Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchnltweaker
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 20:04
Instant top up kost nu geld, op elke manier. Eerder niet. Je moet Akkord gaan met de nieuwe voorwaarden wil je het kunnen gebruiken. In januari gaat vivid er dus helaas uit.

• michael4500
  • Registratie: Oktober 2016
  • Niet online
Bij mij ook, mede gezien de nieuwe maandelijkse kosten bij inactiviteit of geen saldo of wat was het. Gebruik het maar sporadisch. Was soms wel leuk voor kortingsacties/cash-back van Visa Duitsland, maar ja.

[ Voor 26% gewijzigd door michael4500 op 22-12-2022 16:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchnltweaker
michael4500 schreef op donderdag 22 december 2022 @ 16:05:
Bij mij ook, mede gezien de nieuwe maandelijkse kosten bij inactiviteit of geen saldo of wat was het. Gebruik het maar sporadisch. Was soms wel leuk voor kortingsacties/cash-back van Visa Duitsland, maar ja.
Precies jammer, en je moet gelijk akkoord gaan met de nieuwe voorwaarden. Had wel laatst in het buitenland dat ik een compliment kreeg van mijn fancy metal card. Dat ga ik wel missen haha, maar gebruikte het te weinig en ook al gebruik je vivid straks wel en hoef je geen maandelijkse kosten te betalen dan moet je voor die andere dingen betalen die gratis waren. Voor mij dus geen enkel voordeel meer dan de gratis metalcard helaas. Hoop dat er nieuwe aanbieders komen, maar denk dat het blijft op revolut, N26 en openbank die echt wat toevoegen. Voor de rest niet echt meer, curve valt helaas ook tegen door de versobering voor nieuwe klanten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• koksie
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23:56
Zo, ik heb mijn account opgezegd. Ik gebruikte het nooit, ik zie dat ik er in 2020 een paar keer mee betaald heb en daarna niet meer. Op zich dus wel begrijpelijk dat ze mij niet willen als klant. Ik zal eens zoeken waar die kaart gebleven is :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dutchnltweaker
koksie schreef op woensdag 28 december 2022 @ 00:19:
Zo, ik heb mijn account opgezegd. Ik gebruikte het nooit, ik zie dat ik er in 2020 een paar keer mee betaald heb en daarna niet meer. Op zich dus wel begrijpelijk dat ze mij niet willen als klant. Ik zal eens zoeken waar die kaart gebleven is :D
Kan het filmpje niet zo vinden, maar je kan hem prima gebruiken voor het snijden van groenten :o.

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 22:17
Ze zijn inmiddels volledig het spoor kwijt bij Vivid denk ik

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/t2QmE6diBp7xyG87J0lZ9BdAaMM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zdbSmuDj5ByzYoEpB5bReimn.jpg?f=fotoalbum_large

Eerst de fundamenten van het hele idee en platform afbreken en dan tijd & geld steken in dit soort ongein.

In vino veritas, in aqua sanitas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michael4500
  • Registratie: Oktober 2016
  • Niet online
@JohanNL

Ja denk het ook.... en vind het persoonlijk lelijke ontwerpen trouwens, maar smaken verschillen natuurlijk. Alsof dit ook zo'n prioriteit heeft en alle kostenverhogingen compenseert ofzo?

Maar ja, toch opgezegd inmiddels. Kregen jullie daarvan nog een bevestigingsmail of helemaal niets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• U123456
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 21:51
@michael4500: Destijds deze e-mail ontvangen:
We hereby confirm that the closure of your Vivid Money account took place on 13.07.2021 as per your request.

As a result, your cards & IBANs associated with your account have now been fully terminated and cannot be used. You will also no longer have access to your Vivid Money app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
Mensen hun Vivid rekening opgezegd? volgens mij had je toch tot de 28e van deze maand om een akkoord te geven niet op de nieuwe voorwaarden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koksie
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23:56
dutchnltweaker schreef op zondag 29 januari 2023 @ 15:48:
Mensen hun Vivid rekening opgezegd? volgens mij had je toch tot de 28e van deze maand om een akkoord te geven niet op de nieuwe voorwaarden?
Ik, eind dec/begin jan al. Ik gebruikte de rekening nauwelijks dus ik snap wel dat ze me graag zagen vertrekken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koektrommeltje
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 05-05 14:57
Niet opgezegd, maar ook de nieuwe T&C niet geaccepteerd.

Ik gebruik de kaart wel. Sporadisch in de winkel, maar ook maandelijks voor Netflix en Amazon. Zag van de week pas dat er geen cashback meer gegeven werd. Jammer, maar die paar centen maakt mij niet uit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wally2002
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:20
Vandaag een e-mail ontvangen dat het cashbackprogramma wordt aangepast. "we heard you loud and clear".

- Vanaf 1 maart kun je tot 4% cashback krijgen op door jou geselecteerde categorieën aankopen.
- In de laatste week van de voorgaande maand kun je voor de komende maand kiezen welke categorieën
- In de app kun je nu al de categorieën zien maar dit is nog beperkt. Ze gaan dit uitbreiden zodat je meer keuze hebt daarbij kijken ze naar je afgelopen transacties sinds 1 januari.
- de saldo-eis van 1.000 euro of 100 in invest of crypto op de laatste dag van de voorgaande maand blijft bestaan.

Ik heb zelf nog prime maar stond op het punt om te gaan opzeggen. ik wacht nog even af wat de exacte cashback regels worden. Tot 4% klinkt op zich lekker, maar best kans dat de minimale cashback wel omlaag gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
Ben er nog steeds niet aan toe gekomen om mijn rekening te sluiten, maar heb al wel lang alles eraf gehaald en de kaarten ontkoppeld zover mogelijk.
Onduidelijk wat er dan nu gaat gebeuren, want volgens de voorwaarden wouden ze dan toch een ' inactivity fee ' incasseren, maar dan zou mijn saldo in de min belanden.
Tot nu toe nog niet gebeurd, maar ik zie dat ze opnieuw nieuwe voorwaarden hebben geïntroduceerd, welke ik heb geweigerd.
Als het goed is sluiten ze mijn rekening dan nu automatisch binnen 2 maanden, dat zou mooi zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• U123456
Vandaag even gekeken bij de vooraf ingevulde bankgegevens t.b.v. de belastingaangifte 2022. Tot mijn verbazing stonden er ook 3 IBAN's van een al in de zomer van 2021 opgeheven Vivid-account bij. Gelukkig zonder saldo erachter, maar toch raar dat Vivid rekeningen doorgeeft die op de peildatum (1-1-2022) niet meer relevant waren voor de Nederlandse Belastingdienst. Zal ik ze maar gewoon verwijderen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohanNL
U123456 schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 13:58:
Vandaag even gekeken bij de vooraf ingevulde bankgegevens t.b.v. de belastingaangifte 2022. Tot mijn verbazing stonden er ook 3 IBAN's van een al in de zomer van 2021 opgeheven Vivid-account bij. Gelukkig zonder saldo erachter, maar toch raar dat Vivid rekeningen doorgeeft die op de peildatum (1-1-2022) niet meer relevant waren voor de Nederlandse Belastingdienst. Zal ik ze maar gewoon verwijderen?
Ja die gooi je eruit óf je zet er gewoon bij dat het saldo €0 was.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joris-Jansen
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 04-05 13:53
Ik heb een probleem. Bij het invullen staat mijn vivid betaalrekening en spaarrekening er tussen, zonder saldo ingevuld.
Echter heb ik dit jaar (11 januari) mijn rekening opgezegd en is mijn account gesloten.

Je raadt het al; nu kan ik niet meer bij mij bank statement en de klantenservice kan/wil mij niet helpen.

Wat te doen? Hebben hier meer mensen last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
Joris-Jansen schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 23:30:
Ik heb een probleem. Bij het invullen staat mijn vivid betaalrekening en spaarrekening er tussen, zonder saldo ingevuld.
Echter heb ik dit jaar (11 januari) mijn rekening opgezegd en is mijn account gesloten.

