Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ecm.smits
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 14-05 21:18
supercop7373 schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 15:00:
[...]

Ik dacht al dat het aan mij lag. Min dochter heeft de chromecast3 en daar kon ik dat instellen meen ik.

Maar deze optie ontbreekt dus waardoor je met de nieuwste chromecast stotterend voetbal kijkt?
Ja klopt. Geen idee of ze deze functie in de toekomst nog gaan toepassen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik heb mijn Chromecast via fnac.com inmiddels ook in huis (binnen 24 uur vanuit Frankrijk, netjes :)). Eerste indruk is erg goed. Lekker snel en mede doordat de remote ook functies van je originele tv remote overneemt is het een volwaardig smart tv alternatief. Ziggo GO werkt ook erg goed en heeft vrijwel dezelfde functionaliteit als de Mediabox Next. Alleen is de beeldkwaliteit van de streams iets minder, waardoor ik voorlopig denk wel bij de Mediabox Next zal blijven. Maar voor mijn werk/hobbykamer is dit vanwege de afwezigheid van coax een zeer prima alternatief :)

Enige nadeel tot nu toe gevonden is dat het apparaat geen meerdere youtube-accounts ondersteunt. Dat vind ik nog wel een serieus dingetje. Ik heb nu voor mijn kinderen een apart youtube-account, zodat ik in mijn account niet allemaal suggesties krijg voor kinderfilmpjes. Even gegoogled en deze functie lijkt er idd niet in te zitten (smart-gedeelte van mijn Samsung TV en de Ziggo Mediabox Next hebben allebei wel een accountkeuzescherm bij openen van de youtube-app).

[ Voor 6% gewijzigd door Palomar op 07-11-2020 08:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaPi36
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 06-06 15:44
Tweede chromecast TV nu ook geïnstalleerd en nu op Nederlands ipv Engels. Gekke is dat de installatie veel soepeler ging en ook andere stappen had dan in het Engels op de andere TV. B.v. het checken van de afstandbediening zat er nu ineens als stap tussen. Daarbij lees ik sommigen die problemen met verbinding hebben. De Chromecast op zolder (Engels ingesteld) had hier ook last van bij installatie en connect via een Ubiquity UAC AP pro....maar uiteindelijk met een herstart toch gelukt de installatie door te komen. Nu ik eran denk ging het (her)installeren van een chromecast 1e generatie op zolder ook vaak moeilijk op zolder terwijl de ubiquity meer dan voldoende signaal heeft daar. In de woonkamer op de router verbinding geen problemen met de installatie (in het Nederlands). Zover de inleiding...

De Chromecast TV (Nl install) staat aangesloten op een LG OLED C6. Nu merk ik dat HDR (Dolby Vision) continue aanstaat en dat vind ik behoorlijk overkill om de interface te tonen. Maar ik zie nergens een optie om dat uit te zetten. Weet iemand hoe je dit uit kan zetten voor het tonen van de interface?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ecm.smits
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 14-05 21:18
PaPi36 schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 08:36:
Tweede chromecast TV nu ook geïnstalleerd en nu op Nederlands ipv Engels. Gekke is dat de installatie veel soepeler ging en ook andere stappen had dan in het Engels op de andere TV. B.v. het checken van de afstandbediening zat er nu ineens als stap tussen. Daarbij lees ik sommigen die problemen met verbinding hebben. De Chromecast op zolder (Engels ingesteld) had hier ook last van bij installatie en connect via een Ubiquity UAC AP pro....maar uiteindelijk met een herstart toch gelukt de installatie door te komen. Nu ik eran denk ging het (her)installeren van een chromecast 1e generatie op zolder ook vaak moeilijk op zolder terwijl de ubiquity meer dan voldoende signaal heeft daar. In de woonkamer op de router verbinding geen problemen met de installatie (in het Nederlands). Zover de inleiding...

De Chromecast TV (Nl install) staat aangesloten op een LG OLED C6. Nu merk ik dat HDR (Dolby Vision) continue aanstaat en dat vind ik behoorlijk overkill om de interface te tonen. Maar ik zie nergens een optie om dat uit te zetten. Weet iemand hoe je dit uit kan zetten voor het tonen van de interface?
bij instellingen en dan beeld en geluid kun je je scherm content matchen. Deze moet je aanzetten. Hij zal dan alleen hdr zijn als het beeld wat uitgezonden wordt ook hdr is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meubelmaker
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 17:37
Mesmer_ schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 22:37:
[...]

Chrome op mijn ipad vertaalt de sites voor mij ook prima.
@Mesmer_ Duck Duck Browser staat op mijn tablet, daar werkt het in ieder geval niet op. Laptop ..... wakker worden :X

Opel Ampera-e, Zappi V2 1F32A, 10x250Wp Solar, SMA 2100TL, Remeha Calenta 40C CW5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpschouten79
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-03 16:06
Toch vreemd dat ik geen hoesje kan vinden voor de remote

PSN: JustinNL79

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Weet iemand ook hoe het precies werkt als je met de uitknop op de remote je tv uitzet (ik heb ingesteld dat via IR mijn tv uitgaat) en je hebt nog iets aanstaan? (bijv. een tv zender op Ziggo GO). Blijft die stream dan eeuwig aanstaan?
Ik heb net net even getest door de tv uit te zetten en even later weer aan. De Ziggo stream staat er dan nog gewoon op. Maar misschien zit er bepaalde intelligentie in dat ie na een tijdje afsluit? Zou anders wel een beetje zonde zijn van het dataverbruik.

Ik heb overigens ingesteld dat bij drukken op de powerknop de tv via IR uitgaat. Het is een oudere LG tv en dingen als CEC snapt ie niet. Als ik instel dat ie met die knop de chromecast uit moet zetten dan blijft mijn tv op 'No input signal' knipperen, wat ook niet echt een goede oplossing is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonnieBiggs
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 30-05 22:18
Vandaag heb ik geprobeerd of de laatste versie van de XBOX game pass apk het stotterprobleem (audio en video) oploste, maar helaas veranderde er niet veel.

Ik heb een wijziging in de resolutie/refresh gedaan van 1080/60 naar 1080/50 en dat lijkt voor sommige games wel effect te hebben (new super lucky's tail).

Hebben anderen dit probleem ook? Ik ben trouwens via WIFI verbonden (signaalsterkte is geen issue).

Wachten op weer een nieuwe versie en hopen op verbetering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Palomar schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 08:19:

Enige nadeel tot nu toe gevonden is dat het apparaat geen meerdere youtube-accounts ondersteunt. Dat vind ik nog wel een serieus dingetje. Ik heb nu voor mijn kinderen een apart youtube-account, zodat ik in mijn account niet allemaal suggesties krijg voor kinderfilmpjes. Even gegoogled en deze functie lijkt er idd niet in te zitten (smart-gedeelte van mijn Samsung TV en de Ziggo Mediabox Next hebben allebei wel een accountkeuzescherm bij openen van de youtube-app).
Het makkelijk kunnen switchen van accounts is inderdaad een veelgehoorde klacht. Eventueel kun je naast de originele YouTube-app ook 'Smart YouTube TV' (even googelen) installeren. Dan zou je daar met een ander YouTube-account kunnen inloggen. Ideaal is anders, maar het werkt waarschijnlijk prima. Verder is er ook nog de officiële YouTube Kids-app die je ook op de Chromecast kunt installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Laatst online: 29-05 21:40
jpschouten79 schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 12:18:
Toch vreemd dat ik geen hoesje kan vinden voor de remote
Hij is net 2 weken op de markt en dan ook nog eens in enkele landen. Geef het een maand en dan kun je kiezen uit verschillende op aliexpress.

Palomar schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 13:19:
Weet iemand ook hoe het precies werkt als je met de uitknop op de remote je tv uitzet (ik heb ingesteld dat via IR mijn tv uitgaat) en je hebt nog iets aanstaan? (bijv. een tv zender op Ziggo GO). Blijft die stream dan eeuwig aanstaan?
Ik heb net net even getest door de tv uit te zetten en even later weer aan. De Ziggo stream staat er dan nog gewoon op. Maar misschien zit er bepaalde intelligentie in dat ie na een tijdje afsluit? Zou anders wel een beetje zonde zijn van het dataverbruik.

Ik heb overigens ingesteld dat bij drukken op de powerknop de tv via IR uitgaat. Het is een oudere LG tv en dingen als CEC snapt ie niet. Als ik instel dat ie met die knop de chromecast uit moet zetten dan blijft mijn tv op 'No input signal' knipperen, wat ook niet echt een goede oplossing is.
Als je de TV via infrarood uitzet dan zet je alleen je TV scherm uit. De Chromecast blijft dan in de toestand doorgaan of staan waar je gebleven bent. Er is wel een soort van time-out via Instellingen > Systeem > Energiebesparing. Deze staat volgens mij op 1 uur. Als de Chromecast niets aan het doen is, dan gaat die in een soort van slaapstand. Eigenlijk geen idee wat er gebeurd als je lineaire TV aan hebt staan en dan je TV uitzet. Ik vermoed dat dit eindeloos door blijft gaan gezien de slaapstand niet wordt geactiveerd als er een dergelijke taak wordt uitgevoerd. Als jij het zonde vindt van het dataverbruik, stop dan eerst de Ziggo GO app en druk dan pas je TV uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blueman85
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 06-06 21:48
Goedemiddag allemaal,

Weet iemand of je de voedingskabel van de CC Ultra (die met ethernet aansluiting) kan gebruiken op deze Chromecast?

Just an ordinary guy with interest in smarthome products, phones, cars, people, and living life to the fullest

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• blueice85
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 06-06 22:52
blueman85 schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 15:23:
Goedemiddag allemaal,

Weet iemand of je de voedingskabel van de CC Ultra (die met ethernet aansluiting) kan gebruiken op deze Chromecast?
Nee, de CC ultra voeding heeft een micro usb aansluiting, de nieuwe Google TV heeft een usb-c aansluiting nodig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• blueman85
blueice85 schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 15:31:
[...]

Nee, de CC ultra voeding heeft een micro usb aansluiting, de nieuwe Google TV heeft een usb-c aansluiting nodig.
Scherp, helemaal niet over nagedacht! Dank _/-\o_

off-topic, leuke username, lijkt er een beetje op ;)

[ Voor 8% gewijzigd door blueman85 op 07-11-2020 15:33 ]

Just an ordinary guy with interest in smarthome products, phones, cars, people, and living life to the fullest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaPi36
ecm.smits schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 09:21:
[...]

bij instellingen en dan beeld en geluid kun je je scherm content matchen. Deze moet je aanzetten. Hij zal dan alleen hdr zijn als het beeld wat uitgezonden wordt ook hdr is.
Thanks.....works like a charme!
Wel vreemd dat dit niet gebeurde op de chromecast TV op een Panasonic TV met HDR (maar zonder Dolby Vision support).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• timmij10
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 09-11-2020
XiniX88 schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 08:17:
[...]

Heb je een 5ghz router of 2.4ghz, in dat laatste geval, channel moet tussen de 1 en 11 zitten, in het 5ghz geval, wijzig eens van channel en kijk of dat beter gaat. Wellicht zit je op een channel dat niet beschikbaar is voor de Chromecast, het enige wat in mij opkomt.

Voor 2.4 ghz dus: kanaal tussen 1 en 11
Voor 5 ghz, probeer eens kanaal 36, gebruik ik zelf, werkt vlekkeloos.

On another note, fijn te horen dat Ziggo Go ook kan werken zonder dat je op het ziggo netwerk zit, vanmiddag eens uitproberen. Misschien gebruik ik de ziggo van iemand anders om zo nu en dan Formule 1 te kijken.
Het is mij gelukt. Ik gebruikte een 2e hotspot in m'n netwerk. Dit werkte niet goed. Heb nu een wifi extender gekocht en m'n modem gereset en alles werkt top!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
robertwebbe schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 14:43:
[...]

Als je de TV via infrarood uitzet dan zet je alleen je TV scherm uit. De Chromecast blijft dan in de toestand doorgaan of staan waar je gebleven bent. Er is wel een soort van time-out via Instellingen > Systeem > Energiebesparing. Deze staat volgens mij op 1 uur. Als de Chromecast niets aan het doen is, dan gaat die in een soort van slaapstand. Eigenlijk geen idee wat er gebeurd als je lineaire TV aan hebt staan en dan je TV uitzet. Ik vermoed dat dit eindeloos door blijft gaan gezien de slaapstand niet wordt geactiveerd als er een dergelijke taak wordt uitgevoerd. Als jij het zonde vindt van het dataverbruik, stop dan eerst de Ziggo GO app en druk dan pas je TV uit.
Die time-out instelling zag ik ook idd, maar ik neem aan dat dat alleen van toepassing is als je geen video kijkt. Anders zou die bij een film van langer dan een uur opeens uitgaan.
En ik let er idd wel op dat ik eerst even op de home-knop druk en hem dan uitzet, maar als ik hem als vervanging voor de Ziggo Mediabox Next in de woonkamer zou gebruiken dan heb je ook te maken met vrouw/kinderen die hem gewoon uitzetten en hier niet bij nadenken. Al heb ik een internetabo van 250Mbit, dus zo'n streampje zal geneuzel in de marge zijn qua dataverkeer, maar het is meer het idee ;)
TexMex schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 13:42:
[...]

Het makkelijk kunnen switchen van accounts is inderdaad een veelgehoorde klacht. Eventueel kun je naast de originele YouTube-app ook 'Smart YouTube TV' (even googelen) installeren. Dan zou je daar met een ander YouTube-account kunnen inloggen. Ideaal is anders, maar het werkt waarschijnlijk prima. Verder is er ook nog de officiële YouTube Kids-app die je ook op de Chromecast kunt installeren.
Dan zijn wel goede tips idd! Thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ind0mi
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 06-10-2023

ind0mi

PSN: DexFaya

Welke ziggo apk heb ik nodig als workaround voor de melding "helaas, je kan deze video niet kijken vanaf dit ip netwerk"
Had al eentje via apk mirror gesideload maar gaf hetzelfde probleem

Acties:
  • +1 Henk 'm!
ind0mi schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 22:30:
Welke ziggo apk heb ik nodig als workaround voor de melding "helaas, je kan deze video niet kijken vanaf dit ip netwerk"
Had al eentje via apk mirror gesideload maar gaf hetzelfde probleem
Ziggo GO 2.3.54 Prod is de actuele non TV versie

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Nuevocasa schreef op woensdag 4 november 2020 @ 12:13:
[...]

Tot nu toe werkt deze android app voor F1 TV perfect :)
https://github.com/Groggy/race-control-tv
Veel stabieler dan de app van F1 tv zelf. Sinds ik deze app gebruik (ook op de voorloper Android TV) zijn de streams veel stabieler. APK ff sideloaden en gaan :)
Ik heb deze app nu geinstalleerd, maar hij lust mijn inlog niet voor F1 TV.
"credentials rejected by f1.com" oid meld hij.

Ik weet zeker dat de inlog goed is, wat zie ik over het hoofd?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• blueice85
blueman85 schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 15:31:
[...]

Scherp, helemaal niet over nagedacht! Dank _/-\o_

off-topic, leuke username, lijkt er een beetje op ;)
1985 was een goed jaar ;)

Ik heb deze dongle er aan gehangen en hiermee werkt ethernet prima: https://www.amazon.nl/gp/...n_title_s00?ie=UTF8&psc=1

Heeft als bijkomend voordeel dat ik een usb stick er aan kan hangen om apps te sideloaden als dat nodig is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• blueman85
blueice85 schreef op zondag 8 november 2020 @ 12:36:
[...]

Ik heb deze dongle er aan gehangen en hiermee werkt ethernet prima: https://www.amazon.nl/gp/...n_title_s00?ie=UTF8&psc=1

Heeft als bijkomend voordeel dat ik een usb stick er aan kan hangen om apps te sideloaden als dat nodig is.
Beste jaar wat er maar is ;)

Super, thanks voor het delen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rauwst
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 05-05 21:07
Mn chromecast draait ondertussen weer als een zonnetje.

Ik gebruik voornamelijk de Ziggo Go app en Netflix (heb op dit moment voor beiden een regulier abonnement, geen 4k). Af en toe eens een 4k stream vanaf youtube. Welke display settings kan ik dan het beste gebruiken? 4k50? En match content dynamic range enabled?

Ik gebruik de Chromecast op een 4k monitor met HDR10.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
hjs schreef op zondag 8 november 2020 @ 11:13:
[...]

Je ziet niets over het hoofd, ik heb het op een maagdelijke Google TV box getest en krijg dezelfde melding. Vooraf wel even mijn inlog nog via desktop getest, dat werkt allemaal zoals het hoort.

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nuevocasa
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 05-06 19:15
[...]

Tot afgelopen weekend werkte het perfect. Ik zal het straks even testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peutpeut
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 06:56
[...]

Zou helemaal mooi zijn als de Chromecast via PoE gevoed kan worden :D

14590 Wp PV | 6 kWh Thuisaccu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xplosive
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07:28
Wat ik mij afvraag kan je met de volume knoppen ook het volume van de chromecast zelf regelen? Ik heb namelijk een versterker zonder AB. Nu heb ik een oude chromecast en daarmee regel ik het geluid dan met mijn telefoon, waarna mijn tv dit weer doorstuurt over spdif naar mijn versterker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
@Xplosive Volgens mij is dit bij de nieuwe niet anders dan de oude. Maar heb dit nooit getest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xplosive
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07:28
robertwebbe schreef op zondag 8 november 2020 @ 16:57:
@Xplosive Volgens mij is dit bij de nieuwe niet anders dan de oude. Maar heb dit nooit getest.
Bedoel je via de telefoon, want dat geloof ik wel, maar kan het ook met de bijgeleverde AB?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robertwebbe
Die staat voor jouw situatie via een Bluetooth verbinding met de ChromeCast, deze regelt dan volgens mij het geluidsniveau op je tv welke het niveau doorstuurt via spdif.

[ Voor 33% gewijzigd door robertwebbe op 08-11-2020 17:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuevocasa
[...]

Het lijkt erop dat F1 tv iets heeft aangepast dat de API niet meer werkt. Heb hetzelfde probleem ook bij een Kodi add-on.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polyphemus
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13:30
Nuevocasa schreef op zondag 8 november 2020 @ 18:59:
[...]

Het lijkt erop dat F1 tv iets heeft aangepast dat de API niet meer werkt. Heb hetzelfde probleem ook bij een Kodi add-on.
Ze staan API v1 niet meer toe, alleen hun v2 nog. Bleek uit bbsan2k's Kodi plugin die ook aangepast moest worden :)

Tenzij die nu inmiddels ook niet meer werkt, dat kan ik nu ff niet testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuevocasa
Polyphemus schreef op zondag 8 november 2020 @ 19:18:
[...]

Ze staan API v1 niet meer toe, alleen hun v2 nog. Bleek uit bbsan2k's Kodi plugin die ook aangepast moest worden :)

Tenzij die nu inmiddels ook niet meer werkt, dat kan ik nu ff niet testen.
Die heb ik geprobeerd.... :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• blueice85
Peutpeut schreef op zondag 8 november 2020 @ 14:14:
[...]

Zou helemaal mooi zijn als de Chromecast via PoE gevoed kan worden :D
Ik denk dat als je de juiste dongle kan vinden dat dat geen probleem moet zijn. Zou wel sleek zijn en weer een kabeltje minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joarie
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 18:01
Ah, ik zie met de nieuwe versie van de Home app dat het nu wel mogelijk is om de favorieten van je Google Photos account als screensaver weer te geven :)

The chances of being killed by a cow are low but never 0%. 1x Venus-E 5.12 kW, FW151. 3-fasen. HW P1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peutpeut
blueice85 schreef op zondag 8 november 2020 @ 19:37:
[...]

Ik denk dat als je de juiste dongle kan vinden dat dat geen probleem moet zijn. Zou wel sleek zijn en weer een kabeltje minder.
Precies wat ik dacht ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Nuevocasa schreef op zondag 8 november 2020 @ 18:59:
[...]

Laat ze dan zelf een app uitbrengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polyphemus
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13:30
hjs schreef op zondag 8 november 2020 @ 20:07:
[...]

Laat ze dan zelf een app uitbrengen.
Ze hebben niet eens ondersteuning voor Chromecast in de iOS app :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Polyphemus schreef op zondag 8 november 2020 @ 20:20:
[...]

Ze hebben niet eens ondersteuning voor Chromecast in de iOS app :/
Zie het op mn pixel 4a ook niet in de app.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Joarie schreef op zondag 8 november 2020 @ 19:41:
Ah, ik zie met de nieuwe versie van de Home app dat het nu wel mogelijk is om de favorieten van je Google Photos account als screensaver weer te geven :)
Hmmmm, dit is toch al een heel tijdje mogelijk? In ieder geval al een paar maanden geleden dat ik het heb ingesteld.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joarie
hardware-lover schreef op zondag 8 november 2020 @ 20:32:
[...]

Hmmmm, dit is toch al een heel tijdje mogelijk? In ieder geval al een paar maanden geleden dat ik het heb ingesteld.
Bij de vorige edities van de Chromecast was dat al mogelijk, maar bij het uitbrengen van de Chromecast TV zat die functie er nog niet in. Je kon alleen wat algemene beelden als screensaver gebruiken. Nu is dat dus aangepast en kan de Chromecast TV het ook.

The chances of being killed by a cow are low but never 0%. 1x Venus-E 5.12 kW, FW151. 3-fasen. HW P1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emil_406
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 04-06 18:04
Joarie schreef op zondag 8 november 2020 @ 19:41:
Dat doen ik al jaren....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• woe88
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 07:54
Xplosive schreef op zondag 8 november 2020 @ 16:55:
Wat ik mij afvraag kan je met de volume knoppen ook het volume van de chromecast zelf regelen? Ik heb namelijk een versterker zonder AB. Nu heb ik een oude chromecast en daarmee regel ik het geluid dan met mijn telefoon, waarna mijn tv dit weer doorstuurt over spdif naar mijn versterker.
Ja je kan het volume van de afstandsbediening instellen op “Chromecast Volume”. Hiermee lopen de volume buttons van je AB synchroon met die van je telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JdJtA
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 06-06 16:15
Dit weekend vond ik deze handleiding voor het het vervangen van de standaard launcher voor Wolf Launcher. Dit zorgt voor een wat opgeruimder ogend beginscherm (geen aanbevelingen meer die het in NL toch nauwelijks doen, eigen achtergrond en eigen indeling/verbergen van apps) met als bijkomend voordeel dat de assistent gewoon blijft werken in tegenstelling tot de apps-only mode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fountain
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 24-11-2020
Ik heb sinds kort de chromecast met google tv binnen en ik vind het echt een top apparaat, maar worden er eigenlijk nog nieuwe functies verwacht als hij officieel uit komt in nederland?

Acties:
  • +2 Henk 'm!
[...]

Hoewel niet werkelijk ontopic (niet specifiek Chromecast), inlog werkt weer met dezelfde app (zonder dat deze een update heeft ontvangen)..

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rauwst
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 05-05 21:07
rauwst schreef op zondag 8 november 2020 @ 13:22:
Mn chromecast draait ondertussen weer als een zonnetje.

Ik gebruik voornamelijk de Ziggo Go app en Netflix (heb op dit moment voor beiden een regulier abonnement, geen 4k). Af en toe eens een 4k stream vanaf youtube. Welke display settings kan ik dan het beste gebruiken? 4k50? En match content dynamic range enabled?

Ik gebruik de Chromecast op een 4k monitor met HDR10.
Wie kan hier iets zinnings over zeggen?

Daarnaast heb ik een nieuwe TV onderweg met 2 USB aansluitingen:
(5V, 0.5A)
(HDD 5V1A)

Volstaat dat om de Chromecast van power te voorzien of ben ik hiervoor toch afhankelijk van een usbkabeltje richting het stopcontact?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peutpeut
rauwst schreef op maandag 9 november 2020 @ 16:18:
[...]

(5V, 0.5A)
(HDD 5V1A)

Volstaat dat om de Chromecast van power te voorzien of ben ik hiervoor toch afhankelijk van een usbkabeltje richting het stopcontact?
Ik vrees dat je toch de kabel moet gebruiken. Op onze TV, die al wel wat ouder is, zit ook een USB aansluiting met 1A, helaas vindt de Chromecast dat niet genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
rauwst schreef op maandag 9 november 2020 @ 16:18:
[...]

(5V, 0.5A)
(HDD 5V1A)

Je kan op EIGEN RISICO eens kijken of een power-split-kabel werkt ala:
https://www.ebay.nl/itm/254670693543

Wellicht met beide samen wel genoeg power.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 16:42

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Kan je Kodi hierop ook installeren INCLUSIEF skins en (legale) addons? Ik gebruik graag een specifieke skin (Arctic Horizon) en addons zoals Trakt

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Jorgen schreef op maandag 9 november 2020 @ 18:07:
Kan je Kodi hierop ook installeren INCLUSIEF skins en (legale) addons? Ik gebruik graag een specifieke skin (Arctic Horizon) en addons zoals Trakt
Zoek eens binnen dit topic naar "kodi" en kijk eens of er wat boven komt drijven? ;)

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvdet
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-01 19:12
Mau_Maus schreef op woensdag 4 november 2020 @ 12:34:
[...]

Ja in dat andere topic had iemand wat beetje op hetzelfde lijkt:
merijntjuuuh in "komt de nieuwe chromecast naar nederland?"

Ik heb zelf de AC66U meteen wat oudere Merlin Firmware en geen probleem.

Edit: Ik las dus dat het kan helpen om "Andere je gecaste media laten bedienen" uit te zetten in de Home app voor de Google TV om de requests te verminderen. Ik heb hem op 'Tijdens het casten' aan staan en heb geen problemen.

https://support.google.com/chromecast/answer/7206638?hl=nl

[...]

Live casten is geen probleem. Of installeer de app op de Chromecast dan kan je wel RePlay gebruiken.

[...]

Geen idee of dat het is, maar heb je ergens bij de wifi een optie aanstaan die heet: AP-isolation?
Zo ja werkt het beter als je die uit zet?
Geen AP isolation. wel staat WMM aan (kan ik niet uitzetten). Zou het aan de lokale W10 install kunnnen liggen? Specifiek de Netwerk / Firewall instellingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
rvdet schreef op maandag 9 november 2020 @ 19:26:
[...]
Geen AP isolation. wel staat WMM aan (kan ik niet uitzetten). Zou het aan de lokale W10 install kunnnen liggen? Specifiek de Netwerk / Firewall instellingen?
Ik heb geen idee, maar welke Experiabox heb je precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

hardware-lover schreef op maandag 9 november 2020 @ 19:00:
[...]

Zoek eens binnen dit topic naar "kodi" en kijk eens of er wat boven komt drijven? ;)
Alleen mensen die wat iptv streams willen toevoegen, met wisselend succes. Ik hoef geen shady bronnen, ook geen officiële iptv van een provider

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuevocasa
Jorgen schreef op maandag 9 november 2020 @ 20:50:
[...]

Alleen mensen die wat iptv streams willen toevoegen, met wisselend succes. Ik hoef geen shady bronnen, ook geen officiële iptv van een provider
Waarom zou wat jij vraagt niet kunnen op Kodi? Ik heb het niet geprobeerd, maar volgens mij kun je er gewoon alles mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jorgen schreef op maandag 9 november 2020 @ 20:50:
[...]
Dat zijn de meer "spannende" toevoegingen waarop ik eigenlijk ook niet doelde ;)

Kodi is probleemloos te installeren (vanuit Play Store), en die Skin zal ook werken als ie dat op een ander apparaat nu ook al doet, zo "buitengewoon" lastig lijkt ie niet te zijn. Trakt is een addon, dus....

Maar als je de reacties goed hebt gelezen dan heb je ook gezien dat A(uto)F(rame)R(ate) op dit moment niet wordt ondersteund met deze Google TV stick, maar mogelijk is dit geen enkel probleem (voor jou)?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Nuevocasa schreef op maandag 9 november 2020 @ 21:00:
[...]

Waarom zou wat jij vraagt niet kunnen op Kodi? Ik heb het niet geprobeerd, maar volgens mij kun je er gewoon alles mee.
Dat kan ook met Kodi. Waar het mij om gaat is dat Kodi op sommige platformen geen addons kan gebruiken. Als hierop gewone Android draait en je via Kodi of een filemanager extra bestanden erop kunt zetten en kan inladen, dan werkt het waarschijnlijk wel. Als hierop 'iets bijzonders' als OS draait, dan moet je weer afwachten wat mogelijk is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

hardware-lover schreef op maandag 9 november 2020 @ 21:04:
[...]

Dat zijn de meer "spannende" toevoegingen waarop ik eigenlijk ook niet doelde ;)

Kodi is probleemloos te installeren (vanuit Play Store), en die Skin zal ook werken als ie dat op een ander apparaat nu ook al doet, zo "buitengewoon" lastig lijkt ie niet te zijn. Trakt is een addon, dus....

Maar als je de reacties goed hebt gelezen dan heb je ook gezien dat A(uto)F(rame)R(ate) op dit moment niet wordt ondersteund met deze Google TV stick, maar mogelijk is dit geen enkel probleem (voor jou)?
Zelfde probleem als wat de Shield al jaren heeft/had?

Voor sommige addons heb je een filemanager nodig om bestanden erop te zetten. Als dat kan, dan blijft deze mediaspeler interessant

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Jorgen schreef op maandag 9 november 2020 @ 21:08:
[...]
Zelfde probleem als wat de Shield al jaren heeft/had? << Binnen Kodi sowieso geen probleem meer.

Voor sommige addons heb je een filemanager nodig om bestanden erop te zetten. Als dat kan, dan blijft deze mediaspeler interessant
Ook voor officiële addons? Afijn, Android (Google) TV wordt officieel door Kodi ondersteund, dus da ken dan ;)

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Top. Dan blijft het een optie.
M'n Minix Neo X8-H Plus en U9-H worden ouder en m'n Eminent EM7680 heb ik nooit lekker in mijn shared db gekregen. Zou dus wel wat nieuws willen proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvdet
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-01 19:12
Mau_Maus schreef op maandag 9 november 2020 @ 19:32:
[...]

Ik heb geen idee, maar welke Experiabox heb je precies?
v12
Ik heb de Chromecasts nu op een Devolo WiFi gezet die (via het stopcontact) bedraad is met de v12.

Probleem blijft zich voordoen: Laptop ziet de Chromecast niet, de apps op iPhone en Android wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steefmeister
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 06-06 23:42
timmij10 schreef op donderdag 5 november 2020 @ 19:29:
[...]

Ik snap er helemaal niks van. Super irritant dat ik hem allen kan gebruiken als hij verbonden is met m'n telefoon hotspot. Krijg het maar niet voor elkaar om hem te verbinden met m'n wifi.
Je bent niet de enige:

https://support.google.com/chromecast/thread/74703151?hl=en

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __xeno__
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 09:33
Vraag: Ik heb een LG C9 OLED, ik heb altijd het idee dat (bijvoorbeeld) netflix er via de native apps smoother uitziet dan via een externe bron, bijvoorbeeld een chromecast 2015. Ik bedoel dat de beelden soepeler lijken, niet per see scherper. Hoe is dit met de nieuwe chromecast? Iemand die ook een C9 heeft en een indruk kan geven?

Ik wil namelijk graag via een externe hdmi bron netflix, plex e.d. kunnen spelen via een Philips Hue Syncbox, maar niet als ik daar concessies voor moet doen in de beeldkwaliteit.

[ Voor 6% gewijzigd door __xeno__ op 10-11-2020 14:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
__xeno__ schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 14:22:
Vraag: Ik heb een LG C9 OLED, ik heb altijd het idee dat (bijvoorbeeld) netflix er via de native apps smoother uitziet dan via een externe bron, bijvoorbeeld een chromecast 2015. Ik bedoel dat de beelden soepeler lijken, niet per see scherper. Hoe is dit met de nieuwe chromecast? Iemand die ook een C9 heeft en een indruk kan geven?

Ik wil namelijk graag via een externe hdmi bron netflix, plex e.d. kunnen spelen via een Philips Hue Syncbox, maar niet als ik daar concessies voor moet doen in de beeldkwaliteit.
Budget wordt niet opgegeven, en het is mogelijk vloeken in de kerk, maar ik zou je eigenlijk door willen verwijzen (gezien "smooth" en "beeldkwaliteit"), naar het Shield topic; [Nvidia Shield] Ervaringen & Discussie.

Indien je het stream aanbod beperkt tot datgene wat gebruik maakt van dezelfde refresrate dan zou een Google TV stick kunnen volstaan (maar ik heb zo mijn twijfels dat dit het geval zal zijn).

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
Heeft iemand toevallig een aanbeveling wat betreft een goede bluetooth remote voor de Chromecast?

Eigenlijk zocht ik er 1 met de volgende eisen:

- Bluetooth
- Air mouse (dmv gyroscoop)
- Voice/Assistantkop.

En helemaal super als het een keyboard aan de achterkant heeft.

Je moet erg goed kijken. Vaak zie je meerder variaties, maar is dan stiekem toch met een 2,4gh usb-dongel Of zonder voice-knop etc.
Nu dacht ik er 1 te hebben, maar die 'Air mouse' werkt alleen via de pijltjes-toetsen en niet met een gyrosoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unkie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:47
rvdet schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 08:58:
[...]

v12
Ik heb de Chromecasts nu op een Devolo WiFi gezet die (via het stopcontact) bedraad is met de v12.

Probleem blijft zich voordoen: Laptop ziet de Chromecast niet, de apps op iPhone en Android wel.
Komt veel voor, zie ook
https://forum.kpn.com/thu...pn-experia-box-v12-506222

Momenteel nog geen oplossing

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mayco
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19-05 23:03
Jorgen schreef op maandag 9 november 2020 @ 18:07:
Jeps. Dit kan. Ik had vroeger een Vero4K+ met Kodi, maar heb nu de CC met Kodi erop en de Arctic Horizon skin (geweldige skin). Netflix en YouTube doe ik nu wel via Android ipv Kodi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15:21
Kan het even niet vinden, waar kan ik 15 minuten instellen dat als ik iets op,
pauze heb staan en de screensaver aan moet gaan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Even hier op inhakend, deze doet het niet (LAN bedoel ik): https://www.amazon.nl/gp/product/B08GM2H1Q2 (direct leverbaar .DE).

Getest met de meegeleverde Google TV voeding en met een extra zware (ruim voldoende) PD oplossing.

Of zijn er nog bepaalde zaken die ingesteld moeten worden die ik nu over het hoofd zie? Via de Ontwikkel modus kan ik de USB-C aansluiting instellen op >> LAN via USB << maar daar reageert het apparaat niet op.

Deze kan retour verwacht ik ;)

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Gebruik de Chromecast 2020 nu een aantal dagen en ben er nog steeds erg content over. Wilde ook kijken of ie in de woonkamer de Ziggo Mediabox Next zou kunnen vervangen. Dat kan ie grotendeels, echter is de beeldkwaliteit iets minder, mis ik de mogelijkheid om live tv te pauzeren en mis ik ook de handige knopjes op de remote zoals voor de tv-gids en opname. Voorlopig dus nog maar even de Next houden, maar voor de werk/hobbykamer is dit perfect om zonder coax tv te kunnen kijken.

Verder vind ik het startscherm wel handig met die aanbevelingen uit de verschillende apps (content aggregator). Echter zou ik daar wat meer aan willen kunnen aanpassen om het echt nuttig te maken. Bijv. apps die ik niet gebruik er uit (amazon prime, google play films).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mesmer_
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 28-12-2024
Palomar schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 20:53:
Gebruik de Chromecast 2020 nu een aantal dagen en ben er nog steeds erg content over. Wilde ook kijken of ie in de woonkamer de Ziggo Mediabox Next zou kunnen vervangen. Dat kan ie grotendeels, echter is de beeldkwaliteit iets minder, mis ik de mogelijkheid om live tv te pauzeren en mis ik ook de handige knopjes op de remote zoals voor de tv-gids en opname. Voorlopig dus nog maar even de Next houden, maar voor de werk/hobbykamer is dit perfect om zonder coax tv te kunnen kijken.

Verder vind ik het startscherm wel handig met die aanbevelingen uit de verschillende apps (content aggregator). Echter zou ik daar wat meer aan willen kunnen aanpassen om het echt nuttig te maken. Bijv. apps die ik niet gebruik er uit (amazon prime, google play films).
Amazon prime kun je verwijderen (er op staan > ronde knop ingedrukt houden > Details weergeven > verwijderen) en Google Play films kun je uitzetten (instellingen > apps > alle apps > Google play films > uitschakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jatweak
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 07-11-2024
janvanduschoten schreef op woensdag 4 november 2020 @ 09:07:
Gisterenavond bezig geweest met de instellingen en m'n bluetooth oordoppen (Bomaker Sifi 1) gekoppeld aan de chromecast. Werk goed, geen last van lag in het geluid, liep synchroon.

Ik dacht vooraf dat ik het alleen even zou testen, maar de hele avond zo Prime gekeken zonder geluidsoverlast voor degenen die al lagen te slapen. Handige optie, ga ik vaker doen.
Helaas hier minstens een seconde lag met QCY-qs2 oordoppen. :O
Zou de vertraging afhankelijk van de oordoppen kunnen zijn? Overigens heb ik deze vertraging niet bij gebruik van dezelfde doppen met een iPhone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
Ja dat kan per set verschillen. Ik verwacht dat jou setje een andere codec heeft gebruikt welke een grote buffer aanhoud. Die is meer bedoeld voor muziek luisteren. De duurdere Bluetooth headsets hebben ook (optionele) codecs welke meer bedoeld zijn voor live tv. Weliswaar een lagere audio kwaliteit maar voor tv meestal ruimschoots voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dappzor
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 06:22
Mijn chromecast is ook binnen vanuit Frankrijk! Zojuist alles naar wens ingesteld, handig die Hdmi-cec optie om zowel de tv als de chromekast tegelijk uit te zetten :). Ook de Ziggo Go app draait als een tierelier! Ik ben erg blij met deze aankoop! Morgen ga ik kijken als de steamlink app goed werkt, dan kan de steamlink zelf ook de deur uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaPi36
Mau_Maus schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 16:32:
Heeft iemand toevallig een aanbeveling wat betreft een goede bluetooth remote voor de Chromecast?

Eigenlijk zocht ik er 1 met de volgende eisen:

- Bluetooth
- Air mouse (dmv gyroscoop)
- Voice/Assistantkop.

En helemaal super als het een keyboard aan de achterkant heeft.

Je moet erg goed kijken. Vaak zie je meerder variaties, maar is dan stiekem toch met een 2,4gh usb-dongel Of zonder voice-knop etc.
Nu dacht ik er 1 te hebben, maar die 'Air mouse' werkt alleen via de pijltjes-toetsen en niet met een gyrosoop.
Voor sideloaded apps waar de navigatie via de afstandbediening regelmatig niet goed werkt gebruik ik nu een ps4 controller als afstandbediening. Het touchpad kun je dan als muisvlak gebruiken en werkt verrassend goed. Geen air gestures natuurlijk of spraak assistant maar in ieder geval bruikbaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• blueice85
hardware-lover schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 20:15:
[...]

Even hier op inhakend, deze doet het niet (LAN bedoel ik): https://www.amazon.nl/gp/product/B08GM2H1Q2 (direct leverbaar .DE).

Getest met de meegeleverde Google TV voeding en met een extra zware (ruim voldoende) PD oplossing.

Of zijn er nog bepaalde zaken die ingesteld moeten worden die ik nu over het hoofd zie? Via de Ontwikkel modus kan ik de USB-C aansluiting instellen op >> LAN via USB << maar daar reageert het apparaat niet op.

Das jammer, die van mij was gewoon plug&play met de originele google lader in het pd slot. Ik heb er verder niets mee hoeven doen. Ethernet stond gelijk geselecteerd toen ik in de settings keek.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• buzzbuzz68
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 31-05 08:48
hardware-lover schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 20:15:
[...]

Ook ik had een andere besteld en de netwerk- en USB poorten werden niet herkend. Heb deze (gratis) retour gedaan en dezelfde als blueice85 besteld. Deze is ondertussen ook al weer binnen en werkt (met de standaard voeding) als een tierelier. Webbie player erop gezet en KPN TV ziet er goed uit. Beeldkwaliteit misschien wat minder, maar prima te doen. Het wordt kaal in het TV meubel >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
PaPi36 schreef op woensdag 11 november 2020 @ 08:08:
[...]

Voor sideloaded apps waar de navigatie via de afstandbediening regelmatig niet goed werkt gebruik ik nu een ps4 controller als afstandbediening. Het touchpad kun je dan als muisvlak gebruiken en werkt verrassend goed. Geen air gestures natuurlijk of spraak assistant maar in ieder geval bruikbaar.
Ja ik snap dat het daarmee werkt voor air-mouse doeleinden... daar heb ik meerdere alternatieven voor, maar ik zoek echt een remote-vorm die ik makkelijk voor alles kan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
blueice85 schreef op woensdag 11 november 2020 @ 08:17:
[...]
Das jammer, die van mij was gewoon plug&play met de originele google lader in het pd slot. Ik heb er verder niets mee hoeven doen. Ethernet stond gelijk geselecteerd toen ik in de settings keek.
Niet meer moeilijk doen, gewoon dezelfde dan jij hebt besteld, @buzzbuzz68 heeft het alleen nog maar bevestigd dat het de juiste keuze is. Ik had nog een ander exemplaar gevonden (volgens anderen ook werkend), maar die is al even niet meer verkrijgbaar.

Edit: inmiddels binnen en draait als een tierelier. ~350Mbit downstream met een 500Mbit verbinding.

[ Voor 8% gewijzigd door hardware-lover op 13-11-2020 19:55 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-slayer
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 07-06 23:32
Sorry verkeerde topic

[ Voor 90% gewijzigd door M-slayer op 11-11-2020 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvandeh
  • Laatst online: 31-05 20:49
de goedkoopste bij beide van mijn bestellingen en waren snel binnen. Je krijgt een Track and Trace code.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joarie
Zo goedkoop mogelijk natuurlijk en met de garantie dan dat hij eerder geleverd wordt dan de duurdere optie 8)7

Blijft natuurlijk raar dat je voor 5 euro internationaal verzend, binnen 2 werkdagen. Ik begrijp de twijfel/verwarring

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-P
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13:36

J-P

Syntax erro....

Is het iemand al gelukt om een bluetooth headset aan de Chromecast 2020 te koppelen?

Bij mij gaat het namelijk steeds fout wanneer ik de connectie moet goedkeuren, dan freezed de Chromecast, om vervolgens te zeggen dat hij niet kan koppelen. Ik heb het al getest met meerdere headsets.

Bij dit scherm loopt hij dus vast, hij reageert niet op input, tot hij terug is op het pairing scherm.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/fZHl4SX.png

(ಠ_ಠ) ¿doʞ u,z do ʇıp ʇɐɐʇs ɯoɹɐɐʍ

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DoOrKnOB
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 21-03-2023
Probleem met GGTV
Na het afspelen van Google Tv en de CCTV uit schakelen is deze niet meet terug
te vinden om te casten. Als de voeding wordt afgekoppeld en terug aanzet is het in orde.

:| :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!
J-P schreef op woensdag 11 november 2020 @ 20:57:
Is het iemand al gelukt om een bluetooth headset aan de Chromecast 2020 te koppelen?

Bij mij gaat het namelijk steeds fout wanneer ik de connectie moet goedkeuren, dan freezed de Chromecast, om vervolgens te zeggen dat hij niet kan koppelen. Ik heb het al getest met meerdere headsets.

Bij dit scherm loopt hij dus vast, hij reageert niet op input, tot hij terug is op het pairing scherm.
[Afbeelding]
Net getest met simpele BT draadloze oortjes, koppeling ging direct goed en audio kwam uit de oortjes tevoorschijn. Ben nu even een JBL 500BT hoofdtelefoon aan het opladen, nog eens kijken hoe het daarmee zal gaan.

Edit: ook deze laat zich probleemloos koppelen.

[ Voor 3% gewijzigd door hardware-lover op 11-11-2020 21:53 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 00:13

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

J-P schreef op woensdag 11 november 2020 @ 20:57:

[Afbeelding]
Ja, ging probleemloos. janvanduschoten in "Google Chromecast & Google TV- Ervaringen & discussie Deel 2"

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-P
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13:36

J-P

Syntax erro....

hardware-lover schreef op woensdag 11 november 2020 @ 21:48:
[...]

Net getest met simpele BT draadloze oortjes, koppeling ging direct goed en audio kwam uit de oortjes tevoorschijn. Ben nu even een JBL 500BT hoofdtelefoon aan het opladen, nog eens kijken hoe het daarmee zal gaan.

Edit: ook deze laat zich probleemloos koppelen.
Bedankt, dan ligt het dus niet aan de Nederlandse vertaling.

EDIT: probleem gevonden. Het lag aan Button Mapper. Nadat ik die het uitgeschakeld lukte het koppelen direct.

Bedankt voor de hulp!

(ಠ_ಠ) ¿doʞ u,z do ʇıp ʇɐɐʇs ɯoɹɐɐʍ

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PaPi36
Iemand een idee hoe "Je apps" uit te breiden naar b.v. 2 of 3 regels?

Behoorlijk storend om helemaal naar rechts te moeten navigeren en dan ook nog eens meer apps te moeten kiezen als je er veel geïnstalleerd hebt

• pc01
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-05 22:27
Ik heb inmiddels BBC iplayer, CBS all access, Peacock (NBC) en ITV er opgezet. Heerlijk wat er allemaal mogelijk is.

CBS all access gebruikt gps om te zien of je een lokale zender mag livestreamenl dat gaat nog mis. Via developer options is wel de mogelijkheid om lokatie aan te passen maar dat moet via een app. Ik heb nog geen app gevonden om gps te spoofen die compatibel is met deze chromecast. Iemand een idee ?

Ik gebruik overigens smartdnsproxy om toegang te krijgen tot bovenstaande services.
PaPi36 schreef op donderdag 12 november 2020 @ 10:22:
Iemand een idee hoe "Je apps" uit te breiden naar b.v. 2 of 3 regels?

Behoorlijk storend om helemaal naar rechts te moeten navigeren en dan ook nog eens meer apps te moeten kiezen als je er veel geïnstalleerd hebt
Dat kan met de huidige software niet. Maar gebruik jij daadwerkelijk (echt regelmatig gebruiken), zoveel verschillende apps dat die regel op het Home screen niet voldoende is?

Testing, one, two ...

• pc01
Modbreak:Gratis dingen is 1, maar omzeilen van een geoblock t.b.v. content die licenties heeft voor een specifiek land/continent gaan we uiteraard niet bespreken

[ Voor 87% gewijzigd door Michael Knight op 12-11-2020 16:04 ]

• ChuckBartowski
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 26-05 15:46
Ik zag in de Tweakers review dat de nieuwe Google TV geen auto refreshrate heeft. Ik heb inmiddels wat bronnen gelezen over 24fps output, en zaken als motion interpolation e.d.

Wat me niet helemaal duidelijk is: als de Chromecasts de content altijd op 50/60hz serveren, doen ze dan ook zelf dingen als 3:2 pull down voor het naar de TV verstuurd wordt? En hoe kan de TV dan zelf nog iets van motion interpolation doen (als de oorspronkelijke 24 frames al 'beinvloed' zijn door het externe device?)

Ik begrijp het vast nog niet helemaal maar in plaats van een los topic te openen probeer ik het eerst hier ;)

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12:50
ChuckBartowski schreef op donderdag 12 november 2020 @ 13:31:
Ik begrijp het vast nog niet helemaal maar in plaats van een los topic te openen probeer ik het eerst hier ;)
Ik heb zelf geen Google Chromecast, maar als ik het vergelijk met de Shield TV dan ga je het verschil met een 23,976 fps (!= 24 fps) video sturen over 60 hz naar een scherm sowieso merken, tenzij het scherm (de TV) zelf daar nog iets slims mee doet. Zo niet, krijg je stottering.

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

• PaPi36
hardware-lover schreef op donderdag 12 november 2020 @ 12:56:
[...]

Dat kan met de huidige software niet. Maar gebruik jij daadwerkelijk (echt regelmatig gebruiken), zoveel verschillende apps dat die regel op het Home screen niet voldoende is?
Het loopt nu al ver het scherm af en de laatste installs staan helemaal rechts. Telkens de volgorde handmatig aanpassen is best vervelend. Dus kortweg ja....nu al onvoldoende ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JdJtA
PaPi36 schreef op donderdag 12 november 2020 @ 13:40:
[...]

Het loopt nu al ver het scherm af en de laatste installs staan helemaal rechts. Telkens de volgorde handmatig aanpassen is best vervelend. Dus kortweg ja....nu al onvoldoende ;)
Zou adviseren om een andere launcher te installeren, dan heb je dit probleem voorlopig niet en kan je de apps bijvoorbeeld ook zelf categoriseren. Gebruik zelf Wolf Launcher en die vind ik zelf prettig, heb daarvoor deze instructies gevolgd.

• pc01
JdJtA schreef op donderdag 12 november 2020 @ 13:46:
[...]

Zou adviseren om een andere launcher te installeren, dan heb je dit probleem voorlopig niet en kan je de apps bijvoorbeeld ook zelf categoriseren. Gebruik zelf Wolf Launcher en die vind ik zelf prettig, heb daarvoor deze instructies gevolgd.
Ziet er mooi uit ! Vraag: is er een manier om deze launcher & eigenlijk alle gesideloade apps actueel te houden ? Je krijgt geen update via de playstore terwijl er natuurlijk wel vaak updates zullen zijn voor de apps.

• JdJtA
pc01 schreef op donderdag 12 november 2020 @ 13:50:
[...]

Ziet er mooi uit ! Vraag: is er een manier om deze launcher & eigenlijk alle gesideloade apps actueel te houden ? Je krijgt geen update via de playstore terwijl er natuurlijk wel vaak updates zullen zijn voor de apps.
Voor zover ik weet is dat helaas niet mogelijk anders dan zelf regelmatig controleren...

Acties:
  • +1 Henk 'm!
ChuckBartowski schreef op donderdag 12 november 2020 @ 13:31:
Ik zag in de Tweakers review dat de nieuwe Google TV geen auto refreshrate heeft. Ik heb inmiddels wat bronnen gelezen over 24fps output, en zaken als motion interpolation e.d.

Wat me niet helemaal duidelijk is: als de Chromecasts de content altijd op 50/60hz serveren, doen ze dan ook zelf dingen als 3:2 pull down voor het naar de TV verstuurd wordt? En hoe kan de TV dan zelf nog iets van motion interpolation doen (als de oorspronkelijke 24 frames al 'beinvloed' zijn door het externe device?)

De nieuwe Google TV stick laat je iedere resolutie/refreshrate combinatie kiezen die door je TV/monitor wordt ondersteund, niet enkel 50 of 60Hz, maar ook een 24Hz als standaard. Het probleem is nu echter dat de gekozen instelling blijft gelden voor al het media wat je maar zou willen streamen/af zou willen spelen, en aangezien we in deze regio met 24/50/60Hz worden opgezadeld, is er eigenlijk geen juiste keuze te maken.

Het kan bijna niet anders als dat hier een oplossing voor gaat komen, zo niet, dan zet de stick zich voor menigeen buitenspel (verwacht ik).

Testing, one, two ...

PaPi36 schreef op donderdag 12 november 2020 @ 13:40:
[...]
Een grootgebruiker (vwb apps), dat kan natuurlijk ;)

Hier staan eigenlijk enkel de Streaming apps in die regel (en dat zijn er best wat), en dan is er voldoende plek in die regel. Verplaatsen is daarbij niet nodig, wat het meest wordt gebruikt staat het meest naar links.

Testing, one, two ...

• PaPi36
JdJtA schreef op donderdag 12 november 2020 @ 13:46:
[...]

Thanks....even geprobeerd maar is helaas een beetje buggy. De navigatie verloor het highlighten van de buttons en dan zie je niet meer waar je bent om iets te kunnen kiezen. Heb het er maar weer af gehaald. Op zich wel een goede oplossing voor wat ik zoek.

• ChuckBartowski
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 26-05 15:46
hardware-lover schreef op donderdag 12 november 2020 @ 14:57:
[...]

De nieuwe Google TV stick laat je iedere resolutie/refreshrate combinatie kiezen die door je TV/monitor wordt ondersteund, niet enkel 50 of 60Hz, maar ook een 24Hz als standaard. Het probleem is nu echter dat de gekozen instelling blijft gelden voor al het media wat je maar zou willen streamen/af zou willen spelen, en aangezien we in deze regio met 24/50/60Hz worden opgezadeld, is er eigenlijk geen juiste keuze te maken.

Het kan bijna niet anders als dat hier een oplossing voor gaat komen, zo niet, dan zet de stick zich voor menigeen buitenspel (verwacht ik).
Ah, oke, ik wist niet dat het mogelijk was om de output te selecteren en dat alleen het auto switchen niet werkt.
Kan dat selecteren ook op de Chromecast/Chromecast Ultra of is dat alleen voor de Google TV zo?
Pagina: 1 ... 6 ... 59 Laatste

Let op:
Dit topic is voor alle mediaspelers / streamingdevices van Google: de Chromecast, Chromecast with Google TV en TV Streamer.

Discussie over illegale functionaliteit, of daarnaar linken is uitdrukkelijk niet toegestaan.
Een beetje schimmig, is gewoon schimmig.
Twijfel? Zie Het algemeen beleid #verbodencopyright

Gelieve dit topic niet meer te gebruiken voor 'bestel hier en daar', want daarvoor hebben wij Google Chromecast/TV/Streamer Levertijden en prijzen ;)