• v8power67
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14:17

v8power67

Psn: Mausosaurus

AN UPDATE ON THE LAST OF US ONLINE

We realize many of you have been anticipating news around the project that we've been calling The Last of Us Online. There's no easy way to say this: We've made the incredibly difficult decision to stop development on that game.

We know this news will be tough for many, especially our dedicated The Last of Us Factions community, who have been following our multiplayer ambitions ardently. We're equally crushed at the studio as we were looking forward to putting it in your hands. We wanted to share with you some background of how we came to this decision.

The multiplayer team has been in pre-production with this game since we were working on The Last of Us Part II – crafting an experience we felt was unique and had tremendous potential. As the multiplayer team iterated on their concept for The Last of Us Online during this time, their vision crystalized, the gameplay got more refined and satisfying, and we were enthusiastic about the direction in which we were headed.

In ramping up to full production, the massive scope of our ambition became clear. To release and support The Last of Us Online we'd have to put all our studio resources behind supporting post launch content for years to come, severely impacting development on future single-player games. So, we had two paths in front of us: become a solely live service games studio or continue to focus on single-player narrative games that have defined Naughty Dog's heritage.
We are immensely proud of everyone at the studio that touched this project. The learnings and investments in technology from this game will carry into how we develop our projects and will be invaluable in the direction we are headed as a studio. We have more than one ambitious, brand new single player game that we're working on here at Naughty Dog, and we cannot wait to share more about what comes next when we're ready.

Until then, we're incredibly thankful to our community for your support throughout the years.
https://www.naughtydog.co..._on_the_last_of_us_online

Nou wat dus al tijd als gerucht rondging is nu bevestigd. Persoonlijk vind ik het goed nieuws. Laat ze lekker focussen op nieuwe singleplayer projecten. Daar ligt hun kracht.

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Mee eens. Het is jammer want een TLOU online universe had echt wel tof kunnen worden maar ik ben blij dat ze zich nu weer volledig kunnen focussen op waar ze zo goed in zijn en een bewezen track record hebben. Ik denk ook dat ze goed naar de markt gekeken hebben en de negatieve impact die het recent heeft gehad op een aantal studios die in de MP / Live Service hoek bezig zijn en waren (Rocksteady, Creative Assembly, Arkane).

Hopelijk kunnen ze een gedeelte van de assets en het werk van het online project hergebruiken voor 1 van hun volgende SP projecten.

• Amos_x
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 11-06-2024
Commentaar op moderatie hoort ook niet in het topic thuis, maar per DM naar de moderator of in het feedback topic.

[ Voor 255% gewijzigd door Geronimous op 15-12-2023 13:39 ]

• Amos_x
v8power67 schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 01:13:
[...]

Nou wat dus al tijd als gerucht rondging is nu bevestigd. Persoonlijk vind ik het goed nieuws. Laat ze lekker focussen op nieuwe singleplayer projecten. Daar ligt hun kracht.
Ik vond de uncharted multiplayers horen bij de beste, of toch in elk geval leukste en meest gepolijste multiplayers die ik ooit heb gespeeld. Dus persoonlijk vind ik het geen goed nieuws. Naarmate je de snelle twitch-shooters en sweaty online games ontgroeit, is er wel een markt voor een leuke multiplayer waar het niet enkel draait om milliseconden 360 no-scope kills.

De uncharted multiplayer was erg leuk. Potje 'touwtrekken' heen en weer over de map en robbertjes vechten in een avontuurlijke setting. Sindsdien heb ik niet echt meer iets gevonden met dezelfde recht toe recht aan ongecompliceerde multiplayer. Zonder progressions, skill trees, gewoon 'mechanisch' op dezelfde voet tegen elkaar gamen. Voelde bijna als een klassieke sports game (NFL/NHL) in een 3rd person shooter jasje. Of rocket league. Of Fat Princess, voor wie zich dat nog herinnert

• Timothy3000
  • Registratie: November 2020
  • Nu online
Amos_x schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 07:13:
[...]
Ik mag de mening hebben dat 1500+ u per jaar gamen vrij triest is, dat het getuigt van een verslaving en verspild menselijk 'kapitaal'. Inderdaad, no-lifers komen er wel aan, prima voor hun, echt waar. En nogmaals, ieder hun ding, ze doen maar. maar ik vind het triest. Werken, 4u gamen, slapen... _/-\o_

En dat mag gewoon. Daarmee spreek ik niemand persoonlijk aan. Ik sta hier niet alleen in, dat is duidelijk als ik de andere reacties lees en de likes op m'n vorige post. Met dat verschil dat anderen het diplomatischer brengen en volledig politiek correct zijn uit schrik voor reacties van de outrage brigade.
Of die anderen zijn gewoon wat socialer en weten dat het niet nodig is om anderen users die hun PSN jaaroverzicht posten indirect te beledigen door woorden als no-lifers of triest te gebruiken als het over hun speeluren gaat. Da's past triest. Leef en laat leven.

• Amos_x
knip :z

[ Voor 118% gewijzigd door Amos_x op 15-12-2023 08:15 ]

• Timothy3000
  • Nu online
Edit: Post van Amos is door hem inmiddels ge-edit. Top! d:)b

[ Voor 97% gewijzigd door Timothy3000 op 15-12-2023 08:17 ]

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik snap niet zo goed waarom jij wel een mening denkt te moeten geven, maar over andere meningen zegt dat ze zich die maar voor zich moeten houden.

Anderen triest en dergelijke noemen is ok, maar een weerwoord daarop is opeens een no-go?

Een mening hebben en mogen geven is geen one way street.

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

• Maurice079
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 17:01
Ah! De jaarlijkse discussie over de normering van een ‘normaal’ aantal speeluren is er weer zie ik. Verfrissend :')

PSN: xMaurice93

Verwijderd

kazuka schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 05:47:
Mee eens. Het is jammer want een TLOU online universe had echt wel tof kunnen worden maar ik ben blij dat ze zich nu weer volledig kunnen focussen op waar ze zo goed in zijn en een bewezen track record hebben. Ik denk ook dat ze goed naar de markt gekeken hebben en de negatieve impact die het recent heeft gehad op een aantal studios die in de MP / Live Service hoek bezig zijn en waren (Rocksteady, Creative Assembly, Arkane).

Hopelijk kunnen ze een gedeelte van de assets en het werk van het online project hergebruiken voor 1 van hun volgende SP projecten.
Een online component zoals in the last of us zat zou ik prima vinden. Maar een opzichzelfstaande game moeten ze maar overlaten aan ontwikkelaars zoals bungie. Ik speel zelf nooit online games, dus ik vind het wel prima. Geef mij maar een singleplayer Naughty dog game.

Verwijderd

-knip- laat dit over aan mods

[ Voor 95% gewijzigd door Geronimous op 17-12-2023 17:09 ]

• Mosin
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 19:09
Maurice079 schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 08:11:
Ah! De jaarlijkse discussie over de normering van een ‘normaal’ aantal speeluren is er weer zie ik. Verfrissend :')
Op dit soort dingen wil ik eigenlijk niet inhaken, maar ik doe het tegen mijn verstand in toch.

Ik heb een naaste die tot in den treure gepest is door leeftijdsgenoten, omdat hij gamede en nooit werd geaccepteerd door volwassen, hun kinderen etc. Het was voor hem een enorme uitlaatklep en het hielp hem ook. Dus ik denk dat er een aantal personen misschien inlevingsvermogen en levenservaring missen :/
Inmiddels maakt hij nog steeds erg veel uren, maar het doet hem goed. Niet iedereen krijgt zijn plek in de maatschappij die hij verdient of na wil jagen.

Mijn reactie zal wel weer reacties oproepen, maar laat elkaar toch lekker met rust. Er is al genoeg gezeik op de wereld.

• Zorroberner
  • Laatst online: 14:22
v8power67 schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 01:13:
[...]

Hier staat ook wel exact het probleem. De hele studio zou worden opgeslokt door een live service game. Gelukkig komen ze tot inkeer. Heb last of us nog niet gespeeld, maar Uncharted was geweldig. Dus fijn dat ze verder gaan met hun core business.

Verwijderd

Mosin schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 08:48:
[...]

Op dit soort dingen wil ik eigenlijk niet inhaken, maar ik doe het tegen mijn verstand in toch.

Ik heb een naaste die tot in den treure gepest is door leeftijdsgenoten, omdat hij gamede en nooit werd geaccepteerd door volwassen, hun kinderen etc. Het was voor hem een enorme uitlaatklep en het hielp hem ook. Dus ik denk dat er een aantal personen misschien inlevingsvermogen en levenservaring missen :/
Inmiddels maakt hij nog steeds erg veel uren, maar het doet hem goed. Niet iedereen krijgt zijn plek in de maatschappij die hij verdient of na wil jagen.

Mijn reactie zal wel weer reacties oproepen, maar laat elkaar toch lekker met rust. Er is al genoeg gezeik op de wereld.
Precies dit. Iedereen haalt ergens anders zijn rust vandaan. Als dit je uitlaatklep is dan is dat helemaal prima. Een ander heeft daar niks over te zeggen.

Verwijderd

Zorroberner schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 09:36:
[...]

Hier staat ook wel exact het probleem. De hele studio zou worden opgeslokt door een live service game. Gelukkig komen ze tot inkeer. Heb last of us nog niet gespeeld, maar Uncharted was geweldig. Dus fijn dat ze verder gaan met hun core business.
Je merkt nu wel dat de Gaas games ook allemaal op een laag pitje zijn gezet. Wellicht omdat Jim Ryan nu weg is dat ze een andere koers gaan varen.

• Stylze
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 17:37
Zorroberner schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 09:36:
[...]

Wel knap van ze die beslissing ja gezien zo'n live service model waaarschijnlijk wel veel geld zou opleveren. Denk beter voor iedereen dat ze het gewoon bij singleplayer houden en ons geweldige verhalen blijven voorschotelen in plaats van in de live service trein te stappen. (hoewel ik persoonlijk niks tegen live service hebt bij sommige games vind ik het juist wel tof zoals Destiny etc)

Wel zonde van al die tijd die ze er tot nu toe in hebben gestopt natuurlijk maarja op naar Last of Us 3:)

Playstation 5

• Denman
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:36
Mosin schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 08:48:
[...]

Precies, er zijn wel andere dingen die veel belangrijker zijn. Overigens is het altijd bijzonder dat 4 uur per dag gamen een "verslaving" wordt genoemd, maar als diezelfde persoon 4 uur per dag aan een oldtimer zou sleutelen dan zou het een "hobby" zijn :+

Ik zie het nog steeds als een hobby. En ja... die kosten tijd en geld. Niet meer zoveel tijd als vroeger. Ja... ik heb ook aardig zitten no-lifen in de beginjaren van WoW. Heeft dat me tijd gekost die ik in (meer) studie had kunnen stoppen? Absoluut! Ben ik op m'n pootjes terecht gekomen? Absoluut x2 :)

En zo ken ik nog wel mensen in mijn omgeving die hier behoorlijk veel tijd in hebben gestopt, waarbij het later afgezwakt is i.v.m. carrière, gezin, andere hobby's, etc. En indien niet: ook prima. Volwassen mensen die hun eigen weloverwogen keuzes maken. En ik pak per dag nog zo'n 1-2 uurtjes gamen als iedereen thuis op bed ligt.

Daarover gesproken en on topic:

Volgens mij hier nog niemand gehoord over The Finals. Best een leuk spel eigenlijk! Speelt na een onwennig begin na een aantal uurtjes toch best lekker weg. Lekkere vlotte movement, grappige gadgets, leuke guns, classes. Geen idee hoe lang ik dit leuk ga vinden, maar voor een gratis spel (ga geen BP halen) is het helemaal prima.

Verder ben ik na een heule lang tijd weer eens begonnen aan Ghost Of Tsushima. Om de een of andere reden kon ik er bij de eerste sessie niet echt lekker in komen. Maar begin er nu weer aardig in te raken en begrijp de magie van het spel nu al wat beter. Eens kijken of ik deze op Platinum kan gaan zetten :)

Join het GoT Pulse-Team!

• FMS
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

FMS

Indeed.

Deze was nog niet voorbij gekomen:

Ziet er wmb heel goed uit. Ik hoop dat dit het FH gat gaat dichten voor Playstation.

• ZesBarkiePK
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 20:02
NightShadow22 schreef op donderdag 14 december 2023 @ 23:34:
[...]

Avatar is echt tof... underrated gem ben daar al 46u volop van aan het genieten >:)
Zeker, ik ben soms wel even aan het zoeken waar ik nou precies moet zijn, maar het gaat steeds beter. De performance is ook top, ik speel op fidelity en dat speelt soepel en ziet er prachtig uit.

