• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 01:42

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Modbreak:'Gratis apps' is 1 ding, maar het omzeilen van een geoblock t.b.v. bekijken van content die licenties heeft voor een specifiek land/continent gaan we uiteraard niet bespreken, 'nuff said ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Michael Knight op 12-11-2020 16:05 ]

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

• T-Junkie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-04-2024

T-Junkie

user brain not connected...

Heeft iemand die de Chromecast via store.google.de heeft besteld en waarvan de bestelling bij DHL stopte nog iets ontvangen? (DHL heeft gegevens ontvangen, maar verder veranderd er niks)

Ik heb de Nederlandse Chromecast helpdesk gebeld, maar die gaven aan te werken voor het store.google.com gedeelte. En die kunnen wel een mail sturen naar de Duitse afdeling. Maar daarna blijft het stil.

Via de Chat van de NLse website kom je ook weer bij .com van de store gedeelte. En dan gebeurd er niks.

De telefonische helpdesk van de Duitse store is dicht i.v.m. de pandemie.

Maar heb op 29 oktober gechat (in het Engels) met de Duitse afdeling. En daar een Support Case aangemaakt. Ze gingen het dan navragen bij hun verzender. Maar tot nu toe nog niks meer van gehoord. En geen verandering gezien bij de bestelling of de DHL site. En ik kon de bestelling niet via de medewerker annuleren. "Want hij was al verzonden".

Ik wil morgen of zaterdag nog een keer gaan chatten. En navraag doen naar hun onderzoek bij de verzendpartij. Maar heb mijn twijfels of daar iets uitkomt.

En anders ga ik de creditcard betaling betwisten via de creditcard maatschappij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nuevocasa
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 05-06 19:15
T-Junkie schreef op donderdag 12 november 2020 @ 23:15:
Heeft iemand die de Chromecast via store.google.de heeft besteld en waarvan de bestelling bij DHL stopte nog iets ontvangen? (DHL heeft gegevens ontvangen, maar verder veranderd er niks)

Ik heb de Nederlandse Chromecast helpdesk gebeld, maar die gaven aan te werken voor het store.google.com gedeelte. En die kunnen wel een mail sturen naar de Duitse afdeling. Maar daarna blijft het stil.

Via de Chat van de NLse website kom je ook weer bij .com van de store gedeelte. En dan gebeurd er niks.

De telefonische helpdesk van de Duitse store is dicht i.v.m. de pandemie.

Maar heb op 29 oktober gechat (in het Engels) met de Duitse afdeling. En daar een Support Case aangemaakt. Ze gingen het dan navragen bij hun verzender. Maar tot nu toe nog niks meer van gehoord. En geen verandering gezien bij de bestelling of de DHL site. En ik kon de bestelling niet via de medewerker annuleren. "Want hij was al verzonden".

Ik wil morgen of zaterdag nog een keer gaan chatten. En navraag doen naar hun onderzoek bij de verzendpartij. Maar heb mijn twijfels of daar iets uitkomt.

En anders ga ik de creditcard betaling betwisten via de creditcard maatschappij.
toon volledige bericht
Er is voor dit soort dingen een aparte topic. Daar is dit meerdere keren besproken ;)

Google Chromecast - Levertijden en prijzen

Ik heb m'n geld teruggekregen. Je kunt ook een chat starten in Engels UK. Verwijzen naar je chat nummer en vragen of ze je op de hoogte houden. Ik kreeg in het begin om de dag een mail dat er nog niks te melden was. Uiteindelijk dus m'n geld teruggekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lionels
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05-06 15:59
Heeft er nog iemand gemerkt dat de batterijen van de afstandsbediening heel snel leeg gaan?
op nog geen maand waren de stock batterijen plat. En mijn duracels zijn ondertussen ook al voor 75% leeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joarie
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 15:34
lionels schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 09:06:
Heeft er nog iemand gemerkt dat de batterijen van de afstandsbediening heel snel leeg gaan?
op nog geen maand waren de stock batterijen plat. En mijn duracels zijn ondertussen ook al voor 75% leeg.
Nog geen last van. Ik had wel meteen bij de installatie vorige maand een update van de afstandbediening gedaan die klaarstond.

The chances of being killed by a cow are low but never 0%. 1x Venus-E 5.12 kW, FW151. 3-fasen. HW P1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
hjs schreef op zondag 8 november 2020 @ 11:13:
[...]
Ik heb deze app nu geinstalleerd, maar hij lust mijn inlog niet voor F1 TV.
"credentials rejected by f1.com" oid meld hij.

Ik weet zeker dat de inlog goed is, wat zie ik over het hoofd?
Het probleem was even weg, maar inmiddels weer terug: The_Admin in "[F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?"

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twapee12
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 05-11-2023
Barryvdh schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 12:41:
[...]

Wat is jullie verwachtte verzenddatum? Ik heb ook al tijdje terug besteld maar wordt idd ook 3 november verzonden. Benieuwd of ze die datum nu gewoon als 'op voorraad' tonen.
Sorry voor de late reactie. De Chromecast kwam gewoon op de vooraf aangegeven datum (4-11) binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Probeer het regelmatig, nog geen 1x gelukt.
Vanmiddag nog via een browser op mn werk ingelogd om te kijken en dat ging prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lunaticc
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 27-05 16:48
Gisteren besloot mijn Chromecast zichzelf uit het niets (Spotify stond aan op de achtergrond) te resetten naar fabrieksinstellingen :( Had dit vlak na het set-up proces ook twee keer en gehoopt dat het daarbij zou blijven, maar helaas. Ik kan er verder ook niks over vinden dus ik ben bang dat ik een defecte unit te pakken heb :/ Besteld bij de Franse FNAC, eens kijken hoe hun retourbeleid is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lisa1994
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 15-04 17:38
Wat kan ik doen tegen het springen naar een groen scherm met dolby vision in beeld? Dan kan je alleen de tv nog uitzetten om deze weer te herstarten. Audio loopt dan wel door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
PaPi36 schreef op donderdag 12 november 2020 @ 15:09:
[...]
Thanks....even geprobeerd maar is helaas een beetje buggy. De navigatie verloor het highlighten van de buttons en dan zie je niet meer waar je bent om iets te kunnen kiezen. Heb het er maar weer af gehaald. Op zich wel een goede oplossing voor wat ik zoek.
Is dit misschien wat voor je? https://play.google.com/s....applications&hl=nl&gl=US
Zet deze als eerste keuze in je app rij en dan nog één extra click?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaPi36
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09:02
hardware-lover schreef op zaterdag 14 november 2020 @ 19:38:
[...]

Is dit misschien wat voor je? https://play.google.com/s....applications&hl=nl&gl=US
Zet deze als eerste keuze in je app rij en dan nog één extra click?
het proberen waard, thanks....benieuwd hoe het uitpakt want het lijkt geen launcher vervanging.
Kan er alleen wel heel weinig over vinden en blijkbaar ook niemand een review gegeven.
In de basis zou ik de default launcher gebruiken maar simpelweg met meer ruimte voor de geïnstalleerde apps iconen.
De content lanes voor bv laatst gespeelde netflix content is er handig op het home screen en zou ik niet willen missen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
PaPi36 schreef op zaterdag 14 november 2020 @ 20:01:
[...]
het proberen waard, thanks....benieuwd hoe het uitpakt want het lijkt geen launcher vervanging.
Kan er alleen wel heel weinig over vinden en blijkbaar ook niemand een review gegeven.
In de basis zou ik de default launcher gebruiken maar simpelweg met meer ruimte voor de geïnstalleerde apps iconen.
De content lanes voor bv laatst gespeelde netflix content is er handig op het home screen en zou ik niet willen missen.
Ik heb hem al geprobeerd, het is niet meer dan een losse app, geen (vervangende) launcher oid.

Dus na starten Google TV stick krijg je je "normale" Home scherm, na starten van de app een totaaloverzicht van je apps.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Munki
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 09:36
Wellicht een stomme vraag, maar weet iemand of het mogelijk is om de nieuwe chromecast direct op een beamer aan te sluiten (met HDMI aansluiting natuurlijk)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuevocasa
Munki schreef op zaterdag 14 november 2020 @ 20:09:
Wellicht een stomme vraag, maar weet iemand of het mogelijk is om de nieuwe chromecast direct op een beamer aan te sluiten (met HDMI aansluiting natuurlijk)?
Kan prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaPi36
hardware-lover schreef op zaterdag 14 november 2020 @ 20:07:
[...]

Ik heb hem al geprobeerd, het is niet meer dan een losse app, geen (vervangende) launcher oid.

Dus na starten Google TV stick krijg je je "normale" Home scherm, na starten van de app een totaaloverzicht van je apps.
Werkt inderdaad heel eenvoudig...nu ook geïnstalleerd en die als eerste in de rij geplaatst. Top tip!
Ik ga er wel vanuit dat Google binnenkort een update doorvoert zodat je alle apps ook in de launcher onder elkaar in rijen kunt plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
PaPi36 schreef op zaterdag 14 november 2020 @ 21:09:
[...]
Werkt inderdaad heel eenvoudig...nu ook geïnstalleerd en die als eerste in de rij geplaatst. Top tip!
Ik ga er wel vanuit dat Google binnenkort een update doorvoert zodat je alle apps ook in de launcher onder elkaar in rijen kunt plaatsen.
Het is met Android TV (de voorloper van Google TV zullen we maar zeggen), ook al jaren het geval, al kun je daar alle geïnstalleerde apps wel op de eerste regel plaatsen. Dus het is twijfelachtig of ze dat werkelijk gaan veranderen.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Munki
Thanks!

Heb ook nog even gegoogled. Ik heb een Optoma beamer en begreep dat de chromecast afstandsbediening deze (nog) niet ondersteund.. Het is mij echter niet helemaal duidelijk wat dit dan zou betekenen. Ik zou dan in ieder geval de beamer niet aan/uit kunnen zetten en de volume kunnen regelen via de afstandsbediening, maar dat vind ik niet zo erg. Het lijkt me echter dat alle andere knoppen gewoon zouden moeten werken aangezien ik daarmee de chromecast aanstuur en niet de gekoppelde device?

[ Voor 12% gewijzigd door Munki op 14-11-2020 21:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dappzor
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 03:06
Zou google nog met zo een internet adapter komen maar dan met usb-c? Ik wil graag bedraad internet voor het gebruik van de steamlink app.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8ZhSo1ZszEwZbr_-igr4DvocqwI=/i/2000632097.jpeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blueman85
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 13:54
Dappzor schreef op zondag 15 november 2020 @ 01:08:
Zou google nog met zo een internet adapter komen maar dan met usb-c? Ik wil graag bedraad internet voor het gebruik van de steamlink app.

[Afbeelding]
Bestaat al ;)
Te koop o.a via de Duitse Google Store

https://store.google.com/...et_adapter_gen_2?hl=de-DE

[ Voor 4% gewijzigd door blueman85 op 15-11-2020 05:04 ]

Just an ordinary guy with interest in smarthome products, phones, cars, people, and living life to the fullest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dappzor
Bedankt! Dat wist ik niet! Kan ik hem gewoon bestellen vanuit Nederland dat je weet? :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• blueman85
Dappzor schreef op zondag 15 november 2020 @ 05:11:
[...]

Bedankt! Dat wist ik niet! Kan ik hem gewoon bestellen vanuit Nederland dat je weet? :)
Nee, de Google Store verzend niet rechtstreeks naar NL adressen. Ik zelf heb familie in Duitsland wonen die het voor mij doorsturen naar mij, maar anders kan jie een doorstuurservice gebruiken die tegen meerprijs je product naar je huis laten afleveren

Just an ordinary guy with interest in smarthome products, phones, cars, people, and living life to the fullest

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dappzor
blueman85 schreef op zondag 15 november 2020 @ 05:13:
[...]

Nee, de Google Store verzend niet rechtstreeks naar NL adressen. Ik zelf heb familie in Duitsland wonen die het voor mij doorsturen naar mij, maar anders kan jie een doorstuurservice gebruiken die tegen meerprijs je product naar je huis laten afleveren
Oke, bedankt! Dan weet ik genoeg. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dappzor schreef op zondag 15 november 2020 @ 01:08:

[Afbeelding]
Moet het specifiek de Google uitvoering zijn?
Tenslotte is er binnen dit topic al een alternatief gedeeld wat ook werkt en gemakkelijk voor Nederland te bestellen is. Is ook nog eens 1Gbit ipv 10/100Mbit, en is nog rijker uitgerust met aansluitingen.

@robertwebbe, duidelijk. Slordig van Google. Blijft staan dat het alternatief toch wat rijker is uitgerust 😉

[ Voor 9% gewijzigd door hardware-lover op 15-11-2020 13:16 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dappzor
hardware-lover schreef op zondag 15 november 2020 @ 11:02:
[...]

Moet het specifiek de Google uitvoering zijn?
Tenslotte is er binnen dit topic al een alternatief gedeeld wat ook werkt en gemakkelijk voor Nederland te bestellen is. Is ook nog eens 1Gbit ipv 10/100Mbit, en is nog rijker uitgerust met aansluitingen.
Toen ik even een paar pagina's terug ging zag ik inderdaad de reactie van Blueice, dat is inderdaad een goed alternatief! En usb poorten zijn altijd handig. Bedankt hoor :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Laatst online: 29-05 21:40
De Google ethernet adapter voor de ChromeCast 2020 kan gewoon gigabit aan. Ik denk dat degene die de specs op de website heeft ingevoerd is gewoon lui is geweest en die van de Ultra heeft gekopieerd. Iemand heeft al een bedrade Speedtest uitgevoerd wat dit bewijst:

Toestemming nodig voor bekijken van YouTube

Op deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.

Bekijk op YouTube
Google Chromecast with Google TV official Ethernet Adapter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 10:57
Vraagje, loont het om te wachten op een Nederlandse versie van de chromecast tv of voldoet een Franse/Duitse ook qua ondersteuning? Ik wil best nog een maandje wachten maar een halfjaar wachten totdat deze in de Benelux te koop is, is eigenlijk te lang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelbs
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 19-01 14:57
Het verbaast me dat er geen Google photo's app voor de Chromecast with Google tv is.
Weet iemand een gratis alternatief om door foto's van Google photo's te browsen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• blueman85
nelbs schreef op zondag 15 november 2020 @ 18:42:
Het verbaast me dat er geen Google photo's app voor de Chromecast with Google tv is.
Weet iemand een gratis alternatief om door foto's van Google photo's te browsen?
Enige alternatief wat ik weet is dat je via je Google Assistentknop kan vragen of ze je foto's kan laten zien van een bepaalde periode/datum

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

emil_406 schreef op woensdag 4 november 2020 @ 21:54:
Vanavond ook een tweede Chromecast met Google tv geïnstalleerd in de keuken. Ook hier weer diverse apps gesideload. Ik blijf me verbazen hoe fijn dat Stadia eigenlijk werkt op deze Chromecast icm een Xbox controller.
Hoe heb je de Xbox controler verbonden met de Chromecast?

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Don Giovanni
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 08-06 23:05
blueman85 schreef op zondag 15 november 2020 @ 19:08:
[...]

Enige alternatief wat ik weet is dat je via je Google Assistentknop kan vragen of ze je foto's kan laten zien van een bepaalde periode/datum
Of 'ouderwets' casten via je telefoon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dappzor
dutchnltweaker schreef op zondag 15 november 2020 @ 17:41:
Vraagje, loont het om te wachten op een Nederlandse versie van de chromecast tv of voldoet een Franse/Duitse ook qua ondersteuning? Ik wil best nog een maandje wachten maar een halfjaar wachten totdat deze in de Benelux te koop is, is eigenlijk te lang.
Ik heb de franse versie , maar staat gewoon in het Nederlands ingesteld, alles werkt perfect. Geen last van regionblock of wat dan ook. Zelfs de nederlandse Ziggo Go app werkt als een tierelier :) denk dat alle EU versies gewoon het zelfde zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dappzor schreef op maandag 16 november 2020 @ 16:43:
[...]
Ik heb de franse versie , maar staat gewoon in het Nederlands ingesteld, alles werkt perfect. Geen last van regionblock of wat dan ook. Zelfs de nederlandse Ziggo Go app werkt als een tierelier :) denk dat alle EU versies gewoon het zelfde zijn.
Werken oké, maar niet volledige ondersteuning door Google voor je land betekent o.a. geen "Pour Vous" (voor jou) aanwezigheid (mocht men dit belangrijk vinden).

Toestemming nodig voor bekijken van YouTube

Op deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.

Bekijk op YouTube
TEST CHROMECAST Google TV : Dans mon TOP 2020

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 238992

blueice85 schreef op zondag 8 november 2020 @ 12:36:
[...]

Ik heb deze dongle er aan gehangen en hiermee werkt ethernet prima: https://www.amazon.nl/gp/...n_title_s00?ie=UTF8&psc=1

Heeft als bijkomend voordeel dat ik een usb stick er aan kan hangen om apps te sideloaden als dat nodig is.
Gebruik je hierbij de door Google meegeleverde adapter of moet je een andere gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blueice85
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 06-06 22:52
Anoniem: 238992 schreef op maandag 16 november 2020 @ 17:41:
[...]

Gebruik je hierbij de door Google meegeleverde adapter of moet je een andere gebruiken?
Ik heb de standaard google lader erbij gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emil_406
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 04-06 18:04
Marzman schreef op maandag 16 november 2020 @ 06:41:
[...]

Hoe heb je de Xbox controler verbonden met de Chromecast?
Bluetooth (je kunt Bluetooth apparaten koppelen via instellingen. Wel je Xbox controller in de pairing-modus zetten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

blueice85 schreef op maandag 16 november 2020 @ 18:07:
[...]

Ik heb de standaard google lader erbij gebruikt.
Dank je wel, sommige hub hebben een zwaardere voeding nodig, vandaar de vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 10:57
hardware-lover schreef op maandag 16 november 2020 @ 17:01:
[...]

Werken oké, maar niet volledige ondersteuning door Google voor je land betekent o.a. geen "Pour Vous" (voor jou) aanwezigheid (mocht men dit belangrijk vinden).

[YouTube: TEST CHROMECAST Google TV : Dans mon TOP 2020]
Nooit of als hij in de Benelux "officieel" uitkomt dan wel een volledige ondersteuning?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ecm.smits
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 14-05 21:18
Heb de chromecast net aan bedraad internet gehangen. Werkt nu perfect. Had met WiFi echt problemen met de stabiliteit

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dutchnltweaker schreef op maandag 16 november 2020 @ 19:51:
[...]
Nooit of als hij in de Benelux "officieel" uitkomt dan wel een volledige ondersteuning?
Your guess is as good as mine ;)

Ik neem aan dat een officiële release hier ook de ondersteuning "voor jou" zal gaan brengen.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Anoniem: 238992 schreef op maandag 16 november 2020 @ 19:07:
[...]
Dank je wel, sommige hub hebben een zwaardere voeding nodig, vandaar de vraag
Correct me if I'm wrong. Dat idee had ik eerst ook, maar volgens mij kwam dat vooral omdat iedereen in het begin die Reddit-post ging napraten die een CCTV vroeg had bemachtigd en een laptopvoeding gebruikte...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ecm.smits schreef op maandag 16 november 2020 @ 20:40:
Heb de chromecast net aan bedraad internet gehangen. Werkt nu perfect. Had met WiFi echt problemen met de stabiliteit
Wat heb je hiervoor gebruikt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mau_Maus schreef op maandag 16 november 2020 @ 21:40:
[...]

Correct me if I'm wrong. Dat idee had ik eerst ook, maar volgens mij kwam dat vooral omdat iedereen in het begin die Reddit-post ging napraten die een CCTV vroeg had bemachtigd en een laptopvoeding gebruikte...
Zijn een aantal filmpjes op internet te vinden die aangeven dat er een zwaardere voeding gebruikt moet worden

YouTube: Maximize Your Chromecasts Full Capabilities

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swtimmer
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 09:23

swtimmer

Ontrafelt het leven!

hardware-lover schreef op maandag 16 november 2020 @ 21:09:
[...]

Your guess is as good as mine ;)

Ik neem aan dat een officiële release hier ook de ondersteuning "voor jou" zal gaan brengen.
Blijft jammer dat die simpele indexatie van Apps die hier uit zijn (Prime, Netflix, Disney+) niet al gewoon werkt. Maar ze zullen wel willen dat ook bepaalde lokale apps (Streamz of NPOstart enzo) het ook doen voordat ze het aan zetten voor ons. Al lees ik op Reddit dat in de VS de indexing voor veel op dit moment ook niet goed werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
Anoniem: 238992 schreef op maandag 16 november 2020 @ 23:57:
[...]

Zijn een aantal filmpjes op internet te vinden die aangeven dat er een zwaardere voeding gebruikt moet worden

Dan zit ik inderdaad fout. Wel gek dat die Anker en Aukey hubs dan zo power hungry zijn.
Die UGreen van mij met USB-stick, RF dongle, Webcam en LAN trekt het prima op de meegeleverde voeding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas-r
  • Laatst online: 13:06
[...]

Ik heb deze hub gebruikt https://www.amazon.de/-/n...tle_o03_s00?ie=UTF8&psc=1
Met de originele Google TV voeding. Werkte prima.

Was tijdelijk om een usb-stick aan te sluiten om Aptoide te kunnen sideloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepperoni
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 10:24
Heb hem net binnen, het lijkt me handig om hdmi te kunnen switchen met de google remote. Helaas is mijn Philips tv raar en kun je niet meerdere keren op de output knop drukken om te switchen, maar dit gaat met up/down icm de output knop. Alleen de up/down knoppen doet de google remote niet. Heeft iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mesmer_
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 28-12-2024
Pepperoni schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 13:14:
Heb hem net binnen, het lijkt me handig om hdmi te kunnen switchen met de google remote. Helaas is mijn Philips tv raar en kun je niet meerdere keren op de output knop drukken om te switchen, maar dit gaat met up/down icm de output knop. Alleen de up/down knoppen doet de google remote niet. Heeft iemand hier ervaring mee?
Bij mij werkte het hdmi input switchen eerst helemaal niet (Samsung tv) maar nadat ik de afstandsbediening opnieuw had gekoppeld en ingesteld ineens wel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mfransen
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08-06 11:25
Hier hetzelfde probleem, volgens mij is er geen oplossing voor. Gewoon een slechte implementatie vanuit Philips....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-P
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08-06 13:36

J-P

Syntax erro....

Bij mij werkt de input knop alleen om naar de HDMI input te gaan waar de Chromecast op is aangesloten. Hij werkt niet als toggle voor alle input.
Maar dat probleem had ik ook al met mijn Harmony afstandsbediening.

(ಠ_ಠ) ¿doʞ u,z do ʇıp ʇɐɐʇs ɯoɹɐɐʍ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Als je die knop instelt in dat menuutje op de chromecast, krijg je dan niet een alternatieve werking van die knop voorgeschoteld om te proberen? Er wordt je immers gevraagd of de knop werkt op je tv en dan 'Nee' antwoordt.

Al denk ik dat dit gewoon een beperking is waar Chromecast niet mee om kan gaan. Bij jouw tv kan het niet met 1 knop en bij de meeste tv's wel. Dan zouden ze iets in moeten bouwen dat de vierpuntsdruktoets bovenin ook meewerkt als je source kiest. IR is echter eenwegcommunicatie, dus weer tricky om te bepalen wanneer je 'klaar' bent met source kiezen en hij die knoppen weer kan vrijgeven voor de chromecast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rauwst
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 05-05 21:07
De chromecast google tv draait ondertussen als een zonnetje op de monitor in de slaapkamer.

Nou krijg ik dit weekend een nieuwe tv binnen (Samsung Serif 2020 model) en wil ik daar 4k materiaal op afspelen via mijn Netflix en Prime abonnementen. Maakt het dan iets uit (kwaliteit, stabiliteit etc.) of ik hiervoor de Google TV gebruik of de standaardapps van de Smart TV?

En als ik 4k materiaal vanaf mijn laptop wil afspelen, is de Plex app van Google TV dan een goede optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindasaus
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 08-06 20:30
Hmm spijtig, de app van Dplay sluit automatisch na het openen.
Dat was niet zo tot eergisteren.
Streamen van Dplay via de iPad kan nog wel.
Een reboot maakt geen verschil.

De app van bijvoorbeeld Dplay handmatig updaten, kan dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ecm.smits
Ik heb een 6 in 1 usb-c hub van Linq er op aangesloten. Werkte meteen en goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

J-P schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 13:48:
[...]

Bij mij werkt de input knop alleen om naar de HDMI input te gaan waar de Chromecast op is aangesloten. Hij werkt niet als toggle voor alle input.
Maar dat probleem had ik ook al met mijn Harmony afstandsbediening.
Je kan tussen 5 codes kiezen.
Probeer een andere code, dit doe je tijdens het configureren van de afstandsbediening.
Zeg bij de eerste code nee, een probeer de volgende

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ecm.smits schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 19:03:
[...]

Ik heb een 6 in 1 usb-c hub van Linq er op aangesloten. Werkte meteen en goed
Heb je een linkje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Laatst online: 29-05 21:40
@Pepperoni Wat gebeurd er als je op je Philips TV op de Input knop drukt? Gaat die dan ook niet naar de volgende bron?
Als dat wel het geval is, dan gewoon verder door zoeken bij het testen van de Input in de instellingen daarvan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mau_Maus schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 11:32:
[...]

Dan zit ik inderdaad fout. Wel gek dat die Anker en Aukey hubs dan zo power hungry zijn.
Die UGreen van mij met USB-stick, RF dongle, Webcam en LAN trekt het prima op de meegeleverde voeding.
Welke heb jij?
Ik zou er graag een met de mogelijkheid dat je direct een SD kaart erin kan stoppen.
Vandaar de vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
Anoniem: 238992 schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 19:15:
[...]
Welke heb jij?
Ik zou er graag een met de mogelijkheid dat je direct een SD kaart erin kan stoppen.
Vandaar de vraag
https://www.ugreen.com/pr...ethernet-hub-with-4k-hdmi

Nu weer in de aanbieding bij Amazon:
https://www.amazon.nl/dp/B07YFW2Q9X

Tot nu toe werkt alles en verwacht geen problemen, maar heel eerlijk de cardreaderfunctie zelf nog niet getest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mau_Maus schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 19:26:
[...]

Tot nu toe werkt alles en verwacht geen problemen, maar heel eerlijk de cardreaderfunctie zelf nog niet getest.
Ziet er goed uit, gewoon met de standaard voeding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
Anoniem: 238992 schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 19:29:
[...]
Ziet er goed uit, gewoon met de standaard voeding?
Dat antwoord weet je ;)

"Die UGreen van mij met USB-stick, RF dongle, Webcam en LAN trekt het prima op de meegeleverde voeding."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mau_Maus schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 19:30:
[...]

Dat antwoord weet je ;)

"Die UGreen van mij met USB-stick, RF dongle, Webcam en LAN trekt het prima op de meegeleverde voeding."
Sorry , super bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
Misschien nog wel iets om rekening mee te houden.
Mocht je het nog niet gelezen hebben... Het ondersteund alleen FAT32 als externe opslagformaat momenteel.
Niet een beperking van de HUB, maar van Google TV 10.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Munki
Nou. Vandaag de Chromecast 2020 ontvangen en gelijk even mee lopen spelen. Eerste indruk is top! Installatie verliep vlekkeloos en de apps werken fijn. Heb 'm aan mijn beamer hangen, echt tof!

Jammer dat er geen verlichting zit in de afstandsbediening, dat maakt het in een donkere kamer lastiger om de juiste knop te vinden, maar goed, op een gegeven moment heb ik wel door waar alles zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindasaus
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 08-06 20:30
Met de Chromecast TV is het onverwacht behoorlijk goed Asphalt 8 spelen met de Xbox One controller.
Waarschijnlijk heb je daarmee wel een voordeel want ik win alles en dat kan niet aan mijn skills liggen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mau_Maus schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 19:44:
[...]
Ik nu
Misschien nog wel iets om rekening mee te houden.
Mocht je het nog niet gelezen hebben... Het ondersteund alleen FAT32 als externe opslagformaat momenteel.
Niet een beperking van de HUB, maar van Google TV 10.
Dank je wel, ja ik weet dat er een beperking aan zit.
Maar met de mogelijkheid van de SD kaart slot, kan je makkelijk een micro SD kaart gebruiken om het geheugen te vergroten. Die heb ik nog liggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaPi36
[...]

Thanx voor dit filmpje....WoW schrikbarend dat de ethernet aansluitingen de internet snelheid zo omlaag halen t.o.v. de wifi verbinding. En dat ondanks dat het gig aansluitingen betreft. Wat een eye opener want dan ga ik geen ethernet aansluiten aangezien ik prima wifi in huis heb.

Vraag me toch af of anderen ook die ervaring hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ecm.smits
PaPi36 schreef op woensdag 18 november 2020 @ 07:35:
[...]

Thanx voor dit filmpje....WoW schrikbarend dat de ethernet aansluitingen de internet snelheid zo omlaag halen t.o.v. de wifi verbinding. En dat ondanks dat het gig aansluitingen betreft. Wat een eye opener want dan ga ik geen ethernet aansluiten aangezien ik prima wifi in huis heb.

bij mij is het juist andersom. Wifi klapte er steeds uit. Was eigenlijk niet te doen. Nu aangesloten op ethernet en heb nu een stabiele verbinding. Snelheid heb ik nog niet getest. Maar die is prima alles werkt en speelt alles vlot (netfilx Disney etc) af,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaPi36
ecm.smits schreef op woensdag 18 november 2020 @ 12:45:
[...]

bij mij is het juist andersom. Wifi klapte er steeds uit. Was eigenlijk niet te doen. Nu aangesloten op ethernet en heb nu een stabiele verbinding. Snelheid heb ik nog niet getest. Maar die is prima alles werkt en speelt alles vlot (netfilx Disney etc) af,
Heb je helemaal gelijk in natuurlijk....stabiele vaste verbinding is veel belangrijker dan een snellere maar wellicht instabiele verbinding.

[ Voor 26% gewijzigd door PaPi36 op 18-11-2020 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

ecm.smits schreef op woensdag 18 november 2020 @ 12:45:
[...]

Dat gaat nog erger worden met al die smarthomeproducten die bij Lidl, Action en Hema liggen. Gelukkig heb ik oude mensen als buren, maar ik verwacht niet dat die er nog meer dan 10 jaar gaan wonen.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!
PaPi36 schreef op woensdag 18 november 2020 @ 07:35:
[...]

Ik weet niet precies wat je bedoelt met "ethernet haalt de internetsnelheid omlaag"?

Via de versie die binnen dit topic al meermaals is gedeeld (en waarvan ik er ook één heb aangekocht), zit de snelheid stabiel ruim boven de 300Mbit, keer op keer getest. Ook ik heb prima wifi in huis, maar zo stabiel en hoog als via ethernet krijg ik de snelheid echt niet.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rauwst
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 05-05 21:07
rauwst schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 15:15:
De chromecast google tv draait ondertussen als een zonnetje op de monitor in de slaapkamer.

Nou krijg ik dit weekend een nieuwe tv binnen (Samsung Serif 2020 model) en wil ik daar 4k materiaal op afspelen via mijn Netflix en Prime abonnementen. Maakt het dan iets uit (kwaliteit, stabiliteit etc.) of ik hiervoor de Google TV gebruik of de standaardapps van de Smart TV?

En als ik 4k materiaal vanaf mijn laptop wil afspelen, is de Plex app van Google TV dan een goede optie? Alternatief is via laptop Hdmi.
Iemand die hier iets zinnigs over kan roepen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08-06 15:21
Jah hoor, heb er nog 1 besteld via Fnac, dit maal voor beneden ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Inmiddels hebben we Google Chromecast - Levertijden en prijzen voor levertijden en prijsdiscussie...

[ Voor 86% gewijzigd door Michael Knight op 19-11-2020 10:23 ]

/▌

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Meubelmaker
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08-06 21:58
Ja, dat was bij mij bekend. Helaas levert Fnac.be niet aan Nederlandse adressen. Jammer!

Opel Ampera-e, Zappi V2 1F32A, 10x250Wp Solar, SMA 2100TL, Remeha Calenta 40C CW5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
Meubelmaker schreef op woensdag 18 november 2020 @ 15:22:
[...]

Ja, dat was bij mij bekend. Helaas levert Fnac.be niet aan Nederlandse adressen. Jammer!
Gewoon in Chrome browser google vertaal aanzetten voor Nederlands !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuevocasa
Meubelmaker schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 20:32:
[...]

@Dappzor hoe komt het dat de tekst op de Franse fnac.com-site Nederlandstalig is? Ik zou ook iets willen bestellen bij die webshop maar ik struikel telkens over de Franse taal 8)7
Google translate gebruiken ;) dat kan eenvoudig in google chrome.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuevocasa
Albert020 schreef op woensdag 18 november 2020 @ 15:27:
[...]

Zag de laatste 2 reacties niet. Excuses voor de dubbele reactie O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11:25
ecm.smits schreef op maandag 16 november 2020 @ 20:40:
In dit soort gevallen zou ik toch aanraden om je wifi te optimaliseren. Dan hebben de andere apparaten er ook nog wat aan. Het is niet moeilijk of duur om een goed dekkend wifi-netwerk te realiseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mfransen
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08-06 11:25
Maar verzend niet naar Nederland....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JdJtA
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 06-06 16:15
Albert020 schreef op woensdag 18 november 2020 @ 15:05:
Jah hoor, heb er nog 1 besteld via Fnac, dit maal voor beneden ;)
Meubelmaker schreef op woensdag 18 november 2020 @ 15:22:
[...]

Albert020 schreef op woensdag 18 november 2020 @ 15:27:
[...]

Nuevocasa schreef op woensdag 18 november 2020 @ 15:35:
[...]

Google translate gebruiken ;) dat kan eenvoudig in google chrome.
mfransen schreef op woensdag 18 november 2020 @ 15:46:
[...]

Maar verzend niet naar Nederland....
Toch weer even het verzoek om in dit topic de ervaringen te delen en voor alles rondom levering en prijzen het aparte topic hierover te gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• waterstof
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23-11-2024
Pindasaus schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 17:07:
Hmm spijtig, de app van Dplay sluit automatisch na het openen.
Dat was niet zo tot eergisteren.
Streamen van Dplay via de iPad kan nog wel.
Een reboot maakt geen verschil.

De app van bijvoorbeeld Dplay handmatig updaten, kan dat?
Hier ook, dat is flink balen. Niet vergeten support te mailen van Dplay. Hoe meer... 😉

En natuurlijk gelijk naar de Eurosport live streams vragen want die ontbreken in de Android TV app.

[ Voor 10% gewijzigd door waterstof op 18-11-2020 20:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08-06 11:50
Ik probeer met m'n laptop mijn bureaublad uit te breiden naar een TV dmv de chromecast.

Op zich een bekend truukje als ik alle tutorials mag geloven, komt allemaal neer op onderstaande:

https://cybertalk.nl/chromecast-als-2e-scherm/

Bij deze stappen gaat het verkeerd
Vervolgens klik je op Detecteren. er zal niets gebeurden maar dit maakt wel een 2/e scherm aan.
Bij de selecteer optie voor meerdere schermen klik je op probeer te verbinden met VGA. In de achtergrond wordt nu een scherm aangemaakt die we straks kunnen gebruiken. Klik op toepassen.
Ik klik op detecteren, maar er gebeurt inderdaad niets en hij maakt al helemaal geen 2e scherm aan.
Ook krijg ik dus niet de optie verbinden met VGA.

Herkent iemand dit :?

Laptop is een Microsoft Surface Laptop 3 met Windows 10 Pro

Uiteindelijk lukt het me wel via chrome>casten om m'n bureaublad te delen, maar ik wil m'n bureaublad uitbreiden (2e scherm)

[ Voor 7% gewijzigd door Grolsch op 18-11-2020 20:29 ]

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingDurk
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 03-06 19:44
Ik heb het forum een beetje doorgelezen en hoor dat live tv via de NPO app nog niet zo soepel werkt.

Mijn vraag is nu wat is niet zo soepel. Ik ben een niet veel eisende tv kijker die nu via Digitenne tv kijkt met een traag kastje uit China met een extra afstandbediening. Sinds de dvbt tuner niet meer werkt is het toch minder fijn en gedoe met een kastje. Als er een brommer langs komt hapert het signaal. Daarnaast ben ik heel blij met de eerste Chromecast om Netflix te streamen.

Denken jullie dat deze Chromecast met tv een goede vervanger is? En kan je een beetje lekker switchen tussen de live kanalen 1,2 en 3? Moet dat via de NPO app of kan het ook anders. Ik heb verder alleen netflix.

• Pepperoni
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 10:24
KingDurk schreef op woensdag 18 november 2020 @ 23:15:
Ik heb het forum een beetje doorgelezen en hoor dat live tv via de NPO app nog niet zo soepel werkt.
Ik heb die app ik denk een jaar geleden geprobeerd op de mi box(android TV voorloper van wat ze nu google tv noemen) en kan bevestigen dat de app toen niet echt goed was. Hoe het nu is weet ik niet maar heb je wel eens naar nlziet gekeken? Kost een paar euro maar heb je wel meer kanalen en die app was wel heel fijn toen. Anders is casten vanaf je telefoon ook nog een optie.

• PaPi36
hardware-lover schreef op woensdag 18 november 2020 @ 14:09:
[...]

Ik weet niet precies wat je bedoelt met "ethernet haalt de internetsnelheid omlaag"?

Via de versie die binnen dit topic al meermaals is gedeeld (en waarvan ik er ook één heb aangekocht), zit de snelheid stabiel ruim boven de 300Mbit, keer op keer getest. Ook ik heb prima wifi in huis, maar zo stabiel en hoog als via ethernet krijg ik de snelheid echt niet.
Die opmerking was n.a.v. dat review filmpje waar ik op reageerde waar dat in werd geconstateerd met twee verschillende ethernet dongles waaronder de officiële van Google dat de maximale snelheid een heel stuk lager lag dan bij de wifi verbinding. Goed te weten dat er ook een ethernet gadget is die wel goed werkt....ga ik zeker nazoeken.

• Munki
Zit er sterk aan te denken om NLZiet te nemen in combinatie met een Internet Only abonnement. Ik merk dat ik, als ik (of mijn vrouw) ooit TV kijk, altijd dezelfde zenders bekijk en die zitten in het NLZiet pakket. Heb in de woonkamer een smart TV, dus kan NLZiet installeren en voor de slaapkamer de nieuwe Chromecast.

Ik lees dat @emil_406 hier ook aan zat/zit te denken. Heb je dit inmiddels al gedaan en wat zijn je ervaringen verder? Werkt het (nog steeds) soepel op de Chromecast?

[ Voor 4% gewijzigd door Munki op 19-11-2020 09:29 ]

• Mesmer_
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 28-12-2024
KingDurk schreef op woensdag 18 november 2020 @ 23:15:

Mijn vraag is nu wat is niet zo soepel. Ik ben een niet veel eisende tv kijker die nu via Digitenne tv kijkt met een traag kastje uit China met een extra afstandbediening. Sinds de dvbt tuner niet meer werkt is het toch minder fijn en gedoe met een kastje. Als er een brommer langs komt hapert het signaal. Daarnaast ben ik heel blij met de eerste Chromecast om Netflix te streamen.

Denken jullie dat deze Chromecast met tv een goede vervanger is? En kan je een beetje lekker switchen tussen de live kanalen 1,2 en 3? Moet dat via de NPO app of kan het ook anders. Ik heb verder alleen netflix.
Als je naar het Live-tabblad gaat wordt je uit de app gegooid. Het rare is dat de app het tussen 11:00 en 16:00 uur soms wel prima doet. Daarbuiten werkt Live nooit.

• PaPi36
ik heb een PS5 controller binnen (en nu wachten tot ik een PS5 ook kan bestellen) met het idee die voorlopig als afstandbediening/controller te gebruiken op de CTV. Echter na pairen werkt dit niet hetzelfde als een PS4 controller....geen muisfunctie met de touchpad en daardoor niet bruikbaar voor waar ik het wil gebruiken. Tevens klopt de button layout bij bv geforce now van geen kanten dus ook daar is de PS5 controller voorlopig onbruikbaar. Zelfde bij google stadia....werkt wel maar button layout is totaal verkeerd zonder aanpassingsmogelijkheden. Overigens werkt bij mij de PS4 controller ook niet goed met Google Stadia helaas. Jammer want had gelezen dat het uitstekend werkt met xbox controller.

• ecm.smits
MarcoC schreef op woensdag 18 november 2020 @ 15:38:
[...]

In dit soort gevallen zou ik toch aanraden om je wifi te optimaliseren. Dan hebben de andere apparaten er ook nog wat aan. Het is niet moeilijk of duur om een goed dekkend wifi-netwerk te realiseren.
Het wifi netwerk is hier ook geen probleem. Ik ervaar alleen met de Chromecast problemen. De andere apparaten hebben geen enkel probleem.

Ik den dat het in dit geval echt aan de Chromecast ligt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• emil_406
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 04-06 18:04
Munki schreef op donderdag 19 november 2020 @ 09:29:
Zit er sterk aan te denken om NLZiet te nemen in combinatie met een Internet Only abonnement. Ik merk dat ik, als ik (of mijn vrouw) ooit TV kijk, altijd dezelfde zenders bekijk en die zitten in het NLZiet pakket. Heb in de woonkamer een smart TV, dus kan NLZiet installeren en voor de slaapkamer de nieuwe Chromecast.

Ik lees dat @emil_406 hier ook aan zat/zit te denken. Heb je dit inmiddels al gedaan en wat zijn je ervaringen verder? Werkt het (nog steeds) soepel op de Chromecast?
NLziet werkt absoluut perfect op de chromecast. Het enige waar het bij mij nog op hangt is FOX Sports. Daar ben je een tv abo voor nodig. Ik wil natuurlijk wel de wedstrijden van mn favoriete cluppie kunnen zien. (Ik ben nu aan het testen of KODI daar een alternatief kan zijn. Dat draait ook op de chromecast. Echter de FOX streams zijn daar natuurlijk niet helemaal legaal)

• Albert020
emil_406 schreef op donderdag 19 november 2020 @ 13:55:
[...]

NLziet werkt absoluut perfect op de chromecast. Het enige waar het bij mij nog op hangt is FOX Sports. Daar ben je een tv abo voor nodig. Ik wil natuurlijk wel de wedstrijden van mn favoriete cluppie kunnen zien. (Ik ben nu aan het testen of KODI daar een alternatief kan zijn. Dat draait ook op de chromecast. Echter de FOX streams zijn daar natuurlijk niet helemaal legaal)
De NPO Plus app werkt hier ook nog niet goed !

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• waterstof
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23-11-2024
Munki schreef op donderdag 19 november 2020 @ 09:29:

Wij kijken al een tijdje (4 à 5 maanden) zo en werkt perfect. Ook met de nieuwe Chromecast.

Mau_Maus schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 19:26:
[...]

Werkt prima tot nu toe, SD kaart werkt ook

hardware-lover schreef op woensdag 18 november 2020 @ 14:09:
[...]

Welke gebruik jij, bedraad internet komt bij mij niet boven de 120mb

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 238992 schreef op donderdag 19 november 2020 @ 23:39:
[...]
Welke gebruik jij, bedraad internet komt bij mij niet boven de 120mb
Deze: blueice85 in "Google Chromecast & Google TV- Ervaringen & discussie Deel 2" maar die heeft geen slots voor geheugen kaartjes. Dat mis ik echter niet, heb er geen bestemming voor ;)

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hardware-lover schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 00:26:
[...]

Deze: blueice85 in "Google Chromecast & Google TV- Ervaringen & discussie Deel 2" maar die heeft geen slots voor geheugen kaartjes. Dat mis ik echter niet, heb er geen bestemming voor ;)
En je haalt hier wel gewoon de volledige snelheid mee als dat je over WiFi gaat?
Ik vind het raar dat mijn aansluiting niet boven de 120 komt terwijl ik draadloos op de Chromecast 350 heb

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 238992 op 20-11-2020 08:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Munki
waterstof schreef op donderdag 19 november 2020 @ 22:02:
[...]

Wij kijken al een tijdje (4 à 5 maanden) zo en werkt perfect. Ook met de nieuwe Chromecast.
Thanks! We gaan het proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wigee
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 08-02-2021
hardware-lover schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 00:26:
[...]

Heb hier ook google tv en intern geheugen zit al vol.
Had de volgende USB-C hu gekocht via bol.com (https://www.bol.com/nl/p/...js/9300000004864059/?s2a=)
Maar deze werkt dus niet.
Kan de google tv wel starten maar zowel netwerk als usb of sd kaart worden niet gedecteerd.

Spijtig genoeg alles wat werkt en hier vermeld is momenteel uitverkocht :|

Iemand nog tips om een usb-c te vinden die zeker werkt?
Pagina: 1 ... 7 ... 59 Laatste

Let op:
Dit topic is voor alle mediaspelers / streamingdevices van Google: de Chromecast, Chromecast with Google TV en TV Streamer.

Discussie over illegale functionaliteit, of daarnaar linken is uitdrukkelijk niet toegestaan.
Een beetje schimmig, is gewoon schimmig.
Twijfel? Zie Het algemeen beleid #verbodencopyright

Gelieve dit topic niet meer te gebruiken voor 'bestel hier en daar', want daarvoor hebben wij Google Chromecast/TV/Streamer Levertijden en prijzen ;)