• Pharminepulse
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 04-06 23:19
Gandalf68 schreef op donderdag 19 november 2020 @ 16:40:
[...]

volgens mij luisteren ze niet ...... iets met afgeleid door .... >:)
Ja maakt niet uit, snap ik wel. Ik moet zelf nog max 1/2uur wachten tot de PS5 binnen is en dan merk ik het ook wel.

• Gandalf68
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 08-05 13:03
Pharminepulse schreef op donderdag 19 november 2020 @ 16:42:
[...]

Ja maakt niet uit, snap ik wel. Ik moet zelf nog max 1/2uur wachten tot de PS5 binnen is en dan merk ik het ook wel.
laat het even weten , ik moet wachten tot rond `14 december (is te overzien :) )

• Ilex
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 17:55
Hier ook binnen! Alleen de HDMI splitter die ik had gekocht om geluid en beeld te splitsen (naar HDMI en optisch uit) trekt de resolutie niet helaas.. Moet ik toch een keer naar een ander scherm of andere receiver gaan kijken ben ik bang..

By the way, ben ik de enige die de eerste keer de disc er verkeerd om in deed? :o

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• harley2009
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 08:19
[quote]Amaze86 schreef op donderdag 19 november 2020 @ 16:04:
Voor wie niet teveel wil uitgeven voor een goede hdmi 2.1 kabel

https://www.amazon.de/-/n...f=yo_ii_img?ie=UTF8&psc=1

Heb ik ook.. Perfecte kabel

• Ace
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:30

Ace

Happy Happy Joy Joy

Demon's Souls druipt hier echt van het scherm af zo mooi.

• ferrariking
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 09:33
Phusebox schreef op donderdag 19 november 2020 @ 16:16:
[...]

We gaan het zien. Anders maar meer ventilators. Wil dat ding niet in het zicht hebben.
je kan dan ook achter kan wat gatje in boren ;)

• Caayn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Chaoss schreef op donderdag 19 november 2020 @ 16:30:
Net Spiderman in Ray tracing gespeeld, ok ik wist het van de reviews maar damn dat xiet er echt dik uit, maar dan crossgen zijn maar gaf me echt het next gen gevoel.
Ray tracing is gaaf he? Zelfs als het niet vol in je gezicht is geeft het net dat stukje extra immersie doordat (bepaalde) objecten nu beter opgaan in de wereld.

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Ilex schreef op donderdag 19 november 2020 @ 16:46:

By the way, ben ik de enige die de eerste keer de disc er verkeerd om in deed? :o
Nope ik maakte die fout ook :o

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18:10

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Topicstarter
Phusebox schreef op donderdag 19 november 2020 @ 16:33:
[...]

Really? Moet nog komen denk ik dan. Tot nu toe zie ik low res textures, last gen character models en animaties. Kleurtjes zijn me ook iets te zuurstokkerig.

Ach als de gameplay maar leuk is.
Speel je wel de PS5 versie?

Dit xiet er toch gruwelijk uit:

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

• Melniek
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16:08
Melniek schreef op donderdag 19 november 2020 @ 16:01:
Hebben jullie al aankopen uit de US Store met US PSN account proberen te spelen op jullie NL account?

Op de PS4 kon ik die aankopen gewoon spelen op mijn NL account, maar op de PS5 geeft die aan dat ik de content moet kopen om de content te kunnen spelen.

Op het US account kan ik, in dit geval Fifa 21, wel gewoon spelen.
Oplossing al gevonden: Je moet dus in de instellingen onder gebruikersaccounts delen/offline spelen aanzetten. Kon mij dat niet meer herinneren van de PS4.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ikbenben
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 31-05 11:06
Ik heb het eerst gegoogled voor ik hem er in deed :P

AMD Ryzen 7 3700x - Sapphire Nitro + RX5700XT - Samsung Odyssey Neo G7 32" | Samsung 65QN93B | Denon AVR-X1700H DAB | Monitor Audio Silver RX6 | BK XXLS 400 FF | PS5 Pro

Acties:
  • +2 Henk 'm!
DoubleDutch schreef op donderdag 19 november 2020 @ 16:29:
Ik hoor sommige hier dat de PS5 veel geluid maakt, na 1 1/2 uur fortnite met mijn oor op de PS5 en ik hoor werkelijk niks,misschien de blu-ray die jullie horen?
Dan heb jij toch een uitzonderlijk stil exemplaar.

Ik heb nog niet gegamed en gewoon al in het menu hoor ik toch echt wel de ventilator als ik op 1m van het toestel sta. Niet dat het luid is of zo, maar ik kan hem wel degelijk goed horen. Het is zeker niet zoals in sommige YouTube previews dat ik mijn oor er moet opleggen of zo. Ik vraag me dan ook af, zoals iemand anders hierboven, of sommige (p)reviewers niet gewoon uit hun nek lulden. Alles leek fantastisch, zonder enig kritiekpunt, terwijl het toch zeker niet zo super is, maar gewoon goed.
Tom schreef op donderdag 19 november 2020 @ 16:48:
[...]

Maar.. maar.. hoe dan :?

• shoombak
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Twixie schreef op donderdag 19 november 2020 @ 16:54:
[...]

