Instant top up kost nu geld, op elke manier. Eerder niet. Je moet Akkord gaan met de nieuwe voorwaarden wil je het kunnen gebruiken. In januari gaat vivid er dus helaas uit.
Bij mij ook, mede gezien de nieuwe maandelijkse kosten bij inactiviteit of geen saldo of wat was het. Gebruik het maar sporadisch. Was soms wel leuk voor kortingsacties/cash-back van Visa Duitsland, maar ja.
[Voor 26% gewijzigd door michael4500 op 22-12-2022 16:09]
Precies jammer, en je moet gelijk akkoord gaan met de nieuwe voorwaarden. Had wel laatst in het buitenland dat ik een compliment kreeg van mijn fancy metal card. Dat ga ik wel missen haha, maar gebruikte het te weinig en ook al gebruik je vivid straks wel en hoef je geen maandelijkse kosten te betalen dan moet je voor die andere dingen betalen die gratis waren. Voor mij dus geen enkel voordeel meer dan de gratis metalcard helaas. Hoop dat er nieuwe aanbieders komen, maar denk dat het blijft op revolut, N26 en openbank die echt wat toevoegen. Voor de rest niet echt meer, curve valt helaas ook tegen door de versobering voor nieuwe klanten.michael4500 schreef op donderdag 22 december 2022 @ 16:05:
Bij mij ook, mede gezien de nieuwe maandelijkse kosten bij inactiviteit of geen saldo of wat was het. Gebruik het maar sporadisch. Was soms wel leuk voor kortingsacties/cash-back van Visa Duitsland, maar ja.
Zo, ik heb mijn account opgezegd. Ik gebruikte het nooit, ik zie dat ik er in 2020 een paar keer mee betaald heb en daarna niet meer. Op zich dus wel begrijpelijk dat ze mij niet willen als klant. Ik zal eens zoeken waar die kaart gebleven is 

Kan het filmpje niet zo vinden, maar je kan hem prima gebruiken voor het snijden van groentenkoksie schreef op woensdag 28 december 2022 @ 00:19:
Zo, ik heb mijn account opgezegd. Ik gebruikte het nooit, ik zie dat ik er in 2020 een paar keer mee betaald heb en daarna niet meer. Op zich dus wel begrijpelijk dat ze mij niet willen als klant. Ik zal eens zoeken waar die kaart gebleven is

@JohanNL
Ja denk het ook.... en vind het persoonlijk lelijke ontwerpen trouwens, maar smaken verschillen natuurlijk. Alsof dit ook zo'n prioriteit heeft en alle kostenverhogingen compenseert ofzo?
Maar ja, toch opgezegd inmiddels. Kregen jullie daarvan nog een bevestigingsmail of helemaal niets?
Ja denk het ook.... en vind het persoonlijk lelijke ontwerpen trouwens, maar smaken verschillen natuurlijk. Alsof dit ook zo'n prioriteit heeft en alle kostenverhogingen compenseert ofzo?
Maar ja, toch opgezegd inmiddels. Kregen jullie daarvan nog een bevestigingsmail of helemaal niets?
@michael4500: Destijds deze e-mail ontvangen:
We hereby confirm that the closure of your Vivid Money account took place on 13.07.2021 as per your request.
As a result, your cards & IBANs associated with your account have now been fully terminated and cannot be used. You will also no longer have access to your Vivid Money app.
Mensen hun Vivid rekening opgezegd? volgens mij had je toch tot de 28e van deze maand om een akkoord te geven niet op de nieuwe voorwaarden?
Ik, eind dec/begin jan al. Ik gebruikte de rekening nauwelijks dus ik snap wel dat ze me graag zagen vertrekkendutchnltweaker schreef op zondag 29 januari 2023 @ 15:48:
Mensen hun Vivid rekening opgezegd? volgens mij had je toch tot de 28e van deze maand om een akkoord te geven niet op de nieuwe voorwaarden?

Niet opgezegd, maar ook de nieuwe T&C niet geaccepteerd.
Ik gebruik de kaart wel. Sporadisch in de winkel, maar ook maandelijks voor Netflix en Amazon. Zag van de week pas dat er geen cashback meer gegeven werd. Jammer, maar die paar centen maakt mij niet uit.
Ik gebruik de kaart wel. Sporadisch in de winkel, maar ook maandelijks voor Netflix en Amazon. Zag van de week pas dat er geen cashback meer gegeven werd. Jammer, maar die paar centen maakt mij niet uit.
Vandaag een e-mail ontvangen dat het cashbackprogramma wordt aangepast. "we heard you loud and clear".
- Vanaf 1 maart kun je tot 4% cashback krijgen op door jou geselecteerde categorieën aankopen.
- In de laatste week van de voorgaande maand kun je voor de komende maand kiezen welke categorieën
- In de app kun je nu al de categorieën zien maar dit is nog beperkt. Ze gaan dit uitbreiden zodat je meer keuze hebt daarbij kijken ze naar je afgelopen transacties sinds 1 januari.
- de saldo-eis van 1.000 euro of 100 in invest of crypto op de laatste dag van de voorgaande maand blijft bestaan.
Ik heb zelf nog prime maar stond op het punt om te gaan opzeggen. ik wacht nog even af wat de exacte cashback regels worden. Tot 4% klinkt op zich lekker, maar best kans dat de minimale cashback wel omlaag gaat.
- Vanaf 1 maart kun je tot 4% cashback krijgen op door jou geselecteerde categorieën aankopen.
- In de laatste week van de voorgaande maand kun je voor de komende maand kiezen welke categorieën
- In de app kun je nu al de categorieën zien maar dit is nog beperkt. Ze gaan dit uitbreiden zodat je meer keuze hebt daarbij kijken ze naar je afgelopen transacties sinds 1 januari.
- de saldo-eis van 1.000 euro of 100 in invest of crypto op de laatste dag van de voorgaande maand blijft bestaan.
Ik heb zelf nog prime maar stond op het punt om te gaan opzeggen. ik wacht nog even af wat de exacte cashback regels worden. Tot 4% klinkt op zich lekker, maar best kans dat de minimale cashback wel omlaag gaat.
Ben er nog steeds niet aan toe gekomen om mijn rekening te sluiten, maar heb al wel lang alles eraf gehaald en de kaarten ontkoppeld zover mogelijk.
Onduidelijk wat er dan nu gaat gebeuren, want volgens de voorwaarden wouden ze dan toch een ' inactivity fee ' incasseren, maar dan zou mijn saldo in de min belanden.
Tot nu toe nog niet gebeurd, maar ik zie dat ze opnieuw nieuwe voorwaarden hebben geïntroduceerd, welke ik heb geweigerd.
Als het goed is sluiten ze mijn rekening dan nu automatisch binnen 2 maanden, dat zou mooi zijn.
Onduidelijk wat er dan nu gaat gebeuren, want volgens de voorwaarden wouden ze dan toch een ' inactivity fee ' incasseren, maar dan zou mijn saldo in de min belanden.
Tot nu toe nog niet gebeurd, maar ik zie dat ze opnieuw nieuwe voorwaarden hebben geïntroduceerd, welke ik heb geweigerd.
Als het goed is sluiten ze mijn rekening dan nu automatisch binnen 2 maanden, dat zou mooi zijn.
Vandaag even gekeken bij de vooraf ingevulde bankgegevens t.b.v. de belastingaangifte 2022. Tot mijn verbazing stonden er ook 3 IBAN's van een al in de zomer van 2021 opgeheven Vivid-account bij. Gelukkig zonder saldo erachter, maar toch raar dat Vivid rekeningen doorgeeft die op de peildatum (1-1-2022) niet meer relevant waren voor de Nederlandse Belastingdienst. Zal ik ze maar gewoon verwijderen?
Ja die gooi je eruit óf je zet er gewoon bij dat het saldo €0 was.U123456 schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 13:58:
Vandaag even gekeken bij de vooraf ingevulde bankgegevens t.b.v. de belastingaangifte 2022. Tot mijn verbazing stonden er ook 3 IBAN's van een al in de zomer van 2021 opgeheven Vivid-account bij. Gelukkig zonder saldo erachter, maar toch raar dat Vivid rekeningen doorgeeft die op de peildatum (1-1-2022) niet meer relevant waren voor de Nederlandse Belastingdienst. Zal ik ze maar gewoon verwijderen?
Ik heb een probleem. Bij het invullen staat mijn vivid betaalrekening en spaarrekening er tussen, zonder saldo ingevuld.
Echter heb ik dit jaar (11 januari) mijn rekening opgezegd en is mijn account gesloten.
Je raadt het al; nu kan ik niet meer bij mij bank statement en de klantenservice kan/wil mij niet helpen.
Wat te doen? Hebben hier meer mensen last van?
Echter heb ik dit jaar (11 januari) mijn rekening opgezegd en is mijn account gesloten.
Je raadt het al; nu kan ik niet meer bij mij bank statement en de klantenservice kan/wil mij niet helpen.
Had vivid een spaarrekening? Kan me niet herinneren dat ze procenten gaven.Joris-Jansen schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 23:30:
Ik heb een probleem. Bij het invullen staat mijn vivid betaalrekening en spaarrekening er tussen, zonder saldo ingevuld.
Ik had een betaalrekening en zo’n “potje” waarin je kon sparen (cashback programma).dutchnltweaker schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 07:55:
[...]
Had vivid een spaarrekening? Kan me niet herinneren dat ze procenten gaven.
Tja, dan doe je een schatting.Joris-Jansen schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 23:30:
Ik heb er ook een heel zooitje in staan, nog niet verder ingedoken, maar volgens mij waren dat bij mij ook een aantal rekeningen die ik al eerder had gesloten.
Wellicht bij jou ook rekeningen die al niet meer actief waren op 1-1-2022? Dan zou je ze er ook uit kunnen gooien of op €0 zetten.
Stel ik vul 400 euro in, terwijl het 800 euro was geweest. Krijg ik dan geen problemen? Het gaat niet om een exorbitant verschil. Het was meer een betaalrekeningetje voor erbij.JohanNL schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 09:57:
[...]
Tja, dan doe je een schatting.
Ik heb er ook een heel zooitje in staan, nog niet verder ingedoken, maar volgens mij waren dat bij mij ook een aantal rekeningen die ik al eerder had gesloten.
Wellicht bij jou ook rekeningen die al niet meer actief waren op 1-1-2022? Dan zou je ze er ook uit kunnen gooien of op €0 zetten.
Met dat soort bedragen doorgaans niet.Joris-Jansen schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 10:04:
[...]
Stel ik vul 400 euro in, terwijl het 800 euro was geweest. Krijg ik dan geen problemen? Het gaat niet om een exorbitant verschil. Het was meer een betaalrekeningetje voor erbij.
Het gaat er ook om of je überhaupt VRH zou moeten afdragen of dat je door een te hoog vermogen geen recht meer zou hebben op bepaalde aangevraagde toeslagen.
Als je er toch geen winst uit haalt door een te laag bedrag in te vullen, dan maakt ze dat echt niet uit hoor.
Maar beter blijf je er op hameren dat Vivid alsnog de jaaroverzichten naar je toestuurt.
Dat zijn ze wettelijk ook verplicht zover ik weet.
En anders ben je dus toch beperkt tot een schatting te doen, redelijkerwijs kún je dan ook niet veel meer doen.
[Voor 6% gewijzigd door JohanNL op 02-03-2023 10:43]
Nog steeds de veranderde voorwaarden niet geactiveerd. In de tussentijd wel extra rekeningen aangemaakt en heb er nu 12 ofzo.
Bij de nieuwe voorwaarden zou dit me geld hebben gekost, per bundel van 3 rekeningen. Nu ik de voorwaarden niet geaccepteerd heb, kost dat me niet. Maar stel, ik accepteer de nieuwe voorwaarden nu. Zou dat dan betekenen dat ik moet betalen voor die extra rekeningen of blijft alles zoals het was en hoef ik daar niet meer voor te betalen omdat ik die rekeningen al had voor de veranderende voorwaarden?
Weigeren zou kunnen betekenen dat de ze rekening zouden kunnen sluiten. Dat is nog niet gedaan.
Bij de nieuwe voorwaarden zou dit me geld hebben gekost, per bundel van 3 rekeningen. Nu ik de voorwaarden niet geaccepteerd heb, kost dat me niet. Maar stel, ik accepteer de nieuwe voorwaarden nu. Zou dat dan betekenen dat ik moet betalen voor die extra rekeningen of blijft alles zoals het was en hoef ik daar niet meer voor te betalen omdat ik die rekeningen al had voor de veranderende voorwaarden?
Weigeren zou kunnen betekenen dat de ze rekening zouden kunnen sluiten. Dat is nog niet gedaan.
Als in de nieuwe voorwaarden nieuwe tarieven staan ga je die uiteraard betalen.koektrommeltje schreef op zondag 12 maart 2023 @ 04:49:
Maar stel, ik accepteer de nieuwe voorwaarden nu. Zou dat dan betekenen dat ik moet betalen voor die extra rekeningen of blijft alles zoals het was en hoef ik daar niet meer voor te betalen omdat ik die rekeningen al had voor de veranderende voorwaarden?
Uit m’n hoofd gezegd zijn er tevens voorwaarden dat ze de rekening eenzijdig mogen sluiten/de overeenkomst mogen opzeggen. Je hebt best kans dat ze dat idd gaan doen.
Ik heb de nieuwe voorwaarden tot nu toe geweigerd, omdat ik las dat extra rekeningen openen geld zou gaan kosten. Daarom heb ik die snel alsnog geopend, zonder kosten conformde oude voorwaarden. Ik heb de nieuwe immers nog niet geaccepteerdWally2002 schreef op zondag 12 maart 2023 @ 05:36:
[...]
Als in de nieuwe voorwaarden nieuwe tarieven staan ga je die uiteraard betalen.
Uit m’n hoofd gezegd zijn er tevens voorwaarden dat ze de rekening eenzijdig mogen sluiten/de overeenkomst mogen opzeggen. Je hebt best kans dat ze dat idd gaan doen.

Ze zouden idd mn rekening kunnen opzeggen Dat mogen ze idd conform de voorwaarden nu. Dat is tot nu toe niet gedaan, omdat ik Vivid wel 'actief' gebruik. Er wordt automatisch vanaf geincasseerd. De vraag is of ze die rekening dus wel gaan sluiten.
Op zich wil ik die rekeningen houden, maar als ik voor de pas geopende extra IBANs moet betalen, zal ik overwegen het zelf op te zeggen. Ook vraag ik me af, of er gelijk 3.90pm ingehouden wordt als ik een maandje er niks mee doe.
Ach, we zien wel. Zetten zij 'm stop, sluit ik wel een andere rekening af via een andere Fintech om te bankieren.