GamiQ, de game notes app met game maps!
The Cherno reageert op de R&C trailer. Hij is een game engine developer
[ Voor 34% gewijzigd door Cowboy_Henk op 27-04-2021 15:53 ]
Ja, maar hij heeft alleen niet veel te melden. Is ook niet echt heel bekend met de franchise lijkt t.Cowboy_Henk schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 15:53:
[YouTube: MASTERPIECE - Ratchet & Clank: Rift Apart PS5 // Game Engine Developer Reacts]
The Cherno reageert op de R&C trailer. Hij is een game engine developer
Ik heb het niet helemaal uitgekeken, maar ik had dit ook kunnen maken en ik ben geen gamedevTwixie schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 19:11:
Hij is echt een zwakke YouTuber. Heeft in het verleden nog al reactie video’s gepost met veel Oh en Ah maar heel povere inhoud waarbij hij ook vaak toonde dat hij eigenlijk ook niet zo knowledgeable is. Denk zelfs dat we het hier toen op het forum nog over gehad hebben.
Ik houd in gedachten een lijstje bij van games waar het volgende geldt: "dit was niet mogelijk geweest op vorige generatie", of "deze ervaring had ik eerder niet kunnen hebben" (en dan heb ik het voor alle duidelijkheid niet over graphics updates voor ps4 games en dat soort dingen)
Returnal komt al aardig in de buurt. Dat was op een ps4 niet mogelijk geweest. Houd ik zeker in gedachten!
Idem nu met Ratchet and Clank! Ziet er subliem uit! Maar dat zijn ze ook aan zichzelf verplicht. De vorige hadden ook die (voor hun generatie dan) perfecte cartoony look.
Als ik nu een goede in game trailer zie van gran turismo, 4k, 60fps, RT, .. dan komt het helemaal goed.
Maar dat heb ik dus echt nodig om in de generatie geïnteresseerd te raken. Was net nog een gaming podcast aan het luisteren, en iemand zei "generations are impotant" (wat de big shots bij Sony en MS ook beweerd hebben deze generatie, voor de first party launch titels opdroogden en ze hard moesten leunen op BC
Daar kan iedereen persoonlijk een mening over vormen natuurlijk, maar ik sluit me er bij aan. Erg ouderwetse mening misschien, maar het fluïde evoluerende hardware platform met oneindige backwards and forwards compatibility is niets voor mij, waarbij de console bijna 'abstract' wordt. Consoles zijn een fixed target wat mij betreft, met lekkere jumps tussen de hardware en next gen only games.
Van zodra ik zo 4 a 5 games kan bedenken, wordt het tijd om eens op zoek te gaan naar een ps5 (tegen dan hopelijk gewoon in het rek in de mediamarkt
Ik wil em ook, maar niet voor € 79,95Donstil schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 13:09:
Maar goed Sony kan trots op me zijn want ik ga hem toch kopen
LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |
LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |
Wen er maar aanHulleman schreef op woensdag 28 april 2021 @ 10:58:
[...]
![]()
Hier is ie met € 69,99 gewoon goedkoop!......
Ja die nieuwe Sony prijzen zijn wel echt stevig.
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Ratchet & Clank is ook een leuk spel maar daar zou ik niet meer voor betalen dan 40 euro
Mja helaas. Maar goed dat ik een disc versie heb. Kan ik 2e hands nog eens wat oppikken.
Precies. Half jaartje wachten en je koopt het voor 40. Ik koop hem wel direct. Vind het echt hele leuke games.Cardwizard schreef op woensdag 28 april 2021 @ 11:46:
@giantgiantus voor een spel als bijvoorbeeld Horizon, God of War etc zou ik dat absoluut betalen, geen probleem.
Ratchet & Clank is ook een leuk spel maar daar zou ik niet meer voor betalen dan 40 euro
Ja dat doe ik ook, althans dan andersom, ik koop op retail en na de platinum gaan ze direct weg.Hulleman schreef op woensdag 28 april 2021 @ 11:52:
[...]
Mja helaas. Maar goed dat ik een disc versie heb. Kan ik 2e hands nog eens wat oppikken.
Single player games speel ik toch zelden nog een tweede keer.
Dát vergeten veel mensen vaak. Een spelletje voor de Gameboy koste toendertijd ook al tussen de 90 en 140 gulden.giantgiantus schreef op woensdag 28 april 2021 @ 11:42:
80€ voor een game. We zitten weer op SNES prijzen met 20 jaar inflatie er tussen. Games zijn niet duur vind ik.
