Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubenSaurus
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 29-09 20:28
spijkerhoofd schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 15:32:
Wat is die PS store toch kut geworden. Ik vind het heel beperkt vergeleken met de PS store uit de PS4 tijd! Ik kan niet meer zoeken op avatars, thema's of add ons!

Ik kan trouwens voor RDR 2 de extra's niet meer inlossen van de Ultimate edition! Ik dacht dat die codes gekoppeld waren aan mijn account.
Dat zijn ook precies die dingen die ze niet meer in de store hebben en die netjes vermeld stonden in de aankondiging van de shop overhaul :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VirinR
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 05-10 22:31
Geen luide fan, coil whine of crashes hier maar wel iets anders.
Ik heb gisteren Sackboy geinstalleerd maar vandaag was Sackboy verdwenen uit mijn gamebibliotheek.
Dus weer Sackboy geinstalleerd in de ochtend maar daarna verdween het weer. Nu ben ik dus voor de derde keer Sackboy aan het installeren. Ik kreeg net ook error code CE-106485-4.
Zijn er meer mensen die dit hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Is een kwestie van een update naar 10b 4:4:4, 10 lanes van 4 = 40.

Dat is (in dit geval) niet hardware gelimiteerd, maar kan waarschijnlijk gewoon later unlocked worden (Net zoals het VRR gebeuren enzo) :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• recca
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 06-10 13:54
VirinR schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 15:42:
Ik heb gisteren Sackboy geinstalleerd maar vandaag was Sackboy verdwenen uit mijn gamebibliotheek.
Dus weer Sackboy geinstalleerd in de ochtend maar daarna verdween het weer. Nu ben ik dus voor de derde keer Sackboy aan het installeren. Ik kreeg net ook error code CE-106485-4.
Ja ik had dit vanmorgen bij Miles Morales. Wilde weer spelen en begon weer opnieuw met kopiëren...hele installatie verdwenen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Simone96
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 06-10 11:56
Had dit ook met Miles Morales. Ik las online dat je het beste de disk erin kan doen en niet op de copy knop moet drukken maar hem zelf de copy actie moet laten starten, dan zou hij niet meer moeten verdwijnen. Hij verdwijnt kennelijk als jij zelf op de copy knop drukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedNas74
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 03-10 09:52
Pff en weer een harde crash van het apparaat. Nu tijdens miles morales.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Hier lijkt de controller niet te laden als de PS5 in rust-modus staat, in de energie instellingen staat wel aan dat ie dan stroom aan USB zou moeten blijven geven. Werkt dit bij mensen hier wel of is dat een bugje?

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:47
poor Leno schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 15:45:
Is een kwestie van een update naar 10b 4:4:4, 10 lanes van 4 = 40.

Dat is (in dit geval) niet hardware gelimiteerd, maar kan waarschijnlijk gewoon later unlocked worden (Net zoals het VRR gebeuren enzo) :)
De LG OLED TV's van 2020 hebben dit ook maximaal 8b 4:4:4 = 32 Gbps HDMI 2.1 bandbreedte. Argument van LG: Toch een 8 bit paneel. De LG 2019 TV's hebben een HDMI 2.1 bandbreedte van maximaal 10b 4:4:4 = 40 Gbps, maar ook een 8 bit paneel.

Volgens mij kon LG dit niet software matig verhogen de poort bandbreedte, dus het is maar de vraag of dit op de PlayStation 5 wel kan.

Ik vind het irritant dat je nu overal moet uitzoeken of een HDMI 2.1 poort wel alle features van HDMI 2.1 heeft.

[ Voor 3% gewijzigd door Jumpman op 20-11-2020 15:50 ]

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VirinR
Simone96 schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 15:47:
[...]

Had dit ook met Miles Morales. Ik las online dat je het beste de disk erin kan doen en niet op de copy knop moet drukken maar hem zelf de copy actie moet laten starten, dan zou hij niet meer moeten verdwijnen. Hij verdwijnt kennelijk als jij zelf op de copy knop drukt.
Oké, toevallig is Miles Morales niet verdwenen bij mij.
Ik wacht het nog even af (ik weet ook niet meer of ik op copy heb gedrukt), In ieder geval wordt nu het updatebestand gedownload en daarna wordt het spel verder gekopieerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleDutch
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 06-10 14:09
DennusB schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 15:48:
Hier lijkt de controller niet te laden als de PS5 in rust-modus staat, in de energie instellingen staat wel aan dat ie dan stroom aan USB zou moeten blijven geven. Werkt dit bij mensen hier wel of is dat een bugje?
Zou het graag voor je willen proberen maar na veel meldingen dat de PS5 crash in rustmodus laat ik dit verlopig uit staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robinez
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 07:16
DennusB schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 15:48:
laad je hem op via de usb aan de voorkant, want die zou stroom moeten houden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spijkerhoofd
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 10:25
RubenSaurus schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 15:42:
[...]

Dat zijn ook precies die dingen die ze niet meer in de store hebben en die netjes vermeld stonden in de aankondiging van de shop overhaul :P
Waar kan ik dat nu vinden dan? Of kan dat helemaal niet meer? Ik vond de thema's altijd erg leuk en persoonlijk! :o

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Simone96
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 06-10 11:56
spijkerhoofd schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 15:51:
[...]

Waar kan ik dat nu vinden dan? Of kan dat helemaal niet meer? Ik vond de thema's altijd erg leuk en persoonlijk! :o
PS5 heeft geen thema's voor zover ik weet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DoubleDutch
Jumpman schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 15:49:
[...]

De LG OLED TV's van 2020 hebben dit ook maximaal 8b 4:4:4 = 32 Gbps HDMI 2.1 bandbreedte. Argument van LG: Toch een 8 bit paneel. De LG 2019 TV's hebben een HDMI 2.1 bandbreedte van maximaal 10b 4:4:4 = 40 Gbps, maar ook een 8 bit paneel.

Volgens mij kon LG dit niet software matig verhogen de poort bandbreedte, dus het is maar de vraag of dit op de PlayStation 5 wel kan.

Ik vind het irritant dat je nu overal moet uitzoeken of een HDMI 2.1 poort wel alle features van HDMI 2.1 heeft.
Dit is de grootste reden waarom ik nog eventjes wacht met een nieuwe TV kopen tot ergens halverwege
volgend jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robinez
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 07:16
[...]

de ps5 heeft helemaal geen support meer voor thema's je kunt ze niet eens kiezen, dat zal ongetwijfeld te maken hebben met het feit dat je achtergrond nu een soort van game thema wordt als je de tile selecteert met directe ingangen naar de trophies, je mediatheek en je friends prestaties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
robinez schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 15:51:
[...]

laad je hem op via de usb aan de voorkant, want die zou stroom moeten houden
Ja, de USB-A poort aan de voorkant

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RubenSaurus
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 29-09 20:28
[...]

Nope, kan niet meer. Hebben ze er heel bewust allemaal uitgesloopt helaas. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moon-Eagle
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 20-11-2020
Vraagje...

Ik heb (nog) geen PS5 maar ben wel wat research aan het doen. Ik heb onderstaande TV in de woonkamer staan en vroeg me af of deze voldoende specs heeft; om optimaal te kunnen genieten van de PS5:

https://www.philips.nl/c-...v-met-pixel-plus-ultra-hd

Alvast bedankt voor de reply! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleDutch
Moon-Eagle schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 15:54:
Vraagje...

Ik heb (nog) geen PS5 maar ben wel wat research aan het doen. Ik heb onderstaande TV in de woonkamer staan en vroeg me af of deze voldoende specs heeft; om optimaal te kunnen genieten van de PS5:

Helaas maar 60Hz dus nee. 👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spijkerhoofd
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 10:25
Moon-Eagle schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 15:54:
Vraagje...

Als je optimaal wilt genieten van de PS 5 zou ik een OLED aanbevelen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter711
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 21-01 22:52
Hier gisteren geïnstalleerd op de interne schijf
Tot nu toe geen issues met Sackboy
Wel een heel leuk spel als ie op je PS5 blijft staan :z
Heb de digitale versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Ja geen idee wat LG's wel of niet kunnen :X

Maar de chip in de PS kan het iig wel als het goed is. Geen idee wat de limitatie van de TV is.. Dus hoe ze dat verder gaan doen?

Afwachten maar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moon-Eagle
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 20-11-2020
Bedankt voor de antwoorden dusver! Hoeveel Hz wordt aanbevolen en waarom? Ik dacht gezien de PS5 60fps support heeft 60Hz genoeg zou zijn. Maar hey, ik ben niet zo thuis in de TV wereld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VirinR
Peter711 schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 16:00:
[...]

Hier gisteren geïnstalleerd op de interne schijf
Tot nu toe geen issues met Sackboy
Wel een heel leuk spel als ie op je PS5 blijft staan :z
Hij was net klaar met installeren, haal ik de disc uit de PS5 en is het spel weer verdwenen 8)7
Nu is ie voor de vierde keer aan het installeren en ik heb dit keer niet aan de copy-knop gezeten dus hopelijk komt het deze keer goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter711
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 21-01 22:52
VirinR schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 16:02:
[...]

Hij was net klaar met installeren, haal ik de disc uit de PS5 en is het spel weer verdwenen 8)7
Nu is ie voor de vierde keer aan het installeren en ik heb dit keer niet aan de copy-knop gezeten dus hopelijk komt het deze keer goed.
Heb zelf de digitale versie dus wellicht een issue bij install via disk

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Xgar
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 07:47
[...]

Volgens mij hebben de 2020 tv's juist een 10 bit paneel, de ophef een tijdje terug was ook dat men "maar" 40 Gbps had tegenover de 48 van de 2019 serie, maar dat dit wel genoeg was want:

maximaal 10b 4:4:4 = 40 Gbps.

in dit artikel: nieuws: LG's oled-tv's van 2020 hebben geen hdmi 2.1 met volledige bandbreedte

Zie ik ook het volgende staan:

De CX, WX-, GX-oled-tv's van dit jaar bijvoorbeeld zullen dus wel over hdmi 2.1-aansluitingen beschikken, maar halen hooguit 40Gbit/s. In de praktijk zal dit weinig tot geen zichtbare beperkingen met zich meebrengen, omdat geen van de LG-, Sony- of Samsung-tv's met hdmi 2.1 overweg kunnen met een 12bit-kleurdiepte. Het zijn allemaal 10bit-systemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G4mert
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 11-04 19:52
Ja en dit is de oplossing :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aBz6c2yk0DQq2kN9-HAr-FJYOeA=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/1MJLvgncvXZXUgoa1jkTAkjf.jpg?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kassemans
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15-08 15:37
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ymeEzs-2EH7sZxK8KbOrbL-F8HQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3JeS6JCKu4RatDJabjCRIEjs.jpg?f=fotoalbum_large

Inmiddels een dagje mee kunnen spelen. Staat hier in een afgesloten kast met 2x 120mm fans om de warme lucht af te voeren. Werkt perfect. Console is hier gelukkig wel muisstil. Enige ps5 titel tot nu toe was Astro (erg leuk inderdaad!) maar ook tijdens death stranding, F1 2020 en Hitman 2 niets te horen.

Gister alleen moeite om surround aan de praat te krijgen. Setup werkte perfect met de ps4 pro maar kreeg het met de ps5 met geen mogelijkheid voor elkaar om de rear speakers mee te laten doen. PS5 via HDMI > LG OLED via Optical> Onkyo receiver. Toen ik vanochtend wilde gaan troubleshooten werkte het ineens al direct (zonder aanpassing in instellingen). Weird, maar prima.

Vandaag ineens beeld op zwart tijdens Astro. Dacht gelijk aan een crash, blijkt heel de groep in de meterkast eruit geknald. Daarna zonder problemen verder kunnen gamen, hopelijk unrelated.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankNLD
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 04-09 19:25
Weet iemand hier wat de afmeting is (diameter) van de binnenkant van de oorschelpen van de PS5 headset Pulse?

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• Caayn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Mijn eerste indrukken na de eerste dag:

(uiteraard telt niet ieder punt even zwaar en zijn sommige "mierenneukeriger" dan een ander en zijn mijn indrukken beïnvloed door de XSX welke ik sinds vorige week in bezit heb)

Console:
- Design valt in het echt beter uit dan op renders of materiaal.
- De console is lomp groot wat het design voor mij verpest.
- Stuk stiller dan de PS4 (Pro) maar niet zo stil als mijn XSX. Wat ik gezien het formaat en alle moeite die Sony erin heeft gestoken wel een beetje een teleurstelling vindt.
- De witte kappen zijn geen vingerafdruk magneet (ik kijk naar jou XSX) maar daarentegen heb je wel weer een glimmende zwarte plastic strip. Hopelijk is het plastic meer PS3 kwaliteit dan PS4 kwaliteit.
- De standaard ;(

UI:
- Voelt verfrissend (een nieuwe UI geeft toch meer een next-gen/nieuwe hardware gevoel)
- Voelt tegelijkertijd incompleet/verwarrend (komt waarschijnlijk met de tijd en updates), zelfde geldt voor de PS Store.
- Pluspunt dat je submenus/elementen in het pop-up menu kan aan-/uitzetten.
- Game bibliotheek is onbruikbaar.
- Groot pluspunt dat de UI in HDR wordt weergegeven. Als je dan een HDR spel opstart heb je geen last van een zwarte flikkering omdat de verbinding naar HDR schakelt.
- Geen mogelijkheid meer om een USB back-up te maken van je save games voor PS5 games.

Controller:
- Voelt meer "premium" dan de DS4
- De rand aan de onderzijde van de triggers waar deze in de controller "verdwijnt" zit voor mij net verkeerd waardoor ik deze voel zitten met mijn middelvinger.
- Adaptive triggers zijn geniaal ( _/-\o_ ) een duidelijke verbetering ten opzichte van Impulse triggers op de Xbox.
- Adaptive triggers zijn soms wat luid (zelfde probleem heb ik ook met de Impulse triggers
- Mute lampje (mierenneuken).
- Haptic feedback heb ik hetzelfde mee als HD Rumble op de Switch. Het voelt beter dan gewone rumble maar de subtiele feedback merk ik enkel als ik erop let
- Speaker gelijk uitgezet :P

Astrobot:
- Geniale introductie voor de controller en het systeem
- Propvol referenties en detail. (Zelfs de teksten van de audio zijn referenties).

Welkom bij de familie

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MeKcUlrmg8ewR5OjC-FGLi0bgLg=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/OJEdqOPrzCR9yTy2w6p1ntpj.jpg?f=user_largeAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8UWsA3_PRuRBUKoeI4D6ccnvVy0=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/4QPjrqDAtsFdnn5fpK4iptmw.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppleFan2007
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 10:35
Caayn schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 16:19:

(uiteraard telt niet ieder punt even zwaar en zijn sommige "mierenneukeriger" dan een ander en zijn mijn indrukken beïnvloed door de XSX welke ik sinds vorige week in bezit heb)

Console:
- Stuk stiller dan de PS4 (Pro) maar niet zo stil als mijn XSX. Wat ik gezien het formaat en alle moeite die Sony erin heeft gestoken wel een beetje een teleurstelling vindt.
- De witte kappen zijn geen vingerafdruk magneet (ik kijk naar jou XSX) maar daarentegen heb je wel weer een glimmende zwarte plastic strip. Hopelijk is het plastic meer PS3 kwaliteit dan PS4 kwaliteit.
- De standaard ;(

UI:
- Voelt verfrissend (een nieuwe UI geeft toch meer een next-gen/nieuwe hardware gevoel)
- Voelt tegelijkertijd incompleet/verwarrend (komt waarschijnlijk met de tijd en updates), zelfde geldt voor de PS Store.
- Groot pluspunt dat de UI in HDR wordt weergegeven. Als je dan een HDR spel opstart heb je geen last van een zwarte flikkering omdat de verbinding naar HDR schakelt.
- Geen mogelijkheid meer om een back-up te maken van je save games voor PS5 games.

Controller:
- De rand aan de onderzijde van de triggers waar deze in de controller "verdwijnt" zit voor mij net verkeerd waardoor ik deze voel zitten met mijn middelvinger.
- Adaptive triggers zijn geniaal ( _/-\o_ ) een duidelijke verbetering ten opzichte van Impulse triggers op de Xbox.
- Adaptive triggers zijn soms wat luid (zelfde probleem heb ik ook met de Impulse triggers
- Haptic feedback heb ik hetzelfde mee als HD Rumble op de Switch. Het voelt beter dan gewone rumble maar de subtiele feedback merk ik enkel als ik erop let

Astrobot:
- Propvol referenties en detail. (Zelfs de teksten van de audio zijn referenties).

Welkom bij de familie

[Afbeelding][Afbeelding]
Mooi samengevat en denk ik voor veel mensen herkenbaar.
Je zou er een review van moeten maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Starscreamer
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 09:40
Marselaar schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 12:57:
[...]

Hebben jullie ook dat de steun in horizontale positie wel vast te klikken is, maar erg los zit? Als ik hem naar voren schuif om weer even met kabels of usb aansluitingen te klooien ligt die standaard weer los
Ja dat had ik ook ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud_VII
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 10:03
kassemans schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 16:16:
[Afbeelding]

Inmiddels een dagje mee kunnen spelen. Staat hier in een afgesloten kast met 2x 120mm fans om de warme lucht af te voeren. Werkt perfect. Console is hier gelukkig wel muisstil. Enige ps5 titel tot nu toe was Astro (erg leuk inderdaad!) maar ook tijdens death stranding, F1 2020 en Hitman 2 niets te horen.

Gister alleen moeite om surround aan de praat te krijgen. Setup werkte perfect met de ps4 pro maar kreeg het met de ps5 met geen mogelijkheid voor elkaar om de rear speakers mee te laten doen. PS5 via HDMI > LG OLED via Optical> Onkyo receiver. Toen ik vanochtend wilde gaan troubleshooten werkte het ineens al direct (zonder aanpassing in instellingen). Weird, maar prima.

Vandaag ineens beeld op zwart tijdens Astro. Dacht gelijk aan een crash, blijkt heel de groep in de meterkast eruit geknald. Daarna zonder problemen verder kunnen gamen, hopelijk unrelated.
Bij mij zelfde manier aangesloten maar dan optical naar Sonos. Geen surround. Op ps4 kon dat ook al niet. Ps3 nog wel. Op ps4 kon ik dan via optical switch de ps4 direct op sonos aansluiten voor 5.1 maar dat lukt nu dus niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botech
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10:41
Verwijderd schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 14:05:
Iemand al getest of de 4k bluray speler Atmos en Dolby vision ondersteunt voor films?
DV niet maar Atmos werkt hier op m'n Samsung Q90r soundbar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rck010
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 01-10 13:16

Console:
- De standaard ;(

UI:
- Geen mogelijkheid meer om een USB back-up te maken van je save games voor PS5 games.

Controller:

Astrobot:

Welkom bij de familie

[Afbeelding][Afbeelding]
Leuke samenvatting, maar waar voor jou de UI in HDR een groot pluspunt is, is het voor mij een onbegrijpelijke keuze en hoop ik dat we z.s.m een optie hebben om het uit te schakelen.

Ik wil zo weinig mogelijk statische beelden op m'n OLED, al helemaal op volle luminance in HDR.

Voor de rest kan ik me er goed in vinden, behalve het design. Ik blijf het echt een lelijk gedrocht vinden..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BigF25
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10:55
VirinR schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 16:02:
[...]

Weet je zeker dat het er niet meer op staat? Mij viel gister ook op dat mn game ineens niet meer op de hoofdscreen stond.. dacht huh weg??, verderop in mn game bibliotheek gewoon aanwezig✌🏽 lijkt er op de hoofdscreen maar X aantal games kan laten zien.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• OzzieMann
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 00:00

OzzieMann

PSN: OzzieMann

Eerste Platinum op de PS5 is voor mij een feit, Astrobot. Wat een superleuk spelletje was dat zeg!

https://untappd.com/user/OzzBier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenben
  • Laatst online: 30-09 21:29
Laten jullie je disc zitten als je gedaan hebt met gamen of haal je hem er telkens uit?

Ook krijg ik regelmatig de melding van netwerkproblemen maar hij blijft gewoon online. Nog iemand dat dit heeft?

AMD Ryzen 7 3700x - Sapphire Nitro + RX5700XT - Samsung Odyssey Neo G7 32" | Samsung 65QN93B | Denon AVR-X1700H DAB | Monitor Audio Silver RX6 | BK XXLS 400 FF | PS5 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shadowkid053
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 02-10 22:17
ikbenben schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 16:38:
Laten jullie je disc zitten als je gedaan hebt met gamen of haal je hem er telkens uit?

Ook krijg ik regelmatig de melding van netwerkproblemen maar hij blijft gewoon online. Nog iemand dat dit heeft?
Tot nu toe disc erin gelaten.

Geen online issues gehad met kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G4mert
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 11-04 19:52
Cloud_VII schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 16:23:
[...]

Bij mij zelfde manier aangesloten maar dan optical naar Sonos. Geen surround. Op ps4 kon dat ook al niet. Ps3 nog wel. Op ps4 kon ik dan via optical switch de ps4 direct op sonos aansluiten voor 5.1 maar dat lukt nu dus niet
Ik heb de beam en paar play 1s. Opgelost door geluid op dolby te zetten in de ps5.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:47
DoubleDutch schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 15:52:
[...]

Dit is de grootste reden waarom ik nog eventjes wacht met een nieuwe TV kopen tot ergens halverwege
volgend jaar.
Voor mij ook. Wilde eerst nog een LG C9 65 inch, maar kijk het nu even aan. Heb nog een prima Sony 55 inch TV 4K HDR TV met VA paneel.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caayn
  • Niet online
AppleFan2007 schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 16:21:
[...]

Mooi samengevat en denk ik voor veel mensen herkenbaar.
Je zou er een review van moeten maken.
Hehe, ik zal jou mijn schrijfkunsten niet aan doen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caayn
  • Niet online
Rck010 schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 16:25:
[...]

Leuke samenvatting, maar waar voor jou de UI in HDR een groot pluspunt is, is het voor mij een onbegrijpelijke keuze en hoop ik dat we z.s.m een optie hebben om het uit te schakelen.

Ik wil zo weinig mogelijk statische beelden op m'n OLED, al helemaal op volle luminance in HDR.

Voor de rest kan ik me er goed in vinden, behalve het design. Ik blijf het echt een lelijk gedrocht vinden..
Ik snap je angst, ik gebruik zelf een LG C9. Hiervoor had (nouja, heb nog) een LG EG920v (OLED uit 2015) welke nog geen tekenen van burn-in vertoond. Zet de instellingen van je TV goed zodat statische content gedimd wordt, laat hem zijn refresh cycles draaien (stekker niet uit het stopcontact) en geniet van je TV :)

Dat iets HDR is betekent niet dat het direct +1000nits is. Volgens mij forceert de PS5 trouwens HDR voor (PS4) alle games, zelfs als deze geen HDR ondersteunen, op het moment dat je HDR aan hebt het staan in de system setttings.

[ Voor 14% gewijzigd door Caayn op 20-11-2020 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik vind de UI ook wel verfrissend, maar toch wel wennen. Heb het idee dat sommige dingen nu meer handelingen vereisen dan bij de PS4.
Bij je trophies komen duurt (zover ik de weg nu ken iig) langer dan bij de PS4. Daarnaast is de tegelweergave leuk gedaan, maar daardoor passen trophy beschrijvingen niet in 1 tegel en moet je erop drukken om de volledige omschrijving te kunnen lezen. Hidden trophies vereisen nu 2 klikken ipv 1. En door de tegelweergave past er gewoonweg minder op je scherm. Heb geen lijstweergave kunnen vinden, dus hopelijk komt er nog een update dat je de tegels kunt omzetten naar een lijstweergave.

https://psnprofiles.com/RaemNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenben
  • Laatst online: 30-09 21:29
shadowkid053 schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 16:39:
[...]

Geen online issues gehad met kabel.
Hij heeft het zowel met kabel als wifi.

AMD Ryzen 7 3700x - Sapphire Nitro + RX5700XT - Samsung Odyssey Neo G7 32" | Samsung 65QN93B | Denon AVR-X1700H DAB | Monitor Audio Silver RX6 | BK XXLS 400 FF | PS5 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kassemans
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15-08 15:37
Cloud_VII schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 16:23:
[...]

Oh, deze setup werkte bij mij perfect op de ps4. Maar nu dus inmiddels na wat opstartproblemen ook weer op de ps5. Zorg dat onder audio settings je output device op AV amp staat en audio format op bitstream, bijv. DTS. De tv bitstreamed dan via optical naar je receiver of sonos.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• de Foarsitter
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 11:13

Console:
- De standaard ;(

UI:

Controller:

Astrobot:

Welkom bij de familie

[Afbeelding][Afbeelding]
Jouw collectie is geniaal _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirrukje
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22-09 11:08
Caayn schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 16:42:
[...]

Dat iets HDR is betekent niet dat het direct +1000nits is. Volgens mij forceert de PS5 trouwens HDR voor (PS4) alle games, zelfs als deze geen HDR ondersteunen, op het moment dat je HDR aan hebt het staan in de system setttings.
Snap wel overpeinzingen van @AppleFan2007 eigenlijk. Niet zo zeer dat het menu in HDR is maar ik was zelf meer op zoek naar een screensaver, zit er volgens mij niet.. Of ik ben volledig abuis. Het menu is volgens mij redelijk levend dus de heldere delen fixeren zich volgens mij niet echt op 1 plek, lijken ze wel wat rekening mee gehouden te hebben. Maar idealiter wandel ik weg en floept ie na 1 of 2 minuten op een screensaver. Daar heb ik meer behoefte aan dan aan het uit kunnen zetten van HDR in de UI.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Caayn
  • Niet online
Dirrukje schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 16:47:
[...]

Snap wel overpeinzingen van @AppleFan2007 eigenlijk. Niet zo zeer dat het menu in HDR is maar ik was zelf meer op zoek naar een screensaver, zit er volgens mij niet.. Of ik ben volledig abuis. Het menu is volgens mij redelijk levend dus de heldere delen fixeren zich volgens mij niet echt op 1 plek, lijken ze wel wat rekening mee gehouden te hebben. Maar idealiter wandel ik weg en floept ie na 1 of 2 minuten op een screensaver. Daar heb ik meer behoefte aan dan aan het uit kunnen zetten van HDR in de UI.
Je kan de PS5 wel instellen dat hij na 5 minuten inactiviteit automatisch het beeld moet dimmen. Ik ben het er mee eens dat één á twee minuten (zoals de XSX|S doet) mooier was geweest maar het is in ieder geval iets.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dirrukje
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22-09 11:08
Caayn schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 16:50:
[...]
Je kan de PS5 wel instellen dat hij na 5 minuten inactiviteit automatisch het beeld moet dimmen. Ik ben het er mee dat één á twee minuten (zoals de XSX|S doet) mooier was geweest maar het is in ieder geval iets.
Jah, scherm dimmen had ik gevonden maar toch weer niet helemaal wat ik zocht.. Wil gewoon echt totaal andere beelden hebben. Maar wellicht moet ik het daarmee doen :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DoubleDutch
Frank76NL schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 16:17:
Weet iemand hier wat de afmeting is (diameter) van de binnenkant van de oorschelpen van de PS5 headset Pulse?
Hij is iets ovaal, de smalle kant is 4cm en de hogere is 5cm
Diepte is 2 cm.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-_aFLt9OjSCqcaMFypFVPHgC6R4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cLMwDk1tCgFXEqdFgjoCzInY.jpg?f=fotoalbum_large
.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zM2Kqj0j9KyolfA-FeLKM35Qox8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FeyLzweqcIIIRudjbfZpt7A7.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 6% gewijzigd door DoubleDutch op 20-11-2020 17:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Talis
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 20-11-2022
Ik heb PS5 (digital edition) binnen vandaag en vroeg mij af als hij verticaal staat. Stevig op een plek waar hij niet verplaatst zal worden.

Is die stand dan nodig? Of zorgt die extra speling onderaan voor meer koeling? Of gaat de warmte langs achterzijde en bovenaan eruit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleDutch
Talis schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 16:58:
Ik heb PS5 (digital edition) binnen vandaag en vroeg mij af als hij verticaal staat. Stevig op een plek waar hij niet verplaatst zal worden.

Is die stand dan nodig? Of zorgt die extra speling onderaan voor meer koeling? Of gaat de warmte langs achterzijde en bovenaan eruit?
Ik had hem ook zonder stand, maar er werd mij aangeraden om hem ivm de koeling onder te zetten.
De koelribben zitten ook aan de onderkant. 👍

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• balarina
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 03-10 14:45
DoubleDutch schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 17:03:
[...]

Ik had hem ook zonder stand, maar er werd mij aangeraden om hem ivm de koeling onder te zetten.
De koelribben zitten ook aan de onderkant. 👍
+schuift die minder. Bijv als je per ongeluk een kabel meetrekt..

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:43
Love photo mode. Doe niks anders haha...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FZ3A0Dv1HBqFEmKHyyhrVMItu-g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wj3XuKaooVnWHC7BMu5ncliW.jpg?f=fotoalbum_large

*Mark the calendar, phusebox is positief....

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Astro platinum trophy get! Volgens de PS5 een kleine 5 uurtjes mee bezig geweest. Echt heel erg van genoten. Sommige haptic feedback en adaptive triggers momentjes waren zo goed gedaan. Sony's 1st party games zullen er ongetwijfeld op voortborduren maar ik hoop dat 3rd party studios het niet gaan negeren na een tijdje.

Activity Cards waren trouwens erg handig bij Astro om snel naar bepaalde levels te laden om de gemiste trophies te pakken. Heb ook die help video's een paar keer gebruikt, echt ideaal :)

Next up: Sackboy. Heb een PS5 DE dus hoop dat mijn installatie niet spontaan verdwijnt :P Dat is wel echt slordig. En hopen op geen crashes. Miles Morales en Sackboy lijken daar het meest vatbaar voor als ik het zo lees.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
edit

[ Voor 98% gewijzigd door Farabi op 20-11-2020 17:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Henkje.doc
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 10:09
Phusebox schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 17:07:

[Afbeelding]

Het heeft wat pakjes Rennie gekost, maar toch gelukt ;).

