Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laugh
  • Registratie: December 2011
  • Niet online
mxmemx schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 15:53:
Misschien een off-topic vraag of verkeerde forum om te stellen, maar uitgaande van de mobielen industrie en dergelijke apparaten met Li-ion batterijen.

Ik zie die docking stations voor het opladen van 2 controllers steeds voorbij komen bij bol.com en dergelijke, los van het feit dat het er mooi uitziet, maar is dit niet vreselijk slecht voor je controllers om ze continu op te laden als je speelt of de ps5 in rustmodus zet (en deze 3 uur of continu opladen)?

Hierom zou ik niet zo snel overstappen op een controller docking station. Zelf heb ik dan de neiging om 2 controllers vol te laden, er 1 leeg te spelen en verder te gaan met de ander en de lege ten tijde van het spelen op te laten laden en vervolgens bij vol eraf te halen.

Zie ik iets over het hoofd wat deze docking stations minder zwart wit maakt dan ik nu voor ogen heb?
Ik snap je punt. En hier zijn altijd al discussies over geweest, betreft de levensduur van een batterij. Er is geen goed antwoord, en ik denk in de praktijk dat het "slechte" meevalt. Ik denk ook dat de meesten een docking station kopen voor het gemak en de netheid ipv te hangen aan een USB poort van de PS5.

Kortom, doe het gene wat bij jou het beste werkt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mxmemx
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 08-10 14:53
laugh schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 15:57:
[...]

Ik snap je punt. En hier zijn altijd al discussies over geweest, betreft de levensduur van een batterij. Er is geen goed antwoord, en ik denk in de praktijk dat het "slechte" meevalt. Ik denk ook dat de meesten een docking station kopen voor het gemak en de netheid ipv te hangen aan een USB poort van de PS5.

Kortom, doe het gene wat bij jou het beste werkt ;)
Het is een stukje aankleding bij je ps5 vind ik zelf echter zou het zonde zijn als het ten koste gaat van je levensduur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laugh
  • Niet online
mxmemx schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 15:59:
[...]

Het is een stukje aankleding bij je ps5 vind ik zelf echter zou het zonde zijn als het ten koste gaat van je levensduur.
Vergeet niet dat er nog talloze andere dingen zijn die de controller kunnen verpesten. Denk aan de knopjes, de analog stick, etc. Dit heb ik al vaak genoeg gezien van de vorige generaties. Dus ook al ben je "voorzichtig", die problemen komen wel. Ik denk dat die "verminderde" levensduur van de batterij met de aanname dat het inderdaad zo is, één van de minste zorgen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Nu online
Zolang de batterijduur maar lang genoeg blijft voor een 'speelduur', zodat je die daarna weer middels de dock kunt opladen maakt het niet zoveel uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thijs
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-10 10:59
Ik heb die docking ook en ik mag toch hopen dat Sony geen product ontwerpt waarmee je je controllers verpest. Hij stopt ook met laden zodra hij vol is (leds knipperen niet meer).

En al zou de batterijduur wat naar beneden gaan, dan heb ik er niet heel veel problemen mee omdat ik toch altijd met een vol geladen controller speel en vooralsnog eindig ik met nog ruim voldoende lading (speel max 3-4 uur per keer).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaker74
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-10 12:38
Ik ga dat externe station ook gebruiken. Ik ga er vanuit dat de controller en laadstation zo slim zijn dat hij uitgaat als hij vol is. Dat doet de controller nu ook al op de PS4PRO. De controller stopt met laden zodra hij vol is. (LEDS gaan uit). Ik verwacht dus niet dat hij er daaronder zal lijden.

Wel is een punt dat het beter is voor een batterij/accu om volledig te ontladen en dan opladen. De levensduur van een accu hangt o.a. ook vast aan de aantal oplaadmomenten. Op zich zal een accu wat langer mee gaan als je hem volledig ontlaadt en dan volledig oplaadt dan aan accu die je elke keer half oplaadt. Maar of je dat echt gaat merken.... Denk het niet.. Ik heb eigenlijk altijd zeer goede ervaringen met accu's die Sony gebruikt door de jaren heen. Dus het zal meevallen wat je ook doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lashrom
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 03:39
Weet iemand waar ik een Sony Pulse headset kan halen? Ik wou ze nog bij de Mediamarkt halen want hoorde dat ze fysiek nog in de winkels verkrijgbaar zijn, maar vanwege de nieuwe maatregelen kan je nu alleen online bestellingen doen. Het lijkt alsof ze helemaal uitverkocht zijn ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-10 21:51

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Topicstarter
Lashrom schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 16:26:
Weet iemand waar ik een Sony Pulse headset kan halen? Ik wou ze nog bij de Mediamarkt halen want hoorde dat ze fysiek nog in de winkels verkrijgbaar zijn, maar vanwege de nieuwe maatregelen kan je nu alleen online bestellingen doen. Het lijkt alsof ze helemaal uitverkocht zijn ...
Waarom geen Steelseries 7? veel betere kwaliteit en beter verkrijgbaar.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• endless
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Chaoss schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 16:42:
[...]

Waarom geen Steelseries 7? veel betere kwaliteit en beter verkrijgbaar.
Heb je ergens onderbouwing voor de betere kwaliteit?
Is er ergens een goede review geweest? Iemand die ze beide heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richie B
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 25-04 13:12
Smeldor schreef op woensdag 16 december 2020 @ 23:55:
[...]

Al de ps5 hebben hier gewoon last van. De ene is er wat gevoeliger voor als de andere en de meeste zal het niet eens opvallen als ze het geluid van de tv/speakers op staan hebben.

Ik stoor me er ook niet enorm aan maar vind wel dat ze dit beter voor elkaar hadden moeten hebben. De Xbox series x heeft het namelijk niet dus het kan wel goed.

Ik heb wel de versie met de stille fan dus misschien valt de Coil whine hierdoor nog net iets meer op
Dat kan idd het geval zijn ja, ik hoor de fan ook helemaal niet. Denk dat Sony bespaard heeft op de voeding. Zodra de PS5 aan het "werk"moet hoor je het rondom de power-ingang. Maar zoiezo stiller dan de PS4 Pro, en als ik er niet op focus (dat is een beetje mijn probleem haha) en ik zit in de game dan merk je het niet.

Maar goed, ben wel wat gewend met GPU's in de PC...op PC gebruik ik zoiezo een headset, die kaarten kunnen behoorlijk janken (2080Ti/3080).

Al om al ik ben dik tevreden met de nieuwe console _/-\o_

Goed weekend !

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• tovenaar1988
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 21-04-2024
endless schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 16:49:
[...]

Ik heb beiden geprobeerd en vind de meerprijs voor de steelseries niet te rechtvaardigen. Geluidskwaliteit van de 7p zou beter moeten zijn maar ik heb geen tot bijna geen kwaliteitsverschil in audio kunnen waarnemen. De microfoon van de 7p is daarin tegen wel beter dan die van de pulse 3d. De pulse 3d voelt wat plastic aan waardoor hij wat goedkoper aan voelt maar hij zit verder prima. De steelseries voelt wat meer premium aan door de ski bril hoofdband en dergelijke. Maar in de praktijk maakt dat voor mij geen verschil.

Het geen wat mij naar de pulse trok was natuurlijk de prijs en de mogelijkheid om het volume on the fly te regelen tussen game audio en chat op de headset. Ook speelde bij mij mee dat ik tot de release van de ps5 met de allereerste ps3 7.1 headset van sony heb gespeeld dus tweigel over de levensduur heb ik niet.

Oja niet te vergeten, bij de pulse schakelt de audio automatisch over naar de tv of versterker wanneer je de headset uit zet. Bij de steelseries is dit niet het geval en moet je de elke keer wanneer je zonder headset wilt gamen de usb ontvanger ontkoppelen.

Mand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 14-10 22:06
[...]

Probeer ze beide uit mocht je twijfelen, qua comfor is arctis 7 beter. Geluid wil ik een 2 niet zeggen, denk dat de pulse alleen maar beter wordt als sony met sen EQ app komt net als voor vorige sony headsets.

(vind wel dat arctis 7 erg weinig bass heeft, en bij explosies kraakt als je hem te hard hebt staan, en nog stees micro usb voor het opladen) vroeger kwam de arctis 7 2019 editie in de aanbieding voor €100 ook niet meer dan waard, 7p,x, hebben allemaal hetzelfde geluid als de eerste arctis 7.

Heb zelf pulse 3d totdat hyperx cloud ll wireless te koop is bij amazon.

[ Voor 29% gewijzigd door Amaze86 op 18-12-2020 17:43 ]

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lashrom
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 03:39
Thanks all! Ik zal ze beiden wel proberen, alhoewel het best een prijsverschil is.
Moet eerlijk zeggen dat de Pulse naast de nadeel van de microfoon veel beter uitziet en meer past bij de PS5.
We gaan lekker op zoektocht, ik had alleen nooit verwacht dat zelfs de headset moeilijk verkrijgbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AeronNL
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 30-04-2021
Shaker74 schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 16:22:
Ik ga dat externe station ook gebruiken. Ik ga er vanuit dat de controller en laadstation zo slim zijn dat hij uitgaat als hij vol is. Dat doet de controller nu ook al op de PS4PRO. De controller stopt met laden zodra hij vol is. (LEDS gaan uit). Ik verwacht dus niet dat hij er daaronder zal lijden.

Wel is een punt dat het beter is voor een batterij/accu om volledig te ontladen en dan opladen. De levensduur van een accu hangt o.a. ook vast aan de aantal oplaadmomenten. Op zich zal een accu wat langer mee gaan als je hem volledig ontlaadt en dan volledig oplaadt dan aan accu die je elke keer half oplaadt. Maar of je dat echt gaat merken.... Denk het niet.. Ik heb eigenlijk altijd zeer goede ervaringen met accu's die Sony gebruikt door de jaren heen. Dus het zal meevallen wat je ook doet.
Volgens mij is volledig ontladen en dan weer vol laden juist niet goed voor de levensduur.
Een accu gaat een X aantal laadcycli mee.
1 laadcyclus is van helemaal leeg naar helemaal vol.
Als je dus een halfvolle accu oplaad dan is dat een halve laadcyclus.
Dit is bijvoorbeeld bij een MacBook/laptop ook zo.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• endless
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
AeronNL schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 17:53:
[...]

Volgens mij is volledig ontladen en dan weer vol laden juist niet goed voor de levensduur.
Een accu gaat een X aantal laadcycli mee.
1 laadcyclus is van helemaal leeg naar helemaal vol.
Als je dus een halfvolle accu oplaad dan is dat een halve laadcyclus.
Dit is bijvoorbeeld bij een MacBook/laptop ook zo.
Ik geloof dat je je accu altijd tussen de 20% en 80% moeten houden voor de beste levensduur. Niet te doen dus. ;)

Anyway, ik heb mijn PS4 controllers altijd in dock gehad - en die kregen maximaal 3 uur stroom - en heb de accuduur nooit als te kort ervaren. Volgens mij zijn de controllers (of de console) ook slim en gaat ie niet laden als ie nog voldoende capaciteit heeft.

Conclusie: Lekker in je dock hangen, Sony heeft ze niet voor niets uitgegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppleFan2007
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 14-10 21:54
Ik was even aan het rondkijken op Tweakers naar de PS5 en zelfs hier worden de PS5's aan hoge prijzen verkocht via vraag & Aanbod.
Op veel sites had ik dat verwacht maar niet op Tweakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dglavimans
  • Laatst online: 14-10 20:39
Hm net in het NOS journaal over Cyberpunk.. Wat een drama voor het bedrijf zeg

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Amaze86
@AppleFan2007 Vrije handel he, iedereen moet het zelf weten.

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • +5 Henk 'm!
AppleFan2007 schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 18:14:
Ik was even aan het rondkijken op Tweakers naar de PS5 en zelfs hier worden de PS5's aan hoge prijzen verkocht via vraag & Aanbod.
Mm niet echt uniek hoor. Al die zaken gaan gewoon op alle 2e hands sites. Tweakers hoort daar tegenwoordig gewoon bij.

Je verkoopt al jaren niet meer alleen aan tweakers via V&A. Veel leden met 0 berichten op forum en frontpage etc.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • +3 Henk 'm!
dglavimans schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 18:14:
Hm net in het NOS journaal over Cyberpunk.. Wat een drama voor het bedrijf zeg
Als je bewust dit soort keuzes maakt dan moet je ook op de blaren zitten en dat gebeurt nu gelukkig ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Awesomegames
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 14-10 12:36
Kan je Gamekeys van ps4 die je kan aanschaffen op internet gebruiken op de ps5?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dglavimans
  • Laatst online: 14-10 20:39
Donstil schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 18:51:
[...]

Als je bewust dit soort keuzes maakt dan moet je ook op de blaren zitten en dat gebeurt nu gelukkig ook.
Opeenstapeling van foute keuzes in een hele korte tijd.. Dat het nu NOS enzo bereikt, het maakt niet eens meer uit of ze de game kunnen fixen over een jaar.. Geloof echt dat het bedrijf finished is

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dglavimans schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 18:58:
[...]

Opeenstapeling van foute keuzes in een hele korte tijd.. Dat het nu NOS enzo bereikt, het maakt niet eens meer uit of ze de game kunnen fixen over een jaar.. Geloof echt dat het bedrijf finished is
NOS gaat wel wat ver ook, dit boeit de normale mens niets lijkt mij.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 07:59
Donstil schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 19:15:
[...]

NOS gaat wel wat ver ook, dit boeit de normale mens niets lijkt mij.
Hebben vast een kpi voor bereik jeugd:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 14-10 12:24
dglavimans schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 18:58:
[...]

Ze hebben in ieder geval een giga probleem nu. Want de ontwikkeling heeft wel handen vol geld gemist. Wordt het een klapper dan verdienen ze bakken met geld, valt het flink tegen dan kom je snel in de problemen terecht... De financiering (die er zeker is) moet toch terugbetaald worden.

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evertt
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 06:14
Als de ps5 in rust stand staat en verbindt de controller via USB om deze op te laden. Zie ik op de controller geen lampje branden dat deze aan het opladen is.
Klop dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Worst
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 10:17

The_Worst

Unox

@Evertt Controller moet geel oplichten.

If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordy89
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 14-10 21:59
Vandaag mijn PS ontvangen van MM. Nu nog spellen erbij. Ik twijfel op dit moments tussem Demon soul en AC Valhalla. Beide series nog nooit gespeeld. Ik heb begrepen dat AC makkelijker en toegankelijker is en Demon Soul complexer. Zelf vind ik de stijl van Witcher en Skyrim erg leuk. Iemand tips welke van de 2 ik dan het beste kan kopen? Waarschijnlijk vaker gevraagd, maar ook in beide topics van de games kan ik het niet vinden.

Heeft iemand tips welke ik het beste kan kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evertt
Bedankt. Hij laat wel op als de ps5 aan staat.
Alleen niet in ruststand. Ik vraag me af of daar wel spanning op staat als de ps5 in rust stand staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08:41
Evertt schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 21:45:
[...]

Alleen niet in ruststand. Ik vraag me af of daar wel spanning op staat als de ps5 in rust stand staat.
Heb je dat wel aangezet in de instellingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AeronNL
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 30-04-2021
[...]

Toen mijn ps5 in ruststand stond en ik toen de controller aansloot, gebeurde er niets, geen oplichtend led, de controller werd niet opgeladen.
Als ik de controller aansluit terwijl de console aan staat, en de ps5 dan in ruststand zet dan blijft de controller wel opladen.
Meer mensen dit probleem?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JackAvery
  • Registratie: Januari 2010
  • Nu online
AppleFan2007 schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 18:14:
Ik heb gisteren een stukje getypt over de PS5 verkoop rond launch en bespreek daar ook wat data over scalping. Het komt momenteel gewoon heel veel voor - zie bvb de cijfers in de USA - en dit zal nog wel duren tot Sony zijn bevoorrading kan afstemmen op de reële vraag. Helemaal niet verrassend dus dat we dat ook op de V&A zien.

Zie ook PS5 lancering na één maand: verkoopcijfers onder de loep genomen, waar ik verder de launchcijfers in vijf verschillende landen kort bespreek.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pepper92
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 07:21
@jordy89

De souls-serie en bloodborne zijn moeilijk & onvergefelijk. Maar wat ik hoor is dat met demon’s soul nog erger dan met de andere games. Heb t zelf nog niet gespeeld.

Tip: speel Bloodborne (gratis via de PS collection). Als het wat voor je is, dan is het de moeite €80 uit te geven aan Demon’s Soul. (En ik hoop ondertussen op mensen die ‘t niet op die manier doen en t spel na 2 uur frustratie op marktplaats zetten 😅)

[ Voor 93% gewijzigd door Pepper92 op 19-12-2020 08:40 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• yinx84
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14-10 18:46
Pepper92 schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 08:37:
@jordy89

De souls-serie en bloodborne zijn moeilijk & onvergefelijk. Maar wat ik hoor is dat met demon’s soul nog erger dan met de andere games. Heb t zelf nog niet gespeeld.

Tip: speel Bloodborne (gratis via de PS collection). Als het wat voor je is, dan is het de moeite €80 uit te geven aan Demon’s Soul. (En ik hoop ondertussen op mensen die ‘t niet op die manier doen en t spel na 2 uur frustratie op marktplaats zetten 😅)
Ik heb recent Demon's Souls uitgespeeld en die vond ik het makkelijkst van allemaal. Maar dat was dan als magic user, dat schijnt toch de onofficiele easy mode te zijn.

Moeilijkste is Sekiro. En niet zo'n beetje ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zvennn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-04 12:52
[...]

Bij je instellingen kan je het aanzetten. Daarnaast begreep ik dat de poort aan de voorkant max 3 uur spanning levert, dus als je ps5 al een tijdje in rust modus staat zal je controller niet gaan laden en geen geel ledje gaan branden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Zvennn schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 09:53:
[...]

Bij je instellingen kan je het aanzetten. Daarnaast begreep ik dat de poort aan de voorkant max 3 uur spanning levert, dus als je ps5 al een tijdje in rust modus staat zal je controller niet gaan laden en geen geel ledje gaan branden.
Dat is een instelling toch, je kunt de poort ook altijd spanning laten geven dacht ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cold_as_ijs
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 11:19
Shaker74 schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 16:22:

Dit geld voor NiMh accu’s en oudere batterij technologie. Je had bv acculaders voor boormachines die de accu eerst volledig ontladen voordat ze weer volgeladen werden, wat natuurlijk een eeuwigheid duurde.
Li accu’s kan je het best tussen 20%-80% houden. Wat je tegenwoordig ziet is dat ze de batterij groter maken dan wat je tot je beschikking krijgt. Softwarematig wordt je batterij niveau beperkt. Hierdoor gaat de batterij veel langer mee. En niet te vergeten, Li batterij heeft aansturing electronica nodig. Als je batterij te ver leeg trekt kan het zo zijn dat je hem niet meer opgeladen krijgt, had dit met mijn Nokia N9 ook gehad, gelukkig was dit op te lossen door de firmware te gaan flashen en bij een pbepaald percentage te stoppen.