[ Voor 20% gewijzigd door RaijRaij op 28-04-2021 12:58 ]
🎶 Gets a little messy in heaven 🎶
Een beetje zoeken, en je vindt de meeste nieuwe PS5 games gewoon voor €70 of €60, niks opmerkelijks.
Ja gelukkig zijn er voor disc games nog verschillende winkels die met elkaar concurreren, maar de digitale versies zijn gewoon €80. En games bestellen uit het buitenland zou ikzelf niet snel doen, en €70 vind ik alsnog te veel voor een game als Returnal.Trishul schreef op woensdag 28 april 2021 @ 14:47:
Je hoeft ook eigenlijk bijna nooit €80 neer te tellen voor een PS5 game, mensen. Neem nu bijvoorbeeld Returnal; die was afgelopen dagen te koop op amazon.it voor €55 (inmiddels weer voor €68). Natuurlijk krijg je dan waarschijnlijk een Italiaanse hoes, maar als het puur om de game gaat, scheelt dat je toch weer tientallen procenten in prijs.
Een beetje zoeken, en je vindt de meeste nieuwe PS5 games gewoon voor €70 of €60, niks opmerkelijks.
Voor de N64 waren ze 179 of zelfs 229 gulden. Schandalig natuurlijk. Vooral die cartridges maakten de games zo duur. Games kosten tegenwoordig veel meer, maar er worden er ook veel meer van verkocht, waardoor de kostprijs per verkochte game wellicht niet eens veel hoger hoeft te zijn.Dennisdn schreef op woensdag 28 april 2021 @ 12:51:
[...]
Dát vergeten veel mensen vaak. Een spelletje voor de Gameboy koste toendertijd ook al tussen de 90 en 140 gulden.
Day's gone, Skyrim voelen allemaal compleet nieuw aan door die 60fps.
Kunnen we ervan uitgaan dat PS4 games die die 60fps unlock nu nog niet gahad hebben, (GTA5, Horizon Zero Dawn, RDR2) allemaal een remaster gaan krijgen waar weer voor gelapt moet worden?
Daar gaat het niet echt om lijkt mij. Punt is dat de games een vrij forse adviesprijs hebben. Dat winkels daar in de praktijk onder gaan zitten is niet zo heel apart, dat is altijd al het geval geweestTrishul schreef op woensdag 28 april 2021 @ 14:47:
Je hoeft ook eigenlijk bijna nooit €80 neer te tellen voor een PS5 game, mensen. Neem nu bijvoorbeeld Returnal; die was afgelopen dagen te koop op amazon.it voor €55 (inmiddels weer voor €68). Natuurlijk krijg je dan waarschijnlijk een Italiaanse hoes, maar als het puur om de game gaat, scheelt dat je toch weer tientallen procenten in prijs.
Maar goed, laat niet weg dat videogames in het guldentijdperk ook rond de huidige bedragen zaten (zelfs duurder als je de inflatie meerekent
Nee, daar kun je niet van uit gaan.maDDog83 schreef op woensdag 28 april 2021 @ 16:24:
Kunnen we ervan uitgaan dat PS4 games die die 60fps unlock nu nog niet gahad hebben, (GTA5, Horizon Zero Dawn, RDR2) allemaal een remaster gaan krijgen waar weer voor gelapt moet worden?
ghehe. Eens
Van GTA is al bekend dat die er komt, alleen het online gedeelte zal gratis te claimen zijn.maDDog83 schreef op woensdag 28 april 2021 @ 16:24:
Ik ben op het moment weer aan het genieten van een aantal PS4 games op de PS5.
Day's gone, Skyrim voelen allemaal compleet nieuw aan door die 60fps.
Goede kans dat ze dat met RDR2 ook gaan doen om de tijd tot een nieuwe R* game nog verder op te kunnen rekken.
Mja.... ben opzich wel benieuwd wat ze van de next-gen versie van GTA 5 maken. Mag wel echt een kneiter van een remaster worden, want die game zal ook wel weer genoeg gaan kosten. De PS4pro versie gratis naar 60fps patchen had ze meer gesierd.dutchgio schreef op woensdag 28 april 2021 @ 16:42:
[...]
Van GTA is al bekend dat die er komt, alleen het online gedeelte zal gratis te claimen zijn.
Goede kans dat ze dat met RDR2 ook gaan doen om de tijd tot een nieuwe R* game nog verder op te kunnen rekken.
Ja, ben benieuwd. Als het een low-effort ding is dan hoeven we niet veel meer te verwachten dan opgeschroefde grafische settings, hogere resolutie en 60FPS. Maar dan mag ik hopen dat men niet de volle mep vraagt.Hulleman schreef op woensdag 28 april 2021 @ 16:58:
[...]
Mja.... ben opzich wel benieuwd wat ze van de next-gen versie van GTA 5 maken. Mag wel echt een kneiter van een remaster worden, want die game zal ook wel weer genoeg gaan kosten. De PS4pro versie gratis naar 60fps patchen had ze meer gesierd.
Als men ala Mass Effect: Legendary edition ook het gros van de textures 'upgrade', alle models/geometry meer detail geven en echt alles van A tot Z oppoetsen/verbeteren dan vind ik een hogere prijs op zich wel verantwoord. Dan gaan er alsnog mensen roepen dat op de PC dit alles 'met mods' ook mogelijk is, maar dat vind ik zelf een beetje een non-discussie
- Chaoss
- Registratie: December 2000
- Laatst online: 23-01 12:14
nieuws: Sony investeert 152 miljoen euro extra in ontwikkeling eigen games
En er zijn iets meer PS5 verkocht in dezelfde periode als de PS4:
nieuws: Sony heeft 7,8 miljoen PlayStation 5-consoles verkocht
[ Voor 41% gewijzigd door Chaoss op 28-04-2021 17:36 ]
PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer
/f/image/60X5AbPxjnzax6VKZQhf8rjc.webp?f=fotoalbum_large)
https://blog.playstation....fest-drive-hard-die-last/
[ Voor 3% gewijzigd door Cardwizard op 28-04-2021 17:44 ]
- Chaoss
Stranded deep lijkt me ook leuk om te proberen, maar mijn ervaring met survival games is dat ze snel gaan frustreren
[ Voor 36% gewijzigd door Chaoss op 28-04-2021 17:58 ]
Ik doe niet meer mee als het alleen een remaster is. Inmiddels al 3x gekocht.... PS3, PS4 en later nog een keer een online aanbieding om van de cd af te zijn. Dan moet er echt wel wat bij komen wil ik hem nóg een keer gaan kopen.Hulleman schreef op woensdag 28 april 2021 @ 16:58:
[...]
Mja.... ben opzich wel benieuwd wat ze van de next-gen versie van GTA 5 maken. Mag wel echt een kneiter van een remaster worden, want die game zal ook wel weer genoeg gaan kosten. De PS4pro versie gratis naar 60fps patchen had ze meer gesierd.
Battlefield V heb ik volgens mij nog niet gespeeld, wel BF1, maar niet BFV dus daar ben ik ook wel blij mee.
Stranded Deep zegt me niets, maar als het een survival game is, dan is dat de oorzaak, heb nooit echt van survival games gehouden.
Kan je die ps5 games nou ook op een ps4 claimen 'voor later'?Cardwizard schreef op woensdag 28 april 2021 @ 17:43:
Hoppa! Met Wreckfest ben ik heel blij
[Afbeelding]
Ja, ik claim ze via de PlayStation app.S0epkip schreef op woensdag 28 april 2021 @ 19:22:
[...]
Kan je die ps5 games nou ook op een ps4 claimen 'voor later'?
Jazeker, gewoon elke maand inloggen op de PSN store via de browser en daar aan je bibliotheek toevoegen 😉S0epkip schreef op woensdag 28 april 2021 @ 19:22:
[...]
Kan je die ps5 games nou ook op een ps4 claimen 'voor later'?
Je hebt nog steeds wel Playstation Plus nodig natuurlijk 👍
Verwijderd
Prut!! Net de PlayStation 4 versie gekocht en nu gratis en voor niets de 5...Cardwizard schreef op woensdag 28 april 2021 @ 17:43:
[Afbeelding]
Verwijderd schreef op woensdag 28 april 2021 @ 20:25:
[...]
Prut!! Net de PlayStation 4 versie gekocht en nu gratis en voor niets de 5...
[Afbeelding]
Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!
- Chaoss
Ik bedoel maar, PS+ levert bijna geld op!Cardwizard schreef op woensdag 28 april 2021 @ 18:05:
@Chaoss was anders een upgrade van 10 euro geweest
Wat mij op dit moment wel verbaasd is dat Returnal de eerste echte PS5 exclusive is als ik het goed heb. Na Demon Souls wederom een titel die niet heel erg toegankelijk is voor het overgrote deel van de gamers. Een roquelike game uitbrengen na DS......gewaagd.
Ik hoop echt dat er snel wat casual exclusive triple A titels aangekondigd worden.
- Chaoss
En rogue-like games zijn op het moment volgens mij aardig populair.
[ Voor 42% gewijzigd door Chaoss op 28-04-2021 23:34 ]
Komt halverwege juni toch pas?Chaoss schreef op woensdag 28 april 2021 @ 23:31:
Volgende maand R&C, hoe casual wil je het hebben?
Ooh dit spreekt me nou sinds lange tijd weer eens aan, die survival game neem ik even mee en die bots auto game misschien ook welCardwizard schreef op woensdag 28 april 2021 @ 17:43:
[Afbeelding]
😅👍🙈Cardwizard schreef op woensdag 28 april 2021 @ 23:30:
@ArnoldSmiley het gericht gaat dat er een nieuwe Ratchet & Clank komt 😉
You're right v.w.b. R&C.Chaoss schreef op woensdag 28 april 2021 @ 23:31:
Roque like populair? Kan je me eens wat voorbeelden geven? De term roquelike schrikt mij enigzins af namelijk.
Hoe gaat dat met Returnal? Je bent af/dood o.i.d. en je kan weer van voor af aam beginnen?
- Chaoss
Hades en Minecraft Dungeons zijn de recenste en bekende. Bij een roguelike game ga je dood en moet je de desbetreffende dungeon of level opnieuw spelen. Vaak neem je wel je items en stats mee zodat je de volgende run ietsje sterker bent. Doodgaan is onderdeel van de gameplay en niet zozeer een 'straf' zoals bij andere games.ArnoldSmiley schreef op woensdag 28 april 2021 @ 23:49:
[...]
You're right v.w.b. R&C.
Roque like populair? Kan je me eens wat voorbeelden geven? De term roquelike schrikt mij enigzins af namelijk.
Hoe gaat dat met Returnal? Je bent af/dood o.i.d. en je kan weer van voor af aam beginnen?
Tot nu toe waren rogue like games kleinere of zelfs indy games en dat is Returnal niet, bij Returnal is doodgaan ook onderdeel van het verhaal, je vindt restanten van jezelf terug en leert ook over je verleden.
Ik moet eerlijk zeggen: tot de komst van de PS5 had ik Plus alleen voor het online spelen. Maar sinds ik daar rondkijk heb ik al best veel leuke spellen geclaimd en gespeeld. Als geld voor de beste dure spellen een uitdaging is, dan heb je aan Plus eigenlijk al genoeg om fulltime leuke games te spelen!
[ Voor 4% gewijzigd door Dennisdn op 29-04-2021 07:06 ]
- Chaoss
[ Voor 12% gewijzigd door Chaoss op 29-04-2021 07:39 ]
Returnal is een Rogue-lite, geen Rogue-like en ook gen Rogie-like-like 😉Chaoss schreef op woensdag 28 april 2021 @ 23:31:
Mocht je afvragen wat het verschil is dan kan je dat hier lezen. Ik had “toevallig” deze pagina open staan😁
https://whatnerd.com/what...ike-roguelite-difference/
Lekkere lineup hoor! Wreckfest heb ik op de pro gespeeld, maar snel weer weggedaan. Die game heeft 60fps nodig. Dus blij dat ie de PS5 versie er nu bij zit. Heb ook erg vaak getwijfeld om BF5 te halen voor de campaign. Dus 2 mooie gamesCardwizard schreef op woensdag 28 april 2021 @ 17:43:
Daar lees ik echt hele slechte dingen over.Kalder schreef op woensdag 28 april 2021 @ 18:46:
Stranded Deep zegt me niets, maar als het een survival game is, dan is dat de oorzaak, heb nooit echt van survival games gehouden.
Doet mij erg denken aan Maneater eerder dit jaar.Hulleman schreef op donderdag 29 april 2021 @ 08:26:
[...]
Daar lees ik echt hele slechte dingen over.
*ziet aankondiging
*checkt een filmpje
*wtf!
*en dus nooit spelen
Probeer hem voor de gein eens. Ik wilde “alleen even kijken” maar heb hem met plezier uitgespeeldCardwizard schreef op donderdag 29 april 2021 @ 08:32:
[...]
Doet mij erg denken aan Maneater eerder dit jaar.
*ziet aankondiging
*checkt een filmpje
*wtf!
*en dus nooit spelen
Waarschijnlijk is Wreckfest nog gewoon de PS4 versie, aangezien de PS5 upgrade pas later komt:Hulleman schreef op donderdag 29 april 2021 @ 08:21:
[...]
Lekkere lineup hoor! Wreckfest heb ik op de pro gespeeld, maar snel weer weggedaan. Die game heeft 60fps nodig. Dus blij dat ie de PS5 versie er nu bij zit. Heb ook erg vaak getwijfeld om BF5 te halen voor de campaign. Dus 2 mooie games
nieuws: Wreckfest krijgt betaalde PS5-upgrade en Xbox Series-versie volgt lat...
Die leek mij dus best wel tof, ondanks dat het echt een suf concept isCardwizard schreef op donderdag 29 april 2021 @ 08:32:
[...]
*ziet aankondiging
*checkt een filmpje
*wtf!
*en dus nooit spelen
Hmm... wel vreemd dat het alleen voor PS5 eigenaren is dan. Op 30fps vond ik die game niet lekker spelen. Veel te stroperig en de mayhem komt niet lekker uit de verf. Ondanks dat het echt wel een toffe racer is.dutchgio schreef op donderdag 29 april 2021 @ 09:14:
[...]
Waarschijnlijk is Wreckfest nog gewoon de PS4 versie, aangezien de PS5 upgrade pas later komt:
nieuws: Wreckfest krijgt betaalde PS5-upgrade en Xbox Series-versie volgt lat...
dutchgio schreef op donderdag 29 april 2021 @ 09:14:
[...]
Waarschijnlijk is Wreckfest nog gewoon de PS4 versie, aangezien de PS5 upgrade pas later komt:
:strip_exif()/f/image/g7DE0viR5Q8uOAYlcVGAycPu.jpg?f=fotoalbum_large)
Lijkt mij niet want dan kan iemand met een PS4 die ook claimen denk ik, misschien is de PS5 versie eerder klaar
[ Voor 6% gewijzigd door Cardwizard op 29-04-2021 09:30 ]
Misschien zijn we dan een testpubliek en is het nog in beta fase.dutchgio schreef op donderdag 29 april 2021 @ 09:14:
[...]
We tof dat we het dan vroeger krijgen dan normaal.
Ja, dat spel heb ik via Plus binnengehaald, met het idee van "zo slecht kan een launch titel toch niet zijn?".Cardwizard schreef op donderdag 29 april 2021 @ 08:32:
[...]
*ziet aankondiging
*checkt een filmpje
*wtf!
*en dus nooit spelen
Jawel dus.
Stranded Deep ziet er precies nog wel oke uit? Krijgt dat zo slechte commentaar?
En Returnal zie jij als roguelike gok ik zo? Edit: Roque Lite, niet goed gelezencold_as_ijs schreef op donderdag 29 april 2021 @ 08:17:
[...]
Returnal is een Rogue-lite, geen Rogue-like en ook gen Rogie-like-like 😉
n😁
https://whatnerd.com/what...ike-roguelite-difference/
Overigens: Na diverse previes gelezen te hebben, haak ik af.
ADHD gameplay, roguelike, hoge moeilijkheidsgraad, scifi: Te hoog afbraakrisico en echt geen 69,95 Euro waard voor mij. Mocht ie over een jaar voor 2 tientjes op MP te scoren zijn, dan wil ik me er dan wel eens aan wagen maar tot die tijd skip ik hem
[ Voor 38% gewijzigd door ArnoldSmiley op 29-04-2021 11:44 ]
Ik heb ook het gevoel dat er straks geen tot weinig endgame in zal zitten. Een 3rd person Dead Cells met een ander thema is waar het me aan doet denken. In deze tijd met bar weinig games houd ik mezelf wel moeilijk tegen om het niet aan te schaffen, maar ik hoop dat ik ernaast zit en het een vette game is. Ik ben games zonder endgame content toch wel zat aan het raken. Games zoals Division, Destiny, Outriders, AC en nog wel meer looter shooters en grindgames zijn toch meer mechanismes dan games imo. Er wordt een formule gebouwd om engagement te creeeren en micro-transactions aan te koppelen en vervolgens wordt er een wereld omheen gebouwd en een slap verhaal aan geplakt. Vaak is het verhaal ook zodanig slecht en bewust vol met gaten, zodat ze er 23 expansions en DLC’s aan kunnen plakken.ArnoldSmiley schreef op donderdag 29 april 2021 @ 11:28:
[...]
En Returnal zie jij als roguelike gok ik zo? Edit: Roque Lite, niet goed gelezen![]()
Overigens: Na diverse previes gelezen te hebben, haak ik af.
