Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylantje2
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 14-07 10:36

Dylantje2

sorry Bricklayere here :-)

Rouwette schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 16:38:
[...]

Ik wel meteen duurder dan een 2de hans thin client. :)
Toch ook maar eens naar specs kijken enz
2de hand of nieuw

Als je windows gaat draaien, zul je heel veel moois missen..
.

Maar goed mooie van domoticz draait over al op.
Alleen als je serieus meer dingen wilt doen... Koop goede hardware. _/-\o_ _/-\o_
Heb er wat versleten vanaf 2013... 8)7 |:( O-)
En de uren opnieuw beginnen...... en de ergernis
Zijn mij die paar tienen verschil wel waard

zonneboiler, pelletkachel, 36 panels, Atlantic Wpb, pana 5 Kw H, Heishamon, Domoticz, Grafana, Solarmeters, PVO: https://pvoutput.org/list.jsp?id=15321&sid=19520

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rouwette
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 21:20

Rouwette

Rouwette.com

Dylantje2 schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 17:14:
[...]

Toch ook maar eens naar specs kijken enz
2de hand of nieuw

Als je windows gaat draaien, zul je heel veel moois missen..
.

Maar goed mooie van domoticz draait over al op.
Alleen als je serieus meer dingen wilt doen... Koop goede hardware. _/-\o_ _/-\o_
Heb er wat versleten vanaf 2013... 8)7 |:( O-)
En de uren opnieuw beginnen...... en de ergernis
Zijn mij die paar tienen verschil wel waard
Op die Thin Cliënt zou ik ook linux gaan draaien hoor 😀

https://www.rouwette.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Woesh
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:49
Wat is het voordeel van een thin client tov van een raspberry pi?

Ik draai al 3 jaar stabiel op een pi 3. nooit een issue gehad, Hij ligt in de meterkast op router.
zit wel alleen domoticz op, niks anders. In het begin nog geprobeerd als media speler maar dat was iets teveel gevraagd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jobr
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 18-05 18:57
The_Woesh schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 14:13:
Wat is het voordeel van een thin client tov van een raspberry pi?
Dat je niet gedoe krijgt met die SD card die corrupt raakt waar velen problemen mee krijgen (of niet stabiele voedingsadapter).
Dat jij daar geen last van hebt is mooi. Maar stabiliteits problemen met de pi komen hier veelvuldig naar boven.
Iets met een HD of SSD draait vele malen stabieler. Thin client valt daar ook onder.

[ Voor 3% gewijzigd door jobr op 01-08-2021 19:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stuffer
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18-07 14:25

stuffer

Ondertietel

jobr schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 19:22:
[...]

Dat je niet gedoe krijgt met die SD card die corrupt raakt waar velen problemen mee krijgen (of niet stabiele voedingsadapter).
Dat jij daar geen last van hebt is mooi. Maar stabiliteits problemen met de pi komen hier veelvuldig naar boven.
Iets met een HD of SSD draait vele malen stabieler. Thin client valt daar ook onder.
Ben even niet helemaal meer thuis in het draaien van Domoticz op een pi maar wat zijn de ervaringen met draaien op een USB stick?

Maatje wil ook zn P1 uitlezen middels Domoticz en het daarna verder uitbouwen. Maar vraag mij af of een Pi daar veel plezier aan gaat geven (als in meerdere jaren stabiel draaien zoals ik op een VM op ESXi).

Schaamteloze verkoop van:
http://tweakers.net/aanbod/user/311422/
*** NIKS ***

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_Woesh
P1 op de pi gaat prima, speciale kabel gekocht en werkte gelijk.
Maar zoals @jobr aangeeft, sommige hebben er problemen mee. Goed om te zorgen voor een kwalitatief goede SD en natuurlijk backups maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:27
(jarig!)
stuffer schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 19:28:
[...]

Ben even niet helemaal meer thuis in het draaien van Domoticz op een pi maar wat zijn de ervaringen met draaien op een USB stick?

Maatje wil ook zn P1 uitlezen middels Domoticz en het daarna verder uitbouwen. Maar vraag mij af of een Pi daar veel plezier aan gaat geven (als in meerdere jaren stabiel draaien zoals ik op een VM op ESXi).
Domoticz draait hier prima vanaf een usb stick.
Daarnaast heb ik er ook nog pi-hole en unbound op draaien en grafana.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Parody
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
jobr schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 19:22:
[...]

Je hoort uiteraard alleen de horror-verhalen, maar investeren in kwalitatieve hardware loont natuurlijk wel degelijk, Mijn eerste Pi draait al bijna 5 jaar full-time Domoticz zonder hardware-gerelateerde problemen. Wat overigens niet betekent dat het type sd-card (of USB-stick) niet uitmaakt

Als je meer zekerheid wilt, kun je natuurlijk ook altijd voor een sd-card als boot-medium en een echte SSD over USB voor je filesystem gaan. Ben je voor een paar tientjes klaar (afhankelijk van het maatje SSD). Of je filesystem over het netwerk draaien op een NAS o.i.d.

[ Voor 0% gewijzigd door Parody op 02-08-2021 08:17 . Reden: Typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylantje2

Dylantje2

Iemand ervaring met Domoticz - Grafana- influxdb v2.0

Heb v2 draaien maar krijg niet echt een bucket werkend met Domoticz.

zonneboiler, pelletkachel, 36 panels, Atlantic Wpb, pana 5 Kw H, Heishamon, Domoticz, Grafana, Solarmeters, PVO: https://pvoutput.org/list.jsp?id=15321&sid=19520

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
M.v.Veelen schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 13:20:
Ik zie op de Synology NAS van m'n schoonvader een update klaar staan voor Domoticz. Op dit moment draait hij nog DomoticzV4.11533 (stable). Hij heeft niets spannends draaien behalve wat KaKu en Sonoff's met Tasmota. Volgens mij wel de versie met Python.
Als ik de update wil draaien dan mislukt deze en krijg ik de melding dat Port 8084 al in gebruik is. Domoticz stoppen, Syno herstarten en alsnog proberen helpt niet.
Wat kan ik doen om alsnog deze update te draaien? Ik zou Domoticz kunnen verwijderen, Syno herstarten en dan deze nieuwe versie installeren en de DB terugzetten, maar ik weet niet of dat lukt én ik kan me zo voorstellen dat er een eenvoudiger manier is. Misschien weten jullie welke?

[Afbeelding]
Ik heb exact dit probleem. Omdat ik er vooralsnog geen zin in heb om Domoticz te verwijderen en opnieuw te installeren vraag ik mij af: is er een oplossing?

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DjAntoon
  • Registratie: Augustus 2017
  • Nu online
stuffer schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 19:28:
[...]

Slecht... Bij een simpele setup gaat het probleemloos. Maar als het groeit kan het problemen geven. Ik ben diverse keren van stick gewisseld en gestopt bij een sandisk extreme go 128, niet de allersnelste maar wel snel. Dit ging een tijd goed, maar helaas. Nu gebruik ik een adata ssd op usb en dat gaat wel probleemloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:12

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Wat hebben jullie in Domoticz ingevuld bij Cost R1/R2 zodat de kosten van teruggeleverde energie goed staan? Is dat de daadwerkelijke prijs per teruggeleverde kWH of dezelfde prijs als de inkoop in verband met salderen?

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylantje2

Dylantje2

Bor schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 09:42:
Wat hebben jullie in Domoticz ingevuld bij Cost R1/R2 zodat de kosten van teruggeleverde energie goed staan? Is dat de daadwerkelijke prijs per teruggeleverde kWH of dezelfde prijs als de inkoop in verband met salderen?
In mij beleving dezelfde ivm salderen
Als dat eraf gaat... Zullen de verschillen oplopen.

Vraag me alleen wat je met deze data kunt doen?
Zijn allerlei scriptjes die eea ook mooi inzichtelijk maakt.

Daarnaast.
Iemand die de graaddagen setting weet te gebruiken? [ Zelfs Rob van Domoticz weet het niet :-) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seafarer
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 21:25

Seafarer

XXX

Dylantje2 schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 17:10:
[...]

In mij beleving dezelfde ivm salderen
Als dat eraf gaat... Zullen de verschillen oplopen.

Vraag me alleen wat je met deze data kunt doen?
Zijn allerlei scriptjes die eea ook mooi inzichtelijk maakt.

Daarnaast.
Iemand die de graaddagen setting weet te gebruiken? [ Zelfs Rob van Domoticz weet het niet :-) ]
https://ehoco.nl/gasverbruik-per-graaddag-tonen-in-domoticz/
Of bedoelde je dat op een andere manier?

Een CV-Ketel is een vlamkoeler en een radiator is een waterkoeler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylantje2

Dylantje2

Nee meer
Waar kan ik deze setting in terug vinden?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/F-7-2R_FLJ0lUindAld9YV3bCVk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/7PzLgIrmts4r9AtMnM4UBPZa.png?f=fotoalbum_large

Ik zie in geen enkel device deze waarde ergens terug

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jotheman
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:11

jotheman

Was like that when I got here!

M.v.Veelen schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 18:17:
Ik heb 11 super LED grondspots (3W) op een driver waarbij de driver wordt geschakeld door een Sonoff S20. Prima, maar je hebt hiermee een lekstroom waardoor de grondspots de hele dag om de zoveel tijd ontladen dmv een korte lichtflits.

Weet iemand een slimme oplossing om alle (lek)stroom te ontkoppelen? Zijn er specials (WiFi)schakelaars?

En nee, ik bedoel dan niet om elke keer zelf de stekker eruit te trekken ;-)
Ja daar weet ik wel wat op. Afgelopen week hetzelfde aan de hand gehad, maar dan met een dimmer (KAKU) waarbij de LEDs aanbleven, heel zacht brandend.
Opgezocht en ik kwam uit op een Busch Jaeger Compensator (~ € 12,-) die je "op de lamp(en)" zelf zet. Die gebruikt de lekstroom waardoor je dit issue niet krijgt. Ik verwacht dat dat bij jou ook zal werken. Werkt top moet ik zeggen!
Houd er even rekening mee dat je deze niet bij je schakelaar installeert maar bij (een van je) LED's.
Succes ermee! :)

I see dead pixels...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seafarer

Seafarer

XXX

Dylantje2 schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 19:29:
[...]

Nee meer
Waar kan ik deze setting in terug vinden?
[Afbeelding]

Ik zie in geen enkel device deze waarde ergens terug
Bij ehoco.nl word die waarde uitgerekend. Lees maar eens het hele linkje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylantje2

Dylantje2

Seafarer schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 19:44:
[...]

Bij ehoco.nl word die waarde uitgerekend. Lees maar eens het hele linkje.
Weet ik
Was mij vraag niet

Wat of waar zit het in domoticz?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seafarer

Seafarer

XXX

Dylantje2 schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 21:38:
[...]