Ik heb nog niet gegamed en gewoon al in het menu hoor ik toch echt wel de ventilator als ik op 1m van het toestel sta. Niet dat het luid is of zo, maar ik kan hem wel degelijk goed horen. Het is zeker niet zoals in sommige YouTube previews dat ik mijn oor er moet opleggen of zo. Ik vraag me dan ook af, zoals iemand anders hierboven, of sommige (p)reviewers niet gewoon uit hun nek lulden. Alles leek fantastisch, zonder enig kritiekpunt, terwijl het toch zeker niet zo super is, maar gewoon goed.
Het doet mij inderdaad denken aan het geluid van de PS4 PRo in het begin, en daarom vrees ik het ergste. Het feit is dat er al een duidelijk fan noise hoorbaar is op dag 1.

• Alcmaria
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14:35

Alcmaria

Syntax Error in 10

Ik heb nu wel al een keer of 4 gehad dat hij OF zichzelf uitschakelde OF een foutmelding gaf OF dat hij meldde dat er een probleem was in de systeemsoftware.

dus.. het is best wel buggy..

• KevinK92
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 13:28
[...]

Hahahah same
MoonRaven schreef op donderdag 19 november 2020 @ 16:24:
[...]

Amazon heeft het wel vaker fout, DHL geeft over het algemeen betere informatie.
thanks, dat is al een lichte geruststelling. Enige ding is dat DHL nog op sorteercentrum staat en levering tussen 17:30 en 21:30 levering. Gewoon afwachten. Het is dat het vrij zijn morgen perfect uitkomt met werk en ik dus lekker ouderwets een hele dag kan gaan gamen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Finalchaos
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 19-07-2023
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DatgB3lnSIMoDlexoUj8HZ1gr-c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qhwa86cOj48b3X8jL2BAisjZ.jpg?f=fotoalbum_large

Boys and girls.

Wat een geweldig apparaat. Mn eerste ps sinds de ps2.

Die controller is echt heerlijk ♡♡♡
Ben astro's playroom aan het doen.

De pc werkt perfect over de denon avr.

Nu alleen nog een 1440 240hz of 4k 60hz scherm.. daar ben ik nog niet over uit. 4k met meer hz is te duur.

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
Yup ik had de disc er ook verkeerd in.

Wel handig dat de setup aangaf plaats een disc dan start het kopieren alvast terwijl we de setup doen. Was ik klaar met alle instellingen had ik alleen een unreadable disc icoontje :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:54

CyBeRSPiN

sinds 2001

Je kent @Phusebox toch. Hij is nooit enthousiast. Als ie een beetje kritisch is, aka "meer van verwacht" dan betekent het gewoon dat het echt top is, kan niet beter :D

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17-05 18:40
De controller is echt geweldig inderdaad. Ik ben echt verbaasd hoe groot verschil dat maakt. Hoop dat er support voor wordt toegevoegd in oude PS4 games.

• Finalchaos
  • Laatst online: 19-07-2023
Oh en hopelijk zien we hier nog wat strijders terug van het pre order topic. Wat hebben we gestreden en gezweten de afgelopen weken he mede tweakies ♡

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online
Finalchaos schreef op donderdag 19 november 2020 @ 17:03:
Oh en hopelijk zien we hier nog wat strijders terug van het pre order topic. Wat hebben we gestreden en gezweten de afgelopen weken he mede tweakies ♡
In alle rust op bol.com zo’n ding gereserveerd. Dat hebben nog steeds de meesten hé:)

Anoniem: 159816

Chaoss schreef op donderdag 19 november 2020 @ 16:30:
Net Spiderman in Ray tracing gespeeld, ok ik wist het van de reviews maar damn dat xiet er echt dik uit, maar dan crossgen zijn maar gaf me echt het next gen gevoel.
Speelt dat nog een beetje op 30 fps? Van wat ik van Digital Foundry zag langskomen in de side by side met de 60 fps performance modus zag het er echt totaal niet soepel uit.

Anoniem: 192266

Finalchaos schreef op donderdag 19 november 2020 @ 17:03:
Het wordt hier met de dag erger. 8)7

Hopelijk komt er snel een nieuwe Animal Crossing uit ofzo, dan dunt de groep weer wat uit.

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
Ik neem aan dat ie automatisch de PS5 versie installeert.

Als ik dat zie denk ik ook dat ik de PS4 versie speel. Ziet er veel beter uit.

[ Voor 9% gewijzigd door Phusebox op 19-11-2020 17:09 ]

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

• Pharminepulse
Zijn de HUD's in games uit te zetten? Misschien handig voor de OLED gebruikers zoals ik :)

• SD5k
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16:36

SD5k

>4&X

Gandalf68 schreef op donderdag 19 november 2020 @ 16:32:
Boys and girls...

hoe is de geluidskwaliteit, zit daar een flinke verbetering in , zou toch super moeten zijn (tempest audio ofzo dacht ik )

Iemand daar al ervaringen mee ?
Pharminepulse schreef op donderdag 19 november 2020 @ 16:37:
Ja, ben ook wel benieuwd hoe de 3D audio is.
In Demon's Souls vond ik de audio top, maar toen ik daarna even Warzone ging proberen viel me op dat de bas overdreven zwaar was, alles klonk wat gedempt. Toen heb ik 3D audio uit gezet en het was weer zoals op de PS4. Zonder implementatie van de ontwikkelaar werkt het dus niet goed.
Pharminepulse schreef op donderdag 19 november 2020 @ 17:09:
Zijn de HUD's in games uit te zetten? Misschien handig voor de OLED gebruikers zoals ik :)
In Demon's Souls kun je de HUD op dynamic zetten, dan verschijnt hij alleen als je bv van item wisselt of er iets met je health bar gebeurt.

