Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Source
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:51
Welke TV over IP televisie aanbieders zijn er allemaal die op Chromecast 2020 werken? En elke raden jullie aan? Ik ben nu canal digital en NLziet aan het testen. Is er ergens een vergelijking van kosten/kwaliteit en zenders?

Ik dacht slim te zijn en wilde van iemand zijn ziggo gebruik maken echter werkt die wel in een browser op mijn desktop echter niet via de google tv app, daarvoor moet je kennelijk in het juiste IP range zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
The Source schreef op maandag 18 januari 2021 @ 22:16:
Welke TV over IP televisie aanbieders zijn er allemaal die op Chromecast 2020 werken? En elke raden jullie aan? Ik ben nu canal digital en NLziet aan het testen. Is er ergens een vergelijking van kosten/kwaliteit en zenders?

Ik dacht slim te zijn en wilde van iemand zijn ziggo gebruik maken echter werkt die wel in een browser op mijn desktop echter niet via de google tv app, daarvoor moet je kennelijk in het juiste IP range zitten.
"juiste IP range" als zijnde Ziggo internetverbinding? Dat is idd juist specifiek voor die app.

Overigens is de bitrate (kwaliteit?) van de ZiggoGo TV app, o.a. voor CCGoogle TV bedoelt, een stuk lager voor "live" TV dan die van bijv. NLZiet. 720p@4.29Mbit maximaal om 1080p@~7.5Mbit. Die voor Canal Digitaal weet ik op dit moment niet.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Source
hardware-lover schreef op maandag 18 januari 2021 @ 22:39:
[...]

"juiste IP range" als zijnde Ziggo internetverbinding? Dat is idd juist specifiek voor die app.

Overigens is de bitrate (kwaliteit?) van de ZiggoGo TV app, o.a. voor CCGoogle TV bedoelt, een stuk lager voor "live" TV dan die van bijv. NLZiet. 720p@4.29Mbit maximaal om 1080p@~7.5Mbit. Die voor Canal Digitaal weet ik op dit moment niet.
Ik lees inderdaad dat Ziggo sinds begin 2020 Android TV tot haar eigen netwerk heeft beperkt. Er schijnt wel een gemodde app te zijn die niet IP range beperkt is enkel heb ik die nog niet gevonden :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Weet iemand of het ook mogelijk is om enkel op een bepaalde telefoon/tablet (android) het casten van media uit te schakelen (dus dat je het chromecast-icoontje niet meer ziet in bijv. youtube of netflix)?

Mijn kinderen hebben een eigen tablet en drukken af en toe per ongeluk op het cast-icoontje, waarna er ergens in huis een scherm begint te spelen ;) (zojuist weer mijn nest hub op mijn werkkamer die tijdens een video call dikkertje dap begon te spelen ;)).

Heb er even op gegoogled, maar vind alleen oplossingen om casten vanuit het cast-device zelf uit te zetten. Dat is uiteraard niet wat ik wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Source
hardware-lover schreef op maandag 18 januari 2021 @ 22:39:
Ik heb Canal Digitaal.. .hoe kan ik de kwaliteit / bandbreedte meten in Google Tv?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:47

-tom-562

Oliesjeik

Afgelopen week had ik iets raars met mijn CC:TV, ik kreeg geen Dolby Digital signaal meer door op mijn AVR. Ik had de schuld al neergelegd bij mijn zoontje van 1,5 die op allerlei knoppen had lopen rammen, maar helaas, zelfs na een reset van de AVR kreeg ik nog steeds geen Dolby Digital geluid.
Na wat zoekwerk kwam ik er achter dat dit schijnbaar vaker voorkomt. Bij mij hielp het om de stekker even uit de CC te halen en er daarna weer in te stoppen (uit- en aanzetten hielp niet).
Een tip dus voor degenen die hier ook mee worstelen ;)

Verder nog steeds heel tevreden over het apparaat. Ik wacht alleen nog op de officiële Stadia app voor de CC:TV

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mesmer_
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22-08 21:57
Palomar schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 09:45:
Weet iemand of het ook mogelijk is om enkel op een bepaalde telefoon/tablet (android) het casten van media uit te schakelen (dus dat je het chromecast-icoontje niet meer ziet in bijv. youtube of netflix)?

Mijn kinderen hebben een eigen tablet en drukken af en toe per ongeluk op het cast-icoontje, waarna er ergens in huis een scherm begint te spelen ;) (zojuist weer mijn nest hub op mijn werkkamer die tijdens een video call dikkertje dap begon te spelen ;)).

Heb er even op gegoogled, maar vind alleen oplossingen om casten vanuit het cast-device zelf uit te zetten. Dat is uiteraard niet wat ik wil.
Je kunt die tablets en telefoons ook op het gasten wifi-netwerk zetten dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
The Source schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 11:25:
[...]
Ik heb Canal Digitaal.. .hoe kan ik de kwaliteit / bandbreedte meten in Google Tv?
Via een tool voor Fire TV is het direct zichtbaar te maken als overlay voor al het media wat wordt afgespeeld, deze laat op een Android/Google TV echter niets zien, helaas niet volledig compatibel dus.

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Mesmer_ schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 11:46:
[...]

Je kunt die tablets en telefoons ook op het gasten wifi-netwerk zetten dan.
Thanks, dat is nog wel een idee idd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
-tom-562 schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 11:25:
Afgelopen week had ik iets raars met mijn CC:TV, ik kreeg geen Dolby Digital signaal meer door op mijn AVR. Ik had de schuld al neergelegd bij mijn zoontje van 1,5 die op allerlei knoppen had lopen rammen, maar helaas, zelfs na een reset van de AVR kreeg ik nog steeds geen Dolby Digital geluid.
Na wat zoekwerk kwam ik er achter dat dit schijnbaar vaker voorkomt. Bij mij hielp het om de stekker even uit de CC te halen en er daarna weer in te stoppen (uit- en aanzetten hielp niet).
Een tip dus voor degenen die hier ook mee worstelen ;)

Verder nog steeds heel tevreden over het apparaat. Ik wacht alleen nog op de officiële Stadia app voor de CC:TV
Misschien een ander probleem, maar ik had soms dat mijn Sonos Beam helemaal geen tv-geluid meer gaf (geluid ging via de tv-speakers). Bleek ook te liggen aan mijn Chromecast Ultra die ws. via HDMI-CEC de communicatie verstoorde tussen mijn tv en de Sonos Beam. Heb nu een HDMI CEC-killer tussen de chromecast en tv gezet en probleem is opgelost (echter werken de cec-functies logischerwijs niet meer van de chromecast, maar die gebruikte ik niet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:47

-tom-562

Oliesjeik

Palomar schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 12:06:
[...]

Misschien een ander probleem, maar ik had soms dat mijn Sonos Beam helemaal geen tv-geluid meer gaf (geluid ging via de tv-speakers). Bleek ook te liggen aan mijn Chromecast Ultra die ws. via HDMI-CEC de communicatie verstoorde tussen mijn tv en de Sonos Beam. Heb nu een HDMI CEC-killer tussen de chromecast en tv gezet en probleem is opgelost (echter werken de cec-functies logischerwijs niet meer van de chromecast, maar die gebruikte ik niet).
Dat zou ook nog kunnen, HDMI-CEC kan je wel uitschakelen volgens mij. Sowieso loopt dat niet altijd helemaal lekker, ik heb de Chromecast aangesloten op mijn SONY AVR, die weer verbonden is met mijn (inmiddels antieke :P) 13 jaar oude Sony LCD TV waar HDMI-CEC (of iets in die trant) ook aan staat.
Via de AVR kan ik kiezen of het geluid via de AVR moet lopen of TV, standaard staat dat op AVR, maar soms wil het wel eens voorkomen dat hij ineens de instelling heeft verandert en het geluid via de TV afspeelt, ik heb het idee dat dat ook komt door dat HDMI-CEC gebeuren

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• podarcis
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-09 14:46
Hoe ver reikt de afstandsbediening van de google tv-chomecast?

Situatieschets: In de badkamer is een ingebouwde TV, eerst gevoed door het analoge signaal van Ziggo. Ziggo signaal nu weg en door middel van een chromecast v2, op de zolder die aan een HDMI->composite-converter hangt (en een lange kabel door de muur en die dan uitkomt achter een schot op de zolder, heb ik nu toch beeld. (Geen HDMI-ingang beschikbaar en de component ingang lijkt niet te werken helaas).

Ziggo go streamen gaat best prima, maar je hebt er je telefoon voor nodig. Dus dacht ik aan de nieuwste versie van de chromecast, maar die wordt dan op zolder ingeprikt (want kabel en voeding is daar aanwezig). Maar hoe goed zou de afstandsbediening werken? Ik begreep via bluetooth en de afstand is 'hemelsbreed' hooguit 4 meter met een muur ertussen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09:35
podarcis schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 12:50:
Ziggo go streamen gaat best prima, maar je hebt er je telefoon voor nodig.
Waarom geen (waterbestendige) tablet? Makkelijker, en beter dan een afstandsbediening die niet tegen water kan. ;)

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ap3nr0ts
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11-09 20:21

ap3nr0ts

hoi

Een simpele vraag: als ik de nieuwe Chromecast met Google TV haal, komt er dan PCM 5.1-geluid richting mijn speakers in apps als Amazon/Netflix/Plex en Steam Link? De webOS-apps kunnen alleen PCM 2.0/2.1, en ik zoek nog een goed alternatief voor echt goed films kijken. De PlayStation aanzetten kan ook, maar zo'n Chromecast is lekker snel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• aleppink
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 11-09 20:01
Voor degene die een chromecast met Google tv heeft en via wifi niet altijd een goede verbinding heeft. 3 weken geleden onderstaande adapter gekocht en tot nu toe erg tevreden over de strakke 100Mbps verbinding.

€ 13,54 | USB-C Ethernet Power Adapter Kabel Voor Chromecast Met Google Tv 5V 1.5A 7.5W Gelao PS1 Lps
https://a.aliexpress.com/_B0QHcR

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5mkNg_aYEXJQIEMry7ny9cY7_Us=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/YZqtGr8RyLYOiFwx8nUS7424.jpg?f=user_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mtNNN
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 10-09 17:21
The Source schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 09:05:
[...]

Ik lees inderdaad dat Ziggo sinds begin 2020 Android TV tot haar eigen netwerk heeft beperkt. Er schijnt wel een gemodde app te zijn die niet IP range beperkt is enkel heb ik die nog niet gevonden :(
Ik heb het geheel aan de praat gekregen met Kodi en dit tooltje; https://github.com/dut-iptv/dut-iptv.github.io

Ziggo live TV en Replay TV vanaf m'n T-mobile thuis aansluiting. Werkt super!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Source
mtNNN schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 21:03:
[...]

Ik heb het geheel aan de praat gekregen met Kodi en dit tooltje; https://github.com/dut-iptv/dut-iptv.github.io

Top dank je. Ga ik mee puzzelen, echter wel een app in een app, etc.
Ik heb het op mijn desktop geinstalleerd om het te testen. Inteface niet echt zo mooi als alle apps, maar moet ik nog op android TV testen.

Wat snel testen op NPO1
- Ziggo 720p
- Canal Digital 720p
- T-mobile: 1080p
- NLziet 2 streams 1080p, echter de 2de stottert.

Ik zal eens kijken of iemand ook 4k zenders in het aanbod heeft zitten.

Paar noob vraagjes misschien over de 2020 versie met Google TV.

1. Kan ik een app automatisch laten opstarten, stel dat ik enkel Canal Digitaal app nodig heb bijvoorbeeld.
2. Mijn kinderen hebben op hun tablet tijd limitaties zitten dus dat zet niet te lang YouTube zitten kijken. Nu pakken ze de 2020 Google TV en kijken ze verder. Zijn er apps te blokkeren die niet ingestalleerd morgen worden? Of kan ik op de YouTube App een password zetten?
2. Is het mogelijk om meerdere gmail / google profielen aan te maken en dan bij mijn account een password in te stellen en bij dat van de kinderen een time limiet?

[ Voor 14% gewijzigd door The Source op 20-01-2021 00:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
podarcis schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 12:50:
Situatieschets: In de badkamer is een ingebouwde TV, eerst gevoed door het analoge signaal van Ziggo. Ziggo signaal nu weg [...]
Kan die tv niet gewoon het ongecodeerde digitale basispakket van Ziggo ontvangen? Als die beschikt over DVB-C kun je dat heel simpel instellen. Je hebt dan verder geen module of kastje nodig: https://www.ziggo.nl/klan...e-tv/kijken-zonder-kastje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• podarcis
  • Laatst online: 11-09 14:46
TexMex schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 00:44:
[...]

Kan die tv niet gewoon het ongecodeerde digitale basispakket van Ziggo ontvangen? Als die beschikt over DVB-C kun je dat heel simpel instellen. Je hebt dan verder geen module of kastje nodig: https://www.ziggo.nl/klan...e-tv/kijken-zonder-kastje.
Nee, helaas. Ik zou daar dan echt zo'n kastje voor nodig hebben, maar de tv beschikt niet over HDMI (wel component en composite) en dan nog zit ik dat de IR afstandsbediening om 2 hoekjes heen moet werken... Dus daarom; hoever reikt de bluetooth afstandsbediening van de chromecast met google tv?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sikkwittet
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 09-09 17:55
Mijn remote is helemaal gestorven.
Heb het gekocht bij fnac. Heb nu even geen idee wat de beste aanpak is.
Iemand een tip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuevocasa
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 09:29
sikkwittet schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 15:06:
Iemand een tip.
Probeer het bij google via de chat. Dan kan het in het Engels. Garantie via Fnac geen ervaring mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sikkwittet schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 15:06:
Iemand een tip.
heb je misschien het volgende geprobeerd?

1) Remove batteries from Chromecast Remote
2) Use TV remote to navigate to Settings, Remotes & Accessories.
3) Select Chromecast Remote, then select Forget
4) Put batteries back in Chromecast Remote, put into Pairing Mode.
5) Select "Pair remote or accessory"
6) Re-Pair Chromecast Remote

of kleine reset button aan de achterkant

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 20-01-2021 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Releases
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08:29

Releases

Ja maar!

Iemand toevallig ervaring met T-Mobile Anywhere app incombinatie met de nieuwe CC:TV?
Ik lees her en der dat Android niet meer ondersteund word op de T-Mobile fora?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sikkwittet
Verwijderd schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 16:38:
[...]

heb je misschien het volgende geprobeerd?

1) Remove batteries from Chromecast Remote
2) Use TV remote to navigate to Settings, Remotes & Accessories.
3) Select Chromecast Remote, then select Forget
4) Put batteries back in Chromecast Remote, put into Pairing Mode.
5) Select "Pair remote or accessory"
6) Re-Pair Chromecast Remote

of kleine reset button aan de achterkant
Reset knop? Die zie ik echt nergens.

Maar hij gaat niet eens aan met nieuwe batterijen in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Releases schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 16:45:
Iemand toevallig ervaring met T-Mobile Anywhere app incombinatie met de nieuwe CC:TV?
Ik lees her en der dat Android niet meer ondersteund word op de T-Mobile fora?
Android Mobile OS, yes
Android TV OS, No

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
@sikkwittet Ik heb dat ook een keer gehad maar de reset zoals @Verwijderd schreef lostte mijn probleem op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackouts
  • Laatst online: 10-09 16:10
Sinds kort een mooie 5.1 set staan en ik heb een wat oudere chromecast 2 in gebruik voor o.a. Netflix. Ik kan niet echt duidelijke info vinden over het verschil in geluidskwaliteit van de verschillende chromecasts. Geeft een nieuwere versie nog beter geluid dan de chromecast 2 die ik nu gebruik?

Maar goed, ik zeg ook maar wat....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Source
mtNNN schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 21:03:
[...]

Enig idee hoe ik die zip file download op mijn Google TV of erop krijg?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11-09 21:35

DarkSide

theres no place like ::1

volgens mij kan je dat met een file manager doen
Er zijn er ook die ondersteuing hebben voor Google Drive of Onedrive.
Dan kan je het zo vanaf je PC op Google drive zetten.

En downloaden via de filemanger.

Of iets van een USB C hub met een SD kaart gebruiken

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Source
Dank je. Ik heb Kodi met Dutch IPTV kunnen installeren. Niet alles werkte vloeien, nog even induiken. Grootste probleem wat ik nu zie is de navigatie... ik kan ermee leven, maar kinderen en de vrouw totaal niet. Spartaanse interface, wirwar aan menus en keer verkeerd drukken en je bent zo de weg kwijt. Dan is een Android TV app VEEL duidelijker en makkerlijker.

Dus ik ga maar eens kijken of iemand in mijn omgeving Canal Digitaal heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sikkwittet
Krijg soms de remote werkende.
Maar hij is even snel weer niet werkende. Heel vreemd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09:11

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Ik heb een CCU aan mijn 4K-tv hangen en in idle mode laat die foto's zien die ik in een daarvoor aangewezen mapje op Google Photos heb staan. Nu valt op dat die foto's niet in 4K-resolutie worden weergegeven maar 1080p, ongeacht de resolutie van de foto's die op Google Photos staan (3840x2160). Schijnt een bekend issue te zijn van de CCU (of een beperking van Google Photos?) Kan iemand me vertellen of de Chromecast with Google TV dit ook doet of dat foto's daar wel gewoon in 4K-resolutie worden afgebeeld?

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 30-08 19:50
Zag dit voorbij komen op Reddit mbt ProtonVPN en Android TV.
ProtonVPN for AndroidTV exits beta today: it's now easier than ever to protect your privacy and access blocked content while using your smart TV (no need to install VPN on your router anymore). The app UI was designed specially for use on large screen TVs, with larger icons and interface changes that can be operated via a TV remote.

All users (free & paid) have access to our AndroidTV app, but only Plus and Visionary plans offer the fastest speeds and guaranteed access to streaming services.

The app is compatible with FireTV (https://protonvpn.com/support/firestick/), and is available for all devices running Android 5+.

Get the app in the Play Store on your AndroidTV device today: https://protonvpn.com/blog/android-tv-app/

https://preview.redd.it/c...d940c24d0764c981ab9fc359e
Geen idee of het dat ook werkt voor Google TV maar ben er wel nieuwsgierig naar. Zelf kan ik het nog niet testen.

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man
Graham schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 18:51:
Geen idee of het dat ook werkt voor Google TV maar ben er wel nieuwsgierig naar. Zelf kan ik het nog niet testen.
Waarom een VPN op het apparaat, en niet een VPN laten regelen door een router? Dan heb je ook geen beperkingen in welke VPN providers ondersteund worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuevocasa
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 09:29
Graham schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 18:51:
Zag dit voorbij komen op Reddit mbt ProtonVPN en Android TV.

[...]

Zal vast werken. Heb 2 verschillende VPN abonnementen en die hebben beiden een app die prima werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
The Zep Man schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 19:39:
[...]
Waarom een VPN op het apparaat, en niet een VPN laten regelen door een router? Dan heb je ook geen beperkingen in welke VPN providers ondersteund worden.
Een app is makkelijker/gebruiksvriendelijker voor de meeste gebruikers dan het via een router te regelen, als dat al mogelijk is met de router die de meeste gebruikers hebben (gekregen van de ISP boer). Zelf zou ook voor mij het via een router regelen de voorkeur genieten daar niet van.

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen71974
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 09-09 08:36
Deze heb ik ook gekocht en aangesloten zoals op de foto. Toch pakt de CCTV geen ethernet op, maar blijft op WiFi :| Iemand nog tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Earzz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 08:23
[...]
Zijn er inmiddels routers die wat sneller zijn met de encryption? De snelheden die ik een jaar of 4 geleden haalde met een Asus router waren bedroevend.

XboxLive: Dave 130R

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

[...]
Fritz!box ondersteunt dat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man
Earzz schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 07:59:
Zijn er inmiddels routers die wat sneller zijn met de encryption? De snelheden die ik een jaar of 4 geleden haalde met een Asus router waren bedroevend.
We spreken over media spelers. Al heb je er maar één, dan heb je hooguit 25 Mbps downstream nodig om alles af te kunnen spelen dat je hartje begeert.

Voor alle andere situaties is er WireGuard. ;)
hjs schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 08:08:
Fritz!box ondersteunt dat niet.
Al heb je een Fritz!Box voor een *DSL verbinding, haal een 7581. Die kan je in een volledige bridge mode zetten om zo je eigen router te gebruiken.

Al heb je een Fritz!Box voor een FttH verbinding... Waarom heb je een Fritz!Box voor een FttH verbinding*?! Weg dat ding, en gebruik iets fatsoenlijks. :P

* Voor telefonie SIP client kan je hem ook gewoon in je LAN hangen als los apparaat. Alle andere functionaliteit kan ook met een fatsoenlijke eigen router.

[ Voor 39% gewijzigd door The Zep Man op 22-01-2021 08:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Als de VPN is voor regio blocked content maakt het denk ik niet zo veel uit. Als ik op mijn mobiel een vpn open en daar een stream kan open kan ik die casten zonder een vpn te moeten openen op mijn Android TV (ik heb een Android TV, maar ik denk dat het op de Google TV hetzelfde is :p )

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtNNN
DarkSide schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 21:51:
volgens mij kan je dat met een file manager doen
Er zijn er ook die ondersteuing hebben voor Google Drive of Onedrive.
Dan kan je het zo vanaf je PC op Google drive zetten.

En downloaden via de filemanger.

Of iets van een USB C hub met een SD kaart gebruiken
Ik heb hier ook mee zitten klooien initieel. Maar je kan Google Drive en OneDrive niet meer als 'source' toevoegen. Uiteindelijk heb ik een USB in m'n router gestoken en de FTP server aangezet. Die kon ik wel heel makkelijk als source toevoegen en vanaf daar de zip file installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mtNNN schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 13:15:
[...]
Ik heb hier ook mee zitten klooien initieel. Maar je kan Google Drive en OneDrive niet meer als 'source' toevoegen. Uiteindelijk heb ik een USB in m'n router gestoken en de FTP server aangezet. Die kon ik wel heel makkelijk als source toevoegen en vanaf daar de zip file installeren.
Er zijn diverse file-managers die Google Drive nog steeds beschikbaar hebben als optionele bron? Dan haal je zo de bestanden naar je lokale opslag en vanuit daar installeer je deze dan?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

idd.
@mtNNN ik heb file commander geinstalleerd.
En gewoon gekoppeld aan mijn OneDrive.

Of bedoel je source om te zoeken binnen kodi?
Dat nog niet getest.

[ Voor 15% gewijzigd door DarkSide op 22-01-2021 13:45 ]

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
hardware-lover schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 13:32:
[...]

Er zijn diverse file-managers die Google Drive nog steeds beschikbaar hebben als optionele bron? Dan haal je zo de bestanden naar je lokale opslag en vanuit daar installeer je deze dan?
Total Commander blijft erg goed werken. Niet compatibel blijkbaar.

[ Voor 4% gewijzigd door Graham op 22-01-2021 15:49 . Reden: update ]

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DarkSide schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 13:44:
idd.
@mtNNN ik heb file commander geinstalleerd.
En gewoon gekoppeld aan mijn OneDrive.

Of bedoel je source om te zoeken binnen kodi?
Dat nog niet getest.
Kodi laat je ook binnen je lokale opslag kijken... (ook getest)

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sikkwittet schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 16:54:
[...]

Reset knop? Die zie ik echt nergens.

Maar hij gaat niet eens aan met nieuwe batterijen in.
Resetknop is een klein knopje op je Chromecast zelf, in de buurt van dat ledje.

En stomme vraag misschien maar heb je beide batterijen dezelfde richting geplaatst? Dat beide + naar boven steken ipv tegengestelde richtingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
Fnac/Fedex is wel heel rap. Net GTV binnen en geïnstalleerd. Wel benieuwd hoe het zal werken met Gapps account, kreeg daar een waarschuwing over namelijk. Daar zou mogelijk wat limitaties aan zitten maar tot dus ver nog geen issues opgemerkt.

Helaas lijkt me oude JVC-NX-BD3 niet te bedienen met de remote. Zijn daar nog fixes voor? Andere merk kiezen oid.

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Svennie
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11-09 11:47
Verwijderd schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 13:56:
[...]

En stomme vraag misschien maar heb je beide batterijen dezelfde richting geplaatst? Dat beide + naar boven steken ipv tegengestelde richtingen?
ik heb sinds een paar dagen ook een CCGTV maar ik zie geen knopje boven het lampje, ik zie geen reset knopje.

Zou dit werken? Het is me alleen niet duidelijk of ze hiermee de remote bedoelen van de CCGTV

How to factory reset your Chromecast voice remote

(Optional) Check that the batteries in your Chromecast voice remote have charge remaining.
Remove the batteries from the remote.
Press and hold the Home button.
While holding the Home button, reinsert the batteries.
Hold the button while the LED light is solid.
When the light starts pulsing, release the button.

Of anders deze:

How do I fix my Google TV remote?
Press both the home and back buttons together on the remote until it shows the light on the bottom to indicate pairing mode. In settings press "Pair remote or accessory" under the Remotes and Accessories section. This will repair the remote.

[ Voor 13% gewijzigd door Svennie op 22-01-2021 14:08 ]

PSN ID: Svennie-NL

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Graham
Svennie schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 14:05:
[...]

ik heb sinds een paar dagen ook een CCGTV maar ik zie geen knopje boven het lampje, ik zie geen reset knopje.

Zou dit werken? Het is me alleen niet duidelijk of ze hiermee de remote bedoelen van de CCGTV

How to factory reset your Chromecast voice remote

(Optional) Check that the batteries in your Chromecast voice remote have charge remaining.
Remove the batteries from the remote.
Press and hold the Home button.
While holding the Home button, reinsert the batteries.
Hold the button while the LED light is solid.
When the light starts pulsing, release the button.
Verwijderd schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 13:56:
[...]

[...]
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7dWk5F3zEUKfwai7i67uYQCF3hU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AfURpzvpgPAB6aosMyPofoyn.jpg?f=fotoalbum_large

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Svennie
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11-09 11:47
ah, duidelijk, ik dacht dat het ging over het resetten van de AB.

PSN ID: Svennie-NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
Svennie schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 14:16:
[...]

ah, duidelijk, ik dacht dat het ging over het resetten van de AB.
Geen probleem. De aanwijzingen die jij quote zijn volgens mij bedoeld voor de remote.
Hann1BaL schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 12:45:
Op de 2020 Chromecast, install Button Mapper en maak je Afstandsbediening nog nuttiger:
https://play.google.com/s...flar2.homebutton&hl=en_US
Deze link werkt niet voor mij mbt de Button Mapper maar ik neem aan dat het deze is https://play.google.com/s...tails?id=flar2.homebutton

[ Voor 0% gewijzigd door Graham op 22-01-2021 19:42 . Reden: typo ]

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sikkwittet
Alles werkt weer.

Ja batterijen zaten goed.

Oke

Dus eerst op telefoon de remote instaleren. Toen oude remote verwijderen. Toen deze weer instaleren. Dit ging meerdere malen fout maar geluk zij met de domme.

Dit proces heb ik wel 10 maal moeten herhalen.

Werkt momenteel...hipelijk blijft het zo.

Wel crashed het apparaat vaak zelf in apps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperVeloce
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 09:24
De nieuwe chromecast besteld, de 1e generatie werkt niet meer, harde reset lukt ook niet.

Kan ik die chromecast 2020 beste rechtstreeks op LG CX OLED aansluiten of beter op Denon X1600H (heeft eARC)

Intel i5 13600K | ASUS ROG RTX 4080 | ASUS ROG Z790-E | Corsair DDR5 32GB 6000Mhz | WD SN850X 1TB | ASUS ROG Helios | 27" 4K 60Hz | 27" ROG QD-OLED 360Hz | ASUS ROG Scope Deluxe | ASUS ROG Delta S | ASUS ROG Chakram X | 16ProMax | WatchUltra 2 zw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

zou volgens mij niets uit moeten maken.
Heb hem zelf gewoon op de AVR aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 06:56
Vraagje, klopt het dat de beveiligings update stamt uit september 2020?
Ik heb volgens mij nog nooit een update gehad voor de cctv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
aleppink schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 18:55:
Voor degene die een chromecast met Google tv heeft en via wifi niet altijd een goede verbinding heeft. 3 weken geleden onderstaande adapter gekocht en tot nu toe erg tevreden over de strakke 100Mbps verbinding.

€ 13,54 | USB-C Ethernet Power Adapter Kabel Voor Chromecast Met Google Tv 5V 1.5A 7.5W Gelao PS1 Lps

[Afbeelding]
Haalt hij maar ook echt max 100Mbps? of heb je een strakke 100Mbps omdat je data abonnement100Mbps is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dutchnltweaker schreef op zondag 24 januari 2021 @ 11:13:
Vraagje, klopt het dat de beveiligings update stamt uit september 2020?
Ik heb volgens mij nog nooit een update gehad voor de cctv.
Was mij ook opgevallen, best lang geleden he... Ik kreeg die update trouwens wel toen ik mijn spiksplinternieuwe CCGTV aangesloten had enkele weken terug. Lijkt mij dat dat echt de allerlaatste versie is.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 24-01-2021 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dutchnltweaker schreef op zondag 24 januari 2021 @ 11:16:
[...]

Haalt hij maar ook echt max 100Mbps? of heb je een strakke 100Mbps omdat je data abonnement100Mbps is.
Zoals je in de link kan lezen is zijn maximum idd echt 100Mbps. Lijkt mij rap genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wie gebruikt een cover/hoesje voor de AB van de CCGTV? Het gaat mij niet om het vallen maar dat de achterkant gaaf blijft, zeker nu hij zo wit is itt mijn andere AB's. Ik ben niet zo gek op siliconen hoesjes. Mijn iPhone bijv heeft een harde backcover.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 24-01-2021 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

aleppink schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 18:55:

[Afbeelding]
Hoe lang is de bijgeleverde kabel? Even lang (of langer) als de originele kabel die bij de CCGTV zit hoop ik?

Hoe zie jij je snelheid dat je haalt met je CCGTV? Heb dit nog nergens kunnen vinden in instellingen (heb wel geen Google home op de iPhone zitten, heb je het daarvandaan?) Gevonden, niet in CCGTV instellingen zelf maar in de Netflix app op de CCGTV. Mijn scores zijn 31MB/s via 2,4Ghz en 47MB/s via 5Ghz terwijl ik een 50MB/s abo heb. Het kan dus schelen om de juiste netwerk te kiezen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchnltweaker
Verwijderd schreef op zondag 24 januari 2021 @ 11:54:
Wie gebruikt een cover/hoesje voor de AB van de CCGTV? Het gaat mij niet om het vallen maar dat de achterkant gaaf blijft, zeker nu hij zo wit is itt mijn andere AB's. Ik ben niet zo gek op siliconen hoesjes. Mijn iPhone bijv heeft een harde backcover.
https://nl.aliexpress.com...b201602_,searchweb201603_ Ik heb er zo eentje, de silicon cover ligt gewoon lekker en heb er persoonlijk geen problemen mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchnltweaker
Verwijderd schreef op zondag 24 januari 2021 @ 11:51:
[...]

Zoals je in de link kan lezen is zijn maximum idd echt 100Mbps. Lijkt mij rap genoeg.
In principe wel, maar hoger is altijd mooi he :) .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
Om de snelheid te testen kun je de app Internet Speed Test-FiberTest for Android Smart TV gebruiken.

Via mijn Wifi haal ik daar nu rond de 200 Mbps download snelheid.

Het enige wat jammer is aan deze speedtest app is dat je zelf geen server kunt kiezen. Ik heb al feedback gestuurd via de Play Store maar blijkbaar ben ik de enige en maakt dit geen indruk op de ontwikkelaar. Wellicht willen andere tweakers misschien ook eens wat feedback sturen?

[ Voor 41% gewijzigd door robertwebbe op 24-01-2021 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dutchnltweaker schreef op zondag 24 januari 2021 @ 12:41:
[...]
In principe wel, maar hoger is altijd mooi he :) .
Dan die adapter niet gebruiken maar een andere USB-LAN adapter, die hier al vaker is gedeeld binnen het topic. Je kunt daarmee een snelheid halen die je maximaal ook via een USB2 poort kunnen halen, zo'n 320Mbit is dat dan ;)

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hardware-lover schreef op zondag 24 januari 2021 @ 13:23:
[...]

Dan die adapter niet gebruiken maar een andere USB-LAN adapter, die hier al vaker is gedeeld binnen het topic. Je kunt daarmee een snelheid halen die je maximaal ook via een USB2 poort kunnen halen, zo'n 320Mbit is dat dan ;)
Bedoel je dan https://www.belkin.com/nl/p/P-INC001/ of bedoel je je eigen https://www.amazon.nl/dp/B07RLNXWNB ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mijn uitspraak is gebaseerd op een eigen ervaring, dus...... (see what I did there?) 😏

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• John J.
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 27-05 20:22
Via Alie goedkoper, werkt prima.

€ 13,40 28%OFF | Multi 5 In 1 Usb Type C Hub Hdmi 4K Usb C Hub Naar Gigabit Ethernet Rj45 Lan Adapter voor Macbook Pro Thunderbolt 3 USB-C Charger
https://a.aliexpress.com/_B1me5n

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kwam dit tegen, vind het wel interessant om te delen voor diegenen die dit nog niet weten: https://www.tomsguide.com...and-its-a-lot-like-tinder
The Chromecast with Google TV is about to get a bit smarter, but it's going to need your help to get there. A new tool to help you fine-tune its recommendations engine is debuting this week in the newish Chromecast — the first Google TV device.

The Content Preferences tool will work pretty simply. You're going to be presented with a visual stack of movie and show cards, and — you guessed it — you swipe left or swipe right on them. It's like Tinder, but for TV shows and movies, and it's also going to update recommendations in Google TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alteaxl
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 15-07 01:12
John J. schreef op maandag 25 januari 2021 @ 10:43:
Via Alie goedkoper, werkt prima.

€ 13,40 28%OFF | Multi 5 In 1 Usb Type C Hub Hdmi 4K Usb C Hub Naar Gigabit Ethernet Rj45 Lan Adapter voor Macbook Pro Thunderbolt 3 USB-C Charger
https://a.aliexpress.com/_B1me5n
Beste John J

Werkt deze met de originele voedings adpter van de Google TV???
Bij de reviews op de allie site word aangegeven onderstaand:
Het werkt niet met Chromecast TV. Misschien met een lader met meer watios zal werken. Niet werken met Chromecast TV 02 Dec 2020 10:04
Ik had zelf ook deze gevonden maar naar aanleiding van deze review maar niet aangeschaft.
Gaarne je reactie!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John J.
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 27-05 20:22
Geen last, Netflix, Kodi met USB stick erin met ( opgeslagen TV series).
Voeding USB C wordt volgens mij gewoon doorgeprikt naar de Chromecast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mesmer_
Ik kan ineens de google play store niet meer openen door dat te zeggen. Google play games wordt dan geopend.. bizar.

Iemand anders hetzelfde probleem?

Edit: sinds nu werkt het ineens weer. Vanochtend en vanmiddag nog getest (want je moet toch iets tussen de overleggen door) en wat ik ook deed, alleen play games opende.

[ Voor 36% gewijzigd door Mesmer_ op 27-01-2021 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtNNN
grunnsat schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 01:15:
Voor een ethernet verbinding kun je ook een Belkin adapter gebruiken, dan krijg je een 1 Gb ethernet verbinding: Je moet er wel een 3 A USB voeding bij gebruiken, bijvoorbeeld van een Raspberry Pi.
Nou dit werkt bij mijn Chromecast Google TV niet.. 3A voeding en die Belkin adapter. Melding dat 'ie niet genoeg stroom krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man
mtNNN schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 18:03:
Nou dit werkt bij mijn Chromecast Google TV niet.. 3A voeding en die Belkin adapter. Melding dat 'ie niet genoeg stroom krijgt.
Wat voor 3A voeding is het? Er zijn ook brakke 3A voedingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtNNN
The Zep Man schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 20:06:
[...]
Wat voor 3A voeding is het? Er zijn ook brakke 3A voedingen.
https://www.amazon.nl/gp/...itle_o00_s00?ie=UTF8&th=1

Deze. Ik vond 'm er wel redelijk oké uit zien eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom willen jullie een andere voeding?
Zelf gebruikt ik de standaard meegeleverde voeding, en heb een Verbatim USB-C multi-port ertussen hangen.
Geen enkel probleem, en een goede bekabelde verbinding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 21:04:
Waarom willen jullie een andere voeding?
Zelf gebruikt ik de standaard meegeleverde voeding, en heb een Verbatim USB-C multi-port ertussen hangen.
Geen enkel probleem, en een goede bekabelde verbinding
Omdat ze een melding krijgen dat ie niet genoeg stroom krijgt. De jouwe is blijkbaar minder veeleisender?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperVeloce
Wat zijn nou must apps voor de Google TV?

Intel i5 13600K | ASUS ROG RTX 4080 | ASUS ROG Z790-E | Corsair DDR5 32GB 6000Mhz | WD SN850X 1TB | ASUS ROG Helios | 27" 4K 60Hz | 27" ROG QD-OLED 360Hz | ASUS ROG Scope Deluxe | ASUS ROG Delta S | ASUS ROG Chakram X | 16ProMax | WatchUltra 2 zw

Acties:
  • 0 Henk 'm!
John J. schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 11:03:
Geen last, Netflix, Kodi met USB stick erin met ( opgeslagen TV series).
Voeding USB C wordt volgens mij gewoon doorgeprikt naar de Chromecast.
Idem, geen enkel probleem met de originele voeding en desbetreffende model USB LAN adapter. Ik heb er echter geen USB opslag aanhangen, enkel LAN en power.

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mesmer_
SuperVeloce schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 21:23:
De apps van contentaanbieders die jij gebruikt..
De enige echte must-have vind ik een rubber hoesje om de afstandsbediening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mesmer_ schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 22:16:
[...]

Bedoel je niet siliconen hoesje? En hoezo musthave? Ter bescherming tegen valschade of dat de achterkant wegslijt door het neerleggen of gewoon omdat dat supert0f uitziet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperVeloce
Mesmer_ schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 22:16:
[...]

Ja m'n vriendin wilde Discovery+ en dat kan (nog) niet geïnstalleerd worden op LG CX.
Maar dacht misschien ideeën voor sideload apps.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mesmer_
Verwijderd schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 22:32:
[...]

Bedoel je niet siliconen hoesje? En hoezo musthave? Ter bescherming tegen valschade of dat de achterkant wegslijt door het neerleggen of gewoon omdat dat supert0f uitziet?
Ja, dat hoesje die (oa door mij) hier eerder gepost is. Een musthave wat mij betreft omdat de afstandsbediening erg klein is en enorm glad. Hij was hier al een paar keer bij verschillende mensen uit de hand gegleden. Een keer op de houten vloer gevallen vanaf de bank en toen kon ik het klepje en de batterijen onder de bank vandaan halen. Ik snap in alle eerlijkheid niet dat Google dit bewust zo heeft gemaakt. Het hele ding is gewoon te kwetsbaar voor een afstandsbediening. Het hoesje lost dit allemaal op en maakt het tot een goed te hanteren ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joarie
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 09:06
SuperVeloce schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 21:23:
Voor mij persoonlijk zijn het er 5: Ziggo TV, KODI, Youtube (de versie zonder de reclames), Spotify en VLC.

Kudo's voor diegene die hier met de tip kwam om de reclame-loze versie van Youtube te sideloaden. Man wat een verademing en het is enorm fijn met 2 kleine kinderen die naar hartelust tussen filmpjes zappen. De bediening is zelfs voor hen intuitief met de kleine afstandsbediening.

The chances of being killed by a cow are low but never 0%. 1x Venus-E 5.12 kW, FW151. 3-fasen. HW P1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08:00

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Ik heb toen de Google TV Chromecast net gereleased was deze besteld. Nu zijn al reeds de batterijen van de AB leeg. Deze wordt lang niet elke dag gebruikt, want is voor de slaapkamer tv. Dus de meegeleverde batterijen zijn echt slecht of de ab slurpt batterijen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sypher
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-09 17:40
Hann1BaL schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 09:27:
Ik heb toen de Google TV Chromecast net gereleased was deze besteld. Nu zijn al reeds de batterijen van de AB leeg. Deze wordt lang niet elke dag gebruikt, want is voor de slaapkamer tv. Dus de meegeleverde batterijen zijn echt slecht of de ab slurpt batterijen.
Ik had hetzelfde met mijn CC in de slaapkamer. Na een kleine 3 maanden gaf de CC aan dat de batterijen slecht werden dus heb ze vervangen. Heb er nu een setje Varta Industrial in gestopt, kijken of die het langer uithouden.

De remote van de Mi Box lijkt het langer uit te houden, die was pas na (al?) na 9 maanden leeg. Zaten dan wel "eigen" batterijen in want die waren volgens mij niet meegeleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.E. Weinor
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 04-09 16:38
Mesmer_ schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 07:50:
[...]

Ja, dat hoesje die (oa door mij) hier eerder gepost is. Een musthave wat mij betreft omdat de afstandsbediening erg klein is en enorm glad. Hij was hier al een paar keer bij verschillende mensen uit de hand gegleden. Een keer op de houten vloer gevallen vanaf de bank en toen kon ik het klepje en de batterijen onder de bank vandaan halen. Ik snap in alle eerlijkheid niet dat Google dit bewust zo heeft gemaakt. Het hele ding is gewoon te kwetsbaar voor een afstandsbediening. Het hoesje lost dit allemaal op en maakt het tot een goed te hanteren ding.
Dit alles heeft te maken met kwantiteit waar en hoe producten worden gemaakt en de winst om zo veel uit de massa productie te halen. het mag niets meer kosten slechte batterijen die worden meegeleverd plastick in plaats van beter materiaal chips noem maar op, te veel om op te noemen een wegwerp industrie dat het is geworden.
Meeste producten worden in de markt gezet als kwantiteit en dat is pak weg de afgelopen 30 a 35 jaar al in gang gezet op enkele uitzonderingen na op welk terrein dan ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

J.E. Weinor schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 09:45:
[...]

Dit alles heeft te maken met kwantiteit waar en hoe producten worden gemaakt en de winst om zo veel uit de massa productie te halen. het mag niets meer kosten slechte batterijen die worden meegeleverd plastick in plaats van beter materiaal chips noem maar op, te veel om op te noemen een wegwerp industrie dat het is geworden.
Meeste producten worden in de markt gezet als kwantiteit en dat is pak weg de afgelopen 30 a 35 jaar al in gang gezet op enkele uitzonderingen na op welk terrein dan ook.
Je hebt een goed punt, maar het ligt net anders: ik denk dat er weinig winstmarge zit op de Chromecast.
Het is meer zoals bij printers, game consoles en ook de Chromecast: De winst zit in het gebruik van het product: inkt, games, Youtube adds, user data. Ze willen dus zo goedkoop mogelijk het product in de markt zetten, niet om de winst te vergroten op het product zelf, maar om de afzetmarkt te vergroten zodat ze meer gebruikers hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Nu online

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Hier ook. Ze waren nog niet leeg, maar zag de melding in het Chromecast menu. Ik heb er nu oplaadbare batterijen in zitten (heb ik inmiddels in al m'n spul met batterijen, afstandsbedieningen, lampjes op fietsen, etc), eens kijken hoe lang deze het volhouden.

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.E. Weinor
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 04-09 16:38
Hann1BaL schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 09:50:
[...]

Je hebt een goed punt, maar het ligt net anders: ik denk dat er weinig winstmarge zit op de Chromecast.
Het is meer zoals bij printers, game consoles en ook de Chromecast: De winst zit in het gebruik van het product: inkt, games, Youtube adds, user data. Ze willen dus zo goedkoop mogelijk het product in de markt zetten, niet om de winst te vergroten op het product zelf, maar om de afzetmarkt te vergroten zodat ze meer gebruikers hebben.
Ja dat ook zeker daar niet van en op accessoires wordt winst gemaakt, de marge van fabrikanten als winst is ook weinig dat is in de wegwerp industrie veel het geval maar toch maken ze jaarlijks vele miljoenen winst ondanks dat de marge klein is de massa is kassa.
maar de kwaliteit leid er wel onder producten gaan lang niet meer zo lang mee als vroeger en consumenten worden veelal ingezet als tester die vaak met de problemen zitten pioneer is pioneer niet meer om als voorbeeld te noemen, en wat ook is de kwaliteit gaat achteruit door de vele overnames van fabrikanten alleen de naam blijft overeind in bepaalde gevallen maar het product waar het ooit goed in was is in kwaliteit is niet meer.
Maar consumenten moeten er vaak nog een stevig prijskaartje voor betalen voor kwantiteit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mesmer_
Nav jouw bericht heb ik ook maar eens gekeken en zie bij de instellingen dat het batterijniveau laag is. Dat is idd bizar snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

Mesmer_ schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 11:05:
[...]

Nav jouw bericht heb ik ook maar eens gekeken en zie bij de instellingen dat het batterijniveau laag is. Dat is idd bizar snel.
Ik had niet gekeken en dacht eerst dat de AB stuk was (misschien omdat een van de kinderen hem te pakken heeft gehad.) Toch voor de zekerheid maar de batterijen vervangen. En een tijdje geleden nog toevallig wel gekeken en het batterijniveau was nog hoog.. Dat is dus van hoog naar 0 in een recordtijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimmak
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11-09 20:59
Sinds gister in bezit van de nieuwste Chromecast, maar wat een verademing tegenover het ietwat verouderde AndroidTV van mijn Philips TV. De energieslurpende mediabox van Ziggo heb ik de stekker uitgetrokken en nu vervangen door de Ziggo Go app. Daarnaast viel mij op dat de Chromecast automatisch doorhad dat mijn Sonos geen DTS geluid kan afspelen, dat zet hij nu ook automatisch om. Én ik gebruik nu nog maar 1 afstandsbediening wat mijn vrouw heel fijn vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08:10
Als de app daar niet voor bestemd is, kunnen we hier geen ondersteuning bieden als het gaat om omzeiling van een beveiliging..

[ Voor 91% gewijzigd door Michael Knight op 31-01-2021 18:56 ]

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Krijgen jullie ook op Prime de error 5004 bij het afspelen van Star Trek Lower decks icm CCGTV? Op PC werkt ie gewoon. Googlen op die error levert hits op als mijn wachtwoord is onjuist, internetsnelheid is te slecht, mijn account is gedeactiveerd enz enz. Dat gaat toch allemaal niet op als ik de rest van het Prime aanbod wel kan bekijken?

Edit: Prime Video support zegt op de hoogte te zijn van dit probleem en voegen mijn accountgegevens bij hun huidige onderzoek.

Ik heb dit aanvankelijk ook gepost in de primevideo topic maar wil het hier ook vragen omdat dit een specifiek CCGTV probleem lijkt te zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
matthijst schreef op zondag 31 januari 2021 @ 11:29:
[mbr]Als de app daar niet voor bestemd is, kunnen we hier geen ondersteuning bieden als het gaat om omzeiling van een beveiliging.. [/mbr]
OK :)
Heeft er iemand al een VPN app gevonden die je kunt gebruiken om de chromecast met je vpn thuis te verbinden?
Dit itt tot de vele vpn apps die er zijn om met servers over de wereld te verbinden.

[ Voor 10% gewijzigd door matthijst op 31-01-2021 19:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• matthijst
Verwijderd schreef op zondag 31 januari 2021 @ 18:49:
Krijgen jullie ook op Prime de error 5004 bij het afspelen van Star Trek Lower decks icm CCGTV?
Ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

matthijst schreef op zondag 31 januari 2021 @ 19:24:
[...]

OK :)
Heeft er iemand al een VPN app gevonden die je kunt gebruiken om de chromecast met je vpn thuis te verbinden?
Dit itt tot de vele vpn apps die er zijn om met servers over de wereld te verbinden.
Ik had je originele reactie wel gelezen maar ik gebruik helemaal geen VPN (apps) en dus heb ik geen zinnig antwoord voor je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zondag 31 januari 2021 @ 18:49:
Krijgen jullie ook op Prime de error 5004 bij het afspelen van Star Trek Lower decks icm CCGTV? Op PC werkt ie gewoon. Googlen op die error levert hits op als mijn wachtwoord is onjuist, internetsnelheid is te slecht, mijn account is gedeactiveerd enz enz. Dat gaat toch allemaal niet op als ik de rest van het Prime aanbod wel kan bekijken?

Edit: Prime Video support zegt op de hoogte te zijn van dit probleem en voegen mijn accountgegevens bij hun huidige onderzoek.

Ik heb dit aanvankelijk ook gepost in de primevideo topic maar wil het hier ook vragen omdat dit een specifiek CCGTV probleem lijkt te zijn?
Probleem inmiddels opgelost? Ik krijg de foutmelding hier nu niet met een CCGTV.

Betreft een specifieke aflevering misschien, ik heb aflevering 1 opgestart?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hardware-lover schreef op zondag 31 januari 2021 @ 22:03:
[...]

Probleem inmiddels opgelost? Ik krijg de foutmelding hier nu niet met een CCGTV.

Betreft een specifieke aflevering misschien, ik heb aflevering 1 opgestart?
Afl 1 ja, en net ff gecheckt: weer error 5004 icm CCGTV. (op PC bedraad en iPad via WiFi werkt het wel).

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 31-01-2021 22:25 ]

Pagina: 1 ... 12 ... 59 Laatste

Let op:
Dit topic is voor alle mediaspelers / streamingdevices van Google: de Chromecast, Chromecast with Google TV en TV Streamer.

Discussie over illegale functionaliteit, of daarnaar linken is uitdrukkelijk niet toegestaan.
Een beetje schimmig, is gewoon schimmig.
Twijfel? Zie Het algemeen beleid #verbodencopyright

Gelieve dit topic niet meer te gebruiken voor 'bestel hier en daar', want daarvoor hebben wij Google Chromecast/TV/Streamer Levertijden en prijzen ;)