Schijnt bedriegt helaas. De huidige keuken valt ongeveer uit elkaar en is echt met de goedkoopste apparatuur opgebouwd die nu 20 jaar oud is. Toen we waren kijken trok m’n zoontje een lade open die vervolgens op de vloer nog net niet uit elkaar viel.
De stijl is (okay vinden wij) mooi, bouwkwaliteit goed, isolatie (behalve erker en serre) lijkt ook beter dan in die tijd te verwachten was.
Punten die opvallen
Houten vloer
Op beton, waaronder >20cm isolatie is aangebracht (PIR). Gehele kruipruimte is ~75cm hoog, nu helaas wel nat met al die regen.
Veel erkers met glas maar ook dunne muren van waarschijnlijk hout.
Binnenmuren zeker hout+gips, verder HSB troouwens, buitenmuren ergens tussen 30&35cm dik hoor. Erker achterzijde is inderdaad veel glas, wel HR+, maar alsnog. De Serre is mooi, maar zal een issue zijn om te verwarmen!
Open vlakte
Gaat veranderen, weliswaar niet met hele dikke deuren, maar zowel naar tussen de huidige keuken en woonkamer, als naar de serre komt een deur.

Zo mijn eerste ingeving zegt dat het heel lastig gaat worden bij kou, tot 0 graden kan je misschien nog wel uit de voeten met een warmtepomp maar daaronder gaat dat lastig worden vermoed ik, goed uitzoeken hoe die isolatie is van die erkers, 15cm is het niet.
De serre is qua dak goed, vloer ook, wanden verdenk ik nogal. Daar wil ik in ieder geval de onderkant een voorzetwand met isolatie gaan plaatsen. Zelf doen, zal richting herfst worden. Ik hoop dan >R5 voor iig dat deel van de wanden uit te komen, maar het glas kan ik weinig aan doen zonder extreme kosten. Is overigens geen ruimte waar we veel verwachten te zijn

Dat bijgebouw is leuk maar idd een doorwaai hok, moet je een pellet of houtkachel in zetten.
Oh goeie, had ik nog niet aan gedacht.
Dacht wel om iets samen met de garage te doen, maar niet direct. Sowieso het huis eerst omdat daar het wonen plaatsvind. Ik zal echt wel veel in de garage zijn om kasten e.d. te maken (is hobby en we hebben er nodig), maar dat is van later zorg.
Edit: ons huidige huis heeft steens muren, dan ziet alles er al snel veel beter uit. Dat heeft niet geholpen hoor
[
Voor 8% gewijzigd door
Floor-is op 09-01-2022 22:48
]