[ Voor 19% gewijzigd door SD5k op 19-11-2020 17:11 ]

• RawChild
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 18:26

RawChild

PSN: Rawchild

Phusebox schreef op donderdag 19 november 2020 @ 16:33:
[...]

Really? Moet nog komen denk ik dan. Tot nu toe zie ik low res textures, last gen character models en animaties. Kleurtjes zijn me ook iets te zuurstokkerig.

Ach als de gameplay maar leuk is.
Upgrade van ps4 versie?
Zag laatst in een video dat je bij sommige games de ps4 versie er bij hebt en die als je niet oplet aan het spelen bent.

Zal vanavond Miles zelf proberen, net heel snel cod gespeeld en daar zag ik geen verschil met de bèta die ik een tijd terug speelde.

Misschien moet ik nog wat aanpassen bij de instellingen, maar toen ik 7 jaar terug cod ghost en battlefield 4 ging spelen op de Ps4 ipv Ps3 vond ik dat echt veel scherper. En ja heb 4K tv.

Moet ook nog wat wennen aan de UI. Party maken kon ik eerst niet vinden.

En ook ik heb de disk er verkeerd in gedaan, had dat hele ding op de kop staan, lade boven dacht ik, fout gedacht :+

PSN: Rawchild / Xbox: Nosferatu 360NL

• kwdtje
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 18:20
Speel al jarenlang FIFA op m'n oled en 0.0 problemen mee, op wat retentie na wat snel weg trekt. Zou me er niet druk om maken.

• giantgiantus
  • Nu online
Phusebox schreef op donderdag 19 november 2020 @ 17:08:
[...]

Ja dat is allemaal vrij brak. Ik snap niet dat niet. Zon krachtig apparaat en dan nog moet ik nadenken welke versie het best is etc. Ook bij de Xbox vind ik dat allemaal onduidelijk.

Ze moeten beide even in de leer bij Apple. Kunnen ze misschien ook een fatsoenlijke ui maken. Die is gelukkig bij ps5 een stuk duidelijker dan *knip* bij de Xbox.

Het mag allemaal wel zonder die superlatieven...

[ Voor 6% gewijzigd door Geronimous op 19-11-2020 21:05 ]

• Huismarb
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 28-05 16:04
Huismarb schreef op donderdag 19 november 2020 @ 12:32:
[...]

Het werkt volgens de FAQ sowieso voor de Pulse. Overige headsets heb ik niets over kunnen vinden.
Bij mij werkt dit dus niet, iemand al gevonden hoe dit werkt?

• shoombak
  • Niet online
Alle savegames in de cloud, heb dus een maand ps plus moeten halen om verder te kunnen :(

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17:46
Net de ps5 aangesloten. Weet nog niet hoe enwat qua overzetten spullen van de ps4 pro en wast we daarna met de ps4 gaan doen.

Maar die controller is al erg fijn en leuk ook die tegendruk e.d.

• laurens700
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 04-08-2024
Anoniem: 192266 schreef op donderdag 19 november 2020 @ 17:06:
[...]

Het wordt hier met de dag erger. 8)7

Hopelijk komt er snel een nieuwe Animal Crossing uit ofzo, dan dunt de groep weer wat uit.
Sinds vandaag is er een nieuwe update gekomen voor Animal Crossing. De winter update :P

Console id: Dr Stream | Playstation 5 | Xbox series X | LG 65 CX | Iphone 11 Pro 256 GB | AirPods Pro | MacBook Pro 16 inch

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DoubleDutch
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14:40
Twixie schreef op donderdag 19 november 2020 @ 16:54:
[...]

Heb mijn zoontje zelfs laten luisteren en die heeft betere oren dan ik en hij hoort ook nagenoeg niks. Misschien toch een goed model. 😜

Het downloaden is ook een verademing zeg, even de disc van BF4 erin gedaan om de update binnen te halen zodat ik vanavond even een potje kan spelen, op de PS4 duurde het een eeuwigheid en nu had ik 6.8 Gb nog geen 10 min. _/-\o_

• Mania-92
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 18:08
shoombak schreef op donderdag 19 november 2020 @ 17:16:
Alle savegames in de cloud, heb dus een maand ps plus moeten halen om verder te kunnen :(
Huh, moet je psplus hebben om je game te kunnen saven op de ps5? Dat betekent dus de facto een verplichting om psplus te nemen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nioz
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-05 15:34
Mania-92 schreef op donderdag 19 november 2020 @ 17:23:
[...]

Huh, moet je psplus hebben om je game te kunnen saven op de ps5? Dat betekent dus de facto een verplichting om psplus te nemen?
Alleen voor het uploaden en downloaden van je saves naar 'the cloud'. Je kan verder ook gewoon je saves lokaal opslaan en transferren via USB. Geen PS+ nodig.

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
Anoniem: 159816 schreef op donderdag 19 november 2020 @ 17:05:
[...]

Speelt dat nog een beetje op 30 fps? Van wat ik van Digital Foundry zag langskomen in de side by side met de 60 fps performance modus zag het er echt totaal niet soepel uit.
Ik start bewust de 60fps modus niet :P het is wel locked 30fps zonder dipjes, dus het speelt als Spiderman op de PS4 maar dan een stuk mooier.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Leiden071
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 03-10-2024
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/S5vfTlnEsGQyTJt5zpqYeH6iSHk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OwXEf4FPl5uElOEKjPJUp7Lw.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tiodMdMj3M5d34a58BzodrdhevA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7ZQB2HemGbvETb7AFOGitkl9.jpg?f=fotoalbum_large

Ik ben er helemaal klaar voor!

• Martijn1990
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 15:21
Erg strak zo! Maar heb je dan alleen geluid van je TV of staan er nog speakers buiten beeld?

• mr-ordinary
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 07-10-2024
Even voor de goede orde.
Het is dus voorlopig niet verstandig om m’n externe harde schijf met PS4 games aan m’n ps5 te koppelen? Want er kunnen dan fouten optreden ?

• Sunaries
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 20-04 20:03
Voor alle mensen die overwegen om PS+ te kopen: wacht tot morgen.
Ik sprak vandaag met een medewerker van GameMania en die vertelde mij dat i.v.m. Black Friday korting komt op PS+. Normaliter kost het € 59,99 voor 12 maanden, maar morgen met die korting is het rond de € 45,-. Scheelt toch wat. :*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Leiden071
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 03-10-2024
Martijn1990 schreef op donderdag 19 november 2020 @ 17:29:
[...]

Erg strak zo! Maar heb je dan alleen geluid van je TV of staan er nog speakers buiten beeld?
Nu alleen de speakers van mijn tv. Heb er wel aan getwijfeld om wat Sonos spullen te halen. Misschien voor een volgend huis. Hier is dat niet ideaal voor de buren. Haal wel een headset voor goed geluid binnenkort!

• Evair
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 13-05 18:00
Sunaries schreef op donderdag 19 november 2020 @ 17:31:
Ik sprak vandaag met een medewerker van GameMania en die vertelde mij dat i.v.m. Black Friday korting komt op PS+. Normaliter kost het € 59,99 voor 12 maanden, maar morgen met die korting is het rond de € 45,-. Scheelt toch wat. :*)
Ik ben sowieso aan het wachten tot morgen om te kijken of er niet wat games korting krijgen. Vandaag moet Ghost of Tsushima mij zoet houden

• Phusebox
  • Nu online
giantgiantus schreef op donderdag 19 november 2020 @ 17:13:
[...]

Ja dat is allemaal vrij brak. Ik snap niet dat niet. Zon krachtig apparaat en dan nog moet ik nadenken welke versie het best is etc. Ook bij de Xbox vind ik dat allemaal onduidelijk.

Ze moeten beide even in de leer bij Apple. Kunnen ze misschien ook een fatsoenlijke ui maken. Die is gelukkig bij ps5 een stuk duidelijker dan het gedrocht bij de Xbox.
Neem aan dat wanneer ik de Fidelity graphics optie heb het de ps5 versie is.

Maar lijkt, door het grotere scherm ook, bij lange na niet op dat DF filmpje wat ik dan op mijn telefoon bekijk.

Qua geluid van de console, de Series X hoor ik totaal niet als die aanstaat. De ps5 lijkt een MacBook waarvan de fans licht aanslaan.

• laurens700
Evair schreef op donderdag 19 november 2020 @ 17:35:
[...]

Ik ben sowieso aan het wachten tot morgen om te kijken of er niet wat games korting krijgen. Vandaag moet Ghost of Tsushima mij zoet houden
Alleen is Black Friday volgende week vrijdag en niet aankomende. Is het een vervroegde Black Friday dan?

Console id: Dr Stream | Playstation 5 | Xbox series X | LG 65 CX | Iphone 11 Pro 256 GB | AirPods Pro | MacBook Pro 16 inch

• Gamer1988
  • Laatst online: 18:00
mr-ordinary schreef op donderdag 19 november 2020 @ 17:30:
Even voor de goede orde.
Het is dus voorlopig niet verstandig om m’n externe harde schijf met PS4 games aan m’n ps5 te koppelen? Want er kunnen dan fouten optreden ?
Ik heb alles eraf gehaald op de ps4 en nu ben ik er alles weer erop aan het zetten op de ps5 externe hdd.

• Gamer1988
  • Laatst online: 18:00
Evair schreef op donderdag 19 november 2020 @ 17:35:
[...]

Ik zou nog een week wachten tot volgende week vrijdag. Dan kan het nog goedkoper.

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14:46
giantgiantus schreef op donderdag 19 november 2020 @ 17:13:
[...]

Ze moeten beide even in de leer bij Apple. Kunnen ze misschien ook een fatsoenlijke ui maken. Die is gelukkig bij ps5 een stuk duidelijker dan het gedrocht bij de Xbox.
Oops... wil geen XSX bashen hier, maar dat viel mij ook op gisteren. De UI van XSX (en ook Xbox One) is ook nieuw, maar het blijft een onoverzichtelijk ding. Wat dat betreft opvallend dat Sony z'n zaken beter voor elkaar heeft.

Voor de liefhebbers, de audio processor van de PS5 is gewoon een 37e compute unit (CU) zonder de caches en alleen een DMA engine. Die kan dus ook voor graphics (mis)bruikt worden of natuurlijk andere berekeningen die gestreamed kunnen worden (= input data => doe een repeterende berekening op een blok data => schrijf het weer weg.... dat is dus bv. een HRTF for 3D audio).

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Shield TV | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 18:14
madcon schreef op donderdag 19 november 2020 @ 16:07:
[...]

Heeft dit zin als mijn tv maar een hdmi 2.0 aansluiting heeft?
yep werkt vlekkeloos.

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

• shoombak
  • Niet online
Mania-92 schreef op donderdag 19 november 2020 @ 17:23:
[...]

Sorry, mijn PS4 savegames staan in de cloud, kon er.alleen met ps+ bij

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brutal1ty
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 03-06 11:34
Ik vraag me écht heel erg af waarom Sony geen handmatige 120hz modus toestaat op de Ps5 zoals de concurrent dat wel doet... flink balen.

Je vraagt je wellicht af waarom je dat zou willen voor bv Ps4 titels of games die op 30-60 frames draaien, maar het antwoord is simpel: de input lag wordt bijna gehalveerd - zelfs bij 30fps titels - wanneer je refresh rate van 60 naar 120 gaat. Dit is al meerdere keren getest door tech youtubers op zowel PC als Xbox (ook door Digital Foundry) en ik kan er écht niet bij dat Sony dit niet toestaat.

Naast het input lag puntje presteert mijn TV ook veel beter in zijn native refresh-rate van 120 (mijn monitor overigens ook) gezien dan ook de pixel-response times het beste zijn.

Iemand enig idee of daar uitspraken over zijn gedaan? Zodra ik dit op de Ps5 reddit post wordt het direct verwijderd door de automoderators. :P

Bij wijze van spreken als je straks op je Ps5 tegen een X speler Rocket League zou spelen ben je dubbel in het nadeel: je mist de 120fps patch en óók kan je de bestaande input lag niet bijna halveren door simpelweg je console en TV in 120hz modus te zetten :/

[ Voor 24% gewijzigd door Brutal1ty op 19-11-2020 17:45 ]

Anoniem: 159816

Chaoss schreef op donderdag 19 november 2020 @ 17:25:
[...]

Ik start bewust de 60fps modus niet :P het is wel locked 30fps zonder dipjes, dus het speelt als Spiderman op de PS4 maar dan een stuk mooier.
Ah ok, ik heb die Spiderman op de PS4 een half uurtje gespeeld op de PS4 Pro van m'n broertje. Vond dat niet echt prettig spelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Simone96
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 16:02
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/o8O08dPgPQupbVgz3Vp4vvIZcpE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rzsUIGVMeNM7YpQy1KZ7cXW6.jpg?f=fotoalbum_large

Net de PS5 geïnstalleerd en dadelijk eindelijk spelen 🎉
Moet zeggen dat ik die horizontale stand niet heel stabiel vind. Bij het insteken van de kabels gleed die steeds weg, of ik doe iets verkeerd.

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

Sunaries schreef op donderdag 19 november 2020 @ 17:31:
Heb via deze tip voor 44,99 een 12 maanden abbo geregeld: ppeterr in "[PS5] Aanloop naar release topic"
Wel land op Zwitserland laten staan bij het bestellen.

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 18:14
Wat een fijne controller, nog niet echt aan gamen toegekomen. Van alles nog war gedownload, zometeen kleintje naar bed en dan effe een lange gamesesie met deze bakbeest.

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

shoombak schreef op donderdag 19 november 2020 @ 17:16:
Je had ze ook via een usb-stick over kunnen zetten.

https://psnprofiles.com/RaemNL

• shoombak
  • Niet online
Raem schreef op donderdag 19 november 2020 @ 17:46:
[...]

Je had ze ook via een usb-stick over kunnen zetten.
PS4 Pro al maanden geleden verkocht ;)

• Jefson
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 23-01 10:29
Ben ik de enige die de graphics een beetje vind tegenvallen van Spiderman? Had er toch wel wat meer van verwacht..

• FMS
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

FMS

Simone96 schreef op donderdag 19 november 2020 @ 17:44:
[Afbeelding]

Net de PS5 geïnstalleerd en dadelijk eindelijk spelen 🎉
Moet zeggen dat ik die horizontale stand niet heel stabiel vind. Bij het insteken van de kabels gleed die steeds weg, of ik doe iets verkeerd.
Hier hetzelfde. De stand komt makkelijk los. Je moet hem niet heen en weer schuiven maar optillen als de PlayStation wil schuiven. No biggie.

• FMS
  • Niet online

FMS

Jefson schreef op donderdag 19 november 2020 @ 17:48:
Ben ik de enige die de graphics een beetje vind tegenvallen van Spiderman? Had er toch wel wat meer van verwacht..
Is ook crossgen hè. Demon's Souls ziet er imo redelijk nextgen out. The best is yet to come ;)

• Vizjee
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 16:55
Zitten jullie trouwens in het zelfde schuitje als ik? Blij met de PS5 maar mn vrienden nog aan de PS4 :') Lekker solo gamen.

Ik zit te denken aan COD (speel ik gewoon graag voor MP), maar die ziet er niet echt baanbrekend uit. Nog een andere aanrader waar de PS5 echt tot zn recht komt?

• Stylze
  • Registratie: Maart 2010
  • Nu online
Snap dit echt niet dan heb je een fantastische televisie en dan ga je je alleen maar zorgen maken om enige inbranding waardoor je bijna niet meer van je tv geniet en alleen maar aan het stressen bent. Is toch rete irritant man geniet er gewoon lekker van je krijgt echt niet zomaar die burns van de één op andere dag hoor :+

Playstation 5

• Jefson
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 23-01 10:29
FMS schreef op donderdag 19 november 2020 @ 17:52:
[...]

Is ook crossgen hè. Demon's Souls ziet er imo redelijk nextgen out. The best is yet to come ;)
Ah inderdaad..dacht al, is dit het dan..:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Zo, Digital Edition is up and running in modus erectus naast mijn TV. Mooie slanke verschijning zo van voren :P

Die van mij is echt fluisterstil, net een uurtje Astro gespeeld en het ding is gewoon niet hoorbaar. Als ik m'n oor erop leg hoor ik een heel zacht zoemend geluid. Wereld van verschil met de PS4 Pro in elk geval.

Astro is trouwens echt heel tof! Leuk al die referenties van de afgelopen 25 jaar en console generaties. DualSense implementatie is echt top in die game en hij ziet er ook best goed uit.

Gebruik de jack van de DualSense in combinatie met een Sennheiser HD599 (50 Ohm) en daar kan de controller prima mee overweg. Geluidskwaliteit is duidelijk een stukje beter als de DS4 en volume kan ook hoger. Laat de DAC vooralsnog even voor wat ie is.

Sackboy was hier vrij rap binnen overigens, valt me niets tegen voor launch day! Dadelijk even de next gen versie van No Man's Sky uitproberen.

Nog geen vastlopers of wat dan ook gehad maar ik lees dat dit vooral bij Miles Morales voorkomt. Heb er ook nog geen externe drive aan gekoppeld tot dusver.

• Ibbangin1
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 07-04 18:43
Meer mensen die de controller best groot vinden? Heb zelf geen grote handen. Net een uurtje gespeeld en merkte wel wat kramp in mijn handen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vizjee
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 16:55
Ibbangin1 schreef op donderdag 19 november 2020 @ 17:57:
Meer mensen die de controller best groot vinden? Heb zelf geen grote handen. Net een uurtje gespeeld en merkte wel wat kramp in mijn handen.
is denk ik gewenning.. hoop dat hij doet denken aan de xbox controller qua grootte

• Decennia
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 17:29

Decennia

VECTORHEAD

Ben benieuwd of third-party mics weer werken. Vooral benieuwd naar Sony WH-1000 series.

Gegroet!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kadardar
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 27-05 14:14
Ook hier eigenaar van een PS5.

Ga hem direct installeren, telefoon uit en gamen maar!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iPfaAjjvIITStOt_IZFR7cvPM_o=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9rtiOGJCg5Fpn7r6W6BHxtQ1.jpg?f=fotoalbum_medium

[WoW - Kadardh/Daísÿ/Kadarlock @ Draenor]

• Ibbangin1
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 07-04 18:43
Vizjee schreef op donderdag 19 november 2020 @ 17:58:
[...]

is denk ik gewenning.. hoop dat hij doet denken aan de xbox controller qua grootte
Hoop het! Met PS4 nooit last van gehad.

• harley2009
  • Laatst online: 08:19
De ps5 staat er.
Maar nu heb ik nog geen nextgen ps5 spel, welke is een aanrader?? (geen spiderman) is niet mijn type spel.

Krijgt B.V ghost of tsushima een ps5 update? Enigste spel wat ik nu zo kan bedenken is Call Of Duty - Black Ops Cold War.
Afgelopen week daar wat van op het net gezien, toen zag het er niet echt nextgen uit.. Of heb ik het mis..

Andere suggesties zijn altijd welkom

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14:46
Vizjee schreef op donderdag 19 november 2020 @ 17:58:
[...]

Ja daar lijkt ie op, hoewel de grip van de DS wat wijder is. Misschien moeilijk te begrijpen, delen die je vastpakt zitten bij de dual-sense iets meer uit elkaar (2 cm) en zijn slanker. De controllers zijn ongeveer even breed.

Ik vind de analoge sticks/pads bij Sony ook makkelijker te bedienen qua reach.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Shield TV | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

• FMS
  • Niet online

FMS

harley2009 schreef op donderdag 19 november 2020 @ 18:00:
De ps5 staat er.
Maar nu heb ik nog geen nextgen ps5 spel, welke is een aanrader?? (geen spiderman) is niet mijn type spel.

Krijgt B.V ghost of tsushima een ps5 update? Enigste spel wat ik nu zo kan bedenken is Call Of Duty - Black Ops Cold War.
Afgelopen week daar wat van op het net gezien, toen zag het er niet echt nextgen uit.. Of heb ik het mis..

Andere suggesties zijn altijd welkom
Demon's Souls? Rachet and Clank?

GoT draait 4k60 op de ps5. Days gone en NMS ook. Zo zijn er meer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pharminepulse
Stylze schreef op donderdag 19 november 2020 @ 17:56:
[...]

Snap dit echt niet dan heb je een fantastische televisie en dan ga je je alleen maar zorgen maken om enige inbranding waardoor je bijna niet meer van je tv geniet en alleen maar aan het stressen bent. Is toch rete irritant man geniet er gewoon lekker van je krijgt echt niet zomaar die burns van de één op andere dag hoor :+
Uit mijn bericht is niet af te lezen dat ik mij zorgen maak of aan het stressen ben, ik vroeg mij alleen af of de opties er zijn.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Silversin
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 04-06 22:14
Wat een mega unit. Gelukkig heb ik er een plekje vrij voor kunnen maken :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CCZcHfrht4d1fMNX9b_cOi9ug1w=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/00eFVnR7n41mXOdsNflggzEH.jpg?f=fotoalbum_large

• brian_ehv
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 29-01-2021
Happy PS5 day.. I guess not. Demon souls disc word niet gelezen, ook een normale Bluray wordt niet gelezen. Hij mag alweer terug dusAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oWTp73eNxPkCtezgt8-8IJ0VwaU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VGmo8VEPJtBcpliZSfAo6XCb.jpg?f=fotoalbum_large

• PsychoBoyJack
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 04-06 19:52
[...]

