Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luigi87
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 00:15

luigi87

Domotica Fanaticus

Ben al jaren een fan van Domoticz en heb mijn huidige settup al jaren draaien, maar ja heb een ander huis gekocht.

Dus ga maar weer compleet opnieuw aan domticz bouwen. Zo ook mijn warmtesysteem.

Ik wil graag een zoneregeling maken (huis heeft stadsverwarming dus is vrij makkelijk te realiseren). Met een digitale thermostaat knop op de radiators en mogelijk een losse ruimte temperatuur sensor.

Daarnaast wil ik vanuit domoticz ook de warmteinstallatie op aanwezig/afwezig kunnen zetten.

Heeft iemand met zoiets ervaring? En welk merk /product?

- leeg -

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• de Peer
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 00:03

de Peer

under peer review

Japie.G schreef op woensdag 27 april 2022 @ 11:14:
[...]

3x25a aansluiting? 17kw is de max
Zoals aangegeven produceert de omvormer meer dan 17kW. Dus dat kan het niet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Dylantje2 schreef op woensdag 27 april 2022 @ 10:58:
[...]

Leuke hobby erbij..:-)
Tip gebruik zo min mogelijk plugins.. [ met alle respect voor de makers ]
Hue of zigbee2mqtt.. dan ben voorbereid op de toekomst [ zet z2m hardcored in domoticz ]
Tuya ook geen plugin, beter is tasmota flash, en daar alleen devices op zoeken.

Plugins worden vaak gemaakt, maar ook wel eens niet meer geupdate, en dan zit je met ellende
Dit gebeurt nog wel eens met plugins die vaak geupdate moeten worden/ z2m plugin was dat ook nog wel eens.. ]

Succes met je nieuwe hobby
”vroeger” nodige gespeeld; maar Tuya (Kruidvat/Ikea/bigbazaar) zijn eruit.

Nu 100% hue (6spots keuken+ 9 Edison filament woonkamer + 6 rgb spots deco + 2 e7 rgb deco + 2 hall + 2 buiten verlichting + 1 wc + 4 rgb spots trap + 3 Lego kamer + 4 slaapkamer = … boel hue)

zigbee2mqtt (?) is nieuws? Herken het niet

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japie.G
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-09 15:39

Japie.G

Colour Classic

de Peer schreef op woensdag 27 april 2022 @ 15:59:
[...]

Zoals aangegeven produceert de omvormer meer dan 17kW. Dus dat kan het niet zijn.
Maar wat registreert de meter, das de vraag :-). Kijk eens op je meter zelf op zo’n moment. Geeft die wel meer dan 17kw teruglevering aan? In de live getallen bedoel ik dus.

Renault Scenic E-Tech EV - PV-Output

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dylantje2
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 18-09 20:10

Dylantje2

sorry Bricklayere here :-)

himlims_ schreef op woensdag 27 april 2022 @ 17:29:
[...]
”vroeger” nodige gespeeld; maar Tuya (Kruidvat/Ikea/bigbazaar) zijn eruit.

Nu 100% hue (6spots keuken+ 9 Edison filament woonkamer + 6 rgb spots deco + 2 e7 rgb deco + 2 hall + 2 buiten verlichting + 1 wc + 4 rgb spots trap + 3 Lego kamer + 4 slaapkamer = … boel hue)

zigbee2mqtt (?) is nieuws? Herken het niet
Tuya voldoende te koop, alleen er zijn chips die niet meer werken.
Dus ff op de site van blackader kijken. https://templates.blakadder.com/

Z2m rules..
Nooit meen zigbee bridge erbij nodig:
https://www.zigbee2mqtt.io/
En ja ook van een NLer.. dus..
Bridge op marktplaats en een z2m ztick kopen:
En dan een wereld voor je open:
https://www.zigbee2mqtt.io/supported-devices/

En niet met de plugin
Maar hardcore dus direct zonder plugin werkend in Domoticz:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jOznvU6Zi7UjFv_qIo1Y5ezx58I=/800x/filters:strip_exif()/f/image/F3dTvvztyFfDfXh7pVlzZwyW.png?f=fotoalbum_large

En dan lekker goedkoop zigbee2mqtt devices kopen die ondersteund worden kopen..
En alles werkt met domoticz zonder plugin _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
Love @gizmocuz :) _/-\o_

zonneboiler, pelletkachel, 36 panels, Atlantic Wpb, pana 5 Kw H, Heishamon, Domoticz, Grafana, Solarmeters, PVO: https://pvoutput.org/list.jsp?id=15321&sid=19520

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• janne_nl
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 12-09 13:12
Volgens mij gebruikt z2m ook gewoon een bridge, dat het toevallige coordinator heet doet daar niets aan af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Dylantje2 schreef op woensdag 27 april 2022 @ 20:39:
[...]

Tuya voldoende te koop, alleen er zijn chips die niet meer werken.
Dus ff op de site van blackader kijken. https://templates.blakadder.com/

Z2m rules..
Nooit meen zigbee bridge erbij nodig:
https://www.zigbee2mqtt.io/
En ja ook van een NLer.. dus..
Bridge op marktplaats en een z2m ztick kopen:
En dan een wereld voor je open:
https://www.zigbee2mqtt.io/supported-devices/

En niet met de plugin
Maar hardcore dus direct zonder plugin werkend in Domoticz:
[Afbeelding]

En dan lekker goedkoop zigbee2mqtt devices kopen die ondersteund worden kopen..
En alles werkt met domoticz zonder plugin _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
Love @gizmocuz :) _/-\o_
dat eens avonturen; ik lees dat er 101 verschillende devices compatible zijn; heb jij tip voor adapter ? via bol/amazon ofzo

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19-09 22:01
Ik heb weer eens een inconsequentie in Domoticz, hopelijk weet iemand een oplossing.

Op dit moment heb ik een KlikAanKlikUit deurbel welke via een RFXCOM ontvangen wordt op mijn Domoticz. Deze voert een script uit als er iemand aanbelt: er wordt een foto verstuurd naar mijn telefoon via Telegram. Dit script wordt gestart d.m.v. een Blockly event.

Nu wil ik eigenlijk overschakelen op een 'slimme' deurbel, maar deze moet uiteraard ook gewoon in Domoticz zichtbaar worden. Ik kan de oude deurbel in Domoticz ook laten afgaan m.b.v. een JSON-call naar Domoticz. Echter, dan wordt het Blockly event niet getriggerd.

Snapt iemand dit? Als de 'echte' deurbel gaat, wordt het script afgetrapt. Als de deurbel via JSON wordt getriggerd gebeurt dit niet? In beide gevallen komt de waarde van de deurbelschakelaar op 'on' (dat is waarop de Blockly triggert), dus waarom werkt het in het ene geval niet en in het andere wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Invisible_man
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19:50
PhilipsFan schreef op donderdag 28 april 2022 @ 13:01:
Ik heb weer eens een inconsequentie in Domoticz, hopelijk weet iemand een oplossing.

Op dit moment heb ik een KlikAanKlikUit deurbel welke via een RFXCOM ontvangen wordt op mijn Domoticz. Deze voert een script uit als er iemand aanbelt: er wordt een foto verstuurd naar mijn telefoon via Telegram. Dit script wordt gestart d.m.v. een Blockly event.

Nu wil ik eigenlijk overschakelen op een 'slimme' deurbel, maar deze moet uiteraard ook gewoon in Domoticz zichtbaar worden. Ik kan de oude deurbel in Domoticz ook laten afgaan m.b.v. een JSON-call naar Domoticz. Echter, dan wordt het Blockly event niet getriggerd.

Snapt iemand dit? Als de 'echte' deurbel gaat, wordt het script afgetrapt. Als de deurbel via JSON wordt getriggerd gebeurt dit niet? In beide gevallen komt de waarde van de deurbelschakelaar op 'on' (dat is waarop de Blockly triggert), dus waarom werkt het in het ene geval niet en in het andere wel?
Bij mijn weten moet de bron van de trigger niet uitmaken, ik zou juist graag willen dat je op de bron zou kunnen filteren (met dzvents dan wel, maar gebruikt de zelfde triggers lijkt mij) zodat ik een script alleen op user veranderingen kan laten uitvoeren. Kan je je script hier anders eens tonen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobr
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 26-07 21:40
PhilipsFan schreef op donderdag 28 april 2022 @ 13:01:

Is toevallig je son aanroep iets zoals dit: /json.htm?type=command&param=udevice&idx=IDX&nvalue=......
Zo ja, dan worden de events niet aangeroepen.
Bij zoiets wel als het goed is: /json.htm?type=command&param=switchlight&idx=IDX&switchcmd=...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan.Z
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 19-09 22:33
Aansluiting is 3x50A ofwel 35 kW
Japie.G schreef op woensdag 27 april 2022 @ 11:14:
[...]

3x25a aansluiting? 17kw is de max

Skoftig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipsFan
jobr schreef op donderdag 28 april 2022 @ 18:20:
[...]

Is toevallig je son aanroep iets zoals dit: /json.htm?type=command&param=udevice&idx=IDX&nvalue=......
Zo ja, dan worden de events niet aangeroepen.
Bij zoiets wel als het goed is: /json.htm?type=command&param=switchlight&idx=IDX&switchcmd=...
Beide geprobeerd. De bel gaat af (bij gekoppelde systemen), maar het event niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobr
PhilipsFan schreef op donderdag 28 april 2022 @ 18:27:
[...]

Beide geprobeerd. De bel gaat af (bij gekoppelde systemen), maar het event niet.
Ik weet niet of dit geaccepteerd wordt maar probeer eens bij beide dit er achter te zetten: &parsetrigger=true

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipsFan
jobr schreef op donderdag 28 april 2022 @ 18:30:
[...]

Ik weet niet of dit geaccepteerd wordt maar probeer eens bij beide dit er achter te zetten: &parsetrigger=true
Dat maakt geen verschil. Maar ik heb wel iets anders ontdekt. Als ik in de Blockly de waarde waar hij op moet reageren verander in 'Group On' dan reageert het event wel. Maar dan reageert hij niet meer op de echte bel.

Dus ik zou twee Blockly's kunnen maken en dan zou het in beide gevallen werken. Niet mooi, maar dan werkt het wel zoals ik wil. Het zou schelen als er documentatie was over welke waarden die parameters mogen hebben. Op domoticz.com staan alleen voorbeelden, geen uitputtende lijst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobr
@PhilipsFan Ik zou trouwens dzVentz gaan gebruiken ipv Blocky. Het is even wennen maar geeft meer mogelijkheden.

Als je domoticz in de browser bedient kun je met Developer tools (F12) bij network zien welke waardes in de urls worden gebruikt om je devices te bedienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipsFan
jobr schreef op donderdag 28 april 2022 @ 19:11:
@PhilipsFan Ik zou trouwens dzVentz gaan gebruiken ipv Blocky. Het is even wennen maar geeft meer mogelijkheden.

Als je domoticz in de browser bedient kun je met Developer tools (F12) bij network zien welke waardes in de urls worden gebruikt om je devices te bedienen.
Klopt, ben ik van op de hoogte, maar je kunt vanuit de GUI niet een deurbel af laten gaan. Dus ik kan voor die specifieke situatie niet de url snoopen.

En ja, dzVentz heeft meer mogelijkheden, ik gebruik het ook voor de wat ingewikkelder functies. Maar dit kan prima zo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dylantje2

Dylantje2

janne_nl schreef op donderdag 28 april 2022 @ 07:21:
Volgens mij gebruikt z2m ook gewoon een bridge, dat het toevallige coordinator heet doet daar niets aan af.
Pfff...
Een bridge of een coördinatorTsja.

Ik zal het dan in jip en janneke..
Als voor elk merk een tussenstation kopt blijf je bezig met comptabel enz enz
Als je een maal een usb coördinator koopt..
Het advies staat op de site welke de de beste zijn heb je daarna alleen maar losse devices nodig die op Z2M werken

Ik dacht dat we op tweakers zaten.. 8)

zonneboiler, pelletkachel, 36 panels, Atlantic Wpb, pana 5 Kw H, Heishamon, Domoticz, Grafana, Solarmeters, PVO: https://pvoutput.org/list.jsp?id=15321&sid=19520

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylantje2

Dylantje2

himlims_ schreef op donderdag 28 april 2022 @ 09:39:
[...]

dat eens avonturen; ik lees dat er 101 verschillende devices compatible zijn; heb jij tip voor adapter ? via bol/amazon ofzo
Check even de site van z2m read the wiki enz the docs ff goed door.
Ik weet zo niet welke firmware enz beste zijn.
Ik heb hem al ff gelden op Tindy gekocht, probeer de laaste firmware erop te krijgem[ lijkt me een ellende om die te updaten, maar zolang hij hier werkt, geen update wss:-) ]

Avontuur is Domoticz altijd.
Maar z2m is mega _/-\o_
Ff goed inlezen.. Alles wat je koopt bijna wel werkend, en groeiende..
Daarnaast zelf ook toe te voegen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• janne_nl
Dylantje2 schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 21:15:
[...]

Pfff...
Een bridge of een coördinatorTsja.

knip

Ik dacht dat we op tweakers zaten.. 8)
Precies, maar dat betekend toch niet dat maar de helft van het verhaal verteld hoeft te worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylantje2

Dylantje2

janne_nl schreef op zaterdag 30 april 2022 @ 12:34:
[...]

Precies, maar dat betekend toch niet dat maar de helft van het verhaal verteld hoeft te worden?
Als we dan op details gaan
Nee geen bridge, aangezien je niet in kunt loggen op de usb stick..

Oke en voor de compleetheid.. Z2M heeft een coordinator nodig.
Die op vele plaatsen te koop is.

En half, of de info z2m en dat je daarna vele opties hebt, zou betekenen dat er ook iets vanuit jezelf verwacht wordt, bij een opensource project. 8)
Of moet alles hier in WIKI taal verteld worden? O-)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Cheaps
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 27-12-2024
Voor alle liefhebbers van een up-to-date OS, en een werkend systeem, een kleine tip van flip! Ik kwam erachter dat na mijn Ubuntu 22.04 update (komend van 20.04) dat mijn slimme meter (P1 smart meter USB) niet meer herkend werd vanuit Domoticz.

Een kleine zoektocht langs het wereld-wijde web leverde mij het volgende op:
code:
1
sudo dmesg
via de output van bovenstaand commando ontdekte ik dat er het volgende stond:

code:
1
usbfs: interface 0 claimed by ftdi_sio while 'brltty' sets config #1

Vervolgens heb ik middels onderstaand commando deze tool verwijderd:
code:
1
sudo apt-remove brltty

En na een herstart had ik weer data binnenstromen in Domoticz. Hoewel het mij niet totaal bekend is waarom sinds deze OS-update ineens zulke vreemde issue's naar voren kwamen, ben ik blij dat het nu is opgelost, dus mocht iemand updaten naar 22.04 en tegen een soortgelijk issue aanlopen: geniet ervan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janne_nl
Vraagje, hoe doe je een update? Met upgrade of dist-upgrade?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Peer

de Peer

under peer review

janne_nl schreef op zondag 1 mei 2022 @ 15:23:
Vraagje, hoe doe je een update? Met upgrade of dist-upgrade?
Wat wil je updaten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janne_nl
Was een vraag aan cheaps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Peer

de Peer

under peer review

Oeps! nu zie ik het. ik begreep het helemaal verkeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 20-09 15:01
Mits je Ubuntu gebruikt zou dit bv moeten werken.

https://itsfoss.com/update-ubuntu/
https://www.cyberciti.biz...le-package-using-apt-get/

Maak wel een backup voor je begint. Er kan altijd iets fout gaan en dan kun je altijd terug.

[ Voor 25% gewijzigd door MikeOO op 03-05-2022 07:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janne_nl
Zoals als ik al zei, het ging niet om mij.

Ik was geïnteresseerd in de manier waarop cheaps het deed/doet. Met name het verschil tussen upgrade en dist-upgrade. Waarbij de laatste soms beter lijkt omdat oude afhankelijkheden kunnen worden opgeruimd. Echter als je een plugin hebt die bijvoorbeeld daarvan afhankelijk is, loop je het risico dat er iets niet meer werkt.

Van de andere kant, als een nieuwe plugin afhankelijk is van een upgrade die niet werkt zonder dist-upgrade te doen heb je een dilemma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheaps
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 27-12-2024
Ik had de update gedaan via apt-get upgrade. (mijn release-update manager stond op de LTS variant, waarmee hij enkel upgrade als er een nieuwe LTS variant uitkomt).

Beetje onnodig natuurlijk om direct te updaten als we nog 3 jaar vooruit kunnen met 20.04, maar leuk voor de heb!

Om nog een beetje ontopic te blijven:
Heeft iemand overigens een 'pragmatische' oplossing om te monitoren of je Domoticz applicatie (en server) werkt, zonder een uitgebreid monitoringssysteem eraan te koppelen, en je poorten open hoeft te zetten in de router?

Ik heb een opstelling draaien buitenshuis, waar ik op afstand beperkt bij kan. Ik ben bekend met de System Alive checker (om interne devices / ip's te monitoren), en ook met push notificaties die je kunt instellen. Als de hele server echter niet meer bereikbaar is, dan is het een ander verhaal, en zal je de push-notificaties ook niet ontvangen.

Bij voorkeur is de oplossing:
- Gratis
- Zonder uitgebreide registratie
- Veilig

Ik weet dat er gratis tools zijn om sites te pingen, is er niet iets mogelijk om vanuit Domoticz een externe URL om de x-tijd aan te roepen, en als die niet reageert dat ik dan een notificatie te ontvangen?

[ Voor 0% gewijzigd door Cheaps op 03-05-2022 20:11 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Invisible_man
Cheaps schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 20:10:
Om nog een beetje ontopic te blijven:
Heeft iemand overigens een 'pragmatische' oplossing om te monitoren of je Domoticz applicatie (en server) werkt, zonder een uitgebreid monitoringssysteem eraan te koppelen, en je poorten open hoeft te zetten in de router?
Ik heb vanuit Domoticz een upload van data van mijn zonnepanelen en verbruik naar pvoutput.org (website voor het loggen van zonnepaneeldata) waar elke 5 minuten data naar opgestuurd wordt vanuit een dzvents script. Domoticz initialiseert de communicatie, dus niet nodig om poorten open te zetten enzo. De aanroep daarvan is gewoon met een url met argumenten.

In pvoutput kan je vervolgens een idle system alarm instellen welke je een email stuurt als er geen updates meer komen en dus ook Wanneer Domoticz plat ligt.

[ Voor 3% gewijzigd door Invisible_man op 04-05-2022 07:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janne_nl
Ik weet niet of dit is wat je bedoeld, maar via de Domoticz url check ik of e.e.a. nog loopt.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
#!/bin/bash
# check domoticz
#-m 10 beperkt de duur tot 10 seconden
WHOCOUNT=$( who | wc -l )
if [[ "${WHOCOUNT}" != 0 ]]
then
    echo "Someone is logged on. No further actions" >&2
    exit
fi

status=`curl -m 20 -s -i -H "Accept: application/json" "http://<mijnip:poort>/json.htm?type=devices&rid=1" | grep "status"| awk -F: '{print $2}'|sed 's/,//'| sed 's/\"//g'`
if [ $status ]
then
        echo "Domoticz is al gestart"
else
        sudo /etc/init.d/domoticz.sh stop
        sleep 30
        sudo /etc/init.d/domoticz.sh start
        status=`curl -s  --form-string "token=<pushovertoken>"  --form-string "user=<pushoveruser>"  --form-string "message=Domoticz is opnieuw gestart" https://api.pushover.net/1/messages.json`
fi

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hjtuinenburg
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 00:06
Monit lijkt me de beste monitoring tool. Ik vind de config niet erg overzichtelijk, maar is wel een krachtige tool.

https://mmonit.com/monit/

Als je echt vanuit Domoticz wilt werken dan via een bash script:

curl -Is http://example.org | head -n 1
En dan controleren of de output HTTP/1.1 200 OK is.

Andersom kan ook :

curl -fsS http://example.org > /dev/null

Geeft geen output als alles OK is, anders een foutcode.

[ Voor 61% gewijzigd door hjtuinenburg op 04-05-2022 08:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20-09 09:11
Goedendag, ik wil graag een Rasperry Pi 4 kopen. Heb ik genoeg aan 2GB RAM? Het is bedoeld voor elektra meten en wellicht een dashboard bouwen zoals Jimster in "Energie en gas monitoren"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Knielen
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:11
@turkeyhakan voor Domoticz meer dan genoeg. Dat dashboard geef je toch weer op een ander device? Dus daarvoor maakt het niet zoveel uit, Dashticz vraagt op de RPi niet veel resources.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andrehj
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:32
turkeyhakan schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 12:49:
Goedendag, ik wil graag een Rasperry Pi 4 kopen.
Succes. Volgens mij zijn ze overal uitverkocht...

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERSD-VM2D + EV-WP-TWS-1W 300; AC: ME MXZ-2F42VF + 2x MSZ-LN25VGV; PV: 14.08 kWp O/W + SMA STP 8.0; Vent: Zehnder Q600 ERV + Ubbink AirExcellent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20-09 09:11
Andrehj schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 20:11:
[...]

Succes. Volgens mij zijn ze overal uitverkocht...
Bedankt. Het scheelt dat ze gewoon verkrijgbaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andrehj
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:32
turkeyhakan schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 20:38:
Bedankt. Het scheelt dat ze gewoon verkrijgbaar zijn.
Heb je een link naar een webshop die ze heeft? Want in het Pi topic gaat het de laatste tijd (bijna) alleen maar over de slechte verkrijgbaarheid.

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERSD-VM2D + EV-WP-TWS-1W 300; AC: ME MXZ-2F42VF + 2x MSZ-LN25VGV; PV: 14.08 kWp O/W + SMA STP 8.0; Vent: Zehnder Q600 ERV + Ubbink AirExcellent.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20-09 00:30
Het lijkt erop dat Kiwi een voorraad heeft gekregen: https://www.kiwi-electron...rry-pi-4-model-b-2gb-4267
Daar staat die voor nu in stock.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AUijtdehaag
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Een odroid m1 is prima verkrijgbaar.
Heb er onlangs 2 ontvangen en draait ubuntu en debian
En dat op m.2 ssd :P

Edit: zal er eens even domoticz op gooien voor de lol.

Edit2: na installeren curl met sudo apt install curl, is het gelukt.
Domoticz draait

[ Voor 57% gewijzigd door AUijtdehaag op 07-05-2022 15:47 ]

PVOutput Github - Div ESP TK: MHI - Clack - Marstek

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dylantje2

Dylantje2

AUijtdehaag schreef op zaterdag 7 mei 2022 @ 13:38:
Een odroid m1 is prima verkrijgbaar.
Heb er onlangs 2 ontvangen en draait ubuntu en debian
En dat op m.2 ssd :P

Edit: zal er eens even domoticz op gooien voor de lol.

Edit2: na installeren curl met sudo apt install curl, is het gelukt.
Domoticz draait
mmm
Je weet gelukkig nog hoe het moet xxx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AUijtdehaag
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
@Dylantje2
Het is rustig hier... ;)

PVOutput Github - Div ESP TK: MHI - Clack - Marstek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylantje2

Dylantje2

H.a. drukker bedoel je :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
  • Laatst online: 20-09 15:09
Ik kwam helaas maar 1 reactie tegen van 2020.

Zijn er hier meer mensen die gebruik maken van het script garbagecalendar die de data ophaalt uit de afvalwijzer ?

Sinds enkele weken merk ik dat ik geen data meer ontvang in domoticz.

De logging geeft de volgende foutmelding:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
02:30:00 m_mijnafvalwijzer: #### Fri May 13 02:30:00 2022 ### Start garbagecalendar module m_mijnafvalwijzer (v20210312-1700)
02:30:00 m_mijnafvalwijzer: !!! perform background update to /var/tmp/garbagecalendar_m_mijnafvalwijzer.data for Zipcode {postcode}/{huisnummer}  (optional) Hostname:
02:30:00 m_mijnafvalwijzer: ---- web update ----------------------------------------------------------------------------
02:30:00 m_mijnafvalwijzer: sQuery=curl -k "https://www.mijnafvalwijzer.nl/nl/{postcode}/{huisnummer}" 2>/var/tmp/garbagecalendar_web_err_m_mijnafvalwijzer.log
02:31:40 m_mijnafvalwijzer: ---- web err ------------------------------------------------------------------------
02:31:40 m_mijnafvalwijzer: Web_Err=  % Total    % Received % Xferd  Average Speed   Time    Time     Time  Current
                                 Dload  Upload   Total   Spent    Left  Speed
^M  0     0    0     0    0     0      0      0 --:--:-- --:--:-- --:--:--     0^M  0     0    0     0    0     0      0      0 --:--:--  0:00:01 --:--:--     0^M  0     0    0     0    0     0      0      0 --:--:--  0:00:02 --:--:--  $

02:31:40 m_mijnafvalwijzer: ---- end web data ------------------------------------------------------------------------
02:31:40 m_mijnafvalwijzer: ### Error: Empty result from curl command
02:31:40 m_mijnafvalwijzer: Error Web_Data is empty.
02:31:40 m_mijnafvalwijzer: => Write data to /var/tmp/garbagecalendar_m_mijnafvalwijzer.data
02:31:40 m_mijnafvalwijzer: ==> Data is saved, file contains 0 records.
02:31:40 _runmodule:   - Module m_mijnafvalwijzer done. Saved 0 records to data file /var/tmp/garbagecalendar_m_mijnafvalwijzer.data. Look at /var/tmp/garbagecalendar_web_m_mijnafvalwijzer.log for process details.
02:31:40 _runmodule: --< End module m_mijnafvalwijzer.lua (v20210312-1700)

Foutmelding is dus dat de data van https://www.mijnafvalwijzer.nl/nl/{postcode}/{huisnummer} niet meer opgehaald wordt.
Als ik naar
code:
1
https://www.mijnafvalwijzer.nl/nl/{postcode}/{huisnummer}
ga dan kom ik netjes op de website uit van mijn woonplaats en zie ook netjes de data staan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mUfbj94vsNXbN0fVsOCbKZf70oE=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/tpdR40mBQVXJgzjtVWTEP2Cz.png?f=user_large

Als ik vanuit mijn domoticz curl -k "https://www.mijnafvalwijzer.nl/nl/{postcode}/{huisnummer}" 2>/var/tmp/garbagecalendar_web_err_m_mijnafvalwijzer.log

uitvoer dan schiet er wel allerlei data over het scherm dus er wordt nog wel iets opgehaald maar kan niet precies zien wat.

*disclaimer postcode en huisnummer zijn hierbij aangepast :+

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BazemanKM
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 22:54
MdO82 schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 22:49:
Ik kwam helaas maar 1 reactie tegen van 2020.

Zijn er hier meer mensen die gebruik maken van het script garbagecalendar die de data ophaalt uit de afvalwijzer ?

Sinds enkele weken merk ik dat ik geen data meer ontvang in domoticz.
Ja, sinds 3 mei deed hij het bij mij niet meer. Even updaten met de nieuwe versie.

https://www.fam-oldenburger.nl/category/domotica/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MdO82
  • Laatst online: 20-09 15:09
BazemanKM schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 23:31:
[...]

Ja, sinds 3 mei deed hij het bij mij niet meer. Even updaten met de nieuwe versie.
Thanks, had eerder moeten kijken |:( ;)

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SuperKris
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 16-09 18:00
Naast Domoticz had ik al een tijdje home assistent draaien met alleen nog maar ZigBee devices. Ik vind dit zelf toch fijner werken dan Domoticz, dus helaas heb ik de keuze gemaakt om mijn Domoticz controller en de de laatste 433mhz hardware te verwijderen.

Voor de geïnteresseerde, ik heb alle HW in onderstaande advertenties aangeboden:
V&A aangeboden: 433mhz MEGA PAKKET: Schakelaars, dimmer, afstandsbedieningen,...
V&A aangeboden: DINrail Raspberry Pi 3B+ /Voeding/IO expander/amp/display voo...
V&A aangeboden: 5x WiFi schakelaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BazemanKM
Wie kan helpen met onderstaande script?

Met tijdschakelaar werkt het.

Ik heb een vocht sensor geeft nu het nat is aan: Status: 0 Waarde: 28/0

Ik moet die waarde van 28 dus in mijn script gebruiken, als het lager is dan 25, dan moet de sproeier aan gaan.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
return {
    on = {
        timer = {'20 minutes before sunset','20 minutes after sunset'},

},

logging = {
            level = domoticz.LOG_ERROR, -- LOG_DEBUG or LOG_ERROR
            marker = "Sproeien voor: "
        },

execute = function(domoticz, item, info, timer, device)
        local Sproeier = domoticz.devices('Besproeiing Voor')
        local VochtId = 317
        local Vocht = tonumber(domoticz.devices(VochtId).rawData[1])
        local Time = require('Time')
        local currentTime = Time()

if currentTime.matchesRule("20 minutes before sunset") and not Sproeier.active and Vocht < 25 then
            Sproeier.switchOn()
            domoticz.notify("Sproeier", "Sproeier voor aan", domoticz.PRIORITY_NORMAL,domoticz.SOUND_DEFAULT, "" , "")
            Sproeier.switchOn()

elseif currentTime.matchesRule("20 minutes after sunset") and Sproeier.active then
            Sproeier.switchOff()
            domoticz.notify("Sproeier", "Sproeier voor uit", domoticz.PRIORITY_NORMAL,domoticz.SOUND_DEFAULT, "" , "")

elseif currentTime.matchesRule("21 minutes after sunset") then
            Sproeier.switchOff()

end
    end

}

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jobr
BazemanKM schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 21:44:
Wie kan helpen met onderstaande script?
Wat ik altijd even doe om te bepalen welke ik precies moet hebben is even een regel toevoegen:

domoticz.devices(VochtId).dump()

Dan zie je in de log alle attributen van het device..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BazemanKM
jobr schreef op zaterdag 21 mei 2022 @ 18:42:
[...]

Wat ik altijd even doe om te bepalen welke ik precies moet hebben is even een regel toevoegen:

domoticz.devices(VochtId).dump()

Dan zie je in de log alle attributen van het device..
Dank, ik moet de Nvalue of moisture hebben, dus dan wordt het?

code:
1
local Vocht = tonumber(domoticz.devices(VochtId).moisture)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janne_nl
Als in moisture alleen een getal staat wel ja.
Wat staat er in Vocht als je dat afdrukt in de log? Geen fouten ook in de errorlog?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BazemanKM
janne_nl schreef op zondag 22 mei 2022 @ 11:08:
Als in moisture alleen een getal staat wel ja.
Wat staat er in Vocht als je dat afdrukt in de log? Geen fouten ook in de errorlog?
Moisture is een getal inderdaad en het werkt. Script getest met waarde boven en onder de waarde van de sensor en hij doet het wel als hij het zou moeten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 02:05

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

midego schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 16:33:
Erg tevreden over de laatste update met comparing usage.
Het is een leuke functie, alleen hoe kan ik historische data inladen? Ik heb onlangs m'n zonnepanelen opnieuw moeten toevoegen en ben nu alle data in de "Compare Usage" voor deze maand kwijt... Historische data staat netjes in de SBFspot database en wordt verder wel geïmporteerd in Domoticz.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jobr
deepbass909 schreef op maandag 23 mei 2022 @ 21:17:
[...]

Het is een leuke functie, alleen hoe kan ik historische data inladen? Ik heb onlangs m'n zonnepanelen opnieuw moeten toevoegen en ben nu alle data in de "Compare Usage" voor deze maand kwijt... Historische data staat netjes in de SBFspot database en wordt verder wel geïmporteerd in Domoticz.
Volgende keer het oude device vervangen door de nieuwe. Is een knop voor bij edit device.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 02:05

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

jobr schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 18:20:
[...]

Volgende keer het oude device vervangen door de nieuwe. Is een knop voor bij edit device.
Dat was dus geen optie voor mij ;)

Maar is ook geen antwoord op mijn vraag, ik vraag me namelijk af of op basis van historische data (mijn omvormer houdt alle data bij sinds hij geactiveerd is en deze is ook te downloaden naar Domoticz) het opnieuw te genereren is of niet. En zo ja, hoe je dit kan starten.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoschR
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 12-09 15:42
Ik stuur de actual power van een Shelly dmv Node-RED zowel naar Domoticz (Electric usage sensor) als naar InfluxDB.

Weet iemand hoe ik (of in Domoticz of in InfluxDB) het verbruik per dag kan laten uitrekenen? :)

OV | 2kap '99 131m² | Quatt Duo | Intergas Kombi Kompakt HRE 28/24 '13 | Honeywell T6 | 13 x 435wp SolarEdge

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jobr
BoschR schreef op donderdag 26 mei 2022 @ 15:04:
Weet iemand hoe ik (of in Domoticz of in InfluxDB) het verbruik per dag kan laten uitrekenen? :)
Neem aan dat je met verbruik per dag het aantal kWh bedoeld.
Probeer dan eens met een ander device: Electric (instant+counter).
Die laat het wel zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoschR
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 12-09 15:42
jobr schreef op donderdag 26 mei 2022 @ 18:57:
[...]

Neem aan dat je met verbruik per dag het aantal kWh bedoeld.
Probeer dan eens met een ander device: Electric (instant+counter).
Die laat het wel zien.
Klopt, kWh.. Ik had de "computed" setting gemist. Ik dacht dat ik zowel current power als de "energie" mee moest sturen. Kijken of dit doet wat ik wil :)

OV | 2kap '99 131m² | Quatt Duo | Intergas Kombi Kompakt HRE 28/24 '13 | Honeywell T6 | 13 x 435wp SolarEdge

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipsFan
Ik zit met een probleem waar ik niet helemaal uit kom. Ik wil graag bij het afgaan van een event, een paar minuten wachten en dan een controle uitvoeren, op basis van die laatste controle moet dan iets gebeuren.

(use case: ik wil in de WC de ventilator aanzetten (voor 10 minuten oid), maar dat hoeft natuurlijk alleen als er iemand zit te kakken. De detector is een bewegingsmelder van Hue die ook de verlichting inschakelt. Nu draait de ventilator iedere keer als er uberhaupt iemand in de wc is geweest, maar dat is natuurlijk niet nodig. Ik wil alleen de ventilator inschakelen als er iemand de wc in komt en na 3 minuten er nog zit.)

Ik zou dit kunnen oplossen met dZvents: event is de bewegingsmelder, dan 180 seconden sleepen, dan nogmaals de controle doen of de bewegingsmelder nog afgaat en zo ja, de ventilator inschakelen. Maar op de een of andere manier zit me dat sleep niet lekker. Want het script wordt elke keer dat iemand beweegt, opnieuw getriggerd, ook als dat tijdens die al lopende 180 seconden is.

Eigenlijk wil ik dat de ventilator aan wordt gezet als er 3 minuten lang beweging is gedetecteerd. Bij kortere beweging hoeft hij niet aan. Iemand een idee hoe ik dat netter kan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Invisible_man
PhilipsFan schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 03:01:
Ik zit met een probleem waar ik niet helemaal uit kom. Ik wil graag bij het afgaan van een event, een paar minuten wachten en dan een controle uitvoeren, op basis van die laatste controle moet dan iets gebeuren.

(use case: ik wil in de WC de ventilator aanzetten (voor 10 minuten oid), maar dat hoeft natuurlijk alleen als er iemand zit te kakken. De detector is een bewegingsmelder van Hue die ook de verlichting inschakelt. Nu draait de ventilator iedere keer als er uberhaupt iemand in de wc is geweest, maar dat is natuurlijk niet nodig. Ik wil alleen de ventilator inschakelen als er iemand de wc in komt en na 3 minuten er nog zit.)

Ik zou dit kunnen oplossen met dZvents: event is de bewegingsmelder, dan 180 seconden sleepen, dan nogmaals de controle doen of de bewegingsmelder nog afgaat en zo ja, de ventilator inschakelen. Maar op de een of andere manier zit me dat sleep niet lekker. Want het script wordt elke keer dat iemand beweegt, opnieuw getriggerd, ook als dat tijdens die al lopende 180 seconden is.

Eigenlijk wil ik dat de ventilator aan wordt gezet als er 3 minuten lang beweging is gedetecteerd. Bij kortere beweging hoeft hij niet aan. Iemand een idee hoe ik dat netter kan doen?
Wat ik dan doe in dzvents is eerst een gebruikersvariabele aan te maken (elders in Domoticz) die je dan kan lezen en schrijven in je script. Sowieso vindt Domoticz het niet leuk als een script te lang blijft draaien, dus een sleep van 180 seconden is geen goed idee.

Wanneer het event plaats vind schrijf je dan de waarde 1 in die variabele en met een tweede script wat elke hele minuut uitgevoerd wordt ga je die variabele weer uitlezen en beoordelen. Wanneer die waarde dan 0 is, doe je niets. Wanneer die minder dan 3 is (180 seconden is 3 minuten immers), is het enige wat je doet die waarde met 1 te verhogen en weer weg te schrijven. Wanneer deze 3 of hoger is, zet je de ventilator aan.

Wanneer je detecteert dat er geen persoon meer aanwezig is, zet je die waarde weer op nul en zet je de ventilator weer uit.

Het enige nadeel van deze methode is dat je dan alleen maar in hele minuten kan tellen en als je event halverwege een minuut plaats vind, dat de rest van die minuut als een hele minuut meegeteld wordt, ook al is er nog maar tien seconden over bijvoorbeeld. Maar in de praktijk komen dit soort dingen niet zo heel precies qua timing natuurlijk.

Lezen gebruikersvariabele:
code:
1
cv_thermostaatafterrun = tonumber(domoticz.variables('cv_thermostaatafterrun').value)

Schrijven:
code:
1
domoticz.variables('cv_thermostaatafterrun').set(cv_thermostaatafterrun)

En die variabelen moet je dan eerst aanmaken onder Opties->Meer opties->Gebruikersvariabelen en waar je dan één van het type integer moet aanmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vollervo
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 16-09 19:39
PhilipsFan schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 03:01:

Een sleep is een slecht idee. Voor zover ik weet is het event gebeuren in Domoticz single threaded en zou je dus alle events blokkeren. Beter is het om gebruik te maken van een custom event. Zie hier beneden. Als ik met m'n Harmony afstand bediening de TV uitzet, blijft de stroom er nog 10minuten opstaan om de TV de kans te geven pixels te restoren en daarna gaat de stroom eraf tegen standby slurpers. In de else kun je code zetten die je vertaagd wil uitvoeren

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
return
{
    on =
    {
        devices = { 'Woonkamer TV PowerOff', },
        customEvents = { 'delayedMediaWoonkamer', },
},
    execute = function(domoticz, item)
        if item.isDevice then
            if item.state == 'On' then
              --  Woonkamer TV PowerOff = On, so Media = Off
              domoticz.log('MediaOff media was switched off ' .. item.name .. ' ' .. item.state, domoticz.LOG_INFO)
              domoticz.emitEvent('delayedMediaWoonkamer', domoticz.time.rawTime ).afterSec(600) -- TV needs time to restore pixels
            end
        else
            local powerSwitch = domoticz.devices('Media Woonkamer')
            domoticz.log('MediaOff Power off ' .. powerSwitch.name, domoticz.LOG_INFO)
            powerSwitch.setState('Off')
        end
    end
}

[edit: typo]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipsFan
Bedankt voor de antwoorden. Een custom event is inderdaad waar ik naar op zoek was. Dat is toch geniaal, als je zelf een event kunt opgooien en dat daar dan na een bepaalde tijd iets mee gebeurt. Het enige wat ik nog even moet uitvissen is hoe je het custom event weer afvoert nadat het gebruikt is, want anders stapelen de events zich natuurlijk wel op.

Ander vraagstuk. Ik ben nu toch met dzVents bezig en ik wil graag een notificatie krijgen als ik het huis verlaat terwijl er nog ramen of deuren open staan. De trigger is het op slot draaien van m'n deur, dat is wel duidelijk. Maar ik wil graag ergens een lijstje definieren van devices die gecontroleerd moeten worden. Kan ik in dzVents een array aanmaken, bijvoorbeeld met de namen van de devices die ik wil controleren? Want ik kan wel filteren bijvoorbeeld met domoticz.devices().filter(), maar dan filter ik alle devices van een bepaald type. Ik wil natuurlijk wel alleen de sensoren die ertoe doen in deze use case.

Dus iets als:
code:
1
2
3
4
5
deviceArray = domoticz.devices().filter(function(device) 
  if device.name in ('device1', 'device2', 'device3')
    return device
  end
end)

Kan dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pc_freak1
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 19-09 16:37
PhilipsFan schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 15:49:
Maar ik wil graag ergens een lijstje definieren van devices die gecontroleerd moeten worden. Kan ik in dzVents een array aanmaken, bijvoorbeeld met de namen van de devices die ik wil controleren? Want ik kan wel filteren bijvoorbeeld met domoticz.devices().filter(), maar dan filter ik alle devices van een bepaald type. Ik wil natuurlijk wel alleen de sensoren die ertoe doen in deze use case.
Kan dat?
ja dat kan heel simpel als je al je ramen in een groep stopt.
weet alleen niet wat je gebruikt voor je notificaties, dus dat moet je zelf even tussen <> invoegen.
bijv. je hebt raam slaapkamer1, raam slaapkamer2, raam woonkamer. en stop ze in een groep genaamd Windows.

local function activeWindows()
dz.groups("Windows").devices().forEach(function(device) -- loop over all windows; all windows must be defined in this group
dz.log("Checking: " .. device.name .. " ; state: " .. device.state,dz.LOG_DEBUG)
if device.state == "On" then
<insert notification code here>
return false
end
end)
return windowState
end

Als je het niet probeert, kun je het sowieso niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipsFan
pc_freak1 schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 15:58:
[...]

ja dat kan heel simpel als je al je ramen in een groep stopt.
weet alleen niet wat je gebruikt voor je notificaties, dus dat moet je zelf even tussen <> invoegen.
bijv. je hebt raam slaapkamer1, raam slaapkamer2, raam woonkamer. en stop ze in een groep genaamd Windows.
[...]
Daar zit nu juist het probleem, ik heb een aantal deuren en ramen, maar wil die niet allemaal in de groep stoppen want sommige devices zijn niet van belang. Dus hoe kies ik selectief devices uit en stop die in een groep? Iets als 'if device.name = 'Achterdeur' or device.name='Voordeur' etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pc_freak1
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 19-09 16:37
PhilipsFan schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 16:08:
[...]

Daar zit nu juist het probleem, ik heb een aantal deuren en ramen, maar wil die niet allemaal in de groep stoppen want sommige devices zijn niet van belang. Dus hoe kies ik selectief devices uit en stop die in een groep? Iets als 'if device.name = 'Achterdeur' or device.name='Voordeur' etc.
je stopt ook alleen de devices die voor jou van belang zijn in die groep.

Als je het niet probeert, kun je het sowieso niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vollervo
PhilipsFan schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 16:08:
[...]

Volgens mij zijn dat de groups die je zelf kan samen stellen op de Scenes tab. Bij Add Scene kun je kiezen voor type Group of Scene

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipsFan
pc_freak1 schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 16:10:
[...]

je stopt ook alleen de devices die voor jou van belang zijn in die groep.
Hoe dan?
Vollervo schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 16:14:
[...]

Volgens mij zijn dat de groups die je zelf kan samen stellen op de Scenes tab. Bij Add Scene kun je kiezen voor type Group of Scene
Ah, zo dus :)

[ Voor 39% gewijzigd door PhilipsFan op 07-06-2022 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipsFan
Ik weet niet hoor, maar dat dzVents gaat wel heel makkelijk kapot. Ik ben aan het experimenteren en heb nu een script dat reageert op een device, dus dat is goed. Maar in dat script gebruik ik dit:
code:
1
2
local windowDevices = domoticz.groups("TeControlerenRamen").devices()
domoticz.log(windowDevices)

Deze code is vast niet correct, dat snap ik, maar ik wil gewoon weten wat er in die group zit. Maar in plaats van even te loggen dat ik code probeer te draaien die niet deugt, gebeurt er helemaal NIKS. Sterker nog, het hele eventsysteem blijkt omgevallen daarna, want als ik het script met die logopdracht uitcomment, doet hij ook niks meer. Alleen na een herstart van Domoticz werkt het weer.

Ik weet niet hoor, maar ik vind het toch wat fragiel allemaal. Is het wel betrouwbaar genoeg om dit soort dingen te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobr
Maar ik wil graag ergens een lijstje definieren van devices die gecontroleerd moeten worden. Kan ik in dzVents een array aanmaken, bijvoorbeeld met de namen van de devices die ik wil controleren? Want ik kan wel filteren bijvoorbeeld met domoticz.devices().filter(), maar dan filter ik alle devices van een bepaald type. Ik wil natuurlijk wel alleen de sensoren die ertoe doen in deze use case.
Zoiets als vb:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
 local livingLights = {
        'window',
        'couch',
        33, -- kitchen light id
    }
    local lights = domoticz.devices().filter(livingLights)
    lights.forEach(function(light)
        -- do something
        light.switchOn()
    end)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipsFan
jobr schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 18:29:
[...]

Zoiets als vb:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
 local livingLights = {
        'window',
        'couch',
        33, -- kitchen light id
    }
    local lights = domoticz.devices().filter(livingLights)
    lights.forEach(function(light)
        -- do something
        light.switchOn()
    end)
Ja, er zijn meerdere mogelijkheden om het te doen, ik heb het nu met de 'scene' groepen gedaan, dat heeft wel voordelen. Ik kan dan gewoon een device toevoegen aan de groep en dan wordt die automatisch mee gemonitord. Ik kan hetzelfde script waarschijnlijk ook gebruiken voor m'n alarminstallatie. Ik heb nu dit:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
return {
    logging = {
        level = domoticz.LOG_INFO,
        marker = "WindowCheck"
    },
    on = {
        devices = { 'AchterdeurSlot', }
        },
        --domoticz.log('Gebeurt hier wel iets?')
        domoticz.groups("TeControlerenRamen").devices().forEach(function(device)
        --domoticz.log('Raam controleren: ' .. device.name .. ' is ' .. device.state)
        if device.state == "Open" then
            domoticz.notify("Je " .. device.name .. " staat nog open." )
        end
    end)
end
}

Maar ik heb er nog wel een vraag over. Als ik de logregel 'raam controleren' aanzet, dan werkt het script nog steeds, maar krijg ik alle meldingen dubbel. Kan het zijn dat ik door die logregel het script nogmaals trigger of zoiets? Ik begrijp niet hoe...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobr
PhilipsFan schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 18:34:
[...]

Ja, er zijn meerdere mogelijkheden om het te doen, ik heb het nu met de 'scene' groepen gedaan, dat heeft wel voordelen. Ik kan dan gewoon een device toevoegen aan de groep en dan wordt die automatisch mee gemonitord. Ik kan hetzelfde script waarschijnlijk ook gebruiken voor m'n alarminstallatie. Ik heb nu dit:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
return {
    logging = {
        level = domoticz.LOG_INFO,
        marker = "WindowCheck"
    },
    on = {
        devices = { 'AchterdeurSlot', }
        },
        --domoticz.log('Gebeurt hier wel iets?')
        domoticz.groups("TeControlerenRamen").devices().forEach(function(device)
        --domoticz.log('Raam controleren: ' .. device.name .. ' is ' .. device.state)
        if device.state == "Open" then
            domoticz.notify("Je " .. device.name .. " staat nog open." )
        end
    end)
end
}

Maar ik heb er nog wel een vraag over. Als ik de logregel 'raam controleren' aanzet, dan werkt het script nog steeds, maar krijg ik alle meldingen dubbel. Kan het zijn dat ik door die logregel het script nogmaals trigger of zoiets? Ik begrijp niet hoe...
Een logregel triggered geen script. Dat zou die foreach dan mogelijk doen.
En natuurlijk de open en close van AchterdeurSlot triggeren beide het script

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipsFan
jobr schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 18:38:
[...]

Een logregel triggered geen script. Dat zou die foreach dan mogelijk doen.
En natuurlijk de open en close van AchterdeurSlot triggeren beide het script
Het lijkt nu opgelost, de logregel staat weer aan en krijg normale meldingen, niet dubbel.

Maar dat dzVents is wel enorm gevoelig, ik heb het idee dat commentaarregels niet volledig commentaar zijn. Als ik een aanhalingsteken in een commentaarregel gebruik gaat het script kapot.

Dat het script getriggered wordt door zowel openen als sluiten van het slot vind ik niet zo erg. De deur zit toch altijd op slot, dus als hij ook afgaat bij openen van het slot, dan krijg ik de melding eerder. In dat geval is de dubbele melding dus terecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loenen
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18-09 16:15
Vollervo schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 10:57:
[...]

Een sleep is een slecht idee. Voor zover ik weet is het event gebeuren in Domoticz single threaded en zou je dus alle events blokkeren. Beter is het om gebruik te maken van een custom event. Zie hier beneden. Als ik met m'n Harmony afstand bediening de TV uitzet, blijft de stroom er nog 10minuten opstaan om de TV de kans te geven pixels te restoren en daarna gaat de stroom eraf tegen standby slurpers. In de else kun je code zetten die je vertaagd wil uitvoeren

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
return
{
    on =
    {
        devices = { 'Woonkamer TV PowerOff', },
        customEvents = { 'delayedMediaWoonkamer', },
},
        if item.isDevice then
            if item.state == 'On' then
              --  Woonkamer TV PowerOff = On, so Media = Off
              domoticz.log('MediaOff media was switched off ' .. item.name .. ' ' .. item.state, domoticz.LOG_INFO)
              domoticz.emitEvent('delayedMediaWoonkamer', domoticz.time.rawTime ).afterSec(600) -- TV needs time to restore pixels
            end
        else
            local powerSwitch = domoticz.devices('Media Woonkamer')
            domoticz.log('MediaOff Power off ' .. powerSwitch.name, domoticz.LOG_INFO)
            powerSwitch.setState('Off')
        end
    end
}

[edit: typo]
Bedankt voor de antwoorden. Een custom event is inderdaad waar ik naar op zoek was. Dat is toch geniaal, als je zelf een event kunt opgooien en dat daar dan na een bepaalde tijd iets mee gebeurt. Het enige wat ik nog even moet uitvissen is hoe je het custom event weer afvoert nadat het gebruikt is, want anders stapelen de events zich natuurlijk wel op.
Voor dit soort gevallen pas ik altijd een onzichtbare dummy-schakelaar toe (naam begint met een $), die zet ik dan bij het versturen van het event op ON. Anders blijft het script maar events sturen,

In het script van de bewegingsmelder wordt het dan zoiets (vergeet niet die dummy-schakelaar weer uit te zetten als er geen beweging meer is)
code:
1
2
3
4
        if bewegingsmelder == actief 
            and domoticz.devices('$eventWaaierAanVerstuurd').state == 'Off'  then
                 domoticz.emitEvent('waaierAan').afterMin(3)
        end

In het script waarin het event wordt verwerkt wordt het dan zoiets:
code:
1
2
3
4
5
6
        if bewegingsmelder == actief then
                 doe de waaier aan
        elseif bewegingsmelder == niet-actief 
            and domoticz.devices('$eventWaaierAanVerstuurd').state == 'On' then
                domoticz.devices('$eventWaaierAanVerstuurd').switchOff()
        end

Zodra de waaier aan is gegaan en daarna uitgewaaid is, moet de dummy-schakelaar ook weer op OFF gezet worden, dit kan dan met evt ook weer met een customEvent,
code:
1
2
3
4
        if waaier == gestopt 
           and domoticz.devices('$eventWaaierAanVerstuurd').state == 'On' then
                domoticz.devices('$eventWaaierAanVerstuurd').switchOff()
        end

Nu vraag ik me al enige tijd af of dit nou de beste manier is om ervoor te zorgen dat een event (of notificatie for that matter) maar eenmaal verstuurd wordt... iemand een beter idee?

[ Voor 0% gewijzigd door loenen op 07-06-2022 20:18 . Reden: toevoeging: en daarna uitgewaaid is ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vollervo
Niet beter, wel een ander idee: ik gebruik hiervoor meestal een user variable
code:
1
domoticz.variables

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjAntoon
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 19-09 15:15
Of gebruik.LastUpdateSeconds > 10 of zoiets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
deepbass909 schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 20:24:
[...]

Dat was dus geen optie voor mij ;)

Maar is ook geen antwoord op mijn vraag, ik vraag me namelijk af of op basis van historische data (mijn omvormer houdt alle data bij sinds hij geactiveerd is en deze is ook te downloaden naar Domoticz) het opnieuw te genereren is of niet. En zo ja, hoe je dit kan starten.
Kan niet.

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janne_nl
Wellicht dat je iets kunt knutselen met een sqlite browser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaPsLoCkEr
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 09-05 15:07
Beste allen

Ik gebruik sinds enige jaren Domoticz welke geinstalleerd is op mijn Synology NAS (DS216play). Geen docker.

Gisteren heb ik geupgrade naar 2020.2 welke blijkbaar de laatste versie is. Helaas is mijn database hierdoor ook in de soep gedraaid. Kortom, niets dan problemen.

Intussen de boel terug opgebouwd waardoor het min of meer terug werkt hoe het stond, deels door een database backup te restoren.

Echter, mijn RFlink welke via USB op de NAS hangt geeft problemen na een reboot. Na een reboot krijg ik telkens deze error:

Error: RFLink: Error opening serial port!
Status: RFLink: serial retrying in 30 seconds...

Gewoon de antenne uit en terug in de USB poort steken verhelpt dit.

Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Peer

de Peer

under peer review

CaPsLoCkEr schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 12:25:
Beste allen

Ik gebruik sinds enige jaren Domoticz welke geinstalleerd is op mijn Synology NAS (DS216play). Geen docker.

Gisteren heb ik geupgrade naar 2020.2 welke blijkbaar de laatste versie is. Helaas is mijn database hierdoor ook in de soep gedraaid. Kortom, niets dan problemen.

Intussen de boel terug opgebouwd waardoor het min of meer terug werkt hoe het stond, deels door een database backup te restoren.

Echter, mijn RFlink welke via USB op de NAS hangt geeft problemen na een reboot. Na een reboot krijg ik telkens deze error:

Error: RFLink: Error opening serial port!
Status: RFLink: serial retrying in 30 seconds...

Gewoon de antenne uit en terug in de USB poort steken verhelpt dit.

Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen?
Binnen domoticz bij hardware aangeven in welke USB poort hij zit? En op save drukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaPsLoCkEr
de Peer schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 14:45:
[...]

Binnen domoticz bij hardware aangeven in welke USB poort hij zit? En op save drukken.
Dat is gebeurd. Blijft ook zo staan in domoticz na de reboot. Echter moet ik telkens de antenne terug even uit en in steken alvorens die weer werkt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/l16W0MvbofZsf8TlZ8tz3wxxKUo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BNdHCTEPjwX7RCnXCvw69PqM.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vollervo
CaPsLoCkEr schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 14:49:
[...]

Dat is gebeurd. Blijft ook zo staan in domoticz na de reboot. Echter moet ik telkens de antenne terug even uit en in steken alvorens die weer werkt.

[Afbeelding]
Heb je na een reboot helemaal geen ttyUSB devices, of heb je een tty device met een andere naam? Wordt de device wel herkend door de kernel? Wat zegt dmesg?

Ik heb mijn USB devices een vaste naam gegeven, zie ook Wiki

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaPsLoCkEr
Eveneens heb ik sinds een dikke week problemen met emails te versturen (bij beweging, snapshot van de camera) in domoticz. Dit is van voor mijn upgrade problemen naar 2020.2.

Met een andere synology app werkt dit gewoon wel dus ben zeker van de credentials.

Error: SMTP Mailer: Error sending Email to: <******@telenet.be> !

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1EbXvxv3TNIek_Oz0LB-2Y5ks9A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YiEzO7TfJEYJTx1HUU3xSHQA.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Knielen
CaPsLoCkEr schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 15:56:
Eveneens heb ik sinds een dikke week problemen met emails te versturen (bij beweging, snapshot van de camera) in domoticz. Dit is van voor mijn upgrade problemen naar 2020.2.

Met een andere synology app werkt dit gewoon wel dus ben zeker van de credentials.

[Afbeelding]
Heb je niet toevallig 2-factor authentication ingeschakeld voor Gmail? Dan werkt het niet meer namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antonio di
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 23:15

Antonio di

a mi me dijeron que si

Knielen schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 16:36:
[...]

Heb je niet toevallig 2-factor authentication ingeschakeld voor Gmail? Dan werkt het niet meer namelijk.
Ik had per 1-6-2022 ook problemen met Gmail SMTP van een Hub en camera.
Zie hoe ik het heb opgelost.
Hoofdstukje 6.2: Instellen e-mail notificatie op de XT2-plus en Lupus camera’s (GMAIL) :
Lupus Electronics XT2 Plus Main Panel review door Antonio di

De GMAIL oplossing voor mijn Lupus stuff, werkt denk ik ook wel bij andere apparaten met SMTP die Google per 1-6-2022 als onveilig ziet.

[ Voor 21% gewijzigd door Antonio di op 10-06-2022 17:04 ]

profesión: Lo que se cruza en mi camino y disfrutando de la vida

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jobr

[Afbeelding]
In synology werk je waarschijnlijk met oauth.
In domoticz werkt het gewoon met username en password en google heeft per 30 mei wat uitgeschakeld (in ieder geval bij mij). Als het goed is heb je daar een email van gekregen (misschien weken geleden).
En daarom werkt het niet meer (denk ik).
Zie https://support.google.co...=nret-fa&pli=1&authuser=3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolandtwilt
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 30-03 07:50
Goedemorgen,

Ik kan geen emails meer versturen vanuit Domticz, na (lang) zoeken kwam ik dit tegen:
Google will no longer support the use of third-party apps or devices from May 30, 2022

Is hier een oplossing voor?

Ik kan hem in iedergevela niet vinden en krijg er vierkante ogen van....
Alvast bedankt voor het meedenken :)

Verplaatst naar het juist topic. Graag zelf op letten

[ Voor 9% gewijzigd door Septillion op 11-06-2022 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jilvoos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23-08 17:17
Rolandtwilt schreef op zaterdag 11 juni 2022 @ 08:55:
Goedemorgen,

Ik kan geen emails meer versturen vanuit Domticz, na (lang) zoeken kwam ik dit tegen:
Google will no longer support the use of third-party apps or devices from May 30, 2022

Naar wat ik er van begrijp moet je nu overal unieke app password instellen: https://support.google.com/mail/answer/185833?hl=nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvk
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 00:38

rvk

Inderdaad, zoals hierboven aangegeven, moet je gewoon ipv je 'eigen' wachtwoord nu even een "App wachtwoord" laten generen en die gebruiken. Heel simpel in te stellen en dan werkt het weer.
https://support.google.com/mail/answer/185833?hl=nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antonio di

Antonio di

a mi me dijeron que si

Rolandtwilt schreef op zaterdag 11 juni 2022 @ 08:55:
Goedemorgen,

Klopt. Google GMAIL (ga er vanuit dat je die hebt) ziet SMTP e-mail met alleen een "eigen wachtwoord" als onveilig en vanaf 1-6-2022 mag dat niet meer.
Zie oplossing hoofdstukje 6.2 in een review van mij, over een Hub/ Camera:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolandtwilt
Antonio di schreef op zaterdag 11 juni 2022 @ 10:19:
[...]

Klopt. Google GMAIL (ga er vanuit dat je die hebt) ziet SMTP e-mail met alleen een "eigen wachtwoord" als onveilig en vanaf 1-6-2022 mag dat niet meer.
Zie oplossing hoofdstukje 6.2 in een review van mij, over een Hub/ Camera:
Bedankt voor het meedenken!
Als ik dit lees dan valt me deze regel op; App-wachtwoorden kunnen alleen worden gebruikt met accounts waarvoor verificatie in twee stappen is ingeschakeld……….en dat is niet de bedoeling is er een andere optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolandtwilt
rvk schreef op zaterdag 11 juni 2022 @ 10:10:
[...]

Inderdaad, zoals hierboven aangegeven, moet je gewoon ipv je 'eigen' wachtwoord nu even een "App wachtwoord" laten generen en die gebruiken. Heel simpel in te stellen en dan werkt het weer.
https://support.google.com/mail/answer/185833?hl=nl
Als ik dit lees dan valt me deze regel op; App-wachtwoorden kunnen alleen worden gebruikt met accounts waarvoor verificatie in twee stappen is ingeschakeld……….en dat is niet de bedoeling is er een andere optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobr
Rolandtwilt schreef op zaterdag 11 juni 2022 @ 17:19:
Alleen een andere smtp server van je internet provider gebruiken die met username wachtwoord werkt.
Met ziggo kan dit bijv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaPsLoCkEr
Vollervo schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 15:16:
[...]

Heb je na een reboot helemaal geen ttyUSB devices, of heb je een tty device met een andere naam? Wordt de device wel herkend door de kernel? Wat zegt dmesg?

Ik heb mijn USB devices een vaste naam gegeven, zie ook Wiki
Na de reboot is het gewoon ttyUSB0 zoals het was.

Ik heb zo'n rule gemaakt zoals in de wiki beschreven staat:
SUBSYSTEM=="tty", ATTRS{idVendor}=="1a86", ATTRS{idProduct}=="7523", SYMLINK+="ttyUSB-RFX433"

idVendor en idProduct aangepast met mijn values.

Wel in /lib/udev/rules.d/99-usb-serial.rules ipv /etc/udev/rules.d/99-usb-serial.rules Bij mijn Synology staan ze niet onder etc.

Helaas blijft na reboot het probleem hetzelfde. Ik moet de usb terug even uit en inpluggen eer die terug oppikt door domoticz.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Antonio di

Antonio di

a mi me dijeron que si

Rolandtwilt schreef op zaterdag 11 juni 2022 @ 17:19:
[...]

Als je de 2-staps verificatie met Google en je telefoon aanzet voor je GMAIL, kun je pas een gegeneerd wachtwoord aanmaken via de browser.

In Domoticz zet je de <e-mail adres GMAIL> en <gegeneerd wachtwoord>. Met dit gegeneerd wachtwoord hoef je GEEN 2-staps verificatie te gebruiken voor Domoticz.
Je gebruikt voor je Domoticz dus enkelvoudige verificatie en dat is ALLEEN MOGELIJK met dat gegenereerde wachtwoord.

Voor het gewone aanloggen op je (bijv je PC met browser), gebruik je het oude zelf gekozen wachtwoord en kan het zijn dat je de 2-staps verificatie moet doen. Bijvoorbeeld op een "vreemde" PC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19:32

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Meer mensen last met de domoticz api?

PVOutput doet het nog gewoon, en de solaredge portal ook. Maar domoticz geeft weer 'last seen at 13:27'.
En vanaf zondag loopt de output in domoticz achter bij de officiele readout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knielen
MikeyMan schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 21:56:
Meer mensen last met de domoticz api?

PVOutput doet het nog gewoon, en de solaredge portal ook. Maar domoticz geeft weer 'last seen at 13:27'.
En vanaf zondag loopt de output in domoticz achter bij de officiele readout.
Ik snap niet helemaal wat je bedoelt, over welke api heb je het? Lees je je solaredge portal uit in Domoticz?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Knielen schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 07:50:
[...]

Ik snap niet helemaal wat je bedoelt, over welke api heb je het? Lees je je solaredge portal uit in Domoticz?
Yup :Y

Gisteren leek het dan wel weer aardig te gaan. Snap er weinig van.

Grafiek ziet er ook gewoon vreemd uit:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/A_iK1ekQP0Ms5Bj0KhRY3w2hMXs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/vH6gRBjfmEj2PeCqt3JqSfJj.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 38% gewijzigd door MikeyMan op 17-06-2022 09:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GVR
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21:33

GVR

MikeyMan schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 08:23:
[...]

[Afbeelding]
Geen problemen hier met de SolarEdge hardware

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knielen
[...]

[Afbeelding]
En hoe upload je naar PVOutput? Doet Domoticz dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Knielen schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 10:27:
[...]

En hoe upload je naar PVOutput? Doet Domoticz dat?
Nee, ook met de Solaredge API. Zelfde output dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ed1703
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
[...]

[Afbeelding]
Die pieken zijn iig erg vaag. Hier werkt het probleemloos SE API <--> Domoticz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

ed1703 schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 10:49:
[...]

Die pieken zijn iig erg vaag. Hier werkt het probleemloos SE API <--> Domoticz.
Vandaag weer. Last seen 12:52. Output 14.5 kWh.

Daadwerkelijke output 40+ kwh, zoals op pvoutput en solaredge portal ook weergeven.
Pagina: 1 ... 29 ... 52 Laatste

Let op:
  • Scripts/code graag tussen ~[code] ~[/code] tags voor de leesbaarheid.
  • dzVents vragen? Lees eerst even de wiki door!
  • Lees ook de openingspost door!
  • Sommige vragen kunnen opgelost worden door zelf even Google te gebruiken, probeer dat eerst voordat je een vraag hier stelt!