Mee eens.
Maar op loop- en/of fietsafstand is uiteraard een uitermate relatief gegeven.
Wij doen hier alle dagelijkse dingen ook lopend of fietsend hoor. Zoals gezegd, natuur is in Vlaanderen ook relatief. We wonen er nergens in de middle of nowhere. Het centrum van de dichtsbijzijnde stad is op 10 km en te bereiken via autoluwe wegen en het dichtsbijzijnde grootwarenhuis op 5 km.
Dus helemaal niet buiten het bereik van wandel- en/of fietsafstand van een normal gezond persoon.
Bijkomend voordeel is dat we in de vakanties ook nergens heen moeten en van vakanties in eigen tuin/omgeving van de rust kunnen genieten.
Wij hebben ook maar één auto. Gewoon omdat deze in het voordelenpakket van het werk van de partner zit.
Af en toe gemakkelijk maar niet in die mate om er privé één te kopen gezien we zelf er maar een 3000 km/jaar gebruik van maken en hij voor 2 personen 10 keer meer energie verbruikt dan een e-fiets.
En deze maand was de EV bijna volledig "uitgeleend" aan de kinderen (die zelf geen auto meer hebben).
In de feiten dus privé autodelen tussen vijf gezinnen.
Maar zoals eerder geschreven. Iedere keuze heeft zijn voor- en nadelen.
En ik heb niets tegen de stad. Heb 25 jaar in een begijnhof binnen de muren van een stad gewoond en ken dus de voordelen en nadelen van beiden. Maar werken in de stad waar je woont is daar niet bij gezien ik nooit een job gehad heb die zich altijd langdurig op één plaats heeft afgespeeld. Zie ik trouwens ook terug bij sommige van de kinderen. Wonen in één stad maar inmiddels al meermaals van job gewisseld tussen andere steden.
[
Voor 70% gewijzigd door
IvoB2 op 31-10-2022 10:12
]