kazuka schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 18:24:
[...]
Mijn AirPods Pro vind ik iets beter klinken en wat comfortabeler zitten maar die zijn uiteraard meer gericht op muziek. De Pulse zijn wat gevoeliger voor de sweetspot als je ze indoet. Wat ze erg goed doen is de zeer hoge mate van geluidsdetails. Je hoort echt alles en ook precies waar het vandaan komt. Hiervoor gebruikte ik een Sennheisser HD598 (openback headphones) die zeer comfortabel zitten in combinatie met een USB DAC. Dat klinkt wat voller en warmer maar ook minder gedetailleerd dan de Pulse.
Ik heb ze intussen ook gehaald. Vergelijkingsmateriaal: Shure SE535 en KZ ZS10 pro monitors; Denon ove-rear headphones (meen uit 2017); Argon actieve vloerspeakers (en de vanila LG C1 build-ins).
Gebruiksdoel is (puur) om draadloos en in-ear te kunnen gamen op de PS5.
Geluidskwaliteit is goed tot zeer goed. Wat ik vooral merk is dat het geluid zuiver is, en
meer 3D. Ik las her en der her dat men het woord crips gebruikt en dat is het precies. Ik vind het volume op de PS5 aan de lage kant.
Ik heb er ook muziek mee geluisterd en in dat opzicht zijn de in-ears monitors toch een slag apart. Ik vind ze persoonlijk niet het mooist klinken qua muziek.
Er is geen merkbare latency. Bouwkwaliteit is pimra. Materialen voelen wat cheap aan maar daarentegen zijn de doppen wel lekker licht. Ze zitten prima. Ik heb de tipjes vervangen met foam. Ik mis de EQ. Vooralsnog geen random disconnects.
Al met al positief voor het doeleind waar ik ze voor wilde gebruiken. Ze werken overigens ook uitstekend met PSVR2 – step up t.o.v. de standaard dopjes, zowel qua geluid als gemak.
Korte update:
1 random disconnect gehad (net voor de start van een online GT7 race...).
Dual input functie werkt super met games als GT7 + podcast oid.
QoL improvement met de PSVR2 is (voor mij) flink.
[
Voor 5% gewijzigd door
FMS op 05-02-2024 20:26
]