Ik hoop het niet, maar maakt het uit als je ook de hoofdkraan van het gas dichtdraait?locloc schreef op maandag 28 maart 2022 @ 22:18:
[...]
Vrijstaand huis...
Het enige wat veranderd is in huis sinds ik het geluid hoor dus, is dat de oude wc uit de badkamer is gehaald en er een nieuwe in is gezet. Er loopt geen water door daar ofzo na doortrekken. En als ik in de badkamer luister, hoor ik ook geen geluid bij de wc. Maar het is wel sinds toen. De muur er achter is opengebroken geweest om het nieuwe Geberit spul er in te zetten, daarna weer betegeld. Kan het ook niet echt zijn lijkt me.
Het is echt gekmakend... iets horen wat je niet kunt lokaliseren... is daar geen apparatuur voor ofzo?

En nu ik er over nadenk, zou hetzelfde kunnen gelden voor een klein lekje in de waterleiding. Dus nadat je de hoofdkraan hebt dichtgedraaid ook even een kraan openzetten om het systeem van druk te halen. Dat moet dan wel gelijk effect hebben.
Je kan dit vast wel laten meten, maar dan hoor je vooral het geluid van je bankrekening die leegloopt denk ik.
Had je nog naar ventilatie-roosters/spleten/enz gekeken?
Zo scherp als een voetbal!