Je raadt het al; nu kan ik niet meer bij mij bank statement en de klantenservice kan/wil mij niet helpen.

Had vivid een spaarrekening? Kan me niet herinneren dat ze procenten gaven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joris-Jansen
dutchnltweaker schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 07:55:
[...]

Had vivid een spaarrekening? Kan me niet herinneren dat ze procenten gaven.
Ik had een betaalrekening en zo’n “potje” waarin je kon sparen (cashback programma).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL

Tja, dan doe je een schatting.
Ik heb er ook een heel zooitje in staan, nog niet verder ingedoken, maar volgens mij waren dat bij mij ook een aantal rekeningen die ik al eerder had gesloten.
Wellicht bij jou ook rekeningen die al niet meer actief waren op 1-1-2022? Dan zou je ze er ook uit kunnen gooien of op €0 zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris-Jansen
JohanNL schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 09:57:
[...]

Tja, dan doe je een schatting.
Ik heb er ook een heel zooitje in staan, nog niet verder ingedoken, maar volgens mij waren dat bij mij ook een aantal rekeningen die ik al eerder had gesloten.
Wellicht bij jou ook rekeningen die al niet meer actief waren op 1-1-2022? Dan zou je ze er ook uit kunnen gooien of op €0 zetten.
Stel ik vul 400 euro in, terwijl het 800 euro was geweest. Krijg ik dan geen problemen? Het gaat niet om een exorbitant verschil. Het was meer een betaalrekeningetje voor erbij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohanNL
Joris-Jansen schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 10:04:
[...]

Stel ik vul 400 euro in, terwijl het 800 euro was geweest. Krijg ik dan geen problemen? Het gaat niet om een exorbitant verschil. Het was meer een betaalrekeningetje voor erbij.
Met dat soort bedragen doorgaans niet.
Het gaat er ook om of je überhaupt VRH zou moeten afdragen of dat je door een te hoog vermogen geen recht meer zou hebben op bepaalde aangevraagde toeslagen.
Als je er toch geen winst uit haalt door een te laag bedrag in te vullen, dan maakt ze dat echt niet uit hoor.

Maar beter blijf je er op hameren dat Vivid alsnog de jaaroverzichten naar je toestuurt.
Dat zijn ze wettelijk ook verplicht zover ik weet.
En anders ben je dus toch beperkt tot een schatting te doen, redelijkerwijs kún je dan ook niet veel meer doen.

[ Voor 6% gewijzigd door JohanNL op 02-03-2023 10:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koektrommeltje
Nog steeds de veranderde voorwaarden niet geactiveerd. In de tussentijd wel extra rekeningen aangemaakt en heb er nu 12 ofzo.

Bij de nieuwe voorwaarden zou dit me geld hebben gekost, per bundel van 3 rekeningen. Nu ik de voorwaarden niet geaccepteerd heb, kost dat me niet. Maar stel, ik accepteer de nieuwe voorwaarden nu. Zou dat dan betekenen dat ik moet betalen voor die extra rekeningen of blijft alles zoals het was en hoef ik daar niet meer voor te betalen omdat ik die rekeningen al had voor de veranderende voorwaarden?

Weigeren zou kunnen betekenen dat de ze rekening zouden kunnen sluiten. Dat is nog niet gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wally2002
koektrommeltje schreef op zondag 12 maart 2023 @ 04:49:
Maar stel, ik accepteer de nieuwe voorwaarden nu. Zou dat dan betekenen dat ik moet betalen voor die extra rekeningen of blijft alles zoals het was en hoef ik daar niet meer voor te betalen omdat ik die rekeningen al had voor de veranderende voorwaarden?

Weigeren zou kunnen betekenen dat de ze rekening zouden kunnen sluiten. Dat is nog niet gedaan.
Als in de nieuwe voorwaarden nieuwe tarieven staan ga je die uiteraard betalen.

Uit m’n hoofd gezegd zijn er tevens voorwaarden dat ze de rekening eenzijdig mogen sluiten/de overeenkomst mogen opzeggen. Je hebt best kans dat ze dat idd gaan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koektrommeltje
Wally2002 schreef op zondag 12 maart 2023 @ 05:36:
[...]

Als in de nieuwe voorwaarden nieuwe tarieven staan ga je die uiteraard betalen.

Uit m’n hoofd gezegd zijn er tevens voorwaarden dat ze de rekening eenzijdig mogen sluiten/de overeenkomst mogen opzeggen. Je hebt best kans dat ze dat idd gaan doen.
Ik heb de nieuwe voorwaarden tot nu toe geweigerd, omdat ik las dat extra rekeningen openen geld zou gaan kosten. Daarom heb ik die snel alsnog geopend, zonder kosten conformde oude voorwaarden. Ik heb de nieuwe immers nog niet geaccepteerd :)

Ze zouden idd mn rekening kunnen opzeggen Dat mogen ze idd conform de voorwaarden nu. Dat is tot nu toe niet gedaan, omdat ik Vivid wel 'actief' gebruik. Er wordt automatisch vanaf geincasseerd. De vraag is of ze die rekening dus wel gaan sluiten.

Op zich wil ik die rekeningen houden, maar als ik voor de pas geopende extra IBANs moet betalen, zal ik overwegen het zelf op te zeggen. Ook vraag ik me af, of er gelijk 3.90pm ingehouden wordt als ik een maandje er niks mee doe.

Ach, we zien wel. Zetten zij 'm stop, sluit ik wel een andere rekening af via een andere Fintech om te bankieren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Globalcitizen
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 00:31
Weer een nieuwe aanpassing van de voorwaarden...
Mijn indruk is dat het niet veel uitmaakt (d.w.z. niets extra's kost) vergeleken met de vorige, als je maar niet meer dan 1 pocket en 1 card hebt, en geen SWIFT-overschrijvingen ontvangt.
Klopt dat of heeft iemand nog een belangrijke verandering ontdekt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wally2002
ik moet er nog goed naar kijken. Even snel de prijslijst scannen viel me niet direct iets op.

Zoals ik hier eerder aangaf is 1 maart j.l. het nieuwe cashback programma ingegaan.

Voor Prime zijn er maximaal 4 categorieën te kiezen.
Je hoeft niet perse de keuze voor ingaan van nieuwe maand te maken (mag ook tijdens) maar uiteraard geld de cashback pas als je de keuze hebt gemaakt.
De categorieën zijn eigenlijk steeds een selectie van MCC-codes, waarvan op de Vivid website behoorlijk ver weggestopt een overzicht te vinden is (link ff niet bij de hand).
In de app wordt bij de transactiedetails nu de MCC code getoond.

Voor maart waren in het Prime plan de volgende categorieën te kiezen:

Fast food 1 of 2% (niet zeker)
Pharmacy 4%
Restaurants cafés bars 1%
Fashion 1%
Gas station 2%
Amazon 2%
Alles 0,2%

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Globalcitizen
Helaas kloppen de codes niet altijd. B.v. Kruidvat wordt niet herkend als drogist...
Het is praktisch onmogelijk support hierover te contacteren omdat Standaard-klanten alleen toegang tot de chatbot hebben (die dit issue niet erkend).

Iets anders ter info:
Ik neem aan dat iedereen hier gezien heeft dat er weer een cashback-actie bij contactloos betalen (<25euro) is voor Duitse Visa-cards, zoals Vivid
https://www.visa.de/campaign/geldzurueck-spring-23/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wally2002
Globalcitizen schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 12:38:
Helaas kloppen de codes niet altijd. B.v. Kruidvat wordt niet herkend als drogist...
Het is praktisch onmogelijk support hierover te contacteren omdat Standaard-klanten alleen toegang tot de chatbot hebben (die dit issue niet erkend).

Iets anders ter info:
Ik neem aan dat iedereen hier gezien heeft dat er weer een cashback-actie bij contactloos betalen (<25euro) is voor Duitse Visa-cards, zoals Vivid
https://www.visa.de/campaign/geldzurueck-spring-23/
Dank voor de tip!

Voor zover ik weet zijn het de merchants die de juiste MCC code dienen in te stellen/aan te geven. Ik verwacht ook dat Vivid hier wel een voorwaarde voor heeft opgenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koos Werkloos
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23:10

Ik zag dit al aankomen en heb op tijd mijn saldo van 1 januari bewaard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koektrommeltje
Globalcitizen schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 11:31:
Weer een nieuwe aanpassing van de voorwaarden...
Mijn indruk is dat het niet veel uitmaakt (d.w.z. niets extra's kost) vergeleken met de vorige, als je maar niet meer dan 1 pocket en 1 card hebt, en geen SWIFT-overschrijvingen ontvangt.
Klopt dat of heeft iemand nog een belangrijke verandering ontdekt?
Dus, om het gratis te laten blijven mag je nu nog maar 2 geldpockets hebben?
Ik moet het echt allemaal even gaan nalezen. Bekende staat op het punt ook zo'n rekening te openen namelijk en die wil dan minimaal 3 potjes hebben. Wil echter geen geld uitgeven eraan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Globalcitizen
Ik wilde net hierover even met jullie meningen uitwisselen:)
Het gaat om aantal pockets niet om IBANs/rekeningen; is dat ook jullie interpretatie?
- ik zag dat ik nog een lege "Free spending" pocket had; die heb ik verwijderd.
- ik neem aan dat de Rewards pocket niet meetelt(?)
- ik heb verschillende valuta in de main pocket; hoewel Vivid hiervoor intern misschien verschillende IBANs gebruikt, ga ik ervan uit dat dit geen extra kosten veroorzaakt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Globalcitizen
Overigens: ik wil graag Vivid houden, maar kan het rationeel eigenlijk niet meer verdedigen. (Gemiddeld een deel van) 1000euro aanhouden weegt niet meer op tegen de uiterst minimale cashback; op een spaarrekening levert dit zo'n 1,50 euro per maand op...
Wisselkoersen zijn elders beter.
Dus alleen de gratis Visa kaart (i.p.v. Mastercard) en Duitse Visa-acties zijn nog voordelig.

Heeft iemand nog een goed argument om Vivid te houden?:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohanNL
Globalcitizen schreef op donderdag 30 maart 2023 @ 13:06:
Overigens: ik wil graag Vivid houden, maar kan het rationeel eigenlijk niet meer verdedigen. (Gemiddeld een deel van) 1000euro aanhouden weegt niet meer op tegen de uiterst minimale cashback; op een spaarrekening levert dit zo'n 1,50 euro per maand op...
Dus alleen de gratis Visa kaart (i.p.v. Mastercard) en Duitse Visa-acties zijn nog voordelig.

Daarbij komt dat ze constant de voorwaarden zitten te wijzigen en dat dit eigenlijk elke keer in het nadeel is van de gebruiker, het platform wordt zo langzamerhand helemaal gestript.
Denk dat je het zelf al goed hebt verwoord dat de voordelen niet opwegen tegen de nadelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wally2002
Globalcitizen schreef op donderdag 30 maart 2023 @ 13:06:

Zit met dezelfde afweging. Ik zorg zelf dat ik aandelen van minimaal 100 euro heb ( ipv de benodigde 1.000 euro aan saldo). Enige reden om aan te houden is de cashback maar vooral de steeds veranderende voorwaarden en wisselende hoogte en categorieën van de cashback maakt het voordeel lastig bruikbaar voor mij.

Enige voordeel die ik me nog kan bedenken is het hebben van een Duitse IBAN waardoor je wellicht Duitse diensten of producten kunt afnemen die eigenlijk alleen voor Duitsers bedoeld zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wally2002
Het is een nieuwe maand en Vivid is van mening dat ik niet in aanmerking kom voor de cashback. Dat is raar want ik heb meer dan de benodigde 100 euro aan stocks in m'n invest potje.
Ik had nog geen cashbacks voor april gekozen, maar dat kan volgens de voorwaarden ook nog in de maand zelf.
hoogste tijd om contact op te nemen.

Ik heb dus (nog) prime en dat geeft toegang tot prime support chat.
In de app wil ik een chat opstarten maar krijg ik een 'gesloten' bericht dat de chat Mon-Sat 08:00 - 23:00 open is... 8)7
Niet dus, online kom ik Mon-Fri 08:00-20:00 tegen.

Ook hier dus een versobering en bovendien zeer slordig dat het in de app niet bijgewerkt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Globalcitizen
Wally2002 schreef op zaterdag 1 april 2023 @ 08:34:
Het is een nieuwe maand en Vivid is van mening dat ik niet in aanmerking kom voor de cashback. Dat is raar want ik heb meer dan de benodigde 100 euro aan stocks in m'n invest potje.
Ik had nog geen cashbacks voor april gekozen, maar dat kan volgens de voorwaarden ook nog in de maand zelf.
hoogste tijd om contact op te nemen.

Ik heb dus (nog) prime en dat geeft toegang tot prime support chat.
In de app wil ik een chat opstarten maar krijg ik een 'gesloten' bericht dat de chat Mon-Sat 08:00 - 23:00 open is... 8)7
Niet dus, online kom ik Mon-Fri 08:00-20:00 tegen.

Ook hier dus een versobering en bovendien zeer slordig dat het in de app niet bijgewerkt is.
Vannacht had ik (ten onrechte) een foutmelding in de app dat ik niet aan de cashbackvoorwaarden voldaan had, maar vandaag is dit vanzelf goedgekomen en is cashback in april zichtbaar.
(Wat is overigens % cashback voor supermarkets voor Prime? Dat zou potentieel interessant kunnen zijn.)

Support voor Standard klanten is in de praktijk alleen een bot (wat wel zorgwekkend is als er ooit iets belangrijkste fout is). Ik heb meerdere cashbacks in maart daardoor niet gekregen. Bot verwijst niet door naar human. Toen ik via andere kanalen uiteindelijk toch bij een human terechtgekomen was, kreeg ik na enkele dagen bericht dat 't onderwerp niet in aanmerking kwam en werd ik verwezen naar een online form, waarop ik nooit een reactie heb gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Globalcitizen
Wally2002 schreef op donderdag 30 maart 2023 @ 14:37:
[...]

Zit met dezelfde afweging. Ik zorg zelf dat ik aandelen van minimaal 100 euro heb ( ipv de benodigde 1.000 euro aan saldo). Enige reden om aan te houden is de cashback maar vooral de steeds veranderende voorwaarden en wisselende hoogte en categorieën van de cashback maakt het voordeel lastig bruikbaar voor mij.

Enige voordeel die ik me nog kan bedenken is het hebben van een Duitse IBAN waardoor je wellicht Duitse diensten of producten kunt afnemen die eigenlijk alleen voor Duitsers bedoeld zijn.
Dank je.
Mijn conclusie voor mezelf is op dit moment: goed gebruikmaken van de Duitse Visa-acties. Dat compenseert (of levert zelfs iets op) en dan heb ik een gratis Visa-card. En ik hoop dat Vivid toch nog eens met interessante voorwaarden/aanbiedingen komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wally2002
Globalcitizen schreef op zaterdag 1 april 2023 @ 14:54:

(Wat is overigens % cashback voor supermarkets voor Prime? Dat zou potentieel interessant kunnen zijn.)
Deze maand heb ik 1% voor supermarkets (prime only) ertussen zitten. Maar let op: de categorieën kunnen variëren, en mogelijk zelfs per klant.
Zo had ik deze categorie niet de vorige maand, maar toen weer wel Amazon van 2% die er nu niet meer tussen zit.
En 0,2% op alles is ook een Prime only cashback, die heb ik vorige maand en deze maand ertussen.

En ik kan idd nu weer kiezen, is dus vanzelf opgelost.

[ Voor 4% gewijzigd door Wally2002 op 01-04-2023 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koektrommeltje
Iemand recent nog een Vivid account geopend?

WIl er eentje voor mn vader openen, maar dat lukt helaas niet. Kennelijk nemen ze nu geen nieuwe Nederlandse klanten aan :(

Nu maar op zoek naar een alternatief dus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohanNL
koektrommeltje schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 12:45:
Iemand recent nog een Vivid account geopend?

WIl er eentje voor mn vader openen, maar dat lukt helaas niet. Kennelijk nemen ze nu geen nieuwe Nederlandse klanten aan :(

Nu maar op zoek naar een alternatief dus.
Wat zoek je dan precies? Denk dat er genoeg goede alternatieven inmiddels zijn aangezien het platform aardig is ingeperkt en voor bepaalde functionaliteiten achter een betaalmuur is gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koektrommeltje
JohanNL schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 13:16:
[...]

Wat zoek je dan precies? Denk dat er genoeg goede alternatieven inmiddels zijn aangezien het platform aardig is ingeperkt en voor bepaalde functionaliteiten achter een betaalmuur is gezet.
Zelf had ik Vivid, dus dat wilde ik voor hem ook openen. Echter, kennelijk hebben ze nu een stop want niet beschikbaar in Nederland momenteel voor nieuwe klanten?

De bedoeling is een rekening waar een virtuele debitcard aan geplakt kan worden en dan bij voorkeur alles kosteloos. Doel: maandelijkse incasso van buitenlandse streamingsdiensten zoals Netflix (Turkije).

Mag ook bijv. Revolut, Openbank, of..of.. zijn. Alleen lees ik bij sommigen dat Netflix daar niet mee werkt. Daarbij moet ik wel opmerken dat mn Vivid kaart ook meermalen geweigerd is, alvorens ie toch ingevoerd kon worden als betaalmiddels bij Netflix Turkije..

[ Voor 8% gewijzigd door koektrommeltje op 21-04-2023 14:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nuevocasa
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 23-04 15:01
koektrommeltje schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 14:13:
[...]

Zelf had ik Vivid, dus dat wilde ik voor hem ook openen. Echter, kennelijk hebben ze nu een stop want niet beschikbaar in Nederland momenteel voor nieuwe klanten?

De bedoeling is een rekening waar een virtuele debitcard aan geplakt kan worden en dan bij voorkeur alles kosteloos. Doel: maandelijkse incasso van buitenlandse streamingsdiensten zoals Netflix (Turkije).

Mag ook bijv. Revolut, Openbank, of..of.. zijn. Alleen lees ik bij sommigen dat Netflix daar niet mee werkt. Daarbij moet ik wel opmerken dat mn Vivid kaart ook meermalen geweigerd is, alvorens ie toch ingevoerd kon worden als betaalmiddels bij Netflix Turkije..
Revolut is de meest complete en eenvoudige 'bank' hier voor! Netflix zou daar ook bij moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koektrommeltje
Nuevocasa schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 14:57:
[...]

Revolut is de meest complete en eenvoudige 'bank' hier voor! Netflix zou daar ook bij moeten werken.
Ik zal er even naar kijken. Alleen dat het een Litouwse fintech is staat me wel wat tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VHware
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:10
koektrommeltje schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 15:50:
[...]

Ik zal er even naar kijken. Alleen dat het een Litouwse fintech is staat me wel wat tegen.
Anders het Duitse N26

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wally2002
[...]

Ben benieuwd waarom Litouwen een probleem zou zijn. Is ook gewoon EU en kent dezelfde EU regels met hetzelfde toezicht. Duitse fintech N26 heeft ook boetes gehad en onder verscherpt toezicht gestaan. Idem voor Vivid (of beter gezegd Solaris bank waar het onder valt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koektrommeltje
Wally2002 schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 20:18:
[...]

Ben benieuwd waarom Litouwen een probleem zou zijn. Is ook gewoon EU en kent dezelfde EU regels met hetzelfde toezicht. Duitse fintech N26 heeft ook boetes gehad en onder verscherpt toezicht gestaan. Idem voor Vivid (of beter gezegd Solaris bank waar het onder valt).
Goede vraag. Eerste gedachte was: Oost-Europa.

Anyway, Revolut was me al bekend. Litouwen is sinds 2004 bij de EU dus zit wel goed.

*knip*

[ Voor 8% gewijzigd door ZieMaar! op 23-04-2023 08:18 . Reden: Lees het beleid ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
[...]

Revolut is niet Litouws, het is brits maar omdat ze een banklicentie wilden hebben is dat via Litouwen gedaan. Waarom? Durf ik niet te zeggen, maar daarom zijn ze een brits-litouws bank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
Iemand die Vivid nog aanhoudt? zo ja waarom?

Ik zelf gebruik het eigenlijk al 5 maanden niet meer, heb de nieuwe voorwaarden niet geaccepteerd, maar kan de account tot een zekere hoogte gebruiker. Betalen kan ik nog zonder problemen, alleen als ik wat wil wijzigen binnen Vivid dien ik de nieuwe voorwaarde te accepteren. Op dit moment wordt er nog niks in rekening gebracht.

Enige reden deels dat ik hem nog aanhoud, is de metal card :9 .

[ Voor 8% gewijzigd door dutchnltweaker op 03-05-2023 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koektrommeltje
dutchnltweaker schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 13:58:
Iemand die Vivid nog aanhoudt? zo ja waarom?

Ik zelf gebruik het eigenlijk al 5 maanden niet meer, heb de nieuwe voorwaarden niet geaccepteerd, maar kan de account tot een zekere hoogte gebruiker. Betalen kan ik nog zonder problemen, alleen als ik wat wil wijzigen binnen Vivid dien ik de nieuwe voorwaarde te accepteren. Op dit moment wordt er nog niks in rekening gebracht.

Enige reden deels dat ik hem nog aanhoud, is de metal card :9 .
Waarom? Voor de gratis debitcard voor mn Netflix account, omdat ik meerdere potjes (en dus IBAN's) in gebruik had voor scoupy en de app op mn gsm stond voor als backup voor pinbetalingen.

De diverse potjes waren ook een mooie manier om een en ander overzichtelijk te houden. Bijvoorbeeld voor marktplaatsbetalingen of dingen als Scoupy waardoor ik daar meerdere accounts kon aanmaken.

Ook ik had de nieuwe voorwaarden niet geaccepteerd. Heb wel potjes bijgemaakt toen ik las dat extra potjes betaald zou gaan worden onder de nieuwe voorwaarden. Zolang het gratis zou blijven, zou ik gebleven zijn. Ik vond het wel makkelijk allemaal.

Heb nu geen Vivid meer, maar dat ligt niet aan Vivid. Binnenkort stap ik over naar Revolut. Alleen even wachten op betere referralbonussen*, zodat de overstap me in ieder geval nog een paar tientjes oplevert.

*ik heb met iemand afgesproken dat ik een deel van zn referralbonus zal krijgen.

[ Voor 3% gewijzigd door koektrommeltje op 05-05-2023 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evant87
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 04-09-2023
Help! Mijn account is sinds 3 mei geblokkeerd. Schijnbaar heb ik hier wel van Vivid een mail van gehad dat ze overgaan naar Solarisbank en ik mijn saldo moet leeghalen.

Vanwege een vakantie heb ik dit totaal gemist en kan ik nu mijn geld (gaat gelukkig niet om een heel groot bedrag) niet meer terugstorten naar een andere bankrekening.

Belachelijk dat ik hier nog een extra melding van heb ontvangen.

Via de website gelijk het contactformulier ingevuld maar nog steeds geen reactie. Telefonisch ook geen optie, hebben andere hier ook problemen mee gehad en of wat kan ik nu nog meer doen?

In de app staat wel een automatische melding dat de support vanzelf hiernaar kijkt als je account is geblokkeerd. Maar mijn vertrouwen is weg dat het nog goedkomt…..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wally2002
Evant87 schreef op zondag 14 mei 2023 @ 18:15:
Help! Mijn account is sinds 3 mei geblokkeerd. Schijnbaar heb ik hier wel van Vivid een mail van gehad dat ze overgaan naar Solarisbank en ik mijn saldo moet leeghalen.
Vivid is vanaf het begin al gebouwd op het platform van Solaris bank. Die laatste heeft ook een bankvergunning.
De laatste mail die ik heb gehad is van 22 maart 2023 over aanpassingen van voorwaarden met name de tarieven van Solarisbank.
Het is dus wel merkwaardig dat ze nu over zouden gaan naar Solaris, want daar zitten ze al...

