MikeyMan schreef op donderdag 16 november 2023 @ 11:47:
[...]
das een goed aanknopingspunt.
ik had al gezocht op:
sudo grep -wirn curl <domoticz dir>/scripts
Nu maar eens proberen met
sudo grep -wirn execute <domoticz dir>/scripts
edit: kom wel execute tegen, maar geen enkele maal os.execute.
Scripts zijn ook vrij straightforward:
[...]
[...]
[...]
[...]
Wat je schrijft in
MikeyMan in "Domoticz - open source domotica systeem - deel 5" is volgens mij geen "random hang" maar eerder een time out agv het aanroepen van een API buiten de deur.
Het aanroepen van een API buiten de deur kan nooit een garantie geven voor een tijdige response. Daarnaast kan het zijn dat je router of je provider even een hickup heeft.
Dit heb ik ook ervaren bij het aanroepen van de API's van oa buienradar.
Wat je wel kan doen is de timeout van je API call ophogen.
Wat je verder zou kunnen doen:
- domoticz.openURL in je laatste script vervangen door een updateCustomSensor oid, eea afh v je device.
- De frequentie in je laatste script verlagen van elke minuut naar elke 5 minuten oid.
- Voorkomen dat meerdere scripts op hetzelfde moment worden afgetrapt
- In je tweede script de triggers timer en httpResponses uit elkaar halen en in twee aparte scripts stoppen.
- Daarnaast zou ik het tweede script uberhaupt versimpelen.
Want als ik het goed lees trigger je een timer die de gegeven ophaalt uit Global Varables, hiermee bouw je een url en api op, die triggert een functie, die functie triggert de aanroep van de API en de response ga je verwerken.
Volgens mij kan dit eenvoudiger.
Maar het is uiteraard aan jou of je dit een fijne en werkbare oplossing vindt of niet.
(Of het technisch kan wil niet automatisch zeggen dat het ook zo moet)
Kijk maar wat je van het bovenstaande wilt overnemen maar ben wel benieuwd naar je oplossing.