LG OLED G5 65” | Sonos Arc Ultra, 2x Sonos Five, 2x Sonos Sub 4 | Playstation 5 Pro | Panasonic UB450

• v8power67
  • Laatst online: 14:17

v8power67

Psn: Mausosaurus

https://www.resetera.com/...led.795585/post-116347203

Een insider dusk golem heeft op resetera het main menu gepost nu het gecanceld is
:
Afbeeldingslocatie: https://i.gyazo.com/63058b7b50509968220b827580db3320.jpg

Ergens triest hoeveel geld en energie er nu verspilt word door het te cancelen. Misschien gebruiken ze veel ervan in een losse multiplayer modus in tlou part 3.
Voor de echte online gamers is het jammer. Begrijp dat de uncharted en tlou multiplayer goed was.
Ik speel nooit online, heb zelfs geen ps plus meer.
Dus voor mij geen verlies. Maar lees toch best wel wat teleurstelling op forums.

[ Voor 43% gewijzigd door v8power67 op 15-12-2023 13:14 ]

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

En toch is het niet ongebruikelijk dat projecten die diep in full production waren toch gecanceld worden . Vaak zijn ze echter niet publiekelijk aangekondigd en hoor je er verder weinig over. Sony Santa Monica had een sci-fi project dat 3-4 jaar ontwikkeling achter de rug had en gecanceld werd, Suckerpunch was 3 jaar bezig voordat ze de boel annuleerde en overstapten op Ghost of Tsushima. Daar waren zelfs al gameplay beelden van naar buiten gekomen.

Het gebeurd denk ik vaker dan we denken maar Naughty Dog wilde de game blijkbaar graag aankondigen in een vroeger stadium. Het zal vooral veel 'lessons learned' zijn en een duidelijker pad voorwaarts voor de andere studios binnen Sony.

Het is goed dat Sony het '12 GAAS games to be released by 2025' motto heeft losgelaten en ze nu al terug zijn naar 6. Haven en Firewalk zijn nieuwe studios die zich puur op een enkele live service game richten. Onbewezen track record maar dus ook minder verwachtingen dan iets van een studio als Naughty Dog.

In februari kunnen we in elk geval los met de eerste van die 6 live service games.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Wnc2MkFmhB_7TwvgQIxmiU3BE-0=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):gifsicle():strip_exif()/f/image/uIJ8gsKKWvoly0V42T4KHwZ8.gif?f=user_large

• RobvG
  • Laatst online: 25-10 21:07
Zapato schreef op donderdag 14 december 2023 @ 06:44:
[...]

Bij het begin starten tot je bij 38% bent (en daarna verder). Is bij deze game geen straf.
Dat was mijn alternatief ook inderdaad. Vanaf gister ben ik het maar gaan uitvoeren. Ik vermaak me beter dan verwacht. Het scheelt denk ik dat het een van de beste spellen is die ik ooit heb gespeeld.

• NightShadow22
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 12-03-2024

NightShadow22

SonyPony

ZesBarkiePK schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 12:38:
[...]

Zeker, ik ben soms wel even aan het zoeken waar ik nou precies moet zijn, maar het gaat steeds beter. De performance is ook top, ik speel op fidelity en dat speelt soepel en ziet er prachtig uit.
Haha ja had ik idd ook wel even last van. Speel ook Quality mode en speelt idd echt heel goed en smooth game is ook echt polished mag best gezegd worden.

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:14

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Topicstarter
Ben er eigenlijk niet rouwig om dat ND is gestopt met hun online game. Laat ND maar lekker Uncharted en TLOU achtige games maken daar kan geen multiplayer tegen op :9~

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

• Chelseamarre123
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 20:18
Chaoss schreef op zaterdag 16 december 2023 @ 01:33:
Ben er eigenlijk niet rouwig om dat ND is gestopt met hun online game. Laat ND maar lekker Uncharted en TLOU achtige games maken daar kan geen multiplayer tegen op :9~
Uncharted had een prima multiplayer hoor

• Geraedus
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 16:30
Chelseamarre123 schreef op zaterdag 16 december 2023 @ 08:28:
[...]

Eerlijk gezegd vind ik dat games zoals Uncharted en Tomb Raider geen multiplayer hoeven te hebben.

PSN : Geraedus

• Triple Stars
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 17:16
Chaoss schreef op zaterdag 16 december 2023 @ 01:33:
Inderdaad, laat ze maar lekker focussen waar ze heel goed in zijn.
Geweldige singleplayer verhalen maken.

Zal waarschijnlijk mijn leeftijd zijn, maar die multiplayer games zijn niet echt mijn ding.

• Psyonara
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19:06
U2/U3 en zelfs TLOU 1 Multi waren verdomde leuk om te spelen. En was serieus benieuwd naar Factions.
Misschien komt het nog terug in een andere vorm.

Jammer in ieder geval.

• Stylze
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 17:37
Psyonara schreef op zaterdag 16 december 2023 @ 11:28:
U2/U3 en zelfs TLOU 1 Multi waren verdomde leuk om te spelen. En was serieus benieuwd naar Factions.

Jammer in ieder geval.
Denk dat ze wel er wat van zullen gebruiken voor een multiplayer mode bij part 3, anders is wel heel erg zonde van de verspilde tijd.

Playstation 5

Verwijderd

[...]

Daar is dan ook alles mee gezegd.

• Linksquest
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 18:41
Verwijderd schreef op zaterdag 16 december 2023 @ 23:35:
[...]

Daar is dan ook alles mee gezegd.
Heel raar, maar ik heb deze maar heel even gespeeld, kon mijn aandacht niet lang vasthouden, The Last of Us Multiplayer heb ik op zowel PS3 als PS4 grijs gespeeld.

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

• Amos_x
[...]

Psyonara schreef op zaterdag 16 december 2023 @ 11:28:

Jammer in ieder geval.
Klopt. Helemaal eens. Ik speel ook weinig multiplayer, vooral niet in het twitch shooter genre (CoD, fortnite) waar je toch compleet koud gemaakt wordt door pubers die er veel te veel tijd in kunnen steken. Als je 2, 3 uurtjes per week kan gamen, is dat een skill gap die je nooit meer goed kan maken.

Maar als je Uncharted in de vingers had in de SP (gewoon de mechanics), kon je eigenlijk prima leuk meedoen in de MP. Het tempo lag lager, en het was meer een soort 'scouts-spel' eigenlijk, de maps een beetje kennen, weten hoe je moest rondlopen en positie innemen was al 50% van de skills.

Twee teams, geen boosters, geen grindy progressions of leveling, geen wild variërende skill-levels. Gewoon op dezelfde voet een robbertje capture the flag tegen elkaar. 2 potjes, en klaar. Echt een prima MP voor wie normaal niet van de MP is _/-\o_ Meer een rocket league vibe, ik speelde in die periode dan ook vooral RL en Uncharted in MP.

Nvm

[ Voor 46% gewijzigd door Amos_x op 17-12-2023 15:24 ]

Verwijderd

Linksquest schreef op zondag 17 december 2023 @ 10:35:
[...]

Heel raar, maar ik heb deze maar heel even gespeeld, kon mijn aandacht niet lang vasthouden, The Last of Us Multiplayer heb ik op zowel PS3 als PS4 grijs gespeeld.
Hier hetzelfde. Als je aan Uncharted denkt, denk je aan de legendarische singleplayer en het verhaal. Denk dat er maar weinig mensen zijn die de multiplayer zullen missen.

Verwijderd

Geraedus schreef op zaterdag 16 december 2023 @ 08:57:
[...]

Eerlijk gezegd vind ik dat games zoals Uncharted en Tomb Raider geen multiplayer hoeven te hebben.
Helemaal mee eens.

• Timothy3000
  • Nu online
Amos_x schreef op zondag 17 december 2023 @ 12:14:
[...]

Dit is het soort games dat ook gewoon te lang kan zijn, er is echt wel een ideale hoeveelheid content alvorens zo'n filmische adventure game z'n hook verliest en voelt alsof het vol zit met filler. GoW ragnarok bijvoorbeeld.
Vond dat bij Ragnarok totaal niet het geval. Al die sidecontent was fantastisch.

Verwijderd

Amos_x schreef op zondag 17 december 2023 @ 12:14:
Dit zal ik nooit begrijpen. Wat maakt het jullie uit of er iets in zit dat je niet wil spelen. Dan speel je het toch gewoon niet? Maar waarom: "ik speel het niet, mij boeit het niet, dus het moet er niet in zitten en de rest mag het ook niet hebben". Haalt iemand iets weg van jou? Is dit een zero sum situatie, waar een MP de kaas van tussen je boterham weg haalt?
Wat maakt het jou uit dat zij een Uncharted of The Last of Us liever zonder multiplayer zien? Zij mogen die mening toch gewoon hebben? Net zoals jij de mening mag hebben dat je liever wel een multiplayer zou zien. Snap ook niet zo goed waarom je met van die rare argumenten en vergelijkingen komt. Maak je niet zo druk, joh.

Naughty Dog deelt jouw mening (helaas voor jou) nou eenmaal niet. En als ik de reacties lees dan is het overgrote deel daar content mee. Lekker de focus leggen op hetgeen waar ze groot mee zijn geworden. Kunnen veel andere ontwikkelaars een voorbeeld aan nemen.

• Ton Hasselt
  • Laatst online: 08-06-2024
Als we het mogen geloven komt de playstation pro in November uit.
Begint nu toch wel te kriebelen. 🤪🤪🤪

• Linksquest
Ton Hasselt schreef op zondag 17 december 2023 @ 15:55:
Als we het mogen geloven komt de playstation pro in November uit.
Begint nu toch wel te kriebelen. 🤪🤪🤪
Ik lees tot nu toe overal september 2024

nieuws: 'PS5 Pro verschijnt september 2024, gebruikt Sony's eigen upscalingte...

• Ton Hasselt
  • Laatst online: 08-06-2024
Sorry klopt, mijn fout.
9 maandjes dus, alsof er een baby'tje aan komt. 🛌
Moet nu sneller sparen dan.
Wie gaat hem nog meer kopen?

[ Voor 4% gewijzigd door Ton Hasselt op 17-12-2023 16:49 ]

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ton Hasselt schreef op zondag 17 december 2023 @ 16:47:
[...]

Ligt er heel erg aan wat hij precies beter gaat doen. Als er meer games 60fps op gaan draaien dan op de 'oude' dan zeer waarschijnlijk wel. Als het vooral een hogere resolutie wordt en ray tracing dan sla ik over.

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Verwijderd

Mocht je vragen hebben over een moderatie kun je contact opnemen met de betreffende mod via DM, of via het Feedback topic, niet in het topic zelf

[ Voor 82% gewijzigd door BM op 18-12-2023 07:59 ]

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 20:35
[...]

Sorry klopt, mijn fout.
Denk hier 100% + nieuwe oled tv, me lg e7 is aan vervanging toe voor maatje groter.

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

• Linksquest
[...]

Sorry klopt, mijn fout.
Ik nog niet, heb mijn PS5 pas sinds april dit jaar. En ben ook eerlijk, de prijs zal wel stevig zijn. Tenzij er een upgrade actie komt voor maximaal €150,00, dan wil ik er nog wel over nadenken, maar anders pas als mijn de geest geeft.

• Timothy3000
  • Nu online
Ik zie vooralsnog 0 reden om up te graden. Eerst nog maar eens een paar goede games. Op FF na lijkt 2024 op gamegebied aardig leeg qua exclusives.

• Oxigeon
  • Registratie: Mei 2008
  • Nu online

Oxigeon

En zo is dat!

[...]

Sorry klopt, mijn fout.
Ik heb de ps4 pro gekocht bij de game mania. Ik jon de release ps4 inleveren tegen een gloednieuwe ps4 pro met bijbetaling van €100.00. Dat vond ik de investering wel waard. Je krijgt opnieuw garantie etc en je hebt een nieuwe machine.

PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal

• Mauz1978
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20:00

Mauz1978

Console War Veteran

Ik upgrade altijd. Vooral gamemania zal wel een goeie inruilactie hebben waarbij het amper wat kost.

Something under the bed is drooling

• Triple Stars
Verwijderd schreef op zondag 17 december 2023 @ 15:11:
[...]

Wat maakt het jou uit dat zij een Uncharted of The Last of Us liever zonder multiplayer zien? Zij mogen die mening toch gewoon hebben? Net zoals jij de mening mag hebben dat je liever wel een multiplayer zou zien. Snap ook niet zo goed waarom je met van die rare argumenten en vergelijkingen komt. Maak je niet zo druk, joh.

Naughty Dog deelt jouw mening (helaas voor jou) nou eenmaal niet. En als ik de reacties lees dan is het overgrote deel daar content mee. Lekker de focus leggen op hetgeen waar ze groot mee zijn geworden. Kunnen veel andere ontwikkelaars een voorbeeld aan nemen.
Wou er op reageren maar blijkbaar is zijn quote al aangepast.
Blijkbaar mogen we geen mening meer hebben. 8)7

• Triple Stars
Mauz1978 schreef op zondag 17 december 2023 @ 18:33:
Vooral gamemania zal wel een goeie inruilactie hebben waarbij het amper wat kost.
Laat ons hopen.

Verwijderd

[...]

Sorry klopt, mijn fout.
Hier sowieso. Heb de PS4 Pro op releasedag gekocht en geen moment spijt van gehad.

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
Als er een leuke inruilactie komt dan ga ik de pro wel halen. Heb ik er behoefte aan? Nee dat niet maar als ik weet dat GTA6 er iets beter uit kan zien, dan moet ik daar gebruik van maken :P

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
[...]

Dat ontken ik nergens, geef alleen maar aan dat ik liever single player games speel van ND, wat Uncharted uiteindelijk ook vooral is.

Verschil is dat factions mp only zou worden, dan had ik liever gezien dat ze hun tijd investeerden in het volgende sp avontuur.

• AppleFan2007
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 01-11 21:33
Wat de prijs ook is, de PS5 pro zal hier op dag 1 komen.
De PS5 heeft in de afgelopen 3 jaar zijn diensten wel bewezen door zo goed als elke dag wel aan te staan dus wordt in mijn ogen die prijs wel gerechtvaardigd.
En tegen extra frames of ray-tracing zeg ik zeker geen nee.

• harley2009
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 18:21
Hier ook.. Een ps5 op release binnen gekregen. En de pro zal hier ook op release binnen staan..

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20:03
Mijn vrouw is jarig in september, nu heb ik al een mooi verjaardagscadeau. >:) O-)

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Ik denk dat de 'urgentie' wat minder hoog is als bij de PS4 Pro destijds maar hier komt een PS5 Pro ook sowieso in huis. Toevallig van het weekend Cyberpunk en de uitbreiding uitgespeeld (positief verrast, geweldige game nu) en daar had ik wel echt zoiets van hier zou een PS5 Pro wel toegevoegde waarde hebben.

Nu we steeds meer UE5 games gaan zien met dingen als Nanite en Lumen denk ik dat het qua timing juist wel goed past. En een bundel met GTA VI zou het denk ik ook wel erg goed doen. Bovendien zie ik als PSVR2 eigenaar ook wel toegevoegde waarde met betere beeldkwaliteit en hogere fps. Dat was met de PS4 Pro en PSVR1 ook echt stukken beter.
Timothy3000 schreef op zondag 17 december 2023 @ 18:04:
Ik zie vooralsnog 0 reden om up te graden. Eerst nog maar eens een paar goede games. Op FF na lijkt 2024 op gamegebied aardig leeg qua exclusives.
In het eerste kwartaal alleen al heb ik mijn handen vol met Rise of the Ronin, Helldivers II, FFVII en TLOU2 Remastered (voor dat tientje wil ik de nieuwe content zeker wel even checken). Ongetwijfeld gaat Sony via een State of Play nieuw spul aankondigen voor de rest van 2024. Concord is in elk geval aangekondigd als een 2024 game maar altijd even afwachten of dat doel ook echt gehaald wordt.

[ Voor 4% gewijzigd door kazuka op 18-12-2023 08:50 ]

• Timothy3000
  • Nu online
kazuka schreef op maandag 18 december 2023 @ 08:49:
Ik denk dat de 'urgentie' wat minder hoog is als bij de PS4 Pro destijds maar hier komt een PS5 Pro ook sowieso in huis. Toevallig van het weekend Cyberpunk en de uitbreiding uitgespeeld (positief verrast, geweldige game nu) en daar had ik wel echt zoiets van hier zou een PS5 Pro wel toegevoegde waarde hebben.
Ik ben ook met Cyberpunk bezig en had gek genoeg exact een compleet tegenovergestelde gedachte. De game speelt heerlijk smooth en ziet er goed uit, dus ik had juist zoiets van ik zie die Pro weinig toevoegen.

Grappig hoe dat soort meningen zo kunnen verschillen. Zelfs bij dezelfde games dus!

• OzzieMann
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 17:11

OzzieMann

PSN: OzzieMann

Denk dat ik hier ook wel een PS5Pro op release zal halen. De PS5 heeft me een goede €0,40 per uur gekost de afgelopen 3 jaar, dus ik vindt dat het wel waard.
Misschien dat ik dit keer wacht op een GTA VI bundel maar ik denk niet dat ik me kan bedwingen.

[ Voor 23% gewijzigd door OzzieMann op 18-12-2023 11:05 ]

https://untappd.com/user/OzzBier

• Psyonara
Hoe werkt het voor minder demanding PS5 titels? vragen die nog steeds de hoge lees/schrijf snelheden?
Onlangs Cult of the Lamb PS5 versie kunnen op pikken.

En overweeg een 2tb externe SSD voor in ieder geval PS4 games, maar hoe werkt het met PS5 indie stijl achtige games.

Daarnaast als je een PS4 game gaat spelen via externe SSD. Speel ik het daar dan daadwerkelijk op of word het eerst naar de Interne over ge-kopieerd?

• Caayn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Psyonara schreef op maandag 18 december 2023 @ 11:35:
Hoe werkt het voor minder demanding PS5 titels? vragen die nog steeds de hoge lees/schrijf snelheden?

En overweeg een 2tb externe SSD voor in ieder geval PS4 games, maar hoe werkt het met PS5 indie stijl achtige games.

Daarnaast als je een PS4 game gaat spelen via externe SSD. Speel ik het daar dan daadwerkelijk op of word het eerst naar de Interne over ge-kopieerd?
Alle PS5 spellen moeten op de interne of NVME SSD staan, ongeacht het disk gebruik van het spel.

PS4 spellen die je op een externe SSD/HDD hebt staan worden niet eerst gekopieerd maar worden gewoon vanaf de externe SSD gespeeld.

• CoeliJoeli
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 27-10 10:46

CoeliJoeli

Gamer

Ik zal zeker de PS5 Pro aanschaffen. Ik hoop alleen dat het wat beter wordt geregeld i.v.m. scalpers

Twitch.tv/coelijoeli

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
ah, het is ondertussen weer een 'ik zal de ps5 pro zeker halen' topic geworden.

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Farabi schreef op maandag 18 december 2023 @ 12:24:
ah, het is ondertussen weer een 'ik zal de ps5 pro zeker halen' topic geworden.
Je zou bijna denken dat we in het PS5 topic zitten!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
kazuka schreef op maandag 18 december 2023 @ 12:31:
[...]

Je zou bijna denken dat we in het PS5 topic zitten!
Klopt, en niet het PS5 Pro geruchten slowchat topic. Misschien een idee voor je om aan te maken?

• FMS
  • Niet online

FMS

Timothy3000 schreef op maandag 18 december 2023 @ 09:12:
[...]

Ik ben ook met Cyberpunk bezig en had gek genoeg exact een compleet tegenovergestelde gedachte. De game speelt heerlijk smooth en ziet er goed uit, dus ik had juist zoiets van ik zie die Pro weinig toevoegen.

Grappig hoe dat soort meningen zo kunnen verschillen. Zelfs bij dezelfde games dus!
Ik hoop dat de Pro, al dan niet met Sony haar eigen upsampling tech, Cyberpunk met RT @60FPS mogelijk gaat maken. Ik ben keihard op de RT bandwagen gestapt en kan niet wachten totdat het meer mainstream wordt op console.

Tis allemaal nog koffiedik kijken maar hoe dan ook ga ik de Pro bij launch halen.

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Farabi schreef op maandag 18 december 2023 @ 12:38:
[...]

Klopt, en niet het PS5 Pro geruchten slowchat topic. Misschien een idee voor je om aan te maken?
Of misschien gewoon de Pro gerelateerde posts negeren? Dit topic wordt voor alle PS5 gerelateerde onderwerpen gebruikt. De posts over SSD's en beste TV instellingen boeien mij ook niet maar daar lees ik gewoon omheen.

Aansluitend bij wat @Caayn hierboven al zei:
* De meeste Indie games zijn behoorlijk klein qua benodigde storage, dus die gaan echt het verschil niet maken op de interne SSD (of je zou er 20 tegelijk moeten staan hebben).
* Als je echt krap zit in space door je PS5 games kun je die ook offloaden naar de externe HDD/SSD maar daar is het dan wél zo dat je ze niet kan spelen tot je die weer eerst op de interne SSD gezet hebt. De externe storage is dan eigenlijk gewoon een soort archief om er voor te zorgen dat je ze niet opnieuw moet downloaden. Als je snel Internet hebt, ben je wellicht beter af met gewoon deleten en terug downloaden wanneer je ze terug wil spelen (NB: als je een game deletet worden de savegames niet mee gedeletet - die staan altijd op de interne SSD en moet je zelf manueel beheren).
* Check sowieso eens wat er allemaal op interne storage staat. Zo werden er, dacht ik, ook default filmpjes van elke trophy bewaard, en dat kan ook serieus oplopen na verloop van tijd.

[ Voor 7% gewijzigd door Twixie op 18-12-2023 13:19 ]

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 20:16

Superkiwi

Hoi doei

FMS schreef op maandag 18 december 2023 @ 12:52:
[...]
Ik hoop dat de Pro, al dan niet met Sony haar eigen upsampling tech, Cyberpunk met RT @60FPS mogelijk gaat maken.
Vorige week begonnen met Cyberpunk hier, speel met RT aan en ik heb eigenlijk niet eens door dat ik op 30fps zit te spelen.
Dat gezegd hebbende: ik hoop dat Rockstar eens goed naar de gameplay van Cyberpunk gaat kijken zodat we eindelijk eens een niet-houterige GTA gaan krijgen :)

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

• cold_as_ijs
  • Laatst online: 01-11 09:16

Kan je niet gewoon beter paar euro meer uitgeven voor NVME SSD?
Met heatsink kan je ze al voor 120 euro vinden, zo groot is dat prijsverschil toch niet meer?

• Psyonara
@Twixie Jammer dan dat de Indie games die PS5 versies ook aan de schrijf/lees snelheden moet voldoen. Voor veel eisende games snap ik, maar het zou niet nodig hoeven zijn voor kleinere titels.

@cold_as_ijs Heb net een 2Tb intern besteld, maar dit is gewoon even huiswerk betreft specifieken.
Bestel later wel een externe SSD voor PS4 titels. Heb gelukkig nog niet zoveel PS5 games, maar wil dit graag wel zo prakmatisch aanpakken.

Liefst een 4TB intern maar dan betaal je ook meer dan het dubbele van een 2TB versie.
Gewoon een overweging aan opties.

• cold_as_ijs
Psyonara schreef op maandag 18 december 2023 @ 14:09:
@Twixie Jammer dan dat de Indie games die PS5 versies ook aan de schrijf/lees snelheden moet voldoen. Voor veel eisende games snap ik, maar het zou niet nodig hoeven zijn voor kleinere titels.

@cold_as_ijs Heb net een 2Tb intern besteld, maar dit is gewoon even huiswerk betreft specifieken.
Bestel later wel een externe SSD voor PS4 titels. Heb gelukkig nog niet zoveel PS5 games, maar wil dit graag wel zo prakmatisch aanpakken.

Liefst een 4TB intern maar dan betaal je ook meer dan het dubbele van een 2TB versie.
Gewoon een overweging aan opties.
wil
Ligt er natuurlijk aan hoeveel games je geïnstalleerd wil laten. Ik heb nu een 2TB extern omdat in het begin de NVME's nogal duur waren en ik nog heel veel PS4 games in de backlog had. Ik kwam alleen even in de problemen toen ik COD ging installeren (mijn god wat is dat een idioot grote game. Maar op 2 TB kan je los van COD gewoon 20-40 games installeren.

• Psyonara
Speel gelukkig geen CoD
Psyonara schreef op maandag 18 december 2023 @ 14:09:
Het is dan inderdaad eigenlijk vrij simpel omdat je geen keuze hebt. Alle PS5 games moeten op een interne SSD (de ingebouwde, of je NVME add-on) zelfs al hebben kleinere PS5 games eigenlijk totaal die snelheid niet nodig.

Voor de externe moet je je nog afvragen of een SSD (ipv HDD) de moeite is voor PS4 games. Heb zelf ook voor de keuze gestaan en ben gewoon voor een grotere HDD gegaan (6TB). Bij het merendeel van de PS4 games ga je gewoon geen verschil merken tussen SSD en HDD omdat ze er simpelweg niet op gebouwd zijn. Als je dan toch games hebt waar het een groot verschil maakt inzake laadtijden, kan je die nog altijd op de interne SSDs installeren ipv extern.

• Psyonara
Hoef niet elke game allemaal tegelijker tijd ge-installed te hebben, maar wil wel wat afwisseling en of keuze hebben in wat ik wil spelen.

Uiteindelijk zullen Party games en een paar persoonlijke favorieten altijd ge-installed zijn.

Maar de PS5 zonder enige opslaag uitbreiding is gauw vol zonder moeite zeker als je voor 1st party games hebt. Gezien games ook steeds groter worden.

Vanmij mag D-brand wel panelen uit brengen waar je een Externe SSD nog in kan verstoppen oid. Gezien ik veel zie die Externe SSD er onder of achter verstoppen.

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 18:31
Farabi schreef op maandag 18 december 2023 @ 12:38:
[...]

Dit is precies 1 van de redenen waarom gamers zijn vertrokken bij Tweakers. Altijd alle topics opsplitsen om vervolgens hard te modereren.

• cold_as_ijs
Twixie schreef op maandag 18 december 2023 @ 17:00:
[...]

Het is dan inderdaad eigenlijk vrij simpel omdat je geen keuze hebt. Alle PS5 games moeten op een interne SSD (de ingebouwde, of je NVME add-on) zelfs al hebben kleinere PS5 games eigenlijk totaal die snelheid niet nodig.

Voor de externe moet je je nog afvragen of een SSD (ipv HDD) de moeite is voor PS4 games. Heb zelf ook voor de keuze gestaan en ben gewoon voor een grotere HDD gegaan (6TB). Bij het merendeel van de PS4 games ga je gewoon geen verschil merken tussen SSD en HDD omdat ze er simpelweg niet op gebouwd zijn. Als je dan toch games hebt waar het een groot verschil maakt inzake laadtijden, kan je die nog altijd op de interne SSDs installeren ipv extern.
PS4 games hebben wel degelijk baat bij SSD. Je krijgt veel snellere laadtijden terug. Of dat het jou waard is is een 2e natuurlijk ;). Ik vond het wel fijn dat Kingdom come de laadtijd van ruim 6 min naar 1 min ging bijvoorbeeld :D.

• ZesBarkiePK
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 20:02
Twixie schreef op maandag 18 december 2023 @ 17:00:
[...]

Bah nog een HDD aan je PS5? Kom op man.

LG OLED G5 65” | Sonos Arc Ultra, 2x Sonos Five, 2x Sonos Sub 4 | Playstation 5 Pro | Panasonic UB450

• HollovVpo1nt
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 20:11

HollovVpo1nt

I like gadgets

Ik denk dat het voornamelijk is gedaan om DLSS variant mogelijk te maken om hogere frames te ondersteunen zonder in te leveren op IQ tov PS5.

• HollovVpo1nt

HollovVpo1nt

I like gadgets

Oei... Hele lineup van Insomniac is gelekt tot 2030+ inclusief beelden van Wolverine. Super zuur voor insomniac.

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 20:35
HollovVpo1nt schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 07:27:
Oei... Hele lineup van Insomniac is gelekt tot 2030+ inclusief beelden van Wolverine. Super zuur voor insomniac.
Pff pas in 2026 wolverine

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Verwijderd

Speel je alleen maar exclusives dan?

• FMS
  • Niet online

FMS

Zullen we aub niet de leks hier delen? Gebruik anders tenminste spoiler tags. Ik hoef het niet te weten en vind het eeuwig zonde dat dit nb deze developer is overkomen. :(
cold_as_ijs schreef op maandag 18 december 2023 @ 22:34:
[...]
PS4 games hebben wel degelijk baat bij SSD. Je krijgt veel snellere laadtijden terug. Of dat het jou waard is is een 2e natuurlijk ;). Ik vond het wel fijn dat Kingdom come de laadtijd van ruim 6 min naar 1 min ging bijvoorbeeld :D.
Dat is toch exact wat ik schrijf ?
Maar 90% van mijn PS4 games hebben geen/nauwelijks laadtijden en is er dus nul verschil tussen SSD en HDD. De games waar het wel verschil maakt zet ik op interne SSD.
ZesBarkiePK schreef op maandag 18 december 2023 @ 23:35:
[...]
Bah nog een HDD aan je PS5? Kom op man.
Wat is je punt? Als er nul verschil is bij de games die daarop staan, zie ik niet in waarom ik dubbel zoveel zou uitgeven voor een externe SSD.

All that being said, heb ik nu wel zin om eens terug wat benchmarks te doen (heb er hier op GoT paar jaar terug gepost van HZD op PS4 Pro met SSD vs HDD).

• Shroud
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 30-10 09:19
Wat zijn jullie ervaringen met een interne SSD om het geheugen van de Playstation 5 uit te breiden?

Op dit moment heb ik deze op het oog:
https://www.coolblue.nl/p...-980-pro-m-2-ssd-1tb.html

Heeft iemand hier ervaringen mee?

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 28-10 22:23
CoeliJoeli schreef op maandag 18 december 2023 @ 12:21:
Ik zal zeker de PS5 Pro aanschaffen. Ik hoop alleen dat het wat beter wordt geregeld i.v.m. scalpers
Gewoon per direct een preorder plaatsen zodra dat mogelijk is. Ik heb dat met de PS5 en met de Portal gedaan en had ze beiden op launch binnen.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

• Timothy3000
  • Nu online
Verwijderd schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 08:48:
[...]
Speel je alleen maar exclusives dan?
Third party games speel ik op Xbox of SD. :)

• Hulleman
[...]
Ik koop hem sowieso. Er zijn genoeg voorbeelden van games, ook first party games, die laten zien dat er plek is voor een tussentijdse upgrade.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

• Timothy3000
  • Nu online
Hulleman schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 09:00:
[...]
Ik koop hem sowieso. Er zijn genoeg voorbeelden van games, ook first party games, die laten zien dat er plek is voor een tussentijdse upgrade.
Welke games?

• Hulleman
Spiderman 2 levert in performance mode toch best al fidelity in. TLOU part 1 haalt zn target framerate (vooral de 40fps mode) lang niet altijd. Baldurs Gate 3 draait op 1080p in performance mode en kan dippen naar onder de 30fps. Lijkt wel vooral cpu bound te zijn, maar toch. 1080p is wel erg last-gen. De laatste Final Fantasy doet het ook niet geweldig. Dan nog niet gesproken over Unreal Engine 5 games. Veel UE5 games draaien intern ruim onder 1080p om 60fps mogelijk te maken. 120fps lijkt nu wel helemaal van de baan te zijn. Iets waar de current-gen wel mee te koop liep.

Zodra games een beetje nieuwe beeldtechnieken gaan gebruiken, die op de last-gen niet mogelijk zijn, dan moet ook de PS5 en XSX weer terug naar 30fps om goede beeldkwaliteit te laten houden. Voor € 400-500 consoles geen schande, maar dat geeft voor mij wel aan dat er ruimte is voor een mid-gen upgrade.

Edit: Overigens vind ik dat Sony en MS ontwikkelaars moeten verplichten een 40fps optie toe te voegen in games. Dat is wel echt een wereld van verschil tov 30fps en een stuk beter haalbaar dan 60fps.

[ Voor 15% gewijzigd door Hulleman op 19-12-2023 09:14 ]

Spider-man games zijn echt geweldig en ik kijk ook uit naar Wolverine. Maar als je die timeline ziet vind ik het ook wel weer jammer dat het erop lijkt dat Insomniac een Marvel studio is geworden.

https://psnprofiles.com/RaemNL

• Hulleman
Raem schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 09:12:
[...]

Spider-man games zijn echt geweldig en ik kijk ook uit naar Wolverine. Maar als je die timeline ziet vind ik het ook wel weer jammer dat het erop lijkt dat Insomniac een Marvel studio is geworden.
Mja eens. Wolverine lijkt me wel echt gruwelijk! Maar verder heb ik niet heel veel met Marvel. Is me eigenlijk te Disney achtig. Niet bruut genoeg, al zal Wolverine toch wel een gore fest moeten worden :P

[ Voor 5% gewijzigd door Hulleman op 19-12-2023 09:16 ]

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15-10 16:24

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Shroud schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 08:56:
Wat zijn jullie ervaringen met een interne SSD om het geheugen van de Playstation 5 uit te breiden?

Deze vragen blijven terugkomen.
Die SSD is prima en geeft je dezelfde ervaring als de interne SSD.

Mijn oficieel niet ondersteunde SSD WD sn770 zou net te langzaam zijn, maar ik krijg het verschil niet merkbaar*, dus het komt er op neer dat je bijna met elke SSD wel goed zit, zo lang er maar een heatsink op zit (en dat kan 3rd part) die uiteraard past in de PS5.

Als je bij die webshop witl blijven, kun je beter voor dit gaan:
Kingston FURY Renegade SSD 2TB
Iets duurder, maar 2x zo groot.

*Ook online reviews laten zien dat een SSD net onder de specificaties inderdaad gewoon perfect werkt en je soms misschien 1 sec laadtijd verschil ziet, maar niets in game zelf, bij de zwaarste games.

[ Voor 18% gewijzigd door Hann1BaL op 19-12-2023 09:29 ]

• Hulleman
Shroud schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 08:56:

Maakt echt geen reet uit wat voor SSD je in de PS5 stopt voor gaming, zolang het maar een nvme met pci-e 4.0 is en ie fysiek in de PS5 past. Digital Foundry heeft getest hoe de traagste SSD (WD 750SE) presteert in een SSD heavy game als R&C Rift apart irt de snelste SSD (WD black 850). Conclusie, maakt geen verschil.

Die 980pro gaat dus werken als een zonnetje.

Verwijderd

Timothy3000 schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 08:58:
[...]

Third party games speel ik op Xbox of SD. :)
Xbox heeft al aangegeven niet met een pro variant te komen. Des te meer reden om de third party games op de ps5 pro te spelen ;-)

• Hulleman
Verwijderd schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 09:48:
[...]

Xbox heeft al aangegeven niet met een pro variant te komen. Des te meer reden om de third party games op de ps5 pro te spelen ;-)
MS gaf ook aan de prijs van de XSX niet te verhogen ;)

Verwijderd

Hulleman schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 09:15:
[...]

Mja eens. Wolverine lijkt me wel echt gruwelijk! Maar verder heb ik niet heel veel met Marvel. Is me eigenlijk te Disney achtig. Niet bruut genoeg, al zal Wolverine toch wel een gore fest moeten worden :P
Als ik Insomniacs SM2 zie ben ik toch een beetje bang wat ze met Wolverine gaan doen. :P SM2 komt nog weg met bepaalde keuzes maar bij Wolverine moet echt een andere vibe zitten en dus al helemaal geen Disney laagje en ''humor''. Fingers crossed.

• HollovVpo1nt

HollovVpo1nt

I like gadgets

Verwijderd schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 09:48:
[...]

Semantische discussie. Er zal waarschijnlijk geen Xbox Series X Pro komen maar zeker wel een Series X (2026). Je kunt erop rekenen dat ze met een hardware refresh komen, welke naam het krijgt heb ik ook 0 vertrouwen in want veel slechter kunnen ze het niet doen. Correctie, Wii naar Wii U was nog ietsje slechter.

• Hulleman
HollovVpo1nt schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 10:04:
[...]

Semantische discussie. Er zal waarschijnlijk geen Xbox Series X Pro komen maar zeker wel een Series X (2026). Je kunt erop rekenen dat ze met een hardware refresh komen, welke naam het krijgt heb ik ook 0 vertrouwen in want veel slechter kunnen ze het niet doen. Correctie, Wii naar Wii U was nog ietsje slechter.
Zo semantisch is die discussie niet. Wat versta jij onder een refresh? MS komt met een refresh van de Series X. Die is al aangekondigd. Of bedoel jij echt een hardwarematige upgrade zoals van de One naar One X? Want dat is de aangekondigde Series X refresh niet.

[ Voor 3% gewijzigd door Hulleman op 19-12-2023 10:06 ]

• HollovVpo1nt

HollovVpo1nt

I like gadgets

Hulleman schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 10:05:
[...]

Zo semantisch is die discussie niet. Wat versta jij onder een refresh? MS komt met een refresh van de Series X. Die is al aangekondigd. Of bedoel jij echt een hardwarematige upgrade zoals van de One naar One X? Want dat is de aangekondigde Series X refresh niet.
Ik bedoel een hardwarematige upgrade van de Xbox Series S en X, die ze waarschijnlijk geen Pro naam zullen geven, maar in de geest wel een Pro upgrade zal zijn omdat er betere hardware in zit.
HollovVpo1nt schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 10:08:
[...]

Ik bedoel een hardwarematige upgrade van de Xbox Series S en X, die ze waarschijnlijk geen Pro naam zullen geven, maar in de geest wel een Pro upgrade zal zijn omdat er betere hardware in zit.
In 2026 zit je al tegen het einde van de huidige generatie aan. Lijkt me sterk dat er dan nog een Pro versie komt.

https://psnprofiles.com/RaemNL

• HollovVpo1nt

HollovVpo1nt

I like gadgets

Raem schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 10:20:
[...]

In 2026 zit je al tegen het einde van de huidige generatie aan. Lijkt me sterk dat er dan nog een Pro versie komt.
Tja, wat is een generatie. Wordt dat gekenmerkt door een datum? De Xbox One X kwam ook een jaar later uit dan de PS4 Pro.
Pagina: 1 ... 321 ... 329 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Problemen met inloggen, online spelen of downloaden? Kijk dan eerst hier of er geen storing is

De PS VR2 heeft nu een eigen topic! [PSVR2] PlayStation VR 2
Alles rondom defecten, garantie en opsturen: [PS5] Problemen en garantie-afhandelingen
Voor winkelvoorraad en beschikbaarheid etc. [PS5] Beschikbaarheid en levertijden

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten?
Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord