen met Plutus werkt bij mij ook op veel plaatsen, o.a. Lidl en onze lokale bakker. Curve gebruik ik vooral omdat geld op je Plutus Card somsd wat bewerkelijk is (ik doe dan een GBIT nadat het geld aangekomen is op de Plutus card)

• Tomba

Tomba

bjkmemo8 schreef op donderdag 8 december 2022 @ 13:19:
[...]

Je krijgt altijd 3 procent ongeacht of het wel of niet een PERK is.
Correct, de eerste 10 euro krijg je volledig en de rest 3% (of meer als je staked ;) )

• Tomba

Tomba

‘Mijn’ Lidl doet 50€ Max, bijzonder dat daar zo’n bandbreedte in zit zeg!

• Tomba

Tomba

U123456 schreef op donderdag 8 december 2022 @ 20:07:
[...]
De cassiere van mijn Lidl heeft mij destijds uitgelegd dat het van het moment van de dag, en dus de inhoud van de kassa, afhangt hoeveel extra je mag pinnen.
Ow echt? Ik pin standaard 50€ extra (for them PLU cashback jeweettoch) wanneer ik ook bij de Lidl ben ;) Zal de volgende keer eens 100€ proberen.

• Tomba

Tomba

Weet iemand trouwens of de Amazon prima Perk alleen geldt voor Amazon Prime (dus 2.99) of ook op Amazon aankopen?

[Voor 57% gewijzigd door Tomba op 08-12-2022 20:22]

• Tomba

Tomba

Niann-Tsyr schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 08:53:
[...]

Als je partner hebt, voor je partner eentje?
Yup, this is the way. Helaas doet Plutus bij mijn partner een @Kol Nedra tje. Verzonden maar nog nergens te bekennen...

BTW wat is die update voor IOS ruk zeg, Kaart bedrag neemt niet meer af (staat ruim 150€ hoger dan de daadwerkelijke waarde) en alle betalingen staan er in als 'VISA PER PAY' :X

[Voor 23% gewijzigd door Tomba op 09-12-2022 09:22]

• Tomba

Tomba

Tomba schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 09:03:
[...]

BTW wat is die update voor IOS ruk zeg, Kaart bedrag neemt niet meer af (staat ruim 150€ hoger dan de daadwerkelijke waarde) en alle betalingen staan er in als 'VISA PER PAY' :X
Hmm zie nu dat t op dex.plutus.it ook totaal niet meer klopt, afschrijvingen van de laatste 2 dagen worden niet verwerkt waardoor mijn saldo ruim 150€ hoger is dan de 'werkelijkheid'

• Tomba

Tomba

Tomba schreef op donderdag 8 december 2022 @ 20:22:
Weet iemand trouwens of de Amazon prima Perk alleen geldt voor Amazon Prime (dus 2.99) of ook op Amazon aankopen?
Iemand hier een antwoord op BTW?

• Tomba

Tomba

Domino schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 11:11:
[...]

Volgens plutus discord alleen Prime atm.
Thanks, das jammer.

• Tomba

Tomba

Dacuuu schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 12:41:
Iemand een idee hoe dit zit? ik heb van de week voor het eerst onbemand getankt met plutus (achter curve)

Saldo VOOR het tanken €289,74
-Onbemand getankt voor €48,26, €150 ingehouden op de Plutus pas.
-Transactie van €-9.60
-Transactie van €-24.28
-Transactie van €-1.95
--------------------------
Op dit moment heb ik handmatig mijn saldo berekend, en kwam op €103,91 uit, dit bedrag zag ik ook terug op de plutus website bij mijn saldo. Op dit moment stond de €150 nog steeds vast dus.
--------------------------
-Transactie van -€84
- TOP UP €+300
---------------------------

Als ik inlog op de Plutus website is mijn huidige saldo op dit moment €403.91

Hoe kan ik nu verifiëren of ik het bedrag van €101,74 wat ik te veel heb betaald bij het tanken terug heb gehad?

Ik heb die chrome plutus addon geinstalleerd staan om een uitdraai te maken, maar de excel sheet die daar uit komt is vrij vol en slecht te lezen. :+
Ik werd zo gek van het gedoe dat ik alles 'schaduw' bij houdt in een Excelsheet om na te rekenen of de bedragen kloppen :/

Beste tip die ik je voor onbemand kan geven; gebruik Curve icm een andere creditcard en GBIT het naar je Plutus als het bedrag definitief is.

[Voor 5% gewijzigd door Tomba op 09-12-2022 13:14]

• Tomba

Tomba

CHRlS schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 13:33:
[...]

Even uit interesse, heb je wel eens geconstateerd dat er zaken niet kloppen? Ik word zelf ook redelijk kriegel van de onoverzichtelijkheid van Plutus, maar voor zover ik kan nagaan lijkt het wel te kloppen.
Nou ja eigenlijjk alleen de topup en op het moment klopt er geen r..t van het saldo van mijn kaart maar uiteindelijk klopt het wel allemaal. Retourboekingen zijn echter wel suboptimaal vandaar mijn keuze om het ook zelf bij te houden :)

• Tomba

Tomba

Xanderwufu schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 14:04:
[...], sinds gisteren ging er volgens de app en de website van Plutus niets meer van af. Maar dat is ook al verholpen vandaag zie ik. Alles klopt weer tot de cent precies.
Hier nog altijd een afwijking van zo'n 130€

Pagina: 1 2 3 4

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee