Kan je dat ergens in instellingen/menu zien hoeveel fps je haalt of gewoon visueel?b.o.n.s schreef op donderdag 19 november 2020 @ 15:17:
Hier ook geinstalleerd en krijg al meldingen dat de schijf vol zit hehe
Enige jammere, maar dat is dus mijn tv (sony XF9005) dat er geen 120fps uitgepompt kan worden.
Heb de PS5 op 1080p gezet en in de Performance mode.. helaas. Getest met de Crucible in Destiny 2 maar ik krijg geen 120hz.
Iemand anders die het wel is gelukt met een niet-hdmi 2.1 toestel?
Hier staat hij inmiddels ook. Happy Family! Opa met z'n nieuwe ''klein'' zoon
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/1a7doZ4Py8vB2XbdzxhcOlNf.jpg?f=user_large)
Thx, moet alleen nog een zwart/witte muis hebben. 😋hantheman schreef op donderdag 19 november 2020 @ 15:17:
@DoubleDutch Wat een mooie combinatie met je witte pc kast!
Hier de ps5 ook binnen, eerste indrukken:
- soepel update uitvoeren
- controller voelt heerlijk
- stiller dan de ps4 pro maar de disc drive is wel erg hoorbaar
Was ook verbaasd hoe snel alles is, de UI voelt snel, het downloaden van Fortnite was in een poep en een scheet binnen.
Het opstarten, naar de lobby en naar de macht gaan was echt een verademing voor mijn zoontje, zat mij verbaasd aan te kijken dat die zo snel een potje kon doen.
Maar nadat hij samen in een potje zat met z'n vrienden die op de PS4 zaten duurde alles weer erg lang met laden. 🤔
Ja, rare verandering tov PS4. Komt hopelijk wel weer terug.tiswat schreef op donderdag 19 november 2020 @ 15:25:
[...]
1x indrukken toch? Ik was ook echt aan het zoeken om het af te sluiten
Dedication! Jammer dat er door corona zo weinig consoles waren op Launch day, anders waren de rijen bij winkels weer leuke fotos geweest!
:strip_exif()/f/image/fIIn4KnpmVKadGfqEamd3EuF.jpg?f=fotoalbum_large)
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Call of duty mw opnieuw geïnstalleerd maar zodra je de game afsluit en opnieuw start krijg je de melding kan de game of app niet starten.
Als je de game of app met deze disc wilt starten verwijder je de game of app van de ps5 en plaats je de disc opnieuw.
Iemand een idee?
Als je de game of app met deze disc wilt starten verwijder je de game of app van de ps5 en plaats je de disc opnieuw.
Iemand een idee?
Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB
Blijft altijd lastig met HDMI kabels, ik heb al jaren deze premiums HDMI 2.0a van allekabels:Frijns.Net schreef op donderdag 19 november 2020 @ 15:02:
[...]
Deze heb ik ertussen: https://www.allekabels.nl...456041/8k-hdmi-kabel.html as we speak.
Nadeel is dat ik geen 2.1 HDMI TV heb maar alles werkt verder op 4K.
https://www.allekabels.nl...-kabel-professioneel.html
Even duur zo te zien. Werken prima voor 4K HDR. De XSX kon er mee leven.
iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Shield TV | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel
Er is ook nog geen next-gen update geweest voor Destiny 2, deze staat gepland voor 8 december.[b]b.o.n.s in "[PS5] PlayStation 5" Getest met de Crucible in Destiny 2 maar ik krijg geen 120hz.
Hebben jullie ook het probleem dat je de NAT type van de PS5 maar niet op Type 1 krijgt maar blijft hangen op Type 2? Ik heb dezelfde ports geforward als ik ze kan vinden op internet (welke hetzelfde zijn als PS4) maar ik krijg de NAT verbinding maar niet volledig open.
Na mijn idee is Nat type 2 perfectRemmetje schreef op donderdag 19 november 2020 @ 15:33:
Hebben jullie ook het probleem dat je de NAT type van de PS5 maar niet op Type 1 krijgt maar blijft hangen op Type 2? Ik heb dezelfde ports geforward als ik ze kan vinden op internet (welke hetzelfde zijn als PS4) maar ik krijg de NAT verbinding maar niet volledig open.

Nat type 3 had is destijds veel problemen mee

Toch altijd 'flauw' dat ze dit soort 'fouten' zomaar ongedaan kunnen maken.. ook niet eens een vergoedinkje van 10,- ofzolubbertkramer schreef op donderdag 19 november 2020 @ 15:04:
Voor een ieder die besteld heeft bij Intertoys waarbij de kaarten van 50 euro tegoed voor 20 gingen (helaas ook voor mij) die deal gaat niet door
[...]
