Hallo,
Ik vond dit forum als de enige bron van informatie over het tweaken van Hitachi WP.
Ik heb YUTAKI S 8,0 kW RAS-3WHVRP1 + RWM-3.0R1E gekocht ter vervanging van de elektrische boiler en elektrische boiler.
Ik heb een oud huis in het Tsjechisch met een stenen muur van 65 cm, vloerverwarming op de begane grond en 2 radiatoren op de 1e verdieping, waar ik dezelfde temperatuur heb ingesteld als vloerverwarming (het is warm op de 1e verdieping).
Hitachi bespaarde een zeer kleine hoeveelheid energie in vergelijking met de normale elektrische boiler.
Ik verwarmde zonder thermostaat op vaste temperatuur, die ik handmatig veranderde volgens het verwachte weer. Daarom probeerde ik een aantal instellingen uit te voeren dankzij informatie op dit forum (gewijzigd naar OTC-moduspunten, modus met ΔT-werking, uitgeschakelde elektrische verwarming die altijd draaide tijdens het verwarmen van SWW, hoger waterdebiet, ...).
Ik denk dat het niet erg effectief is om de temperatuur te veranderen volgens de gemiddelde Ta en ΔT, omdat de WP in de koudste Ta zal draaien (meestal 's nachts) => laagste COP.
Veranderingen in de ingestelde temperaturen worden na 1-2 dagen weerspiegeld in de stal, omdat er een lange/grote inertie en ophoping van de stal is.
Ik vroeg me af of er een controlemethode is, waarbij gegevens van de weersvoorspelling + de huidige temperatuur worden vergeleken => om 1 of dagen eerder te verwarmen en alleen bij hoge buitentemperaturen?
Als ik de OTC-curve met punten wil instellen, in welke Ta is dan de middelste waarde? Op de foto heb ik Ts van 25° tot 45°, Ta van -7 tot 25°. middelste waarde is -5. Waarde -5° is op 0° of 9° (midden tussen -7 en 25)?
De pomp 1 draait de hele tijd en controleert Twi en Two. Is dit normaal of moet het worden uitgeschakeld als er geen vraag is? Ik heb geprobeerd het systeem op thermo AAN/UIT te zetten en er veranderde niets.
Als de vraag naar verwarming is ingeschakeld, heb ik altijd het pictogram en verwarmingsvermogen voor maximaal = 3 zwarte lijnen, dat is vermogen 66 < X ≤ 100% niet lager. Is dat goed?
Ik zal blij zijn met al uw hulp.
Groet uit Tsjechië.