Acties:
  • 0 Henk 'm!
Albert020 schreef op woensdag 4 november 2020 @ 16:18:
Heb hem binnen, werkt lekker snel en ZiggoGo ook super.

Vraagje,
Als ik een film via me netwerk speel via VLC kan je hem scherm passend maken,
alleen rek ie hem dan uit, en maak ik hem 16.9 is deze toch nog te veel uitgerekt,
hoe kan ik dit verhalen, dat de verhoudingen in full screen toch normaal blijven ?
Je moet er eigenlijk afblijven in VLC, standaard staat deze schermvullend (met mogelijk zwarte balken aan boven-/onderzijde, afhankelijk van het media), in de juiste verhoudingen. Ga je daaraan sleutelen dan kloppen ze dus eigenlijk niet meer.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10:07
hardware-lover schreef op woensdag 4 november 2020 @ 16:34:
[...]

Je moet er eigenlijk afblijven in VLC, standaard staat deze schermvullend (met mogelijk zwarte balken aan boven-/onderzijde, afhankelijk van het media), in de juiste verhoudingen. Ga je daaraan sleutelen dan kloppen ze dus eigenlijk niet meer.
Maar dan blijf je de zwarte balken houden, dit vindt ik niet lekker kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuevocasa
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 05-06 19:15
Albert020 schreef op woensdag 4 november 2020 @ 16:39:
[...]

Maar dan blijf je de zwarte balken houden, dit vindt ik niet lekker kijken.
Het is: of zwarte balken, of een gedeelte van je beeld valt weg of een rare verhouding. Als de content niet dezelfde verhouding heeft als je scherm zijn er geen andere opties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baco101
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 07-06 19:45
Net binnen, maar Netflix werkt niet bij me. Als ik iets start in Netflix dan zie je in het rode draaiende cirkeltje langzaam het percentage oplopen tot 25 % en blijft daar op hangen. ondertussen krijg je dan opeens het Netflix geluid te horen en dan begint het geluid vd film/serie zonder beeld. Op mijn tablet/telefoon geen problemen dus het ligt niet aan het netwerk denk ik. Prime & disney ook geen probleem.

Ik heb de app al een keer gedwongen gestopt en verwijdert en opnieuw geïnstalleerd

Heeft iemand dit ook al aan de hand gehad?

Vreemde is dat hij het wel gedaan heeft toen ik het snel checkte

[ Voor 5% gewijzigd door baco101 op 04-11-2020 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
Nuevocasa schreef op woensdag 4 november 2020 @ 16:48:
[...]

Het is: of zwarte balken, of een gedeelte van je beeld valt weg of een rare verhouding. Als de content niet dezelfde verhouding heeft als je scherm zijn er geen andere opties.
Ok, bedankt, voor de rest top apparaat en super snel ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pindasaus
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 07-06 21:13
baco101 schreef op woensdag 4 november 2020 @ 16:50:
Net binnen, maar Netflix werkt niet bij me. Als ik iets start in Netflix dan zie je in het rode draaiende cirkeltje langzaam het percentage oplopen tot 25 % en blijft daar op hangen. ondertussen krijg je dan opeens het Netflix geluid te horen en dan begint het geluid vd film/serie zonder beeld. Op mijn tablet/telefoon geen problemen dus het ligt niet aan het netwerk denk ik. Prime & disney ook geen probleem.

Ik heb de app al een keer gedwongen gestopt en verwijdert en opnieuw geïnstalleerd

Heeft iemand dit ook al aan de hand gehad?

Vreemde is dat hij het wel gedaan heeft toen ik het snel checkte
Geen last van gehad, even rebooten of resetten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Albert020
Ad de Jong schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 17:11:
[...]

En idd een hoesje voor de afstandbediening zou geen overbodige luxe zijn. Inderdaad net te klein en te glad.
Hoop idd dat deze snel te koop zijn.....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• baco101
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 07-06 19:45
Pindasaus schreef op woensdag 4 november 2020 @ 18:14:
[...]

Geen last van gehad, even rebooten of resetten?
De boel gereset en dat lijkt het probleem opgelost te hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lunaticc
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 27-05 16:48
Hier ook meer mensen last van het feit dat de Chromecast regelmatig het signaal verliest? Het gebeurt ongeveer iedere minuut en duurt 1 á 2 seconden. Het is niet gebonden aan een app want ook op het thuisscherm gebeurt het. Het lijkt vooral te gebeuren wanneer de Chromecast al een tijdje (± 24 uur) aan staat. Een herstart lost het (tijdelijk) op.

Mijn Chromecast hangt aan een Denon versterker die via ARC met mijn TV is verbonden.

Op het Google forum loopt er ook al een draadje over:
https://support.google.com/chromecast/thread/75522990?hl=en

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaittamW
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 04:32
SaittamW schreef op woensdag 4 november 2020 @ 16:23:
[...]

Het is wat je in je edit beschrijft wat het probleem verhelpt. De optie is op twee plekken te vinden kwam ik achter. In de instellingen in het menu van de Chromecast welke je met de afstandsbediening via je TV kan wijzigen. Dit heb ik uitgezet. Daarnaast in de Home-app. Nu lijkt mijn router gewoon te blijven werken. Nu moet ik zeggen dat ik ook een Nest Mini heb welke ik tijdelijk ook even heb uitgezet. Ik ga vanavond ff checken wat er gebeurd als ik de opties met tussenpozen van een uur weer aanzet.

Mijn router valt namelijk gewoon helemaal weg. De lampjes knipperen nog wel. Zowel via Wifi als via LAN kan ik geen verbinding meer maken met het internet / netwerk. Wifi-connectie met alle apparaten vallen weg en kunnen ook niet meer connecten totdat ik de router herstart. Ik krijg ook geen nieuwe IP-adres als ik via LAN probeer.
Vanavond de optie weer aangezet, geen problemen meer. Wat blijkt. Zodra ik de Nest Mini ook aanzet crasht mijn router meteen of na een aantal minuten. Ik heb een factory reset gedaan op de Nest Mini. Helaas maakt het geen verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 00:13

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Lunaticc schreef op woensdag 4 november 2020 @ 20:22:
Hier ook meer mensen last van het feit dat de Chromecast regelmatig het signaal verliest? Het gebeurt ongeveer iedere minuut en duurt 1 á 2 seconden. Het is niet gebonden aan een app want ook op het thuisscherm gebeurt het. Het lijkt vooral te gebeuren wanneer de Chromecast al een tijdje (± 24 uur) aan staat. Een herstart lost het (tijdelijk) op.

Mijn Chromecast hangt aan een Denon versterker die via ARC met mijn TV is verbonden.

Op het Google forum loopt er ook al een draadje over:
https://support.google.com/chromecast/thread/75522990?hl=en
Hier hangt de chromecast direct in de tv, geluid via m'n Denon versterker. Ik heb geen last van haperingen, blijft goed en vloeiend werken. Ook geen wifi /internet problemen ( Ziggo router en Ubiquiti acces point, vlak bij de chromecast )

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emil_406
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 04-06 18:04
Vanavond ook een tweede Chromecast met Google tv geïnstalleerd in de keuken. Ook hier weer diverse apps gesideload. Ik blijf me verbazen hoe fijn dat Stadia eigenlijk werkt op deze Chromecast icm een Xbox controller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02-06 09:10
SaittamW schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 23:26:
Vandaag heb ik mijn Chromecast met Google TV binnengekregen via fnac. Alles aangesloten en wat apps geïnstalleerd. Werkt fijn, ook de afstandsbediening.

Alleen werd ik onaangenaam verrast dat mijn wifi er na ongeveer een kwartier/half uur er mee ophield. Ik heb een Asus RT-AC87U (up to date Merlin firmware) welke heel stabiel is. Maar ja, het kan een keer gebeuren. Echter blijft mijn wifi onderuit gaan na een reboot van mijn router. Mijn hele router lijkt er mee op te houden, ook bedraad. De ene keer duurt het enkele minuten, andere keer een half uur ongeveer. Als ik de nieuwe Chromecast van het stroom afhaal werkt mijn wifi weer prima.

Heeft iemand dat ook ervaren? Of een idee wat het kan zijn? Mijn vorige Chromecast Ultra werkte prima en gaf nooit problemen.

Het lijkt wel wat op de problemen van een paar jaar terug: nieuws: Google Cast-apparaten veroorzaken wifi-drop-outs bij verschillende ro...

Morgen maar verder kijken of de tip in de reacties van dat artikel misschien helpen.
Ik heb dezelfde router (stock firmware) en ook sinds gisteren de nieuwe Chromecast. Hier geen problemen. Daarvoor de vorige generatie Chromecast en daar ook geen issues mee.

Ik heb overigens ook 4 nest mini's in huis hangen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lunaticc
janvanduschoten schreef op woensdag 4 november 2020 @ 21:49:
[...]

Hier hangt de chromecast direct in de tv, geluid via m'n Denon versterker. Ik heb geen last van haperingen, blijft goed en vloeiend werken. Ook geen wifi /internet problemen ( Ziggo router en Ubiquiti acces point, vlak bij de chromecast )
Je Denon hangt dan nog met een optische kabel aan de TV? Of hoe heb je dat precies ingesteld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11:50
Lunaticc schreef op donderdag 5 november 2020 @ 07:09:
Je Denon hangt dan nog met een optische kabel aan de TV? Of hoe heb je dat precies ingesteld.
Voorspelling:
• Receiver met HDMI ondersteuning, via (e)ARC.
• Receiver zonder HDMI ondersteuning, via TOSLINK (optisch).

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 00:13

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Lunaticc schreef op donderdag 5 november 2020 @ 07:09:
[...]

De receiver heeft ARC (optie 1 hierboven), dus geluid van de TV gaat terug naar de receiver. Als ik de Chromecast aan zet, gaan de TV en receiver beide aan.

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rauwst
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 05-05 21:07
Google ding is binnen en bevalt goed!

2 vragen:
-In de Ziggo Go app (via Ziggo Wifi) is de volgorde zenders vrij ongebruikelijk. Eerst Nederland 1 en 2, dan een reeks lokale zenders en dan Ned 3, Rtl 4 etc. Hoe zit dit bij jullie? Kwaliteit is zoals een aantal van jullie al aangaven prima voor een 32inch monitor.
-Bij de originele chromecast gebruikte ik een gratis versie van Plex om videobestanden vanaf mijn PC naar mijn TV te casten. Is dat nog steeds the way to go met de google tv?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lunaticc
The Zep Man schreef op donderdag 5 november 2020 @ 07:59:
[...]
Voorspelling:
• Receiver met HDMI ondersteuning, via (e)ARC.
• Receiver zonder HDMI ondersteuning, via TOSLINK (optisch).
janvanduschoten schreef op donderdag 5 november 2020 @ 08:15:
[...]

De receiver heeft ARC (optie 1 hierboven), dus geluid van de TV gaat terug naar de receiver. Als ik de Chromecast aan zet, gaan de TV en receiver beide aan.
Mijn TV en receiver ondersteunen ook beide ARC. Maar dat werkt toch niet als er een andere HDMI input op de TV is geselecteerd?

Dus mijn TV is via HDMI1 (ARC) verbonden met de HDMI OUT (ARC) van mijn receiver. Als ik dan de Chromecast in HDMI2 van mijn TV prik en die input selecteer, stuurt hij dan alsnog het geluid door naar de receiver? Ik heb dat nooit geprobeerd eigenlijk :9 Ik dacht dat dat alleen werkte voor ingebouwde apps e.d.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Zep Man
Lunaticc schreef op donderdag 5 november 2020 @ 08:50:
Dus mijn TV is via HDMI1 (ARC) verbonden met de HDMI OUT (ARC) van mijn receiver. Als ik dan de Chromecast in HDMI2 van mijn TV prik en die input selecteer, stuurt hij dan alsnog het geluid door naar de receiver?
Ja, maar met ARC zal dat enkel stereo PCM, Dolby Digital of DTS zijn (hetzelfde als dat de TV over de optische uitgang zal uitsturen). 'HD' audioformaten worden enkel doorgestuurd met eARC.

Zo kan ARC meestal niet gebruikt worden om 5.1 geluid door te sturen van programma's zoals Netflix, want die gebruikt het Dolby Digital Plus formaat (net als alle andere populaire streaming services). Het kan enkel wanneer het verzendende apparaat ondersteuning heeft voor transcoding naar Dolby Digital (zoals de Shield TV 2019 modellen, of wanneer Kodi goede ondersteuning heeft voor de S/PDIF uitgangen van het betreffende apparaat en er enkel in Kodi gewerkt wordt).

[ Voor 38% gewijzigd door The Zep Man op 05-11-2020 08:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuevocasa
rauwst schreef op donderdag 5 november 2020 @ 08:38:
Google ding is binnen en bevalt goed!

2 vragen:
-In de Ziggo Go app (via Ziggo Wifi) is de volgorde zenders vrij ongebruikelijk. Eerst Nederland 1 en 2, dan een reeks lokale zenders en dan Ned 3, Rtl 4 etc. Hoe zit dit bij jullie? Kwaliteit is zoals een aantal van jullie al aangaven prima voor een 32inch monitor.
-Bij de originele chromecast gebruikte ik een gratis versie van Plex om videobestanden vanaf mijn PC naar mijn TV te casten. Is dat nog steeds the way to go met de google tv?
Er is een Plex app die je kunt installeren. Ik heb Plex op mijn NAS draaien en kan via de app op de CC bij mijn foto's en video's.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PaPi36
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 06-06 15:44
eerste van de twee chormecasts geinstalleerd en uitgeprobeerd. Werkt best aardig. Merk wel dat soms niet goed gehighlight staat waar je zit om te kiezen. Zwel in de menu's als in de apps lijkt dit regelmatig voor te komen.
Ziggo go sideload is gelukt maar daar is navigatie met de directional button niet te doen helaas.
Google had eigenlijk de afstandbediening ook als air mouse moeten maken.....ook weer een air mouse erbij zie ik niet zo zitten.
Ook erg benieuwd of b.v. geforce now met een ps4 controller gaat werken....dat ga ik dit weekend zeker proberen aan de praat te krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Weet iemand ook waar ik de nieuwe chromecast 2020 kan bestellen en in Nederland geleverd kan worden? Ik lees in dit topic een paar keer Fnac, maar bij afrekenen kan ik alleen België of Luxemburg kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mfransen
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 11:25
Palomar schreef op donderdag 5 november 2020 @ 09:36:
Weet iemand ook waar ik de nieuwe chromecast 2020 kan bestellen en in Nederland geleverd kan worden? Ik lees in dit topic een paar keer Fnac, maar bij afrekenen kan ik alleen België of Luxemburg kiezen.
De franse fnac.fr levert ook naar nederland, de belgische fnac.be niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mesmer_
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 28-12-2024
Palomar schreef op donderdag 5 november 2020 @ 09:36:
Fnac.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Thanks, ik heb hem besteld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wessel0101
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 06-06 15:22
Gister via fnac.com Chromecast 2020 besteld. Nu afwachten, ze geven aan 7 november in huis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Wesselkoning schreef op donderdag 5 november 2020 @ 10:45:
Gister via fnac.com Chromecast 2020 besteld. Nu afwachten, ze geven aan 7 november in huis!
Hier ook idd. Kon wel kiezen tussen 2 verzendmethodes (dure en goedkope). Goedkope gekozen ;) Geen idee of dat nog invloed heeft op de levertijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaPi36
WOW....wilde graag even wat testen.....en wat blijkt.... je kunt een ps4 controller uitstekend gebruiken ook als muis voor de chromecast TV. Gewoon pairen en dan via de touchpad op de ps4 controller als muis gebruiken.
Nu werkt de sideloaded Ziggo GO ineens uitstekend. Dikke kans dat ik een ps4 controller als afstandbediening ga gebruiken voor de Google TV.

Geforce now met de controller werkt ook verrassend goed...hoop alleen niet dat je telkens bv de ubisoft login moet invoeren omdat dit zeer waarschijnlijk niet onthouden wordt (net als op mijn laptop overigens)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ecm.smits
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 14-05 21:18
PaPi36 schreef op donderdag 5 november 2020 @ 10:50:
WOW....wilde graag even wat testen.....en wat blijkt.... je kunt een ps4 controller uitstekend gebruiken ook als muis voor de chromecast TV. Gewoon pairen en dan via de touchpad op de ps4 controller als muis gebruiken.
Nu werkt de sideloaded Ziggo GO ineens uitstekend. Dikke kans dat ik een ps4 controller als afstandbediening ga gebruiken voor de Google TV.

Geforce now met de controller werkt ook verrassend goed...hoop alleen niet dat je telkens bv de ubisoft login moet invoeren omdat dit zeer waarschijnlijk niet onthouden wordt (net als op mijn laptop overigens)
Kun jij mij vertellen hoe dat sideloaden precies werkt. Ben niet zo bekend om op deze manier apps er op te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wessel0101
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 06-06 15:22
Palomar schreef op donderdag 5 november 2020 @ 10:48:
[...]

Hier ook idd. Kon wel kiezen tussen 2 verzendmethodes (dure en goedkope). Goedkope gekozen ;) Geen idee of dat nog invloed heeft op de levertijd.
Ik had de goedkopere gekozen ook, gek genoeg had de goedkopere levering een snellere verzendtijd. bij de duurdere zou die 3 dagen later komen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Wesselkoning schreef op donderdag 5 november 2020 @ 11:00:
[...]

Ik had de goedkopere gekozen ook, gek genoeg had de goedkopere levering een snellere verzendtijd. bij de duurdere zou die 3 dagen later komen 8)7
Hehe, misschien mist die goedkope track and trace. Maar ja, voor dit bedrag durf ik het risico nog wel te nemen ;)

Ik wil deze nieuwe Chromecast overigens gebruiken voor de tv in mijn werk/hobbykamer. Ik heb daar geen coax. In het verleden keek ik via Ziggo Go en dan streamen naar de Chromecast (heb er meerdere al vanaf de eerste in 2013), maar dat hele streamen ben ik nooit zo weg van geweest. Aldoor schakelen tussen je mobiel en tv werkt contraproductief. Sinds een tijdje heb ik een Amazon Fire Stick en dat is al een hele verademing om weer 'gewoon' tv te kunnen kijken met een afstandsbediening. Alleen mist die stick volgens mij wat rekenkracht en werken dingen soms wat stroperig. Bovendien is het van Amazon en daar heb ik verder niks van (heb liever alles binnen 1 ecosysteem).

Van deze nieuwe Chromecast heb ik hoge verwachtingen. Hij is neem ik aan een stuk sneller dan die fire tv stick. En dat ie ook het volume van je tv kan regelen en de tv aan/uit kan zetten maakt het erg interessant. Als het een beetje bevalt zou die op termijn ook mijn Ziggo Mediabox Next kunnen vervangen. Al bevalt die ook prima, maar het aanbod van apps is wat karig.

Eerst maar eens even bezorgd laten krijgen ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PaPi36
ecm.smits schreef op donderdag 5 november 2020 @ 10:59:
[...]

Kun jij mij vertellen hoe dat sideloaden precies werkt. Ben niet zo bekend om op deze manier apps er op te zetten.
Ik heb dit gevolgt...en werkte prima:
https://thestreamable.com...chromecast-with-google-tv
APK heb ik dan op google drive gezet en zo kon ik die dan op de chromecast TV installeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ecm.smits
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 14-05 21:18
PaPi36 schreef op donderdag 5 november 2020 @ 12:10:
[...]

Ik heb dit gevolgt...en werkte prima:
https://thestreamable.com...chromecast-with-google-tv
APK heb ik dan op google drive gezet en zo kon ik die dan op de chromecast TV installeren
dank je. Ga ik vanavond even proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rn82
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12:13
PaPi36 schreef op donderdag 5 november 2020 @ 10:50:

De Ziggo go app hoef je toch niet te sideloaden? Je kan via de play-store, via een browser op een andere computer, deze installeren naar de chromecast. Althans zo heb ik het gedaan en kan ook gewoon prima via de 'd-pad' door het menu. Heb je het ook op die manier geprobeerd? Of heb je hem via file commander op de chromecast geïnstalleerd?

Via de laatste optie heb ik f1 pro geïnstalleerd en dat werkte niet zo lekker. Daar miste ik inderdaad een muis. Bovendien kwam die enkel verticaal in beeld.

F1 app heb ik wel gesideload via file commander en dat werkte niet helemaal lekker. Daar zag ik inderdaad niet terug

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PaPi36
Rn82 schreef op donderdag 5 november 2020 @ 13:22:
[...]

De Ziggo go app hoef je toch niet te sideloaden? Je kan via de play-store, via een browser op een andere computer, deze installeren naar de chromecast. Althans zo heb ik het gedaan en kan ook gewoon prima via de 'd-pad' door het menu. Heb je het ook op die manier geprobeerd? Of heb je hem via file commander op de chromecast geïnstalleerd?

Via de laatste optie heb ik f1 pro geïnstalleerd en dat werkte niet zo lekker. Daar miste ik inderdaad een muis. Bovendien kwam die enkel verticaal in beeld.

F1 app heb ik wel gesideload via file commander en dat werkte niet helemaal lekker. Daar zag ik inderdaad niet terug
Base ziggo go app werkt inderdaad prima.
Use case is dat de ziggo go android TV app alleen werkt op ziggo IP nummer en dus op vakantie niet gaat werken....vandaar de sideload app. En nu dus met PS4 controller als muis/navigatie tool....werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rn82
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12:13
PaPi36 schreef op donderdag 5 november 2020 @ 13:28:
[...]

Base ziggo go app werkt inderdaad prima.
Use case is dat de ziggo go android TV app alleen werkt op ziggo IP nummer en dus op vakantie niet gaat werken....vandaar de sideload app. En nu dus met PS4 controller als muis/navigatie tool....werkt prima.
Minder scherp van mij... had het inderdaad gelezen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDunnio
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 05:54
Vandaag die van mij ook binnen gekregen. Vanavond even aan de tand voelen:
  • Emby
  • NLZiet
  • Videoland
  • NetFlix
  • Kodi
Voor mij ideaal als aanvulling op de Shield in de woonkamer (zelfde bediening, zelfde apps).
Vooral voor in de slaapkamer, maar ik denk ook wel handig op reis.
De laatste keer toch weer een laptop meegezeuld omdat een chromecast ook niet altijd is.
Rn82 schreef op donderdag 5 november 2020 @ 13:22:
[...]

Voor het horizontaal krijgen is er een app welke dat voor je kan forceren.

[ Voor 9% gewijzigd door JDunnio op 05-11-2020 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmij10
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 09-11-2020
Hoi,

Ik heb zojuist de Chromecast ontvangen uit Frankrijk, maar als ik hem aan het instellen ben, lukt het niet om m'n wifi te verbinden. Hoe los ik dit op?
Het lukt niet via de Google home app en handmatig niet. Ik kom dus niet verder dan het instel menu. Verbinden met die qr code werkt, maar bij de stap erna gaat het fout.

[ Voor 35% gewijzigd door timmij10 op 05-11-2020 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaPi36
Hoe krijg je gesideloade apps te zien op het home screen?

Ik kan nu alleen zo'n app starten vanuit instellingen en dan apps....beetje omslachtig en zie nergens een optie om het ook op de home screen te plaatsen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arn0uDz
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08:15
Iemand ook problemen met het opstarten van de Chromecast dat je een zwart scherm blijft zien? Dit is op te lossen door de aan/uit knop een aantal keer in te drukken maar het duurt echt een halve minuut voordat ik beeld krijg.

De eerste paar dagen had ik hier geen last van en had ik binnen 5 seconden beeld en heb sindsdien niks veranderd in de setup. Alsof er een software update heeft plaatsgevonden waardoor dit nu gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JdJtA
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 06-06 16:15
PaPi36 schreef op donderdag 5 november 2020 @ 14:24:
Hoe krijg je gesideloade apps te zien op het home screen?

Ik kan nu alleen zo'n app starten vanuit instellingen en dan apps....beetje omslachtig en zie nergens een optie om het ook op de home screen te plaatsen
Staat ook in de startpost maar je kan hier een icoontje maken de betreffende app en dat komt dan als het goed is naar voren:

https://atvlauncher.trekgonewild.de/index.php

Heb dit zelf overigens niet getest. Je kan ook 'sideload launcher' downloaden uit de playstore. Daarin staan alle apps inclusief diegene die in de standaard launcher niet zichtbaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
JDunnio schreef op donderdag 5 november 2020 @ 14:01:
[...]

Ik heb er aantal geprobeerd, maar ik heb idee dat dit niet zo goed werkt als met Android TV 9 (en lager).
Normaal kon ik zo o.a. ApkPure Store werkend installeren. Deze blijft bij mij constant te wisselen van oriëntatie. En heb stuk of 4 rotatie apps geprobeerd.
Mau_Maus schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 18:07:
Ik heb trouwens dat ie vaak mijn verplaatsingen van tegels niet onthoud na het van de stroom is geweest (of een herstart vanuit Systeem).
Hebben andere dit ook? Kodi nu al tig keer als eerste gezet in overzicht en onder Apps.
Is iemand dit ook al eens tegengekomen inmiddels?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xilion
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 06-06 13:33
timmij10 schreef op donderdag 5 november 2020 @ 14:20:
Hoi,

Ik heb zojuist de Chromecast ontvangen uit Frankrijk, maar als ik hem aan het instellen ben, lukt het niet om m'n wifi te verbinden. Hoe los ik dit op?
Het lukt niet via de Google home app en handmatig niet
Weet je zeker dat de gegevens die je invoert kloppen?
Arn0uDz schreef op donderdag 5 november 2020 @ 14:27:
Iemand ook problemen met het opstarten van de Chromecast dat je een zwart scherm blijft zien? Dit is op te lossen door de aan/uit knop een aantal keer in te drukken maar het duurt echt een halve minuut voordat ik beeld krijg.

De eerste paar dagen had ik hier geen last van en had ik binnen 5 seconden beeld en heb sindsdien niks veranderd in de setup. Alsof er een software update heeft plaatsgevonden waardoor dit nu gebeurt.
Ik heb hierbij de periode waarna de chromecast in slaapstand staat op 'Never' gezet, waarbij hij dus altijd aan blijft staan en je nooit een zwart scherm voor je neus krijgt (niet de mooiste oplossing, wel effectief).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmij10
JeroenC87 schreef op donderdag 5 november 2020 @ 14:30:
[...]

[...]

Ik heb hierbij de periode waarna de chromecast in slaapstand staat op 'Never' gezet, waarbij hij dus altijd aan blijft staan en je nooit een zwart scherm voor je neus krijgt (niet de mooiste oplossing, wel effectief).
Ja ik weet zeker dat de gegevens kloppen. Via google home hoef je ook niet je wachtwoord in te vullen. Dat weet hij zelf al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arn0uDz
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08:15
JeroenC87 schreef op donderdag 5 november 2020 @ 14:30:
[...]

[...]

Heb je dit gedaan voor hetzelfde probleem of om een andere reden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JDunnio schreef op donderdag 5 november 2020 @ 14:01:
[knip]

Als je dit schrijft dan is het misschien ook een kleine moeite om aan te geven om welke app het dan gaat? ;)

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmij10
timmij10 schreef op donderdag 5 november 2020 @ 14:20:
Hoi,

Het lukt niet via de Google home app en handmatig niet. Ik kom dus niet verder dan het instel menu. Verbinden met die qr code werkt, maar bij de stap erna gaat het fout.
Ik heb echt 100x geprobeerd om te verbinden, maar krijg steeds de melding dat hij m'n internet niet kan vinden. Het wachtwoord klopt 100 procent. Zal dit kunnen zijn omdat hij uit Frankrijk komt? Meer mensen met problemen die hem uit Frankrijk hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xilion
Arn0uDz schreef op donderdag 5 november 2020 @ 14:40:
[...]

Heb je dit gedaan voor hetzelfde probleem of om een andere reden?
Ik vond het vervelend dat als ik de TV aanzet, de chromecast vervolgens nog een paar seconden nodig had om te 'ontwaken'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
timmij10 schreef op donderdag 5 november 2020 @ 15:06:
[...]
Ik heb echt 100x geprobeerd om te verbinden, maar krijg steeds de melding dat hij m'n internet niet kan vinden. Het wachtwoord klopt 100 procent. Zal dit kunnen zijn omdat hij uit Frankrijk komt? Meer mensen met problemen die hem uit Frankrijk hebben?
Behoudens het uitvallen van mijn modem/router bij de eerste keer in gebruik nemen, geen wifi problemen meer gehad. Is niet land gerelateerd verwacht ik (ik heb de Franse versie), mogelijk geldt dat wel voor je wifi instelling (binnen modem/router) vwb wifi kanalen.

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xilion
timmij10 schreef op donderdag 5 november 2020 @ 15:06:
[...]

Zou niet uit mogen maken dat deze uit Frankrijk komt (merendeel van de mensen hier gebruikt de chromecast uit frankrijk).

Misschien even een mobiele hotspot opzetten op je telefoon en kijken of je daarmee wel kunt verbinden (om uit te sluiten dat WiFi wel gewoon goed werkt op de chromecast)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmij10
JeroenC87 schreef op donderdag 5 november 2020 @ 15:10:
[...]

Zou niet uit mogen maken dat deze uit Frankrijk komt (merendeel van de mensen hier gebruikt de chromecast uit frankrijk).

Misschien even een mobiele hotspot opzetten op je telefoon en kijken of je daarmee wel kunt verbinden (om uit te sluiten dat WiFi wel gewoon goed werkt op de chromecast)?
Jaaaaa via hotspot ben ik erdoor gekomen. Hij is nu aan het updaten! Het ligt dus aan m'n router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmij10
hardware-lover schreef op donderdag 5 november 2020 @ 15:09:
[...]

Behoudens het uitvallen van mijn modem/router bij de eerste keer in gebruik nemen, geen wifi problemen meer gehad. Is niet land gerelateerd verwacht ik (ik heb de Franse versie), mogelijk geldt dat wel voor je wifi instelling (binnen modem/router) vwb wifi kanalen.
Via hotspot ben ik door de setup gekomen. Het ligt dus aan m'n router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pieterslechten
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 11-11-2020
Weet iemand hoe ik vrt.nu of play sports kan installeren op de nieuwe chrome cast ? Ik snap niet goed waar ik de app kan vinden. De VTM go app was makkelijk te vinden, de andere apps niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man
Pieterslechten schreef op donderdag 5 november 2020 @ 15:31:
Weet iemand hoe ik vrt.nu of play sports kan installeren op de nieuwe chrome cast ?
APK + sideloading = profit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Ik ken de app niet, maar kan mij voorstellen dat het niet perse Google TV vriendelijk out of the box werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pieterslechten
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 11-11-2020
Ik vind de APK nergens.. en nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pc01
  • Laatst online: 30-05 22:27
De link staat hierboven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmij10
timmij10 schreef op donderdag 5 november 2020 @ 15:25:
[...]

Jaaaaa via hotspot ben ik erdoor gekomen. Hij is nu aan het updaten! Het ligt dus aan m'n router.
Als ik hem probeer te verbinden via google home geeft hij wel een melding dat hij niet gemaakt is voor mijn regio en dat wifi mogelijk niet werk.

Ik overweeg hem nu serieus terug te sturen en te wachten tot hij in NL uitkomt

[ Voor 10% gewijzigd door timmij10 op 05-11-2020 19:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man
Dat heb je ook in een PM naar mij gestuurd.

De link staat hierboven. Hoe je applicaties moet sideloaden kan je zelf opzoeken. Daar is voldoende over geschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
timmij10 schreef op donderdag 5 november 2020 @ 19:05:
[...]
Als ik hem probeer te verbinden via google home geeft hij wel een melding dat hij niet gemaakt is voor mijn regio en dat wifi mogelijk niet werkt.

Oh?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SsnOyoPJIie0M3w4l8ObTC-laaA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/M4QCL4K2CQa3WGIIPz84hX2h.png?f=fotoalbum_large

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmij10
Ik snap er helemaal niks van. Super irritant dat ik hem allen kan gebruiken als hij verbonden is met m'n telefoon hotspot. Krijg het maar niet voor elkaar om hem te verbinden met m'n wifi.

[ Voor 6% gewijzigd door timmij10 op 05-11-2020 19:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Laatst online: 29-05 21:40
Heb je je WiFi wellicht een beetje apart geconfigureerd? Anders je WiFi router een keer naar fabrieksinstellingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmij10
robertwebbe schreef op donderdag 5 november 2020 @ 19:33:
Heb je je WiFi wellicht een beetje apart geconfigureerd? Anders je WiFi router een keer naar fabrieksinstellingen?
Zelfs dit werkt dus niet 😭

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JdJtA
timmij10 schreef op donderdag 5 november 2020 @ 19:39:
[...]

Zelfs dit werkt dus niet 😭
Misschien staat er een verkeerd WiFi-wachtwoord opgeslagen in de Google Home-app? Als je in de app rechts bovenin naar "Home app settings" gaat en dan de optie "clear saved WIFI networks" kiest kan je het misschien opnieuw instellen in de setup van de CC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmij10
JdJtA schreef op donderdag 5 november 2020 @ 19:47:
[...]

Misschien staat er een verkeerd WiFi-wachtwoord opgeslagen in de Google Home-app? Als je in de app rechts bovenin naar "Home app settings" gaat en dan de optie "clear saved WIFI networks" kiest kan je het misschien opnieuw instellen in de setup van de CC?
Dit is het helaas ook niet. Heb ook al handmatig m'n wachtwoord ingevoerd.

Ik denk echt dat er iets in m'n router niet goed is of staat. Alleen heel gek dat geen enkel ander apparaat hier last van heeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDunnio
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 05:54
Inmiddels hier ook werkend.

Nog wel een issue gehad dat de app stond te wachten op het verbinden met wifi, maar de chromecast al verbonden was. Via de afstandbediening handmatig verder gegaan, geupdate en alles doet het.
Ik zie de chromecast dus ook niet in mijn Google Home app.
Het kan overiges ook te maken hebben dat ik mijn chromecast heb aangemeld op een ander SSID (voor IOT). Daar kreeg ik een waarschuwing over.
Andere mogelijkheid is dat ik mijn google home app met een ander emailadres gebruik dan waar ik de chromecast mee configureer. Iets om uit te zoeken.
Maar hij doet het!

Alle apps welke ik op de Shield heb doen het.

Emby doet het matig .. 1080p gaat goed, op 4k krijg ik error dat er teveel pogingen zijn ondernomen.

Misschien dat het komt omdat ik verbind via https en reverse proxy, en misschien moet ik de emby server gebruiken welke ik op de shield heb draaien, maar tot nu toe nog niet heel blij.
Overigens is dit voor erbij, en is de tv ook 1080p 32 inch, dus geen ramp, maar tot nu toe gematigd enthousiast.
hardware-lover schreef op donderdag 5 november 2020 @ 14:59:
[...]

Als je dit schrijft dan is het misschien ook een kleine moeite om aan te geven om welke app het dan gaat? ;)
Als ik het zou weten wel, maar ik ken van lezen in het Nvidia Shield topic met onder andere de oude android Ziggo app voor de telefoon. Ik heb zelf geen ziggo en dus geen behoefte/ervaring aan deze app.

Maar in oude topics lees ik dat deze het zou moeten kunnen:
https://play.google.com/s...roid.setorientation&hl=nl

[ Voor 48% gewijzigd door JDunnio op 05-11-2020 20:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mesmer_
timmij10 schreef op donderdag 5 november 2020 @ 19:53:
[...]

Ik denk echt dat er iets in m'n router niet goed is of staat. Alleen heel gek dat geen enkel ander apparaat hier last van heeft
Probeer je het ding met een gastennetwerk te verbinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaPi36
JdJtA schreef op donderdag 5 november 2020 @ 14:28:
[...]

Staat ook in de startpost maar je kan hier een icoontje maken de betreffende app en dat komt dan als het goed is naar voren:

https://atvlauncher.trekgonewild.de/index.php

Heb dit zelf overigens niet getest. Je kan ook 'sideload launcher' downloaden uit de playstore. Daarin staan alle apps inclusief diegene die in de standaard launcher niet zichtbaar zijn.
Ah dat ga ik uitproberen, dank. Had die link wel gezien maar begreep nog niet helemaal hoe dat werkte.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dappzor
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 06:22
-edit- :)

[ Voor 82% gewijzigd door Dappzor op 06-11-2020 08:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Het is maar de vraag of deze box ook Android TV 11 krijgt of gaat krijgen.

https://www.cnx-software....nches-for-the-big-screen/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JdJtA
W00fer schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 02:49:
Het is maar de vraag of deze box ook Android TV 11 krijgt of gaat krijgen.

https://www.cnx-software....nches-for-the-big-screen/
Kan nergens uit opmaken waarom deze update niet naar de nieuwe CC zou komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XiniX88
  • Laatst online: 02-06 12:44
timmij10 schreef op donderdag 5 november 2020 @ 19:05:
[...]

Als ik hem probeer te verbinden via google home geeft hij wel een melding dat hij niet gemaakt is voor mijn regio en dat wifi mogelijk niet werk.

Heb je een 5ghz router of 2.4ghz, in dat laatste geval, channel moet tussen de 1 en 11 zitten, in het 5ghz geval, wijzig eens van channel en kijk of dat beter gaat. Wellicht zit je op een channel dat niet beschikbaar is voor de Chromecast, het enige wat in mij opkomt.

Voor 2.4 ghz dus: kanaal tussen 1 en 11
Voor 5 ghz, probeer eens kanaal 36, gebruik ik zelf, werkt vlekkeloos.

On another note, fijn te horen dat Ziggo Go ook kan werken zonder dat je op het ziggo netwerk zit, vanmiddag eens uitproberen. Misschien gebruik ik de ziggo van iemand anders om zo nu en dan Formule 1 te kijken.

[ Voor 44% gewijzigd door XiniX88 op 06-11-2020 08:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dappzor
Bij mijn bestelling bij fnac.com is er iets mis gegaan, nu wil ik hem weer opnieuw bestellen.. maar nu moeten er opeens bezorgkosten betaald worden? Hadden jullie dit ook?Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-v2PUl2kFCORVerrcwabaomGGS4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lYcH7V0FObxsZSMWfccQJ4s3.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 222% gewijzigd door Dappzor op 06-11-2020 09:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Ik had dat ook. Lijkt me ook wel logisch vanuit Frankrijk. Gisteren besteld met die optie 'Snelle bezorging' en kreeg net bericht van Fedex dat ie vandaag voor 12 uur al bezorgd gaat worden. Wel erg snel. Ben dan alleen helaas niet thuis waarschijnlijk.... ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dappzor
Er is inmiddels een levertijdentopic :)

[ Voor 88% gewijzigd door Michael Knight op 07-11-2020 21:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JdJtA
Dappzor schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 08:58:
Bij mijn bestelling bij fnac.com is er iets mis gegaan, nu wil ik hem weer opnieuw bestellen.. maar nu moeten er opeens bezorgkosten betaald worden? Hadden jullie dit ook?[Afbeelding]
Palomar schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 09:25:
Ik had dat ook. Lijkt me ook wel logisch vanuit Frankrijk. Gisteren besteld met die optie 'Snelle bezorging' en kreeg net bericht van Fedex dat ie vandaag voor 12 uur al bezorgd gaat worden. Wel erg snel. Ben dan alleen helaas niet thuis waarschijnlijk.... ;(
Dappzor schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 10:27:
Hier is de chromecast €73,11 met gratis verzending. Alsnog goedkoper dan bij Fnac (daar betaal je verzendkosten)

https://www.eglobalcentra...9WE9sFb2OrkMaAgqZEALw_wcB
Verzoek om deze berichten hier te plaatsen (levertijden en prijzen is een apart topic voor): JdJtA in "Google Chromecast - Levertijden en prijzen"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roeleboel
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online

roeleboel

en zijn beestenboel

Mensen, dit is een ervaringen topic, voor bestellen/levertijden en prijzen graag verder in het levertijdentopic...
Google Chromecast - Levertijden en prijzen
spuit 11 dus...

[ Voor 3% gewijzigd door roeleboel op 06-11-2020 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuevocasa
JdJtA schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 10:33:
[...]

[...]

[...]

Verzoek om deze berichten hier te plaatsen (levertijden en prijzen is een apart topic voor): JdJtA in "Google Chromecast - Levertijden en prijzen"
Misschien een idee om in de topicstart er een verwijzing in zetten? Kon hem zo snel daar niet in zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JdJtA
Nuevocasa schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 10:46:
[...]

Misschien een idee om in de topicstart er een verwijzing in zetten? Kon hem zo snel daar niet in zien.
Staat wel genoemd, zelfs onder een apart kopje ;):

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UbyDRfoS3WMCm7deQf3_vsboaY4=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/QUsPOkgJYfW0N8nEmFrKIor3.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuevocasa
JdJtA schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 10:56:
[...]

Staat wel genoemd, zelfs onder een apart kopje ;):

[Afbeelding]
O haha. Valt niet heel erg op. Maar dan heb ik niks gezegd :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Ik had er specifiek nog wel even naar gekeken, maar toch ook overheen gekeken, sorry :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JdJtA
Nuevocasa schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 11:01:
[...]

O haha. Valt niet heel erg op. Maar dan heb ik niks gezegd :X
Eens, ik heb het wat verplaatst en geprobeerd het wat meer op te laten vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankRicard
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 07-06 15:02
timmij10 schreef op donderdag 5 november 2020 @ 19:53:
[...]

Toevallig bandsteering aan staan? (dat is een optie dat de router/acces point apparaten van 2,4 naar 5 GHz laat switchen en staat bij bijvoorbeeld sommige Fritzbox apparaten default aan)

Google apparaten kunnen daar op een of andere manier niet mee omgaan, verder nog nooit een apparaat meegemaakt dat daar op faalt behalve chromecast, google home/nest. (stomme bug van google dus, maar wel 1 die al jaren bestaat)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JdJtA schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 11:15:
[...]
Eens, ik heb het wat verplaatst en geprobeerd het wat meer op te laten vallen.
Ik zie vaak bij andere topics een waarschuwing in het roze (op iedere pagina van zo'n topic komt deze terug), kun je dat niet (laten) instellen?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
Even een vraagje, kun je als je apps gebruikt heb en deze gesloten,
hebt deze ook in 1x op de achtergrond afsluiten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supercop7373
  • Laatst online: 09:05
ecm.smits schreef op maandag 2 november 2020 @ 07:10:
[...]

komt omdat er in de google home app de optie HDMI-modus voor 50 Hz gebruiken ontbreekt. Dit zorgde bij de vorige Chromecast voor vloeiende beelden bij het casten van bijvoorbeeld voetbalwedstrijden.
Ik dacht al dat het aan mij lag. Min dochter heeft de chromecast3 en daar kon ik dat instellen meen ik.

Maar deze optie ontbreekt dus waardoor je met de nieuwste chromecast stotterend voetbal kijkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rauwst
Aiii alles werkte prima maar heb de boel verknald.

Ik heb via het menu mijn remote control gereset (met als doel de koppeling met mijn speakers opnieuw te maken). Nu werkt de remote echter helemaal niet meer staar ik naar een zwart scherm met de tekst:
Remote & Accessories
+ Pair remote or accessory

Maar... mijn remote om die optie te selecteren heeft dus geen verbinding meer.

Hoe krijg ik mijn remote waar aan de slag? Heb de chromecast en remote al gereset door de batterijen/stroom eraf te halen, maar dat levert niks op.

Iemand suggesties?

[ Voor 15% gewijzigd door rauwst op 06-11-2020 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
@rauwst Met de afstandsbediening van je tv kun je de Chromecast ook bedienen. Zo kun je dus ook de juiste optie selecteren om de Chromecast-afstandsbediening weer te koppelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KevinskiNL
  • Laatst online: 05:06
rauwst schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 15:36:
Aiii alles werkte prima maar heb de boel verknald.

Ik heb via het menu mijn remote control gereset (met als doel de koppeling met mijn speakers opnieuw te maken). Nu werkt de remote echter helemaal niet meer staar ik naar een zwart scherm met de tekst:
Remote & Accessories
+ Pair remote or accessory

Maar... mijn remote om die optie te selecteren heeft dus geen verbinding meer.

Hoe krijg ik mijn remote waar aan de slag? Heb de chromecast en remote al gereset door de batterijen/stroom eraf te halen, maar dat levert niks op.

Iemand suggesties?
Druk eens kort op de knop achterop de chromecast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubix
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Mesmer_ schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 21:17:
[...]

De meeste hier hebben er eentje gekocht bij Fnac.com (is Frans dus Pays Bas als land selecteren)
Ik kan op de site van Fnac alleen kiezen voor "Pays" (naast Belgique en Luxemburg). Geen "Pays Bas" dus. Even een check bij jullie of dit toch klopt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xilion
Cubix schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 16:20:
[...]

Ik kan op de site van Fnac alleen kiezen voor "Pays" (naast Belgique en Luxemburg). Geen "Pays Bas" dus. Even een check bij jullie of dit toch klopt.
Ik denk dat je op de verkeere Fnac site zit (belgische misschien)?
Probeer deze eens: https://www.fnac.com/Pass...c-Google-TV/a15115582/w-4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rauwst
TexMex schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 15:44:
@rauwst Met de afstandsbediening van je tv kun je de Chromecast ook bedienen. Zo kun je dus ook de juiste optie selecteren om de Chromecast-afstandsbediening weer te koppelen.
Het betreft een monitor, zonder bijgeleverde afstandsbediening.

Zal de suggestie van kevinski proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubix
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
JeroenC87 schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 16:23:
[...]

Ik denk dat je op de verkeere Fnac site zit (belgische misschien)?
Probeer deze eens: https://www.fnac.com/Pass...c-Google-TV/a15115582/w-4
Thx, dat was het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sosua
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 23-05 08:43
Nou.. mijn Chromecast is echt geen vriendjes met m'n Ziggo modem. Continu connection lost. Erg storend. De Asus router die er aan gekoppeld staat heeft totaal geen problemen. Grappig weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mesmer_
Ik heb sinds vanavond een aantal problemen met de chromecast. Disneyplus geeft een foutmelding en ook Prime Video liep vast. Ik zie dat voor het eerst DisneyPlus ook op het Home scherm staat bij Verder kijken dus er lijkt iets verandert. Casten werkt zonder problemen.

Hebben anderen ook problemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meubelmaker
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 07-06 22:03
Dappzor schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 08:58:
Bij mijn bestelling bij fnac.com is er iets mis gegaan, nu wil ik hem weer opnieuw bestellen.. maar nu moeten er opeens bezorgkosten betaald worden? Hadden jullie dit ook?[Afbeelding]
@Dappzor hoe komt het dat de tekst op de Franse fnac.com-site Nederlandstalig is? Ik zou ook iets willen bestellen bij die webshop maar ik struikel telkens over de Franse taal 8)7

Opel Ampera-e, Zappi V2 1F32A, 10x250Wp Solar, SMA 2100TL, Remeha Calenta 40C CW5

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• emil_406
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 04-06 18:04
Meubelmaker schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 20:32:
[...]

@Dappzor hoe komt het dat de tekst op de Franse fnac.com-site Nederlandstalig is? Ik zou ook iets willen bestellen bij die webshop maar ik struikel telkens over de Franse taal 8)7
Pssst........ Google translate.........

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dappzor
Meubelmaker schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 20:32:
[...]

@Meubelmaker Als je chrome gebruikt, rechtermuisknop op een leeg stukje van de website en dan: pagina vertalen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meubelmaker
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 07-06 22:03
Dappzor schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 20:56:
[...]

@Meubelmaker Als je chrome gebruikt, rechtermuisknop op een leeg stukje van de website en dan: pagina vertalen 8)
@Dappzor @emil_406 Dan moet ik mijn laptop maar weer eens opstarten, doe bijna alles met mijn Samsung Tab S2.

Opel Ampera-e, Zappi V2 1F32A, 10x250Wp Solar, SMA 2100TL, Remeha Calenta 40C CW5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mesmer_
Meubelmaker schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 21:07:
[...]

@Dappzor @emil_406 Dan moet ik mijn laptop maar weer eens opstarten, doe bijna alles met mijn Samsung Tab S2.
Chrome op mijn ipad vertaalt de sites voor mij ook prima.
Pagina: 1 ... 5 ... 59 Laatste

Let op:
Dit topic is voor alle mediaspelers / streamingdevices van Google: de Chromecast, Chromecast with Google TV en TV Streamer.

Discussie over illegale functionaliteit, of daarnaar linken is uitdrukkelijk niet toegestaan.
Een beetje schimmig, is gewoon schimmig.
Twijfel? Zie Het algemeen beleid #verbodencopyright

Gelieve dit topic niet meer te gebruiken voor 'bestel hier en daar', want daarvoor hebben wij Google Chromecast/TV/Streamer Levertijden en prijzen ;)