Ik kan het niet op mijn tv zien, dus dit is inderdaad visueel (goed zichtbaar nl).Chelseamarre123 schreef op donderdag 19 november 2020 @ 15:26:
[...]
Kan je dat ergens in instellingen/menu zien hoeveel fps je haalt of gewoon visueel?
in sommige games kan je een fps counter aanzetten.
Ik wilde het ook graag testen met Rainbow Six Siege, maar ik kan/mag mijn standard edition niet downloaden op de PS5 omdat die niet compatible zou zijn.. grrr
Krijgen we nou weer hetzelfde gedoe met NAT als bij de PS4 ? XSX (en X1S) kon ook het NAT type niet vinden hier, maar claimde wel dat alles OK was. Ik heb ooit vreselijk zitten prutsen om die Sony headset voor party's aan de gang te krijgen.Remmetje schreef op donderdag 19 november 2020 @ 15:33:
iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Shield TV | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel
Miles Morales hing hier ook in het begin net nadat peter zn koffie op heeft zeg maar.
Iedereen ook op dezelfde plek als ze naast dir chopper slingeren?
En het is geen oud product aangezien PSN tegoed nog jaren zal bestaan gezien de online variant van de PS5poor Leno schreef op donderdag 19 november 2020 @ 15:35:
[...]
Toch altijd 'flauw' dat ze dit soort 'fouten' zomaar ongedaan kunnen maken.. ook niet eens een vergoedinkje van 10,- ofzo
Edit:
Heb dan ook een mail gedaan met de vraag waarom het een oud product is en ik deze nu alsnog kan kopen en over een uur kan afhalen?
[ Voor 12% gewijzigd door lubbertkramer op 19-11-2020 15:40 ]
Nat type 2 is meer dan doende, wijs je ps5 handmatig een ip-adres, en zet hem in DMZ. PS3,PS4,PS5 in DMZ en nooit last gehad met headsets.
It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky
Ik heb geen enkel probleem gehad (kleine glitch dat ik Miles half zag) maar voor de rest liep als een trein.Kenny_026 schreef op donderdag 19 november 2020 @ 15:39:
Miles Morales hing hier ook in het begin net nadat peter zn koffie op heeft zeg maar.
Uitgespeeld op na de volgende spel
Sorry hoor, maar kaarten met tegoed van 50 euro die ze verkopen voor 20 euro is overduidelijk een prijsfout, hier zijn al meerdere topics over geweest.poor Leno schreef op donderdag 19 november 2020 @ 15:35:
[...]
Toch altijd 'flauw' dat ze dit soort 'fouten' zomaar ongedaan kunnen maken.. ook niet eens een vergoedinkje van 10,- ofzo
Snap niet dat mensen altijd klagen over dit soort dingen.
Foei geen voetsteuntjeDoubleDutch schreef op donderdag 19 november 2020 @ 15:13:
Hier ook 14.00 de PS5 binnen, de update met 5 min binnen.
Fortnite geïnstalleerd voor mijn zoontje, hij is er in ieder geval blij mee.
Ik mag vanavond. 😋
[Afbeelding]
Mwah zou het geen zeuren noemen maar zeg dan gewoon prijsfout en klaar, nu schermen ze dat het een "oud artikel" was en niet meer verkocht wordt door Intertoys en dat is natuurlijk niet waar als je nu nog steeds PSN tegoed 50 kunt kopen en over een uur kunt afhalen voor gewoon 50 eurojesse111 schreef op donderdag 19 november 2020 @ 15:42:
[...]
Sorry hoor, maar kaarten met tegoed van 50 euro die ze verkopen voor 20 euro is overduidelijk een prijsfout, hier zijn al meerdere topics over geweest.
Ja bij veel andere winkels (bijv. bol) accepteren ze gewoon hun verlies als ze een fout maken. Maar blijkbaar (volgens juridisch loket) zijn ze niet verplicht om te leveren als de prijs duidelijk een fout is. Nou vind ik dat in dit geval op het randje..poor Leno schreef op donderdag 19 november 2020 @ 15:35:
[...]
Ze zeggen wel voor de juiste airflow
Maar goed ik plaats hem in een kastje
Idd, zo kinderachtig.jesse111 schreef op donderdag 19 november 2020 @ 15:42:
[...]
Sorry hoor, maar kaarten met tegoed van 50 euro die ze verkopen voor 20 euro is overduidelijk een prijsfout, hier zijn al meerdere topics over geweest.
Je weet dat de prijs verkeerd is een je besteld ze, krijg je ze dan mooi meegenomen naar krijg je ze niet wees dan ook gewoon zo eerlijk en ga er niet nog eens over klagen.
Volgens de gebruiksaanwijzing moet die er wel onder. Misschien om krassen enzo te voorkomen.Starscreamer schreef op donderdag 19 november 2020 @ 15:48:
[...]
