Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Jackel
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 04:47
DarkSide schreef op maandag 4 januari 2021 @ 08:38:
@The Jackel Je moet gewoon je CC op een HDMI op de TV kunnen aansluiten en geluid via ARC op je versterker horen.

Je bent alleen beperkt tot de audio support van ARC.

ARC zelf kans soms wel grimmig zijn (net als HDMI-CEC)
Zelf overigens geen issue. De TV apps zelf gaan via ARC. En had, als test, ook de pS4 via ARC aangesloten.
Bedankt voor je snelle reactie! Zal er gewoon 1 bestellen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nuevocasa
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 09:29
The Jackel schreef op maandag 4 januari 2021 @ 08:47:
[...]

Bedankt voor je snelle reactie! Zal er gewoon 1 bestellen :)
Zoiets als onderstaande zou je ook altijd nog kunnen kopen.

CSL HDMI-switch, 4 k
https://www.amazon.de/dp/...P965?_encoding=UTF8&psc=1

Gebruik deze al 2 jaar naar volle tevredenheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik heb een Stadia startpakket besteld met controller en Chromecast Ultra. Ik heb nu nog zo'n eerste generatie Chromecast die ik op de usb-poort van mijn tv heb aangesloten. Bij de Ultra lees ik dat dit niet zondermeer kan, echter lees ik wisselende berichten dat het wel kan als je niet 4K gebruikt. Ik heb een 1080P tv. Iemand een idee of de bijgeleverde adapter dan noodzakelijk is? Ik moet dan nl. een extra stroomaansluiting achter mijn tv maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toastingnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09-09 10:47
@The Jackel Je moet gewoon je CC op een HDMI op de TV kunnen aansluiten en geluid via ARC op je versterker horen.

Zelf overigens geen issue. De TV apps zelf gaan via ARC. En had, als test, ook de pS4 via ARC aangesloten.
Heb mijn LG HDMI ARC aan mijn Denon X2300W hangen. Indien ik de CCTV op de HDMI1 (geen ARC port), gaat het geluid via de televisie. Krijg het echt niet werkend om het geluid via mijn Denon te krijgen dan.

Asus P5K Pro, 2 Gb DDR2, Samsung 500 GB HD, XFX Alpha DOG 670Mhz, E8400

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aspellinside
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 11-09 10:52

aspellinside

Out Of Control

Ik heb helaas de oplossing niet maar je bent zeker niet de enige. Lijkt erop dat de GCGT iets niet goed doet. Hopelijk te verhelpen met een update.

https://support.google.com/chromecast/thread/76596323?hl=en
https://en.community.sono...ital-5-1-surround-6849734

LG OLED C9 | Denon AVR-S650H | Nvidia Shield Pro 2019 | VU+ Ultimo 4K | Xbox One | Playstation 4 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Jackel

Ik heb inmiddels een Chromecast en het werkt idd prima! Via de google home app moest ik nog wel wat vertraging instellen voor het geluid ivm een nieuw juiste lip sync, maar dat werkt nu ook prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Jackel
toastingnow schreef op maandag 4 januari 2021 @ 11:54:
[...]

Heb mijn LG HDMI ARC aan mijn Denon X2300W hangen. Indien ik de CCTV op de HDMI1 (geen ARC port), gaat het geluid via de televisie. Krijg het echt niet werkend om het geluid via mijn Denon te krijgen dan.
Ik heb zelf een Onkyo versterker en een Samsung tv. De CCTV heb ik aangesloten op HDMI1 van de tv en de versterker zit op HDMI2 (ARC) en het werkt naar behoren. Bijzonder dat het niet met alle combinaties goed gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11-09 21:35

DarkSide

theres no place like ::1

Vaak moet je op je TV nog iets instellen hoe het geluid moet werken
Default kan dat bv Intern staan / TV speakers.

Zet dat om naar HDMI/ARC en de overige HDMI poorten sturen hun geluid door via de ARC uitgang naar de receiver.
Sommige TV's hebben dit per HMDI poort ingesteld. Dus als het voor HDMI poort 1 doet.
En je device zit in poort 3. Dan heeft je device op poort 1 arc. Maar device 3 gaat via de TV.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• extreme8eight
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 25-07 12:45
@Mesmer_ Bedankt voor de tip ivm de case, gelijk ook eentje in bestelling geplaatst.
Toch wat fijner en geruster met kinderen in de buurt :p

PSN: extreme8eight

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Palomar schreef op maandag 4 januari 2021 @ 11:04:
Ik heb een Stadia startpakket besteld met controller en Chromecast Ultra. Ik heb nu nog zo'n eerste generatie Chromecast die ik op de usb-poort van mijn tv heb aangesloten. Bij de Ultra lees ik dat dit niet zondermeer kan, echter lees ik wisselende berichten dat het wel kan als je niet 4K gebruikt. Ik heb een 1080P tv. Iemand een idee of de bijgeleverde adapter dan noodzakelijk is? Ik moet dan nl. een extra stroomaansluiting achter mijn tv maken.
Het probleem met Stadia is dat je minimale lag wilt hebben. De power-adapter van de GC Ultra heeft een LAN poort en geeft dan via USB niet alleen power maar ook bedraad internet.

Geef je daar niet om dan kan het ook via de USB poort van je TV & wifi, maar ideaal is het niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mesmer_
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22-08 21:57
extreme8eight schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 06:53:
@Mesmer_ Bedankt voor de tip ivm de case, gelijk ook eentje in bestelling geplaatst.
Toch wat fijner en geruster met kinderen in de buurt :p
Ik ben er serieus blij mee. De cover past perfect (touwtje heb ik er niet aan), ligt goed en “stroef” in de hand en “glijdt” ook niet zomaar ergens vanaf. Ik snap echt niet dat Google zelf niet bedacht heeft dat met deze toevoeging de remote zoveel beter is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ge-flopt
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-09 16:33
Heb even gezocht in het topic, maar kan niet direct het antwoord vinden, dus mijn excuses als het al eens is voorbij gekomen.

Ik gebruik EMBY om mijn media te streamen naar 2 chromecasts (beide gen 1). Om te voorkomen dat er gecodeerd/gedecodeerd moet worden voordat/tijdens het streamen wil ik al mijn films en series al op het beste formaat hebben. Ik converteer nu alles naar MKV met stereo geluid.

Mijn vraag is, is dit het beste beeld/geluid/diskruimte formaat voor het streamen naar chromecast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11:19
ge-flopt schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 11:44:
Ik gebruik EMBY om mijn media te streamen naar 2 chromecasts (beide gen 1). Om te voorkomen dat er gecodeerd/gedecodeerd moet worden voordat/tijdens het streamen wil ik al mijn films en series al op het beste formaat hebben. Ik converteer nu alles naar MKV met stereo geluid.

Mijn vraag is, is dit het beste beeld/geluid/diskruimte formaat voor het streamen naar chromecast?
MKV is een containerformaat en zegt niets over ingaande en uitgaande video- en audiostreams. Als MKV werkt, dan werkt het.

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 06:57:
[...]

Het probleem met Stadia is dat je minimale lag wilt hebben. De power-adapter van de GC Ultra heeft een LAN poort en geeft dan via USB niet alleen power maar ook bedraad internet.

Geef je daar niet om dan kan het ook via de USB poort van je TV & wifi, maar ideaal is het niet.
Van lag ben ik me idd bewust. Heb echter 5GHz wifi router op ong. 3 meter afstand (zonder muren), dus signaal zal vrij goed zijn. Nu met mijn chromebook merk ik nauwelijks/geen lag.

Dan ga ik het eerst via de usb van de tv proberen en voorlopig nog geen extra stopcontact creëren achter de tv. Het ging me er vnl. om of het via de usb van de tv wel werkt (en stabiel).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Palomar schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 12:14:
[...]

Van lag ben ik me idd bewust. Heb echter 5GHz wifi router op ong. 3 meter afstand (zonder muren), dus signaal zal vrij goed zijn. Nu met mijn chromebook merk ik nauwelijks/geen lag.

Dan ga ik het eerst via de usb van de tv proberen en voorlopig nog geen extra stopcontact creëren achter de tv. Het ging me er vnl. om of het via de usb van de tv wel werkt (en stabiel).
Bij mij in ieder geval wel - zelfs in een TV waar officieel maar 5v/500mA uitkomt (2,5Watt) werkte het prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rauwst
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 05-05 21:07
CCTV bevalt goed voor wat betreft tv kijken via de ziggo app.

Videomateriaal van m'n laptop streamen werkt nog niet goed. Gebruik nu plex maar heb wat performance issues.

Suggesties? Andere app proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tia Dalma
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 14-06 08:52
Nou, hier is inmiddels ook via de Frankrijk route een Chromecast 2020 onderweg. Duurt nu wel even, verwachting is dat ie de 15e verscheept wordt. Leuk om te zien dat er inmiddels een hele zooi MP-verkopers zich er op gestort hebben, en zelfs al via BOL aan het aanbieden zijn. Toch weer 15 tot 20 euro meer dan als je hem zelf bestelt, en als je er naar vraagt moeten zij hem zelf dan ook eerst nog bestellen. Koekoek! :-p

Dank ook @Mesmer_ voor die case-tip. Die ook gelijk besteld.

Omdat ook wij ethernet willen aansluiten (CC is bedoeld voor tweede scherm op zolder waar de wifi het wat laat afweten) heb ik zojuist ook een USB-C hub er bij gekocht: https://www.amazon.de/-/nl/gp/product/B08FWPKVBG/. Kijken of dit wat is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• emil_406
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 06-09 13:55
Ik heb m'n tv abo opgezegd. Kijk enkel nog TV via NL Ziet (en fox/ESPN via een IPTV aanbieder). Scheelt me toch gauw ruim 2 tientjes per maand.

Grote voordeel van NLziet is dat de reclameblokken zijn verdwenen bij het terugkijken. Wat een verademing!

2 maanden geleden niet gedacht dat de Google TV me tot deze stap zou brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuevocasa
Tia Dalma schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 16:38:
Nou, hier is inmiddels ook via de Frankrijk route een Chromecast 2020 onderweg. Duurt nu wel even, verwachting is dat ie de 15e verscheept wordt. Leuk om te zien dat er inmiddels een hele zooi MP-verkopers zich er op gestort hebben, en zelfs al via BOL aan het aanbieden zijn. Toch weer 15 tot 20 euro meer dan als je hem zelf bestelt, en als je er naar vraagt moeten zij hem zelf dan ook eerst nog bestellen. Koekoek! :-p

Dank ook @Mesmer_ voor die case-tip. Die ook gelijk besteld.

Omdat ook wij ethernet willen aansluiten (CC is bedoeld voor tweede scherm op zolder waar de wifi het wat laat afweten) heb ik zojuist ook een USB-C hub er bij gekocht: https://www.amazon.de/-/nl/gp/product/B08FWPKVBG/. Kijken of dit wat is.
Hoe ga je de stroomadapter aansluiten op die hub? Zie geen USB-C aansluiting voor je adapter.

Ik zat ook nog te kijken voor een hub met een extra USB-A aansluiting. Heb nu al een paar keer de melding gehad dat ik niet genoeg geheugenopslag had toen ik een nieuwe app wilde installeren :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tia Dalma
Nuevocasa schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 16:56:
[...]

Hoe ga je de stroomadapter aansluiten op die hub? Zie geen USB-C aansluiting voor je adapter.
Ah, kijk, dat is het nadeel van het niet helemaal inzichtelijk hebben nog van de specs. De stroomadapter zelf is ook een USB-C? Ik dacht een USB 'gewoon'. Even aanpassen dus. Hè, jammer. Zag er wel goed uit.

EDIT: correct me pls if I am wrong, maar...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dASCH-lUsPviCnATkyY9o2yqPO8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XBI7c6EQCisBxqBH0ZpYrQvy.jpg?f=fotoalbum_large
Je steekt toch de USB-C stekker van de stroomkabel in de dongel? En de USB-A kant van die kabel in de hub om ze met elkaar te verbinden?
Hoe power je dan vervolgens de dongel?

[ Voor 41% gewijzigd door Tia Dalma op 05-01-2021 17:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuevocasa
Tia Dalma schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 17:46:
[...]

Ah, kijk, dat is het nadeel van het niet helemaal inzichtelijk hebben nog van de specs. De stroomadapter zelf is ook een USB-C? Ik dacht een USB 'gewoon'. Even aanpassen dus. Hè, jammer. Zag er wel goed uit.

EDIT: correct me pls if I am wrong, maar...
[Afbeelding]
Je steekt toch de USB-C stekker van de stroomkabel in de dongel? En de USB-A kant van die kabel in de hub om ze met elkaar te verbinden?
Hoe power je dan vervolgens de dongel?
De USB-C van de dongel gaat in de Chromecast, ik zie alleen geen USB-C aansluiting in de dongel voor de stroomkabel. Misschien dat een ander kabeltje werkt met 2x USB-A stekkers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tia Dalma
Ik denk dat ik hem snap: de hub heeft een usb stekker voor in de CC dongel nodig, en een vrouwtje om weer de powerkabel van de cc op aan te sluiten.
De andere is geannuleerd, de UGreen onderweg. Die zal er hopelijk maar iets eerder zijn dan de CCGTV. Fingers crossed.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• aspellinside

aspellinside

Out Of Control

Nuevocasa schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 18:05:
[...]

De USB-C van de dongel gaat in de Chromecast, ik zie alleen geen USB-C aansluiting in de dongel voor de stroomkabel. Misschien dat een ander kabeltje werkt met 2x USB-A stekkers.
Zo gaat ie:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TJen_TaZPLK8fDlQry48SV8Wjns=/800x/filters:strip_exif()/f/image/PzZkm3m2bnv7u0hCyOzobTKj.png?f=fotoalbum_large

LG OLED C9 | Denon AVR-S650H | Nvidia Shield Pro 2019 | VU+ Ultimo 4K | Xbox One | Playstation 4 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuevocasa
Ziet er goed uit! Dit is een andere dan die Tia Dalma deelde ;) daar reageerde ik op.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• aspellinside

aspellinside

Out Of Control

Ah! Deze dongle was eerder gepost in het forum en werkt goed.

https://www.amazon.nl/gp/...tle_o02_s00?ie=UTF8&psc=1

Die van Tia Dalma gaat volgens mij niet werken.

[ Voor 13% gewijzigd door aspellinside op 05-01-2021 23:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rauwst
rauwst schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 13:19:
CCTV bevalt goed voor wat betreft tv kijken via de ziggo app.

Videomateriaal van m'n laptop streamen werkt nog niet goed. Gebruik nu plex maar heb wat performance issues.

Suggesties? Andere app proberen?
Verder niemand last van issues met plex? Of gebruiken jullie een andere app? Doel = 4k/HDR van laptop naar TV streamen.

Of zal de oorzaak 'm in de snelheid van het draadloos netwerk liggen?

Zal voor de zekerheid die ethernet dongle hierboven bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aspellinside

aspellinside

Out Of Control

4K HDR streamen van m'n Synology NAS naar Plex geen enkel probleem, maar dus wel met een ethernet dongle. Geen fan van draadloos streamen, zoveel factoren die dit kunnen beïnvloeden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomaszD
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11-09 16:35
Gebruik de chromecast ultra nu bedraad op een superwifi punt van KPN (wireless backhaul) en dat werkt echt uitstekend. Zowel 4k streamen vanaf de NAS als 4K Stadia gamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuevocasa
rauwst schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 13:39:
[...]

Verder niemand last van issues met plex? Of gebruiken jullie een andere app? Doel = 4k/HDR van laptop naar TV streamen.

Of zal de oorzaak 'm in de snelheid van het draadloos netwerk liggen?

Zal voor de zekerheid die ethernet dongle hierboven bestellen.
Via wifi is Plex als enige niet stabiel bij mij. Alle andere apps/ streams werken goed. Heb de dongle die hierboven is benoemd ook maar besteld. Ook voor het uitbreiden van opslag. Heeft daar nog niemand problemen mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

Ik heb plex server op mijn Synology 918+ draaien.
En plex app op mijn LG TV.
zowat alle 4k HDR films gaan prima. TV is bedraad aangesloten.
Ik heb alleen issue met de laatste LOTR films. Die haperen.

Heb nu kodi op de CCTV aangesloten. En speel nu via Wifi deze LOTR films probleemloos af.

Wou eerst ook kijken naar een netwerk dongle. Maar voor nu werkt alles OOB.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rauwst
DarkSide schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 15:47:
Heb nu kodi op de CCTV aangesloten.
Wat bedoel je hier precies mee? Ik heb geen ervaring met kodi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

rauwst schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 17:48:
[...]

Wat bedoel je hier precies mee? Ik heb geen ervaring met kodi.
Kodi is een media speler.
Vroege bekend als XMBC (Xbox media center) Maar heet al weer jaren Kodi.

Wordt veel gerbruikt op HTPC's
Maar heeft ook al weer ruime tijd een officiele Android versie.

Vind kodi fijner dan plex.
En dat was de hoofdreden om de nieuwe CC aan te schaffen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tia Dalma
aspellinside schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 23:19:
Tia heeft inmiddels een andere in bestelling :$ . Twijfelde tussen de Chinese Welltop en de Britse UGreen en heb uiteindelijk voor de laatste gekozen. (Je moet die arme eilanders toch steunen nu ze niet meer bij de club horen, toch?). Ergens toch een idee dat die misschien wat meer solide is.
Met dongel bedoelde ik overigens de Chromecast, de hub noem ik hub :9 .

Voorlopig eerst maar eens afwachten hoe dramatisch het wordt qua levertijd en post-doorloop van de chromecast zelf....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rauwst
DarkSide schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 17:53:
[...]

Kodi is een media speler.
Vroege bekend als XMBC (Xbox media center) Maar heet al weer jaren Kodi.

Wordt veel gerbruikt op HTPC's
Maar heeft ook al weer ruime tijd een officiele Android versie.

Vind kodi fijner dan plex.
En dat was de hoofdreden om de nieuwe CC aan te schaffen.
Awesome, zeer goede ervaringen met xbmc op de old school Xbox destijds :)

Ik ga ermee aan de slag!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Ik heb gisteren een Chromecast Ultra ontvangen (als onderdeel van het Stadia startpakket). Als ik deze via de stroomadapter aansluit (waardoor die altijd aanstaat) heb ik een gek probleem met mijn Sonos Beam soundbar (aangesloten via HDMI ARC op mijn Samsung full hd tv). In eerste instantie werkt alles goed, maar als ik de tv opnieuw aanzet lijkt ie mijn Sonos Beam niet meer te herkennen en gaat het geluid gewoon door de tv-speakers. Ik heb het idee dat de Chromecast 'stoort' op de HDMI ARC poort. Ik heb al even zitten googlen en las een vergelijkbaar probleem, waarin men adviseert om een HDMI CEC killer tussen de tv en de Chromecast te doen. Ik was benieuwd of mensen nog andere oplossingen hiervoor hebben? In de TV zelf kan ik CEC wel utizetten, maar ik wil dat wel blijven gebruiken ivm mijn Ziggo Next Box. In de Chromecast zelf kun je hieromtrent volgens mij niks instellen.

Als ik de Chromecast via de USB van de tv aansluit (en hij dus pas opstart als ik de tv aanzet) treedt dit probleem niet echt op, alleen merk ik soms wel dat ie even begint over tv speakers en na een tijdje pas overschakelt naar de Sonos (of soms blijven ze allebei tegelijk aanstaan).

[ Voor 13% gewijzigd door Palomar op 07-01-2021 09:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burnoutpc
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 04-09 13:26
Kleine 2 weken de chromecast with google tv in gebruik nu. Goed tevreden over. We kijken thuis veelal netflix en daar werkt Amos goed mee. Begreep dat Atmos niet goed/of niet werkte met Disney+, hopelijk komt daar een update voor. Alleen de vertraging op geluid is soms irritant, even een klein beetje terugspoelen en dan loopt hij weer synchroon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SibboNL
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 29-06 21:30
Ik kon het zo snel niet vinden (excuses dus als iemand anders het al gevraagd heeft), maar ik heb de CCGTV en een Stadia Controller.
Ik heb alles geïnstalleerd, maar nu kom ik niet voorbij 'aan de slag' in de Stadia App op de CCGTV.
Heeft iemand hier ervaring mee?

En ik kan ook de controller niet connecten, ik krijg geen nummer in beeld om mee te connecten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake_Eye
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 07-09 23:38
emil_406 schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 16:49:
Ik heb m'n tv abo opgezegd. Kijk enkel nog TV via NL Ziet (en fox/ESPN via een IPTV aanbieder). Scheelt me toch gauw ruim 2 tientjes per maand.

Grote voordeel van NLziet is dat de reclameblokken zijn verdwenen bij het terugkijken. Wat een verademing!

2 maanden geleden niet gedacht dat de Google TV me tot deze stap zou brengen.
En hoe is de kwaliteit dan vergeleken met Ziggo uitzendingen? meestal is terugkijken slecht van kwaliteit.
Als je zelf even wil stoppen met kijken met NLziet, en later door wil kijken ben je verplicht alles opnieuw te bekijken, je kan niet doorspoelen heb ik vernomen.

[ Voor 16% gewijzigd door Snake_Eye op 07-01-2021 19:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SibboNL
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 29-06 21:30
SibboNL schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 18:50:
Ik kon het zo snel niet vinden (excuses dus als iemand anders het al gevraagd heeft), maar ik heb de CCGTV en een Stadia Controller.
Ik heb alles geïnstalleerd, maar nu kom ik niet voorbij 'aan de slag' in de Stadia App op de CCGTV.
Heeft iemand hier ervaring mee?

En ik kan ook de controller niet connecten, ik krijg geen nummer in beeld om mee te connecten.
Oké, ik heb het aan de praat.. Het volgende is wat mij geholpen heeft: ik heb de Android TV remote geïnstalleerd op m'n telefoon, waarmee ik een 'enter/return' kon sturen vanaf m'n keyboard. Toen kwam ik door het menu heen en kon ik na wat verder 'enteren' en de afstandsbediening te gebruiken een game openen die ik al geclaimd had en wilde hij connecten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Snake_Eye schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 19:35:
[...]
En hoe is de kwaliteit dan vergeleken met Ziggo uitzendingen? meestal is terugkijken slecht van kwaliteit.
Als je zelf even wil stoppen met kijken met NLziet, en later door wil kijken ben je verplicht alles opnieuw te bekijken, je kan niet doorspoelen heb ik vernomen.
De kwaliteit van NLZiet kán meer dan behoorlijk zijn, tot ~ aan zo'n 8Mbit Full HD. Spoelen gaat volgens mij wel, meen ik mij te herinneren, maar kan het nét nu niet checken omdat ik met een Android TV setup bezig ben 😏

Edit: spoelen gaat idd, hoewel wat omslachtig en het beeld wordt tijdens het spoelen niet ververst. Je moet dus onthouden waar je ongeveer gestopt bent met kijken. Spoelen gaat dmv oké knop en daarna links/rechts indrukken.

[ Voor 16% gewijzigd door hardware-lover op 07-01-2021 22:17 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emil_406
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 06-09 13:55
Snake_Eye schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 19:35:
[...]

Ik kan alles doorspoelen, terugspoelen, wat dan ook. En de kwaliteit is prima.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rauwst

Besteld, aangesloten en werkt als 'n malle! 4k HDR over plex gaat nu als 'n zonnetje, zonder buffering.

Eerst wat issues toen ik de ethernet kabel direct op de ziggo modem had aangesloten. Verholpen door de ethernet kabel te verbinden met de WiFi dongle (waar mijn laptop nog altijd draadloos mee verbonden is) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
  • Laatst online: 13:28
rauwst schreef op zondag 10 januari 2021 @ 14:21:
[...]

Besteld, aangesloten en werkt als 'n malle! 4k HDR over plex gaat nu als 'n zonnetje, zonder buffering.

Eerst wat issues toen ik de ethernet kabel direct op de ziggo modem had aangesloten. Verholpen door de ethernet kabel te verbinden met de WiFi dongle (waar mijn laptop nog altijd draadloos mee verbonden is) .
Even vraagje,

Gebruik je ook Stadia met gamen, zou graag willen weten of F1 2020 goed gaat nu met kabel ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rauwst
Albert020 schreef op zondag 10 januari 2021 @ 14:26:
[...]

Even vraagje,

Gebruik je ook Stadia met gamen, zou graag willen weten of F1 2020 goed gaat nu met kabel ?
Vooralsnog geen stadia

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Ik snap die dongle niet helemaal. Waarom zit daar een hdmi in en uit op? Je moet hem toch via usb connecten?

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Nuevocasa
Marzman schreef op zondag 10 januari 2021 @ 15:41:
[...]

Ik snap die dongle niet helemaal. Waarom zit daar een hdmi in en uit op? Je moet hem toch via usb connecten?
Het is een dongle wat je aan allerlei apparaten kunt koppelen zoals laptops Ed... Je hoeft de aansluitingen niet allemaal te gebruiken ;)
Heb m ook eindelijk binnen :) Ethernet werkt goed, maar had m vooral gekocht om het opslaggeheugen uit te breiden. Had nog een oud 8gb USB stickje liggen, deze fat32 geformatteerd op de laptop want hij herkende hem eerst niet, daarna geformatteerd op de Google Chromecast als onderdeel van het interne opslag. 1,5GB is verplaatst en heb nu meer dan genoeg geheugen. Liep tegen het probleem aan dat ik geen apps meer kon installeren. Kodi neemt al 1GB in beslag bij mij O-)
Werkt allemaal top nu! Gewoon met de originele adapter :)

Ik had laatst ook even gespeeld met een VPN verbinding naar de VS. Alle opties/ integratie krijg je dan te zien (gewoon in het nederlands) Had als test een paar films aan favorieten toegevoegd. Na het uitzetten van de VPN verbinding bleven die films gewoon op het laatste tabblad zichtbaar met de rottentomatoes score erbij ed. Je kunt dan ook andere suggesties oa bekijken.

[ Voor 63% gewijzigd door Nuevocasa op 11-01-2021 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuevocasa
..

[ Voor 99% gewijzigd door Nuevocasa op 11-01-2021 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10:51
Mijn Chromecast 3 heeft de laatste dagen ineens nukken dat hij zegt geen internet te hebben.
Meerdere mensen hebben hier last van, maar nog geen oplossing voor gevonden: https://support.google.com/chromecast/thread/54139607?hl=en

Erg jammer want was erg tevreden over de Chromecasts die ik thuis heb. Herkent iemand dit euvel?
Heb ook al eens 2 Chromecasts met elkaar omgewisseld, maar op de nieuwe plek van de 'probleem' Chromecast werkte het ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtNNN
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 10-09 17:21
Sinds deze week ook een CCGT uit Frankrijk gehaald. Werkt allemaal heel fijn met zo’n afstandsbediening. Alleen de NPO app crasht non stop. Steeds 5/10 seconden nadat ‘ie opgestart is. Hebben meer mensen daar problemen mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08:29
rauwst schreef op zondag 10 januari 2021 @ 14:21:
[...]

Wat voor snelheid haal je via een Speedtest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12:10

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

mtNNN schreef op maandag 11 januari 2021 @ 18:59:
Sinds deze week ook een CCGT uit Frankrijk gehaald. Werkt allemaal heel fijn met zo’n afstandsbediening. Alleen de NPO app crasht non stop. Steeds 5/10 seconden nadat ‘ie opgestart is. Hebben meer mensen daar problemen mee?
Lees het topic maar eens :)
Dat is een feature.

Doe geen moeite en cast dat nog maar gewoon van je telefoon naar de TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rauwst
robertwebbe schreef op maandag 11 januari 2021 @ 19:15:
[...]

Wat voor snelheid haal je via een Speedtest?
Op mn laptop via de wireless 50 Mb/s download en 5 Mb/s upload. Zou dat voldoende moeten zijn voor 4k/hdr streamen? Anders ook maar zo'n dongle aanschaffen voor mn laptop (heeft geen ethernet poort). Of een nieuwe internetabbo :+

Ik heb overigens iets te vroeg gejuicht. Toch nog iets te vaak buffering via Plex. Daarnaast lijkt de HDR functionaliteit via de GoogleTV opeens niet meer te werken. Volgens de stats van mijn Samsung TV laten zowel de Netflix app als Plex geen HDR meer zien. Afgelopen weekend wel nog. Iemand enig idee wat er hier mis gaat?

Word er langzamerhand een beetje moe van hoe lastig het is fatsoenlijk 4k/HDR materiaal op m'n nieuwe TV te toveren en ook GoogleTV biedt vooralsnog geen (volwaardige) uitkomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swtimmer
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12:21

swtimmer

Ontrafelt het leven!

Ik dacht altijd dat het bij mij kwam doordat ik naar een live stream ging wat niet macht (geo block, woon in Belgie). Maar wie weet is het ook wel gewoon de app.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SampleUser
  • Registratie: Augustus 2012
  • Nu online
Hoe heb jij de NPO app geïnstalleerd? Als ik zoek naar NPO krijg ik alleen YouTube filmpjes (nuttig, terwijl ik naar apps zoek) te zien in de resultaten. Apkmirror heeft ook alleen de arm64/x86 versie

Moet ook zeggen dat het app aanbod karig is, en het zoeken gewoon lastig is. Je zou verwachten van een Google-product dat de play store gewoon in de launcher staat

[ Voor 13% gewijzigd door SampleUser op 12-01-2021 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Converted007
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 01-09 03:02
SampleUser schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 14:26:
[...]

Hoe heb jij de NPO app geïnstalleerd? Als ik zoek naar NPO krijg ik alleen YouTube filmpjes (nuttig, terwijl ik naar apps zoek) te zien in de resultaten. Apkmirror heeft ook alleen de arm64/x86 versie

Moet ook zeggen dat het app aanbod karig is, en het zoeken gewoon lastig is. Je zou verwachten van een Google-product dat de play store gewoon in de launcher staat
Open play store zeggen tegen de spraakassistant. Dan opent de play store en kan je een hele hoop extra apps downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Of pushen vanaf het web naar je GoogleTV: https://play.google.com/s...ls?id=nl.uitzendinggemist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yo_flow
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 06:03
Jep! Bij het inlogscherm knalde de app er al uit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtNNN
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 10-09 17:21
Hann1BaL schreef op maandag 11 januari 2021 @ 19:24:
[...]

Lees het topic maar eens :)
Dat is een feature.

Doe geen moeite en cast dat nog maar gewoon van je telefoon naar de TV.
Heb even teruggelezen... wat een drama die NPO app. Was juist één van de redenen om dit ding aan te schaffen. Hopelijk wordt het ooit een keer gefixt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronniedokkie
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 08-09 22:07
Ik heb zojuist de chromecast met Google tv in gebruik genomen, werkt lekker snel en soepel en kan zelfs mijn oude AV receiver bedienen met de ab. Nu lukte het mij alleen niet om de app van ESPN aan de praat te krijgen. Wordt doorverwezen naar epsn.com voor het activeren maar daar staat Ziggo (mijn provider) niet tussen. Iemand dit al werkend gekregen toevallig? Ik weet dat ik ook via Ziggo go kan kijken maar wil even kijken of de kwaliteit verschillend is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
ronniedokkie schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 20:54:
Ik heb zojuist de chromecast met Google tv in gebruik genomen, werkt lekker snel en soepel en kan zelfs mijn oude AV receiver bedienen met de ab. Nu lukte het mij alleen niet om de app van ESPN aan de praat te krijgen. Wordt doorverwezen naar epsn.com voor het activeren maar daar staat Ziggo (mijn provider) niet tussen. Iemand dit al werkend gekregen toevallig? Ik weet dat ik ook via Ziggo go kan kijken maar wil even kijken of de kwaliteit verschillend is.
Had/heb hetzelfde. Ik denk dat de app versie voor Android/GoogleTV uit de store nog een oude versie is.

Ik kon de meest recente versie die ook op mijn mobiel staat sideloaden en updaten over de versie die al geïnstalleerd stond. Inloggen moest volgens mij wel met airmouse/keyboard. Dat werkte meteen, maar kreeg een foutmelding met kijken van stream. Geen idee waarom nog.

Ik denk dat het wachten is op een update van de app dat de versie voor AndroidTV ook geschikt is voor Nederland.

Aanvullend:
Geen idee of kwaliteit beter is, maar ik merk wel (net als de oude Fox-app sinds 2 jaar ofzo) dat via Ziggo al gauw 30 seconden voorloopt op de stream van FOX/ESPN. Dat is voor mij met live uitzendingen belangrijker dan meer kwaliteit.

[ Voor 10% gewijzigd door Mau_Maus op 14-01-2021 00:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronniedokkie
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 08-09 22:07
Mau_Maus schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 00:33:
[...]

Had/heb hetzelfde. Ik denk dat de app versie voor Android/GoogleTV uit de store nog een oude versie is.

Ik kon de meest recente versie die ook op mijn mobiel staat sideloaden en updaten over de versie die al geïnstalleerd stond. Inloggen moest volgens mij wel met airmouse/keyboard. Dat werkte meteen, maar kreeg een foutmelding met kijken van stream. Geen idee waarom nog.

Ik denk dat het wachten is op een update van de app dat de versie voor AndroidTV ook geschikt is voor Nederland.

Aanvullend:
Geen idee of kwaliteit beter is, maar ik merk wel (net als de oude Fox-app sinds 2 jaar ofzo) dat via Ziggo al gauw 30 seconden voorloopt op de stream van FOX/ESPN. Dat is voor mij met live uitzendingen belangrijker dan meer kwaliteit.
Oke tnx voor de info. Ja op zich heb je wel gelijk dat het handig is dat Ziggo wat voorloopt maar af en toe is de kwaliteit echt slecht vergeleken "echte" tv via de coax. Maar dit is voor in de mancave buiten zonder vaste internetverbinding toch wel ideaal 😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

SampleUser schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 14:26:
[...]

Zoek naar "NPO app" gaf mij ook gewoon het resultaat. (Maar pushen via de webpage van de play store is ook gewoon makkelijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRicolaa10
  • Registratie: Juni 2012
Is het mogelijk om met de nieuwe Google TV een VPN verbinding te maken?

DJI Mavic 3 Classic | i7-8700 - GTX1070Ti - 16GB RAM

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pc01
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09:14
TheRicolaa10 schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 18:22:
Is het mogelijk om met de nieuwe Google TV een VPN verbinding te maken?
ja je kunt gewoon een vpn app installeren op de google tv (of het centraal regelen via je router natuurlijk)

[ Voor 23% gewijzigd door pc01 op 14-01-2021 18:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag deze binnen gekregen, zit er goed omheen.

https://www.amazon.nl/ZUH...o%2Caps%2C178&sr=8-3&th=1

[ Voor 197% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2021 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11:38
Iemand toevallig al een externe harde schijf (Ipv sd card of memory stick) via een hub aan te sluiten?
Lijkt me ideaal op vakantie icm Kodi?

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tia Dalma
Hij is binnen, en draait als een zonnetje. Makkelijk te installeren, via Google Home gedaan. Maar omdat dat nieuw voor me was, even prutsen met aanmaken van een 'huis'. Even kijken wat ik nu allemaal aan privacy weggeef en weer terug kan 'knijpen'.

Geen probleem met de NPO app trouwens. Loopt allemaal gewoon prima.
EDIT: ik bedenk me nu net weer dat er een systeemupdate van de GCCTV draaide terwijl ik zat te prutsen met Google Home. Benieuwd of dat (een deel van) de issues heeft aangepakt waar jullie eerder tegen aan liepen?

Ethernet werkt als een zonnetje via de UGREEN hub, hoesje van Sikai via Ali kwam al een dag eerder en is inderdaad geen overbodige luxe. Geluid/atmos etc is hier geen issue want oude tv op alleen zijn eigen speakers in de slaapkamer.

Nu nog even uitzoeken hoe ik rechtstreeks en goed mkv's en andere films vanaf de synology NAS kan streamen. Voor de tv beneden trouwens ook nodig want de Mede8er medioplayer decodeert lang niet alles meer, en krijgt geen updates of opvolgers meer. Nu wel sinds een tijdje een slimme Android tv dus kijken wat die over kan nemen. (Ik ben al lezende op andere topics hier).

[ Voor 10% gewijzigd door Tia Dalma op 15-01-2021 17:27 . Reden: ik bedacht me nog wat ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• matthijst
Tia Dalma schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 17:23:

Nu nog even uitzoeken hoe ik rechtstreeks en goed mkv's en andere films vanaf de synology NAS kan streamen. Voor de tv beneden trouwens ook nodig want de Mede8er medioplayer decodeert lang niet alles meer, en krijgt geen updates of opvolgers meer. Nu wel sinds een tijdje een slimme Android tv dus kijken wat die over kan nemen. (Ik ben al lezende op andere topics hier).
Kodi werkt daar goed voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tia Dalma
De eerste probeersels op de tv beneden vorige week gaven nog niet helemaal het gewenste resultaat. Ook Plex en VLC geprobeerd. Maar dat is een kwestie van even iets meer tijd in stoppen en ook het Synology forum er bij pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mesmer_
Tia Dalma schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 17:23:

Geen probleem met de NPO app trouwens. Loopt allemaal gewoon prima.
Probeer het op een later tijdstip nog maar eens. Tussen 11 en 1600 doet de app het hier ook vaak maar daar buiten knalt de app er steeds uit als je naar oa het tabblad Live gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seadogg
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 18-06 20:16
Iemand enig idee wanneer de chromecast officieel in nederland uit komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THC1485
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 29-04 14:59
Mesmer_ schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 19:31:
[...]

Probeer het op een later tijdstip nog maar eens. Tussen 11 en 1600 doet de app het hier ook vaak maar daar buiten knalt de app er steeds uit als je naar oa het tabblad Live gaat.
Dit klopt , ik heb ontdekt als ik de tijd op 13:00 zet bijv. In de settings, Doet de NPO app het perfect inclusief live tv. De bug bij NPO zit ergens als het avond wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mesmer_
THC1485 schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 21:00:
[...]

Dit klopt , ik heb ontdekt als ik de tijd op 13:00 zet bijv. In de settings, Doet de NPO app het perfect inclusief live tv. De bug bij NPO zit ergens als het avond wordt.
Dat is dan wel heel vaag. Ik dacht dat het iets met capaciteit te maken had: kijken er veel dan ligt de app er uit op de chromecast.. Waar pas je de tijd dan aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
matthijst schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 14:51:
Iemand toevallig al een externe harde schijf (Ipv sd card of memory stick) via een hub aan te sluiten?
Lijkt me ideaal op vakantie icm Kodi?
Kan... Maar alleen als FAT32 geformateerd. Dus je films mogen max (of in delen) 4GB zijn helaas.
Daar is geen verschil in met HDD, SD kaart of USB stick.
Hopelijk krijgt het weer eens exFAT ondersteuning.

[ Voor 5% gewijzigd door Mau_Maus op 15-01-2021 21:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mau_Maus schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 21:51:
[...]
Kan... Maar alleen als FAT32 geformateerd. Dus je films mogen max (of in delen) 4GB zijn helaas.
Daar is geen verschil in met HDD, SD kaart of USB stick.
Hopelijk krijgt het weer eens exFAT ondersteuning.
NTFS is ook geen probleem, toch? Niet dat ik het specifiek met deze stick heb uitgetest maar met een willekeurig ander Android TV apparaat is het iig geen probleem.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
hardware-lover schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 23:00:
[...]

NTFS is ook geen probleem, toch? Niet dat ik het specifiek met deze stick heb uitgetest maar met een willekeurig ander Android TV apparaat is het iig geen probleem.
Android TV is anders dan Google TV. Daarom de 'weer' in mijn zin. Vorige versie werkte meerdere formats wel zoals exFAT. Nu is het echt alleen FAT32 helaas.

[ Voor 4% gewijzigd door Mau_Maus op 15-01-2021 23:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mau_Maus schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 23:02:
[...]
Android TV is anders dan Google TV. Daarom de 'weer' in mijn zin. Vorige versie werkte meerdere formats wel zoals exFAT. Nu is het echt alleen FAT32 helaas.
We gaan het gewoon even proberen, ik ben nogal van het, eerst zelf zien 😏

Testing, one, two ...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
hardware-lover schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 23:03:
[...]

We gaan het gewoon even proberen, ik ben nogal van het, eerst zelf zien 😏
Succes 😉
https://www.google.nl/search?q=GoogleTV+fat32

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Al gezien idd, maar kijk vooral tv series dus fat32 is prima.
Hubje besteld thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ha ha, de stick gaat al over de rooie als ik er een externe 2.5" NTFS hdd aan hang, ook al hang ik er een zware PD voeding aan, apparaat gooit meteen de handdoek in de ring en gaat uit ;)

Maar ook een NTFS USB stick wordt direct uitgeworpen, dus idd, geen succes te behalen.

Nooit geprobeerd, omdat de noodzaak er simpelweg niet voor was, maar dit is de zoveelste misser van jewelste met dit apparaat, niet te geloven (maar ik moet wel). :o

We houden het voorlopig maar bij Android TV (8.1/9) apparaten als advies, die doen ietsje minder moeilijk. :)

pssstttt, stickie kopuh? :+

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
hardware-lover schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 23:43:
[...]
... maar dit is de zoveelste misser van jewelste met dit apparaat, niet te geloven (maar ik moet wel). :o
Vind ik wel erg overdreven. Ligt er helemaal aan waar je waarde aan hecht en wat je gebruikt. Ik met Kodi en alles via NAS ben ik heel blij dat ik mijn Mi Box heb ingeruild. Die had een paar voordelen, maar daar waren toch wel wat meer klachten over... Dit ding is nog niet offcieel uit hier. Vrij nieuwe versie Android TV. Ondanks de makken voor mij de beste keuze in jaren.
Uiteraard kan dit niet aan jouw wensen voldoen, maar 'zoveelste misser' vind ik echt niet objectief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mau_Maus schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 23:52:
[...]
Vind ik wel erg overdreven. Ligt er helemaal aan waar je waarde aan hecht en wat je gebruikt. Ik met Kodi en alles via NAS ben ik heel blij dat ik mijn Mi Box heb ingeruild. Die had een paar voordelen, maar daar waren toch wel wat meer klachten over... Dit ding is nog niet offcieel uit hier. Vrij nieuwe versie Android TV. Ondanks de makken voor mij de beste keuze in jaren.
Uiteraard kan dit niet aan jouw wensen voldoen, maar 'zoveelste misser' vind ik echt niet objectief.
Niet in mijn beleving, maar ik test en vergelijk mogelijk wat meer dan anderen dit doen.

Ik kan enkel testen en proberen met de opties die het apparaat op DIT moment heeft, ik ga er stiekem wel vanuit dat Google het e.e.a. gaat verbeteren d.m.v. update(s).

Het "ding" is hier idd niet officieel uit (hij zal dan meteen vriendelijker geprijsd zijn verwacht ik), maar hetgeen ik test (puur streaming apps en lokaal media), zal in de verwerking niet veel wijzigen indien het apparaat hier wel officieel beschikbaar zou zijn. Je mag dan blij zijn dat je de Mi Box kwijt bent, maar deze doen (meervoud ja), het toch stukken beter dan deze Stick op dit moment (vooral met ATV8.1), en dan is de Mi Box (s) idd zelfs niet eens de meest ideale kandidaat (wel stukken voordeliger dan deze stick nu).

Maar ik heb het eerder gezegd, en zeg het nu ook weer. Indien men blij is met deze stick, dan is dat prima hoor. d:)b

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
hardware-lover schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 00:05:
[...]

Maar ik heb het eerder gezegd, en zeg het nu ook weer. Indien men blij is met deze stick, dan is dat prima hoor. d:)b
Ja nu zeg je het. Net niet ;)
Vond wel nodig een nuance aan te brengen voordat mensen hun oordeel er volledig aan laten afhangen.
Ik heb trouwens wel meer boxjes gehad, maar bij elke vind je bijna altijdwel genoeg klachten. Het hangt helemaal van je usercase af en net als bij die andere boxjes verwacht ik dat veel met updates verbeterd wordt nog, maar dat blijft een gok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mau_Maus schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 00:16:
[...]
Ja nu zeg je het. Net niet ;)
[knip]
Ik heb het eerder ook al eens gezegd hoor, maar ja, wie weet hier nog wat er gisteren of eerder al eens geschreven is ;)

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
hardware-lover schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 00:19:
[...]

Ik heb het eerder ook al eens gezegd hoor, maar ja, wie weet hier nog wat er gisteren of eerder al eens geschreven is ;)
Ja ik heb vaker aangegeven in dit topic dat alleen fat32 ondersteund wordt. Kijk hoe dat ging ;) haha

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Mau_Maus schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 00:20:
[...]
Ja ik heb vaker aangegeven in dit topic dat alleen fat32 ondersteund wordt. Kijk hoe dat ging ;) haha
There you got me ... ;( ;)

Testing, one, two ...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• grunnsat
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 05-08 01:14
Voor een ethernet verbinding kun je ook een Belkin adapter gebruiken, dan krijg je een 1 Gb ethernet verbinding: Je moet er wel een 3 A USB voeding bij gebruiken, bijvoorbeeld van een Raspberry Pi.

[ Voor 6% gewijzigd door grunnsat op 16-01-2021 01:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tia Dalma
grunnsat schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 01:15:
Voor een ethernet verbinding kun je ook een Belkin adapter gebruiken, dan krijg je een 1 Gb ethernet verbinding: Je moet er wel een 3 A USB voeding bij gebruiken, bijvoorbeeld van een Raspberry Pi.
Klopt het dat je dan met twee voedingen zit? De Chromecast met Google TV heeft namelijk zelf ook een voedingskabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buzzbuzz68
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 02-09 14:22
Tia Dalma schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 09:36:
[...]

Klopt het dat je dan met twee voedingen zit? De Chromecast met Google TV heeft namelijk zelf ook een voedingskabel.
Nee. De ethernet/multi adapter ondersteund normaal gesproken Power Delivery over de USB-C poort. Dus de voeding van de ethernet adapter wordt via USB-C doorgesluisd naar de Chromecast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuevocasa
Waarom zou je deze veel duurdere Belkin kopen IPV de eerder genoemde adapter die te koop is op Amazon. Die is goedkoper en werkt met de originele voeding en er zitten naast de ethernet aansluiting ook nog andere aansluitingen op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grunnsat
Nuevocasa schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 12:12:
[...]

Waarom zou je deze veel duurdere Belkin kopen IPV de eerder genoemde adapter die te koop is op Amazon. Die is goedkoper en werkt met de originele voeding en er zitten naast de ethernet aansluiting ook nog andere aansluitingen op.
Als je even zoekt kun je hem ook veel goedkoper vinden, ik betaalde ca. € 26. Ik heb hem achter op de TV geplakt met dubbelzijdig plakband, ik zou niet weten wat ik daar met meer aansluitingen moet. Bedenk ook dat je niet veel stroom over hebt, een 2,4 A voeding bijvoorbeeld, werkt niet.

Is die Amazon adapter ook een 1 Gb uitvoering?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuevocasa

grunnsat schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 13:40:
[...]

Als je even zoekt kun je hem ook veel goedkoper vinden, ik betaalde ca. € 26. Ik heb hem achter op de TV geplakt met dubbelzijdig plakband, ik zou niet weten wat ik daar met meer aansluitingen moet. Bedenk ook dat je niet veel stroom over hebt, een 2,4 A voeding bijvoorbeeld, werkt niet.

Is die Amazon adapter ook een 1 Gb uitvoering?
Zeker en heb er ook een USB stick aan gekoppeld en dat werkt dus goed met de originele voeding en dat voor €25

Heb oa Kodi erop staan en m'n opslag liep al vol. Nu geen last meer van.

[ Voor 4% gewijzigd door Nuevocasa op 16-01-2021 13:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• THC1485
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 29-04 14:59
Mesmer_ schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 21:37:
[...]

Dat is dan wel heel vaag. Ik dacht dat het iets met capaciteit te maken had: kijken er veel dan ligt de app er uit op de chromecast.. Waar pas je de tijd dan aan?
Instellingen> systeem> datum en tijd.
Dan automatische tijd uitzetten en de tijd aanpassen.

Het is inderdaad vreemd nrt stond te tijd op 4:26 toen werkte het niet. Tijd weer op 13:00 gezet en nu werkt de NPO live weer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08:29
Voor een ethernet verbinding kun je ook een Belkin adapter gebruiken, dan krijg je een 1 Gb ethernet verbinding.
Wat voor snelheid krijg je als je een Speedtest doet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn_8519
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 02-09 14:51
Paar dagen in het bezit van de Chromecast Google Tv maar de afstandsbediening zorgt voor ergenis. Reageert erg traag en soms helemaal niet. Doe ik iets fout?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grunnsat
THC1485 schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 13:58:
[...]

Instellingen> systeem> datum en tijd.
Dan automatische tijd uitzetten en de tijd aanpassen.

Het is inderdaad vreemd nrt stond te tijd op 4:26 toen werkte het niet. Tijd weer op 13:00 gezet en nu werkt de NPO live weer
Moet je eens kijken of je router niet als NTP server dienst kan doen.Die van mij (Fritz!box) kan dat wel, en dat heeft tot gevolg dat allerlei apparatuur bij het installeren al direct op de goede tijd komt te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuevocasa
martijn_8519 schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 21:12:
Paar dagen in het bezit van de Chromecast Google Tv maar de afstandsbediening zorgt voor ergenis. Reageert erg traag en soms helemaal niet. Doe ik iets fout?
Hier is hij super snel. Lijkt me dus niet goed. Iets wat de bluetooth verstoort misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn_8519
Nuevocasa schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 21:22:
[...]

Hier is hij super snel. Lijkt me dus niet goed. Iets wat de bluetooth verstoort misschien?
Net even op andere tv getest zelfde probleem. Microfoon reageert ook niet goed.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mesmer_
martijn_8519 schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 21:12:
Heb je de laatste update op de afstandsbediening? Die kun je installeren vanaf het instellingen menu op de chromecast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn_8519
Mesmer_ schreef op zondag 17 januari 2021 @ 11:59:
[...]

Heb je de laatste update op de afstandsbediening? Die kun je installeren vanaf het instellingen menu op de chromecast
Ja hij is up to date ik ga maar eens met google contacten....

iRacing Profiel

Pagina: 1 ... 11 ... 59 Laatste

Let op:
Dit topic is voor alle mediaspelers / streamingdevices van Google: de Chromecast, Chromecast with Google TV en TV Streamer.

Discussie over illegale functionaliteit, of daarnaar linken is uitdrukkelijk niet toegestaan.
Een beetje schimmig, is gewoon schimmig.
Twijfel? Zie Het algemeen beleid #verbodencopyright

Gelieve dit topic niet meer te gebruiken voor 'bestel hier en daar', want daarvoor hebben wij Google Chromecast/TV/Streamer Levertijden en prijzen ;)