Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 15-11-2024
Overigens krijg ik altijd
code:
1
Execution failed | Does not exist

Als foutmelding bij Monit wanneer Domoticz offline is en hij probeert hem te herstarten. Pas na 5 keer dat het hem niet gelukt is om te herstarten, dan herstart ie heel de rpi, pas dan komt domoticz weer online. Al met al duurt het dan een half uur van het moment domoticz offline tot domoticz online.
Geen idee idee wat die foutmelding inhoudt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjAntoon
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 11-09 15:44
Restart gebruikt ipv start?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune
Dat bestand heb ik nu aangepast, gister ook al maar schijnbaar niet goed opgeslagen.

Lag het daaraan dan?

Overigens vind ik het wel apart dat in alle tuts die ik tegenkom (ook hier: https://ehoco.nl/monit-voor-raspberry-pi-en-domoticz/) staat er geen restart, maar start in dat monitrc bestand.

[ Voor 27% gewijzigd door vwtune op 06-11-2020 20:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snelletomaat
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 10-09 20:30
Misschien heeft iemand die dit al eens gedaan heeft een tip voor me:

Ik heb een ESP8266 met ESPEasy en daaraan een SDS011 fijnstof-sensor. Die stuurt informatie iedere 5 minuten door naar Domoticz op een Pi3B+. En nu wil ik die informatie vanuit Domoticz doorsturen naar het Luftdaten project. Zie https://luftdaten.info en https://sensor.community/nl/

Heeft iemand toevallig al een script gemaakt om informatie door te sturen vanuit Domoticz naar Luftdaten?

Mijn situatie was precies andersom, de ESP draaide Luftdatensoftware en stuurde de informatie door naar het Luftdaten project. Domoticz haalde de informatie op van de ESP. Een tweaker heeft een keer een Lua-script daarvoor gepost en dat werkte prima.
Maar sinds een recente (automatische) softwareupdate op de ESP loopt de ESP soms vast. Ook de wifi-verbinding is ineens gebrekkig waardoor het ding uren onbereikbaar is. In de log staan honderden foutmeldingen. De Luftdaten community is ermee bekend, ze wijten het aan de wifi routers. Dit zette me wel aan het denken.. ik vind dat het tijd is om het maar eens andersom te doen: Data eerst lokaal verzamelen in Domoticz, en daarna pas doorsturen. Local first! :) Heeft iemand dit al gedaan toevallig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witteherder
  • Laatst online: 10-03 17:27
Bij mij blijft hij na de updates op android Domoticz app het volgende zeggen:

Time-out of handshake failed
Controleer je instellingen

De verbindingsinstellingen staan goed (juiste poort, ip , gebruikersnaam en wachtwoord, poort open op router) maar hij kan geen verbinding maken met Domoticz op mijn Pi.

Waar kan ik nog meer naar kijken of komt er nog een update om dit op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtince
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 19-06 07:24
Hi all, vandaag dan eindelijk Domoticz geinstalleerd op een Synology. Heb al wat hardware (zwave stick, hue) kunnen installeren.

Nu wil ik graag de Domoticz app gebruiken (ios). Heb deze gedownload en mijn server instellingen ingevuld en volgende aangeklikt. Vervolgens kom je op een andere pagina:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xis6_-hmBlWF00ipqcoY62VHFmM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/KRM29XomjVwa1rrFQJnEGJg6.png?f=fotoalbum_large

Er is nu geen volgende meer..... Ennu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knielen
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08:48
witteherder schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 18:12:
Bij mij blijft hij na de updates op android Domoticz app het volgende zeggen:

Time-out of handshake failed
Controleer je instellingen

De verbindingsinstellingen staan goed (juiste poort, ip , gebruikersnaam en wachtwoord, poort open op router) maar hij kan geen verbinding maken met Domoticz op mijn Pi.

Waar kan ik nog meer naar kijken of komt er nog een update om dit op te lossen?
Was bij mij van de week ook, maar nog dezelfde dag was er een nieuwe update die het weer opgelost heeft. Weet je zeker dat je de laatste versie hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witteherder
Knielen schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 20:03:
[...]

Was bij mij van de week ook, maar nog dezelfde dag was er een nieuwe update die het weer opgelost heeft. Weet je zeker dat je de laatste versie hebt?
Jep laatste versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07:17
Laatste versie werkt weer prima. Lijkt mij toch een lokaal probleem.

Misschien de app eens verwijderen en opnieuw installeren en cache verwijderen.
Let ook op bij de serverinstellingen op de HTTP of HTTPS keuze ervoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BazemanKM
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 00:03
De lampen gaan wel uit als het donker is en de bewegingsmelder, detectie waarneemt.

Wanneer er 5 minuten geen detectie is, gaat de bewegingsmelder op Off en zouden de lampen na 22:45 uit moeten gaan. Dat gebeurt niet. Ook in de ochtend als het licht is gaan de lampen niet uit.

Iemand een idee wat er niet goed is?

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
return {
    on = {     
            timer = {'every minute'},
            devices = {'Keuken','Woonkamer','Schemersensor','TV Kijken'},
            groups = {'TV aan'}

},

execute = function(domoticz, item, info, timer, device, group)

local mySchemer = domoticz.devices('Schemersensor') --Schemersensor
        local myGroup = domoticz.groups('Verlichting woonkamer') -- Groep verlichting
        local myKeuken = domoticz.devices('Keuken') -- Bewegingsmelder
        local myWoonkamer = domoticz.devices('Woonkamer') -- Bewegingsmelder
        local myTVKijken = domoticz.devices('TV Kijken') -- Logitech
        local Time = require('Time')
        local currentTime = Time()  

if  myGroup.state == 'Off' and currentTime.matchesRule("between 10 minutes before sunset and 22:45") then
            domoticz.openURL('http://192.168.2.13:8080/json.htm?type=command&param=switchscene&idx=1&switchcmd=On')
        elseif myGroup.state == 'Off' and currentTime.matchesRule("between 22:46 and 6:15") and (myKeuken.state == 'On' or myWoonkamer.state == 'On' or myTVKijken == 'On') then
            domoticz.openURL('http://192.168.2.13:8080/json.htm?type=command&param=switchscene&idx=1&switchcmd=On')
        elseif myGroup.state == 'On' and currentTime.matchesRule("between 22:46 and 6:15") and myKeuken.state == 'Off' and myWoonkamer.state == 'Off' and myTVKijken == 'Off' then
            domoticz.openURL('http://192.168.2.13:8080/json.htm?type=command&param=switchscene&idx=1&switchcmd=Off')
        elseif myGroup.state == 'Off' and currentTime.matchesRule("between 6:16 and 10 minutes after sunrise") then
        end
    end
}

https://www.fam-oldenburger.nl/category/domotica/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Laatst online: 07:57

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Topicstarter
BazemanKM schreef op maandag 9 november 2020 @ 09:56:
De lampen gaan wel uit als het donker is en de bewegingsmelder, detectie waarneemt.

Wanneer er 5 minuten geen detectie is, gaat de bewegingsmelder op Off en zouden de lampen na 22:45 uit moeten gaan. Dat gebeurt niet. Ook in de ochtend als het licht is gaan de lampen niet uit.

Iemand een idee wat er niet goed is?

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
return {
    on = {     
            timer = {'every minute'},
            devices = {'Keuken','Woonkamer','Schemersensor','TV Kijken'},
            groups = {'TV aan'}

},

execute = function(domoticz, item, info, timer, device, group)

local mySchemer = domoticz.devices('Schemersensor') --Schemersensor
        local myGroup = domoticz.groups('Verlichting woonkamer') -- Groep verlichting
        local myKeuken = domoticz.devices('Keuken') -- Bewegingsmelder
        local myWoonkamer = domoticz.devices('Woonkamer') -- Bewegingsmelder
        local myTVKijken = domoticz.devices('TV Kijken') -- Logitech
        local Time = require('Time')
        local currentTime = Time()  

if  myGroup.state == 'Off' and currentTime.matchesRule("between 10 minutes before sunset and 22:45") then
        elseif myGroup.state == 'Off' and currentTime.matchesRule("between 22:46 and 6:15") and (myKeuken.state == 'On' or myWoonkamer.state == 'On' or myTVKijken == 'On') then
        elseif myGroup.state == 'On' and currentTime.matchesRule("between 22:46 and 6:15") and myKeuken.state == 'Off' and myWoonkamer.state == 'Off' and myTVKijken == 'Off' then
            domoticz.openURL('http://192.168.2.13:8080/json.htm?type=command&param=switchscene&idx=1&switchcmd=Off')
        elseif myGroup.state == 'Off' and currentTime.matchesRule("between 6:16 and 10 minutes after sunrise") then
        end
    end
}
Waarom maak je gebruik van open.url in plaats van 'switchOn()' en 'switchOff()'?

Daarnaast zou ik in plaats van:
code:
1
2
myGroup.state == 'Off'
myGroup.state == 'On'

Het volgende gebruiken:

code:
1
2
myGroep.active
not myGroup.active

Verder is het mij niet helemaal duidelijk waarom je dit script elk minuut wilt triggeren en dan ook nog checkt op al die devices en een andere groep dan je in je script gebruikt. Wat wil je precies allemaal doen met dit script?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BazemanKM
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 00:03
rens-br schreef op maandag 9 november 2020 @ 10:26:
[...]

Waarom maak je gebruik van open.url in plaats van 'switchOn()' en 'switchOff()'?
Omdat het een remote Domoticz met de RFlink aanstuurt.
Het volgende gebruiken:

code:
1
2
myGroep.active
not myGroup.active
Ga ik testen, mogelijk werkt het daardoor beter.
Verder is het mij niet helemaal duidelijk waarom je dit script elk minuut wilt triggeren en dan ook nog checkt op al die devices en een andere groep dan je in je script gebruikt. Wat wil je precies allemaal doen met dit script?
Omdat het niet werkte als de bewegingsmelder uit was, daarom maar iedere minuut laten kijken.

Wat ik wil is verlichting aan als zon bijna onder is, of het door weer schemerig is. Op bepaalde tijd verlichting uit, tenzij er beweging is, of er nog een TV aan staat. In de nacht bij beweging in huis verlichting aan. In de ochten van 6:15 tot zon op is verlichting aan.

Ik had dit eerst in een Blocky, nu wil ik het dus graag in Dzvents

[ Voor 18% gewijzigd door BazemanKM op 09-11-2020 10:49 ]

https://www.fam-oldenburger.nl/category/domotica/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Androo
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 10-09 13:46
Hey Allemaal,

Ik heb nu al een jaar of 3 Domoticz draaien met een RFxcomm icm KAKU producten.
Nu is het plan om de beneden verdieping aan te gaan pakken ( aanbouw van 3 meter etc etc ) , dus wil ik mijn domotica systeem up to date brengen, en naar een hoger level.

Domoticz draait momenteel op een Pi, waar ik verder tevreden over ben.
Ik merk de laatste tijd dat de signalen naar de KAKU producten niet helemaal lekker loopt.

Ik zat er over te denken om over te stappen op Zigbee protocol.
Zover ik het goed heb begrepen, heb ik dan alleen Zigate nodig, welke in aansluit op de PI, en daarmee kan ik bijv. de Ikea lampen gaan aansturen, zonder dat ik een additonele hub nodig heb?

is er ergens een site / lijst beschikbaar wat allemaal te koppelen is met de Zigate / zigbee ?

dank!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DjAntoon
Androo schreef op maandag 9 november 2020 @ 13:26:

Zover ik het goed heb begrepen, heb ik dan alleen Zigate nodig, welke in aansluit op de PI, en daarmee kan ik bijv. de Ikea lampen gaan aansturen, zonder dat ik een additonele hub nodig heb?
Zoek hier eens op zigbee2mqtt. Werkt fantastisch met alle merken en domoticz.
Ga wel voor een goede stick niet voor de CC2531.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Groentjuh
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12-09 19:35

is er ergens een site / lijst beschikbaar wat allemaal te koppelen is met de Zigate / zigbee ?
Zigate werkt prima en heeft een lijstje met geteste dingen.

En zijn echter meerdere manieren om Zigbee aan de raspberry te krijgen:Beiden denk ik ook het overwegen waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witteherder
MikeOO schreef op maandag 9 november 2020 @ 07:19:
[...]

Laatste versie werkt weer prima. Lijkt mij toch een lokaal probleem.

Misschien de app eens verwijderen en opnieuw installeren en cache verwijderen.
Let ook op bij de serverinstellingen op de HTTP of HTTPS keuze ervoor.
Het gaat niet om de LIGHT versie maar de betaalde versie
Misschien zit daar het verschil?
Want ik heb net de Light versie geinstalleerd en die doet het wel maar mijn betaalde versie niet

Cache legen heeft plaatsgevonden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peatsmoke
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
witteherder schreef op maandag 9 november 2020 @ 17:34:
[...]

Want ik heb net de Light versie geinstalleerd en die doet het wel maar mijn betaalde versie niet

Nou, ik heb ook de betaalde versie en die doet het gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GVR
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12-09 09:22

GVR

Groentjuh schreef op maandag 9 november 2020 @ 13:38:
[...]

Zigate werkt prima en heeft een lijstje met geteste dingen.

En zijn echter meerdere manieren om Zigbee aan de raspberry te krijgen:Beiden denk ik ook het overwegen waard.
En de conbee 2 stick? Wil zelf nu ook overstappen van kaku naar trådfri of hue dus ben ook aan het kijken wat ik ga doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Topicstarter
GVR schreef op maandag 9 november 2020 @ 18:12:
[...]

En de conbee 2 stick? Wil zelf nu ook overstappen van kaku naar trådfri of hue dus ben ook aan het kijken wat ik ga doen.

Ik ben recentelijk overgestapt van Zigbee2mqtt naar de Conbee II stick en kan die laatste echt met harte aanbevelen. Werkt zoveel sneller en stabieler dan Zigbee2mqtt. Zie ook deCONZ - Zigbee gateway van Dresden Elektronik.

Voor beide apparaten is een lijst beschikbaar met ondersteunde devices. Voor Conbee is dat: https://github.com/dresde...in/wiki/Supported-Devices en voor Zigbee2mqtt is dat: https://www.zigbee2mqtt.i...on/supported_devices.html.

[ Voor 12% gewijzigd door rens-br op 09-11-2020 19:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
witteherder schreef op maandag 9 november 2020 @ 17:34:
[...]

Weet ik, want problemen waren met de betaalde versie en dan ook nog de beta, die gebruik ik ook.
Ergens toch mogelijk een restje van oude instelling op de telefoon.

Verwijder de app en herstart je telefoon.
Nu app opnieuw installeren en nogmaals proberen.
Werkt het dan nog niet een bug aanmaken bij de maker, dat is de enige die het dan zou kunnen oplossen.
Mogelijk dat het een combi is met iets anders.

Zover ik kon teruglezen is het bij iedereen die ook problemen had weer oplost. Dus ergens gaat er iets niet goed aan jouw kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kleiner
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 24-04-2023
Hoi, ik heb in mij vorige huis Fibaro gehad en ben me nu aan het oriënteren wat ik in het nieuwe huis (Jaren 70 woning, lekker upgraden :) ) zal installeren. Ik denk dat ik nu voor Domoticz wil gaan, betere connectivity met andere systemen en voor de gebruikersvriendelijkheid voor digibeet huisgenoten hoef ik het niet te doen want met Fibaro was daar ook geen interesse voor.
Ik wil het op een Raspberry Pi gaan draaien, kan mooi in de meterkast hangen, meteen een P1 kabeltje erbij en gaan! Shelly schakelaars en wat Zwave componenten heb ik nog (dus ook zwave stick nodig), of beter maar naar ZigBee gaan?
Hoeveel geheugen heb je nodig voor Domoticz wil het lekker draaien? De Pi4 heb je in 2, 4 en 8 GB, weet niet welke ik moet kiezen!
Heeft iemand een advies?

[ Voor 8% gewijzigd door kleiner op 10-11-2020 08:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Peatsmoke
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
De 4GB-versie voldoet hier prima. Een goede SD-kaart is ook belangrijk en vergeet vooral niet in je nieuwe woning veel stopcontacten bij te maken en liefst in iedere kamer een netwerkaansluiting te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kleiner
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 24-04-2023
Peatsmoke schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 08:54:
De 4GB-versie voldoet hier prima. Een goede SD-kaart is ook belangrijk en vergeet vooral niet in je nieuwe woning veel stopcontacten bij te maken en liefst in iedere kamer een netwerkaansluiting te maken.
Thanks, het is geen nieuwe woning maar ik heb hem al wel voorzien van CAT6+ bekabeling in iedere kamer met elk 2 aansluitingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarWing
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 05:24

StarWing

Huh ?!?

Ik heb een probleempje met een LUA script welke ik niet werkend krijg.
De bedoeling is dat ik 2 scripts trigger in de scripts folder van mijn domoticz installatie.
Deze moeten worden aangestuurd via een dummyswitch.
Op zich werkt dit picobello, doch wil ik eea combineren.

Eerste LUA script:
code:
1
2
3
4
5
commandArray={}
if (devicechanged['JoeFM'] == 'On') then
    os.execute ('at now -M -f /home/domoticz/domoticz/scripts/joe.sh')
end
return commandArray

Tweede script:
code:
1
2
3
4
5
commandArray={}
if (devicechanged['Radio 2'] == 'On') then
    os.execute ('at now -M -f /home/domoticz/domoticz/scripts/radio2.sh')
end
return commandArray

Bovenstaande werk picobello. Doch moet dit volgens mij te doen zijn om in 1 script te plaatsen.
Daarvoor heb ik onderstaande gemaakt:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
commandArray={}
if (devicechanged['JoeFM'] == 'On') then
    os.execute ('at now -M -f /home/domoticz/domoticz/scripts/joe.sh')
end
if (devicechanged['Radio 2'] == 'On') then
    os.execute ('at now -M -f /home/domoticz/domoticz/scripts/radio2.sh')
end
return commandArray

En dit werkt dus niet. Als ik het "dubbele" script trigger door een van beide switches te bedienen, dan crashed mijn KODI installatie.
Raar, want elk afzonderlijk werken ze wel :/
Iemand een idee ?

Page intentionally left blank.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DjAntoon
kleiner schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 08:31:
Hoi, ik heb in mij vorige huis Fibaro gehad en ben me nu aan het oriënteren wat ik in het nieuwe huis (Jaren 70 woning, lekker upgraden :) ) zal installeren. Ik denk dat ik nu voor Domoticz wil gaan, betere connectivity met andere systemen en voor de gebruikersvriendelijkheid voor digibeet huisgenoten hoef ik het niet te doen want met Fibaro was daar ook geen interesse voor.
Heeft iemand een advies?
In ieder geval geen z wave met domoticz, dat werkt tegenwoordig ruk. (Geen of onbetrouwbare terugmelding als een z wave device met een schakelaar van status veranderd)
Had je een fibaro homecenter? Wel een perfect werkend systeem met inderdaad iets minder mogelijkheden, maar heel stabiel.

Als je voor Domoticz wilt gaan, kijk dan naar zigbee en zigbee2mqtt, dat werkt tenminste wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjAntoon
rens-br schreef op maandag 9 november 2020 @ 19:39:
[...]

[...]

Ik ben recentelijk overgestapt van Zigbee2mqtt naar de Conbee II stick en kan die laatste echt met harte aanbevelen. Werkt zoveel sneller en stabieler dan Zigbee2mqtt.
Ik neem aan met de CC2531, ja dan begrijp ik het wel. Hier met de nieuwe versie gewoon wel stabiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Topicstarter
DjAntoon schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 13:40:
Ik neem aan met de CC2531, ja dan begrijp ik het wel. Hier met de nieuwe versie gewoon wel stabiel.
Die had ik inderdaad, maar was ook niet echt fan van de manier van koppelen, de GUI en de manier van installeren. Dat heeft Conbee echt stukken beter voor elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flexje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08:59

flexje

got-father

Even iets "raars".

Als mijn hal verlichting (philips hue gu10) geschakeld wordt dmv een bewegingsensor zie ik dat mijn xiaomi gateway zijn rgb led ring ook mee wil schakelen (gebeurd uiteindelijk niks) maar zie het wel in de log:

code:
1
2
3
4
2020-11-10 16:54:48.448 (Philips Hue) Color Switch (Halspot1)
2020-11-10 16:54:48.454 (Philips Hue) Color Switch (Halspot2)
2020-11-10 16:54:48.655 (Xiaomi Gateway) Color Switch (XRGB)
2020-11-10 16:54:48.662 (Xiaomi Gateway) Lux (Xiaomi Gateway Lux)

????

"Try not to become a man of success but rather to become a man of value..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjAntoon
flexje schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 16:58:
Even iets "raars".

Als mijn hal verlichting (philips hue gu10) geschakeld wordt dmv een bewegingsensor zie ik dat mijn xiaomi gateway zijn rgb led ring ook mee wil schakelen (gebeurd uiteindelijk niks) maar zie het wel in de log:

code:
1
2
3
4
2020-11-10 16:54:48.448 (Philips Hue) Color Switch (Halspot1)
2020-11-10 16:54:48.454 (Philips Hue) Color Switch (Halspot2)
2020-11-10 16:54:48.655 (Xiaomi Gateway) Color Switch (XRGB)
2020-11-10 16:54:48.662 (Xiaomi Gateway) Lux (Xiaomi Gateway Lux)

????
Geen script of groep?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flexje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08:59

flexje

got-father

Nee niets :D

(misschien de chinezen uit mainland china :D)

[ Voor 13% gewijzigd door flexje op 10-11-2020 17:39 ]

"Try not to become a man of success but rather to become a man of value..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtince
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 19-06 07:24
DjAntoon schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 13:39:
[...]

In ieder geval geen z wave met domoticz, dat werkt tegenwoordig ruk. (Geen of onbetrouwbare terugmelding als een z wave device met een schakelaar van status veranderd)
Had je een fibaro homecenter? Wel een perfect werkend systeem met inderdaad iets minder mogelijkheden, maar heel stabiel.

Als je voor Domoticz wilt gaan, kijk dan naar zigbee en zigbee2mqtt, dat werkt tenminste wel.
Hmm door je post begin ik toch te twijfelen om met zwave aan de slag te gaan. Had juist bewust gekozen voor zwave omdat ik (misschien oude) reviews lees dat zwave juist betrouwbaarder is dan zigbee.

Is dat tegenwoordig juist andersom? Want voor mij misschien reden om de zwave sensoren niet eens uit de verpakking te halen en ongeopend op marktplaats te gooien.... Of hebben andere een andere mening hierover? In openingspost staat ook juist dat het betrouwbaar is....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Henry65
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12-09 19:18
Xtince schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 17:53:
[...]

Hmm door je post begin ik toch te twijfelen om met zwave aan de slag te gaan. Had juist bewust gekozen voor zwave omdat ik (misschien oude) reviews lees dat zwave juist betrouwbaarder is dan zigbee.

Is dat tegenwoordig juist andersom? Want voor mij misschien reden om de zwave sensoren niet eens uit de verpakking te halen en ongeopend op marktplaats te gooien.... Of hebben andere een andere mening hierover? In openingspost staat ook juist dat het betrouwbaar is....
De combinatie Domoticz met zwave draait hier al een lange tijd heel stabiel. In het begin wel wat problemen met het includen. Het is geen grote installatie met 9 devices maar het werkt prima.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• twimj
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 08:56
[...]

Geen (onverklaarbare) zwave gerelateerde problemen hier, 4 jaar geleden begonnen met 3 devices en heb ondertussen bijna 30 devices. Wel allemaal Qubino, Fibaro en Aeon, misschien dat dat nog invloed heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rouwette
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09:33

Rouwette

Rouwette.com

Ik heb een slimme meter welke ik met behulp van de p1-poort uitlees en het de Nefit Easy plugin en krijg daar het gasverbruik door.
Het verbruik van de Nefitketel geeft een hogere waarde door dan de Slimme meter.
De ketel heeft vorige week onderhoud gehad. De monteur gaf aan dat de ketel natuurlijk niet geijkt is maar het verbruik wel realistisch is.

Slimme meter gas verbruik
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WJQYPMLrb03nAotTJz8_DaHBAmk=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/fb3fMIIyjn4vyVvxWVFWRu99.jpg?f=user_large

Nefit Easy gas verbruik
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Y-mB6xxTUOUDZujrvporsrUBDuI=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/KaYHkXCvWThvojqUN43hyona.jpg?f=user_large

Iemand anders die dit herkent?

[ Voor 35% gewijzigd door Rouwette op 11-11-2020 00:21 ]

https://www.rouwette.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbuurman
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 12-09 14:31
Rouwette schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 21:38:
Ik heb een slimme meter welke ik met behulp van de p1-poort uitlees en het de Nefit Easy plugin en krijg daar het gasverbruik door.
Het verbruik van de Nefitketel geeft een hogere waarde door dan de Slimme meter.
De ketel heeft vorige week onderhoud gehad. De monteur gaf aan dat de ketel natuurlijk niet geijkt is maar het verbruik wel realistisch is.

[Afbeelding]

Nefit Easy gas verbruik
[Afbeelding]

Ik zie hetzelfde, maar mijn verschil per dag is niet zo groot als bij jou.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --Erik--
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik wil meerdere kWh meters (ik heb 4 van deze gekocht) gaan uitlezen in Domoticz. Er daarnaast ook nog m'n slimme meter.

Voor de slimme meter heb ik een kabel, maar voor de kWh meters ben ik nog zoeken naar een oplossing.
Ik kwam deze kabel tegen, lijkt een mooie oplossing.

Iemand hier ervaring mee? Of een andere manier voor het uitlezen van de kWh meters?

Afbeeldingslocatie: https://www.sossolutions.nl/media/catalog/product/cache/5df5c040ed8cd3972c59a8e190e44350/g/n/gndgdn.jpg

V&A Bosch L-boxxen - V&A Bosch GTB 12v-11 - V&A Keim - V&A schakelmateriaal

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lieuwe15
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07:31
Let op bij deze kwh meters. Ik heb de pulsebreedte van de S0 pulsteller aan moeten passen omdat hij niet correct telde.
Vraag dit even na bij de leverancier van de S0 pulsteller of dit mogelijk is, het stond wel als een vraag bij het product, maar geen duidelijk antwoord.
Ik heb zelf de S0PCM-5 van: http://www.smartmeterdashboard.nl/webshop
Met deze kun je wel de pulsbreedte aanpassen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• fabstar81
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13-07 17:56
Rouwette schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 21:38:

[Afbeelding]

Nefit Easy gas verbruik
[Afbeelding]

mensenkinderen...in wat voor villa woon je met zoveel gasverbruik? ik heb hier in mijn jaren 76 huis nog steeds de kachel niet aangehad. (is hier wel maar 18-19 graden, maar goed, wel stabiel die temperatuur).
[...]

hier vanaf de Vera overgestapt met zwave, jaaaaren geleden alweer. werkt al jaren feilloos behalve als die modules zelf kapot gaan natuurlijk. wat ik zowel met fibaro en qubino meerdere malen heb gehad. connectie is stabiel. mijn domoticz is echter niet geupdate, draai nog op 4.10717 dus wellicht dat de klachten van de mensen daar mee te maken hebben. status kijk ik eigenlijk nooit naar, alles gaat hier automatisch dus boeit niet zo heel erg als er een keer status niet goed geupdate staat.

aan de andere kant ook nooit opgevallen dat een status niet klopt. ik zeg, gewoon zwave gebruiken als je ze toch al hebt.

făbŞŤĄŘ - Mijn PC

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rouwette
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09:33

Rouwette

Rouwette.com

fabstar81 schreef op woensdag 11 november 2020 @ 12:35:
[...]

mensenkinderen...in wat voor villa woon je met zoveel gasverbruik? ik heb hier in mijn jaren 76 huis nog steeds de kachel niet aangehad. (is hier wel maar 18-19 graden, maar goed, wel stabiel die temperatuur).
2 onder 1 kap uit 1951. Volledig onder keldert. +/- 150m2 exclusief kelder
Nefit Trendline uit 2017, HR+ glas (enkel nog warmtelek in de keuken)

En vriendin wilt de verwarming graag op 23 graden stoken maja :)

https://www.rouwette.com/

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Pinky-H9
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 26-10-2023
Rouwette schreef op woensdag 11 november 2020 @ 13:18:
[...]
En vriendin wilt de verwarming graag op 23 graden stoken maja :)
De mijne ook ... heb dat heel simpel opgelost: Ofset :+ :+ :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DjAntoon
[...]

Tot eind 2019 werkte het perfect, (meer dan 30 devices z wave, meer dan 30 devices zigbee) geen enkel probleem met domoticz. Maar vanaf OZW1.6 is het van drama naar iets minder drama gegaan. Met 2020.2 stable werkt het nu wel, enkel geen betrouwbare terugmelding of een lamp met een externe schakelaar rechtstreeks op de module aan of uit gezet is. Dit is inmiddels door velen bevestigd, en er is geen oplossing, het lijkt wel of tweakers geen ouderwetse schakelaars meer gebruiken.
Hoeft ook niet zo'n probleem te zijn als je niet naar de status gaat kijken, echter ik gebruik de status van een aantal lampen om andere lampen aan te schakelen als het donker word. Dit werkt dus niet meer.
De workaround is met het uitlezen van het opgenomen vermogen van een lamp, dat gaat wel goed, enkel dit zorgt wel voor meer triggers van mijn dzvents scripts, dus dat moet je dan ook oplossen.

Als je al z wave hebt (ik begreep dat je opnieuw vanaf 0 starte) dan zou ik die op minder cruciale plaatsen gebruiken. Overal waar het wel belangrijk is, zigbee, de icasa dimmers zijn hoewel ze minder mooi intestellen zijn als qubino prima bruikbaar, en ook lokaal met een switch te bedienen.

Het ligt dus niet aan z wave, dat is prima in orde het probleem zit in Domoticz, anderen hebben het OZW control panel gecontroleerd en beweren dat daar de status wel om gaat, maar dat het niet in domoticz veranderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexFL
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-09 14:05
Even voor de goede orde, ik heb ook een z-wave setup met domoticz 2020.2 en heb geen problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjAntoon
AlexFL schreef op woensdag 11 november 2020 @ 14:51:
Even voor de goede orde, ik heb ook een z-wave setup met domoticz 2020.2 en heb geen problemen.
Gebruik je een module met daarop een lamp EN een lokale schakelaar als input voor een script om daarmee andere gebeurtenissen te laten starten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-09 17:52
Iemand de onkyo plugin in gebruik?

Ik wil graag het volume 1 tikje omlaag en 1 tikje omhoog zetten via de CLI. Ik heb van alles geprobeerd, maar nog niet het juiste commando.

onkyo audio-muting:on
onkyo audio-muting:off

werken allebei. Maar als ik dit lees dan kom ik er niet uit om 1 tikje harder en 1 tikje zachter te zetten via de CLI:

audio-muting - Audio Muting Command
off - sets Audio Muting Off
on - sets Audio Muting On
toggle - sets Audio Muting Wrap-Around
query - gets the Audio Muting State
('master-volume', 'volume') - Master Volume Command
None - Volume Level 0 - 100 (In hexadecimal representation)
None - Volume Level 0 - 80 (In hexadecimal representation)
level-up - sets Volume Level Up
level-down - sets Volume Level Down
level-up-1db-step - sets Volume Level Up 1dB Step
level-down-1db-step - sets Volume Level Down 1dB Step
query - gets the Volume Level

Edit:

script lijkt niet OK:
pi@pidomoticz:~ $ onkyo master-volume:level-up-1db-step
<eISCP(TX-NR609) 192.168.0.115:60128>: MVLUP1
Traceback (most recent call last):
File "/usr/local/bin/onkyo", line 11, in <module>
load_entry_point('onkyo-eiscp==0.9', 'console_scripts', 'onkyo')()
File "/usr/local/lib/python2.7/dist-packages/eiscp/script.py", line 129, in run
sys.exit(main() or 0)
File "/usr/local/lib/python2.7/dist-packages/eiscp/script.py", line 124, in main
response = iscp_to_command(response)
File "/usr/local/lib/python2.7/dist-packages/eiscp/core.py", line 206, in iscp_to_command
'Cannot convert ISCP message to command: %s' % iscp_message)
ValueError: Cannot convert ISCP message to command: MVLN/A

[ Voor 29% gewijzigd door M.v.Veelen op 11-11-2020 20:06 ]

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobr
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 26-07 21:40
--Erik-- schreef op woensdag 11 november 2020 @ 11:06:
Ik wil meerdere kWh meters (ik heb 4 van deze gekocht) gaan uitlezen in Domoticz. Er daarnaast ook nog m'n slimme meter.

Voor de slimme meter heb ik een kabel, maar voor de kWh meters ben ik nog zoeken naar een oplossing.
Ik kwam deze kabel tegen, lijkt een mooie oplossing.

Iemand hier ervaring mee? Of een andere manier voor het uitlezen van de kWh meters?

[Afbeelding]
Had je betere deze kunnen kopen. Geen gedoe met pulsen. Had je ze gewoon aan elkaar kunnen koppelen.
Ik weet het, heb je nu niets meer aan ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --Erik--
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
jobr schreef op woensdag 11 november 2020 @ 18:58:
[...]

Had je betere deze kunnen kopen. Geen gedoe met pulsen. Had je ze gewoon aan elkaar kunnen koppelen.
Ik weet het, heb je nu niets meer aan ...
Maar kun je ze dan ook per stuk uitlezen?

V&A Bosch L-boxxen - V&A Bosch GTB 12v-11 - V&A Keim - V&A schakelmateriaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobr
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 26-07 21:40
--Erik-- schreef op woensdag 11 november 2020 @ 18:59:
[...]

Maar kun je ze dan ook per stuk uitlezen?
Natuurlijk. Zoek maar eens op RS485.
Elk device heeft een adres. Dus per adres kun je ze uitlezen. Het is een soort daisy chain bus met 2 draden.
En je kunt dus veel meer gegevens uitlezen. Bijv voltage, power, energy en ampere.
Eastron heeft deze ook wel.

[ Voor 14% gewijzigd door jobr op 11-11-2020 19:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Copitano
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 11-09 01:06

Copitano

Hoorn NH

Kan iemand hier mij vertellen of de Rpi 3B+ een 256GB USB Flashdrive aan kan?
Ik wil een huidige 16 GB USB stick waar ik mijn backups op wegschrijf vervangen door een grotere. :9

[ Voor 11% gewijzigd door Copitano op 13-11-2020 02:08 ]

Elga | Valliant eco TEC plus VHR 30-34/5-5L | Kamstrup 602 |Nodo OTGW | Raspberry Pi 3B+/4B+|RFXcom rfxtrx433xl | UniFi netwerk | PVoutput 8.625 kWp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
Copitano schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 02:05:
Kan iemand hier mij vertellen of de Rpi 3B+ een 256GB USB Flashdrive aan kan?
Ik wil een huidige 16 GB USB stick waar ik mijn backups op wegschrijf vervangen door een grotere. :9
Rpi 3B+ gebruikt nog USB 2.0 dus weinig nut om er dan een 3.1 usb versie in te steken.
Zoals bij de stick staat aangeven (achterwaarts compatibel met USB 3 0 en 2 0) gaat dus gewoon werken maar ook ook trager en heb je een dure usb stick die niet tot zijn recht komt.

Dan zou je een Rasp 4 moeten nemen die ondersteunt USB 3.0.

Zou gewoon grotere USB 2.0 stick nemen of je sluit er een SSD op aan ;)

[ Voor 6% gewijzigd door MikeOO op 13-11-2020 07:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjAntoon
Een adata sd600q ssd met usb aansluiting is goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AUijtdehaag
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
@Copitano Ik heb een hele tijd met een 64 Gb usb samsung fit gedraaid.
Geen probleem.

Echter toen de PI3 weer eens niet reageerde (na reboot weer wel) heb ik een odroid C4 opgehangen die het wel blijft doen.

PVOutput Github - Div ESP TK: MHI - Clack - Marstek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjAntoon
AUijtdehaag schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 09:29:
@Copitano Ik heb een hele tijd met een 64 Gb usb samsung fit gedraaid.
Geen probleem.

Echter toen de PI3 weer eens niet reageerde (na reboot weer wel) heb ik een odroid C4 opgehangen die het wel blijft doen.
Ik heb ook een hele tijd met een samsung fit 64GB gedraaid zonder problemen. Na een update in december 2019 heel veel crashes, dagelijks.
Na een tussenswitch naar Philips USB3.0 16GB (Klein en dus snel een image van te maken), maar nog steeds crashes, draai ik nu een tijdje op een sandisk extreme go 64GB. AL MIJN CRASHES zijn verdwenen, systeem draait nu alweer een maandje denk ik zonder 1 crash.

Ik heb ook die Adata ssd en die werkt ook prima, enkel een image maken duurt zoveel langer (door de grotere inhoud)...
Als je net als ik op een USB stick draait, bespaar niet op je stick.
De extreme go (had ik al liggen) is weliswaar niet zo snel als een extreme pro, maar het gaat bij mij wel goed nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpikeHome
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online
@AUijtdehaag en @DjAntoon Ik heb op ali een emmc module gekocht met converter naar sd dat werkt perfect.
En alles usb poorten vrij ook nog eens.
https://nl.aliexpress.com/item/1005001529633422.html

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AUijtdehaag
  • Niet online
@SpikeHome
Ik heb ook bij mijn EMMC een odroid C4 gekocht.
https://www.hardkernel.com/shop/odroid-c4/
En een alu case
Voor mij geen pi's meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpikeHome
  • Nu online
@AUijtdehaag Ja zo een C4 heb ik ook.
Maar had daar weer problemen met de aetec zwave stick, met een usb hub was dat wel weer opgelost.
Heb nu de Pi met emmc en converter2microsd draaien.
Dat gaat super (tot nu toe).
De c4 is naar mijn zoon toe als hobby project:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjAntoon
Ieder het zijne, belangrijk is dat je er blij mee bent en dat het goed werkt.
Ik heb nu een image op een reserve stick staan, als er iets fout gaat, of ik wil een image draaien dan gaat die erin, downtijd minuten...

Nu de crash zorgen voorbij zijn, heb ik me op ESP8226 en Arduino geworpen, ik ben werkelijk verbaast hoe snel ik dat werkend heb gekregen. Sonoff POW geflash met Espeasy. H801 met Arduino ide. Een arduino UNO met wat code erin draaiend.
Die boarden lagen er al 2 jaar, nooit geen tijd voor (kunnen) maken. Corona heeft ook zijn voordelen...
Gisteren nog snel wat bijbesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AUijtdehaag
  • Niet online
@SpikeHome
Jammer.
Met dit had je het ook op kunnen lossen.
https://www.allekabels.nl...sb-b-usb-otg-adapter.html
De micro usb ingang van de C4 is nog steeds 2.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjAntoon
SpikeHome schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 10:07:
@AUijtdehaag en @DjAntoon Ik heb op ali een emmc module gekocht met converter naar sd dat werkt perfect.
Dit is zeker interessant, vooral ook omdat het geheugen niet zo idioot groot is, mijn shrinked image van de pi is maar 3,5GB, dus een 16GB is al overkill, dat voor €20,-
Ik draai echter via usb boot, dus dat zou dan weer SD moeten worden, ook past de adapter niet in mijn eigen rpi behuizing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpikeHome
  • Nu online
DjAntoon schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 11:29:
[...]

Dit is zeker interessant, vooral ook omdat het geheugen niet zo idioot groot is, mijn shrinked image van de pi is maar 3,5GB, dus een 16GB is al overkill, dat voor €20,-
Ik draai echter via usb boot, dus dat zou dan weer SD moeten worden, ook past de adapter niet in mijn eigen rpi behuizing.
werkt automatisch ook weer vanaf sd hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Copitano

Copitano

Hoorn NH

SpikeHome schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 10:07:
Daar draait dan je besturingssysteem (in mijn geval Buster) op?
Dat is ook een idee, maar in eerste instantie gaat het mij om wat meer ruimte voor de dagelijkse backups van domoticz, influxdb en grafana. Daar gebruik ik nu een 16GB stick voor die ik nog had liggen. Geformatteerd op EXT4. Dat gaat redelijk goed.
Verder gebruik ik deze voor mijn dagelijkse image van het hele kaartje. Daar gebruik ik de ingebakken functie "SD Card Copier "uit het menu van de Pi voor. Gewoon op een draaiende machine dus. Dat is alleen wel omslachtig elke dag. Reserve SD kaartje er in, image draaien (20 min), kaartje er uit, met Win32DiskImager kopie op een Windows laptop, kaartje formateren voor de volgende ronde.
@AUijtdehaag
Ik heb dat wel eens precies anders om. Dan start de Pi niet meer na een reboot. Meestal lukt het dan na een paar keer stroom er af en er weer op (fingers crossed) toch nog om hem weer up te krijgen.

[ Voor 4% gewijzigd door Copitano op 13-11-2020 12:24 ]

Elga | Valliant eco TEC plus VHR 30-34/5-5L | Kamstrup 602 |Nodo OTGW | Raspberry Pi 3B+/4B+|RFXcom rfxtrx433xl | UniFi netwerk | PVoutput 8.625 kWp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjAntoon
Copitano schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 12:17:
[...]

Daar gebruik ik de ingebakken functie "SD Card Copier "uit het menu van de Pi voor. Gewoon op een draaiende machine dus. Dat is alleen wel omslachtig elke dag. Reserve SD kaartje er in, image draaien (20 min), kaartje er uit, met Win32DiskImager kopie op een Windows laptop, kaartje formateren voor de volgende ronde.
@AUijtdehaag
[...]

Ik heb dat wel eens precies anders om. Dan start de Pi niet meer na een reboot. Meestal lukt het dan na een paar keer stroom er af en er weer op (fingers crossed) toch nog om hem weer up te krijgen.
Start de pi niet op, of domoticz? Ik doe in putty altijd een restart van domoticz.

Waarom elke dag? Als je het voor de database doet, dan kun je dat ook in windows gui. Als ik wat verander hebt aan mijn installatie dan maak ik ook een image, verder niet.
Ik heb lange tijd een backup naar nas gedaan, en uiteindelijk nooit gebruikt. Ik vind het ook niet erg als ik wat logging kwijt ben. Maar mijn systeem lag dan wel even plat, niet zo goed voor de waf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Copitano

Copitano

Hoorn NH

DjAntoon schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 12:50:
[...]

Start de pi niet op, of domoticz? Ik doe in putty altijd een restart van domoticz.
De Pi start dan niet op na een reboot. Als de boel weer up is moet ik overigens domoticz altijd wel weer met een restart aanzwengelen. Domoticz ging er in het verleden nog wel eens spontaan uit, maar sinds ik Monit geïnstalleerd heb is dat eigenlijk geen probleem meer. Als het al een keer gebeurt start de boel automatisch weer op en kan ik eigenlijk alleen aan de uptime zien of er iets misgegaan is of niet.
Waarom elke dag? Als je het voor de database doet, dan kun je dat ook in windows gui.
Als ik wat verander hebt aan mijn installatie dan maak ik ook een image, verder niet.
Ik ben al eens bezig geweest om via het netwerk een mount te maken van de Pi naar een map op de harde schijf van mijn laptop. Dat is toen ongeveer half gelukt. Ik kon de map zien vanaf de Pi alleen kon ik er verder niet zoveel mee, laat staan automatisch een backup wegschrijven. Moet daar nog eens een keer een nieuwe poging toe doen.

De Image heeft mij al enkele keren gered als de Pi echt niet meer in de lucht wilde komen. Ik maakte toen ook maar een keer in de maand een image door de Pi te stoppen, het kaartje eruit en een image op de laptop met Win32DiskImager. Nadeel is dan dat je wel maximaal een maand data kwijt bent. Terugzetten vanaf een backup van de database gaat dan wel, maar is voor influxdb wel een hoop gedoe en komt nogal precies. Op te grote brokken data loopt de Pi dan weer vast. Alles al eens mee gemaakt. Image is reservekaartje erin en gaan met die banaan.
Ik heb lange tijd een backup naar nas gedaan, en uiteindelijk nooit gebruikt. Ik vind het ook niet erg als ik wat logging kwijt ben. Maar mijn systeem lag dan wel even plat, niet zo goed voor de waf.
Ik gebruik het eigenlijk tot nu toe alleen maar voor logging (WP, zonnepanelen, slimme meter, watermeter, buienradar ic met zonnepanelen etc.). De Philips hue zit er eigenlijk alleen voor de lol op en sinds kort heb ik ook elektrisch bedienbaar zonnescherm waar ik iets mee wil. Dat laatste komt deze winter wel een keer. Alle zon die er nu is, is van harte welkom in huis :) .

[ Voor 6% gewijzigd door Copitano op 13-11-2020 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpikeHome
  • Nu online
@Copitano
Ja die boot dan altijd van je sd.
Dus micro-sd converter met je emmc in je pc met etcher de buster image erop zetten.
plaatsen in je Pi en aanzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Copitano

Copitano

Hoorn NH

SpikeHome schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 14:00:
@Copitano
Ja die boot dan altijd van je sd.
Dus micro-sd converter met je emmc in je pc met etcher de buster image erop zetten.
plaatsen in je Pi en aanzetten.
  1. Je bedoelt die boot dan altijd van je emmc?
  2. De converter gaat dan toch in de sd-slot in plaats van de huidige micro SD?
  3. Ik neem aan dat ik Win32DiskImager ook wel kan gebruiken voor het schrijven naar de eMMC?
    Daar schrijf ik ook de dagelijkse image mee.
  4. Is eMMC echt zoveel beter dan een goede kwaliteit micro SD (ik gebruik nu 32 GB samsung evo plus kaartjes)?
EDIT: Deze 64 GB is inmiddels onderweg. Komt tweede week december binnen :P
Blijf wel benieuwd naar de antwoorden op mijn vragen ;)

[ Voor 13% gewijzigd door Copitano op 14-11-2020 03:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AUijtdehaag
  • Niet online
@Copitano
Ik vrees dat enkel een EMMC kaartje je niet zal behoeden voor een crash.
Wellicht maakt het de kans kleiner.

Vaak genoeg is gebleken dat een pi gevoelig is voor de kwaliteit van de voedingspanning.
Zelfs de voedingen geleverd bij een pi zijn onbetrouwbaar gebleken, geleverd door een bekende webshop . (Ik ga geen namen noemen hier)

Al met al gaat het om het hele plaatje.
Daarom ben ik afgestapt van de pi’s
Ik heb inmiddels een stuk of 7 mensen geholpen met hun logging en domotica en hoor nu eigenlijk geen problemen meer, wat te wijten is aan falende hardware.

Je kan ook geluk hebben. Zo heb ik al 4 jaar een pi3b draaien met WD pidrive, die nog nooit problemen gegeven heeft.

[ Voor 40% gewijzigd door AUijtdehaag op 14-11-2020 07:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krizzziz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-09 13:37
AUijtdehaag schreef op zaterdag 14 november 2020 @ 07:00:
@Copitano

Vaak genoeg is gebleken dat een pi gevoelig is voor de kwaliteit van de voedingspanning.
Zelfs de voedingen geleverd bij een pi zijn onbetrouwbaar gebleken, geleverd door een bekende webshop . (Ik ga geen namen noemen hier)

Ik heb inmiddels een stuk of 7 mensen geholpen met hun logging en domotica en hoor nu eigenlijk geen problemen meer, wat te wijten is aan falende hardware.

Je kan ook geluk hebben. Zo heb ik al 4 jaar een pi3b draaien met WD pidrive, die nog nooit problemen gegeven heeft.
Waarom is die Odroid dan hardwarematig beter?

ehhhh..HOI

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AUijtdehaag
  • Niet online
krizzziz schreef op zaterdag 14 november 2020 @ 08:54:
[...]

Waarom is die Odroid dan hardwarematig beter?
Ik geloof pas dat iets beter is, als het zich bewezen heeft, maar dat terzijde.
Ik heb ervaring met 2x N2, 5x C4 en 1x C2. en dat geeft geen problemen.

1x een probleem gehad na spanningsuitval met clusters op de EMMC op de C2, maar met een linux commando weer kunnen herstellen.
De andere heb ik ook wel eens zo uit het stopcontact getrokken en werken nog gewoon prima.

Het gaat er (denk ik) om dat alle componenten goed op elkaar geselecteerd zijn.
En dat (was) is bij een pi die verkocht wordt niet zo.
Slechte sd kaartje, slechte voedingen met te dunne draadjes enz. werden er aangeboden via de webshop.
En ja dan krijg je een slechte reputatie met een wildgroei aan slechte hardware.

Het is niet mijn bedoeling reclame te maken, maar het is een compact kastje zonder externe hardware als usb ssd's of usb hdd oplossingen. Omdat EMMC er gewoon op zit. (gemiste kans voor raspberry)

[ Voor 11% gewijzigd door AUijtdehaag op 14-11-2020 09:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Copitano

Copitano

Hoorn NH

AUijtdehaag schreef op zaterdag 14 november 2020 @ 07:00:
@Copitano
Echte crashes heb ik eigenlijk al een tijdje niet meer gehad. Alleen domoticz wil er nog wel eens spontaan mee stoppen, hoewel dat ook al een tijdje niet meer gebeurd is. De keren dat het nog wel gebeurde heeft Monit de boel binnen 5 minuten weer opgestart. Oorzaak eerder van niet opstarten na reboot was een USB stick die niet meer lekker gemount was. Stick er even uit en weer in heeft dat verholpen.
Ja, dat had ik gelezen hier op het forum. Daarom heb ik een 3A voeding besteld bij de niet met name genoemde webshop ;) (nee niet die chinese) maar die was slechter dan de platte 2,5A voeding die er origineel aan zat (mijn watermeter sensor die rechtstreeks aan de Pi hangt vergat ineens ongeveer 1 op 2 pulsen te tellen).
Tja, dat heb ik ook al eens overwogen, maar ik zie een beetje op tegen alles opnieuw opbouwen. Er draait inmiddels een heel circus op de Pi.

Ik hoop dan nog maar even geluk te hebben. fingers crossed. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaadjes
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 11-09 11:28
Denk dat ik hier op de juiste plek ben voor mijn vraag.

Ik gebruikt al bijna een jaar Domitcz icm Raspberry pi 3b+, arduino mega en Rflink.

Dat werkt al vanaf het begin prima. Het enige waar ik af en toe last van heb is dat schakelen niet meer werkt.
Ik kwam erachter dat de oplossing daarvoor is. De arduino zonder rflink(anders kun je immers niet bij het reset knopje) aan de pc. Reset knop gebruiken en dan werkt het weer totdat dat weer gebeurt. Onregelmatig. Soms een maand niet soms 2x in 2 weken.

Heb de arduino als vaker opnieuw geflashed maar dat helpt niet.

Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AUijtdehaag
  • Niet online
Copitano schreef op zaterdag 14 november 2020 @ 10:19:
[...]

[...]
Tja, dat heb ik ook al eens overwogen, maar ik zie een beetje op tegen alles opnieuw opbouwen. Er draait inmiddels een heel circus op de Pi.
Stel, je "onderhoud" 7 installaties bij mensen.
Dan moet je dat gezeur van herinstallatie ook niet hebben telkens.
1x afzien en de rest van je leven er vanaf. ;)

Afzien duurt vaak niet langer dan een paar uurtjes installeren.
Zeker met kant en klare tekst bestandjes die je in de afgelopen jaren hebt gemaakt als backup en geheugensteuntje. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Copitano

Copitano

Hoorn NH

AUijtdehaag schreef op zaterdag 14 november 2020 @ 21:12:
[...]

Stel, je "onderhoud" 7 installaties bij mensen.
Dan moet je dat gezeur van herinstallatie ook niet hebben telkens.
1x afzien en de rest van je leven er vanaf. ;)

Afzien duurt vaak niet langer dan een paar uurtjes installeren.
Zeker met kant en klare tekst bestandjes die je in de afgelopen jaren hebt gemaakt als backup en geheugensteuntje. :)
Laat de historische data (domoticz, influxdb, grafana) zich ook makkelijk overzetten?
Ben eens een hele zondag bezig geweest om een jaartje influxdb terug te zetten (eigenlijk in te passen) in een oud image waar de voorgaande data in stond. Dat moest in brokken van een maand of per sensor apart, anders liep de Pi volledig vast. Precisiewerkje :F (Daarom maak ik nu maar elke dag en image ;) ).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AUijtdehaag
  • Niet online
@Copitano Domoticz.db kan je gewoon kopieren en overzetten.
Influxdb geef ik eigenlijk niet zo om. Ik begin gewoon opnieuw.
Grafana dashboard en node-red flows kan je ook kopieren.

[ Voor 23% gewijzigd door AUijtdehaag op 15-11-2020 08:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dylantje2
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 06-09 15:25

Dylantje2

sorry Bricklayere here :-)

AUijtdehaag schreef op zaterdag 14 november 2020 @ 08:59:
[...]

Ik geloof pas dat iets beter is, als het zich bewezen heeft, maar dat terzijde.
Ik heb ervaring met 2x N2, 5x C4 en 1x C2. en dat geeft geen problemen.

1x een probleem gehad na spanningsuitval met clusters op de EMMC op de C2, maar met een linux commando weer kunnen herstellen.
De andere heb ik ook wel eens zo uit het stopcontact getrokken en werken nog gewoon prima.

Het gaat er (denk ik) om dat alle componenten goed op elkaar geselecteerd zijn.
En dat (was) is bij een pi die verkocht wordt niet zo.
Slechte sd kaartje, slechte voedingen met te dunne draadjes enz. werden er aangeboden via de webshop.
En ja dan krijg je een slechte reputatie met een wildgroei aan slechte hardware.

Het is niet mijn bedoeling reclame te maken, maar het is een compact kastje zonder externe hardware als usb ssd's of usb hdd oplossingen. Omdat EMMC er gewoon op zit. (gemiste kans voor raspberry)
Ik ook ergg positieve ervaringen mee..

Heb aantal rpi versleten
En wat andere cubieboard enz

Zo stabiel als een odroid niet gehad.
En als er iets mis ging, meestal mijn eigen schuld,,
Dat EMMC is stukken beter dan een sd

Doe toch al een jaartje of aardig wat met Domoticz

zonneboiler, pelletkachel, 36 panels, Atlantic Wpb, pana 5 Kw H, Heishamon, Domoticz, Grafana, Solarmeters, PVO: https://pvoutput.org/list.jsp?id=15321&sid=19520

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dylantje2

Dylantje2

AUijtdehaag schreef op zondag 15 november 2020 @ 08:36:
@Copitano Domoticz.db kan je gewoon kopieren en overzetten.
Influxdb geef ik eigenlijk niet zo om. Ik begin gewoon opnieuw.
Grafana dashboard en node-red flows kan je ook kopieren.
Hier ook zo..
als ik echt iets ruk heb...
Binnen uurtje/2 weer alles online..

zonneboiler, pelletkachel, 36 panels, Atlantic Wpb, pana 5 Kw H, Heishamon, Domoticz, Grafana, Solarmeters, PVO: https://pvoutput.org/list.jsp?id=15321&sid=19520

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-09 17:00
DjAntoon schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 11:21:
Ieder het zijne, belangrijk is dat je er blij mee bent en dat het goed werkt.
Ik heb nu een image op een reserve stick staan, als er iets fout gaat, of ik wil een image draaien dan gaat die erin, downtijd minuten...

Nu de crash zorgen voorbij zijn, heb ik me op ESP8226 en Arduino geworpen, ik ben werkelijk verbaast hoe snel ik dat werkend heb gekregen. Sonoff POW geflash met Espeasy. H801 met Arduino ide. Een arduino UNO met wat code erin draaiend.
Die boarden lagen er al 2 jaar, nooit geen tijd voor (kunnen) maken. Corona heeft ook zijn voordelen...
Gisteren nog snel wat bijbesteld.
Twee maal daags een backup van de database, en een reserve (up to date) sd kaartje met plakband op de productie Pi. Downtime minimaal!! En uiteraard ook een backup van kaartje op mijn Nas.

Bing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman1550
  • Registratie: September 2014
  • Niet online
Dylantje2 schreef op zondag 15 november 2020 @ 08:38:
[...]

Hier ook zo..
als ik echt iets ruk heb...
Binnen uurtje/2 weer alles online..
Mijn vraag is; welke odroid apparaat wordt aangeraden zie er bij hardkernel verschillende te koop.
En is het moeilijk om hier domoticz op te installeren met zwave en conbee II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AUijtdehaag
  • Niet online
@Herman1550
Ik heb hier een lijstje staan:
AUijtdehaag in "huis domotica welk systeem."

Nee is niet moeilijk.
Als je hem binnen hebt, stuur maar een DM.
Voor de zwave stick, deze bestellen:
Die poort doet nog usb 2.0

[ Voor 30% gewijzigd door AUijtdehaag op 15-11-2020 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylantje2

Dylantje2

Herman1550 schreef op zondag 15 november 2020 @ 10:11:
[...]

Mijn vraag is; welke odroid apparaat wordt aangeraden zie er bij hardkernel verschillende te koop.
En is het moeilijk om hier domoticz op te installeren met zwave en conbee II
Eigenlijk is elke beter dan een rpi.
Maar gaat ook om verkrijgbaarheid..

En ja alles kan er gewoon op.
Ff goed kijken welk image je er op laat
Armbian erg mooi
En ik 64gb emmc maar 32 kan ook
Ligt een beetje eraan wat je wilt allemaal..
Ik heb een Xu4 draaien ook stabiel als een rock.

En kijken wat je budget is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericplan
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 08:26

ericplan

5180 Wp PV

AUijtdehaag schreef op zondag 15 november 2020 @ 12:44:
@Herman1550

Nee is niet moeilijk.
Zit toevallig net voor dezelfde keuze. Als ik een eMMC met Ubuntu koop, heb ik dan ook deze nodig?
https://www.antratek.nl/usb3-0-emmc-module-writer-for-odroid

A'dam PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylantje2

Dylantje2

ericplan schreef op zondag 15 november 2020 @ 14:49:
[...]

Zit toevallig net voor dezelfde keuze. Als ik een eMMC met Ubuntu koop, heb ik dan ook deze nodig?
https://www.antratek.nl/emmc-module-reader

Volstaat ook..
Als het goed is...
HEEL af en toe nodig

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Herman1550
  • Registratie: September 2014
  • Niet online
AUijtdehaag schreef op zondag 15 november 2020 @ 12:44:
@Herman1550

Nee is niet moeilijk.
Alles is besteld behalve de zwave kabel want ik wil er graag een powerd usbhub op aansluiten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AUijtdehaag
  • Niet online
ericplan schreef op zondag 15 november 2020 @ 14:49:
[...]

Ik zou hem kopen.
Recente Ubuntu minimal erop. (Met balena etcher)

Leuk feitje: ben eens gehackt door het standaard wachtwoord odroid vergeten aan te passen voor user odroid.
Met minimal heb je dat niet. Beeldscherm sluit ik er toch niet op aan, dus minimal volstaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylantje2

Dylantje2

AUijtdehaag schreef op zondag 15 november 2020 @ 15:19:
[...]

Ik zou hem kopen.
Recente Ubuntu minimal erop. (Met balena etcher)

Leuk feitje: ben eens gehackt door het standaard wachtwoord odroid vergeten aan te passen voor user odroid.
Met minimal heb je dat niet. Beeldscherm sluit ik er toch niet op aan, dus minimal volstaat.
Geen armbian?
Omdat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AUijtdehaag
  • Niet online
@Dylantje2
Omdat het zonder problemen werkt.
Heb je hem inmiddels al geupdate gekregen?

[ Voor 31% gewijzigd door AUijtdehaag op 16-11-2020 08:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krizzziz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-09 13:37
Nu heeft de Lidl een aantal domotica producten in de aanbieding onder de merknaam Livarno (met Zigbee ondersteunig). Zelf ben ik nog geen plug-in tegengekomen voor Domoticz. Iemand anders hier al ervaringen met dit merk?

ehhhh..HOI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Topicstarter
krizzziz schreef op maandag 16 november 2020 @ 09:28:
Nu heeft de Lidl een aantal domotica producten in de aanbieding onder de merknaam Livarno (met Zigbee ondersteunig). Zelf ben ik nog geen plug-in tegengekomen voor Domoticz. Iemand anders hier al ervaringen met dit merk?
Die apparaten werken ook samen met de Ikea en Philips Hue hub, dus op die manier kan je ze al Domoticz hangen.

Op termijn verwacht ik dat Conbee en Zigbee2mqtt ook ondersteuning gaan krijgen voor de Lidl apparaten. Of de Lidl bridge ook toegevoegd gaat worden aan Domoticz verwacht ik eerlijk gezegd niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaRk PoIsOn
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01:06
rens-br schreef op maandag 16 november 2020 @ 09:32:
[...]

Die apparaten werken ook samen met de Ikea en Philips Hue hub, dus op die manier kan je ze al Domoticz hangen.

Op termijn verwacht ik dat Conbee en Zigbee2mqtt ook ondersteuning gaan krijgen voor de Lidl apparaten. Of de Lidl bridge ook toegevoegd gaat worden aan Domoticz verwacht ik eerlijk gezegd niet.
De stekker en 1 van de lampen schijnen al te werken met z2m.

https://community.home-as...-lidl-smarthome/243561/13

who put a "stop payment" on my reality check

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Topicstarter
Ben zelf vooral benieuwd of en hoe de kerstverlichting gaat werken met z2m / conbee / domoticz.

[ Voor 10% gewijzigd door rens-br op 16-11-2020 11:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaRk PoIsOn
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01:06
rens-br schreef op maandag 16 november 2020 @ 11:52:
[...]

Ben zelf vooral benieuwd of en hoe de kerstverlichting gaat werken met z2m / conbee / domoticz.
Laatste bericht in de link is van 14 uur geleden.
Die persoon gaat de kerstlampen proberen, is dus even afwachten.

In Tsjechië en Slovenië waren ze al een week te koop, wat blijkbaar niet werkt zijn de bewegingsmelders. Hopelijk komt dat nog.

who put a "stop payment" on my reality check

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericplan

ericplan

5180 Wp PV

Net gestart met Domoticz en ik loop tegen een probleem op. Ik had een goedwerkende S0 monitoring op hardware-basis (EMU S0 logger) maar het apparaat is meer dan 8 jaar oud en ik wil er niet meer van afhankelijk zijn. Daarom overgestapt op Raspberry icm Domoticz. Daarin toegevoegd 2x Youless die op een P1 hangt (geschakeld appartement) met S0 voor de zonnepanelen. Ook toegevoegd een S0 USB device, gekocht bij SOS voor 5 S0-devices. De Youlessen worden keurig zichtbaar, waardes kloppen met andere logging.

Aantal impulsen staat op 2000/kWh en dat is de correcte waarde en ook gelijk aan de oude instelling. Toch krijg ik verbruiken die niet kloppen met het aangesloten apparaat en niet overeenkomen met het feitelijke verbruik.

Voorbeeld 1: Unknown2: 5112 Watt - aangesloten is een kachel van max 2000 W en op de P1 meter 1997 W
Voorbeeld 2: Studio 3204 Watt - aangesloten is een kachel van max 2000 W en op de P1 meter 424 W

Bij voorbeeld 1 is de draadlengte tussen de raspberry USB S0 interface en de S0-meter ongeveer 20 centimeter. Raspberry hangt aan POE.

Het klopt duidelijk niet. Wat kan ik doen om te controleren waar het fout gaat? Weet nog niet zo goed waar ik moet zoeken. Zijn er alternatieven voor S0 uitlezing?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6Rpsd97Pqv42xzEoPpjZGUxhsqI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/YBsWkwTD5PMuyFW9QndhAe2M.png?f=fotoalbum_large

A'dam PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylantje2

Dylantje2

AUijtdehaag schreef op maandag 16 november 2020 @ 08:48:
@Dylantje2
Omdat het zonder problemen werkt.
Heb je hem inmiddels al geupdate gekregen?
Nope nog steeds te druk met andere zaken.
De N2 wel helemaal.. [ was een moetje... :'( ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpikeHome
  • Nu online
@AUijtdehaag Ik had domoticz ook kortstondig op mijn odroid C4 draaien dat draaide inderdaad ook goed.
Maar had problemen met de usb devices die niet herkent werden.
Alleen door een usb hubje erop aan te sluiten werden ze herkent.
Had jij dat probleem ook?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AUijtdehaag
  • Niet online
@SpikeHome
De aeon zwave stick wordt niet herkend op de usb3 poorten.
Maar de odroid heeft nog een usb2 microusb poort.
En daar doet hij het wel op.

Een slimme meter P1 kabel usb doet het overigens prima op die usb3 poorten.
Meer heb ik nog niet geprobeerd.

@ericplan
Het is me niet duidelijk welke de youlessen s0 zijn en de 5xS0 USB device
Dat ding heb ik ook gehad en na een jaar de klikko in gegooid. Stopte er ook om de haverklap mee.

Deze heeft (onder andere) ook 2x s0 ingangen.
Gebruik ik voor de watermeter (pulsegever die erop zit) en de warmtepomp kWh meter
Komt deze nog bij. En deze. ;)

[ Voor 46% gewijzigd door AUijtdehaag op 17-11-2020 08:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericplan

ericplan

5180 Wp PV

@AUijtdehaag Flinke investering. Dan zou ik ook vijf kWh-meters door een modbusversie kunnen vervangen. Ook prijzig, maar een RS485-poort naar USB converter kost bijna niets. En dan lees je een tellerstand uit, toch? Dus geen pulsen meer tellen, waar je niet zeker weet of je teveel of te weinig telt, zeker als die tellerstand niet zomaar in Domoticz zichtbaar is.

A'dam PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AUijtdehaag
  • Niet online
@ericplan
Dat is nog veel beter inderdaad.
(nodered flow heb ik liggen voor finder)

[ Voor 31% gewijzigd door AUijtdehaag op 17-11-2020 08:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune
Ben toch echt even benieuwd of jullie deze foutmelding ook hebben?:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
2020-11-18 03:18:26.008 Error: Error parsing http request.
2020-11-18 03:43:03.965 Error: Error parsing http request.
2020-11-18 03:43:04.301 Error: Error parsing http request.
2020-11-18 03:43:04.637 Error: Error parsing http request.
2020-11-18 03:43:04.968 Error: Error parsing http request.
2020-11-18 03:43:05.291 Error: Error parsing http request.
2020-11-18 03:43:05.617 Error: Error parsing http request.
2020-11-18 03:43:42.064 Error: Error parsing http request.

Ik kom er maar niet vanaf, ik installeer nu alle beta versies maar helaas blijf ik de meldingen krijgen. Alles werkt wel 'gewoon' naar behoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Topicstarter
@vwtune zomaar een gedachte spinsel. Maar hoe benader je Domoticz? Is dat via HTTPS? Zou het dan kunnen dat de http poort al in gebruik is door iets anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune
rens-br schreef op woensdag 18 november 2020 @ 11:47:
@vwtune zomaar een gedachte spinsel. Maar hoe benader je Domoticz? Is dat via HTTPS? Zou het dan kunnen dat de http poort al in gebruik is door iets anders?
Nee die is niet in gebruik door iets anders, buiten dat, dit is gekomen toen ik van de laatste stabiele domoticz versie draaiend op stretch. Toen ik overging van stretch naar Buster met de daarbij behorende laatste versies van domoticz, toen kreeg ik pas die foutmeldingen.
Als ik dus mijn sd kaart erin stop waar nog de stretch image opstaat, dan krijg ik die foutmeldingen niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knielen
  • Laatst online: 08:48
@vwtune Had je het draadje op het Domoticz forum al gezien? Daar was een foutje in een script de oorzaak. Om uit te sluiten waar het probleem zit dus even draaien zonder plugins en scripts en dan 1 voor 1 inschakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune
Knielen schreef op woensdag 18 november 2020 @ 13:19:
@vwtune Had je het draadje op het Domoticz forum al gezien? Daar was een foutje in een script de oorzaak. Om uit te sluiten waar het probleem zit dus even draaien zonder plugins en scripts en dan 1 voor 1 inschakelen.
Ja maar daar staat niet bij wat voor fout? En buiten dat, mijn scripts werken gewoon??
Pagina: 1 2 ... 52 Laatste

Let op:
  • Scripts/code graag tussen ~[code] ~[/code] tags voor de leesbaarheid.
  • dzVents vragen? Lees eerst even de wiki door!
  • Lees ook de openingspost door!
  • Sommige vragen kunnen opgelost worden door zelf even Google te gebruiken, probeer dat eerst voordat je een vraag hier stelt!