Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harkelaar
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
pitchdown schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 16:06:
[...]

Ik heb het niet over de USB-c aansluiting aan de onderkant.
Er zit bij het pakket een USB-dongle....kan je de afstandsbediening koppelen met de chromecast zonder dat er een usb-dongle in de chromecast moet?
Was ik vergeten. Dat is de RF receiver. Die heb je niet nodig als je hem via BT koppelt. (Kan je bijv gebruiken bij android tv boxen zonder BT.)

do or do not, there is no try

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• belmonde
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 02:01
Nieuwe Thomson's (tcl) steaming google box https://www.flatpanelshd....on=showfull&id=1742813334

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Off T hier, maar is al een hele poos beschikbaar (vanaf vorig jaar november ongeveer). Niet echt nieuws dus.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07:56
hardware-lover schreef op dinsdag 25 maart 2025 @ 12:00:
[...]

Off T hier, maar is al een hele poos beschikbaar (vanaf vorig jaar november ongeveer). Niet echt nieuws dus.
Ik heb hm inmiddels binnen.
De volume knoppen werken alleen niet met mijn chromecast. Hoe moet dit ingesteld worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Is het verschil met de 240 enkel de Dolby ondersteuning?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RedNas74
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 30-06 20:18
zacht schreef op zaterdag 29 maart 2025 @ 13:08:
[...]

Is het verschil met de 240 enkel de Dolby ondersteuning?
3gb ram ipv 2, 32gb opslag ipv 8. Usb 3 ipv usb 2, wifi 6 ipv wifi 5, nieuwere versie van bluetooth en zoals je al zei Dolby Vision support. En dan vergeet ik waarschijnlijk nog wel wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harkelaar
  • Niet online
pitchdown schreef op zaterdag 29 maart 2025 @ 12:54:
[...]

Ik heb hm inmiddels binnen.
De volume knoppen werken alleen niet met mijn chromecast. Hoe moet dit ingesteld worden?
Denk dat je quote verkeerd is. Gaat dit over de g60pro? In android de instellingen van de ab veranderen in volume via cec of chromecast. Is afhankelijk van de je setup. Ik doe het geluid via IR (ivm een optical aangesloten soundbar die met mijn tv niet lekker werkt via met de CC via CEC) en dat werkt niet met de G60pro. Er zit wel IR learning op maar niet voor de geluidsknoppen. Dus cec en als dat niet werkt ‘chromecast’. Als dit het enige apparaat aan de tv is, dan is dat laatste geen probleem. Zet je het standaard volume van je tv wat harder en zet je met de ab de chromecast harder en zachter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ratzz
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 30-06 17:12
Sinds laatste update loop ik tegen het volgende aan, als ik naar instellingen ga en dan naar weergave en geluid en vervolgens naar onder klik in het menu dan springt het beeld naar het homescreen zodra ik op "Gelijk houden met framesnelheid van content". Ik dacht eerst dat het aan de afstandsbediening lag maar dit gebeurt bij de afstandsbediening en als ik de telefoon gebruik als afstandsbediening.
Ik wil naar de geluidsopties maar dat lukt dus niet omdat ik niet verder in het menu kom.

Iemand enig idee wat hier de oorzaak van is en hebben nog meer mensen hier last van?

Update: na opnieuw opstarten was het probleem verholpen.

[ Voor 4% gewijzigd door ratzz op 30-03-2025 00:16 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 30-06 10:44

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@belmonde @pitchdown @zacht @RedNas74 Die mediaspeler is in dit topic volkomen offtopic. Hier hebben we het over de mediaspelers die Google zelf maakt.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 01:36

daffie82

Minisforum UM773 Lite

robsij schreef op donderdag 5 december 2024 @ 20:35:
Sinds enkele weken zijn de batterijen van mijn Chromecast in no-time leeg; als ze het een week volhouden dan is het lang

De tv staat maar een paar uur per dag aan en ik zit echt niet als een malle te zappen😬

Verschillende soorten batterij heeft geen effect, zijn er meer mensen met deze ervaring en weet er iemand een oplossing voor?

[mbr] Dit kan prima in het Google mediaspelerstopic gevraagd worden, dus daar verplaats ik deze discussie naartoe [/mbr]
Dat heb ik dus ook aan de hand sinds enkele weken met mijn CCmgTV.

Iemand idee wat hier de oorzaak van is? En nog belangrijker, een oplossing?

LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / Bluesound Node 2 / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.2.0 (UMOEUXM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ap3nr0ts
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 29-06 20:29

ap3nr0ts

hoi

OK, de YouTube-app op Google TV besluit nu kennelijk dat ik ook bij subscriptions eerst gigantisch shorts moet zien voordat ik gewoon de content chronologisch zie die geen short is. Prima, leuk idee wat ik totaal onzin vind, dus ... Zijn er goede apps voor specifiek Google TV die ik er dan maar op kan zetten? Ik zit al op Projectivity vanwege de onzin-reclames op het home-scherm van Google TV zelf. Dan ook maar een andere YouTube-app, maar ik kan zo snel even geen goede vinden.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
ap3nr0ts schreef op woensdag 2 april 2025 @ 12:34:
OK, de YouTube-app op Google TV besluit nu kennelijk dat ik ook bij subscriptions eerst gigantisch shorts moet zien voordat ik gewoon de content chronologisch zie die geen short is. Prima, leuk idee wat ik totaal onzin vind, dus ... Zijn er goede apps voor specifiek Google TV die ik er dan maar op kan zetten? Ik zit al op Projectivity vanwege de onzin-reclames op het home-scherm van Google TV zelf. Dan ook maar een andere YouTube-app, maar ik kan zo snel even geen goede vinden.
SmartTube

https://smarttubeapp.github.io/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ap3nr0ts
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 29-06 20:29

ap3nr0ts

hoi

Nice! Dat is nét wat ik vond na wat extra googlen en in een edit wilde toevoegen. Dan ga ik ervan uit dat dit voor nu de gouden standaard is. Gaat vanavond meteen erop. Thanks.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raymond P
  • Registratie: September 2006
  • Nu online
daffie82 schreef op zondag 30 maart 2025 @ 11:56:
[...]

Dat heb ik dus ook aan de hand sinds enkele weken met mijn CCmgTV.

Iemand idee wat hier de oorzaak van is? En nog belangrijker, een oplossing?
(&@robsij)
Wellicht dat de spanning meespeelt?
Ik gebruik voornamelijk oplaadbare batterijen in mijn apparaten en die blijven lekker werken op 1,2V. Ik heb dan ook geen last van batterij gerelateerde issues met de ccwgtv remotes die hier liggen.

Die van mij hebben voornamelijk last van zwaartekracht gerelateerde problematiek.

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Raymond P schreef op donderdag 3 april 2025 @ 13:21:
[...]

(&@robsij)
Ik gebruik voornamelijk oplaadbare batterijen in mijn apparaten en die blijven lekker werken op 1,2V. Ik heb dan ook geen last van batterij gerelateerde issues met de ccwgtv remotes die hier liggen.

Die van mij hebben voornamelijk last van zwaartekracht gerelateerde problematiek.
Ik heb nu de remote reset via een youtube video en opnieuw gekoppeld.
Als ze nu weer leeg trekken na enkele weken schakel ik over op oplaadbare batterijen.

LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / Bluesound Node 2 / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.2.0 (UMOEUXM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedNas74
Ik zelf heb 2 cwgtv 4k en bij allebei geen problemen met de batterijen. 1 draait nog op android 12, de andere op android 14. Ik gebruik standaard alkaline batterijen, dus niet oplaadbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R.G
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 30-06 19:58

R.G

Goedemorgen,

Mijn Google hub v2 display heeft opeens lage resolution en strepen over het scherm.

Contact opgenomen met Google, veel bewijs moeten leveren en uiteindekijk gehoord ja uit garantie, 2 jaar voorbij.

Wat nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:45

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

R.G schreef op maandag 7 april 2025 @ 08:09:
Goedemorgen,

Mijn Google hub v2 display heeft opeens lage resolution en strepen over het scherm.

Contact opgenomen met Google, veel bewijs moeten leveren en uiteindekijk gehoord ja uit garantie, 2 jaar voorbij.

Wat nu?
Als het op meerdere apparaten zulk beeld geeft, dan vermoed ik dat de chip wellicht oververhit raakt.. als je hem openmaakt zou je kunnen kijken of hij idd te heet wordt en misschien een nieuw koelelementje kunnen plaatsen?

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R.G
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 30-06 19:58

R.G

Michael Knight schreef op maandag 7 april 2025 @ 13:06:
[...]

Als het op meerdere apparaten zulk beeld geeft, dan vermoed ik dat de chip wellicht oververhit raakt.. als je hem openmaakt zou je kunnen kijken of hij idd te heet wordt en misschien een nieuw koelelementje kunnen plaatsen?
In alle situaties treedt het op ook bij koude start

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harkelaar
  • Niet online
R.G schreef op maandag 7 april 2025 @ 08:09:
Goedemorgen,

Wat nu?
Je hebt google overtuigd dat er een defect is, maar je krijgt geen garantie. Wat stelden ze zelf voor te doen?
En wat verwacht je hier?
Er staan trouwens heel veel te koop op marktplaats voor zachte prijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
  • Registratie: Augustus 2002
  • Nu online
Vraagje,
Ik lees overal dat als je Tidal met Google Chromecast TV 4k verbind je 24-bit/96kHz zou moeten hebben.
Weet niet wat ik verkeerd doe heb alles op hoog in Tidal maar blijf op 16-bit/44.1kHz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Albert020 schreef op maandag 14 april 2025 @ 17:30:
Vraagje,
Ik lees overal dat als je Tidal met Google Chromecast TV 4k verbind je 24-bit/96kHz zou moeten hebben.
Weet niet wat ik verkeerd doe heb alles op hoog in Tidal maar blijf op 16-bit/44.1kHz.
TIDAL made this statement after moving to FLAC playback: "Now all HiFi Plus subscribers can stream in HiRes FLAC on your Chromecast-supported devices via Google Cast within the TIDAL App. Please note, any file that is greater than 24-bit/48kHz will be streamed as 16-bit/44.1kHz if connected through Chromecast."

Dat betreft casten. Indien je de Tidal app op je CCwGTV zelf gebruikt dan kan het met een hogere kwaliteit.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Raymond P schreef op donderdag 3 april 2025 @ 13:21:
[...]

(&@robsij)

Tis weer zover. Na 11 dagen weer melding dat batterijen plat zijn.
Remote resetten heeft dus niet geholpen. Reset van de Chromecast zelf heb ik ook al reeds gedaan maand geleden of zo.
Ben dus eigenlijk ten einde raad wat ik nog kan proberen... Behalve elke 10 dagen nieuwe (oplaadbare) batterijen erin pleuren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
  • Nu online
@daffie82 Zijn die oplaadbare ook zo snel leeg?
Kan je het voltage meten van de nu lege batterijen?

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Raymond P schreef op maandag 14 april 2025 @ 20:34:
@daffie82 Zijn die oplaadbare ook zo snel leeg?
Kan je het voltage meten van de nu lege batterijen?
Ze zijn echt leeg hoor. Als ik ze nog een dag erin laat na de melding werkt de afstandsbediening helemaal niet meer. Dan zijn ze dus echt leeg.

Ik zal het eens met oplaadbare proberen maar ik zie niet in waarom dat anders zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
  • Nu online
Je zou natuurlijk ook een andere remote kunnen pakken, zoals een G10 ofzo.
Als je batterijen écht (gemeten) leeg zijn dan zal het waarschijnlijk een antenne issue zijn.

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Raymond P schreef op maandag 14 april 2025 @ 21:17:
Je zou natuurlijk ook een andere remote kunnen pakken, zoals een G10 ofzo.
Als je batterijen écht (gemeten) leeg zijn dan zal het waarschijnlijk een antenne issue zijn.
Thanks voor advies!
Kan je mij linken naar een G10 die werkt met mijn CCmgTV?
Liefst van amazon of zo.
Ik lijk wel 100 verschillende dingen te vinden als ik op g10 remote zoek :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renem
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23-06 09:49
@robsij @daffie82 Ik meen al eens eerder (in dit topic?) over ditzelfde probleem te hebben gelezen, en dat die afstandsbediening nogal gevoelig is voor vallen en daardoor snel stuk gaat en er intern een soort van kortsluiting ontstaat waardoor die batterijen zo snel leeglopen.

Misschien dat die van jullie ook al eens is gevallen?

[ Voor 4% gewijzigd door renem op 14-04-2025 23:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
  • Nu online
Ze zijn (hier) enorm gevoelig voor vallen... :+
Daar gaan ze zeker niet kapot van.

@daffie82 Zolang je de bluetooth versie neemt (g10 bts / g20 bts) zou het moeten werken.

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
  • Nu online
hardware-lover schreef op maandag 14 april 2025 @ 20:06:
[...]

TIDAL made this statement after moving to FLAC playback: "Now all HiFi Plus subscribers can stream in HiRes FLAC on your Chromecast-supported devices via Google Cast within the TIDAL App. Please note, any file that is greater than 24-bit/48kHz will be streamed as 16-bit/44.1kHz if connected through Chromecast."

Dat betreft casten. Indien je de Tidal app op je CCwGTV zelf gebruikt dan kan het met een hogere kwaliteit.
Ok., dann ga ik dat vandaag even proberen, bedankt voor de informatie.

***edit***
Even de app geprobeerd, id deze speelt wel 24bit, maar de app is zeer slecht met navigeren!
Echt veschil tusen 24 Bit en 16 Bit hoor je eigelijk niet, Cast wel, veel handiger ;)

[ Voor 13% gewijzigd door Albert020 op 15-04-2025 16:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 30-06 11:09
renem schreef op maandag 14 april 2025 @ 23:27:
@robsij @daffie82 Ik meen al eens eerder (in dit topic?) over ditzelfde probleem te hebben gelezen, en dat die afstandsbediening nogal gevoelig is voor vallen en daardoor snel stuk gaat en er intern een soort van kortsluiting ontstaat waardoor die batterijen zo snel leeglopen.
Tip.

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harkelaar
  • Niet online
Heb ik ook. Bij het uitpakken van de CC toen, dacht ik direct: dit gaat nooit goed met de kids. Heb voor alle AB's van de CC's en de streamer deze gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LucvdM
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 30-06 16:13
Nu een tijdje de Google TV Streamer in gebruik, op zich een fijn apparaat.
Heb echter een PD USB-hubje om content via USB stick af te spelen, maar deze freezed bij sommige scenes van sommige content, soft reset dan noodzakelijk. Klinkt vaag maar het lijkt altijd bij dezelfde scenes te gebeuren. Wat meer info:
  • Video is 4K / x265, audio is AAC 5.1 48kHz, lijkt alleen met 4K te gebeuren, niet FHD
  • UGreen PD hubje, snelle Sandisk Extreme stick en gewoon kwalitatieve HDMI kabel
  • Meerdere apps geprobeerd (VLC, Plex en Nova, overal hetzelfde
  • Video uiteraard ook getest via USB in PC, geen issues

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

@LucvdM dit apparaat is niet geschikt voor lokale content af te spelen. Daar zijn andere apparaten voor die dat veel beter doen.
Hier: Het Grote Android Mediaspelers Topic
Raymond P schreef op dinsdag 15 april 2025 @ 05:55:
@daffie82 Zolang je de bluetooth versie neemt (g10 bts / g20 bts) zou het moeten werken.
Deze gaat werken dan?
https://www.bol.com/be/nl...ent-rcu/9300000125967718/

[ Voor 80% gewijzigd door daffie82 op 15-04-2025 10:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Is eigenlijk niet de juiste G10 voor Google TV, er zijn 2 uitvoeringen in G10 formaat; https://www.homatics.com/pages/homatics-standard-remote

Edit: en dan nog even dit; hardware-lover in "Google Mediaspelers Discussietopic -Chromecast/TV/Streamer"

[ Voor 14% gewijzigd door hardware-lover op 15-04-2025 11:25 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
ik heb android 14 nog niet ontvangen op mijn HD-versie, hebben ze die uit de lucht gehaald vanwege de problemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

"for Google tv" moet ik dan hebben, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
daffie82 schreef op dinsdag 15 april 2025 @ 11:37:
"for Google tv" moet ik dan hebben, toch?
Idd, met die profiel toets.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

En het aanzetten van de CCmgTV werkt ook met die afstandsbediening?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
daffie82 schreef op dinsdag 15 april 2025 @ 11:40:
En het aanzetten van de CCmgTV werkt ook met die afstandsbediening?
Je bedoelt als je de aan/uit toets gebruikt, niet via een CEC commando? Indien dat eerste, weet niet of ik dat toen ook heb getest, ik zou het weer even opnieuw uit moeten proberen of specifiek die toets ook werkt.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Klopt, als ik de aan/uit toets gebruik.
Gebruik geen CEC dus dit is wel redelijk cruciaal voor mij.

Zou het appreciëren als je dit nog eens zou kunnen testen voor me @hardware-lover

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Ga ik later even doen @daffie82

Edit: @daffie82, die aan/uit werkt voor de CCwGTV. Heb deze specifiek op de Chromecast gezet, alsook volume regeling, en beiden werken. Dus geen CEC gebruikt (hoewel dat voor mij ook prima werkt).

Ter aanvulling, en wat aangeeft dat de G10 afstandsbediening herkent wordt door het systeem, er werd een firmware update aangeboden voor de G10 na pairen. Installeerde probleemloos.

Dus hoewel standaard niet alle afstandsbediening toetsen te gebruiken zijn, wordt deze wel als compatibel gezien.

[ Voor 88% gewijzigd door hardware-lover op 15-04-2025 12:13 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Thanks @hardware-lover!

Heb hem net besteld. 14,5€ inclusief verzending. Valt mij nog mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
daffie82 schreef op dinsdag 15 april 2025 @ 13:03:
Thanks @hardware-lover!

Heb hem net besteld. 14,5€ inclusief verzending. Valt mij nog mee.
De Luxery is maar een paar euro's meer, die had je eigenlijk niet liever gehad?

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Nee is prima zo. Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ratzz
hardware-lover schreef op dinsdag 15 april 2025 @ 13:45:
[...]

De Luxery is maar een paar euro's meer, die had je eigenlijk niet liever gehad?
Werken daar de numerieke toetsen van bij de Google Chromecast HD TV?

Acties:
  • +2 Henk 'm!
ratzz schreef op dinsdag 15 april 2025 @ 16:45:
Werken daar de numerieke toetsen van bij de Google Chromecast HD TV?
Heb geen HD versie, maar als deze op dezelfde V14 versie draait dan maakt dat niet uit om te proberen.

Edit: @ratzz, getest met NLZiet en die werken idd.

Edit 2: vrij speciaal. Wanneer de Homatics afstandsbedieningen (G10/G20 = B21/B25) gekoppeld zijn aan de CCwGTV, dan wordt er een firmware update aangeboden van 2.18 naar versie 2.32.

Deze update wordt niet aangeboden via de Homatics zelf, ook al is deze inmiddels eveneens naar Android TV V14 gegaan.

[ Voor 40% gewijzigd door hardware-lover op 16-04-2025 11:49 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
  • Nu online
Waarom zit er geen Optische uitgang poort op de Chromecast TV Streamer, anders had ik hem zeker gekocht !

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Albert020 schreef op dinsdag 15 april 2025 @ 06:08:
[...]
Ok., dann ga ik dat vandaag even proberen, bedankt voor de informatie.

***edit***
Even de app geprobeerd, id deze speelt wel 24bit, maar de app is zeer slecht met navigeren!
Echt verschil tussen 24 Bit en 16 Bit hoor je eigenlijk niet, Cast wel, veel handiger ;)
Als je het in huis mocht hebben aan apparatuur, via de app is ook Atmos audio beschikbaar ;)

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Albert020 schreef op zaterdag 19 april 2025 @ 10:49:
Waarom zit er geen Optische uitgang poort op de Chromecast TV Streamer, anders had ik hem zeker gekocht !
Dat kan met een audio extractor/splitter altijd nog gerealiseerd worden.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slootbeest
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 29-06 19:42
Albert020 schreef op zaterdag 19 april 2025 @ 10:49:
met de huidige audio formaten is een optische uitgang niet toereikend bijna alle streamingsdiensten hebben dolbydigital plus en dat werkt niet via de spdif/toslink je krijgt wel geluid maar in strereo geen 5.1

[ Voor 5% gewijzigd door slootbeest op 23-04-2025 19:22 . Reden: toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
slootbeest schreef op woensdag 23 april 2025 @ 19:20:
met de huidige audio formaten is een optische uitgang niet toereikend bijna alle streamingsdiensten hebben dolbydigital plus en dat werkt niet via de spdif/toslink je krijgt wel geluid maar in strereo geen 5.1
Als je de correcte audio extractor/splitter gebruikt is 5.1 DD nog steeds te realiseren, ook middels de streamingdiensten. Die van Ezcoo bijv. waarbij je via dip switches de juiste instelling kunt kiezen.

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 01:10

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Topicstarter
Al een tijdje niks meer geplaatst hier in het topic, maar dat kom ook omdat de Google TV Streamer gewoon zijn ding doet en er geen enkele problemen zijn. Heerlijk dat een apparaat wat je koopt gewoon zo naar wens werkt :D

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 30-06 13:28

sjaool

Every life should have 9 cats

G_Dragon schreef op donderdag 24 april 2025 @ 12:03:
Al een tijdje niks meer geplaatst hier in het topic, maar dat kom ook omdat de Google TV Streamer gewoon zijn ding doet en er geen enkele problemen zijn. Heerlijk dat een apparaat wat je koopt gewoon zo naar wens werkt :D
Dat ding is mij nog te duur voor wat het is. Daar komt ook nog bij dat mijn twee Chromecast met Google TV dongels het ook prima doen. Wel met de nodige tweaks om de knop van YouTube om te leiden naar een andere app. Mocht de Google Streamer ooit rond de €70 worden wil ik er wel over gaan nadenken om die aan te schaffen. Tenzij er een 2e generatie binnen niet al te lange tijd beschikbaar komt.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

hardware-lover schreef op dinsdag 15 april 2025 @ 19:16:
Edit 2: vrij speciaal. Wanneer de Homatics afstandsbedieningen (G10/G20 = B21/B25) gekoppeld zijn aan de CCwGTV, dan wordt er een firmware update aangeboden van 2.18 naar versie 2.32.

Deze update wordt niet aangeboden via de Homatics zelf, ook al is deze inmiddels eveneens naar Android TV V14 gegaan.
Sinds gisteren de B21 dus in gebruik. Kreeg inderdaad ook een firmware upgrade.
Zal binnen 2 weken laten weten of het batterij probleem nu opgelost is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20:45

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Sinds een maand ongeveer heb ik ook de Google TV Streamer in gebruik.

Maar helaas... Op HBO, Netflix, D+ en Amazon heb ik framedrops/stutter bij het afspelen.
Dit probleem heb ik dus niet als ik de apps op mijn LG Oled tv gebruik! En die is nota bene via WiFi verbonden, terwijl de streamer bekabeld is aangesloten.
Uiteraard al diverse instellingen geprobeerd (waaronder de framerate content matching) maar echt niets helpt.
Een zoektocht toont aan dat ik lang niet de enige ben met dit issue. Een oplossing lijkt er niet te zijn...
Ik overweeg een casus aan te maken bij de winkel en mijn geld terug te vragen.

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Michel242186
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 30-06 20:06
Nyarlathotep schreef op dinsdag 29 april 2025 @ 22:26:
Sinds een maand ongeveer heb ik ook de Google TV Streamer in gebruik.

Maar helaas... Op HBO, Netflix, D+ en Amazon heb ik framedrops/stutter bij het afspelen.
Dit probleem heb ik dus niet als ik de apps op mijn LG Oled tv gebruik! En die is nota bene via WiFi verbonden, terwijl de streamer bekabeld is aangesloten.
Uiteraard al diverse instellingen geprobeerd (waaronder de framerate content matching) maar echt niets helpt.
Een zoektocht toont aan dat ik lang niet de enige ben met dit issue. Een oplossing lijkt er niet te zijn...
Ik overweeg een casus aan te maken bij de winkel en mijn geld terug te vragen.
Ik heb precies hetzelfde...heb nu ook een apple tv maar daar geen problemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Zep Man
Nyarlathotep schreef op dinsdag 29 april 2025 @ 22:26:
Heb je in plaats van slimme technieken wel eens "dom" geprobeerd de framerate aan te passen naar 23,976 Hz?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Michel242186
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 30-06 20:06
The Zep Man schreef op woensdag 30 april 2025 @ 09:03:
[...]

Heb je in plaats van slimme technieken wel eens "dom" geprobeerd de framerate aan te passen naar 23,976 Hz?
Dit lijkt bij mij de oplossing!...bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jesco_white
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 30-06 12:15
Zenden veel van die streamingdiensten niet in 24, 30 of 50 uit?

23.976 is meer algemeen voor films toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Probleem is dat veel Android apps het automatisch protocol voor framerate matching niet correct toepassen.
Netflix bijvoorbeeld wel. Tenminste als je "niet naadloos" als optie kiest.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jesco_white
daffie82 schreef op donderdag 1 mei 2025 @ 10:42:
Probleem is dat veel Android apps het automatisch protocol voor framerate matching niet correct toepassen.
Klopt, beste altijd "on stop/start" (in bijv. Kodi) of "niet naadloos" kiezen en het kleine hikje voor lief nemen is mijn ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• merlin1201
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 06:25
Ik ervaar altijd die hickups met mediaspelers. Zowel google als die boxjes van kpn en odido.
Tot nu toe blijf dat probleem bestaan op android, als ik de aps van mijn samsung tv gebruik, netflix en plex of stremio heb ik daar geen last van.
Moet wel zeggen dat het mij al snel opvalt en er super allergisch voor ben.

4800 Wp 10x ZO 6x NW https://pvoutput.org/intraday.jsp?id=74451&sid=66030

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jesco_white
merlin1201 schreef op donderdag 1 mei 2025 @ 11:08:
Ik ervaar altijd die hickups met mediaspelers. Zowel google als die boxjes van kpn en odido.
Tot nu toe blijf dat probleem bestaan op android, als ik de aps van mijn samsung tv gebruik, netflix en plex of stremio heb ik daar geen last van.
Moet wel zeggen dat het mij al snel opvalt en er super allergisch voor ben.
Mogelijk dat de apps op je tv standaard frame interpolatie techniek gebruikt. 23.976 bronmateriaal zal in principe altijd bij bijv. panning shots niet supervloeiend zijn, omdat die frames er gewoon niet zijn in de bron. Dus als je externe mediaspeler wel gewoon matched met het bronmateriaal kan het zijn dat jij dat niet als heel vloeiend beschouwt, maar dat het in feite wel de correcte weergave is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Meestal zet ik alle frame interpolatie uit. Kan daar niet aan wennen.
24fps of 23.976 zit al zo ingebakken in mijn brein als "normaal" dat ik daar geen stutter zie :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

sjaool schreef op donderdag 24 april 2025 @ 13:07:
[...]

Dat ding is mij nog te duur voor wat het is. Daar komt ook nog bij dat mijn twee Chromecast met Google TV dongels het ook prima doen. Wel met de nodige tweaks om de knop van YouTube om te leiden naar een andere app. Mocht de Google Streamer ooit rond de €70 worden wil ik er wel over gaan nadenken om die aan te schaffen. Tenzij er een 2e generatie binnen niet al te lange tijd beschikbaar komt.
Even mijzelf quoten. Er is niemand veranderlijker dan ikzelf zal ik maar zeggen :+

Net jarig geweest en wat cadeaubonnen gekregen. Daarmee kwam de Google TV Streamer voor mij onder de €70 uit. Ik ben daardoor overstag gegaan en heb hem gekocht. :)

Ik moet zeggen qua interface verschilt hij natuurlijk niets van de Chromecast met Google TV. Wat wel fijn is dat hij sneller reageert en meer geheugen heeft dus geen externe opslag meer nodig. Wat ook mooi is, is de netwerkaansluiting.

Voorlopig kan ik dus weer even vooruit. :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RedNas74
daffie82 schreef op donderdag 1 mei 2025 @ 10:42:
Daarom gebruik ik smarttube voor youtube en de oude refresh rate app van nvidia om 50hz te forceren in de kpn tv app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man
RedNas74 schreef op vrijdag 2 mei 2025 @ 11:27:
Daarom gebruik ik smarttube voor youtube en de oude refresh rate app van nvidia om 50hz te forceren in de kpn tv app.
Ook hebben Kodi en Jellyfin for Android TV ingebouwde ondersteuning voor refresh rate switching.

De refresh rate app is overigens niet gemaakt door Nvidia. Het is wel specifiek bedoeld voor de Shield TV, dacht ik. Werkt die ook op de GCwGTV/Streamer?

[ Voor 20% gewijzigd door The Zep Man op 03-05-2025 08:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TexMex
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
The Zep Man schreef op zaterdag 3 mei 2025 @ 08:56:
[...]

De refresh rate app is overigens niet gemaakt door Nvidia. Het is wel specifiek bedoeld voor de Shield TV, dacht ik. Werkt die ook op de GCwGTV/Streamer?
Niet alle functionaliteit werkt, maar het instellen van een vaste refresh rate per app wél.

Overigens is de Google TV Streamer nu voor € 100,74 inclusief verzendkosten) te bestellen op Amazon.fr met kortingscode LUN25. De kortingscode wijzigt dagelijks.

[ Voor 51% gewijzigd door TexMex op 05-05-2025 09:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20:45

Nyarlathotep

Crawling Chaos

The Zep Man schreef op woensdag 30 april 2025 @ 09:03:
[...]

Jep. Ook de 59,nogwat framerate optie. En de optie 'Framerate gelijk houden met content' ook aan en uit. Niets helpt. Het gestotter wordt soms minder, soms erger.
Ik ga contact opnemen met de winkel waar ik dit ding heb gekocht om hem weer in te leveren, want de apps op mijn oude tv zijn wél in staat om stotterloos af te spelen (alleen is de interface zooo traag, vandaar dat ik iets anders wilde).
Dit ding is echt kansloos als mediaspeler, wát een misser. Als ik online kijk zie ik dat ik lang niet de enige ben met dit issue.

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jesco_white
Vreemd, ik herken deze issues totaal niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athome
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 29-06 16:47
Ik zekere zin herken ik het wel. Het is app afhankelijk en scene afhankelijk. Maar ik stoor me er bijna niet aan. In ieder geval niet erg genoeg om het apparaat daarom weg te doen.
Op de Shield TV Pro zie ik het af en toe ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harkelaar
  • Niet online
TexMex schreef op zaterdag 3 mei 2025 @ 09:53:
[...]
Overigens is de Google TV Streamer nu voor € 90,74 (inclusief verzendkosten) te bestellen op Amazon.fr met kortingscode DIM25. De kortingscode wijzigt dagelijks.
https://nl.pepper.com/aan...gle-tv-streamer-4k-354306
Offtopic: dank voor de tip. Hierdoor heb ik aan het einde vd week genoeg vinyl voor de verjaardagen en feestdagen in de cadeau-stash hier thuis...... _/-\o_

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

daffie82 schreef op zaterdag 26 april 2025 @ 20:18:
[...]

Sinds gisteren de B21 dus in gebruik. Kreeg inderdaad ook een firmware upgrade.
Zal binnen 2 weken laten weten of het batterij probleem nu opgelost is.
Alles ok met de batterijen. Amper 3% drain op 2 weken.
De originele remote dus toch een keertje teveel laten vallen.
Maakt ook niet uit, deze remote is sowieso fijner.
Dank voor de adviezen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TexMex schreef op zaterdag 3 mei 2025 @ 09:53:
Niet alle functionaliteit werkt, maar het instellen van een vaste refresh rate per app wél.

[knip]
Eigenlijk werkt er wel meer met de Refresh Rate app, maar daarvoor zou je een afstandsbediening met meer vrij beschikbare knoppen moeten hebben verwacht ik. Zoals het tijdens afspelen wijzigen van de refreshrate, dus niet enkel bij starten van een streaming app.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 07:57

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Ik verzamel Chromecasts, heb er nu inmiddels al 4 :) Slaapkamers van beide dochters, onze slaapkamer en beneden een Ultra.

Heb via een kennis een TV Streamer overgenomen, is dit echt een stuk fijner dan een Ultra? Merk je bijvoorbeeld nog snelheids verschil met het casten oid? Mijn vriendin gebruikt vaak enkel de cast functie voor alle streamingdiensten, ik zal zelf de Google TV gebruiken.

Whatever.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Harmen schreef op maandag 12 mei 2025 @ 11:20:
Ik verzamel Chromecasts, heb er nu inmiddels al 4 :) Slaapkamers van beide dochters, onze slaapkamer en beneden een Ultra.

Heb via een kennis een TV Streamer overgenomen, is dit echt een stuk fijner dan een Ultra? Merk je bijvoorbeeld nog snelheids verschil met het casten oid? Mijn vriendin gebruikt vaak enkel de cast functie voor alle streamingdiensten, ik zal zelf de Google TV gebruiken.
Dan ben jij degene die je eigen vraag kunt beantwoorden? Cast only versus streamen met daarnaast de cast mogelijkheid nog beschikbaar.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 07:57

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

hardware-lover schreef op maandag 12 mei 2025 @ 11:27:
[...]

Dan ben jij degene die je eigen vraag kunt beantwoorden? Cast only versus streamen met daarnaast de cast mogelijkheid nog beschikbaar.
Yep, zal hem komend weekend eens aansluiten en kijken of het iets voor ons is. :) WebOS op LG Qned is ook niet alles, vooral traag met oa Plex.

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
ik wil een app locken met een code. maar dat gaat niet zo makkelijk zoals op een webos merk ik. of is er nog een manier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Ik heb eigenlijk een klein vervelened probleempje met HDMI CEC. Mijn vorige Chromecast met Google TV werd netjes zichtbaar op mijn LG televisie (aangesloten op een Marantz NR1609) in het lijstje met te kiezen bronnen. Helaas gebeurt dit niet bij de Google TV Streamer. Ik heb al het nodige geprobeerd om die te laten herkennen maar tot nu toe is dat niet gelukt. Heeft iemand misschien een tip die ik nog niet geprobeerd heb? Of gaat de Google TV Streamer echt anders om met HDMI CEC?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

sjaool schreef op maandag 12 mei 2025 @ 15:16:
Ik heb eigenlijk een klein vervelened probleempje met HDMI CEC. Mijn vorige Chromecast met Google TV werd netjes zichtbaar op mijn LG televisie (aangesloten op een Marantz NR1609) in het lijstje met te kiezen bronnen. Helaas gebeurt dit niet bij de Google TV Streamer. Ik heb al het nodige geprobeerd om die te laten herkennen maar tot nu toe is dat niet gelukt. Heeft iemand misschien een tip die ik nog niet geprobeerd heb? Of gaat de Google TV Streamer echt anders om met HDMI CEC?
Even mijzelf quoten.

Het probleem was dus de HDMI-kabel. Ik heb er nu een goede kwaliteit ugreen kabel tussen zitten en nu wordt de Google TV Streamer wel herkend. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KSR
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KSR

sjaool schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 19:23:
[...]

Even mijzelf quoten.

Het probleem was dus de HDMI-kabel. Ik heb er nu een goede kwaliteit ugreen kabel tussen zitten en nu wordt de Google TV Streamer wel herkend. :)
Toch even een vraagje hier, als ik mijn streamer aanzet op mijn LG tv dan gaat hij daar vanzelf naar toe.
Nu als ik de streamer uitzet gaat hij niet vanzelf terug naar de tv, in dit geval kastje van Odido.
Is dit een instelling op de tv? Op mijn andere tv (Samsung) werkt het wel goed.

Be Stronger Than Your Excuses

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

KSR schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 23:59:
[...]

Toch even een vraagje hier, als ik mijn streamer aanzet op mijn LG tv dan gaat hij daar vanzelf naar toe.
Nu als ik de streamer uitzet gaat hij niet vanzelf terug naar de tv, in dit geval kastje van Odido.
Is dit een instelling op de tv? Op mijn andere tv (Samsung) werkt het wel goed.
Dat heb ik hier ook. Maar ook niet altijd. Maar ik heb alles aangesloten op mijn Marantz NR1609. Ik ben er wel achter dat goede en volledig bedrade HDMI-kabels belangrijk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Harmen schreef op maandag 12 mei 2025 @ 11:20:

Je hebt hem zelf, ik denk niet dat het sneller is.

Wat fijner is dat is dat je niet altijd je telefoon of laptop nodig hebt.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchnltweaker
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 30-06 11:02
Vraag, is de update naar Android 14 voor de google TV 4k stilgezet? 1 van deze apparaten heb ik kunnen updaten in het begin naar Android 14 toen deze net uit was. Andere apparaat geeft met android 12 nog steeds aan de laatste versie te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corrado20vt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 00:26
Er is een backup addon waarmee je een backup naar een nas of naar een cloud service kan maken.

Ik heb het al meerdere malen gebruikt

Acties:
  • 0 Henk 'm!
corrado20vt schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 12:50:
Er is een backup addon waarmee je een backup naar een nas of naar een cloud service kan maken.

Ik heb het al meerdere malen gebruikt
Ik heb inmiddels ook wat gevonden, maar niet als addon, moet vanaf een PC gebruikt worden. Kun je aangeven wat je hebt gevonden?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corrado20vt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 00:26
Addons
Installeer van repository
Programma add-ons
Backup

Na het installeren de configuratie openen en dan bij externe map kiezen voor Blader na locatie of Dropbox

Als je daarna de add-on start kun je kiezen voor backup of terugzetten

Acties:
  • +3 Henk 'm!
corrado20vt schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 15:13:
Addons
Installeer van repository
Programma add-ons
Backup

Na het installeren de configuratie openen en dan bij externe map kiezen voor Blader na locatie of Dropbox

Als je daarna de add-on start kun je kiezen voor backup of terugzetten
Jij hebt het zo te zien over het maken van een Kodi backup, niet over het maken van een backup van de geïnstalleerde Play Store apps of een volledige Android /Google systeem backup. Dat was namelijk de vraag, niet specifiek voor Kodi.

Idd, die optie bestaat al veel langer maar is geen antwoord of oplossing op of voor de oorspronkelijke vraag 😉

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredgroes
  • Laatst online: 30-06 15:17
dutchnltweaker schreef op zaterdag 24 mei 2025 @ 21:13:
Vraag, is de update naar Android 14 voor de google TV 4k stilgezet? 1 van deze apparaten heb ik kunnen updaten in het begin naar Android 14 toen deze net uit was. Andere apparaat geeft met android 12 nog steeds aan de laatste versie te zijn.
een google zoektocht geeft aan dat deze update nog steeds niet beschikbaar is. bv bright artikel begin juni

https://www.bright.nl/nie...ds-deze-grote-update.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jo25
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 28-06 10:35
tivimate op google streamer en harde usb ssd hoe aansluiten om op te nemen op Ssd lukt dit

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Update voor de GCCwGTV

UTTC. 241218.008.H1

809 mb

System stability and improvements

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
  • Nu online
Met een wel heel oude kernel build. :p

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Raymond P schreef op dinsdag 24 juni 2025 @ 22:34:
Met een wel heel oude kernel build. :p
Is eigenlijk dezelfde build als de vorige V14 update, met wat fixes. Dezelfde security patch, en nog steeds "maybe dirty" 😬

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
  • Nu online
@hardware-lover Was die ook compiled in 1970? Dat heb ik dan gemist. :)

- knip -

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ratzz
Bij Google Chromecast HD TV, een update van 2,35 Mb!?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Vr109l3OFRkBLw-DS_2toS4Nepw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GpGdFNd5zx3xOK0n2R9tvJqv.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 77% gewijzigd door ratzz op 24-06-2025 23:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fredgroes
  • Laatst online: 30-06 15:17
ratzz schreef op dinsdag 24 juni 2025 @ 23:12:
Bij Google Chromecast HD TV, een update van 2,35 Mb!?

[Afbeelding]
ik las dat dit kan als je de oude android 14 al hebt geinstalleerd. Hier zitten alleen de fixes in.

https://androidworld.nl/n...t-update-naar-android-14/

De update heet UTTC.241218.008.H1.13427172 en het installeert de juiste versie van Android 14 op je apparaat. Voor mensen die in maart de update al hadden geïnstalleerd is het een kleine download en voor de mensen wiens Chromecast met Google TV nog op Android 12 draait is het een flinke download.

[ Voor 28% gewijzigd door fredgroes op 25-06-2025 14:58 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
fredgroes schreef op woensdag 25 juni 2025 @ 14:57:
ik las dat dit kan als je de oude android 14 al hebt geinstalleerd. Hier zitten alleen de fixes in.

De update heet UTTC.241218.008.H1.13427172 en het installeert de juiste versie van Android 14 op je apparaat. Voor mensen die in maart de update al hadden geïnstalleerd is het een kleine download en voor de mensen wiens Chromecast met Google TV nog op Android 12 draait is het een flinke download.
Dit lijkt niet juist te zijn, niet voor de 4k versie van de Chromecast met Google TV.

Ik had al V14 op de mijne ontvangen, en daar is gisteren een volledige versie overheen gegaan (~900MB). Er is beschamend weinig gewijzigd vergeleken met de vorige, ik verwacht een enkele aanpassing waardoor de update nu wel goed gaat voor de meesten, itt de vorige (schijnbaar).

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

@fredgroes
neen, niet correct.

zoals @hardware-lover al zei, ik had de V14 al sinds maart, heb echter gisteren de grote versie van 809 MB aangeboden gekregen.

4k versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 30-06 11:02
fredgroes schreef op woensdag 25 juni 2025 @ 14:57:
[...]

Niet helemaal, hier 2 apparaten. De een had in maart als Android 14 de andere niet. Beiden hebben een update deze week gekregen. Beide 806mb.
Pagina: 1 ... 58 59 Laatste

Let op:
Dit topic is voor alle mediaspelers / streamingdevices van Google: de Chromecast, Chromecast with Google TV en TV Streamer.

Discussie over illegale functionaliteit, of daarnaar linken is uitdrukkelijk niet toegestaan.
Een beetje schimmig, is gewoon schimmig.
Twijfel? Zie Het algemeen beleid #verbodencopyright

Gelieve dit topic niet meer te gebruiken voor 'bestel hier en daar', want daarvoor hebben wij Google Chromecast/TV/Streamer Levertijden en prijzen ;)