Ze zeggen wel voor de juiste airflow![]()
Maar goed ik plaats hem in een kastje
Stadia / PSN : whenheco
Ben nu lekker Astro's Playroom aan het spelen, die controller is toch wel echt fijn hoor! Die adaptive triggers zijn ook wel leuk, ben benieuwd hoe andere games het gaan gebruiken.
Extra stabiliteit zal de voornaamste reden zijnmadcon schreef op donderdag 19 november 2020 @ 15:49:
[...]
Volgens de gebruiksaanwijzing moet die er wel onder. Misschien om krassen enzo te voorkomen.
Geloof niet dat hij heel stabiel staat op enkel de twee dunne randjes van de witte kappen. Hij zal er ongetwijfeld op blijven staan, getuige de diverse foto's en videos van mensen zonder standaard, maar echt stabiel lijkt mij dat niet.
ariekanari schreef op donderdag 19 november 2020 @ 12:59:
Ik zie het al: het probleem is niet de grootte of formaat van de PS5 maar het formaat van de tv waar deze naast komt te staan. Velen zullen een te kleine tv in huis hebben staan.

Welke kabel heb je aangeschaft dan? Ik denk dat er meer wel zitten te kijken naar een HDMI 2.1 capable kabelCyBeRSPiN schreef op donderdag 19 november 2020 @ 13:27:
Eindelijk een reden om voor glasvezel te gaan
[Afbeelding]
Eerste ervaring is top! Maar moet nog even aan het werk nu. Downloads lopen
De bijgeleverde HDMI kabel is echt vreselijk dun, blij dat ik al kwaliteitskabel had ingeslagen (moest ik sowieso al ivm de lengte die ik nodig heb).
Ik heb AC: Valhalla geïnstalleerd, de PS4 versie op disc. Er is ook een update geïnstalleerd geloof ik, maar in het menu staat achter de titel nog " | PS4" (net als bij echte PS4 games). Moet je nog iets doen voor de PS5 versie of blijft dat er staan?
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
Even terug scroller ;-) Er kwam een HDMI 2.1 kabel voorbij van 19.99 voor 2m en ik zelf poste een HDMI2.0 kabel voor zelfde prijs (werkt prima met 4K + dolby vision).Martinspire schreef op donderdag 19 november 2020 @ 15:54:
[...]
[Afbeelding]
[...]
Welke kabel heb je aangeschaft dan? Ik denk dat er meer wel zitten te kijken naar een HDMI 2.1 capable kabel
Ace schreef op donderdag 19 november 2020 @ 15:49:
[...]
Idd, zo kinderachtig.
Je weet dat de prijs verkeerd is een je besteld ze, krijg je ze dan mooi meegenomen naar krijg je ze niet wees dan ook gewoon zo eerlijk en ga er niet nog eens over klagen.
Tsja noem het wat je wil.jesse111 schreef op donderdag 19 november 2020 @ 15:42:
[...]
Maar ik heb dit jaar een '0' teveel over gemaakt naar naar de belastingdienst. Denk je dat ik dat terug krijg?
Maar het is 'onmogelijk om dit te doen mijnheer, het wordt verrekend'
(Of als jij door een fout bijvoorbeeld geld naar een verkeerde rekening overschrijft. Denk je dat je het kan laten terugstorten?)
Daarbij zijn dit soort gekke aanbiedingen niet heel raar aan t einde van het jaar. Het was een ander verhaal toen laatst Macbooks verkocht worden voor 15,- ofzo..
Oeff.. dacht even dat je hem verkeerd om in de kast had ;-) Disk-less...Phusebox schreef op donderdag 19 november 2020 @ 15:55:
Hoe mooi die hier staat...
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Wat een bakbeest... Gelukkig past ie achter een klep.
Hij staat juist erg stabiel zonder steun.Caayn schreef op donderdag 19 november 2020 @ 15:53:
[...]
Extra stabiliteit zal de voornaamste reden zijn
Geloof niet dat hij heel stabiel staat op enkel de twee dunne randjes van de witte kappen. Hij zal er ongetwijfeld op blijven staan, getuige de diverse foto's en videos van mensen zonder standaard, maar echt stabiel lijkt mij dat niet.
ps5 wordt wel geleverd met een hdmi 2.1 toch, alleen dan dunne versie kabel?Martinspire schreef op donderdag 19 november 2020 @ 15:54:
[...]
[Afbeelding]
[...]
Welke kabel heb je aangeschaft dan? Ik denk dat er meer wel zitten te kijken naar een HDMI 2.1 capable kabel
Ja maar kwaliteit is matig. XSX had een betere, maar ook die heb ik weer opgeborgen.nemesis2212 schreef op donderdag 19 november 2020 @ 15:57:
[...]
ps5 wordt wel geleverd met een hdmi 2.1 toch, alleen dan dunne versie kabel?
Ik dacht dat er nog een Type 1 was...Starscreamer schreef op donderdag 19 november 2020 @ 15:35:
[...]
Na mijn idee is Nat type 2 perfect![]()
Nat type 3 had is destijds veel problemen mee
Helaas heb ik overal misgegrepen maar ben geduldig. (NOT ;-) ) Maar wat ik me afvraag.. Ik lees hier erg weinig over de op buitenlandse sites benoemde problemen. Hier en daar een game die vast loopt maar geen externe HDD die moeten worden hersteld na crash, of grote problemen met de downloadrij waardoor je een fabrieksreset moet doen. (op een enkele persoon na dacht ik.) En heeft niemand dat probleem met de rustmodus? Dit stemt overigens wel positief natuurlijk... Ik kan iig niet wachten tot ik ergens een console kan oppikken. Veel plezier iedereen....
Hebben jullie al aankopen uit de US Store met US PSN account proberen te spelen op jullie NL account?
Op de PS4 kon ik die aankopen gewoon spelen op mijn NL account, maar op de PS5 geeft die aan dat ik de content moet kopen om de content te kunnen spelen.
Op het US account kan ik, in dit geval Fifa 21, wel gewoon spelen.
Op de PS4 kon ik die aankopen gewoon spelen op mijn NL account, maar op de PS5 geeft die aan dat ik de content moet kopen om de content te kunnen spelen.
Ik hoop niet dat dit waar is.Melniek schreef op donderdag 19 november 2020 @ 16:01:
Hebben jullie al aankopen uit de US Store met US PSN account proberen te spelen op jullie NL account?
Wij (mn broertje en ik) hebben namelijk een legioen aan spellen op het US account gekocht. Hij speelt altijd vanaf zijn NL account op PS4......
PSN: DoubleDutchh
Voor wie niet teveel wil uitgeven voor een goede hdmi 2.1 kabel
https://www.amazon.de/-/n...f=yo_ii_img?ie=UTF8&psc=1
selecteer een pick-up point voor gratis verzending.
Of wil je duurdere kabels dan raad ik ruconnected.nl aan
It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky
Wat bedoel je met kwaliteit? Het materiaal zelf of beeldkwaliteit? Materiaalkwaliteit boeit me niet eenmaal hij in de tv zit...loekf2 schreef op donderdag 19 november 2020 @ 15:58:
[...]
Ja maar kwaliteit is matig. XSX had een betere, maar ook die heb ik weer opgeborgen.
Heeft dit zin als mijn tv maar een hdmi 2.0 aansluiting heeft?Amaze86 schreef op donderdag 19 november 2020 @ 16:04:
Voor wie niet teveel wil uitgeven voor een goede hdmi 2.1 kabel
Stadia / PSN : whenheco
Voor de paar bestellers onder ons die bij Amazon.co.UK PS5 hebben gescoord. Vergeet niet een Male IEC 60320 C7 voedingsstekker te kopen. Je kunt ook eventueel de voedingskabel van je PS4, PS3 gebruiken. Zo lang je kabel maar gelabeld is voor minimaal 2.5A. Kun je meestal aflezen op de Male C7 aansluiting. Ik ben overigens blij met de UK versie. Aangezien ik geen Duitse USK branding heb op mijn doos.
Deze kabels heb ik gebruikt, zowel 3m als 4m werken perfect met XSX (4K@120) & PS5.Martinspire schreef op donderdag 19 november 2020 @ 15:54:
[...]
[...]
Kunnen slimme mede-tweakers mij voorlichten over de aanschaf van een monitor voor de PS5?
Op dit moment heb ik gewoon een tv tot mijn beschikking met 4k 60hz (denk ik).
Ik wil echter overstappen op een monitor, ook i.c.m. met mijn nieuwe baan waarbij ik regelmatig thuis werk.
Wat ik vooral lees is om te wachten op monitoren met een HDMI 2.1 aansluiting. Maar voor de rest heb ik hier weinig verstand van.
Op dit moment heb ik gewoon een tv tot mijn beschikking met 4k 60hz (denk ik).
Ik wil echter overstappen op een monitor, ook i.c.m. met mijn nieuwe baan waarbij ik regelmatig thuis werk.
Wat ik vooral lees is om te wachten op monitoren met een HDMI 2.1 aansluiting. Maar voor de rest heb ik hier weinig verstand van.
