wilmundo schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 15:30:
[...]

De aankondiging van FF7 Remake was de reden dat ik de PS4 kocht in 2015. Vijf jaar later was het spel er dan eindelijk (!) en dat zag er op de base PS4 al erg goed uit. Aan de ene kant wil ik dit graag bekijken (en heb ook ongeveer een minuutje gekeken). Aan de andere kant wil ik ook weer niet 'te veel' zien: Ik wil het sowieso spelen. Ik heb de disc versie voor de PS4 gekocht en ik kan dus ook upgraden naar de PS5 versie. Heb ik daardoor dan ook toegang tot de extra content mbt Yufie of moet ik daar apart voor betalen?
Dat vroeg ik mijzelf ook af, ik denk eerlijk gezegd dat het gewoon betaalde DLC wordt exclusief voor de PS5. Wat het gaat kosten is de vraag, ik ga iig niet €30 betalen voor 5 uur extra content. Dan speel ik liever de volgende dag R&C ;)

Edit: Lees net op google dat het US$20 word, zou zomaar €25-30 kunnen gaan kosten in Europa.

[ Voor 5% gewijzigd door Kalder op 27-05-2021 15:47 ]

🎶 Gets a little messy in heaven 🎶

BCC schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 14:54:
[...]
Nee, want ik heb issues met Playstation Plus en sharing met m'n kids :(
Misschien kun je dan daarover posten en zien te proberen oplossen ? De grap van @Roppedop was immers ook wel omdat het klonk als jij gewoon je PS5 wou gebruiken als een veredelde chromecast om je TV smart te maken. Het is in de eerste plaats een game-console. Media-functionaliteit is ondergeschikt en beperkt tot meer universele zaken als DVD/BluRay, Plex, Netflix, Disney+... Lokale streaming diensten of video-apps mag je vergeten.

Hoedanook, ik heb thuis een PS4 én PS5, met PS Plus van mezelf, en accounts voor de rest van het gezin, en helemaal geen issues met sharing. Dus vraag maar raak (in de veronderstelling dat je een oplossing wil voor je probleem).

• Erapaz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-01 11:30
wilmundo schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 15:30:
[...]

De aankondiging van FF7 Remake was de reden dat ik de PS4 kocht in 2015. Vijf jaar later was het spel er dan eindelijk (!) en dat zag er op de base PS4 al erg goed uit. Aan de ene kant wil ik dit graag bekijken (en heb ook ongeveer een minuutje gekeken). Aan de andere kant wil ik ook weer niet 'te veel' zien: Ik wil het sowieso spelen. Ik heb de disc versie voor de PS4 gekocht en ik kan dus ook upgraden naar de PS5 versie. Heb ik daardoor dan ook toegang tot de extra content mbt Yufie of moet ik daar apart voor betalen?

Met Horizon Forbidden West heb ik hetzelfde als het filmpje hierboven. Wel of niet de beelden checken? De spellen waar ik naar uit kijk (Horizon en GT7, iets van Naughty Dog en iets van Quantic Dreams, The Witcher 3/Cyberpunk next gen upgrades) laten nog (lang) op zich wachten. Gelukkig vermaak ik mij goed met de backlog aan PS4 games.

Ik vind het leuk voor een ieder die super enthousiast is over Ratchet and Clank Rift Apart. Ik heb onlangs Ratchet and Clank (uit de PS+ Collection) uitgespeeld en er zaten voor mij een paar grappige momenten in, maar had het ook niet gemist als ik het niet had gespeeld. @Erapaz heb jij Ratchet nog verder gespeeld/Wat speel je nu?

Rare vraag misschien: ik vind de story driven games van Sony c.s. erg goed. Uncharted Reeks, The Last of Us, Detroit Become Human etc. Zijn er story driven games (exclusives) op de Xbox die echt de moeite waard zijn? Ik heb Game Pass Ultimate en wellicht zijn er gamers die beide platformen goed kennen. Aanraders worden gewaardeerd.
Ha, moest net aan je denken. Ben namelijk lekker bezig met Jedi Fallen Order. Dus ik zit weer in de flow van een game.

Ratchet en Clank ben ik niet meer verder gegaan. Vond dat toch niet zo bijzonder.

Ik heb hiervoor een Xbox 360 gehad, maar volgens mijn zijn er op de Xbox geen exclusives die qua verhaalvertelling zo goed zijn als op de PlayStation. Bethesda komt wel met een nieuwe game die Microsoft exclusive wordt (vooralsnog).

Ik ga hierna Death Stranding of God of War doen denk ik.

• chulin
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 04:00
Erapaz schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 17:34:
[...]

Ha, moest net aan je denken. Ben namelijk lekker bezig met Jedi Fallen Order. Dus ik zit weer in de flow van een game.

Ratchet en Clank ben ik niet meer verder gegaan. Vond dat toch niet zo bijzonder.

Ik heb hiervoor een Xbox 360 gehad, maar volgens mijn zijn er op de Xbox geen exclusives die qua verhaalvertelling zo goed zijn als op de PlayStation. Bethesda komt wel met een nieuwe game die Microsoft exclusive wordt (vooralsnog).

Rachet en Clank vond ik ook niets bijzonder maar God of war.... go for it 😉
Ratchet & Clank was niet bijzonder, maar wel een game die heerlijk wegspeelde. Beetje combi tussen platformen en een 3rd person shooter. Klink een beetje gek maar ik zag vanwege de gameplay wel overeenkomsten met returnal.
Ik zit nu volle bak in bloodborne, is mijn eerste soulsborne maar wat is het verslavend. Ga ook altijd te lang door en kom dan tot de conclusie dat ik eerst minimaal 1 uur tot rust moet komen voordat ik naar bed ga haha
[...]

Death Stranding is zeker een aanrader als je het niet erg vind dat de game iets geheel nieuws doet en dat je alleen maar pakketjes bezorger in een gevaarlijk gebied bent, wel erg vet verhaal naar mijn mening en fantastisch bijpassende muziek (en grafisch indrukwekkend ook). Ook wel een behoorlijk lange game om uit te spelen trouwens.

cold_as_ijs schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 18:15:
Ratchet & Clank was niet bijzonder, maar wel een game die heerlijk wegspeelde. Beetje combi tussen platformen en een 3rd person shooter.
Idem hier (immers net uitgespeeld). Op zich een beetje overroepen en nogal gemakzuchtige zaken in level design, maar het was gewoon wel heel erg fun om te spelen. Eigenlijk een ideaal spel voor casual gamers.

• Erapaz
Kalder schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 18:26:
[...]

Death Stranding is zeker een aanrader als je het niet erg vind dat de game iets geheel nieuws doet en dat je alleen maar pakketjes bezorger in een gevaarlijk gebied bent, wel erg vet verhaal naar mijn mening en fantastisch bijpassende muziek (en grafisch indrukwekkend ook). Ook wel een behoorlijk lange game om uit te spelen trouwens.
Ik heb genoten van Alien Isolation, volgens een review een “First Person non-Shooter”.
Dus ik denk dat dat wel goed gaat met Death Stranding.

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07:32

BCC

Twixie schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 15:48:
[...

Misschien kun je dan daarover posten en zien te proberen oplossen ? De grap van @Roppedop was immers ook wel omdat het klonk als jij gewoon je PS5 wou gebruiken als een veredelde chromecast om je TV smart te maken. Het is in de eerste plaats een game-console. Media-functionaliteit is ondergeschikt en beperkt tot meer universele zaken als DVD/BluRay, Plex, Netflix, Disney+... Lokale streaming diensten of video-apps mag je vergeten.
Naja op de PS4 heb je wel een browser en media streaming dus ik had daar wel een beetje op gerekend.. Ik krijg kids 2 en 3 niet ingelogd bij PlayStation online, omdat “het account is geblokkeerd”, ik kan verder niets zien in de app, wat er anders is tussen de ene die wel werkt en de anderen die niet werken, dus ik weet ook niet zo goed waar ik moet beginnen.

Wachtwoord reset lever in ieder geval geen e-mail met instructies op. Wachtwoord resetten en dan inloggen geeft aan dat account gebannen is. Chatten met de bot levert niet niets op. Kan je hier iemand voor bellen bij Sony of moet ik maar een paar e-mail aliassen aanslingeren? De accounts zijn verder leeg.

[ Voor 14% gewijzigd door BCC op 27-05-2021 20:03 ]

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Leuke 5 uur durende interactieve wallpaper, best leuk om er op de achtergrond bij te hebben om af en toe eens naar de mooie vistas te kijken. Heb gemerkt dat er om de zoveel tijd een nieuwe camera locatie bij komt, zou het best als echte wallpaper willen hebben haha, zou ook een leuke wallpaper zijn voor een PS4 Thema.

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07:50
Cardwizard schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 17:40:
PS Plus games van juni:

Operation: Tango
Virtua Fighter 5: Ultimate Showdown
Star Wars: Squadrons

http://play.st/3fO7fb7
Star Wars: Squadrons. :)

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07:50
Kalder schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 18:26:
[...]

Deze staat ook nog steeds op mijn backlog, ik heb hem alleen nog niet in bezit. En weinig tijd en als ik dan weer lees dat hij erg lang duurt om uit te spelen.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

• uchiha tijntje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06:33

uchiha tijntje

Seriously.... (gow 2 mp sux)

Loopt zijn stem voor op het beeld? Of moet ik een andere stream kijken? Ah. nee is al gecorrigeerd :).

[ Voor 17% gewijzigd door uchiha tijntje op 27-05-2021 23:03 ]

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 07:22
uchiha tijntje schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 23:03:
Loopt zijn stem voor op het beeld? Of moet ik een andere stream kijken? Ah. nee is al gecorrigeerd :).
Nu nog in 4K. Blijft debiel.

• Cardwizard
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 18-01 17:59
Beetje houterig of niet :X

• giantgiantus
  • Laatst online: 07:22
Vind ik ook. Maar de stream is ook echt lage kwaliteit. Denk in 4K op ps5 stukken mooier.

Edit: vechten ziet er top uit.

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-01 10:29
Die demo is anders mindblowing, vooral die onderwater zwem partij.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

• D. Ninjai
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22:19
Prachtige omgevingen zeg, ook gaaf dat ze net als Nathan Drake steeds op de omgeving reageert. Alleen jammer dat ze dit ook voor de PS4 hebben moeten ontwikkelen. Je ziet helaas aan de graphics af dat ze hebben moeten inhouden. Was ook tof geweest om bijvoorbeeld een stormbird over te nemen en rond te gaan vliegen.

[ Voor 29% gewijzigd door D. Ninjai op 27-05-2021 23:22 ]

• WinterBase
  • Laatst online: 22:35
Ziet er tof uit. Jammer dat ze ook hebben moeten ontwikkelen voor de PS4. Hopelijk snel een 60fps patch voor ‘t eerste deel op de PS5.

PSN/XBL: WinterBaseNL | Switch: SW-7681-1103-9430 | Steam: 39983632

• steenbok
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-01 16:17
Dit word mijn eerste ps5 game die ik ga spelen, hopelijk heb ik dan wel een ps5 wanneer je dit spel kan kopen.

[ Voor 77% gewijzigd door steenbok op 27-05-2021 23:23 ]

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19-01 14:52
Ziet er gaaf uit! Jammer dat ze nog geen releasedatum hebben gegeven of iets van een window. Iets zegt me dat dit pas in Q1 2022 wordt.

Kwalitiet van de stream is altijd wel mager. Morgen nog ff op 4K bekijken

[ Voor 22% gewijzigd door Hulleman op 27-05-2021 23:23 ]

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Ik had ook graag gezien dat je een Stormbird als flying mount kon inzetten. Leuk die pullcaster, kreeg er Spiderman vibes van. En dat parachuteschild hallo BotW paragliden richting San Francisco :P

• Kyhfin
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 09-11-2025
Ik heb liever geen release date dan een date die ze niet kunnen waar maken.

Ik moet deel 1 nog spelen, maar met Ratchet & Clank en The Last of Us Part 2 kwamen bij beide naderhand onaangekondigd een 60 fps update uit. Vandaar dat ik met deze game wacht, want ik was eraan begonnen alleen bij deze game was het in de grot wel veel minder soepel naar mijn gevoel met 30 fps. Ik hoop dat het met HZD ook snel komt. Ik had gehoopt dat ze die zouden aankondigen.

[ Voor 20% gewijzigd door Kyhfin op 27-05-2021 23:29 ]

Ben ik de enige die Aloy er vreemd vindt uitzien ? In een van de vroeger getoonde screenshots, vond ik haar al sprekend gelijken op een van de redacteuren van hwinfo (denk ik)…een mannelijke welteverstaan! En nu ik de gameplay zie, vind ik dit nog steeds. Jammer genoeg weet ik zijn naam niet meer of in welke review ik hem zag…
Hulleman schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 23:22:
Ziet er gaaf uit! Jammer dat ze nog geen releasedatum hebben gegeven of iets van een window. Iets zegt me dat dit pas in Q1 2022 wordt.

Volgens mij streven ze naar 2021, maar dan hadden we nu wel een release date gezien denk ik. Ben er ook bang voor dat het 2022 wordt.

https://psnprofiles.com/RaemNL

• Hulleman
Twixie schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 23:28:
Ben ik de enige die Aloy er vreemd vindt uitzien ? In een van de vroeger getoonde screenshots, vond ik haar al sprekend gelijken op een van de redacteuren van hwinfo (denk ik)…een mannelijke welteverstaan! En nu ik de gameplay zie, vind ik dit nog steeds. Jammer genoeg weet ik zijn naam niet meer of in welke review ik hem zag…
Viel me ook op. Je ziet iets aan dr. Beetje dik koppie gekregen ofzo :p haar gezicht ziet er wel wat vreemd plastic achtig uit.

Dr haar wappert ook nog steeds zo, ook al zit ze uit de wind

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Hulleman schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 23:22:

is nu al 4K te zien. Die 1080p compressie van YT is zo ruk, voelt alsof ik naar mijn oude CRT tv zit te kijken grrr

• JSchut
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-01 19:40

JSchut

.....

Ik hoopte ook op een release date. Maar dit geeft me nog hoop:

Thanks for watching our Horizon Forbidden West gameplay reveal! We don’t have an exact release date yet, but development is on track and we’ll have an update for you very soon.

PSN jschut_82 | Xbox: JSchut82

Twixie schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 23:28:
Jammer genoeg weet ik zijn naam niet meer of in welke review ik hem zag…
Ondertussen gevonden. Koen Crijns van hardware.info (wat ondertussen overigens overgenomen is door Tweakers).

Afbeeldingslocatie: https://content.hwigroup.net/images/editorial/600/087628_koen-wout_dsc03163_ilce-7rm4_iso-250.jpg

En dit is de afbeelding waar ik er haar al zeer vreemd en onvrouwelijk vond uitzien :

Afbeeldingslocatie: https://i.ytimg.com/vi/Lq594XmpPBg/maxresdefault.jpg

[ Voor 30% gewijzigd door Twixie op 27-05-2021 23:43 ]

• v8power67
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18-01 15:20

v8power67

Psn: Mausosaurus

4k video:

Ziet er nice uit. Maar had soms idee dat er framedrops waren. En zag soms detail popin of schaduws enz. Hopen dat dit nog gladgestreken kan worden voor release, alleen is de datum er helaas ook nog niet.
En zag denk ook geen raytracing, athans in het water zag je duidelijk screenspace reflections.

[ Voor 14% gewijzigd door v8power67 op 27-05-2021 23:47 ]

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

Twixie schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 23:39:
[...]

Ondertussen gevonden. Koen Crijns van hardware.info (wat ondertussen overigens overgenomen is door Tweakers).

[Afbeelding]

En dit is de afbeelding waar ik er haar al zeer vreemd en onvrouwelijk vond uitzien :

[Afbeelding]
Lijkt er wel op ja, hij heeft ook een neus.

Ik weet niet wat je gedronken hebt, maar doe mij ook maar een glaasje. :P

Deel 1 was niet voor mij en die vond ik zelfs wat overrated maar dit ziet er toch wel lekker uit.
Ik ga het met deel 2 nog eens een kans geven.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:53

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Topicstarter
Ik vindt het er erg goed uitzien, maar je moet idd wel even door de 720p youtube kwaliteit heen kijken :X Maar vaak komt er ook een 4K versie online. Er waren idd wel framedrops geen idee of dat door youtube kwam.

Verder ziet de wereld er erg gedetaileerd uit, bijna uncharted maar dan open wereld, onderwater was ook erg mooi.

Gelukkig is er ook de nodige verniewing in wapens, traversal, nieuwe machines etc. Ik ben in ieder geval wel enthousiaster geworden.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Raem schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 23:48:
[...]
Lijkt er wel op ja, hij heeft ook een neus.
Mja, zal wel aan mij liggen, maar in die screenshot vind ik Aloy er geenszins een vrouw uitzien en moest ik onmiddellijk aan Crijns denken uit een review-video die ik er een tijd ervoor gezien had.
De rest ziet er wel vet uit, maar Aloy vind ik tegenvallen. EDIT: en @418O2 is me voor maar stel je voor dat ze trans-man geworden is :D.

[ Voor 16% gewijzigd door Twixie op 27-05-2021 23:57 ]

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:56
O god, aloy ziet er niet uit als een Lara croft achtig type... Ik zie alweer tlou2 taferelen opdoemen.

Straks blijkt ze nog gay of nonbinair, Imagine that!

• v8power67

v8power67

Chaoss schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 23:54:
Ik vindt het er erg goed uitzien, maar je moet idd wel even door de 720p youtube kwaliteit heen kijken :X Maar vaak komt er ook een 4K versie online. Er waren idd wel framedrops geen idee of dat door youtube kwam.

Verder ziet de wereld er erg gedetaileerd uit, bijna uncharted maar dan open wereld, onderwater was ook erg mooi.

Gelukkig is er ook de nodige verniewing in wapens, traversal, nieuwe machines etc. Ik ben in ieder geval wel enthousiaster geworden.

4k versie.

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter

Chaoss schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 23:54:
Ik vindt het er erg goed uitzien, maar je moet idd wel even door de 720p youtube kwaliteit heen kijken :X Maar vaak komt er ook een 4K versie online.

:)

• 418O2
Chaoss schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 23:58:
[...]

Daar kan ik alleen 720p kiezen?
Ik wel 4k

• v8power67

v8power67

Chaoss schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 23:58:
[...]

Daar kan ik alleen 720p kiezen?
Op mobiel? Op tv was net gewoon 4k, op mobiel moet je nu op quality klikken, dan advanced en dan 4k( is de super verbeterde youtube logica onzin....)

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
Ohja werkt nu, ziet er dd wel een stukje strakker uit :+ framedrops zitten er in maar is niet iets waar ik me nu zorgen om maak. Ben erg benieuwd of deze game eind 2021 uitkomt.

• Palindrome
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 22:10
Twixie schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 23:54:
[...]

Mja, zal wel aan mij liggen, maar in die screenshot vind ik Aloy er geenszins een vrouw uitzien en moest ik onmiddellijk aan Crijns denken uit een review-video die ik er een tijd ervoor gezien had.
De rest ziet er wel vet uit, maar Aloy vind ik tegenvallen. EDIT: en @418O2 is me voor maar stel je voor dat ze trans-man geworden is :D.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bAOmT_RTE_jkUbdJJ9EjSciZYwc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/d8VZWdBqjkcApzQ8eVvj28S0.jpg?f=fotoalbum_large

Gaat alles verder goed met je ?
Palindrome schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 00:08:
[...]
Gaat alles verder goed met je ?
Je moet nu ook niet met je eigen screenshot afkomen he 8)7 . Ik blijf erbij, maar bij die officiële vind ik er haar vreemd uitzien en totaal niet gelijken op de originele Aloy (zelfs al is ze nu zogezegd ouder).

Op jouw screenshot lijkt ze overigens wél veel meer op de originele Aloy.

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
Ik zie het ook niet hoor, zo heeft ze er altijd al uitgezien maar nu met meer detail en inderdaad iets ouder.

[ Voor 12% gewijzigd door Chaoss op 28-05-2021 00:19 ]

Wow, zag ik nou dat ze een glider gebruikte? Vandaar dat Aloy nu ook in Fortnite zit, die twee hebben een dealtje gesloten, fortnite krijgt Aloy, HFW krijgt glider :P
Helaas ga ik dan meteen mezelf afvragen of er vliegende mounts zullen komen, kan me voorstellen dat ze het op de PS4 gewoon nogsteeds niet technisch voor elkaar kunnen krijgen doordat je dan zoveel data zo snel moet inladen. Ik betwijfel het, nu ze voor een glider gekozen hebben. Maar let's keep a little hope alive.

Verder snap de opmerking hierboven niet over de sexualiteit van Aloy.... Ze ziet er naar mijn mening wel iets anders uit, maar overall nog vrij het zelfde, en om nou meteen over trans-man te beginnen snap ik helemaal niet, alleen omdat ze er niet uit ziet als een fotomodel babe zijn alle andere vrouwen dan trans-man? Ik zie toch echt duidelijk dat ze nog gewoon een vrouw is in ieder geval.

[ Voor 28% gewijzigd door Kalder op 28-05-2021 00:48 ]

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 21:01
Wow ziet er tot nu toe prachtig uit, wordt een topper.

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Net de 4K stream gezien van Horizon en zeer onder de indruk. Niet alleen van de graphics maar ook van de gameplay. Meer verticality met die glider en grapple hook en de combat ziet er top uit. De tropische setting bevalt me ook wel!

Flinke stap voorwaarts ook in de characters details en animaties. De motion capture doet denken aan die van TLOU2, dat was iets wat bij het eerste deel wat achter bleef. Hopelijk zo rond de E3 een release date announcement, ik gok dat ze voor een holiday 2021 release gaan.

• Kenny_026
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
(overleden)
Princess zag er in Mario 64 ook anders uit dan in Super Mario Bros 1. Deed pijn maar uiteindelijk heb ik dat ook overleefd.

• Cowboy_Henk
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 19-01 18:27
Zeer mooi!! De facial animations zijn sterk verbeterd, onderwater is echt prachtig, die olifant gevecht is echt epic (is dit de nieuwe t-rex?). Video was in 2160 30 fps maar hopelijk een dynamic 4k in 60 fps?

Maar wel veel pop in vind ik, niet alleen van veraf. Zie bvb naar 3:01 in de video. Ineens komen er meeuwen op de grond. Maar goed dit is WIP

Verwijderd

Phntm schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 12:28:Denk maar even beginnen na het afronden van Infamous Second Son (die ik eigenlijk al jaren in mijn library had staan).
Ik heb in het menu gekeken, maar is deze ook te spelen in het Engels, want dat tenenkrommend ‘Nederlands’ :)F :-(

• Caayn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Donstil schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 23:48:
Deel 1 was niet voor mij en die vond ik zelfs wat overrated maar dit ziet er toch wel lekker uit.
Ik snap je gevoel denk ik wel. Deel één was af en toe iets te "Ubisoft"-achtig en de gevechten met mensen wat saai, imo. Desondanks heb ik mij er prima mee vermaakt en kijk ik uit naar deel 2, de beelden van gisteren zien er zeker goed uit. Heb het niet volledig gekeken, snel doorheen gescrold, zo blijft er meer een verrassing voor als de game straks op de mat ligt :9

Is 60fps trouwens bevestigd voor Horizon FW?

[ Voor 10% gewijzigd door Caayn op 28-05-2021 08:37 ]

• Phntm
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 19-01 19:40

Phntm

Tlingelingeling

Verwijderd schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 08:28:
[...]

Ik heb in het menu gekeken, maar is deze ook te spelen in het Engels, want dat tenenkrommend ‘Nederlands’ :)F :-(
Ja zeker, heb het gewoon in het Engels staan. Zal wel gaan via de settings in game. Zowel subtitles als voice kan je aanpassen in veel games. En anders is het altijd Engels.

• Caayn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
[...]

Botte bijl methode: Systeem in het Engels zetten, dat werkt vrijwel altijd. Maar dat veranderd helaas gelijk alles voor iedere gebruiker naar het Engels.

• Hulleman
Twixie schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 23:39:
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Dan kijk ik toch liever tegen Aloy aan dan tegen Koen Crijns met een rode pruik. Aloy is gebaseerd op Hanne Hoekstra. Al zie ik de gelijkenis wel, maar ik zou het eerder 'losjes gebaseerd' op Hanne Hoekstra willen noemen.

• Hulleman
Cowboy_Henk schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 08:15:
Zeer mooi!! De facial animations zijn sterk verbeterd, onderwater is echt prachtig, die olifant gevecht is echt epic (is dit de nieuwe t-rex?). Video was in 2160 30 fps maar hopelijk een dynamic 4k in 60 fps?

Maar wel veel pop in vind ik, niet alleen van veraf. Zie bvb naar 3:01 in de video. Ineens komen er meeuwen op de grond. Maar goed dit is WIP
Die pop-in en framedrops laat iig zien dat dit wel echt ingame is. De eerste trailer van de eerste Horizon Zero Dawn zag er ook waanzinnig uit op de Pro. De uiteindelijke game zag er wel anders en wat minder uit naar mijn idee. Maar dat kwam zeker voor 95% in de buurt van de eerste trailer.

Die olifant lijkt idd wel de nieuwe Thunderjaw, al gaat ie wel erg snel neer :P
De nieuwe machines zijn velociraptors, cool!

• Hulleman
v8power67 schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 23:44:
En zag denk ook geen raytracing, athans in het water zag je duidelijk screenspace reflections.
Ray tracing mogen ze van mij echt houden. Ja het ziet er beter uit, maar kost zo enorm veel resources en vraag me af of dat de iets betere beeldkwaliteit rechtvaardigt. Wellicht wordt raytracing met de Lumen engine in UE5 wat meer mainstream en gaat dat minder rekenkracht kosten.

Hulleman schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 08:42:
[...]

Dan kijk ik toch liever tegen Aloy aan dan tegen Koen Crijns met een rode pruik. Aloy is gebaseerd op Hanne Hoekstra. Al zie ik de gelijkenis wel, maar ik zou het eerder 'losjes gebaseerd' op Hanne Hoekstra willen noemen.
Als in de actrice Hannah Hoekstra of is er een medewerkster Hanne Hoekstra? Want de gelijkenis met de eerste zie ik niet echt eigenlijk.

[ Voor 6% gewijzigd door Donstil op 28-05-2021 08:53 ]

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• Xerox
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 06:15
Donstil schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 08:51:
[...]

Als in de actrice Hannah Hoekstra of is er een medewerkster Hanne Hoekstra? Want de gelijkenis met de eerste zie ik niet echt eigenlijk.
De actrice Hannah Hoekstra inderdaad.

PSN: Redrafted

• Hulleman
Donstil schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 08:51:
[...]

Actrice inderdaad. Ik zie wel dat Aloy losjes gebaseerd is op Hanne, maar het is zeker geen gelijkenis.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NRHeOabjvFo8m5UEQBlBSfwxllk=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/WjYIoN5ThWkm9cwepE5Zoh8C.jpg?f=user_large

[ Voor 22% gewijzigd door Hulleman op 28-05-2021 09:01 ]

Cowboy_Henk schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 08:15:

Die meeuwen zie ik niet wat je bedoelt. Die zitten er allemaal al vanaf het moment dat ze de hoek om komt lopen rond 2:53. Rond 7:15 wel gras wat ineens verdwijnt, verder is me niks opgevallen.

• Stylze
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 07:38
Leuk wel die gameplay reveal heb er zin in, maar lijkt wel meer op een uitbreiding dan dat er echt grootse stappen voorwaarts zijn gezet voor een nieuwe generatie, veel scripted gameplay en ik was toevallig deze week weer begonnen met zero dawn maar graphics lijken ook maar minimaal te zijn verbeterd.

Desondanks wel zin in deze game, hou wel echt van dat kleurrijke en het vechtsysteem lijkt ook wat te zijn verbeterd.

[ Voor 36% gewijzigd door Stylze op 28-05-2021 09:27 ]

Playstation 5

[...]

Heb mijn console taal naar engels gezet, dus geen last van gehad bij infamous. Kan al niet meer herinneren waarom, volgens mij was het vanwege ratchet & clank dat bepaalde uitleg niet duidelijk was door de vertaling ofzo. Bij veel games kan je de taal per game niet veranderen.

Tot nu toe was het Nederlands geen probleem, heb de hele uncharted serie op de ps4 in het nederlands gespeeld omdat ik niet de moeite nam deze naar het engels te zetten. En toen eenmaal de eerste uit was kon ik het niet meer veranderen omdat de karakters dan niet meer klopte :+ .
Hulleman schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 08:51:
[...]
Ray tracing mogen ze van mij echt houden. Ja het ziet er beter uit, maar kost zo enorm veel resources en vraag me af of dat de iets betere beeldkwaliteit rechtvaardigt.
Idem hier, en was eigenlijk al een tijdje eens van plan een poll te doen hier.

[ Voor 7% gewijzigd door Twixie op 28-05-2021 09:42 ]

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Twixie schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 09:41:
[...]

Idem hier, en was eigenlijk al een tijdje eens van plan een poll te doen hier.
http://poll.dezeserver.nl/index.cgi

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Sinds ik zelf eens het verschil getest heb met Spiderman, ben ik helemaal overtuigd van 60fps. Bij veel games moet je overigens al goed kijken om te zien dat er raytracing toegepast is. Er zijn immers ook oude technieken voor reflecties e.d. en die zijn voor mij al prima.
Ik heb overigens met opzet die eerste 2 opties erin gezet omdat het me niet zou verwonderen dat er mensen zijn die niet weten dat je dat op PS5-niveau kunt instellen en het dus niet per game afzonderlijk moet doen. Idem voor moeilijkheidsgraad, camera standpunt, etc.

[ Voor 33% gewijzigd door Twixie op 28-05-2021 09:54 ]

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22:50
Performance sowieso. Speelt zoveel lekkerder en snappier. Daar lever ik gerust een beetje pracht en praal voor in.

• v8power67

v8power67

Heel simpel voor mij. Alles 60fps waar mogelijk. Zeker met een oled tv is 30fps nog minder prettig spelen tenzij je motion opties aanzet maar dat wil je niet voor gaming.

• Hulleman
vinom schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 09:54:
Performance sowieso. Speelt zoveel lekkerder en snappier. Daar lever ik gerust een beetje pracht en praal voor in.
Hier ook. 1440p resolutie is op mijn 55" tv een sweetspot. Een pak strakker dan 1080p en de stap naar 4K zie ik gewoon minder goed.

• FMS
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

FMS

Donstil schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 23:48:
Unpopular opinion inderdaad, ik vond HZD ook een tikje overrated, al geef ik toe dat ik het niet heb uitgespeeld. Vriendin wel en ik heb af en toe meegekeken. Als de 60FPS patch komt, dan geef ik het zeker nog een poging.

Wat HFW betreft, ik was vooral onder de indruk van de combat.

• Steven030
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08-12-2025
Hier grafische toeters en bellen boven fps. Máár 60fps speelt duidelijk veel fijner, echter na een tijdje raak je wel gewend aan lager als het maar stabiel is

• Cowboy_Henk
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 19-01 18:27
Raem schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 09:02:
[...]

Die meeuwen zie ik niet wat je bedoelt. Die zitten er allemaal al vanaf het moment dat ze de hoek om komt lopen rond 2:53. Rond 7:15 wel gras wat ineens verdwijnt, verder is me niks opgevallen.
Ok ik heb het herbekeken op een andere pc. Je hebt gelijk de meeuwen waren er al. Eerste monitor stond te helder zodat het leek dat er eerst geen meeuwen waren hehe

• airwolf83
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 06-10-2025
Twixie schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 09:52:
Ik heb overigens met opzet die eerste 2 opties erin gezet omdat het me niet zou verwonderen dat er mensen zijn die niet weten dat je dat op PS5-niveau kunt instellen en het dus niet per game afzonderlijk moet doen. Idem voor moeilijkheidsgraad, camera standpunt, etc.
Haha, ik wist dus idd niet dat je het gewoon kon instellen voor alles. Weer wat geleerd...

Ga ik zou gelijk ff doen
Steven030 schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 10:13:
Hier grafische toeters en bellen boven fps. Máár 60fps speelt duidelijk veel fijner, echter na een tijdje raak je wel gewend aan lager als het maar stabiel is
Hier hetzelfde, ben de vorige generatie zonder problemen doorgekomen op 30 fps. 60 fps speelt wel lekkerder maar meestal gaat het met 30 prima. Mooiere grafische pracht geeft vaak een tikkie extra immersie, alhoewel het spielgelen van RT in sommige games mij mateloos irriteert.
Bloodborne is nog steeds 30fps op de PS5. Ik hoop echt niet dat ze daar nog een 60 fps patch voor uit brengen, want dan moet ik eindelijk onder ogen zien dat het allemaal mijn eigen falen is en niet de 30fps _O-

• FrankoNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 23:49
cold_as_ijs schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 11:10:
[...]

Hier hetzelfde, ben de vorige generatie zonder problemen doorgekomen op 30 fps. 60 fps speelt wel lekkerder maar meestal gaat het met 30 prima. Mooiere grafische pracht geeft vaak een tikkie extra immersie, alhoewel het spielgelen van RT in sommige games mij mateloos irriteert.
Bloodborne is nog steeds 30fps op de PS5. Ik hoop echt niet dat ze daar nog een 60 fps patch voor uit brengen, want dan moet ik eindelijk onder ogen zien dat het allemaal mijn eigen falen is en niet de 30fps _O-
Ben het met je eens dat RT reflections in sommige games wordt overdreven (looking at you watch dogs) maar RT is natuurlijk veel meer dan enkel reflecties. Lightning, shadows etc kunnen ook via RT worden gedaan.

Met name lightning is daarbij wel echt een toevoeging imo :)

Bij Bloodborne is wat mij betreft 30 fps niet zo'n probleem. het is de waardeloze frame-pacing en dat er volgens mij 0 AA is gebruikt wat het echt onspeelbaar maakt imo.

[ Voor 9% gewijzigd door FrankoNL op 28-05-2021 11:23 ]

• Mosin
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 23:02
Zolang ze maar een Performance en Quality modus aan blijven bieden, heeft ieder zijn zin.

Momenteel bezig met God of War. Mooie en grappige game, alleen met mijn run and gun speelstijl, ga ik de hele tijd plat :')

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 05:56

BM

Admin Softe Goederen
Net ook ff op 4K bekeken. Ziet er zeer goed uit, goed gedaan door ons kleine kikkerlandje :)

Ben op basis van de beelden nog niet helemaal weg van de fighting, maar goed, dat is nauwelijk af te leiden uit een video, maar meer iets wat je moet ervaren. Hoe dan ook, hele dikke prima d:)b

[ Voor 56% gewijzigd door BM op 28-05-2021 11:32 ]

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

• Erapaz
Twixie schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 00:17:
[...]

Je moet nu ook niet met je eigen screenshot afkomen he 8)7 . Ik blijf erbij, maar bij die officiële vind ik er haar vreemd uitzien en totaal niet gelijken op de originele Aloy (zelfs al is ze nu zogezegd ouder).

Op jouw screenshot lijkt ze overigens wél veel meer op de originele Aloy.
Ze was 19 in deel 1 toch? Ik ken ook mensen van 19 die er op hun 23ste totaal anders uit zien, er gebeurt best nog veel met het lichaam op die jonge leeftijd.

• Hulleman
Mosin schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 11:29:
Zolang ze maar een Performance en Quality modus aan blijven bieden, heeft ieder zijn zin.

Momenteel bezig met God of War. Mooie en grappige game, alleen met mijn run and gun speelstijl, ga ik de hele tijd plat :')
Kratos is niet meer die enorme zager en crowd controller uit de vorige delen. Je kunt wel echt énorm krachtig worden (helemaal na een volledige new game+ walkthrough), maar het blijft van belang goed op te letten en het goed timen van ontwijken, pareren en aanvallen.

• mobygo76
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22:52
FrankoNL schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 11:22:
[...]

Ben het met je eens dat RT reflections in sommige games wordt overdreven (looking at you watch dogs) maar RT is natuurlijk veel meer dan enkel reflecties. Lightning, shadows etc kunnen ook via RT worden gedaan.

Met name lightning is daarbij wel echt een toevoeging imo :)
Ik vind RT in Watchdogs Legions wel echt prachtig hoor. In het donker, in de regen, HDR? Wauw.

• wilmundo
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
[...]

Leuk dat je weer in de flow van een game zit. Ik heb GT Sport herontdekt. Ben geen online gamer en ik speelde altijd de offline modus van een spel. @Superkiwi heeft mij de nodige tips gegeven om voortgang te boeken in het online gedeelte van het spel en daardoor heb ik ook weer zin in gamen. Nogmaals dank superkiwi, sinds gisteren B/S 8). Heerlijk die rustmodus (ja goed, zat schijnbaar ook al op de PS4): ff stukje racen en weer in rustmodus.

Wat betreft God of War: ik heb de trilogie geloof ik op PS3. Nooit echt serieus gespeeld. Maar daardoor zou ik wel een hoop van het verhaal missen. In deze topic werd aangegeven dat je God of War als eerste GOW kan spelen. Ik zou een ieder aanraden om 1 of 2 recaps te kijken van de voorgaande delen. Kost je zo'n 20 minuten en geeft in mijn ogen meer context aan het verhaal van GOW. Voor mij begon GOW erg sterk, zakte het behoorlijk in om uiteindelijk aardig te eindigen. De moeite van het spelen waard, zeker na de 60fps update. Dat ziet er voor mij al meer next gen uit dan Horizon (wat betreft facial animations, zie hieronder).

@Kalder : ik ben wel benieuwd naar de uitbreiding van FF7 Remake. Een nieuwe playthrough heb ik niet zo veel zin in, ondanks mooiere graphics, maar de uitbreiding is welkom. De prijs zien we tzt wel tegemoet.

Dan Horizon Forbidden West. Heb erg veel plezier beleefd aan Horizon Zero Dawn, al waren de graphics en de facial stuff wel ff slikken na The Last of Us 2 uitgespeeld te hebben. Ik heb de in game beelden gezien en ik heb sowieso zin in het nieuwe deel. Toch had ik eigenlijk wel iets meer verwacht van next gen face animations. Ik vind het de personages behoorlijk 'plasticerig' overkomen. Dat doen andere ontwikkelaars toch beter, zoals Quantic Dreams. Ik zie de link met actrice Hannah en Aloy bv wel een beetje, terwijl ik in Detroit Become Human direct herkende dat een van de characters ook heeft gespeeld in Gray's Anatomy. Eigenlijk is het niet echt een compliment als de characters beter hun gezicht kunnen bedekken (Raiders e.d.) dan onbedekt in beeld te komen (Aloy, Erend of zoies).

Flickr

Mosin schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 11:29:
Sony heeft daar inderdaad blijkbaar wel goed aan gedaan, al vind ik zelf altijd dat soort keuzes vervelend en meer bij PCs behoren. Maar de poll maakt wel duidelijk dat het echt gelijk verdeeld is hier. Momenteel zegt 48% dat ze performance/fps verkiezen, en 45% zegt liever kwaliteit/RT te hebben.

• Rivandu
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 25-08-2024
Enorm onder de indruk van Horizon Forbidden West. Had zelf gehoopt dat Aloy zelf wat minder dodelijk is kwa wapentuig en dat het meer gaat om wapens van de robots tegen zichzelf gebruiken (zoals met de Thunderjaw kon en met die mammoet-type).

Maar grafisch, design en animatie is van echt ongekend hoog niveau!

Wat ik trouwens bij Horizon 1 deed was alle UI elements wat betreft de vijanden uitzetten. Dus dan zie je geen health bars e.d.
Je moet dan echt van de animaties aflezen hoe erg een robot is beschadigd en het is soms een verrassing hoe snel/langzaam ze kapot gaan. Voegde voor mij best veel toe. :)

• Racing-Paradise
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 21:36
Twixie schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 09:46:
Poll: Verkies je performance of kwaliteit in je PS5 graphics ?
Grappig om te zien dat het zo verdeeld is tussen performance en graphics.
Zelf zit ik in kamp performance en snap ik niet hoe mensen kunnen spelen met de, in mijn ogen, hakkelige (Graphics) variant van bijv. Spiderman. Terwijl een vriend van me juist begint te steigeren zodra ik de game op performance mode zet, omdat het er "zichtbaar slechter uit ziet".

Zo zie je maar weer dat iedereen op zijn eigen manier kijkt naar videogames, ze hebben bij Playstation een slimme beslissing genomen door de gebruiker te laten kiezen wat hij wil. :)

• Recon24
  • Laatst online: 15-08-2022

• Orangelights23
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 07:33
Ik vond de gameplay demo van Horizon niet zo heel bijzonder. Het ziet er uit als deel 1 qua graphics en vond het niet heel vernieuwend ogen. Daarnaast... kan Aloy ademen onder water of heb ik gemist dat ze iets in haar mond deed?

Hoe dan ook ga ik hem wel spelen, maar had er toch iets meer vernieuwing en verbetering van verwacht.

• Timothy3000
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 19-01 17:46
Performance, absoluut. Vind raytracing sowieso weinig boeiend en ik verkies waar het kan soepelere gameplay boven mooiere beelden. Helemaal omdat de beelden zelfs in performance mode altijd wel mooi zijn.

• Mosin
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 23:02
Hulleman schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 13:01:
[...]

Kratos is niet meer die enorme zager en crowd controller uit de vorige delen. Je kunt wel echt énorm krachtig worden (helemaal na een volledige new game+ walkthrough), maar het blijft van belang goed op te letten en het goed timen van ontwijken, pareren en aanvallen.
Dat ontwijken lukt wel, alleen daarna perfecte aanvallen uit voeren gaat moeilijk. Ik val te vaak terug in simpel vechten. Ik denk dat ik heel veel vijanden gekild heb, door met de bijl rond te gooien :D
Ik moet er even aan leren wennen.

Horizon ziet er mooi uit.
Ik vind de gezichtsuitdrukkingen van Aloy in het begin stuk erg indrukwekkend. Zo worden emoties echt levend :o
Twixie schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 14:01:
[...]

Sony heeft daar inderdaad blijkbaar wel goed aan gedaan, al vind ik zelf altijd dat soort keuzes vervelend en meer bij PCs behoren. Maar de poll maakt wel duidelijk dat het echt gelijk verdeeld is hier. Momenteel zegt 48% dat ze performance/fps verkiezen, en 45% zegt liever kwaliteit/RT te hebben.
Naja, je kunt er toch niet ontevreden mee zijn of wil je dat ze 1 setting door je strot rammen zodat je niet om hoeft te kijken? :P
Orangelights23 schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 14:28:
Ik vond de gameplay demo van Horizon niet zo heel bijzonder. Het ziet er uit als deel 1 qua graphics en vond het niet heel vernieuwend ogen. Daarnaast... kan Aloy ademen onder water of heb ik gemist dat ze iets in haar mond deed?

Hoe dan ook ga ik hem wel spelen, maar had er toch iets meer vernieuwing en verbetering van verwacht.
Ze heeft een masker op, maar je ziet inderdaad niet dat ze die op doet.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vgs4S9Vg5BMfWfzWAO_RjOLyn5M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UbN51FwL4gfdvu3ku9Iy3Gtv.jpg?f=fotoalbum_large

• 418O2
Timothy3000 schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 14:33:
[...]

Performance, absoluut. Vind raytracing sowieso weinig boeiend en ik verkies waar het kan soepelere gameplay boven mooiere beelden. Helemaal omdat de beelden zelfs in performance mode altijd wel mooi zijn.
Ik vermoed dat je nog nooit echte, volledige, raytracing hebt gezien :)

• Recon24
418O2 schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 14:39:
[...]

Ik vermoed dat je nog nooit echte, volledige, raytracing hebt gezien :)
Die bestaan ook niet. Er bestaan geen fully raytraced games, misschien over 10 jaar. Een game als Horizon zou het kunnen krijgen, maar misschien puur voor shadows of lighting, maar ik verwacht het hier niet.

• 418O2
Recon24 schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 14:46:
[...]

Die bestaan ook niet. Er bestaan geen fully raytraced games, misschien over 10 jaar. Een game als Horizon zou het kunnen krijgen, maar misschien puur voor shadows of lighting, maar ik verwacht het hier niet.

Metro Exodus Enhanced gaat al een stuk verder

Maar dan nog; 'raytracing voegt niets toe' is onzin, het is misschien wel de grootste revolutie in gaminggraphics in de laatste 10 jaar

[ Voor 11% gewijzigd door 418O2 op 28-05-2021 14:49 ]

• Recon24
418O2 schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 14:47:
[...]

[YouTube: Exclusive: Metro Exodus Enhanced Edition Analysis - The First Triple-A Game Built Around Ray Tracing]
Metro Exodus Enhanced gaat al een stuk verder

Maar dan nog; 'raytracing voegt niets toe' is onzin, het is misschien wel de grootste revolutie in gaminggraphics in de laatste 10 jaar
Metro doet het goed, maar puur op lighting en shadows. reflections zijn minimaal aanwezig (alleen pc versie) Ik draai de game op Ultra RT settings op de pc met 85/90fps in 1440p en in 4K rond de 40/45fps. Niet alle scenes zijn even mooi gedaan in RT moet ik zeggen.

Waar ik het vooral over had was volledige raytracing zoals dit:

Dit gaan we voorlopig nog zien in realtime gameplay.
Naast performance en quality heb je natuurlijk ook nog vaak de optie balanced (Dynamic 4K, targeting 60fps bijvoorbeeld)
Bij R&C heb ik begrepen dat een 4K30 mode in zit, een 4K60 zonder raytracing, en dynamic resolution @ 60 incl RT. Dat is dan ook de mode die ik zal kiezen voor R&C want ik kan best leven met wat lagere resolutie als ik daarmee wel RT en 60fps krijg.

• Erapaz
Rivandu schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 14:13:
Enorm onder de indruk van Horizon Forbidden West. Had zelf gehoopt dat Aloy zelf wat minder dodelijk is kwa wapentuig en dat het meer gaat om wapens van de robots tegen zichzelf gebruiken (zoals met de Thunderjaw kon en met die mammoet-type).

Maar grafisch, design en animatie is van echt ongekend hoog niveau!

Wat ik trouwens bij Horizon 1 deed was alle UI elements wat betreft de vijanden uitzetten. Dus dan zie je geen health bars e.d.
Je moet dan echt van de animaties aflezen hoe erg een robot is beschadigd en het is soms een verrassing hoe snel/langzaam ze kapot gaan. Voegde voor mij best veel toe. :)
UI elementen uitzetten voegt heel veel toe inderdaad. Nu ik de trailer voor Forbidden West zie valt weer op hoe knullig het eruit ziet om pijltjes op de machines af te schieten. Qua combat vond ik het wel weer logisch, eerst delen stukmaken / disablen met 1 type (tear bv.) of een environmental level triggeren (vuur/ijs) en dan met een ander wapen damage doen.
Raem schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 14:34:
[...]

[Afbeelding]
Gamelogics! When you jump in the water a mask will automagically appear on your face.

• WaterFire
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-01 18:39
Raem schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 14:34:
[...]

[Afbeelding]
In de game zal je ongetwijfeld zodra je deze krijgt een cutscene krijgen waarbij ze deze bekijkt en opdoet. En mogelijk daarna iedere keer een korte beweging. Het is nog niet klaar he..;)
Pagina: 1 ... 120 ... 329 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Problemen met inloggen, online spelen of downloaden? Kijk dan eerst hier of er geen storing is

De PS VR2 heeft nu een eigen topic! [PSVR2] PlayStation VR 2
Alles rondom defecten, garantie en opsturen: [PS5] Problemen en garantie-afhandelingen
Voor winkelvoorraad en beschikbaarheid etc. [PS5] Beschikbaarheid en levertijden

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten?
Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord