Ten eerste bedankt voor de tip van de Netatmo thermostaat in deze thread, super ding!
Als het rond de -1 is, krijgt mijn 8KW Yutaki M het huis niet goed warm; bij 19.2 graden gaat de WP aan, maar die krijgt het dan op die temperatuur gehouden, maar niet warmer.
Vanochtend om 7.30 zag ik bijvoorbeeld temperatuur -1, stooklijn wil 39, maar hij haalt Ta 31. Retour is 26, dus wel DeltaT van 5 graden.
Herkennen anderen het volgende gedrag?
1. Ik heb gezien dat het normaal is dat je cycli van ongeveer 50 minuten krijgt met defrosts tussendoor, maar wat me opvalt is dat gedurende de cyclus de gemeten omgevingstemperatuur zakt. In de piek van de cyclus, dus voordat hij gaat afbouwen naar een defrost, krijg ik bijv dat er -4 uitgelezen wordt ipv -1. Zou mijn WP te beschut staan?
2. Ziet ook al voor het defrosten dat de Ta inzakt.
3. Gedurende de cyclus bouwt het compressorvermogen op, maar ik zie 'm nooit boven de 9A uitkomen op het display. Maar bij een legionellacyclus heb ik de WP ooit veel meer zien trekken, ik geloof ook 11A op het display, iets van 2.8KW op de meter. M.a.w. bij normaal gebruik zie ik hem nooit meer dan ~2.2kw trekken, ik zou denken dat hij harder moet kunnen?
4. Hoewel mijn backup element ingesteld staat op een bivalent punt van 0 graden, delay van 30 minuten, zie ik 'm nooit aan gaan...