PSN: DoubleDutchh
Bewust rust modus uitgezet, en sluit nog geen externe harde schijf aan. Wacht nog wel even daarmee. Tot nu toe geen enkel probleem gehad en dat hoop ik ook zo te houden.Shaker74 schreef op donderdag 19 november 2020 @ 16:00:
Helaas heb ik overal misgegrepen maar ben geduldig. (NOT ;-) ) Maar wat ik me afvraag.. Ik lees hier erg weinig over de op buitenlandse sites benoemde problemen. Hier en daar een game die vast loopt maar geen externe HDD die moeten worden hersteld na crash, of grote problemen met de downloadrij waardoor je een fabrieksreset moet doen. (op een enkele persoon na dacht ik.) En heeft niemand dat probleem met de rustmodus? Dit stemt overigens wel positief natuurlijk... Ik kan iig niet wachten tot ik ergens een console kan oppikken. Veel plezier iedereen....
hou wel achterkant vrij anders word die te warm!Phusebox schreef op donderdag 19 november 2020 @ 15:55:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ik heb een maand geleden 2 van deze kabels aangeschaft en werken perfect!
HDMI 2.1 kabel: 48 GBPS - 3D - 8k@60Hz - 4k@120Hz - Full HD 4.320 Pixels - Ethernet
https://www.bol.com/nl/p/...er/9200000085173704/?s2a=
Zelf alleen Dolby Atmos en E-ARC getest.(TV HDMI 2.1 en Soundbar HDMI 2.1)
Mijn PS5 komt straks binnen dan kan ik hem volledig testen.
HDMI 2.1 kabel: 48 GBPS - 3D - 8k@60Hz - 4k@120Hz - Full HD 4.320 Pixels - Ethernet
https://www.bol.com/nl/p/...er/9200000085173704/?s2a=
Zelf alleen Dolby Atmos en E-ARC getest.(TV HDMI 2.1 en Soundbar HDMI 2.1)
Mijn PS5 komt straks binnen dan kan ik hem volledig testen.
[ Voor 19% gewijzigd door H.Boss op 19-11-2020 16:15 ]
"Would you prefer my normal method of conflict resolution?" - Dexter Morgan-
Jeetje mensen, wat was de hype bij mij groot. Na ruim een jaar wachten sinds het plaatsen van mijn preorder kijk ik uit naar vandaag, en podverdorie, ding maakt alle verwachtingen waar. So good....
:fill(white):strip_exif()/f/image/EqMG7yaN8wiraI1OJNayFR2C.png?f=user_large)
Iemand COD Cold War disk versie al geïnstalleerd?
Hier blijft die constant hangen op 31 gig van de 55.
Fout melding: kan niet downloaden of kopiëren 😰
Fout melding: kan niet downloaden of kopiëren 😰
[ Voor 20% gewijzigd door k1978 op 19-11-2020 16:15 ]
Zo te lezen vrijwel geen DOA's, goed om te zien.
Hoop van niet. Postnl is hier rond 17:00uur en wil eigenlijk vanavond cod spelenk1978 schreef op donderdag 19 november 2020 @ 16:14:
Iemand COD Cold War disk versie al geïnstalleerd?

Ah.. didn't know that. Dan lukt dat niet inderdaad!Carn82 schreef op donderdag 19 november 2020 @ 15:32:
[...]
Er is ook nog geen next-gen update geweest voor Destiny 2, deze staat gepland voor 8 december.
Ben hele middag al bezig...Vibravis schreef op donderdag 19 november 2020 @ 16:15:
[...]
Hoop van niet. Postnl is hier rond 17:00uur en wil eigenlijk vanavond cod spelen
We gaan het zien. Anders maar meer ventilators. Wil dat ding niet in het zicht hebben.ferrariking schreef op donderdag 19 november 2020 @ 16:10:
[...]
hou wel achterkant vrij anders word die te warm!
Je bent toch inmiddels wel gewend van PS dat je eerst 20432 updates moet draaien van 100tb voordat je uberhaupt kan spelen? Tenminste zo gaat het bij mij altijd.Vibravis schreef op donderdag 19 november 2020 @ 16:15:
[...]
Hoop van niet. Postnl is hier rond 17:00uur en wil eigenlijk vanavond cod spelen
Klopt maar ik heb stiekem de hoop dat het met 500/500 op glas wel een stuk sneller gaat deze generatieSosua schreef op donderdag 19 november 2020 @ 16:16:
[...]
Je bent toch inmiddels wel gewend van PS dat je eerst 20432 updates moet draaien van 100tb voordat je uberhaupt kan spelen? Tenminste zo gaat het bij mij altijd.
Die controller is wel een genot ja.
Al vind ik dat sommige 'pakjes' die je aan moet vooral een beetje onhandig / gimmicky voelen. Ik ga in ieder geval niet terug in die levels om platinum te halen
Haha, wel vet om op een nieuwe console naar je Library te gaan en daar 300+ games te zien
.
Blijkbaar zijn er al een paar waarvoor er een PS5 specifieke versie is. Die vallen op omdat ze in je Library een verbodsteken hebben en dus niet backwards compatible zijn. Wat me nog niet duidelijk is, is of ze effectief niet BC zijn, en ze daarom al een gepatchte versie hebben, of dat het games zijn die uitgerekend een PS5 specifieke versie hebben en je daarom die moet gaan spelen. Ik vermoed het eerste.
Dit is bvb het geval voor Fortnite en SW:BF2.
Nog 10 minuten en de kinderen zijn thuis en kunnen de PS5 zijn game-vuurdoop geven (zelf nog maar enkel geconfigureerd/geïnstalleerd - beetje jammer dat de DualSense haptics niet in de UI gebruikt worden
).
Blijkbaar zijn er al een paar waarvoor er een PS5 specifieke versie is. Die vallen op omdat ze in je Library een verbodsteken hebben en dus niet backwards compatible zijn. Wat me nog niet duidelijk is, is of ze effectief niet BC zijn, en ze daarom al een gepatchte versie hebben, of dat het games zijn die uitgerekend een PS5 specifieke versie hebben en je daarom die moet gaan spelen. Ik vermoed het eerste.
Dit is bvb het geval voor Fortnite en SW:BF2.
Nog 10 minuten en de kinderen zijn thuis en kunnen de PS5 zijn game-vuurdoop geven (zelf nog maar enkel geconfigureerd/geïnstalleerd - beetje jammer dat de DualSense haptics niet in de UI gebruikt worden
Lol ben je trots op Ziggo😂😂Phusebox schreef op donderdag 19 november 2020 @ 15:55:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Hoe is de internetsnelheid op de PS5?
Vraag me af of de snelheid boven de 100mbit uitkomt op de PS5.
Ik heb namelijk 1Gbit en mijn WiFi 5G doet al 350Mbit.Dus weet niet of het nodig is om aan te sluiten via een netwerkkabel.
Vraag me af of de snelheid boven de 100mbit uitkomt op de PS5.
Ik heb namelijk 1Gbit en mijn WiFi 5G doet al 350Mbit.Dus weet niet of het nodig is om aan te sluiten via een netwerkkabel.
Ik kon zojuist op PS5 de volledige 500/500 verbinding dicht trekken met Valhalla. Kon op de PS4 generatie niet.Vibravis schreef op donderdag 19 november 2020 @ 16:18:
[...]
Klopt maar ik heb stiekem de hoop dat het met 500/500 op glas wel een stuk sneller gaat deze generatie
Hier trekt de ps5 ook de volledige 500mbit dicht met downloaden, niks aan de hand dus
Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB
Heel nice!!Arn0uDz schreef op donderdag 19 november 2020 @ 16:20:
[...]
Ik kon zojuist op PS5 de volledige 500/500 verbinding dicht trekken met Valhalla. Kon op de PS4 generatie niet.
Hij staat hier ook. Eerste indrukken:
# mooie inteface en alles voelt heel snappy!
# externe Sandisk USB SSD (500MB/s) met PS4 games; die laden echt super snel. Bijvoorbeeld Genshin Impact, ook de menus in die game zijn ineens rete snel
# Ga zo Valhalla beginnen, die installeerde 2 keer Valhalla; PS4 en PS5 versie. PS4 versie maar weer gedelete
# Coil whine! Yep, got it! Als je een game hebt draaien gaat de fan harder draaien die ik op 1,5 meter heel duidelijk hoor, een hoog pitched geluid. Hoor je als het stil is, valt weg als er game geluid is. Maar wel wat irritant, hij is dus luider dan mijn oude Pro ...
# Wat zijn die dual sense controllers fijn, liggen echt enorm goed in de hand en dan heb ik de haptics nog niet eens gevoeld ...
Me happy beaver
# mooie inteface en alles voelt heel snappy!
# externe Sandisk USB SSD (500MB/s) met PS4 games; die laden echt super snel. Bijvoorbeeld Genshin Impact, ook de menus in die game zijn ineens rete snel
# Ga zo Valhalla beginnen, die installeerde 2 keer Valhalla; PS4 en PS5 versie. PS4 versie maar weer gedelete
# Coil whine! Yep, got it! Als je een game hebt draaien gaat de fan harder draaien die ik op 1,5 meter heel duidelijk hoor, een hoog pitched geluid. Hoor je als het stil is, valt weg als er game geluid is. Maar wel wat irritant, hij is dus luider dan mijn oude Pro ...
# Wat zijn die dual sense controllers fijn, liggen echt enorm goed in de hand en dan heb ik de haptics nog niet eens gevoeld ...
Me happy beaver
GamiQ, de game notes app met game maps!
Super fun allemaal. Lekker op m'n gemakje dit kado platinum halen. Erna Spiderman en Sackboy. Eventueel bugsnacks
Mij krijgen ze niet meer gek komende dagen.
Juist, zo zou het moeten zijn. Laat die dikke patches maar komenArn0uDz schreef op donderdag 19 november 2020 @ 16:20:
[...]
Ik kon zojuist op PS5 de volledige 500/500 verbinding dicht trekken met Valhalla. Kon op de PS4 generatie niet.
Hehe mooi toch 😄👍 have fun..Lekkerboeie86 schreef op donderdag 19 november 2020 @ 16:21:
[...]
Super fun allemaal. Lekker op m'n gemakje dit kado platinum halen. Erna Spiderman en Sackboy. Eventueel bugsnacks
Mij krijgen ze niet meer gek komende dagen.
Hoe kun je de speeltijd van je PS4 games zien? Ik zie niks staan bij trophies, moet je daar iets voor doen ofzo ?
GamiQ, de game notes app met game maps!
Grrrrr krijg net een mail van Amazon, de console levering is vertraagd met 1-2 dagen.
Volgens DHL komt hij overigens nog vandaag
[ Voor 20% gewijzigd door cold_as_ijs op 19-11-2020 16:23 ]
Er zijn natuurlijk nog maar 15 pagina's, meesten kunnen hem vanavond of later pas proberen. Niet dat ik hoop dat er meer mensen gaan zijn met problemen natuurlijkShaker74 schreef op donderdag 19 november 2020 @ 16:00:
Amazon heeft het wel vaker fout, DHL geeft over het algemeen betere informatie.cold_as_ijs schreef op donderdag 19 november 2020 @ 16:22:
Grrrrr krijg net een mail van Amazon, de console levering is vertraagd met 1-2 dagen.
Woeeeh, zo blij als een kind, mijn BOL PS5 is binnen. Zo lekker uitpakken en aansluiten.
Wat een week, next-gen gaming here I come!
Wat een week, next-gen gaming here I come!
Als er een zwerfkei op je weg ligt, ga erop staan en geniet van het overzicht ...
Nee, want mijn PS5 wordt vanavond pas bezorgd door DHL. Wel gooide de DHL bezorger vanmiddag twee enveloppen in de brievenbus: twee camera-adapters. Terwijl ik me toch echt maar 1 keer had aangemeld!loekf2 schreef op donderdag 19 november 2020 @ 14:56:
DHL fietsbezorger kwam net met de PSVR camera adapter. Mensen al hun PSVR aan de PS5 gehangen ?
[Afbeelding]
:strip_exif()/f/image/1wzY7EQai9suPD1aysnv46X0.jpg?f=fotoalbum_medium)
https://gamerjournalist.c...-game-time-played-on-ps5/-SaveMe- schreef op donderdag 19 november 2020 @ 16:22:
Hoe kun je de speeltijd van je PS4 games zien? Ik zie niks staan bij trophies, moet je daar iets voor doen ofzo ?
AMD Ryzen 7 3700x - Sapphire Nitro + RX5700XT - Samsung Odyssey Neo G7 32" | Samsung 65QN93B | Denon AVR-X1700H DAB | Monitor Audio Silver RX6 | BK XXLS 400 FF | PS5 Pro
Ik zie heel veel mensen een controller bestellen. Je krijgt toch een controller bij de console? Zijn er dan (specifieke) spellen waar men graag fysiek met 2 spelers willen spelen?
Ik had vandaag iets vergelijkbaars: GM wilde mij nog een kopie Demons souls geven, terwijl ik het al had opgehaald. Netjes gezegd en dus geen slechte karmaBamSlam_ schreef op donderdag 19 november 2020 @ 16:25:
[...]
Nee, want mijn PS5 wordt vanavond pas bezorgd door DHL. Wel gooide de DHL bezorger vanmiddag twee enveloppen in de brievenbus: twee camera-adapters. Terwijl ik me toch echt maar 1 keer had aangemeld!![]()
[Afbeelding: PS4 Camera adapters voor PS5]
Gaaf om alle foto's te zien. Ding is enorm, ik zit naar mijn tv meubel te kijken en moet dan PS4 ruimen om deze erin te leggen 
Ik heb er nog geen besteld, ben relatief geduldig. Zag ze op V&A verschijnen voor 900 euro dus iemand die er eentje wilt hebben en niet kan wachten? Zie V&A
Ik heb er nog geen besteld, ben relatief geduldig. Zag ze op V&A verschijnen voor 900 euro dus iemand die er eentje wilt hebben en niet kan wachten? Zie V&A
Ik hoor sommige hier dat de PS5 veel geluid maakt, na 1 1/2 uur fortnite met mijn oor op de PS5 en ik hoor werkelijk niks,misschien de blu-ray die jullie horen?
Vaak wil men ook gewoon een backup. Ik vind het zonde om nu een tweede DS te kopen, aangezien er binnenkort andere kleuren beschikbaar komen.Genestealer schreef op donderdag 19 november 2020 @ 16:26:
Ik zie heel veel mensen een controller bestellen. Je krijgt toch een controller bij de console? Zijn er dan (specifieke) spellen waar men graag fysiek met 2 spelers willen spelen?
Ik heb bij sommige games nog wel probleem met mijn savedata transfer. Heb PS+ en alles wordt als het goed is geupload naar de cloud, maar op een of andere manier pakt de PS5 niet mijn savedata uit de cloud van bijvoorbeeld F1 2020. Die heb ik vanuit de PS4 cloud moeten downloaden naar de PS5 console, en dan weer uploaden naar de cloud. Beetje omslachtig wel.
- Chaoss
- Registratie: December 2000
- Laatst online: 22:36
:strip_icc():strip_exif()/u/17239/crop586cd04bb358c.jpeg?f=community)
Net Spiderman in Ray tracing mode gespeeld, ok ik wist het van de reviews maar damn dat ziet er echt dik uit, mag dan crossgen zijn maar dit gaf me echt het next gen gevoel.
[ Voor 4% gewijzigd door Chaoss op 19-11-2020 19:04 ]
PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer
Ik zit er ook wel aan te denken een tweede te halen. De accu gaat vrij snel leeg en het chargen duurt best een tijd. Ook laat hij op één of andere manier niet volledig op bij mij in rest mode. Ik lees dat daar meer problemen mee zijn ondanks dat hij dat wel zou moeten doen.Genestealer schreef op donderdag 19 november 2020 @ 16:26:
Nee maar die past nergens anders waar de afstandbediening werkt.
Boys and girls...
hoe is de geluidskwaliteit, zit daar een flinke verbetering in , zou toch super moeten zijn (tempest audio ofzo dacht ik )
Iemand daar al ervaringen mee ?
hoe is de geluidskwaliteit, zit daar een flinke verbetering in , zou toch super moeten zijn (tempest audio ofzo dacht ik )
Iemand daar al ervaringen mee ?
Really? Moet nog komen denk ik dan. Tot nu toe zie ik low res textures, last gen character models en animaties. Kleurtjes zijn me ook iets te zuurstokkerig.Chaoss schreef op donderdag 19 november 2020 @ 16:30:
Net Spiderman in Ray tracing gespeeld, ok ik wist het van de reviews maar damn dat xiet er echt dik uit, maar dan crossgen zijn maar gaf me echt het next gen gevoel.
Ach als de gameplay maar leuk is.
Ja, ben ook wel benieuwd hoe de 3D audio is.
Dan zou ik echt een andere tv kopen. Zit ook al een aantal uur te spelen, maar het is echt erg mooi. Ziet er voor mij ook echt next gen uit.Phusebox schreef op donderdag 19 november 2020 @ 16:33:
[...]
Really? Moet nog komen denk ik dan. Tot nu toe zie ik low res textures, last gen character models en animaties. Kleurtjes zijn me ook iets te zuurstokkerig.
Ach als de gameplay maar leuk is.
OLED CX hier.Gamer1988 schreef op donderdag 19 november 2020 @ 16:38:
[...]
Dan zou ik echt een andere tv kopen. Zit ook al een aantal uur te spelen, maar het is echt erg mooi. Ziet er voor mij ook echt next gen uit.
Ben ook niet snel blown away en al een weekje gewend aan de Series X inmiddels.
volgens mij luisteren ze niet ...... iets met afgeleid door ....Pharminepulse schreef op donderdag 19 november 2020 @ 16:37:
Ja, ben ook wel benieuwd hoe de 3D audio is.
Geen zorgen om maken. Dit heb ik redelijk vaak bij Amazon. DHL geeft (vaak) de juiste informatie weer via t&t. Ook wel eens gehad dat ik het pakketje al thuis had en vervolgens z’n mailtje kreeg.cold_as_ijs schreef op donderdag 19 november 2020 @ 16:22:
Apple|Games|PSN: desjuhh
Dit topic is gesloten.
Let op:
Problemen met inloggen, online spelen of downloaden? Kijk dan eerst hier of er geen storing is
De PS VR2 heeft nu een eigen topic! [PSVR2] PlayStation VR 2
Alles rondom defecten, garantie en opsturen: [PS5] Problemen en garantie-afhandelingen
Voor winkelvoorraad en beschikbaarheid etc. [PS5] Beschikbaarheid en levertijden
Problemen met inloggen, online spelen of downloaden? Kijk dan eerst hier of er geen storing is
De PS VR2 heeft nu een eigen topic! [PSVR2] PlayStation VR 2
Alles rondom defecten, garantie en opsturen: [PS5] Problemen en garantie-afhandelingen
Voor winkelvoorraad en beschikbaarheid etc. [PS5] Beschikbaarheid en levertijden
![]() | Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten? Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord |