Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Sportbeelden zijn gewoon niet vloeiend bij het casten, welke resolutie of beeldinstelling ik ook probeer. Het is vooral vreemd dat het bij een oude Chromecast wél in orde is.

FOX Sports Go heeft bijvoorbeeld nog geen app voor Android TV en bij Ziggo Go ben je ook veroordeeld tot casten als je geen Ziggo-internetverbinding gebruikt. Voor KPN en T-Mobile zijn er Kodi-oplossingen, maar het zou mooi zijn als er ook officiële ondersteuning voor Android TV komt. En de NPO-app is helaas ook nog van verre van perfect op de Chromecast met Google TV.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JdJtA
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 06-06 16:15
TexMex schreef op zondag 1 november 2020 @ 21:34:
Sportbeelden zijn gewoon niet vloeiend bij het casten, welke resolutie of beeldinstelling ik ook probeer. Het is vooral vreemd dat het bij een oude Chromecast wél in orde is.

FOX Sports Go heeft bijvoorbeeld nog geen app voor Android TV en bij Ziggo Go ben je ook veroordeeld tot casten als je geen Ziggo-internetverbinding gebruikt. Voor KPN en T-Mobile zijn er Kodi-oplossingen, maar het zou mooi zijn als er ook officiële ondersteuning voor Android TV komt. En de NPO-app is helaas ook nog van verre van perfect op de Chromecast met Google TV.
Ook voor NPO en Ziggo zijn er oplossingen via Kodi...verder zelf geen last van haperend of slecht beeld maar moet eerlijk zeggen dat ik nu nog maar weinig gebruik maak van de optie om te casten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twister112
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 07-06 23:27

Hier zijn de beelden van sport ook niet vloeiend
:'(. Ook probeer ook veel instellingen
niets helpt.ik heb wel een tv van 10 jaar oud .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ecm.smits
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 14-05 21:18
TexMex schreef op zondag 1 november 2020 @ 19:48:
Het casten naar de nieuwe Chromecast vanuit apps op telefoon of tablet, valt mij toch behoorlijk tegen. Vooral als het om sport gaat. Ik heb flink met de instellingen geëxperimenteerd van zowel de Chromecast als mijn tv, maar de kwaliteit blijft behoorlijk achter bij die van een Chromecast versie 2. Zonde, want zeker in Nederland zijn er nog genoeg apps die alleen het casten ondersteunen en dus niet officieel op de Chromecast zelf geïnstalleerd kunnen worden.
komt omdat er in de google home app de optie HDMI-modus voor 50 Hz gebruiken ontbreekt. Dit zorgde bij de vorige Chromecast voor vloeiende beelden bij het casten van bijvoorbeeld voetbalwedstrijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaPi36
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 06-06 15:44

ai chips...ik heb twee chromecasts TV besteld voor Ziggo GO maar nu lees ik dat het alleen via een Ziggo verbinding kan....
hmmm is er een trucje om het toch te laten werken (behalve het ouderwets casten)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokje
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online
Deelt iedereen z'n Ziggo abbo ofzo :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 00:13

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

PaPi36 schreef op maandag 2 november 2020 @ 08:25:
[...]

ai chips...ik heb twee chromecasts TV besteld voor Ziggo GO maar nu lees ik dat het alleen via een Ziggo verbinding kan....
hmmm is er een trucje om het toch te laten werken (behalve het ouderwets casten)?
Ik krijg hem als het goed is vandaag binnen, ben ook benieuwd. Ik heb thuis Ziggo, maar wil op vakantie ook de mogelijkheid hebben om daar te kunnen kijken. Op m'n telefoon heb ik Vodafone, daar werkt de Ziggo Go app ook prima op. Ik ga eens testen of het met een Vodafone hotspot ook gaat werken.

Een Ziggo abonnement afsluiten is natuurlijk ook een optie die gaat werken :p

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaPi36
janvanduschoten schreef op maandag 2 november 2020 @ 08:33:
[...]

Ik krijg hem als het goed is vandaag binnen, ben ook benieuwd. Ik heb thuis Ziggo, maar wil op vakantie ook de mogelijkheid hebben om daar te kunnen kijken. Op m'n telefoon heb ik Vodafone, daar werkt de Ziggo Go app ook prima op. Ik ga eens testen of het met een Vodafone hotspot ook gaat werken.

Een Ziggo abonnement afsluiten is natuurlijk ook een optie die gaat werken :p
Thanx......benieuwd naar die test met vodafone verbinding
En de use case met Ziggo GO is inderdaad voornamelijk voor vakantiehuisje/camping als ik daar ben.....
Maar ook voor Disney+ op een panasonic 4K HDR scherm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

PaPi36 schreef op maandag 2 november 2020 @ 08:38:
[...]

Thanx......benieuwd naar die test met vodafone verbinding
En de use case met Ziggo GO is inderdaad voornamelijk voor vakantiehuisje/camping als ik daar ben.....
Maar ook voor Disney+ op een panasonic 4K HDR scherm
Voor mijn gevoel zou het moeten werken (Ziggo =Vodafone), op m'n telefoon werkt het ook. Zodra ik het heb getest laat ik het hier wel weten.

Ik zag bij een online review dat je ook via bluetooth een headset / oordoppen kunt verbinden met de Chromecast, ben daar ook wel benieuwd naar of dat goed werkt ( i.v.m. lag). Niet dat ik het veel zal gaan gebruiken, maar kan wel eens handig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rauwst
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 05-05 21:07
[...]

Ik begrijp dit niet helemaal. Wat kan alleen via een Ziggo verbinding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokje
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online
rauwst schreef op maandag 2 november 2020 @ 09:08:
[...]

TV kijken via Ziggo Go app op de nieuwe Chromecast werkt alleen als je op een Ziggo aansluiting zit. Dus als je je chromecast meeneemt naar een andere woning die bijvoorbeeld op glasvezel zit, kun je alleen casten via je telefoon naar de Chromecast. Zoals het al kon op de vorige Chromecasts zeg maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

rauwst schreef op maandag 2 november 2020 @ 09:08:
[...]

TV kijken (en Movies&series en HBO) via de Ziggo Go app. Dat schijnt alleen via een Ziggo internet verbinding te kunnen. Ik heb zelf thuis Ziggo, dus geen idee of dat zo is maar dat lijkt me wel logisch, om misbruik te voorkomen.

Edit> wat hierboven staat :p

[ Voor 3% gewijzigd door janvanduschoten op 02-11-2020 09:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rauwst
Top thanks. Ik beschik over een Ziggo internet abbo met een karig zenderpakket dat volstaat voor het meeste tv gebruik.

Voor sport etc maak ik nu via de ziggo GO gebruik van het uitgebreide abbo van vrienden.

Benieuwd hoe dit gaat uitpakken :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nuevocasa
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 05-06 19:15
rauwst schreef op maandag 2 november 2020 @ 09:28:
Top thanks. Ik beschik over een Ziggo internet abbo met een karig zenderpakket dat volstaat voor het meeste tv gebruik.

Voor sport etc maak ik nu via de ziggo GO gebruik van het uitgebreide abbo van vrienden.

Benieuwd hoe dit gaat uitpakken :)
De ziggo go app op de tablet/ mobiel werkt overal binnen Europa om aan de Europese wetgeving te voldoen. Ziggo is van mening dat apparaten met Android/Google TV voor thuisgebruik zijn en hebben daarom de beperking erop gezet zodat je deze alleen kunt gebruiken op een Ziggo aansluiting. Als jij Ziggo hebt en het account van een familielid gebruikt zal dat gewoon werken op je thuis verbinding.

Casten vanaf je mobiel/ tablet zal altijd werken.
Als alternatief voor mensen die Ziggo willen gebruiken buiten het Ziggo netwerk is er bijvoorbeeld een add-on op Kodi te installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Zoals al eerder aangegeven. De 'gewone' app sideloaden en een air mouse gebruiken werkt ook best prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaPi36
Mau_Maus schreef op maandag 2 november 2020 @ 10:18:
Zoals al eerder aangegeven. De 'gewone' app sideloaden en een air mouse gebruiken werkt ook best prima.
thanx...even op ingelezen en ga ik zeker proberen zodra ze binnen zijn. Hoewel met een air mouse en google tv weer twee afstandbedieningen erbij...... ze worden gek hier in huis hahaha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
PaPi36 schreef op maandag 2 november 2020 @ 11:36:
[...]
thanx...even op ingelezen en ga ik zeker proberen zodra ze binnen zijn. Hoewel met een air mouse en google tv weer twee afstandbedieningen erbij...... ze worden gek hier in huis hahaha
Ja je moet er wat voor over hebben ;)
... maar met een goede air mouse (met voice eventueel) zou je de Google Remote niet nodig hoeven hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindasaus
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14:04
Nu heb ik al een aantal keer gehad dat de knoppen wbt de bediening van het volume niet meer werken.
Een reboot is de oplossing in dat geval.
Helaas kan ik nergens in het menu die optie meer vinden dus trek dan maar even de stroomkabel uit de Chromecast.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Eric van Ballegoie schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 19:47:
Krijgen jullie 4K materiaal via Kodi (of een andere mediaspeler) werkend? Ik probeer 4K mkv's vanaf mijn NAS af te spelen, maar dat is resulteert in een diashow waarbij de Chromecast bovendien ook heel traag reageert zodra de playback start. 1080p materiaal via Kodi werkt wel als een trein.
Even hier op terugkomend, zou het kunnen zijn dat je 4k getest hebt op een niet 4k TV/monitor binnen Kodi? Of ben je meteen met 4k HDR materiaal aan de slag gegaan, en zit het misschien daarin.

Test ik 4k media met Kodi 18.9 op een 1080p monitor dan is het die aangehaalde diashow, ongeacht welke instelling dan ook, test ik hetzelfde media op mijn 4k TV dan loopt het aardig soepel. Wel buiten beschouwing gelaten dat de refreshrate niet wordt aangepast binnen Kodi (geen AFR support op dit apparaat).

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mesmer_
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 28-12-2024
Pindasaus schreef op maandag 2 november 2020 @ 15:26:
Helaas kan ik nergens in het menu die optie meer vinden dus trek dan maar even de stroomkabel uit de Chromecast.
Instellingen > Systeem > Opnieuw opstarten (helemaal onderaan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric van Ballegoie
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 02-06 13:28

Eric van Ballegoie

Reviewcoördinator
hardware-lover schreef op maandag 2 november 2020 @ 15:30:
[...]

Even hier op terugkomend, zou het kunnen zijn dat je 4k getest hebt op een niet 4k TV/monitor binnen Kodi? Of ben je meteen met 4k HDR materiaal aan de slag gegaan, en zit het misschien daarin.

Test ik 4k media met Kodi 18.9 op een 1080p monitor dan is het die aangehaalde diashow, ongeacht welke instelling dan ook, test ik hetzelfde media op mijn 4k TV dan loopt het aardig soepel. Wel buiten beschouwing gelaten dat de refreshrate niet wordt aangepast binnen Kodi (geen AR support op dit apparaat).
Dat was inderdaad in 1080p (via een Elgato captureapparaat). Op mijn 4K TV beneden had ik deze problemen niet, al was ik daar ook verbonden met een ander accesspoint.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eric van Ballegoie
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 02-06 13:28

Eric van Ballegoie

Reviewcoördinator
rauwst schreef op maandag 2 november 2020 @ 09:28:
Ik denk dat het er wel een beetje aan ligt hoe kritisch je bent op beeldkwaliteit of Ziggo Go een goed alternatief is voor het reguliere DVB-C signaal. Via Ziggo go is het signaal maximaal 720p50 met een vrij lage bitrate, terwijl het DVB-CV signaal bij de meeste zenders 1080i50 is met een aanzienlijk hogere bitrate. Op mijn tv is het beeld via DVB-C van aanzienlijk hogere kwaliteit dan de Ziggo Go streams.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Eric van Ballegoie schreef op maandag 2 november 2020 @ 15:32:
[...]
Dat was inderdaad in 1080p (via een Elgato captureapparaat). Op mijn 4K TV beneden had ik deze problemen niet, al was ik daar ook verbonden met een ander accesspoint.
Duidelijk, dan lijkt het probleem in downscalen te zitten, of HDR. Dat laatste test ik later nog.

Ik heb hier hetzelfde accesspoint in gebruik, daarin kan het probleem ook niet zitten. Wifi snelheid is uitstekend met deze Dongle (+200Mbit). Streamen van hoog bitrate materiaal gaat prima, +100Mbit hevc video is echter wat teveel voor het apparaatje.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15:21
Vraagje voor de gene die CC gekocht hebben via Fnac, via welke bezorgdienst kan ik deze tracken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mesmer_
Albert020 schreef op maandag 2 november 2020 @ 17:39:
Vraagje voor de gene die CC gekocht hebben via Fnac, via welke bezorgdienst kan ik deze tracken ?
chronopost.fr en via je fnac profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mesmer_
Pindasaus schreef op maandag 2 november 2020 @ 15:26:
Nu heb ik al een aantal keer gehad dat de knoppen wbt de bediening van het volume niet meer werken.
Een reboot is de oplossing in dat geval.
Het kan helpen om vanuit het instellngenmenu de afstandsbediening opnieuw te koppelen. Dit moest ik in het begin ook doen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Laatst online: 29-05 21:40
Even voor de volledigheid: er zijn 2 Ziggo GO apps.

Je hebt Ziggo GO voor smartphones en tablets, deze kun je via iedere internetverbinding in de EU bekijken en heeft een lage bitrate. Via casting kun je dit op TV krijgen maar best veel programma’s zijn beperkt vanwege rechtenwesties.

En je hebt Ziggo GO TV, deze is bedoeld om op Android TV en Apple TV te draaien. Deze werkt alleen als je internet via Ziggo hebt en heeft een hogere bitrate dan Ziggo GO voor smartphones.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pukson
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 05-06 22:51
Mesmer_ schreef op maandag 2 november 2020 @ 18:22:
[...]

chronopost.fr en via je fnac profiel
DPD. Als je trackt via Chronopost staat er op ook ergens GEO/ de cijfers na GEO kun gebruiken op DPD.nl

Add me op Stadia: Gloogle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rauwst
Eric van Ballegoie schreef op maandag 2 november 2020 @ 15:35:
[...]

Ik denk dat het er wel een beetje aan ligt hoe kritisch je bent op beeldkwaliteit of Ziggo Go een goed alternatief is voor het reguliere DVB-C signaal. Via Ziggo go is het signaal maximaal 720p50 met een vrij lage bitrate, terwijl het DVB-CV signaal bij de meeste zenders 1080i50 is met een aanzienlijk hogere bitrate. Op mijn tv is het beeld via DVB-C van aanzienlijk hogere kwaliteit dan de Ziggo Go streams.
Voor wat betreft de chromecast matig kritisch. Is bedoeld voor een 32 inch monitor op de slaapkamer.

Voor mijn woonkamer heb ik onlangs een nieuwe 49inch tv besteld en ben ik kieskeurige! Dan is de DVB-C aansluiting dus the way to go? Bedoel je daarmee de reguliere aansluiting via de kabel/media box?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polyphemus
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13:30
Pukson schreef op maandag 2 november 2020 @ 19:25:
[...]

DPD. Als je trackt via Chronopost staat er op ook ergens GEO/ de cijfers na GEO kun gebruiken op DPD.nl
Dat werkte bij mij niet, omdat het Chronopost-nummer een cijfer te weinig had voor DPD. Chronopost in mijn geval gaf het pakketje door aan Fedex :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robertwebbe
rauwst schreef op maandag 2 november 2020 @ 19:28:
[...]

Voor wat betreft de chromecast matig kritisch. Is bedoeld voor een 32 inch monitor op de slaapkamer.

Voor mijn woonkamer heb ik onlangs een nieuwe 49inch tv besteld en ben ik kieskeurige! Dan is de DVB-C aansluiting dus the way to go? Bedoel je daarmee de reguliere aansluiting via de kabel/media box?
Ik zit op dit moment naar een 55 inch te kijken en heb hier zowel DVB-C als Ziggo GO TV app op. Ik vind de beeldkwaliteit van de app echt goed genoeg. Vooral zappen gaat zoveel lekkerder dat dit nu mijn voorkeur heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
robertwebbe schreef op maandag 2 november 2020 @ 19:43:
[...]
Ik zit op dit moment naar een 55 inch te kijken en heb hier zowel DVB-C als Ziggo GO TV app op. Ik vind de beeldkwaliteit van de app echt goed genoeg. Vooral zappen gaat zoveel lekkerder dat dit nu mijn voorkeur heeft.
Hier kan ik mij ook in vinden. Mogelijk niet zo goed als het digitaal via de antennekabel (DVB-C) kan zijn maar eigenlijk prima te doen, zeker op een 2e toestel.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snarfl
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 06-06 23:32
lisa1994 schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 07:11:
Bij mij werkt Dolby Vision bij Netflix goed!

Heb wel een ander probleem. Bij b.v Spotify of Juke springt de tv na een tijdje op groen beeld en komt het Dolby Vision logo in beeld. De enige manier om dat dan weer te herstellen is de tv herstarten. Iemand een idee over?
Philips support gaf twee antwoorden mbt het groene probleem op mijn philips PFL5604H/12, het eerste is voor Dolby Gebruikers:

"we did see messages, yes. But as it turns out, the Google TV Device does not send a proper Dolby Vision Signal which causes the wrong colors.
This is nothing we can change, it has to be done on the Google TV side.
Thomas
Philips Consumer Care"

Het tweede is minder geruststellend :'(

"Uw toestel is helaas verouderd en heeft enkel HDMI 1.3 ingangen, terwijl Chromecast HDMI 2.0 of hoger nodig heeft voor een goede werking. Wat hier gebeurd is dat uw toestel het moderne HDMI signaal niet goed kan verwerken en dit soms fouten oplevert."
Max
Philips TV Klantenservice"

Als dit softwarematig op te lossen is zou Google dat maar eens snel moeten doen. Hét argument voor deze Cromecast is nu net dat je een oude TV in een keer kunt upgraden naar het Smart tijdperk, scheelt weer een TV op de afvalberg.

Edit: De Chromecast 2 werkte nog met HDMI 1.3, de Chromecast Ultra wilde al HDMI 2.0. HDMI 2.0 stamt uit 2013. Er zijn voordien heel veel TV's gekocht die het nog steeds tot tevredenheid doen zonder HDMI 2.0.

[ Voor 7% gewijzigd door snarfl op 09-11-2020 13:51 ]

Beter vriendelijk te zijn dan gelijk krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvandeh
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 31-05 20:49
[...]

Wat je zou kunnen proberen is een VPN server opzetten thuis waar je een Ziggo abbo hebt. Dan op de ChromeCast TV een VPN client die verbind naar je VPN server. Dan Ziggo GO TV opstarten. Ik heb dit niet getest maar kan mij voorstellen dat dit werkt omdat het lijkt of je ChromeCast TV aan een Ziggo netwerk hangt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
Dit heeft volgens mij nog niemand kunnen bevestigen.

Als iemand het gelukt is, ben ik ook heel benieuwd of het gaat lukken via bijvoorbeeld een mobile hotspot. Sommigen suggereerden bijvoorbeeld al dat ze de ChromeCast mee willen nemen bij bijvoorbeeld een vakantieverblijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nitis schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 23:23:
[...]
Oh laat me alsjeblieft even weten of je het werkend hebt gekregen zodra je die van jou binnen hebt. Ik heb tot nu toe alleen streams met een limiet van 540 p . Hdr10 werkt maar dolby vision niet . 5.1 audio werkt wel. Automatische skip intro van netflix show werkt (best wel cool) denk dat het gewoon even wachten tot de chromecast met google tv goed word ondersteund . Amazon fire stick 4k werkt wel weer goed met de netflix app in kodi . Alles werkt daar . Autoframerate (lijkt) wel te werken alleen zie ik hem toch af en toe frames skippen op de chromecast . Of autoframerate doet het niet of het is iets anders wat de oorzaak daarvan is .
Inmiddels aan het testen geslagen en ook met Kodi in de weer geweest. Zover ik kan zien is er binnen Kodi eveneens geen ondersteuning voor AFR, hij laat maar één resolutie en refreshrate zien, dus auto switchen is ook niet mogelijk binnen Kodi.

Aan jou (en anderen, @twister112 o.a.) dus de vraag, hoeveel resoluties en refreshrate mogelijkheden zie jij of jullie staan binnen de Kodi beeldscherminstellingen? Hoeveel mogelijkheden kunnen op de witte lijst?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
rauwst schreef op maandag 2 november 2020 @ 19:28:
[...]

Op een (elke) 32" TV is de ZiggoGo TV beeldkwaliteit beslist goed tot zeer goed (mits de internetverbinding dat ook is).

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fooraap
  • Laatst online: 24-10-2023
Als ik vanop home op een resultaat klik: bvb een disney film, dan opent deze film niet rechtstreeks?
Dan opent deze gewoon de disney app op het home scherm...
Dan moet ik daar nog eens zoeken.

Dit is irritant en geen idee waar dit aan kan liggen?

Iemand idee?

Ik heb wel verschillende profielen bij de accounts, weet niet of dat dat impact heeft...

Als ik vanuit search zoek, dan kijkt hij niet bij disney als zoekresultaten? Zo kan ik iron man niet afspelen via disney enkel kopen...

Ben er dus nog beginnende mee om alles uit te zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvandeh
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 31-05 20:49
robertwebbe schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 11:16:
Dit heeft volgens mij nog niemand kunnen bevestigen.

Als iemand het gelukt is, ben ik ook heel benieuwd of het gaat lukken via bijvoorbeeld een mobile hotspot. Sommigen suggereerden bijvoorbeeld al dat ze de ChromeCast mee willen nemen bij bijvoorbeeld een vakantieverblijf.
In de tijd dat het nog niet was toegestaan om Nederlandse streams buiten Nederland te bekijken, had ik een dergelijke setup en kon ik via mijn eigen VPN (server draaide op een raspberry Pi achter mijn Ziggo modem) overal Ziggo Go op mn mobiel bekijken.

Ik verwacht dat deze opstelling nu ook voor Ziggo Go TV zal werken en dan ongeacht waar de connectie vandaan komt (andere provider, mobiele hotspot). Heb alleen geen Ziggo meer al provider, dus kan het niet testen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• emil_406
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 04-06 18:04
fooraap schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 14:31:
Als ik vanop home op een resultaat klik: bvb een disney film, dan opent deze film niet rechtstreeks?
Dan opent deze gewoon de disney app op het home scherm...
Dan moet ik daar nog eens zoeken.

Dit is irritant en geen idee waar dit aan kan liggen?

Iemand idee?

Ik heb wel verschillende profielen bij de accounts, weet niet of dat dat impact heeft...
Ik heb idd hetzelfde probleem. Je zou verwachten dat ie de film rechtstreeks opent ipv eerst de disney app..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xilion
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 06-06 13:33
emil_406 schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 15:24:
[...]

Ik heb idd hetzelfde probleem. Je zou verwachten dat ie de film rechtstreeks opent ipv eerst de disney app..
Volgens mij is dit een probleem van Disney+. Ik heb dit op mijn telefoon namelijk ook, wanneer ik een melding krijg "See what's new" en dan vervolgens gewoon de Disney+ app opent zonder naar een specifieke weergave te gaan met nieuwe films/series.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpschouten79
  • Laatst online: 20-03 16:06
Even wat delen. Er was een probleem met HDR10 films met Prime Video.
Met nadruk op WAS. beelden waren erg donker. Met de app update van eind oktober lijkt dat bij mij opgelost.

Ben benieuwd naar andere ervaringen.

PSN: JustinNL79

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jpschouten79 schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 15:33:
Even wat delen. Er was een probleem met HDR10 films met Prime Video.
Met nadruk op WAS. beelden waren erg donker. Met de app update van eind oktober lijkt dat bij mij opgelost.

Ben benieuwd naar andere ervaringen.
Over welke update heb je het nu, want de meest recente versie die zich nu laat zien is: 5.3.7-googleplay-armv7a maar sommigen krijgen 5.3.8 al aangeboden als update?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fooraap
  • Laatst online: 24-10-2023
hoe kan je het home screen instellen? De video's van de app onderin wil ik configureren?
Bvb nu geen netflix lijst? Prime staat boven disney en dat omdraaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaPi36
bvandeh schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 11:11:
[...]

Wat je zou kunnen proberen is een VPN server opzetten thuis waar je een Ziggo abbo hebt. Dan op de ChromeCast TV een VPN client die verbind naar je VPN server. Dan Ziggo GO TV opstarten. Ik heb dit niet getest maar kan mij voorstellen dat dit werkt omdat het lijkt of je ChromeCast TV aan een Ziggo netwerk hangt
in verleden via de synology ingesteld om op vakantie te kunnen kijken. Maar vaak is bv in hotel die weg geblokt. het is zodoende erg wisselvallig of je het dan kunt gebruiken of niet. Ik ga die sideloading manier zeker uitproberen.
Helaas lijkt de levering via Fnac en FedEx vertraagd want zou gisteren geleverd worden maar nu wordt er geen levermoment meer weergegeven grrrr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpschouten79
Update van de app “Amazon prime”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mesmer_
jpschouten79 schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 16:12:
Update van de app “Amazon prime”
Welke versie heb jij dan want zoals hierboven al door iemand gezegd staat die bij mij ook nog steeds op 5.3.7-googleplay-armv7a

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mesmer_
En... hoe vaak hebben jullie de afstandsbediening al uit je handen laten vallen?

Ik pakte hem net op en het dingetje gleed gewoon uit mijn hand op de houten vloer.. gelukkig lijkt alles het nog te doen.

Ik hoop echt dat hier snel een soort van bumper voor wordt ontwikkeld. Want als ik mijn mijn relatief kleine handen en pianovingers de afstandsbediening al laat vallen..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jpschouten79
Die van mij ook. Maar keek eigenlijk naar ge-update 28 oktober. Lijkt bij mij hdr nu goed te zijn.

Ps heb wel af en toe dat de audio uit sync loopt. Lijkt met pcm te zijn. Irritant. Geen idee hoe dit op te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitis
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 16-04-2023
hardware-lover schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 12:33:
[...]

Inmiddels aan het testen geslagen en ook met Kodi in de weer geweest. Zover ik kan zien is er binnen Kodi eveneens geen ondersteuning voor AFR, hij laat maar één resolutie en refreshrate zien, dus auto switchen is ook niet mogelijk binnen Kodi.

Aan jou (en anderen, @twister112 o.a.) dus de vraag, hoeveel resoluties en refreshrate mogelijkheden zie jij of jullie staan binnen de Kodi beeldscherminstellingen? Hoeveel mogelijkheden kunnen op de witte lijst?
Ik heb even gekeken en zie alleen 1920x1080p en 59.94hz staan . Ze staan alle twee in het grijs . Kan ze niet klikken .

En over die AFR . Het is inmiddels wel duidelijk inderdaad dat deze functie niet werkt op de chromecast met google tv helaas . Hopelijk kan hier nog verandering in komen in de toekomst .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
Hé jammer bezorger van FedEx misgelopen , morgen dan ;)

[ Voor 12% gewijzigd door Albert020 op 03-11-2020 17:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nitis schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 17:13:
[...]
Ik heb even gekeken en zie alleen 1920x1080p en 59.94hz staan . Ze staan alle twee in het grijs . Kan ze niet klikken .

En over die AFR . Het is inmiddels wel duidelijk inderdaad dat deze functie niet werkt op de chromecast met google tv helaas . Hopelijk kan hier nog verandering in komen in de toekomst .
Dat dacht ik, en daarom heb jij ook helemaal niets aan Netflix onder Kodi, je schiet er zogezegd totaal geen bal mee op ;)

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dijkhuis
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-06 14:31
fooraap schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 15:47:
hoe kan je het home screen instellen? De video's van de app onderin wil ik configureren?
Bvb nu geen netflix lijst? Prime staat boven disney en dat omdraaien?
Longpress op een app en je kan ze verplaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dijkhuis
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-06 14:31
Oldschool vraagje:

is er ook een Android TV app die NOS teletekst kan tonen? Bij de Ziggo GO app en de NOS app zie ik geen optie om teletekst pagina’s te tonen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dijkhuis schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 20:16:
[...]
Longpress op een app en je kan ze verplaatsen.
Dat is volgens mij niet wat ie bedoelt. Wij kunnen nu (nog) niet alles wat ze in ondersteunde regio's wel kunnen, via "For You", selecteren wat je wel of niet wilt zien op het Home scherm.

https://www.howtogeek.com...he-google-tv-home-screen/
Afbeeldingslocatie: https://www.howtogeek.com/wp-content/uploads/2020/10/customize-google-tv-6-650x184.png

Via een VPN verbinding lukt Home configureren, alla Android TV, misschien wel? Heb ik niet en gebruik ik dus niet, dus kan het niet bevestigen.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaittamW
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 04:32
Vandaag heb ik mijn Chromecast met Google TV binnengekregen via fnac. Alles aangesloten en wat apps geïnstalleerd. Werkt fijn, ook de afstandsbediening.

Alleen werd ik onaangenaam verrast dat mijn wifi er na ongeveer een kwartier/half uur er mee ophield. Ik heb een Asus RT-AC87U (up to date Merlin firmware) welke heel stabiel is. Maar ja, het kan een keer gebeuren. Echter blijft mijn wifi onderuit gaan na een reboot van mijn router. Mijn hele router lijkt er mee op te houden, ook bedraad. De ene keer duurt het enkele minuten, andere keer een half uur ongeveer. Als ik de nieuwe Chromecast van het stroom afhaal werkt mijn wifi weer prima.

Heeft iemand dat ook ervaren? Of een idee wat het kan zijn? Mijn vorige Chromecast Ultra werkte prima en gaf nooit problemen.

Het lijkt wel wat op de problemen van een paar jaar terug: nieuws: Google Cast-apparaten veroorzaken wifi-drop-outs bij verschillende ro...

Morgen maar verder kijken of de tip in de reacties van dat artikel misschien helpen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Gisterenavond bezig geweest met de instellingen en m'n bluetooth oordoppen (Bomaker Sifi 1) gekoppeld aan de chromecast. Werk goed, geen last van lag in het geluid, liep synchroon.

Ik dacht vooraf dat ik het alleen even zou testen, maar de hele avond zo Prime gekeken zonder geluidsoverlast voor degenen die al lagen te slapen. Handige optie, ga ik vaker doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buzzbuzz68
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 31-05 08:48
Ik heb de Chromecast met Google TV nu ook binnen en werkende. Bevalt prima. Nu wil ik alleen nog graag alle KPN iTV zenders in mijn abo kunnen kijken. Casten werkt mooi, maar niet alle zenders mogen gecast worden. Iemand een tip over welke app ik dan het beste kan installeren? Ik heb wel wat apps gevonden die het zouden moeten kunnen, maar hopelijk kan iemand mij zeggen welke echt goed werkt (Als er al 1 is die goed werkt).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JdJtA
buzzbuzz68 schreef op woensdag 4 november 2020 @ 09:46:
Ik heb de Chromecast met Google TV nu ook binnen en werkende. Bevalt prima. Nu wil ik alleen nog graag alle KPN iTV zenders in mijn abo kunnen kijken. Casten werkt mooi, maar niet alle zenders mogen gecast worden. Iemand een tip over welke app ik dan het beste kan installeren? Ik heb wel wat apps gevonden die het zouden moeten kunnen, maar hopelijk kan iemand mij zeggen welke echt goed werkt (Als er al 1 is die goed werkt).
Ik heb zelf ook KPN iTV en gebruik hiervoor Kodi met de add-on 'Webbie Player'. Werkt prima :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buzzbuzz68
JdJtA schreef op woensdag 4 november 2020 @ 09:49:
[...]
Ik heb zelf ook KPN iTV en gebruik hiervoor Kodi met de add-on 'Webbie Player'. Werkt prima :) .
Thanx. Ik was die ook al tegengekomen. Ik ga hem proberen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nuevocasa
buzzbuzz68 schreef op woensdag 4 november 2020 @ 09:52:
[...]

Thanx. Ik was die ook al tegengekomen. Ik ga hem proberen.
Deze werkt ook wel aardig op Kodi.
https://github.com/dut-iptv/dut-iptv.github.io

Voor Ziggo/Kpn/T-Mobile/Canaldigitaal/NLZiet
Uiteraard moet je een login hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• buzzbuzz68
Nuevocasa schreef op woensdag 4 november 2020 @ 10:23:
[...]

Ga ik ook proberen :) Vergelijkend warenonderzoek.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JdJtA
Nuevocasa schreef op woensdag 4 november 2020 @ 10:23:
[...]

Deze heb ik ook getest maar heeft geen eigen interface (je blijft in KODI waarin er lijsten worden geladen met de zenders en eventuele andere opties). Bij Webbie Player kan ik zelfs zappen met mijn Harmony-afstandsbediening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steefmeister
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 06-06 23:42
Ik weet dat replay (Ziggo Go app) niet werkt voor programma's als Veronica Inside wanneer je ze wilt casten. Ik neem aan dat het voor Live TV geen probleem is om deze te casten of zie ik dat verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nervwrecker
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 13-03 14:38
Gisteren de Chromecast met google tv binnen gekregen(besteld via fnac), makkelijke installatie en mooi apparaat.
Prime en Netflix werken prima, F1 tv heb ik erop gekregen met sideloaden van een apk, werk opzich alleen het menu werkt op F1 tv niet helemaal daar zal denk ik een airmouse voor nodig zijn hopende dat F1 dit toch iets beter fixt.
T-Mobile Tv anywhere krijg ik niet aan de praat die sluit gelijk af ik heb een aantal apk's geprobeerd maar geen van allen lijkt te werken.Via Kodi las ik ergens maar dat is nogal omslachtig vooral vrouwlief vind dat te veel gedoe begrijpelijk opzich.
Iemand die T-Mobile Tv anywhere werkend heeft gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuevocasa
JdJtA schreef op woensdag 4 november 2020 @ 10:27:
[...]

Deze heb ik ook getest maar heeft geen eigen interface (je blijft in KODI waarin er lijsten worden geladen met de zenders en eventuele andere opties). Bij Webbie Player kan ik zelfs zappen met mijn Harmony-afstandsbediening.
Helaas werkt die niet voor T-Mobile en Ziggo :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• emil_406
Steefmeister schreef op woensdag 4 november 2020 @ 10:38:
Ik weet dat replay (Ziggo Go app) niet werkt voor programma's als Veronica Inside wanneer je ze wilt casten. Ik neem aan dat het voor Live TV geen probleem is om deze te casten of zie ik dat verkeerd?
Ik ben zo blij met mijn nlziet abo als ik al die problemen met Ziggo, NPO en T-Mobile lees. Alle Nederlandse programma s live kijken, terugkijken zonder reclame en onbeperkt heen en weer spoelen. Perfect werkend op google tv, zo goed dat ik mijn KPN tv abonnement opzeg en overstap naar internet only. (Nu alleen nog een oplossing voor Fox sports, wat dat kan alleen icm een tv abonnement.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvdet
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-01 19:12
Hi, ik heb een Experiabox 12 van KPN. Mijn Chromecast devices connecten prima.

Na verloop van tijd zie ik de Chromecasts niet meer in Chrome (alle devices gebruiken hetzelfde WiFi). Verander ik iets aan de kanalen in de Experiabox, dan zie ik de Chromecast weer wel in de Chrome browser (W10).

Mijn vermoeden is dat de Experiabox de Chromecasats in een slaapstand zet zodat ze niet meer zichtbaar zijn.

Iemand ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuevocasa
emil_406 schreef op woensdag 4 november 2020 @ 12:08:
[...]

Ik ben zo blij met mijn nlziet abo als ik al die problemen met Ziggo, NPO en T-Mobile lees. Alle Nederlandse programma s live kijken, terugkijken zonder reclame en onbeperkt heen en weer spoelen. Perfect werkend op google tv, zo goed dat ik mijn KPN tv abonnement opzeg en overstap naar internet only. (Nu alleen nog een oplossing voor Fox sports, wat dat kan alleen icm een tv abonnement.)
Dat laatste weerhoud mij er nog van om T-Mobile op te zeggen. Erg jammer dat FS niet los is af te sluiten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nuevocasa
nervwrecker schreef op woensdag 4 november 2020 @ 11:00:
Gisteren de Chromecast met google tv binnen gekregen(besteld via fnac), makkelijke installatie en mooi apparaat.
Prime en Netflix werken prima, F1 tv heb ik erop gekregen met sideloaden van een apk, werk opzich alleen het menu werkt op F1 tv niet helemaal daar zal denk ik een airmouse voor nodig zijn hopende dat F1 dit toch iets beter fixt.
T-Mobile Tv anywhere krijg ik niet aan de praat die sluit gelijk af ik heb een aantal apk's geprobeerd maar geen van allen lijkt te werken.Via Kodi las ik ergens maar dat is nogal omslachtig vooral vrouwlief vind dat te veel gedoe begrijpelijk opzich.
Iemand die T-Mobile Tv anywhere werkend heeft gekregen?
Tot nu toe werkt deze android app voor F1 TV perfect :)
https://github.com/Groggy/race-control-tv
Veel stabieler dan de app van F1 tv zelf. Sinds ik deze app gebruik (ook op de voorloper Android TV) zijn de streams veel stabieler. APK ff sideloaden en gaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Svennie
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 06-06 09:19
wat ik doe is Ziggo Go kijken in de Chrome browser en daarin kan je alles casten, dan werkt ook Ziggo Go.

PSN ID: Svennie-NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
Ja in dat andere topic had iemand wat beetje op hetzelfde lijkt:
merijntjuuuh in "komt de nieuwe chromecast naar nederland?"

Ik heb zelf de AC66U meteen wat oudere Merlin Firmware en geen probleem.

Edit: Ik las dus dat het kan helpen om "Andere je gecaste media laten bedienen" uit te zetten in de Home app voor de Google TV om de requests te verminderen. Ik heb hem op 'Tijdens het casten' aan staan en heb geen problemen.

https://support.google.com/chromecast/answer/7206638?hl=nl
Live casten is geen probleem. Of installeer de app op de Chromecast dan kan je wel RePlay gebruiken.
rvdet schreef op woensdag 4 november 2020 @ 12:08:
Na verloop van tijd zie ik de Chromecasts niet meer in Chrome (alle devices gebruiken hetzelfde WiFi). Verander ik iets aan de kanalen in de Experiabox, dan zie ik de Chromecast weer wel in de Chrome browser (W10).
Geen idee of dat het is, maar heb je ergens bij de wifi een optie aanstaan die heet: AP-isolation?
Zo ja werkt het beter als je die uit zet?

[ Voor 10% gewijzigd door Mau_Maus op 04-11-2020 13:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nervwrecker
@Nuevocasa Race control tv ga ik proberen bedankt voor de tip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SaittamW schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 23:26:
Vandaag heb ik mijn Chromecast met Google TV binnengekregen via fnac. Alles aangesloten en wat apps geïnstalleerd. Werkt fijn, ook de afstandsbediening.

Alleen werd ik onaangenaam verrast dat mijn wifi er na ongeveer een kwartier/half uur er mee ophield. Ik heb een Asus RT-AC87U (up to date Merlin firmware) welke heel stabiel is. Maar ja, het kan een keer gebeuren. Echter blijft mijn wifi onderuit gaan na een reboot van mijn router. Mijn hele router lijkt er mee op te houden, ook bedraad. De ene keer duurt het enkele minuten, andere keer een half uur ongeveer. Als ik de nieuwe Chromecast van het stroom afhaal werkt mijn wifi weer prima.

Heeft iemand dat ook ervaren? Of een idee wat het kan zijn? Mijn vorige Chromecast Ultra werkte prima en gaf nooit problemen.

Het lijkt wel wat op de problemen van een paar jaar terug: nieuws: Google Cast-apparaten veroorzaken wifi-drop-outs bij verschillende ro...

Morgen maar verder kijken of de tip in de reacties van dat artikel misschien helpen.
Oké, ik dacht dat het toeval was toen ik mijn Google TV nèt in gebruik had genomen, maar blijkbaar lijkt dit misschien toch minder toevallig. Ik moest de handel volledig herstarten (modem en router << tp-link archer c3200) om mijn internet weer aan de praat te kunnen krijgen. Dat was echter éénmalig, daarna heb ik het niet meer meegemaakt.

Ik zou het normaal gesproken ook niet ter sprake hebben gebracht, tot jouw bericht ;)

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
nervwrecker schreef op woensdag 4 november 2020 @ 12:34:
@Nuevocasa Race control tv ga ik proberen bedankt voor de tip.
Dat werkt, echter beperkt tot het huidige seizoen meen ik mij te herinneren. Dus geen extra's of oudere seizoenen beschikbaar.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xilion
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 06-06 13:33
emil_406 schreef op woensdag 4 november 2020 @ 12:08:
[...]

Als ze bij NL Ziet nu ook Ziggo Sport hadden, was ik verkocht. Maar dat is zover ik kan zien helaas niet het geval. :/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 14:29
JeroenC87 schreef op woensdag 4 november 2020 @ 13:19:
[...]

Als ze bij NL Ziet nu ook Ziggo Sport hadden, was ik verkocht. Maar dat is zover ik kan zien helaas niet het geval. :/
Als je Ziggo Sport kijkt voor de F1 dan is NL Ziet plus een F1 TV abo toch wel een oplossing. Hierboven zie ik dat er een goede app is voor F1 TV.

Dan ben je voor circa 14eu per maand klaar.

Ik weet het wel als er straks glasvezel ligt. Ik knikker Ziggo eruit, neem NL Ziet voor dagelijks het nieuws kijken en incidenteel een programma en een abo op F1 TV Pro om de F1 te kijken.

Dan ben ik voor grofweg 45eu per maand klaar (NL Ziet + F1 TV + Tweak glasvezel) t.o.v. 68eu voor Ziggo nu.

Eerst maar eens een nieuwe Chromecast kopen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• emil_406
Nuevocasa schreef op woensdag 4 november 2020 @ 12:10:
[...]

Dat laatste weerhoud mij er nog van om T-Mobile op te zeggen. Erg jammer dat FS niet los is af te sluiten.
Koppelverkoop is volgensmij ook verboden in NL. En dit lijkt erg op koppelverkoop. Ik heb een half jaar geleden al een klacht ingediend bij de ACM (Authoriteit consument en markt). Maar op 1 klacht doen ze niks denk ik.

Ook heb ik gevraagd of NLziet misschien voornemens was om FS als aanvullend abo aan te bieden, maar ze hadden geen plannen in die richting, helaas. In mijn ogen zouden ze een absolute concurrent voor de traditionele tv markt zijn wanneer ze het wél zouden doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
Hoe goed werkt de Ziggo Go app overigens?

Na onze verhuizing heb ik niet meer de moeite genomen om de Horizonbox aan te sluiten. Geen zin om een lange kabel te trekken, het ding is toch traag en lelijk.
Tijdens de verbouwing kwamen we erachter dat streamen middels de app op de telefoon naar een oude Chromecast perfect werkt.

Als het browsen via de app op de Chromecast zelf even goed werkt dan ga ik ook niet langer wachten totdat het apparaat officieel in NL uit komt. Maakt het geen verschil, dan heeft een andere Chromecast ook nog geen toegevoegde waarde op dit moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
B-Real schreef op woensdag 4 november 2020 @ 13:42:
[...]
Als je Ziggo Sport kijkt voor de F1 dan is NL Ziet plus een F1 TV abo toch wel een oplossing. Hierboven zie ik dat er een goede app is voor F1 TV.

Dan ben je voor circa 14eu per maand klaar.

Ik weet het wel als er straks glasvezel ligt. Ik knikker Ziggo eruit, neem NL Ziet voor dagelijks het nieuws kijken en incidenteel een programma en een abo op F1 TV Pro om de F1 te kijken.

Dan ben ik voor grofweg 45eu per maand klaar (NL Ziet + F1 TV + Tweak glasvezel) t.o.v. 68eu voor Ziggo nu.

Eerst maar eens een nieuwe Chromecast kopen :)
Jij kent dit topic toch ook; [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?, want ik weet niet of je het heel erg zou vinden indien je een live race niet direct kunt volgen door problemen met de F1TV verbinding? Heel degelijk is die dienst nog steeds niet.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuevocasa
B-Real schreef op woensdag 4 november 2020 @ 13:57:
Hoe goed werkt de Ziggo Go app overigens?

Na onze verhuizing heb ik niet meer de moeite genomen om de Horizonbox aan te sluiten. Geen zin om een lange kabel te trekken, het ding is toch traag en lelijk.
Tijdens de verbouwing kwamen we erachter dat streamen middels de app op de telefoon naar een oude Chromecast perfect werkt.

Als het browsen via de app op de Chromecast zelf even goed werkt dan ga ik ook niet langer wachten totdat het apparaat officieel in NL uit komt. Maakt het geen verschil, dan heeft een andere Chromecast ook nog geen toegevoegde waarde op dit moment.
Paar dagen terug heeft een Tweaker gereageerd die super enthousiast was.... Heb zelf geen Ziggo. Het apparaat werkt iig super vlot :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuevocasa
hardware-lover schreef op woensdag 4 november 2020 @ 14:03:
[...]

Jij kent dit topic toch ook; [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?, want ik weet niet of je het heel erg zou vinden indien je een live race niet direct kunt volgen door problemen met de F1TV verbinding? Heel degelijk is die dienst nog steeds niet.
Via de app die ik eerder noemde helemaal geen problemen meer ondervonden. Werkt top.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nuevocasa schreef op woensdag 4 november 2020 @ 14:08:
[...]
Via de app die ik eerder noemde helemaal geen problemen meer ondervonden. Werkt top.
Ik heb de app al een tijdje in gebruik (via Android TV), en op het moment dat er problemen met de F1TV Pro verbinding waren, waren ze er ook binnen die app. Het is niet dat deze kan toveren of zo. Ik wil het maar gezegd hebben, meer niet.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nuevocasa schreef op woensdag 4 november 2020 @ 14:07:
[...]
Paar dagen terug heeft een Tweaker gereageerd die super enthousiast was.... Heb zelf geen Ziggo. Het apparaat werkt iig super vlot :)
Deze draait ook prima, zoals op ieder ander Android TV apparaat eigenlijk wel. Wel zorgen dat je de refreshrate van je Google TV op 50Hz hebt staan, wil het soepel lopen.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
hardware-lover schreef op woensdag 4 november 2020 @ 14:03:
[...]

Nouja, ik heb nu beide want F1 TV is gratis icm Ziggo.
Als de Ziggo stream er weer eens uit ligt kijk ik het tijdelijk via de tablet/telefoon via F1 TV Pro.

Beide zijn wat mij betreft dus niet feilloos.

In mijn eigen situatie:
- Volgend jaar komt hier glasvezel. Dat wordt gratis gelegd mits je tenminste een jaar lang een abo neemt. Dat ga ik dus doen. Naderhand aansluiten kost een paar honderd euro. Kortom, we gaan het maar eens (minstens) een jaartje proberen
- Ik heb dan internet, maar nog geen TV. De TV opties zijn allemaal niet je van het. Veel TV kijken we ook niet overigens, dus ik heb daar maandelijks niet zoveel geld voor over eigenlijk.
- Het aanbod van NL Ziet is voor mij ruim toereikend.
- Ik wil wel F1 kunnen kijken
- Als het kan, wil ik per maand goedkoper uit zijn dan nu via Ziggo. De abo kosten stijgen jaarlijks gestaag en daar ben ik wel klaar mee.
- Gedoe met apps op de telefoon/tablet en dan streamen neem ik voor lief, maar als de nieuwe Chromecast daarin een oplossing bied is dat prettig.

Kortom, NL Ziet plus F1 TV Pro én een Chromecast die voor beide een mooie app ondersteunen zou voor mij perfect zijn. Dat het er af en toe uit ligt moet ik mijn geval dan maar voor lief nemen (in alle redelijkheid). Daarnaast duurt het nog circa een jaar voordat de glasvezel hier ligt, ik hoop dat de apps e.d. in die tijd nog wat verbeteren. F1 TV is al stukken beter/stabieler als in het begin.

Ik kan desnoods het Ziggo account van mijn vader nog misbruiken in dat geval, maar dat is ook niet wenselijk natuurlijk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nervwrecker
De F1 Tv app is redelijk stabiel nu dit jaar 1x last gehad van een storing, vandaag nog contact gehad met F1 over officiele support voor android tv (google tv) er word wel aan gewerkt maar ze kunnen geen definiteve datums ect aangeven.

Gelukkig kan je de App side loaden en werkt deze wel en met de race control tv werkt het nu ook.
B-Real schreef op woensdag 4 november 2020 @ 14:24:
[...]

Als de Ziggo stream er weer eens uit ligt kijk ik het tijdelijk via de tablet/telefoon via F1 TV Pro.

Beide zijn wat mij betreft dus niet feilloos.

In mijn eigen situatie:
- Volgend jaar komt hier glasvezel. Dat wordt gratis gelegd mits je tenminste een jaar lang een abo neemt. Dat ga ik dus doen. Naderhand aansluiten kost een paar honderd euro. Kortom, we gaan het maar eens (minstens) een jaartje proberen
- Ik heb dan internet, maar nog geen TV. De TV opties zijn allemaal niet je van het. Veel TV kijken we ook niet overigens, dus ik heb daar maandelijks niet zoveel geld voor over eigenlijk.
- Het aanbod van NL Ziet is voor mij ruim toereikend.
- Ik wil wel F1 kunnen kijken
- Als het kan, wil ik per maand goedkoper uit zijn dan nu via Ziggo. De abo kosten stijgen jaarlijks gestaag en daar ben ik wel klaar mee.
- Gedoe met apps op de telefoon/tablet en dan streamen neem ik voor lief, maar als de nieuwe Chromecast daarin een oplossing bied is dat prettig.

Kortom, NL Ziet plus F1 TV Pro én een Chromecast die voor beide een mooie app ondersteunen zou voor mij perfect zijn. Dat het er af en toe uit ligt moet ik mijn geval dan maar voor lief nemen (in alle redelijkheid). Daarnaast duurt het nog circa een jaar voordat de glasvezel hier ligt, ik hoop dat de apps e.d. in die tijd nog wat verbeteren. F1 TV is al stukken beter/stabieler als in het begin.

Ik kan desnoods het Ziggo account van mijn vader nog misbruiken in dat geval, maar dat is ook niet wenselijk natuurlijk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
B-Real schreef op woensdag 4 november 2020 @ 14:24:
[...]

[knip]
Ietsje verduidelijken voordat er weer allerlei vragen komen betreffende Ziggo icm F1TV pro ;) ;

Gratis F1 TV Pro: Speciaal voor Ziggo klanten met een Ziggo Sport Totaal-pakket

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
hardware-lover schreef op woensdag 4 november 2020 @ 14:51:
[...]

Ietsje verduidelijken voordat er weer allerlei vragen komen betreffende Ziggo icm F1TV pro ;) ;

Gratis F1 TV Pro: Speciaal voor Ziggo klanten met een Ziggo Sport Totaal-pakket
En Ziggo Sport Totaal weer gratis in mijn geval omdat ik/we óók Vodafone hebben.

Goede nuance inderdaad :)

Dat is overigens ook precies mijn punt ik betaal jaarlijks meer aan Vodafone/Ziggo dan aan mijn zorgverzekeraar. Wat niet wegneemt dat Ziggo en Vodafone gewoon vrijwel altijd prima werken, maar ik wil mij wel een beetje loswurmen uit die houdgreep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuevocasa
hardware-lover schreef op woensdag 4 november 2020 @ 14:15:
[...]

Ik heb de app al een tijdje in gebruik (via Android TV), en op het moment dat er problemen met de F1TV Pro verbinding waren, waren ze er ook binnen die app. Het is niet dat deze kan toveren of zo. Ik wil het maar gezegd hebben, meer niet.
Dat is dan wel heel toevallig. Sinds ik deze app gebruik is het veel en veel stabieler en werkt het bij mij eigenlijk altijd goed. De onboard was bij mij altijd een drama en werkt nu super.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuevocasa
nervwrecker schreef op woensdag 4 november 2020 @ 14:32:
De F1 Tv app is redelijk stabiel nu dit jaar 1x last gehad van een storing, vandaag nog contact gehad met F1 over officiele support voor android tv (google tv) er word wel aan gewerkt maar ze kunnen geen definiteve datums ect aangeven.

Gelukkig kan je de App side loaden en werkt deze wel en met de race control tv werkt het nu ook.

[...]
Dat zeggen ze ook al meer dan een jaar over het toevoegen van Chromecast functionaliteit. Heb begrepen dat volgend seizoen er een andere partij is die de achterliggende techniek/ broadcast gaat regelen. Mogelijk dat ze dan ook met de app en Chromecast functionaliteit gaan komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Nuevocasa schreef op woensdag 4 november 2020 @ 15:11:
[...]
Dat is dan wel heel toevallig. Sinds ik deze app gebruik is het veel en veel stabieler en werkt het bij mij eigenlijk altijd goed. De onboard was bij mij altijd een drama en werkt nu super.
Tja? Zo heel lang is het niet geleden dat het weer mis ging: RobertMe in "[F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?" maar laten we er geen wellus/nietus discussie van gaan maken. Uiteindelijk zal het allemaal wel beter gaan in de toekomst en zal er misschien ook wel een officiële Android/Google TV app ten tonele verschijnen.

Terug naar Google TV, mocht je graag een zo "schoon" mogelijk Home screen hebben, zet je Google TV dan in "App Only" mode, daardoor blijven alleen de geïnstalleerde apps op het scherm zichtbaar. Terug te vinden binnen de instellingen.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
hardware-lover schreef op woensdag 4 november 2020 @ 15:20:
[...]
Terug naar Google TV, mocht je graag een zo "schoon" mogelijk Home screen hebben, zet je Google TV dan in "App Only" mode, daardoor blijven alleen de geïnstalleerde apps op het scherm zichtbaar. Terug te vinden binnen de instellingen.
Klopt, maar je verliest (ik ieder geval) wel je Assistent en lastiger om Apps te zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mau_Maus schreef op woensdag 4 november 2020 @ 15:25:
[...]
Klopt, maar je verliest (ik ieder geval) wel jeAssistent en lastiger om Apps te zoeken.
Zolang we niet binnen een supported regio vallen, krijgen we nooit wat Google TV werkelijk zou kunnen brengen, het blijft dan steeds wat behelpen (vind ik).

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
hardware-lover schreef op woensdag 4 november 2020 @ 15:30:
[...]
Zolang we niet binnen een supported regio vallen, krijgen we nooit wat Google TV werkelijk zou kunnen brengen, het blijft dan steeds wat behelpen (vind ik).
Ligt er natuurlijk aan wat je met je Chromecast doet, maar ik kan mij voorstellen dat die functies vrij belangrijk zijn voor sommigen die je met die optie verliest. Dus ik informeer het er wel even bij.

Mij kunnen al die functies gestolen worden ;) en werkt de huidige configuratie prima voor mijn doel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuevocasa
hardware-lover schreef op woensdag 4 november 2020 @ 15:20:
[...]

Tja? Zo heel lang is het niet geleden dat het weer mis ging: RobertMe in "[F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?" maar laten we er geen wellus/nietus discussie van gaan maken. Uiteindelijk zal het allemaal wel beter gaan in de toekomst en zal er misschien ook wel een officiële Android/Google TV app ten tonele verschijnen.

Ik hoop idd dat er wel een officiële gaat komen.
Het een sluit het ander ook niet persé uit. Wanneer er een stream wegvalt zullen beiden idd niet werken. Mijn ervaring is wel dat de onofficiële veel stabieler werkt en sneller verbinding heeft. Met name vergeleken met het kijken via de browser. Dat was/is af en toe echt een drama.

Daarnaast hoop ik dat de CC met Google TV ook gewoon snel officieel in Nederland uit komt. Mijn eerste ervaringen zijn iig positief. Lekker snel, werkt met m'n Harmony Elite en heb eigenlijk m'n HTPC niet meer nodig :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@Nuevocasa, mijn HTPC staat inmiddels al maanden stof te verzamelen in het TV meubel. Sinds ik mij serieus op Android TV heb gestort en de mogelijkheden daarmee, is de aanleiding er eigenlijk niet meer om deze op te starten. Enkel voor een serieus 3D aanbod zou ik deze nog aan kunnen slingeren, maar dat komt ook al enige tijd niet meer voorbij, dus....... ;)

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
Heb hem binnen, werkt lekker snel en ZiggoGo ook super.

Vraagje,
Als ik een film via me netwerk speel via VLC kan je hem scherm passend maken,
alleen rek ie hem dan uit, en maak ik hem 16.9 is deze toch nog te veel uitgerekt,
hoe kan ik dit verhalen, dat de verhoudingen in full screen toch normaal blijven ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakTweet
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 22-04 17:15
Ik heb ook sinds gisteren de nieuwe Chromecast met Google TV via Fnac. Het was voor mij even een verassing dat Ziggo Go TV niet werkte (ik gebruik het account van mijn ouders op mijn eigen adres zonder Ziggo-WiFi #studentenleven). Inmiddels heb ik dat toch werkend gekregen via het sideloaden van de Ziggo Go Android-app en ook via Kodi (dut-iptv).

Het liefst zou ik de Ziggo Go-app gebruiken gezien de fijne interface alleen werkt die interface niet (goed) zonder cursor. Ik heb een cursor kunnen activeren via MouseToggle die ik moet activeren met de >II knop van een bluetooth toetsenbord en deactiveren met de ESC-toets.
Erg omslachtig dus en draagt niet echt bij aan een fijne gebruikservaring. Is er een handigere manier om de Ziggo Go app te besturen met de cursor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaittamW
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 04:32
Mau_Maus schreef op woensdag 4 november 2020 @ 12:34:
[...]

Ja in dat andere topic had iemand wat beetje op hetzelfde lijkt:
merijntjuuuh in "komt de nieuwe chromecast naar nederland?"

Ik heb zelf de AC66U meteen wat oudere Merlin Firmware en geen probleem.

Edit: Ik las dus dat het kan helpen om "Andere je gecaste media laten bedienen" uit te zetten in de Home app voor de Google TV om de requests te verminderen. Ik heb hem op 'Tijdens het casten' aan staan en heb geen problemen.

https://support.google.com/chromecast/answer/7206638?hl=nl
Het is wat je in je edit beschrijft wat het probleem verhelpt. De optie is op twee plekken te vinden kwam ik achter. In de instellingen in het menu van de Chromecast welke je met de afstandsbediening via je TV kan wijzigen. Dit heb ik uitgezet. Daarnaast in de Home-app. Nu lijkt mijn router gewoon te blijven werken. Nu moet ik zeggen dat ik ook een Nest Mini heb welke ik tijdelijk ook even heb uitgezet. Ik ga vanavond ff checken wat er gebeurd als ik de opties met tussenpozen van een uur weer aanzet.

Mijn router valt namelijk gewoon helemaal weg. De lampjes knipperen nog wel. Zowel via Wifi als via LAN kan ik geen verbinding meer maken met het internet / netwerk. Wifi-connectie met alle apparaten vallen weg en kunnen ook niet meer connecten totdat ik de router herstart. Ik krijg ook geen nieuwe IP-adres als ik via LAN probeer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
TweakTweet schreef op woensdag 4 november 2020 @ 16:22:
Is er een handigere manier om de Ziggo Go app te besturen met de cursor?
Makkelijkst is denk ik een 'bluetooth air mouse remote' kopen.
Pagina: 1 ... 4 ... 59 Laatste

Let op:
Dit topic is voor alle mediaspelers / streamingdevices van Google: de Chromecast, Chromecast with Google TV en TV Streamer.

Discussie over illegale functionaliteit, of daarnaar linken is uitdrukkelijk niet toegestaan.
Een beetje schimmig, is gewoon schimmig.
Twijfel? Zie Het algemeen beleid #verbodencopyright

Gelieve dit topic niet meer te gebruiken voor 'bestel hier en daar', want daarvoor hebben wij Google Chromecast/TV/Streamer Levertijden en prijzen ;)