Ik heb dit ook soms. Vrij irritant aangezien ik via Stadia speel. AP staat op 1 meter afstand bekabeld aangesloten. 5GHz.Weswyp schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 11:05:
Ik moet zeggen dat mijn Chromecast regelmatig zijn verbinding verliest met het WiFi-netwerk. Aan de positie van het apparaat kan het niet liggen. Dit is op dezelfde plek als mijn oude Chromecast en de Ubiquiti Amplify staat er een metertje vanaf. Mijn oude Chromecast had geen last van wegvallen verbinding.
Ik merk het bij het kijken van Netflix en het casten van films vanaf mijn laptop via videostream. Ik heb al genoeg kabels liggen en heb dus geen zin om daar nu nog een ethernetadapter aan te gaan koppelen. Hopelijk wordt dit verholpen met toekomstige updates...
Ik lees "VIA VIA"?Ananas_NL schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 09:22:
Vraagje, ik wil de chromecast tv kopen om tv op te kijken. Nu heb ik via via inlog codes voor zowel ziggo go als tmobile thuis. Hoe is het om hiermee live voetbal te kijken? Ik heb een LG c9 met ingebouwde apple tv maar vind voetbal streamen vanaf mijn iPhone naar de tv niet echt top kwaliteit. Dit heeft natuurlijk te maken met dat het live is maar is dit beter met de nieuwe chromecast?
Indien je niet met een Ziggo internet als bron zit dan hoef je de ZiggoGo TV app op de Google TV niet uit te proberen, die gaat het dan namelijk niet doen.
Testing, one, two ...
Oh dat wist ik niet! Thnx voor de tip!hardware-lover schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 12:56:
[...]
Ik lees "VIA VIA"?
Indien je niet met een Ziggo internet als bron zit dan hoeft je ZiggoGo TV app op de Google TV niet uit te proberen, die gaat het dan namelijk niet doen.
"via via" is een van de redenen dat ze deze zo beveiligd hebben
Testing, one, two ...
Vanaf je mobiel casten werkt wel gewoon. Er zijn ook wel andere manieren. Ook in dit topic wel langskomen.
Ja oke, dat doe ik nu ook via apple tv, dus of ik dan enig winst maak kwa kwaliteit..Nuevocasa schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 13:25:
[...]
Vanaf je mobiel casten werkt wel gewoon. Er zijn ook wel andere manieren. Ook in dit topic wel langskomen.
Waarschijnlijk niet. Hier gaat het casten zelfs vloeiender op een oude Chromecast versie 2 dan op deze nieuwe Chromecast, welke instellingen ik ook probeer. Het lijkt erop dat het casten zelf op deze nieuwe versie minder aandacht gekregen heeft. Logisch op zich, aangezien de meeste apps nu op de Chromecast zelf geïnstalleerd kunnen worden. Maar jammer voor die paar apps en situaties die daar buiten vallen.Ananas_NL schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 14:56:
[...]
Ja oke, dat doe ik nu ook via apple tv, dus of ik dan enig winst maak kwa kwaliteit..
Duidelijk! Ik heb weer 100 euro bespaard, bedankt voor de hulp!TexMex schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 15:05:
[...]
Waarschijnlijk niet. Hier gaat het casten zelfs vloeiender op een oude Chromecast versie 2 dan op deze nieuwe Chromecast, welke instellingen ik ook probeer. Het lijkt erop dat het casten zelf op deze nieuwe versie minder aandacht gekregen heeft. Logisch op zich, aangezien de meeste apps nu op de Chromecast zelf geïnstalleerd kunnen worden. Maar jammer voor die paar apps die daar buiten vallen.
Gisteravond de NPO app geprobeerd, ook hier loopt die continu vas
Vaak bu'j te bang!
Dat moet je ook niet 's avonds doen want om een voor mij volledig onbegrijpelijke reden doet de NPO app het bij mij wel tussen 11:00 en 16:00 ..-tom-562 schreef op woensdag 2 december 2020 @ 10:08:
Gisteravond de NPO app geprobeerd, ook hier loopt die continu vas
Ligt dat niet gewoon aan je internet?Mesmer_ schreef op woensdag 2 december 2020 @ 11:35:
[...]
Dat moet je ook niet 's avonds doen want om een voor mij volledig onbegrijpelijke reden doet de NPO app het bij mij wel tussen 11:00 en 16:00 ..
Ik gebruik al jaren de NPO App op een Android TV (niet helemaal hetzelfde) en dat werkt gewoon goed. Ik kijk wel weinig (niks eigenlijk) live, dus daar kan ik niks over zeggen. Alleen bij de programma's die ik volg is er momenteel een bug dat ik eerst ergens anders op moet klikken voor ik naar de programma's kan gaan (standaard staat dat op afleveringen, en direct switchen naar programma's werkt niet meer)
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
Nee. De NPO App werkt niet goed op Android TV 10 dus ook niet goed op de Chromecast met Google TV . Dit heeft de NPO zelf ook al bij mij aangegeven, ze zijn er mee bezig, en er zijn meer met deze klachten. De NPO app (sowieso niet een heel stabiel ding) werkt wel op al mijn andere systemen. Tussen 11 en 16 werkt de app wel op de Chromecast met Google TV, daarbuiten knalt de app er uit als je naar het tabblad Live of Gids gaat.Marzman schreef op woensdag 2 december 2020 @ 12:35:
[...]
Ligt dat niet gewoon aan je internet?
Ik gebruik al jaren de NPO App op een Android TV (niet helemaal hetzelfde) en dat werkt gewoon goed. Ik kijk wel weinig (niks eigenlijk) live, dus daar kan ik niks over zeggen. Alleen bij de programma's die ik volg is er momenteel een bug dat ik eerst ergens anders op moet klikken voor ik naar de programma's kan gaan (standaard staat dat op afleveringen, en direct switchen naar programma's werkt niet meer)
Kunnen jullie aangeven of de youtube app bitstream passthrough doet?
De app op mijn tv geeft alleen stereo door namelijk.
De app op mijn tv geeft alleen stereo door namelijk.
Mijn NPO app werkt ook niet op mijn Google TV stick. Afgelopen weken werkte hij nog half, maar nu werkt hij helemaal niet meer.
Misschien een domme vraag, maar iemand enig idee of je een adblocker hebt voor bijvoorbeeld youtube?
Ik heb echt enorm veel last van de reclames.
Op de pc heb je natuurlijk eenvoudig een blocker geregeld maar op een chromecast is het toch wat lastiger (denk ik)
Op de pc heb je natuurlijk eenvoudig een blocker geregeld maar op een chromecast is het toch wat lastiger (denk ik)
Er is ook een alternatieve youtube versie die je kunt sideloaden waarmee je die reclame niet hebt. Ergens aan het begin van dit topic is die volgens mij genoemdseadogg schreef op woensdag 2 december 2020 @ 20:26:
Misschien een domme vraag, maar iemand enig idee of je een adblocker hebt voor bijvoorbeeld youtube?
het kan helpen om de app geforceerd te stoppen, cache en gevens te verwijderen en de app opnieuw op te starten. Ook dan doet de app het beroerd maar wel meer dan niets.holygame schreef op woensdag 2 december 2020 @ 19:31:
Mijn NPO app werkt ook niet op mijn Google TV stick. Afgelopen weken werkte hij nog half, maar nu werkt hij helemaal niet meer.
Ik kan de officiële adapter helaas nergens vinden; alleen een Chinese versie (die ik doorgaans niet zo vertrouw...). Ik heb ook een Chromecast Ultra en daar zat zo'n adapter bij (maar die heb ik helaas ook nodig). Iemand nog tips over waar ik zo'n Chromecast power + ethernet adapter (liefst een officiële) kan vinden? Alternatieve "creatieve" oplossingen zoals USB-hubs etc. vind ik niet zo'n mooie oplossing. Omdat.JdJtA schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 11:10:
Er is los ook een officiële adapter te koop via de Duitse Google Store maar deze leveren officieel niet naar Nederland.
Overigens dus sinds gisteren die nieuwste Chromecase met Google TV binnen. Wat. Een. Ding
[ Voor 13% gewijzigd door RobIII op 03-12-2020 11:50 ]
There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.
Je eigen tweaker.me redirect
Over mij
Hierbij de laatste schop, als jullie het ook niet weten dan houdt het op voor mij en moet ik toch maar met een HDMI kabel gaan slepenGrolsch schreef op woensdag 18 november 2020 @ 20:28:
Ik probeer met m'n laptop mijn bureaublad uit te breiden naar een TV dmv de chromecast.
Op zich een bekend truukje als ik alle tutorials mag geloven, komt allemaal neer op onderstaande:
https://cybertalk.nl/chromecast-als-2e-scherm/
Bij deze stappen gaat het verkeerd
[...]
Ik klik op detecteren, maar er gebeurt inderdaad niets en hij maakt al helemaal geen 2e scherm aan.
Ook krijg ik dus niet de optie verbinden met VGA.
Herkent iemand dit
Laptop is een Microsoft Surface Laptop 3 met Windows 10 Pro
Uiteindelijk lukt het me wel via chrome>casten om m'n bureaublad te delen, maar ik wil m'n bureaublad uitbreiden (2e scherm)
Ik heb ook een nieuwe Google tv binnen en verkoop mijn chromecast ultra met adapter als de ev nog adapter zoekt dm maar evenRobIII schreef op donderdag 3 december 2020 @ 11:43:
[...]
Ik kan de officiële adapter helaas nergens vinden; alleen een Chinese versie (die ik doorgaans niet zo vertrouw...). Ik heb ook een Chromecast Ultra en daar zat zo'n adapter bij (maar die heb ik helaas ook nodig). Iemand nog tips over waar ik zo'n Chromecast power + ethernet adapter (liefst een officiële) kan vinden? Alternatieve "creatieve" oplossingen zoals USB-hubs etc. vind ik niet zo'n mooie oplossing. Omdat.
Overigens dus sinds gisteren die nieuwste Chromecase met Google TV binnen. Wat. Een. DingEn dat voor dat geld!
"Beautiful Clean Coal"
Dank je, maar ik zoek eigenlijk de witte dus (die van de Ultra is zwart, of heb je een andere?) omdat die, helaas, redelijk pontificaal midden op een (witte) muurt komt te zitten. Als het echt niet anders kan, dan maar een zwarte (en wie weet, kom ik dan nog bij je terug), maar ik wil dus nog heel even kijken of ik een 'betere' optie hebleekers schreef op donderdag 3 december 2020 @ 13:10:
[...]
Ik heb ook een nieuwe Google tv binnen en verkoop mijn chromecast ultra met adapter als de ev nog adapter zoekt dm maar even
Edit: Crap. Ik lees nu dat het blokje van de Ultra maar 5V/1A levert, en da's te weinig voor de "met Google TV".
[ Voor 31% gewijzigd door RobIII op 03-12-2020 13:33 ]
There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.
Je eigen tweaker.me redirect
Over mij
[ Voor 88% gewijzigd door Michael Knight op 03-12-2020 19:46 ]
"Beautiful Clean Coal"
Hi!
Heb sinds vandaag m'n Google TV Chromecast binnen. Mooi ding! Helaas kan ik nergens een optie vinden om HDR uit te zetten, hier had ik 'm juist voor gekocht. Mijn tv (TU8000) is te budget om mooie HDR weer te geven, 4K doet hij prima.
Heeft iemand hier een idee om de Chromecast voor de gek te houden zodat hij denkt dat mijn TV geen HDR aan kan?
Heb sinds vandaag m'n Google TV Chromecast binnen. Mooi ding! Helaas kan ik nergens een optie vinden om HDR uit te zetten, hier had ik 'm juist voor gekocht. Mijn tv (TU8000) is te budget om mooie HDR weer te geven, 4K doet hij prima.
Heeft iemand hier een idee om de Chromecast voor de gek te houden zodat hij denkt dat mijn TV geen HDR aan kan?
Het was via zoeken op "HDR" uiteindelijk wel boven komen drijven als antwoord binnen dit topic, maar vooruit, bij deze danGunner0616 schreef op donderdag 3 december 2020 @ 15:17:
Edit: je wilt überhaupt geen HDR actief hebben zo te lezen? Dan heb je niets aan bovenstaand antwoord.
[ Voor 6% gewijzigd door hardware-lover op 03-12-2020 15:52 ]
Testing, one, two ...
Die heb ik inderdaad al gevonden, maar je hebt gelijk. Ik wil helemaal zonder HDR! Het is veel te donker op de TU8000, heb ik 'm ook niet voor gekocht.hardware-lover schreef op donderdag 3 december 2020 @ 15:49:
[...]
Het was via zoeken op "HDR" uiteindelijk wel boven komen drijven als antwoord binnen dit topic, maar vooruit, bij deze dan; ecm.smits in "Google Chromecast & Google TV- Ervaringen & discussie Deel 2"
Edit: je wilt überhaupt geen HDR actief hebben zo te lezen? Dan heb je niets aan bovenstaand antwoord.
Ik had gisteren gezocht naar een tool waarmee ik als over-lay "streaming media info" zichtbaar zou kunnen krijgen, alla Amazon Fire Stick, maar niet kunnen vinden voor Android/Google TV. Ik liep daarbij wel tegen een ander tooltje aan waarmee ik op een Shield (met ATV9), de HDMI poort in HDCP1.4 mode kon zetten ipv HDCP2.2 (<< noodzakelijk voor HDR), dat zou een oplossing kunnen zijn.Gunner0616 schreef op donderdag 3 december 2020 @ 16:04:
[...]
Die heb ik inderdaad al gevonden, maar je hebt gelijk. Ik wil helemaal zonder HDR! Het is veel te donker op de TU8000, heb ik 'm ook niet voor gekocht.
Eens kijken of ik deze ook kan gebruiken op de Google TV stick.
Testing, one, two ...
Vorige week heb ik mijn versterker en tv vervangen en daardoor een flinke upgrade gedaan in beeld en geluid.I Ik heb nu een Sony 55XH9299 en een Denon S960H. Zo zou ik nu helemaal klaar moeten zijn voor de nieuwe standaarden Dolby Vision en Dolby Atmos. Na veel instellen kan ik zowel met de TV waar Android TV 9 op draait als met mijn Xbox One S prima Netflix en Prime kijken met zowel Vision als Atmos of 1 van deze twee.
Als ik dit echter probeer op de CCWGTV dan krijg ik bij alle shows die Dolby Atmos zouden ondersteunen een foutmelding en kan ik deze niet afspelen. Dolby Vision gecombineerd met een ander 5.1-signaal werkt wel. Via Prime kan ik shows met Dolby Atmos wel afspelen maar krijg ik Dolby Digital (Plus?).
Ik heb de instellingen voor geluid al op handmatig staan en dan Dolby Atmos via Dolby Digital Plus maar Dolby Atmos komt er niet uit...
Als ik dit echter probeer op de CCWGTV dan krijg ik bij alle shows die Dolby Atmos zouden ondersteunen een foutmelding en kan ik deze niet afspelen. Dolby Vision gecombineerd met een ander 5.1-signaal werkt wel. Via Prime kan ik shows met Dolby Atmos wel afspelen maar krijg ik Dolby Digital (Plus?).
Ik heb de instellingen voor geluid al op handmatig staan en dan Dolby Atmos via Dolby Digital Plus maar Dolby Atmos komt er niet uit...
Cctv binnen en heb mijn muis kunnen koppelen.
Maar nu wil ik mijn ms keys koppelen maar wil niet lukken.
Hij vind hem en kan de code invullen maar wanneer ik enter druk stopt het geknipper van de keyboard en zegt de Cctv dat het mislukt is.
Van alles geprobeerd en gegoogled maar geen geluk.
Maar nu wil ik mijn ms keys koppelen maar wil niet lukken.
Hij vind hem en kan de code invullen maar wanneer ik enter druk stopt het geknipper van de keyboard en zegt de Cctv dat het mislukt is.
Van alles geprobeerd en gegoogled maar geen geluk.
Ik heb zojuist een cover voor de remote besteld op Ali, ben benieuwd wat het is voor 8 usd.
https://nl.aliexpress.com...b201602_,searchweb201603_
Ook maar gelijk 2 zwarte besteldbaco101 schreef op donderdag 3 december 2020 @ 18:57:
Ik heb zojuist een cover voor de remote besteld op Ali, ben benieuwd wat het is voor 8 usd.
Wij zijn een forum voor iedereen.. als jij je niet kunt conformeren aan maatschappelijk wenselijk gedrag, dan moet je niet gaan zeuren als je gecorrigeerd wordt. Welkom in 2020, wellicht een klotejaar, maar je kunt wel gewoon normaal doen..
[ Voor 77% gewijzigd door Michael Knight op 04-12-2020 12:08 ]
"Beautiful Clean Coal"
Ik heb die afstandsbediening al één keer door de kamer gelanceerd doordat het ding zo ongelooflijk glad is.baco101 schreef op donderdag 3 december 2020 @ 18:57:
Ik ga ook maar eens zo'n hoesje kopen
Ik ben nooit zo vd hoesjes maar dit was voor mij ook de reden.Mesmer_ schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 08:36:
[...]
Ik heb die afstandsbediening al één keer door de kamer gelanceerd doordat het ding zo ongelooflijk glad is.
Ik ga ook maar eens zo'n hoesje kopen
Welk tooltje is dat?hardware-lover schreef op donderdag 3 december 2020 @ 16:17:
[...]
Ik had gisteren gezocht naar een tool waarmee ik als over-lay "streaming media info" zichtbaar zou kunnen krijgen, alla Amazon Fire Stick, maar niet kunnen vinden voor Android/Google TV. Ik liep daarbij wel tegen een ander tooltje aan waarmee ik op een Shield (met ATV9), de HDMI poort in HDCP1.4 mode kon zetten ipv HDCP2.2 (<< noodzakelijk voor HDR), dat zou een oplossing kunnen zijn.
Eens kijken of ik deze ook kan gebruiken op de Google TV stick.
Ben nu even aan het kijken of ik een normale afstandsbediening (niet een kleine smart AB) kan bemachtigen om in het service menu te komen. Hoop dat daar een setting in zit voor het downgraden van HDMI versie of uitzetten van HDR ondersteuning..
Anoniem: 238992
Ik heb een andere usb-c hub gekocht.
Had deze https://www.amazon.nl/dp/B07RLNXWNB
Maar het internet viel steeds weg.
Ik heb nu deze
https://www.amazon.nl/dp/...w_r_wa_apap_KeuNg7GNHl4yE
Internet werkt sneller, heb nu dubbele snelheid als die hierboven genoemde, en de utp connector klikt veel beter vast.
Micro SD kaart werkt ook goed
Ik heb nu deze
Internet werkt sneller, heb nu dubbele snelheid als die hierboven genoemde, en de utp connector klikt veel beter vast.
Je kan toch in de Chromecast aangeven dat hdr alleen werkt als het echt hdr is?Gunner0616 schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 10:27:
[...]
Welk tooltje is dat?
Ben nu even aan het kijken of ik een normale afstandsbediening (niet een kleine smart AB) kan bemachtigen om in het service menu te komen. Hoop dat daar een setting in zit voor het downgraden van HDMI versie of uitzetten van HDR ondersteuning..
Daar is een instelling voor
Hoe weet de tv het anders dat het om een hdr signaal gaat als je het volledig uitzet?
De app heet "developer tools", maar wat aan mogelijkheden op de Shield tevoorschijn komt, komt niet bij de Google TV stick tevoorschijn, dus wat ik opperde aan een mogelijke oplossing, is niet beschikbaar.Gunner0616 schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 10:27:
[...]
Welk tooltje is dat?
Testing, one, two ...
Ik begreep het in eerste instantie ook verkeerd. Zijn TV heeft schijnbaar een dusdanig slechte HDR beleving dat ie het helemaal niet wil gebruiken, ook al is het aanwezig in het media.Anoniem: 238992 schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 11:41:
[...]
Je kan toch in de Chromecast aangeven dat hdr alleen werkt als het echt hdr is?
Daar is een instelling voor
Hoe weet de tv het anders dat het om een hdr signaal gaat als je het volledig uitzet?
Testing, one, two ...
Ik heb die problemen niet met exact dezelfde adapter, ook niet wat het "klikken" betreft.Anoniem: 238992 schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 11:36:
Ik heb een andere usb-c hub gekocht.
Ik heb nu deze
Wat haalde je eerst aan snelheden en wat krijg je nu, aangezien je het over het dubbele hebt tov van eerst?
Edit: ik zie in je vorige reacties dat je schreef dat je een andere adapter had? Heb je er nu al meerdere geprobeerd, buiten die laatste? Anoniem: 238992 in "Google Chromecast & Google TV- Ervaringen & discussie Deel 2"
[ Voor 15% gewijzigd door hardware-lover op 04-12-2020 13:16 ]
Testing, one, two ...
Heeft iemand zijn muis en keyboard tegelijkertijd werkend gekregen?
Bij mij is het 1 of de ander.
Ook wel steam link is een no go voor mij.
Ander probleem wat ik ook had met cc1 en kpn router is dat hij niet altijd vindbaar is.
Bij mij is het 1 of de ander.
Ook wel steam link is een no go voor mij.
Ander probleem wat ik ook had met cc1 en kpn router is dat hij niet altijd vindbaar is.
Klopt, ik had eerst de ugreen.hardware-lover schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 13:09:
[...]
Ik heb die problemen niet met exact dezelfde adapter, ook niet wat het "klikken" betreft.
Wat haalde je eerst aan snelheden en wat krijg je nu, aangezien je het over het dubbele hebt tov van eerst?
Edit: ik zie in je vorige reacties dat je schreef dat je een andere adapter had? Heb je er nu al meerdere geprobeerd, buiten die laatste? Anoniem: 238992 in "Google Chromecast & Google TV- Ervaringen & discussie Deel 2"
Daar viel letterlijk de utp connector uit, die bleef niet zitten.
Terug gestuurd
De tweede... Internet kreeg ik slecht aan de praat.
Nadat ik de Chromecast had gereset, kreeg ik internet helemaal niet meer aan de praat.
Hierbij had ik Max 114mb snelheid.
Met de verbatim heb ik totaal geen problemen.
Utp connector zit echt perfect vast, snelheid is nu rond de 240mb
Raar. Heb mijne toch al paar keer losgekoppeld en weer gekoppeld. 0 problemen.Anoniem: 238992 schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 19:38:
[...]
Klopt, ik had eerst de ugreen.
Terug gestuurd
Balen. Soms heb je net pech.
Hmmm, je zou bijna denken dat er ook wat anders aan de hand is, gezien je problemen met de connector zelf? Is je netwerkkabel wel helemaal in orde?Anoniem: 238992 schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 19:38:
[...]
Klopt, ik had eerst de ugreen.
Terug gestuurd
De tweede... Internet kreeg ik slecht aan de praat.
Nadat ik de Chromecast had gereset, kreeg ik internet helemaal niet meer aan de praat.
Hierbij had ik Max 114mb snelheid.
Met de verbatim heb ik totaal geen problemen.
Utp connector zit echt perfect vast, snelheid is nu rond de 240mb
Wat zou je aan maximale snelheid kunnen krijgen via LAN? Met die 240Mbit zit je nog steeds bijna 100Mbit onder de waarde die ik met je tweede adapter hier krijg.
Testing, one, two ...
Ik had al een andere kabel gepakt, die had het zelfde probleem
Hoe meet jij de snelheid?
Via één van de diverse apps die in de Play Store te vinden zijn.Anoniem: 238992 schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 00:34:
Ik had al een andere kabel gepakt, die had het zelfde probleem
Wat is jouw maximale provider snelheid?
Testing, one, two ...
bestellen jullie allemaal via Fnac Frankrijk? of zijn er inmiddels meerdere kanalen beschikbaar?
Als je de hoofdprijs wilt betalen kun je hem bij Bol bestellenkillerbie schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 22:08:
bestellen jullie allemaal via Fnac Frankrijk? of zijn er inmiddels meerdere kanalen beschikbaar?
kan het zelfs niet terugvinden om bol :-)Albert020 schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 22:50:
[...]
Als je de hoofdprijs wilt betalen kun je hem bij Bol bestellen
ben eigenlijk al een tijdje aan het wachten in de hoop er hier en daar wat stock zou zijn 😅
Bij Bol is deze 119 euro, vind ik persoonlijk afzetterij, maar je kunt hem het beste via Fnac fr kopen.killerbie schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 22:58:
[...]
kan het zelfs niet terugvinden om bol :-)
ben eigenlijk al een tijdje aan het wachten in de hoop er hier en daar wat stock zou zijn 😅
Ik heb de google tv weer verwijderd en de vorige chromecast gaan gebruiken. Reden is dat de google tv "stutters" geeft bij alles wat ik stream. Terugzetten naar 1080p/50hz (ipv60hz) gaf geen enkele verbetering. Op Internet staat het vol met dezelfde klachten. Ook vond ik het beeld minder mooi dan bij de vorige chromecast. Mijn tv is een Sony Bravia KDL-42W828.
Dus de nieuwe chromecast ligt al in een la stof te vergaren. Misschien als er een nieuwe tv komt, of als er een update van google komt wordt het opgelost. Tot die tijd ben ik nog zeer tevreden met de vorige chromecast, maar baal wel een beetje van die 75 euro die ik voor niks heb uitgegeven.
Dus de nieuwe chromecast ligt al in een la stof te vergaren. Misschien als er een nieuwe tv komt, of als er een update van google komt wordt het opgelost. Tot die tijd ben ik nog zeer tevreden met de vorige chromecast, maar baal wel een beetje van die 75 euro die ik voor niks heb uitgegeven.
Zet hem op Vraag & Aanbod voor dat bedrag en ik denk dat je je geld binnen een bedrag weer terug hebt.
Die vaste bitrate is idd zijn/haar grootste manco op dit moment. Als ze daar nu eens snel een draai aan gaan geven (dat zou ook mogelijk moeten zijn), dan is één van de grootste ergernissen weg (wat mij betreft).monic39 schreef op zondag 6 december 2020 @ 21:28:
Ik heb de google tv weer verwijderd en de vorige chromecast gaan gebruiken. Reden is dat de google tv "stutters" geeft bij alles wat ik stream. Terugzetten naar 1080p/50hz (ipv60hz) gaf geen enkele verbetering. Op Internet staat het vol met dezelfde klachten. Ook vond ik het beeld minder mooi dan bij de vorige chromecast. Mijn tv is een Sony Bravia KDL-42W828.
Testing, one, two ...
Is het beeldkwaliteit werkelijk zo slecht? Ik lees vaak over dat doordat hij niet overschakelt naar 24fps/hz voor Netflix of andere video apps beeldkwaliteit niet ten goede komt? Hebben meer mensen hier last van? Wil graag deze aanschaffen voor een prima tv, maar die tv heeft nog maar weinig apps die hij kan gebruiken.monic39 schreef op zondag 6 december 2020 @ 21:28:
Geen last van hoor, gewoon goed beeld, gebruik de volgende apps,dutchnltweaker schreef op zondag 6 december 2020 @ 23:26:
[...]
Is het beeldkwaliteit werkelijk zo slecht? Ik lees vaak over dat doordat hij niet overschakelt naar 24fps/hz voor Netflix of andere video apps beeldkwaliteit niet ten goede komt? Hebben meer mensen hier last van? Wil graag deze aanschaffen voor een prima tv, maar die tv heeft nog maar weinig apps die hij kan gebruiken.
ZiggoGo, Netflix, VLC Player, YouTube en Stadia
Als het afspelende apparaat niet diens refresh rate kan aanpassen naar wat afgespeeld wordt, dan zijn er manieren voor sommige TV's om dit te compenseren. Denk aan frame interpolatie, 120 hz (wat soepel ~24 fps, 30 fps en 60 fps kan afspelen), etc.dutchnltweaker schreef op zondag 6 december 2020 @ 23:26:
[...]
Is het beeldkwaliteit werkelijk zo slecht? Ik lees vaak over dat doordat hij niet overschakelt naar 24fps/hz voor Netflix of andere video apps beeldkwaliteit niet ten goede komt? Hebben meer mensen hier last van? Wil graag deze aanschaffen voor een prima tv, maar die tv heeft nog maar weinig apps die hij kan gebruiken.
Het ligt dus ook aan de TV. Uiteraard is het beter als het afspelen de apparaat ervoor zorgt dat het beeld er goed en soepel uit ziet op elke TV, maar van wat ik lees is de nieuwe Chromecast hier nog niet klaar voor.
Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!
En is dat dan iets wat software matig is op te lossen door Google middels een update voor de Chromecast?
Hoogstwaarschijnlijk wel. Ik ken natuurlijk de hardware niet, maar van alle SoC's die in 2020 in apparaten worden verwerkt mag je verwachten dat ze ook 24p (23,976) ondersteunen.B-Real schreef op maandag 7 december 2020 @ 08:23:
En is dat dan iets wat software matig is op te lossen door Google middels een update voor de Chromecast?
Het schijnt dat Android 11 ingebouwde ondersteuning krijgt voor het dynamisch omschakelen van refresh rate. Mogelijk moeten applicatie bakkers hier ook in mee gaan. Er is dus ontwikkeling.
[ Voor 19% gewijzigd door The Zep Man op 07-12-2020 08:26 ]
Ik vindt het van beeld van de ziggo app minder goed dan van Netflix en You Tube.Albert020 schreef op maandag 7 december 2020 @ 00:19:
[...]
Geen last van hoor, gewoon goed beeld, gebruik de volgende apps, ZiggoGo, Netflix, FLV Player, YouTube en Stadia
Ja zoiets had ik ook al gelezen, ben benieuwd. Ga hem toch aanschaffen voor de kerst maandenThe Zep Man schreef op maandag 7 december 2020 @ 08:26:
[...]
Hoogstwaarschijnlijk wel. Ik ken natuurlijk de hardware niet, maar van alle SoC's die in 2020 in apparaten worden verwerkt mag je verwachten dat ze ook 24p (23,976) ondersteunen.
Het schijnt dat Android 11 ingebouwde ondersteuning krijgt voor het dynamisch omschakelen van refresh rate. Mogelijk moeten applicatie bakkers hier ook in mee gaan. Er is dus ontwikkeling.
Offtopic, of zijn er betere alternatieve voor die prijsklasse?
[ Voor 6% gewijzigd door dutchnltweaker op 07-12-2020 08:56 ]
Al wil je meer zekerheid hebben over het nu soepel afspelen van media dan kan je bijvoorbeeld ook een Shield TV Pro overwegen. Die kan je later tweedehands doorverkopen, om alsnog een Chromecast of ander apparaat te kopen. De kans is alleen groot dat je dan al tevreden zal zijn met de Shield TV.dutchnltweaker schreef op maandag 7 december 2020 @ 08:51:
wil toch eens iets meer apps hebben dan alleen netflix en amazon prime (begint brak te worden).
In dit topic vindt je meer informatie:
[Nvidia Shield] Ervaringen & Discussie
Ja die kende ik al, maar het dubbele betalen vind ik nog wel wat. Dan moet het voor mij echt wel een grote meerwaarde hebben.The Zep Man schreef op maandag 7 december 2020 @ 08:59:
[...]
Al wil je meer zekerheid hebben over het nu soepel afspelen van media dan kan je bijvoorbeeld ook een Shield TV Pro overwegen. Die kan je later tweedehands doorverkopen, om alsnog een Chromecast of ander apparaat te kopen. De kans is alleen groot dat je dan al tevreden zal zijn met de Shield TV.
In dit topic vindt je meer informatie:
[Nvidia Shield] Ervaringen & Discussie
Dat is niet zo gek, ZiggoGo heeft 1280x720 en Netflix/YouTube is in Full HD of 4Ktwister112 schreef op maandag 7 december 2020 @ 08:50:
[...]
Ik vindt het van beeld van de ziggo app minder goed dan van Netflix en You Tube.
De prijs is hoger, maar daar krijg je ook wat voor terug (vlot apparaat, capaciteit om media soepel af te spelen, goede ondersteuning, geen reclame vanuit de fabrikant, brede Bluetooth ondersteuning, ingebouwde Gigabit Ethernet adapter... en dat alleen al voor het model van 5 jaar oud!). Of dat het je waard is moet je natuurlijk zelf bepalen.dutchnltweaker schreef op maandag 7 december 2020 @ 09:28:
Ja die kende ik al, maar het dubbele betalen vind ik nog wel wat. Dan moet het voor mij echt wel een grote meerwaarde hebben.
Om on-topic te blijven:
De Chromecast lijkt de capaciteit te hebben om dat ook allemaal te doen (misschien niet reclamevrij vanuit de fabrikant), maar de firmware is zeker nog niet waar het moet zijn.
[ Voor 25% gewijzigd door The Zep Man op 07-12-2020 11:14 ]
Dat is iets wat ze met wat oudere hardware op een Mi Box S met Android TV (de voorloper van Google TV zullen we maar zeggen), ook voor elkaar hebben gekregen, al is dat bij iedere update die uitkwam niet steeds weer goed gegaan. Het zou met een update dus aangepakt kunnen worden en ik kan me niet voorstellen dat ze het niet zouden doen. Ik vind het alleen vreemd dat het niet meteen is meegenomen.B-Real schreef op maandag 7 december 2020 @ 08:23:
Testing, one, two ...
Het ligt een beetje aan de apps die je zou willen gebruiken, een Fire Stick (en dan bij voorkeur de 4K versie geïmporteerd), doet het ook heel aardig (vind ik). Maar sommige apps dien je via een alternatieve weg te installeren.dutchnltweaker schreef op maandag 7 december 2020 @ 08:51:
[...]
Ja zoiets had ik ook al gelezen, ben benieuwd. Ga hem toch aanschaffen voor de kerst maanden, wil toch eens iets meer apps hebben dan alleen netflix en amazon prime (begint brak te worden).
Offtopic, of zijn er betere alternatieve voor die prijsklasse?
Testing, one, two ...
Ik heb sinds kort een Chromecast met Google TV en dacht voor een spelletje even m'n Xbox controllers te connecten. Blijken alleen de Xbox One S controllers Bluetooth aan boord te hebben en de originele One niet.
Dat wist ik helaas niet..
Wellicht hebben meer mensen wat aan deze informatie. Ik deel het maar even om anderen mijn frustratie te besparen
.
Dat wist ik helaas niet..
Wellicht hebben meer mensen wat aan deze informatie. Ik deel het maar even om anderen mijn frustratie te besparen
Tot aan gisteren de Chromecast Google tv met veel plezier gebruikt zonder enige problemen.
De CC is in de slaapkamer geïnstalleerd vlak bij een AP.
Sinds gisteren kan de CC de SSID van de AP niet meer vinden terwijl ik er zonder problemen met mijn smartphone op de AP zit.
Ik heb de CC teruggezet naar fabrieksinstellingen maar helaas was dit niet de oplossing.
Dan zou je zeggen ga op een andere AP zitten maar helaas zijn deze te ver van de CC zodat het signaal niet toereikend is.
Heeft iemand het zelfde probleem en hoe is deze opgelost.
Sinds gisteren kan de CC de SSID van de AP niet meer vinden terwijl ik er zonder problemen met mijn smartphone op de AP zit.
Ik heb de CC teruggezet naar fabrieksinstellingen maar helaas was dit niet de oplossing.
Dan zou je zeggen ga op een andere AP zitten maar helaas zijn deze te ver van de CC zodat het signaal niet toereikend is.
Ik heb de nieuwe chromecast nu een week of 3 in gebruik, aangesloten (net als de Vero 4k+ en de xbox one x) op m'n Denon welke daarna in standby-passtrough naar de LG Oled gaat.
Ik merk echter dat de chromecast aan een flinke compressie doet. Meer dan de TV zelf of de Vero.
Ik zie dit in zowel de Canal Digitaal app als Netflix en Disney+.
Als een object beweegt tov de achtergrond en deze achtergrond wat details heeft, bijv een bos, dan ontstaan er van die errors welke je ook wel eens ziet als troep als true-motion of upscaling aan staat.
Uiteraard staat die troep bij mij uit.
Meer mensen die dit herkennen?
Iemand. Misch een oplossing hiervoor?
Edit:
En als toevoegende vraag, iemand al de Nest deurbel met Google account werkende gekregen op de nieuwe chromecast? Dus als iemand aanbelt dat je t beeld ziet net als op de Hub.
Ik merk echter dat de chromecast aan een flinke compressie doet. Meer dan de TV zelf of de Vero.
Ik zie dit in zowel de Canal Digitaal app als Netflix en Disney+.
Als een object beweegt tov de achtergrond en deze achtergrond wat details heeft, bijv een bos, dan ontstaan er van die errors welke je ook wel eens ziet als troep als true-motion of upscaling aan staat.
Uiteraard staat die troep bij mij uit.
Meer mensen die dit herkennen?
Iemand. Misch een oplossing hiervoor?
Edit:
En als toevoegende vraag, iemand al de Nest deurbel met Google account werkende gekregen op de nieuwe chromecast? Dus als iemand aanbelt dat je t beeld ziet net als op de Hub.
[ Voor 12% gewijzigd door HellStorm666 op 07-12-2020 21:25 ]
Scientia Potentia Est
Xbox-Live GamerTag: H3llStorm666
19x Q.Cell G5 325wp op APsystems QS1
Is dit normaal? en had de 'gewone''chromecast dit niet?HellStorm666 schreef op maandag 7 december 2020 @ 21:09:
Ik merk echter dat de chromecast aan een flinke compressie doet.
De gewone chromecast had geen apps ;-)dutchnltweaker schreef op maandag 7 december 2020 @ 21:39:
[...]
Is dit normaal? en had de 'gewone''chromecast dit niet?
Maar tijdens casten merkte ik t nooit. Al deed ik dat bijna nooit.
Scientia Potentia Est
Xbox-Live GamerTag: H3llStorm666
19x Q.Cell G5 325wp op APsystems QS1
Wellicht een stomme vraag, maar op welk kanaal zit je AP te zenden? Zou daar nog de fout kunnen zitten?Orpheo1975 schreef op maandag 7 december 2020 @ 18:30:
Tot aan gisteren de Chromecast Google tv met veel plezier gebruikt zonder enige problemen.
The chances of being killed by a cow are low but never 0%. 1x Venus-E 5.12 kW, FW151. 3-fasen. HW P1.
Wifi is zeer matig op mijn Chromecast. In de bijgevoegde grafiek zie je de latency vanaf mijn lokale server naar mijn receiver en de Chromecast die beiden op hetzelfde AP zijn aangesloten. Ik denk dat het niet nodig is om te zeggen welke kleur bij welk apparaat hoort.

De AP stond op 5745 MHz kanaal 149 en deze heb ik nu op 5660 MHz kanaal 132 staan. Nu ziet de CC de AP weer.Joarie schreef op maandag 7 december 2020 @ 23:52:
[...]
Wellicht een stomme vraag, maar op welk kanaal zit je AP te zenden? Zou daar nog de fout kunnen zitten?
Bedankt voor je reactie.
Nee ja dat snap ik, maar ging me meer over het kwaliteit beeld dat je kreeg.HellStorm666 schreef op maandag 7 december 2020 @ 21:43:
[...]
De gewone chromecast had geen apps ;-)
Maar tijdens casten merkte ik t nooit. Al deed ik dat bijna nooit.
Is de afstandsbediening van de Google Chromecast met Google TV ook puur als infraroord afstandsbediening te gebruiken? Of is de bluetooth verplicht?
Ik gebruik een losse infrarood afstandsbediening waarin ik alle ir-codes kan inleren. Kan ik die gebruiken als ik alle codes van de Google Chromecast met Google TV afstandsbediening inleer?
Groet, Henk
Ik gebruik een losse infrarood afstandsbediening waarin ik alle ir-codes kan inleren. Kan ik die gebruiken als ik alle codes van de Google Chromecast met Google TV afstandsbediening inleer?
Groet, Henk
Henk
Helaas heeft de Google Chromecast met Google Tv geen IR.HenkL schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 16:51:
Is de afstandsbediening van de Google Chromecast met Google TV ook puur als infraroord afstandsbediening te gebruiken? Of is de bluetooth verplicht?
Groet, Henk
Dat is ernstig balen! Dank voor het antwoord Nuevocasa.Nuevocasa schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 17:07:
[...]
Helaas heeft de Google Chromecast met Google Tv geen IR.
Henk
Waarom zeg je dit nu?Nuevocasa schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 17:07:
[...]
Helaas heeft de Google Chromecast met Google Tv geen IR.
Good Stuff:
- Excellent value for 4K / Dolby Vision / Atmos
- Google TV is good at aggregating content
- Remote does both IR and HDMI-CEC
En dat is ook wat ik aan de voorzijde van de remote zie zitten?
@HenkL reviews: Chromecast met Google TV (2020) - Castdongel met mediahub-aspiraties
"De meegeleverde afstandsbediening kan via IR-signalen namelijk ook het volume van andere apparaten instellen en deze in- en uitschakelen."
[ Voor 25% gewijzigd door hardware-lover op 08-12-2020 17:25 ]
Testing, one, two ...
De vraag zou misschien moeten zijn: verstuurd de AB alle functies van de box als infrarood (naast het bluetooth signaal)?hardware-lover schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 17:22:
[...]
Waarom zeg je dit nu?
- Remote does both IR and HDMI-CEC[/b]
@HenkL
Henk
De afstandsbediening heeft IR maar de Chromecast zelf niet.hardware-lover schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 17:22:
[...]
Waarom zeg je dit nu?
Good Stuff:
@HenkL reviews: Chromecast met Google TV (2020) - Castdongel met mediahub-aspiraties
"De meegeleverde afstandsbediening kan via IR-signalen namelijk ook het volume van andere apparaten instellen en deze in- en uitschakelen."
O, dat schiet op.MarcoC schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 17:28:
[...]
De afstandsbediening heeft IR maar de Chromecast zelf niet.
De infrarood functie is dan om de tv te bedienen?
Henk
Ja.HenkL schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 17:31:
[...]
O, dat schiet op.
...., Receiver, Soundbar, enz. enz.HenkL schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 17:31:
[...]
O, dat schiet op.
Testing, one, two ...
Klopt het dat je met een google Chromecast geen bluetooth hoofdtelefoon kan verbinden? De bedoeling is om de audio van video's die via plex naar de tv gestreamd worden via een hoofdtelefoon te beluisteren.
Dat kan prima. Heb bluetooth oordopjes en werken prima op de Chromecast.Thueske schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 17:58:
Klopt het dat je met een google Chromecast geen bluetooth hoofdtelefoon kan verbinden? De bedoeling is om de audio van video's die via plex naar de tv gestreamd worden via een hoofdtelefoon te beluisteren.
De vraag ging of hij zijn universele IR ab kon gebruiken voor de Chromecast. Dat kan niet standaard met de Chromecast. De AB van de Chromecast heeft dat idd wel om andere apparaten te bedienen.hardware-lover schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 17:22:
[...]
Waarom zeg je dit nu?
Good Stuff:
Ik begreep dat niet helemaal zo, maar als het nu duidelijk is voor de vraagsteller dan is dat het belangrijksteNuevocasa schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 18:30:
[...]
De vraag ging of hij zijn universele IR ab kon gebruiken voor de Chromecast. Dat kan niet standaard met de Chromecast. De AB van de Chromecast heeft dat idd wel om andere apparaten te bedienen.
HenkL schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 16:51:
Testing, one, two ...
Dat kan met een gewone Chromecast V3? Ik lees op internet dat dit niet kan. Misschien gaat dit over een oudere versie?Nuevocasa schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 18:27:
[...]
Dat kan prima. Heb bluetooth oordopjes en werken prima op de Chromecast.
https://support.google.com/chromecast/thread/5900445?hl=en
https://support.google.com/chromecast/thread/659848?hl=en
Excuses. Alleen met de Chromecast met Google TV.Thueske schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 18:57:
[...]
Dat kan met een gewone Chromecast V3? Ik lees op internet dat dit niet kan. Misschien gaat dit over een oudere versie?
https://support.google.com/chromecast/thread/5900445?hl=en
https://support.google.com/chromecast/thread/659848?hl=en
Voor iedereen die een Chromecast met een infrarood afstandsbediening wil bedienen, probeer eens (via een USB hub) een Flirc. Met een Shield TV (op modellen met USB poorten) werkt dat goed.
Volgens dit werken USB toetsenborden, dus de Flirc zou ook moeten werken. Hier wordt een configuratie omschreven om met een Flirc en een Logitech Harmony afstandsbediening Android TV te bedienen.
Volgens dit werken USB toetsenborden, dus de Flirc zou ook moeten werken. Hier wordt een configuratie omschreven om met een Flirc en een Logitech Harmony afstandsbediening Android TV te bedienen.
[ Voor 63% gewijzigd door The Zep Man op 08-12-2020 20:36 ]
Wel erg aan de prijs voor een gokje of het wel werkt. 22,95 Dollar plus de laagste kosten qua verzending zijn 13 Dollar waarbij de verzending 4 tot 8 weken is. Wil je hem tusswn 3 tot 6 dagen hebben, betaal je 22 Dollar verzening en betaal je ongeveer 45 Dollar en dan komen er waarschijnlijk nog invoerkosten bij. Is dit de enige site?The Zep Man schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 20:33:
Voor iedereen die een Chromecast met een infrarood afstandsbediening wil bedienen, probeer eens (via een USB hub) een Flirc. Met een Shield TV (op modellen met USB poorten) werkt dat goed.
Ook niet supergek, de chromecast zit meestal achter je tv en IR moet meestal vrij ruimte krijgen om te zenden. Dat gaat lastig als er een tv het signaal blokkeert.HenkL schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 17:10:
[...]
Dat is ernstig balen! Dank voor het antwoord Nuevocasa.
Je kunt hem eventueel ook dichter "in de buurt", aankopen, zonder de buitensporige verzendkosten en wachttijd, dat is echter niet het enige "obstakel". Je zult ook een USB poort moeten regelen want de enige die beschikbaar is, die wordt door de voeding gebruikt 😏dutchnltweaker schreef op woensdag 9 december 2020 @ 07:55:
[...]
Wel erg aan de prijs voor een gokje of het wel werkt. 22,95 Dollar plus de laagste kosten qua verzending zijn 13 Dollar waarbij de verzending 4 tot 8 weken is. Wil je hem tusswn 3 tot 6 dagen hebben, betaal je 22 Dollar verzening en betaal je ongeveer 45 Dollar en dan komen er waarschijnlijk nog invoerkosten bij. Is dit de enige site?
Dus buiten de Flirc dien je ook een geschikte USB-C adapter aan te kopen.
Testing, one, two ...
Duidelijke, wat is een goede usb hub met ethernet voor de chromecast? Je zal denk ik ook een sterkere voeding nodig hebben toch?hardware-lover schreef op woensdag 9 december 2020 @ 09:33:
[...]
Je kunt hem eventueel ook dichter "in de buurt", aankopen, zonder de buitensporige verzendkosten en wachttijd, dat is echter niet het enige "obstakel". Je zult ook een USB poort moeten regelen want de enige die beschikbaar is, die wordt door de voeding gebruikt 😏
Dus buiten de Flirc dien je ook een geschikte USB-C adapter aan te kopen.
Er zijn er al wat voorbij gekomen in dit topic, even wat terugkijken in dit topic? Voor wat lichtere USB apparaten zou de originele voeding kunnen volstaan, maar dat is een kwestie van proberen.dutchnltweaker schreef op woensdag 9 december 2020 @ 09:37:
[...]
Duidelijke, wat is een goede usb hub met ethernet voor de chromecast? Je zal denk ik ook een sterkere voeding nodig hebben toch?
Testing, one, two ...
5 seconden op Google, en je had kunnen weten dat Nederlandse webwinkels hem de volgende werkdag leveren met gratis verzending.dutchnltweaker schreef op woensdag 9 december 2020 @ 07:55:
Is dit de enige site?
hmm met mijn kpn router heb hetzelfde probleem dus hoe is dat in te stellen?Orpheo1975 schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 07:11:
[...]
De AP stond op 5745 MHz kanaal 149 en deze heb ik nu op 5660 MHz kanaal 132 staan. Nu ziet de CC de AP weer.
Bedankt voor je reactie.
ook al heb je een ander ap ga ik van uit dat ze ongeveer gelijk werken..
Ik sta op het punt om een Chromecast Google TV te bestellen. Ik ga deze enkel gebruiken voor 1080p films met subs via Plex te stream van mijn PC (mac) naar de TV. Enige voorwaarde is dat ik het geluid van de films via mijn bluetooth hoofdtelefoon kan beluisteren, wat niet kan met de Chromecast 3, maar wel met de Chromecast Google TV.
Is de Chromecast hiervoor geschikt of zie ik iets over het hoofd?
Is de Chromecast hiervoor geschikt of zie ik iets over het hoofd?
In de configuratie van de router bij frequency. Het staat standaard op auto.raro007 schreef op woensdag 9 december 2020 @ 18:37:
[...]
hmm met mijn kpn router heb hetzelfde probleem dus hoe is dat in te stellen?
ook al heb je een ander ap ga ik van uit dat ze ongeveer gelijk werken..
Let op:
Dit topic is voor alle mediaspelers / streamingdevices van Google: de Chromecast, Chromecast with Google TV en TV Streamer.
Discussie over illegale functionaliteit, of daarnaar linken is uitdrukkelijk niet toegestaan.
Een beetje schimmig, is gewoon schimmig.
Twijfel? Zie Het algemeen beleid #verbodencopyright
Gelieve dit topic niet meer te gebruiken voor 'bestel hier en daar', want daarvoor hebben wij Google Chromecast/TV/Streamer Levertijden en prijzen
Dit topic is voor alle mediaspelers / streamingdevices van Google: de Chromecast, Chromecast with Google TV en TV Streamer.
Discussie over illegale functionaliteit, of daarnaar linken is uitdrukkelijk niet toegestaan.
Een beetje schimmig, is gewoon schimmig.
Twijfel? Zie Het algemeen beleid #verbodencopyright
Gelieve dit topic niet meer te gebruiken voor 'bestel hier en daar', want daarvoor hebben wij Google Chromecast/TV/Streamer Levertijden en prijzen