LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.5.0 (UMOEUXM)
Werken daar de numerieke toetsen van bij de Google Chromecast HD TV?hardware-lover schreef op dinsdag 15 april 2025 @ 13:45:
[...]
De Luxery is maar een paar euro's meer, die had je eigenlijk niet liever gehad?
Heb geen HD versie, maar als deze op dezelfde V14 versie draait dan maakt dat niet uit om te proberen.ratzz schreef op dinsdag 15 april 2025 @ 16:45:
Werken daar de numerieke toetsen van bij de Google Chromecast HD TV?
Edit: @ratzz, getest met NLZiet en die werken idd.
Edit 2: vrij speciaal. Wanneer de Homatics afstandsbedieningen (G10/G20 = B21/B25) gekoppeld zijn aan de CCwGTV, dan wordt er een firmware update aangeboden van 2.18 naar versie 2.32.
Deze update wordt niet aangeboden via de Homatics zelf, ook al is deze inmiddels eveneens naar Android TV V14 gegaan.
[ Voor 40% gewijzigd door hardware-lover op 16-04-2025 11:49 ]
Testing, one, two ...
Als je het in huis mocht hebben aan apparatuur, via de app is ook Atmos audio beschikbaarAlbert020 schreef op dinsdag 15 april 2025 @ 06:08:
[...]
Ok., dann ga ik dat vandaag even proberen, bedankt voor de informatie.
***edit***
Even de app geprobeerd, id deze speelt wel 24bit, maar de app is zeer slecht met navigeren!
Echt verschil tussen 24 Bit en 16 Bit hoor je eigenlijk niet, Cast wel, veel handiger
Testing, one, two ...
Dat kan met een audio extractor/splitter altijd nog gerealiseerd worden.Albert020 schreef op zaterdag 19 april 2025 @ 10:49:
Waarom zit er geen Optische uitgang poort op de Chromecast TV Streamer, anders had ik hem zeker gekocht !
Testing, one, two ...
met de huidige audio formaten is een optische uitgang niet toereikend bijna alle streamingsdiensten hebben dolbydigital plus en dat werkt niet via de spdif/toslink je krijgt wel geluid maar in strereo geen 5.1Albert020 schreef op zaterdag 19 april 2025 @ 10:49:
Waarom zit er geen Optische uitgang poort op de Chromecast TV Streamer, anders had ik hem zeker gekocht !
[ Voor 5% gewijzigd door slootbeest op 23-04-2025 19:22 . Reden: toevoeging ]
Als je de correcte audio extractor/splitter gebruikt is 5.1 DD nog steeds te realiseren, ook middels de streamingdiensten. Die van Ezcoo bijv. waarbij je via dip switches de juiste instelling kunt kiezen.slootbeest schreef op woensdag 23 april 2025 @ 19:20:
met de huidige audio formaten is een optische uitgang niet toereikend bijna alle streamingsdiensten hebben dolbydigital plus en dat werkt niet via de spdif/toslink je krijgt wel geluid maar in strereo geen 5.1
Testing, one, two ...
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Dat ding is mij nog te duur voor wat het is. Daar komt ook nog bij dat mijn twee Chromecast met Google TV dongels het ook prima doen. Wel met de nodige tweaks om de knop van YouTube om te leiden naar een andere app. Mocht de Google Streamer ooit rond de €70 worden wil ik er wel over gaan nadenken om die aan te schaffen. Tenzij er een 2e generatie binnen niet al te lange tijd beschikbaar komt.G_Dragon schreef op donderdag 24 april 2025 @ 12:03:
Al een tijdje niks meer geplaatst hier in het topic, maar dat kom ook omdat de Google TV Streamer gewoon zijn ding doet en er geen enkele problemen zijn. Heerlijk dat een apparaat wat je koopt gewoon zo naar wens werkt
"When you grow up your heart dies"
Sinds gisteren de B21 dus in gebruik. Kreeg inderdaad ook een firmware upgrade.hardware-lover schreef op dinsdag 15 april 2025 @ 19:16:
Edit 2: vrij speciaal. Wanneer de Homatics afstandsbedieningen (G10/G20 = B21/B25) gekoppeld zijn aan de CCwGTV, dan wordt er een firmware update aangeboden van 2.18 naar versie 2.32.
Deze update wordt niet aangeboden via de Homatics zelf, ook al is deze inmiddels eveneens naar Android TV V14 gegaan.
Zal binnen 2 weken laten weten of het batterij probleem nu opgelost is.
LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.5.0 (UMOEUXM)
Maar helaas... Op HBO, Netflix, D+ en Amazon heb ik framedrops/stutter bij het afspelen.
Dit probleem heb ik dus niet als ik de apps op mijn LG Oled tv gebruik! En die is nota bene via WiFi verbonden, terwijl de streamer bekabeld is aangesloten.
Uiteraard al diverse instellingen geprobeerd (waaronder de framerate content matching) maar echt niets helpt.
Een zoektocht toont aan dat ik lang niet de enige ben met dit issue. Een oplossing lijkt er niet te zijn...
Ik overweeg een casus aan te maken bij de winkel en mijn geld terug te vragen.
Ik heb precies hetzelfde...heb nu ook een apple tv maar daar geen problemen.Nyarlathotep schreef op dinsdag 29 april 2025 @ 22:26:
Sinds een maand ongeveer heb ik ook de Google TV Streamer in gebruik.
Maar helaas... Op HBO, Netflix, D+ en Amazon heb ik framedrops/stutter bij het afspelen.
Dit probleem heb ik dus niet als ik de apps op mijn LG Oled tv gebruik! En die is nota bene via WiFi verbonden, terwijl de streamer bekabeld is aangesloten.
Uiteraard al diverse instellingen geprobeerd (waaronder de framerate content matching) maar echt niets helpt.
Een zoektocht toont aan dat ik lang niet de enige ben met dit issue. Een oplossing lijkt er niet te zijn...
Ik overweeg een casus aan te maken bij de winkel en mijn geld terug te vragen.
Heb je in plaats van slimme technieken wel eens "dom" geprobeerd de framerate aan te passen naar 23,976 Hz?Nyarlathotep schreef op dinsdag 29 april 2025 @ 22:26:
Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!
Dit lijkt bij mij de oplossing!...bedanktThe Zep Man schreef op woensdag 30 april 2025 @ 09:03:
[...]
Heb je in plaats van slimme technieken wel eens "dom" geprobeerd de framerate aan te passen naar 23,976 Hz?
23.976 is meer algemeen voor films toch?
Netflix bijvoorbeeld wel. Tenminste als je "niet naadloos" als optie kiest.
Klopt, beste altijd "on stop/start" (in bijv. Kodi) of "niet naadloos" kiezen en het kleine hikje voor lief nemen is mijn ervaring.daffie82 schreef op donderdag 1 mei 2025 @ 10:42:
Probleem is dat veel Android apps het automatisch protocol voor framerate matching niet correct toepassen.
Tot nu toe blijf dat probleem bestaan op android, als ik de aps van mijn samsung tv gebruik, netflix en plex of stremio heb ik daar geen last van.
Moet wel zeggen dat het mij al snel opvalt en er super allergisch voor ben.
4800 Wp 10x ZO 6x NW https://pvoutput.org/intraday.jsp?id=74451&sid=66030
Mogelijk dat de apps op je tv standaard frame interpolatie techniek gebruikt. 23.976 bronmateriaal zal in principe altijd bij bijv. panning shots niet supervloeiend zijn, omdat die frames er gewoon niet zijn in de bron. Dus als je externe mediaspeler wel gewoon matched met het bronmateriaal kan het zijn dat jij dat niet als heel vloeiend beschouwt, maar dat het in feite wel de correcte weergave is.merlin1201 schreef op donderdag 1 mei 2025 @ 11:08:
Ik ervaar altijd die hickups met mediaspelers. Zowel google als die boxjes van kpn en odido.
Tot nu toe blijf dat probleem bestaan op android, als ik de aps van mijn samsung tv gebruik, netflix en plex of stremio heb ik daar geen last van.
Moet wel zeggen dat het mij al snel opvalt en er super allergisch voor ben.
24fps of 23.976 zit al zo ingebakken in mijn brein als "normaal" dat ik daar geen stutter zie
Even mijzelf quoten. Er is niemand veranderlijker dan ikzelf zal ik maar zeggensjaool schreef op donderdag 24 april 2025 @ 13:07:
[...]
Dat ding is mij nog te duur voor wat het is. Daar komt ook nog bij dat mijn twee Chromecast met Google TV dongels het ook prima doen. Wel met de nodige tweaks om de knop van YouTube om te leiden naar een andere app. Mocht de Google Streamer ooit rond de €70 worden wil ik er wel over gaan nadenken om die aan te schaffen. Tenzij er een 2e generatie binnen niet al te lange tijd beschikbaar komt.
Net jarig geweest en wat cadeaubonnen gekregen. Daarmee kwam de Google TV Streamer voor mij onder de €70 uit. Ik ben daardoor overstag gegaan en heb hem gekocht.
Ik moet zeggen qua interface verschilt hij natuurlijk niets van de Chromecast met Google TV. Wat wel fijn is dat hij sneller reageert en meer geheugen heeft dus geen externe opslag meer nodig. Wat ook mooi is, is de netwerkaansluiting.
Voorlopig kan ik dus weer even vooruit.
Daarom gebruik ik smarttube voor youtube en de oude refresh rate app van nvidia om 50hz te forceren in de kpn tv app.daffie82 schreef op donderdag 1 mei 2025 @ 10:42:
Probleem is dat veel Android apps het automatisch protocol voor framerate matching niet correct toepassen.
Ook hebben Kodi en Jellyfin for Android TV ingebouwde ondersteuning voor refresh rate switching.RedNas74 schreef op vrijdag 2 mei 2025 @ 11:27:
Daarom gebruik ik smarttube voor youtube en de oude refresh rate app van nvidia om 50hz te forceren in de kpn tv app.
De refresh rate app is overigens niet gemaakt door Nvidia. Het is wel specifiek bedoeld voor de Shield TV, dacht ik. Werkt die ook op de GCwGTV/Streamer?
[ Voor 20% gewijzigd door The Zep Man op 03-05-2025 08:57 ]
Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!
Niet alle functionaliteit werkt, maar het instellen van een vaste refresh rate per app wél.The Zep Man schreef op zaterdag 3 mei 2025 @ 08:56:
[...]
De refresh rate app is overigens niet gemaakt door Nvidia. Het is wel specifiek bedoeld voor de Shield TV, dacht ik. Werkt die ook op de GCwGTV/Streamer?
Overigens is de Google TV Streamer nu voor € 100,74 inclusief verzendkosten) te bestellen op Amazon.fr met kortingscode LUN25. De kortingscode wijzigt dagelijks.
[ Voor 51% gewijzigd door TexMex op 05-05-2025 09:48 ]
Jep. Ook de 59,nogwat framerate optie. En de optie 'Framerate gelijk houden met content' ook aan en uit. Niets helpt. Het gestotter wordt soms minder, soms erger.The Zep Man schreef op woensdag 30 april 2025 @ 09:03:
[...]
Heb je in plaats van slimme technieken wel eens "dom" geprobeerd de framerate aan te passen naar 23,976 Hz?
Ik ga contact opnemen met de winkel waar ik dit ding heb gekocht om hem weer in te leveren, want de apps op mijn oude tv zijn wél in staat om stotterloos af te spelen (alleen is de interface zooo traag, vandaar dat ik iets anders wilde).
Dit ding is echt kansloos als mediaspeler, wát een misser. Als ik online kijk zie ik dat ik lang niet de enige ben met dit issue.
Op de Shield TV Pro zie ik het af en toe ook.
Offtopic: dank voor de tip. Hierdoor heb ik aan het einde vd week genoeg vinyl voor de verjaardagen en feestdagen in de cadeau-stash hier thuis......TexMex schreef op zaterdag 3 mei 2025 @ 09:53:
[...]
Overigens is de Google TV Streamer nu voor € 90,74 (inclusief verzendkosten) te bestellen op Amazon.fr met kortingscode DIM25. De kortingscode wijzigt dagelijks.
https://nl.pepper.com/aan...gle-tv-streamer-4k-354306
do or do not, there is no try
Alles ok met de batterijen. Amper 3% drain op 2 weken.daffie82 schreef op zaterdag 26 april 2025 @ 20:18:
[...]
Sinds gisteren de B21 dus in gebruik. Kreeg inderdaad ook een firmware upgrade.
Zal binnen 2 weken laten weten of het batterij probleem nu opgelost is.
De originele remote dus toch een keertje teveel laten vallen.
Maakt ook niet uit, deze remote is sowieso fijner.
Dank voor de adviezen!
Eigenlijk werkt er wel meer met de Refresh Rate app, maar daarvoor zou je een afstandsbediening met meer vrij beschikbare knoppen moeten hebben verwacht ik. Zoals het tijdens afspelen wijzigen van de refreshrate, dus niet enkel bij starten van een streaming app.TexMex schreef op zaterdag 3 mei 2025 @ 09:53:
Niet alle functionaliteit werkt, maar het instellen van een vaste refresh rate per app wél.
[knip]
Testing, one, two ...
Heb via een kennis een TV Streamer overgenomen, is dit echt een stuk fijner dan een Ultra? Merk je bijvoorbeeld nog snelheids verschil met het casten oid? Mijn vriendin gebruikt vaak enkel de cast functie voor alle streamingdiensten, ik zal zelf de Google TV gebruiken.
Whatever.
Dan ben jij degene die je eigen vraag kunt beantwoorden? Cast only versus streamen met daarnaast de cast mogelijkheid nog beschikbaar.Harmen schreef op maandag 12 mei 2025 @ 11:20:
Ik verzamel Chromecasts, heb er nu inmiddels al 4Slaapkamers van beide dochters, onze slaapkamer en beneden een Ultra.
Heb via een kennis een TV Streamer overgenomen, is dit echt een stuk fijner dan een Ultra? Merk je bijvoorbeeld nog snelheids verschil met het casten oid? Mijn vriendin gebruikt vaak enkel de cast functie voor alle streamingdiensten, ik zal zelf de Google TV gebruiken.
Testing, one, two ...
Yep, zal hem komend weekend eens aansluiten en kijken of het iets voor ons is.hardware-lover schreef op maandag 12 mei 2025 @ 11:27:
[...]
Dan ben jij degene die je eigen vraag kunt beantwoorden? Cast only versus streamen met daarnaast de cast mogelijkheid nog beschikbaar.
Whatever.
Even mijzelf quoten.sjaool schreef op maandag 12 mei 2025 @ 15:16:
Ik heb eigenlijk een klein vervelened probleempje met HDMI CEC. Mijn vorige Chromecast met Google TV werd netjes zichtbaar op mijn LG televisie (aangesloten op een Marantz NR1609) in het lijstje met te kiezen bronnen. Helaas gebeurt dit niet bij de Google TV Streamer. Ik heb al het nodige geprobeerd om die te laten herkennen maar tot nu toe is dat niet gelukt. Heeft iemand misschien een tip die ik nog niet geprobeerd heb? Of gaat de Google TV Streamer echt anders om met HDMI CEC?
Het probleem was dus de HDMI-kabel. Ik heb er nu een goede kwaliteit ugreen kabel tussen zitten en nu wordt de Google TV Streamer wel herkend.
Toch even een vraagje hier, als ik mijn streamer aanzet op mijn LG tv dan gaat hij daar vanzelf naar toe.sjaool schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 19:23:
[...]
Even mijzelf quoten.
Het probleem was dus de HDMI-kabel. Ik heb er nu een goede kwaliteit ugreen kabel tussen zitten en nu wordt de Google TV Streamer wel herkend.
Nu als ik de streamer uitzet gaat hij niet vanzelf terug naar de tv, in dit geval kastje van Odido.
Is dit een instelling op de tv? Op mijn andere tv (Samsung) werkt het wel goed.
Be Stronger Than Your Excuses
Dat heb ik hier ook. Maar ook niet altijd. Maar ik heb alles aangesloten op mijn Marantz NR1609. Ik ben er wel achter dat goede en volledig bedrade HDMI-kabels belangrijk zijn.KSR schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 23:59:
[...]
Toch even een vraagje hier, als ik mijn streamer aanzet op mijn LG tv dan gaat hij daar vanzelf naar toe.
Nu als ik de streamer uitzet gaat hij niet vanzelf terug naar de tv, in dit geval kastje van Odido.
Is dit een instelling op de tv? Op mijn andere tv (Samsung) werkt het wel goed.
Je hebt hem zelf, ik denk niet dat het sneller is.Harmen schreef op maandag 12 mei 2025 @ 11:20:
Ik verzamel Chromecasts, heb er nu inmiddels al 4Slaapkamers van beide dochters, onze slaapkamer en beneden een Ultra.
Wat fijner is dat is dat je niet altijd je telefoon of laptop nodig hebt.
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
Er is een backup addon waarmee je een backup naar een nas of naar een cloud service kan maken.
Ik heb het al meerdere malen gebruikt
Ik heb inmiddels ook wat gevonden, maar niet als addon, moet vanaf een PC gebruikt worden. Kun je aangeven wat je hebt gevonden?corrado20vt schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 12:50:
Er is een backup addon waarmee je een backup naar een nas of naar een cloud service kan maken.
Ik heb het al meerdere malen gebruikt
Testing, one, two ...
Installeer van repository
Programma add-ons
Backup
Na het installeren de configuratie openen en dan bij externe map kiezen voor Blader na locatie of Dropbox
Als je daarna de add-on start kun je kiezen voor backup of terugzetten
Jij hebt het zo te zien over het maken van een Kodi backup, niet over het maken van een backup van de geïnstalleerde Play Store apps of een volledige Android /Google systeem backup. Dat was namelijk de vraag, niet specifiek voor Kodi.corrado20vt schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 15:13:
Addons
Installeer van repository
Programma add-ons
Backup
Na het installeren de configuratie openen en dan bij externe map kiezen voor Blader na locatie of Dropbox
Als je daarna de add-on start kun je kiezen voor backup of terugzetten
Idd, die optie bestaat al veel langer maar is geen antwoord of oplossing op of voor de oorspronkelijke vraag 😉
Testing, one, two ...
een google zoektocht geeft aan dat deze update nog steeds niet beschikbaar is. bv bright artikel begin junidutchnltweaker schreef op zaterdag 24 mei 2025 @ 21:13:
Vraag, is de update naar Android 14 voor de google TV 4k stilgezet? 1 van deze apparaten heb ik kunnen updaten in het begin naar Android 14 toen deze net uit was. Andere apparaat geeft met android 12 nog steeds aan de laatste versie te zijn.
https://www.bright.nl/nie...ds-deze-grote-update.html
UTTC. 241218.008.H1
809 mb
System stability and improvements
Is eigenlijk dezelfde build als de vorige V14 update, met wat fixes. Dezelfde security patch, en nog steeds "maybe dirty" 😬
Testing, one, two ...
- knip -
:strip_exif()/f/image/GpGdFNd5zx3xOK0n2R9tvJqv.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 77% gewijzigd door ratzz op 24-06-2025 23:14 ]
ik las dat dit kan als je de oude android 14 al hebt geinstalleerd. Hier zitten alleen de fixes in.ratzz schreef op dinsdag 24 juni 2025 @ 23:12:
Bij Google Chromecast HD TV, een update van 2,35 Mb!?
[Afbeelding]
https://androidworld.nl/n...t-update-naar-android-14/
De update heet UTTC.241218.008.H1.13427172 en het installeert de juiste versie van Android 14 op je apparaat. Voor mensen die in maart de update al hadden geïnstalleerd is het een kleine download en voor de mensen wiens Chromecast met Google TV nog op Android 12 draait is het een flinke download.
[ Voor 28% gewijzigd door fredgroes op 25-06-2025 14:58 ]
Dit lijkt niet juist te zijn, niet voor de 4k versie van de Chromecast met Google TV.fredgroes schreef op woensdag 25 juni 2025 @ 14:57:
ik las dat dit kan als je de oude android 14 al hebt geinstalleerd. Hier zitten alleen de fixes in.
De update heet UTTC.241218.008.H1.13427172 en het installeert de juiste versie van Android 14 op je apparaat. Voor mensen die in maart de update al hadden geïnstalleerd is het een kleine download en voor de mensen wiens Chromecast met Google TV nog op Android 12 draait is het een flinke download.
Ik had al V14 op de mijne ontvangen, en daar is gisteren een volledige versie overheen gegaan (~900MB). Er is beschamend weinig gewijzigd vergeleken met de vorige, ik verwacht een enkele aanpassing waardoor de update nu wel goed gaat voor de meesten, itt de vorige (schijnbaar).
Testing, one, two ...
neen, niet correct.
zoals @hardware-lover al zei, ik had de V14 al sinds maart, heb echter gisteren de grote versie van 809 MB aangeboden gekregen.
4k versie.
Niet helemaal, hier 2 apparaten. De een had in maart als Android 14 de andere niet. Beiden hebben een update deze week gekregen. Beide 806mb.fredgroes schreef op woensdag 25 juni 2025 @ 14:57:
[...]
ik las dat dit kan als je de oude android 14 al hebt geinstalleerd. Hier zitten alleen de fixes in.
Heb hem ook in maart geïnstalleerd maar krijg geen update aangebodendaffie82 schreef op woensdag 25 juni 2025 @ 15:42:
@fredgroes
neen, niet correct.
zoals @hardware-lover al zei, ik had de V14 al sinds maart, heb echter gisteren de grote versie van 809 MB aangeboden gekregen.
4k versie.
De andere chromecast die nog niet was bijgewerkt kreeg wel de grote update.
Kortom lijkt erop dat er meer criteria's zijn om je wel/niet nog een update krijgt na de maart update.
Toevallig gebeurt dit op een heel aantal tv's, mjin vermoeden is dat er een update gekomen is op de google tv waardoor deze langzamer start en de tv 'denkt' dat er nog geen source is...
iemand dit fenomeen ook tegengekomen?
Indien die "Google TV" een CCmGTV is, en deze moet eerst nog volledig opstarten (koude start), dan lijkt mij die TV melding wel te kloppen. Indien de CCmGTV uit standby komt, dus geen volledige koude start, zou deze direct signaal moeten geven aan de TV.NoFate schreef op maandag 11 augustus 2025 @ 12:47:
Hmm, heb hier een aantal samsung tv"s met google tv ... op een aantal, als ik de TV aanzet, dan zegt hij dat er geen hdmi bron is... , als ik dan de tv uit/aan zet, dan is het in orde
Toevallig gebeurt dit op een heel aantal tv's, mjin vermoeden is dat er een update gekomen is op de google tv waardoor deze langzamer start en de tv 'denkt' dat er nog geen source is...
iemand dit fenomeen ook tegengekomen?
Testing, one, two ...
het is idd een chromecast met google tv, ik heb die al jaren, ik werk met de witte google tv remote, dus de aan/uit knop schakelt beide apperaten uithardware-lover schreef op maandag 11 augustus 2025 @ 13:05:
[...]
Indien die "Google TV" een CCmGTV is, en deze moet eerst nog volledig opstarten (koude start), dan lijkt mij die TV melding wel te kloppen. Indien de CCmGTV uit standby komt, dus geen volledige koude start, zou deze direct signaal moeten geven aan de TV.
heeft altijd goed gewerkt, tot deze week, ik zie het fenomeen op verschillende samsung tv's ...
De google tv komt niet van een koude start, want anders zag je hem idd booten... als ik hem gewoon even uit/aanzet via de google home app, dan heb ik direct terug beeld (geen koude start)
[ Voor 13% gewijzigd door NoFate op 11-08-2025 13:08 ]
- knip -
Voor mij geen Google mediaspeler meer hierna.
[ Voor 3% gewijzigd door wiigamer op 12-08-2025 08:54 ]
Na elke herstart of stroomloos maken kan het niet meer verbinden met de WiFi. Het onthoud de connectie wel, maar het lukt niet om te verbinden. Ik moet het dan 'vergeten' en opnieuw invullen en dan werkt het weer tot de volgende herstart.
Herkennen mensen dit? Enig idee waardoor dit kan komen?
Heb je de problemen ook nog nadat de CCmGTV een factory reset heeft gekregen na het installeren van de V14 update?wiigamer schreef op dinsdag 12 augustus 2025 @ 08:48:
Sinds de update naar Android 14 alleen maar problemen met de Chromecast (4K), inclusief langzaam opnieuw opstarten. Het constant forceren van Dolby Vision, HDR dat veel veller is dan onder Android 12, geen mogelijkheid meer om externe opslag toe te voegen, en apps die regelmatig vastlopen.
Voor mij geen Google mediaspeler meer hierna.
Een externe opslag als systeem geheugen toevoegen lukt idd niet, dat is een bug die met een latere versie van de Android TV OS build is opgelost. Zo'n build wordt gebruikt om een firmware te maken, op de Streamer is een veel recentere gebruikt (maart 2025), die voor de CCmGTV is nog van december 2024.
Testing, one, two ...
ik heb hetzelfde probleem idd, ik heb 2 versies, ben even kwijt welke versie dit heeft, beiden op Wifi. 1 is regelmatig idd het ww kwijt of kan niet verbinding nadat hij offline is geweest.Mau_Maus schreef op dinsdag 12 augustus 2025 @ 11:55:
Door verhuizing de GoogleTV via WiFi verbonden i.p.v. kabel via hub.
Na elke herstart of stroomloos maken kan het niet meer verbinden met de WiFi. Het onthoud de connectie wel, maar het lukt niet om te verbinden. Ik moet het dan 'vergeten' en opnieuw invullen en dan werkt het weer tot de volgende herstart.
Herkennen mensen dit? Enig idee waardoor dit kan komen?
Signature
klopt, duwen op de home knop werkt, dan krijg ik terug signaalRaymond P schreef op maandag 11 augustus 2025 @ 13:11:
De chromecast gaat nooit uit zolang je het stroom er niet af haalt. Druk eens op de home knop?
is toch vreemd dat dit plots een issue is op mijn 3 x google tv's die ik in huis heb, moet toch ergens iets gebeurd zijn
Ik heb op jou aanraden tijdje terug ook een factory reset gedaan van mijn CCmGTV na de V14 update.hardware-lover schreef op dinsdag 12 augustus 2025 @ 12:54:
[...]
Heb je de problemen ook nog nadat de CCmGTV een factory reset heeft gekregen na het installeren van de V14 update?
Een externe opslag als systeem geheugen toevoegen lukt idd niet, dat is een bug die met een latere versie van de Android TV OS build is opgelost. Zo'n build wordt gebruikt om een firmware te maken, op de Streamer is een veel recentere gebruikt (maart 2025), die voor de CCmGTV is nog van december 2024.
Dat heeft letterlijk geen enkel verschil gemaakt. Het is even laggy/snappy als voorheen.
Ik gebruik geen streamingdiensten via de CCmGTV (dat doe je beter native op je TV als je de mogelijkheid hebt), maar de apps die ik wel gebruik werken wel OK. Maar dat was voor de V14 update ook al zo.
Na de V14 update vond ik het zeker niet lekkerder aanvoelen. Een factory reset heeft daar dus ook niets aan geholpen.
EDIT : gaat de CCmGTV nog nieuwe Android TV OS build krijgen? Of gaan we op die van december 2024 blijven zitten?
[ Voor 5% gewijzigd door daffie82 op 12-08-2025 14:17 ]
Yep. Check je afstandsbediening settings eens.NoFate schreef op dinsdag 12 augustus 2025 @ 13:55:
[...]
klopt, duwen op de home knop werkt, dan krijg ik terug signaal
is toch vreemd dat dit plots een issue is op mijn 3 x google tv's die ik in huis heb, moet toch ergens iets gebeurd zijn
Stuur je nu toevallig een IR signaal om de tv aan te zetten?
Mogelijk vertelt de tv de chromecast niet dat 'ie aan is gegaan. Dit is een rommeltje binnen hdmi-cec met vooral veel missende instellingen bij het gros van de TV's.
Idealiter gaat je TV dus aan via een cec signaal van de chromecast, maar dit werkt niet altijd even goed.
Ik heb hier thuis last van als een TV (Panasonic) via slaaptimer uit is gegaan, dan reageert 'ie niet meer op het cec signaal om aan te gaan (geheel logisch).
Aan moet dus via IR waarbij de chromecast soms een homebutton wakeup nodig heeft.
- knip -
wel , ik gebruik gewoon de witte remote die bij de google tv zat, de aan toets zet mijn tv ervan aan ..., ik gebruik de remote van de tv zelf niet meer...Raymond P schreef op dinsdag 12 augustus 2025 @ 14:37:
[...]
Yep. Check je afstandsbediening settings eens.
Stuur je nu toevallig een IR signaal om de tv aan te zetten?
Mogelijk vertelt de tv de chromecast niet dat 'ie aan is gegaan. Dit is een rommeltje binnen hdmi-cec met vooral veel missende instellingen bij het gros van de TV's.
Idealiter gaat je TV dus aan via een cec signaal van de chromecast, maar dit werkt niet altijd even goed.
Ik heb hier thuis last van als een TV (Panasonic) via slaaptimer uit is gegaan, dan reageert 'ie niet meer op het cec signaal om aan te gaan (geheel logisch).
Aan moet dus via IR waarbij de chromecast soms een homebutton wakeup nodig heeft.
hdmi-cec aan/uit maakt geen verschil ....
normaal meot de google tv idd altijd aanstaan; dus tv aanzetten met de witte remote zou direct signaal moeten geven, maar nu moet ik nog eens apart op de "home" knop klikken ... dit is jaren niet het geval geweest....
er moet iets veranderd zijn, wat weet ik niet
Developer Options - Stay Awake?NoFate schreef op dinsdag 12 augustus 2025 @ 14:39:
[...]
wel , ik gebruik gewoon de witte remote die bij de google tv zat, de aan toets zet mijn tv ervan aan ..., ik gebruik de remote van de tv zelf niet meer...
normaal meot de google tv idd altijd aanstaan; dus tv aanzetten met de witte remote zou direct signaal moeten geven, maar nu moet ik nog eens apart op de "home" knop klikken ... dit is jaren niet het geval geweest....
Als het daadwerkelijk om snelheid bij gebruik gaat, dan schiet de CCmGTV toch wel wat te kort ja, hoewel voor menigeen schijnbaar toch voldoende.
Ik heb een redelijk recente Oled met, naar zeggen, een aardig vlotte processor ingebakken, toch heb ik nog steeds een voorkeur voor een externe vlotte Android TV streamer, de LG is me nog steeds te traag met zijn WebOS, en te beperkt met de beschikbare apps.
Testing, one, two ...
De witte remote kan dus ook IR sturen.NoFate schreef op dinsdag 12 augustus 2025 @ 14:39:
[...]
wel , ik gebruik gewoon de witte remote die bij de google tv zat, de aan toets zet mijn tv ervan aan ..., ik gebruik de remote van de tv zelf niet meer...
Settings > Remotes & Accesoires >
Helemaal naar beneden scrollen
Set up remote buttons
Als cec uit staat hoort een tv niet aan te gaan door een vraag van de chromecast. Dat doet mij vermoeden dat de [Power button] op auto of IR staat en zou het door jou omschreven gedrag kunnen verklaren.
Ik meen mij te herinneren dat IR hier ook ineens ingesteld was een (hele) poos geleden, maar ik weet dat niet zeker.
Edit: analoog testen werkt ook natuurlijk, de hand over de voorkant van je remote klemmen en kijken of je tv reageert op power toggle.
[ Voor 6% gewijzigd door Raymond P op 12-08-2025 14:51 ]
- knip -
Ik heb een LG G1 met WebOS.hardware-lover schreef op dinsdag 12 augustus 2025 @ 14:50:
Ik heb een redelijk recente Oled met, naar zeggen, een aardig vlotte processor ingebakken, toch heb ik nog steeds een voorkeur voor een externe vlotte Android TV streamer, de LG is me nog steeds te traag met zijn WebOS, en te beperkt met de beschikbare apps.
voor mij is dat prima om Netflix, Prime en Disney+ te gebruiken. Shortcuts naar die apps en starten snel op en browsen in de app gaat ook perfect.
Sowieso prefereer ik die apps native op mijn TV dan ben ik zeker dat Dolby Vision gewoon correct weergegeven wordt.
Daar heb ik op de CCmGTV alleen maar mindere ervaringen mee. Die gebruik ik dan ook enkel in 1080p om te gamen met Geforce Now of om IPTV te kijken.
ah, dus het duwen op de power button van de google remote zet dmv hdmi cec de tv aan?Raymond P schreef op dinsdag 12 augustus 2025 @ 14:50:
[...]
De witte remote kan dus ook IR sturen.
Settings > Remotes & Accesoires >
Helemaal naar beneden scrollen
Set up remote buttons
Als cec uit staat hoort een tv niet aan te gaan door een vraag van de chromecast. Dat doet mij vermoeden dat de [Power button] op auto of IR staat en zou het door jou omschreven gedrag kunnen verklaren.
Ik meen mij te herinneren dat IR hier ook ineens ingesteld was een (hele) poos geleden, maar ik weet dat niet zeker.
Edit: analoog testen werkt ook natuurlijk, de hand over de voorkant van je remote klemmen en kijken of je tv reageert op power toggle.
hdmi-cec staat sinds gisteren uit, maar maakt geen verschil
stel dat ir aan of uit staat, maakt toch geen verschil , daar de google tv eigenlijk nooit echt uit staat, want die staat steeds met een schermbeveiliging fotos te tonen ofzo.. dus het aanzetten van de tv op gelijk welke manier, moet normaal beeld geven ... ik snap niet dat ik nog eens extra op de "home" knop moet duwen... of ben ik mis?
De chromecast gaat niet uit maar stopt met het geven van een beeldsignaal.NoFate schreef op dinsdag 12 augustus 2025 @ 14:57:
[...]
ah, dus het duwen op de power button van de google remote zet dmv hdmi cec de tv aan?
hdmi-cec staat sinds gisteren uit, maar maakt geen verschil
stel dat ir aan of uit staat, maakt toch geen verschil , daar de google tv eigenlijk nooit echt uit staat, want die staat steeds met een schermbeveiliging fotos te tonen ofzo.. dus het aanzetten van de tv op gelijk welke manier, moet normaal beeld geven ... ik snap niet dat ik nog eens extra op de "home" knop moet duwen... of ben ik mis?
De chromecast zou daarmee verder moeten gaan als het van de TV signaal krijgt dat het hdmi kanaal waar 'ie aan hangt actief is.
De chromecast kan de TV vragen om dat hdmi kanaal actief te maken en of de TV in te schakelen.
De tv gaat uit en kan de chromecast signaal geven ook uit te gaan (al stopt die dus enkel met beeld geven)
De TV kan aan gaan en apparaten wekken.
Het aan en uit gaan kan op meerdere manieren.
De (remote van de) chromecast kan dat dus op in ieder geval 3 verschillende methoden laten verlopen.
Nu kan je soms op de tv instellen welk signaal elk apparaat moet kijgen als 'ie aan gaat, echter vaak ontbreekt dit compleet.
Als de chromecast een powertoggle ontvangt van de afstandsbediening dan kan de chromecast dus de TV vragen aan te gaan. Dat kan via cec maar ook via een signaal over een dedicated line op de hdmi kabel buiten het cec protocol (specifiek 5v hoog op pin 18).
Maar... Als de tv dus via infrarood aan gaat, wat via de chromecast afstandsbediening kan, zou het dus kunnen dat er een cec signaal wordt verzonden of een signaal wordt verzonden op de dedicated line. Ik gok dat de chromecast naar een van de twee niet altijd luistert, en dan specifiek het signaal op de kabel (en niet het bericht over CEC).
Zoals ik al aangaf mist het gros van de TV's de instellingen om hier ook maar iets aan te veranderen. Het handigste is dus om ervoor te zorgen dat, voor zover mogelijk, alles via CEC loopt zodat er iig 1 standaard gevold wordt.
- knip -
ok, dus IR uitzetten ?Raymond P schreef op dinsdag 12 augustus 2025 @ 15:16:
[...]
De chromecast gaat niet uit maar stopt met het geven van een beeldsignaal.
De chromecast zou daarmee verder moeten gaan als het van de TV signaal krijgt dat het hdmi kanaal waar 'ie aan hangt actief is.
De chromecast kan de TV vragen om dat hdmi kanaal actief te maken en of de TV in te schakelen.
De tv gaat uit en kan de chromecast signaal geven ook uit te gaan (al stopt die dus enkel met beeld geven)
De TV kan aan gaan en apparaten wekken.
Het aan en uit gaan kan op meerdere manieren.
De (remote van de) chromecast kan dat dus op in ieder geval 3 verschillende methoden laten verlopen.
Nu kan je soms op de tv instellen welk signaal elk apparaat moet kijgen als 'ie aan gaat, echter vaak ontbreekt dit compleet.
Als de chromecast een powertoggle ontvangt van de afstandsbediening dan kan de chromecast dus de TV vragen aan te gaan. Dat kan via cec maar ook via een signaal over een dedicated line op de hdmi kabel buiten het cec protocol (specifiek 5v hoog op pin 18).
Maar... Als de tv dus via infrarood aan gaat, wat via de chromecast afstandsbediening kan, zou het dus kunnen dat er een cec signaal wordt verzonden of een signaal wordt verzonden op de dedicated line. Ik gok dat de chromecast naar een van de twee niet altijd luistert, en dan specifiek het signaal op de kabel (en niet het bericht over CEC).
Zoals ik al aangaf mist het gros van de TV's de instellingen om hier ook maar iets aan te veranderen. Het handigste is dus om ervoor te zorgen dat, voor zover mogelijk, alles via CEC loopt zodat er iig 1 standaard gevold wordt.
Maar houd er rekening mee dat TV's zo'n aan verzoek dus niet noodzakelijk altijd honoreren.
- knip -
ok, eens mee gaan prullen , bedankt voor de tipsRaymond P schreef op dinsdag 12 augustus 2025 @ 15:21:
Idealiter wel. Dan forceer je dus de chromecast om cec te gebruiken.
Maar houd er rekening mee dat TV's zo'n aan verzoek dus niet noodzakelijk altijd honoreren.
Ik probeer via mijn tel de Ziggo Go app naar een Chromecast v1 te streamen. Die verbinding lijkt maar niet meer tot stand te willen komen.
Odido app, YouTube werkt wel. Chromecast al teruggezet naar fabrieksinstellingen, maar zonder resultaat.
Andere mensen ook dit issue?
Sinds gisteren heb ik een vervelend probleem met mijn Chromecast Google TV icm Odido Wifi. Ik kan namelijk met geen mogelijkheid verbinden met de Wifi. De chromecast ziet het netwerk wel, maar slaagt er niet in om te verbinden. Reeds geprobeerd:
- Wifi modem en AP herstart
- In CCwGTV netwerk vergeten en opnieuw trachten te verbinden
- Factory reset CCwGTV
- CCwGTV verbinden met 5G hotspot telefoon = Geen issue
- CCwGTV verbinden met wifi hotspot telefoon (nota bene dan als het ware repeater van Odido internet) = Geen issue
- Alle andere apparaten kunnen wel gewoon verbinden met Odido wifi
- Alle AP van Odido uitgeschakeld om enkel te verbinden met Odido modem = Zelfde issue
Het lijkt dus echt op een soort van handshake issue tussen Odido wifi apparatuur en de Chromecast with Google TV.
Ik ben echter op dit moment een beetje ten einde raad op wat ik nog kan doen om wel Modem en chromecast te laten verbinden met elkaar. Het heeft overigens sinds begin dit jaar wel gewoon altijd gewerkt. Iemand een idee wat ik nog kan doen?
Staat band steering aan op je AP? Veel google devices kunnen niet omgaan met band steeringSteefmeister schreef op woensdag 13 augustus 2025 @ 10:33:
Het lijkt opeens alsof ik bestookt word met Chromecast problemen. Ander issue mbt Chromecast Google TV:
Sinds gisteren heb ik een vervelend probleem met mijn Chromecast Google TV icm Odido Wifi. Ik kan namelijk met geen mogelijkheid verbinden met de Wifi. De chromecast ziet het netwerk wel, maar slaagt er niet in om te verbinden. Reeds geprobeerd:
- Wifi modem en AP herstart
- In CCwGTV netwerk vergeten en opnieuw trachten te verbinden
- Factory reset CCwGTV
- CCwGTV verbinden met 5G hotspot telefoon = Geen issue
- CCwGTV verbinden met wifi hotspot telefoon (nota bene dan als het ware repeater van Odido internet) = Geen issue
- Alle andere apparaten kunnen wel gewoon verbinden met Odido wifi
- Alle AP van Odido uitgeschakeld om enkel te verbinden met Odido modem = Zelfde issue
Het lijkt dus echt op een soort van handshake issue tussen Odido wifi apparatuur en de Chromecast with Google TV.
Ik ben echter op dit moment een beetje ten einde raad op wat ik nog kan doen om wel Modem en chromecast te laten verbinden met elkaar. Het heeft overigens sinds begin dit jaar wel gewoon altijd gewerkt. Iemand een idee wat ik nog kan doen?
Testing, one, two ...
@Steefmeister Welk wifi kanaal wordt er gebruikt? Chromecastst zijn kieskeurig en slaan afaik DFS kanalen helemaal over.
- knip -
Ga ik straks nakijken, thanks!FrankRicard schreef op woensdag 13 augustus 2025 @ 12:02:
[...]
Staat band steering aan op je AP? Veel google devices kunnen niet omgaan met band steering
Ga ik ook proberen. Op de telefoon staat WPA2 en daar geen probleem, dus zou een lead kunnen zijn.hardware-lover schreef op woensdag 13 augustus 2025 @ 13:09:
@Steefmeister, indien WPA3 actief is op de WiFi verbinding, selecteer eens even WPA2 als beveiliging en probeer het dan eens?
Moet ik ook even checken, volgens mij heb ik out of the box aan wifi kanalen niets veranderd.Raymond P schreef op woensdag 13 augustus 2025 @ 13:50:
@hardware-lover
@Steefmeister Welk wifi kanaal wordt er gebruikt? Chromecastst zijn kieskeurig en slaan afaik DFS kanalen helemaal over.
Volgens mij kan odido ook niet zomaar een firmware updaten pushen naar modems? Indien dat inderdaad niet kan dan is het vreemd want qua instellingen is er sinds 8 maanden niets veranderd
We krijgen veel WiFi connectie klachten van gebruikers die een update naar V14 hebben ontvangen. Voor velen van hen is het omzetten van WPA3 naar WPA2 de oplossing. Het gaat daarbij weliswaar ook over apparaten met AMLogic Chipset, maar niet specifiek over de CCmGTV. De CCmGTV heeft een iets nieuwere versie van de Android TV OS build (main branch), dec. '24 versus okt. '24, dus mogelijk heeft Google al wat verbeterd op dat vlak, zouzomaarkunnenRaymond P schreef op woensdag 13 augustus 2025 @ 13:50:
@hardware-lover WPA3 werkt hier gewoon.
Dus onder het mom van, niet geschoten...
Testing, one, two ...
:strip_exif()/f/image/8DDBNheGa7X6AZK9DezRQqxX.png?f=user_large)
Mijn chromecast maakt daar dus gebruik van.
Mea culpa.
- knip -
'hardware-lover schreef op woensdag 13 augustus 2025 @ 13:09:
@Steefmeister, indien WPA3 actief is op de WiFi verbinding, selecteer eens even WPA2 als beveiliging en probeer het dan eens?
Thanks! Dit heeft geholpen. Belangrijk was wel om het netwerk op de chromecast te vergeten en daarna opnieuw te verbinden.
Voorheen voldeed de USB-poort van mijn Philips TV (0,5A). Uiteraard weet ik dat dit officieel niet werd ondersteund aangezien er minimaal een voeding van 5V/1,5A vereist is, maar officieus voldeed de USB-poort voorheen.
Het is jammer maar helaas, ontkom helaas niet aan het voeden met de netadapter
[ Voor 3% gewijzigd door Eftalou op 14-08-2025 18:01 ]
"There's no place like 127.0.0.1"
Ik heb er een uit de oude doos getrokken, geupdated, een fallback toegevoegd aan m'n wifi accesspoints voor legacy devices en de drama ziggo app geïnstalleerd.Yash100 schreef op vrijdag 15 augustus 2025 @ 07:37:
Kan iemand bevestigen of de Ziggo Go app niet meer werkt met de Chromecast gen1??. Bij de klantenservice weten ze het ook niet.. Ziggo Go en Home app verwijderd en opnieuw geïnstalleerd maar blijf het probleem houden. Overigens werkt Sky Showtime ook niet niet. Ik gebruik geen Netflix vandaar de vraag.....
De Ziggo Go app doe wel een poging te verbinden maar krijgt na een minuut (of 2?) zwart beeld een timeout en stopt de poging.
Ik kan iig bevestigen dat (na een behoorlijke tijd) er nog steeds een video van Youtube op het beeld verschijnt bij het casten vanuit de youtube app.
N.b. ik kan je dus enkel vertellen dat het hier nu ook niet lukt. (de native Go app op een nieuwere chromecast werkt wel binnen hetzelfde netwerk.)
- knip -
Yes, hier dus hetzelfde probleem. Ziggo Go app probeert te verbinden, maar faalt daar uiteindelijk in. Odido tv app en Amazon Prime geen probleem.Yash100 schreef op vrijdag 15 augustus 2025 @ 07:37:
Kan iemand bevestigen of de Ziggo Go app niet meer werkt met de Chromecast gen1??. Bij de klantenservice weten ze het ook niet.. Ziggo Go en Home app verwijderd en opnieuw geïnstalleerd maar blijf het probleem houden. Overigens werkt Sky Showtime ook niet niet. Ik gebruik geen Netflix vandaar de vraag.....
nieuws: Google verplicht appmakers buiten Play Store vanaf 2026 tot identitei...
Dat wordt geen Smarttube, Newpipe meer volgend jaar op de apparaatjes. Google gaat natuurlijk never nooit deze developers goedkeuren en daar is het ze precies om te doen.
Wat gaat het beste alternatief worden als je volgend jaar niet meer alles kan sideloaden? Of zal het wel loslopen en vind men wel weer een weg?
[ Voor 99% gewijzigd door Mau_Maus op 27-08-2025 12:36 ]
En dit:
Thank You for Watching
We have always strived to provide a best-in-class playback experience that's optimized across devices. Occasionally, we retire legacy products and features that are no longer consistent with our standards.
In 2023, we ended support for our TV apps. That means we will no longer publish any new releases or security updates, or provide technical support. You can continue to view Vimeo videos on your TV by using our free iOS and Android apps to cast via Chromecast or Apple AirPlay.
In de Play Store is voor de Chromecast geen app beschikbaar. Nergens iets over te vinden, weet iemand wat er aan de hand kan zijn? De rest werkt als vanouds.
Beter vriendelijk te zijn dan gelijk krijgen
Ik neem aan dat men hiermee bedoeld dat de Android TV app van Vimeo niet meer beschikbaar is en dat je voortaan vanaf je mobiel de Vimeo app moet gebruiken om te casten richting de Chromecast.snarfl schreef op woensdag 3 september 2025 @ 20:58:
You can continue to view Vimeo videos on your TV by using our free iOS and Android apps to cast via Chromecast or Apple AirPlay.
Met de playstore in je reactie bedoel je die op je GCwGTV neem ik aan?
Wat er aan de hand is? Dat stond precies in de mededeling. En verder op de site (zie link hierboven). Je zult het ermee moeten doen.
do or do not, there is no try
Beter vriendelijk te zijn dan gelijk krijgen
De Tiktok TV app werd hier in het gezin altijd wel als prettig ervaren, maar is dus ook gestopt. Het casten naar TV loopt niet altijd lekker bij het skippen van de filmpjes dus een voordeel is het niet.
Keren steeds meer apps Android TV de rug toe?
- knip -
Dit topic is voor alle mediaspelers / streamingdevices van Google: de Chromecast, Chromecast with Google TV en TV Streamer.
Discussie over illegale functionaliteit, of daarnaar linken is uitdrukkelijk niet toegestaan.
Een beetje schimmig, is gewoon schimmig.
Twijfel? Zie Het algemeen beleid #verbodencopyright
Gelieve dit topic niet meer te gebruiken voor 'bestel hier en daar', want daarvoor hebben wij Google Chromecast/TV/Streamer Levertijden en prijzen