Acties:
  • 0 Henk 'm!
Thueske schreef op woensdag 9 december 2020 @ 19:51:
Ik sta op het punt om een Chromecast Google TV te bestellen. Ik ga deze enkel gebruiken voor 1080p films met subs via Plex te stream van mijn PC (mac) naar de TV. Enige voorwaarde is dat ik het geluid van de films via mijn bluetooth hoofdtelefoon kan beluisteren, wat niet kan met de Chromecast 3, maar wel met de Chromecast Google TV.
Is de Chromecast hiervoor geschikt of zie ik iets over het hoofd?
Zoek eens naar "bluetooth" binnen dit topic?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15:04
@Thueske Als je in dit topic zoekt op headset vind je het antwoord.

• geerteke
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 17-05-2024
Thueske schreef op woensdag 9 december 2020 @ 19:51:
Ik sta op het punt om een Chromecast Google TV te bestellen. Ik ga deze enkel gebruiken voor 1080p films met subs via Plex te stream van mijn PC (mac) naar de TV. Enige voorwaarde is dat ik het geluid van de films via mijn bluetooth hoofdtelefoon kan beluisteren, wat niet kan met de Chromecast 3, maar wel met de Chromecast Google TV.
Is de Chromecast hiervoor geschikt of zie ik iets over het hoofd?
Werkt perfect bij mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15:33

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

Ik heb sinds begin dit jaar een Philips 55PUS6704/12 4k tv met miracast, heeft tot 2 dagen geleden perfect gewerkt vanaf mijn android gsm, maar vooral vanuit mijn verschillende laptops en gamepc vanuit de chromebrowser, vooral YT naar de TV. Sinds dinsdag ofzo krijg ik nu vanaf iedere win7/win10 laptop en PC de melding bron niet ondersteund. Zodra ik de YT app op mijn android of zoontje's IPhone gebruik werkt het prima, maar zelfs via de Chromebrowser op mijn android lukt het niet meer. Ook heb ik in de slaapkamer een chromecast in de 40" tv zitten en daar werkt het ook niet meer, flags aanpassen in de browser, resetten, powercycles van de tv alles al geprobeerd, maar geen oplossing.

Its driving me mad, iemand die hetzelfde patroon herkend, want ik vind er weinig over, mijn vermoeden is dat google het zelf geblokkeerd heeft, ivm addblockers enz.. (maar ook in een schone nieuwe browser zonder de addons geen mogelijkheid meer...)

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

Dit topic gaat over Chromecast, en niet over Miracast?

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

Zoals je hierboven leest heb ik in de slaapkamer een chromecast in de tv zitten, en daar speelt het ook, dus als je er een hebt, zou je dat eens willen testen vanuit Chrome browser, of je youtube videos kan casten..?

Dus niet vanaf je mobiel maar vanuit je desktopbrowser..

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
SAiN ONeZ schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 10:23:
Zoals je hierboven leest heb ik in de slaapkamer een chromecast in de tv zitten, en daar speelt het ook, dus als je er een hebt, zou je dat eens willen testen vanuit Chrome browser, of je youtube videos kan casten..?

Dus niet vanaf je mobiel maar vanuit je desktopbrowser..
Net getest naar mijn Google TV en Nest Hub... beide werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

Thnx Mau_Maus, je start de cast vanaf een windows omgeving en vanuit de chromebrowser?

kwam op reddit nog wat posts tegen, waar het ook niet meer werkte, maar bij jou werkt het dus nog, zou je chrome versie eens willen controleren, de mijne is:

Google Chrome is up-to-date
Versie 87.0.4280.88 (Officiële build) (64-bits)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
SAiN ONeZ schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 18:39:
Thnx Mau_Maus, je start de cast vanaf een windows omgeving en vanuit de chromebrowser?

kwam op reddit nog wat posts tegen, waar het ook niet meer werkte, maar bij jou werkt het dus nog, zou je chrome versie eens willen controleren, de mijne is:

Google Chrome is up-to-date
Versie 87.0.4280.88 (Officiële build) (64-bits)?
Doe een @ of een qoute anders zie ik niet dat je op mij gereageerd hebt.

Chrome Versie 87.0.4280.88 (Officiële build) (64-bits)
Windows 10 Pro - 20H2

PC is bedraad verbonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denbosch75
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 24-12-2023
Chromecast aangesloten. Alles werkt prima. Ik krijg het alleen niet voor elkaar om de tv (Samsung UE32T5300) standaard te laten opstarten op de HDMI-ingang van de Chromecast. Met de afstandsbediening van de Chromecast schakelt de TV en Chromecast automatisch aan, maar de TV schakelt direct over naar kabeltv. Steeds moet ik dus op de 'source'-knop klikken, voordat ik terug op de Chromecast ben. De instellingen van Anynet+ (HDMI-CEC) staan aan...

Iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denbosch75
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 24-12-2023
denbosch75 schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 19:10:
Chromecast aangesloten. Alles werkt prima. Ik krijg het alleen niet voor elkaar om de tv (Samsung UE32T5300) standaard te laten opstarten op de HDMI-ingang van de Chromecast. Met de afstandsbediening van de Chromecast schakelt de TV en Chromecast automatisch aan, maar de TV schakelt direct over naar kabeltv. Steeds moet ik dus op de 'source'-knop klikken, voordat ik terug op de Chromecast ben. De instellingen van Anynet+ (HDMI-CEC) staan aan...
Iemand een oplossing?
Oplossing gevonden.
Hij zat in HDMI2 (ARC/DVI), maar hij moest in HDMI1 (STB). Nu start ie automatisch op HDMI1 op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ciprymuu
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 07-09 12:22
Hallo allemaal, kon zo snel niet eerder in dit topic vinden of dit al aan de orde was gekomen:

1. Ik wil mijn speakers het liefst op een coax/optical cable aansluiten aan een casting apparaat. Gezien de chromecast audio niet meer leverbaar is, lijkt dit geen goede optie.
2. Ik wil al tijden een chromecast kopen om de TV betere streammogelijkheden te geven. (oudere 1080p TV maar fraai beeld).

Kan ik met deze chromecast zowel de streammogelijkheden gebruiken als mijn speakers aansluiten? Als ik ze met een coax kabel via mijn tv aansluit, wordt dan de DAC van mijn TV gebruikt of die van mijn speakers? (dit laatste wil ik). Of kan ik beter een HDMI to audio splitter tussen deze chromecast en de tv (via hdmi-out) en speakers (coax out) zetten?

Als dit beter in een nieuw/ander topic past, please tell me!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
  • Registratie: Augustus 2002
  • Nu online
Hoe kan ik alleen de CCTV uitzetten met de afstandsbediening van mij Samsung UE55NU7470,
of gaat deze zelf na 15 of 30 minuten in standby als deze via HDMI niet gebruikt wordt ?

[ Voor 49% gewijzigd door Albert020 op 15-12-2020 18:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burnoutpc
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 04-09 13:26
Helaas krijg ik geen atmos doorvoer in prime, met mijn chromecast with google tv. Iemand anders die dit ook ervaart?

Netflix geeft het wel netjes door.

/edit: blijkbaar regend het klachten.
https://support.google.com/chromecast/thread/75520274?hl=en

[ Voor 25% gewijzigd door burnoutpc op 15-12-2020 19:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJVH
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 13:54
Albert020 schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 17:47:
Hoe kan ik alleen de CCTV uitzetten met de afstandsbediening van mij Samsung UE55NU7470,
of gaat deze zelf na 15 of 30 minuten in standby als deze via HDMI niet gebruikt wordt ?
In de instellingen kan je kiezen of de TV met IR of HDMI CEC moet worden uitgezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swtimmer
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12:21

swtimmer

Ontrafelt het leven!

burnoutpc schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 18:00:
Helaas krijg ik geen atmos doorvoer in prime, met mijn chromecast with google tv. Iemand anders die dit ook ervaart?

Netflix geeft het wel netjes door.

/edit: blijkbaar regend het klachten.
https://support.google.com/chromecast/thread/75520274?hl=en
Zie jij de juiste doorvoer aan je receiver? Of is er een manier om te zien wat voor signaal er gaat? Ik heb soms met Prime het gevoel dat het signaal tussen 5.1 en 2(.1?) springt en vraag mij af of dat signaal of soundbar systeem is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burnoutpc
swtimmer schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 23:48:
[...]

Zie jij de juiste doorvoer aan je receiver? Of is er een manier om te zien wat voor signaal er gaat? Ik heb soms met Prime het gevoel dat het signaal tussen 5.1 en 2(.1?) springt en vraag mij af of dat signaal of soundbar systeem is.
Mijn soundbar (HW--Q800T) geeft het aan wat voor content er doorheen gaat (wanneer het atmos of dts x is). Maar met Prime doet hij helaas niets. Disney heb ik nog niet kunnen proberen.

Kodi geeft ook geen atmos. (Atmos trailers) en VLC doet er ook niets mee..

Ik merk wel dat er heel veel gehannes is met media streaming devices, tv's die dezelfde android versie draaien waar het wel bij werkt en dan vervolgens een chromecast weer niet. Best jammer. Hopelijk fixen ze dit wel, want het is een prima apparaatje, werkt snel zat, fijn ook dat hij de soundbar kan bedienen.

[ Voor 4% gewijzigd door burnoutpc op 16-12-2020 00:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
  • Nu online
TheJVH schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 23:32:
[...]

In de instellingen kan je kiezen of de TV met IR of HDMI CEC moet worden uitgezet.
Heb ik allemaal geprobeerd, maar dan gaat mijn TV niet de CCTV ?
Ik kan wel met de CCTV afstandsbediening alleen de CCTV uitzetten, maar wil dit met die van de TV

[ Voor 14% gewijzigd door Albert020 op 16-12-2020 10:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swtimmer
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12:21

swtimmer

Ontrafelt het leven!

burnoutpc schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 23:56:
[...]

Mijn soundbar (HW--Q800T) geeft het aan wat voor content er doorheen gaat (wanneer het atmos of dts x is). Maar met Prime doet hij helaas niets. Disney heb ik nog niet kunnen proberen.

Kodi geeft ook geen atmos. (Atmos trailers) en VLC doet er ook niets mee..

Ik merk wel dat er heel veel gehannes is met media streaming devices, tv's die dezelfde android versie draaien waar het wel bij werkt en dan vervolgens een chromecast weer niet. Best jammer. Hopelijk fixen ze dit wel, want het is een prima apparaatje, werkt snel zat, fijn ook dat hij de soundbar kan bedienen.
Helaas laat mijn soundbar op het schermpje alleen de input zien en niet wat voor signaal het is. Het is inderdaad allemaal maar lastig te debuggen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burnoutpc
swtimmer schreef op woensdag 16 december 2020 @ 10:05:
[...]

Helaas laat mijn soundbar op het schermpje alleen de input zien en niet wat voor signaal het is. Het is inderdaad allemaal maar lastig te debuggen!
Om het te relativeren; op Prime staan slechts 2 titels (in een outdated? lijstje) die Atmos ondersteunen. Het is allemaal nogal twijfelachtig. Bijzonder, want Atmos bestaat al een tijdje.

Netflix werkt wel _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nuevocasa
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 09:29
Albert020 schreef op woensdag 16 december 2020 @ 10:05:
[...]

Heb ik allemaal geprobeerd, maar dan gaat mijn TV niet de CCTV ?
Ik kan wel met de CCTV afstandsbediening alleen de CCTV uitzetten, maar wil dit met die van de TV
De Chromecast kun je in principe alleen bedienen middels bluetooth. Wat jij wilt gaat niet. De AB van de Chromecast kan zowel de CC als je TV bedienen aangezien deze Bluetooth en IR heeft.

Ik heb een Logitech Harmony AB. De hub daarvan heeft ook Bluetooth, ik gebruik die AB voor alles.

• dutchnltweaker
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 06:56
Vraagje, heb de chromecast 2020 binnen en vindt het nu al een leuk ding. Heb wel 1 ding waar ik niet echt uitkom. Dolby 5.1 is bij Amazon prime geen enkel probleem, maar bij Netflix? Kreeg ik hem in eerste instantie niet te zien (mediabox next en Netflix originele app deed dit wel). Toen heb ik bij geavanceerde geluidsinstellingen automatisch naar handmatig gezet en alle dolby instellingen (dolby digital plus, Dolby digital, Dolby atmos in dolby digital en aac) aangezet. Nu kreeg ik in de Netflix app in de chromecast 5.1 te zien, maar als ik afspeel jawel geen geluid.. Waar kan dit aan liggen? Meerdere mensen problemen mee? Ik weet dat de tv het ondersteund en Amazon prime app heeft geen problemen hierin.

Het grappige is wel dat bijvoorbeeld Netflix 5.1 niet ondersteunt op mijn telefoon, Disney + wel en Amazon prime niet. Disney + ondersteund geen hdr op me telefoon maar Amazon prime in combinatie met Full hd weer wel. Beetje offtopic dit maar het is allemaal niet zo duidelijk eerlijk gezegd waarom dit allemaal out of the box niet zo werkt.

[ Voor 19% gewijzigd door dutchnltweaker op 18-12-2020 00:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Irritant probleem hier.

Van het een op andere moment zien de laptops de chromecast niet meer hier.
(Dus Youtube e.d. casten vanaf de laptops werkt niet).
Op de Android telefoons werkt het probleemloos.

Ben al een Google troubleshooter doorgelopen maar dat heeft niets geholpen.

Alles al een opnieuw opgestart enzo, maar nog niets heeft geholpen.

Heeft iemand een idee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• J.E. Weinor
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 04-09 16:38
Heb gisteren de CCU geprobeerd om aan te sluiten op mijn Android tv Philips oled wat een geklooi om het werkend te krijgen.

Aangesloten via vaste netwerk verbinding via de stekker alleen werkt niet, via wifi verbinding werkte met moeite wegens slechte verbinding KPN glasvezel anders werk het niet, uiteindelijk toch gelukt.

Installeren kan alleen via google home via smartphone anders werkt het niet na vele pogingen toch gelukt.

Ben geen voorstander om alles via smartphone te bedienen en te streamen want dat kan volgens mij alleen via een wifi verbinding.

Kan de CCU alleen ook via de vaste verbinding zonder wifi verbinding werken vanuit de Windows 10 te benaderen en evt, via de Android tv menu? en dan via de app google home op Windows 10 of via de google store van je Android tv

Het moet werken zonder wifi tv staat ongeveer 9 meter van de KPN glasvezel modem af maar heeft moeite op deze afstand een goede wifi verbinding te realiseren, al mijn vaste randapparatuur is aangesloten via vaste netwerk verbinding.

Of zijn er andere oplossingen of mogelijkheden tot op heden ben ik nog niet tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

J.E. Weinor schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 12:34:
Heb gisteren de CCU geprobeerd om aan te sluiten op mijn Android tv Philips oled wat een geklooi om het werkend te krijgen.
Of zijn er andere oplossingen of mogelijkheden tot op heden ben ik nog niet tevreden.
De nieuwe werkt ook met een ab (bluetooth).
https://www.trustedreview...ould-you-pay-more-4101289

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11:12

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Aangesloten via vaste netwerk verbinding via de stekker alleen werkt niet, via wifi verbinding werkte met moeite wegens slechte verbinding KPN glasvezel anders werk het niet, uiteindelijk toch gelukt.

Installeren kan alleen via google home via smartphone anders werkt het niet na vele pogingen toch gelukt.

Ben geen voorstander om alles via smartphone te bedienen en te streamen want dat kan volgens mij alleen via een wifi verbinding.

Kan de CCU alleen ook via de vaste verbinding zonder wifi verbinding werken vanuit de Windows 10 te benaderen en evt, via de Android tv menu? en dan via de app google home op Windows 10 of via de google store van je Android tv

Het moet werken zonder wifi tv staat ongeveer 9 meter van de KPN glasvezel modem af maar heeft moeite op deze afstand een goede wifi verbinding te realiseren, al mijn vaste randapparatuur is aangesloten via vaste netwerk verbinding.

Via de vaste lijn kan ook, er staan al diverse hubjes in dit topic.
En bedienen via een Windows 10 apparaat? Ik gebruik gewoon de afstandsbediening die er bij zit. Die werkt voor zover ik weet via bluetooth.

Misschien maar eens kijken naar je draadloze netwerk, dat klinkt als de bottleneck van je systeem.

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

janvanduschoten schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 13:25:
[...]

En bedienen via een Windows 10 apparaat? Ik gebruik gewoon de afstandsbediening die er bij zit. Die werkt voor zover ik weet via bluetooth.

Misschien maar eens kijken naar je draadloze netwerk, dat klinkt als de bottleneck van je systeem.
Dat kan ook inderdaad, het kan vanaf elke browser. Dat kan ook een desktop zijn. Het lijkt me wel handiger met een telefoon en wifi (ik weet niet waarom dit een issue is?)

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Marzman schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 13:26:
[...]

Dat kan ook inderdaad, het kan vanaf elke browser. Dat kan ook een desktop zijn. Het lijkt me wel handiger met een telefoon en wifi (ik weet niet waarom dit een issue is?)
Ik kan wel pagina's vanuit Chrome op de laptop naar de Chromecast sturen. Gisteren nog een oude Wie is de Mol aflevering op Vier.be opgezocht en gestreamd naar de Chromecast. Werkt erg handig en gewoon goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

janvanduschoten schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 13:42:
[...]

Ik kan wel pagina's vanuit Chrome op de laptop naar de Chromecast sturen. Gisteren nog een oude Wie is de Mol aflevering op Vier.be opgezocht en gestreamd naar de Chromecast. Werkt erg handig en gewoon goed.
Ja, dat kan wel. Ook handig als iets geen chromecast support heeft (maar dan kan ik ook het hele scherm van mijn mobiel casten).

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.E. Weinor
janvanduschoten schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 13:25:
[...]

Bij de CCU zit geen afstandsbediening bij.

Betreft het draadloos netwerk zit geen bottleneck tv staat 9 meter vanaf de KPN modem loop ik 9 meter met mijn mobiel van de modem al haast geen wifi verbinding dat is gewoon een ramp bij ons vandaar alles vaste bekabeling of je moet op 3 a 4 meter van je modem afzitten dan is er nog fatsoenlijk wifi mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.E. Weinor
Marzman schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 13:26:
[...]

In Windows staat CCU hij wel onder apparaten en printers.

Ik vraag mij af of je ook ook via de browser van je Android tv door een (app apk) kan?

[ Voor 11% gewijzigd door J.E. Weinor op 18-12-2020 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wessel0101
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 10-09 21:54
Iemand ook last van dat de Google afstandbediening soms de verbinding verbreekt? Het witte lampje begint dan te knipperen en na een tijdje doet hij het weer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DGP84
  • Laatst online: 15:17
Aangezien de cctv in nederland nog niet beschikbaar is. Waar hebben jullie deze vandaan voor een beetje normale prijs?

Mobile: Xiaomi Redmi Note 10 Pro - Gamestuff: Xbox Series X + PC: Intel Core i5-11400F / AMD 6650 + Thrustmaster TMX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
@DGP84 Even fnac intoetsen in de zoekfunctie van dit topic.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robertwebbe
Wesselkoning schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 14:30:
Iemand ook last van dat de Google afstandbediening soms de verbinding verbreekt? Het witte lampje begint dan te knipperen en na een tijdje doet hij het weer?
Ja, maar na de laatste update heb ik hier volgens mij geen last meer van gehad. Heb je gecheckt of er geen update beschikbaar is voor je afstandsbediening?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Piet91 schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 00:18:
Irritant probleem hier.

Van het een op andere moment zien de laptops de chromecast niet meer hier.
(Dus Youtube e.d. casten vanaf de laptops werkt niet).
Op de Android telefoons werkt het probleemloos.

Ben al een Google troubleshooter doorgelopen maar dat heeft niets geholpen.

Alles al een opnieuw opgestart enzo, maar nog niets heeft geholpen.

Heeft iemand een idee?
Ik lijk niet de enige te zijn met dit - of soortgelijk - probleem: https://www.reddit.com/r/...i_cant_cast_to_my_google/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wessel0101
robertwebbe schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 17:22:
[...]

Ja, maar na de laatste update heb ik hier volgens mij geen last meer van gehad. Heb je gecheckt of er geen update beschikbaar is voor je afstandsbediening?
Er is geen update beschikbaar helaas. :'( Is er nog een andere oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wesselkoning schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 13:46:
[...]
Er is geen update beschikbaar helaas. :'( Is er nog een andere oplossing?
Ook al eens verwijderd uit je instellingen en daarna opnieuw gekoppeld?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IndecentStapler
  • Registratie: Maart 2016
  • Niet online

Als je er niet van houdt om je tv via je smartphone te bedienen kan ik me voorstellen dat je niet tevreden bent. Misschien is een Chromecast Ultra niet de beste aankoop geweest. Dat is ongeveer exact waar dat ding voor gemaakt is. Allicht is een Chromecast 2020 dan een betere keuze. Die kun je nog steeds niet “via het Android tv menu” besturen, je krijgt er dan een nieuw Google tv menu met eigen afstandsbediening bij.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Albert020
  • Nu online
Hoesje voor Afstandsbediening binnen, past perfect ;)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gU07tCKdT9mXqp9Ynbzaq5z6OIQ=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/bIaLsSOfF6BYzathOlbWwpyC.jpg?f=user_large

[ Voor 103% gewijzigd door Albert020 op 19-12-2020 17:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Albert020 schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 17:10:
Hoesje voor Afstandsbediening binnen, past perfect ;)
[Afbeelding]
Is ie daarmee ook een beetje stroever? Want dat gladde is wachten op ongelukken (voor mij met mijn droge handjes).

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Albert020
  • Nu online
hardware-lover schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 17:19:
[...]

Is ie daarmee ook een beetje stroever? Want dat gladde is wachten op ongelukken (voor mij met mijn droge handjes).
Is stroever en beetje zwaarder, ligt beter in de hand nu !

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mesmer_
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22-08 21:57
Goed om te horen. Die van mij is onderweg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baco101
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 15:37
Ik zit al een paar dagen te wachten op het hoesje, zou afgelopen donderdag bezorgd worden volgens de postnl app. Ben benieuwd of het nog komt, maar het is erg druk bij postnl dus ik wacht af

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stalensnuitje
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10:25
Echte Hollander-reactie: 7 euro is wel grof geld voor zo'n flappie silicone :X :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mesmer_
Stalensnuitje schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 21:10:
Echte Hollander-reactie: 7 euro is wel grof geld voor zo'n flappie silicone :X :P
Ding laten vallen zonder condoom kan een stuk duurder uitvallen. Afstandsbediening is ook nog niet los te koop volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wessel0101
hardware-lover schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 14:11:
[...]

Ook al eens verwijderd uit je instellingen en daarna opnieuw gekoppeld?
Ook gedaan inderdaad. Had geen zin.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:38
Mesmer_ schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 21:27:
[...]

Ding laten vallen zonder condoom kan een stuk duurder uitvallen. Afstandsbediening is ook nog niet los te koop volgens mij.
Op de Duitse Google site wel te koop voor 20,- EUR:
https://store.google.com/..._tv_voice_remote?hl=de-DE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toastingnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09-09 10:47
Gister ook binnen gekregen. Ik heb 2 x HDMI op mijn LG 55sj850v Televisie. 1 x HDMI ARC. Deze is aangesloten op mijn Denon X2300W. Ik kan de 2de HDMI gebruiken, maar dan krijg ik nu alleen maar geluid via de tv. In eerste instantie kwam toch het geluid via mijn receiver, wat ik al vreemd vond. Ik heb een android tv box aangesloten op de media hdmi poort van de receiver. Kan ik deze ingang nu gebruiken voor de Google device?
Het was juist wel mooi aan de 2de hdmi port van de tv, want dat werkte goed met het aan en uitzetten.

Asus P5K Pro, 2 Gb DDR2, Samsung 500 GB HD, XFX Alpha DOG 670Mhz, E8400

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eerderbedeve
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 13-05 11:15
DGP84 schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 17:06:
Aangezien de cctv in nederland nog niet beschikbaar is. Waar hebben jullie deze vandaan voor een beetje normale prijs?
Twee dagen na bestelling in huis ; Jij bent op tijd voor kerstmis

https://www.fnac.com/Pass...c-Google-TV/a15115582/w-4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmuz
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13:25
Ik had daar de Chromecast zelf gekocht en heb nu, 8 weken later, eindleijk mijn geld terug omdat ze niet naar Nederland kunnen versturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seadogg
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 18-06 20:16
Iemand ook problemen met het beeld van youtube?
Ik mis bij sommige youtube filmpjes een deel rondom het scherm (het scherm is “te groot” voor de tv).

Alle anders apps / programma’s werken prima en passen perfect. Kan zo verder geen informatie vinden op google.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
seadogg schreef op maandag 21 december 2020 @ 22:26:
Iemand ook problemen met het beeld van youtube?
Ik mis bij sommige youtube filmpjes een deel rondom het scherm (het scherm is “te groot” voor de tv).

Alle anders apps / programma’s werken prima en passen perfect. Kan zo verder geen informatie vinden op google.
Je deelt maar weinig info, waarop je het e.e.a. bekijkt bijv. en welke resolutie je gebruikt.

Al iets gedaan met het advies van?; Mesmer_ in "Google Chromecast & Google TV- Ervaringen & discussie Deel 2"

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klerk12345
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 22-12-2020
Ik heb chromecast versie 2 uit 2015. Deze is aangesloten op de HDMI poort op mijn versterker. Ik gebruik deze chromecast via mijn Samsung telefoon of tablet. Dan speel ik Netflix of youtube af. Dit gaat altijd zonder stotteren of verlies van beeld/verbinding.

Ik gebruik sinds kort ook radio via een app op mijn telefoon of tablet. Ik heb nu meerdere apps gebruikt, maar telkens gaat de verbinding na een tijdje (half uurtje) haperen en dat wordt steeds erger.
Ik heb de chromecast inmiddels gereset en naar fabrieksinstelling teruggezet. Ook heb ik gespeeld met instellingen zoals audio in de instellingen in google home.

Weet iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boomster
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 06:45
Dag tweakers,

Ik heb een raar probleem:
Netwerk met unify AP (2x)
Pfsense router, geconfigureerd voor KPN glasvezel
Het probleem: wanneer ik een chromecast aansluit op een tv en de KPN itv app open, zie ik op een telefoon die het huis niet verlaat, direct het cast icoon.
Op een telefoon die gewoon naar buiten gaat en dus wisselt tussen 4g en wifi, zie ik het cast icoon niet verschijnen, nooit.
Dit is het geval bij alle devices die het huis verlaten.
Alle devices zijn aangesloten op dezelfde wifi.

Wanneer ik dan Google home aanklik,komt het device hierin uiteindelijk wel beschikbaar, maar niet in de PKN itv app?

Wellicht moet ik een ander forum hebben?

Heeft iemand een idee wat ik hieraan kan doen? Het is in ieder geval bijzonder irritant.

[ Voor 5% gewijzigd door Boomster op 23-12-2020 09:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don Giovanni
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 09-09 06:55
removed

[ Voor 96% gewijzigd door Don Giovanni op 23-12-2020 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14:15
Boomster schreef op woensdag 23 december 2020 @ 08:59:
Het probleem: wanneer ik een chromecast aansluit op een tv en de KPN itv app open, zie ik op een telefoon die het huis niet verlaat, direct het cast icoon.
Op een telefoon die gewoon naar buiten gaat en dus wisselt tussen 4g en wifi, zie ik het cast icoon niet verschijnen, nooit.
Dit is het geval bij alle devices die het huis verlaten.
Alle devices zijn aangesloten op dezelfde wifi.
'Casten' gaat alleen over (hetzelfde) draadloze netwerk, niet over 4G.

[ Voor 8% gewijzigd door The Zep Man op 23-12-2020 14:21 ]

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boomster
The Zep Man schreef op woensdag 23 december 2020 @ 14:20:
[...]
'Casten' gaat alleen over (hetzelfde) draadloze netwerk, niet over 4G.
Dat snap ik, ik probeerde hiermee aan te geven dat deze telefoons zowel op 4g als op wifi lopen en dus wisselen tussen data verkeer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man
Boomster schreef op woensdag 23 december 2020 @ 14:27:
Dat snap ik, ik probeerde hiermee aan te geven dat deze telefoons zowel op 4g als op wifi lopen en dus wisselen tussen data verkeer.
Als je een goed draadloos netwerk in en om het huis hebt, dan zal je telefoon niet wisselen. Als een netwerkverbinding verloren raakt, dan zal casten niet werken.

Het probleem is waarschijnlijk niet jouw smartphone of je Chromecast, maar je draadloze netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boomster
The Zep Man schreef op woensdag 23 december 2020 @ 14:29:
[...]
Als je een goed draadloos netwerk in en om het huis hebt, dan zal je telefoon niet wisselen. Als een netwerkverbinding verloren raakt, dan zal casten niet werken.

Het probleem is waarschijnlijk niet jouw smartphone of je Chromecast, maar je draadloze netwerk.
Ik denk dat we hier een communicatie storing hebben: 100 meter afstand van mijn huis: geen wifi bereik meer en 4g neemt over. Ik stream alleen in huis met een goede wifi dekking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man
Boomster schreef op woensdag 23 december 2020 @ 14:31:
Ik stream alleen in huis met een goede wifi dekking.
Dus wat is dan je probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

[...]

Ik denk dat we hier een communicatie storing hebben: 100 meter afstand van mijn huis: geen wifi bereik meer en 4g neemt over. Ik stream alleen in huis met een goede wifi dekking.
Ik heb dit ook een keer gehad toen ik per ongeluk op het gast netwerk was ingelogd. Verder werkt dat hier probleemloos op telefoons en laptops. Weet je zeker dat alles op hetzelfde wifi netwerk zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.E. Weinor
[...]

100 meter van je huis en dan geen wifi dat wil ik ook wel hebben zon groot bereik.
Ik heb KPN glasvezel kom niet verder dan pakweg 9 a 10 meter van de modem binnenshuis einde wifi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boomster
Wanneer ik binnenhuis ben, krijg ik op de telefoons en tablets die buiten het bereik van de wifi zijn geweest geen cast icoon.
Terwijl een telefoon die altijd in huis is, is hij wel zichtbaar.

Dat is het probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boomster
J.E. Weinor schreef op woensdag 23 december 2020 @ 17:05:
[...]

100 meter van je huis en dan geen wifi dat wil ik ook wel hebben zon groot bereik.
Ik heb KPN glasvezel kom niet verder dan pakweg 9 a 10 meter van de modem binnenshuis einde wifi.
Sterke radio's van unify.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boomster
janvanduschoten schreef op woensdag 23 december 2020 @ 15:15:
[...]

Ik heb dit ook een keer gehad toen ik per ongeluk op het gast netwerk was ingelogd. Verder werkt dat hier probleemloos op telefoons en laptops. Weet je zeker dat alles op hetzelfde wifi netwerk zit?
Zeker, alles op hetzelfde wifi. Beide ap's zenden hetzelfde ssid uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.E. Weinor
Zit je buitenshuis nog met een brakke wifi signaal, er zijn wel voor binnenshuis oplossingen van kpn maar kost je weer extra duiten met externe apparatuur voor beetje meer bereik wifi en voor Providers zoals KPN een extra verdien model.

Dat je geen 100 meter uit een standalone modem kun halen betreft wifi signaal kan ik begrijpen maar pak weg 9 a 10 meter hooguit binnenshuis en ook nog geen volledig signaal vind ik wat bedroevend aan capaciteit.

• Mau_Maus
  • Niet online
Boomster schreef op woensdag 23 december 2020 @ 18:47:
[...]
Zeker, alles op hetzelfde wifi. Beide ap's zenden hetzelfde ssid uit.
Kan het zijn tijdens die switch er eerst via 2,4ghz contact wordt gemaakt en binnen (langere termijn) 5ghz? Wellicht iets actief met AP isolation?

• Boomster
Mau_Maus schreef op donderdag 24 december 2020 @ 00:30:
[...]

Kan het zijn tijdens die switch er eerst via 2,4ghz contact wordt gemaakt en binnen (langere termijn) 5ghz? Wellicht iets actief met AP isolation?
KAn dit het probleem zijn? 2,4 ghz vs 5 ghz? Als ze allemaal op het zelfde ssid en subnet zitten, dan zou dit toch moeten kunnen?
Ik zal de 5 ghz eens uitzetten en dan ens zien wat dit opgelost heeft.

• Leipo
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
@Boomster heb je verschillende vlans? oftewel heb je de chromecast in een andere vlan zitten dan de telefoons?
ik merkte namelijk toen ik een apart IoT vlan op ging zetten dat toen ik de firewall rules nog niet goed had staan dat apparaten die al wel een keer verbinding hadden gehad met de chromecast dit ook bleven houden (existing connections?), maar de andere apparaten zagen de chromecast pas na het instellen van de juiste firewall rules

• Boomster
Leipo schreef op donderdag 24 december 2020 @ 07:40:
@Boomster heb je verschillende vlans? oftewel heb je de chromecast in een andere vlan zitten dan de telefoons?
ik merkte namelijk toen ik een apart IoT vlan op ging zetten dat toen ik de firewall rules nog niet goed had staan dat apparaten die al wel een keer verbinding hadden gehad met de chromecast dit ook bleven houden (existing connections?), maar de andere apparaten zagen de chromecast pas na het instellen van de juiste firewall rules
Goedemorgen,

ik heb alleen een vlan voor het ITV kastje van KPN. Wanneer ik via de app kijk maak ik gebruikt van hetzelfde vlan als waar de chromecast en de telefoon inzitten. Dus ja: ik heb vlans. Dus nee: dit is nu niet van toepassing, aangezien ze op hetzelfde vlan zitten.

• Mau_Maus
  • Niet online
Boomster schreef op donderdag 24 december 2020 @ 07:22:
[...]

KAn dit het probleem zijn? 2,4 ghz vs 5 ghz? Als ze allemaal op het zelfde ssid en subnet zitten, dan zou dit toch moeten kunnen?
Ik zal de 5 ghz eens uitzetten en dan ens zien wat dit opgelost heeft.
Als er een vorm van AP isolation actief is kan dat een oorzaak zijn waardoor de apparaten elkaar niet zien.
Maar het kan net zo goed totaal iets anders zijn natuurlijk.

• Leipo
  • Niet online
mDNS staat ook aan op je pfsense?

• Boomster
Leipo schreef op donderdag 24 december 2020 @ 07:51:
mDNS staat ook aan op je pfsense?
Ik heb dit aangezet via het avahi package. Gaf geen effect. Ik kan verder geen mdns vinden op pfsense.
En dit is volgen mij alleen voor switch between VLAN, wat ik in feite niet heb

[ Voor 13% gewijzigd door Boomster op 24-12-2020 09:26 ]

• Leipo
  • Niet online
Boomster schreef op donderdag 24 december 2020 @ 09:24:
[...]

Ik heb dit aangezet via het avahi package. Gaf geen effect. Ik kan verder geen mdns vinden op pfsense.
En dit is volgen mij alleen voor switch between VLAN, wat ik in feite niet heb
volgens mij is het Avahi pack idd voor inter-vlan verkeer (de mDNS settings daarin)
gewoon mDNS is (volgens mij) een multicast principe wat de chromecast gebruikt om zich kenbaar te maken aan alle devices op je netwerk en is dus ook zonder vlans van belang voor chromecast

maar verder ken ik pfsense niet, ben zelf een unify gebruiker :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boomster
Leipo schreef op donderdag 24 december 2020 @ 09:29:
[...]

volgens mij is het Avahi pack idd voor inter-vlan verkeer (de mDNS settings daarin)
gewoon mDNS is (volgens mij) een multicast principe wat de chromecast gebruikt om zich kenbaar te maken aan alle devices op je netwerk en is dus ook zonder vlans van belang voor chromecast

maar verder ken ik pfsense niet, ben zelf een unify gebruiker :P
Het lek is boven water: la sik de 5ghz radio uitzet dan gaat per prima!
Wanneer ik de 5 ghz radio weer aanzet en de telefoons weer verbinden met 5ghz, dan lukt het niet. Kennelijk zit de chromecast op 2m4 ghz en kan dit niet tussen deze twee radio's communiceren, terwijl ze wel op het zelfde ssid zitten.

• Leipo
  • Niet online
dan wordt het dus tijd om je settings na te lopen in je pfsense en AP's :P
want normaal gesproken zou 2,4<>5 communicatie mogelijk moeten zijn natuurlijk

• Boomster
Leipo schreef op donderdag 24 december 2020 @ 10:05:
dan wordt het dus tijd om je settings na te lopen in je pfsense en AP's :P
want normaal gesproken zou 2,4<>5 communicatie mogelijk moeten zijn natuurlijk
Dit dacht ik dus ook. Nu ik weet wat het probleem is, kan ik wellicht wat gerichter zoeken.
Het zal moeilijk zijn om specifiek dit probleem op te lossen. Ik hoop dat Google mij kan helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakker2
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 19-12-2024
Ik heb vanmorgen de CC 2018 gekregen :) Iemand wilde 'm kwijt en ik was benieuwd naar wat je er mee kon doen.
Wist dus tot aan dat moment niet eens van het bestaan van dit dingetje en heb me even flink moeten inlezen, Wat reviews op YT, en reacties hier.

Ik heb een Samsung SmartTV (gebruik zo Netflix) met daaraan windowslaptop via HDMI (voor downloads/muziek/browsen op groot scherm) en vroeg me dus af of die CC niet op deze wijze overbodig is.

Heb daarbij iPhone/iPad/Macbook, iets anders dan Android wat ook weer wat afstand creeert.

Afijn, ik moet nog meer gaan rondkijken en uitvinden of dit iets is voor mij.

Vooralsnog is;

-Youtube net iets makkelijker te bedienen, en mn vrouw kan dingen aan de playlist toevoegen - wel leuk

-Spotify wel een mooie makkelijke toevoeging, Voorheen via de Soundbar, nu dus CC. Gaat allemaar net wat sneller.

-het niet duidelijk waarom ik geen filmpjes eenvoudig vanaf mn iPhone kan casten. Heb daarvoor al een zooitje webcast apps geprobeert maar dat voelt onhandig aan; heel je scherm te moeten mirroren voor een filmpje. Vaak zijn de apps ook volgepropt met reclame en moet je overgaan tot kopen. Ben nog op zoek naar iets waarmee je zonder al te veel poespas gewoon alles op je iPhone scherm kan casten

-het onhandig dat ik wel via mn macbook en Chrome browser kan casten, maar niet vanaf mn iPhone. ik zie die optie nergens staan

-het jammer dat ik net overgstapt ben naar iCloud. SInds Google Photos per juni zn dienst omgooit heb ik een keuze moeten maken. 1TB aan data bij Apple. Helaas, aangezien je met die app toch mooie cast-mogelijkheden hebt

Ik moet nog veel ontdekken en zou bij gebrek aan een SmartTV deze gadget steving omarmen. Het is hetzelfde, alleen net even wat sneller en wat extra mogelijkheden, maar verder...(?)

Acties:
  • +2 Henk 'm!
knakker2 schreef op vrijdag 25 december 2020 @ 02:02:
[knip]

Ik moet nog veel ontdekken en zou bij gebrek aan een SmartTV deze gadget steving omarmen. Het is hetzelfde, alleen net even wat sneller en wat extra mogelijkheden, maar verder...(?)
Bij gebrek aan een SmartTV zou een keuze voor de nieuwe 2020 CCGTV misschien zelfs nog wel wat logischer kunnen zijn tov de 2018 CC.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakker2
hardware-lover schreef op vrijdag 25 december 2020 @ 11:35:
[...]

Bij gebrek aan een SmartTV zou een keuze voor de nieuwe 2020 CCGTV misschien zelfs nog wel wat logischer kunnen zijn tov de 2018 CC.
Ik heb - los van wat men er in dit topic over bericht niet eens gekeken naar de CCGTV.. ik heb dan ook al een SmartTV. Ik probeer zoveel mogelijk gemak uit de CC te halen wat aardig lukt al vermoed ik dat er nog genoeg onontdekt is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.E. Weinor
knakker2 schreef op vrijdag 25 december 2020 @ 17:57:
[...]

Ik heb - los van wat men er in dit topic over bericht niet eens gekeken naar de CCGTV.. ik heb dan ook al een SmartTV. Ik probeer zoveel mogelijk gemak uit de CC te halen wat aardig lukt al vermoed ik dat er nog genoeg onontdekt is :)
zal vast nog wel meer te ontdekken zijn uit de standaard CC maar beperkt tot 1080P wil je verder dan is CCU of CCGTV van toepassing CCU op dit moment alleen nog geschikt voor google stadia en zal later worden toegevoegd op de CCGTV. maar wel alles in 4k ultra HDR tenzij je tv het ook ondersteund, maar tegenwoordige is alles wat 4k ultra HDR wat op Tv's zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WilliamBoogy
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 26-12-2020
Mijn vraag
Ik heb een chromecast ultra gekocht, maar ik heb 2 problemen vanaf het begin;
1. Om de 20 minuten valt het beeld weg. Als ik de chromecast dan weer opnieuw opstart begint hij weer een heel stuk terug en op het moment dat hij weer bij het deel is waar het beeld wegviel valt dit weer opnieuw weg.
2. Ondertiteling valt om de drie zinnen weg of hakt de ondertiteling in 2. Het eerste deel wordt als eerste weergegeven en het eerste deel komt er achter aan.

Aanvullend; De chromecast heb ik via Wifi verbonden, niet via kabel. Het probleem speelt zich af als we Netflix kijken, we streamen vanaf de telefoon. Hopelijk is dit voldoende, mochten jullie meer informatie willen dan hoor ik het graag

Heeft iemand een verklaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
@WilliamBoogy De ultra wordt standaard geleverd met een voeding met een LAN aansluiting. Je kunt eens testen met een lange kabel om te checken of het aan de internetverbinding ligt. Ik heb eens een vergelijkbare situatie gehad en dit was ook het geval via een kabel. Als het via kabel wel goed werkt, dan weet je dat het aan de WiFi verbinding ligt.

[ Voor 13% gewijzigd door robertwebbe op 26-12-2020 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wev377
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 27-07 12:06
Is het iemand gelukt om de VRT Nu app te sideloaden? Als ik dit probeer, dan krijg ik de foutmelding “App niet geïnstalleerd”.
Via Kodi is dit wel gelukt, maar dit vind ik wat minder gebruiksvriendelijk dan de echte app.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

wev377 schreef op zondag 27 december 2020 @ 10:56:
Is het iemand gelukt om de VRT Nu app te sideloaden? Als ik dit probeer, dan krijg ik de foutmelding “App niet geïnstalleerd”.
Via Kodi is dit wel gelukt, maar dit vind ik wat minder gebruiksvriendelijk dan de echte app.
VRT doe ik gewoon met de cast functie, wel jammer dat ze geen app hebben inderdaad. Ik had verwacht dat die met Google TV er sneller zou komen, maar schijnbaar niet. VTM heeft al jaren een app voor Android TV en die werkt ook zeer goed.

Maar volgens mij zijn er in Nederland ook nog steeds zenders zonder app (SBS?). Eigenlijk hebben zenders helemaal geen kabelproviders meer nodig en sommigen hebben dat wel door. Alleen denk ik dat de volgende stap wordt dat programmamakers de zenders ook niet meer nodig hebben. Je ziet al meer volwaardige programma's op Youtube en Arjen Lubach heeft zijn cabaretshow tot nu toe zelf gehost (nu is die wel naar NPO en Netflix gegaan)

/▌

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
wev377 schreef op zondag 27 december 2020 @ 10:56:
Puur over je foutmelding. Klinkt alsof je een arm64-v8a variant van de apk probeert te installeren ipv de armeabi-v7a variant die GoogleTV nodig heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 02-04-2024

Darth Malak

Sith Lord

Ik heb enorm veel problemen met mijn chromecast met google tv... Ik heb hem al vele malen gereset.. moet heb minimaal 4 of 5 x per dag rebooten.

Ik connect meestal mijn Samsung buds+.. Na verloop van tijd weigert netflix nog iets af te spelen.. Het begint al met het kraken van geluid bij het starten van netflix.. Vervolgens blijft deze continue bufferen.. Mijn wifi network is prima in orde en de chromecast zit er zelfs maar 2 meter vandaan. Als ik in de netflix diagnostics kijk kan hij dan regelmatig de netflix servers niet meer vinden.

Ook youtube / amazon prime vertoont vergelijkbare symptomen.. Ik kan een film volledig probleemloos afspelen.. Start ik een volgende krijg ik bovenstaande problemen... Reconnect mijn wifi al continue maar dit lost niks op.. Enige optie is restart van de chromecast wat het meestal wel even oplost.

De ziggo go app lijkt deze problemen niet te hebben en moonlight streaming gaat ook goed.

Ik wissel af en toe tussen 5g en 2.4 maar zelfde resultaat.

Krijg bij netflix ook regelmatig de tvq-rnd-100 foutmelding.. Volgens een suggestie ergens anders unsubbed van experimental versies.. Netflix app eropnieuw op maar zelfde resultaat.

Mocht iemand nog een idee hebben..

Deze chromecast komt van de duitse google store btw.

[ Voor 23% gewijzigd door Darth Malak op 28-12-2020 20:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 06:56
dutchnltweaker schreef op donderdag 17 december 2020 @ 23:23:
Vraagje, heb de chromecast 2020 binnen en vindt het nu al een leuk ding. Heb wel 1 ding waar ik niet echt uitkom. Dolby 5.1 is bij Amazon prime geen enkel probleem, maar bij Netflix? Kreeg ik hem in eerste instantie niet te zien (mediabox next en Netflix originele app deed dit wel). Toen heb ik bij geavanceerde geluidsinstellingen automatisch naar handmatig gezet en alle dolby instellingen (dolby digital plus, Dolby digital, Dolby atmos in dolby digital en aac) aangezet. Nu kreeg ik in de Netflix app in de chromecast 5.1 te zien, maar als ik afspeel jawel geen geluid.. Waar kan dit aan liggen? Meerdere mensen problemen mee? Ik weet dat de tv het ondersteund en Amazon prime app heeft geen problemen hierin.

Het grappige is wel dat bijvoorbeeld Netflix 5.1 niet ondersteunt op mijn telefoon, Disney + wel en Amazon prime niet. Disney + ondersteund geen hdr op me telefoon maar Amazon prime in combinatie met Full hd weer wel. Beetje offtopic dit maar het is allemaal niet zo duidelijk eerlijk gezegd waarom dit allemaal out of the box niet zo werkt.
Iemand? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• francisp
  • Laatst online: 11:00
waterstof schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 14:12:
[...]

Iets starten, pauzeren en naar het spraakballonnetje. Daar pas je de ondertiteling aan. Zowel de taal, maar ook de grootte.
Maar als je dan op de back-knop drukt is de ondertitelling weer weg ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s.butterman
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 16-08-2024
Is er iemand die weet of het ook mogelijk is om de voicecontrol te gebruiken binnen de ziggo go app?
Nu heb ik de ziggo next en gebruik is best veel die voicecontrol. Soms voor teletekst oproepen maar ook voor zappen of zoeken in de tv gids. Als dit mogelijk is ga ik serieus deze cast overwegne omdat ik dan mijn ziggo abonnement naar beneden kan gooien omdat ik de next en een extra next niet meer nodig heb.

En is er tevens nog via google home speakers iets mogelijk door dus bv te zeggen zet de tv aan en ga naar sbs. Ik heb al een logitech harmony hub liggen die connected is met mijn google home account.

[ Voor 19% gewijzigd door s.butterman op 30-12-2020 17:45 ]

• Jazco2nd
  • Laatst online: 10-09 23:10
@hardware-lover ik begrijp dat jij ze beide nu een tijdje in gebruik hebt? Zou je nog steeds de Mi Box S aanraden omdat deze handiger in gebruik is?

Ik dacht trouwens dat de GoogleTV gewoon een netwerkaansluiting in de voeding had zitten net zoals de Chromecast Ultra?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• waterstof
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-09 18:16
francisp schreef op woensdag 30 december 2020 @ 17:44:
[...]

Maar als je dan op de back-knop drukt is de ondertitelling weer weg ?
Heb jij ook echt geklikt op aanzetten? Dus niet alleen er naar toe gaan. (Het lijkt namelijk alsof het aanstaat als je er naar toe gaat, maar je moet het dan echt nog even aanzetten.)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Jazco2nd schreef op donderdag 31 december 2020 @ 12:04:
@hardware-lover ik begrijp dat jij ze beide nu een tijdje in gebruik hebt? Zou je nog steeds de Mi Box S aanraden omdat deze handiger in gebruik is?

Ik dacht trouwens dat de GoogleTV gewoon een netwerkaansluiting in de voeding had zitten net zoals de Chromecast Ultra?
Handiger heb ik niet aangehaald volgens mij, er is weinig mis met het bedienen en gebruiken van de CCGTV. Ik vergelijk enkel mogelijkheden en opties tov de aanschafkosten.

Voor mij persoonlijk is de grootste misser op dit moment nog steeds het niet kunnen switchen van de framerate bij afspelen van media. Dat hoeft voor een ander geen enkel probleem te zijn.

Wat ik vooral opvallend vond na introductie van de CCGTV is dat er voor velen ineens iets beschikbaar leek te zijn gekomen wat er eerder nog niet was, een CC waarop ook apps te gebruiken zijn. Dat is natuurlijk al jaren het geval via de diverse Android TV apparaten (of TV's met Android TV), maar blijkbaar voor een hele groep nog vrij onbekend.

Ik vind de CCGTV voor hetgeen hij biedt nog steeds te prijzig, of een Mi Box dan de betere en voordeligere keuze zou moeten zijn, blijft lastig. Er bestaat ook nog zoiets als een Fire TV, maar de officiële NL versie is dan weer te beperkt, dus dat is dan ook niet direct een alternatief. Een geïmporteerde 4k stick dan weer wel.

Mag het wat kosten, Nvidia Shield. Moet het zo voordelig mogelijk zijn, Fire TV of Mi box. De CCGTV zou niet vooraan in mijn lijstje staan op dit moment.
Daar kan natuurlijk snel verandering in komen na een software update en officiële NL (regio) support.

De CCGTV beschikt standaard niet over een LAN aansluiting nee, ook niet in zijn voeding. Maar dat geldt eveneens voor de Mi en Firestick. Dus voor deze apparaten dient er nog wat te worden aangeschaft wil men dit wel hebben.

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• francisp
  • Laatst online: 11:00
Waterstof, bedankt. Je moet dus eerst nog eens op de OFF klikken zodat hij op ON springt. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mesmer_
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2QiMwHjBOmmE-Zz9I1iff0Yy2Bs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Hl975tJJYt0VlDUdvumsEy9H.jpg?f=fotoalbum_large

Zo, dit voelt heel wat prettiger en veiliger :)

https://nl.aliexpress.com...042311.0.0.26724c4dRygSko

[ Voor 9% gewijzigd door Mesmer_ op 02-01-2021 21:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakker2
Ik heb voor mijn lieve ouders een Chromecast v3 2018 gekocht. Ze hadden al een smart TV maar willen graag ook datgene wat ze op hun iMac/iPhone/iPad zien ook casten naar die TV. Daarnaast zullen ze ongetwijfeld het gemak van Netflix vanaf de telefoon e.d., Spotify etc op de TV ook fijn vinden. De smartTV die ze hebben is alweer een paar jaar oud en niet echt de snelste.

Afijn, nu wil ikook dus een betaalde applicatie voor ze cadeau doen waarmee ze dus filmpjes en ander browser-content vanaf hun met name iPhones op de TV kunnen bekijken. Welke app is het betalen waard en is eenvoudig mee te werken? Ze maken gebruik van een zooitje websites waar filmpjes/documentaires op staan die dus geen cast-functie hebben. Het zou dus denk ik dan de gehele iPhone zijn wat gestreamed moet worden(?) .. iemand een suggestie? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pc01
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09:14
@knakker2 misschien kun je m nog omruilen voor de laatste versie chromecast ? De google tv; je kunt dan op de ipad de gratis android tv remote app installeren. Hiermee kun je ipad als toetsenbord/muis gebruiken voor de browser die ingebouwd is op google tv. Het voordeel is dat je niets hoeft te casten & je alles met de eigen afstandsbediening kunt doen.

Wat jij wilt; het casten van de hele browser op de telefoon/tablet; dat is ingebouwd in android; maar meestal gaat dat wel redelijk traag (vs rechstreeks streamen door een app die op de chromecast staat); ik weet niet of dat vanaf een iphone beter gaat zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Jackel
  • Laatst online: 14:19
Ik heb een vraag. De laatste tijd zit ik er sterk over na te denken om een Chromecast aan te schaffen. Het enige waar ik nog mee zit is het audio gedeelte. Mijn tv is via HDMI (ARC) verbonden met de versterker en alle apparaten die ik verder heb zijn via HDMI verbonden met de versterker. Alle HDMI poorten op de versterker zijn inmiddels in gebruik. Als ik een Chromecast zou nemen, dan zou ik deze moeten aansluiten op een vrije HDMI poort op de tv zelf. Ik heb echter sterk het vermoeden dat ik op deze manier geen audio heb vanaf de Chromecast. Misschien dat ik dan een optische kabel moet gebruiken tussen de tv en de versterker om toch geluid te hebben.

Weet iemand hoe ik dit werkend ga krijgen en of ik inderdaad een optische kabel nodig ben? Indien ik een optische kabel zou gebruiken, heeft dit dan invloed op de werking van het geluid van de tv en de andere apparaten die nu via HDMI/ARC gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13:58

DarkSide

theres no place like ::1

@The Jackel Je moet gewoon je CC op een HDMI op de TV kunnen aansluiten en geluid via ARC op je versterker horen.

Je bent alleen beperkt tot de audio support van ARC.

ARC zelf kans soms wel grimmig zijn (net als HDMI-CEC)
Zelf overigens geen issue. De TV apps zelf gaan via ARC. En had, als test, ook de pS4 via ARC aangesloten.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Pagina: 1 ... 10 ... 59 Laatste

Let op:
Dit topic is voor alle mediaspelers / streamingdevices van Google: de Chromecast, Chromecast with Google TV en TV Streamer.

Discussie over illegale functionaliteit, of daarnaar linken is uitdrukkelijk niet toegestaan.
Een beetje schimmig, is gewoon schimmig.
Twijfel? Zie Het algemeen beleid #verbodencopyright

Gelieve dit topic niet meer te gebruiken voor 'bestel hier en daar', want daarvoor hebben wij Google Chromecast/TV/Streamer Levertijden en prijzen ;)