Wat betreft de docking, ik had mijn ps4 controllers in een chinese docking staan. Merkte na 2 jaar geen verslechtering van de batterijduur, verwacht met de Sony docking dat dit ook wel goed zit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepper92
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 07:21
yinx84 schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 09:14:
[...]

Ik heb recent Demon's Souls uitgespeeld en die vond ik het makkelijkst van allemaal. Maar dat was dan als magic user, dat schijnt toch de onofficiele easy mode te zijn.

Zoals gezegd ik moet ‘m nog spelen 😅
Maar goed met Bloodborne (of Sekiro, ook nog niet gespeeld) kan je er denk ik wel achter komen of het genre je ding is

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]
Ik meen ergens gelezen te hebben dat het ook van je kabel afhangt. Gebruik je de originele bijgeleverde kabel ?
Er was alleszins een fix in een van de post-launch system updates, maar ook bij mij is het nog niet helemaal zoals het hoort. Ik merk nu dat Move Controllers niet upladen vanuit rust op de voorste USB-A, en ook de PSVR headset werkt niet met de voorste USB-A.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppleFan2007
Ik ben begonnen met The Last Of US en had Part 2 ook al gekocht.
Ik geraak er echt moeilijk in en ik vind dat er soms te veel cutscenes zijn waardoor ik soms denk dat ik gewoon naar een film kijk.
wordt dit in Part 2 beter of juist slechter?
Hoe geraak ik makkelijker in het verhaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ace
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-10 18:00

Ace

Happy Happy Joy Joy

tovenaar1988 schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 17:33:
[...]

Oja niet te vergeten, bij de pulse schakelt de audio automatisch over naar de tv of versterker wanneer je de headset uit zet. Bij de steelseries is dit niet het geval en moet je de elke keer wanneer je zonder headset wilt gamen de usb ontvanger ontkoppelen.

Mand
Dat is niet nodig, je kan bij Sound (1x PS knop, balk onderin) kiezen tussen Headset of HDMI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amaze86
Arctis 9 voor €156,11 bij amazon.fr

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cardwizard
@AppleFan2007 dat is het soort spel, als je niet in het verhaal raakt huis door die cutscenes dan is het niet jouw soort spel denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H.Boss
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12-10 01:23

H.Boss

Hugo Boss

AppleFan2007 schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 12:55:
Ik ben begonnen met The Last Of US en had Part 2 ook al gekocht.
Ik geraak er echt moeilijk in en ik vind dat er soms te veel cutscenes zijn waardoor ik soms denk dat ik gewoon naar een film kijk.
wordt dit in Part 2 beter of juist slechter?
Hoe geraak ik makkelijker in het verhaal?
Dat heb ik dus ook, ik vind The last of us wat traag op gang komen en heb er al wat uurtjes in zitten.

Waar bijv. Uncharted 4 en God of War veel pakkender zijn.

Gisteren met Ghost of Tsushima begonnen en dat is echt next level, zowel verhaal, cinematics als de graphics. Tot nu toe voor mij een van de beste games.

"Would you prefer my normal method of conflict resolution?" - Dexter Morgan-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppleFan2007
H.Boss schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 14:01:
[...]

Dat heb ik dus ook, ik vind The last of us wat traag op gang komen en heb er al wat uurtjes in zitten.

Waar bijv. Uncharted 4 en God of War veel pakkender zijn.

Gisteren met Ghost of Tsushima begonnen en dat is echt next level, zowel verhaal, cinematics als de graphics. Tot nu toe voor mij een van de beste games.
Waar zit je ongeveer in The Last Of Us, ik kreeg net de opdracht om Ellie ergens naar toe te smokkelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppleFan2007
Cardwizard schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 13:58:
@AppleFan2007 dat is het soort spel, als je niet in het verhaal raakt huis door die cutscenes dan is het niet jouw soort spel denk ik
Het zijn er wel veel cutscenes maar waar ik me tot nu toe het meeste aan stoor is dat er weinig actie is, tot nu toe heb ik alleen maar rondgelopen en af en toe wat mensen neergeschoten.
Het is niet dat ik al ben verwonderd van hoe spectaculair een missie was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AchtungYall
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 19-09 15:48
TLOU is vooral het verhaal wat het hem doet, de gameplay is wat traag maar dat vond ik heel vet.

Zojuist deel 2 besteld door de MediaMarkt dagdeal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H.Boss
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12-10 01:23

H.Boss

Hugo Boss

AppleFan2007 schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 14:05:
[...]

Waar zit je ongeveer in The Last Of Us, ik kreeg net de opdracht om Ellie ergens naar toe te smokkelen.
Dan moet ik even kijken, een tijdje niet gespeeld nu.
AchtungYall schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 14:37:
TLOU is vooral het verhaal wat het hem doet, de gameplay is wat traag maar dat vond ik heel vet.

Dat klopt ook wel, ik ben zelf ook een groot voorstander van een goed verhaal in een game. Want als je dan naar Uncharted 4( ook van Naughty Dog) kijkt dan is de interactie tussen de twee broers(en andere personages) veel actiever en spontaner. En de actie/speelsnelheid veel vloeiender.

"Would you prefer my normal method of conflict resolution?" - Dexter Morgan-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje
  • Laatst online: 11:25

uchiha tijntje

Seriously.... (gow 2 mp sux)

Houd er rekening mee dat je in feite met The Last of Us 1 gewoon een PS3 game aan het spelen bent... Dus plaats de gameplay etc ook in die context.