Los daarvan is het natuurlijk waardeloos dat je account geblokkeerd is. Ik heb daar geen ervaring mee, ik vrees dat de eerste lijn er weinig mee kan en afhankelijk is van een tweedelijns team.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
Some upcoming changes to our terms and conditions may soon affect your account!

Starting from 22/05/2023, you’ll be able to have one free physical or virtual Vivid card with the Standard plan. A €0.99 monthly maintenance fee will apply for each additional physical and/or virtual card, beyond the first one. If you only have one card, you won't be affected by this change.

With the Prime plan, you can have up to 3 virtual cards and 3 physical cards without any additional fees. In addition, you'll also gain access to a range of other benefits, such as higher withdrawal and top-up limits, higher cashback, more Pockets, and much more.
Net deze mail gehad. Ik heb nu beide, en moet dus gaan betalen omdat ik beide heb.. Opzeggen komt nu wel dichterbij.

[ Voor 6% gewijzigd door dutchnltweaker op 22-05-2023 18:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wally2002
Zit hier (nog) op het prime plan, dus geen mail gehad maar ik verbaas me wel over de invoerdatum, is dus per direct. Geen enkele heads up als ik het goed begrijp.

Zijn wel tekenen aan de wand dat dit zo snel ingevoerd wordt.

De maintenance fee is op zich nog wel te rechtvaardigen, maar vooral de continue aanpassingen in de voorwaarden geven niet echt een betrouwbare indruk.

Voor mij is de conclusie in ieder geval helder, hier pak ik nog de laatste prime cashback mee maar gaat in ieder geval het prime plan eruit en waarschijnlijk volgt opzegging daarna ook snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
Wally2002 schreef op maandag 22 mei 2023 @ 18:55:
Zit hier (nog) op het prime plan, dus geen mail gehad maar ik verbaas me wel over de invoerdatum, is dus per direct. Geen enkele heads up als ik het goed begrijp.

Zijn wel tekenen aan de wand dat dit zo snel ingevoerd wordt.

De maintenance fee is op zich nog wel te rechtvaardigen, maar vooral de continue aanpassingen in de voorwaarden geven niet echt een betrouwbare indruk.

Voor mij is de conclusie in ieder geval helder, hier pak ik nog de laatste prime cashback mee maar gaat in ieder geval het prime plan eruit en waarschijnlijk volgt opzegging daarna ook snel.
Maintenance fee Voor een virtuele of fysieke kaart die je al hebt? Vind dat wel opmerkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wally2002
dutchnltweaker schreef op maandag 22 mei 2023 @ 19:04:
[...]

Maintenance fee Voor een virtuele of fysieke kaart die je al hebt? Vind dat wel opmerkelijk.
Snap ik, ik wilde vooral het punt maken dat het continue aanpassen van voorwaarden niet betrouwbaar overkomt, niet perse de fee an zich. Immers ''voor niets gaat de zon op' en 'het moet uit de lengte of de breedte komen'.

Ook bv Revolut heeft op een gegeven moment aanpassingen gedaan aan hun gratis plan (met name fee voor wisselen vreemde valuta). Na een periode van zoveel mogelijk klanten lokken met een gratis product, moet op een gegeven moment ook de schoorsteen gaan roken. Daar heb ik op zich begrip voor.
Revolut doet dat alleen veel netter door dit ruim op tijd aan te kondigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
Tja, zo langzamerhand worden ze gewoon een ordinaire bank die voor alles, inclusief de rekening zelf, een service fee gaat vragen.
En wederom ga ik deze voorwaarden ook niet accepteren en staat het account al een aantal maanden leeg, ben benieuwd wanneer ze dan de boel maar gaan opheffen, want ik ga uiteraard ook niet akkoord met deze nieuwe voorwaarden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
JohanNL schreef op maandag 22 mei 2023 @ 22:13:
Tja, zo langzamerhand worden ze gewoon een ordinaire bank die voor alles, inclusief de rekening zelf, een service fee gaat vragen.
En wederom ga ik deze voorwaarden ook niet accepteren en staat het account al een aantal maanden leeg, ben benieuwd wanneer ze dan de boel maar gaan opheffen, want ik ga uiteraard ook niet akkoord met deze nieuwe voorwaarden :)
Alleen het verschil is, dat ze bij deze voorwaarden ze het gewoon verandert hebben zonder dat je er akkoord voor hebt gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wally2002
Naar aanleiding van een vraag in het Grote Gratis Bankentopic en kort speurwerk van mijn kant blijkt dat je (in ieder geval op dit moment) Vivid alleen aan kan vragen als je in Duitsland, Spanje of Italië woont.

Volgens een help-artikel op de Vivid website:
Currently you can create a Vivid account if you reside in Germany, Spain or Italy and if you’ve got an accepted document to verify your identity.
Ik was er zelf niet van op de hoogte (heb ook Vivid). Ik ben er nog niet achter of dit een tijdelijk iets is zodat Vivid nog wat orde op zaken kan stellen.

• dutchnltweaker
Mail gehad vandaag :
We have an important change to announce concerning our multi-currency services!

As we have informed you previously, as of 28/09/2023 Vivid Money GmbH is no longer acting as tied agent ("vertraglich gebundener Vermittler" in the sense of the German Banking Act, KWG) of Solaris SE. From 29/09/2023, the multi-currency services will be brokered by our legal group entity Vivid Money B.V. instead of Vivid Money GmbH. Vivid Money GmbH will remain an outsourcing partner of Solaris SE for the provision of bank account services and debit card services.

In order to continue using multi-currency Pockets, please allow us to re-use your existing client data stored with Vivid Money GmbH and Solaris SE. 🙏

• JohanNL
Lijkt wel alsof ze langzamerhand de Nederlandse branche aan het loskoppelen zijn van de rest.
Wat daar het idee van is... zeg het maar.
Maar als ze dus geen nieuwe Nederlandse klanten meer accepteren zou ik zeggen dat ze ' ons ' op termijn doorverkopen aan een andere partij, of iets in die orde.
Het platform zelf wordt er in iedergeval niet beter op, wat echt een gemiste kans is als je naar andere fintechs kijkt zoals Revolut.

In iedergeval ga ik ook met deze nieuwe voorwaarden niet akkoord en staat mijn account al maanden leeg.
Had gedacht dat ze hem nou zelf wel zouden sluiten, maar dat doen ze ook maar niet haha...

• Wally2002
JohanNL schreef op donderdag 28 september 2023 @ 18:02:
Lijkt wel alsof ze langzamerhand de Nederlandse branche aan het loskoppelen zijn van de rest.
Wat daar het idee van is... zeg het maar.
Waar blijkt dat uit? En welke branch, ze zitten in Duitsland. Alleen het Invest-gedeelte is recent ondergebracht in een NL BV.

Ze zijn gestopt met het accepteren van klanten woonachtig in NL, maar bestaande klanten uit NL waaronder ikzelf kunnen er gewoon gebruik van blijven maken.
Maar als ze dus geen nieuwe Nederlandse klanten meer accepteren zou ik zeggen dat ze ' ons ' op termijn doorverkopen aan een andere partij, of iets in die orde.
Dat lijkt me niet echt de moeite waard. Het zullen sowieso weinig NL klanten zijn, en wie zou die dan willen overnemen?
Het platform zelf wordt er in iedergeval niet beter op, wat echt een gemiste kans is als je naar andere fintechs kijkt zoals Revolut.
Doel je op iDeal? Want verder zit alle basisfunctionaliteit er wel in, zelfs aandelen/ETF.
In iedergeval ga ik ook met deze nieuwe voorwaarden niet akkoord en staat mijn account al maanden leeg.
Had gedacht dat ze hem nou zelf wel zouden sluiten, maar dat doen ze ook maar niet haha...

• JohanNL
Wally2002 schreef op donderdag 28 september 2023 @ 19:13:
[...]

Waar blijkt dat uit? En welke branch, ze zitten in Duitsland. Alleen het Invest-gedeelte is recent ondergebracht in een NL BV.

Ze zijn gestopt met het accepteren van klanten woonachtig in NL, maar bestaande klanten uit NL waaronder ikzelf kunnen er gewoon gebruik van blijven maken.

[...]

Dat lijkt me niet echt de moeite waard. Het zullen sowieso weinig NL klanten zijn, en wie zou die dan willen overnemen?

[...]

Doel je op iDeal? Want verder zit alle basisfunctionaliteit er wel in, zelfs aandelen/ETF.

[...]
Het platform is aan het doodgaan, als dat het al niet is voor NL, dat ze geen nieuwe NL klanten meer aannemen schept dan ook niet veel vertrouwen voor de toekomst.
Ze doen voor de rest dan ook niets/nauwelijks om weer een uniek aanbod te genereren.
Dus het (gedeeltelijke) onderbrengen van het platform voor Nederlanders lijkt m.i. dan ook zo'n zet om op een gegeven moment makkelijk deze tak af te stoten.

En ja Revolut, dát zou bijvoorbeeld een partij kunnen zijn die interesse heeft in de klanten.
Het is ook wat speculeren aan mijn kant, maar het zijn gewoon vreemde acties bij Vivid die lastig zijn te plaatsen.
En verder over Revolut, misschien moet je hem anders stellen: wat heeft Vivid wat Revolut niet heeft, of wat doen ze beter?
Volgens mij loopt Vivid op dit moment op alles achter, terwijl de rekening bij Revolut daadwerkelijk gratis is, zonder allemaal extra regeltjes waardoor je er indirect alsnog voor betaald.
Maar zelfs de betaalde abbo's bij Revolut kunnen ontzettend interessant en lucratief zijn, ze hebben daarmee echt een uniek aanbod.
Bij Vivid daarintegen zijn ze alleen maar bezig geweest het platform te strippen om kosten te drukken, zo lijkt het, erg jammer.

• Wally2002
@JohanNL Snap je punt wel, het rommelde bij Vivid en elke maand werden er wel voorwaarden en perks aangepast.

Inmiddels is het al een aantal maanden stabiel, de laatste grote wijziging is de switch naar een andere juridische entiteit voor Investing, in dit geval een Nederlandse.
Had net als jij ook vraagtekens bij de toekomst van Vivid, maar ben het wel blijven gebruiken en zeker i.c.m. de cashback bevalt me dat prima.

Wat mij betreft hoeft Vivid ook niet perse Revolut achterna te gaan qua uitgebreide features. De basisfunctionaliteit incl vreemde valuta en investeringsmogelijkheden zijn al behoorlijk compleet te noemen, niet iedereen zit te wachten op allerlei opties. En de cashback is een hele leuke kers op de taart.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Globalcitizen
Voor wie het nog niet gezien had: er is weer een geld-terug-actie, deze keer voor online betalingen
https://www.visa.de/campaign/geldzurueck-herbst/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Globalcitizen
Met 0,5% cashback bij supermarkten (en nadelige ontwikkelingen bij andere cards) is Vivid misschien in november relatief weer interessanter. Dan moet je wel op 1 november aan de voorwaarden voldoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
Globalcitizen schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 14:13:
Met 0,5% cashback bij supermarkten (en nadelige ontwikkelingen bij andere cards) is Vivid misschien in november relatief weer interessanter. Dan moet je wel op 1 november aan de voorwaarden voldoen.
Is het elke maand anders? Want in oktober was het anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Globalcitizen
dutchnltweaker schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 22:29:
[...]

Is het elke maand anders? Want in oktober was het anders.
Ja, het was niet eerder dat je supermarkten kon kiezen in het gratis plan. Elke maand zijn er (iets) andere categorieën die je kunt kiezen voor cashback.

(Maar, eerlijk gezegd, meestal in de praktijk wel heel weinig cashback.)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wally2002
Het merkwaardige is dat voor november Lidl ertussen staat met hetzelfde percentage als supermarkten (voor Prime).
Dat schiet dus niet op.
Is ook voor het eerst dat er een specifieke winkel ipv alleen categorieën wordt opgenomen in de mogelijkheden.

Lijkt erop dat vivid eea aan het aanpassen en testen is.

Mocht je Vivid al hebben dan kun je er van profiteren, ik zou er niet op rekenen dat het volgende maand weer is.

Vivid is al een tijdje alleen voor inwoners van een een beperkt aantal EU landen aan te vragen NL en BE zit daar niet bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Globalcitizen
Heeft iemand de (relatief nieuwe) Interest pocket al geprobeerd? Zijn er inderdaad geen transactiekosten bij inleg en opname?

Het lijkt een interessante optie (na 1 januari, vanwege belasting).
Bovendien houdt het je eligible voor cashback (neem ik aan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• veertje
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 03-05 17:05
Globalcitizen schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 14:36:
Heeft iemand de (relatief nieuwe) Interest pocket al geprobeerd? Zijn er inderdaad geen transactiekosten bij inleg en opname?

Verdiep je wel even in de risico's. Is geen normale spaarrekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Globalcitizen
veertje schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 15:08:
[...]

Verdiep je wel even in de risico's. Is geen normale spaarrekening.
Dat weet ik; ik heb het nergens een spaarrekening genoemd (en daarom verwees ik ook naar 1 januari vanwege belasting).
Maar je hebt gelijk dat ook anderen niet moeten denken dat dit een spaarrekening zou zijn.

[ Voor 12% gewijzigd door Globalcitizen op 19-12-2023 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Globalcitizen
Globalcitizen schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 14:36:

De email van vandaag geeft het antwoord
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/td_9DsEl6r-rMf-24yzuL4oQSTs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OaA8QVewleYnXmeP7wimQZqw.jpg?f=fotoalbum_large

Geen fees dus, dat is mooi.
Maar... de genoemde 5,3% is voor USD; voor euro's is het 3,7% en dat weegt niet op tegen spaarrekeningen (al helemaal niet rekeninghoudend met een geschat verschil van box3-belasting van ongeveer 1,6% ).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohanNL
Globalcitizen schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 16:34:
[...]

De email van vandaag geeft het antwoord
[Afbeelding]

Geen fees dus, dat is mooi.
Maar... de genoemde 5,3% is voor USD; voor euro's is het 3,7% en dat weegt niet op tegen spaarrekeningen (al helemaal niet rekeninghoudend met een geschat verschil van box3-belasting van ongeveer 1,6% ).
Niet iedereen zit boven de VRH grens en je kunt alsnog de ' truc ' uithalen door enkel vanaf 1 april tót uiterlijk 31 december in die fondsen te zitten bijvoorbeeld.
In die andere maanden zet je het dan op een echte spaarrekening en dan wordt het alsnog als spaargeld gezien door de BD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Globalcitizen
Ik ontdekte vanavond dat overschrijvingen van ABN AMRO naar Vivid (vrijwel) instantaan zijn, dus zelfs na 18.00. Misschien was het al bekend, maar ik wist het niet. Handig b.v. om te voldoen aan limieten aan begin van nieuwe maand.

Vanaf ING zijn bankoverschrijvingen overigens niet snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wally2002
Vanaf Rabo ook instant.

Vanaf Vivid niet, maar daar verwacht ik voorlopig geen verbetering omdat vivid geld vraagt voor instant payments.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Globalcitizen
Ik word er de afgelopen dagen helaas weer aan herinnerd hoe slecht de klantenservice is (tenminste voor gratis plan klanten). Voor openen van een nieuwe pocket moest ik nieuwe documenten opsturen (voor Nederlanders is een ID nu niet meer voldoende; het moet een paspoort zijn). Ik kreeg bericht dat het goedgekeurd was, maar als ik doorclick en pocket ga openen springt hij terug naar scherm dat vervanging van expired documents vraagt. Deze cyclus ben ik al 3 doorlopen; het lijkt dus echt een fout in hun systeem/app (mijn documents worden steeds goedgekeurd).