Ik ook. _O-

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RubenSaurus
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 16-04 08:57
brian_ehv schreef op donderdag 19 november 2020 @ 18:08:
Happy PS5 day.. I guess not. Demon souls disc word niet gelezen, ook een normale Bluray wordt niet gelezen. Hij mag alweer terug dus[Afbeelding]
Als eens geprobeerd om de disc er andersom in te doen?

• giantgiantus
  • Nu online
brian_ehv schreef op donderdag 19 november 2020 @ 18:08:
Happy PS5 day.. I guess not. Demon souls disc word niet gelezen, ook een normale Bluray wordt niet gelezen. Hij mag alweer terug dus[Afbeelding]
Lekker game downloaden en pas terugsturen als je hem binnen 2 dagen kan vervangen.

• brian_ehv
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 29-01-2021
RubenSaurus schreef op donderdag 19 november 2020 @ 18:09:
[...]

Als eens geprobeerd om de disc er andersom in te doen?
Jazeker. Het is een hardware issue helaas. Het is wat het is we leven nog.. Maar God of war spelen vanavond en dan laten we hem maar repareren

• Ace
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:30

Ace

Happy Happy Joy Joy

Ik heb hier iig met open mond de intro zitten spelen, ziet er geweldig goed uit imho.

• SqueakyClean
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 04-06 09:58

SqueakyClean

SuperSqueakyClean

Hier ook binnen! Alleen de HDMI splitter die ik had gekocht om geluid en beeld te splitsen (naar HDMI en optisch uit) trekt de resolutie niet helaas.. Moet ik toch een keer naar een ander scherm of andere receiver gaan kijken ben ik bang..

Welke heb je besteld? Is misschien wel handig voor m’n oude AVR...
Of eigenlijk heb ik er 1 nodig die via HDMI de audio splitst. Zou helemaal perfect zijn...

• cj1181
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 14-04 11:46
Silversin schreef op donderdag 19 november 2020 @ 18:07:
Wat een mega unit. Gelukkig heb ik er een plekje vrij voor kunnen maken :+

[Afbeelding]
Haha mijn god wat een lelijk groot ding is het toch. Ik wil er ook 1 maar deze gaat wel echt m'n tv kast in achter een deurtje 😂 have fun!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boefje79
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 18:20
Zo...

De eerste uurtjes zitten er op.

Ik lijk een stille te hebben 🙏🏻 en tot dusver geen issues met de externe hd met ps4-games.

Eerst astro gespeeld en dat is gewoon fun. Leuke manier om kennis te maken met de controller. (Dat slingeren met dat apepak, though 🙈)

Daarna sackboy en die vind ik verbazend leuk! De soundtrack helpt daar goed bij en de gameplay en graphics geven veel speelplezier.

Ook de eerste uurtjes met de pulse 3d gehad, zit comfortabel en de 3D audio is leuk. Ik ben er nog niet door overrompeld, maar ik hoop dat COD, Watchdog en/of Spiderman daar meer mee doen...

Alleen dat downloaden wil bij mij niet exht vlotten. 40 MB geeft de test aan, maar 30GB doet er anderhalf uur minimaal over...maarja, morgen is alles wel binnen...straks met cod aan de slag 🥰

• Cloud_VII
  • Laatst online: 15:25
Hier ook aangesloten en helemaal up to date gebracht. Ben benieuwd of we vaker updates voor de controller krijgen. Dan moet hij nog wel aangesloten worden natuurlijk. Ook externe HDD aangesloten. Geen probleem. Game kunnen starten zonder problemen.

Helaas nog geen dolby digital 5.1 icm met mijn sonos systeem. Ga dus kijken of de hdmi extractor die ik heb wel dolby digital 5.1 kan bieden. Ook al enkele ps plus collection games aan bibliotheek toegevoegd en days gone gedownload op men externe HDD. Morgen is rustig beginnen aan Astro Room en Miles Morales.

• giantgiantus
  • Nu online
Ace schreef op donderdag 19 november 2020 @ 18:13:
[...]

Ik heb hier iig met open mond de intro zitten spelen, ziet er geweldig goed uit imho.
Ten opzichte van PS4 pro is het allemaal niet schokkend veel mooier. Maar dat is elke nieuwe generatie en bovendien is het ook nog cross-gen.

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
Phusebox schreef op donderdag 19 november 2020 @ 17:08:
[...]

Ik heb de PS5 disc versie, als je een digitale versie koopt kun je om een of andere reden waarschijnlijk beide downloaden, tenminste ik zag dat bij andere games ook.

• Brogala
  • Registratie: Maart 2014
  • Niet online
Ik vind de console verticaal staand en ‘breed’, dus ipv aansluitingen achterin links, er verrassend goed uitzien. Ook linksboven een mooi PS logo. Wit staat ook veel beter dan ik had verwacht.

Ik heb Spider-Man MM digitaal gekocht en kreeg de optie om de PS5 en PS4 versie te downloaden. Ben maar voor de PS5 versie gegaan :+ wat zou de PS5 kunnen met een PS4 versie?

• Ilex
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 17:55
SqueakyClean schreef op donderdag 19 november 2020 @ 18:14:
[...]

