Sinds kort draait er een RASM 12kW Monobloc bij mijn ouders, in bivalent opstelling (groot oud (1905 of zo) huis dat redelijk nageisoleerd is).
Ze zijn er nog niet enorm over te spreken omdat er 1,5 a 2 graden overshoot is bij het verwarmen. De monteur is hier al 3x voor teruggeweest en belt steeds met de importeur maar het probleem blijft bestaan.
Er hangt een ATW-RTU-07 ruimtethermostaat aan, ik begrijp uit de reacties hier dat we daar sowieso vanaf moeten. Ze willen ook graag iets 'slims' (op afstand aan of uit kunnen zetten, met name) dus we gaan naar een Netatmo kijken.
Nu heb ik zojuist een 'trucje' uitgeprobeerd in dit forum genoemd; het even schakelen van de instelling op de controle unit tussen externe thermostaat 'bedraad' en weer naar 'draadloos'. In de hoop dat hij dan beter gaat volgen.
Helaas is het effect dat de warmtepomp nu helemaal niet meer inschakelt

Om het nog erger te maken; ik kan pas morgen weer bij ze terugkomen, dus ze zijn de haard maar aan het aanmaken. Oeps.
De thermostaat zelf geeft het 'vlammetje' weer.
De control unit in het cv hok geeft netjes de gemeten en gevraagde thermostaat temperatuur aan.
Alleen: hoewel gevraagd (20 gr) ruim hoger is dan gemeten (16 gr) - de wp blijft staan op 'warmtevraag UIT'.
Iemand een idee?
Update:
Dag later terug kunnen komen en de boel stroomloos gemaakt (wat anders dan aan/uitzetten blijkbaar) en nu werkt het weer met zo slecht als vanouds

Dwz: enorme overshoot in binnentemperatuur.
De monteur heeft de aanvoertemp op fixed 50 graden gezet, wat mij ook niet ideaal lijkt..
Heeft er iemand een volledige manual met uitleg per functie van de RASM 12kW monobloc serie? De gewone installatiemanual vind ik echt bagger slecht..
[Voor 14% gewijzigd door Scatman_II op 30-04-2023 20:44]