3 Lagen hoeven niet, je kunt platen krijgen tot 200 mm dik, Rd 5 .annespruit1980 schreef op maandag 16 januari 2023 @ 14:05:
Ok, steenwol wordt het.
Glaswol viel al af, inderdaad soort van brandnetels.....
En PUR/PIR nu ook wel afgevallen, zeker als dat niet goed tegen knaagdieren kan.
Spijkerbroeken? Tja dat zie ik niet zo zitten, maar ik zal het eens bekijken.
Moet overigens wel onder de subsidie regels vallen, want ik ben niet helemaal gek......
En pomp had ik zelf kunnen bedenken natuurlijk.
Driekwart jaar geleden een 16 kW Tcap uit Duitsland gehaald, maar dat was voor een kennis.
De enige die ik nog kon krijgen, al was het niet zo'n heel slechte keuze, gebouw van ze stamt uit 1900.
Edit: spijkerbroeken kosten bijna 8 euro per m2 bij een Rd van 1.25
Aangezien het minimaal een Rd van 3.5 moet zijn gaat dat naar de 20 euro per m2.
Dan denk ik toch dat ik voor steenwol ga.
Kan ik volgens mij goedkoper krijgen dan dat, en dan hoeft ik niet 3 lagen over elkaar te leggen.
Ben ook niet echt een zeer groene bouwer, meer een gierige doe het zelf type....
120 mm Geeft een Rd 3.05 en 17.49 per m2 incl BTW.
https://www.groenebouwmat...e-katoen-isolatie-pm.html
Andere voordelen zijn veel betere geluidsisolatie en een flinke warmtevertraging van 8 uur waardoor het onder het dak koeler blijft.
Alleen het financiele argument blijft over volgens mij, dus ik probeer het toch maar eens
Gibson S-1, Godin Multiac ACS SA, Camps Cut 500S, Roland Jazz Chorus-120 , King Tempo II 607, TMS320C10, SAM4L