Ik heb vanmorgen de CC 2018 gekregen

Iemand wilde 'm kwijt en ik was benieuwd naar wat je er mee kon doen.
Wist dus tot aan dat moment niet eens van het bestaan van dit dingetje en heb me even flink moeten inlezen, Wat reviews op YT, en reacties hier.
Ik heb een Samsung SmartTV (gebruik zo Netflix) met daaraan windowslaptop via HDMI (voor downloads/muziek/browsen op groot scherm) en vroeg me dus af of die CC niet op deze wijze overbodig is.
Heb daarbij iPhone/iPad/Macbook, iets anders dan Android wat ook weer wat afstand creeert.
Afijn, ik moet nog meer gaan rondkijken en uitvinden of dit iets is voor mij.
Vooralsnog is;
-Youtube net iets makkelijker te bedienen, en mn vrouw kan dingen aan de playlist toevoegen - wel leuk
-Spotify wel een mooie makkelijke toevoeging, Voorheen via de Soundbar, nu dus CC. Gaat allemaar net wat sneller.
-het niet duidelijk waarom ik geen filmpjes eenvoudig vanaf mn iPhone kan casten. Heb daarvoor al een zooitje webcast apps geprobeert maar dat voelt onhandig aan; heel je scherm te moeten mirroren voor een filmpje. Vaak zijn de apps ook volgepropt met reclame en moet je overgaan tot kopen. Ben nog op zoek naar iets waarmee je zonder al te veel poespas gewoon alles op je iPhone scherm kan casten
-het onhandig dat ik wel via mn macbook en Chrome browser kan casten, maar niet vanaf mn iPhone. ik zie die optie nergens staan
-het jammer dat ik net overgstapt ben naar iCloud. SInds Google Photos per juni zn dienst omgooit heb ik een keuze moeten maken. 1TB aan data bij Apple. Helaas, aangezien je met die app toch mooie cast-mogelijkheden hebt
Ik moet nog veel ontdekken en zou bij gebrek aan een SmartTV deze gadget steving omarmen. Het is hetzelfde, alleen net even wat sneller en wat extra mogelijkheden, maar verder...(?)