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AchtungYall
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 19-09 15:48
Ik lees op sommige sites dat TLOU2 adaptive trigger support heeft? Klopt dit? Aangezien het wel een PS4 game is, verwarrend allemaal :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolene66
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 29-12-2022
Beide TLOU zijn wat trager dan de meeste games, maar er zitten voor mij voldoende actie stukken in. Bij de eerste duurt het wel wat langer voordat er meerdere van dat soort actie stukken komen, maar die zitten er wel echt in. Maar het blijft een filmische game met prachtige (naar mijn mening) cutscenes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolene66
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 29-12-2022
AchtungYall schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 15:07:
Ik lees op sommige sites dat TLOU2 adaptive trigger support heeft? Klopt dit? Aangezien het wel een PS4 game is, verwarrend allemaal :P
Heb ik nog niet gemerkt, of ik moet een update hebben gemist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chelseamarre123
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 11:09
Ace schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 13:29:
[...]

Dat is niet nodig, je kan bij Sound (1x PS knop, balk onderin) kiezen tussen Headset of HDMI.
Heb in de instellingen ergens gevonden wat je main output is. Die gaat hij dan telkens gebruiken wanneer je opstart.

Had ook steeds geen audio omdat die mijn headset als main output zag en die niet standaard aanstaat

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cold_as_ijs
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 11:19
AppleFan2007 schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 14:08:
[...]

Het zijn er wel veel cutscenes maar waar ik me tot nu toe het meeste aan stoor is dat er weinig actie is, tot nu toe heb ik alleen maar rondgelopen en af en toe wat mensen neergeschoten.
Niet aan Days gone beginnen dan, want dat is volgens mij het toppunt van cut scenes. Ik had me bij TLOU niet aan geërgerd dus staat me ook niet bij dat er veel cutscenes in zaten. De actie wordt wat beter later in het spel, verder goeie ladder simulator 😁. Maar de cutscenes zijn uiteindelijk ook de manier om het verhaal te vertellen en dat was ook wat de game sterk maakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cardwizard
Heb me van het weekend al prima vermaakt met Cold War voor 5 euro..... spel zou ik anders ook nooit gekocht hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
Komt net de postbezorger met Immortals en Borderlands 3, stond op het punt om Ghost of Tsushima en Miles Morales te bestellen... wacht ik nog maar even mee denk ik :9

[ Voor 41% gewijzigd door Cardwizard op 19-12-2020 18:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Hier ook begonnen aan TLOU (via PS Plus). Heb deel II ook al in huis. Na Astro’s Playroom en Spider-Man Remastered uitgespeeld te hebben wilde ik eigenlijk beginnen aan Miles Morales, maar ben even uitgeslingerd en toe aan iets anders.Twijfelde tussen God of War en TLOU, gekozen voor de laatste.

Het verhaal pakt mij direct, terwijl ik de gameplay niet heel bijzonder vind. Meest opmerkelijke vind ik dat ik mij had voorbereid op een enorme terugval in graphics t.o.v. Spider-Man Remastered, maar dat is echt niet nodig. Mijn mond valt regelmatig open van verbazing vanwege de sfeervolle omgevingen! :) Nu al zin in TLOU2. Voor mij ook wel weer het bewijs dat een prachtig opgepoetste PS3 game van een hele goede ontwikkelaar indrukwekkender kan zijn dan een game die het vooral moet hebben van technieken als 4K, HDR en Raytracing.

ps. voordeel van de afgelopen generatie op het andere platform gespeeld te hebben is dat ik nu een enorme backlog aan gave ps exclusives kan ervaren. :*)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 19-12-2020 19:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kyhfin
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12-08 21:37
AchtungYall schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 14:37:

Ik ook. Bedankt. Ik twijfel nog steeds of het mijn game is. Deel 1 wel bijna uitgespeeld, maar ben niet zo van de enge delen in het donker. De buiten beelden zijn wel erg mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evertt
Heb de ps5 bijna een week.
Het is wel €500 waard.

De controller laad nu op in ruststand. Was even de handleiding lezen.

Ik blijf het een lelijk apparaat vinden zoals liggend als staand. Hier had Sony wat meer aandacht kunnen besteden. Maar smaken verschillen.

Astro game room is een mooie demo om te laten zien wat de ps5 kan daar is Sony goed in geslaagd.

Heb tijdens de aanschaf Spiderman miles Morales gekocht. Helaas past deze game niet bij mij.

Kijk echt uit naar Ratchet & Clank. Ik twijfel voor nu Sackboy te nemen.
Wel jammer dat de ps5 op dit moment niet veel games heeft maar dat komt zeker goed in de toekomst.

De ps5 is inderdaad stil tijdens games en tijdens het kijken van een blu-ray.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Evertt schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 20:33:
Ik twijfel voor nu Sackboy te nemen.
Mijn vrouw speelt het al vanaf de PlayStation 3 (Little Big Planet), wil je echt een glimlach op je gezicht telkens als je deze game start dan is dit zeer zeker een aanrader én is sinds kort is er ook de vier speler co-op modus bijgekomen.

[YouTube: Sackboy: A Big Adventure - Launch Trailer | PS5]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donny12
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 23-11-2022
Hoi,

Even een vraagje mijn tv heeft hdr.
Mijn playstation is aangesloten via een soundbar die dit inpricipe allemaal ondersteund.
Als ik hdr op automatisch zet en deze daarna wil aanpassen dan zegt die dat hdr uit staat en dat ik deze dus niet kan aanpassen.

Kan iemand me hiermee helpen hoe ik dit kan oplossen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Evertt
@donny12 staat HDR aan op je HDMI poort?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binz
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 30-12-2024
yinx84 schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 09:14:
[...]

Bloodborne vond ik echt fantastisch. De sfeer, spanning en voldoening bij een goeie klap.

Sekiro daarentegen verschrikkelijk. Veel van verwacht. Het verhaal pakt mij niet. Moeilijkheidsgraad is zeer hoog, dat is op zich geen probleem, maar ik haal er weinig voldoening uit en ben echt klaar met het niet verder kunnen komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RMX
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-10 23:22

RMX

Ik kan niet wennen aan de controller.
De handvaten achter open spits af, niet afgerond.
Dat is irritant aan mijn handen.
Hebben meer mensen hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donny12
@Evertt ja heb ik aan maar ik begreep van iemand dat je dus een spel moet starten en dat de hdr dat automatisch aan gaat. Maar ik vind het raar dat hdr op uit blijft staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donny12
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XYJuWSIXdTN8u4xFqche4ERJxTs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tZyQufdwC1TShmRCZZST3BTY.jpg?f=fotoalbum_large

Dit is mijn instelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donny12
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oJLdLOR4-me17zVjKhfQk4NBB8Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/l1vBal4tyZzwAu1iCcbr3CRe.jpg?f=fotoalbum_large

En toch staat hdr dan uit heel raar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donny12
Hij doet het al. Playstation schijnt problemen te hebben met hdr via een soundbar. Nu rechtstreeks aangesloten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WinterX
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Heeft hier iemand LG CX oled tv? Kan ik Freesync Premium aanzetten als ik gebruik ps5?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Casual_T
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 28-09 22:43
Dacht even de Cold War trial te doen. Zie ik na kort te hebben gespeeld 'PS4' in de HUD staan. Ik kon al geen extra graphics mode oid vinden.. Iemand een idee hoe ik de PS5 versie krijg?

Op de 3 puntjes klikken geeft me geen kans om te wijzigen van gameversie. Ook de PS5 versie kon ik niet in de store vinden...

Edit: in de Store zie ik nu alleen Free Version (PS4). Is alleen de PS4 versie als Trial?!

[ Voor 12% gewijzigd door Casual_T op 20-12-2020 01:55 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
WinterX schreef op zondag 20 december 2020 @ 00:47:
Heeft hier iemand LG CX oled tv? Kan ik Freesync Premium aanzetten als ik gebruik ps5?
Nee momenteel nog niet, VRR zal middels een update in de toekomst ondersteund worden wat volgens mij hetzelfde doet als freesync/gsync.

🎶 Gets a little messy in heaven 🎶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeroY85
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 10:22
Casual_T schreef op zondag 20 december 2020 @ 01:51:
Dacht even de Cold War trial te doen. Zie ik na kort te hebben gespeeld 'PS4' in de HUD staan. Ik kon al geen extra graphics mode oid vinden.. Iemand een idee hoe ik de PS5 versie krijg?

Op de 3 puntjes klikken geeft me geen kans om te wijzigen van gameversie. Ook de PS5 versie kon ik niet in de store vinden...

Edit: in de Store zie ik nu alleen Free Version (PS4). Is alleen de PS4 versie als Trial?!
Helaas wel ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denman
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Is er überhaupt veel verschil tussen de versies? Behalve Dualsense features dan.
Lees her en der dat het grafisch niet top is op de PS5. Maar goed, dat is CoD volgens mij nooit echt geweest :P

Ben nu ook free MP aan het doen en het speelt wel weer ouderwets lekker weg. Twijfel er toch weer aan om de cross gen aan te schaffen mocht het m’n aandacht de komende week vast blijven houden.

Join het GoT Pulse-Team!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
TLOU2 inmiddels uitgespeeld, 1 woord: wauw!
Ik zit nu een paar uren in Ghost of Tsushima, wat een sfeervolle game! Ook nog eens 60 fps op de PS5. Ziet er mooier uit dan verwacht.
[...]

Eigen ervaring, reviews zijn er vast wel.

Geluids kwalitiet is denk ik vergelijkbaar. Maar de Steelseries is duidelijk betere bouwkwaliteit, dat voel je aan alles als je ze beide in je handen hebt. Tevens had ik ik al na een paar minuten last van de rubberen band van de Sony koptelefoon, steelseries zit perfect, draagcomfort is toch wel heel erg belangrijk bij een koptelefoon

Ik gebruik nu de HyperX cloud 2 headset, die is bedraad maar heeft wel betere geluidskwaliteit dan de Sony en de Steelseries. Is ook een koptelefoon die het goed doet met muziek, die gebruik ik ook aan mijn telefoon.

Het is dat er nu een lockdown is anders kun je ze bij de meeste Mediamarkten qua draagcomfort uitproberen.

[ Voor 13% gewijzigd door Chaoss op 20-12-2020 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Chaoss schreef op zondag 20 december 2020 @ 11:07:
[...]

Geluids kwalitiet is denk ik vergelijkbaar. Maar de Steelseries is duidelijk betere bouwkwaliteit, dat voel je aan alles al je ze beide in je handen hebt. Tevens had ik ik al na een paar minuten last van de rubberen band van de Sony koptelefoon, steelseries zit perfect.

Ik gebruik nu de HyperX cloud 2 headset, die is bedraad maar heeft wel betere geluidskwaliteit dan de Sony en de Steelseries. Is ook een koptelefoon die het goed doet met muziek.

Het is dat er nu een lockdown is anders kun je ze bij de meeste Mediamarkten qua draagcomfort uitproberen.
Die lockdown is wel klote, ik kan nu niet met mijn kapotte controller terug naar de mediamarkt volgens mij.
Die controller is overleden, aansluiten via usb dan gaat er één keer kort een oranje lichtje onder de touchpad aan, en vervolgens doet hij niets meer, kan hem niet aan zetten, en de reset knop doet ook niets :-(
Gelukkig heb ik nog een 2e controller.

edit: Nvm, heb de volgende pagina gevonden: https://www.mediamarkt.nl...irus.html#reparatieretour :)
Kan blijkbaar dus nog wel, morgen dan maar even doen.

[ Voor 7% gewijzigd door Kalder op 20-12-2020 11:15 ]

🎶 Gets a little messy in heaven 🎶

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Denman schreef op zondag 20 december 2020 @ 11:02:
[...]

Is er überhaupt veel verschil tussen de versies? Behalve Dualsense features dan.
Lees her en der dat het grafisch niet top is op de PS5. Maar goed, dat is CoD volgens mij nooit echt geweest :P

Ben nu ook free MP aan het doen en het speelt wel weer ouderwets lekker weg. Twijfel er toch weer aan om de cross gen aan te schaffen mocht het m’n aandacht de komende week vast blijven houden.
Vind SP op de Ps5 wel indrukwekkend eigenlijk. Zowel de framerate als de beelden.

Samen met de volledige ondersteuning van de DS1 echt een goeie inkijk in “next gen” (wat nu natuurlijk current gen is) gaming.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
AppleFan2007 schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 14:08:
[...]

Het is inderdaad een story driven game, dus veel cutscenes ontkomt je niet aan. Veel gebieden met vijanden moet je grotendeels met stealth door zien te komen anders red je het niet. Daarnaast moet je veel resources vinden om spullen te craften en de weg zoeken door de omgeving met daarbij behorende 'puzzels'

Ik heb net part 2 uitgespeeld en ik zou zeggen dat mijn beste game ervaring van de afgelopen 10-15 jaar is. Die game heeft dezelfde opbouw als deel 1, misschuen iets meer actie.

[ Voor 4% gewijzigd door Chaoss op 20-12-2020 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Casual_T
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 28-09 22:43
Potverdorrie. Gemiste kans van Activision..

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• FMS
  • Niet online

FMS

Daar is die dan!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-10 20:29
Je was me voor :'(

Briljant weer, Ik ga mijn PS5 nog even knuffelen...

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reputatio
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 14-10 12:47
Ik las verschillende berichten over de ‘glitch’ om Cold War voor 5 euro te krijgen. Dit heb ik gisteren geprobeerd maar tevergeefs. Op internet verder niets kunnen vinden hierover.

Kan iemand bevestigen of dit al is gefixt of dat dit nog werkt?

Ik had Warzone gedownload, via de Franchise Store de Cold War trial gedownload maar zag toen nergens (in de game en via de PSN Store) de upgrade voor 5 euro.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Starbucks
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 19-02-2021
reputatio schreef op zondag 20 december 2020 @ 12:04:
Ik las verschillende berichten over de ‘glitch’ om Cold War voor 5 euro te krijgen. Dit heb ik gisteren geprobeerd maar tevergeefs. Op internet verder niets kunnen vinden hierover.

Ik had Warzone gedownload, via de Franchise Store de Cold War trial gedownload maar zag toen nergens (in de game en via de PSN Store) de upgrade voor 5 euro.
Kan niet meer, werkte slechts een paar uur. Helaas dus...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lekkerboeie86
  • Registratie: Januari 2013
  • Nu online
reputatio schreef op zondag 20 december 2020 @ 12:04:

https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/65296630

Hier vind je het stappenplan, maar is waarschijnlijk al gepatched. Gisteren campaign uitgespeeld en alle bijbehorende trophys behaald. Zombies ga ik nog is bekijken. Multiplayer werkt ook gewoon volledig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amaze86
@Lekkerboeie86 Hoelang is de campaign...ga er denk mee aan de slag na last of us 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yinx84
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14-10 18:46
Lekkerboeie86 schreef op zondag 20 december 2020 @ 12:20:
[...]

https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/65296630

Hier vind je het stappenplan, maar is waarschijnlijk al gepatched. Gisteren campaign uitgespeeld en alle bijbehorende trophys behaald. Zombies ga ik nog is bekijken. Multiplayer werkt ook gewoon volledig.
Het was mij om 22:20 die avond gelukt, maar een maatje van me die het pas om 22:40 kon proberen vistte al buiten de boot. Was dus relatief snel al gefixt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkerboeie86
  • Registratie: Januari 2013
  • Nu online
Amaze86 schreef op zondag 20 december 2020 @ 12:32:
@Lekkerboeie86 Hoelang is de campaign...ga er denk mee aan de slag na last of us 2.
Best wel kort. Speelde hem op veteran op mijn gemak. Denk 5 uurtjes ofzo. Daarna nog 2/3 uurtjes wat trophys behaald. Hiervoor wat missies opnieuw gespeeld op recruit.

Vond het wel aardig, maar full price zou ik er nooit voor betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shadowkid053
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 12-10 01:50
Ik zit nu een paar uren in Ghost of Tsushima, wat een sfeervolle game! Ook nog eens 60 fps op de PS5. Ziet er mooier uit dan verwacht.

[...]

Geluids kwalitiet is denk ik vergelijkbaar. Maar de Steelseries is duidelijk betere bouwkwaliteit, dat voel je aan alles als je ze beide in je handen hebt. Tevens had ik ik al na een paar minuten last van de rubberen band van de Sony koptelefoon, steelseries zit perfect, draagcomfort is toch wel heel erg belangrijk bij een koptelefoon

Ik gebruik nu de HyperX cloud 2 headset, die is bedraad maar heeft wel betere geluidskwaliteit dan de Sony en de Steelseries. Is ook een koptelefoon die het goed doet met muziek, die gebruik ik ook aan mijn telefoon.

En ik zou voor de steelseries wel leren oorkussens aanschaffen. Met de standaard kussen van stof raakt mn oor de speaker. Daarnaast zit het leren kussen met iets meer grip op je hoofd en isoleert die het geluid beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-09 22:23

NoE

Que?

Is het tegenwoordig al mogelijk met de ps5 om normale BT headsets aan te sluiten?

We love the smell of innovation in the morning!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
NoE schreef op zondag 20 december 2020 @ 12:55:
Is het tegenwoordig al mogelijk met de ps5 om normale BT headsets aan te sluiten?
Nope helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn PS5 crasht weleens in Spider-Man (3x op 25 uur speeltijd). Een keer werkten de controls niet meer (Spiderman liep alleen nog maar naar rechts), de tweede keer was een freeze met een hele harde piep en de derde keer bleef het beeld zwart tijdens een overgang. Ik maak mij niet zo druk, herstart de console (harde reset) en speel verder. Ben nog niet veel progress kwijtgeraakt, in alle gevallen was er een recente (auto)save.

Ik heb de afgelopen jaren gegamed op een Xbox One X en Nintendo Switch en kan mij geen crashes herinneren. Maar beide consoles waren toen al een tijdje op de markt. Ik gooi de crashes van de PS5 dus maar onder kinderziektes en speel gewoon lekker verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20-09 10:11

MetroidPrime

Turn it up loud, captain!

Ik heb het op de PS5 nog niet geprobeerd, maar heb voor de PS4 de Creative BT-W2 dongle die goed werkt.

"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Mdekoning
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 05-10 18:31
Voor degene met een PSVR en een TV die HDMI 2.1 ondersteund:
Met deze Switch werkt 4k120hz in HDR op mijn tv.
Scheelt kabels wisselen.

Mijn opstelling is als volgt:
Ps5 <-> switch 1 <-> TV (poort 4)
........................ 2<-> PSVR v1 Box <-> Receiver <-> TV poort 3 (arc)

Op het moment dat je vr wil spelen switch je naar input 3 op de tv en wissel je op de splitter.
wil je iets anders spelen schakel je weer terug.
Als je Playstation helemaal uit gaat en weer aan zet schakel hij ook automatisch weer naar poort 1 op de splitter.

Ik kocht deze zelf met het idee dat ik op deze manier in ieder geval nog wel HDR kon gebruiken. maar 4K120hz werk dus ook. :)

/edit switch geen splitter

[ Voor 3% gewijzigd door Mdekoning op 20-12-2020 23:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evertt
Krijg je genoeg feedback van de controller speakers? Als je een headset gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denman
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Mdekoning schreef op zondag 20 december 2020 @ 15:28:
Met deze Splitter werkt 4k120hz in HDR op mijn tv.
Scheelt kabels wisselen.

Ps5 <-> SPLITTER 1 <-> TV (poort 4)
............................... 2<-> PSVR v1 Box <-> Receiver <-> TV poort 3 (arc)

Op het moment dat je vr wil spelen switch je naar input 3 op de tv en wissel je op de splitter.
Als je Playstation helemaal uit gaat en weer aan zet schakel hij ook automatisch weer naar poort 1 op de splitter.

Ik kocht deze zelf met het idee dat ik op deze manier in ieder geval nog wel HDR kon gebruiken. maar 4K120hz werk dus ook. :)
Dus deze is ook geschikt voor m’n PSVR 1.0 zodat ik niet steeds kabels moet wisselen? Dat was voorheen op de TV niet zo’n ramp maar aangezien de PS5 direct aansluiten op m’n beamer niet echt meer een optie is ben ik ook op zoek naar een makkelijker oplossing. Alles loopt nu via m’n receiver. Beamer gaat tot max 4K / 60hz dus wat jij aan geeft hoeft van mij niet, zolang er altijd maar een HDR signaal doorgegeven wordt in pancake mode vind ik het prima :)

Join het GoT Pulse-Team!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeiOrdinair
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01:22

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

Zeker. BT dongle er in en gaan. Werkte prima op de PS4 en nu ook op mijn PS5. Ik heb een cheap merkloos usb dongle. Gaat prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 09:51
LoeiOrdinair schreef op zondag 20 december 2020 @ 19:30:
[...]

Zeker. BT dongle er in en gaan. Werkte prima op de PS4 en nu ook op mijn PS5. Ik heb een cheap merkloos usb dongle. Gaat prima.
Welke als ik vragen mag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenben
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10-10 09:05
Mdekoning schreef op zondag 20 december 2020 @ 15:28:
Met deze Switch werkt 4k120hz in HDR op mijn tv.
Scheelt kabels wisselen.

Ps5 <-> switch 1 <-> TV (poort 4)
........................ 2<-> PSVR v1 Box <-> Receiver <-> TV poort 3 (arc)

/edit switch geen splitter
Volgens de specs is het een hdmi 2.0 (dus geen 4K 120Hz) switch :?

AMD Ryzen 7 3700x - Sapphire Nitro + RX5700XT - Samsung Odyssey Neo G7 32" | Samsung 65QN93B | Denon AVR-X1700H DAB | Monitor Audio Silver RX6 | BK XXLS 400 FF | PS5 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:25
MetroidPrime schreef op zondag 20 december 2020 @ 15:12:
[...]

Ik heb het op de PS5 nog niet geprobeerd, maar heb voor de PS4 de Creative BT-W2 dongle die goed werkt.
Werkt dit dan met in principe iedere BT headset?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Brogala
  • Registratie: Maart 2014
  • Niet online

[...]

Ik heb zelf toevallig ook de Pulse 3D en 7P gehad en de 7P is inderdaad veel fijner naar mijn mening. Sony's headset voelt plastic aan en de ear pads zijn extreem slecht, ik kreeg binnen 5 min al last van mijn oren. Nog nooit gehad met een andere koptelefoon, maar de pads bij deze waren zo dun dat ze mijn oor aanraakte. Daarnaast leken de pads ook meer op beton dan foam voor mijn gevoel. Ook kan je de skiband verstellen, mijn hoofd is schijnbaar relatief groot waardoor de Pulse erg strak zat maar bij de Steelseries kan ik de skiband langer maken.

Nou heb ik gisteren ook mijn broertjes HyperX Cloud 2 even geleend om te vergelijken en het geluid daarvan was inderdaad een stuk beter, bij beide headsets is het geluid niet al te best (zeker voor de €180 7P). De HyperX' microfoon scheen volgens vrienden ook een stuk beter te zijn.

Het geluid van de meeste headsets blijft bedroevend imo vergeleken met bekende audiomerken als Sennheiser, Beyerdynamic etc.
Jolene66 schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 15:26:
Beide TLOU zijn wat trager dan de meeste games, maar er zitten voor mij voldoende actie stukken in. Bij de eerste duurt het wel wat langer voordat er meerdere van dat soort actie stukken komen, maar die zitten er wel echt in. Maar het blijft een filmische game met prachtige (naar mijn mening) cutscenes
Als je van actie houdt kan je in TLOU2 de difficulty slider voor resources op medium/easy/very easy zetten, de gameplay is verder het beste van alles wat ik ooit gespeeld heb. Veel opties om de situatie aan te pakken, het leukste is naar mijn mening wel met weinig resources spelen zodat je steeds bezig bent met overleven/op het nippertje ontsnapt aan de dood. Maar met genoeg resources kan je ook prima guns blazing gaan en na de proloog is het eigenlijk 20+ uur aan stealth of actie (met heel veel cutscenes).

TLOU1 is inderdaad wat trager, maar daar is het meest genoemde kritiekpunt dat de gameplay wat repetitief kan worden.

[ Voor 20% gewijzigd door Brogala op 21-12-2020 06:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo27
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 24-08 10:42
ikbenben schreef op maandag 21 december 2020 @ 00:26:
[...]

Volgens de specs is het een hdmi 2.0 (dus geen 4K 120Hz) switch :?
Ja dit wil ik ook graag weten. Hoe kan het dat zo'n goedkope 4K switch 120 HZ aankan. En welke HDR is er mogelijk?
HDR10 +/Dolby vision

Anders is dit een werelddeal voor de mensen die zoals ik maar 1 HDMI 2.1 poort op hun tv hebben _/-\o_

Scrooge NL

Pagina: 1 ... 53 ... 329 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Problemen met inloggen, online spelen of downloaden? Kijk dan eerst hier of er geen storing is

De PS VR2 heeft nu een eigen topic! [PSVR2] PlayStation VR 2
Alles rondom defecten, garantie en opsturen: [PS5] Problemen en garantie-afhandelingen
Voor winkelvoorraad en beschikbaarheid etc. [PS5] Beschikbaarheid en levertijden

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten?
Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord