Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 238992 schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 08:32:
[...]
En je haalt hier wel gewoon de volledige snelheid mee als dat je over WiFi gaat?
Ik vind het raar dat mijn aansluiting niet boven de 120 komt terwijl ik draadloos op de Chromecast 350 heb
De volledige snelheid bedraad zou zo'n 500Mbit zijn, dat haal ik dus niet. De snelheid met de Google TV stick via USB-C is eigenlijk niet veel hoger als dat ik deze krijg op een Mi box met USB2 en Gbit adapter. Dat zal wel door de hardware beperking (lees chipset), komen van de Google TV stick.

Met een Shield Pro worden de volle 500Mbit wel gehaald op dezelfde verbinding.

Edit: ik heb het nu nogmaals een keer of 10 getest, ik kom niet onder de 310Mbit via LAN en het maakt daarbij niets uit of wifi wel of niet ingeschakeld blijft.

[ Voor 10% gewijzigd door hardware-lover op 20-11-2020 12:12 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
wigee schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 10:08:
[...]
Spijtig genoeg alles wat werkt en hier vermeld is momenteel uitverkocht :|
Waar kijk je precies?

https://www.amazon.nl/dp/B07YFW2Q9X
&
https://www.amazon.nl/dp/B07RLNXWNB

zie ik voorraad...

Edit:

Deze ook op voorraad:
https://www.mediamarkt.nl...ultiport-hub-1668126.html

En één die ook eerder genoemd werd is volgens mij dezelfde onder andere link/ID te vinden:
https://www.amazon.de/dp/B07FJVTS3S

[ Voor 28% gewijzigd door Mau_Maus op 20-11-2020 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wigee
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 08-02-2021
Mau_Maus schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 12:08:
[...]

Waar kijk je precies?

&

zie ik voorraad...

Edit:

Deze ook op voorraad:

En één die ook eerder genoemd werd is volgens mij dezelfde onder andere link/ID te vinden:
toon volledige bericht
Ah ik zie het al die kunnen niet leveren op een BE adres :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 238992

Mag ik vragen welke snelheid jij bedraad haalt met deze nu?

[ Voor 26% gewijzigd door Anoniem: 238992 op 20-11-2020 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rauwst
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 05-05 21:07
Videos van mijn laptop naar TV streamen via de plex app van Google TV werkt qua beeld prima, maar het geluidvolume is extreem laag.

Iemand enig idee waar dit door komt/hoe 't fixen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
Anoniem: 238992 schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 14:27:
[...]
Mag ik vragen welke snelheid jij bedraad haalt met deze nu?
Er loopt naar mijn tv een 100mb lijntje dus daar kan ik je geen goed antwoord op geven helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
wigee schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 14:24:
[...]
Ah ik zie het al die kunnen niet leveren op een BE adres :|
Ook niet als je .DE kiest als leverancier?

https://www.amazon.de/dp/B07RLNXWNB

of Frankrijk: https://www.amazon.fr/dp/B07RLNXWNB

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peutpeut
  • Registratie: December 2013
  • Nu online
Mau_Maus schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 12:08:
[...]

Waar kijk je precies?

&

zie ik voorraad...

Edit:

Deze ook op voorraad:

toon volledige bericht
Voldoende te vinden dus. Ik houd me nog aanbevolen voor een Gigabit hub die ook PoE ondersteunt :)
Binnenkort eens zoeken.

14590 Wp PV | 0 kWh Thuisaccu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wigee
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 08-02-2021
Ok de UGreen versie besteld in Frankrijk; dat lukt dus wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellStorm666
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 08:53

HellStorm666

BMW S1000XR / Audi S6 Avant C7

Heej all,

Vraagje.
Sinds gisteren de nieuwe chromecast met Google TV in huis en aangesloten.

Ook heb ik een Nest video deurbel.
Deze heb ik destijds gelinkt aan m'n Google account, omdat een Nest account toen al niet meer kon.
Nu is er een Nest app, maar hier krijg ik een error als ik met m'n Google account in log.
Hoe moet ik hier dan inloggen?

Ik wil uiteraard de video feed van de voordeur hebben zodra er iemand aan belt (net als dat mn Google Hub doet).

Scientia Potentia Est
Xbox-Live GamerTag: H3llStorm666
19x Q.Cell G5 325wp op APsystems QS1

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dplay blijkt het hier niet te doen op Android TV 10 (Google TV Sabrina), app start helemaal niet. Anderen dezelfde ervaring?

Niet dat het heel dramatisch is, want de Dplay beeldkwaliteit is gewoonweg sh!t wat via een Android TV 8.1 en 9 box tevoorschijn komt, maar ik wilde graag even vergelijken. Dat gaat dus niet ;)

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
hardware-lover schreef op zondag 22 november 2020 @ 17:35:
Dplay blijkt het hier niet te doen op Android TV 10 (Google TV Sabrina), app start helemaal niet. Anderen dezelfde ervaring?

Niet dat het heel dramatisch is, want de Dplay beeldkwaliteit is gewoonweg sh!t wat via een Android TV 8.1 en 9 box tevoorschijn komt, maar ik wilde graag even vergelijken. Dat gaat dus niet ;)
waterstof in "Google Chromecast & Google TV- Ervaringen & discussie Deel 2"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vuurtjih
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 08:49
Als ik op deze GC inlog met account A op Netflix, kan ik dan met account B er nog gewoon naar toe casten?

1+12 | Polo 6R BlueGT 140PK | PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gezien, ik had er idd eerst even naar kunnen zoeken binnen dit topic. Maar daar staat ook dat er geen Eurosport stream beschikbaar zou zijn, die kwam vanmiddag echter wel tevoorschijn (toen ik ermee aan het spelen was). Dus mogelijk is er al wat gewijzigd?

Overigens heb ik via een review al duidelijk gemaakt dat de app ver beneden peil is op dit moment (Mi box S met ATV 8.1 & 9), en niet werkt op de Google TV stick.

Edit: het vreemde is dat deze, vwb beeldkwaliteit, het stukken beter doet op een Shield 2019 Pro via hetzelfde netwerk.

[ Voor 15% gewijzigd door hardware-lover op 22-11-2020 20:15 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buzzbuzz68
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 17-06 19:45
Ik heb met Kodi een probleem dat 3D films wel het signaal doorgeven naar de TV (LG OLED E6) maar niet omschakelen. Dit heb ik op mijn Vero 4K nooit gehad. Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
buzzbuzz68 schreef op zondag 22 november 2020 @ 21:21:
Ik heb met Kodi een probleem dat 3D films wel het signaal doorgeven naar de TV (LG OLED E6) maar niet omschakelen. Dit heb ik op mijn Vero 4K nooit gehad. Iemand enig idee?
Dan heb je het over SBS of TB 3D, of had jij al de aangepaste MVC 3D build handmatig op je Vero gezet?

MVC 3D als zijnde Real 3D, dus in 2*1080p Full HD (upscaled naar 4k), dat heb ik via Android (Google) TV nog niet voor elkaar kunnen krijgen.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buzzbuzz68
hardware-lover schreef op zondag 22 november 2020 @ 21:43:
[...]

Dan heb je het over SBS of TB 3D, of had jij al de aangepaste MVC 3D build handmatig op je Vero gezet?

MVC 3D als zijnde Real 3D, dus in 2*1080p Full HD (upscaled naar 4k), dat heb ik via Android (Google) TV nog niet voor elkaar kunnen krijgen.
Klopt. De paar die ik gecheckt heb waren TAB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
buzzbuzz68 schreef op zondag 22 november 2020 @ 21:55:
[...]
Klopt. De paar die ik gecheckt heb waren TAB.
Duidelijk. Maar die TAB 3D's worden nu in 2D afgespeeld begrijp ik?

Als je het na starten afspelen handmatig afdwingt op je TV via de 3D knopen op afstandsbediening, dan ziet het er wel 3D uit?

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!
hjs schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 19:31:
[...]
Probeer het regelmatig, nog geen 1x gelukt.
Vanmiddag nog via een browser op mn werk ingelogd om te kijken en dat ging prima.
hardware-lover in "[F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?" 8)7

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buzzbuzz68
hardware-lover schreef op zondag 22 november 2020 @ 22:06:
[...]

Duidelijk. Maar die TAB 3D's worden nu in 2D afgespeeld begrijp ik?

Als je het na starten afspelen handmatig afdwingt op je TV via de 3D knopen op afstandsbediening, dan ziet het er wel 3D uit?
Klopt helemaal. De TV geeft aan dat er 3D signaal is maar schakelt niet om. Na op de 3D knop op de afstandsbediening te drukken wordt de 3D-modus actief. En bij het stoppen idem. Melding dat 3D modus disabled is, maar hij schakelt 3D niet uit. Moet weer op de knop drukken om 3D uit te schakelen. Dat zou niet nodig moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
buzzbuzz68 schreef op maandag 23 november 2020 @ 16:27:
[...]
Klopt helemaal. De TV geeft aan dat er 3D signaal is maar schakelt niet om. Na op de 3D knop op de afstandsbediening te drukken wordt de 3D-modus actief. En bij het stoppen idem. Melding dat 3D modus disabled is, maar hij schakelt 3D niet uit. Moet weer op de knop drukken om 3D uit te schakelen. Dat zou niet nodig moeten zijn.
Volgens mij zit het probleem echt aan de Android (TV) kant, die weet niet wat te doen met SBS en/of TAB 3D, laat staan met het "echte" 3D werk alla MVC.

Ben bang dat je het handmatig moet blijven doen.

Testing, one, two ...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mayco
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19-05 23:03
De CC heeft nu een update beschikbaar als je checkt op updates. Ook de remote heeft een update die je dan kan installeren. Heb nog niet gezien wat er concreet nieuw is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nuevocasa
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 21:36
Mayco schreef op maandag 23 november 2020 @ 18:37:
De CC heeft nu een update beschikbaar als je checkt op updates. Ook de remote heeft een update die je dan kan installeren. Heb nog niet gezien wat er concreet nieuw is.
https://9to5google.com/20...date-200819-015-november/
Deze site meld het ook en heeft ook nog geen specificaties gevonden. Zullen vast vooral bug fixes zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mesmer_
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 28-12-2024
.

[ Voor 99% gewijzigd door Mesmer_ op 23-11-2020 20:22 . Reden: Dubbele post over de update ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Heeft iemand ook al Steam Link geprobeerd op de Chromecast TV? Het draait eigenlijk heel slecht (verbinding valt weg, korrelig beeld, chromecast restart zelfs), terwijl de wifi-verbinding goed is (de test geeft 100Mbit aan) en andere streaming-apps als ziggo en youtube heel stabiel draaien.
Op mijn chromebook in dezelfde ruimte draait Steam Link uitstekend.

Leek me wel leuk om te kunnen gamen via die chromecast.

[ Voor 8% gewijzigd door Palomar op 24-11-2020 08:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
  • Laatst online: 06:02
Nuevocasa schreef op maandag 23 november 2020 @ 18:54:
[...]

https://9to5google.com/20...date-200819-015-november/
Deze site meld het ook en heeft ook nog geen specificaties gevonden. Zullen vast vooral bug fixes zijn.
Er is ook een update voor de afstandsbediening beschikbaar.
Nadat de Chromecast zelf is bijgewerkt. U kunt deze update installeren door naar Instellingen> Systeem> Afstandsbedieningen en accessoires> Chromecast-afstandsbediening te gaan ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Albert020 op 24-11-2020 10:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swtimmer
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 17-06 14:07

swtimmer

Ontrafelt het leven!

HellStorm666 schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 17:15:
Heej all,

Vraagje.
Sinds gisteren de nieuwe chromecast met Google TV in huis en aangesloten.

Ook heb ik een Nest video deurbel.
Deze heb ik destijds gelinkt aan m'n Google account, omdat een Nest account toen al niet meer kon.
Nu is er een Nest app, maar hier krijg ik een error als ik met m'n Google account in log.
Hoe moet ik hier dan inloggen?

Ik wil uiteraard de video feed van de voordeur hebben zodra er iemand aan belt (net als dat mn Google Hub doet).
Niet.... ik snap het ook niet, maar schijnbaar moeten we het allemaal via de voice assistant doen. Je zou toch denken dat hun eigen prime smart HW app gewoon zou werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
Heb nu een 2e CCTV maar het gekke is, deze heeft wel alle instellingen doorlopen en is ook verbonden met internet, Netflix, YouTube werken gewoon maar nu wil ik wat apps downloaden, maar hij blijft hangen op,
In behandeling... installeert de app dus niet, wat gaat hier fout ?

***Edit***
Er was waarschijnlijk iets niet goed gegaan met de setup,
deze even helemaal opnieuw gedaan nu werkt het goed ;)

[ Voor 31% gewijzigd door Albert020 op 24-11-2020 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yorroy
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 19-06 11:15
Even een vraagje voor de Chromecast 2e generatie bezitters in combinatie met KPN iTV casten:
Zijn er meer tweakers die sinds vorige week een probleem hebben met het casten? De titel van het programma komt in beeld maar dan gebeurt er vervolgens niks.
Youtube werkt wel op die chromecast.

Overigens werkt KPN iTV vervolgens wel op een andere TV die voorzien is van de nieuwe Chromecast met Google TV.

Edit: laat ook maar, ik lees nu een topic op het KPN forum dat er een "storing" was afgelopen week. Zou nu opgelost moeten zijn. Vanavond maar even proberen.
https://forum.kpn.com/int...mecast-zwart-beeld-517913

[ Voor 23% gewijzigd door yorroy op 24-11-2020 14:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
Albert020 schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 12:14:
Heb nu een 2e CC maar het gekke is, deze heeft wel alle instellingen doorlopen en is ook verbonden met internet, Netflix, YouTube werken gewoon maar nu wil ik wat apps downloaden, maar hij blijft hangen op,
In behandeling... installeert de app dus niet, wat gaat hier fout ?

***Edit***
Er was waarschijnlijk iets niet goed gegaan met de setup,
deze even helemaal opnieuw gedaan nu werkt het goed ;)
Ik heb dit na de firmware update met mijn huidige CCTV. Zo even kijken of die nu wel gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
Mau_Maus schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 14:44:
[...]

Ik heb dit na de firmware update net mijn huidige CCTV. Zo even kijken of die nu wel gaat.
Dat zou het geweest zijn, had ook net na de setup een update ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
Albert020 schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 15:17:
[...]

Dat zou het geweest zijn, had ook net na de setup een update ;)
Cache legen en herstarten werkte niet.
Ik moest 'Google Play' zoeken in de Apps en 'Alle gegevens wissen' voor het weer apps ging updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thecola
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 07:01
Ik heb vandaag mn chromecast met Google tv ontvangen maar de afstandsbediening wil maar niet pairen met de chromecast.. het scherm blijft hangen op het plaatje dat ik de ‘home’ en ‘back’ buttons moet indrukken. Heb nieuwe batterijen geprobeerd maar geen teken van leven van de afstandsbediening... iemand anders deze ervaring gehad? moet de afstandsbediening sowieso een lichtje laten zien?

toettoett

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Munki
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 08:47
Thecola schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 20:31:
Ik heb vandaag mn chromecast met Google tv ontvangen maar de afstandsbediening wil maar niet pairen met de chromecast.. het scherm blijft hangen op het plaatje dat ik de ‘home’ en ‘back’ buttons moet indrukken. Heb nieuwe batterijen geprobeerd maar geen teken van leven van de afstandsbediening... iemand anders deze ervaring gehad? moet de afstandsbediening sowieso een lichtje laten zien?
Misschien heel stom, maar heb je de batterijen allebei dezelfde kant op? Normaal liggen ze altijd de andere kant op (+ aan de ene kant, - aan de andere kant). Viel mij op dat het bij de Chromecast afstandsbediening niet zo was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22:15
Ik heb het ook een keer gehad dat die de afstandsbediening niet kon koppelen. Vervolgens met mijn smartphone via Bluetooth gezocht en niets te vinden. Vervolgens batterijen er een minuut uit gelaten, er weer in en handmatig in pairings modus gezet en toen was die wel zichtbaar op mijn smartphone. En werd die ook weer gevonden door de ChromeCast. Blijkbaar nog een bug in de afstandsbediening software. Er was toen ook een update beschikbaar en die heb ik geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thecola
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 07:01
Munki schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 20:33:
[...]

Misschien heel stom, maar heb je de batterijen allebei dezelfde kant op? Normaal liggen ze altijd de andere kant op (+ aan de ene kant, - aan de andere kant). Viel mij op dat het bij de Chromecast afstandsbediening niet zo was.
Dat was erg slordig geweest, nee dat was het niet gelukkig!

Ik heb de remote ge’factoryreset’ door de batterijen eruit te halen, de home knop ingedrukt houden en de batterijen er weer in gedaan, eindelijk licht :)

Wel heel apart dat dit nodig was

toettoett

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

Heeft iemand een idee of de Caiway app werkt op de nieuwe Chromecast?

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geerteke
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 17-05-2024
Goedemiddag, ik heb al enkele dagen een Google TV ,werkt perfet, supertevreden. Maar de google play store app staat er niet op (en krijg ik ook niet gevonden om te installeren. Iemand ? Thx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
-tom-562 schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 22:03:
Heeft iemand een idee of de Caiway app werkt op de nieuwe Chromecast?
Ze hebben geen versie specifiek voor Android/Google TV.

Mogelijk is de tablet versie bruikbaar, al zal deze vwb bediening mogelijk niet ideaal bij gebruik zijn, kwestie van proberen. Zoek op: CAIWAY TV Tablet_v2.17

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordanfreak
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 05:24
geerteke schreef op woensdag 25 november 2020 @ 13:32:
Goedemiddag, ik heb al enkele dagen een Google TV ,werkt perfet, supertevreden. Maar de google play store app staat er niet op (en krijg ik ook niet gevonden om te installeren. Iemand ? Thx.
gewoon google assistent roepen " open google play store"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geerteke
jordanfreak schreef op woensdag 25 november 2020 @ 15:00:
[...]

gewoon google assistent roepen " open google play store"
Bedankt, maar waar moet ik dat in roepen, mijn google mini staat in andere kamer....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geerteke
geerteke schreef op woensdag 25 november 2020 @ 16:47:
[...]

Bedankt, maar waar moet ik dat in roepen, mijn google mini staat in andere kamer....
En op mijn nvidia shield (ook android tv) kan je de app gewoon installeren, dit lukt sus niet op de google tv denk ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buzzbuzz68
geerteke schreef op woensdag 25 november 2020 @ 16:47:
[...]

Op de afstandsbediening de zwarte knop ingedrukt houden en dan de opdracht roepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wessel0101
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 16-06 22:24
Ik heb een usb c hub aangesloten met ethernet, weet iemand waarom hij nog steeds de wifi pakt? Ook als ik wifi uitzet. De ethernet lampjes branden gewoon

Wesselkoning schreef op woensdag 25 november 2020 @ 20:04:
Ik heb een usb c hub aangesloten met ethernet, weet iemand waarom hij nog steeds de wifi pakt? Ook als ik wifi uitzet. De ethernet lampjes branden gewoon
Ik heb dat ook gehad, heb de Chromecast terug gezet naar fabrieksinstellingen, toen werkte het wel.

Maar niet iedere hub werkt wennen goed

Hoe kan je zien of er voor een bepaalde App een update is?

• geerteke
Anoniem: 238992 schreef op donderdag 26 november 2020 @ 07:13:
Via de google app store....die er niet op staat ( zie hoger)
Workaround : even op de ronde knop ( afstandsbediening) drukken op de app zelf. Dan krijg je keuzemenu waar je kan updaten...

• Converted007
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 02-06 23:47
Is er al meer nieuws ivm de npo app die niet altijd goed werkt? Ik zie dat er nog altijd geen update is...

• Mau_Maus
  • Niet online
Anoniem: 238992 schreef op donderdag 26 november 2020 @ 07:13:
Ik zelf geef de voorkeur aan een snelkoppeling maken:
Mau_Maus in "Google Chromecast & Google TV- Ervaringen & discussie Deel 2"

• Stalensnuitje
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 19-06 19:49
Ik ontwijk de NPO-app op dit moment eigenlijk een beetje, vanwege het constante crashen wanneer je een programma zoekt. In plaats daarvan zoek ik de programma's dan op in de TV guide van de Ziggo app. Het grootste nadeel (behalve dat je precies de uitzenddatum en -tijd moet weten) is dat het geluid nét niet synchroon loopt. Irritant genoeg om het elke keer weer te zien voor mij iig ;) Heeft iemand anders dat ook? Bij bv. Netflix zie ik dit niet, dus ik kan niet op m'n tv/versterker een generieke vertragingscorrectie invoeren voor de CCTV.

geerteke schreef op donderdag 26 november 2020 @ 07:56:
[...]

Via de google app store....die er niet op staat ( zie hoger)
Workaround : even op de ronde knop ( afstandsbediening) drukken op de app zelf. Dan krijg je keuzemenu waar je kan updaten...
Dank je wel

• PaPi36
  • Laatst online: 19-06 12:56
Wie weet de beste app om video te kijken die op mijn Synology staat?
Heb verschillende dlna players geprobeerd maar die zien de synology niet staan

Update....
Ben er al achter..... VLC player doet wat ik nodig heb.
Moest blijkbaar zoeken op video player app en niet op dlna player app.
Kodi en plex moet je mappen koppelen maar dat lukte mij niet.
VLC player ziet gewoon de gedeelde mappen in het netwerk

[ Voor 47% gewijzigd door PaPi36 op 26-11-2020 13:57 ]

• Joarie
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 07:21
Stalensnuitje schreef op donderdag 26 november 2020 @ 11:51:
Ik ontwijk de NPO-app op dit moment eigenlijk een beetje, vanwege het constante crashen wanneer je een programma zoekt. In plaats daarvan zoek ik de programma's dan op in de TV guide van de Ziggo app. Het grootste nadeel (behalve dat je precies de uitzenddatum en -tijd moet weten) is dat het geluid nét niet synchroon loopt. Irritant genoeg om het elke keer weer te zien voor mij iig ;) Heeft iemand anders dat ook? Bij bv. Netflix zie ik dit niet, dus ik kan niet op m'n tv/versterker een generieke vertragingscorrectie invoeren voor de CCTV.
Ja, die heb ik ook (NAD versterker optisch aangesloten aan de TV). Nog geen workaround gevonden.
PaPi36 schreef op donderdag 26 november 2020 @ 13:48:
Ik werk gewoon met Kodi. Daarmee kun je gewoon een shared folder koppelen.

The chances of being killed by a cow are low but never 0%. 1x Venus-E 5.12 kW, FW151. 3-fasen. HW P1.

• Mau_Maus
  • Niet online
PaPi36 schreef op donderdag 26 november 2020 @ 13:48:

Update....
Ben er al achter..... VLC player doet wat ik nodig heb.
Moest blijkbaar zoeken op video player app en niet op dlna player app.
Kodi en plex moet je mappen koppelen maar dat lukte mij niet.
VLC player ziet gewoon de gedeelde mappen in het netwerk
Ik gebruik ook Kodi. Al zit ik ook altijd te klooien met SMB & DNLA, maar lukt altijd wel...
Eventueel bestaat DS Video ook voor Google TV.
Mau_Maus schreef op donderdag 26 november 2020 @ 14:24:
[...]
Ik gebruik ook Kodi. Al zit ik ook altijd te klooien met SMB & DNLA, maar lukt altijd wel...
Eventueel bestaat DS Video ook voor Google TV.
Er bestaat ook nog zoiets als het NFS protocol, maar DS Video zou misschien ook gewoonweg kunnen volstaan ja ;)

Testing, one, two ...

• PaPi36
  • Laatst online: 19-06 12:56
Dank allen..... DS Video heb ik niet zo de voorkeur voor vanwege de login.....moet mij wellicht eens echt gaan inlezen op samba e.d.. Gelukkig werkt de VLC player voor nu goed.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joarie
Ik heb SMB nooit echt lekker aan de praat gekregen. Voor mij werkte een Shared Folder + NFS een stuk makkelijker en dan was er ook geen login nodig.

Mijn link bijv in Kodi is gewoon:
code:
1
nfs://192.168.1.100/volume1/Media/Films

The chances of being killed by a cow are low but never 0%. 1x Venus-E 5.12 kW, FW151. 3-fasen. HW P1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bird-of-prey
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 06-05 21:41
Gisteren mijn Chromecast met Google TV ontvangen. De eerste indruk is erg goed :)
De laatste update werd er tijdens de installatie ook gelijk opgezet.

Ik kan helaas de "Apps only mode" nergens vinden. Wanneer ik naar mijn account instellingen ga dan hoort "Apps only mode" tussen "Google Assistant" en "Remove/Verwijder" te staan. Maar bij mijn account is er dus niets te zien...
Zijn er meer mensen met dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_Br
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 05-12-2020
Hey,

ik geef de voorkeur aan toepassingen met ethernetkabel boven wifi als het kan, ook zo voor mijn Chromecast. Als ik de tabel bekijk, dan heeft iedere versie van Chromecast de mogelijkheid om wifi links te laten liggen en te streamen via ethernet. Ik heb dit onlangs gezien op een foto van versie Chromecast Ultra. De ethernetkabel wordt in de adapter geplugd en stuurt dus blijkbaar via de stroomkabel zijn data door naar de Chromecast (foto 1)

Ik heb nu de laatste nieuwe 'Chromecast with Google TV' gekocht maar was teleurgesteld dat er een gewone adapter bijgeleverd was. Dus niet met de mogelijkheid om er een netwerkkabel in te steken. Jammer.

Is het mogelijk om zo'n adapter aan te schaffen? Zoja, iemand een idee waar?

Ik heb recent ook gevonden dat er zo'n apparte module bestaat om uw ethernetkabel toe te voegen (zie foto2). Ben nog op zoek waar ik dit kan aanschaffen, maar lijkt me ook een oplossing die te overwegen is.

Mvg, Peter.

Foto1:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/k1El230J1KfKUMyfSFM5qmpr_q8=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Sb7KmqIUpy4TvP5UWNe5FvJk.jpg?f=user_large

Foto2:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eme2RkVyWZbyAvN2_7o84tIhOQU=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/5AkXodhmGoylHZ3x2uAnrbFG.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JdJtA
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 08:50
Peter_Br schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 10:58:
Hey,

ik geef de voorkeur aan toepassingen met ethernetkabel boven wifi als het kan, ook zo voor mijn Chromecast. Als ik de tabel bekijk, dan heeft iedere versie van Chromecast de mogelijkheid om wifi links te laten liggen en te streamen via ethernet. Ik heb dit onlangs gezien op een foto van versie Chromecast Ultra. De ethernetkabel wordt in de adapter geplugd en stuurt dus blijkbaar via de stroomkabel zijn data door naar de Chromecast (foto 1)

Ik heb nu de laatste nieuwe 'Chromecast with Google TV' gekocht maar was teleurgesteld dat er een gewone adapter bijgeleverd was. Dus niet met de mogelijkheid om er een netwerkkabel in te steken. Jammer.

Is het mogelijk om zo'n adapter aan te schaffen? Zoja, iemand een idee waar?

Ik heb recent ook gevonden dat er zo'n apparte module bestaat om uw ethernetkabel toe te voegen (zie foto2). Ben nog op zoek waar ik dit kan aanschaffen, maar lijkt me ook een oplossing die te overwegen is.

Mvg, Peter.

Foto1:
[Afbeelding]

Foto2:
[Afbeelding]
toon volledige bericht
Ja, het is mogelijk deze functionaliteit via een usb-c hub toe te voegen (even zoeken in dit topic want zijn niet allemaal geschikt). Er is los ook een officiële adapter te koop via de Duitse Google Store maar deze leveren officieel niet naar Nederland.

De op foto 2 getoonde optie in jouw post heeft een micro-USB-aansluiting en geen USB-C dus dat zal in ieder geval niet werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_Br
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 05-12-2020
JdJtA schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 11:10:
[...]

Ja, het is mogelijk deze functionaliteit via een usb-c hub toe te voegen (even zoeken in dit topic want zijn niet allemaal geschikt).
Bedankt voor de tip!
JdJtA schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 11:10:
De op foto 2 getoonde optie in jouw post heeft een micro-USB-aansluiting en geen USB-C dus dat zal in ieder geval niet werken.
Met een adaptertje micro-USB to USB-C vermoed ik wel.
De foto is illustratief bedoeld, maar mocht ik gaan voor deze oplossing kies ik uiteraard een versie met USB-C.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raro007
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 11-11-2024
Hi ik heb een vraag: kan je een Bluetooth muis keyboard aansluiten om te bedienen?
Ik wil soms ook in de woonkamer gamen en zocht een tijd naar een shield.. Maar om 200+ te gaan betalen om soms op te gamen lijkt mij extreem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuevocasa
raro007 schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 12:53:
Hi ik heb een vraag: kan je een Bluetooth muis keyboard aansluiten om te bedienen?
Ik wil soms ook in de woonkamer gamen en zocht een tijd naar een shield.. Maar om 200+ te gaan betalen om soms op te gamen lijkt mij extreem.
Ja, dat kan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edhollan
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-06 19:45
Vraag ?
Heb nu een Apple TV.
Is het interessant om over te stappen naar de Chromecast.
Kijk hoofdzakelijk naar YouTube Netflix Nlziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hebben jullie het ook dat het geluid niet altijd synchroon loopt?

Dan bedoel ik in de Ziggo App

[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 238992 op 27-11-2020 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepperoni
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22:54
edhollan schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 13:43:
Vraag ?
Heb nu een Apple TV.
Die dingen die jij noemt gaan helemaal prima op de cc. Weet niks van de Apple TV maar als je er tevreden mee bent lijkt het me niet veel toevoegen. Als het een oudere is en hij begint traag te worden is het wel een goede keus voor die dingen die je noemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stalensnuitje
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 19-06 19:49
Anoniem: 238992 schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 13:47:

Ja, dat schreef ik hier. Nog geen oplossing voor gevonden though.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twister112
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 11-06 07:14
Anoniem: 238992 schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 13:47:

Ja dat was mij ook al opgevallen :*).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

Ik heb de nieuwe Chromecast vanavond in gebruik genomen. Wat een fijn ding, de afstandsbediening is echt een toevoeging. Het werkt allemaal feilloos en snel.

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• emil_406
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 15-06 15:30
edhollan schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 13:43:
Vraag ?
Heb nu een Apple TV.
Een Apple product de deur uit doen een een Google product er voor terughalen? No brainer. Meteen doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emil_406
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 15-06 15:30
raro007 schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 12:53:
En ook stadia draait prima op de google tv. Even een bluetooth controller verbinden (bijvoorbeeld een Xbox controller) en je kunt gamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

emil_406 schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 00:04:
[...]

En ook stadia draait prima op de google tv. Even een bluetooth controller verbinden (bijvoorbeeld een Xbox controller) en je kunt gamen.
Ik heb vorige week mijn Xbox one s verkocht inclusief 2 controllers :') had er beter 1 kunnen houden dus :p

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leen Bakker
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 10-06 18:23
Is er een mogelijkheid om met de AB te "zappen" als je gewoon TV kijkt dus niet via Ziggo Go?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19-06 10:59
Grolsch schreef op woensdag 18 november 2020 @ 20:28:
Ik probeer met m'n laptop mijn bureaublad uit te breiden naar een TV dmv de chromecast.

Op zich een bekend truukje als ik alle tutorials mag geloven, komt allemaal neer op onderstaande:

https://cybertalk.nl/chromecast-als-2e-scherm/

Bij deze stappen gaat het verkeerd

[...]

Ik klik op detecteren, maar er gebeurt inderdaad niets en hij maakt al helemaal geen 2e scherm aan.
Ook krijg ik dus niet de optie verbinden met VGA.

Herkent iemand dit :?

Laptop is een Microsoft Surface Laptop 3 met Windows 10 Pro

Uiteindelijk lukt het me wel via chrome>casten om m'n bureaublad te delen, maar ik wil m'n bureaublad uitbreiden (2e scherm)
toon volledige bericht
Heeft iemand voor mij de gouden tip op bovenstaande werkende te krijgen :?

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joarie
Leen Bakker schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 14:02:
Is er een mogelijkheid om met de AB te "zappen" als je gewoon TV kijkt dus niet via Ziggo Go?
Niet dat ik gemerkt heb. Wellicht dat met een button-remapper app het wel voor elkaar te krijgen is. De vraag is alleen "waarom zou je het willen??"

Lees: hier kijken we alleen maar via de Ziggo app aangezien het veel makkelijker en sneller werkt dan zappen via de CI+-module.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
emil_406 schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 00:04:
[...]

Stadia hier ook geïnstalleerd, laatste versie, werkt perfect, Xbox Controller gekoppeld en spelen ;)

[ Voor 25% gewijzigd door Albert020 op 28-11-2020 18:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raro007
Albert020 schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 17:46:
[...]

Stadia hier ook geïnstalleerd, laatste versie, werkt perfect, Xbox Controller gekoppeld en spelen ;)
Ik wil toetsenbord eigenlijk.. Hou niet van controller te veel gedoe voor pc spelen.
Edit: ik probeer via fnac.com 1 te kopen maar bij landen staat Nederland niet tussen...

[ Voor 12% gewijzigd door raro007 op 28-11-2020 19:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Munki
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 08:47
raro007 schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 19:17:
[...]

Ik wil toetsenbord eigenlijk.. Hou niet van controller te veel gedoe voor pc spelen.
Edit: ik probeer via fnac.com 1 te kopen maar bij landen staat Nederland niet tussen...
Dit is echt al zovaak gemeld: Pays-Bas (dat is Nederland in het Frans)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• raro007
Munki schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 21:14:
[...]

Dit is echt al zovaak gemeld: Pays-Bas (dat is Nederland in het Frans)
Ow OK sorry nooit gewist... Dan zou het misschien handig zijn, dat het ook staat bij de start post?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
raro007 schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 21:31:
[...]
Ow OK sorry nooit gewist... Dan zou het misschien handig zijn, dat het ook staat bij de start post?
Je kunt vragen of ze het hier toe willen voegen: Google Chromecast - Levertijden en prijzen :+

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blueman85
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 23:53
Albert020 schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 17:46:
[...]

Hoe heb je dit voor elkaar gekregen? Stadia word toch pas officieel ondersteund in 2021?

Just an ordinary guy with interest in smarthome products, phones, cars, people, and living life to the fullest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
blueman85 schreef op zondag 29 november 2020 @ 19:10:
[...]

Hoe heb je dit voor elkaar gekregen? Stadia word toch pas officieel ondersteund in 2021?
Dit kun je zo op YouTube vinden, is niet zo moeilijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07:36

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Deze is wellicht leuk om aan te sluiten op de Chromecast met Google TV:

https://www.amazon.de/-/nl/dp/B07WNTM6MD

USB Hub, met ingebouwde ethernetpoort, kaartlezer en HDMI slot :)

[ Voor 4% gewijzigd door Jorgen op 30-11-2020 05:29 ]

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jorgen schreef op maandag 30 november 2020 @ 01:01:
Deze is wellicht leuk om aan te sluiten op de Chromecast met Google TV:

https://www.amazon.de/-/nl/dp/B07WNTM6MD

USB Hub, met ingebouwde ethernetpoort, kaartlezer en HDMI slot :)
Ik heb deze https://www.amazon.nl/dp/B07RLNXWNB
Werkte goed, maar krijg nu mijn internet niet meer goed.
Het lukt me gewoon niet om bedraad internet weer actief te krijgen.
Chromecast geheel gereset, heeft iemand een goed idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 238992 schreef op maandag 30 november 2020 @ 13:11:
[...]

Ik heb deze https://www.amazon.nl/dp/B07RLNXWNB
Werkte goed, maar krijg nu mijn internet niet meer goed.
Ik moest de utp kabel even losmaken , nu ziet de Chromecast niet meer de bedrade aansluiting.
Het lukt me gewoon niet om bedraad internet weer actief te krijgen.
Chromecast geheel gereset, heeft iemand een goed idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steefmeister
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 19-06 16:14
Ik heb van het weekend de ChromeCast / Google TV mogen ontvangen.

Een uurtje geleden heb ik hem aangesloten en het installeren ging eigenlijk zonder issues. Netflix, Prime, Kodi zijn allemaal geïnstalleerd zonder issues.

Mijn ouders komen af en toe opletten op de kleine en willen dan via de Ziggo app op de telefoon casten naar de Chromecast. Toen ik dat zojuist probeerde merkte ik dat ik geen Cast symbooltje kreeg in de app (samsung galaxy s10e). Dat was niet eens zo gek, want ik was op de telefoon opeens niet meer met de wifi verbonden.

Reden: kan geen ip adres verkrijgen. Dit was ook het geval op mijn werk telefoon (iphone 8 ). Vervolgens heb ik de CC van de stroom gehaald en even een tijdje gewacht. Daarna was ik wel in staat om de telefoons weer te laten verbinden met mijn wifi netwerk.

Chromecast weer aangezet en binnen de kortste keren hadden beide telefoons weer geen verbinding meer met het wifi netwerk, omdat ze geen ip adres konden verkrijgen. Zonder CC ingeschakeld, kan ik zonder problemen apparaten toevoegen op het wifi netwerk, met dan worden ze stuk voor stuk eruit geknald.

Helaas heb ik het nog niet goed verder kunnen troubleshooten, maar ik vroeg me af of meerdere mensen het soortgelijke probleem hebben (gehad)?

Het AP (Devolo) hangt op ongeveer 3 meter van de CC en heeft geen enkele issues gehad met andere apparaten tot nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Steefmeister schreef op maandag 30 november 2020 @ 14:22:
Ik heb van het weekend de ChromeCast / Google TV mogen ontvangen.

Een uurtje geleden heb ik hem aangesloten en het installeren ging eigenlijk zonder issues. Netflix, Prime, Kodi zijn allemaal geïnstalleerd zonder issues.

Mijn ouders komen af en toe opletten op de kleine en willen dan via de Ziggo app op de telefoon casten naar de Chromecast. Toen ik dat zojuist probeerde merkte ik dat ik geen Cast symbooltje kreeg in de app (samsung galaxy s10e). Dat was niet eens zo gek, want ik was op de telefoon opeens niet meer met de wifi verbonden.

Reden: kan geen ip adres verkrijgen. Dit was ook het geval op mijn werk telefoon (iphone 8 ). Vervolgens heb ik de CC van de stroom gehaald en even een tijdje gewacht. Daarna was ik wel in staat om de telefoons weer te laten verbinden met mijn wifi netwerk.

Chromecast weer aangezet en binnen de kortste keren hadden beide telefoons weer geen verbinding meer met het wifi netwerk, omdat ze geen ip adres konden verkrijgen. Zonder CC ingeschakeld, kan ik zonder problemen apparaten toevoegen op het wifi netwerk, met dan worden ze stuk voor stuk eruit geknald.

Helaas heb ik het nog niet goed verder kunnen troubleshooten, maar ik vroeg me af of meerdere mensen het soortgelijke probleem hebben (gehad)?

Het AP (Devolo) hangt op ongeveer 3 meter van de CC en heeft geen enkele issues gehad met andere apparaten tot nu.
toon volledige bericht
SaittamW in "Google Chromecast & Google TV- Ervaringen & discussie Deel 2"

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steefmeister
Thanks. Ik heb de optie uitgezet in de Google Home app. Ik heb ook een Google Nest Mini, ik las in de reactie van @SaittamW dat hij nog issues met deze heeft wanneer hij die aanzet.

Zodra ik thuis ben ga ik checken of het voor nu is opgelost bij mij inclusief een werkende Nest mini.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07:36

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Is dit een terugkerend probleem?

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaittamW
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 17-06 19:13
Steefmeister schreef op maandag 30 november 2020 @ 14:55:
[...]

Thanks. Ik heb de optie uitgezet in de Google Home app. Ik heb ook een Google Nest Mini, ik las in de reactie van @SaittamW dat hij nog issues met deze heeft wanneer hij die aanzet.

Zodra ik thuis ben ga ik checken of het voor nu is opgelost bij mij inclusief een werkende Nest mini.
Helaas maakte het voor mij weinig uit. Ik kon of de nest mini niet gebruiken of de nieuwe Chromecast niet. Combi laat de router crashen. Aparte is dat als ik beide connect met twee verschillende routers (router en router welke fungeert als AP) blijft de boel wel draaien.. beide op één router (welke als AP fungeert) levert een probleem op, waardoor je geen ip-adres krijgt of valt wifi zelfs geheel weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steefmeister
SaittamW schreef op maandag 30 november 2020 @ 17:36:
[...]

Helaas maakte het voor mij weinig uit. Ik kon of de nest mini niet gebruiken of de nieuwe Chromecast niet. Combi laat de router crashen. Aparte is dat als ik beide connect met twee verschillende routers (router en router welke fungeert als AP) blijft de boel wel draaien.. beide op één router (welke als AP fungeert) levert een probleem op, waardoor je geen ip-adres krijgt of valt wifi zelfs geheel weg.
Yup soortgelijk issue hier. Ik kan door de aanpassing wel gebruik maken van CCGTV en heb nu wifi op de telefoons. De Nest mini kan nu met geen mogelijkheid meer verbinding maken met hetzelfde wifi netwerk.

Pas nadat ik de Nest terug had gezet naar fabrieksinstellingen en een 'ander' ssid kon toewijzen deed hij het weer.

Echt bizar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob Popcorn
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08:48

Bob Popcorn

Plop!

Is het iemand al gelukt om RD Client te sideloaden? :) Gisteren de CCTV geinstalleerd en ben erg tevreden over de prestaties, echter kan ik de Remote Desktop client van Microsoft niet vinden in de "store", deze is nog niet geschikt gemaakt voor de CCTV.

Kan niet stoppen met ontploffen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ananas_NL
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 22:55
Vraagje, ik wil de chromecast tv kopen om tv op te kijken. Nu heb ik via via inlog codes voor zowel ziggo go als tmobile thuis. Hoe is het om hiermee live voetbal te kijken? Ik heb een LG c9 met ingebouwde apple tv maar vind voetbal streamen vanaf mijn iPhone naar de tv niet echt top kwaliteit. Dit heeft natuurlijk te maken met dat het live is maar is dit beter met de nieuwe chromecast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuevocasa
Ananas_NL schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 09:22:
Vraagje, ik wil de chromecast tv kopen om tv op te kijken. Nu heb ik via via inlog codes voor zowel ziggo go als tmobile thuis. Hoe is het om hiermee live voetbal te kijken? Ik heb een LG c9 met ingebouwde apple tv maar vind voetbal streamen vanaf mijn iPhone naar de tv niet echt top kwaliteit. Dit heeft natuurlijk te maken met dat het live is maar is dit beter met de nieuwe chromecast?
De kwaliteit ligt meer aan de bron dan aan het apparaat waar je het op afspeelt. Als de stream van hoge kwaliteit is zal het er goed uit zien op de Chromecast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Laatst online: 19-06 14:24
Steefmeister schreef op maandag 30 november 2020 @ 14:55:
[...]

Wat heb je eigenlijk precies uitgezet? Want in de gelinkte reactie en het Tweakers artikel zie ik geen instelling genoemd die je zou kunnen uitschakelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ananas_NL
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 22:55
Nuevocasa schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 10:00:
[...]

De kwaliteit ligt meer aan de bron dan aan het apparaat waar je het op afspeelt. Als de stream van hoge kwaliteit is zal het er goed uit zien op de Chromecast.
Hoe bedoel je dit precies? Is de kwaliteit via de chromecast dan hoger omdat de app van ziggo daar zelf op staat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Steefmeister
Jazco2nd schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 10:14:
[...]

Wat heb je eigenlijk precies uitgezet? Want in de gelinkte reactie en het Tweakers artikel zie ik geen instelling genoemd die je zou kunnen uitschakelen?
Wat in de eerste reactie genoemd wordt:

Klik

Gisteravond heb zonder issues naar de Chromecast (ziggo app gesideload) kunnen kijken, ik merkte wel dat mijn telefoon (s10e) continu van het wifi netwerk werd afgegooid. Wanneer ik dus zou casten vanaf mijn telefoon, dan zou ik zeker issues meemaken.

Ik heb voor kerst eens een andere router op de verlanglijst gezet, hopelijk kan dat oplossing bieden. Dat is toch eigenlijk geen overbodige luxe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weswyp
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 00:07
Ik moet zeggen dat mijn Chromecast regelmatig zijn verbinding verliest met het WiFi-netwerk. Aan de positie van het apparaat kan het niet liggen. Dit is op dezelfde plek als mijn oude Chromecast en de Ubiquiti Amplify staat er een metertje vanaf. Mijn oude Chromecast had geen last van wegvallen verbinding.

Ik merk het bij het kijken van Netflix en het casten van films vanaf mijn laptop via videostream. Ik heb al genoeg kabels liggen en heb dus geen zin om daar nu nog een ethernetadapter aan te gaan koppelen. Hopelijk wordt dit verholpen met toekomstige updates...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nuevocasa
Ananas_NL schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 10:36:
[...]

Hoe bedoel je dit precies? Is de kwaliteit via de chromecast dan hoger omdat de app van ziggo daar zelf op staat?
Als Ziggo een stream met lage kwaliteit aanbied dan maakt het niet uit op wat voor apparaat je het afspeelt. De nieuwe CC kan heel goed beeld geven, maar als dus Ziggo een stream met lage kwaliteit levert zal het op de CC niet beter zijn. Het zal in ieder geval niet aan de Chromecast liggen, het is alleen geen zekerheid dat het beter zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joarie
Weswyp schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 11:05:
Ik moet zeggen dat mijn Chromecast regelmatig zijn verbinding verliest met het WiFi-netwerk. Aan de positie van het apparaat kan het niet liggen. Dit is op dezelfde plek als mijn oude Chromecast en de Ubiquiti Amplify staat er een metertje vanaf. Mijn oude Chromecast had geen last van wegvallen verbinding.

Ik merk het bij het kijken van Netflix en het casten van films vanaf mijn laptop via videostream. Ik heb al genoeg kabels liggen en heb dus geen zin om daar nu nog een ethernetadapter aan te gaan koppelen. Hopelijk wordt dit verholpen met toekomstige updates...
Hier geen verbindingsproblemen met wifi als ik via Kodi of Youtube zaken bekijk. Hier hangt hij op een meter afstand van een Ubiquiti AC Pro. Heb hem wel in de instellingen van de controller een fixed IP gegeven.

Wat ik wel merk is dat bij ons soms in de Ziggo TV app het beeld blijft hangen maar het geluid wel doorloopt. Dit wordt dan verholpen door eventjes van zender te verwisselen.

Pagina: 1 ... 8 ... 59 Laatste

Let op:
Dit topic is voor alle mediaspelers / streamingdevices van Google: de Chromecast, Chromecast with Google TV en TV Streamer.

Discussie over illegale functionaliteit, of daarnaar linken is uitdrukkelijk niet toegestaan.
Een beetje schimmig, is gewoon schimmig.
Twijfel? Zie Het algemeen beleid #verbodencopyright

Gelieve dit topic niet meer te gebruiken voor 'bestel hier en daar', want daarvoor hebben wij Google Chromecast/TV/Streamer Levertijden en prijzen ;)