We hebben in hetzelfde schuitje gezeten.
Gisteravond zat ik ook met een grote glimlach achter de Ps5. Machtig mooi apparaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marselaar
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 28-09 09:54
Raem schreef op donderdag 19 november 2020 @ 22:49:
Tip nog voor iedereen. Zet het automatisch maken van videos (en screenshots) bij het halen van trophies uit. 15 trophies voor Astro was al bijna 500mb.
Of delete ze als je ze gezien hebt. :)

PSN: Marselaar

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jackal85
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13-06 07:53
Even een tweet voor iedereen die wel of juist niet last heeft van herrie uit z’n PS5:

https://twitter.com/frank.../1329819442348519424?s=21

Het is dus waarschijnlijk geen fabeltje of aanstellerij.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• laurens700
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 04-08-2024
Eindelijk heb ik hem ook👍🏽 Staat netjes naast m’n Xbox series x. Genoeg ademruimte heeft het beestje ook.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jLZSkfOGWeFdujzgV7iMO3hhZMI=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zvP2Glw0GVBr3047BDoQ5rpP.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/W6XfN1Vy_Y6v44xqE5geQRm_jeg=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/z5ahEAUBq2xbuaH4rltOquRj.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YiRRZhmDOVVfoP8sDapb2dSZrU0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/B6smyDRBgqghp6gGEgVDXcKI.jpg?f=fotoalbum_tile

Console id: Dr Stream | Playstation 5 | Xbox series X | LG 65 CX | Iphone 11 Pro 256 GB | AirPods Pro | MacBook Pro 16 inch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23-09 20:17
kassemans schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 16:16:
[Afbeelding]

Hoe heb je die fans aangestuurd? Mijn ps5 zit ook in een afgesloten kastje.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dutchzilla
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 04-10 11:53
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UG0N8a4Uss-cqc_MIgCkGvy2_Bg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hSxBAyY6pmGTT9VQyQ4AOLFX.jpg?f=fotoalbum_large

Gearriveerd 😍

You act like you've never seen a German U-boat in the jungle before

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shadowkid053
Jackal85 schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 17:21:
Even een tweet voor iedereen die wel of juist niet last heeft van herrie uit z’n PS5:

Inderdaad. Hoe zoiets kleins zoveel geluid kan realiseren... een loslatend stickertje.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Geronimous
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 06:29
Segafreak83 schreef op donderdag 19 november 2020 @ 21:20:
[...]

Dat jij het niet hoort of ervaart betekent niet dat het niet zo is.

Jammer dat de YouTubers (uit angst) er niets over gemeld hebben, iedereen riep dat ie muisstil was.. -O-
Ja want dat er op een oplage van ?? stuks enkelen zijn met coilwhine of een luide fan betekent meteen dat voor sommigen blijkbaar alle PS5's lawaai maken en dus helemaal niet stil zijn dus helemaal de beloftes niet waarmaken dus alle YouTubers hebben gelogen.

Zelfs het artikel dat gepost werd relativeert:
although it’s worth keeping in mind that the camera’s microphone is pretty much pressed up against the system itself to maximise the sound
...
it's barely audible unless we mute everything and crane our neck down towards it. Your mileage may, however, vary. The good news is that coil whine can sometimes resolve itself, and even if it doesn’t, this kind of sound is far removed from the pronounced puffing that the PS4 Pro would do under pressure.
Die aannames van jou ("uit angst") zijn meteen weer zo uit de lucht gegrepen en je slaat altijd zo meteen door naar het negatieve, daar moet je echt eens mee ophouden.

En net als bij elk massaproduct zijn er 'maandagochtendmodellen', of het nu Sony, Apple, Microsoft is Samsung is. Als je last hebt van coilwhie, of als je PS5 echt luid is, kun je altijd gewoon van je garantie gebruik (proberen) te maken...

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• shadowkid053
SEGA Console: What is my purpose in life?
JunkieVirus: You are a tupperware stand!
SEGA Console: Oh my god...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Casual_T
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 28-09 22:43
Nog meer mensen hier die bij Spiderman MM het geluid op Mono Audio 'aan' moeten zetten, omdat er anders geen dialogen zijn? Ik heb een soundbar aangesloten via EARC. Mono aan klinkt wat minder ruimtelijk, maar anders komen de geluiden niet door.

In de settings kan ik het geluid wel op Dolby zetten ipv Lineaire PCM, dan is het opgelost. Lijkt me echter niet helemaal de bedoeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:49

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Topicstarter
Phusebox schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 17:07:

[Afbeelding]

Je speelt inmiddels de PS5 versie? :P

want is nu de handigste manier om een screenshot te uploaden en hier te uploaden?

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowwan
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:23
Casual_T schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 17:49:
Nog meer mensen hier die bij Spiderman MM het geluid op Mono Audio 'aan' moeten zetten, omdat er anders geen dialogen zijn? Ik heb een soundbar aangesloten via EARC. Mono aan klinkt wat minder ruimtelijk, maar anders komen de geluiden niet door.

In de settings kan ik het geluid wel op Dolby zetten ipv Lineaire PCM, dan is het opgelost. Lijkt me echter niet helemaal de bedoeling.
Ik heb (ongeveer) hetzelfde bij watch dogs legion. Als ik mijn Bluetooth dongle erin laat, zonder headset, heb ik ook geen dialogen.

Oplossing was idd om het geluid op bitstream/dolby te zetten. Weet niet of dit nu een bug, of een feature is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-08 16:32

Als je hem op Dolby set dan decodeert je Soundbar toch het signaal? Dan maakt die er als het goed is links/rechts/midden van, waarbij de dialoog in het midden zit. Dit is dan de juiste setting toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chelseamarre123
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 11:04
Gisteren Spiderman geïnstalleerd en gedownload.
Vandaag disc eruit gehad(Cod gespeeld) en nu wil ik spelen Spiderman even spelen.
Steek de disc er terug in en begint die alles opnieuw te downloaden??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brutal1ty
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 26-09 06:17

Ander geluid dan bij mij though :P Maar ik krijg nu wel de neiging eens even te gaan kijken zeg maar...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lekkerboeie86
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 10:55
Ben niet de enige geloof ik hier, maar ook Astro platinum hier. Fantastisch begin van deze generatie. Ben blij dat ik hem gelijk opgepakt hebt voor ik naar andere games ging kijken.

Vanavond mooi moment om met Spiderman te starten. Daarbij ook voor het eerst eens m'n pulse 3D headset te proberen.

Morgen speel ik Sackboy co-op met m'n vriendin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-08 16:32

Geen fabeltje, maar ook geen cool whine, maar een stickertje in de fan...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dutchzilla
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 04-10 11:53
shadowkid053 schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 17:46:
[...]

SEGA Console: What is my purpose in life?
JunkieVirus: You are a tupperware stand!
SEGA Console: Oh my god...
Even voor de foto gedaan! 😅 mijn dreamcast is heilig!

You act like you've never seen a German U-boat in the jungle before

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yinx84
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 03-09 14:14
Genieten hoor :) Twee vragen:

1) Ik heb m'n PS5 liggend. Zit die voet bij jullie ook zo los? Als ik m'n PS5 naar voren schuif, schuif ik hem uit de voet. Hij zit niet vastgeklikt oid.

2) Super handig dat je je headphones kunt inpluggen in je controller. Doet dit nog concessies aan de geluidskwaliteit? Heb ik zo met elke willekeurige stereo headphones ook 3D audio via de controller?

[ Voor 4% gewijzigd door yinx84 op 20-11-2020 18:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Chaoss schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 17:51:
[...]

Je speelt inmiddels de PS5 versie? :P

want is nu de handigste manier om een screenshot te uploaden en hier te uploaden?
Ik doe hem gewoon delen met iemand en dan met de PS app downloaden uit de chat.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Segafreak83
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-12-2024
Geronimous schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 17:42:
[...]

Ja want dat er op een oplage van ?? stuks enkelen zijn met coilwhine of een luide fan betekent meteen dat voor sommigen blijkbaar alle PS5's lawaai maken en dus helemaal niet stil zijn dus helemaal de beloftes niet waarmaken dus alle YouTubers hebben gelogen.

Zelfs het artikel dat gepost werd relativeert:

[...]

Die aannames van jou ("uit angst") zijn meteen weer zo uit de lucht gegrepen en je slaat altijd zo meteen door naar het negatieve, daar moet je echt eens mee ophouden.

En net als bij elk massaproduct zijn er 'maandagochtendmodellen', of het nu Sony, Apple, Microsoft is Samsung is. Als je last hebt van coilwhie, of als je PS5 echt luid is, kun je altijd gewoon van je garantie gebruik (proberen) te maken...
Nee, lekker alles goed gaan praten omdat het maar een aantal producten zou betreffen, terwijl het internet vol staat met klachten over lawaai / coil whine.

Dat coil whine bestaat is een feit, bij meerdere apparaten, dus niet alleen een PS5, maar het afdoen dat het niet zo erg is, gaat nergens over.

Buiten dat bepaal ik zelf wel, hoe ik ergens tegenaan kijk en het ervaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppleFan2007
Misschien domme vraag maar heeft er iemand gevonden dat als je je PS5 opstart, je TV automatisch mee opstart. Bij mijn Apple TV is dit zo en hoop dat het ook kan op PS5.
Ik heb het nog niet kunnen vinden

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Veertien14
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20-09 08:20
AppleFan2007 schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 18:02:
Misschien domme vraag maar heeft er iemand gevonden dat als je je PS5 opstart, je TV automatisch mee opstart. Bij mijn Apple TV is dit zo en hoop dat het ook kan op PS5.
Denk dat je HDMI koppeling bedoelt, is terug te vinden in de instellingen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Segafreak83
AppleFan2007 schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 18:02:
HDMI device link aanzetten. Wel opletten, Playstation kan daardoor in stand-by / rest mode gaan en ik weet niet of je dat nu wel zou willen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DoubleDutch
yinx84 schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 17:59:
Genieten hoor :) Twee vragen:

1) Ik heb m'n PS5 liggend. Zit die voet bij jullie ook zo los? Als ik m'n PS5 naar voren schuif, schuif ik hem uit de voet. Hij zit niet vastgeklikt oid.

2) Super handig dat je je headphones kunt inpluggen in je controller. Doet dit nog concessies aan de geluidskwaliteit? Heb ik zo met elke willekeurige stereo headphones ook 3D audio via de controller?
Heb heb je de klem wel bij de playstation symbolen vast gemaakt?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KLcCSWjWq3pXUulG6Fi1AClhYvQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4bF2XHgZNu5P3wnVIhNp3oe8.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JnOY_aeUBeSCoWWZkqu1ZSXNleQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hfzpt3Ltm12MJ9Lfm6IeLb20.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikookhier
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 09:31

ikookhier

>hijdiehieris<

ikbenben schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 16:38:

Netwerk melding krijg ik ook maar is gewoon online.

PSN:Arijanonline Xbox:Arijanonline Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Segafreak83
Brutal1ty schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 17:54:
[...]

Ander geluid dan bij mij though :P Maar ik krijg nu wel de neiging eens even te gaan kijken zeg maar...
Hoef je geen garantie stickers te verwijderen om erbij te komen? Begin nu ook wel nieuwsgierig te worden ;).

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Richh
  • Laatst online: 06-10 12:42
Onder het mom van #showjesetup

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0dlzAWlkITPnxc6Nfdyru2leE1M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mCzVduvB22iMp8QEBTBuUKMr.jpg?f=fotoalbum_large

(erg jammer dat consoles niet meer in die kleine vakjes in mn meubel passen en ik onlangs afscheid heb genomen van de tv settopbox, nu zijn ze (op de PSVR unit na) zo goed als leeg 😂)

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
Domme vraag misschien, maar bij het overzetten van de accounts van PS4->PS5 is er eentje niet meegekomen (was niet ingelogd op PSN, dus kon niet geselecteerd worden). Kan ik dit achteraf nog doen? Of moet ik dan het account handmatig aanmaken en vanuit daar een sync laten doen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Brutal1ty
Segafreak83 schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 18:10:
[...]

Hoef je geen garantie stickers te verwijderen om erbij te komen? Begin nu ook wel nieuwsgierig te worden ;).
Volgens mij niet. Die sticker zit over een van de schroeven heen die nodig is om het hele frame uit elkaar te gaan halen zeg maar. Wellicht ook als je de fan compleet wilt verwijderen, maar dat is in dit geval ook niet nodig. De plates er uit halen zodat je de dust collectors kan schoonmaken etc wordt aangemoedigd door Sony om eens in de zoveel tijd te doen... en als je die plates er af hebt kan je eigenlijk al de fan (deels) demonteren ;)

Oftewel ik ga morgen ochtend even knutselen als ik het juiste gereedschap in huis heb (en anders ga ik kijken waar ik deze zsm kan halen). Als ik wat interessants vind horen jullie het uiteraard meteen ;)

[ Voor 13% gewijzigd door Brutal1ty op 20-11-2020 18:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
Waarom is demon souls zo duur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brutal1ty
Alle Ps5 games die ik zie kosten ongeveer 75 euro :X Geen idee waarom de Ps5 games zo hard zijn gestegen eerlijk gezegd. Digitaal is DS zelfs 80 geloof ik? :/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
Dat is de nieuwe standaard voor PS5 games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
Phusebox schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 18:14:
[...]

Dat is de nieuwe standaard voor PS5 games.
Waarom spiderman dan 60?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• J.Gronkjaer
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 16-07-2024
Gisteren gearriveerd en ga hem vanavond ook maar aansluiten op m'n 720p Panasonic plasma :'). De graphische stap was waarschijnlijk groter geweest als ik een niewe tv had gekocht (icm mn PS4) ipv een PS5 maar het heeft toch altijd wel wat om z'n launch console in huis te halen. M'n launch PS4 doet het nog steeds prima (ook geen luide fan) dus hoop dat het zelfde geld voor dit bakbeest. Zal m'n ogen open houden voor een mooie TV black friday deal iig.

Kijk met name uit naar de Dualsense. In het bijzonder benieuwd naar wat een game als de nieuwe Battlefield hier mee gaat doen. Maar als de ik de postieve verhalen van Astrobot en COD Cold Ware mag gelofen dan kan het wel degelijk een gamechanger zijn (indien dus goed geimplenmenteerd. Ben benieuwd.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LHiF2nsY36hBsgidUDaGhy5wuzw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dFsPOXzZX2sGfS673qap7QEV.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ace
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02-10 12:08

Ace

Happy Happy Joy Joy

Phusebox schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 18:14:
[...]

Dat is de nieuwe standaard voor PS5 next-gen games.
Wen er maar aan voor deze generatie. Spiderman is 'maar' 60 omdat Sony hun exclusives meestal wat goedkoper aanbiedt.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Geronimous
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 06:29
Segafreak83 schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 18:02:
[...]

Nee, lekker alles goed gaan praten omdat het maar een aantal producten zou betreffen, terwijl het internet vol staat met klachten over lawaai / coil whine.

Dat coil whine bestaat is een feit, bij meerdere apparaten, dus niet alleen een PS5, maar het afdoen dat het niet zo erg is, gaat nergens over.

Buiten dat bepaal ik zelf wel, hoe ik ergens tegenaan kijk en het ervaar.
Dat klachten op internet verschijnen is te verwachten, het zegt weinig over hoeveel mensen het ervaren. Ook hier weer een superlatief "het hele internet staat vol".
Ik zeg nergens dat coilwhine niet bestaat en dat niemand er met een PS5 last van heeft. Ik zeg zelfs nergens dat diegene die er last van heeft niet moet zeuren; ik zou het zelf ook vervelend vinden als de mijne er last van zou hebben. Ik probeer enkel te relativeren dat 'elke' PS5 er last van heeft en de PS5 in het algemeen dus niet stil zou zijn.

En je mag zeker vinden wat je wilt, maar je neemt wel deel aan een discussieforum: je argumenten zullen dus steek moeten houden.

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppleFan2007
Veertien14 schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 18:03:
[...]

Denk dat je HDMI koppeling bedoelt, is terug te vinden in de instellingen.
heb het gevonden, alleen gaat de TV niet mee uit, is dit normaal.
Segafreak83 schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 18:04:
[...]

HDMI device link aanzetten. Wel opletten, Playstation kan daardoor in stand-by / rest mode gaan en ik weet niet of je dat nu wel zou willen.
Het is de bedoeling dat die in stand-by gaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gandalf68
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 28-09 11:38
J.Gronkjaer schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 18:19:
Gisteren gearriveerd en ga hem vanavond ook maar aansluiten op m'n 720 Panasonic plasma :'). De graphische stap was waarschijnlijk groter geweest als ik een niewe tv had gekocht (icm mn PS4) ipv een PS5 maar het heeft toch altijd wel wat om z'n launch console in huis te halen. M'n launch PS4 doet het nog steeds prima (ook geen luide fan) dus hoop dat het zelfde geld voor dit bakbeest. Zal m'n ogen open houden voor een mooie TV black friday deal iig.

Kijk met name uit naar de Dualsense. Met name benieuwd wat een game als de nieuwe Battlefield hier mee gaat doen. Maar als de ik de postieve verhalen van Astrobot en COD Cold Ware mag gelofen dan kan het wel degelijk een gamechanger zijn (indien dus goed geimplenmenteerd. Ben benieuwd.

[Afbeelding]
doe je zelf plezier, koop een goede samsung qled of een Oled tv ... en ga gamen in 4k of 1080 P , wat een verschil ga jij merken zeg......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Origins
  • Niet online
Dat is de DLC of standalone waar jij naar refereert, de Ultimate versie is 75.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shifty47
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 03-10 15:32

Ik had hetzelfde. Als je hm op lineaire zet dan moet je soundbar het signaal decoderen. Als 'ie op Dolby staat doet de PS het zelf.
Als je reciever (soundbar) het decoderen van dit signaal niet ondersteund is het dus prima om voor Dolby te kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Ace schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 18:21:
[...]

Wen er maar aan voor deze generatie. Spiderman is 'maar' 60 omdat Sony hun exclusives meestal wat goedkoper aanbiedt.
Nou aan de andere kant zijn er geen 80 euro games hoor. Max 70 voor normale edities.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
Origins schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 18:30:
[...]

Dat is de DLC of standalone waar jij naar refereert, de Ultimate versie is 75.
Bij de ultimate versie krijg je een oude remaster bij. Eigenlijk kan je het niet daarmee vergelijken. Maar goed, ik vond de main game al te kort. Dus miles morales was een DLC.
Pagina: 1 ... 14 ... 329 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Problemen met inloggen, online spelen of downloaden? Kijk dan eerst hier of er geen storing is

De PS VR2 heeft nu een eigen topic! [PSVR2] PlayStation VR 2
Alles rondom defecten, garantie en opsturen: [PS5] Problemen en garantie-afhandelingen
Voor winkelvoorraad en beschikbaarheid etc. [PS5] Beschikbaarheid en levertijden

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten?
Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord