In dit geval ging het om een nieuwe installatie, omdat ik deze streamer net had aangeschaft. Mogelijk dat de tv de oude qms-instellingen vasthield oid.
Streamer is heerlijk vloeiend nu!
In dit geval ging het om een nieuwe installatie, omdat ik deze streamer net had aangeschaft. Mogelijk dat de tv de oude qms-instellingen vasthield oid.
Dan gaat hij toch gelijk updaten, dat was bij mij wel het geval.b.o.n.s schreef op donderdag 4 december 2025 @ 06:49:
In dit geval ging het om een nieuwe installatie
[ Voor 13% gewijzigd door KSR op 04-12-2025 23:28 ]
Be Stronger Than Your Excuses
[ Voor 11% gewijzigd door skank op 11-12-2025 19:33 ]
Ik heb dat ook. Cache wissen is de oplossing, maar het probleem keert altijd weer terug. Kan toch niet helemaal de bedoeling zijn. Dus als iemand hier een permanente fix voor heeft :-)skank schreef op donderdag 11 december 2025 @ 19:29:
Ik heb kodi op mn google home device gezet...
Echter een dag later bij het opstarten van kodi krijg ik gewoon zwart scherm.
Weinig zin om alles opnieuw te installeren.
Als ik wat google... lijk ik ook niet de enige te zijn.
Een fix zie ik niet direct, iemand hier raad?
edit: cache wissen heeft het opgelost, maar ik vind het wel vreemd.
Testing, one, two ...
Volgens de regels van dit topic welhardware-lover schreef op vrijdag 12 december 2025 @ 12:08:
...
Met "mijn Google Home" wordt het apparaat zelf bedoeld, dus de CCmGTV of de Streamer?
Indien aangegeven welke dan exact, zou vragen daarover kunnen voorkomen
Testing, one, two ...
Hier geen probleem met Kodi op mijn Google Streamer. Start gewoon normaal op. Je kunt eventueel een add-on als Open Wizard installeren in Kodi die bij elke start de cache cleared. Maar zou niet nodig hoeven zijn.wiigamer schreef op vrijdag 12 december 2025 @ 11:20:
[...]
Ik heb dat ook. Cache wissen is de oplossing, maar het probleem keert altijd weer terug. Kan toch niet helemaal de bedoeling zijn. Dus als iemand hier een permanente fix voor heeft :-)
[ Voor 21% gewijzigd door jesco_white op 12-12-2025 14:56 ]
Idem, ik heb te vroeg gekraaid.wiigamer schreef op vrijdag 12 december 2025 @ 11:20:
[...]
Ik heb dat ook. Cache wissen is de oplossing, maar het probleem keert altijd weer terug. Kan toch niet helemaal de bedoeling zijn. Dus als iemand hier een permanente fix voor heeft :-)
Het mooi afsluiten via kodi is niet de oorzaak noch de oplossing helaas was het maar zo simpeljesco_white schreef op vrijdag 12 december 2025 @ 14:51:
[...]
Hier geen probleem met Kodi op mijn Google Streamer. Start gewoon normaal op. Je kunt eventueel een add-on als Open Wizard installeren in Kodi die bij elke start de cache cleared. Maar zou niet nodig hoeven zijn.
Wat ik wel doe is Kodi, na gebruik, altijd "netjes" afsluiten. Dus linksboven in beeld in hoofdmenu van Kodi, via het aan/uit icoontje, exit Kodi.
Dus niet via de afstandbediening van de Streamer via de "home" knop direct vanuit Kodi naar de Streamer homepage gaan, zonder Kodi goed af te sluiten.
Als je nu eerst eens deelt welk apparaat je nu gebruikt waarmee je die problemen hebt, want zo te zien (ook elders), gebruik je steevast "Google Home", maar dat is geen streamer 🤷♂️skank schreef op vrijdag 12 december 2025 @ 20:39:
Idem, ik heb te vroeg gekraaid.
Het is weer van dat...
Niemand die een definitieve fix heeft?
Testing, one, two ...
Chromecast met google tvhardware-lover schreef op vrijdag 12 december 2025 @ 21:30:
[...]
Als je nu eerst eens deelt welk apparaat je nu gebruikt waarmee je die problemen hebt, want zo te zien (ook elders), gebruik je steevast "Google Home", maar dat is geen streamer 🤷♂️
De 4K versie neem ik aan?skank schreef op vrijdag 12 december 2025 @ 21:34:
Chromecast met google tv
Testing, one, two ...
I heb zowel een Chromecast 4k en een Google TV Streamer. En enkel de Chromecast heeft hier last van. De enige die die ik weet is het wissen van de cache. Zwaar irritant.
Echt mega irritant, en niemand die een fix heeft?RedNas74 schreef op zaterdag 13 december 2025 @ 20:57:
[...]
I heb zowel een Chromecast 4k en een Google TV Streamer. En enkel de Chromecast heeft hier last van. De enige die die ik weet is het wissen van de cache. Zwaar irritant.
[ Voor 11% gewijzigd door skank op 14-12-2025 19:46 ]
Dat het eerste scherm er lelijk uitziet is met opzet. Een geintje van de ontwikkelaar.skank schreef op zondag 14 december 2025 @ 13:47:
[...]
Echt mega irritant, en niemand die een fix heeft?
OF je moet de cache automatisch bij elke opstart laten clearen?
edit: ik heb overigens ook dat het splashscreen er afschuwelijk uitziet bij het laden... geen idee waarom
oh ok..jesco_white schreef op maandag 15 december 2025 @ 10:26:
[...]
Dat het eerste scherm er lelijk uitziet is met opzet. Een geintje van de ontwikkelaar.
[ Voor 28% gewijzigd door Marzman op 21-12-2025 07:30 ]
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
Ik meen me te herinneren dat je de Google afstandsbediening zodanig kunt instellen dat de volume knoppen de IR afstandsbediening nabootsen van de tv of dat ze het volume via de hdmi regelen. Wellicht kun je daarmee je doel bereiken?Sunrise schreef op zaterdag 20 december 2025 @ 23:55:
Ik heb een oude tv met tulp audio uitgangen, dat vind ik super ism versterker. Het geluid komt dan altijd op een correct niveau binnen. Had verwacht de google tv dongle volume knoppen op de afstandsbediening te kunnen gebruiken, maar die doen nu niks. Dat de tv afstandsbediening niks meer zou doen met de volumeknoppen was mij wel bekend.
Mijn versterker heeft een matig werkende afstandsbediening (hard drukken en dan nog soms niks). Dus ik baal nu.
Is er een truc om het werkend te krijgen?
Deze oude niet.Marzman schreef op zondag 21 december 2025 @ 07:28:
Kijken of je het anders aan kunt sluiten? Mijn versterker heeft ook hdmi.
Zal er straks naar kijken, staat boven, maar ik heb dus geen hdmi pass-trough (tulp). Maar misschien heeft het wel effect.Out.of.Control schreef op zondag 21 december 2025 @ 09:09:
[...]
Ik meen me te herinneren dat je de Google afstandsbediening zodanig kunt instellen dat de volume knoppen de IR afstandsbediening nabootsen van de tv of dat ze het volume via de hdmi regelen. Wellicht kun je daarmee je doel bereiken?
[ Voor 23% gewijzigd door Sunrise op 21-12-2025 13:23 ]
Ik heb de chromecast settings (volume knoppen) gevonden, van hdmi-cec naar chromecast gezet en de volume knoppen werken weer zoals ik het wil.musicfreak schreef op zondag 21 december 2025 @ 10:33:
@Sunrise @Out.of.Control Dat klopt inderdaad, de knoppen zijn instelbaar. Zie hier voor de uitleg: https://support.google.com/chromecast/answer/10094150
Hopelijk werkt dit ook voor jouw TV / versterker combi.
Google Streamer draait gewoon Android TV. Volgens mij is het niet zo dat Spotify lossless playback beperkt tussen apparaten. Moet gewoon werken.BlueSS50 schreef op woensdag 14 januari 2026 @ 09:21:
Kan iemand bevestigen of de Google Streamer via de Spotify app lossless audio ondersteund en doorgeeft?
Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!
De oude chromecast audio ondersteund het in ieder geval niet...The Zep Man schreef op zaterdag 17 januari 2026 @ 11:27:
[...]
Google Streamer draait gewoon Android TV. Volgens mij is het niet zo dat Spotify lossless playback beperkt tussen apparaten. Moet gewoon werken.
De Chromecast Audio (er is geen "nieuwe") draait geen Android TV.BlueSS50 schreef op zaterdag 17 januari 2026 @ 18:41:
De oude chromecast audio ondersteund het in ieder geval niet...
Hoezo zou het niet werken? Ik heb zojuist even een stukje van de 1883 serie van SkyshowTime gespeeld vanaf mijn google streamer. De audiostream was 5.1 Ik heb momenteel geen 5.1 maar 3.1 maar de signalen werden zo te horen goed gesplitst naar center, links, rechts, sub dus ik heb geen reden tot aannemen dat 5.1 niet ook zou werken.slootbeest schreef op maandag 19 januari 2026 @ 13:21:
Zijn er hier mensen die een google streamer hebben die op een surround systeem zit aangesloten en ook Skyshowtime hebben?
na veel boze mailtjes met Skyshowtime werkt 5.1 geluid na 3 jaar eindelijk op de chromecast maar op andere streamers die ook onder AndroidTV draaien nog steeds niet kan er iemand kijken of het op de google streamer wel werkt?
[ Voor 7% gewijzigd door hardware-lover op 19-01-2026 22:27 ]
Testing, one, two ...
[ Voor 55% gewijzigd door jesco_white op 19-01-2026 19:34 ]
[ Voor 7% gewijzigd door hardware-lover op 19-01-2026 22:26 ]
Testing, one, two ...
Waar zou dat aan kunnen liggen? Aan de streaming dienst app, de hardware, de combi van beide? Kun je misschien ook aangeven welke apparaten wel of geen issues geven met afspelen van streams vanuit streamingsdiensten? Zonder workaround via Kodi dan.hardware-lover schreef op maandag 19 januari 2026 @ 22:25:
@jesco_white, het varieert natuurlijk per speler, maar als ik zeg dat het over Google gecertificeerde Android TV spelers gaat, dan bedoel ik niet een speler met een mobiele variant van Android als OS.
Maar ik zal een voorbeeld geven van een Android TV speler die alle HD audio codecs ondersteund en alle HDR formaten en deze speelt bij gebruik van de diverse streaming services de hoogste audio en video kwaliteit die zo'n service kan bieden. Dus Atmos en Dolby Vision of HDR10+, HDR10, en zelfs Imax Enhanced DTS-X met Disney+.
Met zo'n zelfde speler kun je via Kodi dus wel de hoogste SST kwaliteit afspelen die ze beschikbaar stellen, dus 4k HDR en 5.1 DD+, via hun app gaat het tot 1080p in 2 kanaals audio.
Passthrough audio staat standaard op actief ingesteld, in de Android TV instellingen en ook (vanzelfsprekend) in Kodi.
Even om het helder te maken, ik ben tester voor dit soort apparaten, ik weet over het algemeen wel waar ik mee bezig ben 😉
Dat gaat helemaal offtopic worden in deze groep, maar is al eens vaker in het SST topic besproken, eigenlijk hoort het dus daar thuis (vind ik), maar het ligt aan de streamingdienstjesco_white schreef op dinsdag 20 januari 2026 @ 10:13:
Waar zou dat aan kunnen liggen? Aan de streaming dienst app, de hardware, de combi van beide? Kun je misschien ook aangeven welke apparaten wel of geen issues geven met afspelen van streams vanuit streamingsdiensten? Zonder workaround via Kodi dan.
Testing, one, two ...
[ Voor 60% gewijzigd door jesco_white op 20-01-2026 11:50 ]
@slootbeestjesco_white schreef op dinsdag 20 januari 2026 @ 11:44:
@hardware-lover correct, op de Streamer zie ik bij een aflevering op Skyshowtime 5.1 aangeboden worden als beschikbare stream.
Testing, one, two ...
Hier ook dat vervelende Kodi issue en ik had inderdaad ook ontdekt dat een force close van de app de enige oplossing is.skank schreef op dinsdag 16 december 2025 @ 13:37:
Ivm kodi probleem.
Blijkbaar ligt het toch niet aan de clear cache?
Dit al eens gelezen:
https://forum.kodi.tv/showthread.php?tid=379716
Dus een workaround is een force close?
Als je die mapped met je key ben je er?
Iemand al geprobeerd?
Het zou moeten werken, volgens diverse youtube filmpjes en reddit posts. Ziet er alleen wel omslachtig uit.waaromikniet schreef op zaterdag 24 januari 2026 @ 23:08:
Hallo allemaal,
Ik ben sinds kort in het bezit van een Google TV streamer. Ik wil graag een externe harde schijf gaan aansluiten. Hebben jullie tips voor welke USB-C hub ik daarvoor het beste kan gebruiken?
Kan ik, als ik de externe harde schijf aansluit bijvoorbeeld MKV bestanden afspelen via de streamer?
Kan zeker, mijn GCCwGTV 4K heeft ook zo'n hub. Zorg dat de hub een usb-c poort heeft met PD (Power Delivery), dan gaat de stroomkabel in de hub en de hub levert stroom aan de Streamer. Pak er meteen één met gbit LAN/RJ45, en je hebt ~300mbit/s bedraad. Je kan dan elk type poort gebruiken voor opslagmedia; externe schijf, SD kaartje, USB-stick, whatever.waaromikniet schreef op zaterdag 24 januari 2026 @ 23:08:
Hallo allemaal,
Ik ben sinds kort in het bezit van een Google TV streamer. Ik wil graag een externe harde schijf gaan aansluiten. Hebben jullie tips voor welke USB-C hub ik daarvoor het beste kan gebruiken?
Kan ik, als ik de externe harde schijf aansluit bijvoorbeeld MKV bestanden afspelen via de streamer?
[ Voor 5% gewijzigd door ParaWM op 25-01-2026 11:38 ]
Sinterklaas wil bier !
Vooral dat PD gedeelte is belangrijk, je Streamer zal anders niet werken, dus ben kritisch op die aanwezige PD aansluiting met de HUB.ParaWM schreef op zondag 25 januari 2026 @ 11:35:
[knip] Zorg dat de hub een usb-c poort heeft met PD (Power Delivery), dan gaat de stroomkabel in de hub en de hub levert stroom aan de Streamer. [knip]
Testing, one, two ...
Nou, het ging lang prima.. sinds gisteravond is het weer zo ver, mijn Google TV 4K uit 2020 verliest weer uit het niets op random momenten zijn wifi verbinding. Is er een update geweest oid? Iemand anders ook problemen?hardware-lover schreef op zondag 12 oktober 2025 @ 13:05:
@_Anvil_, geen idee waarom je die wifi issues hebt met het apparaat. Maar laten we dat even terzijde houden.
De Chromecast met Google TV ondersteund data via de USB-C aansluiting, je zou er dus een compatible adapter aan kunnen hangen waarmee je een ethernet verbinding kunt gebruiken (PD gevoed). Ze zijn er in allerlei soorten en maten. Even zoeken naar de juiste voor dit apparaat.
Ik moet hier even op terugkomen. Zojuist ontdekt dat Netflix (en Smarttube 5.1 testfilmpje) vanaf mijn Google Streamer alleen stereo door lijken te geven, ondanks dat Netflix aangeeft dat het 5.1 is. Skyshowtime geeft wel netjes surround door als surround, net nogmaals even getest.hardware-lover schreef op maandag 19 januari 2026 @ 19:09:
@jesco_white, de vraag is eigenlijk wel terecht, want met diverse door Google gecertificeerde Android TV spelers krijg je geen 4K, geen HDR10 en geen 5.1 geluid, ook al zegt de info van wel in de app bij het media. Via Kodi lukt dat wel met een addon, op precies hetzelfde apparaat.
En ik heb het net nog maar even gecontroleerd, nog steeds niet als het niet één van de spelers is die SkyShowtime dat wel gund, en dat zijn er nog steeds niet veel 🤷♂️
Testing, one, two ...
[ Voor 12% gewijzigd door jesco_white op 29-01-2026 11:26 ]
Ik hoop dat het een tijdelijke bug is, want wat is het nu van meerdere profielen als er geen kindprofielen ingesteld kunnen worden en ik dadelijk aanbevelingen o.b.v. hun kijkgedrag krijg en mijn complete Youtube-historie wordt volgespamd met video's over slijm, Roblox etc?Er is iets misgegaan.
De software op dit apparaat werkt niet met het Google-account van je kind. Ga naar g.co/familylink voor meer informatie over apparaten die werken met het account van je kind.
Van hier:
Belangrijk: Kinderprofielen zijn misschien niet beschikbaar in bepaalde regio's of op sommige apparaten.
Als je een apparaat met Google TV niet gebruikt in het land of de regio waar je het hebt gekocht, kan de functionaliteit verschillen.
In sommige regio's of gebieden kan de functionaliteit afwijken.
[ Voor 23% gewijzigd door The Zep Man op 13-02-2026 15:10 ]
Dit is de veiligheid update van April, die is volgens mij vorige maand uitgerold.ratzz schreef op vrijdag 19 juni 2026 @ 15:22:
Er is een update voor de Streamer. in ieder geval krijg ik hem nu. Geen idee wat hij doet.
[Afbeelding]
[ Voor 6% gewijzigd door SpiriTNL op 19-06-2026 16:20 ]
2 maanden lijkt mij niet te kunnen kloppen, voor de Streamer bedoel ik. V.w.b. meer info betreffende deze update;SpiriTNL schreef op vrijdag 19 juni 2026 @ 16:19:
[...]
Dit is de veiligheid update van April, die heb ik er bijna 2 maanden geinstalleerd.
Testing, one, two ...
Ja, ik 😉Nyarlathotep schreef op zaterdag 25 juli 2026 @ 21:21:
Is er iemand hier die de streaming apps van Amazon, HBO en Disney vloeiend beeldmateriaal kan laten afspelen op de Google TV Streamer?
[knip]
Testing, one, two ...
Ja vanaf dag 1 al en het verschil is merkbaar, want de Google TV Streamer is 22% sneller. Nog geen dag spijt gehaddutchnltweaker schreef op zondag 26 juli 2026 @ 06:30:
Zijn er mensen die de overstap van de Chromecast tv 4k naar de streamer gemaakt hebben? Zo ja wat is de grootste winst in gebruik?
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch 2 / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Ik heb die app geinstalleerd. Maar ik kan de Accessibility permissie niet instellen.hardware-lover schreef op zaterdag 25 juli 2026 @ 22:23:
[...]
Ja, ik 😉
Maar wat jij niet beschikbaar hebt, en ik wel, is een LG TV met QMS ondersteuning, en de Streamer heeft dat eveneens (seamless framerate), en dat werkt met desbetreffende apps, het overschakelen naar de correcte framerate.
Nu heb jij daar niet zo heel veel aan, ik wil enkel aangeven dat het wel degelijk mogelijk is met de Google Streamer.
Als mogelijk alternatief, om het zelf handmatig correct af te laten spelen met diverse streaming apps. Probeer de 3th party Refresh Rate app, waarbij je binnen de apps, over kunt schakelen naar de juiste refreshrate. Die app zal niet meer in de Play Store te vinden zijn, maar bv elders nog wel.
Ja. Heb nu 2 streamers en een oudere CCwgtv HD. (had een ccwgtv 4k maar die is kortgeleden kapot gegaan). Heb nu op de slaapkamer de oude CCwgtv en dan merk je wel dat het navigeren en de respons behoorlijk traag is. De streamer werkt echt een stuk fijner.dutchnltweaker schreef op zondag 26 juli 2026 @ 06:30:
Zijn er mensen die de overstap van de Chromecast tv 4k naar de streamer gemaakt hebben? Zo ja wat is de grootste winst in gebruik?
Accessibility krijg je actief door een 3th party app installer te gebruiken, zoals AppManager er eentje is. Eerst installatie rechten geven, de Refesh Rate app verwijderen en daarna met AppManger opnieuw installeren. Niet installeren over de bestaande, verwijderen en opnieuw installeren. Er zijn vele wegen ....Nyarlathotep schreef op zondag 26 juli 2026 @ 12:28:
[...]
Ik heb die app geinstalleerd. Maar ik kan de Accessibility permissie niet instellen.
Nu ben ik ruim twee uur bezig geweest met ADB en andere meuk om die setting te overriden, maar Google TV zit behoorlijk dichtgetimmerd. Waardeloos. Ik geef het op en ga wel ergens een tweedehands raspberry pi vandaan halen...
Testing, one, two ...
Aan beiden? Indien de TV de optie niet heeft (zoals eerder beschreven), en een streaming app enkel beschikt over "non seamless" AFR support, zoals Netflix en Mubi dat wel hebben, dan schiet het Android TV OS en de overige streaming apps daarop te kort.jesco_white schreef op zondag 26 juli 2026 @ 12:42:
Ligt dat nou aan die tv dan of aan de apps? Beetje moderne tv moet toch gewoon kunnen omschakelen naar framerate van bronmateriaal als dat zo ingesteld staat in de instellingen van de Streamer?
Testing, one, two ...
[ Voor 42% gewijzigd door jesco_white op 26-07-2026 12:59 ]
Misschien moet ik ook eens om, heb nog een oude 4k Xiaomi Box van 2017 maar die is erg traag geworden. Maar ja, ik ben niet zo van het vernieuwen als het niet kapot is en het klinkt ook niet echt als een upgrade (misschien is het dat wel, maar interface en apps en alles blijft hetzelfde).jesco_white schreef op zondag 26 juli 2026 @ 12:34:
[...]
Ja. Heb nu 2 streamers en een oudere CCwgtv HD. (had een ccwgtv 4k maar die is kortgeleden kapot gegaan). Heb nu op de slaapkamer de oude CCwgtv en dan merk je wel dat het navigeren en de respons behoorlijk traag is. De streamer werkt echt een stuk fijner.
/▌
Dat moet dan wel een heel erg oud model TV zijn, ver terug in de vorige eeuwjesco_white schreef op zondag 26 juli 2026 @ 12:57:
Als de tv het niet ondersteunt, zowel seamless of non-seamless, dan houdt het sowieso op, toch? Ik bedoel ook, zijn er specifieke streaming apps bekend die niet werken met enige vorm van AFR op een AndroidTV OS, seamless of non-seamless?
Testing, one, two ...
Soms zijn er acties dan zijn ze goedkoper, of wachten tot black friday bijv. V.w.b. interface, ik installeer direct Flauncher op de streamers. Geen reclame, niks. Gewoon heel basic, paar tegels die ik wil zien. Kan denk ook wel op de Xiaomi als het AndroidTV OS is.Marzman schreef op zondag 26 juli 2026 @ 13:16:
[...]
Misschien moet ik ook eens om, heb nog een oude 4k Xiaomi Box van 2017 maar die is erg traag geworden. Maar ja, ik ben niet zo van het vernieuwen als het niet kapot is en het klinkt ook niet echt als een upgrade (misschien is het dat wel, maar interface en apps en alles blijft hetzelfde).
OK, niet opgeven dus... Poeh, ik heb hier al zo veel tijd in zitten. Maar ik voel wel dat dit de sleutel is. Mijn tv is nog niet aan vervanging toe.hardware-lover schreef op zondag 26 juli 2026 @ 12:37:
[...]
Accessibility krijg je actief door een 3th party app installer te gebruiken, zoals AppManager er eentje is. Eerst installatie rechten geven, de Refesh Rate app verwijderen en daarna met AppManger opnieuw installeren. Niet installeren over de bestaande, verwijderen en opnieuw installeren. Er zijn vele wegen ....
Bedankt voor de suggestie van Flauncher! Ik zie alleen dat die niet meer onderhouden wordt sinds een paar jaar dus dat is wachten totdat die ermee ophoudt vrees ik.jesco_white schreef op zondag 26 juli 2026 @ 14:35:
[...]
Soms zijn er acties dan zijn ze goedkoper, of wachten tot black friday bijv. V.w.b. interface, ik installeer direct Flauncher op de streamers. Geen reclame, niks. Gewoon heel basic, paar tegels die ik wil zien. Kan denk ook wel op de Xiaomi als het AndroidTV OS is.
[ Voor 5% gewijzigd door ratzz op 26-07-2026 15:10 ]
Kijk eens naar https://projectivylauncher.comratzz schreef op zondag 26 juli 2026 @ 15:08:
[...]
Bedankt voor de suggestie van Flauncher! Ik zie alleen dat die niet meer onderhouden wordt sinds een paar jaar dus dat is wachten totdat die ermee ophoudt vrees ik.
Voor nu ben ik er in ieder geval heel blij mee, de playstore binnen handbereik zodat ik sneller mijn handmatige updates kan uitvoeren en geen aanbevelingen meer!
Wel nog een vraag, hoe krijg ik hem als mijn standaard launcher ingesteld?
Via 2 adb commando's:ratzz schreef op zondag 26 juli 2026 @ 15:08:
[...]
Bedankt voor de suggestie van Flauncher! Ik zie alleen dat die niet meer onderhouden wordt sinds een paar jaar dus dat is wachten totdat die ermee ophoudt vrees ik.
Voor nu ben ik er in ieder geval heel blij mee, de playstore binnen handbereik zodat ik sneller mijn handmatige updates kan uitvoeren en geen aanbevelingen meer!
Wel nog een vraag, hoe krijg ik hem als mijn standaard launcher ingesteld?
[ Voor 14% gewijzigd door jesco_white op 26-07-2026 16:07 ]
Testing, one, two ...
[ Voor 13% gewijzigd door hardware-lover op 27-07-2026 15:30 ]
Testing, one, two ...
[ Voor 4% gewijzigd door Marzman op 27-07-2026 08:53 ]
/▌
Dat gaat bij mij standaard allemaal als eerste uit bij een nieuwe tv omdat het zo'n onnatuurlijk beeld geeft dat ik het moeilijk vind om ernaar te kijken.Marzman schreef op maandag 27 juli 2026 @ 08:52:
@Nyarlathotep En als je de instellingen van je tv zelf aanpast?
Turn off motion smoothing: Disable features like Samsung Auto Motion Plus, Sony Motionflow, or TruMotion on your TV, as processing mismatch often causes choppy pans.
Mijn tv was nauwelijks uit de verpakking toen ik dit allemaal heb uitgezet. Ik heb nu alle framerate manipulerende zaken op de streamer uitgezet. Dan maar zo.Marzman schreef op maandag 27 juli 2026 @ 08:52:
@Nyarlathotep En als je de instellingen van je tv zelf aanpast?
Turn off motion smoothing: Disable features like Samsung Auto Motion Plus, Sony Motionflow, or TruMotion on your TV, as processing mismatch often causes choppy pans.
Klopt, dat is ook de reden dat streaming überhaupt zo populair is.Nyarlathotep schreef op maandag 27 juli 2026 @ 13:20:
[...]
Maarja, het gros van de kijkers stoort zich niet aan (zwaar) suboptimale kwaliteit.
LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Panasonic UB820 / Ugoos AM6B+ (CE with p3i Build) / iFi ZEN DAC 3 / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.15.0 (UMOEUXM)
Ik krijg ook sterk het idee dat oudere films en series worden afgeknepen qua bandbreedte. Ik heb Ozark in het begin gekeken en de kwaliteit was prima.daffie82 schreef op maandag 27 juli 2026 @ 13:38:
[...]
Klopt, dat is ook de reden dat streaming überhaupt zo populair is.
Ik blijf mij er continu over verbazen hoe brak die kwaliteit is. Ben aan Ozark begonnen op Netflix, framerate is allemaal geen issue met de ingebouwde webOS app, maar die kwaliteit man? Triestig. Ik kijk dan ook alleen maar Netflix als het echt niet anders kan (lees: niet op fysieke media te krijgen is).
Ik lees thans al klachten op Reddit van ondertussen 6 jaar geleden, precies over de kwaliteit van Ozark op Netflix.Nyarlathotep schreef op maandag 27 juli 2026 @ 13:55:
[...]
Ik krijg ook sterk het idee dat oudere films en series worden afgeknepen qua bandbreedte. Ik heb Ozark in het begin gekeken en de kwaliteit was prima.
LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Panasonic UB820 / Ugoos AM6B+ (CE with p3i Build) / iFi ZEN DAC 3 / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.15.0 (UMOEUXM)
Ook het eerste seizoen wordt nog steeds in Netflixs maximale kwaliteit aangeboden zie ik. Hoger dan ~18Mbit gaan ze normaal gesproken niet.daffie82 schreef op maandag 27 juli 2026 @ 13:38:
[...]
Klopt, dat is ook de reden dat streaming überhaupt zo populair is.
Ik blijf mij er continu over verbazen hoe brak die kwaliteit is. Ben aan Ozark begonnen op Netflix, framerate is allemaal geen issue met de ingebouwde webOS app, maar die kwaliteit man? Triestig. Ik kijk dan ook alleen maar Netflix als het echt niet anders kan (lees: niet op fysieke media te krijgen is).
Testing, one, two ...
Bitrate is slechts 1 van de vele componenten die de uiteindelijke kwaliteit bepalen. Zie mijn post over de zwartwaardes.hardware-lover schreef op maandag 27 juli 2026 @ 15:44:
[...]
Ook het eerste seizoen wordt nog steeds in Netflixs maximale kwaliteit aangeboden zie ik. Hoger dan ~18Mbit gaan ze normaal gesproken niet.
Dit via een Android TV speler, misschien is er verschil met de WebOS app, maar dat verwacht ik eigenlijk niet.
[ Voor 3% gewijzigd door daffie82 op 27-07-2026 16:07 ]
Testing, one, two ...
Top! Dan ga ik straks eens proberen in SDR te kijken. Fijn dat dat werkt in Android. Thx!hardware-lover schreef op maandag 27 juli 2026 @ 16:10:
@daffie82, als ik de HDR formaten disable in de Android TV instellingen, dan wordt me idd 4K in SDR aangeboden. Ik heb dit toevallig op verzoek eerder al eens uitgetest.
Heeft niets met mijn TV te maken (LG G1 - 4 jaar oud). Ik kijk constant Dolby Vision UHD remuxes, dit ligt aan Netflix/source.hardware-lover schreef op maandag 27 juli 2026 @ 16:13:
Ik verwacht trouwens dat Ozark op mijn vorige 11 jaar oude Oled (HDR10 only), idd bedroevend slecht zal zijn met de donkere scènes. Met mijn G4 is het prima te doen moet ik zeggen.
Testing, one, two ...
Ja, ik. Google Streamer + LG G4hardware-lover schreef op maandag 27 juli 2026 @ 16:15:
Iemand in dit topic met een Google Streamer en een TV met QMS ondersteuning? Ik loop namelijk tegen iets geheel onverklaarbaars aan met deze combinatie, totaal onlogisch eigenlijk.
[ Voor 17% gewijzigd door hardware-lover op 27-07-2026 18:52 ]
Testing, one, two ...
[ Voor 3% gewijzigd door jesco_white op 27-07-2026 17:51 ]
Testing, one, two ...
Testing, one, two ...
[ Voor 9% gewijzigd door hardware-lover op 28-07-2026 15:34 ]
Testing, one, two ...