Heeft iemand misschien een idee hoe ik klantenservice kan bereiken (behalve via bot Leela)? Het gaat notabene om openen van een nieuw product...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Globalcitizen
Vandaag is een, volgens mij, heel interessant alternatief/aanvulling verschenen: gratis Visa bij Trade Republic met 1% "Saveback" op betalingen, terwijl je 4% rente op je tegoed krijgt. Ze hebben ook een bankvergunning!
Ook zou er geen wisselkoersopslag zijn.
Er is een welkomstbonus mogelijk.

Niet alle details zijn al beschikbaar, maar de saveback komt in een periodieke belegging naar keuze; lijkt vergelijkbaar met Stock rewards bij Viv8d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Catillus
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 06-05 17:35
Globalcitizen schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 12:32:
Vandaag is een, volgens mij, heel interessant alternatief/aanvulling verschenen: gratis Visa bij Trade Republic met 1% "Saveback" op betalingen, terwijl je 4% rente op je tegoed krijgt. Ze hebben ook een bankvergunning!
Ook zou er geen wisselkoersopslag zijn.
Er is een welkomstbonus mogelijk.

Niet alle details zijn al beschikbaar, maar de saveback komt in een periodieke belegging naar keuze; lijkt vergelijkbaar met Stock rewards bij Viv8d.
Wel raar dat hun website nu vermeldt dat je woonachtig moet zijn in Duitsland en er belastingplichtig moet zijn: (Laat maar, als je NL website selecteert dan verandert de eis naar woon/belasting Nederland)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JLYiKvt3qlGVyYC4hM4sEcLoDKQ=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/evoMElNl5txIs5VgKF0JRQEm.jpg?f=user_large

Raar omdat ik er sinds vorig jaar gewoon een rekening heb geopend en ik heb echt niets met Duitsland te maken. Of er is iets veranderd, of het is een foutje. Enfin, heb mezelf op de wachtlijst gegooid voor die credit-card.

Hou er wel rekening mee dat hun klantenservice totaal ruk is en geen telefoonnummer kent: antwoorden duren dagen, zijn AI-gegenereerd of ineens in een andere Europese taal. :( Zijn alleen maar nieuwe klanten aan het binnenharken, geven zo weinig mogelijk uit aan hun onderhoud.

[ Voor 3% gewijzigd door Catillus op 09-01-2024 14:30 . Reden: residentie-eis = opgelost ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Globalcitizen
[b]Catillus schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 13:43:
...
Hou er wel rekening mee dat hun klantenservice totaal ruk is en geen telefoonnummer kent: antwoorden duren dagen, zijn AI-gegenereerd of ineens in een andere Europese taal. :( Zijn alleen maar nieuwe klanten aan het binnenharken, geven zo weinig mogelijk uit aan hun onderhoud.
Helaas geldt dat ook voor de klantenservice van Vivid (voor gratis plan)... Sinds begin vorige week probeer ik een Interest Rate pocket te openen...geen zinvol contact mogelijk. Support (via chat) beloofde (na heel veel nutteloze vragen en requests) dat hun Expert team contact met mij op zou nemen...nooit gebeurd.
Een tijd geleden had ik voor iets anders alle mogelijke kanalen geprobeerd zonder succes; ik heb het toen opgegeven omdat het niet heel belangrijk was.

Als er een keer iets echt belangrijks is, hebben we een groot probleem...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• U123456
Vivid neemt afscheid van partnerbank Solaris en gaat uitbreiden in de EU, maar voorlopig zonder zekerheid van een bankvergunning. Welke gevolgen gaat dit hebben voor huidige klanten?
Neue Kundinnen und Kunden werden ab sofort nicht mehr im Solaris-Setup aufgenommen, sondern in einem eigenen Ökosystem. Die Bestandskundschaft soll folgen. Dabei hat das Fintech keine eigene Vollbanklizenz – und darf folglich nicht mehr von „Banking“ sprechen.

Anfang des Jahres hatte Vivid das luxemburgische Unternehmen Joompay übernommen, das über eine Eletronic-Money-Lizenz (E-Money-Lizenz) verfügt. Damit kann die Neobank nun in alle EU-Länder expandieren. Mit der Solaris konnte es bislang neben Deutschland nur Spanien, Frankreich und Italien bedienen. Jetzt gibt es die Expansion in 23 weitere EU-Länder bekannt.
https://financefwd.com/de/vivid-solaris/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchnltweaker
U123456 schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 11:23:
Vivid neemt afscheid van partnerbank Solaris en gaat uitbreiden in de EU, maar voorlopig zonder zekerheid van een bankvergunning. Welke gevolgen gaat dit hebben voor huidige klanten?

[...]
https://financefwd.com/de/vivid-solaris/
Mag dit zomaar? Je hebt toch een contract met een bank en niet met een e money license instellingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
Iemand ervaring met vivid 2.0?

Wel sepa instant gelijk, maar multi currency is Niet meer mogelijk is wel jammer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Globalcitizen
dutchnltweaker schreef op zondag 14 april 2024 @ 13:53:
Iemand ervaring met vivid 2.0?

Wel sepa instant gelijk, maar multi currency is Niet meer mogelijk is wel jammer...
Ik heb nog steeds verschillende valuta in mijn Money pocket, maar een Interest Rate pocket openen lukt (ondanks bemoeienis van support) al meer dan 3 maanden niet.

De acties van Visa Deutschland zijn nog het meest interessant voor cashback.

(Bedoel je dit met Vivid2.0? Of nu een nieuwe rekening openen die niet meer onder een banklicentie valt? Dat laatste heb ik niet gedaan.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Globalcitizen
Gisteren een email gekregen over sluiting van huidige (oude) account en overgang naar Vivid 2.0 (zonder bankvergunning en Depositogarantiestelsel).
Ik had verwacht dat er voordelen/aanbiedingen/lokkertjes zouden komen om ons over te halen om mee te gaan en van de DGS af te zien. Heeft iemand daar iets over gehoord/gelezen?
Anders lijkt het niet erg interessant (en vanwege de inactivity fee kun je het niet "even aanzien"). Zelfs hun spaarrente is geen 4% (na eerste 2 maanden).
Ziet iemand nog voordelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wally2002
Globalcitizen schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 10:44:
Gisteren een email gekregen over sluiting van huidige (oude) account en overgang naar Vivid 2.0 (zonder bankvergunning en Depositogarantiestelsel).
Ik had verwacht dat er voordelen/aanbiedingen/lokkertjes zouden komen om ons over te halen om mee te gaan en van de DGS af te zien. Heeft iemand daar iets over gehoord/gelezen?
Anders lijkt het niet erg interessant (en vanwege de inactivity fee kun je het niet "even aanzien"). Zelfs hun spaarrente is geen 4% (na eerste 2 maanden).
Ziet iemand nog voordelen?
Hier ook de mail. Wat me enigszins verraste was dat je nog veel zelf moet regelen. Je moet het echt beschouwen als het beëindigen van je bankrekening.

enige voordeel is nog de cashback, ik neem althans aan dat die behouden blijft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Globalcitizen
Wally2002 schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 13:45:
[...]

Hier ook de mail. Wat me enigszins verraste was dat je nog veel zelf moet regelen. Je moet het echt beschouwen als het beëindigen van je bankrekening.

Ik kreeg vandaag een brief van Solaris in de app; inderdaad moet je alles zelf doen en account leegmaken (anders krijg je zelfs kosten).

Er staat wat info over cashbacks bij de FAQs:
https://help.vivid.money/...ich-zu-vivid-2-0-migriere

Maar nog steeds wat vaag naar mijn mening; extra categorieën, maar niet duidelijk hoeveel cashback je krijgt.

Moment van overgang is ook belangrijk; na 25ste van de maand lijkt iets voordeliger als je cashback wilt kunnen kiezen uit nieuwe categorieën.

Overigens, als je al aan de voorwaarden voor cashback voldoet, zie ik geen welkomstvoordeel (die twee maanden cashback kreeg je dan toch al).

Ik begrijp niet goed waarom ze denken dat mensen Vivid 2.0 willen: bankachtige functionaliteit zonder bankvergunning.
(Geen erg goede wisselkoersen, geen hoge rente, alleen een beetje cashback...)
Dan is b.v. NagaPay (0.5-3% cashback in BTC) of Trade Republic (1% cashback in euro's via savings plan en 4% op je tegoed; met bankvergunning) toch aantrekkelijker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
Wally2002 schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 13:45:
[...]

Ik snap niet dat ze afstappen van een bankgarantie. Welk voordeel bieden ze nu? Alle voordelen zoals currency accounts, bankgarantie etc komt allemaal te vervallen.. Gaat het echt zo slecht met vivid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wally2002
dutchnltweaker schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 20:47:
[...]

Ik snap niet dat ze afstappen van een bankgarantie. Welk voordeel bieden ze nu? Alle voordelen zoals currency accounts, bankgarantie etc komt allemaal te vervallen.. Gaat het echt zo slecht met vivid?
Ze stappen niet perse af van de 'bankgarantie' maar van de samenwerking met SolarisBank.
Die hebben een volledige bankvergunning met depositogarantie.

De reden dat ze stoppen met Solaris is mij niet helemaal duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Globalcitizen
De enige reden zijn de kosten voor Solaris.
(Maar daarom had ik verwacht dat we tenminste een deel van de kostenbesparing terug zouden zien in hogere cashbacks.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Globalcitizen
Ik heb nog even nagevraagd bij customer support (waar toch al een ticket liep). Mij is beloofd dat ik dan eindelijk een Interest Rate pocket kan openen en er werd gezegd dat er gewerkt wordt aan nieuwe features en voordelen.

Tja...van een kant is het voordeligste wellicht om even te wachten en dan later gebruik te maken van een welkombonus of referral (je moet je huidige account immers toch helemaal sluiten).
Van de andere kant beweren ze dat de migratie nu eenvoudig en helemaal in de app gaat.

Ik ben benieuwd om ervaringen te horen als iemand de migratie achter de rug heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wally2002
Ik krijg bij de communicatie tot nu toe over de migratie enigszins de kriebels en ook wel flashbacks naar vorig jaar, toen er om de haverklap aanpassingen aan voorwaarden werden gedaan (omdat het financieel slecht ging/gaat(?) met Vivid). Alsof er geen plan is en men maar wat doet.

Nu lijkt het contract met Solaris al opgezegd te zijn, zijn ook de eerste opzegbrieven verstuurd maar lijkt Vivid geen goed plan te hebben hoe ze klanten binnenboord willen houden. de transitie lijkt niet echt goed van te voren voorbereid te zijn.

Eerst krijg je een zeer duidelijke opzegbrief dat je zelf van alles dient te regelen (die brief zal vanuit Solaris komen en ook bewust zo geformuleerd zijn, Solaris wil zich ook indekken). Dan volgt er na enkele dagen een pushbericht dat je je geen zorgen hoeft te maken, en je geruisloos naar 2.0 wordt gemigreerd. Maar zonder duidelijke uitleg hoe dat precies gaat.
En om de verslechtering van de voorwaarden (geen bankvergunning/depositogarantie) te compenseren c.q. een leegloop te voorkomen krijgen we 2 maanden betere (?) voordelen met de cashback met andere categorieën, maar is het maar afwachten hoe precies.

Ik ga zelf in ieder geval alles wat nu bij Solaris is ondergebracht voor de migratiedatum veiligstellen en overmaken naar een andere bank.

De invest pocket zou als het goed is al bij de Nederlandse entiteit ondergebracht moeten zijn, en daarmee veilig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Globalcitizen
Hebben anderen ook meerdere Solaris IBANs behorend bij Vivid (in de voorafingevulde gegevens belasting)?
Zoja, enig idee waarmee die verband houden (b.v. per pocket? Of zelfs per currency?...?)?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohanNL
Globalcitizen schreef op zaterdag 27 april 2024 @ 18:50:
Hebben anderen ook meerdere Solaris IBANs behorend bij Vivid (in de voorafingevulde gegevens belasting)?
Zoja, enig idee waarmee die verband houden (b.v. per pocket? Of zelfs per currency?...?)?
Per pocket/currency krijg je een IBAN erbij dus ja.
Ik haal die ongein altijd uit de aangifte en voeg handmatig nieuwe regels toe, dan kun je pockets die op de peildatum leeg waren ook eruit laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Globalcitizen
JohanNL schreef op zaterdag 27 april 2024 @ 18:56:
[...]

Per pocket/currency krijg je een IBAN erbij dus ja.
Ik haal die ongein altijd uit de aangifte en voeg handmatig nieuwe regels toe, dan kun je pockets die op de peildatum leeg waren ook eruit laten.
Dankjewel!
Ik haal de onnodige nummers ook weg (vooral bij de lange lijst IBANs van Openbank).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SASQUATXH
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 29-01 15:36
Wally2002 schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 21:04:
[...]
Die hebben een volledige bankvergunning met depositogarantie.

De reden dat ze stoppen met Solaris is mij niet helemaal duidelijk.
Vivid heeft Joompay overgenomen: https://press.vivid.money...rm-vivid-acquires-joompay

Tot zover ik weet hebben ze alleen een e-money license (die van Joompay), dus geen volledige banklicentie. En ik geloof dat je bij een e-money license niet gedekt bent door het depositogarantiestelsel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wally2002
Dank, ik had er eerder wel wat over gelezen maar niet de link gelegd.
Tot zover ik weet hebben ze alleen een e-money license (die van Joompay), dus geen volledige banklicentie. En ik geloof dat je bij een e-money license niet gedekt bent door het depositogarantiestelsel.
Depositogarantie is alleen bij een volwaardige bankvergunning inderdaad, die heeft Solaris wel maar Vivid 2.0 dus niet. e-money instellingen hebben als het goed is wel andere waarborgen, maar je kunt dus geen beroep op het DGS doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Globalcitizen
Klopt het dat we de migratie nog niet kunnen doen (of heeft iemand dat al gedaan)?

NB vergeet niet op tijd je verzamelde Stock Rewards te redeemen op een redelijk gunstig moment.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wally2002
Globalcitizen schreef op vrijdag 3 mei 2024 @ 12:35:
Klopt het dat we de migratie nog niet kunnen doen (of heeft iemand dat al gedaan)?

NB vergeet niet op tijd je verzamelde Stock Rewards te redeemen op een redelijk gunstig moment.
In de communicatie van Vivid wordt bij mij aangegeven dat ze je t.z.t. gaan begeleiden met de migratie.
Volgens de website wordt je via mail en berichten geïnformeerd wanneer je kunt migreren.

Goede tip m.b.t. stock rewards!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robarrie
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 05-05 08:42
Globalcitizen schreef op vrijdag 3 mei 2024 @ 12:35:

Ik heb de migratie al doorlopen. Het ging eigenlijk heel vlot. Je krijgt natuurlijk wel een nieuwe IBAN en een nieuwe betaalpas. Ik weet niet of het standaard is/was bij Vivid, maar ik heb nu weer een metalen kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Globalcitizen
Robarrie schreef op vrijdag 3 mei 2024 @ 19:09:
[...]

Ik heb de migratie al doorlopen. Het ging eigenlijk heel vlot. Je krijgt natuurlijk wel een nieuwe IBAN en een nieuwe betaalpas. Ik weet niet of het standaard is/was bij Vivid, maar ik heb nu weer een metalen kaart.
Oh, hoe heb je de migratie gestart?

Ik dacht net als @Wally2002 dat we moeten wachten tot we een specifiek bericht krijgen.

(De interest van tijdelijk 5% en daarna tot 4% lijkt me potentieel interessant. Al is het ontbreken van een bankvergunning wel een issue hiervoor...)
Pagina: 1 ... 6 7 Laatste