ADHD gameplay, roguelike, hoge moeilijkheidsgraad, scifi: Te hoog afbraakrisico en echt geen 69,95 Euro waard voor mij. Mocht ie over een jaar voor 2 tientjes op MP te scoren zijn, dan wil ik me er dan wel eens aan wagen maar tot die tijd skip ik hem
Mm, wat bedoel je met geen endgame? Geen duidelijk einde?zoarakrzs schreef op donderdag 29 april 2021 @ 12:26:
[...]
Ik heb ook het gevoel dat er straks geen tot weinig endgame in zal zitten. Een 3rd person Dead Cells met een ander thema is waar het me aan doet denken. In deze tijd met bar weinig games houd ik mezelf wel moeilijk tegen om het niet aan te schaffen, maar ik hoop dat ik ernaast zit en het een vette game is. Ik ben games zonder endgame content toch wel zat aan het raken. Games zoals Division, Destiny, Outriders, AC en nog wel meer looter shooters en grindgames zijn toch meer mechanismes dan games imo. Er wordt een formule gebouwd om engagement te creeeren en micro-transactions aan te koppelen en vervolgens wordt er een wereld omheen gebouwd en een slap verhaal aan geplakt. Vaak is het verhaal ook zodanig slecht en bewust vol met gaten, zodat ze er 23 expansions en DLC’s aan kunnen plakken.
Mee eens hoor dat ik mezelf ook moet bedwingen niet lukraak te gaan kopen omdat er gewoon niks van mijn gading tussenzit. Maar een gokje van 70 piek vind ik gewoon teveel.
Ja precies, dus bewust een vaag en los verhaal om in het geval van succes de game uit te kunnen melken. Voorheen was het zo dat een singeplayer game een duidelijk verhaal had waar naar een einde toe gewerkt werd. Nu bevatten heel veel games bewust een slecht of incompleet verhaal, omdat een goed en duidelijk verhaal ervoor gaat zorgen dat de game sneller eindigt en mensen gaan klagen over het prijskaartje. Wat er dan gebeurt is dat games worden gebouwd om een mechanisme heen om de gameplayduur te verhogen, maar uiteindelijk is het overgrote deel verspilde tijd. Assassins Creed is daar een groot voorbeeld van. Je zou denken dat het verhaal leidend zou zijn in AC, maar je bent 3x zoveel tijd kwijt aan het afvinken van hokjes voor wealth, mysteries en side-quests.ArnoldSmiley schreef op donderdag 29 april 2021 @ 12:30:
[...]
Mm, wat bedoel je met geen endgame? Geen duidelijk einde?
Mee eens hoor dat ik mezelf ook moet bedwingen niet lukraak te gaan kopen omdat er gewoon niks van mijn gading tussenzit. Maar een gokje van 70 piek vind ik gewoon teveel.
Dit is precies hetzelfde met vele Netflix series waar het duidelijk is dat er geen compleet scenario bestaat. Er wordt begonnen met een pilot en op basis van de populariteit ervan worden er seizoenen aan geplakt en nieuwe twists verzonnen. Al deze bedrijven worstelen om onze engagement en aandacht, maar zijn er enorm lui in. Maak een goede game met volop kwalitatief content, zoals een goed verhaal en uitgewerkte mechanics die niet perse 30x herhaald hoeven te worden. Maak een goed verhaal voor een film en serie, maar weet ook wanneer je ermee moet stoppen en maak er geen onnodige 12 seizoenen van (walking dead kuch).
Ben benieuwd; Returnal bevat verhaal-technisch genoeg mysteries. Gezien het een singleplayer-game is verwacht ik dat er netjes een 'einde' aan zit; alhoewel men natuurlijk vast wel wat eindjes zal openlaten (want mocht de game een succes zijn dan is een sequel natuurlijk voor de hand liggend). Qua endgame-gameplay schijnen er daily challenges in te zitten en het zal me niet verbazen als men post-launch nog met wat dingen komt.zoarakrzs schreef op donderdag 29 april 2021 @ 12:35:
[...]
Ja precies, dus bewust een vaag en los verhaal om in het geval van succes de game uit te kunnen melken. Voorheen was het zo dat een singeplayer game een duidelijk verhaal had waar naar een einde toe gewerkt werd. Nu bevatten heel veel games bewust een slecht of incompleet verhaal, omdat een goed en duidelijk verhaal ervoor gaat zorgen dat de game sneller eindigt en mensen gaan klagen over het prijskaartje. Wat er dan gebeurt is dat games worden gebouwd om een mechanisme heen om de gameplayduur te verhogen, maar uiteindelijk is het overgrote deel verspilde tijd. Assassins Creed is daar een groot voorbeeld van. Je zou denken dat het verhaal leidend zou zijn in AC, maar je bent 3x zoveel tijd kwijt aan het afvinken van hokjes voor wealth, mysteries en side-quests.
Maar goed, vanmiddag verschijnen de reviews dus we zullen het vast kunnen lezen
Spot on. Dat is inderdaad dus het gevoel wat ik ook heb. Ik speel graag games voor een mooi verhaal wat to the point is.zoarakrzs schreef op donderdag 29 april 2021 @ 12:35:
[...]
Ja precies, dus bewust een vaag en los verhaal om in het geval van succes de game uit te kunnen melken. Voorheen was het zo dat een singeplayer game een duidelijk verhaal had waar naar een einde toe gewerkt werd. Nu bevatten heel veel games bewust een slecht of incompleet verhaal, omdat een goed en duidelijk verhaal ervoor gaat zorgen dat de game sneller eindigt en mensen gaan klagen over het prijskaartje. Wat er dan gebeurt is dat games worden gebouwd om een mechanisme heen om de gameplayduur te verhogen, maar uiteindelijk is het overgrote deel verspilde tijd. Assassins Creed is daar een groot voorbeeld van. Je zou denken dat het verhaal leidend zou zijn in AC, maar je bent 3x zoveel tijd kwijt aan het afvinken van hokjes voor wealth, mysteries en side-quests.
Ik speel elk jaar de nieuwe AC, maar sinds Odyssey begint het me echt tegen te staan. Zoveel niet story gerelateerde bullshit zit erin....Ik heb liever dan een wat kortere game als ik eerlijk ben.
Ik kreeg als suggestie om eens aan Demon Souls te beginnen, vanwege de pure gameplay. Maar daar heb ik echt een hard hoofd in of dat een succes gaat worden.
Ik houd momenteel ff de centjes op zak. Komt vanzelf wel iets wat ik wel leuk vind.
[ Voor 18% gewijzigd door Timothy3000 op 29-04-2021 14:18 ]
Dat heb je wel vaker met puur singleplayer games.Returnal doet dus enorm veel goed, maar tegelijkertijd voelt het volledig ongebalanceerd en daardoor niet zo’n typisch, lekker spelletje dat ik van Housemarque verwacht had. Het heeft daarbij ook geen multiplayer en überhaupt weinige alternatieve wijzen om van de gameplay te genieten, waardoor je puur aangewezen bent om, tja, steeds weer opnieuw te Returnallen.
Compleet het tegenovergestelde van wat Polygon schreef:De game maakt bovendien goed gebruik van de PS5-kracht en -features, inclusief de DualSense en diens haptic feedback - met als kanttekening dat ik de functie van de adaptive triggers verwaarloosbaar vind.
https://www.polygon.com/2...-controller-haptic-rumbleThe magic of Returnal is in the controller’s triggers, and how they’re used to select your firing mode.
Hoe zo dat?giantgiantus schreef op donderdag 29 april 2021 @ 14:18:
Returnal echt mooie cijfers. Wel echt gedurfd om een dergelijke game uit te brengen.
Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer
Misschien heeft hij de setting van de triggers op low gezet en is dat vergeten ofzo? Want je kunt de intensiteit van de triggers en feedback instellen.Timothy3000 schreef op donderdag 29 april 2021 @ 14:33:
Dit vond ik ook bijzonder van PU
[...]
Compleet het tegenovergestelde van wat Polygon schreef:
[...]
https://www.polygon.com/2...-controller-haptic-rumble
Vind PU sowieso meestal niet echt een goede bron.
PU heb ik ook niet zo hoog meer zitten. Tijdens de eerste hands-on met de PS5 was de eerste opmerking van 1 van die gasten: "Hoe zet ik rumble en die haptic feedback uit?"Kalder schreef op donderdag 29 april 2021 @ 14:43:
[...]
Misschien heeft hij de setting van de triggers op low gezet en is dat vergeten ofzo? Want je kunt de intensiteit van de triggers en feedback instellen.
Vind PU sowieso meestal niet echt een goede bron.
Computer says no
- Chaoss
-Eurogamer 'Recommended'
-Game Infromer 9.5
-Wccftech 9.3
-GameSpot 9
-Push Square 9
-Easy Allies 8.5
-IGN 8
-Destructoid 7.5
-GamesRadar+ 4/5
-VGC 4/5
-The Gamer 3.5/5
-MC 87 (37 critics)
https://t.co/P2P8dqkOHb
-OC 88 (32 critics)
https://t.co/ud7goRXvln https://t.co/IyMCwtumwn
Prima scores dus.
Ik wacht echter op een mooie aanbieding.
Playstation 5
Koop het voor 80 verkoop het voor 40 🤣Stylze schreef op donderdag 29 april 2021 @ 16:40:
Ondanks de hoge cijfers is Returnal geen game waar ik 70/80 euro voor neer ga leggen, vind het eerder een typische 30/40 euro game. Maar door karige aanbod van games zal het zelfs voor die prijs goed verkopen dus geef ze wel gelijk.
Digitaal is lastig verkopen:) digital edition.giantgiantus schreef op donderdag 29 april 2021 @ 16:45:
[...]
Koop het voor 80 verkoop het voor 40 🤣
Playstation 5
Joh de tweedehands markt voor games is echt prima zeker in de release maanden.Timothy3000 schreef op donderdag 29 april 2021 @ 16:50:
Returnal is typisch zo'n game waarvan ik wou dat PS5 een soort Gamepass had. Wil hem dolgraag proberen maar ga er geen 80 euro aan uitgeven.
Returnal zie ik kwa verkoop ook niet zo makkelijk weggaan als een Demon Souls of Miles Morales.
Hopelijk over een jaar of twee gewoon in de PS Plus.
[ Voor 40% gewijzigd door Timothy3000 op 29-04-2021 16:56 ]
gewoon je account verkopen, genoeg sites die dat doenStylze schreef op donderdag 29 april 2021 @ 16:49:
[...]
Digitaal is lastig verkopen:) digital edition.
Pretendeer dat de terrassen nog weekje langer dicht zijn. Heb je het weer uitgespaard 🤣Timothy3000 schreef op donderdag 29 april 2021 @ 16:54:
Voor tachtig euro kopen en veertig of vijftig verkopen bedoel je? Dan betaal je 40 of 30 euro om de game te "huren"....
Returnal zie ik kwa verkoop ook niet zo makkelijk weggaan als een Demon Souls of Miles Morales.
ja dat is helaas mijn probleem. Zou graag Demon souls willen proberen maar heb geen ervaring met Souls games. Dus weet niet of ik na 30 min gefrustreerd ben of niet. Tweede hands worden er nog 40-50 euro voor gevraagd. Nu zou ik hem kunnen testen en weer verkopen als het niet bevalt, maar ik kan maar moeilijk afscheid nemengiantgiantus schreef op donderdag 29 april 2021 @ 16:51:
[...]
Joh de tweedehands markt voor games is echt prima zeker in de release maanden.
Zelfde heb ik een beetje met Returnal, hoewel deze mij door de combat op R&C doet lijken. Daarom lonkt deze om een of andere reden wel meer.
Voelt ook wel een beetje als een game die in 2022 beschikbaar komt als Ps+ game van de maand.Stylze schreef op donderdag 29 april 2021 @ 16:40:
Ondanks de hoge cijfers is Returnal geen game waar ik 70/80 euro voor neer ga leggen, vind het eerder een typische 30/40 euro game. Maar door karige aanbod van games zal het zelfs voor die prijs goed verkopen dus geef ze wel gelijk.
Dus ik sla hem ook even over.
Haha nou sowieso medelijden met de mensen die nu gereserveerd hebben. Echt kut weer hiergiantgiantus schreef op donderdag 29 april 2021 @ 16:56:
[...]
Pretendeer dat de terrassen nog weekje langer dicht zijn. Heb je het weer uitgespaard 🤣
Ik trek thuis wel een flesje open.
Wat vinden jullie daarvan? Niet saven essentieel voor een roguelike of een dealbreaker?Then there's the rest mode requirement. In Returnal, you need to rest mode your PS5 in order to save progress during a hiatus. So if you're on a really lengthy good run and want to play something else, you're pressing your luck. Given how many issues I've had with rest mode since launch, I'm always uneasy using it, even if all my tests haven't seen any issues
Dit topic is gesloten.
![]()
Problemen met inloggen, online spelen of downloaden? Kijk dan eerst hier of er geen storing is
De PS VR2 heeft nu een eigen topic! [PSVR2] PlayStation VR 2
Alles rondom defecten, garantie en opsturen: [PS5] Problemen en garantie-afhandelingen
Voor winkelvoorraad en beschikbaarheid etc. [PS5] Beschikbaarheid en levertijden
| Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten? Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord |