@Raem R&C zie ik mezelf ook nog wel kopen dat one, verkoop ik later wel weer voor de helft bijvoorbeeld.
Returnal denk ik niet eens over na, trekt me totaal niet
Returnal denk ik niet eens over na, trekt me totaal niet
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Vermoedelijk is het niks meer dan een inflatie correctie. De laatste keer is natuurlijk al weer 15~16 jaar geleden.Timothy3000 schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 11:51:
Niet om een console wars discussie aan te zwengelen maar ik vind het oprecht wel een rare keuze van Sony dat ze die hogere prijzen doorzetten. Je zou verwachten dat, nu alle Xbox exclusives in Gamepass verschijnen, ze juist van koers zouden veranderen en die prijsverhoging zouden staken.
Of zou dit iets tijdelijks zijn totdat de PS5 beter verkrijgbaar is?
[ Voor 5% gewijzigd door Caayn op 30-04-2021 12:07 ]
Ja, ik denk dat dat inderdaad een titel is die ze beter goedkoper hadden kunnen inzetten. Misschien dat ze op basis van die verkopen straks wel een splitsing maken. Grote first party games als God of War, Horizon, Uncharted etc voor €80 en minder bekende titels voor €60.Timothy3000 schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 12:03:
Maar bij Returnal lees ik daarentegen weer veel reacties van ''Als de game iets goedkoper was geweest / demo had gehad had ik hem gekocht/geprobeerd. Of reacties van ''Ik wacht wel tot de game in de Plus zit.''
Ik denk dat het niet lang gaat duren voordat Sony die hoge prijzen terugdraait. Zo niet dan jagen ze denk ik een echt mensen naar Xbox toe.
Ik las in een comment op Power Unlimited dat in een artikel van Bloomberg stond dat er 1 game per 3 Playstations wordt verkocht. Weet niet of het klopt, maar als dat zo is is dat wel karig. Ga zo eens kijken of ik de bron kan vinden of dat het BS was.Verwijderd schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 12:05:
[...]
Ik denk dat PlayStation lekker zijn eigen pad bewandeld, net zoals Nintendo dat al jaren doet. Volgens mij moeten ze het hebben van kwalitatieve exclusives en ik vermoed dat ze denken dat mensen daar wel een premium voor willen betalen. Dat blijkt ook uit de reacties hierboven dat mensen Ratchet & Clank day 1 willen hebben.
Ik verwacht dat de prijssteliing en/of aanbod van gamepass in de toekomst nog wel gaat wijzigen. Dus om daar nou je hele prijsstrategie op te baseren lijkt me nogal een gok. En waarom zouden ze? Ze verkopen als een tiet! Ook voor digitale games worden er in grote aantallen gewoon de volle prijs betaald.
[ Voor 4% gewijzigd door Timothy3000 op 30-04-2021 12:13 ]
Gemiddeld is 10 games per console.Timothy3000 schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 12:06:
[...]
Ik las in een comment op Power Unlimited dat in een artikel van Bloomberg stond dat er 1 game per 3 Playstations wordt verkocht. Weet niet of het klopt, maar als dat zo is is dat wel karig. Ga zo eens kijken of ik de bron kan vinden of dat het BS was.
Dat getal ligt net iets anders, grofweg 13 games per verkochte console.Timothy3000 schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 12:06:
[...]
Ik las in een comment op Power Unlimited dat in een artikel van Bloomberg stond dat er 1 game per 3 Playstations wordt verkocht. Weet niet of het klopt, maar als dat zo is is dat wel karig. Ga zo eens kijken of ik de bron kan vinden of dat het BS was.
[ Voor 117% gewijzigd door Timothy3000 op 30-04-2021 12:15 ]
Het is een inflatiecorrectie, althans zo wordt het verkocht.Caayn schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 12:05:
[...]
Vermoedelijk is het niks meer dan een inflatie correctie. De laatste keer is natuurlijk al weer 15~16 jaar geleden.
Met de overgang van gen6 naar gen7 gingen advies prijzen van €60 naar €70. In het begin had je nog wel winkels die €70 aanhielden maar dat was van korte duur. De eerste Uncharted kreeg destijds van sommige Nederlandse media (als ik het mij goed herinner werdt dit destijds o.a. geopperd in een video op insidegamer.nl) kritiek dat de prijs €70 was voor een relatief korte game.
En met het stijgende aandeel van digitale day-one aankopen heeft de consument aangegeven weinig moeite te hebben met een hogere verkoopprijs.
offtopic:
En mocht Sony een gamepassachtige spin aan PSNow willen geven dan staat het juist beter als de adviesprijs van een losse game hoger ligt.
Jouw bron is recenter, het is het afgelopen jaar dus gestegen. Zijn er trouwens flink wat games verkocht.Caayn schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 12:11:
[...]
Dat getal ligt net iets anders, grofweg 13 games per verkochte console.
Gebruik een klein korreltje zout gezien de bron maar de werkelijke cijfers zullen er niet ver naast liggen: https://www.tweaktown.com...-dethrones-ps2/index.html
En wat denk je van het kunnen binden van developers aan Sony. Met dat tientje kunnen ze de winsten van de studio’s verhogen.Hulleman schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 12:00:
[...]
Het is puur de positie die Sony met de PS heeft om die keuze te rechtvaardigen. Het lijkt weer een beetje op het PS2 era (Sony arrogantie weer wellicht). Sony is heer en meester in consolelandschap (last-gen iig) en poepte de ene na de andere systemseller uit. Het andere kamp heeft een veel minder sterke lineup qua exclusives en veel exclusives zijn op zijn best middelmaat. Sony weet dat hun games dik gaan verkopen en daarmee de consoles. Het andere kamp kiest voor een andere strategie om consoles te slijten.
Ik kijk wel met wat jaloezie naar die gamepass hoor... hopelijk komt Sony met een goede tegenhanger. Psnow vind ik echt prut qua aanbod.
Ik heb de afgelopen weken in alle topics lopen klagen dat ik niets meer te gamen had. Dit was niet goed, dat was bout, etc.cold_as_ijs schreef op donderdag 29 april 2021 @ 16:59:
[...]
ja dat is helaas mijn probleem. Zou graag Demon souls willen proberen maar heb geen ervaring met Souls games. Dus weet niet of ik na 30 min gefrustreerd ben of niet.
Dat gelooft toch niemand ? Trouwens, hoe hebben ze dat geteld ? Ik vermoed eerder dat het is: aantal PS5 titels per PS5 (EDIT: zie nu dat je het ook achteraf toegevoegd hebt). En dan is de uitleg simpel: er zijn bijna geen PS5 exclusive games en door de backward compatibility zijn er een hoop toffe én goedkopere PS4 titels beschikbaar. Sommige daarvan hebben zelfs een gratis PS5 upgrade.
[ Voor 5% gewijzigd door Twixie op 30-04-2021 12:32 ]
Ja, makes sense. En natuurlijk zijn er ook veel mensen die inderdaad gewoon de PS4 versie kopen en de PS5 upgrade claimen.Twixie schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 12:31:
[...]
Ik vermoed eerder dat het is: aantal PS5 titels per PS5 (EDIT: zie nu dat je het ook achteraf toegevoegd hebt). En dan is de uitleg simpel: er zijn bijna geen PS5 exclusive games en door de backward compatibility zijn er een hoop toffe én goedkopere PS4 titels beschikbaar. Sommige daarvan hebben zelfs een gratis PS5 upgrade.
Sony moet op haar tellen passen. Nu zijn ze nog de grootste, maar dat waren ze tijdens de PS2 tijd ook. De 360 heeft vervolgens, zeker de eerste jaren, de vloer aangeveegd met de ps3.Timothy3000 schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 11:51:
Niet om een console wars discussie aan te zwengelen maar ik vind het oprecht wel een rare keuze van Sony dat ze die hogere prijzen doorzetten. Je zou verwachten dat, nu alle Xbox exclusives in Gamepass verschijnen, ze juist van koers zouden veranderen en die prijsverhoging zouden staken.
Of zou dit iets tijdelijks zijn totdat de PS5 beter verkrijgbaar is?
Ja klopt, Sony moet niet weer in die valkuil trappen. Alhoewel de grootste valkuil van de PS3 natuurlijk de hardware was. Koste wat kost moest die cell cpu in de PS3 komen wat qua ontwikkeling miljarden kostte en gewoon geen gaming cpu is. De PS5 is gewoon X86 architectuur en er zijn er onderhand al 8 miljoen van verkocht en voor € 399 kun je al over een echte next-gen console beschikken bij Sony.FrankoNL schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 12:35:
[...]
Sony moet op haar tellen passen. Nu zijn ze nog de grootste, maar dat waren ze tijdens de PS2 tijd ook. De 360 heeft vervolgens, zeker de eerste jaren, de vloer aangeveegd met de ps3.
MS heeft een achterstand als het gaat om exclusives maar die hebben ondertussen zoveel talent in hun stal dat daar uiteindelijk echt wel wat moois uit moet gaan komen. Tel daar bij op dat alles wat van MS is direct in gamepass komt ....
LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |
Dat klopt inderdaad. Ik denk wel dat het voor de gemiddelde consument geen snars uitmaakt of ze het beste apparaat hebben. Dan is de Series S met gamepass een goede deal, zeker als daar games uitkomen die naamsbekendheid krijgen. Ik denk dat voor die mensen vooral belangrijk is dat ze samen kunnen spelen met hun maatjes op de ps5. Als cross play verder groeit is dat alleen maar in het voordeel van MS.Hulleman schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 12:39:
[...]
Ja klopt, Sony moet niet weer in die valkuil trappen. Alhoewel de grootste valkuil van de PS3 natuurlijk de hardware was. Koste wat kost moest die cell cpu in de PS3 komen wat qua ontwikkeling miljarden kostte en gewoon geen gaming cpu is. De PS5 is gewoon X86 architectuur en er zijn er onderhand al 8 miljoen van verkocht en voor € 399 kun je al over een echte next-gen console beschikken bij Sony.
[ Voor 8% gewijzigd door FrankoNL op 30-04-2021 12:42 ]
[ Voor 4% gewijzigd door Timothy3000 op 30-04-2021 12:43 ]
MS betaalt daar voor. en de Xbox is in de VS veel groter natuurlijk. Denk dat 95% van de spelers van deze game daar zit. Is wel te begrijpen.Timothy3000 schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 12:43:
Dat Sony titel MLB The Show 21 day one op Gamepass stond en full price te koop is op PSN vind ik ook nog steeds te bizar voor woorden....
Hoe dan?
coolArnoldSmiley schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 12:28:
[...]
Ik heb de afgelopen weken in alle topics lopen klagen dat ik niets meer te gamen had. Dit was niet goed, dat was bout, etc.
Dus stoute schoenen aangetrokken: Als casual gamer die enkel triple A games doorraust op standje easy gisteravond aan Demons Soul's begonnen.
Wat een fucked up game is dat zegIk vind hem echt ont-zet-tend moeilijk. Combat is heavy, leveldesign is heavy en als je eens een beetje ver komt in een level ga je wel weer dood om het volgende hoekje. Ik ben echt letterlijk 300m ver gekomen in het eerste level. Dus ja: Na mijn eerste sessie Demon Souls van 19.00h tot 23.00h zonk de moed me we enigzins in de schoenen.
Maar: Dit is wel iets wat ik wil gaan doorzetten. Iedereen kan gamen leren. Aangezien de eerste echt boeiende tripple A titel waarschijnlijk pas in 2022 komt (Horizon FW), heb ik de knip getrokken, 65 euro afgetikt voor Demons Souls en ga ik hiermee aan de slag. En ergens is het gevoel wat deze game oproept wel echt lekker: Weten dat je met echt iets moeilijks aan de slag gaat.
Lees het Demons Souls topic anders maar ff door
Denk dat er maar weinig spec's vergeleken worden. Wat denk ik ook een hele belangrijke factor is voor de PS5 vs Series S is loyaliteit aan een van de 2.FrankoNL schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 12:41:
[...]
Dat klopt inderdaad. Ik denk wel dat het voor de gemiddelde consument geen snars uitmaakt of ze het beste apparaat hebben. Dan is de Series S met gamepass een goede deal, zeker als daar games uitkomen die naamsbekendheid krijgen. Ik denk dat voor die mensen vooral belangrijk is dat ze samen kunnen spelen met hun maatjes op de ps5. Als cross play verder groeit is dat alleen maar in het voordeel van MS.
Alles van Bethesda, Fable, Halo, Gears, alles van rare .. noem het maar op .. voor een tientje per maand dag 1 te spelen. Plus nog zo'n 150 games van andere uitgevers.
Dat is wel echt nuts.
Nou, als ik dit zo lees ben jij meer in de wieg gelegd voor Souls game als ik. Ik heb echt nooit full RPG's gespeeld. Ja, AC Odyssey en Valhalla maar zijn geen echte RPG's maar meer een hybride action-rpg game.cold_as_ijs schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 12:51:
[...]
cool
ik heb echt wel het idee dat deze game bij mij ook de juiste snaar gaat raken. Ik dacht altijd dat ik een casual gamer was. Maar na kingdom come, die veel niet casual mechanics bezat (nauwelijks uitleg, heel traag levellen en gewoon lekker afgestraft worden) en dit toch een van mijn favoriete games is geweest van afgelopen jaar denk ik dat ik toch minder casual ben. Bij tijden was die game frustrerend as hell, sloten openmaken was niet te doen, voordat je een beetje kon vechten zat je al 20 uur in de game, maar dan snapte je nog steeds het systeem niet etc... maar als het dan allemaal op zijn plek valt geeft het zo'n voldoening. Uiteindelijk meer dan 150 uur in de middeleeuwen doorgebracht, tegen het einde was ik een volwaardige ridder waar menig bandiet gillend voor wegrende bij de eerste slag van mijn zwaard
Ik heb voordat ik de PS5 had nooit een Souls game gespeeld. Ik heb in een opwelling DeS gekocht toen ik de PS5 kocht en de game heeft hier nadat ik na 10 minuten al drie keer het loodje had gelegd zeker 3 maanden in de kast gelegen. Uiteindelijk toch uit verveling wat serieuzer gaan spelen en zit ondertussen in NG+4 (zat want heb de game te koop staan). Het is echt een kwestie van de aanvalspatronen leren herkennen en dan wordt de game eigenlijk ontzettend makkelijk.ArnoldSmiley schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 12:28:
[...]
Ik heb de afgelopen weken in alle topics lopen klagen dat ik niets meer te gamen had. Dit was niet goed, dat was bout, etc.
Dus stoute schoenen aangetrokken: Als casual gamer die enkel triple A games doorraust op standje easy gisteravond aan Demons Soul's begonnen.
Wat een fucked up game is dat zegIk vind hem echt ont-zet-tend moeilijk. Combat is heavy, leveldesign is heavy en als je eens een beetje ver komt in een level ga je wel weer dood om het volgende hoekje. Ik ben echt letterlijk 300m ver gekomen in het eerste level. Dus ja: Na mijn eerste sessie Demon Souls van 19.00h tot 23.00h zonk de moed me we enigzins in de schoenen.
Maar: Dit is wel iets wat ik wil gaan doorzetten. Iedereen kan gamen leren. Aangezien de eerste echt boeiende tripple A titel waarschijnlijk pas in 2022 komt (Horizon FW), heb ik de knip getrokken, 65 euro afgetikt voor Demons Souls en ga ik hiermee aan de slag. En ergens is het gevoel wat deze game oproept wel echt lekker: Weten dat je met echt iets moeilijks aan de slag gaat.
Lees het Demons Souls topic anders maar ff door
Ryzen 9 5900x | RTX 3080 FE | ASUS B550M PLUS | G.Skill Neo 32 GB CL16 @ 3600 MHz | Corsair 280x | Samsung 980 500 GB NVMe | Samsung 870 1 TB SSD
Klagende mensen hoor je altijd, tevreden mensen zitten de game te spelen. Dat is met alles, mensen die tevreden zijn zullen op internet of andere media minder snel hun gedachte daarover uiten.Timothy3000 schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 12:03:
Maar bij Returnal lees ik daarentegen weer veel reacties van ''Als de game iets goedkoper was geweest / demo had gehad had ik hem gekocht/geprobeerd. Of reacties van ''Ik wacht wel tot de game in de Plus zit.''
Als Ratchet even lang blijkt te zijn als zijn voorganger vraag ik me ook af hoeveel mensen de game day one halen.
Ik denk dat het niet lang gaat duren voordat Sony die hoge prijzen terugdraait. Zo niet dan jagen ze denk ik echt mensen naar Xbox toe.
Ik snap console loyaliteit nooit echt. Kan er ook mee te maken dat ik weinig om Trophies en Achievements geef en vrienden op beide consoles spelen. Ik kwam van PS2 naar Xbox 360 naar PS4 naar nu beide consoles. Uiteindelijk maakte het mij nooit echt uit op welke console ik de games speel, maar meer dat ik de games die ik wil spelen kan spelen. Sony had daar de laatste jaren wat de overhand in maar met deze generatie kan dat weer omslaan.ArnoldSmiley schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 13:01:
[...]
Denk dat er maar weinig spec's vergeleken worden. Wat denk ik ook een hele belangrijke factor is voor de PS5 vs Series S is loyaliteit aan een van de 2.
Ik game als sinds de PS1 op Playstations. Ik heb nooit ook maar een seconde overwogen naar een Xbox te kijken, ik heb ook geen flauw benul hoe zo' ding speelt.
En ik denk dat dat best veel telt voor gamers van mijn generatie. Dat Sony een prijsstijgng heeft doorgevoerd op zijn games til ik niet zo zwaar aan, ook niet MS met hun gamepass komt.
[ Voor 6% gewijzigd door Timothy3000 op 30-04-2021 13:28 ]
Console loyaliteit zit hem voor mij in het feit dat ik never nooit teleurgesteld ben geweest in Sony & Playstation.Timothy3000 schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 13:26:
[...]
Ik snap console loyaliteit nooit echt. Kan er ook mee te maken dat ik weinig om Trophies en Achievements geef en vrienden op beide consoles spelen. Ik kwam van PS2 naar Xbox 360 naar PS4 naar nu beide consoles. Uiteindelijk maakte het mij nooit echt uit op welke console ik de games speel, maar meer dat ik de games die ik wil spelen kan spelen. Sony had daar de laatste jaren wat de overhand in maar met deze generatie kan dat weer omslaan.
Moet wel zeggen dat de Dualsense het verschil kan gaan maken in welke third party games ik op welk systeem ga kopen. Die controller vind ik echt fantastisch.
Dat vind ik cool te horen. Probleem zit hem voor mij niet in aanvalpatronen leren herkennen, maar in timing.3clectic schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 13:23:
[...]
Ik heb voordat ik de PS5 had nooit een Souls game gespeeld. Ik heb in een opwelling DeS gekocht toen ik de PS5 kocht en de game heeft hier nadat ik na 10 minuten al drie keer het loodje had gelegd zeker 3 maanden in de kast gelegen. Uiteindelijk toch uit verveling wat serieuzer gaan spelen en zit ondertussen in NG+4 (zat want heb de game te koop staan). Het is echt een kwestie van de aanvalspatronen leren herkennen en dan wordt de game eigenlijk ontzettend makkelijk.
Maar dan moet ik gaan kloten met een Amerikaanse account. Niet zo’n zin in.RedNas74 schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 13:55:
Gewoon games in de US store kopen. Zo heb ik $60 betaald voor resident evil village. Is omgerekend 50 euro.
Ben het met je eens. Ongeëvenaard zou ik niet zeggen. Ik denk dat het kwalitatieve games een race is tussen Sony en Nintendo. De Nintendo games zijn eigenlijk allemaal ook van topkwaliteit. Ander publiek sure, maar wel altijd af.Trishul schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 13:26:
Ik geef zonder problemen €70/80 uit aan een game die ik graag wil spelen en waarvan je aan alles proeft, met hoeveel liefde de game gemaakt is. Vooral de Sony 1st/2nd party games hebben gewoon ongeëvenaarde productiekwaliteit en afwerking. Dan is €70/80 prima te verdedigen. AAA+ (want dat zijn dit soort games als Demon's Souls, Miles Morales, R&C en eigenlijk ook Returnal als je het vergelijkt met letterlijk de rest van gamesindustrie) games kosten nu eenmaal meer arbeid en dus meer kosten om te maken.
Spiderman Ultimate edition is inmiddels al miljoenen keren verkocht tegen de hoge prijs, dus voor Sony sustainable. Demon's Souls is inmiddels ook alweer de 1,8 miljoen gepasseerd had ik gelezen, knap voor een best wel niche game. R&C gaat straks makkelijk miljoenen verkopen. Geen reden om de prijzen te verlagen. De markt doet dit vanzelf wel; ik had in december bv Demon's Souls gekocht voor €39,99.
GamiQ, de game notes app met game maps!
4K60
Dynamic dirt on vehicles
Improved shadows, particles, and environment lighting
Higher resolution textures
Increased amount of foliage
Godrays
New visual effects for skidmarks
DualSense haptic effects
Much faster loading times
[ Voor 4% gewijzigd door Zonekill op 30-04-2021 15:26 ]
zet je ps5 eens uitZonekill schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 15:24:
Mensen ook last van dat HDMI niet goed werkt op Samsung tv? Ik heb een universele afstandsbediening en daarmee zet ik tv aan op HDMI 2. De PS5 start dan automatisch op, ik zie het PS logo en de gouden deeltjes... en dan even zwart beeld en dan heb ik HDMI 1 geen signaal!? Hoe kan dat? Dan moet ik weer HDMI 2 selecteren. Soms uit restmode dacht ik, gebeurd het zelfs vanuit het PS5 menu dat TV naar HDMI 1 gaat.
(Ik heb op HDMI 1 een tv ontvanger maar die staat niet aan en tv geeft ook aan geen signaal.)
SInds de laatste PS5 update heb ik dit.
Neem aan dat je de spanningsstekker kabel bedoeld?418O2 schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 15:25:
[...]
zet je ps5 eens uit
stekker er uit
half uur wachten
stekker er in
opstarten
[ Voor 3% gewijzigd door Zonekill op 30-04-2021 15:28 ]
Ja stroom.Zonekill schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 15:28:
[...]
Neem aan dat je de spanningsstekker kabel bedoeld?Of alle stekkers?
Half uur gaat nu in.
Helaas zelfde probleem.418O2 schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 15:25:
[...]
zet je ps5 eens uit
stekker er uit
half uur wachten
stekker er in
opstarten
Wie het laatst lacht, denkt het traagst.
Er is een nieuwe HDMI optie die in meteen heb uitgezet. Geen idee of het met jouw probleem te maken heeft. Maar als je de TV op het HDMI kanaal zet van de PS5 dan gaat de PS5 aan. Er ongewenst. (voor mij) Direct uitgezet.Zonekill schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 15:24:
Mensen ook last van dat HDMI niet goed werkt op Samsung tv (UE55JU7500)? Ik heb een universele afstandsbediening en daarmee zet ik tv aan op HDMI 2. De PS5 start dan automatisch op, ik zie het PS logo en de gouden deeltjes... en dan even zwart beeld en dan heb ik HDMI 1 geen signaal!? Hoe kan dat? Dan moet ik weer HDMI 2 selecteren. Soms uit restmode dacht ik, gebeurd het zelfs vanuit het PS5 menu dat TV naar HDMI 1 gaat.
(Ik heb op HDMI 1 een tv ontvanger maar die staat niet aan en tv geeft ook aan geen signaal.)
SInds de laatste PS5 update heb ik dit.
Volgens mij alleen als jouw PS5 als primaire console wordt ingesteld onder dat 3e account.jordyyyys schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 16:11:
Misschien weten jullie dit. Mijn neef en ik gamesharen samen op onze consoles. (Hij bij mij primary en ik bij hem). Nu is er een 3e account wat ik wil activeren om mijn PS5 omdat daar een aantal games op staan die ik ook wil spelen.
Kan ik deze gewoon toevoegen op de PS5, als primair activeren en dan ook de games van dat account spelen?
[ Voor 8% gewijzigd door Raem op 30-04-2021 16:21 ]
Ja dat gaat, heeft ook niets te maken met die gamesharing die je doet met je neef. Het is eigenlijk vrij eenvoudig: elk account kan op meerdere consoles inloggen, maar voor die account kan er maar 1 PS4 en 1 PS5 als primary ingesteld staan. En een primary console betekent dat buiten jezelf ook iedere andere account op die console ook jouw games kan spelen.jordyyyys schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 16:11:
Misschien weten jullie dit. Mijn neef en ik gamesharen samen op onze consoles. (Hij bij mij primary en ik bij hem). Nu is er een 3e account wat ik wil activeren om mijn PS5 omdat daar een aantal games op staan die ik ook wil spelen.
Kan ik deze gewoon toevoegen op de PS5, als primair activeren en dan ook de games van dat account spelen?
PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer
🎶 Gets a little messy in heaven 🎶
Helemaal mee eens.Trishul schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 13:26:
Ik geef zonder problemen €70/80 uit aan een game die ik graag wil spelen en waarvan je aan alles proeft, met hoeveel liefde de game gemaakt is. Vooral de Sony 1st/2nd party games hebben gewoon ongeëvenaarde productiekwaliteit en afwerking. Dan is €70/80 prima te verdedigen. AAA+ (want dat zijn dit soort games als Demon's Souls, Miles Morales, R&C en eigenlijk ook Returnal als je het vergelijkt met letterlijk de rest van gamesindustrie) games kosten nu eenmaal meer arbeid en dus meer kosten om te maken.
Spiderman Ultimate edition is inmiddels al miljoenen keren verkocht tegen de hoge prijs, dus voor Sony sustainable. Demon's Souls is inmiddels ook alweer de 1,8 miljoen gepasseerd had ik gelezen, knap voor een best wel niche game. R&C gaat straks makkelijk miljoenen verkopen. Geen reden om de prijzen te verlagen. De markt doet dit vanzelf wel; ik had in december bv Demon's Souls gekocht voor €39,99.
Mooi voor gamepass maar dit is niet het gamepass topic.Basekid schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 21:41:
Mwah in game pass zitten ook zat triple A games
The Medium en MLB the Show zijn twee nextgen titles op Gamepass. Volgende week komt daar Fifa 21 bij.Chaoss schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 21:49:
[...]
Mooi voor gamepass maar dit is niet het gamepass topic.Er zijn in ieder geval nog geen next gen titels aan gamepass toegevoegd en dat gaat voorlopig ook nog niet gebeuren.
Intussen heeft de PS5 al de nodige console exclusives en gaan er nog meer komen dit jaar:
-Demon souls
-Godfall
-Returnal
-R&C Rift Apart.
-Kena
-Horizon Forbidden West.
Dat is echt niet slecht voor het eerste jaar van een nieuwe console.
Gratis games heeft de PS ook in de vorm van PS+, Playstation collection en Play at home, waar een aantal goeie PS4 exclusives en veel leuke indies tussen zitten.
[ Voor 8% gewijzigd door Timothy3000 op 30-04-2021 22:09 ]
Die komen gewoon ook op last gen uit, zijn dus cross gen titels en dan is bovenstaamd lijstje voor de PS5 nog wat langer.Timothy3000 schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 22:07:
[...]
The Medium en MLB the Show zijn twee nextgen titles op Gamepass. Volgende week komt daar Fifa 21 bij.
[ Voor 11% gewijzigd door Timothy3000 op 30-04-2021 22:11 ]
Uiteraard maar dat is geen vergelijking Een goeie triple-A kost veel geld om te maken.Timothy3000 schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 22:07:
Kwaliteit kost niet altijd geld. Zat goedkope indies die echt parels bleken te zijn.
Dat geld ook voor de PS5.Timothy3000 schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 22:11:
Verkeerde topic, I know, maar voor zover ik weet zijn alle Xbox games van nu en die gaan komen speelbaar op zowel de One als de Series.... (kan er naast zitten).
Het geld waard zijn kan voor iedereen anders zijn. Ook wat duur betreft.Timothy3000 schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 22:07:
[...]
The Medium en MLB the Show zijn twee nextgen titles op Gamepass. Volgende week komt daar Fifa 21 bij.
Horizon zie ik niet in 2021 verschijnen. Die gaat denk ik worden uitgesteld.
Kwaliteit kost niet altijd geld. Zat goedkope indies die echt parels bleken te zijn.
Of R&C het geld waard zal zijn moet nog blijken. Alles wijst erop maar ik hoop dat de game dan wel minstens 2x zo lang is als de 2016 game.
Hoe bedoel je dat? Niet alle PS5 games zijn speelbaar op PS4. Voor zover ik weet zijn alle Xbox games speelbaar op alles Xbox One / Series consoles. Daarmee bedoel ik ook alle titels die gaan komen.
[ Voor 7% gewijzigd door Timothy3000 op 30-04-2021 22:16 ]
Gaat niet voor de FLight Simulator gelden.Timothy3000 schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 22:14:
[...]
Hoe bedoel je dat? Niet alle PS5 games zijn speelbaar op PS4. Voor zover ik weet zijn alle Xbox games speelbaar op alles Xbox One / Series consoles.
Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior
Zo reken ik ook altijd, gamen is een van de goedkoopste vormen van vermaak.-Mike84- schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 22:14:
[...]
Het geld waard zijn kan voor iedereen anders zijn. Ook wat duur betreft.
Maar een avondje naar de bios voor een film van 2 uur kost je eigen kaartje ongeveer €12.-
Zeg dat R&C 15 uur is. 15 delen door 2 is 7.5x12=90.
Dan is de digitale prijs van afgerond €80.- niet zo gek en de uren speelplezier wel waard.
[ Voor 10% gewijzigd door Timothy3000 op 30-04-2021 22:26 ]
Wat dus ook betekent dat je nooit de volle kracht zal benutten.Timothy3000 schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 22:14:
[...]
Hoe bedoel je dat? Niet alle PS5 games zijn speelbaar op PS4. Voor zover ik weet zijn alle Xbox games speelbaar op alles Xbox One / Series consoles. Daarmee bedoel ik ook alle titels die gaan komen.
Fifa is als een oude zwerver die van iemand een nieuw jasje heeft gehad.
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
Ik dacht eigenlijk dat je een PS fanboy was die per ongeluk een XsX had aangeschaftTimothy3000 schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 22:25:
Voordat jullie denken dat ik een verstokte Xbox fanboy ben.... dat valt wel mee.![]()
Beide consoles draaien hier evenveel uren. Zou niet zonder de PS5 exclusives kunnen.En de Dualsense blijft voor mij alsnog het meest nextgen wat er tot nu toe is.
En Play at Home en de PS Collectie zijn inderdaad fantastisch. Hoop dat die worden uitgebreid. Zou een mooie tegenhanger van Gamepass kunnen zijn.
Nee hoor. The Medium is alleen speelbaar op Series S/X.Timothy3000 schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 22:14:
[...]
Ratchet and Clank PS2 (Original 2002) compared to Ratchet and Clank: Rift Apart on PlayStation 5
— Benji-Sales (@BenjiSales) 30 april 2021
Absolutely insane the evolution of technology pic.twitter.com/0GBxhRUlxa
[ Voor 17% gewijzigd door Chaoss op 01-05-2021 00:39 ]
In het bericht wat je quote lees ik niet dat hij het goed praat. Maar alleen plezier heeft met deze game.Verwijderd schreef op zaterdag 1 mei 2021 @ 00:14:
[...]
Wat triest is, is dat je het gedrag van EA en andere publishers goed praat op die manier. Leuk dat jij niets met mtx of fut doet, maar dat zegt niets over de walgelijke manier van hoe dergelijke publishers games in de markt zetten en andere gamers (kinderen) misbruiken door in te spelen op gok impulsen en psychologische manieren gebruiken om geld afhandig te maken.
Ik gun je je vermaak met Fifa, dat moet jij helemaal zelf weten. Maar Fifa is gewoon een smerige (geld)wolf in schaapskleren wat mij betreft.
Jij zult ook vast wel een bloedhekel aan supermarkten hebben waar ze de psychologische beïnvloeding van de consument uitgevonden hebben.Verwijderd schreef op zaterdag 1 mei 2021 @ 00:14:
[...]
Wat triest is, is dat je het gedrag van EA en andere publishers goed praat op die manier. Leuk dat jij niets met mtx of fut doet, maar dat zegt niets over de walgelijke manier van hoe dergelijke publishers games in de markt zetten en andere gamers (kinderen) misbruiken door in te spelen op gok impulsen en psychologische manieren gebruiken om geld afhandig te maken.
Ik gun je je vermaak met Fifa, dat moet jij helemaal zelf weten. Maar Fifa is gewoon een smerige (geld)wolf in schaapskleren wat mij betreft.
Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior
Typische whataboutism...Lekker Ventje schreef op zaterdag 1 mei 2021 @ 07:44:
[...]
Jij zult ook vast wel een bloedhekel aan supermarkten hebben waar ze de psychologische beïnvloeding van de consument uitgevonden hebben.
Ik heb 2x een stream gekeken, maar het doodgaan valt best wel mee? Als je bv ergens in het water valt dan respawn je gewoon. En deze streamer kreeg bij een bos fight een 'second chance' omdat hij een bepaald item oid had gevonden, eerste bioom ging hij ook maar 1 of 2x dood.yinx84 schreef op zaterdag 1 mei 2021 @ 06:55:
Returnal echt fantastisch. Speelt zo lekker dat je de eerste 2 min al het gevoel krijgt alsof je het al jaren gespeeld hebt.
Zie nu al dat ik hier jaren plezier van ga hebben. Heb ook een beschamend aantal uren zitten in Binding of Isaac, dus wist al dat het gameconcept me goed zou liggen. Tot nu toe zeker geen spijt van de full price!
Ik zou sowieso voor een Digital- of een Disc-versie gaan....Whatagwaan schreef op zaterdag 1 mei 2021 @ 08:19:
Ik ben van plan om over een paar maanden een PS5 te kopen.
Welke versie's zijn er en welke raden jullie aan.
Waar haal je dat vandaan?418O2 schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 23:45:
En zo slecht is die game niet, het is niet jullie ding.
Misschien hebben ze hier nog voorraad.Whatagwaan schreef op zaterdag 1 mei 2021 @ 08:19:
Welke versie's zijn er en welke raden jullie aan.
GiTS
Ik wilde je doorlinken naar de OP maar daar word je ook niets wijzer vanWhatagwaan schreef op zaterdag 1 mei 2021 @ 08:19:
Welke versie's zijn er
[ Voor 10% gewijzigd door Superkiwi op 01-05-2021 08:34 ]
Snap ik wel, niet meer bij te houden joh al die versies die er nu zijn! keuzes keuzes keuzes....Superkiwi schreef op zaterdag 1 mei 2021 @ 08:33:
[...]
Ik wilde je doorlinken naar de OP maar daar word je ook niets wijzer van
daar er bij 'verschillende versies' staat: "Komt later...".
Als je in het water valt gaat er wat leven af als penalty en respawn je inderdaad gelijk. Als je dood gaat door een vijand begin je weer bij je schip.Chaoss schreef op zaterdag 1 mei 2021 @ 08:14:
[...]
Ik heb 2x een stream gekeken, maar het doodgaan valt best wel mee? Als je bv ergens in het water valt dan respawn je gewoon. En deze streamer kreeg bij een bos fight een 'second chance' omdat hij een bepaald item oid had gevonden, eerste bioom ging hij ook maar 1 of 2x dood.
Ja treurig, maar het ontbreekt mij echt aan tijd om daar wat moois van te maken.Superkiwi schreef op zaterdag 1 mei 2021 @ 08:33:
[...]
Ik wilde je doorlinken naar de OP maar daar word je ook niets wijzer van
daar er bij 'verschillende versies' staat: "Komt later...".
@Geronimous @Chaoss De OP is nog niet af
Ik vind het rijkelijk overdreven hoe je reageert. En ik praat niks goed verder. Imo zouden kinderen geen spellen moeten spelen met lootboxen. Maar als volwassenen geld uit willen geven aan poppetjes in spelletjes moeten ze dat lekker doenVerwijderd schreef op zaterdag 1 mei 2021 @ 00:14:
[...]
[ Voor 41% gewijzigd door Timothy3000 op 01-05-2021 09:43 ]
Ja. Je moet ze dan kopen in de playstation store.Whatagwaan schreef op zaterdag 1 mei 2021 @ 09:13:
Ik denk dat het een DVD versie wordt, aangezien ik ook 2e hands PS4 games ga kopen.
p.s. kan je ook PS4 games downloaden en spelen op de digitale versie trouwens?
PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal
Het is vraag en aanbod. Zolang ik gewoon mijn spelletje voetbal kan spelen zal ik FIFA kopen. Al is het dat je alleen maar oefenwedstrijden en een toernooi kan doen, ik blijf wel spelen.Verwijderd schreef op zaterdag 1 mei 2021 @ 09:34:
[...]
We verschillen van mening ja. Maar kinderen spelen nou eenmaal spellen, vaak de populaire of gratis spellen, die vervolgens weer vol zitten met dergelijke spelmanipulaties. Het is niet voor niets dat gokken gereguleerd wordt. Als we zulke games en technieken blijven accepteren en er geen wetgeving voor komt, zou het zomaar zo kunnen zijn dat je voortaan:
- 80 euro betaald voor een uitgeklede game
- Wil je naar een ander level, koop deze nu voor 10 euro
- Wil je de baas verslaan, koop dit poppetje of dit wapen van 5 euro
etc.
Het werkt verslaving in de hand. De animaties in sommige lootboxes is soms alsof je naar een gokautomaat kijkt. Niet gekregen wat je hoopte? Nog maar een keer dan. Kinderen komen hier daardoor al vroeg mee in aanraking en ook sommige volwassenen moet je hier tegen beschermen. Games is wat mij betreft niet de plek om dit soort praktijken te gebruiken.418O2 schreef op zaterdag 1 mei 2021 @ 09:21:
[...]
Ik vind het rijkelijk overdreven hoe je reageert. En ik praat niks goed verder. Imo zouden kinderen geen spellen moeten spelen met lootboxen. Maar als volwassenen geld uit willen geven aan poppetjes in spelletjes moeten ze dat lekker doen
Dat is deel van het leven toch? Er staan ook gokkasten bij de afhaal, we hebben ook casino's. We verkopen gewoon openbaar sigaretten en alcohol, allemaal verleidingen waar me gecontroleerd mee om moeten gaan omdat we anders verslaafd raken.Raem schreef op zaterdag 1 mei 2021 @ 09:57:
[...]
Het werkt verslaving in de hand. De animaties in sommige lootboxes is soms alsof je naar een gokautomaat kijkt. Niet gekregen wat je hoopte? Nog maar een keer dan. Kinderen komen hier daardoor al vroeg mee in aanraking en ook sommige volwassenen moet je hier tegen beschermen. Games is wat mij betreft niet de plek om dit soort praktijken te gebruiken.
Zal me verder overigens een zorg zijn wie er Fifa speelt en waarom. Is puur mijn kijk op lootboxes.
Zitten die er lootpacks in Nederland überhaupt nog in de game?Gepubliceerd op 5 november 2020
De rechtbank Den Haag heeft de Kansspelautoriteit gelijk gegeven in een zaak tegen EA: loot boxes zijn een verboden kansspel. EA moet haar Packs verwijderen uit de populaire voetbalgame FIFA.
De uitspraak gaat een grote impact hebben op een belangrijk verdienmodel in de gaming industrie. Onderzoek uit 2018 suggereerde dat loot boxes en skins in 2022 een markt van 50 miljard dollar zouden vertegenwoordigen.
[ Voor 5% gewijzigd door Timothy3000 op 01-05-2021 10:01 ]
Dat men zo massaal Fifa koopt wil niet zeggen dat men de praktijken wel prima vindt418O2 schreef op zaterdag 1 mei 2021 @ 09:43:
[...]
Uitgevers proberen zoveel mogelijk geld te verdienen, dat is namelijk wat ze uiteindelijk doen.
(...)
Jaarlijks laten miljoenen mensen zien dat ze de "praktijken" van EA prima vinden en kopen FIFA.
Ik zie dat kamp Xbox een hele toffe exclusive heeft? De openingspost van hun topicChaoss schreef op zaterdag 1 mei 2021 @ 08:56:
[...]
Ja treurig, maar het ontbreekt mij echt aan tijd om daar wat moois van te maken.
Dus bij deze vrijwilligers gezocht!
Dit.ArnoldSmiley schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 13:35:
[...]
Console loyaliteit zit hem voor mij in het feit dat ik never nooit teleurgesteld ben geweest in Sony & Playstation.
Vergis je niet, de PS1 kwam in 1995 op de markt, de PS2 in 2000 en de Xbox in 2002.
Ik had dus al 7 jaar gegamed op Playstations, en geen enkele reden ook maar te kijken naar de Xbox op het moment dat de PS3 kwam.
Ik weet wat ik krijg, dat weet ik bij Xbox niet. Ik ken de controller van haver tot gort inmiddels - de Dual Sense is een evolutie van de DS1. Tel daarbij een zooitje exclusives bij op en tada: customer for life hier
Dit topic is gesloten.
![]()
| Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten? Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord |
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2026
•
Hosting door TrueFullstaq