Weet ik
Was mij vraag niet

Wat of waar zit het in domoticz?
Dan heb ik je niet begrepen. Bij mijn beste weten is dat er niet. Wat wil je precies doen cq bereiken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JanPedaal
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

JanPedaal

Coureur extraordinaire

Seafarer schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 23:06:
[...]

Dan heb ik je niet begrepen. Bij mijn beste weten is dat er niet. Wat wil je precies doen cq bereiken?
@Dylantje2 doelt op de mogelijkheid de basistemperatuur in te voeren voor graaddagberekeningen, zie afbeelding in z'n post, maar dat dit nergens gebruikt lijkt te worden. Ik ben ook wel benieuwd of iemand dit weet. Heb heel omslachtig met scriptjes nu werkend dat graaddagen worden uitgerekend en m³/graaddag, maar misschien kan het wel "native" in Domoticz en heb ik dat over het hoofd gezien.

Release your inner hooligan - With great power comes great responsibility, with horsepower comes no responsibility

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylantje2

Dylantje2

JanPedaal schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 08:26:
[...]

@Dylantje2 doelt op de mogelijkheid de basistemperatuur in te voeren voor graaddagberekeningen, zie afbeelding in z'n post, maar dat dit nergens gebruikt lijkt te worden. Ik ben ook wel benieuwd of iemand dit weet. Heb heel omslachtig met scriptjes nu werkend dat graaddagen worden uitgerekend en m³/graaddag, maar misschien kan het wel "native" in Domoticz en heb ik dat over het hoofd gezien.
Yep

Er zit in domoticz iets wat niemand weet waar en hoe het gebruikt wordt.
Zelfs de core van Domoticz weet het niet :-)

Welk scriptje gebruik je?
En wat rekent hij uit ?

Ben ook wel geïntegreerd in graaddagen :-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JanPedaal
  • Niet online

JanPedaal

Coureur extraordinaire

Dylantje2 schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 09:59:
[...]
Welk scriptje gebruik je?
En wat rekent hij uit ?

Ben ook wel geïntegreerd in graaddagen :-)
Ik heb het stappenplan gevolgd op de hierboven genoemde site ehoco.nl.

Eén script rekent iedere 5 minuten de gemiddelde binnen- en buitentemperatuur uit over de afgelopen 24 uur, en schrijft dat weg in twee sensors. Voor binnentemperatuur gebruik ik de meting door de kamerthermostaat, uitgelezen via de OTGW, en de buitentemperatuur komt van de OWM plugin.

Een tweede script rekent iedere dag om 23:57 uit:
- graaddagen van die dag (met gebruik van gem. buitentemp)
- gasverbruik van die dag (uitgelezen uit slimme meter d.m.v. P1 kabel);
- gasverbruik per graaddag;
- en resultaat wegschrijven in sensor.

Omdat het gasverbruik niet is opgesplitst (CV, warm water, koken) is het resultaat nog niet wat ik wil. Ik wil uiteraard alleen het gasverbruik door CV meenemen in de berekening. Dat is nog work in progress.

[ Voor 11% gewijzigd door JanPedaal op 04-08-2021 11:33 . Reden: WIP toegevoegd ]

Release your inner hooligan - With great power comes great responsibility, with horsepower comes no responsibility

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Heinemancp
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 18:55
JanPedaal schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 11:30:
[...]

Ik heb het stappenplan gevolgd op de hierboven genoemde site ehoco.nl.

Eén script rekent iedere 5 minuten de gemiddelde binnen- en buitentemperatuur uit over de afgelopen 24 uur, en schrijft dat weg in twee sensors. Voor binnentemperatuur gebruik ik de meting door de kamerthermostaat, uitgelezen via de OTGW, en de buitentemperatuur komt van de OWM plugin.

Een tweede script rekent iedere dag om 23:57 uit:
- graaddagen van die dag (met gebruik van gem. buitentemp)
- gasverbruik van die dag (uitgelezen uit slimme meter d.m.v. P1 kabel);
- gasverbruik per graaddag;

Omdat het gasverbruik niet is opgesplitst (CV, warm water, koken) is het resultaat nog niet wat ik wil. Ik wil uiteraard alleen het gasverbruik door CV meenemen in de berekening. Dat is nog work in progress.
Ervanuitgaande dat je CV voor verwarming deze maanden niet gebruikt wordt, kan je nu uitrekenen wat je gemiddeld per dag gebruikt voor "overig" gasverbruik. Dat kan je dan aftrekken van je gasverbruik:

code:
1
2
3
            local overigGas = 0.330 --gasverbruik voor koken / douchen
            [...]
            GasUsage = (domoticz.devices('Gas [m3]').counterToday - overigGas)

Voeg dan ook even toe, dat als GasUsage <0, je niets uitrekent en als de temp buiten hoger is dan de stookgrens.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
            if (meantempOutside > stookgrens) then --temp buiten hoger dan stookgrens, 0 graaddagen / gasgebruik 
                domoticz.log('gemiddelde temp buiten is hoger dan stookgrens: graaddagen en gasverbruik m3/gd 0', domoticz.LOG_INFO)
                message = message.. 'gemiddelde temp buiten is hoger dan stookgrens: graaddagen en gasverbruik m3/gd 0\\n'
                degreesdays = 0 
                GasUsageperDegreesday = 0 
            end 

if (GasUsage <= 0) then --als gasverbruik minder is dan 0,33 dan wordt dit negatief, dus nul
                domoticz.log('gasverbruikberekening is kleiner dan 0: gasverbruik en gasverbruik m3/gd is 0', domoticz.LOG_INFO)
                message = message.. 'gasverbruikberekening is kleiner dan 0: gasverbruik en gasverbruik m3/gd is 0\\n'
                GasUsage = 0 

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanPedaal
  • Niet online

JanPedaal

Coureur extraordinaire

Heinemancp schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 11:42:
[...]

Ervanuitgaande dat je CV voor verwarming deze maanden niet gebruikt wordt, kan je nu uitrekenen wat je gemiddeld per dag gebruikt voor "overig" gasverbruik. Dat kan je dan aftrekken van je gasverbruik:

code:
1
2
3
            [...]

Voeg dan ook even toe, dat als GasUsage <0, je niets uitrekent en als de temp buiten hoger is dan de stookgrens.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
            if (meantempOutside > stookgrens) then --temp buiten hoger dan stookgrens, 0 graaddagen / gasgebruik 
                domoticz.log('gemiddelde temp buiten is hoger dan stookgrens: graaddagen en gasverbruik m3/gd 0', domoticz.LOG_INFO)
                message = message.. 'gemiddelde temp buiten is hoger dan stookgrens: graaddagen en gasverbruik m3/gd 0\\n'
                degreesdays = 0 
            end 

if (GasUsage <= 0) then --als gasverbruik minder is dan 0,33 dan wordt dit negatief, dus nul
                domoticz.log('gasverbruikberekening is kleiner dan 0: gasverbruik en gasverbruik m3/gd is 0', domoticz.LOG_INFO)
                message = message.. 'gasverbruikberekening is kleiner dan 0: gasverbruik en gasverbruik m3/gd is 0\\n'
                GasUsage = 0 

Succes!
Goede ideeën!
Ik zat zelf op het spoor om met een ingewikkeld script echt uit te rekenen hoeveel m³ naar elk van de 3 gebruikers gaat, aangezien de OTGW wel de benodigde informatie geeft. Waarom?
- Omdat het zou moeten kunnen
- Omdat het (naast nauwkeuriger info voor gas per graaddag) voor mij en mijn huisgenoten ook meteen inzichtelijk maakt hoeveel m³ er voor douchen gebruikt wordt
- Omdat het mooie grafiekjes gaat opleveren.
Maar ik kom er qua script niet uit. Dus ik ga het voorlopig even wat simpeler aanpakken met jouw tips d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seafarer

Seafarer

XXX

JanPedaal schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 11:30:
[...]

Even voor mijn bijscholing.
Dat wegschrijven naar die sensor doe je omdat de waardes dan opgenomen worden in een database. En je hebt dan een grafiek van die sensor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanPedaal
  • Niet online

JanPedaal

Coureur extraordinaire

Seafarer schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 12:07:
[...]
Even voor mijn bijscholing.
Dat wegschrijven naar die sensor doe je omdat de waardes dan opgenomen worden in een database. En je hebt dan een grafiek van die sensor?
Klopt, database en grafieken. Ook zijn de berekende waarden dan weer makkelijk weer terug te halen voor gebruik in andere scripts o.i.d.
De gemiddelde temperatuursensoren kunnen gecombineerd worden met andere temperatuursensoren in één grafiek:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WiR654NEKQpOCl-nq244VjNQW_E=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/N1uYvFDdE8neODSwIRpMkjHR.png?f=user_large

Niet heel nuttig maar wel is op deze manier visueel eenvoudig te controleren of de berekende waardes kloppen.

Voor de graaddagen is het zeker handig om het in een sensor weg te schrijven omdat het altijd een momentopname is. Juist door over een langere periode te kijken hoeveel m³ er per graaddag verstookt wordt kan je conclusies gaan trekken over je verbruik en eventuele optimalisaties in stookgedrag of isolatie.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EfNqB1RpE1caHS3PB0sMwQFDKOc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/69hpZlM32akSVyoJavFxnjRN.png?f=fotoalbum_large

In deze grafiek is duidelijk te zien dat ik mijn vakantie al achter de rug heb en de CV toen in vakantiemodus stond: 0 m³ gebruikt :)
Ook te zien dat de berekende waardes onregelmatiger worden naarmate de CV minder verbruikt en de graaddagen per dag ook afnemen."Overig" gasverbruik gaat dan een grotere rol spelen. Dit hoop ik op korte termijn te verbeteren met de door @Heinemancp gegeven tips, en "later" door het verbruik op te splitsen naar CV, warm water en koken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Seafarer

Seafarer

XXX

JanPedaal schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 13:30:
[...]

Klopt, database en grafieken. Ook zijn de berekende waarden dan weer makkelijk weer terug te halen voor gebruik in andere scripts o.i.d.
De gemiddelde temperatuursensoren kunnen gecombineerd worden met andere temperatuursensoren in één grafiek:
[Afbeelding]

Niet heel nuttig maar wel is op deze manier visueel eenvoudig te controleren of de berekende waardes kloppen.

Voor de graaddagen is het zeker handig om het in een sensor weg te schrijven omdat het altijd een momentopname is. Juist door over een langere periode te kijken hoeveel m³ er per graaddag verstookt wordt kan je conclusies gaan trekken over je verbruik en eventuele optimalisaties in stookgedrag of isolatie.

[Afbeelding]

In deze grafiek is duidelijk te zien dat ik mijn vakantie al achter de rug heb en de CV toen in vakantiemodus stond: 0 m³ gebruikt :)
Ook te zien dat de berekende waardes onregelmatiger worden naarmate de CV minder verbruikt en de graaddagen per dag ook afnemen."Overig" gasverbruik gaat dan een grotere rol spelen. Dit hoop ik op korte termijn te verbeteren met de door @Heinemancp gegeven tips, en "later" door het verbruik op te splitsen naar CV, warm water en koken.
Dank voor je post. Dat verheldert weer wat.

Ik heb domitcz draaien met een P1 op de energie meter. Een geflashte sonoff TH10 met 4X DS18B20 sensoren, En een auto discovery script voor tasmota sensors.

Nu begrijp ik hoe anderen een delta-T uitrekenen, 2 temperaturen aftrekken en de uitkomst in een virtuele sensor plakken. Dat wordt de winter to do lijst. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seafarer

Seafarer

XXX

JanPedaal schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 13:30:
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Vergelijk jij wel eens met mindergas.nl?
Kom je dan ongeveer hetzelfde uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanPedaal
  • Niet online

JanPedaal

Coureur extraordinaire

Seafarer schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 13:49:
[...]
Vergelijk jij wel eens met mindergas.nl?
Kom je dan ongeveer hetzelfde uit?
Nee, mindergas.nl gebruik ik niet. Op dit moment hou ik graaddagen ook niet apart bij, ik verreken het meteen naar m³/graaddag. Ik zal eens een graaddagteller aanmaken, dan kan ik het makkelijk vergelijken met mindergas.nl. Maar het sommetje is niet zo moeilijk dus het zou mij verbazen als ik op heel andere waarden uitkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylantje2

Dylantje2

JanPedaal schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 14:39:
[...]

Nee, mindergas.nl gebruik ik niet. Op dit moment hou ik graaddagen ook niet apart bij, ik verreken het meteen naar m³/graaddag. Ik zal eens een graaddagteller aanmaken, dan kan ik het makkelijk vergelijken met mindergas.nl. Maar het sommetje is niet zo moeilijk dus het zou mij verbazen als ik op heel andere waarden uitkom.
Hier staan wat scriptjes qua dt.
En ook wat upload enz enz
https://gathering.tweaker...Bfilter_topicstarter%5D=1

Een graaddagen teller zou ik er mooi vinden ik houd me aanbevolen.

[ Voor 7% gewijzigd door Dylantje2 op 04-08-2021 21:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Seafarer

Seafarer

XXX

Dylantje2 schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 20:20:
[...]

Ik denk dat je linkje is weggevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylantje2

Dylantje2

Seafarer schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 20:25:
[...]

Ik denk dat je linkje is weggevallen.
done

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferrox1
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 22:00
Iemand ervaring met de Heiman HS1SA Z-wave te koppelen met domoticz en dan in het speciaal het triggeren van een alarm vanuit domoticz? Er is wel een oud topic waar dit de laatste vraag is, maar ik kan nergens een antwoord vinden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• de Peer
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21:51

de Peer

under peer review

Ferrox1 schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 11:16:
Iemand ervaring met de Heiman HS1SA Z-wave te koppelen met domoticz en dan in het speciaal het triggeren van een alarm vanuit domoticz? Er is wel een oud topic waar dit de laatste vraag is, maar ik kan nergens een antwoord vinden?
Ja ik heb deze boven mijn 3d printer hangen als beveiliging. Mijn idee is om bij een alarm de stroom naar de 3d printer er mee af te sluiten via Domoticz. Maar dat laatste staat nog op de to-do list. Ik gebruik overigens Deconz/Conbee II stick.

Had het gewoon direct werkend in Domoticz, was eenvoudig.

edit: ik heb het nog even opnieuw voor je getest. een alarm triggeren vanuit Domoticz lijkt niet te kunnen. Je kunt dus blijkbaar alleen de alarmmelding ontvangen in Domoticz.

[ Voor 16% gewijzigd door de Peer op 05-08-2021 11:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vollervo
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 16-07 17:39
Ferrox1 schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 11:16:
Volgens mij is de laatste vraag in dat topic iets anders: kun je alle alle rookmelders laten afgaan als er 1 afgaat.

Ik denk dat dat niet kan, omdat ze dan te vaak contact met de controller moeten hebben en dat trekt de batterij niet. Ik denk dat ze pas actief op Zwave worden als er rook is gedetecteerd en misschien eens in de zoveel tijd om de batterij status door te geven. Zo werkt het iig met de deursensoren die ik heb.

Ik neem aan dat je wel een alarm op de server kan triggeren, maar de overige sensoren reageren niet want ze slapen.

Ik heb er hier een paar liggen maar moet ze nog installeren, dus kan het mis hebben...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Parody
  • Niet online
Je kunt ze toch in Z-Wave groepen plaatsen? Dan gaan de meldingen rechtstreeks naar andere apparaten zonder tussenkomst van de controler. Zo heb ik m'n NodOns ook geconfigureerd richting de zonneschermen, en naar de verlichting in de badkamer. Werkt uitstekend. Wel even de handleiding erbij pakken, want die groepen hebben alleen nummers en geen zinnige namen.

Na het configureren van de groepen in Domoticz even alle devices wakker maken en gaan met die banaan.

[ Voor 28% gewijzigd door Parody op 05-08-2021 11:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vollervo
Parody schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 11:47:
Je kunt ze toch in Z-Wave groepen plaatsen? Dan gaan de meldingen rechtstreeks naar andere apparaten zonder tussenkomst van de controler. Zo heb ik m'n NodOns ook geconfigureerd richting de zonneschermen, en naar de verlichting in de badkamer. Werkt uitstekend. Wel even de handleiding erbij pakken, want die groepen hebben alleen nummers en geen zinnige namen.

Na het configureren van de groepen in Domoticz even alle devices wakker maken en gaan met die banaan.
Ik zal het proberen maar ik verwacht er niet teveel van. Het grote verschil is dat je zelf je nodons wakker maakt door op de knop te drukken en dat ie dan een bericht verstuurd naar een always on device.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferrox1
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 22:00
Vollervo schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 11:35:
[...]

Volgens mij is de laatste vraag in dat topic iets anders: kun je alle alle rookmelders laten afgaan als er 1 afgaat.

Ik denk dat dat niet kan, omdat ze dan te vaak contact met de controller moeten hebben en dat trekt de batterij niet. Ik denk dat ze pas actief op Zwave worden als er rook is gedetecteerd en misschien eens in de zoveel tijd om de batterij status door te geven. Zo werkt het iig met de deursensoren die ik heb.

Ik neem aan dat je wel een alarm op de server kan triggeren, maar de overige sensoren reageren niet want ze slapen.

Ik heb er hier een paar liggen maar moet ze nog installeren, dus kan het mis hebben...
Ja dat klopt, mijn doel is eigenlijk hetzelfde als in dat topic. Als inderdaad blijkt dat ze in slaap vallen dan wordt het lastig.. aan de andere kant, hoeveel korter zou de batterij dan meegaan? Ik kreeg ook een advies om dan een losse sirene toe te voegen, dat is voor mijn situatie ook een idee. Maar fijner zou zijn dat ik alle melders af kan laten gaan en weet welke melder de oorzaak is. Dat laatste kan met domoticz. Het eerste krijg ik niet boven water..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Parody
  • Niet online
Vollervo schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 12:11:
[...]

Ik zal het proberen maar ik verwacht er niet teveel van. Het grote verschil is dat je zelf je nodons wakker maakt door op de knop te drukken en dat ie dan een bericht verstuurd naar een always on device.
Ik vermoed dat het niet kan. Ik heb de handleiding alleen gescand (dank, Robbshop), dus helemaal zeker weten doe ik het niet, maar volgens mij ondersteunt dit apparaat geen alarmen van andere devices.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heinemancp
Dylantje2 schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 20:20:
[...]

https://gathering.tweaker...Bfilter_topicstarter%5D=1

Graaddagenteller lijkt mij niet zo moeilijk. Je hebt al je graaddagen nodig voor de M3/gd. In dat geval moet je die even naar een custom sensor sturen en optellen bij de waarde van gisteren. Ergens in de zomer resetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylantje2

Dylantje2

Heinemancp schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 17:33:
[...]

Graaddagenteller lijkt mij niet zo moeilijk. Je hebt al je graaddagen nodig voor de M3/gd. In dat geval moet je die even naar een custom sensor sturen en optellen bij de waarde van gisteren. Ergens in de zomer resetten.
Uhm toch moeilijker voor mij dan je denkt...
Een kilkeper maken vind ik dan weer niet moeilijk :-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Heinemancp
Dylantje2 schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 08:01:
[...]

Uhm toch moeilijker voor mij dan je denkt...
Een kilkeper maken vind ik dan weer niet moeilijk :-)
Geen idee wat een kilkeper is, maar hieronder mijn script. Hierin heb ik de "custom sensor" "Graaddagen" aangemaakt. Ik ga ervanuit dat je weet hoe dat werkt.

Toevoegingen aan mijn script:
1) Ophalen huidige waarde
code:
1
local PrevDegreedays = domoticz.devices('Graaddagen').counter

2) graaddagen bepalen, deed je al

3) Aantal graaddagen uit 2) bij oude waarde 1) optellen
code:
1
domoticz.devices('Graaddagen').updateCounter(PrevDegreedays + degreedays)

Totale script wordt dan:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
return {
           on   = { timer    = { "at 23:58"}},

logging =   { 
                    level   = domoticz.LOG_DEBUG ,                  -- Uncomment to override the dzVents global logging setting
                    marker  = "Gasverbruik" 
                },

execute = function(domoticz, timer)
    local meantempOutside = domoticz.devices('Temp Buiten Gemiddeld [C]').temperature
    meantempOutside = domoticz.utils.round(meantempOutside,2)
    local GasUsage = 0 
    local degreesdays = 0 
    local GasUsageperDegreesday = 0
    local message = ''

domoticz.log('Variablele CV Today is ' ..domoticz.variables('CV_Today').value, domoticz.LOG_INFO)
    message = 'Variabele CV today is '..domoticz.variables('CV_Today').value..'\\n'

if (domoticz.variables('CV_Today')).value=='Off' then --als cv niet aangeweest is vandaag, dan alles nul. 
            domoticz.log('CV is niet aangeweest vandaag, alle waarden 0', domoticz.LOG_INFO)
            message = message..'CV is niet aangeweest vandaag, alle waarden 0\\n'

else  -- in alle andere gevallen, berekenen. 
            domoticz.log('CV is aangeweest vandaag, berekenen!', domoticz.LOG_INFO)
            message = message.. 'CV is aangeweest vandaag, berekenen!\\n'
            local baseTemp = 19.5 --temp voor bepalen graaddagen, hierboven wordt niet gestookt. 
            local stookgrens = 18 --temp waaronder CV gebruikt wordt 
            local factor = 1
            local degreesday = baseTemp - meantempOutside
            if (domoticz.time.month >= 4 and domoticz.time.month <= 9) then factor = 0.8 end
            if (domoticz.time.month >= 11 or domoticz.time.month <= 2) then factor = 1.1 end
            degreesdays = degreesday * factor
            GasUsageperDegreesday = domoticz.utils.round((GasUsage / degreesdays),3)
                message = message..'gasverbruik berekend/gd '..GasUsageperDegreesday..'\\n'

if (degreesday <= 0) then -- kleiner dan 0 is 0
                domoticz.log('degreesday is kleiner dan 0: graaddagen en gasverbruik m3/gd 0', domoticz.LOG_INFO)
                message = message.. 'degreesday is kleiner dan 0: graaddagen en gasverbruik m3/gd 0\\n'
                degreesdays = 0 
            end
                degreesdays = 0 
            end 

GasUsage = 0 
            end   
        end

domoticz.log('Gemiddelde temperatuur buiten (laatste 24u): '..meantempOutside, domoticz.LOG_INFO)
        domoticz.log('Gasverbruik CV vandaag: '..GasUsage..' m3', domoticz.LOG_INFO)
        domoticz.log('Aantal graaddagen: '..degreesdays, domoticz.LOG_INFO)
        domoticz.log('Gasverbruik: '..GasUsageperDegreesday..' m3 per graaddag', domoticz.LOG_INFO)
        message = message..'Gemiddelde temperatuur buiten (laatste 24u): '..meantempOutside..'\\n'..
                            'Delivered today: '..(domoticz.devices('Gas [m3]').counterToday)..'m3\\n'..
                            'Gasverbruik CV vandaag: '..GasUsage..' m3\\n'..
                            'Aantal graaddagen: '..degreesdays..'\\n'..
                            'Gasverbruik: '..GasUsageperDegreesday..' m3 per graaddag\\n'
        domoticz.email('Gasverbruik', message, 'MAILADRES NOG INVULLEN')

domoticz.devices('Gasverbruik [m3/gd]').updateCustomSensor(GasUsageperDegreesday)

end
}

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• niki_lauda
  • Registratie: November 2010
  • Nu online

niki_lauda

3840Wp/200L zonneboiler ID3B

Wikipedia: Kilkeper

[ Voor 92% gewijzigd door niki_lauda op 06-08-2021 14:42 . Reden: Email adres in de quote verwijderd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20-07 14:08
Is er iemand die toevallig de "Domoticz-Google Plugin” gebruikt? En toevallig een vb van een script heeft?

Bing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rouwette

Rouwette

Rouwette.com

bing69 schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 12:25:
Is er iemand die toevallig de "Domoticz-Google Plugin” gebruikt? En toevallig een vb van een script heeft?
Ik heb nog geen Google Home, maar onderzoek het ook wel op termijn.
Heb mijn smartphone budget per maand al ruim op voorlopig 😛

Maar kijk hier eens naar:
https://github.com/dnpwwo/Domoticz-Google-Plugin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylantje2

Dylantje2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylantje2

Dylantje2

Heinemancp schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 08:43:
[...]

Geen idee wat een kilkeper is, maar hieronder mijn script. Hierin heb ik de "custom sensor" "Graaddagen" aangemaakt. Ik ga ervanuit dat je weet hoe dat werkt.

code:
1

code:
1

Totale script wordt dan:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
return {

logging =   { 
                    level   = domoticz.LOG_DEBUG ,                  -- Uncomment to override the dzVents global logging setting
                    marker  = "Gasverbruik" 
                },

local meantempOutside = domoticz.devices('Temp Buiten Gemiddeld [C]').temperature
    local GasUsage = 0 
    local degreesdays = 0 
    local message = ''

domoticz.log('Variablele CV Today is ' ..domoticz.variables('CV_Today').value, domoticz.LOG_INFO)

if (domoticz.variables('CV_Today')).value=='Off' then --als cv niet aangeweest is vandaag, dan alles nul. 
            domoticz.log('CV is niet aangeweest vandaag, alle waarden 0', domoticz.LOG_INFO)

local baseTemp = 19.5 --temp voor bepalen graaddagen, hierboven wordt niet gestookt. 
            local factor = 1
            if (domoticz.time.month >= 4 and domoticz.time.month <= 9) then factor = 0.8 end
            if (domoticz.time.month >= 11 or domoticz.time.month <= 2) then factor = 1.1 end

domoticz.log('degreesday is kleiner dan 0: graaddagen en gasverbruik m3/gd 0', domoticz.LOG_INFO)
                message = message.. 'degreesday is kleiner dan 0: graaddagen en gasverbruik m3/gd 0\\n'
                degreesdays = 0 
            end
                degreesdays = 0 
            end 

GasUsage = 0 
            end   
        end

domoticz.log('Gemiddelde temperatuur buiten (laatste 24u): '..meantempOutside, domoticz.LOG_INFO)
        domoticz.log('Gasverbruik: '..GasUsageperDegreesday..' m3 per graaddag', domoticz.LOG_INFO)
        message = message..'Gemiddelde temperatuur buiten (laatste 24u): '..meantempOutside..'\\n'..

domoticz.devices('Gasverbruik [m3/gd]').updateCustomSensor(GasUsageperDegreesday)

end
}
Hij ziet er prachtig uit... [ mag ik hem in het rijtje van mijn panasonic topic zetten? ]
Alleen ik gebruik geen gas, meer....

Er zou toch ook een "gewone" graaddagen teller mogelijk moten zijn.
Alleen graaddagen bedoel ik.

En voor de Wp gebruikers
2Kwh stroom voor 1M³ gas..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Heinemancp
Dylantje2 schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 16:23:
[...]

Hij ziet er prachtig uit... [ mag ik hem in het rijtje van mijn panasonic topic zetten? ]
Alleen ik gebruik geen gas, meer....

Er zou toch ook een "gewone" graaddagen teller mogelijk moten zijn.
Alleen graaddagen bedoel ik.
Zeker geen probleem. Dan moet je even het eea destilleren uit mijn script.

Stap 1, 2 en 3 samen in een script en het werkt. Heb ik gedaan om te testen of het werkt en de juiste "beginwaarde" ingesteld adv mindergas.nl waarde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
Rouwette schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 13:28:
[...]

Ik heb nog geen Google Home, maar onderzoek het ook wel op termijn.
Heb mijn smartphone budget per maand al ruim op voorlopig 😛

Maar kijk hier eens naar:
https://github.com/dnpwwo/Domoticz-Google-Plugin
Daar heb ik hem vandaan, hij laat mooi zien als er iets afgespeeld wordt etc Echter er staan geen voorbeeld scripts op…....

Bing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolandtwilt
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 30-03 07:50
Heeft iemand al eens dit apparaat gekoppeld gekregen met Domoticz?
Het is speciaal voor zonneschermen en gebruikt de 433,92 mhz
Het is een regen, wind en lichtsensor

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rhLSliKnP_ICCJDE9ib0UOlMGw8=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/uUfWRJ0qz6gYSQM4wyK6RCJD.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niki_lauda
  • Nu online

niki_lauda

Rolandtwilt schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 13:17:

[Afbeelding]
Ik heb de windsensor van een vliegveld in de buurt gepakt en een regenscript van buienradar. Werkt voor mij perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
Hoe kom ik er achter wat deze cryptische (voor mij althans) betekend??

Ik kan hem niet aan een bepaald device koppelen.
code:
1
2021-08-07 16:18:52.808 Error: CheckAuthToken(53ecd998d77ff5598bca893c089d975d_MGI5NGY0MTMtZTRlNC00Y2ZmLTliYTEtZTc1Y2I2YWZlMzRk) : session id not found

Bing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Peer

de Peer

under peer review

bing69 schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 16:42:
Hoe kom ik er achter wat deze cryptische (voor mij althans) betekend??

Ik kan hem niet aan een bepaald device koppelen.
code:
1
2021-08-07 16:18:52.808 Error: CheckAuthToken(53ecd998d77ff5598bca893c089d975d_MGI5NGY0MTMtZTRlNC00Y2ZmLTliYTEtZTc1Y2I2YWZlMzRk) : session id not found
Google gebruiken. dan zie je gelijk (1e hit) dat het iets met het gebruik van de domoticz app te maken heeft, dat het een bekende error is waar veel mensen last van hebben, en het schijnt in de meest recente versie van Domoticz opgelost te zijn??

https://www.google.com/se...oken+session+id+not+found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolandtwilt
niki_lauda schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 14:26:
[...]

Ik heb de windsensor van een vliegveld in de buurt gepakt en een regenscript van buienradar. Werkt voor mij perfect.
Ik heb geen vliegveld in de buurt en het dichtstbijzijnde station van buienradar is 21 km van mijn huis.
Vandaar……

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niki_lauda
  • Nu online

niki_lauda

Rolandtwilt schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 19:38:
[...]

Ik heb geen vliegveld in de buurt en het dichtstbijzijnde station van buienradar is 21 km van mijn huis.
Vandaar……
Je kunt met https://gpsgadget.buienra...ntext/?lat=51.41&lon=5.42
of dit https://www.domoticz.com/wiki/Buienradar het heel goed doen hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Peer

de Peer

under peer review

Rolandtwilt schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 19:38:
[...]

Vandaar……
21 km is dan prima toch? Dat is relatief dichtbij en zou voor de meeste toepassingen representatief genoeg moeten zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rolandtwilt
de Peer schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 19:53:
[...]

21 km is dan prima toch? Dat is relatief dichtbij en zou voor de meeste toepassingen representatief genoeg moeten zijn.
Met schade heb ik geleerd dat buien soms heel plaatselijk kunnen zijn, dus ik ben opzoek naar een alternatief en dit apparaat is speciaal gemaakt voor de aansturing van zonneschermen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bing69
de Peer schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 17:57:
[...]

Google gebruiken. dan zie je gelijk (1e hit) dat het iets met het gebruik van de domoticz app te maken heeft, dat het een bekende error is waar veel mensen last van hebben, en het schijnt in de meest recente versie van Domoticz opgelost te zijn??

https://www.google.com/se...oken+session+id+not+found
Thanks, werk met de laatste “stable” Jouw tip gelezen en authenticatie op op ‘basic_auth’ gezet kijken of dat scheelt.
Echter ik zag weer iets geks nadat ik dat gedaan had nl:
code:
1
2
3
2021-08-08 07:33:21.121 Status: Incoming connection from: 146.75.162.60
2021-08-08 07:33:21.216 Status: Incoming connection from: 146.75.162.61
2021-08-08 07:33:34.644 Status: Incoming connection from: 192.168.1.9

Kom uit bij FASTLY…….

ik zie aan het einde dat de laatste beta het probleem oplost! Gaan we dat doen

[ Voor 5% gewijzigd door bing69 op 08-08-2021 07:59 ]

Bing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
pven schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 16:38:
[...]

Ik heb exact dit probleem. Omdat ik er vooralsnog geen zin in heb om Domoticz te verwijderen en opnieuw te installeren vraag ik mij af: is er een oplossing?
*schop* Iemand een idee? ( M.v.Veelen in "Domoticz - open source domotica systeem - deel 4" )

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobr
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 18-05 18:57
Rolandtwilt schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 20:01:
Met schade heb ik geleerd dat buien soms heel plaatselijk kunnen zijn, dus ik ben opzoek naar een alternatief en dit apparaat is speciaal gemaakt voor de aansturing van zonneschermen
Een weerstation kopen misschien ?
Ik heb een Alecto WS-5500 die met Weather Underground werkt. Daarvoor is een plugin in domoticz aanwezig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vollervo
jobr schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 19:03:
[...]

Een weerstation kopen misschien ?
Ik heb een Alecto WS-5500 die met Weather Underground werkt. Daarvoor is een plugin in domoticz aanwezig.
Heb ook een Alecto weerstation gehad en gekoppeld aan Domoticz, maar zal het niemand aanraden. Technisch werkte het super icm Rfxcom, maar volgens mij was het niet bedoeld om buiten te staan. Binnen een jaar waren alle mechanische delen stuk/vastgeroest en das best raar voor een weerstation…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

Rolandtwilt schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 13:17:

[Afbeelding]
ik heb met RTL_SDR stick en https://github.com/merbanan/rtl_433 linux binary weerstation(s) van buren opgepakt .. (was eigenlijk voor kaku bedoelt en p2000)

Leuk tooltje om mee te spelen.. zo'n usb stick is in elk geval goedkoper dan een weerstation.

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indoubt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18-07 22:05

Indoubt

Always be indoubt until sure

Ik ben bezig om op een nieuwe clean instal windows computer domoticz te instaleren. De connectie met de sensoren is via een Conbee II usb stick via een kwaliteits USB kabel.

Nu verlies ik de hele tijd connectie. Na de start duurt het even en daarna gaat het mis
2021-08-13 16:06:05.855 Status: Domoticz V2021.1 (c)2012-2021 GizMoCuz
2021-08-13 16:06:05.855 Status: Build Hash: 8547c5b7e, Date: 2021-04-17 17:29:11
2021-08-13 16:06:05.855 Status: Startup Path: C:\Program Files (x86)\Domoticz\
2021-08-13 16:06:05.855 Status: Startup delay... waiting 10 seconds...
2021-08-13 16:06:15.910 Sunrise: 06:24:00 SunSet: 21:11:00
2021-08-13 16:06:15.910 Day length: 14:47:00 Sun at south: 13:48:00
2021-08-13 16:06:15.910 Civil twilight start: 05:46:00 Civil twilight end: 21:50:00
2021-08-13 16:06:15.910 Nautical twilight start: 04:56:00 Nautical twilight end: 22:39:00
2021-08-13 16:06:15.910 Astronomical twilight start: 03:54:00 Astronomical twilight end: 23:41:00
2021-08-13 16:06:15.910 Active notification Subsystems: (0/13)
2021-08-13 16:06:15.965 Starting shared server on: :::6144
2021-08-13 16:06:15.910 Status: PluginSystem: Failed dynamic library load, install the latest libpython3.x library that is available for your platform.
2021-08-13 16:06:15.926 Status: WebServer(HTTP) started on address: :: with port 8080
2021-08-13 16:06:15.965 Status: WebServer(SSL) started on address: :: with port 443
2021-08-13 16:06:15.965 Status: TCPServer: shared server started...
2021-08-13 16:06:15.965 Status: RxQueue: queue worker started...
2021-08-13 16:06:18.028 Status: my stick rw: Worker started...
2021-08-13 16:06:18.028 Status: EventSystem: reset all events...
2021-08-13 16:06:18.028 Status: NotificationSystem: thread started...
2021-08-13 16:06:18.028 Status: EventSystem: reset all device statuses...
2021-08-13 16:06:18.028 Status: EventSystem - Python: Failed dynamic library load, install the latest libpython3.x library that is available for your platform.
2021-08-13 16:06:18.028 Status: EventSystem: Started
2021-08-13 16:06:18.028 Status: EventSystem: Queue thread started...
2021-08-13 16:06:19.028 Status: my stick rw: Using serial port: COM3
2021-08-13 16:06:20.661 Status: Incoming connection from: 127.0.0.1
2021-08-13 16:28:19.706 Error: Serial Port closed!... Error: De I/O-bewerking is afgebroken vanwege het afsluiten van een thread of vanwege een opdracht van een toepassing
2021-08-13 16:28:20.657 Status: my stick rw: retrying in 30 seconds...
2021-08-13 16:28:49.755 Status: my stick rw: Using serial port: COM3
2021-08-13 16:28:49.755 Error: my stick rw: Error opening serial port!
2021-08-13 16:28:50.758 Status: my stick rw: retrying in 30 seconds...
2021-08-13 16:29:19.846 Status: my stick rw: Using serial port: COM3
2021-08-13 16:29:19.846 Error: my stick rw: Error opening serial port!
2021-08-13 16:29:20.851 Status: my stick rw: retrying in 30 seconds...
2021-08-13 16:29:49.935 Status: my stick rw: Using serial port: COM3
2021-08-13 16:29:49.935 Error: my stick rw: Error opening serial port!
2021-08-13 16:29:50.938 Status: my stick rw: retrying in 30 seconds...
2021-08-13 16:30:20.027 Status: my stick rw: Using serial port: COM3
2021-08-13 16:30:20.027 Error: my stick rw: Error opening serial port!
2021-08-13 16:30:21.030 Status: my stick rw: retrying in 30 seconds...
2021-08-13 16:30:50.119 Status: my stick rw: Using serial port: COM3
2021-08-13 16:30:50.119 Error: my stick rw: Error opening serial port!
2021-08-13 16:30:51.122 Status: my stick rw: retrying in 30 seconds...
Ik heb al verschillende zaken nagekeken, updates gedraait etc. Ik heb ook al gekeken of ik online iets kan vinden maar anders dan dat een compoort ook als login poort werd gebruikt niet echt iets gevonden

Iemand een idee waar ik het moet zoeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaapB
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 08:09
Indoubt schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 16:36:
Ik ben bezig om op een nieuwe clean instal windows computer domoticz te instaleren. De connectie met de sensoren is via een Conbee II usb stick via een kwaliteits USB kabel.

Nu verlies ik de hele tijd connectie. Na de start duurt het even en daarna gaat het mis

[...]

Ik heb al verschillende zaken nagekeken, updates gedraait etc. Ik heb ook al gekeken of ik online iets kan vinden maar anders dan dat een compoort ook als login poort werd gebruikt niet echt iets gevonden

Iemand een idee waar ik het moet zoeken?
Ik merkte hier dat de Conbee stick gestoord werd door de Zwave-stick, daar uiteindelijk met een goed afgeschermde USB verlengkabel 2 meter afstand tussen en de beide systemen werken nu ongestoord samen met de RFX433E module die wel dichter bij de ZWave-stick is opgesteld.

Is er mogelijk iets in je opstelling veranderd? Is er een andere zender in de nabijheid van je Conbee gekomen?

bijnaleek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indoubt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18-07 22:05

Indoubt

Always be indoubt until sure

JaapB schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 17:01:
[...]

Ik merkte hier dat de Conbee stick gestoord werd door de Zwave-stick, daar uiteindelijk met een goed afgeschermde USB verlengkabel 2 meter afstand tussen en de beide systemen werken nu ongestoord samen met de RFX433E module die wel dichter bij de ZWave-stick is opgesteld.

Is er mogelijk iets in je opstelling veranderd? Is er een andere zender in de nabijheid van je Conbee gekomen?
Nee, dit is een new install. Ik zal wel even kijken of ik een ander kanaal kan selecteren. Misschien dat de wifi stoort, daar zit ik nu niet te ver vanaf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaapB
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 08:09
Indoubt schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 18:55:
[...]

Nee, dit is een new install. Ik zal wel even kijken of ik een ander kanaal kan selecteren. Misschien dat de wifi stoort, daar zit ik nu niet te ver vanaf
Dan wordt het echt een zoek en probeer verhaal. Lastig om het zo op te lossen

bijnaleek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Woesh
Ik zou graag wat hulp willen met debuggen van mijn alarm systeem.

Ik heb het volgende probleem. Ik heb af en toe dat de voordeur open gaat maar het alarm gaat niet af. Ik heb de batterijen gecontroleerd maar daar is niks mis mee. Ik denk wellicht een bug in de scripts.

Ik heb alles zelf ingesteld met behulp van domtoticz blockly en xiaomi hub en ikea tradfri.

Wellicht kan iemand even mee denken. Ik heb de volgende scripts.

1 Alarm on
(mid value level 3 en 4 zijn geluidjes om te weten dat het alarm aan is)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HCPG8mD20G-kOviAXdOyFPNPgYc=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/GTKcQTBbydsEkrbqCGRDkij8.png?f=user_large

2 alarm off
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/D8A8wGBjy-Uh9m67BKHUEVn1QBw=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/T5iqmheJ4VMk589Mi1OYZAMX.png?f=user_large

3 alarm trigger delay
Deze is bedoeld als ik via de voordeur of garage naar binnen ga en niet wil dat het alarm gelijk afgaat.
wel gaan de lampen op rood via group "alarm delay on"

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SYoqgxZGe_ljgvo4fgy66a1Erlw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/TYDn2S4BdNUr78ozNXNaciAe.png?f=fotoalbum_large

4 alarm trigger direct
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7nk2J2_4LVUR8DB319PP3xPo1z4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/WD1WPd8ACvhYGmHzYPK6sXvq.png?f=fotoalbum_large

verder heb ik nog wat scriptjes voor alarm sound

5 alarm sound on
(op de Ikea outlet zit een buiten sirene)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/K4hKReZGMsWYORXwgBl3fAE1wIQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/XRfxXDhZqd08sOHnBj88ZQt3.png?f=fotoalbum_large

6 alarm sound off
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jrLBKq_3ccovrC1FKXovjP4t_AU=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/mg5GK3aYOMJi5pVZFFCWc45O.png?f=user_large

Als laatste heb ik een lua script van internet geplukt omdat ik nogal veel moeite had om de xiaomi gateway een custom geluid te laten afspelen bij alarm on en alarm off. Ik heb echter geen coding ervaring dus dit was echt copy paste voor mij.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
--script_device_Xiaomimp3.lua
--as each sound is recorded as 100+xx value the slider will update user variable to 10000+dimmer value and play sound
commandArray = {}

if devicechanged['Mid Value'] then
      DomValue = otherdevices_svalues['Mid Value'];
       NumericValue = tonumber(DomValue)
            Calcvalue = (NumericValue + 10000)

commandArray['Variable:XiaomiMP3']=''..Calcvalue..''
    print('Xiaomi Gateway will play sound stored on bank '..Calcvalue)
    commandArray['Xiaomi Gateway MP3']='On'

end
return commandArray

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylantje2

Dylantje2

Rolandtwilt schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 20:01:
[...]

Je kunt hem aanmelden bij RFXcom, dan kan de developer er voor zorgen dat hij gaat werken.
Of kijken of hij mss al werkt in de lijst.
Of een device kopen wat in "de" lijst staat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolandtwilt
Dylantje2 schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 09:40:
[...]

Dan krijg ik nu spijt dat ik gekozen heb voor een RFLlink 8)7
De apparaten die in de lijst van de RFLink staan, zijn niet meer leverbaar of kosten meer dan 200 euro en dat is voor mij best veel geld. Dus ik zoek nog even verder.....bedankt voor het meedenken

Je kunt hem aanmelden bij RFXcom, dan kan de developer er voor zorgen dat hij gaat werken.
Of kijken of hij mss al werkt in de lijst.
Of een device kopen wat in "de" lijst staat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:49

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Lekker duidelijk om in iemands quote te antwoorden :P
Domoticz kent de A-OK motor die dat ding kan aansturen, maar dat betekent zenden en niet ontvangen ....

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panzer_V
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20:00
Heinemancp schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 08:43:
[...]

code:
1

code:
1

Totale script wordt dan:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
return {

logging =   { 
                    marker  = "Gasverbruik" 
                },

local GasUsage = 0 
    local degreesdays = 0 
    local message = ''

local factor = 1

degreesdays = 0 
            end
                degreesdays = 0 
            end 

GasUsage = 0 
            end   
        end

end
}
Thanks voor dit inzicht. Deze aanpassing heb ik direct doorgevoerd op mijn pi.

Heb wel een vraag voor je. Als ik nu in de database kijk dan wordt alleen de laatste waarde van "graaddagen cumulatief" opgeslagen. Ik kan dus geen grafiekje bouwen waarin ik het verloop van de "graaddagen cumulatief" kan zien.

Heb jij enig idee hoe ik dat zou moeten aanpakken?

Heb een gewone counter/teller gebruikt als custom sensor "graaddagen cumulatief". De rest zoals hierboven beschreven.

Ik doe wat ik kan, zodoende blijft er veel liggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Heinemancp
Panzer_V schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 11:08:
[...]

Thanks voor dit inzicht. Deze aanpassing heb ik direct doorgevoerd op mijn pi.

Heb wel een vraag voor je. Als ik nu in de database kijk dan wordt alleen de laatste waarde van "graaddagen cumulatief" opgeslagen. Ik kan dus geen grafiekje bouwen waarin ik het verloop van de "graaddagen cumulatief" kan zien.

Heb jij enig idee hoe ik dat zou moeten aanpakken?

Heb een gewone counter/teller gebruikt als custom sensor "graaddagen cumulatief". De rest zoals hierboven beschreven.
Bij mij werkt dat gewoon, type "counter" Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/i6tfzHPoKSC6hBvZ8T5uV4RGwoI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/d8scuXbaX9uieU6ZpOxiyC3G.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolandtwilt
Speedy-Andre schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 10:26:
Lekker duidelijk om in iemands quote te antwoorden :P
Domoticz kent de A-OK motor die dat ding kan aansturen, maar dat betekent zenden en niet ontvangen ....
Thanx! De signalen van dit ding kunnen worden ontvangen met een Broadlink Rm4 en deze is weer te koppelen middels een pluginn in Domoticz (denk en hoop ik) Ik ga het in iedergeval proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:49

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Rolandtwilt schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 13:14:
[...]

Thanx! De signalen van dit ding kunnen worden ontvangen met een Broadlink Rm4 en deze is weer te koppelen middels een pluginn in Domoticz (denk en hoop ik) Ik ga het in iedergeval proberen.
Met een beetje geluk ontvangt ie hem ook, geen idee want ik heb dat spul niet.
De sensor zendt openen en sluiten commando's, zo te zien heeft ie een pair code systeem.
Bij Kaku hoef je alleen iets te zenden en dan verschijnt dat bij devices, dan heb je ook een id van de zender.
Of dat bij het A-OK zo simpel is zal je moeten ontdekken.

De Broadlink weg is best omslachtig, die kopieert wat je zendt en hopelijk zendt een ander apparaat niets :P

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panzer_V
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20:00
Heinemancp schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 12:54:
[...]

Bij mij werkt dat gewoon, type "counter" [Afbeelding]
Hmmm...zo ziet het er bij mij dus ook uit. Terwijl ik dus de zondag en zaterdag ook graaddagen had. Niet zo veel...0,3 of zo.

Zou het kunnen zijn dat deze grafiek alleen op hele getallen afgeronde waarden weergeeft? En dat 0,3 dus afgerond wordt op 0?

Ik zal het de komende dagen eens in de gaten houden. Vandaag is in ieder geval goed voor enkele graaddagen....het is brrrrkoud buiten ;)

Ik doe wat ik kan, zodoende blijft er veel liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heinemancp
Panzer_V schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 15:16:
[...]

Hmmm...zo ziet het er bij mij dus ook uit. Terwijl ik dus de zondag en zaterdag ook graaddagen had. Niet zo veel...0,3 of zo.

Zou het kunnen zijn dat deze grafiek alleen op hele getallen afgeronde waarden weergeeft? En dat 0,3 dus afgerond wordt op 0?

Ik zal het de komende dagen eens in de gaten houden. Vandaag is in ieder geval goed voor enkele graaddagen....het is brrrrkoud buiten ;)
Ja dat zou kunnen. Enkele dagen negatief geweest en zeer klein positief. Gisteren meer dan 2 inderdaad. Kan ook iets zijn in de afronding en weergave daarvan. Totale graaddagen worden wel op twee decimalen bijgehouden, dat vind ik dan weer onnodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbuurman
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 03-07 09:15
Ik ben aan het spelen met een NFC-reader icm Domoticz.
Ik lees de RFID ID-code uit en kan daar in Domoticz iets mee doen.
- Is de aangeboden kaart/tag bekend in de tabel?
- Zo ja, van wie is die kaart/tag en ga iets doen
- Zo nee, log maar doe niets

Nu zou ik graag dmv onderstaande tabel in een dzVents-script zaken willen regelen.

Kaart Actief?Tag ID?Eigenaar?
enabled1234567890Piet
disabled0987654321Klaas

Zoiets als dit:
code:
1
2
3
4
5
if rfidtag-id == '1234567890' then
    if rfidtag-active == 'enabled' then
        domoticz.log('De aangeboden Tag heeft ID: '.. rfidtag-id ..' en is van '.. eigenaar ..'!', domoticz.LOG_INFO)
    end
end

Hoe kan ik de gegevens uit de tabel het beste en overzichtelijkste gebruiken als er straks een stuk of 10 rfid-tags in gebruik zijn? Iemand al zoiets vergelijkbaars gebouwd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolandtwilt
Ik snap er niks van, dagen lang werkt zigbee2mqtt zonder problemen en op eens werkt het niet meer. Ik alles verwijderd en opnieuw geïnstalleerd, niks nada nop, ik zoek me een ongeluk.

Hier een stukje uit het logboek en daaronder een foto van de LX-terminal en een foto van MQTT API transport in Domoticz. hebben jullie een idee?
info 2021-08-17 19:27:25: Zigbee: disabling joining new devices.
info 2021-08-17 19:27:26: MQTT publish: topic 'zigbee2mqtt/bridge/config', payload '{"commit":"70891eec","coordinator":{"meta":{"maintrel":3,"majorrel":2,"minorrel":6,"product":0,"revision":20201127,"transportrev":2},"type":"zStack12"},"log_level":"info","network":{"channel":11,"extendedPanID":"0x00124b0014d973da","panID":6754},"permit_join":false,"version":"1.21.0"}'
info 2021-08-17 19:27:26: MQTT publish: topic 'zigbee2mqtt/bridge/config/devices', payload '[{"dateCode":"20201127","friendly_name":"Coordinator","ieeeAddr":"0x00124b0014d973da","lastSeen":1629221246444,"networkAddress":0,"softwareBuildID":"zStack12","type":"Coordinator"}]'
info 2021-08-17 19:27:26: MQTT publish: topic 'zigbee2mqtt/bridge/log', payload '{"message":[{"dateCode":"20201127","friendly_name":"Coordinator","ieeeAddr":"0x00124b0014d973da","lastSeen":1629221246449,"networkAddress":0,"softwareBuildID":"zStack12","type":"Coordinator"}],"type":"devices"}'
info 2021-08-17 19:27:31: Zigbee: allowing new devices to join.
info 2021-08-17 19:27:32: MQTT publish: topic 'zigbee2mqtt/bridge/config', payload '{"commit":"70891eec","coordinator":{"meta":{"maintrel":3,"majorrel":2,"minorrel":6,"product":0,"revision":20201127,"transportrev":2},"type":"zStack12"},"log_level":"info","network":{"channel":11,"extendedPanID":"0x00124b0014d973da","panID":6754},"permit_join":true,"version":"1.21.0"}'
info 2021-08-17 19:27:33: Zigbee: allowing new devices to join.
info 2021-08-17 19:27:34: MQTT publish: topic 'zigbee2mqtt/bridge/config', payload '{"commit":"70891eec","coordinator":{"meta":{"maintrel":3,"majorrel":2,"minorrel":6,"product":0,"revision":20201127,"transportrev":2},"type":"zStack12"},"log_level":"info","network":{"channel":11,"extendedPanID":"0x00124b0014d973da","panID":6754},"permit_join":true,"version":"1.21.0"}'
info 2021-08-17 19:28:21: Zigbee: disabling joining new devices.
info 2021-08-17 19:28:22: MQTT publish: topic 'zigbee2mqtt/bridge/config', payload '{"commit":"70891eec","coordinator":{"meta":{"maintrel":3,"majorrel":2,"minorrel":6,"product":0,"revision":20201127,"transportrev":2},"type":"zStack12"},"log_level":"info","network":{"channel":11,"extendedPanID":"0x00124b0014d973da","panID":6754},"permit_join":false,"version":"1.21.0"}'
info 2021-08-17 19:28:22: MQTT publish: topic 'zigbee2mqtt/bridge/config/devices', payload '[{"dateCode":"20201127","friendly_name":"Coordinator","ieeeAddr":"0x00124b0014d973da","lastSeen":1629221302449,"networkAddress":0,"softwareBuildID":"zStack12","type":"Coordinator"}]'
info 2021-08-17 19:28:22: MQTT publish: topic 'zigbee2mqtt/bridge/log', payload '{"message":[{"dateCode":"20201127","friendly_name":"Coordinator","ieeeAddr":"0x00124b0014d973da","lastSeen":1629221302503,"networkAddress":0,"softwareBuildID":"zStack12","type":"Coordinator"}],"type":"devices"}'
info 2021-08-17 19:29:46: Zigbee: disabling joining new devices.
info 2021-08-17 19:29:46: MQTT publish: topic 'zigbee2mqtt/bridge/config', payload '{"commit":"70891eec","coordinator":{"meta":{"maintrel":3,"majorrel":2,"minorrel":6,"product":0,"revision":20201127,"transportrev":2},"type":"zStack12"},"log_level":"info","network":{"channel":11,"extendedPanID":"0x00124b0014d973da","panID":6754},"permit_join":false,"version":"1.21.0"}'
info 2021-08-17 19:29:46: MQTT publish: topic 'zigbee2mqtt/bridge/config/devices', payload '[{"dateCode":"20201127","friendly_name":"Coordinator","ieeeAddr":"0x00124b0014d973da","lastSeen":1629221386828,"networkAddress":0,"softwareBuildID":"zStack12","type":"Coordinator"}]'
info 2021-08-17 19:29:46: MQTT publish: topic 'zigbee2mqtt/bridge/log', payload '{"message":[{"dateCode":"20201127","friendly_name":"Coordinator","ieeeAddr":"0x00124b0014d973da","lastSeen":1629221386873,"networkAddress":0,"softwareBuildID":"zStack12","type":"Coordinator"}],"type":"devices"}'
info 2021-08-17 19:29:46: MQTT publish: topic 'zigbee2mqtt/bridge/log', payload '{"message":[],"type":"groups"}'
info 2021-08-17 19:29:53: Starting network scan (includeRoutes 'true')
info 2021-08-17 19:29:54: Network scan finished
info 2021-08-17 19:29:54: MQTT publish: topic 'zigbee2mqtt/bridge/networkmap/graphviz', payload 'digraph G {
node[shape=record];
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gfb5PetgsozQUDO3nveIWF7yiBI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JaXooiIM96gM8033uffgISDR.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Vz01fxU2w5nfMlmiHVgcVG3Ozkw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QKtkuIYoIsWkZmH6oXzlfdR0.jpg?f=fotoalbum_large :(

[ Voor 0% gewijzigd door rens-br op 17-08-2021 20:04 . Reden: Quote tags toegevoegd ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:08

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Topicstarter
mbuurman schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 17:22:
Ik ben aan het spelen met een NFC-reader icm Domoticz.
Ik lees de RFID ID-code uit en kan daar in Domoticz iets mee doen.
- Is de aangeboden kaart/tag bekend in de tabel?
- Zo ja, van wie is die kaart/tag en ga iets doen
- Zo nee, log maar doe niets

Nu zou ik graag dmv onderstaande tabel in een dzVents-script zaken willen regelen.

Kaart Actief?Tag ID?Eigenaar?
enabled1234567890Piet
disabled0987654321Klaas

Zoiets als dit:
code:
1
2
3
4
5
if rfidtag-id == '1234567890' then
    if rfidtag-active == 'enabled' then
        domoticz.log('De aangeboden Tag heeft ID: '.. rfidtag-id ..' en is van '.. eigenaar ..'!', domoticz.LOG_INFO)
    end
end

Hoe kan ik de gegevens uit de tabel het beste en overzichtelijkste gebruiken als er straks een stuk of 10 rfid-tags in gebruik zijn? Iemand al zoiets vergelijkbaars gebouwd?
Werken met een array. Dan kan je alle tags in één array kwijt en ben je met een paar regels klaar.

Mocht je hier niet uitgekomen kan ik morgen wel even een voorbeeld plaatsen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JanPedaal
  • Niet online

JanPedaal

Coureur extraordinaire

rens-br schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 20:04:
[...]

Werken met een array. Dan kan je alle tags in één array kwijt en ben je met een paar regels klaar.

Mocht je hier niet uitgekomen kan ik morgen wel even een voorbeeld plaatsen.
Voor zoiets loont het ook wel om Python te gebruiken. Dan is het mogelijk om de tabel met de kaartdata in een apart bestandje zetten zodat je dat makkelijk kan bewerken (of kan dat met dzVents ook?)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:08

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Topicstarter
rens-br schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 20:04:
mbuurman schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 17:22:
Hier een voorbeeld die ik gebruik om alle lampen 's nachts uit te schakelen:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
--*------------------------------------------------------------------------------------*--
--Creator: Rens
--Date: 22-10-2020
--Last update: 22-10-2020
--Changelog: Added Array
--Source: -
--Description: Turn everything off at night
--*------------------------------------------------------------------------------------*--

return {
    on = {
        timer = {
            'at 03:00'
        }
    },
    execute = function(domoticz, device)
        --Declarations
        local lightsArray = {
            295, -- Lampen WC
            297, -- Lampen TV Woonkamer
            299, -- Lampen Kantoor
            305, -- Lampen Woonkamer
            316, -- Lampen Slaapkamerkast
            323, -- Dimmer keuken kookeiland
            335, -- Dimmer keuken spoelen
            338, -- Dimmer Eetkamer
            356, -- Dimmer bieb
            365, -- Dimmer Zolder
            368, -- Lamp Zolder schuifwand
            418, -- buitenlamp
            424, -- Lampen Slaapkamerkast
            445, -- Lamp washok
            453, -- Lamp Trapkast
            468, -- Lampen hal
            469, -- Lampen overloop
            470 -- Lampen overloop zolder
        }

local lights    = domoticz.devices().filter(lightsArray) -- Lights Array

--Function
        lights.forEach(function(light)
            light.switchOff().checkFirst()
        end)
    end
}
Zou je vrij eenvoudig moeten kunnen ombouwen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janne_nl
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 15:13
Rolandtwilt schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 19:44:
Ik snap er niks van, dagen lang werkt zigbee2mqtt zonder problemen en op eens werkt het niet meer. Ik alles verwijderd en opnieuw geïnstalleerd, niks nada nop, ik zoek me een ongeluk.

Hier een stukje uit het logboek en daaronder een foto van de LX-terminal en een foto van MQTT API transport in Domoticz. hebben jullie een idee?

[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding] :(
Ik heb wat problemen gehad toen ik van geen router naar routers ging. Ik heb er nu een stuk of 5 naast de usb-stick en eigenlijk geen problemen meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Peer

de Peer

under peer review

Héél af en toe dan mist Domoticz (Lua) een commando bij mij en ik vraag me af hoe dat mogelijk is.

Gisteravond merkte ik dat mijn ganglamp niet gaan ging toen ik in de lang liep waar mijn sensor hangt.
In de Domoticz log kan ik zien dat 'Dsensor gang' aan gegaan is, maar Domoticz laat vervolgens de ganglamp niet aan gaan.

In de log zijn geen errors zichtbaar rond dat tijdstip.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cyfz4VPd-RLrsuQk1_RDfvcIyTA=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/oqvft8nLUCoLlo4tm3uqLOG0.jpg?f=user_large

Nu weet ik dat iedereen Dzvents gaat aanraden, maar het gaat me even om het principe. Hoe is dit technisch mogelijk?
Kan het zijn dat de Domoticz service gewoon even een paar seconden bevroren was ofzo?
Of zou er toch een error geweest zijn die niet zichtbaar is in de log?

[ Voor 4% gewijzigd door de Peer op 18-08-2021 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rouwette

Rouwette

Rouwette.com

de Peer schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 12:43:
Héél af en toe dan mist Domoticz (Lua) een commando bij mij en ik vraag me af hoe dat mogelijk is.

Gisteravond merkte ik dat mijn ganglamp niet gaan ging toen ik in de lang liep waar mijn sensor hangt.
In de Domoticz log kan ik zien dat 'Dsensor gang' aan gegaan is, maar Domoticz laat vervolgens de ganglamp niet aan gaan.

In de log zijn geen errors zichtbaar rond dat tijdstip.

[Afbeelding]

Nu weet ik dat iedereen Dzvents gaat aanraden, maar het gaat me even om het principe. Hoe is dit technisch mogelijk?
Kan het zijn dat de Domoticz service gewoon even een paar seconden bevroren was ofzo?
Of zou er toch een error geweest zijn die niet zichtbaar is in de log?
Ik heb dat ook wel eens met een lamp waar een Sonoff Basic R2 de schakelaar is.
Weet niet of jouw lamp vergelijkbaar is maar ik merk dat die Garagelamp soms geen wifi bereik heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Peer

de Peer

under peer review

Rouwette schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 13:34:
[...]

Ik heb dat ook wel eens met een lamp waar een Sonoff Basic R2 de schakelaar is.
Weet niet of jouw lamp vergelijkbaar is maar ik merk dat die Garagelamp soms geen wifi bereik heeft.
Het gaat hier ook om een Sonoff Basic R2.
Maar dan zou ik in de Domoticz log toch wel gewoon moeten zien dat de lamp aangezet is?
en dat is niet het geval, dus dat kan hier volgens mij niet de oorzaak zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rouwette

Rouwette

Rouwette.com

de Peer schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 13:36:
[...]

Het gaat hier ook om een Sonoff Basic R2.
Maar dan zou ik in de Domoticz log toch wel gewoon moeten zien dat de lamp aangezet is?
en dat is niet het geval, dus dat kan hier volgens mij niet de oorzaak zijn.
Ik heb er Tasmota op staan en heb in domoticz de Autodiscovery plugin voor Tasmota devices.
Als ik schakel via domoticz en hij is onbereikbaar blijft de knop in Domoticz uit staan. Weet even niet of er dan iets in de log komt te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Peer

de Peer

under peer review

Rouwette schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 13:41:
[...]

Ik heb er Tasmota op staan en heb in domoticz de Autodiscovery plugin voor Tasmota devices.
Als ik schakel via domoticz en hij is onbereikbaar blijft de knop in Domoticz uit staan. Weet even niet of er dan iets in de log komt te staan.
Hier ook Tasmota
Ik heb het gelijk even geprobeerd. Maar als de Sonoff onbereikbaar is (stroom eraf) dan gaat de knop van Domoticz wel gewoon aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rouwette

Rouwette

Rouwette.com

de Peer schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 13:45:
[...]

Hier ook Tasmota
Ik heb het gelijk even geprobeerd. Maar als de Sonoff onbereikbaar is (stroom eraf) dan gaat de knop van Domoticz wel gewoon aan.
Hmm deed hij bij mij toen niet, maja is ook al een hele tijd geleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolandtwilt
janne_nl schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 11:37:
[...]

Ik heb wat problemen gehad toen ik van geen router naar routers ging. Ik heb er nu een stuk of 5 naast de usb-stick en eigenlijk geen problemen meer.
en wat heb je toen gedaan?
wat is je advies?
heb je tips?

of bedoel je dat ik een stuk of 5 routers moet nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vollervo
Ik denk dat het wel of niet bijwerken van de status in Domoticz hardware type afhankelijk is. Als ik mijn slide gordijnen via Domoticz bedien, wordt de status niet direct bijgewerkt. Pas na een tijdje (timer 1*x min?) wordt de status ge-update en worden eventuele events getriggered.

[ Voor 1% gewijzigd door Vollervo op 18-08-2021 17:27 . Reden: Typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janne_nl
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 15:13
Rolandtwilt schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 17:19:
[...]

en wat heb je toen gedaan?
wat is je advies?
heb je tips?

of bedoel je dat ik een stuk of 5 routers moet nemen?
Tip zou inderdaad zijn, zorg voor voldoende routers, dat lijkt bij mij geholpen te hebben. Zonder routers werkte het redelijk stabiel, met 1 en 2 routers raakten de routers de verbinding af en toe kwijt, waardoor het zigbee netwerk nog maar deels werkte. Intussen zitten er idd 5 routers in het netwerk. 4 innr pluggen en een sonoff mini inbouw schakelaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfreak
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 16:09

Metalfreak

Hoije woh!

Ik heb een probleem met het toevoegen van een Tuya device. Al mijn Tuya devices heb ik inmiddels draaien in combinatie met de volgende plugin: https://github.com/Xenomes/Domoticz-TUYA-Plugin. Alleen de laatste nieuwe Tuya ceiling light (de nieuwe LSC RGB Plafonniere van de Action: https://www.action.com/nl...mart-connect-plafonniere/ ) zie ik niet bij mijn devices komen, ook in de logging zie ik alle andere Tuya apparaten, maar deze niet. Nu zie ik in de Tuya app wel dat deze lamp ook ineens een andere interface laat zien dan andere RGB lampen, maar kan het zijn dat deze gewoon niet ondersteund wordt? Ik kan hier echt nergens iets over vinden.

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylantje2

Dylantje2

Metalfreak schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 21:00:
Ik heb een probleem met het toevoegen van een Tuya device. Al mijn Tuya devices heb ik inmiddels draaien in combinatie met de volgende plugin: https://github.com/Xenomes/Domoticz-TUYA-Plugin. Alleen de laatste nieuwe Tuya ceiling light (de nieuwe LSC RGB Plafonniere van de Action: https://www.action.com/nl...mart-connect-plafonniere/ ) zie ik niet bij mijn devices komen, ook in de logging zie ik alle andere Tuya apparaten, maar deze niet. Nu zie ik in de Tuya app wel dat deze lamp ook ineens een andere interface laat zien dan andere RGB lampen, maar kan het zijn dat deze gewoon niet ondersteund wordt? Ik kan hier echt nergens iets over vinden.
ff snel..
Hij staat er geloof ik niet tussen:-(
https://templates.blakadder.com/search.html
Schijnen laatste tijd nieuwe chips te komen die niet esp based zijn. mss deze ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfreak

Metalfreak

Hoije woh!

Dylantje2 schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 21:07:
[...]

ff snel..
Hij staat er geloof ik niet tussen:-(
https://templates.blakadder.com/search.html
Schijnen laatste tijd nieuwe chips te komen die niet esp based zijn. mss deze ook?
Nou ja, ik wil 'm niet flashen met Tasmota he. Dat ging met de oude plafonniere ook niet inderdaad vanwege geen ESP chip, maar was prima aan te sturen via de Tuya plugin, dat gaat dan via de servers van Tuya en werkt in principe prima. Mijn aansturing voor drie rolluiken was ook niet te flashen met Tasmota, maar die kan ik prima aansturen met Domoticz.

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylantje2

Dylantje2

Metalfreak schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 21:09:
[...]

Nou ja, ik wil 'm niet flashen met Tasmota he. Dat ging met de oude plafonniere ook niet inderdaad vanwege geen ESP chip, maar was prima aan te sturen via de Tuya plugin, dat gaat dan via de servers van Tuya en werkt in principe prima. Mijn aansturing voor drie rolluiken was ook niet te flashen met Tasmota, maar die kan ik prima aansturen met Domoticz.
ok
Ik weiger te veel op plugins te draaien, en al helemaal niet op andere servers....

Maar dan wil ik je toch wel waarschuwen...
Als die plugin niet meer compatible is... wat doe je dan?
Heb al heeel wat jaartje domoticz..
Ellende komt met de plugins....

Dus als je iets kun zonder plugins, vooral met idz die je gebruikt in belangrijke ruimtes enz
Zou ik zeggen zoek alleen wat je direct zelf kunt bedienen, zonder 3party

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfreak

Metalfreak

Hoije woh!

Dylantje2 schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 21:19:
[...]

ok
Ik weiger te veel op plugins te draaien, en al helemaal niet op andere servers....

Maar dan wil ik je toch wel waarschuwen...
Als die plugin niet meer compatible is... wat doe je dan?
Heb al heeel wat jaartje domoticz..
Ellende komt met de plugins....

Dus als je iets kun zonder plugins, vooral met idz die je gebruikt in belangrijke ruimtes enz
Zou ik zeggen zoek alleen wat je direct zelf kunt bedienen, zonder 3party
Ik wil ALTIJD een alternatief hebben t.o.v. domotica, die dingen werken natuurlijk ook nog gewoon met het knopje op de muur en dat gebruik ik dan ook gewoon 99 op de 100 keer. Maar er zijn situaties waar het wel handig kan zijn, maar een drama is het niet als het niet meer werkt.

• Rolandtwilt
janne_nl schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 20:17:
[...]

Tip zou inderdaad zijn, zorg voor voldoende routers, dat lijkt bij mij geholpen te hebben. Zonder routers werkte het redelijk stabiel, met 1 en 2 routers raakten de routers de verbinding af en toe kwijt, waardoor het zigbee netwerk nog maar deels werkte. Intussen zitten er idd 5 routers in het netwerk. 4 innr pluggen en een sonoff mini inbouw schakelaar.
Thanx!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dylantje2

Dylantje2

Metalfreak schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 21:21:
[...]

Ik wil ALTIJD een alternatief hebben t.o.v. domotica, die dingen werken natuurlijk ook nog gewoon met het knopje op de muur en dat gebruik ik dan ook gewoon 99 op de 100 keer. Maar er zijn situaties waar het wel handig kan zijn, maar een drama is het niet als het niet meer werkt.
Shelly's
Kunnen en domotica en hand..
En dan kun je alle lampen bedienen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rouwette

Rouwette

Rouwette.com

Dylantje2 schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 12:48:
[...]

Shelly's
Kunnen en domotica en hand..
En dan kun je alle lampen bedienen
Ik heb een Icasa Zigbee dimmer en die komt op de badkamer, werkt ook mooi als router.

Maargoed ik moet eigenlijk alles eens opnieuw koppelen, mijn map momenteel.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ds4p4Hu4DUIdN85HbVQQ1R3fRn4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/FrOXdBUWs4Dz7XiWAoFY0dnK.png?f=fotoalbum_large
Slaapkamer lamp is hard uit gezet door vriendin :)
DVD boven zit achter de schakelaar van TV boven
en Badkamer wordt morgen aangesloten.

[ Voor 8% gewijzigd door Rouwette op 19-08-2021 13:27 ]

• mbuurman
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 03-07 09:15
rens-br schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 08:32:
[...]

[...]

Hier een voorbeeld die ik gebruik om alle lampen 's nachts uit te schakelen:

[...]

Zou je vrij eenvoudig moeten kunnen ombouwen denk ik.
Bedankt voor je reactie!

Ik ben nu het een en ander aan het proberen, maar nog zonder succes :?
Dit is het begin, de array met de gegevens per RFID, idx 255 is de dummy waar het UID vanuit de paslezer in komt.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
    on = {
        devices = {
            255,            -- text vanuit RFID lezer
        }
    },

execute = function(domoticz, item)

local   TagsToCheck = {
                --  Tabel met NFC Tags om te controleren
                    { ['UID'] = 'bla123', ['Status'] = 'enabled', ['Gebruiker'] = 'Rood', ['Type'] = 'Card'},
                    { ['UID'] = 'bla456', ['Status'] = 'disabled', ['Gebruiker'] = 'Blauw', ['Type'] = 'Tag-keyhanger'},
                    { ['UID'] = 'bla789', ['Status'] = 'enabled', ['Gebruiker'] = 'Zwart', ['Type'] = 'Tag-sticker'}
                }
        local readtag = domoticz.devices( 255 ).text

De volgende items moeten uit de array gefilterd worden: UID, Status, Gebruiker en Type
Deze items worden vervolgens gebruikt in onderstaande deel van het script.
Dus de tekst in idx255 (readtag) moet dus vergeleken worden met de UID's uit de array (arraytag) en de overige items worden gebruikt in de log-regels.... maar hoe... :?

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
            if readtag == arraytag then
                if ( status == 'enabled') then 
                    domoticz.log(gebruiker .. ' gebruikt zijn' .. type .. '.')

elseif ( status == 'disabled') then 
                    domoticz.log(gebruiker .. ' gebruikt zijn geblokkeerde' .. type .. '.')
                end

elseif rfidtag ~= uid then
                domoticz.log('Er wordt een onbekende kaart geprobeerd.')

end

EDIT:
We hebben iets werkends :)
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
    on = {
        devices = {
            255,            -- text vanuit RFID lezer
        }
    },

execute = function(domoticz, item)

local   TagsToCheck = {
                --  Tabel met NFC Tags om te controleren
                    { ['UID'] = 'bla123', ['Status'] = 'enabled', ['Gebruiker'] = 'Rood', ['Type'] = 'Card'},
                    { ['UID'] = 'bla456', ['Status'] = 'disabled', ['Gebruiker'] = 'Blauw', ['Type'] = 'Tag-keyhanger'},
                    { ['UID'] = 'bla789', ['Status'] = 'enabled', ['Gebruiker'] = 'Zwart', ['Type'] = 'Tag-sticker'},
                }
        local rfidtag = domoticz.devices( 255 ).text 

for i, TagsToCheck in pairs(TagsToCheck) do
            local uid = TagsToCheck['UID']
            local status = TagsToCheck['Status']
            local gebruiker = TagsToCheck['Gebruiker']
            local type = TagsToCheck['Type']

if rfidtag == uid then
                if ( status == 'enabled') then 
                    domoticz.log(gebruiker .. ' gebruikt zijn' .. type .. '.')

elseif ( status == 'disabled') then 
                    domoticz.log(gebruiker .. ' gebruikt zijn geblokkeerde' .. type .. '.')
                end

elseif rfidtag ~= uid then
                domoticz.log('Er wordt een onbekende kaart geprobeerd.')

end
       end

Alleen loopt dit de hele tabel af en krijg ik van elke regel in de array een log regel, terwijl ik alleen de gegevens van de aangeboden kaart wil zien:
code:
1
2
3
4
5
2021-08-19 17:25:59.819 Status: dzVents: Info: Alarm - RFID Lezer: ------ Start internal script: dzVents - Alarm - Array test: Device: "RFID-Reader (Dummy)", Index: 255
2021-08-19 17:25:59.819 Status: dzVents: Info: Alarm - RFID Lezer: Er wordt een onbekende kaart geprobeerd.
2021-08-19 17:25:59.819 Status: dzVents: Info: Alarm - RFID Lezer: Er wordt een onbekende kaart geprobeerd.
2021-08-19 17:25:59.819 Status: dzVents: Info: Alarm - RFID Lezer: Zwart gebruikt zijnTag-sticker.
2021-08-19 17:25:59.819 Status: dzVents: Info: Alarm - RFID Lezer: ------ Finished dzVents - Alarm - Array test

[ Voor 41% gewijzigd door mbuurman op 19-08-2021 17:31 . Reden: aanvulling ]

Pagina: 1 ... 19 ... 52 Laatste

Let op:
  • Scripts/code graag tussen ~[code] ~[/code] tags voor de leesbaarheid.
  • dzVents vragen? Lees eerst even de wiki door!
  • Lees ook de openingspost door!
  • Sommige vragen kunnen opgelost worden door zelf even Google te gebruiken, probeer dat eerst voordat je een vraag hier stelt!