Welke heb je besteld? Is misschien wel handig voor m’n oude AVR...
Of eigenlijk heb ik er 1 nodig die via HDMI de audio splitst. Zou helemaal perfect zijn...
Ik had deze op Ali besteld. Een gokje genomen voor €10 maar werkt dus niet. Toch mijn scherm of receiver maar upgraden, hopelijk komt er iets moois langs met Black Friday.

• laurens700
Kan je je PS5 ook koppelen aan je Google Home? Bij de Xbox Series X lukt dat wel, was benieuwd of het ook kan met de PS5..

• Phusebox
  • Nu online
Nee hoor hier ook. Had eigenlijk geen hoge verwachtingen naar stiekem toch een beetje hoop op een wauw effect. Heb nu beide next gen consoles maar beiden hebben me nog geen enkele keer doen verbazen. De vorige generatie was de sprong toch groter voor mijn gevoel.

Komt ook door de Pro en One X, als die er niet waren geweest was dit wel meteen een grotere sprong geweest.

[ Voor 10% gewijzigd door Phusebox op 19-11-2020 18:27 ]

• s0kkie
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 12:45

s0kkie

Cowabunga

Wauw wat een console! Nog beetje wennen aan de menu’s maar het lukt al aardig.
Miles Morales is gewoon jaw dropping mooi en Astro is leuk gedaan door de controller.
Enige minpuntje voor mij tot nu toe: 1 item downloaden ipv 3 downloads tegelijk

• Stylze
  • Registratie: Maart 2010
  • Nu online
Phusebox schreef op donderdag 19 november 2020 @ 18:26:
[...]

Nee hoor hier ook. Had eigenlijk geen hoge verwachtingen naar stiekem toch een beetje hoop op een wauw effect. Heb nu beide next gen consoles maar beiden hebben me nog geen enkele keer doen verbazen. De vorige generatie was de sprong toch groter voor mijn gevoel.

Komt ook door de Pro en One X, als die er niet waren geweest was dit wel meteen een grotere sprong geweest.
Heb je Demon Souls niet opgestart zeker? :+

Playstation 5

• xantheman
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 19-08-2021
Even een beschamend vraagje. Ik heb vandaag een Engelse PlayStation aangeschaft. Gaat het gewoon goed als ik er een adapter tussen zet?

Groetjes en veel plezier met jullie nieuwe apparaat!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crimby
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16:20
xantheman schreef op donderdag 19 november 2020 @ 18:30:
Even een beschamend vraagje. Ik heb vandaag een Engelse PlayStation aangeschaft. Gaat het gewoon goed als ik er een adapter tussen zet?

Groetjes en veel plezier met jullie nieuwe apparaat!
Wel mijn plan en dat werkte ook met mijn UK wasmachine

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Racing-Paradise
  • Laatst online: 16:39
Edzeau schreef op donderdag 19 november 2020 @ 12:31:
Ik begreep dat er een mute knop+lampje op de nieuwe PS5 controller zit. Ik was erg benieuwd of deze mute knop er nu opzit voor de mic op de controller, of dat deze ook werkt als je een headset hebt aangesloten. En als dit laatste het geval is, werkt het enkel voor de Pulse 3D headset of ook voor andere (draadloze?) headsets?
Werkt op die manier wel voor mijn Steelseries Arctis Pro Wireless! Dacht eerst juist dat dit alleen de mic in de controller zou muten!

Ben er zelf vanmiddag mee begonnen, overzetten van de data lijkt niet helemaal goed gegaan, het leek alsof CoDMW netjes over was gezet maar zodra ik de disk erin stopte wilde hij 'm alsnog opnieuw gaan installeren, ik denk dat toch de data transfer nog niet helemaal volledig was :? Ga 'm vanavond een tweede poging laten doen.

Eerste bevindingen:

Demon's Souls, ik ben echt een sukkeltje en dat wordt vaak en keihard afgestraft :+
Controller ligt heerlijk in de hand maar wordt erg snel vies.
Apparaat is stil, blueray drive maakt verreweg de meeste herrie.
Ben er blij mee :D

• D. Ninjai
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 16:01
Net begonnen met Astro en gelijk vast :')

Ik ben gelijk naar de eerste PS console gelopen, dan kom je een ruimte in en dan kan je een grijpmachine bedienen. Maar wat ik ook probeer, ik krijg die hendel niet omlaag. Moet ik meer muntjes verzamelen? L2 had ik helemaal ingedrukt.

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

Blij dat ik niet in Belgie woon waar je nog ISPs met een downloadlimiet hebt :P
Hij staat nu 5 uur aan en heb al 400GB naar binnen getrokken. En nog niet alles binnen, maar dat ligt aan mn abbo van 250Mbit.

• AppleFan2007
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 16:49
Hier is die ondertussen ook binnen en geïnstalleerd.
heeft er nog iemand problemen met het kopen/downloaden van PS4 games.
Bijvoorbeeld minecraft, we hebben die game meegegeven met onze PS4 maar we kunnen het niet kopen op PS5.
Iemand ideeën/tips
Pagina: 1 ... 5 ... 329 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Problemen met inloggen, online spelen of downloaden? Kijk dan eerst hier of er geen storing is

De PS VR2 heeft nu een eigen topic! [PSVR2] PlayStation VR 2
Alles rondom defecten, garantie en opsturen: [PS5] Problemen en garantie-afhandelingen
Voor winkelvoorraad en beschikbaarheid etc. [PS5] Beschikbaarheid en levertijden

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten?
Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord